[Solcon Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Verkeerde topic

[ Voor 94% gewijzigd door bjusterbaarlik op 08-09-2026 12:52 ]

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-09 17:26
Inmiddels is hier het Solcon internet + tv pakket opgeleverd en ik ben toch wel positief verrast. Heb de Fritzbox mooi als router kunnen instellen en de wifi hiervan uitgeschakeld, die dan weer bedraad verbinding maakt naar mijn Netgear Orbi mesh systeem op zowel de eerste als de 2e satelliet. Andere routers zoals die bij KPN of Odido geleverd worden raakten dan altijd in een lus/loop maar de Fritzbox lijkt hier zonder verdere maatregelen mee om te kunnen gaan! De gigabit beloofde snelheid lijkt uiteindelijk wel bij zo'n 800 tot 850mbit op te houden, maar dat mag de pret niet bederven... De arris tv ontvanger doet hier ook precies wat hij moet doen: lineaire tv ontvangen en deze eventueel kunnen pauzeren en terugkijken. Hij mist dan wel van die app functionaliteit, dus direct vanaf dit kastje YouTube of Netflix kijken is niet mogelijk, maar ik doe dat sowieso al via een mini pc die is aangesloten op de tv. Het schakelen tussen zenders en de tijd dat het kost om acties uit te voeren zoals een programma terug kijken gaat snel en soepel, zo uit mijn herinnering zelfs beter dan met de mediaboxen die KPN en Ziggo leveren. De 4K zenders ontbreken wel, maar dat is te overzien :)

In vino veritas, in aqua sanitas

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-09 17:26
Wat ik mij dan wel afvraag is waarom providers (waaronder Solcon ook) allemaal shielded UTP S/FTP kabels meeleveren. De router, omvormer van glas naar utp, tv decoder etc hebben allemaal geen aarde aansluiting op de stroomtoevoer, dan is het toch zinloos of werken ze juist als een antenne, waardoor je méér kans hebt op storingen, of mis ik iets? Heb in iedergeval deze kabels niet gebruikt, maar nieuwe cat 6 unshielded van Kabeldirekt hiervoor ingezet.

In vino veritas, in aqua sanitas

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-09 17:24

TVL

Kreeg een mail van Solcon dat opnemen is uitgebreid:

Goed nieuws: je kunt voortaan tot 300 uur aan programma’s opnemen. Eerder was dit maximaal 100 programma’s. Met deze uitbreiding krijg je dus veel meer opnameruimte.

Zo heb je meer ruimte om je favoriete films en series te bewaren en later terug te kijken.

Je hoeft hiervoor niets te doen. De uitbreiding is vanaf nu automatisch beschikbaar.

Opzich dat ik liever dat ze wat meer aan de functionaliteit zouden doen met oa een update van de TV box, qua UI en als ik iets in de app opneem dit ook goed zichtbaar is op de box en andersom. Nu zie ik vaak oude afleveringen als ik een serie opneem en soms verdwijnen opnames.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:49
Tja nu heb ik een glasvezelaansluiting, kan ik nog geen abonnement nemen:

Wij zien dat uw glasvezelaansluiting nog niet geheel correct in onze systemen is geregistreerd. Hierdoor is het op dit moment nog niet mogelijk een abonnement af te sluiten.

Wij hebben uw melding doorgezet naar de afdeling die verantwoordelijk is voor een juiste afmelding van uw glasvezelaansluitpunt. Zij zullen de wijziging voor u doorvoeren. 

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 10 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-Y2QpXdYM3ELd4U-xCOlztE6jA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4o9GYgjoGNsiQej72OufkGqz.png?f=user_large Ik ben sinds dit weekend over van Ziggo naar Solcon. Klein verschilletje qua ping. Solcon zit gemiddeld 10 ms lager dan Ziggo (4 ms t.o.v. 14 ms).
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste