Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Het grote Robin Mobile topic.
Dit topic is een vervolg op Robin Mobile

Afbeeldingslocatie: https://www.gsmacties.nl/nieuws/media/robin-logo.jpg

Robin Mobile
Robin Mobile is een virtuele telefoonprovider op het 3G & optioneel 4G netwerk van KPN.
In 2013 kwamen ze met een toen revolutionair concept. Dat was een tijd van datalimieten, en dure data. Robin Mobile kwam toen met Onbeperkt, internet bellen en SMS voor een vaste prijs.

5 onbeperkte abonnementen.
Tegenwoordig biedt Robin Mobile 5 verschillende abonnementsvormen aan volgens datzelfde principe. Onbeperkt internet/bellen/sms voor een vaste prijs. Variërend van €14,95 tot €49,95 per maand, afhankelijk van de snelheid die je wilt. Op dit moment is ook T-mobile een concurrent die onbeperkt internet aanbiedt.

Onbeperkt In de EU
Sinds Februari 2017 geldt dat onbeperkte aanbod van internet/bellen/sms niet alleen in Nederland maar in de hele E.U. Met Robin Mobile kun je dus in de hele E.U. gebruik maken van internet sms bellen. Het vanuit Nederland bellen naar nummers in andere E.U. landen is wel beperkt tot 100 minuten per maand.

Welke abonnementen hebben ze in 2018?
Afbeeldingslocatie: https://onbeperkt-mobiel-abonnement.nl/wp-content/uploads/2018/02/consumenten.png
Update: 21 februari.

Snelheid en de abonnementen.
Er zijn dus verschillende abonnementen over het 3G netwerk en 4G netwerk van KPN afhankelijk van de snelheid die je nodig hebt, betaal je meer. In mijn ervaring is 1Mbps genoeg voor het streamen van geluid of muziek en het kijken van lage kwaliteit youtubefilmpjes. Maar doen ook veel streams, filmpjes het niet doordat je snelheid te weinig hebt. Met 64Kbps van het goedkoopste abonnement lijkt mij zelfs surfen iets dat erg moeilijk is, aangezien de meeste moderne websites een aantal MB groot zijn.

Tegenwoordig heeft zelfs het Junior Abonnement van 20 euro, een datasnelheid van 2.0MB/s dit moet zelfs het streamen van 480p video in bijna alle bestandsformaten mogelijk maken.

Een 3G netwerk
3G techniek is bij de grote telefoonproviders niet meer standaard. De technologie die gebruikt wordt voor de het Entree, Junior en gewoon snel abonnement heeft het nadeel dat de snelheid in megabytes per seconden niet zo top is. Ook heeft het vergeleken 4G een relatief hoge latency. Dat is de tijd die het duurt voor een bitje op-en-neer is gestuurd van jouw telefoon naar bijvoorbeeld een website. Dit samen met de lagere downloadsnelheid kan het internet via de 3G abonnementen wat 'traag' doen aanvoelen in vergelijking met moderne 4G of 4G+ abonnementen.

Snelheid in de praktijk.
Bij het Junior contract zit bij mij de snelheid die haalt in de praktijk bij een speedtest behoorlijk dicht bij de snelheid van 1.0 Mbps die Robin Mobile aangeeft:

Afbeeldingslocatie: https://i65.tinypic.com/33einv8.jpg

Fair Use Policy.
Uit het vorige topic bleek dat een aantal gebruikers werd afgesloten bij zwaar gebruik van het abonnement. In de praktijk mag je 50x meer gebruiken dan de gemiddelde gebruiker op 3G dus dat komt neer op 25~30GB per maand.

Meer informatie:Wat zijn jullie ervaringen met Robin Mobile?

[ Voor 9% gewijzigd door 3x3 op 21-02-2018 16:08 . Reden: update nav de dubbele snelheid vanaf 6 juni. ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zoek een tijdelijke onbeperkte internet verbinding die maandelijks opzegbaar is. En zag al dat je bij de meeste providers al snel een jaar vast zit (en andere gedoe zoals dingen retourneren enzo.

Toen dacht ik aan een maandelijks opzegbaar sim only met onbeperkt internet. Dan kom ik al snel bij Robin mobile uit, want zij zijn nog steeds de enige? Simkaart kan dan in een smartphone, die dan als hotspot kan dienen. Want de simkaarten van Robin mobile kan je prima mee tetheren begreep ik toch? Zag dat je via bv www.simonly.nl geen eenmalige simkaart kosten hoeft te betalen, scheelt ook weer 10 euro.

Voordeel hiervan is dat je geen moeite hoeft te doen om modems en dergelijke aan te sluiten (en terug sturen) en mobiel bent, maar nadeel zal de prijs/snelheid verhouding zijn.

Zijn de geadverteerde snelheden in praktijk goed haalbaar (volgens TS zo te zien wel)? Anders lijkt mij de 2 mb abo al snel genoeg voor Netflix en dergelijke.

[ Voor 3% gewijzigd door xileS op 08-04-2017 23:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-05 14:48

WCA

Waarom zou je nog robin nemen, als je bij TMobile voor 35 euro ook onbeperkt alles hebt, maar dan op maximale snelheid?

Snap niet dat robin zijn prijzen niet aangepast heeft eigenlijk...

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:51
GreNade schreef op zondag 9 april 2017 @ 10:02:
Waarom zou je nog robin nemen, als je bij TMobile voor 35 euro ook onbeperkt alles hebt, maar dan op maximale snelheid?

Snap niet dat robin zijn prijzen niet aangepast heeft eigenlijk...
t-mobile is iet maandelijks opzegbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 753867

Carfanatic schreef op zondag 9 april 2017 @ 11:03:
[...]

t-mobile is iet maandelijks opzegbaar. ;)
Dan is dan nog het enige waarom je voor Robin Mobile zou kiezen in plaats van T-Mobile.

Het onbeperkte internet van Robin Mobile is wel even wat anders dan bij T-Mobile.

Bij Robin Mobile werken ze nog met een FUP, waardoor je na een aantal verbruikte GBs, wel door kan internetten maar max nog tegen 400kbps.

Ik ben ook wel wat verrast dat Robin Mobile niks aan de prijzen/producten heeft aangepast.

Bij T-Mobile kan je nu, met t-mobile samen, al voor 30 euro per maand klaar zijn ;-)

Begrijp eigenlijk ook niet waarom ze niet ook met echte Prepaid producten komen, ze zijn toch al maandelijksop zegbaar, maar voor veel jongeren is Prepaid toch wel makkelijker. ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 753867 op 09-04-2017 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Na de site even doorgelezen te hebben, vind ik het bijna crimineel hoe ze adverteren. Overal staat 'ONBEPERKT! ECHT ONBEPERKT, GEEN VERASSINGEN'

Vervolgens ga je doorklikken, en via de FAQ kom je op een pagina over fair use uit, die stelt dat je tot 20/25 gig per maand kan internetten op volle snelheid, waarna de snelheid teruggezet zal worden? Hoe is dit in godsnaam anders dan welke andere grote provider dan ook?

Databundel van 20 gig dus, of 25 gig bij het snellere abonnement. Je ziet het pas als je er naar gaat zoeken.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hmm dan is het idd niet echt onbeperkt als ze ze snelheid gaan cappen. Ik heb idd gevonden dat ze respectievelijk voor de supersnel en pijlsnel abo de snelheid gaan cappen bij 20 en 25 gb, maar hoe zit het dan bv met de gewoon snel abo.. Dat staat er niet duidelijk bij. Er staat alleen dat ze bij excessief gebruik het kunnen gaan cappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bij Robin Mobile zijn ze denk ik een beetje in paniek geraakt.

Zie deze vergelijking van Robin Mobile ten opzichte van Tele2: https://www.robinmobile.nl/provider-vergelijking

Behalve dat de vragen ook zo zijn gesteld dat ze vrijwel altijd in het voordeel vallen van Robin Mobile, schrijven ze ook gewoon veel onjuiste info over tele2: https://www.robinmobile.nl/provider-vergelijking

Volgens Robin Mobile moet je bij Tele2 een creditcheck doen, wat bij SO net zoals Robin Mobile helemaal niet van toepassing is. Want natuurlijk gedaan is om mensen af te schrikken.

Of dat je met tele2 niet een hotspot kan maken of theteren....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 325463

Als ze deze weg inslaan zullen ze niet lang meer bestaan :p
Ik geef het nog 3 maanden, iemand anders nog inzetten?

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 325463 op 22-05-2017 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:03

swv

@3x3 Volgens mij heeft Robin Mobile wijzigingen aangebracht in hun aanbod. Wat ik zo zie zijn de 3g snelheden omhoog gegaan en geldt er voor 4g, naast lagere prijzen, nu een FUP van respectievelijk 25GB en 30GB :) Ik zie alleen zo snel geen persbericht.
https://www.robinmobile.nl/producten

Worden er met Robin Entree echt veel hogere snelheden gehaald dan 64 Kbps? Dan heb ik namelijk wel interesse in dat abonnement. Ik ga nu eerst een tijdje Tele2 proberen omdat ik ook cashback krijg, maar dan denk ik erover om eventueel daarna over te stappen naar Robin Mobile. Lang leve maandelijks opzeggen. Heb ik vorige zomer ook een maandje gedaan bij Robin, maar ik vind 3g maar niks (toen waren de snelheden ook veel lager). Voor mijn tweede nummer, waar het hier om gaat, ben ik minder kritisch. En ik ben nu zo gewend aan T-Mobile Unlimited, dat Robin Mobile ook wel ideaal is als backup. Zowel in Nederland als in het buitenland. Ook hebben ze een fijne klantenservice. Mja ik heb nog een tijdje om een goede keuze te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

En nog steeds snappen ze bij Robin dus de term Fair Use niet. Wanneer je er harde limieten aan knoopt, is het dus gewoon een limiet. Niet anders dan een 25 gig abonnement bij de concurrentie.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

GreNade schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:31:
En nog steeds snappen ze bij Robin dus de term Fair Use niet. Wanneer je er harde limieten aan knoopt, is het dus gewoon een limiet. Niet anders dan een 25 gig abonnement bij de concurrentie.
Buiten dat is het nog steeds interessant hoor. Die buiten de bundel snelheid is hoger dan bij de concurrentie. Op T-Mobile na, welke bij het 10GB abo met datavrije muziek buiten de bundel 386 Kbps biedt. In mijn beleving is dat verrassend genoeg nog een prima snelheid...op 4g. Helaas is dat bij Robin op 3g.

