Zoals ik al had aangegeven heb ik Robin Entree besteld en ben nu aan het testen. Speedtest geeft inderdaad 1mb aan qua snelheid. Is er mee te werken? Netflix YouTube etc worden toch gemakkelijk opgestart. Dacht even bij YouTube te zien dat de scherpte minder was. Later was dat weer weg. Op genoemde snelheid is best wel te werken. Uploaden zou ik op deze snelheid niet doen. Ook andere apps Facebook Instagram etc werkt gewoon zoals het behoort. Hooguit soms iets langer wachten met het bufferen. Filmpjes etc geven geen haperingen. Als het werkt dan doet alles het gewoon. Testen gaat nog even verder. Maar nu even een eerste indruk.mavical schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:28:
Even een ervaringsvraag over Robin Entree van 14,95 pm. Zit te overwegen om dit abonnement te nemen. Wat wil ik zoal doen . De gebruikelijke dingen zoals WhatsApp beetje Facebook en Instagram. Misschien is een foto uploaden. Wat ik zeker wil is soms muziekstreamen in de auto en of Spotify. Is de snelheid daarvoor voldoende?
Grappig he? We denken allemaal (niet alleen Tweakers) dat we een hoge snelheid nodig hebben op onze telefoon, maar voor de meest gebruikte apps is dat helemaal niet nodig. Het grote voordeel van RM is dat je er niet aan vast zit. Als je het toch te langzaam vind kun je snel overstappen naar een stapje hoger of gewoon het abonnement opzeggen. Maar lees de ervaringen in dit topic terug en je ziet telkens hetzelfde; mensen zijn verbaasd dat alles prima werkt op Junior en zelfs Entree.
Junior van 19,95 heb ik ook getest. Is gewoon prima. Denk als ze de Entree nog een tikkie omhoog bij stellen dan is ook Entree prima. (Maar nu ook hoor. Streaming audio van bijv Arrow Rock in de auto gaat prima)wian schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:03:
Grappig he? We denken allemaal (niet alleen Tweakers) dat we een hoge snelheid nodig hebben op onze telefoon, maar voor de meest gebruikte apps is dat helemaal niet nodig. Het grote voordeel van RM is dat je er niet aan vast zit. Als je het toch te langzaam vind kun je snel overstappen naar een stapje hoger of gewoon het abonnement opzeggen. Maar lees de ervaringen in dit topic terug en je ziet telkens hetzelfde; mensen zijn verbaasd dat alles prima werkt op Junior en zelfs Entree.
Met Entree toch net te weinig snelheid om mijn Ring camera te benaderen. Blijft bufferen. Jammer.mavical schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:44:
[...]
Junior van 19,95 heb ik ook getest. Is gewoon prima. Denk als ze de Entree nog een tikkie omhoog bij stellen dan is ook Entree prima. (Maar nu ook hoor. Streaming audio van bijv Arrow Rock in de auto gaat prima)
Anoniem: 632581 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 22:35:
Entree inclussief waze of google maps in het buitenland te doen?
timmie1 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 19:00:
[...]
Dagelijks gebruikt met navigeren in het buitenland, in mijn geval werkte het gewoon goed. Overal een vlotte 4G verbinding. Als je gelukt hebt, heb je soms zelfs even een veel hogere snelheid dan dat wat bij je abonnement hoort.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Ik heb al een paar maanden Robin Mobile Junior en daar was ik best tevreden mee.
Nu heb ik recent een beetje vlotte telefoon (Xiaomi Note 8 pro) genomen en sindsdien zit ik elke maand na twee weken over de fair use policy heen van 40gb waardoor de snelheid wordt gekocht op 1mb/s. Nou ik kan je vertellen dat is echt niet snel genoeg.
Geen netflix, geen soundcloud, zelfs instagram en de internet radio app begint te haperen.
(En dan heb ik nog geen één torrent gedownload)
Is er bij Tele2 unlimited data sim only ook een fair use?
Zo niet betaal ik graag die 7eur extra per maand.
Nu heb ik recent een beetje vlotte telefoon (Xiaomi Note 8 pro) genomen en sindsdien zit ik elke maand na twee weken over de fair use policy heen van 40gb waardoor de snelheid wordt gekocht op 1mb/s. Nou ik kan je vertellen dat is echt niet snel genoeg.

Geen idee wat je vorige tel was maar waarom lukt het nu dan wel om 40GB in 2 weken er doorheen te jagen?pelletpeti schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:40:
Ik heb al een paar maanden Robin Mobile Junior en daar was ik best tevreden mee.
Nu heb ik recent een beetje vlotte telefoon (Xiaomi Note 8 pro) genomen en sindsdien zit ik elke maand na twee weken over de fair use policy heen van 40gb waardoor de snelheid wordt gekocht op 1mb/s. Nou ik kan je vertellen dat is echt niet snel genoeg.Geen netflix, geen soundcloud, zelfs instagram en de internet radio app begint te haperen.
(En dan heb ik nog geen één torrent gedownload)
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Kan best, als je een trage telefoon/oud hebt dan gebruik je automatisch minder snel je telefoon.RobbyTown schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:55:
[...]
Geen idee wat je vorige tel was maar waarom lukt het nu dan wel om 40GB in 2 weken er doorheen te jagen?
Sinds ik een snellere telefoon gebruik ik toch echt gigantisch meer, van 1gb 3 a 4 jaar geleden naar minimaal 20gb per maand.
@pelletpeti Tele2 heb je elke dag 5 gb max per dag, maar dit kan je uitbreiden met 1gb per keer doormiddel van de app of sms.
https://www.tele2.nl/unlimited-info/
er staat onbeperkt internet.......
Maar wat het is. Als je 5gb verbruikt hebt dan gooien ze je snelheid al omlaag. Dus wat is daar onbeperkt aan.. Het is dus gewoon bullshit. Praatjesmakers zijn het.
Kan je beter naar lebara toe gaan daar betaal je 10 euro en heb je pricies het zelfde.
Alleen dat bij lebara je internet snelheid niet omlaag gaat. Dus ja.
Het is dat ik mijn zaken niet zelf in de hand heb anders had ik het al gestopt naar de eerste dag dat ik met hun in zee ben gegaan.
Toen ik de contakt heb ondertekend bij Robin mobile. Toen stond er niks in van max 25~30 gb en dan word je snelheid omlaag gezet. En nu op eens zo een bullshit ja dat gaat me te ver ze denken omdat hun een bedrijf is denken dat ze alles kunnen doen. Daar zijn ze bij mij aan de verkeerde adress. Ben al bij mijn advocaat geweest.
Nog een leuke voorbeeld.
Ik had zogenaamd me gb al vol. Maar ik wist het niet. Dus ik ging hun mailen. Zeggen ze ja je krijgt een SMS als jij je limit hebt verbruikt( GEEN 1 EENSIGSTE KEER EEN SMS GEKREGEN OMDAT IK OVER ME BUNDEL ZIT.)
Ik ben klaar met hun en ben bezig bij die piiieeeeeeeeppppp weg te komen wat het is alleen maar *knip* wat ze doen.
Als je een kontrakt met iemand maakt zou je het ook moeten bij houden en dan niet in eens gaan veranderen. Wanneer het al ondertekend is.
Ik heb je post hier en daar aangepast. De groeten doen is hier niet nodig, tevens is schelden, teksten in CAPS schrijven of je post aandikken met bold niet de bedoeling.
Maar wat het is. Als je 5gb verbruikt hebt dan gooien ze je snelheid al omlaag. Dus wat is daar onbeperkt aan.. Het is dus gewoon bullshit. Praatjesmakers zijn het.
Kan je beter naar lebara toe gaan daar betaal je 10 euro en heb je pricies het zelfde.
Alleen dat bij lebara je internet snelheid niet omlaag gaat. Dus ja.
Het is dat ik mijn zaken niet zelf in de hand heb anders had ik het al gestopt naar de eerste dag dat ik met hun in zee ben gegaan.
Toen ik de contakt heb ondertekend bij Robin mobile. Toen stond er niks in van max 25~30 gb en dan word je snelheid omlaag gezet. En nu op eens zo een bullshit ja dat gaat me te ver ze denken omdat hun een bedrijf is denken dat ze alles kunnen doen. Daar zijn ze bij mij aan de verkeerde adress. Ben al bij mijn advocaat geweest.
Nog een leuke voorbeeld.
Ik had zogenaamd me gb al vol. Maar ik wist het niet. Dus ik ging hun mailen. Zeggen ze ja je krijgt een SMS als jij je limit hebt verbruikt( GEEN 1 EENSIGSTE KEER EEN SMS GEKREGEN OMDAT IK OVER ME BUNDEL ZIT.)
Ik ben klaar met hun en ben bezig bij die piiieeeeeeeeppppp weg te komen wat het is alleen maar *knip* wat ze doen.
Als je een kontrakt met iemand maakt zou je het ook moeten bij houden en dan niet in eens gaan veranderen. Wanneer het al ondertekend is.

Ik heb je post hier en daar aangepast. De groeten doen is hier niet nodig, tevens is schelden, teksten in CAPS schrijven of je post aandikken met bold niet de bedoeling.
[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 29-12-2019 12:32 ]
@XAdr3N4Liin Alle providers doen dit. En Robin Mobile heeft nog steeds gelijk, je hebt onbeperkt internet, maar op een lagere snelheid.
Zoals je al aangaf, bij Lebara gaat de kraan na 5GB al dicht.
Lees https://www.robinmobile.nl/gebruik. Daar staat keurig waarom ze dit doen. Robin Mobile is daar nog best transparant in.
Zoals je al aangaf, bij Lebara gaat de kraan na 5GB al dicht.
Lees https://www.robinmobile.nl/gebruik. Daar staat keurig waarom ze dit doen. Robin Mobile is daar nog best transparant in.
Robin Mobile wordt Budget Mobiel. Hieronder de mail:
Als klant van Robin Mobile profiteer je van lage prijzen voor je Sim Only abonnement. En dit willen we graag zo houden. Om deze lage tarieven te kunnen blijven bieden, bundelen Robin Mobile en Budget Thuis hun krachten. Robin Mobile gaat daarom vanaf 17 januari verder onder de nieuwe naam Budget Mobiel. Zo houden we onze prijzen voor mobiele telefonie blijvend laag.
Budget Thuis
Al sinds 2011 leveren we met Budget Energie stroom en gas aan huishoudens in Nederland. Daar hebben we sinds kort Budget Alles-in-1 (Internet, TV en Vast Bellen via het KPN-netwerk) aan toegevoegd. En per 17 januari dus ook Budget Mobiel. Al je energie- en telecomdiensten onder één dak. Tegen een zo laag mogelijke prijs en zonder gedoe. Dat is Budget Thuis.
Wat verandert er voor jou?
Per 17 januari wordt je Robin Mobile abonnement geleverd onder de nieuwe naam Budget Mobiel (onderdeel van Budget Thuis);
Per 17 januari kun je je zaken regelen op MijnBudget en via de Budget Mobiel app. De Robin Mobile app wordt automatisch geüpdatet naar de Budget Mobiel app;
Je inloggegevens blijven hetzelfde;
Je onbeperkt-abonnement, je datasnelheid en ook je simkaart blijven hetzelfde;
Je maandbedrag blijft hetzelfde en wordt afgeschreven door Budget Mobiel.
Als klant van Robin Mobile profiteer je van lage prijzen voor je Sim Only abonnement. En dit willen we graag zo houden. Om deze lage tarieven te kunnen blijven bieden, bundelen Robin Mobile en Budget Thuis hun krachten. Robin Mobile gaat daarom vanaf 17 januari verder onder de nieuwe naam Budget Mobiel. Zo houden we onze prijzen voor mobiele telefonie blijvend laag.
Budget Thuis
Al sinds 2011 leveren we met Budget Energie stroom en gas aan huishoudens in Nederland. Daar hebben we sinds kort Budget Alles-in-1 (Internet, TV en Vast Bellen via het KPN-netwerk) aan toegevoegd. En per 17 januari dus ook Budget Mobiel. Al je energie- en telecomdiensten onder één dak. Tegen een zo laag mogelijke prijs en zonder gedoe. Dat is Budget Thuis.
Per 17 januari wordt je Robin Mobile abonnement geleverd onder de nieuwe naam Budget Mobiel (onderdeel van Budget Thuis);
Per 17 januari kun je je zaken regelen op MijnBudget en via de Budget Mobiel app. De Robin Mobile app wordt automatisch geüpdatet naar de Budget Mobiel app;
nieuws: Nuts Groep heft merknaam Robin Mobile op en zet klanten over naar Budget Was gisteren al te lezen op tweakers.thegreenhunter schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:36:
Robin Mobile wordt Budget Mobiel. Hieronder de mail:
Budget Thuis
Tsjonge, waren ze me mooi voor.dutchnltweaker schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:37:
[...]
Was gisteren al te lezen op tweakers.
Wat ik misleidend vindt van de buitenland policy van Robin Mobile is dat je na 1 gb terug wordt gezet maar 1mbps maar ze zeggen er niet even bij dat je naar 3G wordt gezet. Ik heb dit eens eerder ervaren in Duitsland, nadat ik werd terug gezet naar die 1mbps had ik letterlijk geen bereik meer omdat er alleen een 4G mast was..
[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 12-01-2020 10:55 ]
Handmatig 4G forceren door handmatig een netwerk te selecteren heeft mij geholpen met dezelfde uitdaging een keer in schotland.dutchnltweaker schreef op zondag 12 januari 2020 @ 10:55:
Wat ik misleidend vindt van de buitenland policy van Robin Mobile is dat je na 1 gb terug wordt gezet maar 1mbps maar ze zeggen er niet even bij dat je naar 3G wordt gezet. Ik heb dit eens eerder ervaren in Duitsland, nadat ik werd terug gezet naar die 1mbps had ik letterlijk geen bereik meer omdat er alleen een 4G mast was..
| live and give like no one else |
ACM tikt Robin Mobile op de vingers wegens datalimiet bij roaming in EU https://www.nu.nl/tech/60...et-bij-roaming-in-eu.html