@
nafofella
Er kunnen tientallen redenen zijn waarom iemand het niet doet. Veel mensen kunnen ook absoluut niet rekenen en vinden alles waar een getal in voorkomt onbegrijpelijk. Hier worden ouderen aangehaald die het niert doen/kunnen.
Ik kan je evenveel verhalen vertellen over mensen van net in de 30 die werkelijk niets begrijpen van hun telefoon. Ze zien het verschil niet tussen Android en een Iphone. Ja, ze kunnen Tiktok starten. Maar wat er achter zit? Geen idee.
Mijn zoon snapt ook helemaal niets van wat hij in huis heeft. Hue, Google Nest, hij heeft het en gebruikt het niet omdat het lastig is.
En het ergste was een vrouw van net 40 die me wat vroeg over haar telefoon. Ik stelde het voor haar in. De reactie was: Daar heb je toch echt een man voor nodig. Die snappen dat veel beter.
Maar genoeg off topic.
Ik stap zelf niet over van de KPN naar iets anders omdat het simpelweg niet veel oplevert. Ik betaal het komende jaar 45 euro voor internet en TV. En dan heb ik (VDSL) een snelheid van 190 down en 45 up. Niemand anders levert dat.
Ik begon met 100 mbit bij Budget, die waren echt goedkoop. Maar effectief was het maar 75 was door afstand en lijn kwaliteit.
Toen Budget bijna net zo duur werd als de KPN besloot ik naar de KPN te gaan. Beter modem was een reden. Toen ik het aanvroeg zag ik dat ze me een modem gingen sturen dat ik niet verwacht had. Ik belde waarom dat was. Het antwoord was: Dat klopt, u heeft 100 aangevraagd en we zien dat het effectief maar 75 is bij u. Onze ondergrens is 80% van de max. Dus we gaan aan line pairing doen zodat u de 100 haalt. Dat vond ik natuurlijk prima.
De monteur kwam en keek wat er was aangesloten. Zijn conclusie: Op deze afstand moet je meer kunnen halen dan die 75. Die lijn is niet goed en zal waarschijnlijk nog slechter worden.
Hij is net zo lang kabels aan het meten geweest tot hij twee paar vond die alle twee 95 mbit haalden.
Netjes aangesloten. Natuurlijk zit er een cap op van 100 de 2 samen.
Na een maand of 6 kreeg ik een mailtje: Leuk dat je bij ons zit, we zijn blij met je. Iedereen met glas krijgt er wat bij, dat werkt natuurlijk niet op vdsl, maar we halen wel de cap er af.
Eindresultaat: Ik heb bijna 200 en betaal voor 100.
Prima service dus en niet duur.