Inmiddels sinds 3,5 week een base S25 in bezit, 12GB RAM is een stuk fijner dan de 8GB in mijn oude base S23, en de betere accuduur is ook fijn.
Ik heb alleen 1 probleem en 1 nitpick, de nitpick is dat er meer AI zooi op zit dan op mijn base S23, een deel kon ik verwijderen, een deel niet maar ik heb ruim 10GB meer ruimte kwijt erdoor, hopelijk gaat dit niet groeien.
Oplossing is simpel, geen Samsung account maar zolang ik een Galaxy Watch 6 heb is het niet anders.
De probleem is dat de Samsung lijkt te liegen wat mijn screen on time is, het viel mij direct na de overstap op dat ik mijn telefoon "meer" gebruik, terwijl gevoelsmatig dit niet zo is.
Wat elke keer opviel is dat als ik de tijden van de apps bij elkaar optel de SoT meestal 40 tot 60 minuten naast zit (naast in de zin van meer), ik ben de afgelopen 4 dagen volledig bij gaan houden of wat de SoT claimt wel klopt, ik weet dat mijn base S23 ook wat naast zat, maar meestal ging het dan om hooguit 10 a 20 minuten, niet consistent 40 a 60.
En ik had gelijk, de SoT klopt niet, alles onderin bij elkaar opgeteld komt ongeveer overeen met wat ik werkelijk gebruik, geen idee of dit een bug is, mijn Tab S9 doet dit niet (net als base S23, ongeveer 10 a 20 minuten max verschil) en bij de Flip 6 van mijn partner zit het er ook niet zo extreem naast (max 30 minuten).
Vanochtend sloeg het helemaal nergens op, net voor ik naar bed ging had ik nog even het nieuws gelezen, de app had 5 minuten gebruikstijd daarna.
Vanochtend de boel nagekeken, NOS stond op 5 minuten, en 1 minuut voor Samsung Toetsenbord.
Maar de SoT stond op 44 minuten...
Ik gebruik geen AOD dus daar zal het niet aan liggen, de accu wordt ook niet leeggetrokken in de nacht (3% a 4% verbuik per nacht, net als met mijn oude S23).
Oktober update lijkt dit niet opgelost te hebben in ieder geval.
Voor de rest wel tevreden met het toestel, meer RAM was vooral de reden voor overstap, plus de geruchten dat S26 groter zou worden en een Exynos kreeg.