Het percentage wat je ziet bij batterijverbruik in android zegt niet zoveel, die kijkt voornamelijk naar screentime. Een app als Accubattery kan naar mijn ervaring beter inschatten welke apps er veel verbruiken.AndereKoekoek schreef op woensdag 15 april 2026 @ 14:31:
Lees maar een aantal reacties mbt battery drain. Zowel ik (s25u) als mijn vrouw (23u) hebben sinds een maand of 2 echt een flinke battery drain.
Normaliter kon ik 8-9 screen time halen op een zondag. Op dit moment heb ik nog maar 14% accu over. 2,5 uur screen time. Om 7 uur van de lader gehaald met 85% ivm battery bescherming wat ik al vanaf het begin doe.
Vind het sowieso vreemd dat twee verschillende modellen exact hetzelfde ervaren sinds een aantal weken.
Grootste verbruiker schijnt Chrome te zijn met 20,4%. Gisteren stond chrome ook exact op 20,4%. Zag geen clear cache mee rond recovery mode ook. Normaal verhelp dat altijd dit soort dingen.
Nu al spijt dat ik niet voor de s26 ben gegaan. Alhoewel dit voor mijn gevoel geen hardware issue is.
Zal de eerder genoemde tips even uitvoeren:
[...]
Extra toevoeging: Helemaal bij met updates en altijd batterybesparing aan staan
Ik heb zelf op mijn S25+ geen issues gehad en al zolang ik m heb een gelijkmatig verbruik. Hiervoor heb ik wel onderstaande guide gevolgd waarvan de belangrijkste stap 1 is; zoveel mogelijk apps in Deep sleep zetten, ze kunnen dan niet meer op de achtergrond doordraaien (niet aanzetten voor messaging/mail apps, navigatie, Youtube music, PostNL ect die je wel voor bijvoorbeeld notificaties of andere doeleinden in de achtergrond wilt draaien). Bij mij staan er 230 apps in deep sleep en 40 niet.
https://www.reddit.com/r/...guide_applicable_for_s25/
Dit is echt een typisch android issue wat mij betreft, zie het terug hier op meerdere merken. Apps blijven te vaak/veel op de achtergrond draaien.
RTX4090+7800X3D
:strip_exif()/f/image/745Vyh7QzGrRBEp98ATkLkdH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YjKlaKLICUzdQBg0aI1oWvba.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S3OW2WrwzkUJQrA93O7S9WOw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d4bJhDiQDpGsvY2ouDmpqZpN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8Mb1HBQ2Rv9jXnotADWF5GFR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wdEqsY6S0WybFdr6XHCcesF4.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/kcGQWxCggm2eYCX9Ml1x5tIc.jpg?f=fotoalbum_large)