[Solcon Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-04 22:28
Aangezien er volgens mij nog geen topic bestaat over Solcon Glasvezel heb ik deze aangemaakt. Momenteel heb ik glasvezel van Tweak, maar ben daar erg ontevreden over. Ik ga daarom ook overstappen en twijfel op dit moment tussen Solcon of gewoon terug naar de kabel. Heeft iemand ervaring met glasvezel via Solcon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-04 14:41

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Verander a.u.b topic in >> Solcon Glasvezel Ervaringen Topic

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mormeldier
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 14:06
Ik heb van 2008 tot 2012 glasvezel via Solcon gehad (KPN netwerk, 40Mbps, internet-only). In die tijd heb ik twee keer gezeik gehad met de Zyxelmodem, maar de verbinding heb ik nooit problemen mee gehad. De servicedesk heeft me trouwens prima geholpen met die modemproblemen en is ook op zaterdag bereikbaar.

Ik ben zelf juist overgestapt naar Tweak omdat ik daar ook binaries van Usenet kan krijgen - Solcon heeft wel Usenet, maar niet de binary-groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 15:56
Mormeldier schreef op zondag 06 januari 2013 @ 09:16:
Ik heb van 2008 tot 2012 glasvezel via Solcon gehad (KPN netwerk, 40Mbps, internet-only). In die tijd heb ik twee keer gezeik gehad met de Zyxelmodem, maar de verbinding heb ik nooit problemen mee gehad. De servicedesk heeft me trouwens prima geholpen met die modemproblemen en is ook op zaterdag bereikbaar.

Ik ben zelf juist overgestapt naar Tweak omdat ik daar ook binaries van Usenet kan krijgen - Solcon heeft wel Usenet, maar niet de binary-groepen.
40Mbit glasvezel + zyxel modem? Ik gok dat je VDSL bedoelt.

Ik heb zelf inmiddels een maandje of 5 een glasverbinding van Solcon. Werkt perfect, snelheden zijn prima.

Het heeft wel een hoop moeite gekost om de verbinding hier te krijgen, maar dat was buiten de schuld van Solcon om. (Reggefiber, aannemers, en onderaannemers die niet met elkaar communiceren). Nadat ik het verhaal richting Solcon aangaf (ik ben maanden bezig geweest) is dit door Solcon meteen heel correct en vlot opgepakt, dag later werd ik ineens poeslief gebeld om alles in orde te maken. (Solcon had mijn klacht doorgestuurd naar hun accountmanager en er hadden een paar bij de aannemer op hun kloten gehad...)

Vervolgens heeft KPN nog lopen klooien, maar dankzij wat druk van Solcon was dat ook met <1 week opgelost en sindsdien doet mijn verbinding het.

1x storing gehad, maar dat was een storing bij KPN Wholesale, en daar kan Solcon weinig aan veranderen.

Ik heb dus geen spijt gehad van mn keuze, prijsverschillen zijn minimaal, klantenservice is gewoon zoals het zou moeten zijn: Correct, kennis van zaken en pakt t tenminste op. (en als ze het niet weten komen ze erop terug). Als ik de topics van sommige KPN-ITNS afnemers lees (xms, lijbrandt) ben ik maar wat blij dat ik die *niet* heb.

In mijn geval was Solcon eigenlijk de enige keus. De rest is allemaal KPN, of KPN-diensten. Solcon was van de providers die hier actief was de enige met een eigen IP netwerk. Alleen TV is helaas Glashartmedia.

Usenet: ik heb een supernews accountje. Een isp-usenetserver heeft voor mij eigenlijk geen meerwaarde tov de paar eur die een goede usp kost.

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 06-01-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-04 19:40
Met hun glasvezel heb ik geen ervaring, maar ik heb wel een flink aantal jaren ADSL van Solcon afgenomen. Mijn ervaringen: betrouwbaar en goede kennis van zaken. Paar keer de helpdesk nodig gehad, hun ticket systeem werkt prima en altijd het gevoel gehad dat ze kennis van zaken hadden (en ja, daar zaten wat niet-standaard vragen tussen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
DJSmiley schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:20:
[...]

Alleen TV is helaas Glashartmedia.
Dank jullie wel voor de feedback!

Deze begrijp ik alleen niet helemaal. Glashartmedia is voor zover is begreep toch juist een stuk beter dan de televisie van KPN via glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
Ik zou trouwens best het onderwerp qua benaming aan willen passen, maar kan niet vinden waar ik dat kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Rhodez schreef op zondag 06 januari 2013 @ 14:04:
[...]

Dank jullie wel voor de feedback!

Deze begrijp ik alleen niet helemaal. Glashartmedia is voor zover is begreep toch juist een stuk beter dan de televisie van KPN via glasvezel?
Ja, wel beter dan KPN glasvezel, maar nog niet zoals het zou moeten zijn imho.

Ik had het liefst WDGO gehad, maar helaas zit ik toch aan de beperkingen van WMP+ vast, oa Verimatrix encryptie (mn eigen Amino werkt bv niet hierdoor), geen 5.1 enz.
En sommige (SD) kanalen zijn lagere kwaliteit dan bij UPC (Discovery is bv op IPTV slechts 3Mbit, op DVB-C ziet het er beter uit)
Geen enorme verschillen meer, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
Ik maak me alleen wel wat zorgen over de overstap qua duur. Volgens de verkoopafdeling ben ik gemiddeld 2 weken down, met een evt uitloop naar 4 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Rhodez schreef op zondag 06 januari 2013 @ 14:20:
Ik maak me alleen wel wat zorgen over de overstap qua duur. Volgens de verkoopafdeling ben ik gemiddeld 2 weken down, met een evt uitloop naar 4 weken...
Overstappen is nog niet in alle constructies goed geregeld, net zoals vroeger een ADSL migratie.
In theorie is het een kwestie van wat settings aanpassen en klaar. In de praktijk kent het orderproces die stappen (nog) niet, dus wordt het 'lijn opheffen' en dan 'nieuwe aansluiting'. Omdat er voor beide stappen een doorlooptijd van x dagen zit, krijg je dus een (langere) downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mormeldier
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 14:06
DJSmiley schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:20:
[...]

40Mbit glasvezel + zyxel modem? Ik gok dat je VDSL bedoelt.
Nee hoor, echt wel glas met 40Mbps symmetrisch. Ik woon in een van de "proefstraten" in Enschede die daar als eerste glasvezel kregen. De zyxelmodem had aangepaste firmware - waarschijnlijk ook de oorzaak van die twee keer problemen. Na de inzet van een zelf geïnstalleerde Debian-server als router heb ik geen problemen meer gehad. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
DJSmiley, toch nog een paar kleine vragen. Ik heb namelijk een oplossing gevonden voor de downtime, dus zit er nu sterk aan te denken om over te stappen. Voor het modem ben ik benieuwd naar het volgende (nu heb ik een ZTE 220H van KPN):
- Werkt dit goed in combinatie met een PS3?
- Kan ik het modem zo instellen dat alleen bekende MAC-adressen een IP-adres krijgen?
- Kan ik intern vaste IP-adressen toewijzen (voor mijn NAS)?

Daarnaast ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe het beeld is bij de DVB-C kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Rhodez schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 08:45:
DJSmiley, toch nog een paar kleine vragen. Ik heb namelijk een oplossing gevonden voor de downtime, dus zit er nu sterk aan te denken om over te stappen. Voor het modem ben ik benieuwd naar het volgende (nu heb ik een ZTE 220H van KPN):
- Werkt dit goed in combinatie met een PS3?
- Kan ik het modem zo instellen dat alleen bekende MAC-adressen een IP-adres krijgen?
- Kan ik intern vaste IP-adressen toewijzen (voor mijn NAS)?

Daarnaast ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe het beeld is bij de DVB-C kanalen.
Bij Solcon kan je ook een eigen router/modem neerzetten. Zelf heb ik bij Solcon nu een Linksys E4200 staan, wat perfect werkt in combinatie met de VOIP telefoon.

In het begin heel veel gezeur gehad met de standaard meegeleverde router van Solcon. Continue dat de telefoon niet werkte. Paar keer monteurs van Solcon langs geweest wat dan weer even hielp en uiteindelijk toch weer mis ging. Na het vervangen van de standaard meegeleverde router door de Linksys E4200 nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
Ok, dat is goed om te weten. Weet je misschien nog hoe die andere zaken werkten met het standaardmodem? En hoe is het beeld bij de DVB-C signalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:01

Quad

Doof

Solcon en glasvezel, nah ik heb het gehad voor een periode van 1 jaar, maar daarna overgestapt naar Concepts.
Ik heb bij Solcon nog nooit een betrouwbaar signaal gehad, of het was erg langzaam of het lag eruit. Sporadisch een goede snelheid.
Telefonie over glasvezel bij Solcon is ook niet in orde volgens mij, regelmatig was er een storing namelijk.

Note: ging over Reggefiber netwerk, niet over KPN glasvezel.
xh3adshotx schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 08:50:
[...]

Bij Solcon kan je ook een eigen router/modem neerzetten. Zelf heb ik bij Solcon nu een Linksys E4200 staan, wat perfect werkt in combinatie met de VOIP telefoon.

In het begin heel veel gezeur gehad met de standaard meegeleverde router van Solcon. Continue dat de telefoon niet werkte. Paar keer monteurs van Solcon langs geweest wat dan weer even hielp en uiteindelijk toch weer mis ging. Na het vervangen van de standaard meegeleverde router door de Linksys E4200 nooit meer problemen gehad.
Hoe heb je het met de telefonie gedaan als ik vragen mag?

[ Voor 53% gewijzigd door Quad op 10-01-2013 18:45 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Quad schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 18:44:
Solcon en glasvezel, nah ik heb het gehad voor een periode van 1 jaar, maar daarna overgestapt naar Concepts.
Ik heb bij Solcon nog nooit een betrouwbaar signaal gehad, of het was erg langzaam of het lag eruit. Sporadisch een goede snelheid.
Telefonie over glasvezel bij Solcon is ook niet in orde volgens mij, regelmatig was er een storing namelijk.

Note: ging over Reggefiber netwerk, niet over KPN glasvezel.
Hoe bedoel je? Solcon levert geen KPN glasvezel. Alleen in de nieuwere WMP+ gebieden loopt het wel via KPN (de last-mile, solcon heeft z'n eigen IP netwerk)

Afaik levert Solcon maar op een beperkt aantal glasnetwerken z'n diensten: De oude RF gebieden (WGDO), via KPN WMP+ (Eigenlijk alle recentere Reggefiber gebieden), hun eigen netwerk (Dronten) en CaiHWK (Harderwijk)
Hoe heb je het met de telefonie gedaan als ik vragen mag?
Gok gewoon z'n voip account in zn eigen ATA/voiptelefoon gedaan. De sipgegevens zijn niet 'dichtgespijkert' zoals bij KPN. Alleen wordt het niet (actief) gesupport door hun helpdesk.
Rhodez schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 18:42:
Ok, dat is goed om te weten. Weet je misschien nog hoe die andere zaken werkten met het standaardmodem? En hoe is het beeld bij de DVB-C signalen?
DVB-C wordt in de meeste gebieden verzorgd door Glashart Media. Dus dan maakt het 0,0 uit of je nu Solcon, Concepts, Vodafone, XMS of whatever neemt. Kwaliteit is prima, alleen jammer dat ze alleen NED1/2/3 bieden op DVB-C. Sommige zenders zijn op DVB-C van betere kwaliteit dan op IPTV.
Zoiezo heb je voor DVB-C weinig keus , in 99% vd gebieden is maar 1 operator actief: KPN Wholesale, en is er alleen analoog/dvb-c leverbaar via GHM. Slechts in enkele gebieden zijn alternatieven (Glashelder, XSyou)

IPTV wordt bij Solcon in de meeste gebieden ook door GlashartMedia gelevert. Ook dat is dus weinig verschillend met de collega-providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Laatst online: 28-02-2023
Rhodez schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 18:42:
TV werkte op zich prima met de standaard router. Het netwerk ook wel redelijk tot ik veel en grote bestanden ging kopiëren tussen PCs, dan ging dat ook mis. (Telefoon ging overigens ook mis als alle PCs gewoon uit stonden)

De helpdesk van Solcon support het instellen van VOIP niet, maar het is zeker mogelijk en na een paar keer doorverbonden te zijn heb ik toch een paar server instellingen weten te achterhalen via de helpdesk. Waarschijnlijk omdat hun ook geen andere ideeën meer hadden. Morgen zal ik een uitgebreidere post maken met screenshots. Nu geen tijd voor, en tevens geen toegang tot de router op dit moment.

Het DVB-C signaal kan ik niet veel zinnigs over zeggen, want die word hier niet gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door xh3adshotx op 10-01-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
Hmm, toch wel wisselende ervaringen dus. Nu weet ik alleen nog niet of de PS3 goed werkt bij Solcon en of het mogelijk is om apparaten een vast ip-adres te geven. Kan dat?

Jammer genoeg kan ik niet voor concepts ICT kiezen. Als het geen Solcon wordt, wordt het dus terug naar de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nja mijn ervaring is van drie jaar geleden, misschien is het nu beter.
Welke opties heb je nog meer?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
Tweak (waar ik nu zit), KPN, XS4All en Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

En wat zijn de redenen dat je niet kiest voor KPN, XS4all of Tele2?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
De redenen zijn als volgt:

KPN
- te duur
- televisie onvoldoende kwaliteit
- moeite met ps3

XS4all
- te duur

Tele2
- nog erg nieuw, waardoor geen ervaringen zijn te vinden
- volgens diverse forums is helpdesk zeer slecht
- het lijkt alsof televisie net als bij KPN hetzelfde signaal is als bij Adsl, dus lage bitrate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Rhodez schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:31:

XS4all
- te duur
Toch ff wat opmerkingen alhier.

Te duur? Ik betaal nu 56,-/mnd voor een 3-in-1 pakket met 100mB/100mB/HD IPTV/bellen basis.
zie hier: ehtweak in "XS4all Glasvezel"

En kwalitatief doet HD TV absoluut niet onder voor HD TV van UPC. En dat kan ik zeggen uit eigen ervaring. Want ik heb een maand lang beide signalen parallel actief gehad. Kon e.e.a. vergelijken door op knopdruk te switchen van het UPC HD TV kanaal naar het IPTV HD TV kanaal.
Daar waar ik bij UPC nogal eens last had van het 'blokjes probleem', is dat bij IPTV absoluut niet het geval.

Dus hoe weet je dat het TV signaal van onvoldoende kwaliteit is? Heb je het zelf gezien recentelijk?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:53

B2

wa' seggie?

ehtweak schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 07:54:
[...]

Toch ff wat opmerkingen alhier.

Te duur? Ik betaal nu 56,-/mnd voor een 3-in-1 pakket met 100mB/100mB/HD IPTV/bellen basis.
zie hier: ehtweak in "XS4all Glasvezel"

En kwalitatief doet HD TV absoluut niet onder voor HD TV van UPC. En dat kan ik zeggen uit eigen ervaring. Want ik heb een maand lang beide signalen parallel actief gehad. Kon e.e.a. vergelijken door op knopdruk te switchen van het UPC HD TV kanaal naar het IPTV HD TV kanaal.
Daar waar ik bij UPC nogal eens last had van het 'blokjes probleem', is dat bij IPTV absoluut niet het geval.

Dus hoe weet je dat het TV signaal van onvoldoende kwaliteit is? Heb je het zelf gezien recentelijk?
Volgens mij is dat de afgelopen tijd wel aardig aangetoond in de diverse glasvezel topics. Misschien dat het echt recentelijk (als in 1,2 maanden) verbeterd is maar de WBA+ streams waren altijd behoorlijk minder dan UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

B2 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:00:
[...]

Volgens mij is dat de afgelopen tijd wel aardig aangetoond in de diverse glasvezel topics.
Hear-say... ;)
Heb je het zelf gezien? Ik wel...ik zie geen verschil... :)

En iedereen die ter plekke komt kijken, vraagt zich ook af, waarom er geen verschil (meer) is...

[ Voor 14% gewijzigd door ehtweak op 11-01-2013 08:10 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
Nu heb ik Tweak en die levert het signaal van KPN. Ik heb zelfs de experiabox met KPN-logo in mijn meterkast hangen nu. De eerste maand had ik ook nog het signaal van de kabel hier en dat signaal was toch aanzienlijk beter (met name bij HD-zenders) dan het signaal van KPN. Helaas is het KPN-signaal nog steeds niet aangepast. Bijvoorbeeld bij Wie is de mol kun je dat goed zien. Het gezicht de presentator ziet er gewoon gek uit. Dit had ik nooit via de kabel en heb ik ook niet als ik een gedownloade HD-serie kijk.

En duur, zeker. De kabel en Solcon zijn goedkoper dan KPN en XS4All.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Rhodez schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:40:

En duur, zeker. De kabel en Solcon zijn goedkoper dan KPN en XS4All.
Het blijft welles/nietes, ;) maar ik ben goedkoper uit bij Xs4all dan bij UPC... :Y
Bovendien krijg ik bij Xs4al iets, wat UPC niet eens kan leveren...namelijk fatsoenlijke uploadprik!

En wat betreft 'Wie is de mol' Echt een perfect, haarscherp beeld. In HD, zowel rechtstreeks bekeken als opgenomen met de PVR box in the cloud.
Heeft dit niet te maken met je beeld processing instellingen in je TV? Die heb ik op m'n Samsung SmartTV vrijwel allemaal uitgezet.

[ Voor 42% gewijzigd door ehtweak op 11-01-2013 08:53 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

ehtweak schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:47:
[...]

Het blijft welles/nietes, ;) maar ik ben goedkoper uit bij Xs4all dan bij UPC... :Y
Bovendien krijg ik bij Xs4al iets, wat UPC niet eens kan leveren...namelijk fatsoenlijke uploadprik!

En wat betreft 'Wie is de mol' Echt een perfect, haarscherp beeld. In HD, zowel rechtstreeks bekeken als opgenomen met de PVR box in the cloud.
Heeft dit niet te maken met je beeld processing instellingen in je TV? Die heb ik op m'n Samsung SmartTV vrijwel allemaal uitgezet.
Het kan ook gewoon te maken hebben met jouw perceptie van "perfect, haarscherp". Heb je ze alle twee tegelijk, op dezelfde TV naast elkaar gehad? De wens is vaak ook de vader van de gedachte.

Ik heb hier op het forum screenshots gezien van metingen van het aantal Megabit van de stream, dat was bij UPC duidelijk hoger dan KPN, dat zegt iets meer dan de mening en perceptie van iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

B2 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:29:
[...]

Het kan ook gewoon te maken hebben met jouw perceptie van "perfect, haarscherp". Heb je ze alle twee tegelijk, op dezelfde TV naast elkaar gehad?
Dat zeg ik... >:)

Op dezelfde TV... Kwestie van de IPTV Motorola VIP1853 via de ene HDMI poort laten binnenkomen, en via de CI+ card de decodering van het UPC signaal. Dus met één druk op de AB, switchen van provider.
Nou, beter vergelijken lukt niet.

Ik was in eerste instantie ook nog al sceptisch, van zal dat wel wat zijn... Maar ik was positief verbaasd.

Even voor alle duidelijkheid: het is een Samsung 40" LED SmartTV, dus echt geschikt voor (3D)HD. En ja, ik zie nog verschillen tussen het afspelen van een bluray dvd met b.v. 'Frozen Planet' van de BBC versus de 'Frozen Planet' uitzendingen op Ned2. Maar dan nog moet je goed kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door ehtweak op 11-01-2013 12:49 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

ehtweak schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:33:
[...]
Nou, beter vergelijken lukt niet.
Ik bedoel hiermee twee TV's naast elkaar. En eigenlijk : Ja, beter vergelijken kan wel, het technisch bekijken van de streams, hoeveel megabit is een stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hmm .. een mager topic nog.

Ik overweeg zeer sterk om van Lijbrandt naar Solcon over te stappen.
Het overstappen schijnt nu eindelijk binnen 1 dag te kunnen, dat is nog acceptabel voor mij.

Grootste voordeel is dat ik op GHM blijf zitten, zodat ik gebruik kan blijven maken van mijn bestaande Amino appratuur (niet dat die perfect zijn .. :X ).

Ik probeer nu de prijzen van Lijbrandt en Solcon te vergelijken, maar echt makkelijk is dat niet :)

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigZ
  • Laatst online: 22:24

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

Koffie schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:34:

Het overstappen schijnt nu eindelijk binnen 1 dag te kunnen, dat is nog acceptabel voor mij.
Ik heb de overstap zojuist gedaan. Schrik niet:

2012-11-13: Lijbrandt opgezegd, Solcon aangevraagd.
2012-12-12: Lijbrandt heeft diensten stopgezet
2012-12-17: Lijn vrij gegeven
2013-01-18: Reggefiber komt langs, concludeert dat de modem goed is en alles moet werken.
2013-01-21: Solcon diensten geleverd.

Solcon melde mij destijds dat zij met een dag kunnen leveren zodra je lijn vrijgegeven is.

Al met al dus een dikke 5 weken geen diensten via de glasvezel kunnen afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Jup, Solcon vertelde mij vanochtend ook dat het 3-4 weken gaat duren.
Ik heb ze vriendelijk bedankt en gemeld dat ik dan geen klant bij ze ga worden.

Wel vreemd dat andere aanbieders het inmiddels wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik ging van Solcon naar Concepts, zo'n twee jaar terug gok ik. 's morgens was de lijn vrij, 's middags zaten wij op Concepts. ;)

Dus andersom kan het wél! :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:39
@Koffie en de rest

TV: standaard NL kanalen zijn HD (10-13Mbit), overige HD kanalen zijn HD+ (13-18Mbit). (Het oude GHM signaal, dus niet de KPN streams).
DVB-C ben ik zelf niet zo tevreden over; veel storing. Kan ook aan mijn bekabeling liggen dus dat moet ik nog even nazoeken.
Je kan maximaal 4 (of 5, weet niet meer zeker) decoders aansluiten, via een switch op de TV poort van de Genexis. (geen gezeik met VLAN's).
Internet: Ik heb zelf 35/35 en haal (via speedtest.net gelogd) een nette snelheid van ~33 vs ~75.
Verder heb ik de Thomson/Speedtouch vervangen voor een Fritzbox. De Genexis is de modem dus any other DHCP routertje doet zijn werk.
Telefonie: geen ervaring, maar een router met een degelijke VoIP / SIP omgeving zou wonderen doen.

Op de helpdesk zijn ze tot nu toe vriendelijk, geven ook gerust een admin p/w van de meegeleverde router. Weliswaar verlies je dan wel je 'support'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dank, dat is idd vrijwel gelijk aan Lijbrandt (waar ik nu zit).
Helaas is 3-4 weken downtime voor mij onacceptabel en zal ik dus niet switchen, helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigZ

TigZ

Deshmir schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:57:
Op de helpdesk zijn ze tot nu toe vriendelijk, geven ook gerust een admin p/w van de meegeleverde router. Weliswaar verlies je dan wel je 'support'.
Ik heb de laatste weken regelmatig contact gehad met de helpdesk, en moet zeggen dat ze inderdaad erg vriendelijk zijn. Totaal niet vergelijkbaar met Lijbrandt waar de medewerkers extreem lomp en onbeschoft uit de hoek kunnen komen.

Het ticket systeem op hen serviceweb werkt ook goed. Je krijgt er snel antwoord op je vragen. Ook verrassend gezien mijn ervaringen met Xs4all (dagen wachten op e-mail) en Lijbrandt (nooit een reactie gehad op e-mail/brieven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Koffie schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:45:
Jup, Solcon vertelde mij vanochtend ook dat het 3-4 weken gaat duren.
Ik heb ze vriendelijk bedankt en gemeld dat ik dan geen klant bij ze ga worden.

Wel vreemd dat andere aanbieders het inmiddels wel kunnen.
WMP+ -> WMP+ is lastig op dit moment. Er zijn wel mensen waarbij het sneller ging, maar ik gok dat dit geen WMP+ naar WMP+ is. Dat is in theorie een poortje herconfigureren, in de praktijk moet de poort eerst leeg, en daarna weer aangesloten worden. En per handeling staat x werkdagen waardoor je zo op een paar weken uitkomt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Koffie, welke andere opties heb je nog op jouw netwerk zitten naast Lijbrandt en Solcon?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

DJSmiley schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:10:
[...]

WMP+ -> WMP+ is lastig op dit moment. Er zijn wel mensen waarbij het sneller ging, maar ik gok dat dit geen WMP+ naar WMP+ is. Dat is in theorie een poortje herconfigureren, in de praktijk moet de poort eerst leeg, en daarna weer aangesloten worden. En per handeling staat x werkdagen waardoor je zo op een paar weken uitkomt helaas.
Waar vind ik nu eigenlijk een heldere uitleg van die termen, want ik kan het inmiddels niet meer bijhouden. WBA,WGDO,WMP,WMP+

Waarom kan iemand in Lelystad wel binnen 1 dag van Solcon naar Tweak, maar niet van Lijbrandt naar Solcon :?
Quad schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:10:
@Koffie, welke andere opties heb je nog op jouw netwerk zitten naast Lijbrandt en Solcon?
Vrij weinig als je bij KPN weg wilt blijven. Tweak (al betwijfel ik dat), vodafone, Fype, Solcon en Tele2 meen ik.

Wordt eens tijd dat OPTA zich net met de glasvezelmarkt gaat bemoeien als met ADSL destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nja, als bijvoorbeeld Concepts ook echt weg gaat en dat het KPN wordt dan gaan zij bijster veel klanten verliezen. Ik ben erg tevreden met deze provider, met Solcon totaal niet. De andere heb ik geen ervaring mee.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigZ

TigZ

Quad schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:24:
Ik ben erg tevreden met deze provider, met Solcon totaal niet. De andere heb ik geen ervaring mee.
Mag ik vragen wat je niet beviel aan Solcon, oftewel wat mij eventueel nog te wachten staat :)

Ik vind het vrij lastig om een goede provider voor een particulier te vinden. Ik heb een korte eisen lijst en dan wordt je wel heel erg beperkt met wat je aan aanbieders overhoud.

1. vast ip (geen dhcp)
2. reverse dns mogelijkheid
3. geen blokkade oftwel alle poorten ingaand en uitgaand beschikbaar
4. analoge TV
5. fatsoenlijk up/download

Volgens Solcon voldoen zij aan bovenstaande eisen, vandaar dat ik de overstap gemaakt heb.

Ik heb ook nog steeds een adsl2 lijn van Xs4all (dankbaar gebruik van gemaakt de afgelopen 5 weken _/-\o_ ) maar wil deze eruit doen om kosten te besparen. Helaas dat xs4all geen analoge tv aanbied, anders had ik de upgrade naar glas bij hen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Concepts voldoet daar ook aan alle bovenstaande punten.

Solcon gaf bij ons rare problemen en met name wanneer er sneeuw lag was het internet down of heel erg langzaam (up/down van nog geen 2Mbps??)

Telefonie deed het vaak niet, ook op de raarste momenten anomien gebeld en zodra opgenomen kreeg je een in gesprekstoon te horen.
Na de overstap waren zij weg ;).

Ik was niet de enige met problemen, maar er zijn ook wel genoeg mensen die nergens last van hebben, dus kan incidenteel aan ons gelegen hebben of iets. In elk geval sinds ik bij Concepts zit heb ik geen downtime meer gehad.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
@Koffie
Het verschil zit hem in de netwerkstructuur / leverancier / ISP.
Kort maar krachtig komt het eigenlijk neer op het TV signaal.
Ik ben er zelf ook niet helemaal lekker in thuis, maar google doet wonderen ;). (http://onsnet-gebruikers.nl/showthread.php?tid=75).

Verder zou ik Tweak en Tele2 niet noemen als alternatief ;). (Tweak levert niet altijd GHM streams buiten KPN om, ik krijg bijv wel solcon maar niet Tweak Blauw. Tweak Groen (KPN) is dan wel weer leverbaar).
Verder heeft Tele2 niet zo'n denderend TV aanbod ;). (maarja het is ook gratis, dus wat klagen we).

P.S. Ik heb destijds nooit betaald, dan wel gevraagd voor een Fixed IP. Zit er nu al wel al 1.5 jaar aan vast !! =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:40

Zenix

BOE!

Ben zelf nu twee jaar klant van Solcon en heb glasvezel 100/100 in Dronten via Solcon hun eigen netwerk hier. De standaard router doet prima zijn werk, maar als je wat meer functies wilt hebben is het geen probleem om je eigen apparatuur te gebruiken. Op dit moment gebruik ik een Asus rt-n66u in combinatie met Linksys PAP2T voor voip ( in glasvezel topic Dronten staat howto Zenix in "[Glashart] Glasvezel in de Gemeente Dronten" )

In de twee jaar nooit een storing gehad met de glasvezel lijn één keer een onderbreking die aangekondigd was om 3 uur 's nachts. Heb hier een VMWare ESXi server draaien met een o.a webserver,gameserver en geen klachten gehad van de gebruikers van de gameservers.

Verder maak ik gebruik van de analoge TV/DVB-C en IPTV via GHM wat ook allemaal bevalt tot nu toe.
Deshmir schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:00:
@Koffie
Het verschil zit hem in de netwerkstructuur / leverancier / ISP.
Kort maar krachtig komt het eigenlijk neer op het TV signaal.
Ik ben er zelf ook niet helemaal lekker in thuis, maar google doet wonderen ;). (http://onsnet-gebruikers.nl/showthread.php?tid=75).

Verder zou ik Tweak en Tele2 niet noemen als alternatief ;). (Tweak levert niet altijd GHM streams buiten KPN om, ik krijg bijv wel solcon maar niet Tweak Blauw. Tweak Groen (KPN) is dan wel weer leverbaar).
Verder heeft Tele2 niet zo'n denderend TV aanbod ;). (maarja het is ook gratis, dus wat klagen we).

P.S. Ik heb destijds nooit betaald, dan wel gevraagd voor een Fixed IP. Zit er nu al wel al 1.5 jaar aan vast !! =D
Ik heb ook al twee jaar hetzelfde IP, Solcon garandeerd dat inderdaad niet maar ze geven elke verbinding een vast ip uit een dynamische reeks volgens mij.

[ Voor 50% gewijzigd door Zenix op 22-01-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Laatst online: 25-04 16:47
Ja ik zit in Swifterbant en nu ook al sinds het begin Glas en ik heb nog nooit problemen gehad, ik heb wel de Thomson modem vervangen door een linksys e-4200 en daarachter hangt de Thomson modem alleen voor de telefonie.

Dus ik ben zeer tevreden over Solcon.

Ook de gratis 15GB backup werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 07:21
hmm begint er op te lijken dat KPN de boel weer loopt te frustreren
Als je dus overstapt naar een KPN merk kan je in 1 dag overstappen
Stap je over van een KPN merk naar een niet KPN merk dan zit je in eens 4 weken zonder internet.

Een vos verleerd zijn streken niet...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Inderdaad, want nu moet ik verplicht bij dat klote Lijbrandt blijven, puur omdat men niet in staat is in 1 dag te migreren. Bah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104017

@Koffie: Zou solcon niet bijvoorbeeld tijdelijk 'n adsl-lijntje kunnen activeren voor je? Ze leveren immers adsl en 'n vaste lijn met telefoonaansluiting is lang niet overal meer verplicht.

Of kijk hier eens: http://www.alice.nl/vergelijk/
Maandcontracten zonder vaste lijn voor adsl.
Er is vast iemand die je 'n maandje 'n adsl modem kan lenen hier. (Misschien ben ik zelfs zo 'gek' als we dat 'n beetje practisch rond krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik heb nog een ADSL modem van Concepts liggen.. :)

Gigaset SX762 volgens mij.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bam, binnen 2 minuten al 2 helpers :)

Edit: en laat wat terug weten hier aub, ik heb obn deze week ook opgezegd wegens niet nakomen afspraak van vaste ip. Maar heb wel al de rest van het hardware speelgoed al hier liggen.. Na 1.5 jaar moeite, wil ik ook glasvezel haha. Wat is trouwens je mening over fieber.nl?

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 104017 op 30-01-2013 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Anoniem: 104017 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:12:
bam, binnen 2 minuten al 2 helpers :)

Edit: en laat wat terug weten hier aub, ik heb obn deze week ook opgezegd wegens niet nakomen afspraak van vaste ip. Maar heb wel al de rest van het hardware speelgoed al hier liggen.. Na 1.5 jaar moeite, wil ik ook glasvezel haha. Wat is trouwens je mening over fieber.nl?
fieber.nl ken ik persoonlijk niet, ze leveren hier ook niet.
Ben alleen bekend met Concepts, Lijbrandt en Solcon waar ik niet tevreden over was.
Bij Concepts ben ik erg blij mee, en veel mensen die ik ken en er ook aan zitten hoor ik nooit wat over (behalve als ze een filter erbij hebben van Kliksafe, die zuigt :F )

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is met solcon dan? Ze lijken immers 'n gewone onbeperkte internet-lijn te leveren met vast ip en zonder poortblocks. Alleen ptr is me niet helemaal duidelijk nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Anoniem: 104017 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:21:
Wat is met solcon dan? Ze lijken immers 'n gewone onbeperkte internet-lijn te leveren met vast ip en zonder poortblocks.
Quad schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:41:
Concepts voldoet daar ook aan alle bovenstaande punten.

Solcon gaf bij ons rare problemen en met name wanneer er sneeuw lag was het internet down of heel erg langzaam (up/down van nog geen 2Mbps??)

Telefonie deed het vaak niet, ook op de raarste momenten anomien gebeld en zodra opgenomen kreeg je een in gesprekstoon te horen.
Na de overstap waren zij weg ;).

Ik was niet de enige met problemen, maar er zijn ook wel genoeg mensen die nergens last van hebben, dus kan incidenteel aan ons gelegen hebben of iets. In elk geval sinds ik bij Concepts zit heb ik geen downtime meer gehad.
Alleen ptr is me niet helemaal duidelijk nog.
Wat bedoel je met PTR? (google geeft mij teveel hits O-) )

[ Voor 51% gewijzigd door Quad op 30-01-2013 00:24 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dns pointer, nodig voor eigen mailserver.

Edit: zie hier, linkje op tweakers: servies in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || summer special"

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 104017 op 30-01-2013 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Is dat niet te regelen via NAT? Ik weet niet of PTR aanwezig is in de geleverde modem, maar kan morgen eventueel een kijkje voor je nemen in dat ding.

* Quad afstoffen doet.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Quad: voor de duidelijkheid, ik heb dat modem niet nodig he? Misschien koffie voor de suggestie die ik hierboven maakte.

Maar back on topic, wat viel je tegen bij Solcon? al gelezen, had ik gemist :)

Sneeuw ja? Was dat met glasvezel? Word ik toch nieuwsgierig, kan vrieskou glasvezel beïnvloeden?

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 104017 op 30-01-2013 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Anoniem: 104017 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:32:
@Quad: voor de duidelijkheid, ik heb dat modem niet nodig he? Misschien koffie voor de suggestie die ik hierboven maakte.
Ah ja oke 8)7 gevalletje tts. :+
Maar back on topic, wat viel je tegen bij Solcon?
Wat ik hierboven al zei: Downtimes die na reset van glasvezelmodem weer werden opgelost, modem drie keer vervangen, service desk zei want ja is kapot dus nieuwe opgestuurd gekregen, maar lage snelheden kwamen telkens weer terug.

Later lag het aan hun dus werd er daar gemorreld, leek goed te gaan maar toch ook weer niet.
Ik heb volgens mij wel elke telefonist aan de lijn gehad daar :+

Het kan zijn dat het nu verholpen is hoor, en als ik weer terug naar Solcon zou gaan dat het goed gaat, maar toentertijd was de lijn iig totaal niet stabiel (ik runde game servers, IRC kanalen en een basic mailserver).

Edit: Volgens mij niet, want met Concepts nergels last. Maar was toentertijd een link die telkens terugkwam.

[ Voor 5% gewijzigd door Quad op 30-01-2013 00:40 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quad schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:26:
Is dat niet te regelen via NAT? [...]
Blijkbaar niet zomaar, zie servies in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || summer special"

Hoe lang geleden was die ervaring met Solcon die je beschrijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Anoniem: 104017 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:46:
[...]

Blijkbaar niet zomaar, zie servies in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || summer special"

Hoe lang geleden was die ervaring met Solcon die je beschrijft?
Ik zit sinds begin maart 2011 bij Concepts, daarvoor een dikke jaar en twee maanden Solcon. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, thx.

Ik zat wat te googlen op vorst en glasvezel en ik vind warempel inderdaad wat links die zeggen dat vorst en glasvezel geen vriendjes zijn.

't heet kennelijk 'n 'freeze-up' (hoe toepasselijk). Zie bijvoorbeeld http://www.polywater.com/icefree3.html

Het komt blijkbaar door vervorming van de kabel (door ijs of druk van zand/stenen als de kabel boven de vorst-lijn komt) en/of door water/condens in de kabel of splitter (pop?) onder de grond. Blijkbaar vaak voor/na bruggen waar de leidingen recht in de vorst hangen.
Als de vorst (vanaf -5 graden lees ik hier en daar) voorbij is schijnt 't weer normaal te werken.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 104017 op 30-01-2013 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Haha, dat verhaal over icefree met fibers is al stokoud. En heeft te maken met de manier waarop de glasvezels aangelegd zijn.

Dat gebeurt, zeker door Reggefiber, heden ten dage, in Nederland echt wel anders.
En ja, als een schakelkast of duct in de grond vol zou lopen met water heb je idd een probleem. Maar dat geldt voor alle soorten kabels...
En op de diepte waarop de FttH kabels liggen (minstens 50cm en dieper) zit er echt geen vorst in de grond in Nederland...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anoniem: 104017 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:09:
@Koffie: Zou solcon niet bijvoorbeeld tijdelijk 'n adsl-lijntje kunnen activeren voor je? Ze leveren immers adsl en 'n vaste lijn met telefoonaansluiting is lang niet overal meer verplicht.

Of kijk hier eens: http://www.alice.nl/vergelijk/
Maandcontracten zonder vaste lijn voor adsl.
Er is vast iemand die je 'n maandje 'n adsl modem kan lenen hier. (Misschien ben ik zelfs zo 'gek' als we dat 'n beetje practisch rond krijgen).
Bedankt! :* maar ik heb sowieso geen prik meer op mijn analoge lijn.
Grootste nadeel van een downtime bij overstap is dat ik geen TV meer heb. In een gezin met 2 kids is het gewoon niet haalbaar om 3 tot 4 weken zonder triple-play te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:21
Bestaat er niet meer zo'n Probeer digitenne nu 1 maand voor bedrag X en dat je met je behulpzame buren afspreekt even een paar dagen hun wifi te gebruiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
@Koffie, maandje Ziggo + opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ziggo zal niet gaan in Lelystad... >:)

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 30-01-2013 10:40 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

tha_bulldog schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:13:
Bestaat er niet meer zo'n Probeer digitenne nu 1 maand voor bedrag X en dat je met je behulpzame buren afspreekt even een paar dagen hun wifi te gebruiken? :)
Hmm .. een mogelijkheid is om even een kaartje bij mijn ouders op het abo te zetten (van digitenne), mijn TV heeft een ingebouwde DVB-T decoder.
Zit ik alleen nog met internet.
De buren kan ik geen wifi van pakken, daar is de afstand te groot voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:08:
[...]
Zit ik alleen nog met internet.
Koffie schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:01:
[...]
Bedankt! :* maar ik heb sowieso geen prik meer op mijn analoge lijn.
You're welcome! Wat bedoel je precies met 'geen prik meer' op je analoge lijn?
Hebben ze je analoge lijn doorgegraven en niet meer gerepareerd (zoals bij onze buren bij de aanleg van glasvezel)?
Anders is mijn suggestie hierboven toch een optie?: zonder vaste lijn abo (bij kpn) toch adsl en maar voor 'n maand (of 2). (Ook bekend als maandcontract zonder vast telefoon abbo).

Mijn gedachte is als volgt: Als 'ze' (sommige providers) het niet leuker kunnen maken ('troep' leveren), moeten wij (tweakers) 't makkelijker maken (om op te zeggen).
Des te meer mensen die kunnen protesteren tegen troep (er zijn immers gouden bergen beloofd, of in elk geval 'n volwaardige vervanging/opvolger voor bestaande technologiën) dmv 'n opzegging/verhuizing naar 'n fatsoenlijke provider, des te duidelijker het wordt wat mensen willen en daar zijn wij tweakers ook weer gebaat bij.
Het is immers 2013 en als er niet 'en-masse' wordt geklaagd/opgezegd dan zegt tegenwoordig elke leverancier/provider dat ze leveren wat mensen willen (en dat wij tweakers niet 'zo moeilijk' moeten doen).
Maarja een 'content lijn' is geen internetverbinding, maar 'n 'internetverbinding' kan probleemloos content leveren.

ehtweak schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:32:
Haha, dat verhaal over icefree met fibers is al stokoud. En heeft te maken met de manier waarop de glasvezels aangelegd zijn.

Dat gebeurt, zeker door Reggefiber, heden ten dage, in Nederland echt wel anders.
En ja, als een schakelkast of duct in de grond vol zou lopen met water heb je idd een probleem. Maar dat geldt voor alle soorten kabels...
En op de diepte waarop de FttH kabels liggen (minstens 50cm en dieper) zit er echt geen vorst in de grond in Nederland...
Uit pure 'academische' nieuwsgierigheid: kun je daar wat meer bij uitleggen (waarom dat niet kan in Nederland)? Hoe zit het met 'oudere' aansluitings gebieden met 'oudere' technologiën? En terwijl mij ook opviel dat nog steeds overal erop gehamerd wordt dat de fiberlijn onder vorst-niveau begraven moet zijn, kan ik me ook voorstellen dat men nog steeds soms over 'n brug moet (lijkt me pratischer/goedkoper dan onder 'n bestaande gracht/kanaal door te gaan).
Ik zie ook voor huizen aan openbare straatkant al maanden 'n stukje glasvezelkabel uit de grond steken en in uitgaansgebieden zit daar vaak niet eens meer 't afdichtdopje op. Wat als daar (grote hoeveelheden) vocht in komt? Bij veel plekken wordt ook de kabel bovengronds het huis binnen gevoerd en dan kom je zeker wel in de vorst-regio. Ik heb de monteurs ook niet zien controleren of er vocht in de kabel zat toen ze de kabels kwamen afmonteren overigens.
Let wel, dit is pure 'academische' nieuwsgierigheid, ontstaan door Quad's observatie dat zijn verbindings-problemen verband leken te hebben met sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hier in Lelystad wordt er nergens langs/naast een brug glasvezel gelegd. En geloof me, we hebben heel wat water hier...
Rotondes, fietstunneltjes, vaarten, sluisjes, dijklichamen, ze hebben overal gestuurde boringen uitgevoerd en is de glasmantelbuis, diep onder de grond verdwenen. En daar worden dan later de werkelijke fibers doorheen geblazen.

Dat amerikaanse artikel was al meer dan 10 jaar oud en ging voornamelijk over het verkopen van een antivries middel in die buizen... :+

Het punt waar de fibers het dichts bij de oppervlakte komen, is bij ieders voordeur, waar 'ie in de kruipruimte verdwijnt.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wel opmerkelijk is dat ik sinds ik bij Solcon weg ben (en er is aardig wat sneeuw gevallen en gevroren), nergens last meer van gehad.

Ik weet dan ook niet wat het is.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, duidelijk (goed punt wat betreft de polder idd) :)

Maar hier is 'n half jaartje geleden nog lang niet bij iedereen de kabel ondergronds binnen gevoerd. Bij veel mensen loopt er 'n buisje langs de straatkantmuur langs de voordeur omhoog en wordt rechtstreeks de meterkast in geboord. Ook nog 'n flinke knik erin, want ja, die buis moet toch strak tegen de muur aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gaat het dan toch gebeuren?
Solcon gaat zelf TV streams leveren en stop met Glashart Media.

http://www.totaaltv.nl/index.php?action=nieuws&id=12765
http://www.perssupport.nl...eren+via+DSL+en+glasvezel
http://www.telecompaper.c...later-ook-op-ftth--943578

Alleen een beetje apart dat ze op hun eigen website er (nog) geen melding van maken...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Het is vooralsnog alleen op DSL verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
ehtweak schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 07:16:
Gaat het dan toch gebeuren?
Solcon gaat zelf TV streams leveren en stop met Glashart Media.

http://www.totaaltv.nl/index.php?action=nieuws&id=12765
http://www.perssupport.nl...eren+via+DSL+en+glasvezel
http://www.telecompaper.c...later-ook-op-ftth--943578

Alleen een beetje apart dat ze op hun eigen website er (nog) geen melding van maken...
Op hun eigen site wordt dit ook genoemd, iig dat ze het via DSL leveren,

FTTH.. ik ben benieuwd. Het zou voor mij welkom zijn, de streams die ze op de Dune box hebben zijn hogere kwaliteit dan die van GHM, en wat ik zo gezien heb staat de gui me ook wat beter aan.

En ik hoop dat Solcon als partij wat meer mogelijkheden heeft bij de nieuwe toeleverancier, bij GHM hadden ze (net als de andere providers) volgens mij 0,0 inspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:34:

Grootste voordeel is dat ik op GHM blijf zitten, zodat ik gebruik kan blijven maken van mijn bestaande Amino appratuur (niet dat die perfect zijn .. :X ).

Ik probeer nu de prijzen van Lijbrandt en Solcon te vergelijken, maar echt makkelijk is dat niet :)
Zo, uiteindelijk is het gelukt! :)

Eerst contact gelegd met Solcon of ze dit proces een beetje wilde begeleiden en van te voren al mijn vragen konden beantwoorden. Vervolgens Lijbrandt opgezegd op de datum die met Solcon afgesproken was.
Solcon heeft het redelijk goed in de gaten gehouden en zodra het kon de aanvraag bij Reggefiber neergelegd.
Omdat ik al een Genexis modem op de glasvezel had zitten, en ook nog Amino's in huis had was ik precies 1 week later weer in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Welkom 8)

Ik zit nog op reactie te wachten van Solcon m.b.t. de DSL TV kwaliteit.
Tot op heden nog niks gehoord.. Ook niet of dat de FTTH streams beter zijn dan de huidige DSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Laatst online: 09-06-2015
Koffie schreef op zondag 14 juli 2013 @ 08:34:
[...]

Zo, uiteindelijk is het gelukt! :)

Eerst contact gelegd met Solcon of ze dit proces een beetje wilde begeleiden en van te voren al mijn vragen konden beantwoorden. Vervolgens Lijbrandt opgezegd op de datum die met Solcon afgesproken was.
Solcon heeft het redelijk goed in de gaten gehouden en zodra het kon de aanvraag bij Reggefiber neergelegd.
Omdat ik al een Genexis modem op de glasvezel had zitten, en ook nog Amino's in huis had was ik precies 1 week later weer in de lucht.
Ben erg benieuwd naar je bevindingen. Zit zelf bij XMS, maar als daar teveel gewijzigd gaat worden door de overgang naar Telfort ben ik op zoek naar een goed alternatief mét als eis een vast IP-adres. Is als ik het goed heb bij Solcon standaard? Daarnaast zie ik op de website exact hetzelfde aanbod qua televisie als bij XMS voordat KPN de boel kwam verzieken... Ik kijk geregeld RTV Oost en dat ziet er momenteel toch een stukkie waziger / fletser uit dan voorheen. Of het moet de warmte zijn die me parten speelt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Meultje schreef op maandag 22 juli 2013 @ 18:32:
[...]

Ben erg benieuwd naar je bevindingen. Zit zelf bij XMS, maar als daar teveel gewijzigd gaat worden door de overgang naar Telfort ben ik op zoek naar een goed alternatief mét als eis een vast IP-adres. Is als ik het goed heb bij Solcon standaard? Daarnaast zie ik op de website exact hetzelfde aanbod qua televisie als bij XMS voordat KPN de boel kwam verzieken... Ik kijk geregeld RTV Oost en dat ziet er momenteel toch een stukkie waziger / fletser uit dan voorheen. Of het moet de warmte zijn die me parten speelt :-)
Het is niet zo dat je een vast IP adres krijgt, maar het komt er wel op neer. Ik heb al 2 jaar hetzelfde IP adres, maar het is niet gegarandeerd. Als er iets mis met je verbinding bijvoorbeeld kunnen ze je IP aanpassen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Laatst online: 09-06-2015
Zenix schreef op maandag 22 juli 2013 @ 19:17:
[...]

Het is niet zo dat je een vast IP adres krijgt, maar het komt er wel op neer. Ik heb al 2 jaar hetzelfde IP adres, maar het is niet gegarandeerd. Als er iets mis met je verbinding bijvoorbeeld kunnen ze je IP aanpassen bijvoorbeeld.
Is het een gereserveerd ip op basis van mac-adres..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Voordat ze de website op de schop namen stond er bij dat je een vast IP krijgt.
Kijk je nu in de algemene voorwaarden van Glasvezel, staat het er nog steeds.

TV is op glasvezel nog steeds via GHM, en het aanbod kan dus van de ene op de andere dag aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 529647

Deshmir schreef op maandag 15 juli 2013 @ 08:07:
Welkom 8)

Ik zit nog op reactie te wachten van Solcon m.b.t. de DSL TV kwaliteit.
Tot op heden nog niks gehoord.. Ook niet of dat de FTTH streams beter zijn dan de huidige DSL.
Zijn jouw vragen inmiddels beantwoord?
Meultje schreef op maandag 22 juli 2013 @ 23:08:
[...]

Is het een gereserveerd ip op basis van mac-adres..?
Solcon geeft in principe alle klanten een vast ip-adres, wat naar aanleiding van een dhcp-aanvraag wordt uitgegeven. Dit ip-adres staat bij ons statisch ingesteld, en zal dus het zelfde zijn, tenzij wij dit wijzigen.

Mocht het nodig zijn, dan hebben we theoretisch het recht om een ander ip-adres toe te kennen aan een klant. In de praktijk proberen we dit uiteraard zo veel mogelijk te voorkomen.
Deshmir schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 07:50:
Voordat ze de website op de schop namen stond er bij dat je een vast IP krijgt.
Kijk je nu in de algemene voorwaarden van Glasvezel, staat het er nog steeds.

TV is op glasvezel nog steeds via GHM, en het aanbod kan dus van de ene op de andere dag aangepast worden.
Voorlopig zal dit (betreffende de TV via GHM) inderdaad zo blijven. Mocht dit worden aangepast, dan worden onze klanten hier uiteraard over geinformeerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 529647 op 23-07-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Anoniem: 529647 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:36:
[...]
Zijn jouw vragen inmiddels beantwoord?
Helaas nog niet, maar hadden nogal hoge technisch waarde.
Om eerlijk te zijn verbaast me het ook niet dat ze niet zijn beantwoord ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Weet iemand of de tv signaal encrypt wordt verstuurd?, het gaat hier over ADLS, maar denk dat het niet uitmaakt met glasvezel.
Wil namelijk een tvserver maken, mocht ik overstappen naar solcon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
McGreenNL schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:09:
Weet iemand of de tv signaal encrypt wordt verstuurd?, het gaat hier over ADLS, maar denk dat het niet uitmaakt met glasvezel.
Wil namelijk een tvserver maken, mocht ik overstappen naar solcon
ADSL en Glasvezel zijn 2 verschillende platformen; adsl gebruikt een DuneHD, glasvezel de Amino's.

Bij glasvezel ben je onderhevig aan veranderingen die KPN doorvoert over het platform.
ADSL zou ik niet zeker kunnen zeggen; je zou het 7 dagen uit kunnen proberen en vervolgens opzeggen als het niet bevalt. (even buiten beschouwing gelaten dat je maximaal 2 HD zender kan bekijken over ADSL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tijdens mijn vakantie zou mijn telefoonnummer geporteerd worden naar Solcon.
Bij thuiskomst was mijn nummer nog steeds niet bereikbaar. Omdat er nog steeds geen lampje bij het telefoon icoontje brandde op de Genexis begon ik al een vermoeden te krijgen wat er aan de hand was. Een telefoontje naar de helpdesk bevestigde mijn vermoeden : VoiP word niet door de genexis afgehandeld maar door de gratis meegestuurde Technicolor router.
Aangezien ik dat flutding absoluut niet wil gebruiken moest ik verder zoeken.
De helpdesk kon mij keurig voorzien van alle VoiP gegevens (user.pass,servers,etc.) en zo kon ik zelf een VoiP naar analoog kastje installeren.
Omdat dit toch weer een investering van 40 euro is, ben ik eerst met dit technicolor gaan spelen.

Ik heb VoiP nu als volgt aan de praat, zonder extra kosten : Vanuit mijn switch loopt er een netwerkkabel naar de WAN port van de Technicolor. De Technilcor krijgt op de WAN port een private IP adres van mijn eigen router. Vervolgens op de eigen router port 5060 geforward naar het IP adres van de technicolor.
Aan de technicolor vervolgens mijn analoge lijn, en ik kan weer netjes bellen :Y)

Het had ook anders gekund, maar dit scheelde mij iig aanschafkosten van iets nieuws (en qua stroomverbruik zal het elkaar ook niet ontlopen).

Wel jammer dat Solcon het VoiP gedeelte op deze manier oplost en je bijna verplicht de Technicolor tot centraal apparaat in te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Koffie schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 20:44:
Wel jammer dat Solcon het VoiP gedeelte op deze manier oplost en je bijna verplicht de Technicolor tot centraal apparaat in te zetten
Ik vind dat dan juist weer een groot voordeel. Je kunt je eigen voor hardware gebruiken, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de kpn experia box waar je verplicht bent hun dichtgetimmerde box te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Waar ik alleen geen zak van begrijp, is dat ik op mijn iPhone 4S via de Technicolor gewoon 50Mbps kan halen in een speedtest maar ik dat zelfs als ik m'n telefoon op een Time Capsule leg niet voor elkaar krijg.. Al zeker 20 routers geprobeerd, snap er geen zak van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

avdkooij schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 02:34:
[...]

Ik vind dat dan juist weer een groot voordeel. Je kunt je eigen voor hardware gebruiken, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de kpn experia box waar je verplicht bent hun dichtgetimmerde box te gebruiken.
Voorheen (bij Lijbrandt dus) kwam er 'gewoon' analoog telefonie rechtstreeks uit het glasvezelmodem, stuk handiger IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:38
Ik heb nu al een lange tijd Solcon als provider en vind het prima werken.

Nu heb ik een vraagje. Ik gebruik een Synology DS212j en wil deze graag aansluiten op mijn Netgear WNDR3700. Nu heb ik alle spullen voor onderstaand plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://i.snag.gy/RLLGy.jpg

Nu moet ik volgens de handleiding mijn internet uitzetten op de Thompson modem. Ik kan echter niet vinden waar ik dat zou moeten doen.

Ik heb dit als handleiding gebruikt.

Wie zou mij hier verder in kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Volgens mij heb je die hele Technicolor niet nodig en kan je gewoon je Netgear direct op de Genexis aansluiten. Dan hang je daar gewoon je Synology aan.

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:38
Dat snap ik, maar hoe gaat dan mijn VOIP werken? Daarvoor heb ik toch echt het VLAN gedeelte nodig!

• Deshmir
Hoezo heb je een VLAN nodig voor VoIP?

Anoniem: 459573

tha_bulldog schreef op woensdag 27 november 2013 @ 20:51:
Volgens mij heb je die hele Technicolor niet nodig en kan je gewoon je Netgear direct op de Genexis aansluiten. Dan hang je daar gewoon je Synology aan.
Niet helemaal. Wat je moet doen is het MAC adres van die Technicolormodem (van Solcon) in je Netgear router neerzetten, anders krijg je geen WAN IP.

Indien glasmodem (aan de muur) een genexis betreft, dan zou de opzet zijn: Glaskast aan de muur > Netgear router > Switch > PC's etc.

Je TV decoder sluit je namelijk rechtstreeks op het glasmodem aan bij Solcon op de tweede poort. Eerste poort wordt gebruikt voor data.

Telefonie bij Solcon kan rechtstreeks op Genexis (aan de muur).

Er zit in de Genexis ook nog een modulator in voor analoge/DVB-C TV. Solcon maakt intussen gebruik van een eigen opgezette TV dienst, en niet meer rechtstreeks via Glashartmedia. Dat is een tijdje geleden veranderd. Aangezien Solcon een *Christelijke inslag heeft als provider (geen grap, zie bronvermelding om misverstanden te voorkomen) zijn alle pornokanalen daarmee verdwenen uit het pakket. ;)

*Solcon werkt vanuit christelijke waarden en normen, wat duidelijk tot uitdrukking komt in de persoonlijke en integere manier van samenwerking - zowel intern als extern - en uiteraard in de zorgeloze dienstverlening aan klanten. Bron: http://www.solcon.nl/over-ons/profiel/visie-en-missie/

• DJSmiley
DJustin schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:03:
Dat snap ik, maar hoe gaat dan mijn VOIP werken? Daarvoor heb ik toch echt het VLAN gedeelte nodig!
VOIP gaat niet PERSE via een eigen vlan. Je kan bij Solcon ook gewoon je sipgegevens opvragen en het zelf in een ATA of IP toestel gebruiken. Dan heb je helemaal geen Thomson nodig.
Anoniem: 459573 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:39:
[...]

Niet helemaal. Wat je moet doen is het MAC adres van die Technicolormodem (van Solcon) in je Netgear router neerzetten, anders krijg je geen WAN IP.
Hoeft niet perse, is wel t snelst. Maar als je lease verloopt kun je gewoon een ander apparaat erop hangen. Mac clonen is wel sneller, je hoeft dan niet te wachten tot je lease verloopt of te releasen.
Indien glasmodem (aan de muur) een genexis betreft, dan zou de opzet zijn: Glaskast aan de muur > Netgear router > Switch > PC's etc.

Je TV decoder sluit je namelijk rechtstreeks op het glasmodem aan bij Solcon op de tweede poort. Eerste poort wordt gebruikt voor data.

Verschilt per netwerk gok ik. Bij mij (WMP+) is de modem alleen modem en CATV receiver (CRA-F12tc), en wordt voip vanuit de Thomson geleverd. Misschien dat in de 'eigen' gebieden of gebieden waar een andere CPE gebruikt wordt dat anders is.
Er zit in de Genexis ook nog een modulator in voor analoge/DVB-C TV. Solcon maakt intussen gebruik van een eigen opgezette TV dienst, en niet meer rechtstreeks via Glashartmedia. Dat is een tijdje geleden veranderd. Aangezien Solcon een *Christelijke inslag heeft als provider (geen grap, zie bronvermelding om misverstanden te voorkomen) zijn alle pornokanalen daarmee verdwenen uit het pakket. ;)
Afaik zijn die pakketten niet op alle netwerken beschikbaar, bij mijn weten wordt hun 'eigen' dienst alleen over xDSL en toekomstig FttH in Harderwijk geleverd. Op WMP+/WDGO netwerken afaik (nog?) niet.

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 28-11-2013 19:54 ]

Anoniem: 459573

DJSmiley schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:53:
[...]
Afaik zijn die pakketten niet op alle netwerken beschikbaar, bij mijn weten wordt hun 'eigen' dienst alleen over xDSL en toekomstig FttH in Harderwijk geleverd. Op WMP+/WDGO netwerken afaik (nog?) niet.
Wat ik weet toen ik 2 of 3 jaar geleden IPTV van Solcon had (via glas met de Amino HDTV ontvanger), was dat ze de TV diensten nog via Glashart Media leverden. Zo zat o.a. Meiden van Holland, Private Spice en meer van die meuk in het pakket. Nadat Solcon het in eigen beheer heeft genomen ben ik (ik had inmiddels geen IPTV meer van ze), eens in de zenderlijst gaan kijken en al die XXX kanalen waren toch écht weg! :D

Zie ook: http://www.solcon.nl/klantenservice/informatie/zenderlijst/

Gezien deze lijst algemeen is en ik niet praat over xDSL of FTTH harderwijk, denk ik dat er inmiddels toch weer e.e.a. is veranderd.

Geen enkele erotiekkanaal of iets van deze genre te vinden. Destijds toen het nog via Glashart rechtstreeks ging was het geen enkel probleem. Daarom vind ik het zo typisch en moest ik het even vermelden.

• Zenix

Zenix

BOE!

Anoniem: 459573 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:39:
[...]

Je hoeft je MAC totaal niet te clonen, je krijgt gewoon WAN IP als je eigen router aansluiten duurt een paar minuten maar dan is het klaar.
Verder Solcon levert nog gewoon Glashart Media TV via de Glasvezel. Ik haal met mijn IPTV server de zenderlijst altijd op bij GHM, en daar staan alle erotiek kanalen van GHM gewoon in. Maar het klopt dat ze het niet meer aanbieden in hun abonnementen, omdat het niet in hun visie past.

Ik ben zelf nog steeds heel tevreden over Solcon maak in 2,5 jaar één keer onderhoud gehad op verbinding in de nacht waardoor die wegviel voor de rest nooit uitval of storing gehad. Ik gebruik wel altijd mijn eigen router en Linksys PAP2T voor voip.

[ Voor 8% gewijzigd door Zenix op 28-11-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitchie
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik ben van plan over te stappen van UPC naar glasvezel. Solcon is bij ons beschikbaar.
Dit moet dan een 3 in 1 pakket zijn.

Maar ik vraag me 1 ding af. Op dit moment heb ik een basis tv pakket van Upc. Ik heb in mijn tv een ci+ module zodat ik geen extra tv tuner of ander kastje van de provider bij mijn platte tv nodig heb.
Mijn tv is voorzien van een dvb-c tuner.

Wat ik wil is dus een basis pakket tv zenders via een analoge lijn en ik wil GEEN externe ontvanger of een ander kastje om wil televisie te kunnen kijken.

Grote vraag: kan dit?
Alvast bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ja hoor, Solcon levert nog steeds Glashart media DVB-C bij hun glasvezel producten. Je kan dus zonder problemen NED1/2/3 HD en de rest van het basispakket in SD bekijken zonder Amino ontvanger. Hier is geen smartcard voor nodig zoals dit bij UPC was (inmiddels daar voor het basispakket ook niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitchie
  • Laatst online: 08-12-2024
@tha_bulldog bedankt voor je reactie. Maar wat kan ik niet als ik de amino ontvanger niet heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Je hebt dan alleen het basispakket en alleen NED1/2/3 HD. Je kan niet van de overige HD zenders die je wel bij de Amino krijgt gebruik maken en je kan geen pluspakketten afsluiten.

Als dit je verder niet interesseert, zou ik lekker via DVB-C kijken :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste