Als dat de enige 'problemen' zijn, is het de moeite waard. Opnames zijn vaak toch verouderd en vaste telefoon heb ik al jaren niet meer.jongetje schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:13:
[...]
Er verandert natuurlijk wel wat. Een vast telefoonnummer ben je kwijt (of moet je eerst naar een VoIP provider porteren). Je moet nieuwe apparatuur aansluiten en de oude apparatuur terugsturen. Ook opnames (en de planning van opnames) ben je dan natuurlijk kwijt want die zijn gebonden aan je account.
Het voordeel van een vaste telefoon: Zet een Voip app met dat nummer op je mobiel en wordt "gratis" gebeld als je buiten de EU bentFocus89 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:11:
[...]
Als dat de enige 'problemen' zijn, is het de moeite waard. Opnames zijn vaak toch verouderd en vaste telefoon heb ik al jaren niet meer.
Bij Cheapconnect kun je het vaste nummer gelijktijdig zowel thuis als op je mobiel laten rinkelen (met de juiste beltoon).
Ik heb net voor de carnaval mijn contract weer verlengd voor een jaartje. Tevens ook een mobiel abonnement overgezet van Simyo naar KPN voor het combivoordeel. Het was weer een mooie verlenging vond ik zelf. Ze hebben weer een nieuwe naam/vorm voor KPN internet (glas) 1Gbit/s. Dus ook weer terug naar de 'normale' prijs van 52,50. 12 maanden ESPN compleet gratis en 6 maanden 5 euro korting op TV+.
SuperFiber 1 Gbit/s - Looptijd 12 maanden 52,50
KPN Internet 1 Gbit/s - Je hebt dit product opgezegd 56,29
KPN TV+ met TV+ Box - Actie: 6 maanden korting -5,00 - Maandelijks opzegbaar (normaal 12,50) - 7,50
ESPN Compleet - Actie: 12 maanden voor € 0,- -14,99 - Maandelijks opzegbaar (normaal 14,99) 0,00
edit, sorry... wrong topic
[ Voor 93% gewijzigd door spaceboy op 23-02-2026 18:14 ]
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Heeft iemand ervaring met een welkomstcadeau van KPN, bij overstappen relatief ver in de toekomst. Gisteren de overstap naar KPN in gang gezet per 12-6, i.c.m. de "gratis" Switch. Uiteraard houdt KPN een slag om de arm en zeggen ze het recht behouden "om bij een voorraad tekort een gelijkwaardig, en vergelijkbaar vervangend model te leveren".
Gebeurt dat ooit? Of is dat echt een escape voor wanneer de Switch gewoonweg wereldwijd uitverkocht is?
Gebeurt dat ooit? Of is dat echt een escape voor wanneer de Switch gewoonweg wereldwijd uitverkocht is?
Daar is nu niks zinnigs over te zeggen, hangt af van het succes van de actie en wat ze vooraf hebben berekend. Of ze hebben vooraf een bepaald aantal consoles voor deze actie afgemeten, of ze zijn afhankelijk van de voorraad bij de leverancier. Als de console voor jou echt een dealbreaker is kan je alleen maar afwachten. En anders t.z.t. kijken wat het alternatief is. Stel de PS5 is nog op voorraad maar de Switch 2 niet, ben je daar dan akkoord mee? Ik zou niet rekenen op korting in geld wat de aankoopprijs rechtvaardigd. Krijg je de console pas na je opleverdatum of al na de 14 dagen bedenktijd? Dat helpt wellicht ook.barrymossel schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 07:50:
Heeft iemand ervaring met een welkomstcadeau van KPN, bij overstappen relatief ver in de toekomst. Gisteren de overstap naar KPN in gang gezet per 12-6, i.c.m. de "gratis" Switch. Uiteraard houdt KPN een slag om de arm en zeggen ze het recht behouden "om bij een voorraad tekort een gelijkwaardig, en vergelijkbaar vervangend model te leveren".
Bedenktijd start pas na oplevering.Deezers schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 10:29:
[...]
Daar is nu niks zinnigs over te zeggen, hangt af van het succes van de actie en wat ze vooraf hebben berekend. Of ze hebben vooraf een bepaald aantal consoles voor deze actie afgemeten, of ze zijn afhankelijk van de voorraad bij de leverancier. Als de console voor jou echt een dealbreaker is kan je alleen maar afwachten. En anders t.z.t. kijken wat het alternatief is. Stel de PS5 is nog op voorraad maar de Switch 2 niet, ben je daar dan akkoord mee? Ik zou niet rekenen op korting in geld wat de aankoopprijs rechtvaardigd. Krijg je de console pas na je opleverdatum of al na de 14 dagen bedenktijd? Dat helpt wellicht ook.
Maar ik heb de voorwaarden nog eens goed gelezen en alleen een PS5 zou het alternatief zijn. Dus ofwel de Switch 2 ofwel een vergelijkbare console (dus in waarde, maar ook in functionaliteit). Dan komt die PS5 er het dichtst bij (alleen heb ik die al).
Ik heb e.e.a. nagezocht en bij vergelijkbare acties hebben ze eigenlijk altijd deze voorwaarde, maar nergens klaagt iemand dat ze een ander "cadeau" hebben ontvangen. Dus eigenlijk ga ik er vanuit dat ze die Switch 2 leveren, behalve als er een wereldwijd tekort is. Maar zien we tegen die tijd wel...
Is het niet voordeliger om Youfone/Budget te nemen en dan van het geld wat je bespaart (en mogelijk daarnaast nog overhoudt) zelf zo'n ding te kopen?barrymossel schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 11:06:
[...]
Bedenktijd start pas na oplevering.
Maar ik heb de voorwaarden nog eens goed gelezen en alleen een PS5 zou het alternatief zijn. Dus ofwel de Switch 2 ofwel een vergelijkbare console (dus in waarde, maar ook in functionaliteit). Dan komt die PS5 er het dichtst bij (alleen heb ik die al).
Ik heb e.e.a. nagezocht en bij vergelijkbare acties hebben ze eigenlijk altijd deze voorwaarde, maar nergens klaagt iemand dat ze een ander "cadeau" hebben ontvangen. Dus eigenlijk ga ik er vanuit dat ze die Switch 2 leveren, behalve als er een wereldwijd tekort is. Maar zien we tegen die tijd wel...
Wij willen sowieso terug naar KPN. En zomaar een Switch 2 (we hebben de 1) kopen zouden we niet doen. Nu is het lekker verborgen in de maandelijkse factuur verspreid over 24 maanden.zwaargeschapen schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:16:
[...]
Is het niet voordeliger om Youfone/Budget te nemen en dan van het geld wat je bespaart (en mogelijk daarnaast nog overhoudt) zelf zo'n ding te kopen?
Proestbarrymossel schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 15:39:
[...]
Wij willen sowieso terug naar KPN. En zomaar een Switch 2 (we hebben de 1) kopen zouden we niet doen. Nu is het lekker verborgen in de maandelijkse factuur verspreid over 24 maanden.
In algemene zin is mijn ervaring met kado's dat die pas uitgereikt worden nadat de eerste factuur geïncasseerd is.Deezers schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 10:29:
Krijg je de console pas na je opleverdatum of al na de 14 dagen bedenktijd?
Dit weekend toch maar eens naar de KPN winkel om over te stappen naar Glas + 2x mobiel. De grote vraag blijft wat voor een glas er bij mij in de straat ligt. Volgens de website max 1 gb/s dus ik denk AON, wat natuurlijk de voorkeur heeft ivm makkelijke instellingen met eigen apparatuur. Kunnen ze dat in de winkel zien?
Gecensureerd.
Alvast de overstap naar Ziggo geregeld voor over bijna 6 maanden (met de huidige aanbiedingen). Helaas zijn mijn ervaringen met KPN slechter dan die met Ziggo. Een paar ervaringen: TV+ geeft te vaak haperingen en geluid dat niet in sync is met beeld. Ook de bediening en menustructuur vind ik bij Ziggo (met de Next mini) beter en gemakkelijker.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Nee, dat kunnen ze niet, maar je hebt zelf al de juiste conclusie getrokken. Er is max 1 Gbit leverbaar dus jij hebt alleen nog KPN AON apparatuur in de PoP (wat er in de straat ligt is niet relevant).Hemingr schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 09:28:
Dit weekend toch maar eens naar de KPN winkel om over te stappen naar Glas + 2x mobiel. De grote vraag blijft wat voor een glas er bij mij in de straat ligt. Volgens de website max 1 gb/s dus ik denk AON, wat natuurlijk de voorkeur heeft ivm makkelijke instellingen met eigen apparatuur. Kunnen ze dat in de winkel zien?
Uiteraard kan het zo zijn dat andere providers wel meer dan 1 Gbit leveren maar dan hebben zij eigen apparatuur in de PoP. Dat heeft op zich niks te maken met wat KPn wel of niet kan.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ff een vraagje. Bij ziggo kun je een nieuw klanten abbo nemen door het op de naam van je partner te zetten met een ander rekeningnummer
Werkt dit ook bij kpn?
Werkt dit ook bij kpn?
Ik zit dit ook te overwegen. Iemand hier ervaring mee?nafofella schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 19:39:
Ff een vraagje. Bij ziggo kun je een nieuw klanten abbo nemen door het op de naam van je partner te zetten met een ander rekeningnummer
Werkt dit ook bij kpn?
Ik zat net aan de lijn met KPN over hetzelfde idee, maar de medewerker kon (wilde) mij niet verder helpen.JanVanders schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:31:
[...]
Ik zit dit ook te overwegen. Iemand hier ervaring mee?
Eens in de zoveel tijd neem ik zelf contact op voor een retentieaanbod dat enigszins in de buurt komt van nieuwe aansluitingen, maar 2 weken geleden kreeg ik pro-actief een verlengingsaanbod per mail. Dat is hetzelfde aanbod als waar ze nu voor nieuwe klanten mee adverteren, maar dan zonder PS5 of Switch 2. Dus ik was ook benieuwd of ik dan gewoon op naam van mijn vrouw een nieuw abonnement kon aansluiten, maar daar kon (wilde) hij niets over zeggen.
Op zich heb ik wel wat diensten gekoppeld, maar die kan ik vast opnieuw koppelen, zoals meerdere mobiele abonnementen op het adres. Verder heb ik alleen vast internet en is het modem in de meterkast direct aangesloten op een switch waar verder alles op aangesloten zit. Dus in principe hoef ik alleen uit en in te pluggen en het zou moeten werken.
Iemand ervaring? Moet ik rekening houden met een zekere downtime of kan het zgs naadloos overgaan?
Kreeg net deze in de mail:
"Profiteer nu van extra scherpe prijzen!
40GB 400 min sms
7,- p/m
en dan heel klein er onder:
"Bij een looptijd van 2 jaar. Na 6 maanden betaal je € 13 p/m."
Dat is dus gewoon misleiding. Het is niet 7 euro per maand, dat is slechts 1/4 deel van de totale looptijd. Over 3/4 van de looptijd betaal je 13 euro/maand. Totaal betaal je 276 euro over 24 maanden. Het is dus minimaal 11,50 per maand, want t.z.t. krijg je gewoon de "inflatieverhoging" aan je broek. Schrijnend dat dit soort reclame blijkbaar mag, maar ook dat bedrijven dit uberhaupt doen
Ik ben er zwaar over aan het denken om een klacht in te gaan dienen bij de RCC.
Dit is nou toevallig mobiel (dus een beetje off-topic), maar bij de glasvezel abo's doen ze dit ook.
"Profiteer nu van extra scherpe prijzen!
40GB 400 min sms
7,- p/m
en dan heel klein er onder:
"Bij een looptijd van 2 jaar. Na 6 maanden betaal je € 13 p/m."
Dat is dus gewoon misleiding. Het is niet 7 euro per maand, dat is slechts 1/4 deel van de totale looptijd. Over 3/4 van de looptijd betaal je 13 euro/maand. Totaal betaal je 276 euro over 24 maanden. Het is dus minimaal 11,50 per maand, want t.z.t. krijg je gewoon de "inflatieverhoging" aan je broek. Schrijnend dat dit soort reclame blijkbaar mag, maar ook dat bedrijven dit uberhaupt doen
Ik ben er zwaar over aan het denken om een klacht in te gaan dienen bij de RCC.
Dit is nou toevallig mobiel (dus een beetje off-topic), maar bij de glasvezel abo's doen ze dit ook.
[ Voor 10% gewijzigd door robert.v.w. op 02-03-2026 17:44 ]
Ik kreeg hier alleen het aanbod van 6 maanden €48/maand voor 1Gb glasvezel, resterende 6 maanden op de 'reguliere €56/maand'. Terwijl nieuwe klanten als regulier tarief €52,50 krijgen. Dus je wordt als bestaande klant 2x benadeeld. Lagere korting en hogere basisprijs. Waarom nieuwe klanten geen inflatiecorrectie kregen, terwjil de inflatie over een jaar telt dat al is afgelopen, kon men me niet vertellen. Ook bij opzegging kwam er geen beter bod dan dit. Dus nu een jaartje iets anders.
[ Voor 16% gewijzigd door millerman_sf op 03-03-2026 16:34 ]
Ik heb nu een jaartje KPN (internet only: 500/500). Bevalt helemaal prima. Heb eigen router (Asus), dus geen enkele hardware nodig. Net met KPN gebeld, het overstapverhaal is heel transparant (kudo's daarvoor), maar géén goede deal: focus ligt op nieuwe klanten. Voor mij is dát ook een extra stimulans om weg te gaan bij KPN (en volgend jaar terug te komen evt.) Ik wil 1 jaar abonnement, liefst glasvezel, maar Ziggo is ook prima. Upstream is niet heel relevant. Ik game zelden online en ik host niks.
Deal van KPN: 6x10 euro korting, dus 6 maanden 40 euro, 6 maanden 50 euro
Deal van Budget Thuis: 8 maanden korting, dus 8 maanden 36 euro, 4 maanden 52 euro
Deal van Ziggo (400/40 dus beetje appels en peren): 6 maanden 23,75 euro, 6 maanden 47,50 euro.
Totaal KPN = 540 euro
Totaal Budget = 496 euro
Totaal Ziggo = 427,50 euro
Ik lees in dit topic soortgelijke overstappen, dat die technisch niet zoveel voorstellen. Maar verder is het technisch exact gelijk toch? Bij Ziggo krijg je dan wel weer een extra blokje hardware (vóór KPN heb ik 10+ jaar Ziggo gehad, dus weet dat het hier in de buurt prima stabiel is).
Zie ik iets over het hoofd, of is mijn vergelijking te simpel?
Deal van Budget Thuis: 8 maanden korting, dus 8 maanden 36 euro, 4 maanden 52 euro
Deal van Ziggo (400/40 dus beetje appels en peren): 6 maanden 23,75 euro, 6 maanden 47,50 euro.
Totaal KPN = 540 euro
Totaal Budget = 496 euro
Ik lees in dit topic soortgelijke overstappen, dat die technisch niet zoveel voorstellen. Maar verder is het technisch exact gelijk toch? Bij Ziggo krijg je dan wel weer een extra blokje hardware (vóór KPN heb ik 10+ jaar Ziggo gehad, dus weet dat het hier in de buurt prima stabiel is).
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Het is denk inderdaad zo simpel maar het kan nog goedkoper met een cashback als je via internetten.nl je abonnement aanvraagt. Maar dat geldt ook voor Budget die is daar ook goedkoper.spaceboy schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:13:
Ik heb nu een jaartje KPN (internet only: 500/500). Bevalt helemaal prima. Heb eigen router (Asus), dus geen enkele hardware nodig. Net met KPN gebeld, het overstapverhaal is heel transparant (kudo's daarvoor), maar géén goede deal: focus ligt op nieuwe klanten. Voor mij is dát ook een extra stimulans om weg te gaan bij KPN (en volgend jaar terug te komen evt.) Ik wil 1 jaar abonnement, liefst glasvezel, maar Ziggo is ook prima. Upstream is niet heel relevant. Ik game zelden online en ik host niks.
Totaal KPN = 540 euro
Totaal Budget = 496 euro
Fijne tip. Scheelt inderdaad weer 2 tientjes! Thanks!synoniem schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:27:
[...]
Het is denk inderdaad zo simpel maar het kan nog goedkoper met een cashback als je via internetten.nl je abonnement aanvraagt. Maar dat geldt ook voor Budget die is daar ook goedkoper.
6 tientjes op jaarbasis nl. € 367,50 voor 400/40spaceboy schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:29:
[...]
Fijne tip. Scheelt inderdaad weer 2 tientjes! Thanks!
nieuws: KPN verhoogt internetprijzen en stopt met 100Mbit/s-glasvezelabonnement
Gaat elk lopend 100Mbit glas abo nu naar 200 gezet worden?
Nee de 100 blijft bestaan voor bestaande klanten die het al hebben....Bamboozled schreef op maandag 30 maart 2026 @ 19:13:
nieuws: KPN verhoogt internetprijzen en stopt met 100Mbit/s-glasvezelabonnement
die zijn toch al ergens geupgrade naar 200? Ten minste ik ben toen naar boven gezet en vele met mij. (En dus daarna overgestapt op 100 bij budget, merk geen verschil).Bacteria1980 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 18:47:
[...]
Nee de 100 blijft bestaan voor bestaande klanten die het al hebben....
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ja mogelijk misschien toch omdat je eenmaal in de 100Mbit propositie zit. Maar ik dacht misschien stoppen ze totaal met de 100Mbit techniek erachter en gaat alles zo alles naar 200. Dat is weleens eerder gebeurd.
Nee, dit is KPN de provider. KPN Wholesale blijft gewoon 100Mbit aanbieden voor nieuwe klanten van hun aangesloten providers.Bamboozled schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:33:
Ja mogelijk misschien toch omdat je eenmaal in de 100Mbit propositie zit. Maar ik dacht misschien stoppen ze totaal met de 100Mbit techniek erachter en gaat alles zo alles naar 200. Dat is weleens eerder gebeurd.
Sorry verkeerde topic
[ Voor 92% gewijzigd door Saybia op 02-04-2026 12:48 ]
Hier al jarenlang een loyale KPN glasvezel klant. Ik betaal 54,50 per maand voor 1gbit. Waar komen ze mee aanzetten? Een verlengdeal voor 24 maanden waarvan de eerste 12 maanden 10 euro korting. Dat is dus een totaal van 1188.
Dan maar Odido. Wat betaal ik daar voor 1gbit? 24 maanden, eerste 12 maanden 15 euro en daarna 25 euro. Een totaal van 480 euro. En dan krijg ik er (dacht ik) nog een krakkemikkige soundbar bij ook, wie wil dat nou niet?
Ze zijn helemaal gek geworden daar bij KPN.
Dan maar Odido. Wat betaal ik daar voor 1gbit? 24 maanden, eerste 12 maanden 15 euro en daarna 25 euro. Een totaal van 480 euro. En dan krijg ik er (dacht ik) nog een krakkemikkige soundbar bij ook, wie wil dat nou niet?
Je vergelijkt een verlengdeal met een nieuwe klanten deal. Stap over naar odido en vergelijk het aanbod met dat van kpn na afloop van je contract. Waarschijnlijk vind je dat ze gek geworden zijn bij odido en pak je de nieuwe klanten deal ban kpn ter referentie erbij.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
Ja dat begrijp ik. Ik werk zelf al 20 jaar in een commerciële rol. Het punt is dat klant retentie waarde heeft. Dat zijn ze blijkbaar vergeten bij KPN. Bovendien staat mijn internet gekoppeld aan mobiele abonnementen. Dus ze zijn in een klap 3 klanten (abonnementen) kwijt. Plus ik ga iedereen persoonlijk aanbevelen om eens over te stappen...Christiaan.. schreef op maandag 27 april 2026 @ 08:17:
[...]
Je vergelijkt een verlengdeal met een nieuwe klanten deal. Stap over naar odido en vergelijk het aanbod met dat van kpn na afloop van je contract. Waarschijnlijk vind je dat ze gek geworden zijn bij odido en pak je de nieuwe klanten deal ban kpn ter referentie erbij.
Het is ook niet zo dat we hier praten over een klein verschil. We praten hier ook niet over een complexe migratie. Overstappen is zo gepiept.
Ik pendel jaarlijks tussen kpn en ziggo. Blijft altijd voordeliger dan verlengen in mijn situatie.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
Ik heb het de afgelopen weken ook vergeleken, in ons geval scheelt het 200 euro tussen KPN en Ziggo. Maar bij Ziggo moet ik wel zélf maandelijks 10 euro aan Netflix of HBO Max betalen.
Verschil is dan nog slechts 82 euro. Dat is mij de moeite niet waard, plus dat Ziggo upload tergend traag is met 40 Mbps.
Verschil is dan nog slechts 82 euro. Dat is mij de moeite niet waard, plus dat Ziggo upload tergend traag is met 40 Mbps.
🇳🇱 iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini (A17 Pro) Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR
Dat is dus bij alle providers zo. Welkomstbonus tot de max maar bestaande klanten blijven achter.DiscoNootje schreef op maandag 27 april 2026 @ 08:13:
Hier al jarenlang een loyale KPN glasvezel klant. Ik betaal 54,50 per maand voor 1gbit. Waar komen ze mee aanzetten? Een verlengdeal voor 24 maanden waarvan de eerste 12 maanden 10 euro korting. Dat is dus een totaal van 1188.
Blijkbaar loont het niet omdat overstappen niet veel gebeurt.
Ander TV kastje, modem, wifi naam etc. En soms ook nog wel eens de provider mail.
De doorsnee consument zit waarschijnlijk al jaren bij dezelfde partij.
Voor ons als Tweakers is overstappen natuurlijk een peulenschil en merkt de rest van het gezin hier niks van als je je wifi zelf regelt.dutchgio schreef op maandag 27 april 2026 @ 08:50:
[...]
Dat is dus bij alle providers zo. Welkomstbonus tot de max maar bestaande klanten blijven achter.
Blijkbaar loont het niet omdat overstappen niet veel gebeurt.
Ander TV kastje, modem, wifi naam etc. En soms ook nog wel eens de provider mail.
De doorsnee consument zit waarschijnlijk al jaren bij dezelfde partij.
Maar die tv-opnames die de familie St00mwals kwijt is bij een overstap….
Dat is hier idd ook het punt. Eigenlijk moet je daarom in de zomervakantie overstappen, dan zijn hier iig de opnames vanwege de zomer TV stop wel weggekeken.St00mwals schreef op maandag 27 april 2026 @ 08:59:
[...]
Maar die tv-opnames die de familie St00mwals kwijt is bij een overstap….
Dikke vingers….
[ Voor 94% gewijzigd door St00mwals op 27-04-2026 09:02 ]
Nou ik vind de verlengings aanbieding bij Odido anders echt niet verkeerd voor bestaande klanten, ik heb in januari mijn abonnement weer met 1jaar verlengt en betaal nu gemiddeld nog geen €32 per maand voor een 2Gb internet only abonnement. Bij een andere provider zou ik incl welkomst korting meer betalen...dutchgio schreef op maandag 27 april 2026 @ 08:50:
[...]
Dat is dus bij alle providers zo. Welkomstbonus tot de max maar bestaande klanten blijven achter.
[ Voor 7% gewijzigd door DON PAPA op 27-04-2026 13:24 ]
Heeft het eigenlijk nog zin om de afdeling retentie/opzegging te bellen? Ik heb zojuist een verlengaanbod gekregen van €7,50 voor 6 maanden. Dat is echt een mager aanbod en voelt bijna als een belediging voor trouwe klanten.
Ik heb in februari nog een goed aanbod gekregen voor 1 jaar verlengen via de opzeglijn. Van KPN Internet naar SuperFiber (zelfde abonnement alleen dan zonder inflatiecorrectie weer 52,50), ESPN compleet een jaar gratis en 6 maanden 5 euro korting op TV+.DeJurist schreef op maandag 4 mei 2026 @ 08:48:
Heeft het eigenlijk nog zin om de afdeling retentie/opzegging te bellen? Ik heb zojuist een verlengaanbod gekregen van €7,50 voor 6 maanden. Dat is echt een mager aanbod en voelt bijna als een belediging voor trouwe klanten.
Ik denk trouwens ook dat je niet een verlengaanbod van 7,50 voor de 6 maanden bedoeld, maar eerder de korting
ESPN compleet zit standaard inbegrepen bij een KPN mobiel abonnement en internet via KPN, dus dat tel ik er (voor mezelf) niet bij mee. Uiteindelijk heb je dus 5 euro korting gekregen op je tv abonnement minus de inflatiecorrectie? Ik ga terug naar internet only, want met IPTV heb ik de tv-diensten niet meer nodig.Witlof schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:10:
[...]
Ik heb in februari nog een goed aanbod gekregen voor 1 jaar verlengen via de opzeglijn. Van KPN Internet naar SuperFiber (zelfde abonnement alleen dan zonder inflatiecorrectie weer 52,50), ESPN compleet een jaar gratis en 6 maanden 5 euro korting op TV+.
Ik denk trouwens ook dat je niet een verlengaanbod van 7,50 voor de 6 maanden bedoeld, maar eerder de korting
Ik heb in februari j.l. een korting van €10 p/mnd voor 6 maanden ontvangen.DeJurist schreef op maandag 4 mei 2026 @ 08:48:
Wellicht toch nog eens een keer bellen.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.302.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
worden de algemene voorwaarde van een TV en Internet nu ook aangepast net als bij mobiel zodat je een maand contract vrij bent?
Ik ben even de weg kwijt, vandaar de vraag.
Dat heeft KPN een paar jaar geleden al gedaan zodat de jaarlijkse inflatiecorrectie per 1 juli vanaf toen niet langer meer reden kon zijn voor een contractvrije opzegging.vankleef schreef op maandag 4 mei 2026 @ 17:04:
worden de algemene voorwaarde van een TV en Internet nu ook aangepast net als bij mobiel zodat je een maand contract vrij bent?
Wat is de reden dat je dat nu vraagt? Is er iets bekend gemaakt of zo?
Als je nog op een oud abonnement zit zou het ook de moeite kunnen zijn om te kijken of je omgezet kunt worden naar de nieuwe abonnementsvorm. Eerder belde ik regelmatig voor klanten naar KPN om ze om te laten zetten maar blijkbaar kan dat tegenwoordig via kpn.com/aanbod. Bij een van mijn klanten ging op die manier het abonnement met bijna €10,-/maand omlaag en zijn mobiele abo liep ook al tig jaar waardoor dat ook nog eens iets van €6,-/maand omlaag ging.DeJurist schreef op maandag 4 mei 2026 @ 08:48:
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Wellicht minder relevant, maar toch even mijn irritatie uitten. "Ja meneer, u hoeft natuurlijk geen netflix ofzo te nemen, u kunt ook kiezen voor 5 euro korting per maand."
Jammer dat mijn abbonement een paar dagen in ging nadat ze die optie eruit haalde. Geen idee wat ik met netflix ofzo moet.
Laten we maar hopen de de PS5 wel komt, anders heb ik wat uit te leggen aan de kids.
Jammer dat mijn abbonement een paar dagen in ging nadat ze die optie eruit haalde. Geen idee wat ik met netflix ofzo moet.
Laten we maar hopen de de PS5 wel komt, anders heb ik wat uit te leggen aan de kids.
Gecensureerd.
Tja, news.kpn.nl en news.xs4all.nl hebben ze ook per 1 mei 2026 uitgeschakeld zonder prijsverlaging.....Hemingr schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:01:
Wellicht minder relevant, maar toch even mijn irritatie uitten. "Ja meneer, u hoeft natuurlijk geen netflix ofzo te nemen, u kunt ook kiezen voor 5 euro korting per maand."
Ik moet iets hebben gemist.... Waarom zou je kosteloos mogen opzeggen?robinr110 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 15:24:
Nu mogen we eindelijk kosteloos opzeggen
Volgens mij omdat ze de Algemene voorwaarden hebben aangepastBarre73 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 19:04:
[...]
Ik moet iets hebben gemist.... Waarom zou je kosteloos mogen opzeggen?
Van Mobiel wel ja, en daar mag je nu ook vroegtijdig voor opzeggen. Maar van Vaste diensten had ik niks langs zien komen.DON PAPA schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 19:12:
[...]
Volgens mij omdat ze de Algemene voorwaarden hebben aangepast
Edit: Na even googlen wel. En heel apart dat ik daar niet even een mail over heb ontvangen.
Heel handig... in een mail over wijzigingen bij mobiel (Extra Veilig aanzetten) ook een paragraaf zetten over wijziging algemene voorwaarden. Zelfs ik denk dan dat het gaat over de voorwaarden voor mobiel (en ik werk toch al een flinke tijd in deze branche...)
[ Voor 25% gewijzigd door Barre73 op 05-05-2026 19:22 ]
Dat klopt. Ze hebben mij per direct opgezegd en tijdens het gesprek al geen internet meerDON PAPA schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 19:12:
[...]
Volgens mij omdat ze de Algemene voorwaarden hebben aangepast
Lekker vlot 😂.robinr110 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 23:44:
[...]
Dat klopt. Ze hebben mij per direct opgezegd en tijdens het gesprek al geen internet meer
Ik begrijp dat ik dus eerst een andere provider moet regelen voordat ik KPN bel om op te zeggen anders heb ik een boze tiener in huis?
Ik zit pas sinds 14 oktober 2025 bij KPN, 2 jarig internet only abonnement afgesloten met daarbij een gratis Samsung notebook. Was destijds actie.
Gaan ze daar nog wat van vinden?
Gaan ze daar nog wat van vinden?
[ Voor 6% gewijzigd door Supershiva op 06-05-2026 17:07 ]
Overstapservice...Supershiva schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 16:48:
[...]
Lekker vlot 😂.
Ik begrijp dat ik dus eerst een andere provider moet regelen voordat ik KPN bel om op te zeggen anders heb ik een boze tiener in huis?
Of duidelijker communiceren aan de telefoon dat je het dan per datum x wilt beëindigen.
Alleen als je nog in je contract zit kun je het niet opzeggen.
[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 06-05-2026 18:20 ]
Nou volgens mij wel, KPN veranderd eenzijdig de Algemene voorwaarden en daardoor kun je als klant gewoon opzeggen (ook als je onder contract zit). Klanten krijgen daar ook een email over schrijven ze op het kpn forumjongetje schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 18:19:
[...]
Alleen als je nog in je contract zit kun je het niet opzeggen.
[ Voor 28% gewijzigd door DON PAPA op 06-05-2026 18:41 ]
Ik heb vandaag een mail van KPN gehad dat ik mag opzeggen ivm wijziging algemene voorwaarden. In de mail staat dat ik dit wel voor 10 juni moet doen
Wel vreemd dat de pakketten die onder de KPN paraplu vallen allemaal qua prijs weinig verschillen. Was de providers KPN, Youfone, Budget en Solcon aan het vergelijken. Vreemd dat Budget duurder is en Solcon op één cent na hetzelfde.
Voor een pakket met 200Mbit, TV met opnemen en 1 extra ontvanger betaal je zonder allerlei kortingsacties
KPN 68,49
Youfone 62,50
Solcon met 250 Mbit 68,50
Budget 72,99
Odido met 400 Mbit is 68,50
Ziggo met 400 Mbit is 73,00
Voor een pakket met 200Mbit, TV met opnemen en 1 extra ontvanger betaal je zonder allerlei kortingsacties
KPN 68,49
Youfone 62,50
Budget 72,99
Oef, da's dan vast niet de aanbiedingsprijs. Voor dat geld blijf ik vermoedelijk gewoon netloos onder een steen leven.TVL schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:45:
Wel vreemd dat de pakketten die onder de KPN paraplu vallen allemaal qua prijs weinig verschillen. Was de providers KPN, Youfone, Budget en Solcon aan het vergelijken. Vreemd dat Budget duurder is en Solcon op één cent na hetzelfde.
KPN 68,49
Youfone 62,50
Budget 72,99
Ik kreeg een automatische aanbieding van 10 euro korting per maand, 12 maanden lang bij het verlengen met 2 jaar. Vind ik nogal mager. Ik heb alles bij KPN (internet 4gbit, tv en onbeperkt mobiel).
Heeft bellen met de opzeglijn nog zin tegenwoordig?
Nee. Maar 120 euro is fors meer dan ik heb zelf heb gehad en hier voorbij zie komen. Al is 2 jaar natuurlijk wel lang. Hier is het aanbod voor internet+tv momenteel 10 maanden 10 euro korting bij 24 maanden of 4 maanden 10 euro korting bij 12 maanden. Allebei natuurlijk karig. Maar als je gewoon van plan bent klant te blijven is het toch weer 120 eurooutlandos schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:17:
Ik kreeg een automatische aanbieding van 10 euro korting per maand, 12 maanden lang bij het verlengen met 2 jaar. Vind ik nogal mager. Ik heb alles bij KPN (internet 4gbit, tv en onbeperkt mobiel).
Ten eerste vallen deze niet onder een KPN paraplu. Ze bieden allemaal diensten via KPN Wholesale maar dat geldt voor vrijwel elke provider in NL.TVL schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:45:
KPN 68,49
Youfone 62,50
Budget 72,99
De eerste drie zijn ook echt van KPN dus die paraplu snap ik nog.
Budget is op geen enkele wijze van KPN en sinds de overname/fusie met Fibercrew proberen zij juist op de plekken waar dat kan ook niet meer via KPN WBA te leveren (want goedkoper).
En Odido hier bij zetten is voor jou wellicht logisch maar voor iemand anders kan het duurder zijn, afhankelijk van of Odido via eigen apparatuur en via welke glasvezelbeheerder levert. (aan de prijs hierboven zie ik dat het via eigen Odido apparatuur is dus al helemaal niet onder een KPN paraplu). Op een adres waar Odido wel verplicht moet leveren via KPN WBA is het 76,00 per maand....
Een aanbod is pas goed als het totaalplaatje gelijk of goedkoper is dan een aanbod van een ander. Anders is het (voor mij) reden om over te stappen. Neem bij het bepalen van de prijzen ook altijd eventuele cash-back aanbiedingen mee. Dat scheelde op mijn 2 mobiele abbo's bijvoorbeeld 150,- per stuk in 2 jaar. Tel daarbij op een beetje cashback op vast internet en een rekensom kan heel anders uitpakken.outlandos schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:17:
Bellen heeft wel nut. Nu betaal ik 100 per maand voor 4gbit, tv, ESPN en Ziggo Sport Totaal.Deezers schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 10:10:
[...]
Nee. Maar 120 euro is fors meer dan ik heb zelf heb gehad en hier voorbij zie komen. Al is 2 jaar natuurlijk wel lang. Hier is het aanbod voor internet+tv momenteel 10 maanden 10 euro korting bij 24 maanden of 4 maanden 10 euro korting bij 12 maanden. Allebei natuurlijk karig. Maar als je gewoon van plan bent klant te blijven is het toch weer 120 eurodus hoeveel is vogelvrij zijn je waard?
KPN 12 maanden:
74 x3 = 222
88 x3 = 264
98 x6 = 588
222+264+588 = 1.074 voor 1 jaar
KPN 24 maanden:
62,50 x3 = 187,5
80,50 x3 = 241,5
85,50 x6 = 513
98 x12 = 1.176
187,50+241,50+513+1176 = 2.118 voor 2 jaar
Dat is toch een stuk beter dan een tientje korting per maand.
Volledigheidshalve (en voor een betere vergelijking met de prijzen van Ziggo): door het verlagen van de snelheid van 4gbit naar 1gbit bespaar je 15 euro per maand bij KPN.
Maar Ziggo is bij overstappen toch echt een stuk voordeliger (2gbit/120 upload, met tv, ESPN en Ziggo Sport Totaal):
37 x6 = 222
81 x6 = 486
222+486 = 708
708-100 (cashback) = 608 voor 1 jaar
[ Voor 27% gewijzigd door outlandos op 13-05-2026 21:57 ]
Op welke website had jij die cashback op je mobiele abbo's?DjoeC schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:30:
[...]
Een aanbod is pas goed als het totaalplaatje gelijk of goedkoper is dan een aanbod van een ander. Anders is het (voor mij) reden om over te stappen. Neem bij het bepalen van de prijzen ook altijd eventuele cash-back aanbiedingen mee. Dat scheelde op mijn 2 mobiele abbo's bijvoorbeeld 150,- per stuk in 2 jaar. Tel daarbij op een beetje cashback op vast internet en een rekensom kan heel anders uitpakken.
Belsimpel maandagaanbieding, Simyo. Momenteel zie ik ook wat aanbiedingen staan maar iets minder goed.... Hangt er ook van af wat je zoekt: GB, minuten, etc.outlandos schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 21:35:
[...]
Op welke website had jij die cashback op je mobiele abbo's?
Een voorbeeld https://www.belsimpel.nl/...s-40gb-5g-sim-only-2-jaar effectief < € 2,-/maand
bellen heeft zeker zin
vanmorgen gedaan en 120 euro bespaard (12 x 10 euro) op nieuw 2 jarig abbo en de 2 mobiele abbo blijven onder dezelfde voorwaarden als 2 jaar geleden (12,50 euro onbeperkt internet en bellen)
vanmorgen gedaan en 120 euro bespaard (12 x 10 euro) op nieuw 2 jarig abbo en de 2 mobiele abbo blijven onder dezelfde voorwaarden als 2 jaar geleden (12,50 euro onbeperkt internet en bellen)
Ik krijg een mail met een verlengaanbod voor 12x 10 euro korting, maar als ik de link volg krijg ik maar 6x 7,50 euro bij een 2-jarig contract. Mis ik ergens kleine lettertjes, of is het de moeite waard om de klantenservice te bellen?
Korting 120 vs 42,50? Lijkt me minimaal een telefoontje waard. Maar ook het omkijken naar een andere aanbieder (of combinatie van).Muse schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:09:
Ik krijg een mail met een verlengaanbod voor 12x 10 euro korting, maar als ik de link volg krijg ik maar 6x 7,50 euro bij een 2-jarig contract. Mis ik ergens kleine lettertjes, of is het de moeite waard om de klantenservice te bellen?
Blijkbaar liep de website nog achter, ik krijg nu wel de hogere korting te zien.
Overstap naar Ziggo zou nog iets meer schelen, maar KPN bevalt mij prima tov Ziggo eerder.
Overstap naar Ziggo zou nog iets meer schelen, maar KPN bevalt mij prima tov Ziggo eerder.
Odido (ahum)? Na 1 jaar KPN wort het volgende 1 jaar vermoedelijk weer Odido. Verlengen is vrijwel nooit voordelig en overstappen is (tot heden) pijnloos.Muse schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:17:
Blijkbaar liep de website nog achter, ik krijg nu wel de hogere korting te zien.
Kijk eens op bijvoorbeeld internetten.nl, breedbandwinkel.nl, etc.
Ja precies, zie mijn berekening hierboven.DjoeC schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:27:
[...]
Odido (ahum)? Na 1 jaar KPN wort het volgende 1 jaar vermoedelijk weer Odido. Verlengen is vrijwel nooit voordelig en overstappen is (tot heden) pijnloos.
Kijk eens op bijvoorbeeld internetten.nl, breedbandwinkel.nl, etc.
KPN: 98 x12 = 1.176 euro voor 12 maanden
Ziggo na cashback: 608 euro voor 12 maanden
Het enige verschil is dat de download snelheid van 4 naar 2 gbit gaat (= nog steeds meer dan voldoende) en de upload van 4gbit naar 120mbit. Aangezien ik zelden iets (groots) upload is 120 ook prima.
Voor de rest zijn de pakketten identiek. Dus ik ga 12 maanden Ziggo'en en daarna waarschijnlijk weer terug naar KPN. En ik gebruik toch mijn eigen equipment van Unifi, dus ook daar geen verschil.
[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 18-05-2026 13:16 ]
Ziggo is hier geen optie, >1Gb ook niet. TV via Sat en bellen via 12voip (uitgaand) en Cheapconnect (inkomend). Puur 1Gb internet, prijs vanaf 402,-/jaar 1 jarig contract via https://prijsvergelijken.nl/glasvezel-internet-vergelijken/. Maar, voorlopig nog de KPN aanbieding uitzitten - en die was vorig jaar ook niet slecht. Gewoon elk jaar controleren, je extra's meenemen - ook buiten pakketdeals kijken (NLziet, andere mobiele aanbieder, etc). Dan kiezen.outlandos schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:16:
[...]
Ja precies, zie mijn berekening hierboven.
KPN: 98 x12 = 1.176 euro voor 12 maanden
Ziggo na cashback: 608 euro voor 12 maanden
Het enige verschil is dat de download snelheid van 4 naar 2 gbit gaat (= nog steeds meer dan voldoende) en de upload van 4gbit naar 120mbit. Aangezien ik zelden iets (groots) upload is 120 ook prima.
Voor de rest zijn de pakketten identiek. Dus ik ga 12 maanden Ziggo'en en daarna waarschijnlijk weer terug naar KPN. En ik gebruik toch mijn eigen equipment van Unifi, dus ook daar geen verschil.
Ik werd zojuist gebeld of ik wilde overstappen naar Ziggo. Was even flabbergasted want ik had de mail wel gehad, maar door een mooie opzet zoals anderen al beschreven helemaal eroverheen gelezen dat ze de algemene voorwaarden gaan aanpassen en dat ik dus nu halverwege mijn contract kan overstappen.
Of zie ik toch wat over het hoofd, heb die lui aan de telefoon gezegd om mij later terug te bellen.
Of zie ik toch wat over het hoofd, heb die lui aan de telefoon gezegd om mij later terug te bellen.
De mail met als onderwerp "Je mobiel abonnement en voorwaarden veranderen" ?roefje schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:53:
Ik werd zojuist gebeld of ik wilde overstappen naar Ziggo. Was even flabbergasted want ik had de mail wel gehad, maar door een mooie opzet zoals anderen al beschreven helemaal eroverheen gelezen dat ze de algemene voorwaarden gaan aanpassen en dat ik dus nu halverwege mijn contract kan overstappen.
Met daarin (onder andere) dit:
Onze Algemene Voorwaarden veranderen
We verduidelijken bijvoorbeeld wanneer we voorwaarden en prijzen mogen wijzigen, waaronder een jaarlijkse inflatiecorrectie. Voor deze correctie op mobiel rekenen we straks ook met de periode van een kalenderjaar. En doen we een extra prijswijziging? Dan met een maximum van 5% of € 3,- per maand. Ook beschrijven we duidelijker wat onze aansprakelijkheid is bij storingen. Wil je precies weten wat er verandert? Bekijk de nieuwe Algemene Voorwaarden en alle verschillen met de oude voorwaarden op kpn.com/av2026.
Zoals ze zelf op die website zeggen:
Mag ik mijn abonnement nu opzeggen of aanpassen?
Wil je door deze verandering je abonnement(en) aanpassen of opzeggen? Dan kan dit op de gebruikelijke manieren en zonder kosten. Dit doe je makkelijk zelf in MijnKPN.
[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 19-05-2026 13:18 ]
Ik heb KPN opgezegd vanwege de algemene voorwaarden op 13 mei. De dame aan de telefoon garandeerde mij dat er geen afkoopsom zou komen. Net een factuur ontvangen met een afkoopsom van 625 euro. Gaat er iets wel goed bij de klantenservice van KPN? Dit is de precies de reden waarom ik vroegtijdig weg wil.
Geldt alleen voor je mobiele abonnement, als dat zo is zou dat zonder afkoopsom moeten zijn. Zou de klantenservice nog eens bellen.robinr110 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:14:
Ik heb KPN opgezegd vanwege de algemene voorwaarden op 13 mei. De dame aan de telefoon garandeerde mij dat er geen afkoopsom zou komen. Net een factuur ontvangen met een afkoopsom van 625 euro. Gaat er iets wel goed bij de klantenservice van KPN? Dit is de precies de reden waarom ik vroegtijdig weg wil.
Waar zie jij dat het alleen voor mobiel is? KPN's algemene voorwaarden wijzigen, niet alleen mobiel.TVL schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 15:45:
[...]
Geldt alleen voor je mobiele abonnement, als dat zo is zou dat zonder afkoopsom moeten zijn. Zou de klantenservice nog eens bellen.
De klantenservice van KPN is gewoon kansloos, ik hang al maanden met hun aan de telefoon, soms gesprekken van 2 uur, en wat ben ik opgeschoten? nul komma nul.
Afgelopen vrijdag (15e) heb ik de mail gehad waarin de wijziging in de voorwaarden is aangekondigd, heb via mijn nieuwe provider een aanvraag gedaan ter activatie op 22 juni, wat ook de ingangsdatum is. de einddatum van mijn contract ligt in augustus, dus ik zal rond de datum volgende maand even laten weten of hier nog iets over gerept is, maar ik ga er vanuit dat dit zonder verdere gevolgen gaat zijn.
Waarop baseer je dit??TVL schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 15:45:
[...]
Geldt alleen voor je mobiele abonnement, als dat zo is zou dat zonder afkoopsom moeten zijn. Zou de klantenservice nog eens bellen.
De vrouw van de KPN klantenservice heeft mij verzekerd dat ik ook voor mijn internet & tv contractueel vrij ben geworden door de wijziging in algemene voorwaarden.
Dat gaat helemaal mis.Fiekert schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:35:
Afgelopen vrijdag (15e) heb ik de mail gehad waarin de wijziging in de voorwaarden is aangekondigd, heb via mijn nieuwe provider een aanvraag gedaan ter activatie op 22 juni, wat ook de ingangsdatum is. de einddatum van mijn contract ligt in augustus, dus ik zal rond de datum volgende maand even laten weten of hier nog iets over gerept is, maar ik ga er vanuit dat dit zonder verdere gevolgen gaat zijn.
Zelfde hier, telefonisch is vanochtend nog bevestigd dat als er een afkoopsom komt deze gecrediteerd wordt. In een email die ik op 7 mei heb ontvangen specifiek voor Internet + TV wordt afgesloten met;outlandos schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:13:
[...]
Waarop baseer je dit??
De vrouw van de KPN klantenservice heeft mij verzekerd dat ik ook voor mijn internet & tv contractueel vrij ben geworden door de wijziging in algemene voorwaarden.
Wil je door deze wijzigingen opzeggen of iets aanpassen aan je abonnement(en)? Dan kan dit op de gebruikelijke manier en zonder kosten tot 10 juni 2026. Je regelt dit het makkelijkst in MijnKPN.
Dan ben je in de val getrapt die KPN bewust opzette. Titel van de mail: "Je mobiel abonnement en voorwaarden veranderen"TVL schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 15:45:
[...]
De grap is: Er bestaan geen algemene voorwaarden voor mobiel.
Het gaat om twee aparte zaken in die mail maar door het zo te noemen denken klanten dat de AV voor mobiel alleen wijzigen.
Maar weinig klanten lijken gezien te hebben dat de Algemene Voorwaarden veranderen die voor alles gelden (vast en mobiel). En dat geeft automatisch recht op opzegging, ook binnen contract, zowel voor je vaste diensten als je mobiele diensten.
KPN geeft dat zelf ook netjes toe op de FAQ pagina die ik een paar berichten hierboven al linkte.
Zoals Barre73 ook al aangeeft, ik heb het geverifieerd met een supportmedewerker.
de mail waarin ze de wijziging aankondigen geldt voor vast en mobiel. eventuele mails met een afkoopsom die hierin wordt aangekondigd kunnen worden vergeten, en mocht er wel sprake van zijn dat het onterecht wordt afgeschreven kan er met support over geschakeld worden.
In mijn geval is die aankondiging per mail op 15 mei voor mobiel binnengekomen, hierin is 22 juni de startdatum van de nieuwe agv. voor vast is de aankondiging 20 mei met als ingangsdatum 21 juni.
Daar heb ik in eerste instantie ook overheen gelezen, maar als ik je goed begrijp kan vrijwel iedereen overstappen, bijvoorbeeld omdat de inflatiecorrectie per kalenderjaar berekend gaat worden? Daar lig ik niet wakker van maar goed, het is een verandering in de voorwaarden en dat geeft me het recht om kosteloos op te zeggen per 10 juni.Barre73 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:42:
[...]
Dan ben je in de val getrapt die KPN bewust opzette. Titel van de mail: "Je mobiel abonnement en voorwaarden veranderen"
Maar weinig klanten lijken gezien te hebben dat de Algemene Voorwaarden veranderen die voor alles gelden (vast en mobiel). En dat geeft automatisch recht op opzegging, ook binnen contract, zowel voor je vaste diensten als je mobiele diensten.
Ik had een dergelijke mail al weggegooid maar hij stond nog in de prullenbak. Ik heb geen mobiel KPN abo maar de mail ging over een wijziging in het email adres en in de algemene voorwaarden. In de tekst staat zoiets van U hebt geen emailadres bij ons, dus hoeft u verder niks te doen! De algemene voorwaarden had ik niet goed bekeken verder, of de consequenties op hun juiste waarde ingeschat. Onderaan de brief staat wel dat ik kosteloos op mag zeggen.
Als je hierom opzegt, geldt dan de opzegtermijn van een maand nog wel?
Ja, je mag eenmalig (dus voor 20 of 21 juni) een lopend contract opzeggen. Daarna zijn de nieuwe AV van kracht en kan het dus niet meer.grun93 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 19:35:
[...]
Daar heb ik in eerste instantie ook overheen gelezen, maar als ik je goed begrijp kan vrijwel iedereen overstappen, bijvoorbeeld omdat de inflatiecorrectie per kalenderjaar berekend gaat worden? Daar lig ik niet wakker van maar goed, het is een verandering in de voorwaarden en dat geeft me het recht om kosteloos op te zeggen per 10 juni.
Ik had een dergelijke mail al weggegooid maar hij stond nog in de prullenbak. Ik heb geen mobiel KPN abo maar de mail ging over een wijziging in het email adres en in de algemene voorwaarden. In de tekst staat zoiets van U hebt geen emailadres bij ons, dus hoeft u verder niks te doen! De algemene voorwaarden had ik niet goed bekeken verder, of de consequenties op hun juiste waarde ingeschat. Onderaan de brief staat wel dat ik kosteloos op mag zeggen.
Als je hierom opzegt, geldt dan de opzegtermijn van een maand nog wel?
En ja, die opzegtermijn van 1 maand geldt altijd, net als wanneer je al niet meer in een jaarcontract maar een doorlopend contract zit.
Tipje voor iedereen: Bel met de KS na kantoortijden. Dan is de kans dat je een eigen KPN medewerker aan de lijn krijgt vele malen groter. Overdag zal het vooral veel meer ingehuurde callcenter medewerkers zijn. De meeste eigen KPN medewerkers weten meer, kunnen meer en krijgen meer mee van zaken binnen het bedrijf.robinr110 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 16:11:
[...]
Waar zie jij dat het alleen voor mobiel is? KPN's algemene voorwaarden wijzigen, niet alleen mobiel.
De klantenservice van KPN is gewoon kansloos, ik hang al maanden met hun aan de telefoon, soms gesprekken van 2 uur, en wat ben ik opgeschoten? nul komma nul.
Pas aan de hand gehad met Ziggo. In dit soort opzeg gevallen gevallen geldt de opzegtermijn van 1 maand niet, want dan zou je over de datum van 20-21 juni heengaan. Dus 1 week voor 20-21 juni mag je opzeggen per 20-21 juni. Na die datum gelden namelijk de nieuwe voorwaarden.Barre73 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 20:34:
[...]
Ja, je mag eenmalig (dus voor 20 of 21 juni) een lopend contract opzeggen. Daarna zijn de nieuwe AV van kracht en kan het dus niet meer.
En ja, die opzegtermijn van 1 maand geldt altijd, net als wanneer je al niet meer in een jaarcontract maar een doorlopend contract zit.
Voor degenen die combiaanbiedingen "interessant" vinden en niet overmatig veel data gebruiken: Simyo. Momenteel 2 jaar 10GB € 2.80/maand vanwege 125,- cashback. Heb je KPN vast internet dan krijg je er (vinkje aanzetten) 10GB/maand bij en zit je op 20GB/maand. Geen KPN (meer)? Dan ook geen 10GB extra. NB: Buiten bundel is duur, dataplafond kost € 1,-/maand
[ Voor 6% gewijzigd door DjoeC op 21-05-2026 10:38 ]
Bedankt voor deze tip, was al langer aan het zoeken naar een goede sim-only aanbieding. Ben gegaan voor de SimYo met €125,- cashback want die 5G snelheid van Lebara is mij te beperkt. Betaal nu na cashback €5,50 per maand voor onbeperkte bellen/sms en 30GB!DjoeC schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 21:44:
[...]
Belsimpel maandagaanbieding, Simyo. Momenteel zie ik ook wat aanbiedingen staan maar iets minder goed.... Hangt er ook van af wat je zoekt: GB, minuten, etc.
Een voorbeeld https://www.belsimpel.nl/...s-40gb-5g-sim-only-2-jaar effectief < € 2,-/maand
Wat maakt de snelheid uit als je 1Gbyte gemiddeld per dag als databundel hebt? Die 30Gbyte kun je bij Lebara met hun 75Mbps er in 53 minuten doorheen jagen. Wat voegt een hogere snelheid toe met zulke datalimieten?Polycom schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 16:20:
[...]
Bedankt voor deze tip, was al langer aan het zoeken naar een goede sim-only aanbieding. Ben gegaan voor de SimYo met €125,- cashback want die 5G snelheid van Lebara is mij te beperkt. Betaal nu na cashback €5,50 per maand voor onbeperkte bellen/sms en 30GB!
Dan heeft Simyo 300Mbps, maar dan kun je theoretisch in een kwartier die 30Gbyte opmaken, wat je in de praktijk toch nooit doet.
[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 22-05-2026 08:31 ]
Geldt dat dan ook als je nu contractvrij bent ivm de wijziging van de AV?gawnieskens schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 13:35:
bellen heeft zeker zin
Of alleen als je huidige contract echt afloopt en je gaat verlengen?
Ik heb opgezegd en kreeg daarna een berichtje om alsnog te verlengen met 12 maanden €10,- korting.jpg97 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:28:
[...]
Geldt dat dan ook als je nu contractvrij bent ivm de wijziging van de AV?
Leuk, maar overstappen naar Ziggo levert 15 maanden €33,50 korting op.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ik heb op dit moment 1Gbit internet, het tv kastje (zonder tv abonnement), 2 mobiele abonnementen waarvan 1 met multisim en via KPN Netflix premium.hansvk schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:36:
[...]
Ik heb opgezegd en kreeg daarna een berichtje om alsnog te verlengen met 12 maanden €10,- korting.
Leuk, maar overstappen naar Ziggo levert 15 maanden €33,50 korting op.
Een overstap naar Ziggo is (ondanks de 2 euro verhoging voor de mobiele abonnementen) alsnog niet voordeliger helaas, dus denk dat ik maar ga blijven. Onze abonnementen lopen nog 1,5 jaar.
Okay, ik heb nu via Vodafone Friends&Family een wel heel aantrekkelijk aanbod gehad (Unlimited bellen en data voor 18,50 per abonnement per maand). Onder de streep scheelt me dat in totaal 309,00 op jaarbasis (Ziggo en Vodafone o.b.v. 1 jaar contract).jpg97 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:00:
[...]
Ik heb op dit moment 1Gbit internet, het tv kastje (zonder tv abonnement), 2 mobiele abonnementen waarvan 1 met multisim en via KPN Netflix premium.
Een overstap naar Ziggo is (ondanks de 2 euro verhoging voor de mobiele abonnementen) alsnog niet voordeliger helaas, dus denk dat ik maar ga blijven. Onze abonnementen lopen nog 1,5 jaar.
Dit maakt het voor mij erg aantrekkelijk om over te stappen, en dan wellicht over 12 maanden kijken wat we dan kunnen doen.
mijn contract loopt augustus af en had geen zin om naar ziggo te gaan met weinig upload. verder krijg ik per maand 20 euro internet vergoeding van de baas dus kies voor een solide partij die ik al 10 jaar heb.jpg97 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:28:
[...]
Geldt dat dan ook als je nu contractvrij bent ivm de wijziging van de AV?
@gawnieskens Wat bedoel je met die 20 euro? Als je 80 euro kreeg had ik het begrepen dat het daarom niet uitmaakt, maar die 20 euro kan nooit uit en biedt toch geen voordeel om bij kpn te blijven.
Het gaat hem toch om de hogere upload?jongetje schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 16:44:
@gawnieskens Wat bedoel je met die 20 euro? Als je 80 euro kreeg had ik het begrepen dat het daarom niet uitmaakt, maar die 20 euro kan nooit uit en biedt toch geen voordeel om bij kpn te blijven.
ik heb nu 1 jaar voor 44-20=24 euro en jaar 2 voor 54-20=34 euro een goed kpn netwerk zonder gedoe en veel upload snelheidjongetje schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 16:44:
het gras is niet groener bij anderen is mijn levenswijsheid na 61 jaar.....
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar KPN Glasvezel / xDSL. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
• [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3
• KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
• KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
• KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
• KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar KPN Glasvezel / xDSL. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
• [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3
• KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
• KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
• KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
• KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud