Gaat wel over van KPN naar Vodafone, op het Vodafone toestel, maar krijg op de KPN een “oproep mislukt” na een paar keer overgaan.
Ze zijn er vast druk mee.
Ze zijn er vast druk mee.
PSN : Geraedus
Ik (Februari 2022 unlimited abbo) haal nu casual 700 mbit vanaf de bank. 750 (tijdens regen) bij een raam aan de kant van de mast.neeecht schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 22:06:
@netblade heb jij nog een 600 Mbps speed limit op jouw oude Unlimited abo?
Testen op een N78 3500 MHz site uiteraard.
[ Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 24-05-2025 22:19 ]
Ik had meer verschil willen zien om er zeker van te zijn dat er geen speed cap meer is.
[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 24-05-2025 22:54 ]
Hier is de snelheidslimiet inderdaad ook terug. En nu ik dit zie weet ik ook zeker dat er gisteren geen cap was. Op zelfde locatie als waar ik gisteravond 750+ haalde zie ik nu 600 piek.neeecht schreef op zondag 25 mei 2025 @ 09:32:
@ANdrode @netblade snelheidslimiet zit er weer op. Geen idee waarom het gisteren wel werkte?
Ik was even twee sites aan het testen en op de foto zetten. Voor de fun dacht een speedtest gedaan.
Toen ineens overal geen cap.... een avondje dus.
[ Voor 6% gewijzigd door ANdrode op 25-05-2025 09:40 ]
Helaas hier in de buurt geen N78 site, dus ik kon het helaas niet testen. Haal hier maximaal tussen de 500 en 600neeecht schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 22:06:
@netblade heb jij nog een 600 Mbps speed limit op jouw oude Unlimited abo?
Testen op een N78 3500 MHz site uiteraard.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)
Hier ook, of EDGE, en geen data, bellen geeft aan bij elk nummer dat het mobiele telefoonnummer niet bereikbaar is. Gaat lekker bij KPNRSB schreef op zondag 25 mei 2025 @ 10:05:
En “Geen Service” is terug in Rotterdam
[ Voor 26% gewijzigd door Vorkie op 25-05-2025 10:11 ]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
[ Voor 14% gewijzigd door WhatsappHack op 25-05-2025 10:18 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Sabotage voor de NAVO-top, maar aanvaller heeft per ongeluk 24+25 mei ipv juni geprogrammeerd.RichieB schreef op zondag 25 mei 2025 @ 10:18:
Gisteravond klokslag 20:00 uur, vanochtend klokslag 10:00 uur. Dat klinkt als iets dat is ingepland.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
https://techrvw.com/
En het is weer terug...MichaelP schreef op zondag 25 mei 2025 @ 10:22:
Sinds 10 minuten kan ik niets meer, niet bellen/sms-en en geen internet.
Moet straks de deur uit, dus dat gaat nog leuk worden....
[ Voor 47% gewijzigd door ANdrode op 25-05-2025 12:23 ]
[ Voor 47% gewijzigd door Rub147 op 25-05-2025 12:52 ]
Updates in het weekend door het hele land met zulke gevolgen? Lijkt me sterk.neeecht schreef op zondag 25 mei 2025 @ 12:52:
Zaandam is nu aan de beurt met uitval.
Er zijn waarschijnlijk updates gaande.
Gaat wel vaker wat foutPilovali schreef op zondag 25 mei 2025 @ 12:55:
[...]
Updates in het weekend door het hele land met zulke gevolgen? Lijkt me sterk.
https://community.kpn.com...bereik-en-internet-635382MichaelP schreef op zondag 25 mei 2025 @ 12:58:
Verbinding blijft wegvallen en weer terugkomen. Wat is er toch aan de hand daar bij KPN?
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)
Even een stukje wilde speculatie: kan dit de KPN netwerk migratie naar 5G SA zijn?neeecht schreef op zondag 25 mei 2025 @ 12:52:
Zaandam is nu aan de beurt met uitval.
Er zijn waarschijnlijk updates gaande.
Net een test met line of sight gedaan: eerste piek praktisch naar 1gbit daarna shaper naar 600 mbit. Upload wel hoger dan verwacht (185).ANdrode schreef op zondag 25 mei 2025 @ 12:10:
Hier voelt de snelheidslimiet wel anders ten opzichte van eerder vandaag.Vanochtend was de piek krap boven 600mbit.
- eerste seconden piek > 900mbit
- shaper naar 600mbit
Status: NR NSA
[Afbeelding]
Ik zit naar de varianten te kijken. Ik dacht dat ik een 2022 variant zonder snelheidslimiet had. En heb nu effectief een 600 mbit cap heb. Ik kan wisselen naar de super-unlimited + variant met 1000mbit cap voordat ik binnenkort naar een andere provider wissel. Waarschijnlijk leuk als test.neeecht schreef op zondag 25 mei 2025 @ 19:17:
Echt cool om te bedenken dat we straks in Nederland een netwerk dekking hebben van 1 Gbps bijna overal bij KPN.
[ Voor 21% gewijzigd door mrhp op 25-05-2025 21:38 ]
Ik had vanaf 2010 met een Nokia E72 een Internet abo met unlimited data en snelheid zolang je abo loopt en zolang je leeft.ANdrode schreef op zondag 25 mei 2025 @ 21:35:
[...]
Ik zit naar de varianten te kijken. Ik dacht dat ik een 2022 variant zonder snelheidslimiet had. En heb nu effectief een 600 mbit cap heb. Ik kan wisselen naar de super-unlimited + variant met 1000mbit cap voordat ik binnenkort naar een andere provider wissel. Waarschijnlijk leuk als test.
Het KPN netwerk is na stand alone 5G en wat gaten opvullen eigenlijk voorlopig wel klaar.neeecht schreef op zondag 25 mei 2025 @ 22:19:
[...]
Op wat 3500 MHz uitbreidingen na is KPN voorlopig wel klaar de komende 5-10 jaar.
Hier en daar wat gaten vullen en dan wordt het afwachten wat de wereld gaat brengen.
[ Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 26-05-2025 08:13 ]
[ Voor 8% gewijzigd door THE_BASE op 26-05-2025 09:12 ]
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
[ Voor 49% gewijzigd door Geraedus op 27-05-2025 12:18 ]
PSN : Geraedus
https://techrvw.com/
Ik heb mijn abbonnement geupgrade naar de unlimited variant met 1000mbit cap. Het lijkt in de praktijk uncapped.neeecht schreef op zondag 25 mei 2025 @ 22:19:
Inderdaad leuk om te testen. Wanneer je 1000 Mbps of meer haalt, dan weet je dat een provider ook echt 10 Gbps apparatuur gebruikt.
Ik zit hier in zuidoost Drenthe en heb zelden meer dan 1 streepje bereik terwijl de mast 700 meter van mij af staat 🤷easyriider schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:02:
[Afbeelding]
Hier in zuidwest Drenthe momenteel geen bereik op een paar honderd meter van een zendmast, voice over wifi neemt het over want wifi is hier wel. Op allestoringen ook een grote piek van meldingen over KPN mobiel.
[ Voor 12% gewijzigd door KorteGebruiker op 01-06-2025 11:22 ]
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Merk zo nu en dan ook hickups sinds een klein maandje, airplane mode of even wisselen van 5g naar 4g lost het vaak wel op. Hopelijk gaat het niet te irritant wordentimmie1 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 00:07:
Ik heb nu al dagen het probleem dat de verbinding ontzettend slecht werkt. Regelmatig komt er bij wegvallen van WiFi geen data meer door, dan staat er soms wel een 4G/5G icoon in beeld, soms ook niet. Belletjes komen niet door, uitgaand en inkomend en worden soms afgebroken. Duo sim, beide toestellen hebben het probleem en zijn nooit tegelijkertijd aan. Heb er maar een ticket voor aan laten maken, maar doorlooptijd is 30 dagen. Gelukkig is er ook nog WiFi en vaste telefoon dus we redden het wel maar toch. 🤔
Ligt niet aan de verbindingskwaliteit op je locatie?krakendmodem schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:14:
Zijn er hier toevallig meer mensen met een Unlimited50 pakket?
