Dat is dan goed nieuws! top en dank voor het controleren.Kaspers schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 11:17:
[...]
Jep, dat werkt dus prima. Goeie zet van Solcon om over te stappen op het nieuwe platform!
Volledig begrijpelijk, maar aan jouw kant is het niet heel spannend. Je krijgt als het goed is een NTU en router opgestuurd, die NTU zou je in principe als je dat durft zelf kunnen verwisselen met de oude. Maar ik zou er iig achteraan gaan, dit klinkt een beetje als de verhalen die ik hier en daar al las op internet, dat er helaas ook e.e.a. fout gaat bij Solcon en migraties.supercop7373 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 12:43:
Vandaag maar weer eens gebeld met Solcon omdat ik niet alle vertrouwen in heb dat ik 2/2 ook daadwerkelijk over ga.
02/12 bestelling ingeschoten via Pricewise met overstapservice. Nu nog Youfone (AON-GoF). Blijkt dat ik bij Solcon naar XGS-PON gezet ga worden. Dit via een ingeschoten ticket ook bevestigd gekregen.
Tot op heden geen monteurlink en hardware ontvangen. Dus maar even gebeld wat de status is…antwoord: Wij zien geen monteur staan. En de netbeheerder (KPN Netwerk) moet dat doen.Doorverbonden naar de technische afdeling die aangeven dat het idd XGS-PON moet worden maar dat er blijkbaar ergens wat fout is gegaan dus weer een interne notitie naar de backoffice. Ik zou nog eea bevestigd krijgen.
Je raadt het al…niks gehoord dus 3 dagen later maar weer gebeld. Wederom het verhaal dat er geen monteur aanvraag zichtbaar is. Ze zouden kijken of ze iets richting KPN Netwerk kunnen??
Hardware wordt pas een week van te voren verstuurd…dus maar even afwachten dan.
Met overstapservice zou ik niet zonder internet moeten komen want Solcon moet de lijn bij Youfone opzeggen was het verhaal.
En dan hoop ik maar dat het patchen(op afstand???) goed gaat.
Ik heb er echter allerminst vertrouwen in dat dit goed gaat komen.
[ Voor 76% gewijzigd door Lord_Dain op 23-01-2026 13:14 ]
:strip_exif()/f/image/BHbmaHZUnl1X376XLYN8ntQs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/V37X8TJRlieta5LSoTPAPLgd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LyOBZdXXN1lGorxfe5Rb45Cn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N9CRzydOKRvoSujRktuSyok5.jpg?f=fotoalbum_large)