TFHfony schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 17:12:
[...]
Klopt... Het erge is dus eigenlijk dat je voor je trouwheid keihard wordt afgestraft door KPN. Als iemand al zo lang klant is, schatten ze het risico op overstappen laag in. Dus een hoog "verlengaanbod" kan je vergeten. Daarbij is de
Vaste Klanten Boete die je nu bij KPN krijgt op jaarbasis hoger dan de korting via het verlengaanbod.
Je mag het hier geen boete noemen, geloof ik. Maar ik snap wat je bedoelt. Ik zal wel een oude man worden, want vroeger sloot je een contract af voor een bepaalde termijn en steeg de prijs in die termijn juist niet. Die bleef vast en ging pas stijgen zodra je contractvaste periode voorbij was.
Het doel was toen om klanten langer vast te houden én te laten verlegen zodra ze contractvrij waren. Zelfs zonder acties vaak voor een lagere prijs.
Nu krijg je juist tijdens je contractperiode flinke verhogingen en proberen ze je eigenlijk niet eens vast te houden. Want waar een nieuwe klant met een nieuw contract niet alleen een betere actieperiode maar ook start met een lagere vaste prijs, ben jij gebonden aan de al verhoogde prijs. Die dan ook doorstijgt met pak hem beet ieder 2 tot 2,5 euro maandelijks erbovenop.
En dan verwachten dat je wel klant blijft. Ergens snap ik het, want ik heb enorme koudwatervrees om over te stappen. Mobiel hebben wij hier beiden Odido en dat valt het afgelopen halfjaar niet mee. Ik werk 3 dagen per week thuis en een beetje betrouwbaarheid is gewenst. En zo houden ze mensen vast.
Ik vond dit met full text zoeken in de whois tool van RIPE. Kan me voorstellen dat dit gaat om klanten (of zelfs toekomstige klanten) in de gebieden waar Budget nu ook eigenaar is van de belichter (waar Jonaz dan weer onderdeel van is). Kleine kanttekening bij wat ik eerder postte.
[
Voor 13% gewijzigd door
ep667 op 25-08-2025 18:02
]