Ik zou Robin Mobile niet meteen af willen schrijven hoor. Als je bij elke provider de onbeperkte/unlimited bundels even wegdenkt, en puur kijkt naar een groep mensen die meer dan 12GB, maar minder dan 25GB nodig heeft, dan heeft Robin Mobile een goed aanbod hoor. Ik verbruik zelf mobiel gezien tot nu toe eigenlijk ook nooit meer dan 20 a 25GB per maand. Robin Mobile was vorige zomer alleen niet meer interessant voor mij omdat T-Mobile mij 20GB voor €22,50 kon bieden. Ja toen ben ik een tweejarig contract aangegaan. Toen kreeg ik de kans over te stappen naar Unlimited. Heb dat ook maar gedaan zodat ik net als bij Robin met de 3g abo's dat zorgeloze gevoel heb. Dat kost mij nu €30 en ik ben prima tevreden over alles wat T-Mobile biedt.

Is echter het KPN netwerk een vereiste voor je net als maandelijks opzegbaar, dan is Robin Mobile met deze nieuwe prijzen best interessant ten opzichte van KPN zelf :)

Natuurlijk is Tele2 ook zeer interessant geworden. Maar vooral in mijn omgeving is het aantal masten nog mager. Daarom even een sim met 1GB abo (eventueel verhoging naar unlimited welke dan direct ingaat) besteld met €35 cashback zodat ik min of meer gratis het netwerk kan testen. En mocht dat niet bevallen, dan zit ik bij Robin Mobile sowieso goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 16:46

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Anoniem: 753867 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:01:
Bij Robin Mobile zijn ze denk ik een beetje in paniek geraakt.

Zie deze vergelijking van Robin Mobile ten opzichte van Tele2: https://www.robinmobile.nl/provider-vergelijking

Behalve dat de vragen ook zo zijn gesteld dat ze vrijwel altijd in het voordeel vallen van Robin Mobile, schrijven ze ook gewoon veel onjuiste info over tele2: https://www.robinmobile.nl/provider-vergelijking

Volgens Robin Mobile moet je bij Tele2 een creditcheck doen, wat bij SO net zoals Robin Mobile helemaal niet van toepassing is. Want natuurlijk gedaan is om mensen af te schrikken.

Of dat je met tele2 niet een hotspot kan maken of theteren....
De vergelijk in netwerkdekking is wel heel triest, ze gebruiken twee kaartjes van 4gdekking.nl(die ze bovendien met een foutieve URL als bron aangeven) die sinds 13 september 2016 niet meer zijn geüpdatet. Daar heeft Tele2 nog maar een geografisch bereik van 67%, dat is inmiddels veel hoger, het zal nog niet tippen aan KPN maar het is vast boven de 90% inmiddels.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-05 22:32

aex351

I am the one

Een tijd geleden heb ik ook naar Robin Mobile gekeken. Ze adverteren heel groot met onbeperkt internet. Maar wanneer je vervolgens kijkt naar het aanbod dan blijkt dat de internetsnelheid schrikbarend laag is. Mijn huidige 3G internetsnelheid van Vodafone is 2-4x sneller dan het duurste 4G pakket van Robin Mobile. Ik denk dat ze vooral mensen aantrekken die niet beter weten en denken, hé mooi! onbeperkt alles.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:15
aex351 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 20:02:
Een tijd geleden heb ik ook naar Robin Mobile gekeken. Ze adverteren heel groot met onbeperkt internet. Maar wanneer je vervolgens kijkt naar het aanbod dan blijkt dat de internetsnelheid schrikbarend laag is. Mijn huidige 3G internetsnelheid van Vodafone is 2-4x sneller dan het duurste 4G pakket van Robin Mobile. Ik denk dat ze vooral mensen aantrekken die niet beter weten en denken, hé mooi! onbeperkt alles.
Met 4G heb je natuurlijk wel een stabielere verbinding, maar dat was het dan ook. En 3G van Vodafone is nou ook niet altijd weer zo geweldig buiten de steden.

15Mbps voor onbeperkt internet is opzich prima. Ruim voldoende voor mobiel gebruik. Alleen de prijs is dan weer te hoog, zeker als je kijkt naar Tele2 en Tmobile.

De meeste mensen zouden prima uitkunnen met dat 2Mbps 3G voor 19,95. Die prijs is redelijk, met een redelijke snelheid om muziek te streamen en voldoende voor Facebook/WhatsApp. Ik denk dat als ze die 19,95 nog iets goedkoper doen, dat ze best nog wat klanten binnen kunnen halen. :).

Ik zit erover te denken om dat 2Mbps eens te proberen. Ik stream wel muziek, maar dat moet gewoon werken. Alleen zit ik dan weer op 3G, en 4G is wel fijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

krakendmodem schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 20:24:
[...]

Met 4G heb je natuurlijk wel een stabielere verbinding, maar dat was het dan ook. En 3G van Vodafone is nou ook niet altijd weer zo geweldig buiten de steden.

15Mbps voor onbeperkt internet is opzich prima. Ruim voldoende voor mobiel gebruik. Alleen de prijs is dan weer te hoog, zeker als je kijkt naar Tele2 en Tmobile.

De meeste mensen zouden prima uitkunnen met dat 2Mbps 3G voor 19,95. Die prijs is redelijk, met een redelijke snelheid om muziek te streamen en voldoende voor Facebook/WhatsApp. Ik denk dat als ze die 19,95 nog iets goedkoper doen, dat ze best nog wat klanten binnen kunnen halen. :).

Ik zit erover te denken om dat 2Mbps eens te proberen. Ik stream wel muziek, maar dat moet gewoon werken. Alleen zit ik dan weer op 3G, en 4G is wel fijn :P
Dat is dus onvoldoende om Spotify Premium te streamen op q9 (~320 Kbps). q5 (~160 Kbps) kan nog net, maar zal waarschijnlijk haperen. En dan kom je uit op q3 (~96 Kbps) wat prima mogelijk zou moeten zijn. 2Mbps is niet meer van deze tijd. Misschien leuk om een beetje te internetten, maar daar betaal je dan 20 euro voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:46
Met 2mbps kan je prima spotify streams luisteren van 320kbps.

Het probleem is dat die 2mbps na 20GB flink verlaagd word.

Dus dan kan je beter een paar euro meer betalen en gaan voor unlimited van tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

aex351 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 20:02:
aex351 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:23:
[...]

Dat is dus onvoldoende om Spotify Premium te streamen op q9 (~320 Kbps). q5 (~160 Kbps) kan nog net, maar zal waarschijnlijk haperen. En dan kom je uit op q3 (~96 Kbps) wat prima mogelijk zou moeten zijn. 2Mbps is niet meer van deze tijd. Misschien leuk om een beetje te internetten, maar daar betaal je dan 20 euro voor.
Je zou Robin Mobile eens moeten proberen, want wat je nu allemaal zegt komt erg theoretisch over, terwijl je niet uit praktijkervaring praat. 2,0 Mbps is snel zat en je kunt er perfect mee streamen. Zowel Spotify als Netflix. Sterker nog; vorige zomer hadden ze als goedkopere optie een 800 Kbps abonnement welke ik in eerste instantie wilde proberen. Dat ging an sich prima, alleen moest Netflix wel bufferen aan het begin wat dan even duurt. Toen een upgrade naar 2,0 Mbps gedaan en nergens meer last van.

Het KPN 3g netwerk is (of was in mijn periode) gewoon solide. En je haalt bij Robin Mobile dan ook praktisch altijd de maximale snelheid. Bij Vodafone heb je inderdaad zo nu en dan weer hogere snelheid 3g, maar ook weer mindere dekking door hun frequentiegebruik. Maar dat is al uitgelegd in het Vodafone topic.

Wel grappig overigens dat je de snelheden van Robin Mobile schrikbarend laag vind, maar tegelijkertijd in het Vodafone 4g topic beweert 4g een hype te vinden en er dus eigenlijk het nut er niet van in ziet. Dat volg ik niet helemaal ;) Tevens denk ik dat je wat eenheden door elkaar haalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
aex351 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:23:
[...]

Euh, dat valt wel mee. Spotify buffert de muziek, dus kan zijn dat je dan 2/3 seconden in een stilte valt bij het starten van een nieuw nummer, behalve indien spotify zelf al een paar nummers van te voren buffert.

Ga er vanuit dat een nummer van 5MB dan in een kleine 30 seconden is gedownload. Het is dus prima te doen.

Zelfs mobiele websites bezoeken is met 2Mbit te doen. Tweakers zal er prima op werken, net zoals de meeste andere mobiele sites. :P

En van die 20 euro kun je ook onbeperkt bellen, en kun je gerust een uurtje babbelen ipv 12 cent per minuut aftikken via de vaste lijn. Dan heb je het voordeel er al vrij rap uit.

KPN zijn 3G netwerk kan ook maximaal 42Mbps aan, alleen zit er een cap op 3G van 14,4Mbps. Wat daar de exacte reden van is weet ik nirt

[ Voor 15% gewijzigd door krakendmodem op 24-05-2017 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
Deze nieuwsbrief kreeg ik onlangs.
De datasnelheid voor Robin Junior en Robin Gewoon Snel worden verdubbeld naar 2.0MB/s en 4.0MB/s.
Beste Robin Mobile klant,

Je ontvangt elke 6 maanden onze nieuwsbrief en we hebben weer heugelijk nieuws voor je! Zoals je van ons gewend bent, blikken wij iedere 6 maanden vooruit en passen we eventueel onze producten aan, onder andere naar aanleiding van de wensen van onze klanten. Ook in de afgelopen maanden zijn we weer druk bezig geweest met het inventariseren van jullie wensen en ook nu hebben we weer iets moois voor je in petto waarover we je graag willen informeren.

WE VERDUBBELEN JE DATASNELHEID!

Per 1 juni passen we je huidige product Robin Junior aan. We gaan namelijk je datasnelheid verdubbelen! Wat ga je hiervan merken in de praktijk? Bepaalde apps zullen nog sneller laden op je mobiele telefoon of tablet. Maar ook zul je bijvoorbeeld merken dat de muziek die je streamt beter van kwaliteit wordt en je YouTube filmpjes op een verbeterde kwaliteit op je mobiele telefoon of tablet zult kunnen bekijken. Vanaf 1 juni wordt je datasnelheid automatisch aangepast naar maximaal 2,0 Mbps. Je hoeft hier zelf verder niets voor aan te passen op je mobiele telefoon of tablet, want de wijziging zal automatisch door ons gedaan worden. Wat uiteraard blijft, is onbeperkt MB'S, SMS & MINUTEN voor het vaste bedrag per maand, zoals je dat nu ook betaalt!
Robin Mobile Onbeperkt MB's, SMS & MINUTEN in NL & in andere EU-landen.

EU ROAMING EN JE ONBEPERKTE VAKANTIEGEVOEL

Het zal je vast niet ontgaan zijn, maar vanaf 15 juni 2017 mogen mobiele providers geen extra kosten meer in rekening brengen voor het gebruik van de mobiele telefoon of tablet in andere EU-landen. Robin Mobile is vooralsnog de enige provider in Nederland waarbij je ook in andere EU-landen gebruik kunt maken van je abonnement, zoals je dat ook in Nederland doet.

Wij hebben deze wijziging al in laten gaan op 1 februari 2017, waardoor je al vanaf die datum géén extra kosten meer hebt voor het gebruik van je mobiele telefoon of tablet in andere EU-landen. Voor de duidelijkheid, bij alle andere providers mag je maar maximaal 60 dagen per jaar in andere EU-landen gebruik maken van je abonnement en heb je een bel, sms en datalimiet. Bij Robin Mobile doen we dat natuurlijk niet. Want ook voor het gebruik van je mobiele telefoon of tablet in andere EU-landen geldt bij Robin Mobile dat je hiervoor onbeperkt MB's, SMS & MINUTEN hebt, voor het vaste bedrag per maand dat je nu betaalt! Bij Robin Mobile zorgen we voor een onbeperkt vakantiegevoel!
toon volledige bericht
Goed nieuws dat ook wel nodig is voor de provider om te blijven concurreren tegen tele2.
Ik zal als ik thuis ben de beginpost even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

sww89 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:41:
[...]

[...]

Je zou Robin Mobile eens moeten proberen, want wat je nu allemaal zegt komt erg theoretisch over, terwijl je niet uit praktijkervaring praat. 2,0 Mbps is snel zat en je kunt er perfect mee streamen. Zowel Spotify als Netflix. Sterker nog; vorige zomer hadden ze als goedkopere optie een 800 Kbps abonnement welke ik in eerste instantie wilde proberen. Dat ging an sich prima, alleen moest Netflix wel bufferen aan het begin wat dan even duurt. Toen een upgrade naar 2,0 Mbps gedaan en nergens meer last van.

Het KPN 3g netwerk is (of was in mijn periode) gewoon solide. En je haalt bij Robin Mobile dan ook praktisch altijd de maximale snelheid. Bij Vodafone heb je inderdaad zo nu en dan weer hogere snelheid 3g, maar ook weer mindere dekking door hun frequentiegebruik. Maar dat is al uitgelegd in het Vodafone topic.

Wel grappig overigens dat je de snelheden van Robin Mobile schrikbarend laag vind, maar tegelijkertijd in het Vodafone 4g topic beweert 4g een hype te vinden en er dus eigenlijk het nut er niet van in ziet. Dat volg ik niet helemaal ;) Tevens denk ik dat je wat eenheden door elkaar haalt ;)
toon volledige bericht
Het verschil qua snelheid tussen Robin Mobile 3G 2 Mbps en Vodafone 3G 42 Mbps is behoorlijk groot, 21x sneller.. Ondanks dat Nettflix kan terugschakelen naar een lagere snelheid hanteren ook zij een aanbevolen snelheid van 3 Mbps voor SD Kwaliteit en 5 Mbps voor HD Kwaliteit. Mijn reactie over 4G in dat andere topic gaat overal over de huidige toegevoegde waarde van 4G waar je nu toch veelal extra voor moet betalen. Bij Robin Mobile wordt 4G gepresenteerd als 'sneller internet', maar 3G bij Vodafone is 2-3x sneller.

Al met al is Robin Mobile leuk als je veel moet bellen. Maar ik ben van mening dat de beperkte datasnelheid een serieuze bottleneck is. Het aanbod van Tele2 en T-Mobile is dan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik vind de website van robin mobile niet denderend ..
als er gestaan had bij junior "internet' ipv beperkte meuk ..

ik heb nu vodaphone you, 10min bellen of 10 sms (ofzo ik sms niet) 1gb internet voor 10,- p/m
ik bereik mijn data limit niet en bel nauwelijks ..
mijn wederhelft echter wel .. :(

2mb/s lijkt me wel genoeg voor beetje internet en bellen .. maar goed .. voor nu laat ik het schieten

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostglas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-05 11:47
aex351 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 01:06:
[...]

Het verschil qua snelheid tussen Robin Mobile 3G 2 Mbps en Vodafone 3G 42 Mbps is behoorlijk groot, 21x sneller.. Ondanks dat Nettflix kan terugschakelen naar een lagere snelheid hanteren ook zij een aanbevolen snelheid van 3 Mbps voor SD Kwaliteit en 5 Mbps voor HD Kwaliteit. Mijn reactie over 4G in dat andere topic gaat overal over de huidige toegevoegde waarde van 4G waar je nu toch veelal extra voor moet betalen. Bij Robin Mobile wordt 4G gepresenteerd als 'sneller internet', maar 3G bij Vodafone is 2-3x sneller.

Al met al is Robin Mobile leuk als je veel moet bellen. Maar ik ben van mening dat de beperkte datasnelheid een serieuze bottleneck is. Het aanbod van Tele2 en T-Mobile is dan beter.
Tsja hoevaak ga je die 42mbps halen... praktisch nooit. Als je op de dekkingskaart kijkt waar het ook beschikbaar is moet je goed zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
aex351 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 01:06:
[...]

Robin mobile hanteert deze snelheden ook om deze abonnementen goedkoop te houden. Ze waren in feite de eerste met onbeperkt alles, maar dat hadden ze heel snel weer aangepast om het goedkoper te maken. Nu Tele2 en Tmobile het ook weer doen, zullen ze wel een en ander moeten aanpassen

En bij veel A merkproviders is volle snelheid 4G standaard inbegrepen, enkel de goedkopere budgetproviders maken nog gebruik van 3G of 4G op lagere snelheid. En hoe vaak haal je nu die 40Mbit op 3G? Op Korte afstand van de mast misschien, maar een kilometer verderop zit ik op 10Mb en nog een kilometer verderop zit ik op EDGE met maximaal 384Kbps en kan ik het wel vergeten met Vodafone. Dan liever die 2Mbit die ik 3km verderop met KPN 3G (of 4G vanwege betere dekking) nog kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat van Robin Mobile ook een heel geniepig truukje is, dat ze de FUP berekenen aan de hand van alleen het gemiddelde verbruik van 3G gebruikers...

Die kan natuurlijk nooit mee groeien aangezien de grote verbruikers op een 4G netwerk zullen zitten en 3G steeds minder gebruikers kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ben benieuwd wat die FUP is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens de klantenservice van Robin Mobile is het gemiddeld verbruik op 3G momenteel 520 MB dat moet je dus keer 50 doen en dat is wat je mag verbruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Anoniem: 753867 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:00:
[...]

Volgens de klantenservice van Robin Mobile is het gemiddeld verbruik op 3G momenteel 520 MB dat moet je dus keer 50 doen en dat is wat je mag verbruiken!
26GB, mwah, is te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
26GB is best nog wel haalbaar inderdaad. Ik ben wel benieuwd wat ze dan daarna doen. Gaat je snelheid omlaag? of wordt je helemaal afgesloten? Ik dacht ergens iets gelezen te hebben over dat je snelheid terug gaat naar 0,64MB/s maar waar weet ik niet meer. Dat is nog redelijk acceptabel om te surfen, maar te traag voor streaming video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Ik vraag mij alleen af of die 26 GB FUP ook geld voor het 20euro abbonement ?

Ik weet wel als je meer verbruikt dan het gemiddels, je snelheid word verlaagt naar 400kpbs, video streamen kan je in principe dus vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-05 17:28
Nou hier al maanden een tevreden gebruiker. Ik had de 1MB verbinding (Junior) maar omdat mijn ADSL faalde (online.nl) ben ik opgewaardeerd naar gewoon snel (ofzo) iig. 2MB.

Met deze 2MB verbinding deed ik alles; in die 1.5 maand dat online.nl troubles had. Netfix, Spotify, Youtube en zelfs thetering (kids, laptop, etc).

Dit alles wel met beleid, dus verbinding stond hooguit een paar uur open. En theteren op 1 aparaat max.

In een maand 23GB "verbrand" en geen verlaging ofzo gehad.

Inmiddels 2x in het buitenland geweest (DE, AT) en op locatie gaat het perfect. Onderweg is het niet zo (zie ook andere topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostglas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-05 11:47
Herkenbaar. Ik was afgelopen zomer in een huis in Noord-Frankrijk zonder internetverbinding. Toevallig had ik toen nog een KPN onbeperkt online prepaid kaartje waar geen snelheidsbeperking opzat. In dat dorp was alleen maar 3G van 1mbps max, en daar konden ik en 4 anderen prima mee uit de voeten. Als je alleen op het netwerk zat (zonder tethering) kon je inderdaad alles doen zoals youtube en netflix, als je dit met meerdere personen wilde doen ging het al wel snel haperen. Het enige wat niet goed lukte was app updates en live-streams kijken. Toen in 1 week ook 20gb er doorheen gejaagd.

Ik denk dat mensen al snel teveel snelheid willen hebben. Het enige waar ik het nuttig voor acht is grote updates en grote bestanden downloaden, dan heb je echt wel veel profijt van een snelle verbinding. En, niet te vergeten, de stabiliteit van 4G tegenover 3G is ook erg fijn (zeker als je onderweg bent). Kortom, denk dus dat Robinmobile zeker goed kan werken voor veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
ik heb vandaag heel gesprek gehad met robin mobile en er achter gekomen dat het echt niet zo onbeperkt is als ze zeggen, hier het gesprek
Daphne Hoi, waarmee kan ik je helpen? 😊 Daphne
16:40
ik heb een vraag
hebben jullie ook een fup van 5gb per dag ?
16:41
Die hebben wij niet z g
Daphne Op deze pagina kan je de spelregels van Robin Mobile bekijken https://www.robinmobile.nl/gebruik
ow maar ik kan wel 4 gb per dag bij jullie gebruiken ?
16:42
Daphne Het gebruik van MB's is onbeperkt, maar ik zou je wel willen adviseren even de link die ik je net gaf door te lezen
16:43
dus als ik bijvoobeeld 100 gb in 1 maand gebruik heb ik kans dan ik afgesloten word ?
16:44
Daphne Dit is natuurlijk ook niet de bedoeling van de sim kaart het is geen vervanging van het vast internet
Ga je echt zoveel gebruiken?
16:45
ja in vakantie maanden wel
16:46
Daphne Dan is deze sim kaart niet geschikt voor deze situatie
16:47
maar dan is het minder onbeperkt als tmobile
16:48
Daphne Het gebruik van de MB is onbeperkt, het is geen vervanging van het vaste netwerk. Daarom wil ik je ook adviseren om de pagina https://www.robinmobile.nl/gebruik nog even goed door te nemen
16:50
dus mag niet als vast verbinding dat snap ik
16:51
Daphne Klopt inderdaad, wij raden gebruik in een router dan ook af
aleen 100 gb in 1 maand netflix vraag 6 gb per uur
dus 2 weken vakantie in nderland 1 a 2 uur tv voor slapen
16:52
Daphne Dat zou ik niet adviseren om te doen het mag wel maar het kan zijn dat de snelheid wordt aangepast
16:53
maar kunnen jullie dan de snelheid weer terug draaie ?
wand ""het mag wel""
16:54
Daphne Bij de start van de nieuwe periode gaat de snelheid weer terug
dus dan moet je bijveelbeeld 15 dagen wachten ?
16:55
Daphne Dat kan zijn inderdaaad
16:56
maar met die 0,4 mbps kan je geen netflix kijken
16:57
Daphne Klopt inderdaad wel internet gebruiken en whatsapp
ow maar dan kan ik dus beter tmobile blijven gebruiken
Daphne Dat kan als zij iets bieden wat beter bij je past
16:58
ja wand daar heb ik dit op dit moment
Oke 😊

Daphne = robin mobile medwerker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:12
workswith schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:09:
ik heb vandaag heel gesprek gehad met robin mobile en er achter gekomen dat het echt niet zo onbeperkt is als ze zeggen, hier het gesprek
ik heb een vraag
Die hebben wij niet z g
Daphne Op deze pagina kan je de spelregels van Robin Mobile bekijken https://www.robinmobile.nl/gebruik
Daphne Het gebruik van MB's is onbeperkt, maar ik zou je wel willen adviseren even de link die ik je net gaf door te lezen
dus als ik bijvoobeeld 100 gb in 1 maand gebruik heb ik kans dan ik afgesloten word ?
Daphne Dit is natuurlijk ook niet de bedoeling van de sim kaart het is geen vervanging van het vast internet
Daphne Het gebruik van de MB is onbeperkt, het is geen vervanging van het vaste netwerk. Daarom wil ik je ook adviseren om de pagina https://www.robinmobile.nl/gebruik nog even goed door te nemen
Daphne Dat zou ik niet adviseren om te doen het mag wel maar het kan zijn dat de snelheid wordt aangepast
wand ""het mag wel""
Oke 😊

toon volledige bericht
En nu? Dit was al langer dan vandaag bekent namelijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
dutchnltweaker schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:35:
[...]

En nu? Dit was al langer dan vandaag bekent namelijk. :+
zeker maar ze nomen het ""Echt onbeperkt"" maar je heb voor veel minder geld veel meer bij tele2 of tmobile en ik vind het kwalijk dat privider zo onduidelijk is over gebruik maar we van de toren roept dat je echt zo veel als je wil mag doen. en hun fub van 30 gb voor 40 euro in niet echt onbeperkt weer eerlijk

https://gyazo.com/a6422db07ea3dac87b03db80cfc4e296
daar bij heeft dit helemaal geen nut op het netwerk wand zo zorg je voor meer openstaande verbindingen op 1 mast die in nadeel komen van andere gebruikers op 3g/4g

[ Voor 18% gewijzigd door workswith op 03-08-2017 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan.hzndnk
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-04 09:35
Ik was op vakantie in Spanje en Frankrijk. In Spanje werkte het top maar kreeg ik na een avondje Netflix streamen (op iPhone) een SMS over intensief gebruik en in Frankrijk hetzelfde na een download van een paar honderd MB.
We zien dat je zeer intensief gebruik maakt van mobiele data in de EU. Ga naar www.robinmobile.nl/gebruik voor de gebruiksvoorwaarden in het buitenland.
Nou las ik ergens dat MB's in het buitenland voor een provider toch (heel) wat duurder zijn dan in NL. Bovendien snap ik dat een provider vervolgens er iets aan mag doen om te voorkomen dat klanten veel MB's gaan gebruiken in het buitenland.

Maar ik vind het toch enigzins vervelend en ingewikkeld zo'n SMS. Het hele idee van de nieuwe regelgeving is toch dat je je abbo hetzelfde mag gebruiken in NL en EU? Op die website stellen ze vervolgens ook geen harde regels in de vorm van MBs. Wat denken jullie hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-05 22:48
ik heb een vraag
Die hebben wij niet z g
wand ""het mag wel""
Oke 😊

toon volledige bericht
Is dat de echte conversatie? Wat een schrijfstijl van desbetreffende medewerker. :-(

• workswith
Danny.G schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:08:
[...]

Is dat de echte conversatie? Wat een schrijfstijl van desbetreffende medewerker. :-(
ja zeker, dit komt van de chat via de website van robin mobile ik heb aleen haar naam er even voor gedaan zo dat je kan zie wie de test typt, ze draaie daar graag om dingen heen helaas :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-05 13:54
Daan.hzndnk schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:59:
Ik was op vakantie in Spanje en Frankrijk. In Spanje werkte het top maar kreeg ik na een avondje Netflix streamen (op iPhone) een SMS over intensief gebruik en in Frankrijk hetzelfde na een download van een paar honderd MB.

[...]

Nou las ik ergens dat MB's in het buitenland voor een provider toch (heel) wat duurder zijn dan in NL. Bovendien snap ik dat een provider vervolgens er iets aan mag doen om te voorkomen dat klanten veel MB's gaan gebruiken in het buitenland.

Maar ik vind het toch enigzins vervelend en ingewikkeld zo'n SMS. Het hele idee van de nieuwe regelgeving is toch dat je je abbo hetzelfde mag gebruiken in NL en EU? Op die website stellen ze vervolgens ook geen harde regels in de vorm van MBs. Wat denken jullie hier over?
Werd je ook afgesloten/afgeknepen na dat sms'je?

Heb er een besteld vooral voor tijdens vakantie, had alleen gekeken of ik mocht tetheren kom nu pas achter dat FUP gelul. Hoofdreden was om F1 te kunnen kijken op vakantie(is ongeveer 6gb voor 2 uur) en daarnaast gewoon op 2 laptops online te kunnen aangezien wifi kaartjes op campings ook traag en ruk zijn.
Ga dus geen 25 gig verbruiken.

Snap ook wel dat ik niet continu aan het downloaden mag zijn maar je schaft juist zo'n onbeperkt abbonnement af om te netflixen/muziek/tv te kijken onderweg. Met alleen internetten en watchappen jaag je geen 25 gb per maand er doorheen.

Conclusie zeg gewoon dat je een limiet van 20/25/30 gig hebt en daarna onbeperkt traag internet. Gelukkig kan je maandelijks opzeggen wat ik dus ook gedaan heb :P

Hoop alleen dat ze me niet afsluiten tijdens de race zondag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

wand ""het mag wel""
Uw naam is Harry Potter?
expelliarmus :p

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E7E
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-04-2024

E7E

Voor mij werkt Robin wel. In 2 weken buitenland 15 GB verbruikt. Na 3, 6, 10, 13GB data verbruik elke keer een Sms gekregen, over intensief, zeer intensief, excessief en zeer excessief data verbruik gehad, maar verder ging het prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:12
Echt belachelijk duur, snap echt niet waarom mensen op een B-netwerk gaan zitten voor dat geld. T-mobile of Vodafone krijg je (naar mijn mening) meer 'bang for your buck'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan.hzndnk
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-04 09:35
E7E schreef op maandag 4 september 2017 @ 19:29:
Voor mij werkt Robin wel. In 2 weken buitenland 15 GB verbruikt. Na 3, 6, 10, 13GB data verbruik elke keer een Sms gekregen, over intensief, zeer intensief, excessief en zeer excessief data verbruik gehad, maar verder ging het prima. :)
Ik werd niet afgeknepen in het buiteland, en jij dus ook niet, dus het gaat wel :-) Het is dus een automatisch bericht gewoon ter preventie. Het is goed om te weten dat je er dus niet perse naar moet handelen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-01 13:35
slijkie schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 00:00:
Echt belachelijk duur, snap echt niet waarom mensen op een B-netwerk gaan zitten voor dat geld. T-mobile of Vodafone krijg je (naar mijn mening) meer 'bang for your buck'.
Omdat Robin maandelijks opzegbaar is. Ook maandelijks omlaag zetten is mogelijk en de snelheid verhogen kan binnen 30 minuten rond zijn, op elk moment.

Het is bijna altijd zo dat je goedkoper uit bent als je je voor langere tijd wilt vastleggen.

Zo zijn er mensen die balen dat ze T-Mobile unlimited namen sinds Tele2 met een goedkoper aanbod is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:12
stefanv schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:15:
[...]

Omdat Robin maandelijks opzegbaar is. Ook maandelijks omlaag zetten is mogelijk en de snelheid verhogen kan binnen 30 minuten rond zijn, op elk moment.

Het is bijna altijd zo dat je goedkoper uit bent als je je voor langere tijd wilt vastleggen.

Zo zijn er mensen die balen dat ze T-Mobile unlimited namen sinds Tele2 met een goedkoper aanbod is gekomen.
De tijd die mensen verspillen aan zegeltjes sparen, en koopjes jagen en al die andere onzin. Reken die tijd uit als betaalde tijd. Netto zal er verlies zijn. Nederlanders worden niet voor niets ‘gierig’ en ‘krenterig’ genoemd 7(8)7 (ben zelf trouwens 100% nederlander, dus ik mag dat zeggen _O- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Nu je Tibbaa Mobile hebt komt Robin Mobile er natuurlijk best duur uit.

Bij Tibba 10 euro per maand en nog sneller dan de 20 euro variant van RobinMobile plus dat je bij robinmobile na ongeveer 25 gb word geknepen en bij tibba word het pas een probleem rond de 90 GB.

Als je vrijwel niet belt en smst dan is de keuze snel gemaakt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Robin mobile verhoogt per 14 december de datasnelheid van de abonnementen. Ik weet alleen niet alle verhogingen omdat iedereen een mail krijgt die past bij wat je op dat moment hebt, dus graag aanvullingen.
Robin entree(14,95 per maand): datasnelheid gaat per 14 december van 64kbps naar 0,4mbps
robin junior(19,95 per maand: gaar per 14 december van 2,0mbps naar 4,0mbps en per 15 januari over naar het 4gnetwerk(voor wie dat heeft, anders blijft 3gt gewoon beschikbaar) weet iemadn de snelheidsverhoging van de duurdere abonnementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neusje80
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05 22:35
Dan maar eens de ervaringen van een zeeman ;-) waren we tot een aantal jaren geleden nog helemaal verstookt van makkelijke verbindingen, enige wat ik kreeg was post wat soms weken dan wel niet maanden achter liep.

Ik ben Van een Vodafone abbo overgestapt een jaar geleden naar Robin junior, mijn ervaring is dat met het KPN netwerk je veel eerder op afstanden contact hebt dan met de Vodafone en haar partners, voor de Engelse kust was het al bijna helemaal niets, Frankrijk vaak bagger en bij Noorwegen moesten we bijna op de rosten lopen voor een streepje bereik.
Nu bel ik al vaak 15 nm uit de kust en ontvang ik whatssapp berichten.

Nog belangrijker voor mij, ik ben altijd 12-16 weken weg en doe geen Nederland aan en bij Robin doen ze niet moeilijk, blijf gewoon roamen, collegae van mij kregen al vragen van Tele2 ivm met een 90 dagen regeling.

btw ik zet mijn telefoon altijd standaard op 3G op zee, zeker in het buitenland veel buitengebieden werkt dat gewoon beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:55:
Robin mobile verhoogt per 14 december de datasnelheid van de abonnementen. Ik weet alleen niet alle verhogingen omdat iedereen een mail krijgt die past bij wat je op dat moment hebt, dus graag aanvullingen.
Robin entree(14,95 per maand): datasnelheid gaat per 14 december van 64kbps naar 0,4mbps
robin junior(19,95 per maand: gaar per 14 december van 2,0mbps naar 4,0mbps en per 15 januari over naar het 4gnetwerk(voor wie dat heeft, anders blijft 3gt gewoon beschikbaar) weet iemadn de snelheidsverhoging van de duurdere abonnementen?
Ozich word die Robin Entree voor 14,95 per maand dan best interessant. 0,4 mbps is natuurlijk niet snel, maar daar kan je prima basic zaken mee doen. Muziek luisten, appen en surfen moet daarmee prima kunnen.

Of er moeten weer allemaal leuke, verstopte voorwaarden zitten. Wat bij Robin Mobile vaak het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:51
Ik zag trouwens net even snel dat ze bij de huidige 4G abonnementen inmiddels ook niet meer spreken over een maximum standaard verbruik van (ik meende) 25GB en 30GB.

Ook daar wordt nu gebruik gemaakt van de factor-formule. Zie deze pagina, en kies dan voor de grap eens Robin Pijl Snel 4G - Fair Use Policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
Ik kreeg dit mailtje ook in mijn inbox:
Netjes :)

GRATIS UPGRADE 4G + GRATIS DUBBELE DATASNELHEID

Per 14 december 2017 passen wij Robin Junior aan. We gaan namelijk je datasnelheid GRATIS verdubbelen! Wat ga je hiervan merken in de praktijk? Bepaalde apps zullen nog sneller laden op je mobiele telefoon. Maar ook zal je merken dat de muziek die je streamt beter van kwaliteit wordt en YouTube filmpjes op een nog betere kwaliteit op je mobiele telefoon kunt bekijken. Vanaf 14 december 2017 wordt de datasnelheid automatisch aangepast naar maximaal 4,0 Mbps. Je hoeft hier zelf verder niets voor aan te passen op je mobiele telefoon, want de wijziging zal automatisch door ons gedaan worden. Wat uiteraard blijft en niet wijzigt, is het vaste bedrag per maand dat je betaalt!

Maar dat is niet alles, je krijgt vanaf 15 januari 2018 een GRATIS UPGRADE naar het 4G netwerk. Hiermee kun je nog sneller online je dingen doen. Je zult ook merken dat daarmee je mobiele internetverbinding nog stabieler wordt. Ook hiervoor hoef je niets te doen, want je huidige SIM kaart is hiervoor al geschikt. Is je toestel niet geschikt voor 4G? Geen nood dan blijf je automatisch gebruik maken van het 3G netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
ja het is netjes. maar heeft niemand hier de duurdere abonnemente(gewoon snel voor 29,95 of de snellere 4g abonnementen) wat verandert daarbij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
3x3 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 01:27:
Ik kreeg dit mailtje ook in mijn inbox:
Netjes :)

GRATIS UPGRADE 4G + GRATIS DUBBELE DATASNELHEID

Per 14 december 2017 passen wij Robin Junior aan. We gaan namelijk je datasnelheid GRATIS verdubbelen! Wat ga je hiervan merken in de praktijk? Bepaalde apps zullen nog sneller laden op je mobiele telefoon. Maar ook zal je merken dat de muziek die je streamt beter van kwaliteit wordt en YouTube filmpjes op een nog betere kwaliteit op je mobiele telefoon kunt bekijken. Vanaf 14 december 2017 wordt de datasnelheid automatisch aangepast naar maximaal 4,0 Mbps. Je hoeft hier zelf verder niets voor aan te passen op je mobiele telefoon, want de wijziging zal automatisch door ons gedaan worden. Wat uiteraard blijft en niet wijzigt, is het vaste bedrag per maand dat je betaalt!

Maar dat is niet alles, je krijgt vanaf 15 januari 2018 een GRATIS UPGRADE naar het 4G netwerk. Hiermee kun je nog sneller online je dingen doen. Je zult ook merken dat daarmee je mobiele internetverbinding nog stabieler wordt. Ook hiervoor hoef je niets te doen, want je huidige SIM kaart is hiervoor al geschikt. Is je toestel niet geschikt voor 4G? Geen nood dan blijf je automatisch gebruik maken van het 3G netwerk.
Echt netjes, iemand vroeg me laatst hoe goed robin mobile is in het roamen in de eu en op welke netwerken ze roamen, weet iemand dit toevallig?

• fl2001
Robin Entree van 14,94 per maand is dus niet naar 384kbps verhoogd, maar naar 1 mbps, pas na 30 keer het gemiddeld verbruik word je snelheid verlaagd naar 384kpbs.

Best een goede deal als je genoegen neemt met een lagere internet snelheid. Hiermee kan je nog steeds prima surfen en muziek luisteren. Video zal je vooruit laten moeten laten streamen.

Maar voor 14,95 per maand + het onbeperkt bellen en smsen erbij. Zeker geen slechte deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:23
Mijn sim only abonnement loopt over 4 maanden af. Ik heb nu kpn waar ik tevreden over ben.
De rest van de providers hebben hier een slechte netwerk dekking.

Nu zit ik te kijken naar iets anders ook via kpn en zie nu Robin mobile. Ik gebruik bijna geen data, het meeste doe ik via wifi. Volgens mij volstaat het goedkoopste abonnement voor mij.
Hoe zit het met een duo simkaart? Bij kpn heb ik 2 simkaarten, 1 in een oude telefoon die ik gebruik onderweg naar mijn werk. De andere gebruik ik thuis.

Is dat ook mogelijk bij Robin mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
satshow schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 19:39:
Mijn sim only abonnement loopt over 4 maanden af. Ik heb nu kpn waar ik tevreden over ben.
De rest van de providers hebben hier een slechte netwerk dekking.

Nu zit ik te kijken naar iets anders ook via kpn en zie nu Robin mobile. Ik gebruik bijna geen data, het meeste doe ik via wifi. Volgens mij volstaat het goedkoopste abonnement voor mij.
Hoe zit het met een duo simkaart? Bij kpn heb ik 2 simkaarten, 1 in een oude telefoon die ik gebruik onderweg naar mijn werk. De andere gebruik ik thuis.

Is dat ook mogelijk bij Robin mobile?
Bij Robin kun je helaas geen extra simkaart aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Laatst online: 20:23
Dank je wel voor je reactie. Goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
Robin Mobile geeft enkele abonnementen upgrade naar 4G
woensdag 10 januari 2018 | 16:16 CET | Nieuws
Robin Mobile heeft de downloadsnelheid van twee abonnementen verhoogd. De snelheid bij Robin Junior gaat omhoog van 4 Mbps naar 5 Mbps en de snelheid bij het abonnement Robin Gewoon Snel stijgt van 8,2 Mbps naar 10 Mbps.
https://www.telecompaper....-upgrade-naar-4g--1227207

Vanaf morgen (15 januari 2018) worden vrijwel alle klanten van RobinMobile van het KPN 3G netwerk overgezet naar het KPN 4G netwerk.
Hun laagste abonnement met downloadspeed van max 1Mb blijft op het KPN 3G netwerk.

Ik ben benieuwd hoe de migratie verloopt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
trankilo schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:25:
[...]

https://www.telecompaper....-upgrade-naar-4g--1227207

Vanaf morgen (15 januari 2018) worden vrijwel alle klanten van RobinMobile van het KPN 3G netwerk overgezet naar het KPN 4G netwerk.
Hun laagste abonnement met downloadspeed van max 1Mb blijft op het KPN 3G netwerk.

Ik ben benieuwd hoe de migratie verloopt :)
@3x3 update van de OP waard? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
Een goed idee dat gaan we realiseren voor vanavond 24u !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
3x3 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 17:47:
[...]

Een goed idee dat gaan we realiseren voor vanavond 24u !
Dat is mooi! Vraagje heeft er iemand ervaring met robin mobile in het buitenland?
Zo ja zijn de snelheden die je daar haalt hetzelfde als in Nederland? Vraag me af hoe ze dat monitoren, gaat dit via een server of?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 1045589

Beste Tweakers,

Mijn ervaringen met Robin.
Ben nu 3 jaar klant bij robin met het abo "Robin Junior 4G (voorheen 3G)".

De eerste periode was dit met een 1mb (op 3G) verbinding, na ongeveer een jaar werd dit 2mb (op 3G) en ik meen begin dit jaar werd dat 5mb (op 4G).

Vanaf dag 1, dus met die 1mb op 3G, gebruikte ik deze verbinding om te netflix-en, ziggo-en, youtube-en, browsen en het luisteren naar podcast. Allemaal prima en zonder enige vorm van haperingen. Ik gebruikte mijn mobiel toen ook al als hotspot voor mij zoontje in de auto zodat hij kon youtube-en op de tablet, ik kon daarnaast gewoon podcasts luisteren en in slechtere kwaliteit netflix of ziggo bekijken (maar gewoon prima te doen).

Toen eniger tijd later de snelheid naar 2 mb verhoogt werd kon ik met gemak op mijn telefoon netflix kijken, en tegelijkertijd op 2 andere mobiele apparaten via mijn hotspot ziggo kijken, youtube-en of netflix-en, zonder probleem! Dit alles was op 3G met een 2mb verbinding. En ik gebruikte (gebruik soms nog steeds) meer dan 25gb per maand. Ik heb wel een enkele keer in die periode een mail gehad dat ik de verbinding excessief zou gebruiken, en dit klopte ook want ik zat dan bijvoorbeeld een bestand van een paar gb te downloaden over een periode van een uur of 6 (om en nabij).

De argumenten die ik altijd hoor dat je minimaal 10mb (of wat dan ook) moet hebben om te streamen of dat 3g niet snel genoeg is, is klink klare onzin en verkoop praat van bedrijven, of de onwetendheid van mensen. BTW Robin beweert dit ook op hun site.

Dus om diverse personen hier te beantwoorden op hun vraag waarom je robin zou moeten verkiezen boven t-mobile. Onbeperkt t-mobile is 10/15 euro duurder dan robin Junior 4G en is net zo goed gebruikbaar als t-mobile. Maar je moet het natuurlijk zelf weten als je meer wilt betalen voor hetzelfde. En ja ik weet dat Robin een FUP heeft, welke in mijn geval nog nooit gehanteerd is, dus waarom zou ik dan t-mobile nemen?? Graag een relevante reactie. Geen opmerkingen als "ja maar de snelheid is bij t-mobile 25 mb ofzo,, -> Ik kan namelijk alles al met die 5mb van Robin, misschien geen 4k of dergelijke, maar wie ziet dat op zo'n scherm?

Daarnaast zie ik niet de meerwaarde in het laden van een internet pagina in bijvoorbeeld 0.3 sec tov 0.5 sec, en speelt je telefoon een grote rol in het verwerken van de data en het tonen van de website. Want op mijn oude samsung S4 laadt de pagina langzamer dan op mijn S8. Met dezelfde internet verbinding.

Inderdaad is het wel misleidend wat Robin beweerd met Onbeperkt is echt onbeperkt en dan toch een FUP hanteren. Maar gebeurt dit ook niet bij je vaste aansluiting? Ziggo heeft ook een FUP (https://www.ziggo.nl/pdf/...Ziggo%20Services%20BV.pdf), alleen moet je het hier wel heel bont maken willen ze dit hanteren denk ik, aangezien ik in het verleden wel enkele 100 gb's p/m heb gedownload, zonder bericht van ziggo.
En ook hier geld weer waarom een 200mb verbinding nemen? Ik heb al jaren de 40mb en kan hetzelfde als iemand met een 200mb... Tja een film downloaden van 1gb duurt bij hem bijvoorbeeld 1 minuut en bij mij 1.5 of 2. Big Deal! Streamen doe ik met 3 apparaten tegelijkertijd, op HD. En ik kan ook nog eens een extra keer uit eten aangezien ik 40 euro p/m uitspaar voor mijn abo :)

Nee maar even serieus, het komt misschien heel zuinig over, maar als je je nu eens bedenkt wat je werkelijk nodig hebt en je niet laat meeslepen door de hypes of de aanbeveling van een bedrijf dan zie je dat je met iets minder net zo goed weg komt of net zo ver komt als het "beste" of het duurste of het snelste. Want we weten allemaal dat de bedrijven er niet zijn om jou grootste vriend te zijn, nee ze willen het liefst dat iedereen het duurste neemt... Het staat natuurlijk ook wel stoer wanneer je kan zeggen, ja ik heb een 500 terrabyte verbinding op mijn telefoon en een 500 PetaByte verbinding thuis. Koel! Maar gebruik je het ook werkelijk? Denk het in 99% van de gevallen niet (uitzonderingen daargelaten).

Over de dekking kan ik heel kort zijn, ik kom ik alle uithoeken van NL en heb overal prima bereik.

PS, Ik heb geen noemenswaardige ervaring over het gebruik van Robin Mobile in het buitenland.

Als aanvulling op het 'echt onbeperkt' verhaal van Robin (het is misleidend ik weet het), maar T-mobile doet dit in zekere mate ook. Het abonnement heet 'Unlimited', maar wel met een datalimiet van 100gb -> Misleidend, of niet? In mijn ogen wel, want vertaal Unlimited maar eens naar het Nederlands.... Oja... ONBEPERKT...<-- Not!
Een andere term had in beide gevallen beter geweest, alleen daar trek je hoogstwaarschijnlijk niet zoveel klanten mee aan.

Hoop dat jullie wat aan mijn informatie hebben. Begrijp me niet verkeerd, het is geen lofzang voor Robin, maar het is gewoon een prima provider voor de gemiddelde en bovengemiddelde gebruikers. Voor extreem gebruik weet ik niet of dit de goede keuze is, ik zie mijzelf meer als een gemiddelde tot soms bovengemiddelde data gebruiker (gemiddeld 10 tot 25 gb p/m) en kan zodoende dus alleen daarover mijn ervaring delen.

Groet,
Alex

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1045589 op 26-02-2018 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
Als eerste zou ik graag willen zeggen, Robin mobile heeft een fup van 27 GB voor junior en gewoon snel, 32 GB fup voor pijlsnel en super snel, echter Kan je bij hun iedere keer 2 GB bij kopen voor 10 euro. Bij Tmobile kan ja 5 GB per dag gebruiken = 150 GB per maand+ GRATIS 1 GB aanvallers onbeperkt te bestelen, dat is wel een verschil

[ Voor 3% gewijzigd door workswith op 23-03-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Je hoeft niet bij te kopen.

Bij het goedkoopste abbonement word je snelheid verlaagt naar 384kbps en bij de rest van de abbonementen naar 1mbps.

Bij kopen kan ook als je snel wilt blijven internetten. Maar je kan sowieso zonder bij te kopen nog steeds aardig wat.

Alleen het is wel zo, dat je momenteel een TibbaMobile hebt, 2 jarige contract weliswaar, maar voor maar 6.50 e per maand, 5mbps en je mag ongeveer 90GB per maand gebruiken.

Als je dus niet echt belt/smst is dat misschien zelfs een betere optie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-05 22:05
Alleen het is wel zo, dat je momenteel een TibbaMobile hebt, 2 jarige contract weliswaar, maar voor maar 6.50 e per maand, 5mbps en je mag ongeveer 90GB per maand gebruiken.
Zeker interessant, maar waar zie je die €6,50 per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
thegreenhunter schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:08:
[...]

Zeker interessant, maar waar zie je die €6,50 per maand?
Het was 6,60 maar ook dit abonnement is inmiddels weer ter ziele.

Er is nu een volkomen oninteressant Start abo (7,99 euro met 500 MB, dank je de koekoek) voor in de plaats gekomen.

Hic transit gloria mundi.

Zie https://mobile.tibbaa.com/shop/

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronald75
  • Laatst online: 01-05 17:28
Ik ben nog steeds zeer tevreden over Robin Mobile. Ik ben begonnen met 0,8, deze werd verhoogd naar 1.0 en toen later 2.0. Toen zelf m'n abbo verhoogd naar 4.0 omdat ik veel onderweg moest werken (overigens ging dit met 0,8, 1.0 en 2.0 ook prima, maar 4.0 is een "normale" snelheid zeg maar).

Met de upgrade naar 4G en dat junior 5.0 is geworden ben ik "gedowngrade" naar naar junior; wat in feite een upgrade was :-)

Inmiddels een paar keer in het buitenland geweest en recentelijk in Duitsland, Oostenrijk en Spanje. Daar heb ik vele GB's aan data verbrand, mede ook door tethering.

De grote voordelen:
- prijs (19,95);
- vrijheid (maandelijks opzegbaar);
- in het buitenland blijft je IP Nederlands. Erg handig voor NPO live;
- Geen gezeur.

De nadelen:
-

Bedankt Robin Mobile!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 20:55
Hebben klanten van RobinMobile ook al toegang tot 4G bellen (VoLTE)?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseDise
timmie1 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 22:23:
Hebben klanten van RobinMobile ook al toegang tot 4G bellen (VoLTE)?
Nee. Zij bellen ‘gewoon’ over de 3G of 2G netwerken. Uiteraard wel met HD Voice (waar beschikbaar, op 3G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-05 16:41

IkWilbert

Het is mij!

Ik zit te denken om over te stappen naar Robin Mobile, op dit moment heb ik een sim only van TM (10GB data en onbeperkt bellen) voor 24 euro. In juni verloopt mijn abonnement en ga ik meer betalen.
Nu lijkt Robin Mobile mij wel interessant, onbeperkt (ja fup van 27GB) en onb bellen.

Enige waar ik mij zorgen over maak is de snelheid, 5mbit. Maar ik lees hierboven dat hier prima mee gewerkt kan worden. Echter RM geeft aan matig bij HD video en uitzendinggemist... hoe moet ik dit nou interpreteren?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Laatst online: 16:54
IkWilbert schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:21:

Enige waar ik mij zorgen over maak is de snelheid, 5mbit. Maar ik lees hierboven dat hier prima mee gewerkt kan worden. Echter RM geeft aan matig bij HD video en uitzendinggemist... hoe moet ik dit nou interpreteren?
Als een poging van Robin Mobile om je te verleiden tot het nemen van een duurder abonnement. ;)

Die tabel die ze op de site presenteren slaat nergens op. Het 5 Mbit-abonnement krijgt voor het gebruik van WhatsApp en mail 4 sterren, terwijl het 10 Mbit-abonnement 5 sterren krijgt. Mij is niet duidelijk waarom die 5 Mbit snelheid meer tot een betere WhatsApp-ervaring zou moeten leiden.

Erger nog: Robin Junior zou volgens RM ongeschikt zijn voor het bekijken van HD-video (1 ster), maar volgens Netflix is een snelheid van 5 Mbit aanbevolen. Kortom: 5 Mbit/s is dus ruim voldoende en die tabel is dus niet serieus te nemen. Alleen als je met het abonnement regelmatig veel gaat downloaden waarbij je downloads snel binnen moeten zijn dan is het abonnement wellicht niet de juiste keus, maar ook zonder snelheidscap blijf je altijd afhankelijk van het bereik en de capaciteit van het netwerk ter plaatse.

Zelf overweeg ik ook dit jaar om over te stappen op Robin (kom van T-Mobile Go Unlimited). Ik ga dan voor het goedkoopste abonnement met toegang tot 4G (nu dus € 20 per maand).

[ Voor 14% gewijzigd door rclahsen op 05-04-2018 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-05 16:41

IkWilbert

Het is mij!

Voordeel is dat RM een maand abo is. Kan het altijd een maand proberen. Dank voor de informatie :)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Die tabel is al jaren hetzelfde en bij nieuwe abonnementen worden alleen de titels verandert. Hecht dus geen waarde aan die sterren. Ik ga komende zomer ook overstappen naar Junior. Scheelt echt een bak geld t.o.v. T-Mobile Unlimited (1.0).

5 Mbps moet voldoende zijn voor Ziggo Go, Netflix en af en toe een app downloaden. Dat laatste gaat bij T-Mobile lekker snel, maar zal ik bij Robin denk ik niet zo snel missen. De prijs maakt veel goed. Waar ik nog wel mee zit is of tetheren nog een beetje gaat. Ik maak nog wel eens een hotspot aan als ik mobiel wil werken met mijn werklaptop, en dan is een beetje snelheid wel gewenst voor bestanden downloaden en bewerken op het bedrijfsnetwerk. Mja ik heb ook nog een werktelefoon met een 1GB bundel. Jaag ik de baas wel op kosten als alternatief :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neusje80
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05 22:35
Zelf verwijderd omdat ik blijkbaar al een keer eerder mijn ervaring poste.

[ Voor 97% gewijzigd door neusje80 op 08-04-2018 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Vraagje, word er in de betaalhistorie ook btw vermeld?

Een voorbeeld kon Robin Mobile me niet verstrekken maar een standaard zoekopdracht leverde
een topic op higherlevel op, vereenvoudigde eisen <100 euro zijn van toepassing.
Afbeeldingslocatie: https://www.higherlevel.nl/static/at/1/at/Betaalhistorie_Robin_Mobile_11-03-2016.png

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 7175 op 10-04-2018 06:42 . Reden: solved ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Dat van 64kbit klopt niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Ik heb gezocht op de Robin Mobile site, maar kan nergens vinden of je ook in het buitenland 27GB mag verstoken. Of geldt daar een lagere limiet? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Het gemiddelde verbruik groeit en Robin Mobile verlaagt weer de FUP.

RobinMobile hanteert dus gewoon een Data limiet. Want elke keer als het gemiddelde data vebruik is gestegen verlagen zij weer de FUP....

Zet dan gewoon duidelijk dat het een datalimiet is en dat je snelheid daarna verlaagt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
fl2001 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:29:
Het gemiddelde verbruik groeit en Robin Mobile verlaagt weer de FUP.

RobinMobile hanteert dus gewoon een Data limiet. Want elke keer als het gemiddelde data vebruik is gestegen verlagen zij weer de FUP....

Zet dan gewoon duidelijk dat het een datalimiet is en dat je snelheid daarna verlaagt word.
Niet helemaal. De FUP is hetzelfde gebleven. 27 GB en 32 GB afhankelijk van het abonnement. Het verbruik is idd gestegen, dus hebben ze alleen de tekst aangepast.

“Oftewel 16 keer zo veel als” op hun /gebruik pagina. Dat aantal lag hoger bij de uitkomst van de vorige verbruiksmonitor. Voor mijn abo (Robin Junior) werd toen “Oftewel 22 keer zo veel als” genoemd. Nu dus 16 keer.

Maar het blijft dus onder de streep 27 en 32 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:51
Is het normaal dat een Iphone 6s geen 4g ontvangt terwijl dat ingesteld staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
Jeroentjuh82 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:38:
Is het normaal dat een Iphone 6s geen 4g ontvangt terwijl dat ingesteld staat?
Dat lijkt me niet, tenzij je het Robin Entree abonnement hebt. Deze geeft standaard geen toegang tot 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:51
WiseDise schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:48:
[...]

Dat lijkt me niet, tenzij je het Robin Entree abonnement hebt. Deze geeft standaard geen toegang tot 4g.
Kameraad heeft die dan lijkt me. Goed te weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Laatst online: 17:31
M'n abonnement bij KPN loopt over twee maandjes af, en ook ik zit eraan te denken om over te stappen op Robin Mobile.

In dit topic heb ik eerder voorbij zien komen dat VoLTE door Robin Mobile niet wordt ondersteund, is dit nog steeds zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseDise
kwon schreef op zondag 17 juni 2018 @ 10:29:
M'n abonnement bij KPN loopt over twee maandjes af, en ook ik zit eraan te denken om over te stappen op Robin Mobile.

In dit topic heb ik eerder voorbij zien komen dat VoLTE door Robin Mobile niet wordt ondersteund, is dit nog steeds zo?
Klopt. Bellen gaat nog steeds over 3G (HD Voice, KPN netwerk -> KPN netwerk of KPN netwerk -> Vodafone netwerk en vice versa). Een gesprek opzetten duurt iets langer, maar ik heb er eerlijk gezegd geen last van. Daarnaast is de 3G dekking ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Laatst online: 17:31
@WiseDise bedankt voor je reactie.

Met enige regelmaat koppel ik m'n privé-telefoon aan m'n (vaste) werknummer als ik thuis werk. Ik merkte (voordat VoLTE voor mij beschikbaar werd) dat het toch nog wel lang duurde voordat m'n telefoon overging, terwijl ik op het beeldscherm al een binnenkomend telefoontje zag. Na 5 keer overgaan schakelt de telefooncentrale het telefoontje automatisch door naar een collega. Dit was soms best irritant als ik er niet op tijd bij was.

In de nabije toekomst stappen we voor telefonie evenwel over op Skype, dus dan zal het geen probleem meer zijn. Ik denk er nog even over na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
kwon schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:03:
@WiseDise bedankt voor je reactie.

Met enige regelmaat koppel ik m'n privé-telefoon aan m'n (vaste) werknummer als ik thuis werk. Ik merkte (voordat VoLTE voor mij beschikbaar werd) dat het toch nog wel lang duurde voordat m'n telefoon overging, terwijl ik op het beeldscherm al een binnenkomend telefoontje zag. Na 5 keer overgaan schakelt de telefooncentrale het telefoontje automatisch door naar een collega. Dit was soms best irritant als ik er niet op tijd bij was.

In de nabije toekomst stappen we voor telefonie evenwel over op Skype, dus dan zal het geen probleem meer zijn. Ik denk er nog even over na :)
Ik begrijp inderdaad dat het om die reden, in jouw geval, wat lastig kan zijn. Voor de rest zeer tevreden met RM. Draait als een tierelier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BertWeter
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-06-2023
Ik heb Robin mobile een aantal dagen en ben er super blij mee.
Wat ik niet snap is dat 5Mbps genoeg is om alles mee te doen wat ik voorheen met 150Mbit deed. Het verschil is enorm maar ik heb er geen last van
Mensen denken dat ze beter af zijn met super hoge snelheden maar in de praktijk heb je dat helemaal niet nodig.
Spotify heeft aan 1Mbps wel genoeg en Netflix zal moeite hebben met HD maar dat is op een smartphone niet echt noodzakelijk.
Je begrijpt het al ik ben tevreden met Robin mobile!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Mijn vrouw heeft het 1Mbps 3G abonnement en zelfs dit is genoeg voor netflix en youtube. Ja, het duurt even voordat de stream start en het is niet de beste kwaliteit, maar goed te doen op het kleine telefoon schermpje. 3G is wel langzamer door de hogere latency, maar daar wen je snel aan. Accu lijkt met 3G iets langer mee te gaan. Zij is ook heel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

BertWeter schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 11:01:
Ik heb Robin mobile een aantal dagen en ben er super blij mee.
Wat ik niet snap is dat 5Mbps genoeg is om alles mee te doen wat ik voorheen met 150Mbit deed. Het verschil is enorm maar ik heb er geen last van
Mensen denken dat ze beter af zijn met super hoge snelheden maar in de praktijk heb je dat helemaal niet nodig.
Spotify heeft aan 1Mbps wel genoeg en Netflix zal moeite hebben met HD maar dat is op een smartphone niet echt noodzakelijk.
Je begrijpt het al ik ben tevreden met Robin mobile!
Ik snap het wel. Wanneer de simkaart in een telefoon zit heb je al die snelheid niet nodig. Ga je er echter mee tetheren (dan wel met grote bestanden in de weer) of de verbinding over meerdere gebruikers delen dan heb je wel snelheid nodig. Althans dat geldt voor mij.

Kijk voor het netwerk is het goed dat deze hoge snelheden aankan. In het geval van KPN kan je op steeds meer plaatsen al makkelijk 200 tot 250 Mbps halen. Dan zie je dat er genoeg capaciteit aanwezig is. De individuele gebruiker echter heeft weinig aan die snelheid. Wat wel een nadeel is van 5 Mbps is dat de dataverbinding langer open blijft staan om iets te kunnen downloaden ten op zichte van een ongelimiteerd abonnement. Dit kan ook effect hebben op de batterijduur.

Al met al zouden meer mensen zichzelf moeten afvragen of ze aan Robin Junior voor €20 genoeg hebben. Scheelt echt een klap geldt met wat ik nu* betaal aan T-Mobile €30 voor Unlimited bijvoorbeeld en gezien de ervaringen hier lever je er voor het gevoel weinig op in. Ik heb althans geen betere deal gevonden dan Robin Junior.

* ik heb mijn Junior abo al in laten gaan voordat ik volgende maand definitief overga naar Robin. Kan ik mooi alvast ervaren hoe het is. Mocht het echt tegenvallen - wat ik niet verwacht - dan kan ik nog tijdig nummerbehoud annuleren en een andere oplossing zoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door swv op 15-07-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Ik heb ook al een aantal maanden Robin Junior en nul problemen gehad. Ook al vaak over die 27/32 GB FUP gegaan, het enige wat je krijgt is een berichtje van let ff op maar qua snelheid niets. 😀👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
daupie schreef op zondag 15 juli 2018 @ 09:54:
Ik heb ook al een aantal maanden Robin Junior en nul problemen gehad. Ook al vaak over die 27/32 GB FUP gegaan, het enige wat je krijgt is een berichtje van let ff op maar qua snelheid niets. 😀👍
En wat kan/mag je verbruiken in de EU als ik vragen mag? en hoe is het bereik daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

dutchnltweaker schreef op zondag 15 juli 2018 @ 10:23:
[...]

En wat kan/mag je verbruiken in de EU als ik vragen mag? en hoe is het bereik daar?
Er zijn in dit topic al ervaringen gedeeld. Je wordt gespamd met smsjes wanneer je teveel data verbruikt. Een echt harde grens lijkt er niet te zijn? Ik vind overigens dit op hun site:
https://www.robinmobile.nl/gebruik#exactline5
Je mag 1GB per dag op snelheid gebruiken en daarna wordt je beperkt tot 1 Mbps tot de volgende ochtend. Hier heb ik nog niemand over gehoord. Wellicht dat er na de zomervakantie meer ervaringen zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op zondag 15 juli 2018 @ 10:23:
[...]

De aantal plaatsen waar ik ben geweest (en het beschikbaar was) had ik gewoon 4G. Ik denk dat je hiervoor naar het KPN netwerk kunt kijken. Ook foto's uploaden via Google Photos en de hele avond TV kijken via Ziggo GO was geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseDise
swv schreef op zondag 15 juli 2018 @ 11:50:
Je mag 1GB per dag op snelheid gebruiken en daarna wordt je beperkt tot 1 Mbps tot de volgende ochtend. Hier heb ik nog niemand over gehoord. Wellicht dat er na de zomervakantie meer ervaringen zijn :p
Dit staat ook nog niet zo lang op hun website. Volgensmij is dit beleid onlangs pas geïntroduceerd.

Ja, je kreeg waarschuwings-smsjes, maar het lijkt me dat ze hiermee weer de regie kunnen pakken. Immers: na 1GB (per dag) ga je terug naar 1 Mbps op 3G. Waarschijnlijk krijg je door deze maatregel ook minder dataverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
WiseDise schreef op zondag 15 juli 2018 @ 19:18:
[...]

Dit staat ook nog niet zo lang op hun website. Volgensmij is dit beleid onlangs pas geïntroduceerd.

Ja, je kreeg waarschuwings-smsjes, maar het lijkt me dat ze hiermee weer de regie kunnen pakken. Immers: na 1GB (per dag) ga je terug naar 1 Mbps op 3G. Waarschijnlijk krijg je door deze maatregel ook minder dataverbruik.
Als je 4G hebt ga je toch gewoon terug naar 4G 1mbps?
Opzicht gewoon netjes 1gb normale snelheid is 30gb in 1 maand die je zeker vrij kan gebruiken.

@swv @daupie
Btw is het mogelijk om robin mobile voor 1 maand testen en in die periode in de EU gebruik van te maken? Misschien dat ik het wil overwegen om in de toekomst echt over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:07:
[...]

@daupie
Btw is het mogelijk om robin mobile voor 1 maand testen en in die periode in de EU gebruik van te maken? Misschien dat ik het wil overwegen om in de toekomst echt over te stappen.
Voor zover ik weet kan je gewoon een maand lang een abonnement afsluiten (maandelijks opzegbaar) en hierbij heb je gewoon alles wat een normaal abonnement ook biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@daupie , top! Bij sommigen providers heb je namelijk binnen zoveel tijd nog een restrictie in het buitenland.

Ga dit aankomende maand eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseDise
dutchnltweaker schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:07:
[...]

Als je 4G hebt ga je toch gewoon terug naar 4G 1mbps?
Opzicht gewoon netjes 1gb normale snelheid is 30gb in 1 maand die je zeker vrij kan gebruiken.
Dat dacht ik ook, dus ik vroeg het via webcare. Zij gaven de bevestiging dat het 1 Mbps op 3G is. Zie onderstaand.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/iLqFRy/Naamloos.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
WiseDise schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:50:
[...]

Dat dacht ik ook, dus ik vroeg het via webcare. Zij gaven de bevestiging dat het 1 Mbps op 3G is. Zie onderstaand.

[afbeelding]
Vreemd dit staat niet op hun website.. heb je dit al zelf ondervonden? Moet eerlijk zeggen dat 3G met 1mbps niet echt werkt, zeker door de latency helaas. Dus eigenlijk heb je 1gb per dag en daarna zegmaar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Tsja, gekke definitie van onbeperkt hebben ze daar ook.

Share and Enjoy!

Pagina: 1 2 3 Laatste