[KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:38
mad-dog schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:17:
[...]

Niet. Een contract is een contract. En zoals eerder al vermeld, dit is niet het juiste topic daarvoor. Kan een mod deze verplaatsen?
Oh, sorry. Heb ik waarschijnlijk over het hoofd gezien.

Via social was het niet mogelijk, dus heb ik gebeld... volgens de beste meneer geeft hun systeem 2 verschillende verbindingen aan. Het systeem denkt dat ik nog op DSL zit ipv glas.

Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/1eb51T0b.png
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/4J23mT1b.png
Ik krijg nu voor dezelfde prijs 200 Mbit. En ze sturen een nieuwe FTU op, want dat moet volgens het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Soundwork schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:06:
[...]

Maar van provider wisselen wil ik niet meer, ik ben al zo vaak van providers gewisseld met de nodige rompslomp. En natuurlijk kan je wisselen van ISP's die allemaal diensten leveren via KPN WBA zodat je port niet overgepatched over te worden in de area POP maar ik vind dit van de zotte. Ik kies er voor om na einde looptijd mijn contract te vernieuwen. Je bent dan tijdelijk van de VKB af en je betaald weer de "standaard" prijs van het abonnement die je afneemt...
Prima, dan ben je een dief van je eigen portemonnee.
Met een eigen modem, moet je alleen de tv ontvanger wisselen. 10 minuten werk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:31
Azqi schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:13:
[...]

Ik ben inmiddels ook op deze stelling teruggekomen. ;)
Gebruik nu internet only, dus geen IPTV. Dus dat is helemaal makkelijk.
Maar het blijft wel van de zotte dat dit zo moet.... ISP's moeten zelf een vriendelijker prijsbeleid gaan hanteren om te voorkomen dat we iedere keer hoppen van ISP A naar ISP B en weer terug. Het geeft veel extra administratie, milieu-impact (want iedere keer nieuwe routers heen en weer e.d.)......
KPN claimt "groen" te zijn, nou niet dus op dit vlak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-09 16:48
Azqi schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:13:
[...]

Of je zit net zoals ik een week zonder vast internet omdat de oude ISP het abonnement al heeft stopgezet, maar de nieuwe kan niet eerder starten, omdat de formele overdracht nog niet daar is. Werkt "top" zo'n overstapservice... Zit je daar te kloten met een vouchercode voor je mobiel en een Alcatel Mifi. En dan Internet Connection Sharing op een oude laptop die twee keer per dag uitvalt. En ja: ik heb een eigen modem, maar zonder actieve lijn heb je daar niet veel aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Titanicfanatic op 12-08-2025 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Titanicfanatic schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:41:
[...]

Of je zit net zoals ik een week zonder vast internet omdat de oude ISP het abonnement al heeft stopgezet, maar de nieuwe kan niet eerder starten, omdat de formele overdracht nog niet daar is. Werkt "top" zo'n overstapservice... Zit je daar te kloten met een vouchercode voor je mobiel en een Alcatel Mifi. En dan Internet Connection Sharing op een oude laptop die twee keer per dag uitvalt. En ja: ik heb een eigen modem, maar zonder actieve lijn heb je daar niet veel aan.
Je hebt de overstap gemaakt van KPN naar Odido of een andere provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

[...]

Heb dat probleem nog nooit gehad met overstappen binnen KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Azqi schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:46:
[...]

Heb dat probleem nog nooit gehad met overstappen binnen KPN netwerk.
Jij bedoelt hier KPN Wholesale (KPN WBA).....
KPN Netwerk is de beheerder van het netwerk en hier kunnen meerdere operators actief zijn in de PoP's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:28
Soundwork schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:16:
Gebruik nu internet only, dus geen IPTV. Dus dat is helemaal makkelijk.
Maar het blijft wel van de zotte dat dit zo moet.... ISP's moeten zelf een vriendelijker prijsbeleid gaan hanteren om te voorkomen dat we iedere keer hoppen van ISP A naar ISP B en weer terug. Het geeft veel extra administratie, milieu-impact (want iedere keer nieuwe routers heen en weer e.d.)......
KPN claimt "groen" te zijn, nou niet dus op dit vlak!
100%! Hoewel dit ook een manier kan worden om weer extra geld aan ons te verdienen wanneer er geen modem bij geleverd wordt, zou dit wel een duurzamere manier van overstappen zijn. Klanten die hem nodig hebben zouden hem dan kunnen het bijbestellen voor een paar euro of tegen voordelig tarief kopen. Maar dan zou ook actief moeten worden verplicht dat de modems eenvoudig in te stellen zijn voor andere providers, dat zij daar gebruiksaanwijzingen voor de meest voorkomende apparaten online zetten. In andere landen heb ik dat wel zo gezien, zelfs voor provider branded modems. Hier in NL is het echter een welkome overstapdrempel voor de telecomboeren en ook manier om hun product 'bijzonder' te maken met eigen wifi garanties.

Qua prijsbeleid zouden ze om te beginnen die inflatiecorrectie moeten afschaffen. Dezelfde abonnementen blijven online continu gelijk in prijs, maar als vaste klant zouden er opeens extra kosten zijn die een verhoging rechtvaardigen. Prima dat af en toe de prijzen stijgen, maar dan ajb over de gehele linie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-09 16:48
Soundwork schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:53:
[...]

Je hebt de overstap gemaakt van KPN naar Odido of een andere provider?
Een jaar geleden van KPN naar Odido en een maand geleden weer terug. Bij de laatste overstap ging het dus gierend fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik wil eigenlijk bij KPN blijven maar niet te veel betalen, kan ik instappen met een nieuw contract onder de naam van mijn vrouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:19

The Legend

*Plop*

goddegoddeot schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:57:
Ik wil eigenlijk bij KPN blijven maar niet te veel betalen, kan ik instappen met een nieuw contract onder de naam van mijn vrouw?
Heb ik vorig jaar gedaan, en ik heb net opgezegd per einde contract en probeer het dit jaar maar gewoon weer opnieuw :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Titanicfanatic schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 02:38:
[...]

Een jaar geleden van KPN naar Odido en een maand geleden weer terug. Bij de laatste overstap ging het dus gierend fout.
Ja, dat is vervelend. Ik ben ooit 1x overstapt vanuit Odido (toen nog T-Mobile) met operator Glasoperator naar KPN is de ISP met operator KPN WBA met de overstapservice. Toen kon KPN geen licht op de vezel zetten omdat de PoP ontoegankelijk was. Toen werkte de overstapservice wel correct en bleef mijn T-Mobile glasvezel internet (via Glasoperator) wel werken en werd niet "ge-shut". Duurde al met al 2 dagen langer. Kennelijk gaat deze communicatie tussen het huidige Odido en KPN ISP dus niet meer goed..... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hveener
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 12:49
Ben al jaren klant bij KPN glasvezel maar contract is afgelopen en een verlenging aanbod gekregen.
Ook nog via te bellen geprobeerd maar het blijft wel erg mager.
Als ik overstapt naar Odido dan scheelt dat 550 euro voor twee jaar.
Maar als ik via Tweakers of Trustpilot de beoordeling van KPN of Odido leest dan zijn ze allebei niet zo hoog.
Heb ook bij Onvi of Jonaz of Netrabel gekeken maar daar zijn de beoordelingen ook al laag.
Heeft iemand een betere ervaring of prijs kwaliteitsverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hveener schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:48:
Ben al jaren klant bij KPN glasvezel maar contract is afgelopen en een verlenging aanbod gekregen.
Ook nog via te bellen geprobeerd maar het blijft wel erg mager.
Als ik overstapt naar Odido dan scheelt dat 550 euro voor twee jaar.
Maar als ik via Tweakers of Trustpilot de beoordeling van KPN of Odido leest dan zijn ze allebei niet zo hoog.
Heb ook bij Onvi of Jonaz of Netrabel gekeken maar daar zijn de beoordelingen ook al laag.
Heeft iemand een betere ervaring of prijs kwaliteitsverhouding.
Het gemakkelijkste is om over te stappen op een van de budgetmerken die via KPN WBA aanbieden zoals Solcon, BudgetInternet, Online.nl en Youfone. Afhankelijk van je locatie en andere diensten kun je vaak ook nog combinatiekortingen krijgen.

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 15:41

ep667

It doesn't hurt to help

synoniem schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:53:
[...]

Het gemakkelijkste is om over te stappen op een van de budgetmerken die via KPN WBA aanbieden zoals Solcon, BudgetInternet, Online.nl en Youfone. Afhankelijk van je locatie en andere diensten kun je vaak ook nog combinatiekortingen krijgen.
Het lastige is dat Online en Youfone respectievelijk maximaal 500 en 200 Mbps aanbieden. Dat Solcon duurder is dan een geïndexeerd KPN-abonnement en dat Budget alleen interessant is als je ook energieklant bent.

Odido heeft een megascherpe aanbieding, vooral als je voor 2 jaar kiest maar dan ben ik over anderhalf jaar weer minder vrij met het kiezen van een mobiel abonnement. En met de recente issues bij Odido (storingen, ik lees ook over traag internet) en de bewuste keuze om bijvoorbeeld geen IPv6 aan te bieden, word ik daar niet enthousiast van.

Ik zit met dezelfde uitdaging. Verlengingsaanbod is 3 of 6 maanden 5 euro korting op een abonnementsprijs die 4 euro hoger ligt dan voor nieuwe klanten (die daarop ook 17,50 korting krijgen ipv 5 euro).

Ik ben enorm blij met KPN, dus hoef niet weg. Maar als ik dit doe dan betaal ik over 2 jaar een vaste prijs van rond de 60 euro en over 4 jaar van 65 euro. Blijkbaar zit een nieuw contract aangaan en dus ook een reguliere vaste prijs na korting er niet meer in voor bestaande klanten. Toen ik 2 jaar geleden 'verlengde' (aka een nieuw contract voor 2 jaar aanging) was dit nog heel anders. Een jaar 15 euro korting en een geresette vaste prijs.

Nu verlengen en dus blijven betekent dat je abonnement geïndexeerd blijft worden.

Ach, misschien ga ik wel voor een jaartje kijken bij Freedom. Daar geef ik dan liever mijn geld aan.

EP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-09 08:16
ep667 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:26:
[...]
Ik ben enorm blij met KPN, dus hoef niet weg. Maar als ik dit doe dan betaal ik over 2 jaar een vaste prijs van rond de 60 euro en over 4 jaar van 65 euro. Blijkbaar zit een nieuw contract aangaan en dus ook een reguliere vaste prijs na korting er niet meer in voor bestaande klanten.
Exact het probleem wat ik ook had. Ik heb best wel wat kortingen door gecombineerde KPN (+dochters) producten, dus als ik overstap naar een andere provider, dan ben ik die kwijt en is het voordeel al een heel stuk minder. Daarbij lopen mijn jaarcontracten van energie, glas en mobiel niet synchroon... Odido is hier (617x) met afstand de goedkoopste, maar ik hoor ook met afstand de meeste problemen bij buren en vrienden, zowel in de buurt maar ook tot in Utrecht aan toe. En daar heb ik geen zin in. Ik werk 4 dagen per week thuis, dus 100% betrouwbare internetverbinding is voor mij gewoon belangrijk.

Ik vind het nog steeds jammer dat de grote telco-boys allemaal op acquisitie inzetten, maar geen aandacht geven aan retensie. Volgens mij heb je veel meer aan een trouwe vaste klant, dan elk jaar 10.000 nieuwe abonees waarvan er 95.000 weer opstappen (administratiekosten, monteurs, pakketten verzenden en ga zo maar door).

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:52
robert.v.w. schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:45:
[...]

Exact het probleem wat ik ook had. Ik heb best wel wat kortingen door gecombineerde KPN (+dochters) producten, dus als ik overstap naar een andere provider, dan ben ik die kwijt en is het voordeel al een heel stuk minder. Daarbij lopen mijn jaarcontracten van energie, glas en mobiel niet synchroon... Odido is hier (617x) met afstand de goedkoopste, maar ik hoor ook met afstand de meeste problemen bij buren en vrienden, zowel in de buurt maar ook tot in Utrecht aan toe. En daar heb ik geen zin in. Ik werk 4 dagen per week thuis, dus 100% betrouwbare internetverbinding is voor mij gewoon belangrijk.

Ik vind het nog steeds jammer dat de grote telco-boys allemaal op acquisitie inzetten, maar geen aandacht geven aan retensie. Volgens mij heb je veel meer aan een trouwe vaste klant, dan elk jaar 10.000 nieuwe abonees waarvan er 95.000 weer opstappen (administratiekosten, monteurs, pakketten verzenden en ga zo maar door).
Datzelfde heb ik hier dus ook.
4 dagen per week thuiswerken en stabiliteit is een must. Ik zie het bij collega’s, de meeste met andere providers hebben minder stabiele verbindingen. Uiteraard kan dat ook liggen aan verschillende netwerk-/wifi-configuraties.

Nog geheel los van het feit dat de familie hier van het padje gaat als ze alle KPN-opnames kwijt zijn…

• Soundwork
St00mwals schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:07:
[...]

Datzelfde heb ik hier dus ook.
4 dagen per week thuiswerken en stabiliteit is een must. Ik zie het bij collega’s, de meeste met andere providers hebben minder stabiele verbindingen. Uiteraard kan dat ook liggen aan verschillende netwerk-/wifi-configuraties.

Nog geheel los van het feit dat de familie hier van het padje gaat als ze alle KPN-opnames kwijt zijn…
Maar in het geval van internet only is het dus zeker een winst om over te stappen naar een KPN dochter. Want ook ik werk heel veel thuis dus een goede verbinding is een must. Overigens is het wel mogelijk om naar een nieuwe propositie over te stappen, maar dan wordt in juli het jaar erop weer met inflatie geïndexeerd. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

Soundwork schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:22:
[...]

Maar in het geval van internet only is het dus zeker een winst om over te stappen naar een KPN dochter. Want ook ik werk heel veel thuis dus een goede verbinding is een must. Overigens is het wel mogelijk om naar een nieuwe propositie over te stappen, maar dan wordt in juli het jaar erop weer met inflatie geïndexeerd. :-(
Ja, maar die nieuwe propositie lijkt ook lastiger. Zo is het mij 2 jaar terug inderdaad gelukt om van 1 Gbps 'Hussel' naar hoe het toen ook heette over te stappen. Nu heeft het wel een andere naam, maar is het volgens de klantenservice echt hetzelfde dus "u hoeft geen nieuw contract hoor".

En ik geloof dat retentie ook niet meer bestaat. Althans, niet als je zelf vraagt.

Ze weten het wel. Lastige van de KPN dochters is dat er nog mar twee zijn:
- Youfone: met een maximale snelheid van 200 Mbps
- Solcon: die duurder is dan KPN bij een 1-jarig contract, een eigen IP-netwerk heeft én waarvan ik de Christelijke waarden niet bepaald ondersteun

Dan is er nog Budget, dat een full reseller is of was van KPN. Dat kan ik niet meer vinden. Sowieso: eigen klantenservice en ik heb begrepen dat overstappen van de een naar de ander vroeger een ramp was.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Budget naar KPN of terug stelt niks voor. Je hoeft niet eens je modem te herstarten, mits je een eigen modem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
ep667 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:44:
[...]

Ja, maar die nieuwe propositie lijkt ook lastiger. Zo is het mij 2 jaar terug inderdaad gelukt om van 1 Gbps 'Hussel' naar hoe het toen ook heette over te stappen. Nu heeft het wel een andere naam, maar is het volgens de klantenservice echt hetzelfde dus "u hoeft geen nieuw contract hoor".

En ik geloof dat retentie ook niet meer bestaat. Althans, niet als je zelf vraagt.

Ze weten het wel. Lastige van de KPN dochters is dat er nog mar twee zijn:
- Youfone: met een maximale snelheid van 200 Mbps
- Solcon: die duurder is dan KPN bij een 1-jarig contract, een eigen IP-netwerk heeft én waarvan ik de Christelijke waarden niet bepaald ondersteun

Dan is er nog Budget, dat een full reseller is of was van KPN. Dat kan ik niet meer vinden. Sowieso: eigen klantenservice en ik heb begrepen dat overstappen van de een naar de ander vroeger een ramp was.
Voor mij is persoonlijk 200 Mbps prima, dus Youfone heb ik op het oog. Mijn contract van KPN loopt af op de Black Friday, misschien dat YF nog leuke deals heeft ;) En anders stap ik gewoon in met de "gewone" nieuwe klantenkorting.

Solcon is voor mij ook niet de provider, ik ben zelf niet religieus, dus ik hoef geen filters op dat vlak op mijn internet verbinding.

Budget is duurder, en ik niet of zij exact hetzelfde internet leveren als KPN en Youfone.... (de KPN WBA connectie is het wel hetzelfde), maar is de routering van/naar NL-IX hetzelfde als bij KPN......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Azqi schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:46:
Budget naar KPN of terug stelt niks voor. Je hoeft niet eens je modem te herstarten, mits je een eigen modem hebt.
Yes, eigen router heb ik ;)
Je WAN IP adres veranderd toch wel zodra je bij Budget of Youfone bent aangesloten...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

Azqi schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:46:
Ja, daarom zeg ik het ook in verleden tijd. Twee overstappers meegemaakt dir door (ik denk) dezelfde administratieve fout meer dan een week uit de lucht waren. Kregen geen IP, Budget gebruikte toen als full reseller weliswaar het IP-netwerk van KPN maar wel met eigen blokken.

Geen idee of ze nu dus mogelijk een eigen netwerk hebben of dat deze foutjes zijn opgelost. Gebruik inderdaad een eigen router, we zitten immers op Tweakers ;-).

[ Voor 4% gewijzigd door ep667 op 22-08-2025 18:08 ]

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Soundwork schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:57:
[...]

Yes, eigen router heb ik ;)
Je WAN IP adres veranderd toch wel zodra je bij Budget of Youfone bent aangesloten...?
Ik wissel alleen de tv ontvanger na een maand of 2, omdat ik de oude moet terugsturen. 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
ep667 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:08:
[...]

Ja, daarom zeg ik het ook in verleden tijd. Twee overstappers meegemaakt dir door (ik denk) dezelfde administratieve fout meer dan een week uit de lucht waren. Kregen geen IP, Budget gebruikte toen als full reseller weliswaar het IP-netwerk van KPN maar wel met eigen blokken.

Geen idee of ze nu dus mogelijk een eigen netwerk hebben of dat deze foutjes zijn opgelost. Gebruik inderdaad een eigen router, we zitten immers op Tweakers ;-).
Heb je overstap gemaakt naar Budget of ook naar Youfone waarbij het administratief fout ging?
Dit kan natuurlijk altijd gebeuren.... overstappen van ISP brengt altijd risico met zich mee.....
Overigens is het mij wel gewoon gelukt binnen KPN toenterijd naar de nieuwe propositie over te stappen.
De naam "Hussel" stond ook niet meer in mijn overeenkomst en ik ging weer de standaard contractprijs per maand betalen zonder korting of actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mk23
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 26-09 21:52
Wat zijn de ervaringen met de 4Gbit aansluiting die KPN aanbiedt? Door wat te schuiven in onze abonnementen zou ik voor een klein bedrag de snelheid kunnen verhogen.
De modem die ze aanbieden kan ik al gelijk weer niets mee, dus zou mijn fritzbox moeten vervangen en ik vraag me af of het de moeite waard is.

DS1817+& DS923+ DX513 & DX517

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

Soundwork schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:50:
[...]
Heb je overstap gemaakt naar Budget of ook naar Youfone waarbij het administratief fout ging?
Dit kan natuurlijk altijd gebeuren.... overstappen van ISP brengt altijd risico met zich mee.....
Klopt, alleen leek het bij die mensen (niet ikzelf) te gaan om een IP-fout omdat er niet goed geswitcht was. Is al een tijd geleden, dus kan inmiddels helemaal anders zijn.
Overigens is het mij wel gewoon gelukt binnen KPN toenterijd naar de nieuwe propositie over te stappen.
De naam "Hussel" stond ook niet meer in mijn overeenkomst en ik ging weer de standaard contractprijs per maand betalen zonder korting of actie.
Zeker, dit was bij mij ook zo. Eerst van (god weet wat) naar Hussel 'overgestapt' op deze manier en 2 jaar terug van Hussel naar de contractnaam die ze toen hadden (Internet 1 Gbps staat op mijn factuur). Nu heet datzelfde abo SuperFiber 1, met dezelfde basisprijs maar lijkt de klantenservice er niet in te trappen. Blijkbaar is in de scripts goed opgenomen om te verwijzen naar het verlengaanbod en niet een nieuw contract te laten openen.

Ik snap overigens best dat die enorme kortingen 'betaald' worden vanuit het marketingbudget. En dat dat budget niet voor bestaande klanten is. Maar je zou toch denken dat een ISP liever trouwe klanten vasthoudt dan overstappen stimuleert. Maar goed, misschien dat het voor heel veel mensen blijft bij 1 of 2 keer overstappen omdat ze bijvoorbeeld ook nog een provider mailadres gebruiken. Heb in het verleden in die wereld gewerkt en toen was dat nog standaard. Geen idee hoe dat nu is.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
ep667 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 23:53:
[...]

Klopt, alleen leek het bij die mensen (niet ikzelf) te gaan om een IP-fout omdat er niet goed geswitcht was. Is al een tijd geleden, dus kan inmiddels helemaal anders zijn.

[...]

Zeker, dit was bij mij ook zo. Eerst van (god weet wat) naar Hussel 'overgestapt' op deze manier en 2 jaar terug van Hussel naar de contractnaam die ze toen hadden (Internet 1 Gbps staat op mijn factuur). Nu heet datzelfde abo SuperFiber 1, met dezelfde basisprijs maar lijkt de klantenservice er niet in te trappen. Blijkbaar is in de scripts goed opgenomen om te verwijzen naar het verlengaanbod en niet een nieuw contract te laten openen.

Ik snap overigens best dat die enorme kortingen 'betaald' worden vanuit het marketingbudget. En dat dat budget niet voor bestaande klanten is. Maar je zou toch denken dat een ISP liever trouwe klanten vasthoudt dan overstappen stimuleert. Maar goed, misschien dat het voor heel veel mensen blijft bij 1 of 2 keer overstappen omdat ze bijvoorbeeld ook nog een provider mailadres gebruiken. Heb in het verleden in die wereld gewerkt en toen was dat nog standaard. Geen idee hoe dat nu is.
Maar je stapte dus over naar Budget of Youfone waarbij je patch bleef zitten en na de omzetting van de port in de PoP het IP adres niet meer "los" kwam?
Jammer dat KPN retentie niet eens meer de moeite wil nemen om klanten naar de nieuwe propositie te willen overzetten. Ik ben niet gebonden aan TV of een email adres, dus wat mij betreft stap ik eind dit jaar gewoon over. We moeten als klanten maar het signaal blijven afgeven dat het niet OK is om vaste klanten iedere keer met verhogingen op te zadelen. Ik heb dat al die jaren maar voor lief genomen, maar dat is nu ook maar een keer afgelopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Mk23 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:42:
Wat zijn de ervaringen met de 4Gbit aansluiting die KPN aanbiedt? Door wat te schuiven in onze abonnementen zou ik voor een klein bedrag de snelheid kunnen verhogen.
De modem die ze aanbieden kan ik al gelijk weer niets mee, dus zou mijn fritzbox moeten vervangen en ik vraag me af of het de moeite waard is.
Hoebedoel je met verwachting? Het zal sneller zijn...

Maar wat is nu je gebuik thuis, als je nu die gigabit niet vol trekt, waarom zou je dan in je spullen vervangen? Dan betaal je meer voor je internet plus een investering in allemaal nieuwe apparatuur. Ik had 1Gbit (was actie) en nu zit ik op 400Mbps. Dat is alleen maar lekker voor de kinderen met een game update want de rest van de tijd komt de lijn niet boven de 10 a 20Mbps uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
jongetje schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:39:
[...]

Hoebedoel je met verwachting? Het zal sneller zijn...

Maar wat is nu je gebuik thuis, als je nu die gigabit niet vol trekt, waarom zou je dan in je spullen vervangen? Dan betaal je meer voor je internet plus een investering in allemaal nieuwe apparatuur. Ik had 1Gbit (was actie) en nu zit ik op 400Mbps. Dat is alleen maar lekker voor de kinderen met een game update want de rest van de tijd komt de lijn niet boven de 10 a 20Mbps uit.
Wat een vreemde snelheid, omdat KPN tegenwoordig alleen 100/200/500 Mbps en 1 of 4 Gbps aanbiedt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Soundwork schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:23:
[...]

Wat een vreemde snelheid, omdat KPN tegenwoordig alleen 100/200/500 Mbps en 1 of 4 Gbps aanbiedt.....
Ik zit bij Odido, maar mijn punt is wel duidelijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mk23
@jongetje Ik heb twee NASsen draaien thuis en draai dagelijks backups van onder andere de NAS van een familielid. Met downloaden zit ik regelmatig tegen de 80/90MB/s, maar daarvoor moest ik wel de KPN modem vervangen door een Fritzbox. Voor het streamen via Plex is het eigenlijk ook niet nodig, maar ik gebruik mijn verbinding dus wel.
Ik heb even zitten kijken maar ik heb in ieder geval een extra 10GBe switch nodig, maar ik denk ook wel een nieuwe modem. Dat is toch wel weer een investering van 300-400Euro, alleen voor de heb:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Mk23 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 15:58:
@jongetje Ik heb twee NASsen draaien thuis en draai dagelijks backups van onder andere de NAS van een familielid. Met downloaden zit ik regelmatig tegen de 80/90MB/s, maar daarvoor moest ik wel de KPN modem vervangen door een Fritzbox. Voor het streamen via Plex is het eigenlijk ook niet nodig, maar ik gebruik mijn verbinding dus wel.
Ik heb even zitten kijken maar ik heb in ieder geval een extra 10GBe switch nodig, maar ik denk ook wel een nieuwe modem. Dat is toch wel weer een investering van 300-400Euro, alleen voor de heb:)
Je moet alles vervangen voor 10 Gb Ethernet, dus ook je router en je andere componenten in je netwerk.
KPN levert je dan een Box 14, wil je een eigen router houden zal je dus ook deze moeten vervangen. Gemiddeld hebben de meesten al zat aan 200 Mbps dus waarom 4 Gb afnemen? Is meer een marketing/verdienmodel.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mk23
Soundwork schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 17:57:
[...]
Je moet alles vervangen voor 10 Gb Ethernet, dus ook je router en je andere componenten in je netwerk.
KPN levert je dan een Box 14, wil je een eigen router houden zal je dus ook deze moeten vervangen. Gemiddeld hebben de meesten al zat aan 200 Mbps dus waarom 4 Gb afnemen? Is meer een marketing/verdienmodel.....
Omdat ik me bewust ben van mijn zwaktes:) stel ik de vraag ook. Mijn NASsen zitten al via 10Gbe verbonden en die snelheid is wel heel erg fijn, de laptops heb ik bedraad op 2,5Gbe zitten en dan houdt het wel op.
HomeAssistant heeft het niet nodig, de IP camera's ook niet, mijn Sonos speakers hebben nog niet eens Gbe poorten en onze Iphone's en Ipad pakken Wifi6 en dat lijkt voldoende.

Laat deze voor nu maar even aan ons voorbij gaan en onze sponsoring van KPN wat terug brengen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

Soundwork schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:50:
[...]
Ik was dit gelukkig niet zelf, maar een familielid. Het ging om Budget en het lastige is dat dit toen volledig op het KPN netwerk draaide. Inclusief KPN boxen en zo. Je hebt wel te maken met de klantenservice van Budget en die kunnen iets minder dan die van KPN. Enfin: er kwam simpelweg geen IP-adres binnen, dat duurde best lang en de terugkoppeling was dat het een administratieve fout was.

Zegt niets over nu en met wat slim zoeken in de database van RIPE zie ik nu dat Budget Thuis zelf IP-blokken heeft in AS62105 van Jonaz, een partij die ze vorig jaar overgenomen hebben.
[b]Soundwork schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:50:
Ja, destijds bij mij dus ook. Nu lijken de scripts iets beter dichtgetimmerd, vooral met focus op "uw persoonlijke verlengaanbod". Ik zei dat ik dat wat karig vond met 5 euro voor 5 maanden, maar de reactie was dat dit is gebaseerd op de tijd dat ik klant ben (als je XS4ALL meetelt >10 jaar). Okeeee.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
ep667 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:03:
[...]

Zegt niets over nu en met wat slim zoeken in de database van RIPE zie ik nu dat Budget Thuis zelf IP-blokken heeft in AS62105 van Jonaz, een partij die ze vorig jaar overgenomen hebben.
Aha, dus Budget thuis levert als internet dienst dus wel ander internet dan KPN en Youfone leveren.
Omdat Youfone sinds 2024 volledig KPN dochter is, levert deze partij hetzelfde internet, dus niet alleen via dezelfde operator (KPN Wholesale).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 13:58
Soundwork schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:29:
[...]

Aha, dus Budget thuis levert als internet dienst dus wel ander internet dan KPN en Youfone leveren.
Omdat Youfone sinds 2024 volledig KPN dochter is, levert deze partij hetzelfde internet, dus niet alleen via dezelfde operator (KPN Wholesale).
Nee hoor. Dat deed Youfone al voor de overname en dat zou Budget ook kunnen. Sterker nog: Ik hoor voor het eerst dat Budget eigen IP blokken heeft en zou kunnen gebruiken. Dat is voor mijn gevoel niet helemaal logisch omdat Budget de gehele WMP dienst afneemt (dus KPN internet en TV maar dan met een ander stickertje). Aan de andere kant: De Wholesalediensten zijn bouwblokken dus wellicht dat Budget dat deel nu wel zelf afhandelt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:10:
[...]

Nee hoor. Dat deed Youfone al voor de overname en dat zou Budget ook kunnen. Sterker nog: Ik hoor voor het eerst dat Budget eigen IP blokken heeft en zou kunnen gebruiken. Dat is voor mijn gevoel niet helemaal logisch omdat Budget de gehele WMP dienst afneemt (dus KPN internet en TV maar dan met een ander stickertje). Aan de andere kant: De Wholesalediensten zijn bouwblokken dus wellicht dat Budget dat deel nu wel zelf afhandelt.
Ik denk echter wel dat op termijn klanten in Fiber Crew gebied via Budget aangesloten gaan worden op GPON/XGSPON techniek omdat het moederbedrijf van Budget deze club heeft overgenomen. Dus in dat geval wordt de leverstraat wel geheel anders.... Maar het is/was dus wel volledig KPN internet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 22:59

TFHfony

Professional Weirdo

[b]ep667 in "[KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen"
Ja, destijds bij mij dus ook. Nu lijken de scripts iets beter dichtgetimmerd, vooral met focus op "uw persoonlijke verlengaanbod". Ik zei dat ik dat wat karig vond met 5 euro voor 5 maanden, maar de reactie was dat dit is gebaseerd op de tijd dat ik klant ben (als je XS4ALL meetelt >10 jaar). Okeeee.
Klopt... Het erge is dus eigenlijk dat je voor je trouwheid keihard wordt afgestraft door KPN. Als iemand al zo lang klant is, schatten ze het risico op overstappen laag in. Dus een hoog "verlengaanbod" kan je vergeten. Daarbij is de Vaste Klanten Boete die je nu bij KPN krijgt op jaarbasis hoger dan de korting via het verlengaanbod.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13:22
Barre73 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:10:
[...]

Budget(NLE) en YouFone hebben tot op de dag van vandaag geen eigen ip-blokken, wij KPN geven namelijk de ip-adressen uit eigen alias aan hen uit. Zij nemen inderdaad zoals je zegt de gehele WMP dienst af, dus zij maken gebruik van onze modems (zelfde software tegenwoordig) en TV platform met zoals je zegt een ander stickertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
Soundwork schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:29:
[...]

Dan is de order niet ingelegd via onze leverstraat als het IP-adres van RIPE Jonaz afkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

TFHfony schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 17:12:
[...]

Klopt... Het erge is dus eigenlijk dat je voor je trouwheid keihard wordt afgestraft door KPN. Als iemand al zo lang klant is, schatten ze het risico op overstappen laag in. Dus een hoog "verlengaanbod" kan je vergeten. Daarbij is de Vaste Klanten Boete die je nu bij KPN krijgt op jaarbasis hoger dan de korting via het verlengaanbod.
Je mag het hier geen boete noemen, geloof ik. Maar ik snap wat je bedoelt. Ik zal wel een oude man worden, want vroeger sloot je een contract af voor een bepaalde termijn en steeg de prijs in die termijn juist niet. Die bleef vast en ging pas stijgen zodra je contractvaste periode voorbij was.

Het doel was toen om klanten langer vast te houden én te laten verlegen zodra ze contractvrij waren. Zelfs zonder acties vaak voor een lagere prijs.

Nu krijg je juist tijdens je contractperiode flinke verhogingen en proberen ze je eigenlijk niet eens vast te houden. Want waar een nieuwe klant met een nieuw contract niet alleen een betere actieperiode maar ook start met een lagere vaste prijs, ben jij gebonden aan de al verhoogde prijs. Die dan ook doorstijgt met pak hem beet ieder 2 tot 2,5 euro maandelijks erbovenop.

En dan verwachten dat je wel klant blijft. Ergens snap ik het, want ik heb enorme koudwatervrees om over te stappen. Mobiel hebben wij hier beiden Odido en dat valt het afgelopen halfjaar niet mee. Ik werk 3 dagen per week thuis en een beetje betrouwbaarheid is gewenst. En zo houden ze mensen vast.
Economics schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 17:57:
[...]

Dan is de order niet ingelegd via onze leverstraat als het IP-adres van RIPE Jonaz afkomt
Ik vond dit met full text zoeken in de whois tool van RIPE. Kan me voorstellen dat dit gaat om klanten (of zelfs toekomstige klanten) in de gebieden waar Budget nu ook eigenaar is van de belichter (waar Jonaz dan weer onderdeel van is). Kleine kanttekening bij wat ik eerder postte.

[ Voor 13% gewijzigd door ep667 op 25-08-2025 18:02 ]

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Economics schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 17:57:
[...]

Het zal op termijn wel wijzigen, niet alleen de type verbinding via de PoP's maar ook je IP adres zal dus uit de RIPE van Jonaz gehaald gaan worden. Aangezien Fiber Crew maar op beperkt aantal plaatsen beschikbaar is, zal neem ik aan de levering grotendeels via KPN WBA plaats blijven vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
Soundwork schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 18:07:
[...]

Het zal op termijn wel wijzigen, niet alleen de type verbinding via de PoP's maar ook je IP adres zal dus uit de RIPE van Jonaz gehaald gaan worden. Aangezien Fiber Crew maar op beperkt aantal plaatsen beschikbaar is, zal neem ik aan de levering grotendeels via KPN WBA plaats blijven vinden.
Alles wat Budget inlegt over WBA zijn onze ip-adressen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ep667 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 18:00:
[...]
Je mag het hier geen boete noemen, geloof ik. Maar ik snap wat je bedoelt.
IVan wie niet? Ik weet dat er hier KPN-mederwerkers zijn die er een beetje allergisch op reageren, maar vanuit de moderators heb ik er nog niets over gezien, maar wellicht heb ik ergens een reactie over het hoofd gezien.
Maar ik zou het overigens ook wel vreemd vinden, want hoewel Vaste Klanten Boete niet leuk klinkt, is het feitelijk gewoon wel wat het is.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:11
TFHfony schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:19:
[...]
IVan wie niet? Ik weet dat er hier KPN-mederwerkers zijn die er een beetje allergisch op reageren, maar vanuit de moderators heb ik er nog niets over gezien, maar wellicht heb ik ergens een reactie over het hoofd gezien.
Maar ik zou het overigens ook wel vreemd vinden, want hoewel Vaste Klanten Boete niet leuk klinkt, is het feitelijk gewoon wel wat het is.
Noem het beestje gewoon bij z'n naam in plaats van dit soort kinderachtige bewoordingen. Ga je ook elke keer bij je vaste supermarkt naar binnen en klagen dat er een vaste klanten boete is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
TFHfony schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:19:
[...]
Ik weet niet of het ontbreken van een Vaste Klanten Bonus gelijk is aan een Vaste Klanten Boete. Maakt me verder ook niet uit ik heb XS4ALL en daarmee KPN achter me gelaten en stap zo weer over als mijn huidige provider te inhalig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

synoniem schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:24:
[...]

Ik weet niet of het ontbreken van een Vaste Klanten Bonus gelijk is aan een Vaste Klanten Boete. Maakt me verder ook niet uit ik heb XS4ALL en daarmee KPN achter me gelaten en stap zo weer over als mijn huidige provider te inhalig wordt.
Het gaat niet om de Vaste Klanten Bonus. Die bestaat al een eeuwigheid en zo ongeveer overal. Het gaat om de Vaste Klanten Boete onder het mom van "inflatie". De vaste klant gaat elk jaar meer betalen voor hetzelfde product, waar een nieuwe klant het oude bedrag blijft betalen. Iemand die een paar jaar geleden een 1gbit abbo bij KPN af sloot, betaal nu inmiddels over de 60 Euro per maand, terwijl een nieuwe klant (afgezien van de korting) nog steeds 52,50 Euro betaald.
Als je de AH/Jumbo in zou lopen, zou je toch erg raar staan de kijken als het pak melk met 1,99 euro in het schap staat, maar jij "mag" 2,30 afrekenen, omdat jij al 4 jaar bij die AH de boodschappen doet. Zo werkt inflatie niet, maar KPN wel. Dus: Vaste Klanten Boete.
mad-dog schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:22:
[...]
Noem het beestje gewoon bij z'n naam in plaats van dit soort kinderachtige bewoordingen. Ga je ook elke keer bij je vaste supermarkt naar binnen en klagen dat er een vaste klanten boete is?
Precies zoals ik in het voorbeeld hier boven gaf, bestaat de Vaste Klanten Boete niet bij de AH of Jumbo, dus je commentaar raakt kant nog wal.
En jij noemt het kinderachtige bewoordingen: Prima... jij mag de Marketing Machine van KPN blindelings volgen. Maar ik noem het beestje gewoon bij zijn naam: Vaste Klanten Boete.

Leesvoer over de Vaste Klanten Boete ter ondersteuning:

https://www.totaaltv.nl/n...euwe-klanten-niet-langer/
https://www.totaaltv.nl/n...an-overstapangst-ouderen/
https://www.totaaltv.nl/n...delen-van-providerhoppen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
TFHfony schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:58:
[...]

Het gaat niet om de Vaste Klanten Bonus. Die bestaat al een eeuwigheid en zo ongeveer overal. Het gaat om de Vaste Klanten Boete onder het mom van "inflatie". De vaste klant gaat elk jaar meer betalen voor hetzelfde product, waar een nieuwe klant het oude bedrag blijft betalen. Iemand die een paar jaar geleden een 1gbit abbo bij KPN af sloot, betaal nu inmiddels over de 60 Euro per maand, terwijl een nieuwe klant (afgezien van de korting) nog steeds 52,50 Euro betaald.
Als je de AH/Jumbo in zou lopen, zou je toch erg raar staan de kijken als het pak melk met 1,99 euro in het schap staat, maar jij "mag" 2,30 afrekenen, omdat jij al 4 jaar bij die AH de boodschappen doet. Zo werkt inflatie niet, maar KPN wel. Dus: Vaste Klanten Boete.

[...]

Precies zoals ik in het voorbeeld hier boven gaf, bestaat de Vaste Klanten Boete niet bij de AH of Jumbo, dus je commentaar raakt kant nog wal.
En jij noemt het kinderachtige bewoordingen: Prima... jij mag de Marketing Machine van KPN blindelings volgen. Maar ik noem het beestje gewoon bij zijn naam: Vaste Klanten Boete.

Leesvoer over de Vaste Klanten Boete ter ondersteuning:

https://www.totaaltv.nl/n...euwe-klanten-niet-langer/
https://www.totaaltv.nl/n...an-overstapangst-ouderen/
https://www.totaaltv.nl/n...delen-van-providerhoppen/
Bij de AH heb je ook persoonlijke bonussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Economics schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:01:
[...]

Bij de AH heb je ook persoonlijke bonussen...
Klopt... Daar krijg je dus korting als vaste klant. Geen Vaste Klanten Boete zoals bij KPN.
Heb je wel goed gelezen? Of geen compleet begrip van hoe inflatie werkt?
Bij de AH wordt de melk namelijk niet duurder voor de vaste klant ten opzichte van de nieuwe. Bij KPN wel.

[ Voor 20% gewijzigd door TFHfony op 25-08-2025 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
TFHfony schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:03:
[...]

Klopt... Daar krijg je dus korting als vaste klant. Geen Vaste Klanten Boete zoals bij KPN.
Heb je wel goed gelezen? Of geen compleet begrip van hoe inflatie werkt?
Bij de AH wordt de melk namelijk niet duurder voor de vaste klant ten opzichte van de nieuwe. Bij KPN wel.
Zeker, korting dat niet geld voor een ander. Het is geen verplichting om KPN af te nemen, het zit je wel erg hoog namelijk.. (alhoewel de dienstverlening van KPN wel erg goed is 8) en zeer actief op fora 's voor support)

[ Voor 8% gewijzigd door Economics op 25-08-2025 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Economics schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:09:
[...]

Zeker, korting dat niet geld voor een ander. Het is geen verplichting om KPN af te nemen, het zit je wel erg hoog namelijk.. (alhoewel de dienstverlening van KPN wel erg goed is 8) en zeer actief op fora 's voor support)
Dat hoog zitten lijkt ook voor jou & @mad-dog het geval te zijn gezien jullie reacties ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
TFHfony schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:22:
[...]

Dat hoog zitten lijkt ook voor jou & @mad-dog het geval te zijn gezien jullie reacties ;-)
Je bent anders al een paar dagen bezig, dus wie zit wat hoog? Je hebt je statement gemaakt, en door..

[ Voor 6% gewijzigd door Economics op 25-08-2025 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:11
Ik sluit me aan bij @Economics. Wat mij behoorlijk irriteert is dat je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten en dat maar steeds blijft herhalen(niemand bij KPN houdt je tegen om over te stappen). Ik ben ook gewoon een Nederlander die zo min mogelijk weinig wil betalen, maar ik spreek dan liever met m'n portemonnee door over te stappen ipv dit soort onzinnige bijdrages.

[ Voor 6% gewijzigd door mad-dog op 25-08-2025 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

mad-dog schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:29:
Ik sluit me aan bij @Economics. Wat mij behoorlijk irriteert is dat je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten en dat maar steeds blijft herhalen(niemand bij KPN houdt je tegen om over te stappen). Ik ben ook gewoon een Nederlander die zo min mogelijk weinig wil betalen, maar ik spreek dan liever met m'n portemonnee door over te stappen ipv dit soort onzinnige bijdrages.
Oh, maar die overstap is ook al in gang gezet, dus dat komt goed ;-)
Maar ik mag dit punt hier gewoon aanhalen, daar is een forum en met name dit topic voor bedoelt. En jullie mogen daar dan ook jullie mening weer over geven. Mooi toch? d:)b

En onzinnig? Dat mag jij vinden met je groene KPN bril. Anderen denken er anders over. Zie de links die ik eerder postte. En de hoeveelheid +1-tjes die mijn berichten een weekje of 2 geleden opgeleverd hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door TFHfony op 25-08-2025 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 13:49

DON PAPA

Tweaker-fan

mad-dog schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:29:
ipv dit soort onzinnige bijdrages.
Zo onzinnig vind ik zijn bijdrage niet, het heeft mij (en waarschijnlijk ook andere lezers) wel aan het denken gezet...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barre73
En dan sluit ik met mijn groene bril aan bij de discussie. Misschien verrassend maar ik vind het ook niet kloppen. Als je voor de bestaande klanten de prijs verhoogt wegens inflatie, moet je dat ook doen voor nieuwe klanten. En dan mag je daar van mij daarna gerust korting voor X maanden op geven zoals nu ook gebeurt. Maar zoals het nu gaat klopt het ook voor mijn gevoel niet. Ik wil het alleen geen boete voor vaste klanten noemen maar een onterecht voordeel voor nieuwe klanten.
Zeg ik er ook meteen bij dat het een open markt is waarbij KPN mag besluiten dit te doen en een klant mag besluiten ergens anders heen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Barre73 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:50:
En dan sluit ik met mijn groene bril aan bij de discussie. Misschien verrassend maar ik vind het ook niet kloppen. Als je voor de bestaande klanten de prijs verhoogt wegens inflatie, moet je dat ook doen voor nieuwe klanten. En dan mag je daar van mij daarna gerust korting voor X maanden op geven zoals nu ook gebeurt. Maar zoals het nu gaat klopt het ook voor mijn gevoel niet. Ik wil het alleen geen boete voor vaste klanten noemen maar een onterecht voordeel voor nieuwe klanten.
Zeg ik er ook meteen bij dat het een open markt is waarbij KPN mag besluiten dit te doen en een klant mag besluiten ergens anders heen te gaan.
Exact. Daar kan ik mij volledig bij aansluiten.
Natuurlijk is het een beetje van welke kant je redeneert: Voordeel (korting) voor de een, nadeel (boete) voor de ander. Maar netjes is het niet. Het feit dat iets wettelijk kan/mag, betekent nog niet dat het goed gedrag is.

[ Voor 12% gewijzigd door TFHfony op 25-08-2025 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:50:
Het is gewoon jammer dat KPN (en ook de andere telco's) ervoor kiezen voor een "model" waarbij nieuwe klanten gelokt worden met mooie aanbiedingen en cadeaus en de vaste klanten betalen hier in feite "de rekening" voor. Ze kunnen beter kiezen voor een ander business model waarbij je dus niet iedere keer overstappers creëert, want heel "groen" is dit ook niet: monteurs, postpakketten e.d.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@Soundwork Marketing technisch hangt het enorm af van hoeveel klanten er daadwerkelijk overstappen. Ik denk dat een enorm grote groep met meerdere abonnementen bij 1 provider zit en het wel prima vind. Ik ken genoeg mensen die al jaren bij hun provider zitten en gewoon tevreden zijn en geen zin hebben in overstap "gedoe".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Kijk is naar mezelf. Dan heb ik geen provider die mijn 4gbit leverd dan kpn. Dus zit zowiezo vast aan kpn.
Wat wel een leuke is dat je op naam van je vrouw / vriendin kan zetten en dan het jaar erop weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
jongetje schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:31:
@Soundwork Marketing technisch hangt het enorm af van hoeveel klanten er daadwerkelijk overstappen. Ik denk dat een enorm grote groep met meerdere abonnementen bij 1 provider zit en het wel prima vind. Ik ken genoeg mensen die al jaren bij hun provider zitten en gewoon tevreden zijn en geen zin hebben in overstap "gedoe".
Dat zal zeker ook een rol spelen en daarom zullen ze mede inspelen op nieuwe klanten vertroetelen en de bestaande klanten de rekeningen laten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Cybermage schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:33:
Kijk is naar mezelf. Dan heb ik geen provider die mijn 4gbit leverd dan kpn. Dus zit zowiezo vast aan kpn.
Wat wel een leuke is dat je op naam van je vrouw / vriendin kan zetten en dan het jaar erop weer terug.
Want je hebt serieus 4Gbps nodig voor thuis? Ik sluit zakelijke verbindingen af voor bijvoorbeeld een bedrijf met 500 a 1000 medewerkers en die kunnen prima met een gigabit uit. Waarom zou je thuis zoveel capaciteit nodig hebben? Al biedt Odido vaak ook 8Gbps aan (voor de heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
jongetje schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:38:
[...]

Want je hebt serieus 4Gbps nodig voor thuis? Ik sluit zakelijke verbindingen af voor bijvoorbeeld een bedrijf met 500 a 1000 medewerkers en die kunnen prima met een gigabit uit. Waarom zou je thuis zoveel capaciteit nodig hebben? Al biedt Odido vaak ook 8Gbps aan (voor de heb).
In mijn geval was 4gbit goedkoper met experiabox 14 in verhouding dan de 1gbit met fritzbox. Als het kan waarom niet he. Heeft mijn verbinding nog wat lucht. Handig voor downloaden van Linux iso's. Altijd de nieuwste voor een installatie op een stick.
Enige nadeel de enige die het aanbied is kpn. Gekeken op site van Odido maar gaat niet hoger dan 1gbit op mijn locatie. Kwestie van wachten dat er meer aanbieders bijkomen zodat weer overgestapt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 13:50

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

[...]

Idd, ik heb dit vorig jaar ook gehad. Van KPN glas naar KPN glas en vervolgens een week zonder internet zitten met eigen modem. Ik had zelf het abonnement beëindigd, vervolgens weer een nieuw abonnement besteld. Resultaat week downtime :X

Of dit onder overstap service valt binnen dezelfde provider is twijfelachtig maar als een nieuwe klant een aantrekkelijker aanbod krijgt dan een bestaande klant ...

[ Voor 9% gewijzigd door WeaZuL op 29-08-2025 11:53 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
WeaZuL schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:11:
[...]

Idd, ik heb dit vorig jaar ook gehad. Van KPN glas naar KPN glas en vervolgens een week zonder internet zitten met eigen modem. Ik had zelf het abonnement beëindigd, vervolgens weer een nieuw abonnement besteld. Resultaat week downtime :X
Overstapservice op dezelfde glaslijn werkt alleen als de nieuwe provider een migratieorder inlegt en niet een "New Line" order.
Verschil is dat een New Line alleen kan worden aangevraagd als de vezel op het adres vrij is (hetgeen pas gebeurt op de dag dat de diensten eindigen).
Een migratie kan worden aangevraagd terwijl de vezel nog bezet is.
Een New Line duurt gemiddeld enkele werkdagen tot een week tussen inleg en activatie. Dat moet sneller gaan gebeuren en daar wordt hard aan gewerkt maar het is nog niet zo. Dus ja, als je zelf iets opzegt en daarna zelf iets aanvraagt en de nieuwe provider legt het in als New Line, dan krijg je downtime want de nieuwe provider kan die order pas inleggen als de lijn vrij is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veli_kavlak
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 06-09 21:33
Ik zit eigenlijk ook met een vraag. Of eigenlijk advies in wat zouden jullie in mijn situatie doen.
Ik heb een woning gekocht met me vrouw, we krijgen alleen de sleutel pas begin November. Dus pas in November gaan wij verhuizen.

Nu heb ik op dit moment KPN Glasvezel internet thuis (ook KPN Mobiel, dus we krijgen ook wat korting) ons abonnement is maandelijks opzegbaar. Ik ben opzicht tevreden met KPN, ik kan bijna zeggen dat ik nooit problemen ervaren heb. Er zijn wel eens acties en daar wil ik toch ook gebruik van maken, wat zouden jullie doen in mijn situatie, abonnement (Dan heb ik het over thuis internet) opzeggen en dan op het nieuwe adres een nieuwe abonnement afsluiten en proberen te profiteren van de acties bij KPN ? Kan dat überhaupt ?

En hoe snel is glasvezel aangesloten, ik wil natuurlijk geen downtime hebben i.v.m. dat ik vanuit thuis werk ook.

Mij benieuwd het eigenlijk ook wat jullie in zo een situatie zouden doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 12:16
Je kan toch, heel simpel gezegd, op je nieuwe adres indien sleuteloverdracht is geweest (of iig bekend), een nieuwe abonnement laten ingaan? En als je gaat verhuizen, oude abonnement opgezeggen?
Hierdoor geen gedoe met downtime. Is natuurlijk wat anders als je je mailadres van KPN bv wilt behouden (maar zover ik weet wordt deze nog een tijdje in de lucht gehouden voor max 6 maanden of zoiets).

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:28
Veli_kavlak schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:29:
Er zijn wel eens acties en daar wil ik toch ook gebruik van maken, wat zouden jullie doen in mijn situatie, abonnement (Dan heb ik het over thuis internet) opzeggen en dan op het nieuwe adres een nieuwe abonnement afsluiten en proberen te profiteren van de acties bij KPN ? Kan dat überhaupt ?
Jahoor dat kan, heb het ook gedaan. Destijds bood KPN op mijn nieuwe adres 9 maanden korting en als ik het abonnement zou verhuizen wilde men die korting niet geven. Dus nieuw aangevraagd op nieuw adres, kon op zelfde naam, en oude adres apart opgezegd. Ik gebruikte geen emailadressen van KPN dus had daar geen last van.

KPN zegt dat ze binnen zeven werkdagen kunnen leveren. Het zal altijd een aantal dagen duren voor je het pakket ontvangt. Iets van 2 weken vooruit bestellen zal vast goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veli_kavlak
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 06-09 21:33
Sjowhan schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:45:
Je kan toch, heel simpel gezegd, op je nieuwe adres indien sleuteloverdracht is geweest (of iig bekend), een nieuwe abonnement laten ingaan? En als je gaat verhuizen, oude abonnement opgezeggen?
Hierdoor geen gedoe met downtime. Is natuurlijk wat anders als je je mailadres van KPN bv wilt behouden (maar zover ik weet wordt deze nog een tijdje in de lucht gehouden voor max 6 maanden of zoiets).
Ok, ja ik weet het niet en ik weet niet wat de ervaringen zijn van mensen die dit "recent" gedaan hebben. Vandaar mijn vraag :)
areyouben schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:02:
[...]

Jahoor dat kan, heb het ook gedaan. Destijds bood KPN op mijn nieuwe adres 9 maanden korting en als ik het abonnement zou verhuizen wilde men die korting niet geven. Dus nieuw aangevraagd op nieuw adres, kon op zelfde naam, en oude adres apart opgezegd. Ik gebruikte geen emailadressen van KPN dus had daar geen last van.

KPN zegt dat ze binnen zeven werkdagen kunnen leveren. Het zal altijd een aantal dagen duren voor je het pakket ontvangt. Iets van 2 weken vooruit bestellen zal vast goed gaan.
Aah ok dat is duidelijk, ik zat meer met dat downtime maar als ik 2 weken van te voren bestel dan moet dat dus goed komen begrijp ik. Ik denk dat ik dan ook op me huidige adres op zeg en op de nieuwe adres bestel.

duidelijk, bedankt dat je je ervaring deelde :) (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 19:40
Ik ben nu 5 jaar abbo btw. Ter informatie. Allen internet ook. Geen tv
Ik heb geen mobiel abbo bij KPN. Wel bij Simyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Sende115 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:25:
[...]

Ook wel jammer dat klanten met een 1Gb/s abonnement achter het net lijken te vissen met deze actie, Tenminste, Ik lees aardig wat (ook in mijn eigen kennisenkring) van mensen welke een "gratis" upgrade krijgen naar 200Mb/s of 1Gb/s , maar daarmee is de kous zo te zien ook af. (Enigszins logisch gezien de volgende stap 4Gb/s is en daar andere apparatuur (lees: minimaal KPN Box 14) voor nodig is, maar het steekt toch wel een beetje.)
Klopt, de 1 Gbps klanten vissen ook achter het net.....
Daarom ga ik zelf maar downgraden van 1 Gbps naar 200 Mbps en dan bij een andere aanbieder op KPN WBA, krijg je ook weer de welkomstkorting. Eerst mijn contract uitzitten :)

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 01:39
Bij is het ook sinds gisteren ge-upgrade, zo rond 23:10. Had in de middag mail gekregen, dat het ging gebeuren, maar ze hebben het ook daadwerkelijk snel gedaan. Mij hoor je niet klagen. :)

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:52

DizzyWeb

Ondertiteld

Sende115 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:25:
[...]

Ook wel jammer dat klanten met een 1Gb/s abonnement achter het net lijken te vissen met deze actie, Tenminste, Ik lees aardig wat (ook in mijn eigen kennisenkring) van mensen welke een "gratis" upgrade krijgen naar 200Mb/s of 1Gb/s , maar daarmee is de kous zo te zien ook af. (Enigszins logisch gezien de volgende stap 4Gb/s is en daar andere apparatuur (lees: minimaal KPN Box 14) voor nodig is, maar het steekt toch wel een beetje.)
Dat ik geen gratis upgrade kan krijgen snap ik helemaal, de NTU die hier hangt is harstikke oud ondertussen en kan niet meer dan 1Gb/s aan. Dat ding zou dan op zijn minst vervangen moeten worden.

Maar wat wel op zijn minst bijzonder is dat mijn buurman (fictief voorbeeld) die al jaren een veel goedkoper abonnenment heeft en nu opeens hetzelfde heeft als ik, maar daar dan minder voor betaalt? Dat lijkt mij op zijn minst niet eerlijk en voelt haast alsof ik nu gestrafd wordt omdat ik jaren meer betaald heb.

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:19

elsinga

=8-)

Kun je als 1Gb klant niet downgraden naar 200Mb en dan gelijk de gratis upgrade krijgen? Je hebt tenslotte al tijden meer betaald....

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

lHybridl schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:41:
Kreeg een mail dat mijn 200 mbit/s naar 1gbit/s voor dezelfde prijs. Gaat komende 7 dagen in
Dus jij gaat 43,50 betalen voor 1Gbit?

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Hayte schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:19:
[...]

Ik dacht eerst ook dat het nieuw was ;) KPN zegt dat 'loyale klanten' de upgrade krijgen (mits ze glasvezel en een router die snel genoeg is hebben), maar wilde niet in details treden over wanneer een klant loyaal 'genoeg' is en wanneer niet.
Als je al zoveel jaar klant bent en diverse inflatiecorrecties hebt gehad? Zodat zelfs KPN zich achter het oor krabt over hoe eerlijk de klant zijn prijs/snelheid verhouding is :9 :o . My2cents ;-)

Serieuze note ik ben wel benieuwd of het allemaal 3+ a 5+ jaren klant relaties zijn die dit aanbod krijgen?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zijn het soms de “oude” proposities met de hogere prijzen die de “gratis” upgrade krijgen?

Internet 1Gbit/s kost volgens mijn factuur van KPN namelijk €56,29. Ik ben wel benieuwd wat degene die deze upgrade krijgen nu maandelijks betalen voor 200Mbit/s.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:07
Dj-sannieboy schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:50:
Zijn het soms de “oude” proposities met de hogere prijzen die de “gratis” upgrade krijgen?

Internet 1Gbit/s kost volgens mijn factuur van KPN namelijk €56,29. Ik ben wel benieuwd wat degene die deze upgrade krijgen nu maandelijks betalen voor 200Mbit/s.
Heb jaren die oude proposities gehad op 50Mb internet maar nooit een snelheidsverhoging. Op glas. Op koper was meer dan 50Mb niet mogelijk.

Uiteindelijk een nieuw abonnement genomen en betaal nu 42,50 voor 100Mb. (43,50 is 200Mb).

Enige waar ik niet helemaal over tevreden over ben is TV+. De functionaliteit is grotendeels hetzelfde als interactieve TV, maar ik kan merken dat de ontvanger er soms even geen zin in heeft tijdens het zappen of tijdens het terugkijken van een programma ineens “stopt”. Nu kijken we gelukkig niet meer zoveel tv als voorheen dus is er mee te leven. Maar ergens zit je er toch mee.

[ Voor 23% gewijzigd door krakendmodem op 04-09-2025 20:16 ]

• lHybridl
servies schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:09:
[...]

Dus jij gaat 43,50 betalen voor 1Gbit?
Klopt

• stormfly
  • Nu online
Dj-sannieboy schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:50:

@ginod @lHybridl wat is/was jullie prijs voor 200Mbps nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 01:39
stormfly schreef op donderdag 4 september 2025 @ 21:33:
[...]

Ik betaalde 56 euro per maand, dat is inclusief Disney, en nu dus nog steeds. Het was wat goedkoper, maar ben nu voor ff uit de kortingsperiode... :'(

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
ginod schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:42:
[...]

Ik betaalde 56 euro per maand, dat is inclusief Disney, en nu dus nog steeds. Het was wat goedkoper, maar ben nu voor ff uit de kortingsperiode... :'(
Ik kan Disney nu niet los toevoegen, als ik een dummy bestelling maak, heb je er ook TV bij? En mobiel?

Als je nu voor 56e 1Gbps+TV+Disney hebt dan heb je een mooie deal, ook zonder TV is het een prima deal.

[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 05-09-2025 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

stormfly schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:52:
[...]

Ik kan Disney nu niet los toevoegen, als ik een dummy bestelling maak, heb je er ook TV bij? En mobiel?

Als je nu voor 56e 1Gbps+TV+Disney hebt dan heb je een mooie deal, ook zonder TV is het een prima deal.
Nou, dat kan je wel zeggen, ik betaal 65 voor alleen internet. Ben altijd tevreden geweest over de kwaliteit en gecombineerd met mobiel vond ik het altijd net wel waard maar dit zijn allemaal wel hele grote verschillen zo zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
DizzyWeb schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:56:
[...]

Nou, dat kan je wel zeggen, ik betaal 65 voor alleen internet. Ben altijd tevreden geweest over de kwaliteit en gecombineerd met mobiel vond ik het altijd net wel waard maar dit zijn allemaal wel hele grote verschillen zo zeg.
Het is fijn als je prijs en snelheid/diensten kan benoemen, want als je 65 voor 4/4Gbps betaald is het een prima deal. Als de mensen met een aanbod hun onderstaande info delen dan weten we een beetje waar KPN op mikt.
  • volledige pakket aan diensten (internet/tv/streaming/mobiel)
  • totaal prijs
  • aantal jaren klant
Het is zo stabiel dat ik eigenlijk wel wel blijven, maar niet tot aan de 4e inflatiecorrectie, heb er nu slechts één inflatiecorrectie op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

stormfly schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:00:
[...]

Het is fijn als je prijs en snelheid/diensten kan benoemen, want als je 65 voor 4/4Gbps betaald is het een prima deal. Als de mensen met een aanbod hun onderstaande info delen dan weten we een beetje waar KPN op mikt.
  • totaal prijs
  • aantal jaren klant
Het is zo stabiel dat ik eigenlijk wel wel blijven, maar niet tot aan de 4e inflatiecorrectie, heb er nu slechts één inflatiecorrectie op zitten.
Nee, voor 1Gbps, dat is waar we het hier toch allemaal over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
DizzyWeb schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:00:
[...]

Nee, voor 1Gbps, dat is waar we het hier toch allemaal over hebben?
Nee dat hoeft niet:

Dit is een persoonlijk aanbod voor klanten met een glasvezelverbinding. Het gaat om een verhoging van 50 of 100 naar 200 Mbit/s, of van 200 Mbit/s naar 1 Gbit/s.
https://community.kpn.com...estgestelde-vragen-614450

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
stormfly schreef op donderdag 4 september 2025 @ 21:33:
[...]

43,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
stormfly schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:59:
[...]

Nee dat hoeft niet:

Dit is een persoonlijk aanbod voor klanten met een glasvezelverbinding. Het gaat om een verhoging van 50 of 100 naar 200 Mbit/s, of van 200 Mbit/s naar 1 Gbit/s.
Zoals al eerder gezegd, dit is een oneerlijk systeem, want wat bepaald dan wanneer een klant van 50 naar 200 Mbps of van 200 Mbps naar 1 Gbps wordt gezet? Komen ze van een andere provider af die is overgenomen door KPN? Nemen ze meerdere producten af (zoals mobiel en TV+) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:10
stormfly schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:59:
[...]

Nee dat hoeft niet:

En mensen die dus 500 Mbit/s hebben gaan niet naar 1 Gbit/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Joster schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 19:56:
[...]

En mensen die dus 500 Mbit/s hebben gaan niet naar 1 Gbit/s?
Ik heb geen idee het is veel halve informatie;-)
stormfly schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:00:
[...]

• totaal prijs
  • aantal jaren klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

Soundwork schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 18:52:
[...]

Zoals al eerder gezegd, dit is een oneerlijk systeem, want wat bepaald dan wanneer een klant van 50 naar 200 Mbps of van 200 Mbps naar 1 Gbps wordt gezet? Komen ze van een andere provider af die is overgenomen door KPN? Nemen ze meerdere producten af (zoals mobiel en TV+) ?
Of het is, zoals wel vaker lijkt met KPN-aanbiedingen en verlengaanbod, gewoon een beetje random. Feit dat ze nu een hele schare klanten gaan oplijnen die een tientje onder de nieuwe-klanten-prijs betaalt voor 1Gbps zal wel niet helemaal de bedoeling zijn, alleen een bij-effect.

Waarschijnlijk ook voorkomen dat de klanten weglopen of op een andere naam een contract voor dezelfde snelheid afsluiten en dus de omzet een beetje hoog houden door klanten dan maar meer te geven.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nafofella
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 09:14
als je nu overstapt krijg je 50% korting eerste 6 maanden. Gaat kpn daarin mee als je belt en zegt dat je anders overstapt als vaste klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

nafofella schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:15:
als je nu overstapt krijg je 50% korting eerste 6 maanden. Gaat kpn daarin mee als je belt en zegt dat je anders overstapt als vaste klant?
Kort antwoord: Nee.

Of althans: Ik heb in 10 jaar nooit meegemaakt dat KPN hierin meeging. Wat wel altijd lukte, is je abonnement om laten zetten naar de huidige abonnementsformule. Voordeel daarbij is dat je opgebouwde inflatiecorrectie ook wordt gereset. Alleen dat scheelt al snel 5 euro per maand.

Bijvoorbeeld 2 jaar geleden kwam ik na veel zeuren nog bij de afdeling retentie uit die me op een nieuwe contractformule zette en me een jaar lang 15 euro per maand korting gaf. Dat wast niet zo hoog als de 17,50 korting per maand voor een heel jaar voor nieuwe klanten. Maar het scheelde niet veel. In 2021 had ik vergelijkbare ervaringen. Wel opnieuw korting, maar niet zo hoog als voor nieuwe klanten.

Nu krijg je bij KPN persoonlijke korting in je account. Ik heb van de klantenservice begrepen dat deze is gebaseerd op het aantal diensten dat je afneemt in combinatie met de tijd die je klant bent. Dat laatste klinkt als vasteklantenkorting, maar lijkt eerder andersom te zijn: als je vaste klant bent, krijg je minder.

Ook naar aanleiding van die korting (en de superscherpe aanbieding van Odido) toch maar weer eens gebeld. Maar nu blijft KPN verwijzen naar de persoonlijke korting. Die overigens ook 4,50 duurder is omdat de inflatiecorrectie blijft staan, terwijl die er voor nieuwe klanten niet is.

Dus ik vrees dat het lange antwoord ook nee is.

EP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:51
ep667 schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:34:
[...]
[...]
Nu krijg je bij KPN persoonlijke korting in je account. Ik heb van de klantenservice begrepen dat deze is gebaseerd op het aantal diensten dat je afneemt in combinatie met de tijd die je klant bent. Dat laatste klinkt als vasteklantenkorting, maar lijkt eerder andersom te zijn: als je vaste klant bent, krijg je minder.
Dus als vaste klant met 14 jaar ervaring
1 internet verbinding thuis
4 mobiele contracten

ben ik €15 waard als ik een jaar bijteken?! (3 maand €5 korting)
wauw... dat klinkt meer als een trap na dan een 'gewaardeerde klant'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

Zilverdael80 schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:43:
[...]

Dus als vaste klant met 14 jaar ervaring
1 internet verbinding thuis
4 mobiele contracten

ben ik €15 waard als ik een jaar bijteken?! (3 maand €5 korting)
wauw... dat klinkt meer als een trap na dan een 'gewaardeerde klant'
Ja, totale speculatie hier hoor: maar heb het idee dat het een algoritme is dat berekent hoe lang je al klant bent, hoeveel abonnementen je hebt en hoe groot het risico is dat je wegloopt.

Maar nogmaals: dat is speculatie tot iemand bij KPN dit bevestigt.

Ik krijg dezelfde korting als jij. En liefst 5 maanden voor 2 jaar verlengen. Maar ja, ik zit er dan ook al heel erg lang.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nafofella
ep667 schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:34:
[...]

Of althans: Ik heb in 10 jaar nooit meegemaakt dat KPN hierin meeging. Wat wel altijd lukte, is je abonnement om laten zetten naar de huidige abonnementsformule. Voordeel daarbij is dat je opgebouwde inflatiecorrectie ook wordt gereset. Alleen dat scheelt al snel 5 euro per maand.

Bijvoorbeeld 2 jaar geleden kwam ik na veel zeuren nog bij de afdeling retentie uit die me op een nieuwe contractformule zette en me een jaar lang 15 euro per maand korting gaf. Dat wast niet zo hoog als de 17,50 korting per maand voor een heel jaar voor nieuwe klanten. Maar het scheelde niet veel. In 2021 had ik vergelijkbare ervaringen. Wel opnieuw korting, maar niet zo hoog als voor nieuwe klanten.

Ook naar aanleiding van die korting (en de superscherpe aanbieding van Odido) toch maar weer eens gebeld. Maar nu blijft KPN verwijzen naar de persoonlijke korting. Die overigens ook 4,50 duurder is omdat de inflatiecorrectie blijft staan, terwijl die er voor nieuwe klanten niet is.

Dus ik vrees dat het lange antwoord ook nee is.
Ik was er al bang voor....
Ik ben al vrij lang klant en met uitgebreid pakket. Netwerk is super stabiel en service goed maar prijsverschil word wel heel groot.

En ik heb nu een goed eigen router en ik gebruik google tv streamers. Dus ik hoef alleen ff de inet settings in de ucg ultra vervangen. Vroeger was dat overstappen met nieuw modem en settop boxen nog wel een dingetje.

Vind nog vrij raar dat providers vaste klanten geen fatsoenlijke trouwe klanten korting geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

nafofella schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:13:
[...]

Ik was er al bang voor....
Ik ben al vrij lang klant en met uitgebreid pakket. Netwerk is super stabiel en service goed maar prijsverschil word wel heel groot.

[...]

Vind nog vrij raar dat providers vaste klanten geen fatsoenlijke trouwe klanten korting geven.
Ik heb de tijd nog meegemaakt dat KPN (of was het Hi) voor ieder jaar dat je langer klant bleef 2 euro korting per maand gaf. Dus dat kon leuk oplopen. Qua vaste lijn is het mij altijd gelukt om een nieuw contract af te sluiten met korting (nooit zo hoog als nieuwe klantenkorting) maar toch.

Maar nu lijkt het alleen maar duurder te worden. Overigens niet alleen bij KPN. Ziggo en Odido doen voor bestaande klanten hetzelfde. Al is de korting daar wel beter.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nafofella
ep667 schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:31:
[...]

Ik heb de tijd nog meegemaakt dat KPN (of was het Hi) voor ieder jaar dat je langer klant bleef 2 euro korting per maand gaf. Dus dat kon leuk oplopen. Qua vaste lijn is het mij altijd gelukt om een nieuw contract af te sluiten met korting (nooit zo hoog als nieuwe klantenkorting) maar toch.

Maar nu lijkt het alleen maar duurder te worden. Overigens niet alleen bij KPN. Ziggo en Odido doen voor bestaande klanten hetzelfde. Al is de korting daar wel beter.
Zelfde met energiecontracten. Ik wissel de niet dynamische contracten elk jaar tussen de grote betrouwbare aanbieders. Dat is 5 minuten werk sinds enkele jaren.
En nu met je eigen modem is dat met inet niks anders.

Ik vind het ondertussen bij kpn ook duur worden. iets van 95 euro (zit wel 2 streamingdienstren bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

nafofella schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:49:
[...]

En nu met je eigen modem is dat met inet niks anders.
Eens, maar in tegenstelling tot met energie is het product dat je ontvangt ook daadwerkelijk anders. Dat maakt het voor mij toch spannend.

Dus, nee, router vervangen hoeft niet. Maar bij Odido heb je bijvoorbeeld geen quality of life diensten als een vast IPv4 of überhaupt IPv6. Om over de onbetrouwbaarheid van dat netwerk de laatste maanden nog maar niks te zeggen.

EP

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar KPN Glasvezel / xDSL. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3
• KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
• KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
• KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
• KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud