Volgens mij omdat ze de Algemene voorwaarden hebben aangepastBarre73 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 19:04:
[...]
Ik moet iets hebben gemist.... Waarom zou je kosteloos mogen opzeggen?
Van Mobiel wel ja, en daar mag je nu ook vroegtijdig voor opzeggen. Maar van Vaste diensten had ik niks langs zien komen.DON PAPA schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 19:12:
[...]
Volgens mij omdat ze de Algemene voorwaarden hebben aangepast
Edit: Na even googlen wel. En heel apart dat ik daar niet even een mail over heb ontvangen.
Heel handig... in een mail over wijzigingen bij mobiel (Extra Veilig aanzetten) ook een paragraaf zetten over wijziging algemene voorwaarden. Zelfs ik denk dan dat het gaat over de voorwaarden voor mobiel (en ik werk toch al een flinke tijd in deze branche...)
[ Voor 25% gewijzigd door Barre73 op 05-05-2026 19:22 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Dat klopt. Ze hebben mij per direct opgezegd en tijdens het gesprek al geen internet meerDON PAPA schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 19:12:
[...]
Volgens mij omdat ze de Algemene voorwaarden hebben aangepast
Lekker vlot 😂.robinr110 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 23:44:
[...]
Dat klopt. Ze hebben mij per direct opgezegd en tijdens het gesprek al geen internet meer
Ik begrijp dat ik dus eerst een andere provider moet regelen voordat ik KPN bel om op te zeggen anders heb ik een boze tiener in huis?
Ik zit pas sinds 14 oktober 2025 bij KPN, 2 jarig internet only abonnement afgesloten met daarbij een gratis Samsung notebook. Was destijds actie.
Gaan ze daar nog wat van vinden?
Gaan ze daar nog wat van vinden?
[ Voor 6% gewijzigd door Supershiva op 06-05-2026 17:07 ]
Overstapservice...Supershiva schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 16:48:
[...]
Lekker vlot 😂.
Ik begrijp dat ik dus eerst een andere provider moet regelen voordat ik KPN bel om op te zeggen anders heb ik een boze tiener in huis?
Of duidelijker communiceren aan de telefoon dat je het dan per datum x wilt beëindigen.
Alleen als je nog in je contract zit kun je het niet opzeggen.
[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 06-05-2026 18:20 ]
Nou volgens mij wel, KPN veranderd eenzijdig de Algemene voorwaarden en daardoor kun je als klant gewoon opzeggen (ook als je onder contract zit). Klanten krijgen daar ook een email over schrijven ze op het kpn forumjongetje schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 18:19:
[...]
Alleen als je nog in je contract zit kun je het niet opzeggen.
[ Voor 28% gewijzigd door DON PAPA op 06-05-2026 18:41 ]
Ik heb vandaag een mail van KPN gehad dat ik mag opzeggen ivm wijziging algemene voorwaarden. In de mail staat dat ik dit wel voor 10 juni moet doen
Wel vreemd dat de pakketten die onder de KPN paraplu vallen allemaal qua prijs weinig verschillen. Was de providers KPN, Youfone, Budget en Solcon aan het vergelijken. Vreemd dat Budget duurder is en Solcon op één cent na hetzelfde.
Voor een pakket met 200Mbit, TV met opnemen en 1 extra ontvanger betaal je zonder allerlei kortingsacties
KPN 68,49
Youfone 62,50
Solcon met 250 Mbit 68,50
Budget 72,99
Odido met 400 Mbit is 68,50
Ziggo met 400 Mbit is 73,00
Voor een pakket met 200Mbit, TV met opnemen en 1 extra ontvanger betaal je zonder allerlei kortingsacties
KPN 68,49
Youfone 62,50
Solcon met 250 Mbit 68,50
Budget 72,99
Odido met 400 Mbit is 68,50
Ziggo met 400 Mbit is 73,00
Oef, da's dan vast niet de aanbiedingsprijs. Voor dat geld blijf ik vermoedelijk gewoon netloos onder een steen leven.TVL schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:45:
Wel vreemd dat de pakketten die onder de KPN paraplu vallen allemaal qua prijs weinig verschillen. Was de providers KPN, Youfone, Budget en Solcon aan het vergelijken. Vreemd dat Budget duurder is en Solcon op één cent na hetzelfde.
Voor een pakket met 200Mbit, TV met opnemen en 1 extra ontvanger betaal je zonder allerlei kortingsacties
KPN 68,49
Youfone 62,50
Solcon met 250 Mbit 68,50
Budget 72,99
Odido met 400 Mbit is 68,50
Ziggo met 400 Mbit is 73,00
Ik kreeg een automatische aanbieding van 10 euro korting per maand, 12 maanden lang bij het verlengen met 2 jaar. Vind ik nogal mager. Ik heb alles bij KPN (internet 4gbit, tv en onbeperkt mobiel).
Heeft bellen met de opzeglijn nog zin tegenwoordig?
Heeft bellen met de opzeglijn nog zin tegenwoordig?
Nee. Maar 120 euro is fors meer dan ik heb zelf heb gehad en hier voorbij zie komen. Al is 2 jaar natuurlijk wel lang. Hier is het aanbod voor internet+tv momenteel 10 maanden 10 euro korting bij 24 maanden of 4 maanden 10 euro korting bij 12 maanden. Allebei natuurlijk karig. Maar als je gewoon van plan bent klant te blijven is het toch weer 120 eurooutlandos schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:17:
Ik kreeg een automatische aanbieding van 10 euro korting per maand, 12 maanden lang bij het verlengen met 2 jaar. Vind ik nogal mager. Ik heb alles bij KPN (internet 4gbit, tv en onbeperkt mobiel).
Heeft bellen met de opzeglijn nog zin tegenwoordig?
Ten eerste vallen deze niet onder een KPN paraplu. Ze bieden allemaal diensten via KPN Wholesale maar dat geldt voor vrijwel elke provider in NL.TVL schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:45:
Wel vreemd dat de pakketten die onder de KPN paraplu vallen allemaal qua prijs weinig verschillen. Was de providers KPN, Youfone, Budget en Solcon aan het vergelijken. Vreemd dat Budget duurder is en Solcon op één cent na hetzelfde.
Voor een pakket met 200Mbit, TV met opnemen en 1 extra ontvanger betaal je zonder allerlei kortingsacties
KPN 68,49
Youfone 62,50
Solcon met 250 Mbit 68,50
Budget 72,99
Odido met 400 Mbit is 68,50
Ziggo met 400 Mbit is 73,00
De eerste drie zijn ook echt van KPN dus die paraplu snap ik nog.
Budget is op geen enkele wijze van KPN en sinds de overname/fusie met Fibercrew proberen zij juist op de plekken waar dat kan ook niet meer via KPN WBA te leveren (want goedkoper).
En Odido hier bij zetten is voor jou wellicht logisch maar voor iemand anders kan het duurder zijn, afhankelijk van of Odido via eigen apparatuur en via welke glasvezelbeheerder levert. (aan de prijs hierboven zie ik dat het via eigen Odido apparatuur is dus al helemaal niet onder een KPN paraplu). Op een adres waar Odido wel verplicht moet leveren via KPN WBA is het 76,00 per maand....
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Een aanbod is pas goed als het totaalplaatje gelijk of goedkoper is dan een aanbod van een ander. Anders is het (voor mij) reden om over te stappen. Neem bij het bepalen van de prijzen ook altijd eventuele cash-back aanbiedingen mee. Dat scheelde op mijn 2 mobiele abbo's bijvoorbeeld 150,- per stuk in 2 jaar. Tel daarbij op een beetje cashback op vast internet en een rekensom kan heel anders uitpakken.outlandos schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:17:
Ik kreeg een automatische aanbieding van 10 euro korting per maand, 12 maanden lang bij het verlengen met 2 jaar. Vind ik nogal mager. Ik heb alles bij KPN (internet 4gbit, tv en onbeperkt mobiel).
Heeft bellen met de opzeglijn nog zin tegenwoordig?
Bellen heeft wel nut. Nu betaal ik 100 per maand voor 4gbit, tv, ESPN en Ziggo Sport Totaal.Deezers schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 10:10:
[...]
Nee. Maar 120 euro is fors meer dan ik heb zelf heb gehad en hier voorbij zie komen. Al is 2 jaar natuurlijk wel lang. Hier is het aanbod voor internet+tv momenteel 10 maanden 10 euro korting bij 24 maanden of 4 maanden 10 euro korting bij 12 maanden. Allebei natuurlijk karig. Maar als je gewoon van plan bent klant te blijven is het toch weer 120 eurodus hoeveel is vogelvrij zijn je waard?
KPN 12 maanden:
74 x3 = 222
88 x3 = 264
98 x6 = 588
222+264+588 = 1.074 voor 1 jaar
KPN 24 maanden:
62,50 x3 = 187,5
80,50 x3 = 241,5
85,50 x6 = 513
98 x12 = 1.176
187,50+241,50+513+1176 = 2.118 voor 2 jaar
Dat is toch een stuk beter dan een tientje korting per maand.
Volledigheidshalve (en voor een betere vergelijking met de prijzen van Ziggo): door het verlagen van de snelheid van 4gbit naar 1gbit bespaar je 15 euro per maand bij KPN.
Maar Ziggo is bij overstappen toch echt een stuk voordeliger (2gbit/120 upload, met tv, ESPN en Ziggo Sport Totaal):
37 x6 = 222
81 x6 = 486
222+486 = 708
708-100 (cashback) = 608 voor 1 jaar
[ Voor 27% gewijzigd door outlandos op 13-05-2026 21:57 ]
Op welke website had jij die cashback op je mobiele abbo's?DjoeC schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:30:
[...]
Een aanbod is pas goed als het totaalplaatje gelijk of goedkoper is dan een aanbod van een ander. Anders is het (voor mij) reden om over te stappen. Neem bij het bepalen van de prijzen ook altijd eventuele cash-back aanbiedingen mee. Dat scheelde op mijn 2 mobiele abbo's bijvoorbeeld 150,- per stuk in 2 jaar. Tel daarbij op een beetje cashback op vast internet en een rekensom kan heel anders uitpakken.
Belsimpel maandagaanbieding, Simyo. Momenteel zie ik ook wat aanbiedingen staan maar iets minder goed.... Hangt er ook van af wat je zoekt: GB, minuten, etc.outlandos schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 21:35:
[...]
Op welke website had jij die cashback op je mobiele abbo's?
Een voorbeeld https://www.belsimpel.nl/...s-40gb-5g-sim-only-2-jaar effectief < € 2,-/maand
bellen heeft zeker zin
vanmorgen gedaan en 120 euro bespaard (12 x 10 euro) op nieuw 2 jarig abbo en de 2 mobiele abbo blijven onder dezelfde voorwaarden als 2 jaar geleden (12,50 euro onbeperkt internet en bellen)
vanmorgen gedaan en 120 euro bespaard (12 x 10 euro) op nieuw 2 jarig abbo en de 2 mobiele abbo blijven onder dezelfde voorwaarden als 2 jaar geleden (12,50 euro onbeperkt internet en bellen)
Ik krijg een mail met een verlengaanbod voor 12x 10 euro korting, maar als ik de link volg krijg ik maar 6x 7,50 euro bij een 2-jarig contract. Mis ik ergens kleine lettertjes, of is het de moeite waard om de klantenservice te bellen?
Korting 120 vs 42,50? Lijkt me minimaal een telefoontje waard. Maar ook het omkijken naar een andere aanbieder (of combinatie van).Muse schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:09:
Ik krijg een mail met een verlengaanbod voor 12x 10 euro korting, maar als ik de link volg krijg ik maar 6x 7,50 euro bij een 2-jarig contract. Mis ik ergens kleine lettertjes, of is het de moeite waard om de klantenservice te bellen?
Blijkbaar liep de website nog achter, ik krijg nu wel de hogere korting te zien.
Overstap naar Ziggo zou nog iets meer schelen, maar KPN bevalt mij prima tov Ziggo eerder.
Overstap naar Ziggo zou nog iets meer schelen, maar KPN bevalt mij prima tov Ziggo eerder.
Odido (ahum)? Na 1 jaar KPN wort het volgende 1 jaar vermoedelijk weer Odido. Verlengen is vrijwel nooit voordelig en overstappen is (tot heden) pijnloos.Muse schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:17:
Blijkbaar liep de website nog achter, ik krijg nu wel de hogere korting te zien.
Overstap naar Ziggo zou nog iets meer schelen, maar KPN bevalt mij prima tov Ziggo eerder.
Kijk eens op bijvoorbeeld internetten.nl, breedbandwinkel.nl, etc.
Ja precies, zie mijn berekening hierboven.DjoeC schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:27:
[...]
Odido (ahum)? Na 1 jaar KPN wort het volgende 1 jaar vermoedelijk weer Odido. Verlengen is vrijwel nooit voordelig en overstappen is (tot heden) pijnloos.
Kijk eens op bijvoorbeeld internetten.nl, breedbandwinkel.nl, etc.
KPN: 98 x12 = 1.176 euro voor 12 maanden
Ziggo na cashback: 608 euro voor 12 maanden
Het enige verschil is dat de download snelheid van 4 naar 2 gbit gaat (= nog steeds meer dan voldoende) en de upload van 4gbit naar 120mbit. Aangezien ik zelden iets (groots) upload is 120 ook prima.
Voor de rest zijn de pakketten identiek. Dus ik ga 12 maanden Ziggo'en en daarna waarschijnlijk weer terug naar KPN. En ik gebruik toch mijn eigen equipment van Unifi, dus ook daar geen verschil.
[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 18-05-2026 13:16 ]
Ziggo is hier geen optie, >1Gb ook niet. TV via Sat en bellen via 12voip (uitgaand) en Cheapconnect (inkomend). Puur 1Gb internet, prijs vanaf 402,-/jaar 1 jarig contract via https://prijsvergelijken.nl/glasvezel-internet-vergelijken/. Maar, voorlopig nog de KPN aanbieding uitzitten - en die was vorig jaar ook niet slecht. Gewoon elk jaar controleren, je extra's meenemen - ook buiten pakketdeals kijken (NLziet, andere mobiele aanbieder, etc). Dan kiezen.outlandos schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:16:
[...]
Ja precies, zie mijn berekening hierboven.
KPN: 98 x12 = 1.176 euro voor 12 maanden
Ziggo na cashback: 608 euro voor 12 maanden
Het enige verschil is dat de download snelheid van 4 naar 2 gbit gaat (= nog steeds meer dan voldoende) en de upload van 4gbit naar 120mbit. Aangezien ik zelden iets (groots) upload is 120 ook prima.
Voor de rest zijn de pakketten identiek. Dus ik ga 12 maanden Ziggo'en en daarna waarschijnlijk weer terug naar KPN. En ik gebruik toch mijn eigen equipment van Unifi, dus ook daar geen verschil.
Ik werd zojuist gebeld of ik wilde overstappen naar Ziggo. Was even flabbergasted want ik had de mail wel gehad, maar door een mooie opzet zoals anderen al beschreven helemaal eroverheen gelezen dat ze de algemene voorwaarden gaan aanpassen en dat ik dus nu halverwege mijn contract kan overstappen.
Of zie ik toch wat over het hoofd, heb die lui aan de telefoon gezegd om mij later terug te bellen.
Of zie ik toch wat over het hoofd, heb die lui aan de telefoon gezegd om mij later terug te bellen.
De mail met als onderwerp "Je mobiel abonnement en voorwaarden veranderen" ?roefje schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:53:
Ik werd zojuist gebeld of ik wilde overstappen naar Ziggo. Was even flabbergasted want ik had de mail wel gehad, maar door een mooie opzet zoals anderen al beschreven helemaal eroverheen gelezen dat ze de algemene voorwaarden gaan aanpassen en dat ik dus nu halverwege mijn contract kan overstappen.
Of zie ik toch wat over het hoofd, heb die lui aan de telefoon gezegd om mij later terug te bellen.
Met daarin (onder andere) dit:
Onze Algemene Voorwaarden veranderen
We verduidelijken bijvoorbeeld wanneer we voorwaarden en prijzen mogen wijzigen, waaronder een jaarlijkse inflatiecorrectie. Voor deze correctie op mobiel rekenen we straks ook met de periode van een kalenderjaar. En doen we een extra prijswijziging? Dan met een maximum van 5% of € 3,- per maand. Ook beschrijven we duidelijker wat onze aansprakelijkheid is bij storingen. Wil je precies weten wat er verandert? Bekijk de nieuwe Algemene Voorwaarden en alle verschillen met de oude voorwaarden op kpn.com/av2026.
Zoals ze zelf op die website zeggen:
Mag ik mijn abonnement nu opzeggen of aanpassen?
Wil je door deze verandering je abonnement(en) aanpassen of opzeggen? Dan kan dit op de gebruikelijke manieren en zonder kosten. Dit doe je makkelijk zelf in MijnKPN.
[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 19-05-2026 13:18 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik heb KPN opgezegd vanwege de algemene voorwaarden op 13 mei. De dame aan de telefoon garandeerde mij dat er geen afkoopsom zou komen. Net een factuur ontvangen met een afkoopsom van 625 euro. Gaat er iets wel goed bij de klantenservice van KPN? Dit is de precies de reden waarom ik vroegtijdig weg wil.
Geldt alleen voor je mobiele abonnement, als dat zo is zou dat zonder afkoopsom moeten zijn. Zou de klantenservice nog eens bellen.robinr110 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:14:
Ik heb KPN opgezegd vanwege de algemene voorwaarden op 13 mei. De dame aan de telefoon garandeerde mij dat er geen afkoopsom zou komen. Net een factuur ontvangen met een afkoopsom van 625 euro. Gaat er iets wel goed bij de klantenservice van KPN? Dit is de precies de reden waarom ik vroegtijdig weg wil.
Waar zie jij dat het alleen voor mobiel is? KPN's algemene voorwaarden wijzigen, niet alleen mobiel.TVL schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 15:45:
[...]
Geldt alleen voor je mobiele abonnement, als dat zo is zou dat zonder afkoopsom moeten zijn. Zou de klantenservice nog eens bellen.
De klantenservice van KPN is gewoon kansloos, ik hang al maanden met hun aan de telefoon, soms gesprekken van 2 uur, en wat ben ik opgeschoten? nul komma nul.
Afgelopen vrijdag (15e) heb ik de mail gehad waarin de wijziging in de voorwaarden is aangekondigd, heb via mijn nieuwe provider een aanvraag gedaan ter activatie op 22 juni, wat ook de ingangsdatum is. de einddatum van mijn contract ligt in augustus, dus ik zal rond de datum volgende maand even laten weten of hier nog iets over gerept is, maar ik ga er vanuit dat dit zonder verdere gevolgen gaat zijn.
Waarop baseer je dit??TVL schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 15:45:
[...]
Geldt alleen voor je mobiele abonnement, als dat zo is zou dat zonder afkoopsom moeten zijn. Zou de klantenservice nog eens bellen.
De vrouw van de KPN klantenservice heeft mij verzekerd dat ik ook voor mijn internet & tv contractueel vrij ben geworden door de wijziging in algemene voorwaarden.
Dat gaat helemaal mis.Fiekert schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:35:
Afgelopen vrijdag (15e) heb ik de mail gehad waarin de wijziging in de voorwaarden is aangekondigd, heb via mijn nieuwe provider een aanvraag gedaan ter activatie op 22 juni, wat ook de ingangsdatum is. de einddatum van mijn contract ligt in augustus, dus ik zal rond de datum volgende maand even laten weten of hier nog iets over gerept is, maar ik ga er vanuit dat dit zonder verdere gevolgen gaat zijn.
Zelfde hier, telefonisch is vanochtend nog bevestigd dat als er een afkoopsom komt deze gecrediteerd wordt. In een email die ik op 7 mei heb ontvangen specifiek voor Internet + TV wordt afgesloten met;outlandos schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:13:
[...]
Waarop baseer je dit??
De vrouw van de KPN klantenservice heeft mij verzekerd dat ik ook voor mijn internet & tv contractueel vrij ben geworden door de wijziging in algemene voorwaarden.
Wil je door deze wijzigingen opzeggen of iets aanpassen aan je abonnement(en)? Dan kan dit op de gebruikelijke manier en zonder kosten tot 10 juni 2026. Je regelt dit het makkelijkst in MijnKPN.
Dan ben je in de val getrapt die KPN bewust opzette. Titel van de mail: "Je mobiel abonnement en voorwaarden veranderen"TVL schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 15:45:
[...]
Geldt alleen voor je mobiele abonnement, als dat zo is zou dat zonder afkoopsom moeten zijn. Zou de klantenservice nog eens bellen.
De grap is: Er bestaan geen algemene voorwaarden voor mobiel.
Het gaat om twee aparte zaken in die mail maar door het zo te noemen denken klanten dat de AV voor mobiel alleen wijzigen.
Maar weinig klanten lijken gezien te hebben dat de Algemene Voorwaarden veranderen die voor alles gelden (vast en mobiel). En dat geeft automatisch recht op opzegging, ook binnen contract, zowel voor je vaste diensten als je mobiele diensten.
KPN geeft dat zelf ook netjes toe op de FAQ pagina die ik een paar berichten hierboven al linkte.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Zoals Barre73 ook al aangeeft, ik heb het geverifieerd met een supportmedewerker.
de mail waarin ze de wijziging aankondigen geldt voor vast en mobiel. eventuele mails met een afkoopsom die hierin wordt aangekondigd kunnen worden vergeten, en mocht er wel sprake van zijn dat het onterecht wordt afgeschreven kan er met support over geschakeld worden.
In mijn geval is die aankondiging per mail op 15 mei voor mobiel binnengekomen, hierin is 22 juni de startdatum van de nieuwe agv. voor vast is de aankondiging 20 mei met als ingangsdatum 21 juni.
Daar heb ik in eerste instantie ook overheen gelezen, maar als ik je goed begrijp kan vrijwel iedereen overstappen, bijvoorbeeld omdat de inflatiecorrectie per kalenderjaar berekend gaat worden? Daar lig ik niet wakker van maar goed, het is een verandering in de voorwaarden en dat geeft me het recht om kosteloos op te zeggen per 10 juni.Barre73 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:42:
[...]
Dan ben je in de val getrapt die KPN bewust opzette. Titel van de mail: "Je mobiel abonnement en voorwaarden veranderen"
Maar weinig klanten lijken gezien te hebben dat de Algemene Voorwaarden veranderen die voor alles gelden (vast en mobiel). En dat geeft automatisch recht op opzegging, ook binnen contract, zowel voor je vaste diensten als je mobiele diensten.
Ik had een dergelijke mail al weggegooid maar hij stond nog in de prullenbak. Ik heb geen mobiel KPN abo maar de mail ging over een wijziging in het email adres en in de algemene voorwaarden. In de tekst staat zoiets van U hebt geen emailadres bij ons, dus hoeft u verder niks te doen! De algemene voorwaarden had ik niet goed bekeken verder, of de consequenties op hun juiste waarde ingeschat. Onderaan de brief staat wel dat ik kosteloos op mag zeggen.
Als je hierom opzegt, geldt dan de opzegtermijn van een maand nog wel?
Ja, je mag eenmalig (dus voor 20 of 21 juni) een lopend contract opzeggen. Daarna zijn de nieuwe AV van kracht en kan het dus niet meer.grun93 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 19:35:
[...]
Daar heb ik in eerste instantie ook overheen gelezen, maar als ik je goed begrijp kan vrijwel iedereen overstappen, bijvoorbeeld omdat de inflatiecorrectie per kalenderjaar berekend gaat worden? Daar lig ik niet wakker van maar goed, het is een verandering in de voorwaarden en dat geeft me het recht om kosteloos op te zeggen per 10 juni.
Ik had een dergelijke mail al weggegooid maar hij stond nog in de prullenbak. Ik heb geen mobiel KPN abo maar de mail ging over een wijziging in het email adres en in de algemene voorwaarden. In de tekst staat zoiets van U hebt geen emailadres bij ons, dus hoeft u verder niks te doen! De algemene voorwaarden had ik niet goed bekeken verder, of de consequenties op hun juiste waarde ingeschat. Onderaan de brief staat wel dat ik kosteloos op mag zeggen.
Als je hierom opzegt, geldt dan de opzegtermijn van een maand nog wel?
En ja, die opzegtermijn van 1 maand geldt altijd, net als wanneer je al niet meer in een jaarcontract maar een doorlopend contract zit.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Tipje voor iedereen: Bel met de KS na kantoortijden. Dan is de kans dat je een eigen KPN medewerker aan de lijn krijgt vele malen groter. Overdag zal het vooral veel meer ingehuurde callcenter medewerkers zijn. De meeste eigen KPN medewerkers weten meer, kunnen meer en krijgen meer mee van zaken binnen het bedrijf.robinr110 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 16:11:
[...]
Waar zie jij dat het alleen voor mobiel is? KPN's algemene voorwaarden wijzigen, niet alleen mobiel.
De klantenservice van KPN is gewoon kansloos, ik hang al maanden met hun aan de telefoon, soms gesprekken van 2 uur, en wat ben ik opgeschoten? nul komma nul.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Pas aan de hand gehad met Ziggo. In dit soort opzeg gevallen gevallen geldt de opzegtermijn van 1 maand niet, want dan zou je over de datum van 20-21 juni heengaan. Dus 1 week voor 20-21 juni mag je opzeggen per 20-21 juni. Na die datum gelden namelijk de nieuwe voorwaarden.Barre73 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 20:34:
[...]
Ja, je mag eenmalig (dus voor 20 of 21 juni) een lopend contract opzeggen. Daarna zijn de nieuwe AV van kracht en kan het dus niet meer.
En ja, die opzegtermijn van 1 maand geldt altijd, net als wanneer je al niet meer in een jaarcontract maar een doorlopend contract zit.
Voor degenen die combiaanbiedingen "interessant" vinden en niet overmatig veel data gebruiken: Simyo. Momenteel 2 jaar 10GB € 2.80/maand vanwege 125,- cashback. Heb je KPN vast internet dan krijg je er (vinkje aanzetten) 10GB/maand bij en zit je op 20GB/maand. Geen KPN (meer)? Dan ook geen 10GB extra. NB: Buiten bundel is duur, dataplafond kost € 1,-/maand
[ Voor 6% gewijzigd door DjoeC op 21-05-2026 10:38 ]
Bedankt voor deze tip, was al langer aan het zoeken naar een goede sim-only aanbieding. Ben gegaan voor de SimYo met €125,- cashback want die 5G snelheid van Lebara is mij te beperkt. Betaal nu na cashback €5,50 per maand voor onbeperkte bellen/sms en 30GB!DjoeC schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 21:44:
[...]
Belsimpel maandagaanbieding, Simyo. Momenteel zie ik ook wat aanbiedingen staan maar iets minder goed.... Hangt er ook van af wat je zoekt: GB, minuten, etc.
Een voorbeeld https://www.belsimpel.nl/...s-40gb-5g-sim-only-2-jaar effectief < € 2,-/maand
Wat maakt de snelheid uit als je 1Gbyte gemiddeld per dag als databundel hebt? Die 30Gbyte kun je bij Lebara met hun 75Mbps er in 53 minuten doorheen jagen. Wat voegt een hogere snelheid toe met zulke datalimieten?Polycom schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 16:20:
[...]
Bedankt voor deze tip, was al langer aan het zoeken naar een goede sim-only aanbieding. Ben gegaan voor de SimYo met €125,- cashback want die 5G snelheid van Lebara is mij te beperkt. Betaal nu na cashback €5,50 per maand voor onbeperkte bellen/sms en 30GB!
Dan heeft Simyo 300Mbps, maar dan kun je theoretisch in een kwartier die 30Gbyte opmaken, wat je in de praktijk toch nooit doet.
[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 22-05-2026 08:31 ]
Geldt dat dan ook als je nu contractvrij bent ivm de wijziging van de AV?gawnieskens schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 13:35:
bellen heeft zeker zin
vanmorgen gedaan en 120 euro bespaard (12 x 10 euro) op nieuw 2 jarig abbo en de 2 mobiele abbo blijven onder dezelfde voorwaarden als 2 jaar geleden (12,50 euro onbeperkt internet en bellen)
Of alleen als je huidige contract echt afloopt en je gaat verlengen?
Ik heb opgezegd en kreeg daarna een berichtje om alsnog te verlengen met 12 maanden €10,- korting.jpg97 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:28:
[...]
Geldt dat dan ook als je nu contractvrij bent ivm de wijziging van de AV?
Of alleen als je huidige contract echt afloopt en je gaat verlengen?
Leuk, maar overstappen naar Ziggo levert 15 maanden €33,50 korting op.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ik heb op dit moment 1Gbit internet, het tv kastje (zonder tv abonnement), 2 mobiele abonnementen waarvan 1 met multisim en via KPN Netflix premium.hansvk schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:36:
[...]
Ik heb opgezegd en kreeg daarna een berichtje om alsnog te verlengen met 12 maanden €10,- korting.
Leuk, maar overstappen naar Ziggo levert 15 maanden €33,50 korting op.
Een overstap naar Ziggo is (ondanks de 2 euro verhoging voor de mobiele abonnementen) alsnog niet voordeliger helaas, dus denk dat ik maar ga blijven. Onze abonnementen lopen nog 1,5 jaar.
Okay, ik heb nu via Vodafone Friends&Family een wel heel aantrekkelijk aanbod gehad (Unlimited bellen en data voor 18,50 per abonnement per maand). Onder de streep scheelt me dat in totaal 309,00 op jaarbasis (Ziggo en Vodafone o.b.v. 1 jaar contract).jpg97 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:00:
[...]
Ik heb op dit moment 1Gbit internet, het tv kastje (zonder tv abonnement), 2 mobiele abonnementen waarvan 1 met multisim en via KPN Netflix premium.
Een overstap naar Ziggo is (ondanks de 2 euro verhoging voor de mobiele abonnementen) alsnog niet voordeliger helaas, dus denk dat ik maar ga blijven. Onze abonnementen lopen nog 1,5 jaar.
Dit maakt het voor mij erg aantrekkelijk om over te stappen, en dan wellicht over 12 maanden kijken wat we dan kunnen doen.
mijn contract loopt augustus af en had geen zin om naar ziggo te gaan met weinig upload. verder krijg ik per maand 20 euro internet vergoeding van de baas dus kies voor een solide partij die ik al 10 jaar heb.jpg97 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:28:
[...]
Geldt dat dan ook als je nu contractvrij bent ivm de wijziging van de AV?
Of alleen als je huidige contract echt afloopt en je gaat verlengen?
@gawnieskens Wat bedoel je met die 20 euro? Als je 80 euro kreeg had ik het begrepen dat het daarom niet uitmaakt, maar die 20 euro kan nooit uit en biedt toch geen voordeel om bij kpn te blijven.
Het gaat hem toch om de hogere upload?jongetje schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 16:44:
@gawnieskens Wat bedoel je met die 20 euro? Als je 80 euro kreeg had ik het begrepen dat het daarom niet uitmaakt, maar die 20 euro kan nooit uit en biedt toch geen voordeel om bij kpn te blijven.
ik heb nu 1 jaar voor 44-20=24 euro en jaar 2 voor 54-20=34 euro een goed kpn netwerk zonder gedoe en veel upload snelheidjongetje schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 16:44:
@gawnieskens Wat bedoel je met die 20 euro? Als je 80 euro kreeg had ik het begrepen dat het daarom niet uitmaakt, maar die 20 euro kan nooit uit en biedt toch geen voordeel om bij kpn te blijven.
het gras is niet groener bij anderen is mijn levenswijsheid na 61 jaar.....
Die hele communicatie van KPN is echt schandalig.
Ik heb een 2-jarig internet+tv-abonnement met nog ca 15 maanden resterende looptijd.
Op 9 mei krijg ik van KPN een e-mail: "Onze e-maildienst en voorwaarden worden aangepast". Onderaan de email staat dat, als je vanwege de wijziging wilt opzeggen, dat "op de gebruikelijke manier en zonder kosten" kan. Deze mail zullen meer mensen hebben gehad.

Kosteloos opzeggen is voor mij interessant, want de introkorting van mijn abonnement is net verlopen.
Let op de tekst. Je kunt opzeggen op de gebruikelijke manier. Wat die gebruikelijke manier is, wordt nergens toegelicht. Nergens staat dat je alleen telefonisch kunt opzeggen, en dat je daarbij per se moet aangeven dat het vanwege de voorwaarden is. Dat kan ook niet, want dat is niet de gebruikelijke wijze van opzeggen.
Voor mij persoonlijk is de overstapservice bijvoorbeeld de gebruikelijke manier om van provider te wisselen. De nieuwe provider regelt dan de opzegging met de oude provider. Ik stap al jaren op die manier over van provider.
Enfin, ga ik naar MijnKPN, zoals de e-mail adviseert, en probeer ik langs die weg op te zeggen via het opzegformulier, dan staat er doodleuk dat ik een afkoopsom moet betalen.

Ik wil geen afkoopsom, dus ik ga niet opzeggen via dit formulier. Opzeggen per telefoon doe ik nooit, want dan heb ik geen bewijs van wat er is besproken.
Nou word ik vanavond gebeld door Ziggo met een overstapaanbod. Ben klant bij ze geweest en aangegeven dat ze mogen me bellen, dus ze mogen me bellen. 15 maanden 50% korting bij een 2-jarig abonnement. Dat is 3 maanden meer dan het gewone aanbod op hun website. Zij stellen alles via de overstapservice te regelen. Prima, doen. Mailtje ontvangen, alles nagelezen, akkoord gegeven. Ingangsdatum van het abonnement is volgende maand, maar opzegging bij KPN is vandaag verzonden, dus voor 10 juni. En dat was het enige criterium volgens de mail die KPN had verzonden.
Krijg ik per omgaande een bevestigingsmail van KPN. Met als subject "Afkoopsom bij overstappen binnen je contract".

Echt, WTF? Nou ben ik hier juridisch niet zo bang voor, en ik heb een goede rechtsbijstandsverzekering, maar hoe verzin je het om zo tegenstrijdig met je klant te communiceren. Je mailt je klanten dat ze kosteloos kunnen opzeggen zonder daaraan aanvullende voorwaarden te verbinden. Op het moment dat je klanten dat doen sla je ze om de oren met een afkoopsom. Via je eigen kanaal, via de overstapservice, het maakt niet uit. Ik kan daar goed pissig om worden. Je bent de grootste provider van Nederland, hoe kun je dit zo slecht geregeld hebben. Sorry, moest even mijn rant kwijt.
Ik heb een 2-jarig internet+tv-abonnement met nog ca 15 maanden resterende looptijd.
Op 9 mei krijg ik van KPN een e-mail: "Onze e-maildienst en voorwaarden worden aangepast". Onderaan de email staat dat, als je vanwege de wijziging wilt opzeggen, dat "op de gebruikelijke manier en zonder kosten" kan. Deze mail zullen meer mensen hebben gehad.

Kosteloos opzeggen is voor mij interessant, want de introkorting van mijn abonnement is net verlopen.
Let op de tekst. Je kunt opzeggen op de gebruikelijke manier. Wat die gebruikelijke manier is, wordt nergens toegelicht. Nergens staat dat je alleen telefonisch kunt opzeggen, en dat je daarbij per se moet aangeven dat het vanwege de voorwaarden is. Dat kan ook niet, want dat is niet de gebruikelijke wijze van opzeggen.
Voor mij persoonlijk is de overstapservice bijvoorbeeld de gebruikelijke manier om van provider te wisselen. De nieuwe provider regelt dan de opzegging met de oude provider. Ik stap al jaren op die manier over van provider.
Enfin, ga ik naar MijnKPN, zoals de e-mail adviseert, en probeer ik langs die weg op te zeggen via het opzegformulier, dan staat er doodleuk dat ik een afkoopsom moet betalen.

Ik wil geen afkoopsom, dus ik ga niet opzeggen via dit formulier. Opzeggen per telefoon doe ik nooit, want dan heb ik geen bewijs van wat er is besproken.
Nou word ik vanavond gebeld door Ziggo met een overstapaanbod. Ben klant bij ze geweest en aangegeven dat ze mogen me bellen, dus ze mogen me bellen. 15 maanden 50% korting bij een 2-jarig abonnement. Dat is 3 maanden meer dan het gewone aanbod op hun website. Zij stellen alles via de overstapservice te regelen. Prima, doen. Mailtje ontvangen, alles nagelezen, akkoord gegeven. Ingangsdatum van het abonnement is volgende maand, maar opzegging bij KPN is vandaag verzonden, dus voor 10 juni. En dat was het enige criterium volgens de mail die KPN had verzonden.
Krijg ik per omgaande een bevestigingsmail van KPN. Met als subject "Afkoopsom bij overstappen binnen je contract".

Echt, WTF? Nou ben ik hier juridisch niet zo bang voor, en ik heb een goede rechtsbijstandsverzekering, maar hoe verzin je het om zo tegenstrijdig met je klant te communiceren. Je mailt je klanten dat ze kosteloos kunnen opzeggen zonder daaraan aanvullende voorwaarden te verbinden. Op het moment dat je klanten dat doen sla je ze om de oren met een afkoopsom. Via je eigen kanaal, via de overstapservice, het maakt niet uit. Ik kan daar goed pissig om worden. Je bent de grootste provider van Nederland, hoe kun je dit zo slecht geregeld hebben. Sorry, moest even mijn rant kwijt.
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
@Anders Die afkoopsom betaal je dan gewoon niet lijkt me? Wellicht toch een idee om ze maar even te bellen hierover.
Heb zelf overigens bijna 2 maanden geleden een 2 jarig contract met ze afgesloten met een 'gratis' Nintendo Switch erbij. Daarnaast nog een 2 jarig sim + toestel (met relatief weinig bijbetaling). Nu wordt het toch wel érg verleidelijk om de boel kostenloos op te zeggen ivm die voorwaarden wijziging die ik ook per mail heb ontvangen en over te gaan naar Ziggo o.i.d. met een nieuw aanbod. Is dit nou echt zo makkelijk of te mooi om waar te zijn?
Heb zelf overigens bijna 2 maanden geleden een 2 jarig contract met ze afgesloten met een 'gratis' Nintendo Switch erbij. Daarnaast nog een 2 jarig sim + toestel (met relatief weinig bijbetaling). Nu wordt het toch wel érg verleidelijk om de boel kostenloos op te zeggen ivm die voorwaarden wijziging die ik ook per mail heb ontvangen en over te gaan naar Ziggo o.i.d. met een nieuw aanbod. Is dit nou echt zo makkelijk of te mooi om waar te zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door JohanNL op 27-05-2026 21:01 ]
In vino veritas, in aqua sanitas
@Anders Als je niet akkoord gaat met nieuwe voorwaarden kun je niet nog op 11 juni een abonnement hebben bij KPN want dan zijn die nieuwe voorwaarden ingegaan.
En waarom een overstap service, zet het stop per 10 juni bij KPN en sluit Ziggo 8 juni (of eerder) aan. Heb je wat overlap en Ziggo levert (in mijn geval iig) binnen 3 werkdagen. Je maakt het jezelf hiermee lastig met die overstapservice omdat de doorgegeven datum na 10 juni ligt en je daarmee akkoord gaat met de nieuwe voorwaarden en dus automatisch gaat afkopen.
En waarom een overstap service, zet het stop per 10 juni bij KPN en sluit Ziggo 8 juni (of eerder) aan. Heb je wat overlap en Ziggo levert (in mijn geval iig) binnen 3 werkdagen. Je maakt het jezelf hiermee lastig met die overstapservice omdat de doorgegeven datum na 10 juni ligt en je daarmee akkoord gaat met de nieuwe voorwaarden en dus automatisch gaat afkopen.
Dit zijn gewoon allemaal geautomatiseerde processen - overstapaanvraag komt binnen van een derde partij, gewenst afsluitdatum is voor einde contract -> E-mail met afkoopsom versturen. Ik neem aan dat ook de facturering van de afkoopsom automatisch verloopt, dus ik zou idd daarvoor contact opnemen met de klantenservice, nav het bericht over de afkoopsom.
@Fiekert, heb jij 2 aparte mails ontvangen?Fiekert schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 18:01:
In mijn geval is die aankondiging per mail op 15 mei voor mobiel binnengekomen, hierin is 22 juni de startdatum van de nieuwe agv. voor vast is de aankondiging 20 mei met als ingangsdatum 21 juni.
Ik probeer hier zelf ook duidelijkheid over te krijgen. Op het KPN forum lees ik in een bericht van Arjan van KPN dat je 2 aparte mails zou moeten ontvangen als je meerdere abonnementen hebt.
Ik heb op 1 mei één mail ontvangen met de (onduidelijke) titel "Je mobiel abonnement en voorwaarden veranderen". Daarin staat dat de voorwaarden wijzigen vanaf 3 juni 2026, terwijl op hun eigen site 1 juni als datum staat. Volgens mij heb ik dus tot en met 31 mei om over te stappen. Dat sluit ook aan bij deze andere forumpost, waarin staat dat mails verstuurd worden t/m 31 mei.
Ik heb een "klein zakelijk" abonnement voor zowel mobiel (al opgezegd) als internet. Afschrijving mobiel rond de 10e–12e, internet rond de 8e–10e van de maand. Ik heb gelezen dat de mails gelinkt zijn aan de facturatiedata, maar dit lijkt in mijn geval niet zo te zijn.
Op verschillende plekken las ik dat opzeggen alleen telefonisch kan, dus niet via een overstapservice, maar die bron kan ik niet meer terugvinden. Op de KPN-site zelf staat juist dat het via Mijn KPN kan. Ook hier dus tegenstrijdige info. Opzeggen via Mijn KPN kan natuurlijk altijd, maar ik wil een boete vermijden.
2 mogelijke situaties:
- De mail van 1 mei geldt voor beide abonnementen. Dan ben ik nu contractvrij voor mobiel én internet. De helpdesk zegt echter van niet. Een terugbelverzoek kan pas zaterdagmiddag; ik probeer vanavond zelf te bellen in de hoop een echte medewerker te krijgen in plaats van een callcenter.
- Er komen 2 aparte mails. Dan kan ik pas opzeggen voor internet zodra de tweede mail binnen is. Die kan in theorie tot 31 mei komen. Komt hij laat, dan haal ik de klantenservice niet meer op tijd en ben ik op 1 juni te laat.
Concrete vragen:
- Is er iemand met zowel een mobiel- als internetabonnement op dezelfde naam/e-mailadres (liefst "klein zakelijk") die voor beide diensten een aparte mail heeft ontvangen?
- Als ik het opzegformulier in Mijn KPN invul, welke opzegdatum vul ik in: 31 mei, of in verband met de opzegtermijn van 1 maand 30 juni?
- Klopt het dat een reactie op zo'n opzegging 5 dagen kan duren? Want dan loopt het qua tijd echt krap.
[ Voor 33% gewijzigd door Yooooni op 28-05-2026 09:09 ]
in het kort, ja ik heb hier 2 losse mails voor ontvangen. als laatste heb ik vorige week nog een losse mail ontvangen voor het feit dat de KPN Email dienst ook aangepaste AGV krijgen.Yooooni schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 08:57:
[...]
@Fiekert, heb jij 2 aparte mails ontvangen?
Ik probeer hier zelf ook duidelijkheid over te krijgen. Op het KPN forum lees ik in een bericht van Arjan van KPN dat je 2 aparte mails zou moeten ontvangen als je meerdere abonnementen hebt.
Ik heb op 1 mei één mail ontvangen met de (onduidelijke) titel "Je mobiel abonnement en voorwaarden veranderen". Daarin staat dat de voorwaarden wijzigen vanaf 3 juni 2026, terwijl op hun eigen site 1 juni als datum staat. Volgens mij heb ik dus tot en met 31 mei om over te stappen. Dat sluit ook aan bij deze andere forumpost, waarin staat dat mails verstuurd worden t/m 31 mei.
Ik heb een "klein zakelijk" abonnement voor zowel mobiel (al opgezegd) als internet. Afschrijving mobiel rond de 10e–12e, internet rond de 8e–10e van de maand. Ik heb gelezen dat de mails gelinkt zijn aan de facturatiedata, maar dit lijkt in mijn geval niet zo te zijn.
Op verschillende plekken las ik dat opzeggen alleen telefonisch kan, dus niet via een overstapservice, maar die bron kan ik niet meer terugvinden. Op de KPN-site zelf staat juist dat het via Mijn KPN kan. Ook hier dus tegenstrijdige info. Opzeggen via Mijn KPN kan natuurlijk altijd, maar ik wil een boete vermijden.
2 mogelijke situaties:Tussen de tegenstrijdige reacties van moderators en leden hier en op het KPN forum zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik wil graag zonder boete overstappen, dus niet het risico lopen te laat te zijn.
- De mail van 1 mei geldt voor beide abonnementen. Dan ben ik nu contractvrij voor mobiel én internet. De helpdesk zegt echter van niet. Een terugbelverzoek kan pas zaterdagmiddag; ik probeer vanavond zelf te bellen in de hoop een echte medewerker te krijgen in plaats van een callcenter.
- Er komen 2 aparte mails. Dan kan ik pas opzeggen voor internet zodra de tweede mail binnen is. Die kan in theorie tot 31 mei komen. Komt hij laat, dan haal ik de klantenservice niet meer op tijd en ben ik op 1 juni te laat.
Concrete vragen:
- Is er iemand met zowel een mobiel- als internetabonnement op dezelfde naam/e-mailadres (liefst "klein zakelijk") die voor beide diensten een aparte mail heeft ontvangen?
- Als ik het opzegformulier in Mijn KPN invul, welke opzegdatum vul ik in: 31 mei, of in verband met de opzegtermijn van 1 maand 30 juni?
- Klopt het dat een reactie op zo'n opzegging 5 dagen kan duren? Want dan loopt het qua tijd echt krap.
wat betreft mijn vaste abonnement, hier is een overstapaanvraag bij mijn nieuwe provider neergelegd, met als ingangsdatum 22 juni (de ingangsdatum voor de nieuwe voorwaarden). achteraf bleek deze datum in de mail te staan voor mijn mobiele abonnement, maar omdat ik ben afgegaan op de informatie die hier al bekend was, en dat de AGV als 1 en dezelfde wordt gezien onder water heb ik dit geverifieerd bij een supportmedewerker. daarop heb ik mijn aanvraag gedaan, en is er geen woord gerept over een afkoopsom of iets dergelijks. voor mobiel blijf ik voorlopig nog bij kpn.
Inmiddels overgestapt van KPN glas naar Ziggo. Mooi gebruik gemaakt van de wijziging in de algemene voorwaarden om eerder over te kunnen stappen. Idem voor wat betreft mobiel van mijn partner en ondergetekende.
25 mei internet overgegaan naar Ziggo;
29 mei gaat mijn vriendin over naar Vodafone;
1 juni ga ik over naar Vodafone.
Levert onder de streep toch een mooie besparing op van € 950. En over 12 maanden weer terug naar KPN natuurlijk
25 mei internet overgegaan naar Ziggo;
29 mei gaat mijn vriendin over naar Vodafone;
1 juni ga ik over naar Vodafone.
Levert onder de streep toch een mooie besparing op van € 950. En over 12 maanden weer terug naar KPN natuurlijk
Weet iemand toevallig welk model TV dat is die KPN nu aanbiedt voor nieuwe klanten met 2 jaar abonnement?
Als je het bestelproces half doorloopt dan krijg je ergens tussendoor een vraagteken om op te drukken en dan krijg je onder andere onderstaande: (meer info geven ze niet)MarcoDaz schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:49:
Weet iemand toevallig welk model TV dat is die KPN nu aanbiedt voor nieuwe klanten met 2 jaar abonnement?
Philips 55-inch Ambilight tv van € 649,-
Specificaties tv
- Beeldschermdiagonaal: 55-inch
- 4K QLED
- Ondersteuning Dolby Atmos. Hoor je elk detail om je heen. Alsof je midden in de scène zit.
- Unieke Ambilight-functies. Met Ambilight kijk je niet alleen. Je zit er middenin. De kleurrijke lichtbeleving maakt elke kijkervaring intenser. En als je het eenmaal hebt gezien, wil je het niet meer missen.
- Smart TV
Het actieaanbod is van toepassing op de afname van Internet (en TV) van KPN door een consument.
Ook behoudt KPN zich aan het recht om bij een voorraad tekort een gelijkwaardig, en vergelijkbaar vervangend model te leveren.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Dat heb ik inderdaad gedaan. Helaas kan ik niet achter het exacte model komen. Had graag wat meer specs gezien.Barre73 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:03:
[...]
Als je het bestelproces half doorloopt dan krijg je ergens tussendoor een vraagteken om op te drukken en dan krijg je onder andere onderstaande: (meer info geven ze niet)
Philips 55-inch Ambilight tv van € 649,-
Specificaties tv
- Beeldschermdiagonaal: 55-inch
- 4K QLED
- Ondersteuning Dolby Atmos. Hoor je elk detail om je heen. Alsof je midden in de scène zit.
- Unieke Ambilight-functies. Met Ambilight kijk je niet alleen. Je zit er middenin. De kleurrijke lichtbeleving maakt elke kijkervaring intenser. En als je het eenmaal hebt gezien, wil je het niet meer missen.
- Smart TV
Actievoorwaarden | Philips 55-inch Ambilight tv
Het actieaanbod is van toepassing op de afname van Internet (en TV) van KPN door een consument.
Ook behoudt KPN zich aan het recht om bij een voorraad tekort een gelijkwaardig, en vergelijkbaar vervangend model te leveren.
Ik heb eerder vandaag gebeld, wilde het zelf weten en zag daarna hier de vraag staan. Heeft meer dan een kwartier geduurd voordat ze iemand gevonden hadden die het wist. Uiteindelijk antwoord gekregen dat het een PUS8500 zou zijn, maar ook dat was niet 100% zeker.MarcoDaz schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:04:
[...]
Dat heb ik inderdaad gedaan. Helaas kan ik niet achter het exacte model komen. Had graag wat meer specs gezien.
Hoe heb je zo snel het weten op te zeggen? Zojuist KPN aan de lijn gehad en die gaf aan dat ik toch echt een maand opzegtermijn had, ondanks dat ik opzegde ivm aanpassing voorwaarden en dat ik geen afkoopsom moest betalen.outlandos schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:20:
Inmiddels overgestapt van KPN glas naar Ziggo. Mooi gebruik gemaakt van de wijziging in de algemene voorwaarden om eerder over te kunnen stappen. Idem voor wat betreft mobiel van mijn partner en ondergetekende.
25 mei internet overgegaan naar Ziggo;
29 mei gaat mijn vriendin over naar Vodafone;
1 juni ga ik over naar Vodafone.
Levert onder de streep toch een mooie besparing op van € 950. En over 12 maanden weer terug naar KPN natuurlijk
In vino veritas, in aqua sanitas
Gaat je vraag over internet of mobiel?JohanNL schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 16:42:
[...]
Hoe heb je zo snel het weten op te zeggen? Zojuist KPN aan de lijn gehad en die gaf aan dat ik toch echt een maand opzegtermijn had, ondanks dat ik opzegde ivm aanpassing voorwaarden en dat ik geen afkoopsom moest betalen.
Als het over internet (en tv) gaat, zie:
[Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen - Internet en hosting - GoT
[ Voor 16% gewijzigd door outlandos op 28-05-2026 18:11 ]
Beide, moet dus zeker weer bellen om het eerder opgezegd te krijgen.outlandos schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 18:09:
[...]
Gaat je vraag over internet of mobiel?
Als het over internet (en tv) gaat, zie:
[Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen - Internet en hosting - GoT
In vino veritas, in aqua sanitas
Klopt. Mobiel ging makkelijker bij mij. Met nummerbehoud kreeg ik automatisch een bericht dat mijn nummer 1 juni over zou gaan. Voor mijn vriendin hebben we early termination gedaan, maar dat was wat ingewikkelder.JohanNL schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 18:46:
[...]
Beide, moet dus zeker weer bellen om het eerder opgezegd te krijgen.
Even terugkomend op mijn eerdere bericht, wellicht helpt het iemand nog:
Zojuist heb ik contact gehad met de helpdesk en iemand gesproken die er duidelijk verstand van had (toch beter in de avond bellen dus). Blijkbaar kon ik mijn klein zakelijk internet abonnement contractvrij opzeggen tot 10 juni, al staat deze datum niet in de e-mail die ik ontvangen heb. Ook heb ik enkel de e-mail gehad met onderwerp "Je mobiel abonnement en voorwaarden veranderen" en dus geen e-mail over de "KPN e-mail dienst" (ik had sowieso geen e-mail adres bij KPN). Ondanks geen mail over mijn internet abonnement, ben ik dus wel contractvrij! Op het KPN forum wordt anders beweerd. Ik heb bij deze de opzegging ingediend via Mijn KPN en de medewerker gaf aan dat er geen boeteclausule aan hangt omdat ik dit voor 10 juni gedaan heb. Let op; hij ging wel de datum opzoeken, dus deze is per abonnement verschillend.
TLDR; ook met enkel de "Je mobiel abonnement en voorwaarden veranderen" e-mail, is je internet abonnement contractvrij. Wel even de uiterlijke opzegdatum checken.
Heb je uiteindelijk nog een poging gedaan? Wij overwegen het nu ook. Ik kan mijn abbo lopend tot oktober na een periode van 50% korting nu opzeggen tot 10 mei.JanVanders schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:31:
[...]
Ik zit dit ook te overwegen. Iemand hier ervaring mee?
Een nieuwe aanvraag overlappend of direct aansluitend hiermee zou ideaal zijn, eventueel is een week ook nog wel te overbruggen. Dan leen ik wel even internet
Ja, dit werkt. We doen dit altijd na afloop van onze contractperiode. Het is misschien niet helemaal zuiver of ethisch, maar het levert wel een aanzienlijk financieel voordeel op. Zolang ze nieuwe klanten betere aanbiedingen doen dan verlengende klanten, blijven we dit doen. We zeggen eerst op per datum X en sluiten dan een week voor de opzegdatum een nieuw pakket aan op naam van de partner, en dat wisselen we dan elke contract weer om. Wel een beetje ongemak met het verwijderen / plaatsen van de oude en nieuwe apparatuur, maar goed, dat is voor een tweaker zo gepiept.jappas schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:59:
[...]
Heb je uiteindelijk nog een poging gedaan? Wij overwegen het nu ook. Ik kan mijn abbo lopend tot oktober na een periode van 50% korting nu opzeggen tot 10 mei.
Een nieuwe aanvraag overlappend of direct aansluitend hiermee zou ideaal zijn, eventueel is een week ook nog wel te overbruggen. Dan leen ik wel even internet.
Ik ben gewoon overgestapt via Ziggo naar Ziggo, en alles was geregeld. Geen belletje naar KPN, geen opzegbrief...
Ik had nog 10 maanden te gaan bij KPN, en heb een PS5 kado gehad.
Nu krijg ik een nieuwe TV van Ziggo
Ik had nog 10 maanden te gaan bij KPN, en heb een PS5 kado gehad.
Nu krijg ik een nieuwe TV van Ziggo
Die tv bij ziggo leek me ook wel wat, maar ik had me vergist. Ik dacht dat het een 65" was maar het is een 55". De opgegeven waarde van 699 euro lijkt me nogal overdreven, hier staan veel goedkopere tv's van die maat in de pricewatch.revengeyo schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 08:18:
Ik ben gewoon overgestapt via Ziggo naar Ziggo, en alles was geregeld. Geen belletje naar KPN, geen opzegbrief...
Ik had nog 10 maanden te gaan bij KPN, en heb een PS5 kado gehad.
Nu krijg ik een nieuwe TV van Ziggo
Dus blijf ik gewoon hier bij KPN om het contract uit te dienen. Gemiddeld over 24 maanden is dat goedkoper dan ziggo, tenminste in mijn geval. Ziggo heeft wel 'opnemen' standaard en sportzenders maar van beiden maak ik te weinig gebruik.
Haha ik zal je wat vertellen, ik heb mijn overstap ook net geannuleerdgrun93 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 09:51:
[...]
Die tv bij ziggo leek me ook wel wat, maar ik had me vergist. Ik dacht dat het een 65" was maar het is een 55". De opgegeven waarde van 699 euro lijkt me nogal overdreven, hier staan veel goedkopere tv's van die maat in de pricewatch.
Dus blijf ik gewoon hier bij KPN om het contract uit te dienen. Gemiddeld over 24 maanden is dat goedkoper dan ziggo, tenminste in mijn geval. Ziggo heeft wel 'opnemen' standaard en sportzenders maar van beiden maak ik te weinig gebruik.
Ik zag wat reviews van de m70h, en het bleek een budget TV met zogenaamd mini led (local dimming)
Ik stap normaal altijd van KPN naar Youfone over (heen en weer) want dan veranderd er helemaal niks qua modem. Ik gebruik mijn eigen Fritzbox. Misschien ga ik dat nu ook weer doen
@grun93 @revengeyo kijk even of er nog extra cashback mogelijk is via een bemiddelaar. Bij mobiel.nl geven ze bijvoorbeeld €170 extra bovenop de reguliere korting. Voor wie ING heeft kan er nog eens €50 bij krijgen via hun puntenwinkel. Voor zakelijke klanten zelfs 15 maanden 50% korting + €100 cashback. Etc etc.
Kan me niet voorstellen dat het contract bij KPN zonder korting door laten gaan goedkoper is dan overstappen naar iets anders, maar je moet wel wat verder kijken dan alleen op de provider hun eigen website
In mijn geval gaat het zo'n €900~ opleveren over 2 jaar door zowel mijn thuis als mobiel abbo te ontbinden en gebruik te maken van een ander aanbod.
Kan me niet voorstellen dat het contract bij KPN zonder korting door laten gaan goedkoper is dan overstappen naar iets anders, maar je moet wel wat verder kijken dan alleen op de provider hun eigen website
In mijn geval gaat het zo'n €900~ opleveren over 2 jaar door zowel mijn thuis als mobiel abbo te ontbinden en gebruik te maken van een ander aanbod.
[ Voor 12% gewijzigd door JohanNL op 30-05-2026 12:20 ]
In vino veritas, in aqua sanitas
Hmm, levert Youfone wel op fiber, ik zie geen aanbod. KPN levert wel Gb glas.revengeyo schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 10:28:
[...]
Haha ik zal je wat vertellen, ik heb mijn overstap ook net geannuleerd![]()
Ik zag wat reviews van de m70h, en het bleek een budget TV met zogenaamd mini led (local dimming)
Ik stap normaal altijd van KPN naar Youfone over (heen en weer) want dan veranderd er helemaal niks qua modem. Ik gebruik mijn eigen Fritzbox. Misschien ga ik dat nu ook weer doen
Voor m'n phone betaal ik niks en krijg zelfs geld terug. Een tweejarig abonnement voor 4 euro per maand bij Lebara via Belsimpel met 50% korting voor het eerste jaar, en daarnaast een Bol cadeaubon van 100 euro. Lebara maakt gebruik van het KPN netwerk maar telt niet mee voor de combikorting.JohanNL schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 12:17:
@grun93 @revengeyo kijk even of er nog extra cashback mogelijk is via een bemiddelaar. Bij mobiel.nl geven ze bijvoorbeeld €170 extra bovenop de reguliere korting. Voor wie ING heeft kan er nog eens €50 bij krijgen via hun puntenwinkel. Voor zakelijke klanten zelfs 15 maanden 50% korting + €100 cashback. Etc etc.
Kan me niet voorstellen dat het contract bij KPN zonder korting door laten gaan goedkoper is dan overstappen naar iets anders, maar je moet wel wat verder kijken dan alleen op de provider hun eigen website
In mijn geval gaat het zo'n €900~ opleveren over 2 jaar door zowel mijn thuis als mobiel abbo te ontbinden en gebruik te maken van een ander aanbod.
Voor 1Gb op glasvezel en tv betaal ik bij KPN gemiddeld 47 euro over een periode van 2 jaar, even buiten de jaarlijkse inflatiecorrectie gerekend. Maar dat laatste heb je bij een andere provider vermoedelijk ook.
Youfone levert glasvezel internet op het netwerk van KPNDjoeC schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 12:29:
[...]
Hmm, levert Youfone wel op fiber, ik zie geen aanbod. KPN levert wel Gb glas.
[ Voor 4% gewijzigd door revengeyo op 31-05-2026 04:53 ]
Youfone laat alleen glasvezel zien als deze in de woning zit of, als de kabel nog buiten ligt, als de koperlijn geblokkeerd is voor nieuwe diensten (koper End Of Life).DjoeC schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 12:29:
[...]
Hmm, levert Youfone wel op fiber, ik zie geen aanbod. KPN levert wel Gb glas.
Ligt glasvezel buiten maar is koper niet geblokkeerd, dan zie je alleen DSL om te bestellen.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik heb fout gezocht. Youfone levert hier wel glas maar dan TOT 200Mb. En die viel waarschijnlijk buiten mijn zoek filters (400Mb of hoger).Barre73 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 17:02:
[...]
Youfone laat alleen glasvezel zien als deze in de woning zit of, als de kabel nog buiten ligt, als de koperlijn geblokkeerd is voor nieuwe diensten (koper End Of Life).
Ligt glasvezel buiten maar is koper niet geblokkeerd, dan zie je alleen DSL om te bestellen.
Ja, dat is een keuze van KPN als eigenaar....DjoeC schreef op zondag 31 mei 2026 @ 18:21:
[...]
Ik heb fout gezocht. Youfone levert hier wel glas maar dan TOT 200Mb. En die viel waarschijnlijk buiten mijn zoek filters (400Mb of hoger).
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Een vraag aan jullie.
Ik zit al jaren bij KPN en ben daar best tevreden mee, ook met de nieuwe voorwaarde. Nu hebben ze alleen forse aanbiedingen voor nieuwe klanten. Ik als bestaande klant met een Hussel Internet 200 Mbit/s voor 54,32 per maand kan alleen een upgrade krijgen naar de 1 Gbit aansluiting en niet naar de 500 Mbit aansluiting. Dus ik dacht ik bel met de KPN maar daar was niets mogelijk. Als ik mijn abonnement op zeg (want die is al jaren maandelijks aan het verlengen) en een nieuwe aanvraag was ook niet mogelijk volgens de betreffende medewerker. Waar deze medewerker geen directe nee op zei, maar was ook niet de bedoeling, was ik zeg mijn abonnement op en mijn vrouw vraagt een nieuwe aan. Dan zouden we wel als "nieuwe" klant alle voordelen hebben. Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik heb ook een nieuwe mobiel abonnement nodig want ik moet een nieuwe mobiel die niet meer ondersteund wordt maar ook daar is het verlengingsaanbod anders dan voor nieuwe klanten. Ik wil namelijk 10 GB (die dan verdubbeld wordt) maar er is alleen 5 of 15 GB mogelijk voor een hogere prijs dan nieuwe klanten. Op dit moment zit ik op een Hussel unlimited data en onbeperkt bellen/sms maar die is echt overdreven. Per maand zit ik kijkend naar de afgelopen 1,5 jaar gemiddeld op 6.1 GB aan verbruik aldus de facturen.
Je zou dan zeggen stap over naar ODIDO bijvoorbeeld. Die hebben ook glas maar mijn ervaringen met die toko zijn niet altijd positief.
Daarnaast heeft mijn vrouw ook een mobiel abonnement bij KPN welke nog niet afloopt dus als we met vast en mijn mobiel vertrekken wordt haar abonnement weer duurder.
Opzich wil ik bij KPN blijven maar nu worden de prijsverschillen te groot om het te rechtvaardigen. Al die extra's die KPN biedt heb ik ook niet nodig want wij draaien Linux de virus scanner werkt daar niet op en hebben alles via Proton. De password manager is al geregeld en 1password is overbodig.
Hebben jullie nog ideeën? Of wordt het een overstap naar een andere en zo ja welke? Ik hoor het graag.
Edit: Netrebel levert (nog) niet in mijn buurt.
Ik zit al jaren bij KPN en ben daar best tevreden mee, ook met de nieuwe voorwaarde. Nu hebben ze alleen forse aanbiedingen voor nieuwe klanten. Ik als bestaande klant met een Hussel Internet 200 Mbit/s voor 54,32 per maand kan alleen een upgrade krijgen naar de 1 Gbit aansluiting en niet naar de 500 Mbit aansluiting. Dus ik dacht ik bel met de KPN maar daar was niets mogelijk. Als ik mijn abonnement op zeg (want die is al jaren maandelijks aan het verlengen) en een nieuwe aanvraag was ook niet mogelijk volgens de betreffende medewerker. Waar deze medewerker geen directe nee op zei, maar was ook niet de bedoeling, was ik zeg mijn abonnement op en mijn vrouw vraagt een nieuwe aan. Dan zouden we wel als "nieuwe" klant alle voordelen hebben. Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik heb ook een nieuwe mobiel abonnement nodig want ik moet een nieuwe mobiel die niet meer ondersteund wordt maar ook daar is het verlengingsaanbod anders dan voor nieuwe klanten. Ik wil namelijk 10 GB (die dan verdubbeld wordt) maar er is alleen 5 of 15 GB mogelijk voor een hogere prijs dan nieuwe klanten. Op dit moment zit ik op een Hussel unlimited data en onbeperkt bellen/sms maar die is echt overdreven. Per maand zit ik kijkend naar de afgelopen 1,5 jaar gemiddeld op 6.1 GB aan verbruik aldus de facturen.
Je zou dan zeggen stap over naar ODIDO bijvoorbeeld. Die hebben ook glas maar mijn ervaringen met die toko zijn niet altijd positief.
Daarnaast heeft mijn vrouw ook een mobiel abonnement bij KPN welke nog niet afloopt dus als we met vast en mijn mobiel vertrekken wordt haar abonnement weer duurder.
Opzich wil ik bij KPN blijven maar nu worden de prijsverschillen te groot om het te rechtvaardigen. Al die extra's die KPN biedt heb ik ook niet nodig want wij draaien Linux de virus scanner werkt daar niet op en hebben alles via Proton. De password manager is al geregeld en 1password is overbodig.
Hebben jullie nog ideeën? Of wordt het een overstap naar een andere en zo ja welke? Ik hoor het graag.
Edit: Netrebel levert (nog) niet in mijn buurt.
PV 5.590 Wp Enphase, 2.700 Wp Growatt - Easee laadpaal - Itho Amber 95 WP
Je kunt KPN ook eens opnieuw bellen. Krijg je een andere medewerker aan de telefoon die misschien wel wat voor je kan doen. Als je een 'nieuw' contract aanvraagt voor minimaal een jaar (desnoods 2 jaar wat ik zelf gedaan heb) dan kan je meestal een leuke korting krijgen.
[ Voor 37% gewijzigd door AvK op 08-06-2026 12:06 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Naar die 2 jaar kijk ik ook. Maar volgens de medewerker moet je dan 6 maanden geen klant zijn geweest volgens de voorwaarden. Al kan ik die bepaling niet vinden in de algemene voorwaarden maar goed die heb ik snel gescand dus kan iets gemist hebben.AvK schreef op maandag 8 juni 2026 @ 12:04:
Je kunt KPN ook eens opnieuw bellen. Krijg je een andere medewerker aan de telefoon die misschien wel wat voor je kan doen. Als je een 'nieuw' contract aanvraagt voor minimaal een jaar (desnoods 2 jaar wat ik zelf gedaan heb) dan kan je meestal een leuke korting krijgen.
Omdat ik belde voor twee abonnementen (vast en mobiel) was het ook ingewikkeld voor de betreffende medewerker. Misschien in een kpn winkel meer geluk 🤔.
[ Voor 11% gewijzigd door Impossibl3 op 08-06-2026 12:13 ]
PV 5.590 Wp Enphase, 2.700 Wp Growatt - Easee laadpaal - Itho Amber 95 WP
Zat er ook naar te kijken. Ga er maar vanuit dat het de goedkoopste versie is die voldoet aan deze specs.MarcoDaz schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:04:
[...]
Dat heb ik inderdaad gedaan. Helaas kan ik niet achter het exacte model komen. Had graag wat meer specs gezien.
Bijvoorbeeld zoiets : Philips 55PUS8000/12 - 55 inch - 4K LED - 2025 - Smart TV | bol
419 euro op dit moment in de "aanbieding".
Ofwel nog steeds interessant maar tov de korting wordt het verschil wel een heel stukje kleiner zo.
Die KPN medewerker snapt het nog niet helemaal of heeft niet de goede info doorgegeven.Impossibl3 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:52:
Een vraag aan jullie.
Ik zit al jaren bij KPN en ben daar best tevreden mee, ook met de nieuwe voorwaarde. Nu hebben ze alleen forse aanbiedingen voor nieuwe klanten. Ik als bestaande klant met een Hussel Internet 200 Mbit/s voor 54,32 per maand kan alleen een upgrade krijgen naar de 1 Gbit aansluiting en niet naar de 500 Mbit aansluiting. Dus ik dacht ik bel met de KPN maar daar was niets mogelijk. Als ik mijn abonnement op zeg (want die is al jaren maandelijks aan het verlengen) en een nieuwe aanvraag was ook niet mogelijk volgens de betreffende medewerker. Waar deze medewerker geen directe nee op zei, maar was ook niet de bedoeling, was ik zeg mijn abonnement op en mijn vrouw vraagt een nieuwe aan. Dan zouden we wel als "nieuwe" klant alle voordelen hebben. Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik heb ook een nieuwe mobiel abonnement nodig want ik moet een nieuwe mobiel die niet meer ondersteund wordt maar ook daar is het verlengingsaanbod anders dan voor nieuwe klanten. Ik wil namelijk 10 GB (die dan verdubbeld wordt) maar er is alleen 5 of 15 GB mogelijk voor een hogere prijs dan nieuwe klanten. Op dit moment zit ik op een Hussel unlimited data en onbeperkt bellen/sms maar die is echt overdreven. Per maand zit ik kijkend naar de afgelopen 1,5 jaar gemiddeld op 6.1 GB aan verbruik aldus de facturen.
Je zou dan zeggen stap over naar ODIDO bijvoorbeeld. Die hebben ook glas maar mijn ervaringen met die toko zijn niet altijd positief.
Daarnaast heeft mijn vrouw ook een mobiel abonnement bij KPN welke nog niet afloopt dus als we met vast en mijn mobiel vertrekken wordt haar abonnement weer duurder.
Opzich wil ik bij KPN blijven maar nu worden de prijsverschillen te groot om het te rechtvaardigen. Al die extra's die KPN biedt heb ik ook niet nodig want wij draaien Linux de virus scanner werkt daar niet op en hebben alles via Proton. De password manager is al geregeld en 1password is overbodig.
Hebben jullie nog ideeën? Of wordt het een overstap naar een andere en zo ja welke? Ik hoor het graag.
Edit: Netrebel levert (nog) niet in mijn buurt.
Nee, met een Hussel kan je niet naar 500, maar met een moderner abonnement wel. Dus die medewerker had jou moeten aanbieden om je hele abonnement te wijzigen naar het nieuwe portfolio (waar wel 500 beschikbaar is). Dat kan met een nieuw jaarcontract en een (kleine) korting. Dat is niet hetzelfde als wat jij aangaf (opzeggen en nieuw afsluiten)
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Je zou even op deze pagina kunnen kijken:Impossibl3 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:52:
Een vraag aan jullie.
Ik zit al jaren bij KPN en ben daar best tevreden mee, ook met de nieuwe voorwaarde. Nu hebben ze alleen forse aanbiedingen voor nieuwe klanten. Ik als bestaande klant met een Hussel Internet 200 Mbit/s voor 54,32 per maand kan alleen een upgrade krijgen naar de 1 Gbit aansluiting en niet naar de 500 Mbit aansluiting. Dus ik dacht ik bel met de KPN maar daar was niets mogelijk. Als ik mijn abonnement op zeg (want die is al jaren maandelijks aan het verlengen) en een nieuwe aanvraag was ook niet mogelijk volgens de betreffende medewerker. Waar deze medewerker geen directe nee op zei, maar was ook niet de bedoeling, was ik zeg mijn abonnement op en mijn vrouw vraagt een nieuwe aan. Dan zouden we wel als "nieuwe" klant alle voordelen hebben. Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik heb ook een nieuwe mobiel abonnement nodig want ik moet een nieuwe mobiel die niet meer ondersteund wordt maar ook daar is het verlengingsaanbod anders dan voor nieuwe klanten. Ik wil namelijk 10 GB (die dan verdubbeld wordt) maar er is alleen 5 of 15 GB mogelijk voor een hogere prijs dan nieuwe klanten. Op dit moment zit ik op een Hussel unlimited data en onbeperkt bellen/sms maar die is echt overdreven. Per maand zit ik kijkend naar de afgelopen 1,5 jaar gemiddeld op 6.1 GB aan verbruik aldus de facturen.
Je zou dan zeggen stap over naar ODIDO bijvoorbeeld. Die hebben ook glas maar mijn ervaringen met die toko zijn niet altijd positief.
Daarnaast heeft mijn vrouw ook een mobiel abonnement bij KPN welke nog niet afloopt dus als we met vast en mijn mobiel vertrekken wordt haar abonnement weer duurder.
Opzich wil ik bij KPN blijven maar nu worden de prijsverschillen te groot om het te rechtvaardigen. Al die extra's die KPN biedt heb ik ook niet nodig want wij draaien Linux de virus scanner werkt daar niet op en hebben alles via Proton. De password manager is al geregeld en 1password is overbodig.
Hebben jullie nog ideeën? Of wordt het een overstap naar een andere en zo ja welke? Ik hoor het graag.
Edit: Netrebel levert (nog) niet in mijn buurt.
https://www.kpn.com/shop/aanpassen/verlengen/internet-tv/
Dat is prima om van Hussel af te gaan. Vanmiddag maar even langs een winkel. Kijken of ze het daar wel snappen.Barre73 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 12:19:
[...]
Die KPN medewerker snapt het nog niet helemaal of heeft niet de goede info doorgegeven.
Nee, met een Hussel kan je niet naar 500, maar met een moderner abonnement wel. Dus die medewerker had jou moeten aanbieden om je hele abonnement te wijzigen naar het nieuwe portfolio (waar wel 500 beschikbaar is). Dat kan met een nieuw jaarcontract en een (kleine) korting. Dat is niet hetzelfde als wat jij aangaf (opzeggen en nieuw afsluiten)
PV 5.590 Wp Enphase, 2.700 Wp Growatt - Easee laadpaal - Itho Amber 95 WP
Daar blijf ik ook binnen de Hussel abonnementen zitten.mrdemc schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:24:
[...]
Je zou even op deze pagina kunnen kijken:
https://www.kpn.com/shop/aanpassen/verlengen/internet-tv/
PV 5.590 Wp Enphase, 2.700 Wp Growatt - Easee laadpaal - Itho Amber 95 WP
Net ook maar opgezegd. Via de persoonlijke voordeel website krijg je amper korting, ook al zit je jaren bij KPN. Telefonisch kon hij nog iets meer regelen door een 'migratie' naar het nieuwe systeem. Uiteindelijk opzeggen en opnieuw aanmelden op naam van partner scheelt ruim 650€ over 2 jaar.Skaave schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 15:15:
[...]
Ja, dit werkt. We doen dit altijd na afloop van onze contractperiode. Het is misschien niet helemaal zuiver of ethisch, maar het levert wel een aanzienlijk financieel voordeel op. Zolang ze nieuwe klanten betere aanbiedingen doen dan verlengende klanten, blijven we dit doen. We zeggen eerst op per datum X en sluiten dan een week voor de opzegdatum een nieuw pakket aan op naam van de partner, en dat wisselen we dan elke contract weer om. Wel een beetje ongemak met het verwijderen / plaatsen van de oude en nieuwe apparatuur, maar goed, dat is voor een tweaker zo gepiept.
Je kan ook gewoon overstappen naar Solcon of Youyfone. Zijn ook onderdeel van KPN en behoud je KPN mobiel voordeel. Als je zelf een nieuw mobiel abonnement wil kan je ook nog overwegen om een Simonly bij Simyo te nemen waarbij er allerlei acties zijn met Cashback. Bij www.mobiel.nl heb je 100 Euro cashback op een abonnement van 15GB (6 maanden 6,50 en daarna 9 euro per maand)
Nieuw abonnement op naam van je partner kan ook, in ander forum topic hebben verschillende mensen dit ook gedaan.
Nieuw abonnement op naam van je partner kan ook, in ander forum topic hebben verschillende mensen dit ook gedaan.
[ Voor 12% gewijzigd door TVL op 08-06-2026 16:46 ]
Youyfone heeft nu goeie glasvezel deals. Zeker als de kpn mobiel voordelen blijven is dat wel heel intressant. Ik heb net even gerekend maar zelfs zonder mobiel voordelen is kpn voor mij op dit moment het goedkoopste (als ik naar de nieuwe abonnement type over kan wat de winkelmedewerker zei dat het kon) omdat de telefoon die ik wil hebben daar veel goedkoper is dan elders verkrijgbaar. Met €100,-- cashback zal het er om hangen. Dat moet ik even uitzoeken.TVL schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:42:
Je kan ook gewoon overstappen naar Solcon of Youyfone. Zijn ook onderdeel van KPN en behoud je KPN mobiel voordeel. Als je zelf een nieuw mobiel abonnement wil kan je ook nog overwegen om een Simonly bij Simyo te nemen waarbij er allerlei acties zijn met Cashback. Bij www.mobiel.nl heb je 100 Euro cashback op een abonnement van 15GB (6 maanden 6,50 en daarna 9 euro per maand)
Nieuw abonnement op naam van je partner kan ook, in ander forum topic hebben verschillende mensen dit ook gedaan.
PV 5.590 Wp Enphase, 2.700 Wp Growatt - Easee laadpaal - Itho Amber 95 WP
Kijk eens op kpn.com/aanbod. Als het goed is kun je daarmee overstappen naar de nieuwe abonnementen (heb ik in ieder geval bij diverse klanten zo kunnen regelen).Impossibl3 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:34:
[...]
Daar blijf ik ook binnen de Hussel abonnementen zitten.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Echt 🤯. Waarom werkt dit wel maar de klantenservice weet van niets. Goed geen nieuwe klanten korting maar kan nu van 200 mbit voor 59,32 naar 1 gbit voor 52,50 of naar 200 mbit voor 45,-.FlipFluitketel schreef op maandag 8 juni 2026 @ 19:38:
[...]
Kijk eens op kpn.com/aanbod. Als het goed is kun je daarmee overstappen naar de nieuwe abonnementen (heb ik in ieder geval bij diverse klanten zo kunnen regelen).
Dank voor het doorgeven. Even overleggen thuis over wat handig is. Een overstap naar Youphone geeft namelijk wel korting terwijl ik op 200mbit glas van kpn blijf zitten.
PV 5.590 Wp Enphase, 2.700 Wp Growatt - Easee laadpaal - Itho Amber 95 WP
Je doet moeilijk om het moeilijk doen. Bel gewoon even weer met KPN of inderdaad ga naar de KPN winkel. Bellen is het simpelste. Je krijgt een andere medewerker en met de info die we je gegeven hebben krijg je een goede deal.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik ben voor een jaar overgestapt naar Odido, die hadden een aanbieding met 50% korting. Daarna zien we wel verder
Ik denk dat je het meest kans heb als je belt om op te zeggen. Die kunnen doorgaans meer korting geven dan de gewone helpdesk.AvK schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:36:
Je doet moeilijk om het moeilijk doen. Bel gewoon even weer met KPN of inderdaad ga naar de KPN winkel. Bellen is het simpelste. Je krijgt een andere medewerker en met de info die we je gegeven hebben krijg je een goede deal.
Tot een paar maanden geleden moest ik met KPN bellen om iemand van een oud abonnement om te laten zetten naar de nieuwe abonnementen. Vaak moest je daar zelf om vragen want anders verlengen ze het bestaande abonnement gewoon en krijg je daar een paar euro korting terwijl het nieuwe abonnement goedkoper is. Maar half april had ik iemand aan de telefoon die me vertelde dat hij dat niet meer kon en zou een sms sturen met linkje om het zelf aan te passen, en dat was dus kpn.com/aanbod.Impossibl3 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:30:
[...]
Echt 🤯. Waarom werkt dit wel maar de klantenservice weet van niets. Goed geen nieuwe klanten korting maar kan nu van 200 mbit voor 59,32 naar 1 gbit voor 52,50 of naar 200 mbit voor 45,-.
Dank voor het doorgeven. Even overleggen thuis over wat handig is. Een overstap naar Youphone geeft namelijk wel korting terwijl ik op 200mbit glas van kpn blijf zitten.
Toevallig vorige week ook bij een klant geweest die zelf had gebeld, had 2 jaar verlengd en kreeg 9 maanden €10,- korting. Als ie het had omgezet naar het nieuwe abonnement had ie nog minder betaald dan met die €10,- korting. Helaas voor hem waren die 14 dagen bedenktijd al voorbij en zit ie er nu dus nog 1 jaar en 10 maanden aan vast..
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Ik zit er ook naar te kijken om mijn kpn contract stop te zetten ivm de voorwaarde wijziging. Ik heb zoiets nog nooit gedaan heb eigenlijk nog een contract voor 1.5jaar. Ik kan dus zonder afkoop onder het contract af? En dan op mijn partners naam een nieuwe afsluiten? En dan opzeg en aanmeld een overlapping zodat er geen downtime is? Dan krijg je nieuw apparatuur opgestuurd gekregen en oude moet terug toch? Krijg je dan geen problemen met de "voordelen" op het adres?
Veel vragen mijn excuses😅
Veel vragen mijn excuses😅
@Trisjin Een maand overlap kan niet. Er is maar 1 lijn in je woning dus de ene stopt en de andere begint. Als het proces niet goed loopt is het risico downtijd omdat KPN er vanuit gaat dat jij weggaat en de andere persoon er komt wonen. En ja dan krijg je ook nieuwe apparatuur.
Het zou logischer zijn om naar een andere provider te gaan met daar wen goede aanbieding en dan over 1 a 2 jaar eventueel weer terug.
Het zou logischer zijn om naar een andere provider te gaan met daar wen goede aanbieding en dan over 1 a 2 jaar eventueel weer terug.
@jongetje als ik dit lees dan zou het moeten kunnen.Skaave schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 15:15:
[...]
Ja, dit werkt. We doen dit altijd na afloop van onze contractperiode. Het is misschien niet helemaal zuiver of ethisch, maar het levert wel een aanzienlijk financieel voordeel op. Zolang ze nieuwe klanten betere aanbiedingen doen dan verlengende klanten, blijven we dit doen. We zeggen eerst op per datum X en sluiten dan een week voor de opzegdatum een nieuw pakket aan op naam van de partner, en dat wisselen we dan elke contract weer om. Wel een beetje ongemak met het verwijderen / plaatsen van de oude en nieuwe apparatuur, maar goed, dat is voor een tweaker zo gepiept.
Hier hetzelfde: KPN komt met hooguit 6 maanden 7,50 euro korting. Als ik nieuwe klant wordt heb ik omgerekend 150 euro korting in plaats van die 50 euro. Scheelt dus 100 euro. Maar heb ik zin in al dat gemekker met nieuw modem en alles weer op een andere naam?jongetje schreef op maandag 15 juni 2026 @ 15:42:
@Trisjin Een maand overlap kan niet. Er is maar 1 lijn in je woning dus de ene stopt en de andere begint. Als het proces niet goed loopt is het risico downtijd omdat KPN er vanuit gaat dat jij weggaat en de andere persoon er komt wonen. En ja dan krijg je ook nieuwe apparatuur.
Het zou logischer zijn om naar een andere provider te gaan met daar wen goede aanbieding en dan over 1 a 2 jaar eventueel weer terug.
Wil sowieso niet weg bij KPN vanwege het stabiele netwerk, het Entertainmentvoordeel, de kortingen op mobiel en glasvezel.
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Jaarlijks maak ik hetzelfde sommetje en jaarlijks besluit ik ook om "gewoon" bij KPN te blijven. Voor €1-2 verschil per maand ga ik niet overstappen.THE_BASE schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:43:
[...]
Hier hetzelfde: KPN komt met hooguit 6 maanden 7,50 euro korting. Als ik nieuwe klant wordt heb ik omgerekend 150 euro korting in plaats van die 50 euro. Scheelt dus 100 euro. Maar heb ik zin in al dat gemekker met nieuw modem en alles weer op een andere naam?
Wil sowieso niet weg bij KPN vanwege het stabiele netwerk, het Entertainmentvoordeel, de kortingen op mobiel en glasvezel.
+DS118 & DS1817+ & DS923+ DX513 & DX517
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar KPN Glasvezel / xDSL. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
• [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3
• KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
• KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
• KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
• KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar KPN Glasvezel / xDSL. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
• [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3
• KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
• KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
• KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
• KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud