Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig welke data er dan uit komt itt een 'normale' opstelling?jk-5 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:05:
Ik reed laatst in Rotterdam en was daar wat Odido 5G cellen aan het scannen. Odido heeft net als KPN geen SA live, maar als je bepaalde Samsung telefoons lockt op een 5G cell kan NetMonster die data wél uitlezen. Dit werkt bij Odido en in bepaalde mate bij Vodafone, maar bij KPN helemaal nergens. Maar ik zag dat het rond het hoofdkantoor midden in de stad wél werkte, en dat hier ook meer data uit kwam dan ik bij OD en VF zag.
Nogmaals, dit is geen teken dat SA actief is bij een van de providers. Je krijgt geen eens een actieve datasessie. Maar het teken dat het nergens in het land werkt bij KPN maar rond het hoofdkantoor wel is misschien wel een teken dat een aantal sites daar wat andere configuratie draaien. Ze zullen vast zelf wat aan het testen zijn in die regio. Wij komen daar als consumenten natuurlijk niet op, maar misschien zij zelf wel met speciale test sims.
Het ging specifiek om deze vier sites (misschien waren er meer, maar dit is wat ik oppikte):
[Afbeelding]
Leuk kaartje die ik op Ookla heb gevonden: https://www.ookla.com/s/m...GSA_Europe_Ookla_2025.png
Zelfs Duitsland heeft 5G SA
[ Voor 5% gewijzigd door Pilovali op 29-10-2025 13:44 ]
:strip_exif()/f/image/QCZJ8tlaUVYSz09RPjOVCL3v.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ufdfGZjWsQHycrNCiH7ujKaT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vSTgddeqPWBmcVE6ZPrhkasq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dfLc1GtcUe2TrNzzpt8GsQ3T.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/cHXQPcuVzcoZnDkVPuG3Et7I.png?f=user_large)
/f/image/hkkNWW0iyCk04a7y2VJm6j6t.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4sUv8JcTP5tYw9UJltRjk1Yi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lRLVmlA0Sx4uhaBLsLGwS92Z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/29n5v34UmDwve4IB5IyaPSnD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6k5hJkBNL2njAwGRHOLHrAeH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d6nf2NMo8AGMPoIVIegR5MHf.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/yfyGCUWEKR4h7P00aei6BBv5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WHaYSDBADAQhHBcqgfWgsHhs.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zCzy7gDoxES5feM9t7C0oyQO.jpg?f=fotoalbum_large)