Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:07
@WiseDise heb ook contact gezocht met robin mobile, geven dit ook aan.. vreemd eerlijk gezegd, 3G heeft in sommigen landen veel minder dekking dan 4G :/ .

Helaas blijven ze geheimzinnig over het feit dat het niet vermeld staat op de website (over dar 3G).

Maar ga het volgende maand eens testen hoe het werkt, ben benieuwd.

[ Voor 18% gewijzigd door dutchnltweaker op 16-07-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tijdens de vakantie heb ik Robin Mobile Junior gebruikt van 15 euro per maand omdat ik bij mijn huidige KPN abo weinig data heb. Via bellen.com krijg je trouwens 10 euro korting op de activatiekosten.

Het werkte uitstekend in Nederland, Belgie, Frankrijk en Spanje. Ja, het is 3G, maar je kan prima youtube, netflix, instagram en andere veeleisende apps gebruiken. In Belgie weet ik niet meer welke operator ik kreeg, maar in Frankrijk Orange en in Spanje Movistar en in NL KPN, dus premium providers met dito dekking.

Eén keer een SMSje gehad ivm teveel datagebruik. Ik downloade per ongeluk een LineageOS update van 620MB via 3G (dacht dat ik aan wifi hing, maar was daar blijkbaar afgegooid) :) Op de website staat dat je na 1GB per dag naar een lagere snelheid wordt gezet, maar dit kan ik niet bevestigen. Alleen een SMSje gehad en kon gewoon verder gaan. Nooit een verlaging in snelheid of iets dergelijks.

Alleen bij het gebruik van tethering vond ik de "lage" snelheid storend. Werkt prima via de android wifi hotspot en op de windows 10 laptop ingesteld dat de wifi verbinding een data limiet heeft. Email, browsen en RDP gaat prima, maar meer moet je echt niet willen.

Opzeggen ging ook zonder problemen en met enige coulance. Ik was eigenlijk een paar dagen te laat met opzeggen, maar er komt geen extra maand bij. Al met al een uitstekende ervaring met RM. Als mijn KPN abonnement is afgelopen, ga ik net als mijn vrouw over op Robin Mobile!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Hoe hard is de 27 GB bij RM?
Wordt je meteen gecapt naar 1 MBS?

[ Voor 39% gewijzigd door lighting_ op 23-08-2018 13:59 ]

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:45
lighting_ schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:58:
Hoe hard is de 27 GB bij RM?
Wordt je meteen gecapt naar 1 MBS?
Volgens de provider is het een harde cap. Betekent dat je na 27 GB automatisch naar 1 Mbit 3G omgezet zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richielion
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-11-2023
Robin Mobile zal de snelheid officieel terugbrengen naar 1Mb op 3G, maar in de praktijk betekent dit een veel lagere snelheid en aangezien de 3G dekking van Robin Mobile niet overal top is heb je bij een terugschakeling dus supertraag of helemaal geen internet meer.

Ik spreek uit ervaring. Het was nogal vervelend omdat ik afhankelijk was van dat internet op mijn mobiel in de laatste periode voordat ik het op heb gezegd (aug. 2018) en ik door dat terugzetten allerlei zaken niet kon regelen op dat moment.

Heb inmiddels een abonnement met bij een andere provider, eindelijk echt onbeperkt en snel internet.

Wel een paar euro duurder per maand, maar dat vind ik minder belangrijk dan je abonnement tijdelijk niet meer kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

swv

Tja dan moet je wel eerst voorbij die 27GB zien te komen. Voor veel mensen (inclusief mijzelf) zal dat niet het geval zijn. Ik vind de drie goedkopere abonnementen prima waar voor het geld. Mocht je bij nood toch snelheid nodig hebben dan kun je een NEED 4 SPEED bundel aanschaffen (2GB op normale snelheid) zodat je ‘belangrijke zaken’ kunt doen.

Dat 3g niet top presteert is enerzijds een kwaal van de technologie en anderzijds omdat alle providers 3g frequentieruimte gaan inzetten voor 4g. Ik heb vooralsnog geen problemen met die enkele keer dat ik op 3g zit. En als internet dan toch niet lekker loopt dan is dat ook wel waar ik dat kan verwachten: Op een knooppunt waar veel mensen samen komen.

Het feit dat ik er zo luchtig over praat komt omdat ik nergens aan vast zit en dus ook niet echt spijt kan hebben van mijn keuze. Bij wijzigend beleid van Robin kan ik altijd weer verkassen, maar nu zie ik daar geen enkele reden toe.

Overigens zie ik bijvoorbeeld Tele2 niet echt als een optie. Op 4g haal je veelal dezelfde snelheden als bij Robin doordat ze weinig capaciteit hebben tenzij je echt dicht bij een mast zit. Enige voordeel dat je hebt is dan wel echt onbeperkt 4g. Andere opties zie ik al helemaal niet zonder dat ik een contract moet tekenen en dan veelal duurder uit te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
swv schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 07:47:
Tja dan moet je wel eerst voorbij die 27GB zien te komen. Voor veel mensen (inclusief mijzelf) zal dat niet het geval zijn. Ik vind de drie goedkopere abonnementen prima waar voor het geld. Mocht je bij nood toch snelheid nodig hebben dan kun je een NEED 4 SPEED bundel aanschaffen (2GB op normale snelheid) zodat je ‘belangrijke zaken’ kunt doen.

Dat 3g niet top presteert is enerzijds een kwaal van de technologie en anderzijds omdat alle providers 3g frequentieruimte gaan inzetten voor 4g. Ik heb vooralsnog geen problemen met die enkele keer dat ik op 3g zit. En als internet dan toch niet lekker loopt dan is dat ook wel waar ik dat kan verwachten: Op een knooppunt waar veel mensen samen komen.

Het feit dat ik er zo luchtig over praat komt omdat ik nergens aan vast zit en dus ook niet echt spijt kan hebben van mijn keuze. Bij wijzigend beleid van Robin kan ik altijd weer verkassen, maar nu zie ik daar geen enkele reden toe.

Overigens zie ik bijvoorbeeld Tele2 niet echt als een optie. Op 4g haal je veelal dezelfde snelheden als bij Robin doordat ze weinig capaciteit hebben tenzij je echt dicht bij een mast zit. Enige voordeel dat je hebt is dan wel echt onbeperkt 4g. Andere opties zie ik al helemaal niet zonder dat ik een contract moet tekenen en dan veelal duurder uit te zijn.
Ben het niet helemaal eens met de stelling dat Tele2 niet echt een optie is, ik haal in de meeste gevallen een erg nette snelheid (dit is niet in de randstad).

Maar dat even terzijde 1mbps met 3G is gewoon niet te doen, dit komt mede door de heel hoge ping (om die reden wil je echt wel 4G hebben), heb zelf ook ervaring dat als ik in de trein wordt terug gezet naar 3G (blind spot 4G) dit bijvoorbeeld met 3G en 2mbps (Tele2 caped dit om jou als klant zoveel mogelijk 4G te laten gebruiken) al niet prettig werkt.
Ook is het niet bevorderlijk in de EU, dit doet robin mobile namelijk ook als je dit niet wist. Elke keer na 1GB verbruik per dag wordt je naar 1mbps en 3G gezet.. laat in veel EU landen nu de 3G dekking belabberd zijn en 4G een heel stuk beter, dan kan ik je zeggen dat je 4G echt gaat missen.

[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 11-09-2018 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

dutchnltweaker schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:21:
[...]

Ben het niet helemaal eens met de stelling dat Tele2 niet echt een optie is, ik haal in de meeste gevallen een erg nette snelheid (dit is niet in de randstad).

Maar dat even terzijde 1mbps met 3G is gewoon niet te doen, dit komt mede door de heel hoge ping (om die reden wil je echt wel 4G hebben), heb zelf ook ervaring dat als ik in de trein wordt terug gezet naar 3G (blind spot 4G) dit bijvoorbeeld met 3G en 2mbps (Tele2 caped dit om jou als klant zoveel mogelijk 4G te laten gebruiken) al niet prettig werkt.
Ook is het niet bevorderlijk in de EU, dit doet robin mobile namelijk ook als je dit niet wist. Elke keer na 1GB verbruik per dag wordt je naar 1mbps en 3G gezet.. laat in veel EU landen nu de 3G dekking belabberd zijn en 4G een heel stuk beter, dan kan ik je zeggen dat je 4G echt gaat missen.
Het punt dat ik wil maken is dat het netwerk van Tele2 niet kan tippen aan die van KPN. Ik heb het zelf ervaren bij Tele2 dat wanneer ik overgeleverd was aan 4g800, de snelheid te wensen over laat. In het Tele2 topic zijn ook voorbeelden te vinden waar mensen dramatische snelheden halen. Nou is het netwerk verre van slecht hoor (beter iets dan niets), maar met de 4g netwerken van KPN en met name T-Mobile heb ik gewoon betere ervaringen mee. Daar komt bij dat je in het buitenland bij Tele2 ook overgeleverd bent aan de 3g netwerken aldaar. Daarom zou ik een overstap van Robin Mobile naar Tele2 dan ook niet om het netwerk doen, maar puur om echt onbeperkt 4g. Verder zie ik geen voordelen voor die 7 euro extra. Ik betaal immers nu 20 euro waar ik bij Tele2 27 euro zou moeten betalen.

Dat ik per dag maar 1GB kan verbruiken op snelheid in het buitenland daar ben ik van op de hoogte en dat heb ik geaccepteerd. Nog altijd beter dan het aanbod van Tele2 (8GB EU per maand) en T-Mobile (10GB EU per maand). Ik ga morgen naar La Palma en dan ga ik meemaken hoe het internet daar is. Als ik wil Netflixen dan zet ik de kwaliteit gewoon op 0,3GB per uur. Meer dan zat op mijn telefoon :)

Ik zal het overigens melden hier als het tegenvalt. Dat beloof ik. Maar gezien de buitenland ervaringen die ik in dit topic gelezen heb verwacht ik dat het allemaal mee zal vallen :) Ik heb trouwens nog een backup lijntje mee met een Vodafone abo. Ik wil komende vrijdag wel de nieuwe iPhone kunnen bestellen en dus goed internet hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
swv schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:42:
[...]

Het punt dat ik wil maken is dat het netwerk van Tele2 niet kan tippen aan die van KPN. Ik heb het zelf ervaren bij Tele2 dat wanneer ik overgeleverd was aan 4g800, de snelheid te wensen over laat. In het Tele2 topic zijn ook voorbeelden te vinden waar mensen dramatische snelheden halen. Nou is het netwerk verre van slecht hoor (beter iets dan niets), maar met de 4g netwerken van KPN en met name T-Mobile heb ik gewoon betere ervaringen mee. Daar komt bij dat je in het buitenland bij Tele2 ook overgeleverd bent aan de 3g netwerken aldaar. Daarom zou ik een overstap van Robin Mobile naar Tele2 dan ook niet om het netwerk doen, maar puur om echt onbeperkt 4g. Verder zie ik geen voordelen voor die 7 euro extra. Ik betaal immers nu 20 euro waar ik bij Tele2 27 euro zou moeten betalen.

Dat ik per dag maar 1GB kan verbruiken op snelheid in het buitenland daar ben ik van op de hoogte en dat heb ik geaccepteerd. Nog altijd beter dan het aanbod van Tele2 (8GB EU per maand) en T-Mobile (10GB EU per maand). Ik ga morgen naar La Palma en dan ga ik meemaken hoe het internet daar is. Als ik wil Netflixen dan zet ik de kwaliteit gewoon op 0,3GB per uur. Meer dan zat op mijn telefoon :)

Ik zal het overigens melden hier als het tegenvalt. Dat beloof ik. Maar gezien de buitenland ervaringen die ik in dit topic gelezen heb verwacht ik dat het allemaal mee zal vallen :) Ik heb trouwens nog een backup lijntje mee met een Vodafone abo. Ik wil komende vrijdag wel de nieuwe iPhone kunnen bestellen en dus goed internet hebben :+
Ahzo, nee in dat opzicht kan ik jou wel gelijk geven. Alleen ben je bij Robin Mobile ben je qua snelhied toch gecapped of merk je daar in praktijk niks van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

dutchnltweaker schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:13:
[...]

Ahzo, nee in dat opzicht kan ik jou wel gelijk geven. Alleen ben je bij Robin Mobile ben je qua snelhied toch gecapped of merk je daar in praktijk niks van?
Klopt. En het is vooral 4g wat hier inderdaad wonderen verricht. Dus op dat punt had jij zeker gelijk dat je wel degelijk een verschil kunt merken tussen 3g en 4g op zo'n lage snelheid. Voor 4g is 5 Mbps echt snel zat. Ik ervaar het nu al twee maanden en op dit moment zou ik niet iets anders willen. Het enige waaraan ik merk dat ik beperkt ben aan 5 Mbps is bij het downloaden van een app of tijdens het het skippen in video's in full hd kwaliteit. Dat eerste is voor mij niet zo'n punt omdat ik van iOS geen apps mag downloaden over het mobiele netwerk die groter zijn dan 150MB, dus apps download ik zelden over 4g. Het tweede punt kan vervelend zijn maar is niet onoverkomelijk. Gewoon iets langer wachten of de kwaliteit lager zetten. 720p en 480p is op een smartphonescherm nog goed te pruimen en buffert dan ook beter :)

Voor de rest weet ik weinig nadelen te benoemen omdat je het gewoon bijna echt niet merkt. En voor die ene keer dat ik wel snelheid nodig heb zit ik wel weer aan de WiFi thuis of op mijn werk. Dat maakt het abonnement dat ik heb om altijd online te willen zijn prima overbrugbaar voor waar geen WiFi is (ik ben wel allergisch voor free WiFi hotspots dus daar doe ik dan weer niet aan mee).

Ik zie voor mij op dit moment het nut niet om voor een andere provider te gaan. Ik wil alleen wel graag zeggen dat ik best begrijp dat er ook mensen zijn die dit concept niet willen en toch meer snelheid verlangen om wat voor reden dan ook. Ik vind het aanbod in de huidige markt nog best onoverzichtelijk en de prijsverschillen gaan dan ook wel over serieus geld. Voorlopig zit ik wel goed met 27GB 4g en onbeperkt 3g voor zover dat nodig is voor €20. Ik verneem graag waar ik dat elders ook kan krijgen voor hetzelfde geld en maandelijks opzegbaar.

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Ik heb voordat ik een abonnement bij Robin Mobile nam eerst een KPN prepaid kaartje met onbeperkt data gekocht om te kijken hoe het 3G netwerk is.

Op de plaatsen waar ik kom werkt het allemaal best redelijk, zelfs in een volle trein 's ochtends van Utrecht Centraal naar Schiphol werkt het goed, dat ik gewoon vlot websites kan laden en Spotify kan streamen.

Inmiddels heb ik het 5 Mb abonnement genomen, en na bijna een week kan ik zeggen dat ik toch best wel tevreden ben. Alles werkt als een zonnetje, en die 5 Mb is meer dan voldoende voor de meeste dingen.

• wian
  • Niet online
Voor websites en spotify is het 3G 1Mb abo ook prima. Heb er op vakantie zelfs volop netflix en youtube mee gekeken. Raar maar waar :)

• lighting_
Dat ze cappen daar nog aan toe. Maar waarom naar 3G is wel raar

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14:30
lighting_ schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:15:
Ik betwijfel of het waar is. Maar RobinMobile heeft op twitter aangeven dat ze op 4G nog geen mogelijkheid hebben om naar 1mbps te cappen, maar dat ze er wel mee bezig zijn.

• lighting_
fl2001 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:30:
[...]

Ik betwijfel of het waar is. Maar RobinMobile heeft op twitter aangeven dat ze op 4G nog geen mogelijkheid hebben om naar 1mbps te cappen, maar dat ze er wel mee bezig zijn.
Wanneer hebben ze dat vermeld?

• fl2001
lighting_ schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:45:
[...]

Wanneer hebben ze dat vermeld?
Dat had ik enkele maanden terug gelezen, wanneer precies weet ik niet meer helaas....

• WiseDise
lighting_ schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:15:
fl2001 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:30:
[...]

Robin Mobile geeft zelf aan dat 5 Mbit de laagst mogelijke snelheid is die valt in te regelen op het 4G netwerk. Mogelijk heeft dat er iets mee te maken.

Ik citeer:
Waarom kan ik met mijn huidige product geen gebruik maken van 4G?
"Het 4G netwerk staat voor hoge snelheid en heeft een minimale downloadsnelheid van 5,0 Mbps. Technisch is het niet mogelijk om voor Robin Entree een lagere datasnelheid dan 5,0 Mbps in te regelen op het 4G netwerk."
Bron.

[ Voor 0% gewijzigd door WiseDise op 13-09-2018 20:27 . Reden: Typo ]

• dutchnltweaker
WiseDise schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:27:
[...]

[...]

Robin Mobile geeft zelf aan dat 5 Mbit de laagst mogelijke snelheid is die valt in te regelen op het 4G netwerk. Mogelijk heeft dat er iets mee te maken.

Ik citeer:
"Het 4G netwerk staat voor hoge snelheid en heeft een minimale downloadsnelheid van 5,0 Mbps. Technisch is het niet mogelijk om voor Robin Entree een lagere datasnelheid dan 5,0 Mbps in te regelen op het 4G netwerk."
Bron.
Vreemd ik had wel eens een onbeperkt abonnement met een max snelheid van 4,0 Mbps (niet in Nederland), dus het is technisch wel mogelijk.

• ronald75
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-08 14:21
Het is altijd al zo geweest dat "unlimited" nooit echt onbeperkt is geweest, maar dankzij de verschillen van de verschillende providers is de een aantrekkelijker dan de ander, ofwel, wat jij wil.

Robin was voor mij altijd de aantrekkelijkste aangezien het steeds maar weer leuker werd (1x per 6 maanden veranderde er weer iets, in het voordeel van de consument) maar nu er steeds maar weer meer regeltjes (lees: beperkingen) bij komen vraag ik mij toch echt af of Robin nog wel zo aantrekkelijk is.

OK de limieten (27gb pm en 1GB per dag EU) zijn op zich nog steeds fair maar het zijn inmiddels wel "harde" limieten waar we voorheen maar naar moesten raden.

Als we nu om de paar maanden meer beperkingen krijgen ipv. "voordeeltjes" dan is het natuurlijk zo afgelopen met Robin Mobile.

Maar ondertussen... nog steeds positief!

• lighting_
Ronald1975 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:25:
Het is altijd al zo geweest dat "unlimited" nooit echt onbeperkt is geweest, maar dankzij de verschillen van de verschillende providers is de een aantrekkelijker dan de ander, ofwel, wat jij wil.

Robin was voor mij altijd de aantrekkelijkste aangezien het steeds maar weer leuker werd (1x per 6 maanden veranderde er weer iets, in het voordeel van de consument) maar nu er steeds maar weer meer regeltjes (lees: beperkingen) bij komen vraag ik mij toch echt af of Robin nog wel zo aantrekkelijk is.

OK de limieten (27gb pm en 1GB per dag EU) zijn op zich nog steeds fair maar het zijn inmiddels wel "harde" limieten waar we voorheen maar naar moesten raden.

Als we nu om de paar maanden meer beperkingen krijgen ipv. "voordeeltjes" dan is het natuurlijk zo afgelopen met Robin Mobile.

Maar ondertussen... nog steeds positief!
ik zit bij Telfort en daar zijn de prijzen juist gestegen. 27GB + onbeperkt bellen + maandelijks opzegbaar voor 20 euro kan geen provider tegenop. Enige wat ik zou willen weten is of 3G 1 mbs
betrouwbaar en snel genoeg is.

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

WiseDise schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:27:
[...]

[...]

Ik citeer:
Bron.
Dat is onzin lijkt me, bij Tele2 weten ze ook de max. snelheid van Bliep op 4G tot 1 Mbps te beperken.
En uit ervaring weet ik dat het werkt, mijn beide kinderen hebben Bliep.

Antenne en masten malloot

• kwon
  • Laatst online: 10-09 14:54
Bij KPN word ik op 4G zelfs teruggebracht naar 64 kbps lol...

[ Voor 9% gewijzigd door kwon op 22-09-2018 20:15 ]

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 08:43
Voor de vakantie Robin Junior afgesloten. Gebruikt in Italië. Overal prima bereik. Overal 4g(+) zowel bij provider TIM, Wind en Vodafone. Eigenlijk super tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:50
Ook tevreden gebruiker van Robin Junior.

4G (5Mbit/s) werkt prima voor de meeste zaken. Dat is inclusief streamen. Downloaden van een grote app in de appstore gaat wellicht iets langzamer maar naar mijn idee geen punt. De 27GB+onbeperkt Bellen en SMS voor 20 euro is gewoon een prima deal. Na 27GB FUP val je terug op 3G 1Mbit/s.

In het buitenland afgelopen maand een prima ervaring gehad met Robin Mobile. Gewoon 4g (+) op het movistar en vodafone netwerk op het eiland Tenerife. Op het Vodafone netwerk had ik zelfs het idee een HD Voice gesprek te hebben naar NL. Erg duidelijk en een vol geluid. Verder ga je na 1GB verbruikt te hebben in het buitenland (geld per dag) terug naar 3G 1Mbit/s. Prima werkbaar nog. Wel was de 4G dekking over het algemeen sterker dan 3G op Tenerife.

Wat mij wel opviel is dat wanneer de reset plaatsvind (in de ochtend) waarmee je weer op 4G terecht kan. Dit op mijn (Samsung s8) een voorzetje nodig gehad. Het terugschakelen na de FUP in buitenland naar 3G gaat prima. Echter terug naar 4G de volgende dag niet helemaal. Vliegtuigstand even aan en uit loste dit probleem op. Ben er alleen niet achter gekomen hoe dit komt. Meer mensen die dit ervaren hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

WouTer14 schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:28:
Ook tevreden gebruiker van Robin Junior.

4G (5Mbit/s) werkt prima voor de meeste zaken. Dat is inclusief streamen. Downloaden van een grote app in de appstore gaat wellicht iets langzamer maar naar mijn idee geen punt. De 27GB+onbeperkt Bellen en SMS voor 20 euro is gewoon een prima deal. Na 27GB FUP val je terug op 3G 1Mbit/s.

In het buitenland afgelopen maand een prima ervaring gehad met Robin Mobile. Gewoon 4g (+) op het movistar en vodafone netwerk op het eiland Tenerife. Op het Vodafone netwerk had ik zelfs het idee een HD Voice gesprek te hebben naar NL. Erg duidelijk en een vol geluid. Verder ga je na 1GB verbruikt te hebben in het buitenland (geld per dag) terug naar 3G 1Mbit/s. Prima werkbaar nog. Wel was de 4G dekking over het algemeen sterker dan 3G op Tenerife.

Wat mij wel opviel is dat wanneer de reset plaatsvind (in de ochtend) waarmee je weer op 4G terecht kan. Dit op mijn (Samsung s8) een voorzetje nodig gehad. Het terugschakelen na de FUP in buitenland naar 3G gaat prima. Echter terug naar 4G de volgende dag niet helemaal. Vliegtuigstand even aan en uit loste dit probleem op. Ben er alleen niet achter gekomen hoe dit komt. Meer mensen die dit ervaren hebben?
Je neemt mij de woorden uit de mond. Scheelt mij weer typen. Exact dezelfde ervaring als jou maar dan ben ik net terug van La Palma. Orange en Vodafone waren echter voor mij niet snel op 3g en 4g (ook getest met een Vodafone, T-Mobile en Simpel abonnement) maar op Movistar kon ik prima terecht. Terug naar 4g moest ik soms ook forceren. Maargoed het veroorzaakte niet echt hinder.

@dutchnltweaker Ik had dus een prima ervaring met 4g op de Canarische Eilanden. 4g en 3g waren prima maar dat komt alleen door de vrije provider keuze. Met Robin Mobile kon ik terecht bij Vodafone ES, Orange en Movistar, waarbij die laatste mij de beste ervaring gaf. 5Mbps 4g en 1 Mbps 3g zijn ook in het buitenland prima te doen :)

Owja nog wel een sms gehad ergens tussen de 6 en 7 GB dat ik intensief aan het gebruiken was. Zelf vond ik mijn gedrag meevallen door gedurende de dag af en toe wat de surfen, soms een Youtube filmpje, eenmalige serieaflevering op Netflix en vooral veel met Google Maps genavigeerd. Maar toch gaat die data blijkbaar hard. Eindsaldo is 8 GB.

• dutchnltweaker
@swv , Duidelijk! wou een keer robin mobile testen voor 1 maandje maar voor 30 testen (20 5mbps abbo + 10 euro simkaart) vind ik dat toch best wel wat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouTer14
dutchnltweaker schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:43:
@swv , Duidelijk! wou een keer robin mobile testen voor 1 maandje maar voor 30 testen (20 5mbps abbo + 10 euro simkaart) vind ik dat toch best wel wat geld.
Via onderstaande link geen simkaart kosten. Of vul bij actiecode BELLEN-COM in tijdens het bestelprocess.
Je betaald dan alleen je normale abbo kosten voor een maand.

https://www.robinmobile.n...pagne_bencom_kortingscode

[ Voor 4% gewijzigd door WouTer14 op 28-09-2018 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
WouTer14 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 11:32:
[...]

Via onderstaande link geen simkaart kosten. Of vul bij actiecode BELLEN-COM in tijdens het bestelprocess.
Je betaald dan alleen je normale abbo kosten voor een maand.

https://www.robinmobile.n...pagne_bencom_kortingscode
Wanneer dan? ik bedoel waar kan ik dat invullen (nergens bij de bestelling kon ik dit invullen namelijk). Krijg gewoon simkaart kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouTer14
dutchnltweaker schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 18:59:
[...]

Wanneer dan? ik bedoel waar kan ik dat invullen (nergens bij de bestelling kon ik dit invullen namelijk). Krijg gewoon simkaart kosten.
Link lijkt anders te reageren als gister. Even wat geprobeerd. Probeert het eens via deze weg:

- Open https://www.bellen.com/mo...ers/robin-mobile/sim-only
- Klik op Robin Mobile JUNIOR (blauw knopje bekijk)
- Nu zal de actiecode automatisch ingevuld moeten zijn. Code is in elk geval BELLEN-COM

Bovenstaande geld ook voor hun andere pakketten

[ Voor 5% gewijzigd door WouTer14 op 29-09-2018 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
@swv "ergens tussen de 6 en 7 GB" je hebt toch een dagelijkse limiet van 1GB in het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

Ronald1975 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:35:
@swv "ergens tussen de 6 en 7 GB" je hebt toch een dagelijkse limiet van 1GB in het buitenland?
Per dag 1 GB op 4g snelheid en daarna kan je nog onbeperkt internetten op 3g met 1 Mbps.

Na een aantal dagen had ik in totaal iets van 6 of 7 buitenland-GB’s verbruikt (je kan je verbruik pas de volgende dag inzien) en toen kreeg ik die sms. Verder niks van aangetrokken alhoewel ik daarna niet meer veel GB’s verbruikt heb.

Ik snap jouw vraag niet helemaal, maar ik kan dus prima 1, 2, 3, 4, 5 GB etc verbruiken op een dag als je daar op doelt. Even los van het feit dat je afgesloten kan worden als je de waarschuwingen blijft negeren bij buitensporig gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
Ik ga er eigenlijk vanuit dat als je bent "geknepen" naar 1mbps / 3g je niet zoveel data meer verbruikt.

1GB / 5mbps / 4G gaat natuurlijk best snel (in hoeverre dat snel gaat met 5mbps), maar daarna ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
swv schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:41:
[...]

Per dag 1 GB op 4g snelheid en daarna kan je nog onbeperkt internetten op 3g met 1 Mbps.

Na een aantal dagen had ik in totaal iets van 6 of 7 buitenland-GB’s verbruikt (je kan je verbruik pas de volgende dag inzien) en toen kreeg ik die sms. Verder niks van aangetrokken alhoewel ik daarna niet meer veel GB’s verbruikt heb.

Ik snap jouw vraag niet helemaal, maar ik kan dus prima 1, 2, 3, 4, 5 GB etc verbruiken op een dag als je daar op doelt. Even los van het feit dat je afgesloten kan worden als je de waarschuwingen blijft negeren bij buitensporig gebruik.
Wat ik wel raar vind is dat er nergens maar ook nergens vermeld staat dat je wordt terug gezet naar 3G... of is dit ergens in kleine lettertjes terug te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
swv schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:41:
[...]

Hoe was jou 4G in het buitenland? kon bijvoorbeeld gewoon navigeren en muziek streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

dutchnltweaker schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:10:
[...]

Wat ik wel raar vind is dat er nergens maar ook nergens vermeld staat dat je wordt terug gezet naar 3G... of is dit ergens in kleine lettertjes terug te vinden?
Ik zou het niet weten. Zie het zo snel niet staan (wat natuurlijk niet zo netjes is).
dutchnltweaker schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:43:
[...]

Hoe was jou 4G in het buitenland? kon bijvoorbeeld gewoon navigeren en muziek streamen?
Ja zie mijn reactie richting jou van twee weken geleden. Het is qua ervaring gewoon net als in Nederland. Roam like at home. Je bent alleen afhankelijk van de providers in het buitenland hoe goed de verbinding uiteindelijk is. Vergeet niet dat wij in Nederland verwent zijn met hele goede netwerken. Ik had in Spanje alleen een goede ervaring op het Movistar netwerk. Ik heb mijn hele vakantie met Google Maps genavigeerd en dat ging prima. Muziek streamen kan, maar ik gaf de voorkeur aan mijn gedownloade muziek in Apple Music omdat ik dat had opgeslagen voor in het vliegtuig. Netflix en Youtube zijn data intensiever en dat ging over het algemeen goed.

Nogmaals met het Vodafone en Orange aldaar had ik slechte ervaringen en had ik amper data. Ook met een Nederlands Vodafone, T-Mobile en Simpel (T-Mobile) abonnement geprobeerd. In die zin heeft Robin Mobile wat internet betreft mijn vakantie 'gered' omdat ik vrije provider keuze had. Met de andere abonnementen was ik gebonden aan een netwerk. Met Vodafone mocht ik alleen op Vodafone roamen en met T-Mobile/Simpel op Orange. Op Movistar had ik dan geen data. Alleen gebeld kunnen worden denk ik maar dat heb ik niet geprobeerd.

Vergeet niet: In een andere stad/provincie/land/eiland kunnen de rollen weer omgedraaid zijn. Oftewel mijn ervaring is n=1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WiseDise
Robin Mobile heeft haar FUP's aangepast. Ik zet voor het gemak de consumentenproducten op een rijtje.

FUP per oktober 2018OudNieuw
Entree (2G/3G only)27 GB25 GB
Junior27 GB30 GB
Gewoon Snel27 GB35 GB
Super Snel32 GB40 GB
Pijl Snel32 GB45 GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lighting_
WiseDise schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:51:
Robin Mobile heeft haar FUP's aangepast. Ik zet voor het gemak de consumentenproducten op een rijtje.

FUP per oktober 2018~Oud~Nieuw~
Entree (2G/3G only)~27 GB~25 GB~
Junior~27 GB~30 GB~
Gewoon Snel~27 GB~35 GB~
Super Snel~32 GB~40 GB~
Pijl Snel~32 GB~45 GB~
Maar is het nog steeds 3g na fup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Heb nu voor een maandje robin mobile genomen om te testen, snelheid van junior 4G is voor alle toepassingen die ik gebruik gewoon erg goed te noemen zelfs full hd content kijken.

Wat wel 1 ding is, in Duitsland kan ik alleen op O2 roamen. Vodafone en Telekom kan ik 1 minuut roamen en daarna word ik er zonder reden eraf gegooid (niet toegestaan) heb al contact gehad met robin mobile en het zou naar KPN doorgezet worden. APN op portalmmm.nl gezet maar dat deed helaas niks veranderen.

Meer mensen last van gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:15
Er zijn veel klachten van KPN gebruikers over roaming in Duitsland. Sinds ingaan van roam-like-at-home is het volume aan roaming gigantisch toegenomen. In die markt heeft KPN als NL-only provider niet overal de beste roamingpartners, wat ze -of eigenlijk de gebruikers opbreekt in Duitsland. Daar wil je voor 4G echt op het Telekom netwerk zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
antidote schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 00:36:
Er zijn veel klachten van KPN gebruikers over roaming in Duitsland. Sinds ingaan van roam-like-at-home is het volume aan roaming gigantisch toegenomen. In die markt heeft KPN als NL-only provider niet overal de beste roamingpartners, wat ze -of eigenlijk de gebruikers opbreekt in Duitsland. Daar wil je voor 4G echt op het Telekom netwerk zitten.
Klopt dat je op Telekom wil zitten, ik heb al contact gehad met Robin Mobile en doe geven aan dat ik op O2, Vodafone en Telekom kan roamen.. de eerste kan ik zonder problemen roamen maar de andere 2 word ik er na een halve minuut eraf gegooid met de melding dat het netwerk niet beschikbaar voor mij is.. Terwijl ik bij allebei hier wel 4G bereik heb maar met O2 2G of helemaal niks..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseDise
lighting_ schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 18:40:
[...]

Maar is het nog steeds 3g na fup
Zover ik weet wel, ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Update over Duitsland: het werkt nu soort van, Telekom.de is vervangen door vodafone,de als roaming partner bij KPN.

Dit betekend dat je niet meer kan roamen op Telekom.de met een Robin mobile sim only in Duitsland.

erg jammer want dat was een van de beweeg redenen om straks echt over te stappen..

[ Voor 16% gewijzigd door dutchnltweaker op 19-10-2018 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseDise
Ik heb inmiddels begrepen dat de roamingovereenkomst met Telekom.de niet verlengd is. Sinds vorige week kan er gebruik gemaakt worden van Vodafone.de (2G/3G/4G) als vervanging. Eerder was roamen op Vodafone.de helemaal niet mogelijk.

O2 blijft natuurlijk ook gewoon beschikbaar bij onze oosterburen, maar die heeft sowieso al mindere dekking dan Vodafone Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mahsalti
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 11:30
Heeft iemand nieuws van Robin Mobile of zij iets van VoLTE of VoWiFi gaan aanbieden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
mahsalti schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:31:
Heeft iemand nieuws van Robin Mobile of zij iets van VoLTE of VoWiFi gaan aanbieden?
Ze zijn in gesprek hierover met KPN (dit was 2 weken geleden), voor de rest weet ik niks.. het is afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mahsalti
dutchnltweaker schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:24:
[...]

Ze zijn in gesprek hierover met KPN (dit was 2 weken geleden), voor de rest weet ik niks.. het is afwachten.
Ik ben benieuwd,

Heb hun pas gemaild en daar kwam jammer genoeg niets uit.

Ik stap weer terug van Tele2 naar Robin Mobile. Puur omdat Tele2 geen goede standaarden heeft met QoS. Heb wel leuk kort geleden VoLTE en VoWiFi aan de praat gekregen op mijn toestel wat niet standaard ondersteund wordt. Vooral fijn op werk waar alle ramen de radiosignalen afweren en ik mooi gebruik kon maken van VoWifi

Maar goed, even afwachten tot nu toe zijn de diensten in mijn ogen vooruit gegaan van Robin Mobile.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lighting_
ik heb RM junior besteld. Ben benieuwd of de 30 GB genoeg zal zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door lighting_ op 03-11-2018 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mahsalti
Kom net terug uit Spanje, Frankrijk, België en Luxemburg. moet zeggen goede ervaring met het mobiele netwerk in het buitenland. in het Zuiden van Frankrijk een beetje een drama maar verder overal goed bereik en snelheid. in Spanje had ik gewoon op veel plaatsen 4G op zowel Vodafone als Movistar. voor de rest kan ik zeggen dat ik tevreden ben met de stap (terug) naar Robin Mobile.

Geen Tele2 meer voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:11
net aan gemeld hou het al een tijdje bij kom van oud ziggo mobiel af 15,-
heb robin entree genomen voor mijn is die snelheid meer dan voldoende

ben benieuwd woensdag sim binnen denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
NLMarcel194 schreef op zondag 2 december 2018 @ 01:38:
net aan gemeld hou het al een tijdje bij kom van oud ziggo mobiel af 15,-
heb robin entree genomen voor mijn is die snelheid meer dan voldoende

ben benieuwd woensdag sim binnen denk
Als je bijna niks doet is het best oke, let wel op dat je geen 4G hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:11
dutchnltweaker schreef op zondag 2 december 2018 @ 07:58:
[...]

Als je bijna niks doet is het best oke, let wel op dat je geen 4G hebt.
bijna niks wil ik niet zeggen alles wat ik doe is bijna alleen tekst of een radio stream hier en daar

foto`s zal wat langer duren maar dat is niet echt belangrijk bij mijn
en 3g blijft tot 2021 maar dat zal misschien wel sneller gaan als ze willen blijven concurreren met andere providers maar we zullen het wel zien

net nog mail gehad ga dus begin januari over

[ Voor 20% gewijzigd door NLMarcel194 op 02-12-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

Met gemengde gevoelens heb ik afscheid genomen van RM. Ik was zeer tevreden met het Junior abo, maar 20GB bij Tele2 voor €14 kon ik toch niet weerstaan. Scheelt toch weer €6 p/mnd. Daar wilde ik de flexibiliteit die ik had bij RM wel voor opofferen, zij het met wat tegenzin om een contract van 2 jaar aan te gaan. Ik merk dat mijn databehoefte enorm wisselend is en dat ik nu weer met een limiet te maken heb is wel jammer, maar niet onoverkomenlijk. Wat wel helpt is dat het er bij Tele2 rooskleurig uitziet vanwege de fusie met T-Mobile. Meganetwerk, VoLTE, VoWiFi, 5G volgend jaar... :)

Wat ik wel bijzonder vind, en daarom ook deze reactie, is dat ik het abo vorige week heb aangevraagd en nu over ben. Ik dacht dat ik een maand opzegtermijn zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
RM is vrij coulant vwb opzeggen, ook al ben je een paar dagen te laat. Overstappen naar een duurder abonnement was binnen een uur geregeld, maar ook toen ik weer terug wilde omdat 3G voor mij snel genoeg is, werd niet moeilijk gedaan. Ben behoorlijk tevreden over de RM klantenservice.

Je kunt op Robin Mobile stemmen als onderdeel van de Tweakers awards. Mijn stem hebben ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Eind januari gaat mijn nummer ook weer over naar Robin Mobile. Zin in! ;-)

Ben benieuwd wanneer ze bellen over 4G gaan ondersteunen. Weet iemand daar al meer over?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
dutchnltweaker schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:24:
[...]

@Tdem Dit was info uit oktober, het is ook niet 123 zo gemakkelijk. Je zou het even kunnen navragen op de chat van robin mobile Facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:23:
[...]

@Tdem Dit was info uit oktober, het is ook niet 123 zo gemakkelijk. Je zou het even kunnen navragen op de chat van robin mobile Facebook.
Thanks! Heb even gechat. Er is nog niets bekend erover helaas. En er blijken geen concrete plannen te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@Tdem vreemd, toen ik ze in oktober sprak waren ze er mee bezig (onderhandelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:17:
@Tdem vreemd, toen ik ze in oktober sprak waren ze er mee bezig (onderhandelen).
Zeker vreemd. Misschien moet iemand anders het nog even vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fl2001
Robin Mobile heeft de FUP weer verhoogd.

Met de Junior versie mag je nu 40GB per maand verbruiken en daarna word je snelheid verlaagd naar 1mbps, dat was eerst 384kbps volgens mij.

Niet slecht voor 20 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Zojuist heb ik de discussie over 'welke provider is beter dan' verwijderd. Dit is offtopic en er werd op de man gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahsalti
Er is zeker nog geen nieuws mbt volte en vowifi..

Ga binnenkort ver op reis en het kan goed van pas komen. Denk dat ik weer even "tijdelijk" overstap naar een andere provider..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
mahsalti schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:58:
Er is zeker nog geen nieuws mbt volte en vowifi..

Ga binnenkort ver op reis en het kan goed van pas komen. Denk dat ik weer even "tijdelijk" overstap naar een andere provider..
Uhm je weet dat er geen 1 provider is die volte of vowifi in het buitenland biedt?

Providers die het hebben, kun je het alleen hier in Nederland gebruiken.

Maar met robin mobile is helaas nog nikd bekent, tijd geleden geïnformeerd maar ze zijn er waarschijnlijk nog mee bezig. KPN moet er ook toestemming voor geven etc..

Simyo is op dit de enige virtuele mobiele provider die het aanbied op het KPN netwerk, maar dat is ook een dochter van KPN dus dat gaat wat gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Laatst online: 06-09 12:44
Weet iemand of RM gebruik in een mifi router blokkeert? Ik ben van de zomer een tijdje buitenshuis en zou de sim dan graag daarin gebruiken maar ik begrijp dat Tele2 dit bijvoorbeeld blokkeert. Vraag me af hoe dit bij RM is.

Vorig jaar Lebara prepaid unlimited gebruikt maar dat plan wordt steeds moeilijker te vinden op de site dus het zou me niets verbazen als ze daar binnenkort mee stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Niltag schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:18:
Weet iemand of RM gebruik in een mifi router blokkeert? Ik ben van de zomer een tijdje buitenshuis en zou de sim dan graag daarin gebruiken maar ik begrijp dat Tele2 dit bijvoorbeeld blokkeert. Vraag me af hoe dit bij RM is.

Vorig jaar Lebara prepaid unlimited gebruikt maar dat plan wordt steeds moeilijker te vinden op de site dus het zou me niets verbazen als ze daar binnenkort mee stoppen.
Ze hebben een limiet, je kan in de EU per dag 1gb (4g) op max snelheid gebruiken die je hebt. Na die 1gb wordt je terug gezet op 3g met een max snelheid van 1,0 Mbps.

Bron: https://www.robinmobile.nl/gebruik#exactline1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Laatst online: 06-09 12:44
dutchnltweaker schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:44:
[...]

Ze hebben een limiet, je kan in de EU per dag 1gb (4g) op max snelheid gebruiken die je hebt. Na die 1gb wordt je terug gezet op 3g met een max snelheid van 1,0 Mbps.

Bron: https://www.robinmobile.nl/gebruik#exactline1
Dank voor je reactie maar het gaat mij om gebruik in Nederland met een mifi router. Wordt dit actief geblokkeerd of alleen afgeraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Niltag schreef op zondag 31 maart 2019 @ 14:53:
[...]

Dank voor je reactie maar het gaat mij om gebruik in Nederland met een mifi router. Wordt dit actief geblokkeerd of alleen afgeraden?
Beetje terug in het topic heeft iemand hier al iets over gezegd:
workswith schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:09:
ik heb vandaag heel gesprek gehad met robin mobile en er achter gekomen dat het echt niet zo onbeperkt is als ze zeggen, hier het gesprek
Daphne Hoi, waarmee kan ik je helpen? 😊 Daphne
16:40
ik heb een vraag
hebben jullie ook een fup van 5gb per dag ?
16:41
Die hebben wij niet z g
Daphne Op deze pagina kan je de spelregels van Robin Mobile bekijken https://www.robinmobile.nl/gebruik
16:41
ow maar ik kan wel 4 gb per dag bij jullie gebruiken ?
16:42
Daphne Het gebruik van MB's is onbeperkt, maar ik zou je wel willen adviseren even de link die ik je net gaf door te lezen
16:43
dus als ik bijvoobeeld 100 gb in 1 maand gebruik heb ik kans dan ik afgesloten word ?
16:44
Daphne Dit is natuurlijk ook niet de bedoeling van de sim kaart het is geen vervanging van het vast internet
Ga je echt zoveel gebruiken?
16:45
ja in vakantie maanden wel
16:46
Daphne Dan is deze sim kaart niet geschikt voor deze situatie
16:47
maar dan is het minder onbeperkt als tmobile
16:48
Daphne Het gebruik van de MB is onbeperkt, het is geen vervanging van het vaste netwerk. Daarom wil ik je ook adviseren om de pagina https://www.robinmobile.nl/gebruik nog even goed door te nemen
16:50
dus mag niet als vast verbinding dat snap ik
16:51
Daphne Klopt inderdaad, wij raden gebruik in een router dan ook af
16:51
aleen 100 gb in 1 maand netflix vraag 6 gb per uur
dus 2 weken vakantie in nderland 1 a 2 uur tv voor slapen
16:52
Daphne Dat zou ik niet adviseren om te doen het mag wel maar het kan zijn dat de snelheid wordt aangepast
16:53
maar kunnen jullie dan de snelheid weer terug draaie ?
wand ""het mag wel""
16:54
Daphne Bij de start van de nieuwe periode gaat de snelheid weer terug
16:54
dus dan moet je bijveelbeeld 15 dagen wachten ?
16:55
Daphne Dat kan zijn inderdaaad
16:56
maar met die 0,4 mbps kan je geen netflix kijken
16:57
Daphne Klopt inderdaad wel internet gebruiken en whatsapp
ow maar dan kan ik dus beter tmobile blijven gebruiken
Daphne Dat kan als zij iets bieden wat beter bij je past
16:58
ja wand daar heb ik dit op dit moment
Oke 😊

Daphne = robin mobile medwerker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:48
Niltag schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:18:
Dat is niet mijn ervaring bij Tele2. Vorige maand hele week SIMkaart in mifi gebruikt zonder problemen. Enkele GB per dag er door heen gejaagd zonder problemen.

[ Voor 1% gewijzigd door mhaket op 31-03-2019 16:16 . Reden: Verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Mijn gebruikersprofiel (desktop / mobiel):

Regelmatig youtube of NPO streams en browsen (kwaliteit interesseert me niet). Kijk geen TV. Soms een torrent (erg onregelmatig, maar kan wel eens een keer oplopen tot 100 Gb). Hoeft van mij ook allemaal niet met een mega-snelheid, speel geen games online. Maak gebruik van VOIP om te telefoneren en alleen een pre-paid telefoon voor whatsapp/telegram (meestal via Wifi).
En uiteraard mail.

Zit nu bij TELE-2 internet only voor 25 Euro en cheap connect voor VOIP. Ben eigenlijk best tevreden met deze constructie. Vraag me echter af of TELE-2 nu ze ingelijfd zijn door T-Mobile de prijsvechter blijven die ze nu zijn of uiteindelijk een all-in-one pakket gaan opdringen zoals vrijwel alle andere providers.

Stel:
Ik neem een Robin Entree of Junior als vervanging van TELE-2, wat zijn dan de voor en nadelen?
Robin Entree heeft 30 gb fair use en anders wordt je gekort tot max. 0.4 Mbps -> 50 kb/s (als ik het goed heb begrepen). Vraag me af of VOIP dan nog werkt.
Robin Junior heeft 40 gb fair use en daarna gaat de snelheid naar 150 kb/s
Torrent gebruik en streaming zal in beide gevallen wellicht iets beter verdeeld over de maand moeten worden.

Zijn er tweakers met een van beide abonnementen die hun vaste internet de deur uit hebben gedaan en nu tetheren? Hoe functioneel is het in praktijk en zou het voldoende zijn voor mijn redelijk beperkte internet gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:08
Met 0,4Mbps kun je prima VoIP gebruiken.

Met het andere heb ik geen ervaring. We hebben hier namelijk nog gewoon een vaste (DSL) aansluiting liggen. Dat is in ons huishouden namelijk voordeliger dan 4x een unlimited abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahsalti
Heb zojuist weer contact gehad met Robin Mobile over VoLTE. Krijg echter weer te horen "nog geen nieuws hierover". Ik geloof dat Simyo en andere concurrenten ook VoLTE hebben. Robin begint mij wel erg achter te lopen nu hiermee. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahsalti
swv schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:42:
Met gemengde gevoelens heb ik afscheid genomen van RM. Ik was zeer tevreden met het Junior abo, maar 20GB bij Tele2 voor €14 kon ik toch niet weerstaan. Scheelt toch weer €6 p/mnd. Daar wilde ik de flexibiliteit die ik had bij RM wel voor opofferen, zij het met wat tegenzin om een contract van 2 jaar aan te gaan. Ik merk dat mijn databehoefte enorm wisselend is en dat ik nu weer met een limiet te maken heb is wel jammer, maar niet onoverkomenlijk. Wat wel helpt is dat het er bij Tele2 rooskleurig uitziet vanwege de fusie met T-Mobile. Meganetwerk, VoLTE, VoWiFi, 5G volgend jaar... :)

Wat ik wel bijzonder vind, en daarom ook deze reactie, is dat ik het abo vorige week heb aangevraagd en nu over ben. Ik dacht dat ik een maand opzegtermijn zou hebben.
Ben je nog tevreden met de overstap? ik ben vorig jaar overgestapt en teruggestapt. Had slechte QoS met Tele2 en slecht bereik. wanneer ik bereik had was het wel enorm snel echter was dit ook niet altijd zo.

Mis echter wel de VoLTE en VoWiFi van Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahsalti
Laatste update from Robin Mobile klantenservice:

Beste,

Ik heb je vanmiddag op de chat gesproken over VoLTE. Ik heb het hier intern nog even voor je nagevraagd. Helaas is er op dit moment echt nog niet bekend wanneer dit op de planning staat. Binnenkort zullen we wel bericht ontvangen welke nieuwe diensten gepland komen te staan maar er valt op dit moment nog niets over te zeggen of ook VoLTE daar bij zit. Zodra dit het geval is zullen we dat zeker bekend gaan maken.
Met vriendelijke groet,

Susan 👩
Robin Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
mahsalti schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:17:
Laatste update from Robin Mobile klantenservice:

Beste,

Ik heb je vanmiddag op de chat gesproken over VoLTE. Ik heb het hier intern nog even voor je nagevraagd. Helaas is er op dit moment echt nog niet bekend wanneer dit op de planning staat. Binnenkort zullen we wel bericht ontvangen welke nieuwe diensten gepland komen te staan maar er valt op dit moment nog niets over te zeggen of ook VoLTE daar bij zit. Zodra dit het geval is zullen we dat zeker bekend gaan maken.
Met vriendelijke groet,

Susan 👩
Robin Mobile
In Oktober dit nagevraagd en het zou er snel aankomen. Toch al een tijdje verder nu, wil toch geen vaart lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

mahsalti schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:58:
[...]

Ben je nog tevreden met de overstap? ik ben vorig jaar overgestapt en teruggestapt. Had slechte QoS met Tele2 en slecht bereik. wanneer ik bereik had was het wel enorm snel echter was dit ook niet altijd zo.

Mis echter wel de VoLTE en VoWiFi van Tele2.
Ja werkt in mijn regio eigenlijk wel prima. Ik heb vooraf wel gekeken hoe de dekking zou zijn en waar masten staan op plekken waar ik veel kom. Dus alles werkt volgens verwachting. En hoewel het niet altijd snel is, was Robin Junior dat eigenlijk ook niet voor mij ;) En dat is en was niet erg omdat ik momenteel geen hoge eisen stel aan mijn verbinding. Zoals gezegd is een samenvoeging met T-Mobile nabij en dan zit ik voor een prikkie op de eerste rij zegmaar. Overigens zit ik met mijn werktelefoon bij Telfort (KPN) en die heb ik ook vaak bij me (logisch). Er is dus altijd internet aanwezig :p

Verder is het mij om het even hoor. Robin Mobile vind ik ook een goede provider met een prima concurrerend aanbod bij de goedkopere abonnementen. Ik zal blijven proberen en afwegen zoveel mogelijk uit mijn centen te halen. Dus wie weet kom ik weer eens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahsalti
dutchnltweaker schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:07:
[...]

In Oktober dit nagevraagd en het zou er snel aankomen. Toch al een tijdje verder nu, wil toch geen vaart lopen.
Ja precies, dat gaf ik ook als argument aan de klantenservice, echter kreeg ik mijn bericht boven als antwoord. Heb volgens mij zelfs een keer Rottier proberen te benaderen via Twitter echter geen antwoord hierop ontvangen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Mijn 3G-sim heeft sinds gisteren ineens 4G en maximum download... Niet slecht voor 15 euro per maand, haha. Meer mensen dit of zou het een foutje zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Tdem schreef op maandag 27 mei 2019 @ 18:35:
Mijn 3G-sim heeft sinds gisteren ineens 4G en maximum download... Niet slecht voor 15 euro per maand, haha. Meer mensen dit of zou het een foutje zijn?
Dat je maximum download hebt zal ongetwijfeld een foutje zijn.

Dat je op 4G zit denk ik dan weer niet, omdat robinmobile al een hele tijd zegt dat ook het 15 euro abonnement op 4g zou worden overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
fl2001 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:44:
[...]

Dat je maximum download hebt zal ongetwijfeld een foutje zijn.

Dat je op 4G zit denk ik dan weer niet, omdat robinmobile al een hele tijd zegt dat ook het 15 euro abonnement op 4g zou worden overgezet.
Thanks! Zie op de website bij Robin Entree nog steeds 3G staan. Ben benieuwd naar hoe het zich ontwikkelt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Tdem schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:08:
[...]

Thanks! Zie op de website bij Robin Entree nog steeds 3G staan. Ben benieuwd naar hoe het zich ontwikkelt!
Inmiddels staat het ook al aangeven op de website, dat je bij Robin Entree 4G hebt.

Ook is de snelheid, na dat je je normale bundel hebt opgemaakt, iets sneller dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
fl2001 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:12:
[...]

Inmiddels staat het ook al aangeven op de website, dat je bij Robin Entree 4G hebt.

Ook is de snelheid, na dat je je normale bundel hebt opgemaakt, iets sneller dan voorheen.
Wat is dan de snelheid?
Wel mooi dat allemaal 4G is, je merkt het verschil wel degelijk met 3 of 4g op zo een lage snelheid. Alvast toekomst proof maken, want in 2022 sluit kpn 3g af (maar zal in die tussentijd al afgebouwd worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dutchnltweaker schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:53:
[...]

Wat is dan de snelheid?
Wel mooi dat allemaal 4G is, je merkt het verschil wel degelijk met 3 of 4g op zo een lage snelheid. Alvast toekomst proof maken, want in 2022 sluit kpn 3g af (maar zal in die tussentijd al afgebouwd worden).
De snelheid word dan 0.5mbps, dat was eerst 0.3 of 0.4 dat weet ik even niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
fl2001 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:42:
[...]

De snelheid word dan 0.5mbps, dat was eerst 0.3 of 0.4 dat weet ik even niet meer.
Dat is dan bij Entree? want bij junior was dit 1mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dutchnltweaker schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:00:
[...]

Dat is dan bij Entree? want bij junior was dit 1mbps.
Ja, ik heb het hier over Robin Entree van 15 euro per maand. Bij de rest van de sim only's heb ik geen veranderingen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Wat vinden jullie ervan dat Robin Mobile wordt overgenomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mahsalti
Tdem schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:12:
Wat vinden jullie ervan dat Robin Mobile wordt overgenomen?
Hoop dat de QoS behouden wordt zoals die nu is. Hier kunnen veel bestaande bedrijven nog van leren. Verder hoop ik dat de kosten niet omhoog gaan. Als er meer mensen gebruik gaan maken van Robin kan het wellicht helpen dat Robin gaat kijken/investeren in diensten zoals VoLTE en VoWiFi. dit is wel iets wat ik op het moment enorm mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahsalti
Kleine update:

Heb Robin Mobile op FB aangesproken mbt VoLTE en VoWiFi en eventuele data snelheidsverhoging

Dit was de reactie;

"Een heel klein beetje nieuws; volgens KPN zou einde dit jaar, begin volgend jaar beiden beschikbaar moeten zijn.... Helaas nog geen definitieve datum bekend."

En

"Op dit moment zijn er geen concrete plannen bekend om de datasnelheden te verhogen."

Dus misschien een klein beetje goed nieuws maar zoals altijd, zolang het niet officieel aangekondigd is kun je er beter vanuit gaan dat er nog niets gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Zit momenteel bij T-Mobile, alleen op sommige stukken van NL waar ik rij (bellen vooral) een flinke tijd geen bereik / of val heel vak weg. Daarom te denken om weer terug te gaan naar een KPN netwerk of in elk geval te testen. (ik weet niet als elke provider / mvo van kpn netwerk met bellen hetzelfde bereik heeft?) Als kpn, simyo, robinmobile (alle 3 kpn netwerk) niets uit maakt met bereik in bellen, dan zou ik eerst kunnen testen met simyo heb nog een prepaid liggen. Iemand ervaring mee?

@3x3 Kan je niet DM'en dan maar taggen :9. Zou je aub start post kunnen updaten?
1) Je tinypic werkt niet meer. (als je wilt kan ik het op mijn tweakers opslag zetten, of gebruik imgdumper daar blijft het plaatje zeker actief)
2) Entree abbo heeft ook 4G en geen 3G meer.

Daarnaast heb ik Robinmobile gemaild (zojuist) over het vergelijk, binnen 6 minuten reactie (op een zondag _/-\o_ !) dat ze doorstuurt naar de juiste afdeling
https://www.robinmobile.nl/provider-vergelijking
Anno 2019 klopt er niet veel van. De sim is geen 4,95 meer.

Daarnaast helaas geen echt antwoord op Beste Sim only provider gehad.
Een mooi gouden logo op de website. Dat is wel raar.
https://www.blikopnieuws....m-only-provider-2019.html
https://www.simyo.nl/blog/simyo-beste-sim-only-provider/

Wie is nu de beste? Robin Mobile of Simyo?
- Simyo: 8,7
- Youfone: 8,6
- Simpel: 8,6
- KPN: 8,5
- Telfort: 8,4
- Ben: 8,2
- T-Mobile: 8,2
- Vodafone: 8,1
- hollandsnieuwe: 8,1
- Tele2: 8

Heel Robinmobile komt niet eens voor in de Top10 8)7

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:46

slaay

Natuurbeleven.com

RobbyTown schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:03:
*knip*

Daarnaast helaas geen echt antwoord op Beste Sim only provider gehad.
Een mooi gouden logo op de website. Dat is wel raar.
https://www.blikopnieuws....m-only-provider-2019.html
https://www.simyo.nl/blog/simyo-beste-sim-only-provider/

*knip*
Ze bedoelen zeker dit: https://www.robinmobile.n...t-abonnementenvergelijker 8)7

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
RobbyTown schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:03:
Wie is nu de beste? Robin Mobile of Simyo?
Hier in huis gebruiken we zowel Simyo als Robin Mobile. Qua dekking volgens mij geen verschil, maar ik heb het niet specifiek getest. Heel goede ervaringen met de RM klantenservice. Snel antwoord en ook snel actie, zolang je maar de benodigde informatie geeft. Zo ben ik verschillende keren tussen entree en junior geschakeld; gewoon 1 mailtje naar de klantenservice met het gewenste abonnement, telnummer, simnummer en puk en het is in een paar uur geregeld. Als je van hoger naar lager gaat, houd je de snelheid tot de nieuwe maand ingaat. Als je van laag naar hoog gaat, betaal je het verschil (5 euro) en gaat de snelheid direkt omhoog.

Weet niet hoeveel data je gebruikt maar de rust van unlimited data, ook tijdens werk reisjes en vakanties, vind ik het prijsverschil tussen Simyo en RM meer dan waard. Als je je tel als hotspot gebruikt kan het heel hard gaan met data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

wian schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:14:
[...]

Hier in huis gebruiken we zowel Simyo als Robin Mobile. Qua dekking volgens mij geen verschil, maar ik heb het niet specifiek getest. Heel goede ervaringen met de RM klantenservice. Snel antwoord en ook snel actie, zolang je maar de benodigde informatie geeft. Zo ben ik verschillende keren tussen entree en junior geschakeld; gewoon 1 mailtje naar de klantenservice met het gewenste abonnement, telnummer, simnummer en puk en het is in een paar uur geregeld. Als je van hoger naar lager gaat, houd je de snelheid tot de nieuwe maand ingaat. Als je van laag naar hoog gaat, betaal je het verschil (5 euro) en gaat de snelheid direkt omhoog.

Weet niet hoeveel data je gebruikt maar de rust van unlimited data, ook tijdens werk reisjes en vakanties, vind ik het prijsverschil tussen Simyo en RM meer dan waard. Als je je tel als hotspot gebruikt kan het heel hard gaan met data.
Duidelijk. Dan ga ik deze dagen even met mijn simyo kaartje aan de slag. Kijken als ik op stukken wel bereik heb waar bij T-Mobile dat niet is.

Data. 'Lastig'. Heb nu 7GB de ene keer is het net aan de andere keer nog geen 2 GB. Maar als je nergens naar hoeft te kijken wel een lekker gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
Even een ervaringsvraag over Robin Entree van 14,95 pm. Zit te overwegen om dit abonnement te nemen. Wat wil ik zoal doen . De gebruikelijke dingen zoals WhatsApp beetje Facebook en Instagram. Misschien is een foto uploaden. Wat ik zeker wil is soms muziekstreamen in de auto en of Spotify. Is de snelheid daarvoor voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou ik een sneller abonnement overwegen. Op mijn telefoon kon ik er niet veel mee. Maar zoals anderen hierboven al zeggen, de klantenservice is goed

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:50
mavical schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:28:
Even een ervaringsvraag over Robin Entree van 14,95 pm. Zit te overwegen om dit abonnement te nemen. Wat wil ik zoal doen . De gebruikelijke dingen zoals WhatsApp beetje Facebook en Instagram. Misschien is een foto uploaden. Wat ik zeker wil is soms muziekstreamen in de auto en of Spotify. Is de snelheid daarvoor voldoende?
Ik heb ervan gebruik gemaakt. Alles wat jij doet is mogelijk. Instagram inladen zal iets langer duren, en bij YouTube zul je wel met lagere beeldkwaliteit(480p) genoegen moeten nemen. Voor de rest prima te doen. Spotify, radiostreams werken uitstekend en beginnen vrijwel meteen met afspelen. De klantenservice is snel, welwillend en kundig. Ook aan te raden in het buitenland, tot nu toe overal 4G in het beeld gezien.

Het enige wat ik jammer vind is dat RobinMobile nog geen VoLTE(4G bellen) en VoWiFi(WiFi bellen) aanbiedt.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Verwijderd schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 14:47:
Dan zou ik een sneller abonnement overwegen. Op mijn telefoon kon ik er niet veel mee. Maar zoals anderen hierboven al zeggen, de klantenservice is goed
Hoezo zou die een snellere moeten nemen? Voor wat hij wilt is het echt genoeg, ik denk dat zelfs met de verlaagde snelheid na het overschrijden van de 30 GB, dat ie nog vrijwel alles kan doen wat hij wilt.

Zoals whatsappen, Spotify en zelfs surfen werkt redelijk met de verlaagde snelheid.

Dus als ik hem was zou ik het gewoon proberen, vind ie het toch te langzaam kan ie het gewoon opzeggen of upgraden naar een hogere.

Maar ik denk net als timmie dat het 1mbps abbo al genoeg is voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook het enige wat mij weerhoudt om over te stappen naar een sim only van Robin Mobile. De snelheid is wel erg belangrijk voor mij. Ik reis namelijk continue en soms ook naar het oosten en het zuiden waar ik google maps ofwel Waze gebruikt. Iemand ervaring met navigeren en robin mobile in het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
mavical schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:28:
Intussen besteld. Ik ga het gewoon is uit proberen. Bevalt het niet dan zeg ik weer op. Dank voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mavical schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 17:08:
[...]

Intussen besteld. Ik ga het gewoon is uit proberen. Bevalt het niet dan zeg ik weer op. Dank voor de info.
Ben benieuwd naar jouw ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:50
Verwijderd schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 16:26:
Dat is ook het enige wat mij weerhoudt om over te stappen naar een sim only van Robin Mobile. De snelheid is wel erg belangrijk voor mij. Ik reis namelijk continue en soms ook naar het oosten en het zuiden waar ik google maps ofwel Waze gebruikt. Iemand ervaring met navigeren en robin mobile in het buitenland?
Dagelijks gebruikt met navigeren in het buitenland, in mijn geval werkte het gewoon goed. Overal een vlotte 4G verbinding. Als je gelukt hebt, heb je soms zelfs even een veel hogere snelheid dan dat wat bij je abonnement hoort.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Even getest met Simyo (ook KPN). Als ik naar huis ga rij ik dagelijks ongeveer een uur naar huis (via meerdere wegen). Waar ik diverse keren totaal geen bereik heb met T-Mobile bellen heb ik bij KPN netwerk gewoon non stop goede call. Nu nog de data test. (Juli loopt pas T Mobile af dus wacht nog even met de data test)

Pagina: 1 2 3 Laatste