[KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:23

filthy rich

löp wa los

Ik heb 1gbps en tv van kpn.
Eerste jaar korting gehad zodat ik 35 euro betaalde. Tweede jaar kreeg ik nog een keer korting als ik bleef en stond er op factuur korting van 19 euro.
Dit eindigt nu binnenkort, als ik echter naar "abonnement aanpassen" ga en ik wijzig mijn internet van 1gbps naar 100mbps, dan zegt ie dat ik maandelijks 23 euro ga betalen en na 12 maand 55 euro.

Nu vraag ik mij af: zou ik dan weer 12 maand korting krijgen of is dit nog de 'oude' 12 maand die binnenkort eindigt.

Het staat er alsof je weer 12 maand korting krijgt, maar ik vermoed dat het aanpassen van de oude situatie is.

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:20
filthy rich schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:51:
Ik heb 1gbps en tv van kpn.
Eerste jaar korting gehad zodat ik 35 euro betaalde. Tweede jaar kreeg ik nog een keer korting als ik bleef en stond er op factuur korting van 19 euro.
Dit eindigt nu binnenkort, als ik echter naar "abonnement aanpassen" ga en ik wijzig mijn internet van 1gbps naar 100mbps, dan zegt ie dat ik maandelijks 23 euro ga betalen en na 12 maand 55 euro.

Nu vraag ik mij af: zou ik dan weer 12 maand korting krijgen of is dit nog de 'oude' 12 maand die binnenkort eindigt.

Het staat er alsof je weer 12 maand korting krijgt, maar ik vermoed dat het aanpassen van de oude situatie is.
Dit is als het goed is de oude korting, er staat als het goed is bij zoveel maanden korting vanaf. Als je het zeker wil weten stuur een berichtje, dan kan ik het voor je bekijken(wel even klantgegevens erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:08
Ik kreeg vandaag een brief met een aangekondigde prijsverhoging voor het KPN thuis pakket (glasvezel, TV. telefoon).
Het gaat niet om inflatiecorrectie, maar een aparte verhoging voor telefoon en extra ontvanger.

De telefoon maakt onderdeel uit van het oorspronkelijke contract.

Omdat ik nog niet contractvrij ben heb ik gebeld over opzegging. Echter KPN geeft aan dat dat niet mag onder de contractvoorwaarden. Wel kan ik gratis de extra diensten telefoon en extra ontvanger online opzeggen als ik dat wil.
Maar dan heb ik geen telefoon meer..... en is mijn pakket niet meer compleet.

Heeft iemand ervaring met opzeggen bij prijsverhoging? Als ik nu opzeg moet ik een opzegvergoeding betalen volgens KPN.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:33
mv_ak schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:54:
Ik kreeg vandaag een brief met een aangekondigde prijsverhoging voor het KPN thuis pakket (glasvezel, TV. telefoon).
Het gaat niet om inflatiecorrectie, maar een aparte verhoging voor telefoon en extra ontvanger.

De telefoon maakt onderdeel uit van het oorspronkelijke contract.

Omdat ik nog niet contractvrij ben heb ik gebeld over opzegging. Echter KPN geeft aan dat dat niet mag onder de contractvoorwaarden. Wel kan ik gratis de extra diensten telefoon en extra ontvanger online opzeggen als ik dat wil.
Maar dan heb ik geen telefoon meer..... en is mijn pakket niet meer compleet.

Heeft iemand ervaring met opzeggen bij prijsverhoging? Als ik nu opzeg moet ik een opzegvergoeding betalen volgens KPN.

Dank!
Dat zal dan dus in je contractvoorwaarden staan waar je akkoord mee bent gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
dutchgio schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:04:
[...]

Dat zal dan dus in je contractvoorwaarden staan waar je akkoord mee bent gegaan.
*edit* opzeggen kan dus wel: de KPN helpdesk heeft het verkeerd.
Want de tarieven veranderen. En het staat dus ook zo in het contract!

Maar ja, hoe vlieg ik het nu aan, want KPN wil het niet verwerken. En dan kan ik niet overstappen omdat het nummer niet vrijgegeven wordt. :(

13.2 Tussentijds opzeggen
De overeenkomst kan alleen tussentijds worden opgezegd:
• Als we iets aan de overeenkomst of aan de tarieven
veranderen en u daardoor de overeenkomst kunt
opzeggen. Meer daarover leest u hieronder
• Als we onze verplichtingen niet nakomen en de niet-
nakoming zo ernstig is dat het terecht is dat u opzegt
• Als u een openbare elektronische communicatiedienst,
zoals internet of (mobiele) telefonie, afneemt en de daadwerkelijke kwaliteit van de diensten voortdurend afwijkt van wat met u is afgesproken
• Als u verhuist naar een plaats waar we de dienst of een vergelijkbare dienst niet kunnen leveren
• Bij overlijden
Als u opzegt, vervallen alle tegoeden die u misschien nog heeft. Bijvoorbeeld uw bundeltegoed.
13.3 (Tussentijds) opzeggen als u het niet
eens bent met een wijziging
Veranderen we iets aan de overeenkomst of aan de tarieven en bent u het niet eens met zo’n wijziging? Dan kunt u de overeenkomst in veel gevallen zonder kosten schriftelijk of via onze klantenservice opzeggen. Dat kan met ingang van de datum waarop de wijziging ingaat. Uw opzegging moet voor de ingangsdatum van de wijziging bij ons binnen zijn.
U kunt de overeenkomst niet (tussentijds) opzeggen als
• De wijziging geen gevolgen voor u heeft of in uw
voordeel is
• U de wijziging kunt weigeren
• We de wijziging bij het sluiten van de overeenkomst
met u hebben afgesproken. Bijvoorbeeld een periodieke
aanpassing van de tarieven aan de inflatie
• De wijziging door de overheid verplicht is
• Het om andere gevallen gaat waarin dit niet door
wet- en regelgeving verplicht wordt

[ Voor 75% gewijzigd door mv_ak op 08-03-2025 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:03
mv_ak schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:28:
[...]

*edit* opzeggen kan dus wel: de KPN helpdesk heeft het verkeerd.
Want de tarieven veranderen. En het staat dus ook zo in het contract!

Maar ja, hoe vlieg ik het nu aan, want KPN wil het niet verwerken. En dan kan ik niet overstappen omdat het nummer niet vrijgegeven wordt. :(

13.2 Tussentijds opzeggen
De overeenkomst kan alleen tussentijds worden opgezegd:
• Als we iets aan de overeenkomst of aan de tarieven
veranderen en u daardoor de overeenkomst kunt
opzeggen. Meer daarover leest u hieronder
• Als we onze verplichtingen niet nakomen en de niet-
nakoming zo ernstig is dat het terecht is dat u opzegt
• Als u een openbare elektronische communicatiedienst,
zoals internet of (mobiele) telefonie, afneemt en de daadwerkelijke kwaliteit van de diensten voortdurend afwijkt van wat met u is afgesproken
• Als u verhuist naar een plaats waar we de dienst of een vergelijkbare dienst niet kunnen leveren
• Bij overlijden
Als u opzegt, vervallen alle tegoeden die u misschien nog heeft. Bijvoorbeeld uw bundeltegoed.
13.3 (Tussentijds) opzeggen als u het niet
eens bent met een wijziging
Veranderen we iets aan de overeenkomst of aan de tarieven en bent u het niet eens met zo’n wijziging? Dan kunt u de overeenkomst in veel gevallen zonder kosten schriftelijk of via onze klantenservice opzeggen. Dat kan met ingang van de datum waarop de wijziging ingaat. Uw opzegging moet voor de ingangsdatum van de wijziging bij ons binnen zijn.
U kunt de overeenkomst niet (tussentijds) opzeggen als
• De wijziging geen gevolgen voor u heeft of in uw
voordeel is
• U de wijziging kunt weigeren
• We de wijziging bij het sluiten van de overeenkomst
met u hebben afgesproken. Bijvoorbeeld een periodieke
aanpassing van de tarieven aan de inflatie
• De wijziging door de overheid verplicht is
• Het om andere gevallen gaat waarin dit niet door
wet- en regelgeving verplicht wordt
Dat denk ik niet, KPN heeft 1-2 jaar geleden de AV bijgewerkt je kon toen opstappen. In die bijgewerkte AV zijn inflatie correcties uitgesloten.

Zo heb ik het onthouden en dat lijkt in lijn met de visie van de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
stormfly schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:10:
[...]

Dat denk ik niet, KPN heeft 1-2 jaar geleden de AV bijgewerkt je kon toen opstappen. In die bijgewerkte AV zijn inflatie correcties uitgesloten.

Zo heb ik het onthouden en dat lijkt in lijn met de visie van de klantenservice.
Het gaat hier niet om een inflatiecorrectie maar om een tussentijdse prijsverhoging voor KPN Thuis. De inflatiecorrectie komt daar later nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
mv_ak schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:23:
[...]

Het gaat hier niet om een inflatiecorrectie maar om een tussentijdse prijsverhoging voor KPN Thuis. De inflatiecorrectie komt daar later nog bij.
nieuws: KPN maakt per 1 juli bestaande vastinternetabo's 3,3 procent duurder ...

Is dat anders dan deze verhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
Ja.

Het gaat hier om een aparte verhoging per 10 april voor KPN Thuis contracten met Telefoon en extra KPN TV+ box. In de mijnkpn app wordt genoemd dat de tarieven per 1 april omhoog gaan, maar de brief kreeg ik vandaag en met inachtneming van 1 maand wordt dat 10 april. Ik wil dus graag per 10 april opzeggen en van de overstapservice gebruikmaken. Voorwaarden zegt dat dat kan, KPN 0800-0402 zegt 2x van niet. En verwijzen naar de voorwaarden…

KPN zegt: een extra dienst kun je uitzetten dus geldt daarvoor niet het tariefswijzigingscriterium. Dat is leuk verzonnen maar daarover staat dus niets in het contract!
Feit blijft, ik sluit een contract en krijg een bevestiging, voor de aparte combi netflix krijg ik een aanvullende overeenkomst. Daarin staat derde partij als netflix verhoogt, dan kun je die dienst opzeggen.

Maar er zijn geen aparte overeenkomsten voor Telefoon of voor ‘extra KPN TV+ box. Immers die worden door KPN geleverd. En gelden daarvoor dus de Algemene Voorwaarden 13.2 en 13.3, dus mag je tussentijds opzeggen.
Klopt deze redenatie?

[ Voor 25% gewijzigd door mv_ak op 08-03-2025 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
mv_ak schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:47:
[...]

Ja.

Het gaat hier om een aparte verhoging per 10 april voor KPN Thuis contracten met Telefoon en extra KPN TV+ box. In de mijnkpn app wordt genoemd dat de tarieven per 1 april omhoog gaan, maar de brief kreeg ik vandaag en met inachtneming van 1 maand wordt dat 10 april. Ik wil dus graag per 10 april opzeggen en van de overstapservice gebruikmaken. Voorwaarden zegt dat dat kan, KPN 0800-0402 zegt 2x van niet. En verwijzen naar de voorwaarden…

KPN zegt: een extra dienst kun je uitzetten dus geldt daarvoor niet het tariefswijzigingscriterium. Dat is leuk verzonnen maar daarover staat dus niets in het contract!
Feit blijft, ik sluit een contract en krijg een bevestiging, voor de aparte combi netflix krijg ik een aanvullende overeenkomst. Daarin staat derde partij als netflix verhoogt, dan kun je die dienst opzeggen.

Maar er zijn geen aparte overeenkomsten voor Telefoon of voor ‘extra KPN TV+ box. Immers die worden door KPN geleverd. En gelden daarvoor dus de Algemene Voorwaarden 13.2 en 13.3, dus mag je tussentijds opzeggen.
Klopt deze redenatie?
Nee, want de dienst televisie an sich is altijd maandelijks opzegbaar. Het contract wat je afsluit is geldig voor de dienst internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
mad-dog schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 15:01:
[...]

Nee, want de dienst televisie an sich is altijd maandelijks opzegbaar. Het contract wat je afsluit is geldig voor de dienst internet
Ja,

De ACM is daar heel duidelijk over: "Dan mag u het hele pakket kosteloos opzeggen, ook al wijzigt er maar één dienst."

Opzeggen na wijziging van de voorwaarden
De aanbieder mag de prijs of de voorwaarden wijzigen, maar alleen als dit in de algemene voorwaarden staat. U mag uw abonnement zonder kosten opzeggen als de wijziging in uw nadeel is. Heeft u een pakket met meerdere diensten, bijvoorbeeld: internet, tv en vaste of mobiele telefonie? Dan mag u het hele pakket kosteloos opzeggen, ook al wijzigt er maar één dienst.

https://www.acm.nl/nl/tel...-van-uw-telecomabonnement

Nu is alleen de vraag hoe ik het ga aanvliegen. Gewoon opzeggen en dan kijken wat er gebeurt? Deze vraag wellicht niet alleen ik, maar ook anderen die Telefoon en extra KPN TV+ box bij hun KPN abonnement hebben met nog een vaste periode.

[ Voor 4% gewijzigd door mv_ak op 08-03-2025 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Je zult hoe dan ook handmatig moeten opzeggen, waarna je een afkoopsom krijgt. Daarna zul je het conflicttraject in moeten gaan en wellicht naar de geschillencommissie moeten stappen. Heel veel sterkte voor die paar euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
mad-dog schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:17:
Je zult hoe dan ook handmatig moeten opzeggen, waarna je een afkoopsom krijgt. Daarna zul je het conflicttraject in moeten gaan en wellicht naar de geschillencommissie moeten stappen. Heel veel sterkte voor die paar euro
Nou, niet een paar euro, meer zo'n 50,- per maand voor hoe lang het contract nog loopt (van 98,- naar 44,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
mv_ak schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:07:
[...]

Nou, niet een paar euro, meer zo'n 50,- per maand voor hoe lang het contract nog loopt (van 98,- naar 44,-)
Ik doel op de verhoging van de abonnementskosten. Dat is 1 euro voor het bellen en 1 euro per TV-ontvanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:50
mv_ak schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:07:
[...]

Wat voor internet snelheid heb je bij dit bedrag zitten?

makes it run like clockwork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
Airw0lf schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:35:
[...]

Wat voor internet snelheid heb je bij dit bedrag zitten?
1 Gbit/s

- en dan met ESPN + Ziggo Sport totaal kom je op 118,- per maand. Ik zie trouwens dat dat zakt naar 37,25 voor de eerste 6 maanden na overstappen bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:54
Kun je bij KPN een contract voor 24 maanden afsluiten, waarbij je de eerste 12 maanden 1 of 4gbit doet, en na een jaar downgrade naar 100mbit? Dan heb je 1 jaar voor 35 euro per maand en het jaar erop voor 42,50.

Ik zie dat de cashback ook hoger is bij de hogere snelheden, of wordt dat pas uitbetaald na volledig het contract uitgezeten te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
CarpeVentum schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:50:
Kun je bij KPN een contract voor 24 maanden afsluiten, waarbij je de eerste 12 maanden 1 of 4gbit doet, en na een jaar downgrade naar 100mbit? Dan heb je 1 jaar voor 35 euro per maand en het jaar erop voor 42,50.

Ik zie dat de cashback ook hoger is bij de hogere snelheden, of wordt dat pas uitbetaald na volledig het contract uitgezeten te hebben?
Ja, je kunt altijd up- en downgraden

Cashback bij externe partijen wordt uitbetaald na ingaan van het abonnement, normaliter na een paar weken

[ Voor 9% gewijzigd door mad-dog op 11-03-2025 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-05 21:25
Nadat 1 maand geleden de alles in het complex hier was opgeleverd en getest (met de monteurs gesproken) is nu eindelijk de abonnement optie voor glasvezel beschikbaar voor mijn adres.
Is €35,- pmnd voor het eerste jaar nog steeds een goede optie of is er nog via een andere site meer korting eruit te slepen?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:01
snah001 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 10:17:
Nadat 1 maand geleden de alles in het complex hier was opgeleverd en getest (met de monteurs gesproken) is nu eindelijk de abonnement optie voor glasvezel beschikbaar voor mijn adres.
Is €35,- pmnd voor het eerste jaar nog steeds een goede optie of is er nog via een andere site meer korting eruit te slepen?
Probeer eens een vergelijkingssite, zoals breedband winkel. Mocht die hetzelfde zijn als bij KPN zelf, ga dan via een cashback website zoals CashbackXL.nl, dan krijg je max 55 euro cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-05 21:25
Intussen via breedwandwinkel besteld.
Als het goed is moet het op 25 maart opgeleverd worden.
Ben benieuwd.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 15:10
Valt er met het gratis Netflix via combivoordeel ook zonder problemen op internetverbindingen van andere providers te streamen? Ik heb het niet over het "illegale" account sharing maar puur dat ik als KPN klant een keer bij vrienden iets van Netflix daar kan aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:17

IkWilbert

Het is mij!

zwaargeschapen schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:00:
Valt er met het gratis Netflix via combivoordeel ook zonder problemen op internetverbindingen van andere providers te streamen? Ik heb het niet over het "illegale" account sharing maar puur dat ik als KPN klant een keer bij vrienden iets van Netflix daar kan aanzetten.
Tuurlijk, je kunt gewoon inloggen met jouw Netflix gegevens.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
Ik probeer boven water te krijgen wanneer mijn contract afloopt.
Ik kijk er vast overheen - maar waar zou ik dat kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:33
Airw0lf schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:45:
Ik probeer boven water te krijgen wanneer mijn contract afloopt.
Ik kijk er vast overheen - maar waar zou ik dat kunnen vinden?
In mijn KPN onder producten op het Thuis abonnement klikken en dan staat het onder abonnementsgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
areyouben schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 21:14:
[...]

In mijn KPN onder producten op het Thuis abonnement klikken en dan staat het onder abonnementsgegevens.
Dank je - die kan ik alleen via de app inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:04
KPN gaat de prijzen van 200 Mbit verlagen en voor de oude 200 Mbit prijs kan je nu 500 Mbit krijgen. Lijkt alleen niet voor bestaande klanten te zijn. Als ik in de online omgeving kijk kan ik wel wijzigen, maar staan de oude tarieven er gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Let op dat bij het 2 jaar contract, de maanden met korting weer teruggebracht zijn naar 9. Was t/m zondagavond 12 maanden.

Ik zie in de bestelmodule ook geen gratis pakketten meer voor entertainment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Phoolie schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:12:
KPN gaat de prijzen van 200 Mbit verlagen en voor de oude 200 Mbit prijs kan je nu 500 Mbit krijgen. Lijkt alleen niet voor bestaande klanten te zijn. Als ik in de online omgeving kijk kan ik wel wijzigen, maar staan de oude tarieven er gewoon.
stormfly in 'KPN verlaagt prijs 200Mbit/s-glasvezelabonnement en voegt 500Mbit/s-optie toe'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:04
Dan zal ik dus nog even moeten wachten, ik zit nog tot eind van het jaar vast aan mijn contract en zit ook nog eens op de oude propositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Laatst online: 18:23

filthy rich

löp wa los

mad-dog schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:58:
[...]

Dit is als het goed is de oude korting, er staat als het goed is bij zoveel maanden korting vanaf. Als je het zeker wil weten stuur een berichtje, dan kan ik het voor je bekijken(wel even klantgegevens erbij)
Mijn rekening ging nu in ieder geval wel omhoog ;)
Tijd om over te stappen.

en aans löpt wa vast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:28
Weet iemand al wat KPN gaat doen met de verhoging van de Spotify prijzen?

Wij hebben hier thuis een Spotify Family abonnement (via KPN) en deze wordt door Spotify automatisch omgezet naar een Family Premium en wordt € 4,- per maand duurder.
Nu hoeven die luisterboeken van mij niet en kan ik terug naar Family Basic, waardoor mijn maandbedrag niet verhoogt.

Als ik kijk bij Mijn KPN dan is hier nog niks over te vinden, kijk ik bij Spotify dan zie ik dat ik nu wel een Family Premium heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:15
St00mwals schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:26:
Weet iemand al wat KPN gaat doen met de verhoging van de Spotify prijzen?

Wij hebben hier thuis een Spotify Family abonnement (via KPN) en deze wordt door Spotify automatisch omgezet naar een Family Premium en wordt € 4,- per maand duurder.
Nu hoeven die luisterboeken van mij niet en kan ik terug naar Family Basic, waardoor mijn maandbedrag niet verhoogt.

Als ik kijk bij Mijn KPN dan is hier nog niks over te vinden, kijk ik bij Spotify dan zie ik dat ik nu wel een Family Premium heb.
Meestal loopt dat achter bij KPN omdat die met Spotify een contract voor X periode hebben. Maar die prijsverhoging zal wel volgen, ik verwacht ook dat je dan de luisterboeken kan laten varen.

Of - wellicht dat KPN de hit op zichzelf neemt of de prijs bedingt dat hetzelfde blijft om klanten te lokken. Scheelt toch aanzienlijk met los afsluiten. (ik deel mijn family abonnement gewoon, maar dat is een ander verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:33
Net als met Viaplay, Ziggo Sport, ESPN etc. zullen ze die prijsverhoging ook wel doorvoeren. Vaak wel wat later omdat ze het eerst moeten verwerken en melden, en het daarna pas in kunnen laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:28

TVL

Ik heb KPN/XS4ALL en krijg een brief dat de extra TV ontvanger duurder wordt. Lees ook op het KPN forum dat bij meerdere mensen de extra diensten zoals KPN ze noemen ook fors gaan stijgen: https://community.kpn.com...25-mag-ik-opzeggen-631668
Volgens de ACM maken deze onderdelen onderdeel van het totale abonnement uit en zou je dus kosteloos je hele abonnement mogen opzeggen: https://www.consuwijzer.n...n-of-algemene-voorwaarden
Waarschijnlijk gaan ze per juli ook nog een inflatiecorrectie erover heen gooien.
Mogen ze dit dan maar zomaar doen? Ik zie het als een slinks truukje om de prijzen weer wat op te vijzelen.
Heb hier wel melding van gemaakt bij de ACM maar heb het idee dat de ACM maar een papieren tijger is.

[ Voor 6% gewijzigd door TVL op 09-04-2025 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05 20:29

thof

FP ProMod
Het gaat om de extra ontvangers? Wellicht is dat een aanvullende/extra dienst, en kun je alleen die specifiek stopzetten en niet het hele contract?

Als ik het topic dat je linkt lees, is er ook een reactie van een KPN moderator:
Nee, kosteloos opzeggen is niet mogelijk, omdat de einddatum van je abonnement niet verandert. Deze wijziging heeft alleen betrekking op extra producten of diensten, die je maandelijks zelf kunt beheren via MijnKPN.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:04
thof schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:37:
Het gaat om de extra ontvangers? Wellicht is dat een aanvullende/extra dienst, en kun je alleen die specifiek stopzetten en niet het hele contract?

Als ik het topic dat je linkt lees, is er ook een reactie van een KPN moderator:

[...]
Ben toch benieuwd wat een rechter hierover zou zeggen om eerlijk te zijn.
Als je de diensten tegelijk met het contract zelf bent aangegaan als een totaal oplossing voor je huis en KPN besluit eenzijdig zonder rekening te houden met contract termijn dat de prijs omhoog moet (buiten die totaal debiele inflatiecorrectie om) lijkt me dat dat niet mag.

Als je de dienst later en apart hebt afgesloten lijkt de situatie me totaal anders.

Maar nu zou je kunnen stellen: Dit is het totaal pakket wat is afgesloten waarmee aan mijn eisen wordt voldaan, TV huiskamer, TV keuken, TV slaapkamer voor bedrag X
Als ik op voorhand had geweten dat KPN prijzen zou verhogen, zou ik Ziggo hebben gekozen want die komt dan goedkoper uit.

Voor mijn gevoel zou KPN toch wel eens aan het korste eind kunnen trekken.
ik heb geen enkele voorwaarde gelezen en niet de intentie om dit te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVL

TVL

Ik zie het als een truukje van de KPN.
Consuwijzer is daar duidelijk in:
"Hebt u een pakket met meerdere diensten? Bijvoorbeeld: internet, televisie en vaste of mobiele telefonie? En verandert er iets aan één van deze diensten? Dan mag u het hele pakket kosteloos opzeggen."

Denk dat niemand hiervoor naar een rechter zou stappen, hoewel ik denk dat KPN niet sterk staat. Ik vind dat een toezichthouder KPN hierop zou moeten aanspreken op straffe van een boete en hierin duidelijk moet zijn naar zijn klanten en dit in de communicatie naar de klanten zou moeten vermelden dat ze kosteloos het "Alles in één pakket" kunnen opzeggen.

De KPN moderator verwoord natuurlijk de zienswijze van KPN.

[ Voor 21% gewijzigd door TVL op 10-04-2025 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:33
Ik ben het helemaal eens dat KPN zich wel heel makkelijk hier vanaf probeert te maken, om dezelfde reden dat een klant een totaalpakket koos en dan ergens anders beter af kan zijn. KPN kan ook de koninklijke route van haar ‘K’ kiezen en de prijs pas na verloop van het contract verhogen. Het is wel heel simpel gedacht om de extra dienst op te zeggen, en dan maar geen vaste telefoon of geen tv meer op de slaapkamer te kijken.

Mensen hoeven niet naar de rechter, ze kunnen een klacht indienen bij KPN en als dat dan niet opgelost wordt (dat is te verwachten) dan kunnen ze naar de Geschillencommissie Telecom voor € 50 hun klacht daar laten behandelen. Dat krijgen ze bovendien terug als ze gelijk blijken te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door areyouben op 10-04-2025 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
areyouben schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:45:
Ik ben het helemaal eens dat KPN zich wel heel makkelijk hier vanaf probeert te maken, om dezelfde reden dat een klant een totaalpakket koos en dan ergens anders beter af kan zijn. KPN kan ook de koninklijke route van haar ‘K’ kiezen en de prijs pas na verloop van het contract verhogen. Het is wel heel simpel gedacht om de extra dienst op te zeggen, en dan maar geen vaste telefoon of geen tv meer op de slaapkamer te kijken.

Mensen hoeven niet naar de rechter, ze kunnen een klacht indienen bij KPN en als dat dan niet opgelost wordt (dat is te verwachten) dan kunnen ze naar de Geschillencommissie Telecom voor € 50 hun klacht daar laten behandelen. Dat krijgen ze bovendien terug als ze gelijk blijken te hebben.
En om het financieel inzichtelijk te maken zouden mensen ‘per direct’ kunnen opzeggen. Dan komt KPN met een voorstel tot afkoop resterende duur. Zonder daadwerkelijk op te zeggen / je annuleert de opzegging, kun je dan deze rekening indienen bij je klacht. “Ik wilde opzeggen maar kost xx terwijl ik ervan uitging dat het gratis was gezien contractvoorwaarden en toelichting consuwijzer, ACM etc.”. Er staat namelijk niets over in het contract dat er aparte diensten worden afgesloten met aparte voorwaarden, dus daar beroep je je dan ook op. Overigens geldt zoiets niet voor bv Netflix, want voor diensten van derden zijn wel aparte contractvoorwaarden, namelijk dat prijsverhogingen Netflix doorgezet worden naar de klant. Maar dit geldt dus niet voor een TV ontvanger, of bijvoorbeeld vaste telefonie (die ook in prijs omhoog gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Hoe kan het nou dat Breedbandwinkel de abonnementen van KPN aanbiedt met 6 maanden voor €21,75 en bij KPN zelf 6 maanden voor €35?

Als je de volle mep betaalt 2 jaar lang krijg je dit weekend een Sonos Move, t.w.v. €470. Nu is met die prijsstijgingen een 2 jarig contract misschien geen slecht idee. Maar zo’n speaker… nee bedankt, dan liever korting en zelf bepalen wat ik met t geld doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
CarpeVentum schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:57:
Hoe kan het nou dat Breedbandwinkel de abonnementen van KPN aanbiedt met 6 maanden voor €21,75 en bij KPN zelf 6 maanden voor €35?

Als je de volle mep betaalt 2 jaar lang krijg je dit weekend een Sonos Move, t.w.v. €470. Nu is met die prijsstijgingen een 2 jarig contract misschien geen slecht idee. Maar zo’n speaker… nee bedankt, dan liever korting en zelf bepalen wat ik met t geld doe.
Altijd de korting pakken, daarmee bespaar je het meest.
Al die cadeautjes betaal je uiteindelijk toch zelf.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-05 08:20
TVL schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:38:
Ik zie het als een truukje van de KPN.
Consuwijzer is daar duidelijk in:
"Hebt u een pakket met meerdere diensten? Bijvoorbeeld: internet, televisie en vaste of mobiele telefonie? En verandert er iets aan één van deze diensten? Dan mag u het hele pakket kosteloos opzeggen."

Denk dat niemand hiervoor naar een rechter zou stappen, hoewel ik denk dat KPN niet sterk staat. Ik vind dat een toezichthouder KPN hierop zou moeten aanspreken op straffe van een boete en hierin duidelijk moet zijn naar zijn klanten en dit in de communicatie naar de klanten zou moeten vermelden dat ze kosteloos het "Alles in één pakket" kunnen opzeggen.

De KPN moderator verwoord natuurlijk de zienswijze van KPN.
Ik denk dat KPN wel sterk staat. Kijk ik zelf in mijn contract (wat ik al een aantal jaar heb) dan heb ik een contract afgesloten voor de internetverbinding.
Alle andere opties zoals TV en aanvullende pakketten heb ik wel tegelijk afgesloten maar niet voor de contractsduur en mocht en mag ik al te allen tijde opzeggen met 1 maand opzegtermijn. Het zijn allemaal aparte onderdelen. Tenzij ze je heel specifiek een pakket op je contract hebt staan zou het tellen maar KPN doet het al jaren op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:14

spaceboy

Op grote hoogte

Ik overweeg voor het eerst in 20 jaar ofzo van Ziggo over te stappen op KPN glasvezel. Lijkt me allemaal prima te doen, maar ik kom uit 1 ding niet helemaal: de TV Box.

We hebben thuis 2 tv's en willen op allebei tv kunnen kijken. Zeker op de slaapkamer vind ik het prima om met een telefoon een (KPN) app op te starten en op de Chromecast knop te drukken. Zie ik dan iets over het hoofd, of waar is die 6 euro extra per extra tv voor nodig (behalve nog zo'n lelijke box en extra afstandbediening)?

En als we dat doortrekken: kun je ook zeggen "nee, ik hoef geen tv", maar dat je op 2 tv's via de app zelf gaat Chromecasten naar je smart-tv, of heb je dan ook geen tv-toegang tot de app?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 15:10
Hoe zijn jullie ervaringen met de combivoordelen, kun je makkelijk wisselen tussen de verschillende streamingsdiensten of gaat er nog wel eens wat mis aan de kant van KPN wanneer je dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
spaceboy schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:51:
Ik overweeg voor het eerst in 20 jaar ofzo van Ziggo over te stappen op KPN glasvezel. Lijkt me allemaal prima te doen, maar ik kom uit 1 ding niet helemaal: de TV Box.

We hebben thuis 2 tv's en willen op allebei tv kunnen kijken. Zeker op de slaapkamer vind ik het prima om met een telefoon een (KPN) app op te starten en op de Chromecast knop te drukken. Zie ik dan iets over het hoofd, of waar is die 6 euro extra per extra tv voor nodig (behalve nog zo'n lelijke box en extra afstandbediening)?

En als we dat doortrekken: kun je ook zeggen "nee, ik hoef geen tv", maar dat je op 2 tv's via de app zelf gaat Chromecasten naar je smart-tv, of heb je dan ook geen tv-toegang tot de app?
Als je kiest voor geen TV krijg je ook geen TV.
Dus ook niet via de app.

(wij gebruiken NLZiet hiervoor, stuk goedkoper dan KPN en die meuk kanalen kijken we toch niet)

/edit: je kan wel add-on diensten als Netflix toevoegen, óók als je geen TV hebt

[ Voor 4% gewijzigd door Zilverdael80 op 15-04-2025 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
Zilverdael80 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:29:
[...]

(wij gebruiken NLZiet hiervoor, stuk goedkoper dan KPN en die meuk kanalen kijken we toch niet)

/edit: je kan wel add-on diensten als Netflix toevoegen, óók als je geen TV hebt
Streaming TV van KPN is 3,50 Euro voor 1 apparaat.
Voor een tweede komt er 6 Euro bij - in totaal dus 9,50 per maand.

NLZiet is 9,95 per maand voor 2 apparaten (7,95 Euro voor 1 apparaat).

Wat maakt NLziet voor jou goedkoper?

[ Voor 4% gewijzigd door Airw0lf op 15-04-2025 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
Airw0lf schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:40:
[...]

Wat maakt NLziet voor jou goedkoper?
KPN+TV 1gb fiber = €65
KPN 1gb fiber internet only = €52,50

Hoe kom je aan €3,50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
Zilverdael80 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:49:
[...]

KPN+TV 1gb fiber = €65
KPN 1gb fiber internet only = €52,50

Hoe kom je aan €3,50?
Door de TV optie uit te vinken. En daarna streaming TV aan te vinken.

De tekst van het aanbod klopt niet - er staat twee TV's voor 6 Euro.
Maar dat blijkt in de praktijk 6 Euro te zijn voor een tweede TV.

[ Voor 23% gewijzigd door Airw0lf op 15-04-2025 17:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:50
Airw0lf schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:40:
[...]

Wat maakt NLZiet voor jou goedkoper?
De optie Streaming TV van KPN voor 3,50 is enkel het android boxje + AB met de mogelijkheid om apps te gebruiken en te streamen etc, je hebt dan geen TV zenders. Daar zou je dan nog iets als NLZiet of NPO Start erbij moeten nemen om ook daadwerkelijk TV te kunnen kijken.

KPN TV+ met 1 ontvanger (en dus toegang tot de KPN TV app met bijbehorende inloggegevens om in de slaapkamer te kunnen streamen naar je chromeast) kost maar 12,50. Waarbij de eerste 6 maanden gratis bij een 1 jarig contract. Dus 6,25 voor een heel jaar, dat is goedkoper dan NLZiet basic of premium, en na de korting periode maar marginaal duurder. Het grootste voordeel van NLZiet is reclame vrij kunnen kijken bij het premium variant. Mensen roepen hier op tweakers wel vaker dat NLziet een stuk goedkoper is, maar in de praktijk valt het dus mee en is het ook heel afhankelijk van je kijkwensen, wil je ESPN bv kunnen zien is NLZiet al geen optie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
gjtm schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 17:37:
[...]

De optie Streaming TV van KPN voor 3,50 is enkel het android boxje + AB met de mogelijkheid om apps te gebruiken en te streamen etc, je hebt dan geen TV zenders. Daar zou je dan nog iets als NLZiet of NPO Start erbij moeten nemen om ook daadwerkelijk TV te kunnen kijken.

KPN TV+ met 1 ontvanger (en dus toegang tot de KPN TV app met bijbehorende inloggegevens om in de slaapkamer te kunnen streamen naar je chromeast) kost maar 12,50. Waarbij de eerste 6 maanden gratis bij een 1 jarig contract. Dus 6,25 voor een heel jaar, dat is goedkoper dan NLZiet basic of premium, en na de korting periode maar marginaal duurder. Het grootste voordeel van NLZiet is reclame vrij kunnen kijken bij het premium variant. Mensen roepen hier op tweakers wel vaker dat NLziet een stuk goedkoper is, maar in de praktijk valt het dus mee en is het ook heel afhankelijk van je kijkwensen, wil je ESPN bv kunnen zien is NLZiet al geen optie meer.
Lijkt me niet... https://www.kpn.com/televisie/online-tv-kijken
Dat abonnement van 3,50 is volgens mij bedoeld voor de TV+ app of een Chromecast apparaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:50
Airw0lf schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 18:14:
[...]

Lijkt me niet... https://www.kpn.com/televisie/online-tv-kijken
Dat abonnement van 3,50 is volgens mij bedoeld voor de TV+ app of een Chromecast apparaat.
Kan ik de KPN TV+ app gebruiken met het KPN TV+ alleen streamen abonnement?
Nee, dat kan niet. Streamingdiensten, zoals Netflix, werken wel gewoon. Als je ze via KPN kijkt, ten minste. Je streamt vanaf je mobiel, tablet, laptop, KPN tv-ontvanger/KPN TV+ Box, smart-tv en meer.

Wil je toch altijd en overal tv kijken met de KPN TV+ app? Pas je abonnement dan aan naar ‘KPN TV+ met tv-zenders’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
Sabes schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:59:
[...]

Ik denk dat KPN wel sterk staat. Kijk ik zelf in mijn contract (wat ik al een aantal jaar heb) dan heb ik een contract afgesloten voor de internetverbinding.
Alle andere opties zoals TV en aanvullende pakketten heb ik wel tegelijk afgesloten maar niet voor de contractsduur en mocht en mag ik al te allen tijde opzeggen met 1 maand opzegtermijn. Het zijn allemaal aparte onderdelen. Tenzij ze je heel specifiek een pakket op je contract hebt staan zou het tellen maar KPN doet het al jaren op deze manier.
Dus bij jou staat in het contract dat opties een ander contract hebben? Bij mij niet, contract zegt alles in 1.
Zou wat worden, we bieden contract voor 12,50 en dan de noodzakelijke opties tv, telefoon optioneel erbij voor bv 25,- En dan de laatste verhogen ‘want je kunt ze toch opzeggen’. Wordt tijd voor een uitleg bij Radar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
Sorry voor de ruis - maar inderdaad - dat maakt het TV kijken via KPN veel duurder dan een NLziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
mv_ak schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 19:09:
[...]

Dus bij jou staat in het contract dat opties een ander contract hebben? Bij mij niet, contract zegt alles in 1.
Zou wat worden, we bieden contract voor 12,50 en dan de noodzakelijke opties tv, telefoon optioneel erbij voor bv 25,- En dan de laatste verhogen ‘want je kunt ze toch opzeggen’. Wordt tijd voor een uitleg bij Radar.
Ja dat is precies wat het is en zoals het al jaren wordt aangeboden.
Ik heb toen een contract afgesloten voor 1 jaar voor internet. Hierbij heb ik gekozen voor TV erbij en wat andere opties.
De combinatie van bepaalde opties geeft wel recht op korting maar ik heb ze altijd maandelijks kunnen aanpassen.
Binnen de contractsperiode kon ik zelfs de internetsnelheid verhogen en verlagen.

De onderdelen staan ook nog altijd apart op de factuur met hun eigen prijs.

Het is nu bijna 5 jaar geleden dat ik gewerkt heb met de diverse providers voor een prijsvergelijker en dus veel informatie standaard kreeg over de verschillende pakket vormen.
Deze vorm is nu denk ik een jaar of 8 a 9 ooit al geintroduceerd door het toenmalige Vodafone thuis waar je internet afnam en de rest als optie. Later 1 op 1 overgenomen bij de overname door T-Mobile thuis van dit onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Sabes schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:46:
[...]

Ja dat is precies wat het is en zoals het al jaren wordt aangeboden.
Ik heb toen een contract afgesloten voor 1 jaar voor internet. Hierbij heb ik gekozen voor TV erbij en wat andere opties.
Je kan niet zeggen dat wat in het contract staat ook rechtsgeldig is. Bedrijven zijn daar creatief mee en hebben daar hun eigen interpretatie van. Ik ga eerder uit van de ACM dan dat ik KPN op hun groene ogen vertrouw.
Het wordt alleen lastig om gelijk te krijgen. Niemand gaat voor een paar Euro naar de rechter. Ik vind dat de ACM na meldingen van de consumenten dit moet toetsen en eventueel ingrijpen, maar dat zal ook helaas wel niet gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Net met KPN gebeld, ben al ruim 12 jaar internet klant, nooit abonnement aangepast. Betaal ruim €38 per maand voor 70Mbit glas.
Ik zie dat nieuwe klanten een jaar abonnement kunnen krijgen en dan gemiddeld € 39,79 betalen voor 1 Gbit.

Dus ik KPN gebeld, maar het beste wat ze kunnen doen is een twee jarige contract met €41,32 in het eerste jaar en
€51,32 in het tweede jaar.

Dus voel me nu gedwongen om over te stappen naar Odido, die biedt een jaar contract voor 1 Gbit met €30,- per maand eerste 6 maanden en €55,- per maand de volgende.

Nog een extra keer KPN gebeld, gevraagd of ze dit konden matchen, want via Odido gaat het ook gewoon over het KPN glas netwerk.
Maar medewerkers konden helaas geen beter bod doen. Jammer. Dan maar switchen.

Na de switches gestart te hebben krijg ik nog een gratis nummer van KPN om te bellen, nog een keer gebeld. Medewerkster baalt, maar voor €42,50 per maand kan ze me maximaal 100Mbit glas bieden. Ze is het niet eens met het KPN beleid, ze wil heel graag klanten behouden en bestaande klanten liever het zelfde kunnen bieden als nieuwe klanten, want ze heeft aan dat ze weet dat die "hoppers" zoals ze die geld gerichte nieuwe klanten noemt, volgend jaar gewoon weer een churn zijn. Dus netto KPN niets opleveren. Terwijl mensen die al jaren klant zijn en slecht wat sneller internet willen, een keer aanpassen is en dan weer onbeperkt trouwe klant zijn.

Dus KPN: prettige medewerkers, goed product, helaas niet voldoende ruimte gegeven aan medewerkers voor retentie.

Ik moet nu eerst weg om volgend jaar wél de prijs te krijgen die nieuwe klanten krijgen.

Odido garandeerd minimaal 750Mbit, gemiddeld 850Mbit en tenminste 10% van de tijd 900Mbit over de KPN-glas-verbinding.
Die 750Mbit gegarandeerd is natuurlijk veel meer dan de 100Mbit van KPN zelf voor dat bedrag.

[ Voor 41% gewijzigd door djwice op 19-04-2025 16:57 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:14

spaceboy

Op grote hoogte

djwice schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 17:58:
Net met KPN gebeld, ben al ruim 12 jaar internet klant, nooit abonnement aangepast. Betaal ruim €38 per maand voor 70Mbit glas.
Ik zie dat nieuwe klanten een jaar abonnement kunnen krijgen en dan gemiddeld € 39,79 betalen voor 1 Gbit.

Dus ik KPN gebeld, maar het beste wat ze kunnen doen is een twee jarige contract met €41,32 in het eerste jaar en
€51,32 in het tweede jaar.

Dus voel me nu gedwongen om over te stappen naar Odido, die biedt een jaar contract voor 1 Gbit met €30,- per maand eerste 6 maanden en €55,- per maand de volgende. Dus gemiddeld €42,50 per maand.

Nog een extra keer KPN gebeld, gevraagd of ze dit konden matchen, want via Odido gaat het ook gewoon over het KPN glas netwerk.
Maar medewerkers konden helaas geen beter bod doen. Jammer. Dan maar switchen.
Ik weet niet hoe het bij KPN werkt, maar bij Ziggo moet je echt specifiek doorvragen naar de "afdeling retentie". Die telefoonmiepen (m/v) die je als eerste aan de lijn krijgt hebben een paar scripts en mogen ongeveer helemaal niks. Ik had dit jaar (na 20 jaar Ziggo klant ofzo) ook pech: het aanbod beviel me óók bij de afdeling Retentie niet en daarom zit ik in dit topic en ga ik voor het eerst over naar KPN. Ik ben wel van plan (net als met energiecontracten) te zorgen dat mijn infrastructuur inhouse zo onafhankelijk mogelijk is van de provider en dan wissel ik gewoon per jaar van operator. Dan maar zo. ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ik ben naar Solcon via pricewise. 150 up en down voor €315 per jaar…

[ Voor 5% gewijzigd door CarpeVentum op 19-04-2025 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
TVL schreef op woensdag 16 april 2025 @ 17:19:
[...]

Je kan niet zeggen dat wat in het contract staat ook rechtsgeldig is. Bedrijven zijn daar creatief mee en hebben daar hun eigen interpretatie van. Ik ga eerder uit van de ACM dan dat ik KPN op hun groene ogen vertrouw.
Het wordt alleen lastig om gelijk te krijgen. Niemand gaat voor een paar Euro naar de rechter. Ik vind dat de ACM na meldingen van de consumenten dit moet toetsen en eventueel ingrijpen, maar dat zal ook helaas wel niet gebeuren.
Het is goed om altijd kritisch naar contracten te kijken maar ik zou niet weten wat niet rechtsgeldig zou zijn aan het contract met KPN als er gewoon instaat wat ook is aangeboden en sterker nog als verkooppunt wordt gebruikt dat je de betreffende opties elke maand kan en mag aanpassen of zelfs opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ook KPN verhoogd zijn spotify prijzen.

Heeft iemand al uitgezocht of het mogelijk is om andere Spotify opties te kiezen die voordeliger zijn? Nu is alleen premium en family beschikbaar. Maar er is ook duo bijv.
Economics schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:42:
[...]

Spotify heeft zelf ook de prijzen flink omhoog geschroefd, zo gek is dit niet
Klopt - dit is ook bekend, mijn vraag was meer of er een mogelijkheid was om Premium Duo te kiezen bijv. Eventueel via de helpdesk.

[ Voor 44% gewijzigd door Workaholic op 24-04-2025 09:17 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Workaholic schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:34:

Heeft iemand al uitgezocht of het mogelijk is om andere Spotify opties te kiezen die voordeliger zijn? Nu is alleen premium en family beschikbaar. Maar er is ook duo bijv.
Nee, alleen Premium en Family zijn beschikbaar. Voor de andere varianten zul je bij Spotify zelf moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17:48
Workaholic schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:34:

Spotify heeft zelf ook de prijzen flink omhoog geschroefd, zo gek is dit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rense
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:55
mad-dog schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:38:
[...]

Nee, alleen Premium en Family zijn beschikbaar. Voor de andere varianten zul je bij Spotify zelf moeten zijn.
Bij Spotify kun je, als je een Premium-account hebt, (eenmalig?) overstappen op een Basic-abonnement, maar of dat ooit kan wanneer je je account via KPN hebt geregeld, is me compleet onduidelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbpKwTaQD5bBaFfTS86ySeuDKRU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pDqcdg9udzowAQdqS0RII3Ks.png?f=user_large

Ooit was er nog een prijsvoordeel om het bij KPN af te sluiten, maar volgens mij zie ik nu dezelfde prijs bij Spotify en KPN. Ik ben dus nog op zoek naar de route hoe het Premium-account over te hevelen van KPN naar Spotify zelf en daarna naar Basic. Zou het kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:00

Arjan A

Cenosillicafoob

rense schreef op donderdag 24 april 2025 @ 14:16:
[...]

Bij Spotify kun je, als je een Premium-account hebt, (eenmalig?) overstappen op een Basic-abonnement, maar of dat ooit kan wanneer je je account via KPN hebt geregeld, is me compleet onduidelijk.

[Afbeelding]

Ooit was er nog een prijsvoordeel om het bij KPN af te sluiten, maar volgens mij zie ik nu dezelfde prijs bij Spotify en KPN. Ik ben dus nog op zoek naar de route hoe het Premium-account over te hevelen van KPN naar Spotify zelf en daarna naar Basic. Zou het kunnen?
Al zou het kunnen, het teruggaan naar basic geldt vlgs mij alleen voor premium abonnementen afgesloten voor 1 april.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
rense schreef op donderdag 24 april 2025 @ 14:16:
[...]

[Afbeelding]

Heb je nog duidelijkheid kunnen krijgen of je weer naar Spotify zelf kan en dan een Basic account?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:10

heho

Ommen, Overijssel

Ik ben voor mijn moeder bezig met het afsluiten van een KPN abbo voor internet en TV.
Nu heeft ze nog een oude TV waar niet de KPN app op kan draaien die in de slaapkamer zou moeten komen. Als ik nu kies voor KPN TV+box en die in de slaapkamer zet, zou ik dan via de app op de TV in de woonkamer ook gewoon kunnen kijken ?

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
heho schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:31:
Ik ben voor mijn moeder bezig met het afsluiten van een KPN abbo voor internet en TV.
Nu heeft ze nog een oude TV waar niet de KPN app op kan draaien die in de slaapkamer zou moeten komen. Als ik nu kies voor KPN TV+box en die in de slaapkamer zet, zou ik dan via de app op de TV in de woonkamer ook gewoon kunnen kijken ?
Als die TV in de woonkamer die app ondersteunt, dan kan dat.

Of het gebruiksvriendelijk is op een primaire TV kan ik niet direct over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
ikbenjoeri schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:10:
[...]

Volgens mij kan je tijdens je contract niet meer verlagen bij KPN. Wel de snelheid verhogen.
Wel, dat kan altijd. Je verliest alleen de korting als deze nog aanwezig is

[ Voor 10% gewijzigd door mad-dog op 16-05-2025 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1111
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 08:31
ikbenjoeri schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:10:
[...]
Volgens mij kan je tijdens je contract niet meer verlagen bij KPN. Wel de snelheid verhogen.
mad-dog schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:25:
[...]
Wel, dat kan altijd. Je verliest alleen de korting als deze nog aanwezig is
Die snelheid kan altijd verlaagt worden ja, maar is zeer verneukeratief bij KPN. Ik zal een voorbeeld geven uit de praktijk. Stel je sluit een 2 jarig abonnement glasvezel af. Dan betaal je bij 1 Gbit/s het eerste jaar 35 euro per maand en na dat jaar 52,50 euro per maand.
Kies je 200 MBit/s bij afsluiten, dan betaal je het eerste jaar 35 euro per maand en het tweede jaar 43,50 euro per maand.
Stel nu dat je 1 Gbit/s abonnement kiest bij afsluiten. En na 1 jaar ga je dus 52,50 euro per jaar betalen. Als je dan dus je snelheid wil verlagen naar 200 MBit/s, dan zegt de klantenservice dat je 50 euro per maand gaat betalen!!! Je krijgt dan geen korting meer blijkbaar. Het is uiterst misleidend.
Uiteindelijk hierdoor naar 100 Mbit/s gegaan.
Verder lag bij snelheidverlaging het internet er bijna 1 dag uit. Blijkbaar gaat dat niet zo soepel.

[ Voor 5% gewijzigd door mark1111 op 17-05-2025 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
mark1111 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:10:
[...]

[...]

Die snelheid kan altijd verlaagt worden ja, maar is zeer verneukeratief bij KPN. Ik zal een voorbeeld geven uit de praktijk. Stel je sluit een 2 jarig abonnement glasvezel af. Dan betaal je bij 1 Gbit/s het eerste jaar 35 euro per maand en na dat jaar 52,50 euro per maand.
Kies je 200 MBit/s bij afsluiten, dan betaal je het eerste jaar 35 euro per maand en het tweede jaar 43,50 euro per maand.
Stel nu dat je 1 Gbit/s abonnement kiest bij afsluiten. En na 1 jaar ga je dus 52,50 euro per jaar betalen. Als je dan dus je snelheid wil verlagen naar 200 MBit/s, dan zegt de klantenservice dat je 50 euro per maand gaat betalen!!! Je krijgt dan geen korting meer blijkbaar. Het is uiterst misleidend.
Verder lag bij snelheidverlaging het internet er bijna 1 dag uit. Blijkbaar gaat dat niet zo soepel.
Hier is niks verneukeratiefs aan, je gaat gewoon de tarieven betalen die golden toen je het contract afsloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1111
mad-dog schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:14:
[...]

Hier is niks verneukeratiefs aan, je gaat gewoon de tarieven betalen die golden toen je het contract afsloot.
Je zou verwachten als je een 2 jarig contract afsluit dat je het tweede jaar bij verlaging naar 200 Mbit/s snelheid 43,50 euro per jaar gaat betalen. Niet dus.

[ Voor 4% gewijzigd door mark1111 op 17-05-2025 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
mark1111 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:16:
[...]

Je zou verwachten als je een 2 jarig contract afsluit dat je het tweede jaar bij verlaging naar 200 Mbit/s snelheid 43,50 euro per jaar gaat betalen. Niet dus.
Dat is jouw verwachting, je hebt te maken met een contract....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

mark1111 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:16:
[...]

Assumptions….

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1111
Wel, dit geval is mij niet overkomen, maar een kennis. En die had ook bepaalde verwachtingen. En ik ook. Allebei vinden wij dit heel erg misleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
mark1111 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:48:
[...]

Wel, dit geval is mij niet overkomen, maar een kennis. En die had ook bepaalde verwachtingen. En ik ook. Allebei vinden wij dit heel erg misleidend.
Dan deed je kennis verkeerde aannames, en jij dus ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1111
mad-dog schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:49:
[...]
Dan deed je kennis verkeerde aannames, en jij dus ook
Dat is maar de vraag of het verkeerde aannames zijn. Ik vermoed van niet. Maar ik ga daar geen energie in steken. Dat is het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
mark1111 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:10:
[...]

[...]

Ik vind dit persoonlijk gewoon ook een heel warrig verhaal, waarom zou je na 12 maanden nog korting moeten krijgen?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
mark1111 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 10:41:
[...]

Ik zal nog iets meer detail geven. Je sluit een contract voor 2 jaar af. Er staat bij 200 Mbit/s eerste jaar betaal je 35 euro, het tweede jaar 43 euro. Er wordt door een KPN verkoper aan de deur gezegd "Neem maar 1 Gbit/s snelheid, dat kost ook 35 euro, je kunt altijd nog je snelheid verlagen". En dus ga je na 1 jaar je snelheid verlagen naar 200 Mbit/s. En dan krijg je te horen dat je dan 50 euro per maand gaat betalen voor 200 Mbit/s.
Wanneer heb je dat contract dan afgesloten? Want de de 43,50 voor 200mbit is pas sinds 31 maart van dit jaar(voor nieuwe en verlengende klanten) , daarvoor was het gewoon 50. Je zit volgens mij de werkelijkheid heel erg te verdraaien

Als je het contract dus hebt afgesloten voor 31 maart had je gewoon bekend moeten zijn met de geldende tarieven(dat heet informatieplicht)

[ Voor 10% gewijzigd door mad-dog op 17-05-2025 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
mark1111 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 10:41:
[...]

Ik zal nog iets meer detail geven. Je sluit een contract voor 2 jaar af. Er staat bij 200 Mbit/s eerste jaar betaal je 35 euro, het tweede jaar 43 euro. Er wordt door een KPN verkoper aan de deur gezegd "Neem maar 1 Gbit/s snelheid, dat kost ook 35 euro, je kunt altijd nog je snelheid verlagen". En dus ga je na 1 jaar je snelheid verlagen naar 200 Mbit/s. En dan krijg je te horen dat je dan 50 euro per maand gaat betalen voor 200 Mbit/s.
Mijn vraag is waar die 50 euro vandaan komt, die komt niet uit de lucht vallen.

Als dat de prijs was zonder korting voor 200 Mbps tijdens het afsluiten van je contract, dan snap ik KPN volledig. Je kunt niet verwachten dat je binnen je contract naar een volledige ander abonnement kunt wat nu wordt aangeboden.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1111
THE_BASE schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 11:08:
[...]

Mijn vraag is waar die 50 euro vandaan komt, die komt niet uit de lucht vallen.

Als dat de prijs was zonder korting voor 200 Mbps tijdens het afsluiten van je contract, dan snap ik KPN volledig. Je kunt niet verwachten dat je binnen je contract naar een volledige ander abonnement kunt wat nu wordt aangeboden.
Het gaat om een kennis van mij. Daar is Glasvezel in de wijk aangelegd en dan komt er een KPN verkoper aan de deur. Het is dus het eerste glasvezelabonnement bij KPN. Ik ga nog wel navragen wat er dan in dat 2 jarige contract stond (was dacht ik op 1 april 2024 ingegaan), maar kan mij niet voorstellen dat daar 50 euro staat na 1 jaar voor 200 Mbit/s. Maar op aanraden van de KPN verkoper was dus een 2 jarig contract afgesloten van 1 Gb/s waarbij je altijd nog probleemloos kon switchen naar een lagere snelheid volgens de verkoper. Dus weet niet precies wat er in dat contract gaat staan dan. In ieder geval is mijn kennis verre van tevreden over de gang van zaken.

[ Voor 16% gewijzigd door mark1111 op 17-05-2025 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
@THE_BASE
Wat betreft de prijzen: feitelijk kloppen die(gaat om bestaande klanten). Ik ga em maandag echter wel even melden, aangezien klanten met een Hussel Abonnement meer betalen. Thnx voor het melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-05 19:20

ViezeVis

Sample Text

mad-dog schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 10:59:
[...]

Wanneer heb je dat contract dan afgesloten? Want de de 43,50 voor 200mbit is pas sinds 31 maart van dit jaar(voor nieuwe en verlengende klanten) , daarvoor was het gewoon 50. Je zit volgens mij de werkelijkheid heel erg te verdraaien

Als je het contract dus hebt afgesloten voor 31 maart had je gewoon bekend moeten zijn met de geldende tarieven(dat heet informatieplicht)
Toevallig zie ik dit nog wel staan bij mijn verleningsaanbod:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZdqDQSrjIMyB4u2jYUVK0zEB3U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3JHRROf6joVdbAhJJF6DHlX3.png?f=fotoalbum_large

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
ViezeVis schreef op zondag 18 mei 2025 @ 21:17:
[...]

Toevallig zie ik dit nog wel staan bij mijn verleningsaanbod:

[Afbeelding]
Ik doel op verlenging op basis vd nieuwe propositie, niet de oude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OsgaUKaMyKUREbP9EDryiLM5ulw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/JQKKMJgE7haK0M6qrfgb7rsG.png?f=user_large

Waarom biedt KPN nu bij nieuwe abo's 9 maanden én 12 maanden voor 35.00 euro aan (beide 2 jarig-abo), wtf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmy87
  • Laatst online: 19-05 11:33
Hey is nog altijd beter als de korting die je krijgt als bestaande klant :+

Even zonder gekheid, lijkt mogelijk een foutje dan? Er is toch niemand die 9 maanden kiest als die ook 12 maanden kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17:48
Blaze85 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:05:
[Afbeelding]

Waarom biedt KPN nu bij nieuwe abo's 9 maanden én 12 maanden voor 35.00 euro aan (beide 2 jarig-abo), wtf?
Dit klopt niet inderdaad, maar volgens mij is het inmiddels gecorrigeerd want ik zie ze beide niet meer met dezelfde contract-jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Blaze85 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:05:
[Afbeelding]

Staat er inderdaad niet meer op, de weekenddeals met 6 maanden voor de helft is interessanter, blij dat ik die vrijdag aan kon vragen én 40 euro cashback. Uiteindelijk 32 euro per maand voor een jaar 200 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Economics schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:11:
[...]

Dit klopt niet inderdaad, maar volgens mij is het inmiddels gecorrigeerd want ik zie ze beide niet meer met dezelfde contract-jaren
Staat er nog steeds...

Flinke naaierij als mensen de 9 maanden hebben gekozen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Blaze85 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:13:
[...]

Staat er nog steeds...

Flinke naaierij als mensen de 9 maanden hebben gekozen :X
Hier niet hoor, misschien even je cache wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
CarpeVentum schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:57:

Misschien een beetje laat, maar zelfs dan kun je beter altijd voor een 1-jarig contract kiezen. Er is volgend jaar echt ergens wel weer een beter aanbod te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
Karig wat kpn bied slechts 6mnd korting bij een jaar abbo.
Kun je overigens korting krijgen bij verlengen odido?

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:14
Bij breedbandwinkel krijg je standaard die 12 maanden korting bij een 2 jaar contract (+ 20 euro cashback). Exact hetzelfde contract, breedbandwinkel zet de order door en daarna loopt alles via KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:44:
[...]

Hier niet hoor, misschien even je cache wissen.
Nu staat ie wel wel goed, zónder cache te wissen overigens. Gewoon een tijdelijke bug... slordig van KPN dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
merlin1201 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:29:
Karig wat kpn bied slechts 6mnd korting bij een jaar abbo.
Kun je overigens korting krijgen bij verlengen odido?
6 maanden 30.00 ipv 55.00 bij 1 jaar 1 gbit
dus elke 8 maanden verlengen maar 2 maanden 55.00 euro betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Sempy schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:43:
Bij breedbandwinkel krijg je standaard die 12 maanden korting bij een 2 jaar contract (+ 20 euro cashback). Exact hetzelfde contract, breedbandwinkel zet de order door en daarna loopt alles via KPN.
Ik heb 6 maanden 50% korting voor een 1-jarig contract. Krijg 20 euro cashback van CashbackXL en 20 euro cashback van internetten.nl. Kom uit op 32 euro per maand voor 1 jaar 200/200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
Hmmbob schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:50:
[...]

Heb je nog duidelijkheid kunnen krijgen of je weer naar Spotify zelf kan en dan een Basic account?
Om zelf het antwoord te geven:

Chat met Spotify ondersteuning:
Ik heb even gekeken en zie dat je contact opneemt met een Premium Family ledenaccount met e-mailadres *******. Het abonnement loopt via KPN.

Je komt alleen maar in aanmerking voor een Basic abonnement als je op de start van Basic (1 april) een actief Premium abonnement had rechtstreeks bij Spotify.

Het is daarom niet mogelijk om een abonnement dat via een derde partij, zoals de KPN, actief is, om te zetten in Basic.

Het is helaas ook niet mogelijk om nu nog over te stappen naar een rechtstreeks abonnement bij ons om het op die manier om te zetten in Basic.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Laatst online: 17:12
Ik ben nogal een internet wisselaar en ben nu net weer over naar KPN. De gratis console bij een tweejarig abbo leek mij wel wat. Overstap ging soepel en twee weken na ingaan abbo zou ik mijn voucher via de mail krijgen. Die kwam (natuurlijk) niet. Dus gebeld met de helpdesk (of eigenlijk terugbel verzoek, werkt verrassend goed), nee ik was ongeduldig, moet geduld hebben. 1 week later nog niets, weer gebeld met helpdesk, nee het is niet twee weken na contract start, maar 2 weken na betalen eerste factuur, maar ook die termijn was al verlopen. Dus kreeg ik een ander telefoonnummer. Daarheen gebeld, nee moet toch nog wat geduld hebben, want het kan nog drie dagen extra duren. Na drie dagen weer niets, dus weer gebeld. Ja, we doen het in batches op donderdagavond (ik belde in de middag), de voucher zou echt 's avonds komen. Dus ik vrijdag weer gebeld, want helaas weer geen voucher. Nu was er een storing voor een groep mensen die op een specifieke datum hadden betaald (yeah right), moest toch nog meer geduld hebben. Dus ik vandaag, maar weer gebeld, alle storing opgelost, er is geen probleem. Dus nu heeft de kpn serviceafdeling een ticket gemaakt waarom ik geen voucher heb gekregen. Doorlooptijd 5 tot 10 werkdagen. pfffff. Dus ik nog een keer klantenservice gebeld, ja nee meneer alles staat goed, ik ga ook een ticket aanmaken.

Wat een ellende

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 19:19
ymoona schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:07:
Ik ben nogal een internet wisselaar en ben nu net weer over naar KPN. De gratis console bij een tweejarig abbo leek mij wel wat. Overstap ging soepel en twee weken na ingaan abbo zou ik mijn voucher via de mail krijgen. Die kwam (natuurlijk) niet. Dus gebeld met de helpdesk (of eigenlijk terugbel verzoek, werkt verrassend goed), nee ik was ongeduldig, moet geduld hebben. 1 week later nog niets, weer gebeld met helpdesk, nee het is niet twee weken na contract start, maar 2 weken na betalen eerste factuur, maar ook die termijn was al verlopen. Dus kreeg ik een ander telefoonnummer. Daarheen gebeld, nee moet toch nog wat geduld hebben, want het kan nog drie dagen extra duren. Na drie dagen weer niets, dus weer gebeld. Ja, we doen het in batches op donderdagavond (ik belde in de middag), de voucher zou echt 's avonds komen. Dus ik vrijdag weer gebeld, want helaas weer geen voucher. Nu was er een storing voor een groep mensen die op een specifieke datum hadden betaald (yeah right), moest toch nog meer geduld hebben. Dus ik vandaag, maar weer gebeld, alle storing opgelost, er is geen probleem. Dus nu heeft de kpn serviceafdeling een ticket gemaakt waarom ik geen voucher heb gekregen. Doorlooptijd 5 tot 10 werkdagen. pfffff. Dus ik nog een keer klantenservice gebeld, ja nee meneer alles staat goed, ik ga ook een ticket aanmaken.

Wat een ellende
Met een beetje geluk heb je straks 2 codes.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Laatst online: 17:12
Nadat ik nog via de facebook chat om hulp heb gevraagd, bleek er zowaar schot in te komen. Niet dat de code onder weg is, maar blijkbaar moet het originele KPN modem gebruikt worden.

Deze heb ik er welgeteld een half uurtje tussen gehad om te kijken of de verbinding werkte, en daarna heb ik mijn eigen modem direct aan het glasvezel kastje gehangen. Verzoek nu van de KPN is, zet het KPN modem terug en wacht het een nachtje af. Ik heb weer een klusje voor vanavond...

Modem inmiddels aangesloten en nu maar wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door ymoona op 21-05-2025 14:11 ]

https://f1nerd.nl

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar KPN Glasvezel / xDSL. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3
• KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
• KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
• KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
• KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud