• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:18
(jarig!)
Gister hier ook in omgeving Amsterdam-West en Hoofddorp-Zuid en tussenin geen dataverbinding. Wél vol bereik en 5G icoon, en bellen werkte ook (leek niet terug te gaan naar 2G).
Na een flight mode nog steeds geen data, na een herstart had ik helemaal geen bereik meer voor ongeveer 20 min. Daarna weer bereik maar nog steeds geen data mogelijk. Pas na nog een herstart werkte het weer. Al die tijd bleef de 2e SIM via Odido in mijn iPhone 15 Pro Max gewoon data doorgeven. Daarnaast ook al die tijd gewoon dataverbinding op mijn 5G iPad Pro op KPN.

Dacht eerst dat het een uniek iets was, maar nu lees ik hier dat er meerderen last hebben of hebben gehad?

[ Voor 10% gewijzigd door AlesT op 15-04-2026 17:17 ]

Vorkie schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 21:50:
Geen van dat komt mij bekend voor..? En kom met 50k+ per jaar best veel door NL.
Welk toestel heb je? Het lijkt erop dat problemen vooral bij iPhones voorkomen, misschien ook wel verwant met het probleem waardoor KPN een hele tijd terug kosteloos telefoons van klanten verving. Dat probleem kwam ook met name in n78-gebied voor trouwens.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:24
Sorcerer8472 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:08:
[...]

Welk toestel heb je? Het lijkt erop dat problemen vooral bij iPhones voorkomen, misschien ook wel verwant met het probleem waardoor KPN een hele tijd terug kosteloos telefoons van klanten verving. Dat probleem kwam ook met name in n78-gebied voor trouwens.
Ik heb het op iPhone en Samsung, van andere die ik ken hebben ook een Samsung met dit probleem.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:08:
[...]

Dat vervangen was op een specifieke batch van iPhone 11's, gezien ik een aantal collega's een nieuwe telefoon heb gegeven na de migratie naar KPN. Dan hebben we het over toestellen uit 2019/2020.

Ikzelf heb zowel een Samsung S25U en een iPhone 13.

De gezinsleden allemaal op iPhone 15 en hoger.
13 Pro Max hier en heb wel degelijk last van het probleem. Moet zeggen dat ik het al rijdende nog niet heb meegemaakt trouwens, maar stilstaand wel op meerdere plekken in het land. Altijd op een plek met band n78, zal eens kijken of ik een plekje kan vinden zonder, want het is heel makkelijk te reproduceren, vandaar ook vreemd dat het nog steeds een probleem is.

Maar goed, de roamingproblemen in Duitsland speelden ook jaren voordat iemand er iets aan deed.

• Vorkie
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:34:
13 Pro Max hier en heb wel degelijk last van het probleem. Moet zeggen dat ik het al rijdende nog niet heb meegemaakt trouwens, maar stilstaand wel op meerdere plekken in het land. Altijd op een plek met band n78, zal eens kijken of ik een plekje kan vinden zonder, want het is heel makkelijk te reproduceren, vandaar ook vreemd dat het nog steeds een probleem is.

Maar goed, de roamingproblemen in Duitsland speelden ook jaren voordat iemand er iets aan deed.
eSIM of gewone ouderwetsche SIMkaart?
Vorkie schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:56:
[...]

eSIM of gewone ouderwetsche SIMkaart?
Ouderwetse plastic SIM :)
Jij?

• Vorkie
  • Niet online
Alles op eSIM, dat was ook de reden dat de iPhone 11's fout gingen, iets in de baseband software.

Maar goed - ik zie dus geen overeenkomsten, wat het dus lastig maakt :)

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
AlesT schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:49:
Gister hier ook in omgeving Amsterdam-West en Hoofddorp-Zuid en tussenin geen dataverbinding. Wél vol bereik en 5G icoon, en bellen werkte ook (leek niet terug te gaan naar 2G).
Na een herstart nog steeds geen data, na nog een herstart had ik helemaal geen bereik meer voor ongeveer 20 min. Daarna weer bereik maar nog steeds geen data mogelijk. Pas na een derde herstart werkte het weer. Al die tijd bleef de 2e SIM via Odido in mijn iPhone 15 Pro Max gewoon data doorgeven. Daarnaast ook al die tijd gewoon dataverbinding op mijn 5G iPad Pro op KPN.

Dacht eerst dat het een uniek iets was, maar nu lees ik hier dat er meerderen last hebben of hebben gehad?
Ik heb dit een paar weken terug ook gehad op station Hilversum. Toen hielp de vliegtuigstand ook niet en heb ik na 10 minuten mijn toestel opnieuw opgestart waarna het internet het weer deed.

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:48
Gisteren ook gehad in zuid-Maastricht dat na 4x speedtest gedraaid te hebben dat het internet volledig weg was, ondanks het 5G symbool en 4 balkjes bereik aanwezig was.

Vandaag z'n 20 GB data verbruikt (aan 1 stuk) via mobiele Hotspot zonder dat de verbinding weg viel.

Wel moet ik zeggen dat de down en up snelheden hoger liggen in het gebied waar ik woon.
Van 20 mbit binnenshuis naar 60 mbits

PSN : Geraedus

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:25
Geraedus schreef op woensdag 15 april 2026 @ 14:13:
Gisteren ook gehad in zuid-Maastricht dat na 4x speedtest gedraaid te hebben dat het internet volledig weg was, ondanks het 5G symbool en 4 balkjes bereik aanwezig was.

Vandaag z'n 20 GB data verbruikt (aan 1 stuk) via mobiele Hotspot zonder dat de verbinding weg viel.

Wel moet ik zeggen dat de down en up snelheden hoger liggen in het gebied waar ik woon.
Van 20 mbit binnenshuis naar 60 mbits
Via de hotspot heb ik dit probleem ook nog nooit gehad, maand of 2 geleden nog 4 dagen op rij 400+gb verbruikt en geen enkel probleem maar een paar keer een speedtest en de verbinding is weg.

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-04 17:20
Vanochtend in Almere het probleem gehad op een Pixel 10 met een fysieke SIM. Kwam van huis naar buiten. Telefoon gaf aan dat ik 5G had. Ik kon ook bellen. Maar er kwamen geen internet bitjes over de lijn. Geen fast.com, geen MijnKPN app, geen google search. Daarna de telefoon gereboot en toen had ik weer mobiel internet zonder problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Raindeer op 15-04-2026 15:09 . Reden: fysieke SIM toegevoegd ]

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ochtend niet echt op de telefoon gezeten. Nu buiten de deur.

Dag 2. Nog steeds problemen. Nu in Den Bosch. Geen internet maar geeft aan wel 5G aan.

Vliegtuig stand aan en uit. Duurt echt lang voor weer verbinding is (rond de minuut). En er is weer data.

De vraag is voor hoe lang...

Vraag mij af waar het probleem zit. Lijkt beperkt tot aantal klanten en niet een enorme storing.

Ter info/aanvulling: Hier niks met speedtesten gedaan. Fysieke simkaart, pixel 9 pro

[ Voor 10% gewijzigd door RobbyTown op 15-04-2026 17:50 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:04
Ik lees bij veel mensen dat het probleem ontstaat bij het draaien van speedtests. Is dat een soort algemene consensus dat de meeste van deze problemen daarmee samenhangen (uitgezonderd normale storingen dus)?
Want als dat het is, kan het zijn dat er op de achtergrond iets gebeurd op moment dat je een Speedtest start, laten we zeggen een soort aparte modus om de rest van de klanten te beschermen dat de pijp niet te veel dicht getrokken wordt?

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:49
Zojuist eens 10 a 12 speedtesten gedraaid bij een n78 site en blijft tot nu toe werken. Straks eens op een bekende site proberen of hij daar wel weg valt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tG8KEVtacTqT3sFqjfTWj0kQT7s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ysM2gW3CmbqdaUDU5UBgTgJ3.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:
Op een non-n78 site ook tot nu toe geen problemen meer. Ook meerdere speedtests kunnen doen zonder verlies van data. Ik blijf het monitoren.

[ Voor 12% gewijzigd door Incognitum op 15-04-2026 18:40 ]

• Mumsel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:27
Ik draai geen speedtests maar merk al sinds vanochtend dat het mobiele internet weg valt. Vliegtuigstand aan en uit lost het dan weer even op. Ik begon al aan m’n iPhone 16 pro te twijfelen. Wat een irritant probleem, hopelijk wordt dit snel opgelost door KPN.

[ Voor 3% gewijzigd door Mumsel op 15-04-2026 16:57 ]

• St00mwals
  • Laatst online: 08:54
Ik stond net op het schoolplein en een moeder met een iPhone en KPN had geen internet terwijl mijn iPhone het wel gewoon deed.
Vliegtuigmodus aan en uit en zij had weer internet. Had bij haar niet de indruk dat ze druk was geweest met speedtesten. Ik heb e-sim, maar wat zij heeft heb ik niet gevraagd.
swhnld schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:02:
Ik lees bij veel mensen dat het probleem ontstaat bij het draaien van speedtests. Is dat een soort algemene consensus dat de meeste van deze problemen daarmee samenhangen (uitgezonderd normale storingen dus)?
Want als dat het is, kan het zijn dat er op de achtergrond iets gebeurd op moment dat je een Speedtest start, laten we zeggen een soort aparte modus om de rest van de klanten te beschermen dat de pijp niet te veel dicht getrokken wordt?
Het gebeurde bij mij ook bij mobiele hotspot als ik grote bestanden downloadde of uploadde. Direct daarna viel het internet weg. Dus niet per se de speedtest app.

Ik geloof dat het gewoon Google Drive was oid wat ik gebruikte dus niks raars ofzo.

En hetzelfde (of iets dat er erg op lijkt) gebeurt dus ook als ik een video call doe en dan gebeld wordt.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-04 14:17

The Wizard

Moderator Mobile
Voor de mensen waarbij dit voorkomt; dien een klacht in bij KPN, alleen bij meerdere klachten kan het geëscaleerd worden. Zolang het maar een handjevol mensen zijn gaan ze niks doen.

Hier loopt het ook na 1 speedtest vast, maar als ik via VPN met mijn thuisnetwerk ben verbonden kan ik er wel 100 doen zonder problemen.

Ik had overigens vanochtend ook geen data verbinding, wel 5G symbool, dus dat ik een beetje k, aangezien je dan geen directe actie onderneemt. Was overigens in Den Bosch.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb in regio Eindhoven en Veldhoven ook zeer traag en wegvallende 4g en 5g bij kpn (via Simyo). Bij mij was het allemaal opgelost door een hier eerder geplaatste hint/tip om in de APN de ipv6/ipv4 te wijzigen naar ipv4.
Ik heb dit overigens ook een uur geleden aan KPN gemeld, dus hopelijk komt er snel weer een oplossing voor ipv6.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
petertje30 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 21:37:
[Afbeelding]

Iemand al eens via cashbackxl een abonnement afgesloten? Klopt deze cashback dat je inderdaad ook naast de cashback maandelijks €2,50 korting op het abonnement krijgt zo lang deze loopt?
Ja, ik. Werkt prima altijd, die cashback.
Een nog betere deal bestaat ook: ik heb momenteel een cashback van Belsimpel: een 2 jaar abonnement met 40gb data bij Simyo voor netto €2 in de maand.

De cashbacks staan volledig los van de voorwaarden, die blijven dus precies hetzelfde als wanneer je zou afsluiten zonder cashback. Dus als je 2,50 korting ziet via kpn, krijg je die ook gewoon.

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:23
Snelle vraag, mijn vrouw heeft een 0 mb abbo dus ik deel vanuit mijn unlimited 50gb met haar. Die data is toch heel EU, of moet ik dat delen vanuit een apart potje?

Gecensureerd.

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:36
Klopt, is ook buiten NL te gebruiken.

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:23
Out.of.Control schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 20:27:
Klopt, is ook buiten NL te gebruiken.
Thanks. Ik vond het ietwat onduidelijk, en vrouwlief zat in de zenuwen dat we “nu een giga rekening gaan krijgen want jij hebt dat rare 0 mb abonnement uitgekozen”

“Schat, ik check het even met de mensen op tweakers”.

Gecensureerd.

• Hmmbob
  • Laatst online: 30-04 20:45
Precies de setup hier thuis, werkt perfect.

Sometimes you need to plan for coincidence

• Incognitum
Ondanks dat KPN het probleem zou hebben opgelost heb ik het nog steeds. Wel ontvangst echter geen data. Zojuist weer ervaren omgeving Heerlen/Kerkrade.

• ThaMe90
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:51
Ik heb ook geregeld problemen als ik op kantoor ben in Coevorden. Bereik is meer dan voldoende, maar mobiele data weigert.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:14

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zou het misschien te maken hebben met de APN? Heeft iemand daar al naar gekeken?

[ Voor 28% gewijzigd door AW_Bos op 24-04-2026 13:57 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
AW_Bos schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 13:57:
Zou het misschien te maken hebben met de APN? Heeft iemand daar al naar gekeken?
Is uitgebreid naar gekeken, maar het probleem is bij elke APN helaas.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik heb er helaas ook nog steeds last van. De klantenservice meldde dat het issue inderdaad nog altijd speelt en dat ze er aan werken, toen ik er toch maar eens over belde.

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:14
Ik heb een gevoel dat het ligt aan IPv6, want als ik de APN op IPv4 zet of een VPN gebruik, heb ik het probleem namelijk niet. Tegenwoordig heb ik er eigenlijk zelden last van.

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:02

netblade

Sunrise

Pilovali schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 20:04:
Ik heb een gevoel dat het ligt aan IPv6, want als ik de APN op IPv4 zet of een VPN gebruik, heb ik het probleem namelijk niet. Tegenwoordig heb ik er eigenlijk zelden last van.
Nee helaas, ipv6 uit of aan advanced internet geeft hetzelfde probleem, de enige werkende oplossing is een VPN te laten draaien op de achtergrond. En dat lijkt dan weer een beetje aan DNS te liggen, heb namelijk wel eens gehad dat ik een videocall had en die ging gewoon door. Een andere site of app openen niet.
M'n datasim met 0970 nummer heeft er ook hinder van, ongeacht welke APN ik gebruik.

Goed de gemiddelde gebruiker die op socials zit en misschien een fotootje verstuurt via whatsapp gaat hier natuurlijk geen hinder van hebben, daarom hoor je er amper wat over denk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door netblade op 26-04-2026 07:27 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• marcelz37
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-04 13:14
kpn is duur duur en zeer moeizaam te onderhandelen voor trouwe klanten. nieuwe klanten veel voordeel , oude klanten slecht behandelen. gouw alles opzeggen

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:48
marcelz37 schreef op zondag 26 april 2026 @ 21:33:
kpn is duur duur en zeer moeizaam te onderhandelen voor trouwe klanten. nieuwe klanten veel voordeel , oude klanten slecht behandelen. gouw alles opzeggen
Andere providers doen niet veel anders. Goed overgenomen van de Amerikanen.

PSN : Geraedus

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-04 14:06
Dat is overal zo.

• Vorkie
  • Niet online
KPN is niet duur duur. In pakket voordeel al helemaal niet. Data gaat vanuit mijn onbeperkt bundel naar de rest van het gezin die geen data bundels hebben, gratis Videoland of Netflix daardoor en een paar euro korting op alle abonnementen. Daarnaast met MBs delen naar het goede doel al best wat dingetjes gekregen, concert, museum, 1 of andere speaker en andere kortingcodes.

Alle partijen willen je geld ontvangen met (lange) contracten, dat betekend namelijk vaste inkomsten waarmee investeringen worden gefinancierd en zo een abonnement/ contract is bewijs waarmee ze de markt op gaan.

Gauw alles opzeggen - onzin.

• marcelz37
Vorkie,elke maand 80,- euro tv/internet ( 100mbit) exclusief 3x mobiel kpn a 29 euro per abo= 167,- per maand aan kpn , vind ik toch wel aan de hoge kant. en dan met een verlengingsaanbod van euro 7.50 korting op 6 maanden met een abo van 2 jaar. dus zeker geen onzin alles opzeggen.

• swhnld
marcelz37 schreef op maandag 27 april 2026 @ 21:07:
Vorkie,elke maand 80,- euro tv/internet ( 100mbit) exclusief 3x mobiel kpn a 29 euro per abo= 167,- per maand aan kpn , vind ik toch wel aan de hoge kant. en dan met een verlengingsaanbod van euro 7.50 korting op 6 maanden met een abo van 2 jaar. dus zeker geen onzin alles opzeggen.
Waarom betaal je 3 x 29 Euro? Kun je niet met MB's delen een of twee goedkopere nemen?
En je 80 Euro internet 100mb en TV, zitten daar geen korting pakketten bij? Normaal zou je 45+12,50=57,50 betalen, dus in die 80 Euro zijn extra pakketten.
Overstappen kan ook om goedkoper uit te zijn, maar wil je echt besparen, is dat haalbaar als je meer moeite doet naar het gebruik te kijken, zowel bij blijven als overstappen. Bij overstappen helpt het ook de kleine lettertjes te lezen rondom plafonds en buitenland dekking/gebruik. Het is even een uitzoekwerkje.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-04 16:40
marcelz37 schreef op maandag 27 april 2026 @ 21:07:
Ik betaal voor 100Mb internet bij KPN (met TV) 55 euro? Wat voor extra opties heb je er allemaal op zitten dan
Wat voor pakket heb je daar? En hoelang heb je dit pakket al?

KPN is duur -> dat klopt, maar volgens mij kun je met een beetje plannen best veel besparen. Ik ga geen drie keer unlimited afsluiten als het met een goedkoper abonnement en MB's delen dan ook werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door krakendmodem op 28-04-2026 11:46 ]

• marcelz37
heb al 25 jaar kpn, 2 jaar terug nieuw pakket genomen kosten nu 77,85 euro , heb nu tv er uit gegooid ( nlziet) 3 mobiel abo omgezet naar simyo 14,- per maand 30gb en onbeperkt bellen ipv 29 euro . nu alleen nog internet van kpn 200mbit kosten nu nog 63 -euro dus daar gaan we ook mee aan de slag. dit kan veel goedkoper kpn.

• Hmmbob
  • Laatst online: 30-04 20:45
Dank voor deze inzichten.

Sometimes you need to plan for coincidence

• swhnld
marcelz37 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 21:23:
heb al 25 jaar kpn, 2 jaar terug nieuw pakket genomen kosten nu 77,85 euro , heb nu tv er uit gegooid ( nlziet) 3 mobiel abo omgezet naar simyo 14,- per maand 30gb en onbeperkt bellen ipv 29 euro . nu alleen nog internet van kpn 200mbit kosten nu nog 63 -euro dus daar gaan we ook mee aan de slag. dit kan veel goedkoper kpn.
Voor je internet kun je hier eens kijken:
https://www.budgetthuis.nl/internet/internet
Zit ook op KPN netwerk.

• EsEsDee
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

EsEsDee

The Certified Derailer

The Wizard schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 16:09:
[...]

Is uitgebreid naar gekeken, maar het probleem is bij elke APN helaas.
Hier speelt deze issue ook nog steeds. APN veranderen maakt idd geen verschil. Wel (4G) ontvangst en kunnen bellen maar geen data. Restart of flightmodus toggle maakt geen verschil. En dan na een half uur niets doen, denk een frequentiebandwissel ofzo, en dan werkt het weer. Zeer storend.

iPhone met Simyo E-sim.

Vrees dat er te weinig mensen last van hebben en dat dit net als dat vage iPhone 11 probleem van vorig jaar gewoon niet aangepakt wordt

Uncontrollable & Incompatible

• netblade

netblade

Sunrise

EsEsDee schreef op woensdag 29 april 2026 @ 09:18:
[...]

Hier speelt deze issue ook nog steeds. APN veranderen maakt idd geen verschil. Wel (4G) ontvangst en kunnen bellen maar geen data. Restart of flightmodus toggle maakt geen verschil. En dan na een half uur niets doen, denk een frequentiebandwissel ofzo, en dan werkt het weer. Zeer storend.

iPhone met Simyo E-sim.

Vrees dat er te weinig mensen last van hebben en dat dit net als dat vage iPhone 11 probleem van vorig jaar gewoon niet aangepakt wordt
Dat laatste dus, het gebeurt vooral bij veel datagebruik, de gemiddelde gebruiker doet geen zak met zn mobiele verbinding en zal zeker geen gigabytes per dag verbruiken. Dus die merkt dat niet, ik vermoed dat KPN hier weinig aan gaat doen en dat het maar per dag verschilt of ik er last van heb of niet. Vandaag na 10 speedtestjes nog steeds data. Is geen pijl op te trekken

In ander nieuws, nieuwe antenneupdate, weer een klein aantal sites met N78 erbij. Vodafone heeft een flinkere update geplaatst, maar die plaatst ook veel sites die allang omgebouwd zijn en waar een variable gewijzigd is.

[ Voor 10% gewijzigd door netblade op 29-04-2026 10:07 ]

• EDIT
  • Nu online
Ik krijg net een mail dat de prijs van mijn mobiele abonnement met 1 euro per maand omhoog gaat omdat KPN een extra internetfilter standaard wil aanbieden, maar ik moet dat internetfilter wel zelf even aanzetten want dat mogen ze niet doen 8)7
Ik mag toch hopen dat, zolang ik er geen gebruik van maak, er verder geen kosten voor in rekening gebracht zouden moeten worden?
Vanaf nu is Extra Veilig Mobiel standaard onderdeel van je mobiele abonnement. Daarmee maken we internetten op je mobiel veiliger. Vanaf 1 juni 2026 betaal je hier € 1,- per maand meer voor. Dit geldt voor nummer 06-XXXXXXXX. Ook onze Algemene Voorwaarden wijzigen vanaf 1 juni 2026.
De bescherming staat voor je klaar, maar is nog niet actief. We mogen het niet zomaar voor je aanzetten, omdat het je internetverkeer filtert. Daarom geef je zelf toestemming.

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 18:49
EDIT schreef op woensdag 29 april 2026 @ 12:46:
Ik krijg net een mail dat de prijs van mijn mobiele abonnement met 1 euro per maand omhoog gaat omdat KPN een extra internetfilter standaard wil aanbieden, maar ik moet dat internetfilter wel zelf even aanzetten want dat mogen ze niet doen 8)7
Ik mag toch hopen dat, zolang ik er geen gebruik van maak, er verder geen kosten voor in rekening gebracht zouden moeten worden?
Dezelfde gedachte hier. Ik zie ook niets over bezwaar kunnen aantekenen. Ik ga niet extra betalen voor iets wat ik helemaal niet wil, laat staan ga gebruiken

edit: Klantenservice weet van niets, kan ook niets zien. Zeggen dat er niets gewijzigd is en ik niets zou moeten betalen als er niets gewijzigd is. Maar snapt er zelf ook niets van. Heel vaag allemaal. Mail is wel legit

[ Voor 15% gewijzigd door CyPh op 29-04-2026 13:48 ]

Uw advertentie hier?

• CyPh
Uiteindelijk door klantenservice doorgezet naar een andere afdeling. Die meldt mij gewoon letterlijk "Als KPN dit doorvoert, dan zal het vast wel wettelijk mogen". Ze kunnen er niets aan doen/wijzigen. En ik mag natuurlijk gewoon een klacht indienen via de website. Namen van medewerkers waar je mee gesproken hebt worden ook niet gegeven

Maar komt dus gewoon op neer dat we een euro meer gaan betalen, of we het gaan gebruiken of niet @EDIT

Klacht indienen kan ook niet, zeer onvriendelijk te woord gestaan. Dan moet ik maar opzeggen

[ Voor 33% gewijzigd door CyPh op 29-04-2026 14:14 ]

Uw advertentie hier?

• nafofella
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 14:40
3 maanden geleden of zo mijn gsm snelheid laten verlagen van unlimited 400 naar unlimited 50.
Dit omdat ik zeer zelden meer dan 50 mbit nodig heb.

maar de laatste tijd en vooral de laatste maand/2 maand ontzettend veel klachten:

-mensen bellen mij maar telefoon gaat niet over. Krijg wel sms van gemiste oproep. En de ene keer wel en de andere keer niet.
-Mensen bellen mij, ik neem op maar ze horen mij niet. Soms na 10 seconden wel maar soms moet ik ook terug bellen.
-internet heel onstabiel. Wil soms zo voor paar minuten weg vallen of helemaal weg. Dan moet ik naar vliegtuigstand en weer terug.

Heb een Iphone 15 pro en ik trek via 4/5g niet veel data. (maps, nederlandfm, beetje mail/bankzaken).

Ik heb al een nieuw abbo bij vodafone afgesloten want dit is echt een bende. Meer mensen hier last van?

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
nafofella schreef op woensdag 29 april 2026 @ 14:12:
3 maanden geleden of zo mijn gsm snelheid laten verlagen van unlimited 400 naar unlimited 50.
Dit omdat ik zeer zelden meer dan 50 mbit nodig heb.

maar de laatste tijd en vooral de laatste maand/2 maand ontzettend veel klachten:

-mensen bellen mij maar telefoon gaat niet over. Krijg wel sms van gemiste oproep. En de ene keer wel en de andere keer niet.
-Mensen bellen mij, ik neem op maar ze horen mij niet. Soms na 10 seconden wel maar soms moet ik ook terug bellen.
-internet heel onstabiel. Wil soms zo voor paar minuten weg vallen of helemaal weg. Dan moet ik naar vliegtuigstand en weer terug.

Heb een Iphone 15 pro en ik trek via 4/5g niet veel data. (maps, nederlandfm, beetje mail/bankzaken).

Ik heb al een nieuw abbo bij vodafone afgesloten want dit is echt een bende. Meer mensen hier last van?
Had daar ook een tijd geleden last van, weet alleen niet meer wanneer dat was. Een nieuwe e-sim aanvragen verhielp deze problemen

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:46
Een wijziging in de voorwaarden is een reden tot opzeggen. Netzoals een aanpassing in de prijs, tenzij het een inflatiecorrectie is, maar dat is dit niet.
Je bent dus vrij om je abonnement kosteloos per 1 juni op te zeggen (alleen als je een toestel erbij hebt zul je die wel moeten afbetalen).

• netblade

netblade

Sunrise

EDIT schreef op woensdag 29 april 2026 @ 12:46:

[...]

[...]
Ah is daarom de verbinding zo aan het klapperen bij veel gebruikers? Zijn ze gewoon al aan het testen? >:)
Anyhow, deze meuk hoef ik niet, en dat zal ik ze kenbaar maken ook indien ik ook een mail krijg, heb m'n eigen beveiliging cq vpn.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:26
netblade schreef op woensdag 29 april 2026 @ 17:25:
[...]

Ah is daarom de verbinding zo aan het klapperen bij veel gebruikers? Zijn ze gewoon al aan het testen? >:)
Anyhow, deze meuk hoef ik niet, en dat zal ik ze kenbaar maken ook indien ik ook een mail krijg, heb m'n eigen beveiliging cq vpn.
Ik krijg zojuist ook die mail. Wat een stom verhaal dit. ik wil helemaal geen malware filter, ook ik regel dat zelf. Ik wil dit zeker ook kenbaar maken, maar hoe doen jullie dat?

omniscale.nl

• netblade

netblade

Sunrise

posttoast schreef op woensdag 29 april 2026 @ 17:40:
[...]

Ik krijg zojuist ook die mail. Wat een stom verhaal dit. ik wil helemaal geen malware filter, ook ik regel dat zelf. Ik wil dit zeker ook kenbaar maken, maar hoe doen jullie dat?
Ik zou gewoon de klantenservice bellen, die mogen dan een klacht registreren.
Edit ;
Geen mail gehad maar blijkbaar zit het standaard in m'n abonnement? Wat voor abonnementen hebben jullie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1oIau2CIKugvEqgO0SaZyCbhLI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fqkQHetsXd8r5pZwPRtQGjEq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door netblade op 29-04-2026 18:01 ]

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nog geen e-mail van KPN gehad, maar je kunt mij niet vertellen dat ze dit zonder reden tot opzegging kunnen toevoegen als dienst aan het abonnement én er geld voor vragen.

Ik vind het ook apart dat je de dienst aan moet zetten, dat nijgt juist naar het aanklikken van de link in de e-mail. Weten we zeker dat het een legitiem mail is?

🇳🇱  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR

• THE_BASE
  • Niet online
netblade schreef op woensdag 29 april 2026 @ 17:54:
[...]

Edit ;
Geen mail gehad maar blijkbaar zit het standaard in m'n abonnement? Wat voor abonnementen hebben jullie?
[Afbeelding]
Misschien gratis i.c.m. KPN Internet. Hier ook zonder extra kosten.

🇳🇱  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR

• CyPh
Ik heb gebeld. Ik kon geen klacht indienen, want het is geen “fout” van KPN. Ze waren erg onvriendelijk. Het is gewoon zo, “Ziggo heeft een paar weken geleden ook zoiets gedaan.” En ik mag gewoon opzeggen als ik het er niet mee eens ben, maar ze kunnen er niets aan veranderen

Uw advertentie hier?

Hier kun je een klacht indienen, waarschijnlijk win je die gewoon, en bij meerdere klachten zal KPN ook sneller inbinden:
https://www.degeschillenc...telecommunicatiediensten/
netblade schreef op woensdag 29 april 2026 @ 17:25:
[...]

Zou niet de eerste keer zijn dat zo'n netwerkonderdeel ongewenste invloed heeft. Eerder hebben we dat bij telecomnetwerken ook al gezien bij onderdelen die "netwerkverkeer optimaliseren". Vodafone voegde vroeger bijvoorbeeld ongevraagd extra compressie toe aan video. Sinds https bestaat dat eigenlijk niet meer, maar dat betekent niet dat er geen QoE / QoS systemen zijn die fouten kunnen veroorzaken, waarbij je bijvoorbeeld een soort ratelimit kunt triggeren.

Nieuwe e-sim kan dat evt. oplossen als je dan bij een ander profiel komt wat niet gefilterd wordt, of andere nieuwe default settings krijgt. Maar dit is allemaal giswerk totdat KPN dit probleem echt oplost.

• EDIT
  • Nu online
THE_BASE schreef op woensdag 29 april 2026 @ 18:04:
[...]

Misschien gratis i.c.m. KPN Internet. Hier ook zonder extra kosten.
Hier staat deze optie ook op 0 euro, en ik heb alleen één mobiel abonnement.
Dus waarom ik extra zou moeten gaan betalen voor een optie die ik niet gebruik...
Dit is letterlijk de allereerste maand van mijn abonnement bij KPN. Ik ben overgestapt van Odido omdat ik hun netwerk het afgelopen jaar teveel storingen vond hebben (dus niet eens vanwege de hack), maar met dit soort grapjes begin ik er toch sterk over te denken om gebruik te maken van de mogelijkheid om het abonnement te beëindigen en weer terug te gaan naar Odido, want dit slaat werkelijk helemaal nergens op, ook al is het maar een euro per maand.
Overigens ook in combinatie met die storing waarbij de dataverbinding opeens niet meer werkt. Ondanks dat ik geen grootverbruiker ben heb ik daar ook af en toe last van.

[ Voor 9% gewijzigd door EDIT op 29-04-2026 22:10 ]

• Incognitum
netblade schreef op woensdag 29 april 2026 @ 17:54:
[...]

Edit ;
[Afbeelding]
Idem, bij mij ook €0,00. Heb een SuperUnlimited (700Mb/sec) abonnement.

• THE_BASE
  • Niet online
Even afwachten. Misschien een storm in een glas water. Zelf de e-mail niet gehad nog.

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Kan je zo maar een dienst opdringen? Het lijkt me van niet, maar ik ben geen advocaat. Dit lijkt me op het eerste gezicht een rechtszaak waardig.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• swhnld
THE_BASE schreef op woensdag 29 april 2026 @ 22:40:
Even afwachten. Misschien een storm in een glas water. Zelf de e-mail niet gehad nog.
Een jaar terug kwamen ze weg met een upgrade van de databundel voor 1,25 per maand bij veel mensen die dat niet nodig hadden, mogelijk proberen ze dat nu weer? Mensen iets in hun mik duwen wat ze niet nodig hebben om de winst te verhogen, die was dit jaar met 19 procent toegenomen, dus sommige mensen zullen een dikke bonus hebben gekregen.
nieuws: KPN heeft nog altijd tienduizenden klanten met Digitenne en ouderwets...

[ Voor 21% gewijzigd door swhnld op 29-04-2026 23:58 ]

• netblade

netblade

Sunrise

Incognitum schreef op woensdag 29 april 2026 @ 22:36:
[...]

Idem, bij mij ook €0,00. Heb een SuperUnlimited (700Mb/sec) abonnement.
Die heb ik ook, ben trouwens wel benieuwd naar die email en vooral de afzender ervan.
Feit dat ik er niks van vind bij KPN, en hun community forum ook geen posts heeft wat hier op lijkt begin ik toch te denken dat het spam is.

https://www.kpn.com/superveilig/extra-veilig-mobiel

Hier wordt namelijk aangegeven dat het standaard in elk mobiel abonnement zit en dat het kostenloos is.

[ Voor 16% gewijzigd door netblade op 30-04-2026 07:36 ]

• EDIT
  • Nu online
De mail komt gewoon van KPN.

• netblade

netblade

Sunrise

Aparte gang van zaken, ik zou hier zeker een klacht voor indienen. Kan zo te zien ook via de website

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
netblade schreef op donderdag 30 april 2026 @ 07:35:
Hier wordt namelijk aangegeven dat het standaard in elk mobiel abonnement zit en dat het kostenloos is.
Iedereen gaat 1 euro extra per maand betalen en vervolgens kun je het kosteloos aan zetten.

Ongetwijfeld een beveiliging op DNS niveau, maar daarvoor gebruik ik NextDNS als Private-DNS op m'n telefoon. Dat is gratis tot een bepaald aantal queries per maand waar ik nooit overheen kom.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Inmiddels ook op de frontpage:
nieuws: Mobiele KPN-klanten krijgen malwarefilter en prijsverhoging van 1 eur...

Voor de doorsnee consument een prima extra optie, maar nogal onlogisch om het toe te voegen aan alle abbonementen voor 1 euro.
En dan moet je het ook nog zelf aanzetten.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
EDIT schreef op woensdag 29 april 2026 @ 22:08:
[...]

Hier staat deze optie ook op 0 euro, en ik heb alleen één mobiel abonnement.
Dus waarom ik extra zou moeten gaan betalen voor een optie die ik niet gebruik...
Dit is letterlijk de allereerste maand van mijn abonnement bij KPN. Ik ben overgestapt van Odido omdat ik hun netwerk het afgelopen jaar teveel storingen vond hebben (dus niet eens vanwege de hack), maar met dit soort grapjes begin ik er toch sterk over te denken om gebruik te maken van de mogelijkheid om het abonnement te beëindigen en weer terug te gaan naar Odido, want dit slaat werkelijk helemaal nergens op, ook al is het maar een euro per maand.
Overigens ook in combinatie met die storing waarbij de dataverbinding opeens niet meer werkt. Ondanks dat ik geen grootverbruiker ben heb ik daar ook af en toe last van.
Jij hebt er geen last van, geldt alleen voor abbo's afgesloten voor eind feb.

• THE_BASE
  • Niet online
Maar dit is toch belachelijk en kun je toch tussentijds niet maken naar je klanten toe? Het is maar 1 euro, maar voor mij echt principe en dus reden om op te zeggen, want bij een nieuw abonnement heb ik de kosten volgens de propositie online (nog) niet.

Gewoon misbruik maken van het wantrouwen dat er in de maatschappij heerst na het Odido incident als je het mij vraagt.

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:25
Ik heb mijn 2e nummer KPN unlimited 700 opgezegd, simkaart wordt per 2 mei uitgeschakeld.

• EDIT
  • Nu online
The Wizard schreef op donderdag 30 april 2026 @ 14:17:
[...]

Abonnement was al afgesloten in december, zodra het kon qua overstaptermijn. De omzetting was pas in april. Dus helaas, heb er wel degelijk last van.

[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 30-04-2026 15:39 ]

• THE_BASE
  • Niet online
CyPh schreef op woensdag 29 april 2026 @ 14:00:
Uiteindelijk door klantenservice doorgezet naar een andere afdeling. Die meldt mij gewoon letterlijk "Als KPN dit doorvoert, dan zal het vast wel wettelijk mogen". Ze kunnen er niets aan doen/wijzigen. En ik mag natuurlijk gewoon een klacht indienen via de website. Namen van medewerkers waar je mee gesproken hebt worden ook niet gegeven

Maar komt dus gewoon op neer dat we een euro meer gaan betalen, of we het gaan gebruiken of niet @EDIT

Klacht indienen kan ook niet, zeer onvriendelijk te woord gestaan. Dan moet ik maar opzeggen
Net opgezegd en ook niet bepaald vriendelijk, geen enkele moeite wordt er gedaan om je toch te behouden. Als ze slim zijn bieden ze je nog hetzelfde contract aan voor een jaar. Nu dus maar opgezegd: twee abonnementen en internet voor thuis.

• netblade

netblade

Sunrise

Helaas zijn de kosten hoger als ik achter mn principes blijf staan dan het door te laten lopen. De werkgever betaalt het abo + toestel, maar die gaat geen afkoopsom betalen voor het toestel dus dan snij ik mijzelf met een restbedrag in de vingers. Blij ben ik er niet mee maar ik zal het maar moeten accepteren.

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
The Wizard schreef op donderdag 30 april 2026 @ 14:17:
[...]

Ik denk dat het afhankelijk is van het abonnement. Ik heb mijn abonnement (0GB) sinds december 2023, tussendoor niet verlengd en bij mij is het ook gratis. Ik heb geen e-mail of iets dergelijks gekregen met dat ik moet betalen. Via de MijnKPN app kan ik het ook gewoon activeren zonder extra kosten

• fluxsystem
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:18
Heb voor zowel Mobiel als Thuis geen email ontvangen. De algemene voorwaarden is ook gewijzigd en kon beide niet opzeggen volgens KPN want dit was op mij niet van toepassing. Kon wel de veilig internetten gratis aanzetten door sms te sturen.
Aan de medewerker doorgegeven dat ik een klacht wilde indienen, net teruggebeld en een andere vrouw gaf aan dat ik nog een mail moet krijgen en dat ik gelijk had over de algemene voorwaarden alleen hebben ze dit nog niet gecommuniceerd. Daarna zou ik kosteloos het contract kunnen ontbinden

• THE_BASE
  • Niet online
KorteGebruiker schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:06:
[...]

Ik denk dat het afhankelijk is van het abonnement. Ik heb mijn abonnement (0GB) sinds december 2023, tussendoor niet verlengd en bij mij is het ook gratis. Ik heb geen e-mail of iets dergelijks gekregen met dat ik moet betalen. Via de MijnKPN app kan ik het ook gewoon activeren zonder extra kosten
Dat is ook logisch, want gaat pas 1 juni in. Tot die tijd is alles zoals het was.

[ Voor 9% gewijzigd door THE_BASE op 30-04-2026 20:04 ]

• r0bert4
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:56
fluxsystem schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:51:
Heb voor zowel Mobiel als Thuis geen email ontvangen. De algemene voorwaarden is ook gewijzigd en kon beide niet opzeggen volgens KPN want dit was op mij niet van toepassing. Kon wel de veilig internetten gratis aanzetten door sms te sturen.
Aan de medewerker doorgegeven dat ik een klacht wilde indienen, net teruggebeld en een andere vrouw gaf aan dat ik nog een mail moet krijgen en dat ik gelijk had over de algemene voorwaarden alleen hebben ze dit nog niet gecommuniceerd. Daarna zou ik kosteloos het contract kunnen ontbinden
Herkenbaar. Ik heb ook geen e-mailbericht ontvangen en ik heb net contact opgenomen. Kosteloos opzeggen was ook nog niet mogelijk: zodra het e-mailbericht is verstuurd, dan is het pas mogelijk. Bijzondere gang van zaken, vooral omdat de (eenzijdige) wijziging van de algemene voorwaarden een voldongen feit is. We wachten het e-mailbericht dan maar af 8)7

• fluxsystem
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:18
r0bert4 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:09:
[...]

Herkenbaar. Ik heb ook geen e-mailbericht ontvangen en ik heb net contact opgenomen. Kosteloos opzeggen was ook nog niet mogelijk: zodra het e-mailbericht is verstuurd, dan is het pas mogelijk. Bijzondere gang van zaken, vooral omdat de (eenzijdige) wijziging van de algemene voorwaarden een voldongen feit is. We wachten het e-mailbericht dan maar af 8)7
Kan je me laten weten als je het wellicht binnen krijgt? Ben wel even benieuwd!

• THE_BASE
  • Niet online
r0bert4 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:09:
[...]

Hier geen e-mail ontvangen, maar partner wel. Heb wel op kunnen zeggen. In de mail staat wel dat er kosten zijn omdat ik voortijdig op heb gezegd, maar kan ook standaard zijn.

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:41
Ik heb 3 mobiele KPN abonnementen maar nog geen email gekregen. 2 daarvan zijn van voor februari 2026.

Ik lees op het KPN forum dat de mails per batches worden verstuurd. Dus kan nog komen.

Daarnaast als je een abonnement hebt met toestelkrediet, wordt je abonnement opgezegd maar het toestelkrediet blijft gewoon maandelijks afgeschreven worden?

"Het toestelkrediet wordt (en blijft) namelijk apart maandelijks gefactureerd, tenzij je ervoor kiest om het restant in één keer af te lossen. Je kunt via onze website een formulier invullen zodat je een toestelkrediet vervroegd kunt aflossen"

Dus bellen zonder mail heeft geen nut?
THE_BASE schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:21:
[...]

Hier geen e-mail ontvangen, maar partner wel. Heb wel op kunnen zeggen. In de mail staat wel dat er kosten zijn omdat ik voortijdig op heb gezegd, maar kan ook standaard zijn.
Ik zou hier wel even mee uitkijken. Als je nog geen mail hebt ontvangen, is er technisch gezien voor jouw contract misschien nog niks veranderd. Mogelijk kun je dan dus (nog) niet kosteloos opzeggen. Wachten op die mail dus eerst.

Mogelijk kijken ze nu ook hoeveel mensen er opzeggen. Als dat er te veel zijn, kan het zo zijn dat ze alsnog dit plan terugdraaien.

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb nog niks ontvangen maar mocht dat wel gebeuren dan ga ik opzeggen.

Zomaar iets opdringen zonder keus vind ik ongewenst.

• Pompadour
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
Ik heb bij "Wat vind je van deze e-mail" gereageerd dat ik niet blij ben met deze gedwongen koppelverkoop van iets waar ik totaal geen behoefte aan heb en nu verplicht aan moet mee gaan betalen (m.i. is het gewoon een smerige truc om op makkelijke wijze de omzet te verhogen).
Maar voor 1 euro per maand ga ik niet switchen, bij andere providers krijg je er weer andere nadelen voor terug (zo biedt Vodafone volgens mij nog steeds na tig jaar geen visual voicemail en Odido zou ik alleen al niet kiezen om de debiele naam, laat staan overige nadelen).

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:35
Wij hebben hier thuis zowel vast internet als twee mobiele abonnementen van KPN en hebben vandaag beiden een mail ontvangen over deze extra 'service'. Naast dat ik dit een vrij lompe en ongewenste actie vind, twijfelde ik al langer of we niet een keer (na ruim 10 jaar KPN) over zouden moeten stappen, dus dit geeft een extra zetje om in 1x van alles af te kunnen.

MijnKPN laat (logischerwijs) de einddatum van het contract (november 2027) zien. Heeft iemand een idee hoe ik kan overstappen naar de andere provider met nummerbehoud? Simpelweg elders aanvragen met nummerbehoud zal waarschijnlijk afketsen omdat de einddatum nog niet verstreken is, denk ik?

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:01

Steeffoon

Smartphone-nerd

Hier ook de mail ontvangen. Gelijk KPN gebeld dat ik het er niet mee eens was, bood natuurlijk geen oplossing. Direct een klachtenformulier ingevuld, waarna ik binnen een uur al werd teruggebeld. De medewerker van de klantenservice gaf aan, dat hijzelf en zijn collega's er ook niet achterstaan, en het raar vinden. Maar helaas, vanuit hogerhand moeten de medewerkers hun poot stijf houden, er komt dus geen alternatief of een tegemoetkoming.

Het is echt van de zotte, want ik hoef dat filter niet, net als vele anderen in dit topic. Het gaat me niet zozeer om die ene euro per maand, maar om de manier waarop. Ik mag kosteloos opzeggen (ben ook al contractvrij), maar ergens zit ik nu heel erg gunstig. Betaal 13 euro per maand, heb 3GB (+75GB van partner met Unlimited) en onbeperkt bellen. Dat ga ik bij een hoofdprovider (zoals Odido of Vodafone) niet vinden...

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Pompadour
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
Ik vraag me af of dit eigenlijk niet in strijd is met de Mededingingswet art. 24 waarbij o.a. koppelverkoop verboden is voor ondernemingen met een economische machtspositie. Daar lijkt me hier wel degelijk sprake van. Daarnaast lijkt me dit ook een vorm van dwang, want er is geen keuze om het filter niet te nemen (wel om het niet aan te zetten, maar dan betaal je er toch nog voor).

[ Voor 12% gewijzigd door Pompadour op 30-04-2026 22:09 ]

• THE_BASE
  • Niet online
Steeffoon schreef op donderdag 30 april 2026 @ 21:51:
Hier ook de mail ontvangen. Gelijk KPN gebeld dat ik het er niet mee eens was, bood natuurlijk geen oplossing. Direct een klachtenformulier ingevuld, waarna ik binnen een uur al werd teruggebeld. De medewerker van de klantenservice gaf aan, dat hijzelf en zijn collega's er ook niet achterstaan, en het raar vinden. Maar helaas, vanuit hogerhand moeten de medewerkers hun poot stijf houden, er komt dus geen alternatief of een tegemoetkoming.

Het is echt van de zotte, want ik hoef dat filter niet, net als vele anderen in dit topic. Het gaat me niet zozeer om die ene euro per maand, maar om de manier waarop. Ik mag kosteloos opzeggen (ben ook al contractvrij), maar ergens zit ik nu heel erg gunstig. Betaal 13 euro per maand, heb 3GB (+75GB van partner met Unlimited) en onbeperkt bellen. Dat ga ik bij een hoofdprovider (zoals Odido of Vodafone) niet vinden...
Ik ga morgen ook nog even van me laten horen en zat in dubio of ik Kassa of Radar hiervoor ga inlichten. Zit zelf ook best gunstig, maar wilde wel opzeggen om een signaal af te geven. Dat is natuurlijk zo weer teruggedraaid.

• THE_BASE
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:58:
[...]

Ik zou hier wel even mee uitkijken. Als je nog geen mail hebt ontvangen, is er technisch gezien voor jouw contract misschien nog niks veranderd. Mogelijk kun je dan dus (nog) niet kosteloos opzeggen. Wachten op die mail dus eerst.

Mogelijk kijken ze nu ook hoeveel mensen er opzeggen. Als dat er te veel zijn, kan het zo zijn dat ze alsnog dit plan terugdraaien.
No worries, ik weet hoe het werkt. Het is vooral een signaal afgeven, over een week of drie annuleer ik die opzegging wellicht als ik geen betere deal kan vinden.

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:15
Ik heb zelf nog geen mail gehad over het filter of het wijzigen van de algemene voorwaarden. Is KPN daarmee nu niet eigenlijk al te laat met het informeren omdat dit minimaal een maand van te voren moet gebeuren volgens de eigen voorwaarden? Of gaat die vlieger pas op als men verzuimt mij vandaag te informeren?

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

THE_BASE schreef op donderdag 30 april 2026 @ 22:15:
[...]

Ik ga morgen ook nog even van me laten horen en zat in dubio of ik Kassa of Radar hiervoor ga inlichten. Zit zelf ook best gunstig, maar wilde wel opzeggen om een signaal af te geven. Dat is natuurlijk zo weer teruggedraaid.
Benieuwd naar hun reactie. Heb sowieso wel ACM ingelicht, want is het geen koppelverkoop?
Consumentenbond zal ik vandaag ook nog even inlichten. Maar hoe meer partijen ingelicht worden, hoe meer aandacht er voor komt ;)

En inderdaad, dat over het opzeggen spookt ook nog door mijn hoofd…

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• THE_BASE
  • Niet online
Steeffoon schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 09:56:
[...]

Benieuwd naar hun reactie. Heb sowieso wel ACM ingelicht, want is het geen koppelverkoop?
Consumentenbond zal ik vandaag ook nog even inlichten. Maar hoe meer partijen ingelicht worden, hoe meer aandacht er voor komt ;)

En inderdaad, dat over het opzeggen spookt ook nog door mijn hoofd…
Ik heb de Consumentenbond en Kassa ingelicht. Zal KPN zo toch nog eens bellen waar ik een officiële klacht kan indienen. Ik ga er echt niet vanuit dat het allemaal gaat helpen, maar goed.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

THE_BASE schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 10:47:
[...]

Ik heb de Consumentenbond en Kassa ingelicht. Zal KPN zo toch nog eens bellen waar ik een officiële klacht kan indienen. Ik ga er echt niet vanuit dat het allemaal gaat helpen, maar goed.
Heb zojuist ook de Consumentenbond, Radar en Kassa ingelicht. Ze zoeken het maar uit.
Nee, verwacht ook geen groot verschil, maar misschien wordt er ergens, heel ver weg, iemand wakker ;)

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:35

ScreamGT

joejoe

Ik heb de mail ook ontvangen. Heb internet thuis + tv en twee sim only abonnementen bij ze lopen.

Nu kan ik nergens in mijn KPN app vinden wat het nu kost. Aangezien anderen hier zeggen dat het 0,- is.

Wel heb ik KPN vanochtend gesproken een aangekaart het raar te vinden dat er een dienst zonder akkoord wordt toegevoegd aan een lopend abonnement, waar ik geen gebruik van wens te maken en dus ook niet voor wil betalen! Medewerker begreep mij maar kan er niks aan veranderen. Adviseert een klacht in te dienen.

Het is € 1,- per maand, en dat kan mij echt niet boeien. Wel dat het zonder akkoord door je strot wordt gedrukt. Wel verdomd makkelijk geld verdienen dit, hoeveel abonnees heeft KPN? 11 mio? Kassa!

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• THE_BASE
  • Niet online
KPN net nog even gebeld: we kunnen geen klacht aannemen hiervoor, u mag kosteloos opzeggen zonder opzegtermijn.

Het interesseert ze echt geen klap.

• Kinsmir
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:44
Ik kreeg zojuist om 11:57 dezelfde e-mail binnen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MO1GBctG8KVorgwXGbIQjHXL_Y0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zvmTNeO3YSCOw6sGDLwG2Ley.png?f=fotoalbum_large

Ik heb daarna direct gebeld om me af te melden, maar volgens de medewerker die ik sprak is dit een gratis service die standaard aanstaat bij huidige abonnementen (klanten met een oud model hebben dit blijkbaar nog niet).

Omdat afmelden niet zomaar kon, wilde ik een klacht indienen. Terwijl ik met de medewerker aan de lijn zat, kwamen we erachter dat het online klachtenformulier is aangepast en een terugbelverzoek nu de enige optie is. 8)7 Ik heb diegene toen gelukkig zover gekregen om de klacht direct voor mij in het systeem te zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Kinsmir op 01-05-2026 12:51 ]

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:45
THE_BASE schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 11:43:
KPN net nog even gebeld: we kunnen geen klacht aannemen hiervoor, u mag kosteloos opzeggen zonder opzegtermijn.

Het interesseert ze echt geen klap.
Mag iedereen nu kosteloos zonder opzegtermijn opzeggen ook als je een nog lopend contract had? Of was jouw contract al verlopen?

• THE_BASE
  • Niet online
HitDyl schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 12:45:
[...]

Mag iedereen nu kosteloos zonder opzegtermijn opzeggen ook als je een nog lopend contract had? Of was jouw contract al verlopen?
Contract mag worden opgezegd vanwege gewijzigde algemene voorwaarden per 1 juni.

• THE_BASE
  • Niet online
Kinsmir schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 12:40:
Ik kreeg zojuist om 11:57 dezelfde e-mail binnen

[Afbeelding]

Ik heb daarna direct gebeld om me af te melden, maar volgens de medewerker die ik sprak is dit een gratis service die standaard aanstaat bij huidige abonnementen (klanten met een oud model hebben dit blijkbaar nog niet).

Omdat afmelden niet zomaar kon, wilde ik een klacht indienen. Terwijl ik met de medewerker aan de lijn zat, kwamen we erachter dat het online klachtenformulier is aangepast en een terugbelverzoek nu de enige optie is. 8)7 Ik heb diegene toen gelukkig zover gekregen om de klacht direct voor mij in het systeem te zetten.
Hier het formulier:

https://www.kpn.com/servi...ag-indienen/formulier.htm

En eventuele standaardklacht:

Geachte heer/mevrouw,

Ik wend mij tot u met een klacht over een dienst die recent zonder mijn uitdrukkelijke toestemming aan mijn abonnement is toegevoegd: Extra Veilig Mobiel.

Sinds kort wordt er maandelijks €1,- extra in rekening gebracht voor deze dienst. Ik heb deze dienst niet aangevraagd en maak er geen gebruik van. Ik wens hier dan ook niet voor te betalen.

Ik heb geprobeerd de dienst zelf stop te zetten, maar dit blijkt niet mogelijk te zijn op de gebruikelijke wijze. Dit vind ik onacceptabel. Van een betrouwbare aanbieder als KPN mag ik verwachten dat het opzeggen van een dienst even eenvoudig gaat als het activeren ervan.

Ik verzoek u daarom:

Extra Veilig Mobiel per direct van mijn abonnement te verwijderen;
De ten onrechte in rekening gebrachte kosten te crediteren;
Mij schriftelijk te bevestigen dat de dienst is beëindigd.
Ik zie uw reactie graag binnen 14 dagen tegemoet.

Mocht ik niet tijdig een passende oplossing ontvangen, dan zal ik mijn klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie.

Met vriendelijke groet,

X

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Hier op 3 abbonementen nog geen mail gehad.

Gisteren op Tweakers FP het bericht gelezen. Buiten dat weet ik als normale dus niets dat er euro bij komt.

Zal die mail nog komen dan?

Ter info
2 abbo's lopen nog ongeveer 6 maand de andere loopt nog 1 jaar en 4 maand. Dus valt allemaal binnen die scope van een euro extra neerleggen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• THE_BASE
  • Niet online
Update, net door KPN teruggebeld: het is niet van toepassing op de 0 MB abonnementen van vorig en dit jaar. Dus iedereen die alleen belminuten afneemt en data van een ander in het gezin krijgt zit zonder gedoe.

Dus heb je 0MB en geen e-mail: geen prijsverhoging.

Was overigens een hele vriendelijke jongen die ook liet blijken hier ook niet mee eens te zijn en onwijs veel klachten binnen te krijgen.

Pagina: 1 ... 53 54 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: ~[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie