AvK schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 18:55:
[...]
Fijn dankjewel. Maar daar heb ik toch niks aan. Zou het fijn vinden als die icoontjes 50% groter zouden zijn. Echt onbegrijpelijk dat je dat niet kunt aanpassen. Ze verzinnen allerlei flauwe kul maar simpel zoiets kunnen aanpassen snappen ze niet.
Dat komt weer doordat de titelbalk begrensd wordt door de camera cutout van onderen. Android gebruikt deze als uitlijningspunt voor de ondergrens van de titelbalk. Daardoor heeft deze een vast formaat vertikaal en vanwege de aspect van de icoontjes hebben deze dus ook een vaste grootte.
Ik vind het ook wel priegelig maar groter zou ik denk ik ook niet willen want er is al zo weinig ruimte.
Ik vind zelf vooral DeX een stuk minder geworden sinds OneUI 8, helaas. Komt doordat ze hun eigen ontwikkeling de deur uit gedaan hebben toen Google met een officiele desktop mode kwam. Nu is het alleen nog maar een licht schilletje daaromheen. Om die reden zit ik nog op OneUI 7

Maar ik moet toch een keer over helaas. Ik hoop dat 8.5 de laatste dingetjes oplost maar ik moet me daar nog op inlezen.
Er zijn wel wat initiele DeX problemen opgelost maar er blijven er nog wel wat over. Ten eerste de limiet van 5 open apps (in de oude DeX kon je die uitschakelen) en de ventilator van de DeX dock werkt niet meer waardoor je telefoon sneller oververhit raakt. Ik heb 3 DeX docks op verschillende plekken dus ik wil dat echt werkend hebben.
[
Voor 38% gewijzigd door
Llopigat op 12-05-2026 21:09
]