• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:59
Hahn schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:31:
[...]

Ja, wat is je punt hiermee? Of bedoelde je met 'iedereen' niet het grote publiek, maar overal binnen Samsung Members, dus ook buiten Polen?
Dat bedoel ik inderdaad, mijn excuus.

PSN : Geraedus

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:09
stin00 schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:42:
[...]

Je mist niks aan functionaliteit bedoel je, wel aan beveiligingspatches toch?
Aan functies niet idd, althans denk ik. Beveiliging zal op den duur idd wel dingetje kunnen worden...

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:03

MartNL

HBSVDK schreef op maandag 22 december 2025 @ 22:56:
[...]

Aan functies niet idd, althans denk ik. Beveiliging zal op den duur idd wel dingetje kunnen worden...
Maar je hebt minder AI en iedereen wil dat. :9 Betere vertalingen en fotos bewerken werkt ook veel beter nl. Dus ga maar snel updaten. Dan ben je weer bij. >:)

• robbvdb
  • Laatst online: 30-01 21:34
Beveiliging is wel een dingetje op den duur als je helemaal niet update. Verder denk ik dat de werkelijke verschillen tussen 8 en 8.5 te verwaarlozen zijn. Ga maar eens een video op YT bekijken en vertel ons daarna maar wat er nu echt veranderd is :+

Zeker met mijn Nova Launcher denk ik dat ik er niets van ga merken.

• Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-01 21:21
Ik wil dit jaar een nieuwe smartphone halen en kom van een S23 Ultra. Wat me opvalt is dat vooral Chinese vlaggenschepen tegenwoordig bizar goede camera-specs op papier hebben (1-inch sensors, meerdere 200 MP camera’s, enz.).

Maar als ik vergelijkingen zie tussen bijvoorbeeld de S25 Ultra en toestellen als de Xiaomi 17 Ultra of Oppo Find X9 Pro, dan lijken de verschillen in de praktijk vaak best klein, zeker voor een “normale” gebruiker.

Er gaan nu ook geruchten dat de S26 Ultra weer grotendeels dezelfde camerasensors krijgt als eerdere generaties, alleen met wat tweaks en een groter diafragma. Dat maakt me wat twijfelachtig.

Aan de ene kant lonken die Chinese toestellen qua hardware, aan de andere kant ben ik erg gehecht aan Samsung en One UI.

Wat denken jullie:

is de kritiek dat Samsung niet meer innoveert terecht?

of weet Samsung met software alsnog een topcamera neer te zetten?

wordt de S26 Ultra gewoon weer één van de beste camera-phones?

Benieuwd naar jullie meningen 👀

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49

AvK

Ready Set Go

Snap wat je bedoelt. Onderstaand schreef ik een paar dagen geleden nav een artikel over de telefoons van 2025 en wat 2026 mogelijk gaat geven. Zelf zou ik never nooit zo'n Chinees kopen. Ook omdat ik kan lezen en schrijven met Samsung en hun heden ten dage prima software.

Heb een goed half jaar geleden een Samsung S25 Ultra 512GB gekocht voor iets meer dan 1000 Euro. Kwam van een S21 af. Nou dan merk je wel dat de S25 echt veel beter is. Razendsnel door de Snapdragon processor en 12GB werkgeheugen. Ontzettend goed 120Hz scherm (met anti reflectie laag) en zeer goede camera's. Door de 5000mAh accu kom ik met gemak de dag door. Ook als ik de hele dag foto's sta te maken. Je krijgt ook 7 jaar!!!! ondersteuning. Blij dat ik de S25 gekocht heb nu de S26 waarschijnlijk onbetaalbaar wordt door de geheugen tekorten terwijl daar ook weer een Exynos proc in schijnt te komen. Zie in de pricewatch dat 'mijn' S25 versie nu Eur 1010,- kost. Sla je slag zou ik zeggen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:27
Roodey schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:05:
Ik heb met het pinnetje om de simkaart te verwijderen geprobeerd stof te verwijderen.
Is voor mijn gevoel niets uitgekomen, maar op het staafje waar de usb-c omheen schuift zat wel stof bovenop.
Ik kijk het de komende tijd aan. Dank voor de tips!
Ik heb hetzelfde issue sinds een paar weken. Al vanalles geprobeerd, met lucht blazer proberen te reinigen, rubber tandenstoker, houten prikker, stofzuiger. Helpt allemaal niet.

Kabel blijft niet goed zitten dus er moet wel iets in zitten. Ook nog met schoonmaak alcohol geprobeerd maar nope.

Wachten op de S26 Ultra en deze inruilen. Sowieso al een drama telefoon vanaf dag 1.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:01
Zelf heb ik ook nog de S23U, eigenlijk wilde ik dit jaar de S25U gaan halen maar ben nog zeer tevreden met deze. Voor mij is de camera ook één van de belangrijkste punten, samen met de UI. Specs zijn natuurlijk mooi maar UI en software ondersteuning vind ik zelf erg belangrijk. Nu wil ik waarschijnlijk de S26U kopen komend jaar, maar aan de andere kant voldoet mijn S23U ook nog steeds ruim voldoende. Dus binnenkort wacht ik zelf de launch van de S26 serie af en beslis dan of ik ga vernieuwen. Andere merken kijk ik ook naar maar heb nog nooit een, voor mij, betere optie kunnen vinden.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

• Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-01 21:21
Voor mij gaat het vooral om het totaalpakket: goede software, fijne haptics, degelijke speakers en camera, maar ook service/reparatiemogelijkheden en beschikbare accessoires.
Bij andere merken ontbreekt het vaak aan één of meerdere van die onderdelen, waardoor het geheel uiteindelijk toch minder sterk is (althans voor mij).

-Een grote batterij is leuk, maar met de huidige capaciteit haal ik ook zonder moeite het einde van de dag, en dat is uiteindelijk wat telt.
-Goede camera-specs klinken indrukwekkend, maar als de uiteindelijke output niet merkbaar beter is, heb je er weinig aan.
-Vaak hebben andere toestellen ook weer van die kleine software-quirks die in het dagelijks gebruik toch irritant blijken (bijv. automatische helderheid die niet goed werkt) Of mis je weer fijne functies die wel in oneUi zitten (bijv. goodlock)

• Vachan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:06
Fonzerelli schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:19:
Ik wil dit jaar een nieuwe smartphone halen en kom van een S23 Ultra. Wat me opvalt is dat vooral Chinese vlaggenschepen tegenwoordig bizar goede camera-specs op papier hebben (1-inch sensors, meerdere 200 MP camera’s, enz.).

Maar als ik vergelijkingen zie tussen bijvoorbeeld de S25 Ultra en toestellen als de Xiaomi 17 Ultra of Oppo Find X9 Pro, dan lijken de verschillen in de praktijk vaak best klein, zeker voor een “normale” gebruiker.

Er gaan nu ook geruchten dat de S26 Ultra weer grotendeels dezelfde camerasensors krijgt als eerdere generaties, alleen met wat tweaks en een groter diafragma. Dat maakt me wat twijfelachtig.

Aan de ene kant lonken die Chinese toestellen qua hardware, aan de andere kant ben ik erg gehecht aan Samsung en One UI.

Wat denken jullie:

is de kritiek dat Samsung niet meer innoveert terecht?

of weet Samsung met software alsnog een topcamera neer te zetten?

wordt de S26 Ultra gewoon weer één van de beste camera-phones?

Benieuwd naar jullie meningen 👀
Ik heb zelfs mijn s23 ultra ingeruild voor de s25 ultra en na de honeymoon fase, was ik toch wel lichtelijk teleurgesteld. Voornaamste reden was vanwege het verwijderen van de Bluetooth functie in de s-pen (voor dezelfde prijs of meer krijg je als consument minder features. Daarnaast maak ik zo nu en dan foto's en vind ik het verschil niet bijster groot (voor een leek zoals ik). Persoonlijk vind ik dat de iPhone mooiere foto's en video's maakt.

Ik ben het wel eens, met dat Samsung na mijn gevoel een beetje stagneerd op meerdere fronten (wat begrijpelijk is als je af en aan marktleider bent, maar toch). Chinese telefoon kunnen sneller laden, hebben accu's van 7300 a 7500 mah zonder in te leveren op de grootte of dikte en gebruiken zowel nieuwe batterij technieken als camera sensoren. De software is tegenwoordig ook geen ramp meer, maar niet zo goed als ONEUI. Alleen worden ze niet lang ondersteund qua Android updates

Ik heb al samsung telefoons sinds de s2 maar ik merk wel dat ze wat mij betreft beginnen tegen te vallen wat betreft de enovatie. Elk jaar de nieuweste processor dat wel, maar de rest blijft (redelijk) hetzelfde jammer genoeg :-(

[ Voor 5% gewijzigd door Vachan op 31-12-2025 11:41 ]

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-01 07:59

MaDLiVe

.-Observer-.

Hier ook een user die het allemaal maar matig vindt. Kan elk jaar voordelig upgraden en doe dat sinds de S22u. Maar innovatie bij Samsung is matig. Soms zelfs een terugloop. Laadtijd vermogens al jaren hetzelfde, matige batterijtijd (alhoewel veel mensen schijnbaar een werkdag genoeg vinden). Cameras die al jaren niet echt meer innoveren. Kwam daarvoor van een huawei mate 20 pro/p30 pro, dat waren toestellen (we praten hier 2018/2019), die echt vooruit liepen op alle gebieden. Zeker qua camera's en foto qualiteit bij weinig licht.

Als ik nu kijk naar wat de S26u gaat brengen kan ik niets anders concluderen dat men meer marge wilt.

[ Voor 8% gewijzigd door MaDLiVe op 31-12-2025 11:56 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:55
Ben gisteren overgegaan van den Pixel 8 Pro naar een s25 ultra. Het is even wennen, maar merk dat de s25 wel echt sneller is en ik ga er vanuit dat deze niet een wifi chip heeft die elke 6 maanden loslaat van de printplaat.

Reden dat ik voor de s25 heb gekozen is, omdat ik probeer zo min mogelijk Chinees te kopen. Was er een fatsoenlijk EU alternatief geweest had ik die genomen, maar niets komt in de buurt. Maar voor iedereen die HyperOS niet erg vind en geen problemen met direct China spekken heeft, zou ik een Xiaomi aanraden boven dit toestel.

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:08
Phusebox schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:43:
[...]

Ik heb hetzelfde issue sinds een paar weken. Al vanalles geprobeerd, met lucht blazer proberen te reinigen, rubber tandenstoker, houten prikker, stofzuiger. Helpt allemaal niet.

Kabel blijft niet goed zitten dus er moet wel iets in zitten. Ook nog met schoonmaak alcohol geprobeerd maar nope.

Wachten op de S26 Ultra en deze inruilen. Sowieso al een drama telefoon vanaf dag 1.
Mij is het uiteindelijk gelukt met een houten tandenstoker. Zat veel stof in.
Sindsdien pakt de telefoon de kabel weer goed op.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:27
Roodey schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 22:54:
[...]

Mij is het uiteindelijk gelukt met een houten tandenstoker. Zat veel stof in.
Sindsdien pakt de telefoon de kabel weer goed op.
Hier helaas niet gelukt. Inmiddels werkt de usb poort helemaal niet meer.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:58
Ik heb een Samsung galaxy s25 edge aangeschaft ter vervangingen mijn iPhone 15 Pro Max. Was het nodig? Zeer zeker niet. De Pro Max is nog steeds bizar goed. Echter wel een beetje saai.

Maar ik moet zeggen, wat een fijn toestel is de Edge zeg. Voelt suoer nice in den hand.

Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik de iPhone 13 mini plus apple watch ernaast heb nog.

Maar ik was toe aan wat nieuws. En dat brengt dit toestel wel. Ik ga er lekker mee experimenteren.

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-01 13:10
4acesNL schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:41:
Ik heb een Samsung galaxy s25 edge aangeschaft ter vervangingen mijn iPhone 15 Pro Max. Was het nodig? Zeer zeker niet. De Pro Max is nog steeds bizar goed. Echter wel een beetje saai.

Maar ik moet zeggen, wat een fijn toestel is de Edge zeg. Voelt suoer nice in den hand.

Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik de iPhone 13 mini plus apple watch ernaast heb nog.

Maar ik was toe aan wat nieuws. En dat brengt dit toestel wel. Ik ga er lekker mee experimenteren.
Nog getwijfeld over de air?

• 4acesNL
Jawel. Maar die is flink duurder natuurlijk. 😅 Het design van de Edge trok me wel in Natural Titanium. Je merkt echt dat je hem wilt oppakken.

Maar dual camera set-up en de prijs gaf de doorslag. Misschien komt de twijfel over de Air nog. Wie weet. 😅
-edit- de batterij valt me overigens helemaal mee. Dat was een aangename verrassing.

-edit deel 2-

Met de dag vind ik de Edge fijner en mooier worden en heb ik geen behoefte om naar mijn iPhone te grijpen. Dit als eerste uur iPhone gebruiker met af en toe uitstapjes naar Android (en Windows phone. RIP) :*)

Dit voelt echt heel positief en even echt iets anders dan weer een iPhone.

[ Voor 44% gewijzigd door 4acesNL op 09-01-2026 11:26 ]

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-01 19:04

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

4acesNL schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 20:22:
Jawel. Maar die is flink duurder natuurlijk. 😅 Het design van de Edge trok me wel in Natural Titanium. Je merkt echt dat je hem wilt oppakken.

Maar dual camera set-up en de prijs gaf de doorslag. Misschien komt de twijfel over de Air nog. Wie weet. 😅
-edit- de batterij valt me overigens helemaal mee. Dat was een aangename verrassing.

-edit deel 2-

Met de dag vind ik de Edge fijner en mooier worden en heb ik geen behoefte om naar mijn iPhone te grijpen. Dit als eerste uur iPhone gebruiker met af en toe uitstapjes naar Android (en Windows phone. RIP) :*)

Ik herken dit helemaal. Ook nog superblij en tevreden over mijn S25 Edge!

Battle.net || Strava

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
4acesNL schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 20:22:

-edit deel 2-

Ik stond ook te twijfelen tussen een edge en de s25U
edge is een prachtige telefoon, maar heb toch de ultra gekozen :) Elke dag nog blij mee

• BAVAROIS
  • Laatst online: 11-01 18:42
Hoi,

Ik heb een S25 model SM-S9310. Dit model zou e-sim ondersteuning moeten hebben.

Ik probeer e-SIM te activeren maar in mijn settings kan ik geen e-SIM toevoegen.
Ik heb m'n telefoon al geprobeerd opnieuw op te starten (met en zonder fysieke SIM)
Ik heb laatste update

Iemand een idee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hpeXBkSnN7gfK31vZE7GL3BU6VQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3zYvcImkvduSjDIzq2JinVE4.jpg?f=fotoalbum_large

Een pessimist is een realistische optimist

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:30
BAVAROIS schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 12:54:
Hoi,

Ik heb een S25 model SM-S9310. Dit model zou e-sim ondersteuning moeten hebben.

Ik probeer e-SIM te activeren maar in mijn settings kan ik geen e-SIM toevoegen.
Ik heb m'n telefoon al geprobeerd opnieuw op te starten (met en zonder fysieke SIM)
Ik heb laatste update

Iemand een idee?
[Afbeelding]
Heb je de telefoon misschien gekocht bij een winkel waar ze grijze import verkopen, zoals Belsimpel?

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• BAVAROIS
Oke, dat is het probleem. (AliExpress)
Kleine lettertjes zeggen: geen eSIM ondersteuning.

Tnx for reply

[ Voor 8% gewijzigd door BAVAROIS op 09-01-2026 13:02 ]

• 4acesNL
lifeguard schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:54:
[...]

Ik stond ook te twijfelen tussen een edge en de s25U
edge is een prachtige telefoon, maar heb toch de ultra gekozen :) Elke dag nog blij mee
Dit snap ik helemaal. Ik vond het bedrag veerschil te groot. En wilde lekker dun proberen. Maar als dit blijft bevallen wordt de volgende telefoon wel een Ultra. :)

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-01 19:02

Denko

|{ing Øf ßlitz

BAVAROIS schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:02:

Tnx for reply
Je kan wel kijken naar een e-sim naar fysieke sim converter als je perse een esim nodig hebt (niet iedereen weet dat die bestaan) Staan ook op Aliexpress volgens mij

PSN & XBL: Denkoyugo

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:49
BAVAROIS schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:02:

Tnx for reply
Uit nieuwsgierigheid: waarom koop je een Samsung bij Ali? Wat ik zie is het prijsverschil niet zo groot met een aanbieder in Nederland.

• 4acesNL
Dag 2.5 van het overstappen van mijn iPhone 15 Pro Max naar Galaxy s25 Edge. En eerlijk. Het plezier wordt met de dag groter. Kleine dingetjes die net even handiger zijn dan op iOS. Ik pak echt steeds met plezier het toestel op. En ik snap niet dat de batterij het zo goed weet te doen.

Het is eigenlijk belachelijk met wat je krijgt voor 600,- tov de 1200 euro die de 15 Pro Max kost.

[ Voor 16% gewijzigd door 4acesNL op 10-01-2026 10:51 ]

• Hahn
  • Laatst online: 13:22
4acesNL schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 10:49:
Dag 2.5 van het overstappen van mijn iPhone 15 Pro Max naar Galaxy s25 Edge. En eerlijk. Het plezier wordt met de dag groter. Kleine dingetjes die net even handiger zijn dan op iOS. Ik pak echt steeds met plezier het toestel op. En ik snap niet dat de batterij het zo goed weet te doen.

Het is eigenlijk belachelijk met wat je krijgt voor 600,- tov de 1200 euro die de 15 Pro Max kost.
Die €600 is alleen maar omdat 'ie voor geen reet verkoopt, en dus letterlijk meer dan 50% afgeprijsd is :P Want de oorspronkelijke prijs was €1249.

Maar uiteraard mooi dat je er zo blij mee bent! Het is een mooi staaltje techniek, alleen jammer dat het niet aangeslagen is bij het grote publiek.

The devil is in the details.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:02

DON PAPA

Tweaker-fan

Hahn schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 10:58:
[...]
Die €600 is alleen maar omdat 'ie voor geen reet verkoopt, en dus letterlijk meer dan 50% afgeprijsd is :P Want de oorspronkelijke prijs was €1249.
Nou de S25 Ultra verkoopt volgens toch best aardig, maar ook daar heb ik eind november voor de 512GB versie nog geen €550 voor betaald in de aanbieding bij de Samsung shop. 😉

• Hahn
  • Laatst online: 13:22
DON PAPA schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 11:05:
[...]

Nou de S25 Ultra verkoopt volgens toch best aardig, maar ook daar heb ik eind november voor de 512GB versie nog geen €550 voor betaald in de aanbieding bij de Samsung shop. 😉
Dat zal waarschijnlijk in combinatie met een oud toestel inleveren en/of andere kortingen geweest zijn? Want nu is de S25 Ultra voor 899 euro te koop. Wat aanzienlijk meer is dan 550-600 ;)

The devil is in the details.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:02

DON PAPA

Tweaker-fan

Hahn schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 12:48:
[...]
Dat zal waarschijnlijk in combinatie met een oud toestel inleveren en/of andere kortingen geweest zijn?
Geen inruil wel korting codes die je gratis krijgt bij bestellingen of via de klantenservice.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:30
Hahn schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 10:58:
[...]

Maar uiteraard mooi dat je er zo blij mee bent! Het is een mooi staaltje techniek, alleen jammer dat het niet aangeslagen is bij het grote publiek.
Ik heb 509 euro betaald voor mijn S25 Edge. Wel bij KPN in combinatie met een verlenging van mijn abonnement, en met gratis Samsung buds 3 Pro die ik heb verkocht voor 150 euro, dus netto voor 360 euro.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• 4acesNL
Vandaag de eersre echte stress test. De hele dag van huis. Batterij opgeladen tot 100 procent. 10u de deur uit. 1.30u in de trein zitten youtuben, browsen en muziek luisteren. Daarna gingen we wandelen. Vele fotos gemaakt. Aantal video's. Rond 18:30u weer in de trein. Foto's bekeken. Websites bezocht. Beetje YouTube. Thuis aangekomen flink zitten stoeien met Gemini. Veel zitten browsen en beetje YouTube. Mijn batterij staat nu op 23 procent. Dit vind ik een knappe prestatie van de s25 Edge.

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:15
4acesNL schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 23:43:
Vandaag de eersre echte stress test. De hele dag van huis. Batterij opgeladen tot 100 procent. 10u de deur uit. 1.30u in de trein zitten youtuben, browsen en muziek luisteren. Daarna gingen we wandelen. Vele fotos gemaakt. Aantal video's. Rond 18:30u weer in de trein. Foto's bekeken. Websites bezocht. Beetje YouTube. Thuis aangekomen flink zitten stoeien met Gemini. Veel zitten browsen en beetje YouTube. Mijn batterij staat nu op 23 procent. Dit vind ik een knappe prestatie van de s25 Edge.
wen er maar niet aan, ik heb dat ook altijd met een nieuw toestel en binnen de kortste keren heb ik om 16u nog maar 20 procent :p

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• BAVAROIS
coenox schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 15:35:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: waarom koop je een Samsung bij Ali? Wat ik zie is het prijsverschil niet zo groot met een aanbieder in Nederland.
Ik heb 'm begin juni 2025 gekocht voor €600 dat was toen wel een flink verschil met aanbieders in NL als ik me niet vergis.

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:03

MartNL

&nbsp;

BAVAROIS schreef op zondag 11 januari 2026 @ 18:42:
[...]

Ik heb 'm begin juni 2025 gekocht voor €600 dat was toen wel een flink verschil met aanbieders in NL als ik me niet vergis.
Als hij verder gewoon orgineel is. Dan maakt het ook niet veel uit. Wat je kunt besparen is altijd meegenomen.

Er kunnen natuurlijk wat kleine aanpassingen zijn. Maar het zal dan meestal gewoon softwarematig zijn en op te lossen.

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13:42
[/quote]
Als ik het goed heb gelezen heb jij de standaard S25.
Ik had mijn S25 Ultra 512GB voor €866,90 (pre order korting). En ja, toegeven, ik had daar een verlenging van mijn abonnement bij. Nu weet ik uit ervaring dat Belsimpel niet moeilijk doet in geval van garantie, maar bij Ali zou ik daar toch mijn twijfels bij hebben (mogelijk hebben andere wel goede ervaringen).

Make Europe Great Again

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:40
Waar blijft nou die Google Play-systeem update? Zit al maandenlang op 1 september 2025

• coenox
Peer_76 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 20:36:
[/quote]
..... Nu weet ik uit ervaring dat Belsimpel niet moeilijk doet in geval van garantie, maar bij Ali zou ik daar toch mijn twijfels bij hebben (mogelijk hebben andere wel goede ervaringen).
Op zich kan het, maar maakt het wel wat ingewikkelder. Ik heb naast de Ultra een Flip 6 Olympische versie. Van een paralympier overgenomen die hem had gekregen in Parijs. Helaas begaf het scherm het spontaan. Toen bleek ik hem niet bij Samsung aan te kunnen melden omdat het geen toestel uit de Benelux is (op basis van IMEI). Door naar de Samsung store te gaan is het wel goed gekomen, maar vergt dus wat extra inspanning.

• AvK
  • Laatst online: 14:49

AvK

Ready Set Go

Treveo schreef op maandag 12 januari 2026 @ 13:16:
Waar blijft nou die Google Play-systeem update? Zit al maandenlang op 1 september 2025
Die van mij staat op 1 augustus en als ik die wil updaten zegt ie dat dit de meest recente update is.....

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:46

TTLCrazy

Listen to Frankie

Zijn er dingen die niet werken omdat je update op 1 September staat?

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:44
AvK schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:30:
[...]

Die van mij staat op 1 augustus en als ik die wil updaten zegt ie dat dit de meest recente update is.....
Hangt af van welke versie geïnstalleerd was bij de update naar One UI 8. Dit speelt overigens niet alleen bij dit toestel.

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:40
TTLCrazy schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:34:
[...]

Zijn er dingen die niet werken omdat je update op 1 September staat?
Dat niet perse, meer dat ik misschien zero-day fixes mis.

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:42
Zie hier https://www.androidauthor...ay-system-update-3630314/

• Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 10:20
Treveo schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 07:12:
[...]

Dat niet perse, meer dat ik misschien zero-day fixes mis.
Dit is helaas enkel een issue bij Samsung

Bij m'n nothing phone staat deze op 1 januari

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:46

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ach, ik heb al bijna 30 jaar een mobiel, nog nooit een virus of malware gehad, Je gezond verstand gebruiken is veel belangrijker dan de laatste patches.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• devilkin
  • Laatst online: 08:10
TTLCrazy schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:24:
Ach, ik heb al bijna 30 jaar een mobiel, nog nooit een virus of malware gehad, Je gezond verstand gebruiken is veel belangrijker dan de laatste patches.
Jammergenoeg is gewoon common sense niet genoeg deze dagen. Je toestel kan via een zero-click exploit overgenomen worden - bvb door het ontvangen van een bluetooth bericht, een SMS, ...
Die attack vectors zijn er ook en heb je zelf zeer weinig controle over.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

• Geraedus
Zo denken de meeste naive mensen.

• Caelorum
Het is wel 1 van de mindere punten van een Samsung telefoon.

Maar zelfs als je achterloopt kan je nog best een hoop doen om het risico op besmetting te verminderen, zoals een private dns die nieuwe domeinen en bekende malware domeinen blokkeert. Je kan ook de schade van sommige besmettingen verminderen door bijv. elke dag de telefoon te rebooten, want exploits die alleen in geheugen draaien zijn daarna weer weg.

Maar het liefst doe je natuurlijk bovenstaande en heb je de laatste patches.

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13:42
Wat malware en andere "zooi" betreft kan je natuurlijk ook iets van iemand anders doorgestuurd krijgen. Zelf heb ik Malwarebytes met abonnement op mijn smartphone.

Make Europe Great Again

• Jerrythafast
  • Laatst online: 28-01 19:45
De datum van de "Google Play Systeem-update" heeft toch niet zo veel met beveiliging te maken? Als ik het goed heb begrepen was dat juist het kanaal waar nieuwe features in worden gepusht. De datum van de beveiligingsupdates staat bij "Niveau Android beveiligingspatch". Dat is bij mij gewoon netjes december 2025.

Ik ben ergens wel benieuwd of de vertraging in de Google Play Systeem-updates ook nog iets te maken heeft met het gedoe rondom Googles beleid om updates op de Pixel voor te trekken en nog maar 2x per jaar source code te releasen tbv AOSP. De timing van wanneer het begon (juli-september 2025) komt wel goed overeen.

• GerardReintke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-01 23:49
@Jerrythafast

Dit ligt helaas aan samsung hun beleid,ze willen het eerst controleren en dan goed implementerren in hun eigen software om eventuele fouten te voorkomen.

• devilkin
Jerrythafast schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 22:59:
De datum van de "Google Play Systeem-update" heeft toch niet zo veel met beveiliging te maken? Als ik het goed heb begrepen was dat juist het kanaal waar nieuwe features in worden gepusht. De datum van de beveiligingsupdates staat bij "Niveau Android beveiligingspatch". Dat is bij mij gewoon netjes december 2025.
Ja en nee. De google play updates kunnen ook bugfixes en security fixes bevatten. Scrol maar es door de changelog van afgelopen jaren

https://support.google.co...ier-version-release-notes

• Jerrythafast
  • Laatst online: 28-01 19:45
devilkin schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 20:02:
[...]

Ja en nee. De google play updates kunnen ook bugfixes en security fixes bevatten. Scrol maar es door de changelog van afgelopen jaren

https://support.google.co...ier-version-release-notes
Bedankt voor de link! Ben inderdaad gelijk eens door de afgelopen 6 maanden heen gescrold om een idee te krijgen van wat er eigenlijk in zit. Behalve features inderdaad ook een hoop bugfixes, "maintenance" en "improved stability". Ik ben geen beveiligingsupdates tegen gekomen. Geen FOMO nodig dus wat dat betreft :)

Er staat overigens wel af en toe een 'Security & Privacy' kopje bij de release notes, maar dan gaat het altijd om nieuwe features en bug fixes, bijvoorbeeld aan de schermen in Android waarin je app permissies kunt bekijken. Het gaat nooit over daadwerkelijke beveiligingsissues.
Dat is waar. Maar je weet het nooit zeker.

Hier bijvoorbeeld wat er nu weer staat op de github pagina van SmartTubeNext:
Important announcement about the app
My development environment was infected by unknown malicious software, as a result of which a few builds may have been affected. Once the issue was detected, I secured everything with a full disk wipe, restored a clean setup, and now all builds are scanned with VirusTotal. The F-Droid version will also be verified before release.
Dat is dus een volledig open source app. Niet voor telefoons, maar voor TV sticks maar toch. Kan altijd gebeuren, dat wil ik maar zeggen. Zelfs als je je bij legitieme bronnen houdt (en wat dat betreft vertrouw ik F-Droid nog een stuk meer dan Google Play).

Maar ik heb momenteel ook mijn updates gepauzeerd omdat ik de vorige versie van DeX nog een tijdje wil houden. Ik ben wel extra voorzichtig daardoor.

• devilkin
Jerrythafast schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 21:09:
[...]

Bedankt voor de link! Ben inderdaad gelijk eens door de afgelopen 6 maanden heen gescrold om een idee te krijgen van wat er eigenlijk in zit. Behalve features inderdaad ook een hoop bugfixes, "maintenance" en "improved stability". Ik ben geen beveiligingsupdates tegen gekomen. Geen FOMO nodig dus wat dat betreft :)

Er staat overigens wel af en toe een 'Security & Privacy' kopje bij de release notes, maar dan gaat het altijd om nieuwe features en bug fixes, bijvoorbeeld aan de schermen in Android waarin je app permissies kunt bekijken. Het gaat nooit over daadwerkelijke beveiligingsissues.
Als je kijkt ga je zien dat Webview met regelmaat terugkomt (zeer snel doorheen de source gekeken want teveel gedoe om de maanden open te klikken) met "improvements to security" en "bug fixes", en nog wel wat zaken die niet puur gaan over nieuwe features, lijken de updates het toch meer toe te voegen dan je hier aangeeft.

• 4acesNL
Zo! Ik gebruikte de airpods pro 2 icm mijn galaxy s25 edge. Ik heb nu de galaxy buds 3 (non pro) aangeschaft. En dit is toch wel andere koek. Wat een goed geluid zeg. Ik.ben altijd wel moeilijk/ kritisch hiermee. 😄

Ik word steeds blijer van de iOS naar Android switch 😊

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-01 13:02
Hai allen,

Ik ben recent overgestapt van een Pixel 6 pro naar een s25fe. Voor mij mijn 1e Samsung en op zich bevalt hij "ok". Alleen de camera valt me wel wat tegen (ik had eerst de Xiaomi mi 10 pro, toen de Pixel). Ik maak voornamelijk foto's van mijn dochters (dus vaak ook wel met iets beweging) en met de portretstand. Ik merk dan wel dat hij daar meer moeite mee heeft met scherpte, detail en kleur.

In maart neemt mijn man deze telefoon waarschijnlijk over en ga ik overstappen naar een ander toestel. Als ik alles een beetje op een rijtje zet en eea youtube vergelijkingen zie, dan is de Xiaomi 15 Ultra wel echt heel erg goed qua camera, maar ik lees ook dat met wat beweging de S25 Ultra juist weer beter.

Is er hier iemand die regelmatig foto's van kinderen maakt en heel erg tevreden erover is? Of dat er misschien juist negatieve ervaringen zijn?
En wellicht zelfs een vergelijking heeft gemaakt met de Xiaomi?

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-01 08:09
Voor wat het waard is, mijn bevindingen tussen de Xiaomi, Iphone en Fold 7 camera. Mijn vrouw en ik hebben beide de Xiaomi 13 Ultra gehad waarbij m'n vrouw nog steeds met de 13 Ultra rond loopt. De Xiaomi maakt echt top foto's, ook met beweging van kids. In de tussentijd heb ik nog een Iphone 15 Pro gehad en die waren kwalitatief iets fraaier/scherper (dag, nacht en beweging). Tot je de optische zoom gebruikte, dan won de 13 Ultra weer. Inmiddels heb ik de Fold 7 (200mp camera) en deze fotos zijn slechter dan de Iphone 15 Pro en slechter dan de Xiaomi 13 Ultra. Vanuit camera oogpunt baal ik wel van de Fold 7 (zou om en nabij dezelfde camera moeten hebben als de S25 Ultra).

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-01 17:01
Onlangs overgestapt van een Motorola Moto edge 40 naar de S25. Ik word echt blij van de batterijduur! Daardoor mis ik de optie om heel snel op te laden ook niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djdP7K_ml38qhn2SkCP8S-gBuOc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2yvbZVMMxT6r0WqNWBucwDuB.jpg?f=fotoalbum_large
Over all voelt de telefoon sneller en soepeler aan. En ik ben ook erg blij met het iets compactere formaat. Ik moet wel een jaar of 5 met dit toestel gaan doen wil het qua prijs een beetje acceptabel blijven. Tot nog toe ook tevreden over de camera. Echte foto's maak ik wel met m'n Olympus 😉 Maar voor even snel een kiekje of een leuke landschapsfoto voldoet de S25 prima

ETA: enige backups die ik heb teruggezet zijn van WhatsApp en Smart Launcher

[ Voor 4% gewijzigd door Fotogravinnetje op 16-01-2026 15:08 ]

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-01 17:01
michellep77 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 13:10:
Hai allen,

Ik ben recent overgestapt van een Pixel 6 pro naar een s25fe. Voor mij mijn 1e Samsung en op zich bevalt hij "ok". Alleen de camera valt me wel wat tegen (ik had eerst de Xiaomi mi 10 pro, toen de Pixel). Ik maak voornamelijk foto's van mijn dochters (dus vaak ook wel met iets beweging) en met de portretstand. Ik merk dan wel dat hij daar meer moeite mee heeft met scherpte, detail en kleur.
Hou je er rekening mee dat er op het moment sowieso weinig licht is en het dus lastiger is voor elke camera om beweging goed te bevriezen zonder extreem veel ruis in de foto te krijgen? Ik vind dit eigenlijk een prima foto voor een telefooncamera binnenshuis rond 15u halverwege januari
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZOa1p0v5TSRAnAU8rsyKoz51DI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O8qCx3X7DRiHANfUY7vC01Je.jpg?f=fotoalbum_large

• michellep77
Bedankt!

Ik heb op 5 december van mijn neefje met mijn pixel 6 pro en met de s25fe een foto in portret modus gemaakt. Beide binnenshuis in een woonkamer met ook nog weinig lichtinval. Mijn pixel maakte echt een mooie, scherpe foto. De s25fe was echt duidelijk minder.

Maar idd met minder licht hebben de meeste meer moeite. Al was ik met mijn xiaomi met feestjes, avondjes weg etc meestal de smaak om de foto's/selfies te maken omdat mijn telefoon verruit het beste was.

Helaas bedacht ik me dat ik echt gelezen had dat die onder water foto's kon maken en heb hem zo verziekt en toen genoodzaakt over te stappen naar pixel.

Nu dus de s25fe en is echt wel prima, maar ik wil nét meer qua fotografie. Dus kan mijn man deze nemen (en ook iig eindelijk prima foto's maken) en ik dan een stap beter.

• coenox
michellep77 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 15:46:
Bedankt!

Ik heb op 5 december van mijn neefje met mijn pixel 6 pro en met de s25fe een foto in portret modus gemaakt. Beide binnenshuis in een woonkamer met ook nog weinig lichtinval. Mijn pixel maakte echt een mooie, scherpe foto. De s25fe was echt duidelijk minder.

Maar idd met minder licht hebben de meeste meer moeite. Al was ik met mijn xiaomi met feestjes, avondjes weg etc meestal de smaak om de foto's/selfies te maken omdat mijn telefoon verruit het beste was.

Helaas bedacht ik me dat ik echt gelezen had dat die onder water foto's kon maken en heb hem zo verziekt en toen genoodzaakt over te stappen naar pixel.

Nu dus de s25fe en is echt wel prima, maar ik wil nét meer qua fotografie. Dus kan mijn man deze nemen (en ook iig eindelijk prima foto's maken) en ik dan een stap beter.
Maak je de foto's met de standaardinstellingen? Ik ken de FE onvoldoende, maar op mijn Ultra heb ik een Pro stand. Je kunt dan bijvoorbeeld zelf de sluitertijd aanpassen voor bewegingsfoto's.

• Caelorum
Er is ook nog de Expert Raw app van Samsung: https://apps.samsung.com/...alaxyraw&cId=000008413275

Maar het is niet echt een point en click toestel zoals de iPhone of de Pixels.

[ Voor 32% gewijzigd door Caelorum op 16-01-2026 16:36 ]

• michellep77
Ja ik gebruik vnl de automatische stand, behalve als ik wat uit ga proberen of iets anders dan de Kids op de foto zet.

Maar omdat ik graag op onverwachte momenten een foto maak, wanneer ze het niet doorhebben, heb je niet veel tijd om allerlei instellingen aan te passen.

• coenox
Ik upload mijn foto's standaard naar Onedrive. Ik heb een Microsoft 365 abonnement. Maar de laatste tijd is de app erg traag en zie foto's tot november 2024. Recente foto's zie ik niet meer. Als ik check met mijn Galaxy tab of laptop staan de foto's er wel gewoon. Herkent iemand dit? Of zijn er betere alternatieven?

[ Voor 12% gewijzigd door coenox op 18-01-2026 10:51 ]

• devilkin
Als je een selfhoster bent, kijk dan eens naar Immich: https://immich.app/

• devilkin
De januari security update is er - 569.04mb

• Twieeker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 00:49
Beste allen,

Toen de Galaxy S25 Ultra uitkwam heb ik deze meteen aangeschaft. Ik was zeer tevreden over de batterijduur. Echter sinds de One UI 8 update (ondanks alle maandelijkse patches) loopt mijn batterij enrom snel leeg.

Op internet natuurlijk van alles te vinden met tips etc. Helaas is er tegenwoordig ook veel automatisch geschreven onzin online, heeft iemand hier wellicht ervaring mee en welke oplossing werkt voor jou?

• lifeguard
  • Nu online
Twieeker schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:49:
Beste allen,

Toen de Galaxy S25 Ultra uitkwam heb ik deze meteen aangeschaft. Ik was zeer tevreden over de batterijduur. Echter sinds de One UI 8 update (ondanks alle maandelijkse patches) loopt mijn batterij enrom snel leeg.

Op internet natuurlijk van alles te vinden met tips etc. Helaas is er tegenwoordig ook veel automatisch geschreven onzin online, heeft iemand hier wellicht ervaring mee en welke oplossing werkt voor jou?
Wat is snel? Welke apps zuigen je accu leeg?
Hier nog altijd twee dagen met een volledig geladen accu.

• Twieeker
lifeguard schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:55:
[...]

Wat is snel? Welke apps zuigen je accu leeg?
Hier nog altijd twee dagen met een volledig geladen accu.
Waar ik voorheen ook makkelijk 2 dagen ging, lukt het niet eens een halve dag.

De batterij-app laat geen gekke extra percentages zijn. Batterij bescherming staat aan, personal data intelligence staat uit.

In de januari update heeft Samsung blijkbaar iets geroepen over een fix wat betreft batterij-drainage. Heb ook de cache partition wipe gedaan.

Hoop dat het helpt, anders wordt het een factory reset vrees ik. Vind het wel jammer dat het zo lang niet oplossen, terwijl er duiidelijk heel veel mensen last van hebben.

https://us.community.sams...-on-S25-Ultra/m-p/3225903

• lifeguard
  • Nu online
Twieeker schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:10:
[...]

Waar ik voorheen ook makkelijk 2 dagen ging, lukt het niet eens een halve dag.

De batterij-app laat geen gekke extra percentages zijn. Batterij bescherming staat aan, personal data intelligence staat uit.

In de januari update heeft Samsung blijkbaar iets geroepen over een fix wat betreft batterij-drainage. Heb ook de cache partition wipe gedaan.

Hoop dat het helpt, anders wordt het een factory reset vrees ik. Vind het wel jammer dat het zo lang niet oplossen, terwijl er duiidelijk heel veel mensen last van hebben.

https://us.community.sams...-on-S25-Ultra/m-p/3225903
Is dit direct na de januari-patch gekomen?

• Twieeker
lifeguard schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:41:
[...]

Is dit direct na de januari-patch gekomen?
Nee direct na de major One Ui 8 update enkele maanden terug.

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12:55
Twieeker schreef op maandag 19 januari 2026 @ 17:11:
[...]

Heb je nfc chip aan? Zet die eens een dag uit en bekijk het verschil.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-01 19:29

Zorian

What the fox?

De Januari update rolt hier momenteel binnen. :) Zie geen spannende dingen in de changelog, gewoon security update dus.

Nu de Play System update nog, die is al sinds ik het toestel heb kapot en update niet. Zit nog steeds op juli 2024.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8WEcqvDBTH6rR2JpnKAJWtcBiQU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjOY0lq6U4JEPZLYuVyFTPw8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door Zorian op 19-01-2026 20:48 ]

• robbvdb
  • Laatst online: 30-01 21:34
Zorian schreef op maandag 19 januari 2026 @ 20:39:
De Januari update rolt hier momenteel binnen. :) Zie geen spannende dingen in de changelog, gewoon security update dus.

Nu de Play System update nog, die is al sinds ik het toestel heb kapot en update niet. Zit nog steeds op juli 2024.
Dan moet je die handmatig toch eens een slinger geven, want hier staat die op 1 augustus 2025
:+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKWVejum9jEIxj1XKhi0BFn444E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1UqdaMFL99Gz5DAsnStx62xU.jpg?f=fotoalbum_large

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:11

d0s

sssst

Twieeker schreef op maandag 19 januari 2026 @ 17:11:
[...]

Same here. Dacht tijdje dat het lag aan gallerijverhalen, maar die heb ik inmiddels uitgesloten. Ook zonder dat gefixed te hebben kom ik de dag met moeite door, ondanks een batteriicapaciteit van nog 98%. Samsung S25+.

Ik overweeg ook een fresh install.

• Zorian

Zorian

What the fox?

robbvdb schreef op maandag 19 januari 2026 @ 21:29:
[...]

Dan moet je die handmatig toch eens een slinger geven, want hier staat die op 1 augustus 2025

[Afbeelding]
Al vaak zat gedaan maar hij beweert dan altijd up to date te wezen. :'(

• Drks
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 14:17
Zorian schreef op maandag 19 januari 2026 @ 21:57:
[...]

Zie: https://www.galaxyclub.nl...tes-op-je-samsung-galaxy/

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ik weet het, daar doelde ik ook initieel op, dat ze daar eens mee mogen gaan opschieten. :-(

• Caelorum
Zorian schreef op maandag 19 januari 2026 @ 21:57:
[...]

Ik zit ook nog op juli. Even wachten maar.

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 17:02
robbvdb schreef op maandag 19 januari 2026 @ 21:29:
[...]

[Afbeelding]
Ik zit al een hele tijd op 1 september, volgens mij is dat de laatste (S25) maar vaag dat niet iedereen tot dezelfde komt.

• Twieeker
d0s schreef op maandag 19 januari 2026 @ 21:31:
[...]

Same here. Dacht tijdje dat het lag aan gallerijverhalen, maar die heb ik inmiddels uitgesloten. Ook zonder dat gefixed te hebben kom ik de dag met moeite door, ondanks een batteriicapaciteit van nog 98%. Samsung S25+.

Ik overweeg ook een fresh install.
Nou ik heb gisteren een aantal dingen gedaan en het heeft wel degelijk geholpen.

Ik deel het hier voor jou en anderen die hier via zoekmachine's of ai prompts. etc komen.
  • Januari 2026 update
  • Clear Cache partition ( https://www.galaxys25user...ition-samsung-galaxy-s25/ )
  • Samsung Good guardians app (via Samsung app store) en installatie en uitvoer van de volgende onderdelen daarin:
  • 1. Battery Guardian
  • 2. Battery Tracker, deze is puur voor extra inzicht
  • 3. App Booster
  • 4. Thermal Guardian. Hierover echt erg te spreken, mijn telefoon wordt gewoon niet meer warm terwijl hij regelmatig warm aanvoelde, echt een aanrader.
Ben weer terug op het oude niveau, gaat nu een ruime dag al mee zonder opladen. Ik weet niet wat de doorslag heeft gegeven, wellicht is het alleen de januari patch of de cache opschoning, maar wie weet.

Hoe gaat het bij jou sinds de januari patch?
Ik lees dat de batterij fix in One UI 8.5 beta zit, dus zal waarschijnlijk dan pas rond feb beschikbaar zijn?

Al durf ik nu niet zo snel meer te update naar een major release..

[ Voor 7% gewijzigd door Twieeker op 20-01-2026 13:06 ]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-01 21:45
weertenaar schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 09:42:
[...]

Ik zit al een hele tijd op 1 september, volgens mij is dat de laatste (S25) maar vaag dat niet iedereen tot dezelfde komt.
Mijn tweede toestel is een A15 4G en die zit zelfs op 1 Oktober.

Voor de rest zit alles bij ons thuis van Samsung op 1 September, maar die update komt wel op ten duur.

• 4acesNL
Ik zat nog te twijfelen om toch terug te gaan naar iPhone. Maar ik blijf bij Android en mijn Galaxy s25 Edge. De doorslaggevende factor? Muziek kwaliteit. Ik heb uitgebreid zitten testen tussen iPhone 15 Pro Max met Airpods Pro 2 en Galaxy s25 Edge met Galaxy Buds 3 (non Pro) en het verschil in kwaliteit is niet eens grappig meer. Daar loopt Apple toch wel duidelijk op achter. Gek genoeg hoor ik daar nóóit wat over bij reviews. Het geluid is voller, rijker en heeft een veel bredere sound stage.

Tevens ben ik echt tevreden over de baterij van de Edge. Hij staat wel in light mode. Maar ik merk totaal niet dat ik performance inlever. Ik krijg hem iig niet leeg op een dag.

En iedere keer valt me het design en gewicht op.

Bijna al mijn collega's ziten op iPhone. Maar zeggen dat ze deze telefoon wel heel mooi vinden. Maar het toch raar vinden dat ik ben geswitched. Haha.

Kortom. Een heerlijk toestel waar nog genoeg aan te ontdekken valt.

• Mizgala28
4acesNL schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:48:
Ik zat nog te twijfelen om toch terug te gaan naar iPhone. Maar ik blijf bij Android en mijn Galaxy s25 Edge. De doorslaggevende factor? Muziek kwaliteit. Ik heb uitgebreid zitten testen tussen iPhone 15 Pro Max met Airpods Pro 2 en Galaxy s25 Edge met Galaxy Buds 3 (non Pro) en het verschil in kwaliteit is niet eens grappig meer. Daar loopt Apple toch wel duidelijk op achter. Gek genoeg hoor ik daar nóóit wat over bij reviews. Het geluid is voller, rijker en heeft een veel bredere sound stage.

Tevens ben ik echt tevreden over de baterij van de Edge. Hij staat wel in light mode. Maar ik merk totaal niet dat ik performance inlever. Ik krijg hem iig niet leeg op een dag.

En iedere keer valt me het design en gewicht op.

Bijna al mijn collega's ziten op iPhone. Maar zeggen dat ze deze telefoon wel heel mooi vinden. Maar het toch raar vinden dat ik ben geswitched. Haha.

Kortom. Een heerlijk toestel waar nog genoeg aan te ontdekken valt.
Maar heb je betreffende dopjes ook met beide toestellen gebruikt?

Sowieso klinken Airpods op meeste Android telefoons beter dan op de iPhone, ironisch maar waar omdat meeste Android telefoons met een aanpasbare equalizer komen (van Dolby blijf ik af, is zooi qua audio).

Kans is groot dat de Galaxy Buds slechter gaan klinken op de iPhone omdat die geen aanpasbare equalizer heeft.

• 4acesNL
Ik heb idd alles getest, door elkaar. Dat het met Airpods 2 pro niet beter klinkt (op iPhone) ligt grotendeels aam de Bluetooth codec (AAC) samsung heeft niet stilgestaan en heeft een eigen codec SSC. En de buds3 11mm driver en getest met Qbuz music files en wat licht instelling werk laten het zoveel beter klinken. Echt indrukwekkend als je het 1 op 1 vergelijkt.

• Mizgala28
4acesNL schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:55:
Ik heb idd alles getest, door elkaar. Dat het met Airpods 2 pro niet beter klinkt (op iPhone) ligt grotendeels aam de Bluetooth codec (AAC) samsung heeft niet stilgestaan en heeft een eigen codec SSC. En de buds3 11mm driver en getest met Qbuz music files en wat licht instelling werk laten het zoveel beter klinken. Echt indrukwekkend als je het 1 op 1 vergelijkt.
Dat de betere hardware bij Samsung verschil maakt is logisch, codecs beter dan SBC en AAC zullen uit ervaring weinig rol spelen tenzij je audio ook high bitrate is, equalizer en algemene tuning op dopjes en apparaat zelf zullen sowieso altijd invloed hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 21-01-2026 16:26 ]

• 4acesNL
Dat is toch wat ik zeg? Misschien iets duidelijker met Qbuz files bedoel ik cd en/ hi-res files. En out of the box creëert dit dus beter geluid, dan dat je via Bluetooth met iPhone zal krijgen met diezelfde files en beide oortjes.

• Mizgala28
4acesNL schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 19:06:
Dat is toch wat ik zeg? Misschien iets duidelijker met Qbuz files bedoel ik cd en/ hi-res files. En out of the box creëert dit dus beter geluid, dan dat je via Bluetooth met iPhone zal krijgen met diezelfde files en beide oortjes.
Qobuz, nu snap ik het want ik kreeg totaal iets anders als ik Qbuz intikte.

• 4acesNL
Haha. Typo. Ik bedoel idd de streaming dienst. En niet het OV bedrijf. 😅

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

En update tijd (y)

1 januari 2026 patch voor de S25 Ultra is aan het downloaden en installeren

[ Voor 8% gewijzigd door aReaRe op 23-01-2026 11:47 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• lifeguard
  • Nu online
aReaRe schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:26:
En update tijd (y)

1 januari 2026 patch voor de S25 Ultra is aan het downloaden en installeren
Die was er al een paar dagen :)

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Een aantal reacties zijn verwijderd omdat ze compleet offtopic waren. Hou het bij het toestel en ga niet op de man reageren

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01 15:50

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wat hierboven staat :)

[ Voor 71% gewijzigd door janvanduschoten op 23-01-2026 19:08 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Geraedus
lifeguard schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 14:12:
[...]

Die was er al een paar dagen :)
Actief lezen is lastig inderdaad.

Dat blijkt, gezien de mod berichten hierboven en dan alsnog je reactie. Niet meer doen graag.

[ Voor 22% gewijzigd door janvanduschoten op 23-01-2026 23:43 ]

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:11

d0s

sssst

Twieeker schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 12:59:
[...]

Nou ik heb gisteren een aantal dingen gedaan en het heeft wel degelijk geholpen.

Ik deel het hier voor jou en anderen die hier via zoekmachine's of ai prompts. etc komen.
  • Januari 2026 update
  • Clear Cache partition ( https://www.galaxys25user...ition-samsung-galaxy-s25/ )
  • Samsung Good guardians app (via Samsung app store) en installatie en uitvoer van de volgende onderdelen daarin:
  • 1. Battery Guardian
  • 2. Battery Tracker, deze is puur voor extra inzicht
  • 3. App Booster
  • 4. Thermal Guardian. Hierover echt erg te spreken, mijn telefoon wordt gewoon niet meer warm terwijl hij regelmatig warm aanvoelde, echt een aanrader.
Ben weer terug op het oude niveau, gaat nu een ruime dag al mee zonder opladen. Ik weet niet wat de doorslag heeft gegeven, wellicht is het alleen de januari patch of de cache opschoning, maar wie weet.

Hoe gaat het bij jou sinds de januari patch?
Ik lees dat de batterij fix in One UI 8.5 beta zit, dus zal waarschijnlijk dan pas rond feb beschikbaar zijn?

Al durf ik nu niet zo snel meer te update naar een major release..
De januari update heeft het hier verholpen lijkt het. Ik hou de andere opties nog even in het achterhoofd :) dank

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:21
Over de batterij issues wil ik ook nog wel het volgende delen.
Ik ben van de S22 gekomen naar de S25 (gewoon) en heb via Samsung Smart Switch alles overgezet wat ik maar kon. Daardoor kon ik meteen aan de gang. Echter liep ik tegen twee problemen aan: de batterij liep 's nachts met een razend tempo leeg - ook op de batterijspaarstand - en ik kon niet meer fatsoenlijk betalen met Google Pay. De apps die de batterij leegtrokken waren MS Authenticator en Samsung Mail blijkbaar.
Wat Googlen meldde dat het overzetten van instellingen door Smart Switch dit soms kon voorkomen. Ik heb een clean install gemaakt (bestanden etc. manueel gebackupt op de PC) en sindsdien werkt het allemaal super. De batterij gaat gewoon heel lang mee en betalen met Google Pay lukt altijd. Wel was Samsung Mail nog wel eens een nacht een probleem, dus die heb ik vervangen door de Google Mail app.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• Mizgala28
Soms vraag ik mij echt af waar Samsung die tijd vandaan tovert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/EwKG6aTTDX61lUiuNBEhcggp.jpg

Mijn S25 doet dit sinds dag 1, Flip 6 van mijn partner doet het sinds OneUI 7, mijn Tab S9 doet het ook sinds OneUI 7 en mijn vorige S23 begon het ook te doen sinds OneUI 7.

Is Samsung screen on time anders gaan rekenen of zo sinds OneUI 7? OneUI 8 is overigens exact hetzelfde issue.

• Caelorum
Homescreen of op lockscreen?

Bij de pixel vallen die onder system app en die zie ik hier niet tussen staan.

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:43
Op de 1 of andere manier worden dagelijks de wallpapers aangepast van mijn homescreen en lockscreen.

Het staat niet aan in de instellingen. Heb geen wallpaper app op mijn telefoon staan.

Ben benieuwd waar het vandaan komt en hoe ik het kan uitzetten.

Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door satshow op 30-01-2026 06:37 ]

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, bestellingen en levertijden: [Samsung Galaxy S25-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Samsung Galaxy S25-serie] Accessoires
- Voor het posten van kortingscodes kun je terecht in Meld hier uw kortingscodes/coupons V2