Ben even benieuwd naar jullie ervaringen met het product. Ik heb het zelf ook maar behaal "maar" 25 down/20 up. Opgeteld wel 50, maarja, had liever toch die 50mb down gezien.
[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 02-06-2025 11:49 ]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Nah, voorheen was het prima mogelijk om hier dik 300Mb naar binnen te halen en op N78 locaties trok ik meer dan 1Gbit. Zelfs m'n oude werktelefoon met KPN met enkel 4G kan hier meer halen qua download. Capaciteit zat lijkt mij.Sorcerer8472 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:49:
[...]
Ligt niet aan de verbindingskwaliteit op je locatie?
(sorry, iemand moest het vragen)
Ik heb onlangs verlengd en heb voor Unlimited50 gekozen, omdat ik toch niet meer dan 50Mb nodig heb. Helaas kan ik nog niet testen aangezien de verlenging pas later in gaat.krakendmodem schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:14:
Zijn er hier toevallig meer mensen met een Unlimited50 pakket?
Ben even benieuwd naar jullie ervaringen met het product. Ik heb het zelf ook maar behaal "maar" 25 down/20 up. Opgeteld wel 50, maarja, had liever toch die 50mb down gezien.
Probeer eens de APN op IPv4 te zetten ipv IPv4+IPv6. Dit leek te helpen bij een collega van mij met hetzelfde probleem.timmie1 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 00:07:
Ik heb nu al dagen het probleem dat de verbinding ontzettend slecht werkt. Regelmatig komt er bij wegvallen van WiFi geen data meer door, dan staat er soms wel een 4G/5G icoon in beeld, soms ook niet. Belletjes komen niet door, uitgaand en inkomend en worden soms afgebroken. Duo sim, beide toestellen hebben het probleem en zijn nooit tegelijkertijd aan. Heb er maar een ticket voor aan laten maken, maar doorlooptijd is 30 dagen. Gelukkig is er ook nog WiFi en vaste telefoon dus we redden het wel maar toch. 🤔
Was hier ook het geval, en ik zou in theorie nog onder die 14 dagen van de verlenging uit kunnen.Dj-sannieboy schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:31:
[...]
Ik heb onlangs verlengd en heb voor Unlimited50 gekozen, omdat ik toch niet meer dan 50Mb nodig heb. Helaas kan ik nog niet testen aangezien de verlenging pas later in gaat.
Ik had altijd het duurste Unlimited abonnement, maar die hoge snelheden op mobiel zijn eigenlijk alleen leuk voor de speedtests.krakendmodem schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:27:
[...]
Was hier ook het geval, en ik zou in theorie nog onder die 14 dagen van de verlenging uit kunnen.
Ook hier is die 50mb voldoende. Beetje jammer dat de snelheid op dit moment nog niet helemaal 50Mb is, maar met de huidige snelheid werkt alles ook al vloeiend, viaplay/ muziekstreaming e.d. gaat alsnog vrijwel instant; dus ook 25Mb is ook al voldoende. Maarja, je mot iets te zeiken hebben
Ik deel iets van 40GB per maand met een datasim, die ook maar 2,50 per maand was, waardoor ik uiteindelijk alsnog best voordelig uit ben. Mocht ik meer MB's/hogere snelheid wensen, dan kan ik altijd nog een trede hoger gaan.
Hoe kom je aan een 2,50 p/m datasim? Een keer een goede aanbieding gehad?krakendmodem schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:27:
[...]
Was hier ook het geval, en ik zou in theorie nog onder die 14 dagen van de verlenging uit kunnen.
Ook hier is die 50mb voldoende. Beetje jammer dat de snelheid op dit moment nog niet helemaal 50Mb is, maar met de huidige snelheid werkt alles ook al vloeiend, viaplay/ muziekstreaming e.d. gaat alsnog vrijwel instant; dus ook 25Mb is ook al voldoende. Maarja, je mot iets te zeiken hebben
Ik deel iets van 40GB per maand met een datasim, die ook maar 2,50 per maand was, waardoor ik uiteindelijk alsnog best voordelig uit ben. Mocht ik meer MB's/hogere snelheid wensen, dan kan ik altijd nog een trede hoger gaan.
Was inderdaad een aanbieding, paar maanden terug. Is standaard 5 euro.Pilovali schreef op maandag 2 juni 2025 @ 23:37:
[...]
Hoe kom je aan een 2,50 p/m datasim? Een keer een goede aanbieding gehad?
Ah oké. Ik heb inderdaad die van 5 euro. Dan heb ik de aanbieding waarschijnlijk gemist.krakendmodem schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:45:
[...]
Was inderdaad een aanbieding, paar maanden terug. Is standaard 5 euro.
Migratie naar een core die Standalone 5G ondersteunt?Sorcerer8472 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:12:
Lijkt wel alsof er een mega-migratie gaande is daar gezien de manier waarop dingen misgaan?
Misschien Chinese spullen die allerlaatst vervangen worden ivm de Navo top?Sorcerer8472 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:12:
Lijkt wel alsof er een mega-migratie gaande is daar gezien de manier waarop dingen misgaan?
Bij kpn wordt momenteel de Huawei apparatuur vervangen voor Ericsson. Ik denk een verandering van leverancier behoorlijk wat impact heeft.AlesT schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:17:
[...]
Migratie naar een core die Standalone 5G ondersteunt?
Dat was eerst voor eind 2024 de bedoeling toch?
Op het KPN forum wordt door een moderator iets gerept over Q2 2025, dus dat zou het deze maand moeten zijn!
Wel belangrijke aanvulling dat dit om de core gaat, het RAN blijft Huawei. De nieuwe Ericsson core is daar al zo goed als klaar inderdaadReconE schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 07:49:
[...]
Bij kpn wordt momenteel de Huawei apparatuur vervangen voor Ericsson. Ik denk een verandering van leverancier behoorlijk wat impact heeft.
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Ook weer 5 maanden geleden inmiddels, die post. Kan me voorstellen dat het inmiddels toch iets vertraagd is, maar ik meen ook te hebben gelezen dat er al een hele tijd tests lopen?AlesT schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:17:
[...]
Migratie naar een core die Standalone 5G ondersteunt?
Dat was eerst voor eind 2024 de bedoeling toch?
Op het KPN forum wordt door een moderator iets gerept over Q2 2025, dus dat zou het deze maand moeten zijn!
[ Voor 7% gewijzigd door neeecht op 04-06-2025 12:05 ]
Gelukkig is er dan gewoon fallback naar LTE. Heb alleen geen idee hoe moeilijk dat is en hoeveel edge cases er zijn met VoLTE en VoNR enzo.neeecht schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:04:
@Sorcerer8472 elke KPN site met alleen B20+8 ondersteunt geen N28.
Met vast een paar uitzondering zijn dit de oude sites:
https://antennekaart.nl/k...,471,473&small-cell=false
Overal mast vervanging of antenne swap nodig.
Waar kan je de PDF vinden?Sorcerer8472 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:13:
Courtesy @dutchnltweaker KPN heeft haar buitenlandtarieven aangepast:
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland
(ook PDF is aangepast, moet je even voor graven)
Ze hebben nu ook een lijst met netwerken op haar site. Die lijst lijkt echter niet te kloppen, ik zie er meerdere providers op staan waar ik laatst echt niet mee kon verbinden, ook niet na herhaaldelijk proberen en ook niet in gebieden waar geen ander netwerk beschikbaar was. Wellicht zijn er wel overeenkomsten maar wordt zo'n netwerk alleen opengezet voor grootzakelijke gebruikers omdat het duurder is.
Ze hebben nu de volgende lijst landen waar je speciale (grote) bundels kunt kopen:
Albanië, Bosnië, Brazilië, Canada, Carabisch deel van het Koninkrijk, Egypte, Indonesië, Japan, Marokko, Mexico, Servië, Singapore, Suriname, Thailand, Turkije, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigde Staten, Zuid-Afrika
Bundels met 2000 minuten waren nog te krijgen in sommige van deze landen. Nu niet meer
SuperUnlimited+ is verder niet aangepast, dus daar is de lijst nog hetzelfde.
[ Voor 54% gewijzigd door AlesT op 05-06-2025 10:48 ]
10gb in Thailand voor 10 euro is in ieder geval een competitief aanbod, zeker omdat je niet moeilijk hoeft te doen met instellingen en/of wisselen van simkaart. Ga ik zeker gebruik van makenSorcerer8472 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:13:
Courtesy @dutchnltweaker KPN heeft haar buitenlandtarieven aangepast:
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland
Welk versienummer is het nu?turkeyhakan schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:29:
Er zijn nieuwe aanbiedersinstellingen beschikbaar voor KPN (iPhone 16 Pro Max). Dit kun je controleren door naar instellingen --> info te gaan. Even wachten en je krijgt een pop-up met "werk aanbiedersinstellingen bij".
Nog steeds 64.0 (dat was het volgens mij ook).
Dat is zeker een goeie deal, nog gunstiger dan bv Airalo eSim...stijnec1 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:46:
[...]
10gb in Thailand voor 10 euro is in ieder geval een competitief aanbod, zeker omdat je niet moeilijk hoeft te doen met instellingen en/of wisselen van simkaart. Ga ik zeker gebruik van maken
Is het ook bekend wat er nieuw aan is?turkeyhakan schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:29:
Er zijn nieuwe aanbiedersinstellingen beschikbaar voor KPN (iPhone 16 Pro Max). Dit kun je controleren door naar instellingen --> info te gaan. Even wachten en je krijgt een pop-up met "werk aanbiedersinstellingen bij".
Nee dat is helaas vrij lastig te achterhalen. Kan van alles zijn, van configuratie van het IMS deel (voor telefonie dus), tot roaming dingen, tot policies waarin staat welke frequentiebanden je telefoon mag gebruiken
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Ah, bedankt. Ik ben zelf niet echt thuis in de aanbiederinstellingen bij iOS.jk-5 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:17:
[...]
Nee dat is helaas vrij lastig te achterhalen. Kan van alles zijn, van configuratie van het IMS deel (voor telefonie dus), tot roaming dingen, tot policies waarin staat welke frequentiebanden je telefoon mag gebruiken
Ik wacht wel even..turkeyhakan schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:29:
[ Voor 4% gewijzigd door KorteGebruiker op 12-06-2025 17:25 ]
Bij Odido ook nu beschikbaar na aanbieders update.KorteGebruiker schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 17:23:
Ik heb het idee dat die nieuwe aanbieder instellingen update toegang geeft tot RTT (real time text). Heel handig als je gehoorbeperking of een spraak beperking hebt waardoor je lastig kan bellen. Hij staat standaard uit en is te activeren via instellingen > toegankelijkheid > RTT (op de iPhone in elk geval)
Goed gevonden!KorteGebruiker schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 17:23:
Ik heb het idee dat die nieuwe aanbieder instellingen update toegang geeft tot RTT (real time text). Heel handig als je gehoorbeperking of een spraak beperking hebt waardoor je lastig kan bellen. Hij staat standaard uit en is te activeren via instellingen > toegankelijkheid > RTT (op de iPhone in elk geval)
Op Android (Pixel 8 Pro) ook aanwezig en ook te vinden bij: instellingen - toegankelijk - RTTKorteGebruiker schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 17:23:
[ Voor 48% gewijzigd door Fret Raket op 13-06-2025 20:47 ]
Ik begrijp ook wel dat je even je stoom af wil blazen.Fret Raket schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 20:06:
10 dagen na mijn laatste post weer hetzelfde gezeik; kan wel mobiele nummers bellen vanaf mijn vaste lijn (ouderwetse vaste lijn die direct in de muur gaat), maar andersom hoor ik alleen wat piepjes, hij gaat niet eens over.
Heb nog een andere telefoon aan de vaste lijn geprobeerd, maar dat maakt ook niet uit.
0800-0402 gebeld, maar de afdeling voor vaste lijnen is er niet.
Mij lijkt het dat de gateway naar het vaste netwerk van KPN niet goed functioneert. Zowel vanaf mobiel als bv. google voip komen er niet door.
De laatste persoon die mij vanaf mobiel probeerde te bellen kwam als callerid "0" binnen voordat het afgekapt werd.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq