I intend to live forever. So far, so good.
Opgelost: de oplossing was om de FritzBox en ONT 15 minuten uit te zetten en eerst de ONT op te starten. Waarschijnlijk is de lease dan verlopen.
[ Voor 34% gewijzigd door Bassbounce op 13-05-2026 23:40 ]
De instellingen van mijn Fritzbox staan goed, maar toch heb ik alleen ipv4 bij Solcon.
Ik heb de vraag voorgelegd via het contactformulier op website van Solcon. Ik laat je de uitkomst weten.Mr Tim schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 09:54:
Hier ook Solcon op Deltafiber XGS-PON met alleen ipv4. Laat ff weten of ze het voor jou aanpassen👌
[ Voor 76% gewijzigd door Mr Tim op 14-05-2026 20:10 ]
Ik heb 1Gbs met vast bellen (wat eventueel elders kan of weg) voor €58,99, dat wordt €60,34. Het kan voor minder, o.a. naar 400Mbs of naar Jonaz maar dat laatste is bepaald niet stabiel
[ Voor 3% gewijzigd door Speedy-Andre op 16-05-2026 09:41 ]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual
Glazvezel + Fritz al een reboot gehad maar lost niks op. Fabrieksinstellingen ook al geprobeerd, maar helaas.
Edit:
Zojuist telefonisch contact gehad met Solcon, blijkt een storing te zijn in de regio, die is in onderzoek, klonk alsof het bij de glasvezel lijn ligt. Afwachten dus.
[ Voor 38% gewijzigd door Christoxz op 19-05-2026 08:06 ]
Ik heb vorige week een bericht gestuurd op de servicepagina van Solcon met de vraag of ik ook IPV6 kan krijgen en nu is het dus gerealiseerd.
[ Voor 6% gewijzigd door supercop7373 op 21-05-2026 11:48 ]
Wellicht kan @Economics je helpen, ik vermoed dat hij dicht bij de bron zit.Excavator schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:10:
Sinds afgelopen week ben ik ook overgestapt van Odido naar Solcon Glasvezel. Deze overstap vond een paar dagen geleden plaats tijdens mijn vakantie. Nu moet alleen de Nokia FTU nog worden aangemeld in het Solcon-systeem door de helpdesk, of eventueel door een monteur. Die staat echter pas voor woensdag ingepland. Helaas is de helpdesk vanwege het pinksterweekend pas dinsdag weer bereikbaar. Is hier toevallig iemand die een andere manier weet of hierbij kan helpen?
Hier zelfde mail gehad, alleen mijn situatie 400/400 van 61.99 naar 64.49supercop7373 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:47:
Kreeg zojuist een mail dat de prijs van 250/250 van 44,99 naar 45,99 gaat per (in mijn geval) februari 2027
U heeft het abonnement Glasvezel Internet & TV pakket Gigabit 1000/1000. U betaalt hiervoor nu € 68,99 per maand inclusief btw. Vanaf xx februari 2027 betaalt u € 71,49 per maand inclusief btw. Het nieuwe tarief is exclusief eventuele kortingen die u nu krijgt.
Telefoon move ik naar Cheapconnect, dan ben ik €8,95/jaar kwijt ipv straks.€30. In mijn 7530-ax zie ik dat een voip nummer toevoegen mogelijk is (niet verborgen of geblokkeerd). Niet echt nodig maar dan hoef ik m'n vaste en dect toestellen niet af te danken en hou ik een 2e nummer voor wat dan ook.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual
@nico445
Tot nu toe heb ik de verlengings aanbiedingen van Solcon als zeer karig ervaren.supercop7373 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 19:23:
Dat wordt in mijn geval op zeker weer overstappen na 1 jaar Solcon of hun verlengaanbieding moet goed zijn. Maar daar lees ik weinig over.
Maar dan eindig ik het contract na de periode en neem nieuw contract op naam echtgenoot. Het slaat nergens op dat dit nodig is, maar het is niet anders.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Ik heb beide niet, pas kort voor de oplevering werd bekend dat het een AON verbinding bleef. Mijn 7530-ax heeft nu firmware 8.25, hopelijk is die stabieler dan 8.20 (zo goed als 8.18). Binnenkort eens zonder m'n extra wifi AP testen of dat goed gaat.Sjakie0101 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:04:
Wanneer je op XGSPON zit dan blijf je daar op. Alle leveranciers op de glasvezel hebben hier rekening mee te houden. Je wordt niet meer terug gezet naar PON.
XGS-PON is zoals de naam al zegt een PON type.Sjakie0101 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:04:
Wanneer je op XGSPON zit dan blijf je daar op. Alle leveranciers op de glasvezel hebben hier rekening mee te houden. Je wordt niet meer terug gezet naar PON.
XGS-PON is toch sneller!
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh
Dat zal allemaal gepland moeten worden.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Check, zelfde.Donnu schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 14:36:
Ik wilde Solcon bellen vandaag maar een opgenomen boodschap zegt gesloten vanwege feestdagen…
Denk dat iemand verkeerde bandje aan heeft gezet in de centrale...
Geeft Solcon korting bij het verlengen van een contract?Speedy-Andre schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 20:45:
Toch wel veel, dus ik kijk elders nu m'n 2 jaar er op zit en ik in een maand weg kan.
Niet uit zichzelf, ik heb er niet naar gevraagd en ik heb al een dikke cashback gehad bij aanvang. Er kwam een mailtje met de nieuwe prijzen en het heugelijke nieuws dat je 10 pc's 'veilig' kan houden ipv 5. Wordt weer leuk, je betaalt vooraf dus deze maand heb ik de nieuwe prijs maar de 16e wordt mijn nummer naar elders geporteerd waardoor ze dat mogen corrigeren. Als dat een keer rond ik vertrek ik ook nogTVL schreef op zondag 14 juni 2026 @ 10:17:
[...]
Geeft Solcon korting bij het verlengen van een contract?
[ Voor 36% gewijzigd door Speedy-Andre op 14-06-2026 11:12 ]
Dat zou kunnen, maar ik ging niet voor niks weg met telefonie. Gezien de snelheid van verwerken bij Solcon zal het wel goed komen (porteren duurde een week), het valt me mee dat het per dag opzegbaar is. [edit]Telefonie heeft een opzegtermijn van een maand dus ik betaal het alsnog (€2,50 vanaf juli)plusboy schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 12:34:
Normaal gesproken zouden ze je dan een nieuw nummer geven als je de dienst aanhoudt.
[ Voor 20% gewijzigd door Speedy-Andre op 16-06-2026 14:28 ]
Is het iemand gelukt om via de Browser/Nieuwe APP TV te kijken? Met heel veel moeite het abonnementsnummer gevonden, want dat hadden ze niet toegestuurd. Staat ook nooit op de factuur, noch de welkomstmails (wel ordernummer, Relatienummer). En voor oude app heb ik het TV Accountnummer.
Maar gevonden dus. Echter tv.solcon website laat bij inloggen spaties in dat nummer niet toe. Zonder spaties blijft de voortgangsstreep steken, inloggen link blijft grijs, de abonnementsnummer onthouden vierkantje ook.
Dus kom niet verder.
Ik weet het we betalen zo altijd teveel, maar alle gedoe is mij teveel.
[ Voor 8% gewijzigd door donaldk op 23-06-2026 21:25 ]
Hier is het een point2point netwerk, dus ik ging er vanuit dat we een Fritzbox kregen, echter Solcon ging met een PON belichten en dus die Huawei zonder functionele WiFi. Multifiber/WeServe installeerde wel een actieve laag.Speedy-Andre schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 09:55:
[...]
Ik heb beide niet, pas kort voor de oplevering werd bekend dat het een AON verbinding bleef. Mijn 7530-ax heeft nu firmware 8.25, hopelijk is die stabieler dan 8.20 (zo goed als 8.18). Binnenkort eens zonder m'n extra wifi AP testen of dat goed gaat.
Ga ik daar mee op vooruit of achteruit? Arris kabeldozen zijn niet altijd even gunstig in nieuws geweest.
Ik heb gebeld en via de mail een ander abonnee nummer gekregen dan op de website stond. Dus uiteindelijk gelukt.donaldk schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:13:
TV via browser/nieuwe app werkt niet
Is het iemand gelukt om via de Browser/Nieuwe APP TV te kijken? Met heel veel moeite het abonnementsnummer gevonden, want dat hadden ze niet toegestuurd. Staat ook nooit op de factuur, noch de welkomstmails (wel ordernummer, Relatienummer). En voor oude app heb ik het TV Accountnummer.
Maar gevonden dus. Echter tv.solcon website laat bij inloggen spaties in dat nummer niet toe. Zonder spaties blijft de voortgangsstreep steken, inloggen link blijft grijs, de abonnementsnummer onthouden vierkantje ook.
Dus kom niet verder.
Heb van Solcon ook een Arris box gekregen. Had hiervoor ook een Arris box van XS4ALL/KPN. De software op de box is heel anders en stukken minder als de KPN box. Met name opnemen van programma's vind ik niet goed. Als ik opnames plan zie ik in combinatie met de app de opnames niet synchroon. Ik zie dan in de app opnames staan die niet op de box staan en andersom.donaldk schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:41:
Ga ik daar mee op vooruit of achteruit? Arris kabeldozen zijn niet altijd even gunstig in nieuws geweest.
En nog iets fijns: reclame doorspoelen!Mr Tim schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 17:08:
Ik ben heel tevreden over Solcon TV via de Arris box. Ik kies voor TV kijken, terugkijken en opnemen. Daar is deze box geweldig in. Nooit een hapering. En als je er een beetje in verdiept, oplossingen voor opnemen en terugkijken, waar de andere providers jaloers op zijn. Solcon wat mij betreft kan deze nog jaren mee.
Ik ben niet ontevreden over de box, terugkijken en live tv kijken zijn prima. Wat ik wel vervelend vind is dat ik geregeld opnames niet terug zie en in de app niet altijd dezelfde staan. Misschien zie je wel alleen de opnames die je ingesteld hebt in de app in de app en op de box die op de box. Dat was in ieder geval niet zo bij de KPN Arris box.Mr Tim schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 17:08:
En als je er een beetje in verdiept, oplossingen voor opnemen en terugkijken, waar de andere providers jaloers op zijn. Solcon wat mij betreft kan deze nog jaren mee.
KPN software op de box is alleen beter. Jammer dat die niet gelijk is.
Ben overigens wel benieuwd naar jouw oplossingen.
[ Voor 12% gewijzigd door TVL op 27-06-2026 00:01 ]
Ik begreep 20 jaar geleden al niet waar die designprijzen voor Ruwido vandaan kwamen, want ergonomie was compleet ruk.
Ik denk dat ik de nieuwe boxen maar moet terugsturen en de oude houden. Enige pluspunt was dat er een ethernet kabeltje van een beetje fatsoenlijke engte bij zit. En dan is er dus niet eens stroom gezet op die Arris.
Op de Amino is dat slechts voor een deel van de kanalen. Meer bij live terugspoelen, bij terugkijken, bij nog minder kanalen. RTL/SBS groepen blokkeren dat.
Op de Artis werkt het voortreffelijk.donaldk schreef op maandag 29 juni 2026 @ 17:14:
[...]
Op de Amino is dat slechts voor een deel van de kanalen. Meer bij live terugspoelen, bij terugkijken, bij nog minder kanalen. RTL/SBS groepen blokkeren dat.
Bij KPN (en dus ook Solcon) is vooruitspoelen bij alle opnames toegestaan. En ja, opnemen is strikt gesproken gewoon streamen maar er is toch een onderscheid met "begin gemist"(waar het niet kan).donaldk schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 03:29:
Het is streaming dus server-side beperkt, RTL en SBS staan vooruitspoelen bij opnames en via de gemist optie niet (meer) toe.
In ieder geval in het contract dat KPN heeft met RTL en SBS.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Oude ONT van de KPN is exact dezelfde als die bij de fritz 4630 is geleverd, alles staat om max power, admin modem staat alles op 2.5GBps switch werkt alles op 2.5GBps maar ik krijg niets meer dan 1Gbps.
Monteur zou vrijdag komen maar die kwam niet, en komt nu maandag.
Is het de wijkkast, of mss ergens iets administratiefs bij Solcon intern?
First they take the words, then they take the meaning.
Nu net, 25 minuten, heeft geen effect helaas.Donnu schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 18:29:
Heb je al een keer de stroom van alles afgehaald
Je Fritzbox toevallig niet ingesteld op 1Gbit? Dit kun je meestal invullen bij Internet gegevens.Bad Brains schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 17:58:
Iemand een idee waarom ik geen 2GBps heb, alles is aangesloten.
Oude ONT van de KPN is exact dezelfde als die bij de fritz 4630 is geleverd, alles staat om max power, admin modem staat alles op 2.5GBps switch werkt alles op 2.5GBps maar ik krijg niets meer dan 1Gbps.
Monteur zou vrijdag komen maar die kwam niet, en komt nu maandag.
Is het de wijkkast, of mss ergens iets administratiefs bij Solcon intern?
It ain't stupid if it works!
Mijn bron was een Synology nas met 4x 1Gbs en link aggregatie op een switch met 10Gbs fiber.
Technische dienst van Solcon kon niets zien, dus ik moet weer bij gideon zijn.
Net de bijgeleverde ONT eraan gehangen, maar die wil niet connecten, de oude (zelfde Nokia) van de KPN doet het op 1Mbit.
Zou dat er niet mee te maken hebben dat je (iig bij Solcon) apart moet betalen voor opnemen?Barre73 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 10:35:
[...]
Bij KPN (en dus ook Solcon) is vooruitspoelen bij alle opnames toegestaan. En ja, opnemen is strikt gesproken gewoon streamen maar er is toch een onderscheid met "begin gemist"(waar het niet kan).
In ieder geval in het contract dat KPN heeft met RTL en SBS.
Dat is het juist wel, het is niet meer van deze tijd om voor iets te betalen wat je niet nodig hebt.Donnu schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 12:27:
Ik vind het niet van deze tijd dat je extra moet betalen om op te kunnen nemen.
Helemaal eens! Eveneens is de decoder verouderd.Donnu schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 15:09:
Ik bedoel eigenlijk meer het terugkijken .
Dat is bij andere zoals KPN en Delta geen probleem.
Niet voor niets is hun NPS score verhoogd lees ik op Delta gebruikersforum en KPN community en TotaalTV:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-leidt-tvmarkt-in-tevredenheidsonderzoek-delta-ziet-nps-het-meeste-stijgen/
[ Voor 8% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-07-2026 08:48 ]
Daar heb ik al een Apple TV voor. Ik gebruik de stb echt alleen voor live tv, dus vind het wel prima dat je een kaal basis abonnement hebt met opties die je tegen betaling aan kan zetten.Donnu schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 15:09:
Ik bedoel eigenlijk meer het terugkijken .
Gewoon airplay gebruiken. Maar de programma's die ik terug wil zien kan je vaak ook via NPO start of Videoland terug zienDonnu schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:09:
Ik wou dat de Apple tv hiervoor kon gebruiken, maar zowel Solcon als KPN vertikken het een televisie app uit te brengen voor de Apple tv 4K.
Ik zit nog steeds op 1Gbit, ook via wifi kom ik niet hoger (S25u) dan 940.
Dat wordt dus WEERRRRRR bellen met Solcon, het is echt erg slecht allemaal.
Welke ONT en router heb je?Bad Brains schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 15:46:
Nou hier een kleine update, monteur is gister langsgeweest en heeft de Solcon ONT geplaatst.
Ik zit nog steeds op 1Gbit, ook via wifi kom ik niet hoger (S25u) dan 940.
Dat wordt dus WEERRRRRR bellen met Solcon, het is echt erg slecht allemaal.
Heeft de Fritz!box een 2.5Gbps verbinding met de ONT? Kun je uitlezen in de interface. Als je het niet hebt vervang dan eens de UTP kabel tussen beide.Bad Brains schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 18:26:
Fritz 4630 en de Nokia ONT, dezelfde die ik voor de KPN had maar schijnbaar toch vervangen moest worden.
Bij mij heeft alleen mijn Mac een ethernet poort die deze hogere snelheid aan kan. Als ik bijvoorbeeld een snelheidstest doe op mijn Apple TV 4K krijg ik nooit een hogere snelheid te zien dan 1 gbps omdat dit de limiet is van de ethernet poort.
https://www.speedtest.net/my-result/d/882065614
[ Voor 12% gewijzigd door Donnu op 12-07-2026 07:39 ]
Dat is dan wel tussen pc en nas want internet is hier tot 1Gbs (sneller kost me te veel).
Zet je Linux op diezelfde pc dan kan het opeens wel met 1 dikke netwerk aansluiting.
Solcon viel positief op omdat ze:
- opereren op het KPN netwerk
- zelfs dochteronderneming van KPN zijn, waardoor bepaalde voordelen (korting op mobiel) in stand blijven
- gewoon DHCP ondersteunen (incl. IPv6)
Mijn verwachtingen waren dan ook dat ik een vergelijkbare verbinding zou hebben, zonder de nadelen van PPPoE.
Vandaag is de verbinding opgeleverd.
DHCP, incl. IPv6 werkt out of the box perfect. Kwestie van wat instellingen aanpassingen in de UniFi setup en klaar. <rant>Waarom is het zo moeilijk voor KPN om dit ook te bieden? Zover ik weet is het zelfs mogelijk om dit (tijdelijk) naast PPPoE aan te bieden..</rant>
Maar... De downloadsnelheid valt stiekem een beetje tegen. Ik kom gemiddeld uit op een downloadsnelheid van 800-850Mbps tegen een eigen Solcon speedtest server. Upload zit rond de 920-940. Bij een 1Gbit verbinding. Ik had eigenlijk tegen een eigen speedtest server wel een snelheid van 930/930 verwacht. Ik heb het op verschillende momenten van de dag getest waar er verder geen verkeer op mijn netwerk is, dus daar ligt het niet aan.
Test ik tegen andere test servers dan is de snelheid nog veel lager, dan kom ik niet eens boven de 600 Mbps uit.
Zover ik me kan herinneren haalde ik met KPN wél hogere snelheden bij andere test servers, dus het lijkt er op dat het netwerk van Solcon naar de rest van het internet een stuk minder capaciteit heeft.
Nu was dit het grootste risico van overstappen naar een wat kleinere ISP, dus heb bewust maar voor een jaarcontract gekozen. En KPN rekende de hoofdprijs, zelfs bij verlengaanbod, dus een keer overstappen kan geen kwaad. Maar had op meer gehoopt en dat ze qua infrastructuur toch meer met KPN zouden delen en dat ik alleen af zou zijn van die PPPoE. Helaas blijkt het dus toch meer losstaand en hebben ze een stuk minder capaciteit.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Hp6LdU6zghxPQf357jGo4GqV.jpg?f=user_large)
Voor mij niet zo belangrijk meer nu ik vertrek vanwege de prijs, de eenvoud van dhcp is een pre.
Officieel morgen weg, maar monteur staat op 20 juli dus dat wordt de dag (hopelijk).
Overigens begrijp ik dat jij weggaat vanwege de kosten, terwijl dat bij mij ook een rol speelde bij KPN waar ik 80 euro betaal waar ik bij Solcon iets van 57 euro voor betaal (voor korting). Overigens lijkt dat bij een nieuw abo bij KPN ook lager te zijn dan wat ik er voor betaalde, maar die was natuurlijk niet beschikbaar voor een bestaande abonnee. Dus wellicht stap ik volgend jaar weer terug over en krijg ik wel dat abo tegen die lagere prijs plus andere welkomstkortingen...
[ Voor 51% gewijzigd door nospam op 15-07-2026 14:20 ]
Solcon doet aan cashback deals wat bij 2 jaar het hoogst was.
Toen keek ik eens naar hoeveel tv ik eigenlijk kijk en wat, dat was zo weinig dat ik dat wel met dvb-t kon doen (digitenne fta).
Toen Solcon opnieuw duurder werd (ook vast bellen ging omhoog) vond ik het wel leuk geweest want mijn inkomen stijgt niet even hard mee.
Oh ja dat was weer daar voor, het was Tweak die werd overgenomen met de belofte dat je 'precies hetzelfde' zou krijgenbjusterbaarlik schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:58:
KPN heeft Telfort overgenomen. Dat was niet Odido of T-Mobile. T-Mobile heeft vroeger wel Tele2 overgenomen.
Overigens vanwege Kpn bij Telfort vertrokken, ik probeer dichtgetimmerd spul te vermijden.
Vandaag (16-7) werd vaste telefonie uitgeschakeld, zoals verwacht 1 maand na de aanvraag.
Het nummer was al geporteerd naar een voip provider en dat werkt nu.
Internet is er nog, de overstap naar elders op de 20e lijkt goed te gaan.
[ Voor 32% gewijzigd door Speedy-Andre op 16-07-2026 12:06 ]
Solcon wist half juni al dat ik ging overstappen en nu komt er doodleuk een factuur voor augustus omdat ik nog (net) niet echt weg ben als klant (a.s. maandag wel)
Geprotesteerd en enkel als antwoord gehad dat ik het eind augustus terug krijg.
Die factuur was overbodig, als ze hun systemen goed hadden afgestemd was een factuur waar geen diensten tegenover staan niet gemaakt.
Dat het restant van juli in augustus wordt verrekend is wel mee te leven.
Ook nog aangegeven dat ik nu voor enkel 1Gbs internet ga betalen wat ik bij aanvang voor alles in 1 kwijt was, da's 25% duurder in 2 jaar tijd.
Dit is geen foute factuur maar is precies zoals KPN ook werkt. Op de factuur van juli betaal je vooruit, dus in dit geval de maand augustus.Speedy-Andre schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 12:12:
Het foute factuur feest is begonnen![]()
Solcon wist half juni al dat ik ging overstappen en nu komt er doodleuk een factuur voor augustus omdat ik nog (net) niet echt weg ben als klant (a.s. maandag wel)![]()
Geprotesteerd en enkel als antwoord gehad dat ik het eind augustus terug krijg.
Die factuur was overbodig, als ze hun systemen goed hadden afgestemd was een factuur waar geen diensten tegenover staan niet gemaakt.
Dat het restant van juli in augustus wordt verrekend is wel mee te leven.
Ook nog aangegeven dat ik nu voor enkel 1Gbs internet ga betalen wat ik bij aanvang voor alles in 1 kwijt was, da's 25% duurder in 2 jaar tijd.
Op het moment van facturatie ben jij nog niet weg dus dit wordt door gefactureerd. En bij de eindfactuur wordt je alsnog per 20 juli gecrediteerd. Veel klanten vinden dit moeilijk te begrijpen maar het is gewoon volgens de AV en niet tegen in te gaan. Storneren heeft bijvoorbeeld ook geen zin want geeft alleen maar meer gedoe en je wint niks.
En dat Solcon (of wie dan ook) al sinds half juni weet dat je per 20 juli weg gaat is geen argument. Voor hetzelfde geld mislukt die migratie en moet je weken langer in de lucht worden gehouden. Of je trekt je overstapverzoek ergens medio juli alsnog in. Niemand kan in de toekomst kijken dus er wordt pas achteraf gekeken wat je verschuldigd was en wat je terug krijgt.
Bij je volgende provider gaat het straks net zo...
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Alles is er op gericht om vooral als provider inkomsten te blijven houden, de klant zoekt het maar uit.
Maar goed, ik overleef het wel en telefonie zit er deze keer niet bij omdat dat de 16e is vervallen.
Maar dat is toch exact hoe het bij vrijwel ieder abonnement werkt? Als ik Videoland, Netflix, Apple Music of wat dan ook halverwege de maand (of desnoods 2 dagen in de nieuwe maand) opzeg, dan is de nieuwe maand toch volledig in rekening gebracht en krijg je het teveel betaalde bedrag achteraf terug.Speedy-Andre schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 13:44:
Ik word er niet blij of tevredener van, storneren was ik niet van plan.
Alles is er op gericht om vooral als provider inkomsten te blijven houden, de klant zoekt het maar uit.
Maar goed, ik overleef het wel en telefonie zit er deze keer niet bij omdat dat de 16e is vervallen.
Laats nog meegemaakt bij het opzeggen van Basic-fit. Zou stoppen per 25 juni, maar juni eerst volledig in rekening gebracht en het teveel betaalde heb ik ondertussen al terug ontvangen.
Tenzij de overstap fout loopt, wat niet helemaal valt uit te sluiten met Budget en de overgang van een AON aansluiting naar GPON (afhankelijk van een monteur/extern bedrijf dat wordt ingehuurd).
/f/image/j70yS3W6UlCX2bvtOxzRUhan.png?f=fotoalbum_large)