synoniem schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:53:
[...]
Het gemakkelijkste is om over te stappen op een van de budgetmerken die via KPN WBA aanbieden zoals Solcon, BudgetInternet, Online.nl en Youfone. Afhankelijk van je locatie en andere diensten kun je vaak ook nog combinatiekortingen krijgen.
Het lastige is dat Online en Youfone respectievelijk maximaal 500 en 200 Mbps aanbieden. Dat Solcon duurder is dan een geïndexeerd KPN-abonnement en dat Budget alleen interessant is als je ook energieklant bent.
Odido heeft een megascherpe aanbieding, vooral als je voor 2 jaar kiest maar dan ben ik over anderhalf jaar weer minder vrij met het kiezen van een mobiel abonnement. En met de recente issues bij Odido (storingen, ik lees ook over traag internet) en de bewuste keuze om bijvoorbeeld geen IPv6 aan te bieden, word ik daar niet enthousiast van.
Ik zit met dezelfde uitdaging. Verlengingsaanbod is 3 of 6 maanden 5 euro korting op een abonnementsprijs die 4 euro hoger ligt dan voor nieuwe klanten (die daarop ook 17,50 korting krijgen ipv 5 euro).
Ik ben enorm blij met KPN, dus hoef niet weg. Maar als ik dit doe dan betaal ik over 2 jaar een vaste prijs van rond de 60 euro en over 4 jaar van 65 euro. Blijkbaar zit een nieuw contract aangaan en dus ook een reguliere vaste prijs na korting er niet meer in voor bestaande klanten. Toen ik 2 jaar geleden 'verlengde' (aka een nieuw contract voor 2 jaar aanging) was dit nog heel anders. Een jaar 15 euro korting en een geresette vaste prijs.
Nu verlengen en dus blijven betekent dat je abonnement geïndexeerd blijft worden.
Ach, misschien ga ik wel voor een jaartje kijken bij Freedom. Daar geef ik dan liever mijn geld aan.