[KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb weer eens rondgekeken en Hollandsnieuwe is echt een stuk voordeliger. Die upload maakt me niet eens zoveel uit, maar het is stiekem wel prettig om alles bij één provider te hebben. Als ik alles op tel met een nieuwe aanbieding bij KPN scheelt het slechts 3 tientjes (incl. gratis streaming).

Wat is de beste manier om mijn oude abonnement op te zeggen en op naam van partner een nieuwe aanvraag te doen, kan ik het op dezelfde datum afsluiten en aansluiten bijvoorbeeld?

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• beeldbuijs
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 00:48
Impossibl3 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:52:
Een vraag aan jullie.

Ik zit al jaren bij KPN en ben daar best tevreden mee, ook met de nieuwe voorwaarde. Nu hebben ze alleen forse aanbiedingen voor nieuwe klanten.

[…]

Hebben jullie nog ideeën? Of wordt het een overstap naar een andere en zo ja welke? Ik hoor het graag.
Misschien te laat maar alsnog voor anderen: Er is bijna altijd wel een actie te vinden voor zowel vast internet als mobiel. Kijk gewoon op de bekende vergelijkingssites. En ja, er gaat wel eens wat mis bij Odido, maar over wat ik met KPN allemaal heb meegemaakt de afgelopen 30 jaar kan ik ook een boek schrijven.

Zelf zit ik nu bij Delta op glasvezel een actie uit van 2 jaar voor € 35 voor 500 Mbps, inclusief televisie. Als het eenmaal werkt heb je er twee jaar geen omkijken naar.

Qua mobiel koop ik altijd een nieuwe iPhone zonder abonnement en gebruik die tot hij niet meer ondersteunt wordt. De XR uit 2018 van € 900 kreeg dit voorjaar nog een veiligheidsupdate dus dat is acht jaar. Kost ie in feite dus nog geen tientje per maand.

Sim-only abonnement bij Ben (dus netwerk: Odido, voorheen T-Mobile) kost € 7,50 voor 10 GB en 200 belminuten. Ja, voor 2 euro meer heb je onbeperkt bellen maar ik bel nihil dus vandaar.

Oh ja, en bij tweede abbo voor mijn vrouw krijg je wat korting.

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-08 20:53
Ben ook maar weer eens aan het rondkijken omdat ik het toch wel wat prijzig (56euro/maand, 200mbit glas, geen tv) begin te vinden.

Op eerder aanraden van anderen hier heb ik op verschillende momenten gebeld (in verschillende maanden zelfs), maar het aanbod is echt mager: 30 euro korting (5 euro x 6 maanden).
Iemand nog andere suggesties?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:01

Ankh

.Howdy

D_Jeff schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 13:46:
Ben ook maar weer eens aan het rondkijken omdat ik het toch wel wat prijzig (56euro/maand, 200mbit glas, geen tv) begin te vinden.

Op eerder aanraden van anderen hier heb ik op verschillende momenten gebeld (in verschillende maanden zelfs), maar het aanbod is echt mager: 30 euro korting (5 euro x 6 maanden).
Via Pricewise zijn er soms wel eens cashback acties via KPN, of je moet wachten op de blackfriday korting.

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-08 23:46
Hoi,

ik zie dat mijn abo bedrag is veranderd naar 54,23,- ik heb geen bericht of een e-mail hierover ontvangen?

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:43
MrOsman schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 15:18:
Hoi,

ik zie dat mijn abo bedrag is veranderd naar 54,23,- ik heb geen bericht of een e-mail hierover ontvangen?
Simpel gezegd is dat beter bekend als de inflatiecorrectie. Staat volgens mij standaard ook op de factuur die je ontvangt in de maand voordat het bedrag omhoog gaat :)

http://specs.tweak.to/5253

• MrOsman
Sjowhan schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 15:29:
[...]

Simpel gezegd is dat beter bekend als de inflatiecorrectie. Staat volgens mij standaard ook op de factuur die je ontvangt in de maand voordat het bedrag omhoog gaat :)
Klopt ik zie het nu, dus ik kan nu niets meer?

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
D_Jeff schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 13:46:

Ik adviseer mensen meestal even op internetten.nl te kijken. Vrijwel alle isp verkrijgbaar en ook altijd een cashback. Nu bijvoorbeeld op mijn adres Youfone 200 Mbps 14 maanden € 21,25 daarna € 42,50 bij een tweejarig contract. (Youfone is een budgetmerk van KPN.)

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-08 23:10
synoniem schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 17:01:
[...]

Ik adviseer mensen meestal even op internetten.nl te kijken. Vrijwel alle isp verkrijgbaar en ook altijd een cashback. Nu bijvoorbeeld op mijn adres Youfone 200 Mbps 14 maanden € 21,25 daarna € 42,50 bij een tweejarig contract. (Youfone is een budgetmerk van KPN.)
Dank voor de tip. Ik ben uitgekomen bij Budget Thuis. Dat scheelt mij €120 op jaarbasis (met de €20 cashback) voor hetzelfde internet (ga ik vanuit) aangezien ze op het KPN netwerk zitten..

Ik betaal inmiddels €58,- voor 1000mbps bij KPN en ze bieden 6 maanden lang €7,50 korting. Het is best lachwekkend :)

Via internetten.nl op Budget Thuis uitgekomen.
Odido is goedkoper, maar na hun slechte reclame blijf ik nog liever bij KPN.

Ik moet alleen nog even uitzoeken hoe het zit met een eigen router, maar ik hoop eigenlijk dat ik niets hoef te wijzigen aangezien ik binnen het KPN netwerk blijf.
Van het weekend daar even induiken, want over 2 weken loopt mijn contract af.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Mit-46 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 19:44:
[...]

Dank voor de tip. Ik ben uitgekomen bij Budget Thuis. Dat scheelt mij €120 op jaarbasis (met de €20 cashback) voor hetzelfde internet (ga ik vanuit) aangezien ze op het KPN netwerk zitten..

Ik betaal inmiddels €58,- voor 1000mbps bij KPN en ze bieden 6 maanden lang €7,50 korting. Het is best lachwekkend :)

Via internetten.nl op Budget Thuis uitgekomen.
Odido is goedkoper, maar na hun slechte reclame blijf ik nog liever bij KPN.

Ik moet alleen nog even uitzoeken hoe het zit met een eigen router, maar ik hoop eigenlijk dat ik niets hoef te wijzigen aangezien ik binnen het KPN netwerk blijf.
Van het weekend daar even induiken, want over 2 weken loopt mijn contract af.
Je zou ook nog even bij pricewise kunnen kijken. Daar heb ik een half jaar geleden een abonnement afgesloten met een flinke cashback.

[ Voor 9% gewijzigd door IkWilbert op 23-07-2026 20:04 ]

I intend to live forever. So far, so good.

• Mit-46
IkWilbert schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 20:02:
[...]

Je zou ook nog even bij pricewise kunnen kijken. Daar heb ik een half jaar geleden een abonnement afgesloten met een flinke cashback.
Daar is exact dezelfde aanbieding, maar dan met €50 cashback ipv €20.
Dank! (y)

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:40
En zo zijn er nog meer vergelijkingssites, denk aan Breedbandwinkel, Overstappen... Dan heeft de ene weer een hogere cashback, dan de andere. Dus allerlei sites even nalopen zou mijn advies zijn, en ook even op Pepper kijken want daar worden ook regelmatig mooie internet deals gepost.

[ Voor 34% gewijzigd door musicfreak op 23-07-2026 21:21 ]

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-08 08:35
Mit-46 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 19:44:
[...]Ik betaal inmiddels €58,- voor 1000mbps bij KPN en ze bieden 6 maanden lang €7,50 korting. Het is best lachwekkend :)
Wat éigenlijk lachwekkend is, is dat die kortingen er überhaupt zijn. De brave, trouwe, zittende klanten betalen de kortingen voor de ontrouwe wisselende klanten. Als je er over nadenkt, slaat het eigenlijk nergens op.

[ Voor 29% gewijzigd door robert.v.w. op 24-07-2026 08:32 ]

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:43
MrOsman schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 15:32:
[...]

Klopt ik zie het nu, dus ik kan nu niets meer?
Nou, niets meer. Als je doelt op aanpassing van prijs, niet als je nog in je contract zit. Als je contract al uitgediend is, zou je kunnen overstappen (zie hierboven wat tips waar je dan kan kijken). Het loont altijd om rond te kijken; ikzelf zit nu voor een jaar bij Budget.

http://specs.tweak.to/5253

• Mit-46
robert.v.w. schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 08:32:
[...]

Wat éigenlijk lachwekkend is, is dat die kortingen er überhaupt zijn. De brave, trouwe, zittende klanten betalen de kortingen voor de ontrouwe wisselende klanten. Als je er over nadenkt, slaat het eigenlijk nergens op.
Eens. Ik heb zo'n hekel aan deze manier van doen.
Wanneer je in Nederland dingen niet in de korting koopt betaal je te veel. Dat is hoe ik het zie.

Ik zal niet gaan spuien, maar ik ben van het "Hornbach principe".

• MrOsman
Sjowhan schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 09:18:
[...]

Nou, niets meer. Als je doelt op aanpassing van prijs, niet als je nog in je contract zit. Als je contract al uitgediend is, zou je kunnen overstappen (zie hierboven wat tips waar je dan kan kijken). Het loont altijd om rond te kijken; ikzelf zit nu voor een jaar bij Budget.
Helaas, zit nog in mijn contract :(

• DI97
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 07-08 10:38
Iemand die hier al een nieuw KPN glasvezel abonnement heeft afgesloten via Pricewise?

Wat zijn de ervaringen met Pricewise voor het verkrijgen van de cashback? Heb ook geen zin dat het mislukt en ik daarna de KPN jackpot prijs zelf moet betalen.

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10:30
DI97 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 00:24:
Iemand die hier al een nieuw KPN glasvezel abonnement heeft afgesloten via Pricewise?

Wat zijn de ervaringen met Pricewise voor het verkrijgen van de cashback? Heb ook geen zin dat het mislukt en ik daarna de KPN jackpot prijs zelf moet betalen.
Heb vorig jaar Solcon glasvezel besteld via Pricewise met een dikke cashback en ik had dezelfde zorgen als jij. De cashback is echter gewoon keurig uitgekeerd :)

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 18:47

TVL

Heb ook Solcon glasvezel met Pricewise afgesloten en ook netjes de cashback ontvangen. Je krijgt het na ongeveer 3 maanden uitgekeerd.

• DI97
TVL schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 14:25:
Heb ook Solcon glasvezel met Pricewise afgesloten en ook netjes de cashback ontvangen. Je krijgt het na ongeveer 3 maanden uitgekeerd.
Moet ik nog ergens rekening mee houden tijdens het afsluiten dat het proces goed verloopt?

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:38
wellicht dat monteur afspraak en overstap datum op dezelfde dag gaat plaats vinden ivm plaatsen ONT (indien nodig)

je krijgt de link voor Guidion namelijk dermate laat dat de datum van overstap die vaak al vast staat niet meer te plannen is

[ Voor 35% gewijzigd door supercop7373 op 26-07-2026 08:33 ]

• Mit-46
DI97 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 17:47:
[...]

Moet ik nog ergens rekening mee houden tijdens het afsluiten dat het proces goed verloopt?
Is er een specifieke reden waarom je denkt dat het proces niet normaal zal verlopen?

Ik heb eergister via Pricewise een abonnement afgesloten bij Budget Thuis om over te stappen van KPN.

Ik heb er geen seconde over nagedacht dat zaken niet normaal zullen verlopen. Volgens mij is alles gewoon op basis van een contract dus het zal mij verbazen.

Misschien heb jij andere ervaringen. Vandaar de vraag.

• TVL

TVL

Wel zorgen voor overstapservice. Mijn contract ging uiteindelijk de 14e in inplaats van de 1e. Niet zonder internet gezeten overigens.

• DI97
TVL schreef op zondag 26 juli 2026 @ 11:17:
Wel zorgen voor overstapservice. Mijn contract ging uiteindelijk de 14e in inplaats van de 1e. Niet zonder internet gezeten overigens.
Welke datum heb jij gezet dan?

• TVL

TVL

DI97 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:55:
[...]

Welke datum heb jij gezet dan?
Ik had de eerste van de maand gezet.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar KPN Glasvezel / xDSL. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3
• KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
• KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
• KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
• KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud