[KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 12:35
DON PAPA schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 19:12:
[...]

Volgens mij omdat ze de Algemene voorwaarden hebben aangepast
Van Mobiel wel ja, en daar mag je nu ook vroegtijdig voor opzeggen. Maar van Vaste diensten had ik niks langs zien komen.
Edit: Na even googlen wel. En heel apart dat ik daar niet even een mail over heb ontvangen.
Heel handig... in een mail over wijzigingen bij mobiel (Extra Veilig aanzetten) ook een paragraaf zetten over wijziging algemene voorwaarden. Zelfs ik denk dan dat het gaat over de voorwaarden voor mobiel (en ik werk toch al een flinke tijd in deze branche...)

[ Voor 25% gewijzigd door Barre73 op 05-05-2026 19:22 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• robinr110
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:19
DON PAPA schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 19:12:
[...]

Volgens mij omdat ze de Algemene voorwaarden hebben aangepast
Dat klopt. Ze hebben mij per direct opgezegd en tijdens het gesprek al geen internet meer :P

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 21:12
robinr110 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 23:44:
[...]

Dat klopt. Ze hebben mij per direct opgezegd en tijdens het gesprek al geen internet meer :P
Lekker vlot 😂.

Ik begrijp dat ik dus eerst een andere provider moet regelen voordat ik KPN bel om op te zeggen anders heb ik een boze tiener in huis?

• Supershiva
Ik zit pas sinds 14 oktober 2025 bij KPN, 2 jarig internet only abonnement afgesloten met daarbij een gratis Samsung notebook. Was destijds actie.

Gaan ze daar nog wat van vinden?

[ Voor 6% gewijzigd door Supershiva op 06-05-2026 17:07 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:06
Supershiva schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 16:48:
[...]

Lekker vlot 😂.

Ik begrijp dat ik dus eerst een andere provider moet regelen voordat ik KPN bel om op te zeggen anders heb ik een boze tiener in huis?
Overstapservice...

Of duidelijker communiceren aan de telefoon dat je het dan per datum x wilt beëindigen.

Alleen als je nog in je contract zit kun je het niet opzeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 06-05-2026 18:20 ]

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:48

DON PAPA

Tweaker-fan

jongetje schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 18:19:
[...]
Alleen als je nog in je contract zit kun je het niet opzeggen.
Nou volgens mij wel, KPN veranderd eenzijdig de Algemene voorwaarden en daardoor kun je als klant gewoon opzeggen (ook als je onder contract zit). Klanten krijgen daar ook een email over schrijven ze op het kpn forum

[ Voor 28% gewijzigd door DON PAPA op 06-05-2026 18:41 ]

• Supershiva
Ik heb vandaag een mail van KPN gehad dat ik mag opzeggen ivm wijziging algemene voorwaarden. In de mail staat dat ik dit wel voor 10 juni moet doen

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-05 14:22

TVL

Wel vreemd dat de pakketten die onder de KPN paraplu vallen allemaal qua prijs weinig verschillen. Was de providers KPN, Youfone, Budget en Solcon aan het vergelijken. Vreemd dat Budget duurder is en Solcon op één cent na hetzelfde.

Voor een pakket met 200Mbit, TV met opnemen en 1 extra ontvanger betaal je zonder allerlei kortingsacties

KPN 68,49

Youfone 62,50

Solcon met 250 Mbit 68,50

Budget 72,99

Odido met 400 Mbit is 68,50

Ziggo met 400 Mbit is 73,00

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:37
TVL schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:45:
Wel vreemd dat de pakketten die onder de KPN paraplu vallen allemaal qua prijs weinig verschillen. Was de providers KPN, Youfone, Budget en Solcon aan het vergelijken. Vreemd dat Budget duurder is en Solcon op één cent na hetzelfde.

Voor een pakket met 200Mbit, TV met opnemen en 1 extra ontvanger betaal je zonder allerlei kortingsacties

KPN 68,49

Youfone 62,50

Budget 72,99

Oef, da's dan vast niet de aanbiedingsprijs. Voor dat geld blijf ik vermoedelijk gewoon netloos onder een steen leven.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:44
Ik kreeg een automatische aanbieding van 10 euro korting per maand, 12 maanden lang bij het verlengen met 2 jaar. Vind ik nogal mager. Ik heb alles bij KPN (internet 4gbit, tv en onbeperkt mobiel).

Heeft bellen met de opzeglijn nog zin tegenwoordig?

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
outlandos schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:17:
Ik kreeg een automatische aanbieding van 10 euro korting per maand, 12 maanden lang bij het verlengen met 2 jaar. Vind ik nogal mager. Ik heb alles bij KPN (internet 4gbit, tv en onbeperkt mobiel).

Nee. Maar 120 euro is fors meer dan ik heb zelf heb gehad en hier voorbij zie komen. Al is 2 jaar natuurlijk wel lang. Hier is het aanbod voor internet+tv momenteel 10 maanden 10 euro korting bij 24 maanden of 4 maanden 10 euro korting bij 12 maanden. Allebei natuurlijk karig. Maar als je gewoon van plan bent klant te blijven is het toch weer 120 euro :) dus hoeveel is vogelvrij zijn je waard?

• Barre73
TVL schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:45:

KPN 68,49

Youfone 62,50

Budget 72,99

Ten eerste vallen deze niet onder een KPN paraplu. Ze bieden allemaal diensten via KPN Wholesale maar dat geldt voor vrijwel elke provider in NL.

De eerste drie zijn ook echt van KPN dus die paraplu snap ik nog.

Budget is op geen enkele wijze van KPN en sinds de overname/fusie met Fibercrew proberen zij juist op de plekken waar dat kan ook niet meer via KPN WBA te leveren (want goedkoper).

En Odido hier bij zetten is voor jou wellicht logisch maar voor iemand anders kan het duurder zijn, afhankelijk van of Odido via eigen apparatuur en via welke glasvezelbeheerder levert. (aan de prijs hierboven zie ik dat het via eigen Odido apparatuur is dus al helemaal niet onder een KPN paraplu). Op een adres waar Odido wel verplicht moet leveren via KPN WBA is het 76,00 per maand....

• DjoeC
outlandos schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:17:

Een aanbod is pas goed als het totaalplaatje gelijk of goedkoper is dan een aanbod van een ander. Anders is het (voor mij) reden om over te stappen. Neem bij het bepalen van de prijzen ook altijd eventuele cash-back aanbiedingen mee. Dat scheelde op mijn 2 mobiele abbo's bijvoorbeeld 150,- per stuk in 2 jaar. Tel daarbij op een beetje cashback op vast internet en een rekensom kan heel anders uitpakken.

• outlandos
Deezers schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 10:10:
[...]

Nee. Maar 120 euro is fors meer dan ik heb zelf heb gehad en hier voorbij zie komen. Al is 2 jaar natuurlijk wel lang. Hier is het aanbod voor internet+tv momenteel 10 maanden 10 euro korting bij 24 maanden of 4 maanden 10 euro korting bij 12 maanden. Allebei natuurlijk karig. Maar als je gewoon van plan bent klant te blijven is het toch weer 120 euro :) dus hoeveel is vogelvrij zijn je waard?
Bellen heeft wel nut. Nu betaal ik 100 per maand voor 4gbit, tv, ESPN en Ziggo Sport Totaal.

KPN 12 maanden:

74 x3  = 222
88 x3  = 264
98 x6  = 588

222+264+588  = 1.074 voor 1 jaar

KPN 24 maanden:

62,50 x3  = 187,5
80,50 x3  = 241,5
85,50 x6  = 513
98 x12  = 1.176

187,50+241,50+513+1176  = 2.118 voor 2 jaar

Dat is toch een stuk beter dan een tientje korting per maand.

Volledigheidshalve (en voor een betere vergelijking met de prijzen van Ziggo): door het verlagen van de snelheid van 4gbit naar 1gbit bespaar je 15 euro per maand bij KPN.

Maar Ziggo is bij overstappen toch echt een stuk voordeliger (2gbit/120 upload, met tv, ESPN en Ziggo Sport Totaal):

37 x6  = 222
81 x6  = 486

222+486  = 708
708-100 (cashback) = 608 voor 1 jaar

[ Voor 27% gewijzigd door outlandos op 13-05-2026 21:57 ]

• outlandos
DjoeC schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:30:
[...]

Een aanbod is pas goed als het totaalplaatje gelijk of goedkoper is dan een aanbod van een ander. Anders is het (voor mij) reden om over te stappen. Neem bij het bepalen van de prijzen ook altijd eventuele cash-back aanbiedingen mee. Dat scheelde op mijn 2 mobiele abbo's bijvoorbeeld 150,- per stuk in 2 jaar. Tel daarbij op een beetje cashback op vast internet en een rekensom kan heel anders uitpakken.
Op welke website had jij die cashback op je mobiele abbo's?

• DjoeC
outlandos schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 21:35:
[...]

Op welke website had jij die cashback op je mobiele abbo's?
Belsimpel maandagaanbieding, Simyo. Momenteel zie ik ook wat aanbiedingen staan maar iets minder goed.... Hangt er ook van af wat je zoekt: GB, minuten, etc.

Een voorbeeld https://www.belsimpel.nl/...s-40gb-5g-sim-only-2-jaar effectief < € 2,-/maand

• gawnieskens
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 24-05 16:54
bellen heeft zeker zin

vanmorgen gedaan en 120 euro bespaard (12 x 10 euro) op nieuw 2 jarig abbo en de 2 mobiele abbo blijven onder dezelfde voorwaarden als 2 jaar geleden (12,50 euro onbeperkt internet en bellen)

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik krijg een mail met een verlengaanbod voor 12x 10 euro korting, maar als ik de link volg krijg ik maar 6x 7,50 euro bij een 2-jarig contract. Mis ik ergens kleine lettertjes, of is het de moeite waard om de klantenservice te bellen?

• DjoeC
Muse schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:09:
Ik krijg een mail met een verlengaanbod voor 12x 10 euro korting, maar als ik de link volg krijg ik maar 6x 7,50 euro bij een 2-jarig contract. Mis ik ergens kleine lettertjes, of is het de moeite waard om de klantenservice te bellen?
Korting 120 vs 42,50? Lijkt me minimaal een telefoontje waard. Maar ook het omkijken naar een andere aanbieder (of combinatie van).

• Muse
  • Niet online
Blijkbaar liep de website nog achter, ik krijg nu wel de hogere korting te zien.

Overstap naar Ziggo zou nog iets meer schelen, maar KPN bevalt mij prima tov Ziggo eerder.

• DjoeC
Muse schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:17:
Blijkbaar liep de website nog achter, ik krijg nu wel de hogere korting te zien.

Overstap naar Ziggo zou nog iets meer schelen, maar KPN bevalt mij prima tov Ziggo eerder.
Odido (ahum)? Na 1 jaar KPN wort het volgende 1 jaar vermoedelijk weer Odido. Verlengen is vrijwel nooit voordelig en overstappen is (tot heden) pijnloos.

Kijk eens op bijvoorbeeld internetten.nl, breedbandwinkel.nl, etc.

• outlandos
DjoeC schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:27:
[...]

Odido (ahum)? Na 1 jaar KPN wort het volgende 1 jaar vermoedelijk weer Odido. Verlengen is vrijwel nooit voordelig en overstappen is (tot heden) pijnloos.

Kijk eens op bijvoorbeeld internetten.nl, breedbandwinkel.nl, etc.
Ja precies, zie mijn berekening hierboven.

KPN: 98 x12  = 1.176 euro voor 12 maanden

Ziggo na cashback: 608 euro voor 12 maanden

Het enige verschil is dat de download snelheid van 4 naar 2 gbit gaat (= nog steeds meer dan voldoende) en de upload van 4gbit naar 120mbit. Aangezien ik zelden iets (groots) upload is 120 ook prima.

Voor de rest zijn de pakketten identiek. Dus ik ga 12 maanden Ziggo'en en daarna waarschijnlijk weer terug naar KPN. En ik gebruik toch mijn eigen equipment van Unifi, dus ook daar geen verschil.

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 18-05-2026 13:16 ]

• DjoeC
outlandos schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:16:
[...]

Ja precies, zie mijn berekening hierboven.

KPN: 98 x12  = 1.176 euro voor 12 maanden

Ziggo na cashback: 608 euro voor 12 maanden

Het enige verschil is dat de download snelheid van 4 naar 2 gbit gaat (= nog steeds meer dan voldoende) en de upload van 4gbit naar 120mbit. Aangezien ik zelden iets (groots) upload is 120 ook prima.

Voor de rest zijn de pakketten identiek. Dus ik ga 12 maanden Ziggo'en en daarna waarschijnlijk weer terug naar KPN. En ik gebruik toch mijn eigen equipment van Unifi, dus ook daar geen verschil.
Ziggo is hier geen optie, >1Gb ook niet. TV via Sat en bellen via 12voip (uitgaand) en Cheapconnect (inkomend). Puur 1Gb internet, prijs vanaf 402,-/jaar 1 jarig contract via https://prijsvergelijken.nl/glasvezel-internet-vergelijken/. Maar, voorlopig nog de KPN aanbieding uitzitten - en die was vorig jaar ook niet slecht. Gewoon elk jaar controleren, je extra's meenemen - ook buiten pakketdeals kijken (NLziet, andere mobiele aanbieder, etc). Dan kiezen.

• roefje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-05 13:28
Ik werd zojuist gebeld of ik wilde overstappen naar Ziggo. Was even flabbergasted want ik had de mail wel gehad, maar door een mooie opzet zoals anderen al beschreven helemaal eroverheen gelezen dat ze de algemene voorwaarden gaan aanpassen en dat ik dus nu halverwege mijn contract kan overstappen.

Of zie ik toch wat over het hoofd, heb die lui aan de telefoon gezegd om mij later terug te bellen.

• Barre73
roefje schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:53:
Ik werd zojuist gebeld of ik wilde overstappen naar Ziggo. Was even flabbergasted want ik had de mail wel gehad, maar door een mooie opzet zoals anderen al beschreven helemaal eroverheen gelezen dat ze de algemene voorwaarden gaan aanpassen en dat ik dus nu halverwege mijn contract kan overstappen.

Of zie ik toch wat over het hoofd, heb die lui aan de telefoon gezegd om mij later terug te bellen.
De mail met als onderwerp "Je mobiel abonnement en voorwaarden veranderen" ?

Met daarin (onder andere) dit:

Onze Algemene Voorwaarden veranderen

We verduidelijken bijvoorbeeld wanneer we voorwaarden en prijzen mogen wijzigen, waaronder een jaarlijkse inflatiecorrectie. Voor deze correctie op mobiel rekenen we straks ook met de periode van een kalenderjaar. En doen we een extra prijswijziging? Dan met een maximum van 5% of € 3,- per maand. Ook beschrijven we duidelijker wat onze aansprakelijkheid is bij storingen. Wil je precies weten wat er verandert? Bekijk de nieuwe Algemene Voorwaarden en alle verschillen met de oude voorwaarden op kpn.com/av2026.

Zoals ze zelf op die website zeggen:
Mag ik mijn abonnement nu opzeggen of aanpassen?

Wil je door deze verandering je abonnement(en) aanpassen of opzeggen? Dan kan dit op de gebruikelijke manieren en zonder kosten. Dit doe je makkelijk zelf in MijnKPN.

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 19-05-2026 13:18 ]

• robinr110
Ik heb KPN opgezegd vanwege de algemene voorwaarden op 13 mei. De dame aan de telefoon garandeerde mij dat er geen afkoopsom zou komen. Net een factuur ontvangen met een afkoopsom van 625 euro. Gaat er iets wel goed bij de klantenservice van KPN? Dit is de precies de reden waarom ik vroegtijdig weg wil.

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-05 14:22

TVL

robinr110 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:14:
Ik heb KPN opgezegd vanwege de algemene voorwaarden op 13 mei. De dame aan de telefoon garandeerde mij dat er geen afkoopsom zou komen. Net een factuur ontvangen met een afkoopsom van 625 euro. Gaat er iets wel goed bij de klantenservice van KPN? Dit is de precies de reden waarom ik vroegtijdig weg wil.
Geldt alleen voor je mobiele abonnement, als dat zo is zou dat zonder afkoopsom moeten zijn. Zou de klantenservice nog eens bellen.

• robinr110
TVL schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 15:45:
[...]

Geldt alleen voor je mobiele abonnement, als dat zo is zou dat zonder afkoopsom moeten zijn. Zou de klantenservice nog eens bellen.
Waar zie jij dat het alleen voor mobiel is? KPN's algemene voorwaarden wijzigen, niet alleen mobiel.
De klantenservice van KPN is gewoon kansloos, ik hang al maanden met hun aan de telefoon, soms gesprekken van 2 uur, en wat ben ik opgeschoten? nul komma nul.

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 16:20
Afgelopen vrijdag (15e) heb ik de mail gehad waarin de wijziging in de voorwaarden is aangekondigd, heb via mijn nieuwe provider een aanvraag gedaan ter activatie op 22 juni, wat ook de ingangsdatum is. de einddatum van mijn contract ligt in augustus, dus ik zal rond de datum volgende maand even laten weten of hier nog iets over gerept is, maar ik ga er vanuit dat dit zonder verdere gevolgen gaat zijn.

• outlandos
[...]

Waarop baseer je dit??

De vrouw van de KPN klantenservice heeft mij verzekerd dat ik ook voor mijn internet & tv contractueel vrij ben geworden door de wijziging in algemene voorwaarden.

• robinr110
Fiekert schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:35:
Afgelopen vrijdag (15e) heb ik de mail gehad waarin de wijziging in de voorwaarden is aangekondigd, heb via mijn nieuwe provider een aanvraag gedaan ter activatie op 22 juni, wat ook de ingangsdatum is. de einddatum van mijn contract ligt in augustus, dus ik zal rond de datum volgende maand even laten weten of hier nog iets over gerept is, maar ik ga er vanuit dat dit zonder verdere gevolgen gaat zijn.
Dat gaat helemaal mis.

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:52
outlandos schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:13:
[...]

Waarop baseer je dit??

De vrouw van de KPN klantenservice heeft mij verzekerd dat ik ook voor mijn internet & tv contractueel vrij ben geworden door de wijziging in algemene voorwaarden.
Zelfde hier, telefonisch is vanochtend nog bevestigd dat als er een afkoopsom komt deze gecrediteerd wordt. In een email die ik op 7 mei heb ontvangen specifiek voor Internet + TV wordt afgesloten met;

Wil je door deze wijzigingen opzeggen of iets aanpassen aan je abonnement(en)? Dan kan dit op de gebruikelijke manier en zonder kosten tot 10 juni 2026. Je regelt dit het makkelijkst in MijnKPN.

• Barre73
[...]

Dan ben je in de val getrapt die KPN bewust opzette. Titel van de mail: "Je mobiel abonnement en voorwaarden veranderen"

De grap is: Er bestaan geen algemene voorwaarden voor mobiel.

Het gaat om twee aparte zaken in die mail maar door het zo te noemen denken klanten dat de AV voor mobiel alleen wijzigen.

Maar weinig klanten lijken gezien te hebben dat de Algemene Voorwaarden veranderen die voor alles gelden (vast en mobiel). En dat geeft automatisch recht op opzegging, ook binnen contract, zowel voor je vaste diensten als je mobiele diensten.

KPN geeft dat zelf ook netjes toe op de FAQ pagina die ik een paar berichten hierboven al linkte.

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 16:20
Zoals Barre73 ook al aangeeft, ik heb het geverifieerd met een supportmedewerker.
de mail waarin ze de wijziging aankondigen geldt voor vast en mobiel. eventuele mails met een afkoopsom die hierin wordt aangekondigd kunnen worden vergeten, en mocht er wel sprake van zijn dat het onterecht wordt afgeschreven kan er met support over geschakeld worden.
In mijn geval is die aankondiging per mail op 15 mei voor mobiel binnengekomen, hierin is 22 juni de startdatum van de nieuwe agv. voor vast is de aankondiging 20 mei met als ingangsdatum 21 juni.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:45
Barre73 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:42:
[...]

Dan ben je in de val getrapt die KPN bewust opzette. Titel van de mail: "Je mobiel abonnement en voorwaarden veranderen"

Maar weinig klanten lijken gezien te hebben dat de Algemene Voorwaarden veranderen die voor alles gelden (vast en mobiel). En dat geeft automatisch recht op opzegging, ook binnen contract, zowel voor je vaste diensten als je mobiele diensten.
Daar heb ik in eerste instantie ook overheen gelezen, maar als ik je goed begrijp kan vrijwel iedereen overstappen, bijvoorbeeld omdat de inflatiecorrectie per kalenderjaar berekend gaat worden? Daar lig ik niet wakker van maar goed, het is een verandering in de voorwaarden en dat geeft me het recht om kosteloos op te zeggen per 10 juni.

Ik had een dergelijke mail al weggegooid maar hij stond nog in de prullenbak. Ik heb geen mobiel KPN abo maar de mail ging over een wijziging in het email adres en in de algemene voorwaarden. In de tekst staat zoiets van U hebt geen emailadres bij ons, dus hoeft u verder niks te doen! De algemene voorwaarden had ik niet goed bekeken verder, of de consequenties op hun juiste waarde ingeschat. Onderaan de brief staat wel dat ik kosteloos op mag zeggen.

Als je hierom opzegt, geldt dan de opzegtermijn van een maand nog wel?

• Barre73
grun93 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 19:35:
[...]

Daar heb ik in eerste instantie ook overheen gelezen, maar als ik je goed begrijp kan vrijwel iedereen overstappen, bijvoorbeeld omdat de inflatiecorrectie per kalenderjaar berekend gaat worden? Daar lig ik niet wakker van maar goed, het is een verandering in de voorwaarden en dat geeft me het recht om kosteloos op te zeggen per 10 juni.

Ik had een dergelijke mail al weggegooid maar hij stond nog in de prullenbak. Ik heb geen mobiel KPN abo maar de mail ging over een wijziging in het email adres en in de algemene voorwaarden. In de tekst staat zoiets van U hebt geen emailadres bij ons, dus hoeft u verder niks te doen! De algemene voorwaarden had ik niet goed bekeken verder, of de consequenties op hun juiste waarde ingeschat. Onderaan de brief staat wel dat ik kosteloos op mag zeggen.

Als je hierom opzegt, geldt dan de opzegtermijn van een maand nog wel?
Ja, je mag eenmalig (dus voor 20 of 21 juni) een lopend contract opzeggen. Daarna zijn de nieuwe AV van kracht en kan het dus niet meer.

En ja, die opzegtermijn van 1 maand geldt altijd, net als wanneer je al niet meer in een jaarcontract maar een doorlopend contract zit.

• Barre73
robinr110 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 16:11:
[...]

Waar zie jij dat het alleen voor mobiel is? KPN's algemene voorwaarden wijzigen, niet alleen mobiel.
De klantenservice van KPN is gewoon kansloos, ik hang al maanden met hun aan de telefoon, soms gesprekken van 2 uur, en wat ben ik opgeschoten? nul komma nul.
Tipje voor iedereen: Bel met de KS na kantoortijden. Dan is de kans dat je een eigen KPN medewerker aan de lijn krijgt vele malen groter. Overdag zal het vooral veel meer ingehuurde callcenter medewerkers zijn. De meeste eigen KPN medewerkers weten meer, kunnen meer en krijgen meer mee van zaken binnen het bedrijf.

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:44
Barre73 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 20:34:
[...]

Ja, je mag eenmalig (dus voor 20 of 21 juni) een lopend contract opzeggen. Daarna zijn de nieuwe AV van kracht en kan het dus niet meer.

En ja, die opzegtermijn van 1 maand geldt altijd, net als wanneer je al niet meer in een jaarcontract maar een doorlopend contract zit.
Pas aan de hand gehad met Ziggo. In dit soort opzeg gevallen gevallen geldt de opzegtermijn van 1 maand niet, want dan zou je over de datum van 20-21 juni heengaan. Dus 1 week voor 20-21 juni mag je opzeggen per 20-21 juni. Na die datum gelden namelijk de nieuwe voorwaarden.

• DjoeC
Voor degenen die combiaanbiedingen "interessant" vinden en niet overmatig veel data gebruiken: Simyo. Momenteel 2 jaar 10GB € 2.80/maand vanwege 125,- cashback. Heb je KPN vast internet dan krijg je er (vinkje aanzetten) 10GB/maand bij en zit je op 20GB/maand. Geen KPN (meer)? Dan ook geen 10GB extra. NB: Buiten bundel is duur, dataplafond kost € 1,-/maand

[ Voor 6% gewijzigd door DjoeC op 21-05-2026 10:38 ]

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:59

Polycom

Poes van goud

DjoeC schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 21:44:
[...]

Belsimpel maandagaanbieding, Simyo. Momenteel zie ik ook wat aanbiedingen staan maar iets minder goed.... Hangt er ook van af wat je zoekt: GB, minuten, etc.

Een voorbeeld https://www.belsimpel.nl/...s-40gb-5g-sim-only-2-jaar effectief < € 2,-/maand
Bedankt voor deze tip, was al langer aan het zoeken naar een goede sim-only aanbieding. Ben gegaan voor de SimYo met €125,- cashback want die 5G snelheid van Lebara is mij te beperkt. Betaal nu na cashback €5,50 per maand voor onbeperkte bellen/sms en 30GB! _/-\o_

• jongetje
Polycom schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 16:20:
[...]

Bedankt voor deze tip, was al langer aan het zoeken naar een goede sim-only aanbieding. Ben gegaan voor de SimYo met €125,- cashback want die 5G snelheid van Lebara is mij te beperkt. Betaal nu na cashback €5,50 per maand voor onbeperkte bellen/sms en 30GB! _/-\o_
Wat maakt de snelheid uit als je 1Gbyte gemiddeld per dag als databundel hebt? Die 30Gbyte kun je bij Lebara met hun 75Mbps er in 53 minuten doorheen jagen. Wat voegt een hogere snelheid toe met zulke datalimieten?
Dan heeft Simyo 300Mbps, maar dan kun je theoretisch in een kwartier die 30Gbyte opmaken, wat je in de praktijk toch nooit doet.

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 22-05-2026 08:31 ]

• jpg97
  • Laatst online: 26-05 10:52
gawnieskens schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 13:35:
bellen heeft zeker zin

vanmorgen gedaan en 120 euro bespaard (12 x 10 euro) op nieuw 2 jarig abbo en de 2 mobiele abbo blijven onder dezelfde voorwaarden als 2 jaar geleden (12,50 euro onbeperkt internet en bellen)
Geldt dat dan ook als je nu contractvrij bent ivm de wijziging van de AV?

Of alleen als je huidige contract echt afloopt en je gaat verlengen?

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-05 21:43
jpg97 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:28:
[...]

Ik heb opgezegd en kreeg daarna een berichtje om alsnog te verlengen met 12 maanden €10,- korting.
Leuk, maar overstappen naar Ziggo levert 15 maanden €33,50 korting op.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• jpg97
hansvk schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:36:
[...]

Ik heb opgezegd en kreeg daarna een berichtje om alsnog te verlengen met 12 maanden €10,- korting.
Leuk, maar overstappen naar Ziggo levert 15 maanden €33,50 korting op.
Ik heb op dit moment 1Gbit internet, het tv kastje (zonder tv abonnement), 2 mobiele abonnementen waarvan 1 met multisim en via KPN Netflix premium.

Een overstap naar Ziggo is (ondanks de 2 euro verhoging voor de mobiele abonnementen) alsnog niet voordeliger helaas, dus denk dat ik maar ga blijven. Onze abonnementen lopen nog 1,5 jaar.

• jpg97
jpg97 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:00:
[...]

Ik heb op dit moment 1Gbit internet, het tv kastje (zonder tv abonnement), 2 mobiele abonnementen waarvan 1 met multisim en via KPN Netflix premium.

Een overstap naar Ziggo is (ondanks de 2 euro verhoging voor de mobiele abonnementen) alsnog niet voordeliger helaas, dus denk dat ik maar ga blijven. Onze abonnementen lopen nog 1,5 jaar.
Okay, ik heb nu via Vodafone Friends&Family een wel heel aantrekkelijk aanbod gehad (Unlimited bellen en data voor 18,50 per abonnement per maand). Onder de streep scheelt me dat in totaal 309,00 op jaarbasis (Ziggo en Vodafone o.b.v. 1 jaar contract).

Dit maakt het voor mij erg aantrekkelijk om over te stappen, en dan wellicht over 12 maanden kijken wat we dan kunnen doen.

• gawnieskens
jpg97 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:28:
[...]

mijn contract loopt augustus af en had geen zin om naar ziggo te gaan met weinig upload. verder krijg ik per maand 20 euro internet vergoeding van de baas dus kies voor een solide partij die ik al 10 jaar heb.

• jongetje
@gawnieskens Wat bedoel je met die 20 euro? Als je 80 euro kreeg had ik het begrepen dat het daarom niet uitmaakt, maar die 20 euro kan nooit uit en biedt toch geen voordeel om bij kpn te blijven.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:36
jongetje schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 16:44:
@gawnieskens Wat bedoel je met die 20 euro? Als je 80 euro kreeg had ik het begrepen dat het daarom niet uitmaakt, maar die 20 euro kan nooit uit en biedt toch geen voordeel om bij kpn te blijven.
Het gaat hem toch om de hogere upload?

• gawnieskens
jongetje schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 16:44:
ik heb nu 1 jaar voor 44-20=24 euro en jaar 2 voor 54-20=34 euro een goed kpn netwerk zonder gedoe en veel upload snelheid

het gras is niet groener bij anderen is mijn levenswijsheid na 61 jaar.....
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar KPN Glasvezel / xDSL. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3
• KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
• KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
• KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
• KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud