• ReceiverNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-11 07:48
Geraedus schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:29:
[...]

Auto HDR eens uitzetten in Camera Assistant.
Heeft niet geholpen. Dit was vanmorgen... Helemaal olievlek-achtige/banding plekken.. in pro mode is het volgens mij niet aanwezig, in ieder geval minder..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ohZ3AOKh-GbHQq0PQA7egfHjsY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k9G0LHzx8TUoaZ5ykDZ9AmJv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door ReceiverNL op 15-10-2025 07:54 ]

• Karbas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-10 16:35
Sinds OneUi8 is mijn batterij echt dramatisch verslechterd. Vannacht in 5 uur tijd 40% batterijverbruik terwijl ik de telefoon niet heb gebruikt. Ook werkt mijn NFC chip niet meer altijd. Ik moet dan eerst mijn telefoon opnieuw opstarten.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11 10:07
Karbas schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 07:53:
Sinds OneUi8 is mijn batterij echt dramatisch verslechterd. Vannacht in 5 uur tijd 40% batterijverbruik terwijl ik de telefoon niet heb gebruikt. Ook werkt mijn NFC chip niet meer altijd. Ik moet dan eerst mijn telefoon opnieuw opstarten.
Ik had hetzelfde issue en heb maandag een factory reset gedaan van mijn telefoon. Dat heeft het probleem wel opgelost. Maar dan moet je eerst zorgen dat je al je accounts hebt veilig gesteld en je MFA tools ook veilig hebt. Tis een paar uur werk, maar nu heb ik wel weer een goed functionerende batterij.

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-10 15:34
Is er een manier om wat meer inzicht te krijgen in het batterijverbruik? Ik heb het idee dat de telefooninstellingen lang niet alles laten zien.

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18:25
Treveo schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:39:
Is er een manier om wat meer inzicht te krijgen in het batterijverbruik? Ik heb het idee dat de telefooninstellingen lang niet alles laten zien.
Nee.. niet meer dan de developersmode, daar kan je zien welke processen draaien. Maar de vraag is of je daar iets gaat zien.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:24

Sabbi

je denkt aan mij.

In Good Guardians heb je Battery Tracker, die geeft iets meer informatie over je verbruik. Battery Guardian kan ook helpen met apps vinden die je accu drainen.

Sowieso zou ik als je last hebt van onverklaarbare battery-drain eerst je Cache partitie wipen en dan met App Booster (ook in Good Guardians) al je apps recompilen, voordat je een factory reset doet. Is minder moeite en zou best wel eens de issue kunnen fixen.

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-10 15:34
Sabbi schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 12:00:
In Good Guardians heb je Battery Tracker, die geeft iets meer informatie over je verbruik. Battery Guardian kan ook helpen met apps vinden die je accu drainen.

Sowieso zou ik als je last hebt van onverklaarbare battery-drain eerst je Cache partitie wipen en dan met App Booster (ook in Good Guardians) al je apps recompilen, voordat je een firmware reset doet. Is minder moeite en zou best wel eens de issue kunnen fixen.
Thanks, ik heb cache gewist en App Booster gedraaid, nu ff kijken wat die Tracker zegt, thanks

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-10 16:56

avotar

P0werd by Black Coffee

Sabbi schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 12:00:

Sowieso zou ik als je last hebt van onverklaarbare battery-drain eerst je Cache partitie wipen en dan met App Booster (ook in Good Guardians) al je apps recompilen, voordat je een factory reset doet. Is minder moeite en zou best wel eens de issue kunnen fixen.
Wat is dat Good Guardians? Ik geloof niet dat ik hem zie in de play store.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-11 13:12
avotar schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 08:32:
[...]

Wat is dat Good Guardians? Ik geloof niet dat ik hem zie in de play store.
Klopt, je moet in de Galaxy Store zijn.

PSN : Geraedus

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Geraedus schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 08:35:
[...]

Klopt, je moet in de Galaxy Store zijn.
Gevonden. Thanks!

In die category heb ik overigens ook Good Lock. Die heeft ook wat leuke speledingetjes.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• FbdJ
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 27-10 11:14
lifeguard schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 19:39:
[...]

De eerste dag vond ik hem ook groot, komende van een iPhone 13. (15 jaar iPhones gehad)
Na twee dagen vond ik alles klein.

Voor mij de beste beslissing ooit om Apple vaarwel te zeggen en Android eens een kans te geven. Ik vind de s25U een heerlijke telefoon om te gebruiken, en hoop er nog jaren mee te kunnen doen :)
Het gaat gebeuren, ik heb zojuist bij Samsung.com een bestelling geplaatst S25U Jetblack. Ik kreeg 10% korting na aanvraag via chat. Staat dat deze morgen al wordt bezorgd. Weet iemand toevallig welk bezorgdienst Samsung gebruikt?

Als switcher van iPhone naar Samsung, (iOS -> Android) welke tips heeft iedereen hier ? Ik kijk nu al uit naar splitscreen.

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-11 11:39
FbdJ schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:33:
[...]

Het gaat gebeuren, ik heb zojuist bij Samsung.com een bestelling geplaatst S25U Jetblack. Ik kreeg 10% korting na aanvraag via chat. Staat dat deze morgen al wordt bezorgd. Weet iemand toevallig welk bezorgdienst Samsung gebruikt?

Als switcher van iPhone naar Samsung, (iOS -> Android) welke tips heeft iedereen hier ? Ik kijk nu al uit naar splitscreen.
Gefeliciteerd. Dynalogic bezorgt 't doorgaans.

Switchen: beste is handmatig ;-) Dan heb je 100% succes. Bij mij ging' t ook prima via https://www.samsung.com/u...how-do-i-switch-from-ios/

XPENG G9 Performance 2024

• FbdJ
kramon schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:40:
[...]

Gefeliciteerd. Dynalogic bezorgt 't doorgaans.

Switchen: beste is handmatig ;-) Dan heb je 100% succes. Bij mij ging' t ook prima via https://www.samsung.com/u...how-do-i-switch-from-ios/
Bedankt. Hoe zit dat met whatsapp berichten overzetten? Ik lees dat smartswitch is vereist. Vraag is nu kan ik dit doen na setup van S25U of moet dit tijdens? Apps heb ik inderdaad liever handmatig overzetten.

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:38

masauri

aka qwybyte

FbdJ schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:45:
[...]

Bedankt. Hoe zit dat met whatsapp berichten overzetten? Ik lees dat smartswitch is vereist. Vraag is nu kan ik dit doen na setup van S25U of moet dit tijdens? Apps heb ik inderdaad liever handmatig overzetten.
Ge kunt zelf aanduiden wat mee over moet tijdens het proces.

Heeft er nog iemand de combo met een galaxy watch 7?
Ik krijg sinds kort geen whatsapp meldingen meer door naar de watch.
Naar wat ik na kon kijken staan meldingen toch allemaal aan...

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:28
masauri schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:52:
[...]

Ge kunt zelf aanduiden wat mee over moet tijdens het proces.

Heeft er nog iemand de combo met een galaxy watch 7?
Ik krijg sinds kort geen whatsapp meldingen meer door naar de watch.
Naar wat ik na kon kijken staan meldingen toch allemaal aan...
Yes hier S25U met GW7

Kijk even of je de app kan updaten, dat was mijn probleem twee dagen geleden ook ;)

• masauri

masauri

aka qwybyte

lifeguard schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:01:
[...]
Yes hier S25U met GW7

Kijk even of je de app kan updaten, dat was mijn probleem twee dagen geleden ook ;)
Auto update staat aan dus manueel kon ik niks meer updaten.

• FbdJ
FbdJ schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:33:
[...]

Toch besloten om voor een S25 te gaan, de ultra is voor mij toch veels te groot voor een telefoon... Zal 'm bij Coolblue straks ophalen :) De 17 Pro zal retour gaan, voor de prijs vind ik het echt niet waard en de batterij is mega slecht in mijn geval. + ik ben wel klaar met iOS 26, toen ik oneUI uitteste vorige week was ik echt onder de indruk. Hopen dat splitscreen ook op de S25 werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door FbdJ op 17-10-2025 11:42 ]

• FbdJ
Wow de S25 kan gewoon log recorden, bij apple moet je voor de PRO variant gaan. Dat zegt genoeg, ik ben benieuwd... ik zal zeker een review doen na een week of twee.

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:42

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Hier sinds gisteren de S25u in gebruik na een iPhone 17 geprobeerd te hebben. Wat een fantastisch toestel. Was bang dat hij te groot zou zijn maar valt 100% mee in het echt. Gewicht voelt heel goed gebalanceerd en het toestel voelt heel premium in de hand. Ik heb de Jetblack versie en die is echt prachtig. Ik heb het scherm niet eens op de maximale resolutie staan, want ik zag het verschil simpelweg niet. De antireflective coating is echt heel erg goed! Die van de iPhone stelde niks voor. Wel heb ik hetzelfde privacy glass besteld als wat ik op de iPhone had, dus dat gaat het wel teniet doen helaas.

Tijdens de installatie werd het toestel wel even goed warm, maar nu in het gewone gebruik totaal niet (YouTube, browsen, whatsapp e.d.) de iPhone 17 werd echt continue warm. Vind dit toestel er ook veel volwassener uitzien, maar dat is persoonlijk. iOS vond ik verder echt zeer beperkend en ben heel blij dat ik weet terug ben bij Android.

Nog wel even een vraagje mbt de batterij, ik heb hem op 80% max gezet. Gaat hij dan alsnog beter worden in de komende dagen door het optimaliseren of is dit alleen het geval wanneer je kiest voor adaptive battery?

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 31-10 13:32
Tweakriez schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 16:56:
Hier sinds gisteren de S25u in gebruik na een iPhone 17 geprobeerd te hebben. Wat een fantastisch toestel. Was bang dat hij te groot zou zijn maar valt 100% mee in het echt. Gewicht voelt heel goed gebalanceerd en het toestel voelt heel premium in de hand. Ik heb de Jetblack versie en die is echt prachtig. Ik heb het scherm niet eens op de maximale resolutie staan, want ik zag het verschil simpelweg niet. De antireflective coating is echt heel erg goed! Die van de iPhone stelde niks voor. Wel heb ik hetzelfde privacy glass besteld als wat ik op de iPhone had, dus dat gaat het wel teniet doen helaas.

Tijdens de installatie werd het toestel wel even goed warm, maar nu in het gewone gebruik totaal niet (YouTube, browsen, whatsapp e.d.) de iPhone 17 werd echt continue warm. Vind dit toestel er ook veel volwassener uitzien, maar dat is persoonlijk. iOS vond ik verder echt zeer beperkend en ben heel blij dat ik weet terug ben bij Android.

Nog wel even een vraagje mbt de batterij, ik heb hem op 80% max gezet. Gaat hij dan alsnog beter worden in de komende dagen door het optimaliseren of is dit alleen het geval wanneer je kiest voor adaptive battery?
Dus je vindt de batterijduur op 80% te weinig?

• lifeguard
Tweakriez schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 16:56:

Heeft altijd een paar laad momenten nodig. Ook op de achtergrond gebeurt nog van alles. Dus je accu gaat een beetje beter worden. Veel plezier ermee. 🙂

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

SamSid schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:36:
[...]

Dus je vindt de batterijduur op 80% te weinig?
Nah dat niet zozeer, maar hoop er nog iets meer uit te persen. Op moment van schrijven heb ik nog 36% over nadat ik hem met 79% van de lader heb gehaald vanochtend rond 6:30. Vooral veel bezig geweest in de browser, wat YouTube en wat Spotify en Pocket Cast. Heb wel het always on scherm gewijzigd van automatisch naar aan bij tikken. Scheelt weer wat batterij en ik vind het prima om even snel te tikken wanneer ik benieuwd ben.

[ Voor 16% gewijzigd door Tweakriez op 17-10-2025 18:42 ]

• FbdJ
S25 uitgepakt, whatsapp overzetten vanuit iOS ging goed! Weet iemand of het mogelijk is om de keyboard automatisch van taal te laten switchen op basis van wat er getypt wordt? tot zo ver lijkt enige optie om via swipen of wereld bol.

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

FbdJ schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:10:
S25 uitgepakt, whatsapp overzetten vanuit iOS ging goed! Weet iemand of het mogelijk is om de keyboard automatisch van taal te laten switchen op basis van wat er getypt wordt? tot zo ver lijkt enige optie om via swipen of wereld bol.
Ik zou Gboard gebruiken als toetsenbord. Daarmee kan je zowel Nederlands en Engels tegelijk gebruiken.

• lifeguard
Tweakriez schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:41:
[...]

Ik zou Gboard gebruiken als toetsenbord. Daarmee kan je zowel Nederlands en Engels tegelijk gebruiken.
Dit. Samsung toetsenbord is prima, maar Gboard vind ik persoonlijk ook fijner werken.

• FbdJ
Tweakriez schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:41:
[...]

Zo wereld van verschil. Dankje! Nu nog iCloud fotos overzetten maar dat komt later wel. Volgensmij wordt Samsung Pay niet door de Nederlandse banken ondersteund dus dat wordt Google wallet downloaden.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-10 19:40
FbdJ schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:10:
Instellingen>Algemeen Beheer>Instellingen Samsung Toetsenbord>Meer opties voor typen>Meertalige tekstvoorspelling inschakelen.

Ik gebruik beide Nederlands en Engels, werkt prima hier.

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

FbdJ schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:24:
[...]

Zo wereld van verschil. Dankje! Nu nog iCloud fotos overzetten maar dat komt later wel. Volgensmij wordt Samsung Pay niet door de Nederlandse banken ondersteund dus dat wordt Google wallet downloaden.
Google wallet is inderdaad naar mijn mening de beste oplossing, mocht je alsnog naar een ander Android toestel gaan dan kan je deze weer makkelijk gebruiken op dat toestel. Ook adviseer ik je om gmail ipv Samsung mail te gebruiken. Persoonlijk heb ik Samsung fotos ook vervangen door die van Google en gebruik ik Vivaldi als browser, maar dat zijn zaken die per persoon verschillen qua voorkeur. Ik gebruik ipv iCloud Google Drive op zowel mijn MacBook Air als Android telefoon.

• FbdJ
Mizgala28 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:27:
[...]

Instellingen>Algemeen Beheer>Instellingen Samsung Toetsenbord>Meer opties voor typen>Meertalige tekstvoorspelling inschakelen.

Ik gebruik beide Nederlands en Engels, werkt prima hier.
Staat bij mij aan, zowel NL als Engels toegevoegd maar lijkt alleen voor Engels te werken.

Edit: krijg nu een banner: "To get predicted text in NL download the predicitve text model" :)

[ Voor 10% gewijzigd door FbdJ op 17-10-2025 19:34 ]

• FbdJ
Tweakriez schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:28:
[...]

Google wallet is inderdaad naar mijn mening de beste oplossing, mocht je alsnog naar een ander Android toestel gaan dan kan je deze weer makkelijk gebruiken op dat toestel. Ook adviseer ik je om gmail ipv Samsung mail te gebruiken. Persoonlijk heb ik Samsung fotos ook vervangen door die van Google en gebruik ik Vivaldi als browser, maar dat zijn zaken die per persoon verschillen qua voorkeur. Ik gebruik ipv iCloud Google Drive op zowel mijn MacBook Air als Android telefoon.
Dank voor je input gaat het om de vivaldi browser van Vivaldi Technolgies? 5M+ downloads? :P

Een ding waar ik nu al blij van ben: samsung geeft mij een optie om alleen on-device AI te gebruiken. Bij Apple intelligence had je geen keus en als deze aan was ging al je mail naar Apple.

+ Ik heb nu zoveel vrijheid wat betreft apps. Ik ben voorstander van FUTO, ze hebben een top Youtube alternatief -> https://grayjay.app/

Als men nog app suggesties heeft hoor ik het graag O-)

nog een opmerking, hoe activeren jullie de google wallet, op iPhone is het double click side button, zal vast mogelijk zijn met Android. Maar lees bijvoorbeeld ook dat als je de telefoon unlocked en je contact maakt met NFC dat wallet opent of begrijp ik dat verkeerd? Laatste zou tof zijn alhoewel wat gebeurd er dan als je met een andere (niet primaire) kaart wil betalen, geeft hij nog keuze om te kiezen?

[ Voor 15% gewijzigd door FbdJ op 17-10-2025 19:49 ]

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

FbdJ schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:46:
[...]

Dank voor je input gaat het om de vivaldi browser van Vivaldi Technolgies? 5M+ downloads? :P

Een ding waar ik nu al blij van ben: samsung geeft mij een optie om alleen on-device AI te gebruiken. Bij Apple intelligence had je geen keus en als deze aan was ging al je mail naar Apple.

+ Ik heb nu zoveel vrijheid wat betreft apps. Ik ben voorstander van FUTO, ze hebben een top Youtube alternatief -> https://grayjay.app/

nog een opmerking, hoe activeren jullie de google wallet, op iPhone is het double click side button, zal vast mogelijk zijn met Android. Maar lees bijvoorbeeld ook dat als je de telefoon unlocked en je contact maakt met NFC dat wallet opent of begrijp ik dat verkeerd? Laatste zou tof zijn alhoewel wat gebeurd er dan als je met een andere (niet primaire) kaart wil betalen, geeft hij nog keuze om te kiezen?
Klopt, ik heb Vivaldi omdat het Europees is en er Zit een advertentie blocker en antitraxk functie in (wel eerst aanzetten). Pinnen is idd zodra de terminal het aangeeft je telefoon er tegen aan houden.

Zelf gebruik ik Revanced (dit is een YouTube Premium ervaring met heel veel opties zoals het kunnen verbergen van Shorts, sponsorblock, reclame skippen etc) wel oppassen want er zijn veel malafide websites de enige juiste is: revanced.app je hebt ook MicroG nodig (heeft hij vanzelf aan) is even uitzoeken via de officiële reddit pagina bijvoorbeeld hoe je het precies instelt maar ideaal.

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ik had op de S25 ultra een screen protector geplaatst maar ik baalde dat hiermee het mooie anti reflecterende effect weg was. Ook werkte de vingerafdruk scanner gelijk een heel stuk minder. (Gevoeligheid hoger gezet en opnieuw gescand). Zijn er meer mensen die dit toestel zonder schermbeveiliging gebruiken? Of weten jullie een goed alternatief?

• Mizgala28
Tweakriez schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 01:22:
Ik had op de S25 ultra een screen protector geplaatst maar ik baalde dat hiermee het mooie anti reflecterende effect weg was. Ook werkte de vingerafdruk scanner gelijk een heel stuk minder. (Gevoeligheid hoger gezet en opnieuw gescand). Zijn er meer mensen die dit toestel zonder schermbeveiliging gebruiken? Of weten jullie een goed alternatief?
Gevoeligheid op hoger haalt ook niks uit (sommige mensen geven die tip) omdat het voor de scherm zelf bedoelt is, niet de scanner.

Als glas geen eis is, die van Samsung zelf is van plastic en daarmee zou het beter moeten gaan.

Anders helemaal zonder.

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-10 21:37
[...]

Als ik telefoon ontgrendel en tegen betaalterminal hou dan betaalt hij automatisch met standaard kaart. Wil ik andere kaart dan swipe ik Quick settings naar beneden en klik ik op Wallet icoontje (moet je misschien zelf wel toevoegen).

3e optie is de Wallet als snelkoppeling op je lockscreen zetten. Ik heb nu wel OnePlus maar ik vermoed dat dit bij Samsung ook wel mogelijk is?ik heb zo Wallet en Camera snelkoppeling staan onderaan op lockscreen.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:06
nog een opmerking, hoe activeren jullie de google wallet, op iPhone is het double click side button, zal vast mogelijk zijn met Android.
Als je dat fijn vond werken, zoek op zijknop in de instellingen.

• Geraedus
hcQd schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 08:59:
[...]

Als je dat fijn vond werken, zoek op zijknop in de instellingen.
Inderdaad, ik gebruik dubbel tap power button om de Google Wallet te openen. Dan heb je dezelfde functie als Apple Pay en/of hoe de iPhone het gebruikt.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Tweakriez schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 01:22:
https://amzn.eu/d/eqZP2p6
Via China vast goedkoper te vinden, zelf in gebruik en ik vind prachtig 👌

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

SYQ schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:37:
[...]

https://amzn.eu/d/eqZP2p6
Via China vast goedkoper te vinden, zelf in gebruik en ik vind prachtig 👌
Werken de vingerafdrukken wel goed met deze of moet je ook steeds opnieuw of heel hard drukken?

• lifeguard
Ik heb nu al twee nachten op rij dat mijn achtergrond gereset wordt naar de default wallpaper.

Ik gebruik geen apps hiervoor of heb amper iets geïnstalleerd. Zeer vervelend.

• FbdJ
Double click side button voor Google wallet werkt prima, fijn dat ik ook na unlocken meteen kan tappen om primaire kaart te gebruiken. Wel even wennen is dat met Android je ook een app drawer hebt die je ook kan indelen. Deelt men deze ook in of sleep je daar apps uit voor je home screen pagina's ?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:25
lifeguard schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:55:
Ik heb nu al twee nachten op rij dat mijn achtergrond gereset wordt naar de default wallpaper.

Ik gebruik geen apps hiervoor of heb amper iets geïnstalleerd. Zeer vervelend.
Telefoon in de tussentijd al een keer opnieuw opgestart? Verhelpt vaak de grootste/raarste problemen ;)
FbdJ schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 11:04:
Double click side button voor Google wallet werkt prima, fijn dat ik ook na unlocken meteen kan tappen om primaire kaart te gebruiken. Wel even wennen is dat met Android je ook een app drawer hebt die je ook kan indelen. Deelt men deze ook in of sleep je daar apps uit voor je home screen pagina's ?
Dat zal per persoon verschillen :P De app drawer doe ik zo goed als niks mee. Ik zet de apps die ik het meeste gebruik op home screens, en de rest swipe ik omhoog voor en zoek ik met de zoekbalk op.

The devil is in the details.

• FbdJ
Hahn schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 11:07:
[...]

Telefoon in de tussentijd al een keer opnieuw opgestart? Verhelpt vaak de grootste/raarste problemen ;)
[...]

Dat zal per persoon verschillen :P De app drawer doe ik zo goed als niks mee. Ik zet de apps die ik het meeste gebruik op home screens, en de rest swipe ik omhoog voor en zoek ik met de zoekbalk op.
Dankje, weet je of ik de inhoudsvolgorde van de search result kan aanpassen? Als ik bijvoorbeeld een contact opzoek, komt deze op rij 2/3.

• lifeguard
Hahn schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 11:07:
[...]

[...]

Yes, meerdere malen. Maar lees op Reddit dat er meer dit probleem hebben op verschillende devices.

• kurkie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-10 16:30
Hier sinds een week een s25 met 256gb. Ik lees al meer problemen met het leeglopen van de accu, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden. Ik heb al een factory reset gedaan, daarna gaat het even goed. Maar na installeren van de apps loopt de accu gewoon leeg. 's-Avonds aan de lader 100%, 's-morgens nog 39% na 7 uur niet gebruiken.. 5g uitgezet, helpt ook niet. Het zit ergens in de software, maar hij geeft in het accu gebruik niet weer wat het is.. Wordt er wel een beetje moe van, terugsturen wordt natuurlijk helemaal een traject..

• FbdJ
kurkie schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 11:50:
Hier sinds een week een s25 met 256gb. Ik lees al meer problemen met het leeglopen van de accu, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden. Ik heb al een factory reset gedaan, daarna gaat het even goed. Maar na installeren van de apps loopt de accu gewoon leeg. 's-Avonds aan de lader 100%, 's-morgens nog 39% na 7 uur niet gebruiken.. 5g uitgezet, helpt ook niet. Het zit ergens in de software, maar hij geeft in het accu gebruik niet weer wat het is.. Wordt er wel een beetje moe van, terugsturen wordt natuurlijk helemaal een traject..
Gisteren mijn S25 256GB opgehaald en ingesteld. Eerste uren beetje warm want update naar oneUI 8. Daarna helemaal niet meer. Ik kom van een iPhone 17 Pro. Die werd gedurende de dag iedere keer lichtelijk warm. Ik merk dat mijn S25 altijd koel is. Bij bellen beetje warm.

Voor het slapen tel op 85. Wakker met 83. Bij de 17 Pro was dat van 90 naar 80. iOS 26 is echt bagger had mijn hele leven lang Apple dus geloof me als ik zeg dat oneUI er naar mijn mening er mature uit ziet. Laptop had ik al vervangen voor een Lenovo. Zo blij dat ik er nu helemaal weg ben. 1300 euro voor een iPhone is t echt niet waard. De S25 kostte me rond de 600. Eerste indruk van mijn vriendin met iPhone, wow wat scrollt hij snel 🤣. Probeer t maar uit scrollen in apps met iPhone hapert en Apple capt 90% tijdens gebruik de verversingsnelheid is mijn ervaring

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Lijkt me haast een bug dan in het nieuwe OS, schijnt nogal eens te wisselen tussen builds.

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

FbdJ schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 12:11:
[...]

Gisteren mijn S25 256GB opgehaald en ingesteld. Eerste uren beetje warm want update naar oneUI 8. Daarna helemaal niet meer. Ik kom van een iPhone 17 Pro. Die werd gedurende de dag iedere keer lichtelijk warm. Ik merk dat mijn S25 altijd koel is. Bij bellen beetje warm.

Voor het slapen tel op 85. Wakker met 83. Bij de 17 Pro was dat van 90 naar 80. iOS 26 is echt bagger had mijn hele leven lang Apple dus geloof me als ik zeg dat oneUI er naar mijn mening er mature uit ziet. Laptop had ik al vervangen voor een Lenovo. Zo blij dat ik er nu helemaal weg ben. 1300 euro voor een iPhone is t echt niet waard. De S25 kostte me rond de 600. Eerste indruk van mijn vriendin met iPhone, wow wat scrollt hij snel 🤣. Probeer t maar uit scrollen in apps met iPhone hapert en Apple capt 90% tijdens gebruik de verversingsnelheid is mijn ervaring
Verhelderend om van de andere kant te lezen. Ik had onlangs de switch gemaakt naar een iPhone 17 en man wat viel dat tegen zeg! Dat ding is constant warm bij licht gebruik en alles voelt zo traag qua scrollen door de interface, om nog maar te zwijgen van alle restricties in het OS! Wat de boer niet kent speelt een grote rol bij veel iPhone gebruikers denk ik. Nu sinds 2 dagen de S25 ultra en wat een verschil zeg.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Tweakriez schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:52:
[...]

Werken de vingerafdrukken wel goed met deze of moet je ook steeds opnieuw of heel hard drukken?
Idd, werkt iets minder maar ik stoor me er niet aan.

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18:25
Gebruik je ook de samsung watch? Sinds ik die koud heb gesteld heb ik geen drains meer. Ok pas amper 2 dagen gaat het goed, maar denk dat de.crux zit in samsungs eigen apps.

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-10 12:37
Vandaag besloten mijn S23 Ultra met pensioen te doen en heb de S25 Ultra besteld, hoop hem dinsdag in huis te hebben :)

Nu ben ik het shoppen voor een hoesje, maar Samsung maakt blijkbaar geen smart-view covers meer.... bah bah.
Ik kom deze tegen: https://www.mobiel.nl/acc...5-ultra-smart-cover/zwart
Reviews zijn niet wauw haha, iemand hier wellicht ervaring ermee?

• Geraedus
metallicattim schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 22:26:
Vandaag besloten mijn S23 Ultra met pensioen te doen en heb de S25 Ultra besteld, hoop hem dinsdag in huis te hebben :)

Nu ben ik het shoppen voor een hoesje, maar Samsung maakt blijkbaar geen smart-view covers meer.... bah bah.
Heb je gebruik gemaakt van een aanbieding, aangezien de s26 voor de deur staat?

• jongetje
  • Laatst online: 22:27
Geraedus schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 07:34:
[...]

Voor de deur? Dat zou zijn als het volgende week of misschien maand uit zou komen maar voor de deur vind ik niet volgend jaar februari... Tenminste, zo lang laat ik niemand voor de deur staan.

• Geraedus
jongetje schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 07:43:
[...]

Voor de deur? Dat zou zijn als het volgende week of misschien maand uit zou komen maar voor de deur vind ik niet volgend jaar februari... Tenminste, zo lang laat ik niemand voor de deur staan.
Wijsneus 🤡

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-11 10:10
Volgens sommige geruchten zou Samsung pas in maart de s26 serie aankondigen

• Geraedus
Vincent91 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 11:06:
[...]

Ik zie inderdaad de nieuws artikelen van gisteren dat het mogelijk Maart zal zijn. We moeten maar wachten op de keynote van Samsung wat ze gaan aankondigen.

Voor mij gaat het sowieso upgraden worden naar de S26 Ultra aangezien ik al 2 generaties heb overgeslagen.

• FbdJ
Mensen ervaring met migration tool van apple om iCloud photos naar Google Photos over te zetten? Ik ga dat zo doen, hopen dat het vlekkeloos werkt.

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Vincent91 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 11:06:
[...]

Zou goed kunnen want het e.e.a. hebben ze om moeten gooien nu er wel een S26+ moet komen en de 26 Edge gecancelled is.

Ondertussen de Ultra een paar dagen in gebruik. Zeer blij mee. Altijd gedacht dat een ultra te groot zou zijn maar niks is minder waar. Heel erg blij mee. Had war problemen met de screenprotector en vingerafdruk maar dat gaat nu al wat beter. Heb deze van ESR (privacy variant) en vind dat wel fijn. Wel zie je door het privacy filter op witte text wat diagonale streepjes hier en daar soms. Hoesje van ESR is ook erg fijn (frosted zwart met MagSafe).

Waar ik bij de iPhone 17 steeds tegen beperkingen opliep en het idee had dat ik moest wachten op animaties is dit echt een heerlijke ervaring. Ook wordt dit toestel niet non stop warm.

[ Voor 50% gewijzigd door Tweakriez op 19-10-2025 12:56 ]

• metallicattim
  • Laatst online: 29-10 12:37
Geraedus schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 07:34:
[...]

Tot 5 oktober kreeg je een smart watch erbij, nu alleen nog een half jaar AI.... Gezien die actie tot eind van het jaar loopt, verwachtte hij geen andere actie meer, dus maar zo besteld.

• lifeguard
FbdJ schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 11:46:
Mensen ervaring met migration tool van apple om iCloud photos naar Google Photos over te zetten? Ik ga dat zo doen, hopen dat het vlekkeloos werkt.
Werkt perfect. Verzoek indienen is zo gedaan, en dan is het een paar dagen wachten :)

• FbdJ
lifeguard schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 13:15:
[...]

Werkt perfect. Verzoek indienen is zo gedaan, en dan is het een paar dagen wachten :)
Ben benieuwd. Gaan Live Photos ook mee?

• lifeguard
FbdJ schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 13:16:
[...]

Ben benieuwd. Gaan Live Photos ook mee?
Oeh dat druf ik zo niet te zeggen. Waarschijnlijk is het live effect er wel af dan.
Ik heb ongeveer 64k foto's over laten zetten en dat ging prima.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-10 09:15

pdavie2311

Live life to the fullest..

Hallo allen. Hier een kersverse s25 ultra gebruiker en mijn vriendin heeft de 25+. Nu hebben we iets raars omtrent WhatsApp. Bij mijn berichten komt haar moeder als profielfoto ipv van mij?!!

Dus appjes komen wel van mij maar mijn foto is dus die van haar moeder? Hoe dan?! Ik kan hier online niets over vinden maar omdat we beide s25 toestellen hebben vraag ik het hier maar.
Dit is toch raar??

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• patshad
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:25
pdavie2311 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 13:40:
Hallo allen. Hier een kersverse s25 ultra gebruiker en mijn vriendin heeft de 25+. Nu hebben we iets raars omtrent WhatsApp. Bij mijn berichten komt haar moeder als profielfoto ipv van mij?!!

Dus appjes komen wel van mij maar mijn foto is dus die van haar moeder? Hoe dan?! Ik kan hier online niets over vinden maar omdat we beide s25 toestellen hebben vraag ik het hier maar.
Dit is toch raar??
Denk een bug in WhatsApp, dit had ik ook 2 weken terug (S25u). Ook in het quickshare menu zag ik dezelfde foto bij alle contacten staan.

Ik heb het opgelost door whatsapp te verwijderen en weer opnieuw te installeren inc. backup van chats en media. Daarna gelukkig niet meer voorgekomen.

Ik had eerst wel nog de cache van de app verwijderd en daarna nog een update van de app geïnstalleerd waarmee ik hoopte dat het opgelost zou zijn, maar dat heeft allebei niet geholpen.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-10 09:15

pdavie2311

Live life to the fullest..

patshad schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 13:52:
[...]

Denk een bug in WhatsApp, dit had ik ook 2 weken terug (S25u). Ook in het quickshare menu zag ik dezelfde foto bij alle contacten staan.

Ik heb het opgelost door whatsapp te verwijderen en weer opnieuw te installeren inc. backup van chats en media. Daarna gelukkig niet meer voorgekomen.

Ik had eerst wel nog de cache van de app verwijderd en daarna nog een update van de app geïnstalleerd waarmee ik hoopte dat het opgelost zou zijn, maar dat heeft allebei niet geholpen.
Het schijnt alleen bij mij zo te zijn? Dus niet alle contacten...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:00
Volgens mij een whatsapp ding. Was een beetje spooky idd. Ik heb vandaag een update van whatsapp gehad, misschien dat het nu weer hersteld is.

• lifeguard
patshad schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 13:52:
[...]

Ik had hetzelfde. Geforceerd stoppen en cache wissen was de oplossing.

Net zo'n vaag iets als dat mijn wallpaper elke ochtend gereset wordt naar default. Op Reddit lees ik er meer over, maar in de praktijk hoor ik niemand erover.
Heb geen routines ingesteld of wat dan ook. Geen vage apps, of customize-apps zoals goodlock, hij is vrij standaard zelfs.

[ Voor 17% gewijzigd door lifeguard op 20-10-2025 11:52 ]

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-11 10:10
Geraedus schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 11:37:
[...]

Ik zie inderdaad de nieuws artikelen van gisteren dat het mogelijk Maart zal zijn. We moeten maar wachten op de keynote van Samsung wat ze gaan aankondigen.

Voor mij gaat het sowieso upgraden worden naar de S26 Ultra aangezien ik al 2 generaties heb overgeslagen.
volgens sommige geruchten zou exynos naar de volledige s26 serie gaan ,inclusief de s26 ultra :X :?

waarom gaat samsung deze stap zetten ? |:(

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:07
Vincent91 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 12:37:
[...]

volgens sommige geruchten zou exynos naar de volledige s26 serie gaan ,inclusief de s26 ultra :X :?

Waarschijnlijk omdat een eigen chip goedkoper is, en dus de aandeelhouders blij maakt.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• Mizgala28
Nu ze de chip op 2nm gaan maken vraag ik mij af of deze beter wordt, Exynos 2400 was best oké, 2500 ook van wat ik had gelezen.

Het was vooral (helaas uit de ervaring) de 2200 die ronduit waardeloos was.

Natuurlijk zie ik liever een Snapdragon in de nieuwe Samsung toestellen (en aangezien ik een Exynos verwacht ben ik alsnog voor de base S25 gegaan).

Maar tot de telefoons uit zijn weten we niet of de nieuwe Exynos goed of slecht is, ik zelf ben vooral benieuwd naar de GPU ervan.

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 20-10-2025 14:03 ]

• Geraedus
[...]

Waarschijnlijk omdat het uit eigen fabriek komt.

• kurkie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-10 16:30
Scheurbuik schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:46:
[...]

Gebruik je ook de samsung watch? Sinds ik die koud heb gesteld heb ik geen drains meer. Ok pas amper 2 dagen gaat het goed, maar denk dat de.crux zit in samsungs eigen apps.
Nee geen smartwatch, ik denk dat deze gewoon terug gaat. Maar ben bang dat ik met een andere hetzelfde euvel krijg.
Heeft iemand de satteliet functionaliteit al aan de praat op de S25?

Ik zie dat KPN bijvoorbeeld op de lijst staat van ondersteunde partners van Skylo: https://www.skylo.tech/partners

In Amerika zijn er al mensen die het hebben kunnen gebruiken en in Europa is het skylo "netwerk" ook beschikbaar: YouTube: Verizon Satellite Messaging is Live! 🛰️ Real World Test in Rural New...

PS: Ik zet "netwerk" tussen haakjes want Skylo heeft geen eigen sattelieten, ze huren radiotijd van anderen.

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

[...]

Om het makkelijker te maken voor S25 ultra eigenaars zoals ik de S26u over te slaan en te wachten op de S27U welke wel weer een SD chip zal hebben na alle backlash die ze zullen krijgen :+

Maar de S26 line up is sowieso een zooitje aan het worden. Eerst zou de S26+ niet komen, maar zou men gaan met S26 pro/Edge/ultra. Vervolgens werd de S26+ toch maar wel in productie gezet, werd de Edge gecancelled. Toen werd er besloten dat de S26 Pro toch weer gewoon S26 zou gaan heten, twijfels men nu nog tussen twee opties, weer dezelfde camera's of een upgrade en is men van plan alle toestellen van hun eigen chips te voorzien...

Ik denk dat de S26 net als de S24 lijn weer een magere uitgave gaat worden en men weer bij de S27 vol gas gaat.

• Geraedus
Tweakriez schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:33:
[...]

Om het makkelijker te maken voor S25 ultra eigenaars zoals ik de S26u over te slaan en te wachten op de S27U welke wel weer een SD chip zal hebben na alle backlash die ze zullen krijgen :+

Maar de S26 line up is sowieso een zooitje aan het worden. Eerst zou de S26+ niet komen, maar zou men gaan met S26 pro/Edge/ultra. Vervolgens werd de S26+ toch maar wel in productie gezet, werd de Edge gecancelled. Toen werd er besloten dat de S26 Pro toch weer gewoon S26 zou gaan heten, twijfels men nu nog tussen twee opties, weer dezelfde camera's of een upgrade en is men van plan alle toestellen van hun eigen chips te voorzien...

Ik denk dat de S26 net als de S24 lijn weer een magere uitgave gaat worden en men weer bij de S27 vol gas gaat.
Hoe kom je der bij dat er S27 een SD kaart gaat krijgen. De S26 is nog niet eens officeel bekend gemaakt qua specs en looks

Geraedus schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:58:
[...]Hoe kom je der bij dat er S27 een SD kaart gaat krijgen. De S26 is nog niet eens officeel bekend gemaakt qua specs en looks
Ik denk dat SD hier sloeg op SnapDragon.

Al denk ik niet dat Samsung zich erg zorgen zal maken over klachten. Het is meer een prestige/kosten dingetje volgens mij.

Een van de redenen van de S25 met Snapdragon was de satteliet functionaliteit omdat dat momenteel afhankelijk is van 'snapdragon satellite': https://www.androidauthor...dragon-satellite-3518944/

Maar wellicht blijkt dat toch niet zo'n gewilde functie want Samsung laat het in tegenstelling tot Google en Apple maar aan de providers over en die maken er geen haast mee (en volgens mij nog steeds niet, vanwaar mijn vraag eerder).

Ik moet zelf zeggen dat ik liever voor een S25 ga dan een S26 met exynos. Ik heb veel te vaak gezien dat Exynos dit jaar echt een goede chip zou worden en dat toch altijd weer onwaar bleek. Vooral qua accuduur. Bovendien wil ik echt graag die sattelietfunctie hebben uiteindelijk. Ik heb namelijk een inreach mini momenteel en die is best duur in gebruik.

Ik hoop dat de geruchten nu wat concreter worden zodat ik dan met black friday een mooie S25 met korting kan kopen. Ik heb nu nog een S23 maar ik volg dit topic om die reden.

[ Voor 74% gewijzigd door Llopigat op 21-10-2025 16:07 ]

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Klopt ik bedoelde de Snapdragon. Exynos is altijd leuk als ze begin van het jaar worden getest. Maar die dingen hebben altijd enorme battery drain juist in de zomer als het warm wordt is mijn ervaring.

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:53
Oktober update is te downloaden!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rV4zPxN9zo-E10oIVGO9noM9Gkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VVrr3PBlTR26UiHa2YQt4QvO.jpg?f=fotoalbum_large

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Had het idee dat mijn batterij wat sneller leeg aan het gaan was dus hopelijk helpt deze update hier mee.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Bedankt, en geïnstalleerd *O*

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:34
Vandaag even naar een andere achtergrond gezocht voor m'n lockscreen. Ik ben een beetje bezig geweest met Good Lock, LockStar en ClockFace. Nu even kijken of ik dit houd of toch nog voor een andere afbeelding ga.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hD8Ttkd9-g5SiglUL2KeQ_zvS5w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VQOkQOAy95h20vOaqSwZnl7H.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
Tweakriez schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:33:
[...]

Is de s26 line up een zooitje aan het worden, of zijn de geruchten een zooitje aan het worden? Er is nog zeer weinig officieel bekend he:)

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

RobinNL schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 14:22:
Vandaag even naar een andere achtergrond gezocht voor m'n lockscreen. Ik ben een beetje bezig geweest met Good Lock, LockStar en ClockFace. Nu even kijken of ik dit houd of toch nog voor een andere afbeelding ga.

[Afbeelding]
kun je hem met clockface naar de achtergrond brengen? Erg leuk.

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:34
avotar schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:00:
[...]

kun je hem met clockface naar de achtergrond brengen? Erg leuk.
Het is eigenlijk als volgt: Achtergrond, klok, sticker (het hoofd).

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

RobinNL schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:02:
[...]

Het is eigenlijk als volgt: Achtergrond, klok, sticker (het hoofd).
Desaltniettemin, leuk gedaan.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-10 21:57

Zorian

What the fox?

Nog meer mensen die sinds de Android 16 update last hebben dat Android Auto moeilijk doet? AA is up to date, maar elke keer als ik verbind met de auto komt er op het scherm van de auto te staan dat ik AA notification permissions moet geven, met de knop Go To Phone welke simpelweg de notificatie-instellingen opent van Android zelf. Hier het vinkje aanzetten bij AA en poef het werkt. Als ik dan AA ontkoppel en weer kijk, staat het vinkje nog gewoon aan. Na een herstart van het toestel nog steeds aan. Sluit ik dan AA weer aan, is het vinkje direct weer uit en krijg ik weer die melding en moet ik de toggle weer aan zetten.

Weigeren is geen optie, ik kan kiezen voor ignore maar die optie reageert nergens op (je ziet de knop oplichten bij aantikken maar er gebeurt verder niets) en exit, waarbij deze optie de hele auto op de banlist van AA zet en ik hem helemaal moet wissen uit alles van het toestel (AA, bluetooth, wifi, diverse caches wissen, etc) voordat ik weer kan verbinden met de auto.

Een ander probleem is Wifi 7 (icm de Unifi Dream Router 7). Zodra ik op Wifi 7 zit komt er na een paar minuten geen internet meer door. Ben wel verbonden, maar er is 0 traffic. Ook lokaal is er niks bereikbaar. Als ik lang genoeg probeer komt er uiteindelijk een ! in het Wifi icoon te staan. Zet ik Wifi even uit en aan, dan kan ik ook niet meer verbinden (er gebeurt gewoon niks, hij zegt eventjes "Connecting..." en dat was het, alsof ik nooit wat heb aangetikt en de tekst verdwijnt weer. Pas na een herstart van toestel werkt Wifi 7 weer, maar niet langer dan 5 minuten. Switch ik terug naar Wifi 6 in de router, niks meer aan het handje. Ook dit is sinds de A16 update.

[ Voor 24% gewijzigd door Zorian op 28-10-2025 09:28 ]

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11 07:20
Bij mij werkt Android auto zonder problemen. Ik heb de plus versie.

• Morwen
  • Registratie: November 2021
Android Auto is bij mij ook niet stabiel. Gaat niet aan. Of gaat zo maar uit. Ook wat jij beschrijft al eens gehad, dag erna was het weer goed, geen idee. Daarom ook eens even met de werktelefoon geprobeerd, die is op het moment ook niet stabiel (A5-nogwat).

Ik zag vanavond wel een update in de play store, en ik neig er nu even naar om te denken dat het aan de app ligt en niet de telefoon.

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11 07:20
Ik had ook een onstabiele connectie, maar door een andere usb kabel werkt het prima.

• lifeguard
https://www.sammyfans.com...ic-wallpaper-reset-issue/

Eindelijk. Leuk dynamische achtergronden, maar dan moet je ze wel kunnen gebruiken.
Ben die bruine S als achtergrond helemaal zat :D

Hebben jullie al de update gekregen? Mijne draait nog op de Augustus beveiligingspatch

[ Voor 16% gewijzigd door lifeguard op 30-10-2025 15:35 ]

• masauri

masauri

aka qwybyte

Na de oktober update weer de bug terug van whatsapp waarbij hij de verkeerde profielfoto toont...
Nog steeds geen whatsapp meldingen die doorkomen naar men galaxy watch.
Wat doet de optie gegevens wissen feitelijk die langs cache legen staat?

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:38
metallicattim schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 22:26:

ik heb er ervaring .. ook sinds kort s25 ultra .. ik kom van a54 dus grote vooruitgang. A54 had ik het standaard samsung a54 hoesje (wat er nog heel goed uitziet na 2.5j). Dit s25u hoesje is niet van samsung maar van andere partij .. je moet een app installen (niet uit App Store) en die vind ik als ik naar batterij kijk best veel stroom verbruiken. Verder is hoesje perfect en mi zelfs iets robuuster dan de originele van de a54 (wel iets ruwer). ik had ffies wat moeite om de app geïnstalleerd te krijgen.

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• lifeguard
masauri schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 15:57:
Na de oktober update weer de bug terug van whatsapp waarbij hij de verkeerde profielfoto toont...
Nog steeds geen whatsapp meldingen die doorkomen naar men galaxy watch.
Wat doet de optie gegevens wissen feitelijk die langs cache legen staat?
Had ik gisteren ook dat met die profielen. Ook in het deel menu verkeerde fotos bij mensen. Alleen een herinstallatie hielp dit keer.
Zitten soms echt hele vervelende dingen in welke ik met iOS nooit had.

• Dwezz
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-11 09:34
Zorian schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 09:18:
Nog meer mensen die sinds de Android 16 update last hebben dat Android Auto moeilijk doet? AA is up to date, maar elke keer als ik verbind met de auto komt er op het scherm van de auto te staan dat ik AA notification permissions moet geven, met de knop Go To Phone welke simpelweg de notificatie-instellingen opent van Android zelf. Hier het vinkje aanzetten bij AA en poef het werkt. Als ik dan AA ontkoppel en weer kijk, staat het vinkje nog gewoon aan. Na een herstart van het toestel nog steeds aan. Sluit ik dan AA weer aan, is het vinkje direct weer uit en krijg ik weer die melding en moet ik de toggle weer aan zetten.

Weigeren is geen optie, ik kan kiezen voor ignore maar die optie reageert nergens op (je ziet de knop oplichten bij aantikken maar er gebeurt verder niets) en exit, waarbij deze optie de hele auto op de banlist van AA zet en ik hem helemaal moet wissen uit alles van het toestel (AA, bluetooth, wifi, diverse caches wissen, etc) voordat ik weer kan verbinden met de auto.

Een ander probleem is Wifi 7 (icm de Unifi Dream Router 7). Zodra ik op Wifi 7 zit komt er na een paar minuten geen internet meer door. Ben wel verbonden, maar er is 0 traffic. Ook lokaal is er niks bereikbaar. Als ik lang genoeg probeer komt er uiteindelijk een ! in het Wifi icoon te staan. Zet ik Wifi even uit en aan, dan kan ik ook niet meer verbinden (er gebeurt gewoon niks, hij zegt eventjes "Connecting..." en dat was het, alsof ik nooit wat heb aangetikt en de tekst verdwijnt weer. Pas na een herstart van toestel werkt Wifi 7 weer, maar niet langer dan 5 minuten. Switch ik terug naar Wifi 6 in de router, niks meer aan het handje. Ook dit is sinds de A16 update.
Hier ook problemen sinds de update.
Heel gelijkaardig aan wat jij beschrijft.

• Mizgala28
Inmiddels sinds 3,5 week een base S25 in bezit, 12GB RAM is een stuk fijner dan de 8GB in mijn oude base S23, en de betere accuduur is ook fijn.

Ik heb alleen 1 probleem en 1 nitpick, de nitpick is dat er meer AI zooi op zit dan op mijn base S23, een deel kon ik verwijderen, een deel niet maar ik heb ruim 10GB meer ruimte kwijt erdoor, hopelijk gaat dit niet groeien.

Oplossing is simpel, geen Samsung account maar zolang ik een Galaxy Watch 6 heb is het niet anders.

De probleem is dat de Samsung lijkt te liegen wat mijn screen on time is, het viel mij direct na de overstap op dat ik mijn telefoon "meer" gebruik, terwijl gevoelsmatig dit niet zo is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/c8DAXqAMwLsMfOdM2otQPRVP.jpg

Wat elke keer opviel is dat als ik de tijden van de apps bij elkaar optel de SoT meestal 40 tot 60 minuten naast zit (naast in de zin van meer), ik ben de afgelopen 4 dagen volledig bij gaan houden of wat de SoT claimt wel klopt, ik weet dat mijn base S23 ook wat naast zat, maar meestal ging het dan om hooguit 10 a 20 minuten, niet consistent 40 a 60.

En ik had gelijk, de SoT klopt niet, alles onderin bij elkaar opgeteld komt ongeveer overeen met wat ik werkelijk gebruik, geen idee of dit een bug is, mijn Tab S9 doet dit niet (net als base S23, ongeveer 10 a 20 minuten max verschil) en bij de Flip 6 van mijn partner zit het er ook niet zo extreem naast (max 30 minuten).

Vanochtend sloeg het helemaal nergens op, net voor ik naar bed ging had ik nog even het nieuws gelezen, de app had 5 minuten gebruikstijd daarna.

Vanochtend de boel nagekeken, NOS stond op 5 minuten, en 1 minuut voor Samsung Toetsenbord.

Maar de SoT stond op 44 minuten...

Ik gebruik geen AOD dus daar zal het niet aan liggen, de accu wordt ook niet leeggetrokken in de nacht (3% a 4% verbuik per nacht, net als met mijn oude S23).

Oktober update lijkt dit niet opgelost te hebben in ieder geval.

Voor de rest wel tevreden met het toestel, meer RAM was vooral de reden voor overstap, plus de geruchten dat S26 groter zou worden en een Exynos kreeg.

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-11 00:05
Gezien het hier wat actiever is, vraag ik het even. Krijg samsung niet te pakken. Heb een toestel met trade in gekocht. Trade in is geaccepteerd. Bevestiging van. Nu krijgt mn vrouw ineens dit op haar telefoon.

Dit toestel wordt binnen 1 week vergrendeld

omdat het inruiltoestel niet is ontvangen. Verzend alsnog het inruiltoestel om dit te voorkomen.

Iemand een soortgelijke situatie ervaren?

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-11 11:31
Pukson schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 16:02:
Gezien het hier wat actiever is, vraag ik het even. Krijg samsung niet te pakken. Heb een toestel met trade in gekocht. Trade in is geaccepteerd. Bevestiging van. Nu krijgt mn vrouw ineens dit op haar telefoon.

omdat het inruiltoestel niet is ontvangen. Verzend alsnog het inruiltoestel om dit te voorkomen.

Samsung is ook via WhatsApp te bereiken op 0889090100. Misschien heb je hier wat aan?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:06
Pukson schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 16:02:

Als het goed is heeft je vrouw vlak na het in ontvangstnemen van het nieuwe toestel een mail gehad van LOOP (buyback.be), mogelijk is deze in de spamfolder terechtgekomen.
Niet goed gelezen.

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-11 13:47
Wél weer mooi een voorbeeld dat wij niet onze telefoons bezitten, maar dat we afhankelijk zijn van de fabrikant zijn 'grillen'. Die KAN (ja, meestal niet en gaat het goed) volledige controle over jouw toestel hebben -indien gewenst-.

Wat mij betreft eigenlijk onacceptabel.

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-11 00:05
robbvdb schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:12:
Wél weer mooi een voorbeeld dat wij niet onze telefoons bezitten, maar dat we afhankelijk zijn van de fabrikant zijn 'grillen'. Die KAN (ja, meestal niet en gaat het goed) volledige controle over jouw toestel hebben -indien gewenst-.

Wat mij betreft eigenlijk onacceptabel.
Dat idee vond ik ook wel bijzonder. Snap het in geval van mensen die niks inleveren. Maar er is gewoon een functie om dit zo te doen specifiek naar een device.

Uiteindelijk contact via whatsapp gehad, thanks voor de tip. Doorlooptijden zijn ongeveer 3 werkdagen.. nou ben benieuwd

[ Voor 10% gewijzigd door Pukson op 31-10-2025 17:54 ]

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, bestellingen en levertijden: [Samsung Galaxy S25-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Samsung Galaxy S25-serie] Accessoires
- Voor het posten van kortingscodes kun je terecht in Meld hier uw kortingscodes/coupons V2