[Solcon Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:01
M'n verbinding doet het weer eens niet. Zal solcon niet per se aan te rekenen zijn, was met kpn ook al een keer. Dit glasvezel is het minst betrouwbare internet dat ik ooit heb meegemaakt

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Centurion183
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-04 11:08
Frankisback schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 19:36:
[...]

Hier sinds 3 maanden Solcon, heb een ticket lopen sinds januari, we hebben hier steeds zwart beeld van een paar seconden.
Ben zelf wat aan het proberen, heb al een domme 3Com switch er tussen uit gehaald. Op mijn Unifi switch in de meterkast stond IGMP snooping uit. Nu even afwachten of het beter wordt nu dit aangezet is.
AI geeft aan dat domme switches (of IGMP snooping uitzetten) bij solcon tv kan zorgen voor TV perikelen.
Maar het is nu afwachten of het nu beter gaat, al is mijn probleem veel minder erg als bij jou.

• Donnu
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 16:47
Bij maakte het uit welke switch ik gebruik voor televisie kijken van Solcon

• Mr Tim
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:04
Vragen:
Kan ik wel een TP link LS105G gebruiken? Ik heb er 2.
En zaterdagochtend komt Gideon langs voor de glasvezel aansluiting, maar wanneer krijg je dan het pakket met de fritzbox?
En welke fritzbox krijg je dan?

• Centurion183
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-04 11:08
Mr Tim schreef op woensdag 8 april 2026 @ 15:52:
Vragen:
En zaterdagochtend komt Gideon langs voor de glasvezel aansluiting, maar wanneer krijg je dan het pakket met de fritzbox?
Ik kreeg het gehele pakket 3 á 4 werkdagen voordat de monteur zou komen.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:45

IkWilbert

Het is mij!

Vragen:
Bij mij werkte de STB box (TV) niet met deze tp link er tussen. Monteur gaf ook aan dat het met de tp link niet werkt.
Ik heb de Fritz!Box 7530AX ontvangen

I intend to live forever. So far, so good.

• Donnu
Met Netgear switch werkt Solcon televisie prima.

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:50
Vragen:
Ik zou even contact opnemen met Solcon voor de zekerheid, maar denk dat hij wel optijd is verstuurd maar door het paasweekend achter loopt.

Geen PostNL app op adres? Dan kan je inkomende pakketen zien, zonder de tracking nummer te moeten hebben.

T.Net Creality 3D Printer Discord

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:46
Iemand ervaring met de Solcon tv app op een Google tv streamer?
Hoe is de kwaliteit?

Ik lees hier en daar toch wat over uitval, wat me doet twijfelen over deze provider.
Ik zit nog in mijn 2 weken herroepingsrecht.

We zitten hier op glasvezel van KPN. Krijg ik dan wel Ipv6? Want voor dezelfde prijs kan ik net zo goed voor Odido of Ziggo kiezen. :P

[ Voor 33% gewijzigd door Bassbounce op 10-04-2026 09:50 ]

Huidige Pc

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:45
Ik gebruik het thuis zo. Afgezien van het feit dat het even opstarttijd nodig heeft (bufferen neemt bij eerste keer selecteren van zender echt zomaar 4-5 seconden in beslag) werkt het redelijk voor wat ik ervoor betaal. Heel soms foutmelding bij starten van de TV+ app maar dan selecteer je de app opnieuw en is het opgelost. Daarnaast waren er onlangs wat 'glitches' in scherm zichtbaar bij Netflix en Prime video maar dat lag aan de streamer (na herstart streamer geen last meer van gehad).

Over ipv6 kan ik je niets zeggen, heb daar geen kaas van gegeten (sorry).

Zoals je hierboven leest, werkt de combi niet vlekkeloos maar ik kan er prima mee leven. Als TV kijken heel belangrijk voor je is dan zijn er zeker betere (en duurdere) alternatieven.

[ Voor 5% gewijzigd door Flitz76 op 10-04-2026 10:58 ]

• Bassbounce
Vragen:
Hoe is dit afgelopen? Welke fritzbox heb je ontvangen?

Huidige Pc

• Mr Tim
Guidion komt tussen 8 en 12 vandaag. Nog geen bericht.

Ook nog geen pakket met Fritz. Maar ik zat te kijken en had zelf 23-4 aangevraagd bij Solcon. Met cashback van 280 euro.

En ik ga van dsl naar glasvezel. Misschien eerst de aansluiting en als dat werkt sturen ze de fritz.

• Mr Tim
Guidion is geweest.👍
Ik had zelf geen spullen.
Maar hij nog een kastje van Delta en die is opgehangen 👍

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 23:12
Even een vraagje richting de Solcon TV kijkers hier: klopt het dat de zenderindeling van de Arris box en TV+ app totaal verschillend zijn?

De indeling van de app is veel logischer ingedeeld dan die van de Arris box. Zo zit discovery op 15 via de app, en op 61 via de Arris box en 24Kitchen op 24 via de app en ergens in de 800 via de box. Net als veel andere zenders overigens. En ja, er is een eigen indeling te maken, maar dat veranderd de nummering niet.

Enig idee hoe dat gelijk te trekken is?

• Donnu
Ik vermoed als de Android televisie boxjes komen dat dit wordt gelijk getrokken .

• John767
Donnu schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 15:38:
Ik vermoed als de Android televisie boxjes komen dat dit wordt gelijk getrokken .
Als die dan ook weer worden uitgerold naar bestaande klanten. Dus dat is weer even afwachten.

Blijft toch apart dat de box en app zoveel van elkaar verschillen.

• waterheater
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
John767 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 16:30:
[...]
Blijft toch apart dat de box en app zoveel van elkaar verschillen.
Komt omdat het gewoon de kpn tv+ app is met een solcon skin.

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 25-05 09:56
Het valt mij op dat de Fritzbox-prijs is inbegrepen in de abonnementskosten bij Solcon. Bij KPN was het voorheen mogelijk om, tegen een extra vergoeding van €3,75, een Fritzbox te verkrijgen als voormalig XS4ALL-klant. Bij vergelijking van de internet-only glasvezelabonnementen van Solcon en KPN, blijkt het prijsverschil exact gelijk te zijn aan het bedrag dat KPN voor de Fritzbox hanteert.

• Mr Tim
Toch nog even een aanvulling bij Solcon via Delta:
Het PON-lampje op de Nokia glasvezelmodem (ONT) knippert groen.

Dat betekent dat ik wel verbinding heb, maar dat de lijn nog niet geactiveerd is toch ?

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Klopt, er is signaal maar de ONT kan zich niet aanmelden. Bijvoorbeeld omdat de ingangsdatum nog moet komen.

• John767
Hier moest ik Solcon bellen om het serienummer van de ONT aan te melden, anders ging het sowieso niet werken. Was uiteraard wel op de dag van overstap.

• Mr Tim
Trouwens ik ben XS4ALL klant en stap nu over naar Solcon. Moet ik nog veel doen om er voor te zorgen om de E-Mail adressen van XS4ALL te behouden.

• RodeVre
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-05 21:03
Mr Tim schreef op zondag 12 april 2026 @ 20:21:
Trouwens ik ben XS4ALL klant en stap nu over naar Solcon. Moet ik nog veel doen om er voor te zorgen om de E-Mail adressen van XS4ALL te behouden.
Even de klantenservice bellen, zij hebben dit vervolgens doorgezet naar KPN (wij zijn onlangs van KPN naar Solcon overgestapt). KPN heeft vervolgens contact met ons opgenomen en een gratis email-only contract aangemaakt met de bestaande mailadressen.

• Mr Tim
Toch weer een vraag?

Ik zag vandaag de volgende melding van Solcon:
Pakket gereed met daarin de Genexis Media Converter P1090 (type 5)) en o.a. de Fritz 7530ax.

Maar kan de ONT, die bij mij zaterdag was aangesloten door de Guidion monteur niet blijven hangen?
Dat is een Nokia XS - 010X - R

Of moet ik nu opnieuw een monteur afspraak maken om de ONT weer om te wisselen, die morgen wordt geleverd door PostNL.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:35
Mr Tim schreef op maandag 13 april 2026 @ 22:41:
Toch weer een vraag?

Ik zag vandaag de volgende melding van Solcon:
Pakket gereed met daarin de Genexis Media Converter P1090 (type 5)) en o.a. de Fritz 7530ax.

Maar kan de ONT, die bij mij zaterdag was aangesloten door de Guidion monteur niet blijven hangen?
Dat is een Nokia XS - 010X - R

Of moet ik nu opnieuw een monteur afspraak maken om de ONT weer om te wisselen, die morgen wordt geleverd door PostNL.
Als ik google op Nokia XS - 010X - R dan zie ik een los wit PON kastje. Die dus met een los kabeltje op je FTU moet worden aangesloten.
En je krijgt nu een AON NT die direct op de FTU kan worden geschoven.

Dus ik zou stellen dat je op Solcon een compleet andere dienst krijgt dan je had via je vorige provider?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Mr Tim
Ik heb even met de klantenservice gebeld.
Alles is al geregeld.
De Nokia mag blijven hangen en hoeft niet te worden omgewisseld.

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:30
Ik heb vandaag vage latency issues met mijn Solcon verbinding.
Ping schiet eens in de zoveel tijd omhoog van 7ms naar 200-500ms.
Tot op heden niet eerder meegemaakt, anderen ook last?

Edit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Olq9Gk5.png

Mega veel inkomend verkeer, elke seconde tientallen, lijkt op een soort DDOS aanval, maar waarom gebeurt dit op mijn IP? Of zal dit op de hele IP range van Solcon klanten gebeuren?

Edit: Zie dat een van de IP adressen uitkomt bij Hostname:vex.census.shodan.io (en nog een: theta.census.shodan.io) - ik heb in het verleden wel eens gebruik gemaakt voor het monitoren van wat werk adressen, maar wtf moet shodan met het continu scannen van mijn IP adres (en mogelijk anderen)?.

Edit 2: Ik heb logging maar tijdelijk uitgezet op mijn router, hierdoor geen hinder meer, kijkt er dus op dat de vele data en specifiek het loggen ervan voor problemen zorgde...

[ Voor 75% gewijzigd door Lord_Dain op 14-04-2026 12:05 ]

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-05 14:22

TVL

Zag dat er een nieuwe firmware 8.25 is voor de Fritzbox 7530 AX. Door de aangepaste firmware van Solcon is de optie om up te daten uit gezet. Pushen zij deze firmware kort na het uitbrengen? Iemand dat al meegemaakt?

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:36

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De firmware komt wel, hopelijk is deze beter want mijn 7530ax herstart elke 2 dagen wat voor 8.20 niet zo was.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE handleiding

• TVL

TVL

Als de router elke 2 dagen herstart zou ik eens in de log files van de router kijken of je daar wat kan ontdekken.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Daar is niets afwijkends te zien, met name geen reden voor een herstart.
75 apparaten is wellicht wat veel, maar dat is steeds zo geweest en het ging goed tot fw 8.20.
Verdeel ik de buit met een 2e Fritz als mesh voor wifi dan draait ie langer, maar dat geeft weer andere problemen omdat die 2e soms lan ip's uitgeeft wat een 'vaste' ip kan veranderen.
Nu heb ik een lan-wifi plugje ipv de 2e Fritz met een andere ssid, dat verlicht z'n taak iets wat minder vaak een herstart geeft.
Mijn indruk is dat wifi een probleem is, wellicht gedoe met apparaten die ver weg staan.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE handleiding

• TVL

TVL

Zie trouwens dat Solcon een behoorlijk grote prijsstijging heeft gehad. ik heb in januari een contract afgesloten (250 Mb/s) voor 12 maanden voor Internet en TV voor 54,99 dat is nu 58,50 en een extra decoder was 2.50 en is nu 5,00 geworden. Stijging is 10% Dit is exact dezelfde prijs als bij KPN (op 1 cent na).

• Donnu
Je krijgt niet dezelfde tv decoder als KPN maar een aanzienlijk sobere versie, dus waarom Solcon dan daarvoor hetzelfde bedrag durft te vragen als KPN is me een raadsel.

• plusboy
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18:57
Ik kan hier wel zelf updaten naar 8.25. Is dat bij iedere klant anders ingesteld?

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:20
TVL schreef op maandag 20 april 2026 @ 14:39:
Zie trouwens dat Solcon een behoorlijk grote prijsstijging heeft gehad. ik heb in januari een contract afgesloten (250 Mb/s) voor 12 maanden voor Internet en TV voor 54,99 dat is nu 58,50 en een extra decoder was 2.50 en is nu 5,00 geworden. Stijging is 10% Dit is exact dezelfde prijs als bij KPN (op 1 cent na).
Onbegrijpelijk dat Solcon de prijs van een extra decoder heeft verdubbeld. Ik ben juist vanwege de lagere kosten naar Solcon overgestapt.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Tv is hier bijna een jaar weg sinds alles na het 1e jaar omhoog ging.
Het lukt ook wel met dvb-t2 dat m'n tv heeft (fta), de andere reclamezuilen interesseren me niet echt.
Of gebruik een Google tv of vergelijkbaar waar de Solcon app op werkt.
Voor mij valt het nu nog mee (1Gbs), tenzij het juli a.s. weer flink omhoog gaat.

• Donnu
Ik zou heel graag de Solcon app gebruiken voor het tweede televisietoestel, maar Solcon heeft nog steeds geen app voor de Apple TV welke ik gebruik voor alle streaming diensten. Onbegrijpelijk dat Solcon nog geen app heeft voor de Apple TV!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:12
omdat moederbedrijf kpn ook nog steeds geen app heeft voor appletv. voor tv liften ze daar sterk op mee.
https://www.totaaltv.nl/n...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

[ Voor 96% gewijzigd door peter-rm op 23-04-2026 08:39 . Reden: aanvulling ]

• Donnu
Ik vind het echt niet van deze tijd als je als landelijke provider geen app hebt voor de Apple tv.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:52
Tja overstap loopt nog niet soepel. Oude abo is opgezegd i.v.m. overstapservice maar nog totaal geen informatie wanneer het glas aangelegd wordt van mijn erfgrens tot in huis. Ze hebben nog 4 weken anders heb ik geen internet meer.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Bij overstapservice moet je niet het abonnement opzeggen. Dat gaat dan zelf als de nieuwe begint.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
bjusterbaarlik schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:47:
Bij overstapservice moet je niet het abonnement opzeggen. Dat gaat dan zelf als de nieuwe begint.
Heb ik zelf niet gedaan. Heeft Solcon gedaan.

Ah zie staan:
Einddatum
Uw abonnement stopt zodra uw nieuwe provider ons laat weten dat u bent overgestapt.

[ Voor 17% gewijzigd door Erik1805 op 24-04-2026 11:35 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• Mr Tim
Even een update:
Vrijdag is mijn verbinding van Solcon via Delta opgeleverd. Wel 1 telefoontje moeten doen.
Fritz!box 7530ax werkt prima.
Snelheid 209/232 (wordt gehaald met IPTV kastjes aan).
TV kijken via bijgeleverde kastjes werkt perfect (wel even voor de zekerheid mijn 3 switchen vervangen voor een netgear GS105e).

• TVL

TVL

Heb gemerkt dat TV opnames niet helemaal lekker gaan. Ingeplande serie opname is opeens verdwenen. Opnames op de app wel zichtbaar maar op het kastje niet.
Opname die verwijderd was komt weer terug. Loopt niet helemaal lekker. Andere hier ook last van?.

[ Voor 10% gewijzigd door TVL op 26-04-2026 10:18 ]

• fwiegers
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-04 07:48
Ik heb iets soortgelijks. Bij worden programma's opgenomen die ik helemaal niet heb ingesteld. Opvallend genoeg allemaal RTL4 programma's.
Ander probleem met opnemen is dat als ik een serie opneem om bijvoorbeeld 21:00u ook alle herhalingen de volgende dagen op andere tijstippen opgenomen worden. Bij KPN ging dat altijd goed.

• Mr Tim
Ik heb sinds vrijdag Solcon. Nog niks gemerkt met TV opnemen.

Maar iedere 12 uur maakt deze opnieuw verbinding.
En wordt de Internetverbinding vernieuwd.
Dit hoort toch niet? Bij KPN bijna nooit.

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:00
Wanneer Solcon de Androidbox gaat leveren met de bijbehorende KPN kwaliteit van de tv-zenders dan ben ik om.

Qua prijzen zijn ze toch nog wel duur. Het wordt tijd dat het contract met DFN afloopt er er opnieuw onderhandeld wordt over de huurprijzen al snap ik wel dat Solcon als dochter van KPN op het KPN netwerk voor scherpere prijzen kan leveren.

[ Voor 58% gewijzigd door Sjakie0101 op 28-04-2026 09:55 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• hlubach
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-05 15:23
Op dit moment heb ik glasvezel van online
Heb een Solcom 250 pakket besteld
Dit is de eerste keer dat ik een overstap maak met glasvezel
Bij online kwam er een monteur om de glasvezelvebinding in orde te maken.
Hoe gaat dat in zijn werk bij Solcom moet dat glasvezel modem vervangen worden,
zo ja is dit eenvoudig
Of blijft de oude gewoon zitten en is het fritzbox en mediabox aansluiten

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
Op 6 februari dit jaar overgestapt via Pricewise. Vandaag de mail ontvangen dat de €225 cashback binnenkort overgemaakt gaat worden.

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
@supercop7373 6 februari daadwerkelijk de verbinding overgezet of de aanvraag bij Pricewise gedaan? Hier 24-01 de aanvraag gedaan en nog niks ontvangen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• supercop7373
Morpheusk schreef op woensdag 29 april 2026 @ 14:44:
@supercop7373 6 februari daadwerkelijk de verbinding overgezet of de aanvraag bij Pricewise gedaan? Hier 24-01 de aanvraag gedaan en nog niks ontvangen.
Op 6/02 daadwerkelijk overgestapt. Aanvraag dateerde van 1/12/25

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bij mij werd de Pricewise cashback na 3 maanden (7-2024) door Solcon uitbetaald, ik kreeg ook een factuur.

• PiOn
  • Laatst online: 16:54
Zojuist in het orderoverzicht gezien dat er een Fritzbox 4630 geleverd gaat worden (verwachte lijnoplevering 06/05).
Ik zit nu op KPN met een 7590 (geen ax), dus dat wordt een mooie vooruitgang.
Zal alleen wel mijn huidige wifi extender moeten vervangen (1750E) voor optimale vooruitgang. Ik heb abonnement afgesloten via Pricewise (03/04), dus krijg de 1700 er niet bij.

Ik was op zich tevreden over KPN, maar veel te duur. Betaalde meer dan 10 euro per maand meer dan een nieuw KPN abonnement in het meest ongunstige geval (maandelijks opzegbaar). Aangeboden korting was ook een lachertje.

Zijn goedkopere providers te vinden, maar ik wilde zelfde apparatuur (Fritzbox + Arris STB). Als Solcon me bevalt, wie weet. Anders weer terug.

[ Voor 3% gewijzigd door PiOn op 29-04-2026 18:08 ]

• nico445
Vandaag na de zoveelste storing bij Odido de overstap gedaan. 150 cashback bij pricewise dus dat scheelt een mooi stukje samen met 6 maanden korting. Had deze provider nog nooit eerder bij ons gezien als optie op de glasvezel dus ben benieuwd.

• Bassbounce
Ik heb hier met een 1 Gbit verbinding een Fritzbox 4630 gekregen. Het valt me op dat deze uit de doos op betafirmware draait, terwijl de laatste stabiele versie van januari is.

De uploadsnelheid is wel wat lager dan op het Kpn modem, maar de bufferbloat is verbeterd van C naar A.

Alleen mijn deurbel, die praktisch naast het modem hangt, geeft een signaalsterkte van 70%. Met de KPN Box 12 was dat 90%. Dat vind ik wel vreemd, want het modem staat achter de muur achter de deurbel en op de plek van de box 12.

Aanstaande donderdag komt de monteur het NT aansluiten ben benieuwd wat de latency gaat doen, zit nu tijdens een potje Battlefield 6 altijd rond de 8 a 9.

[ Voor 74% gewijzigd door Bassbounce op 01-05-2026 08:30 ]

Huidige Pc

• peter-rm
solcon heeft nu ook eindelijk een (op de kpn gebaseerde) browser omgeving om het tv aanbod op pc/laptop te kunnen zien. je hebt hiervoor het abonnementsnummer (14 cijfers) en de bijbehorende pincode (4 cijfers) nodig, wat hetzelfde is als voor de solcon-app
https://tv.solcon.nl/

[ Voor 12% gewijzigd door peter-rm op 05-05-2026 13:25 ]

• Donnu
peter-rm schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 12:56:
solcon heeft nu ook eindelijk een (op de kpn gebaseerde) browser omgeving om het tv aanbod op pc/laptop te kunnen zien. je hebt hiervoor het abonnementsnummer (14 cijfers) en de bijbehorende pincode (4 cijfers) nodig, wat hetzelfde is als voor de solcon-app
https://tv.solcon.nl/
Nu nog een moderne televisie ontvanger en Netflix als combivoordeel.

• Bassbounce
We zijn sinds vandaag over op Solcon, bij Kpn hadden we altijd strak 7 a 9 ms latency. Nu is dit gestegen naar 13 a 14ms. Is dit normaal?

Huidige Pc

• John767
Bassbounce schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 08:42:
We zijn sinds vandaag over op Solcon, bij Kpn hadden we altijd strak 7 a 9 ms latency. Nu is dit gestegen naar 13 a 14ms. Is dit normaal?
Hier met Solcon zo rond de 6ms, terwijl Ziggo via glasvezel daarvoor op 3ms zat. Dan lijkt die 13-14ms wat aan de hoge kant.

• Lord_Dain
Bassbounce schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 08:42:
Waar ping je naar toe?

• Bassbounce
Dit was op Battlefield 6, naar Google.nl zit ik op de 7ms, hier zat ik eerder rond de 4ms.

Huidige Pc

• peter-rm
ping (solcon op DFN) met speedtest is bij mij bedraad 4-6msec, op de laptop met wifi thuis wordt dit 8msec.

snelhied is bedraad gemiddeld 420/420 bij een 400/400 abbo

• Mr Tim
Heeft iemand ook problemen met het toevoegen van een nieuw email adres in mijn Solcon?

• waterheater
  • Nu online
Mr Tim schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 09:58:
Heeft iemand ook problemen met het toevoegen van een nieuw email adres in mijn Solcon?
is gister een storing geweest dit is nog nasleep ervan datacenter heeft een tijdje zonder stroom gezeten.

• hanslinux
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-05 13:42
Ook de Solcon TV-app heeft een op kpn gebaseerde inhoud gekregen..

Nu de tv-ontvangers nog..

• Bassbounce
Ik merk toch wel dat de 4630 wat onstabiel is wat betreft bufferbloat soms wel 100ms op de upload, waar ik nooit eerder last van heb gehad met KPN. De mogelijkheid om de snelheid te limiteren is niet mogelijk met het Solcon profiel. Downgraden naar een stabiele versie van Fritzos is eveneens niet mogelijk draait uit de doos al een beta versie.

Huidige Pc

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De overstap vanuit KPN naar Solcon ging moeiteloos, eerst wel de vraag voor een monteur aangezien ik zelf niet de Nokia mocht monteren terwijl KPN één jaar aangaf dat ik zelf mocht doen. Serienummer van de Nokia doorgegeven en instellingen veranderd in mijn Unifi router en klaar, zo online, zonder problemen. Twijfel nog of ik misschien upgrade van 250Mbit/s naar 2Gbit/s, heb ook Ziggo hier met 2,4Gbit/s over de Fritz kabelmodem, misschien beetje overdreven. Pingtijden zijn iets hoger naar Google DNS van 1 ms naar 2 ms, maar mag geen naam hebben, hoewel het is uiteindelijk wel 100% trager.

Ben nog in afwachting van de gratis Samsung TV, hoewel ik daarop niet sta te springen en nog niet weet wat ik daarmee wil want dit is wel heel erg goedkoop met de vesa aansluiting aan de onderkant in plaats van midden van de TV dus moet ik de TV beugel gaan verplaatsen en kan niet tegen de muur aan monteren omdat de HDMI kabels recht in de achterkant gaan, haal liever dan maar een behoorlijke TV.

Helaas merk ik wel dat streamen vaak niet zo responsief is als ik had verwacht en dat ik ook niet de juiste stream qua resolutie oppak, kan ook aan de verouderde Apple TV liggen want daarvan merkte ik al dat Youtube erg aan het haperen was en dat een iets nieuwere Apple TV het nu wel beter doet. Alleen heel vaak zie ik bij streams een lage resolutie gestart worden terwijl alles bedraad is.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Donnu
Bassbounce schreef op maandag 11 mei 2026 @ 23:03:
Ik merk toch wel dat de 4630 wat onstabiel is wat betreft bufferbloat soms wel 100ms op de upload, waar ik nooit eerder last van heb gehad met KPN. De mogelijkheid om de snelheid te limiteren is niet mogelijk met het Solcon profiel. Downgraden naar een stabiele versie van Fritzos is eveneens niet mogelijk draait uit de doos al een beta versie.
Kan je niet als je inlogt op de Fritzbox de betaversie uitschakelen en terug naar een gewone versie?

• Bassbounce
Donnu schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:55:
[...]

Kan je niet als je inlogt op de Fritzbox de betaversie uitschakelen en terug naar een gewone versie?
Nee helaas niet, die functies zijn uitgeschakeld door Solcon. Bij Kpn kon je dit zelf doen, ook de lijnsnelheid aanpassen om de bufferbloat te dempen is niet mogelijk.

Huidige Pc

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
Ik merk ook dat YouTube en andere websites af en toe niet meteen snel laden sinds ik bij solcon zit via Delta Fiber. Toen ik Delta nog als provider had, had ik hier geen last van. Het is ook geen wifi-probleem, ook bekabeld speelt het.

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:17
Naafkap schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 10:44:
Ik merk ook dat YouTube en andere websites af en toe niet meteen snel laden sinds ik bij solcon zit via Delta Fiber. Toen ik Delta nog als provider had, had ik hier geen last van. Het is ook geen wifi-probleem, ook bekabeld speelt het.
ik had het issue dat VPN verbindingen niet stabiel waren. een site-site VPN waarbij de snelheid het ene moment 400Mbps was en het andere moment 30Mbps

• TVL

TVL

Solcon klantomgeving is als sinds gisteravond niet bereikbaar bij mij wegens onderhoud. Apart dat dit zo lang duurt. Anderen ook last hiervan?

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

TVL schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:10:
Solcon klantomgeving is als sinds gisteravond niet bereikbaar bij mij wegens onderhoud. Apart dat dit zo lang duurt. Anderen ook last hiervan?
Ja hier zelfde melding, onderhoud

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:00
Ook naar een KPN Like omgeving?

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• Mr Tim
Alles in een kpn jasje, denk ik ook. TV.solcon.nl ziet er ook goed uit 👍👌 Ik was net weg bij XS4ALL. En nu zie ik hetzelfde bij Solcon gebeuren. Maar ik wil even zeggen, het is een prima provider.

[ Voor 14% gewijzigd door Mr Tim op 12-05-2026 16:46 ]

• Donnu
Alleen de televisie ontvanger is nog heel anders dan de KPN tv+ omgeving en ik mis nog steeds gratis Netflix als combi voordeel.

[ Voor 27% gewijzigd door Donnu op 12-05-2026 19:12 ]

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Is weer online, zie geen veranderingen

• Donnu
Ik zie ook geen veranderingen. Nog steeds geen Netflix mogelijk als combi voordeel met KPN mobiel.

• Bassbounce
De Fritzbox 4630 wilt geen ipv6 adres meer ophalen. Paar dagen geleden was dit nog wel het geval. Ben van beta naar stable firmware gegaan..

Opgelost: de oplossing was om de FritzBox en ONT 15 minuten uit te zetten en eerst de ONT op te starten. Waarschijnlijk is de lease dan verlopen.

[ Voor 34% gewijzigd door Bassbounce op 13-05-2026 23:40 ]

Huidige Pc

• Donnu
Ben ik de enige die geen ipv6 adres heeft van Solcon op Deltafiber XGS-PON?

De instellingen van mijn Fritzbox staan goed, maar toch heb ik alleen ipv4 bij Solcon.

• Mr Tim
Hier ook Solcon op Deltafiber XGS-PON met alleen ipv4. Laat ff weten of ze het voor jou aanpassen👌

• Donnu
Mr Tim schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 09:54:
Hier ook Solcon op Deltafiber XGS-PON met alleen ipv4. Laat ff weten of ze het voor jou aanpassen👌
Ik heb de vraag voorgelegd via het contactformulier op website van Solcon. Ik laat je de uitkomst weten.

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
Hier wel ipv6 via Delta glasvezel.

• mfransen
  • Registratie: April 2009
Ook hier geen ipv6 op delta fiber infra :)

• Donnu
Vreemd dat er geen één lijn wordt getrokken door Solcon met betrekking tot ipv6 op Deltafiber.

• Mr Tim
Waar zou dit aan kunnen liggen? Dat de een wel en de ander niet?

[ Voor 76% gewijzigd door Mr Tim op 14-05-2026 20:10 ]

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Leuke manier om en prijsverhoging mee te delen, dat werd in een factuur voor juni vermeld (dan zit mijn 2 jaar er op). De schade valt mee, iets meer dan €1/maand meer (in die factuur 3 dagen met de oude prijs).

Ik heb 1Gbs met vast bellen (wat eventueel elders kan of weg) voor €58,99, dat wordt €60,34. Het kan voor minder, o.a. naar 400Mbs of naar Jonaz maar dat laatste is bepaald niet stabiel |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy-Andre op 16-05-2026 09:41 ]

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:50
Meer mensen last van geen internet? Hier wakker geworden zonder verbinding. Fritzbox zegt "Internetdienst niet bereikbaar"
Glazvezel + Fritz al een reboot gehad maar lost niks op. Fabrieksinstellingen ook al geprobeerd, maar helaas.

Edit:
Zojuist telefonisch contact gehad met Solcon, blijkt een storing te zijn in de regio, die is in onderzoek, klonk alsof het bij de glasvezel lijn ligt. Afwachten dus.

[ Voor 38% gewijzigd door Christoxz op 19-05-2026 08:06 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

• Donnu
Ik heb sinds vandaag IPV6 bij Solcon over Deltafiber. (voorheen had ik dus alleen IPV4)

Ik heb vorige week een bericht gestuurd op de servicepagina van Solcon met de vraag of ik ook IPV6 kan krijgen en nu is het dus gerealiseerd.

• Mr Tim
Hebben ze je abonnement moeten aanpassen? En merk je ook iets van deze wijziging?

• Donnu
Mijn abonnement is hetzelfde gebleven

• supercop7373
Kreeg zojuist een mail dat de prijs van 250/250 van 44,99 naar 45,99 gaat per (in mijn geval) februari 2027

[ Voor 6% gewijzigd door supercop7373 op 21-05-2026 11:48 ]

• Excavator
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Sinds afgelopen week ben ik ook overgestapt van Odido naar Solcon Glasvezel. Deze overstap vond een paar dagen geleden plaats tijdens mijn vakantie. Nu moet alleen de Nokia FTU nog worden aangemeld in het Solcon-systeem door de helpdesk, of eventueel door een monteur. Die staat echter pas voor woensdag ingepland. Helaas is de helpdesk vanwege het pinksterweekend pas dinsdag weer bereikbaar. Is hier toevallig iemand die een andere manier weet of hierbij kan helpen?

• Lord_Dain
Excavator schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:10:
Sinds afgelopen week ben ik ook overgestapt van Odido naar Solcon Glasvezel. Deze overstap vond een paar dagen geleden plaats tijdens mijn vakantie. Nu moet alleen de Nokia FTU nog worden aangemeld in het Solcon-systeem door de helpdesk, of eventueel door een monteur. Die staat echter pas voor woensdag ingepland. Helaas is de helpdesk vanwege het pinksterweekend pas dinsdag weer bereikbaar. Is hier toevallig iemand die een andere manier weet of hierbij kan helpen?
Wellicht kan @Economics je helpen, ik vermoed dat hij dicht bij de bron zit.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

supercop7373 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:47:
Kreeg zojuist een mail dat de prijs van 250/250 van 44,99 naar 45,99 gaat per (in mijn geval) februari 2027
Hier zelfde mail gehad, alleen mijn situatie 400/400 van 61.99 naar 64.49

• Lord_Dain
Hier ook binnen, gelukkig wel pas over een jaar, volgens mij omdat ik nu nog in het 1e jaar zit.

U heeft het abonnement Glasvezel Internet & TV pakket Gigabit 1000/1000. U betaalt hiervoor nu € 68,99 per maand inclusief btw. Vanaf xx februari 2027 betaalt u € 71,49 per maand inclusief btw. Het nieuwe tarief is exclusief eventuele kortingen die u nu krijgt.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hier nu ook (al wees de laatste factuur daar al op). 1Gbs gaat van €58,99 naar €59,99 en vaste telefoon van €2 naar €2,50.

Telefoon move ik naar Cheapconnect, dan ben ik €8,95/jaar kwijt ipv straks.€30. In mijn 7530-ax zie ik dat een voip nummer toevoegen mogelijk is (niet verborgen of geblokkeerd). Niet echt nodig maar dan hoef ik m'n vaste en dect toestellen niet af te danken en hou ik een 2e nummer voor wat dan ook.

• nico445
Hoe ver van te voren kregen mensen hier het modem? 1 juni ga ik over. Vandaag nog gebeld, zou vast vandaag verstuurd worden maar niks gezien😅 vind het redelijk aan de late kant.

• supercop7373
Dat wordt in mijn geval op zeker weer overstappen na 1 jaar Solcon of hun verlengaanbieding moet goed zijn. Maar daar lees ik weinig over.

• waterheater
  • Nu online
het pakketje word een week van tevoren verstuurd mocht dat niet zo zijn is er iets anders aan de hand je zou in de postnl app moeten kunnen zien dat er iets onderweg is tevens zou de helpdesk medewerker ook een track en trace voor je moeten hebben

@nico445
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste