Gisteren omgezet van Odido naar Solcon.
Communicatie omzetmoment matig/slecht. Op de automatische mail vlak na het bestellen na, met melding "
Wij verwachten dat u rond 28-05-2025 gebruik kunt maken van internet van Solcon.", verder geen communicatie gehad.
Even achteraan gebeld gistermiddag om 14:00 omdat Odido nog steeds actief was en ik toch wel wilde weten wanneer omzetting ging plaatsvinden. Tijdens het bellen viel internet weg, toeval? Genexis NTU op het glasvezelpunt geklikt en gelijk groene lampjes. VLAN van Odido eraf gehaald in m'n OPNsense en we waren live via Solcon

Engineer zag tijdens het bellen de lijn online komen

Kreeg toen ook vrijwel gelijk een automatische mail van Solcon dat de verbinding was opgeleverd.
Heb een 82.139.x.x adres en ga via ASN12414 naar buiten.
Had SmokePing al eventjes draaien, latency/routering is met Solcon beter dan bij Odido. Hieronder de resolvetijd van 3 populaire publieke DNS:
speedtest cli geeft consequent (en met verschillende servers) zo'n 380 down en 392 up (ik heb 400/400 abbo). Bij Odido hebben ze op een gegeven moment het afknijpen iets meer marge gegeven zodat je daadwerkelijk 400 kon halen, daar kwam ik op 405 D/U meen ik.
Leuk detail is dat e.e.a. van de KPN-infra zoals de DNS servers gewoon te gebruiken zijn (Solcon heeft uiteraard eigen, maar de DNS van KPN werd door @
stormfly geroemd vanwege dat ze ontzettend snel zijn) Ook de usenetserver 'news.kpn.nl' is te gebruiken (credentials: 'usenet/usenet')
[
Voor 10% gewijzigd door
ThinkPad op 29-05-2025 07:31
]