[KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Laten we zelfverzonnen termen zoals 'vaste klanten boete' achterwege laten. Dat voegt niks toe en is alleen maar sfeerbepalend.

• pk128934
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-02 17:20
Vanochtend 2 keer met KPN gebeld om te zien of ik een fatsoenlijker, dan het standaard, verlengaanbod kon krijgen. Niets is minder waar. Ze biieden me 10 maanden een tientje korting waarmee ik de komende 2 jaar op 993,44 Euro uit zou komen. Dit is dan een 100/100 abo.
Er was niets anders uit te slepen.

Odido doet het voor 840 Euro en Youfone voor 780 Euro.

Ik neig nu naar overstappen. Al is het maar uit principe. Want een nieuwe KPN klant betaald 43 Euro voor 200 Mbps en de vaste klanten mogen 45 betalen voor 100.
Voor mij is een smooth overstap wel belangrijk.

Op dit moment gebruik ik het KPN modem niet, maar heb gelijk een RB5009 eraan hangen. Als het kan zou ik dat bij Odido of Youfone ook weer willen gebruken. Evt dubbel NAT is niet perse een probleem.
Ik las dat bij Odido het glasvezelkastje vervangen moet worden.
En van Youfone hoor ik weer slechte service verhalen.

Wat zijn jullie overstapervaringen van KPN naar een andere provider?

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:55

DON PAPA

Tweaker-fan

Hoe kom je aan die prijs? Lees anders ook is de Odido topic (mijn laatste paar postings daar) hoe je bij Odido het beste aanbod kan krijgen.

• pk128934
DON PAPA schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:05:
[...]

Hoe kom je aan die prijs? Lees anders ook is de Odido topic (mijn laatste paar postings daar) hoe je bij Odido het beste aanbod kan krijgen.
Dat is de huidige aanbieding op hun site. Ik ga op zoek naar je post.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

pk128934 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:09:
[...]

Dat is de huidige aanbieding op hun site. Ik ga op zoek naar je post.
Lees deze maar even: DON PAPA in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

• pk128934
Ok gelezen. Maar die prijzen zie ik niet terug. Continu blijven verlengen is je idee?

[ Voor 6% gewijzigd door pk128934 op 09-02-2026 11:12 ]

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

pk128934 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:12:
[...]

Ok gelezen. Maar die prijzen zie ik niet terug. Continu blijven verlengen is je idee?
Stel je vraag even in de Odido topic, voor we hier te veel offtopic gaan, en vermeld daar dan even welke diensten je zou willen afnemen en op welk je netwerk (ODF, Delta, KPN) je zit met je glasvezel. Zodat we je daar de juiste tips/informatie kunnen geven mocht je in de toekomst overwegen om over te stappen naar Odido

[ Voor 33% gewijzigd door DON PAPA op 09-02-2026 14:45 ]

• pk128934
DON PAPA schreef op maandag 9 februari 2026 @ 12:10:
[...]

Stel je vraag even in de Odido topic, voor we hier te veel offtopic gaan, en vermeld dan daar meteen welke diensten je precies wilt afnemen en op welk je netwerk (ODF, Delta, KPN) je zit met je glasvezel
Nah. Ik weet helemaal nog niet of ik wel Odido wil. Misschien wel Youfone. Het gaat mij meer om het gemak of ongemak van overstappen VANUIT KPN.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-02 17:32
pk128934 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 14:27:
[...]

Nah. Ik weet helemaal nog niet of ik wel Odido wil. Misschien wel Youfone. Het gaat mij meer om het gemak of ongemak van overstappen VANUIT KPN.
Dan zit je in het verkeerde topic.. Het woord overstappen in de titel slaat op overstappen NAAR KPN, niet er vandaan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:30
pk128934 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:52:
Vanochtend 2 keer met KPN gebeld om te zien of ik een fatsoenlijker, dan het standaard, verlengaanbod kon krijgen. Niets is minder waar. Ze biieden me 10 maanden een tientje korting waarmee ik de komende 2 jaar op 993,44 Euro uit zou komen. Dit is dan een 100/100 abo.
Er was niets anders uit te slepen.

Odido doet het voor 840 Euro en Youfone voor 780 Euro.

Ik neig nu naar overstappen. Al is het maar uit principe. Want een nieuwe KPN klant betaald 43 Euro voor 200 Mbps en de vaste klanten mogen 45 betalen voor 100.
Voor mij is een smooth overstap wel belangrijk.

Op dit moment gebruik ik het KPN modem niet, maar heb gelijk een RB5009 eraan hangen. Als het kan zou ik dat bij Odido of Youfone ook weer willen gebruken. Evt dubbel NAT is niet perse een probleem.
Ik las dat bij Odido het glasvezelkastje vervangen moet worden.
En van Youfone hoor ik weer slechte service verhalen.

Wat zijn jullie overstapervaringen van KPN naar een andere provider?
Overstapervaring: 2 jaar geleden XS4all ->KPN, vorig jaar KPN -> Odido. Dit jaar Odido -> KPN. 1Gb, elke keer onder de 40,-/maand bij jaar contract. Geen enkel probleem.

Mijn advies: Rekenen en overstappen. Neem ook eventuele combi voor/nadelen mee in je rekensom. Gebruik de overstapservice dan blijft je oude verbinding actief tot de nieuwe geactiveerd wordt, meestal gaat dat goed.

Eind van dit jaar (zo rond oktober) wordt t voor mij weer tijd om te gaan rekenen.

Abbo kun je bijvoorbeeld afsluiten (en dus letten op bijvoorbeeld cashbackacties) bij internetten.nl of breedbandwinkel.nl of pricewise.nl Eventueel (als je mobiel abbo ook aan vernieuwing toe is) ook mobiele aanbiedingen laten meewegen en min of meer gelijktijdig laten lopen. NB: Ik heb geen aandelen of andere belangen.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DjoeC schreef op maandag 9 februari 2026 @ 15:15:
Gebruik de overstapservice dan blijft je oude verbinding actief tot de nieuwe geactiveerd wordt, meestal gaat dat goed.
En als het niet goed gaat en je betaalt dubbele kostem, kun je restitutie aanvragen.
Bij mij had Solcon de overname niet goed gecommuniceerd na activatie en liep het KPN contract te lang door. Je moet deze kosten wel betalen aan de oude provider en bij de nieuwe provider verhalen.

https://www.consuwijzer.n...r-andere-telecomaanbieder

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-02 21:43

TFHfony

Professional Weirdo

rens-br schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 20:52:
[mbr]Laten we zelfverzonnen termen zoals 'vaste klanten boete' achterwege laten. Dat voegt niks toe en is alleen maar sfeerbepalend. [/mbr]
Knip. Lijkt me mooie informatie voor in een DM.

[ Voor 58% gewijzigd door rens-br op 09-02-2026 20:19 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:13
Volgende week gaan wij over van DSL naar glasvezel, beiden KPN.
Geregeld via de klantendienst want ik zat ook net in mijn verlengaanbod en met dezelfde snelheid ging ik waarschijnlijk op DSL blijven.

Heb gevraagd of ik de actie kon krijgen voor nieuwe klanten maar was niet mogelijk. Jullie krijgen al gratis een aansluiting van glasvezel was het antwoord. Maar toen ik Glasdraad liet vallen kon er wel wat meer gedaan worden. (Glasdraad rekende kosten aan om de vezel naar binnen te leggen)
Een jaar lang 10 euro korting op internet en 6 maanden op TV icm 1Gbit aansluiting op een 2 jarig contract. Daar kon ik me wel in vinden.

• DjoeC
Asterion schreef op maandag 9 februari 2026 @ 23:11:
Volgende week gaan wij over van DSL naar glasvezel, beiden KPN.
Geregeld via de klantendienst want ik zat ook net in mijn verlengaanbod en met dezelfde snelheid ging ik waarschijnlijk op DSL blijven.

Heb gevraagd of ik de actie kon krijgen voor nieuwe klanten maar was niet mogelijk. Jullie krijgen al gratis een aansluiting van glasvezel was het antwoord. Maar toen ik Glasdraad liet vallen kon er wel wat meer gedaan worden. (Glasdraad rekende kosten aan om de vezel naar binnen te leggen)
Een jaar lang 10 euro korting op internet en 6 maanden op TV icm 1Gbit aansluiting op een 2 jarig contract. Daar kon ik me wel in vinden.
Potverdrue, ik had glasdraad ook binnen laten komen, evt een heel goedkoop abbo op de 2e lijn. Altijd goed om keuze te hebben...... Hier liggen ook 2 kabels naar binnen, wel KPN maar 2 losse adressen.....

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:45
nafofella schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 06:38:
[...]

Ik had er ook weinig van verwacht. Maar de tijd dat overstappen nog moeilijk was is wel voorbij. Is net als met energie. Elk jaar ff uurtje bezig met de beste deal en een accountje aanmaken en dan zo’n 30% goedkoper uit.

Het valt mij wel op hoe weinig mensen (buiten tweakers) elk jaar ff de vaste lasten als dit bekijken en overstappen.

Is gewoon een paar honderd euro verdienen in een uurtje. Ik zou willen dat ik de helft ervan per uur verdiende met mijn gewone baan 😋
Ik zou er maar dankbaar voor zijn. Zodra de meerderheid dit wel gaat doen zijn de kortingen rekenkundig niet houdbaar.

Overigens gaat er stiekem natuurlijk meer tijd in zitten. Nieuwe modem installeren, dan wel monteur inplannen (en thuis voor zijn), oude spullen terug sturen (en dus inpakken maar ook naar postpunt brengen), eventuele configuratie aanpassingen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• DjoeC
sdk1985 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:01:
[...]

Ik zou er maar dankbaar voor zijn. Zodra de meerderheid dit wel gaat doen zijn de kortingen rekenkundig niet houdbaar.

Overigens gaat er stiekem natuurlijk meer tijd in zitten. Nieuwe modem installeren, dan wel monteur inplannen (en thuis voor zijn), oude spullen terug sturen (en dus inpakken maar ook naar postpunt brengen), eventuele configuratie aanpassingen.
Eigen modem, geen gezeur. Enneh, net voor het ingaan van het overstap window een reminder in de kalender, een paar keer de diverse aanbiedingen bekijken - zelfs als het 3-4 uurtjes zijn... Het is een netto-besparing die alleen (vrije of onder het werk) tijd kost.

• sdk1985
Ik keek eergisteren in de app naar verlengaanbod, die laadde niet door. Vervolgens vandaag een brief ontvangen, al dan niet toeval; 12 maanden 10 euro korting. Even op de QR code gekeken en dat gaat over 24 maanden. Alternatief 6 maanden 7,50 korting bij 12 maanden verlengen.

• sdk1985
DjoeC schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:03:
[...]

Eigen modem, geen gezeur. Enneh, net voor het ingaan van het overstap window een reminder in de kalender, een paar keer de diverse aanbiedingen bekijken - zelfs als het 3-4 uurtjes zijn... Het is een netto-besparing die alleen (vrije of onder het werk) tijd kost.
Zeker de moeite waard. Alleen ik vond een uurtje erg optimistisch.

Eigen modem vind ik niet persé heilig. Tegenwoordig snel 200-300 euro dus dat hakt natuurlijk direct in op je voordeel. Vroeger was de eigen modem heel normaal, ik had toen een DrayTek vigor. Prima apparaat maar zoveel opties dat je toch altijd even bezig bent om het apparaat te leren kennen. Je moet ook even weten wat je moet instellen om verbinding te krijgen (PPPoE, vlan, of met wachtwoord). Tegenwoordig moet je hem AFAIK ook aanmelden, kost ook weer tijd. Als je een power user bent met veel forwards wordt het natuurlijk weer een ander verhaal.

Zelf zet ik in de meeste gevallen liever een wifirouter in AP mode achter een modem dan heb je geen kosten voor de modem, hoef je zelf de modem niet in te stellen, je hoeft ook niet om bridge te vragen en eigenlijk werkt alles meteen. Hooguit een reboot vereist om een nieuwe ipadres te krijgen vanuit de DHCP van de ISP modem.

• DjoeC
sdk1985 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:40:
[...]

Zeker de moeite waard. Alleen ik vond een uurtje erg optimistisch.

Eigen modem vind ik niet persé heilig. Tegenwoordig snel 200-300 euro dus dat hakt natuurlijk direct in op je voordeel. Vroeger was de eigen modem heel normaal, ik had toen een DrayTek vigor. Prima apparaat maar zoveel opties dat je toch altijd even bezig bent om het apparaat te leren kennen. Je moet ook even weten wat je moet instellen om verbinding te krijgen (PPPoE, vlan, of met wachtwoord). Tegenwoordig moet je hem AFAIK ook aanmelden, kost ook weer tijd. Als je een power user bent met veel forwards wordt het natuurlijk weer een ander verhaal.

Zelf zet ik in de meeste gevallen liever een wifirouter in AP mode achter een modem dan heb je geen kosten voor de modem, hoef je zelf de modem niet in te stellen, je hoeft ook niet om bridge te vragen en eigenlijk werkt alles meteen. Hooguit een reboot vereist om een nieuwe ipadres te krijgen vanuit de DHCP van de ISP modem.
Tja, al dat instellen valt nog wel mee. Ik heb een Fritz en zit (gelukkig) nog op AON. Nieuwe provider is: Klik op de juiste glasproviderlijst entry, wacht tot de reset klaar is en gaan. Wel even weer controleren dat IPV6 nog steeds UIT staat en de DNS checken, die staat hier naar Pihole. Verder blijven alle instellingen bewaard. Enneh, ik werk dus niet met standaard instellingen. Daarnaast bespaart het weer een wcd in een al veel te volle meterkast ;) Maar goed, de "gemiddelde" klant kan prima uit de voeten met de KPN (of van wie dan ook) kit.

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:38
DjoeC schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:48:
[...]

Tja, al dat instellen valt nog wel mee. Ik heb een Fritz en zit (gelukkig) nog op AON. Nieuwe provider is: Klik op de juiste glasproviderlijst entry, wacht tot de reset klaar is en gaan. Wel even weer controleren dat IPV6 nog steeds UIT staat en de DNS checken, die staat hier naar Pihole. Verder blijven alle instellingen bewaard. Enneh, ik werk dus niet met standaard instellingen. Daarnaast bespaart het weer een wcd in een al veel te volle meterkast ;) Maar goed, de "gemiddelde" klant kan prima uit de voeten met de KPN (of van wie dan ook) kit.
Mag ik vragen waarom jij IPv6 uitzet?
Ik heb het hier, met een EBv10, gewoon aanstaan en 0 problemen.
Later dit jaar gaat de EB en achterliggende TpLink Deco’s eruit en wordt het vervangen voor een Fritz-systeem.

• DjoeC
St00mwals schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 16:54:
[...]

Mag ik vragen waarom jij IPv6 uitzet?
Ik heb het hier, met een EBv10, gewoon aanstaan en 0 problemen.
Later dit jaar gaat de EB en achterliggende TpLink Deco’s eruit en wordt het vervangen voor een Fritz-systeem.
Simpel, ik heb onvoldoende verstand van IPV6, houdniet van oplossingen die zomaar ergens op kunnen inprikken, ben niet overtuigd van de effectiviteit van mijn firewalls voor IPV6, zie veel minder van wat er allemaal gebeurt, kortom: voldoet niet aan wat ik op mijn netwerk wil zien. Misschien overdreven, maar zo is 't (voorlopig) nou eenmaal...... Tot heden mis ik er nog helemaal niets aan. Wel verbaasde ik me er deze week over dat het log van 1 van mijn websites een IPV6 adres in het log had, ondanks dat IPV6 uitstaat in de Fritz, in NPM en in Docker......

Maar goed, dit is eigenlijk allemaal OT hier.....

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:31
sdk1985 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:04:
Ik keek eergisteren in de app naar verlengaanbod, die laadde niet door. Vervolgens vandaag een brief ontvangen, al dan niet toeval; 12 maanden 10 euro korting. Even op de QR code gekeken en dat gaat over 24 maanden. Alternatief 6 maanden 7,50 korting bij 12 maanden verlengen.
Ik kreeg vandaag (ongevraagd) een bericht van KPN met een verlengingsaanbod.
Ik was al even contractvrij.
Alles in 1 pakket, internet, TV en vast bellen. 1Gbit “gratis”.
In het aanbod zelfde pakket uiteraard maar slechts €5 12 maanden korting bij 24 maanden verlenging.
Karig wel…
Twaalf maanden €10 lijkt mij beter en acceptabel.
Vast bellen €4 per maand wil ik laten vervallen is overbodig.
Op mijn adres kan ik nu ook 4Gbit krijgen.
In het overzicht staat de optie om deze snelheid te kiezen er NIET bij.
Kortom, erg duidelijk is het niet.

Was jij ook contractvrij?

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:34
Ik bekeek afgelopen week de KPN factuur van mijn vader, contract loopt al sinds 2015 en ziet er als volgt uit:
- Alles-in-1 Standaard (75,47) --> 100mbit
- Interactieve TV (12,75)
- Papieren factuur (2,50)
- Vast telefoonnummer (4)
*Gratis producten:
2x HD tv-ontvangers, Opnemen Pakket, F-Secure 5 apparaten, Spotify Premium.

Bij elkaar: € 94,72

Dus gebeld met KPN naar de mogelijkheden, ik kon het contract met 1 jaar verlengen via kpn.com/aanbod. Daarmee krijg ik dit contract met € 35,- omlaag naar € 59,-.
Ik geef daarbij wel 1 HD tv-ontvanger op, Spotify zet ik uit en ook de papieren factuur zet ik uit.

Dat is allemaal prima, ik kon alleen niet dezelfde korting krijgen als een nieuwe klant. Dat voelt toch ergens wel een beetje zuur.

BlaBlaBla

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:41
Strider schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:47:
Ik geef daarbij wel 1 HD tv-ontvanger op, Spotify zet ik uit en ook de papieren factuur zet ik uit.

Dat is allemaal prima, ik kon alleen niet dezelfde korting krijgen als een nieuwe klant. Dat voelt toch ergens wel een beetje zuur.
Dat is bij elke provider zo dat je als vaste klant minder korting krijgt, dan moet je het (kleine) ongemak van overstappen voor lief nemen.

Wat betreft die ontvangers, bij 2 ontvangers krijg je gratis opnemen en anders betaal je ervoor (ongeveer net zoveel als een extra ontvanger huren kost). Dus als je een 2e ontvanger handig vind kun je die net zo goed houden, dat scheelt (bijna) niets in de kosten. En je kunt je afvragen of een vast nummer 4 euro per maand waard is. (of overstappen naar een VoIP provider, dan kost dat een tientje per jaar).

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:08

TVL

jongetje schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:25:
[...]
Wat betreft die ontvangers, bij 2 ontvangers krijg je gratis opnemen en anders betaal je ervoor (ongeveer net zoveel als een extra ontvanger huren kost). Dus als je een 2e ontvanger handig vind kun je die net zo goed houden, dat scheelt (bijna) niets in de kosten.
Dat was zo maar dat is niet meer zo met de nieuwe abonnementen. Opnemen kost dan 4,99 ook al neem je twee of meer ontvangers.

• DjoeC
[...]

Dat is bij elke provider zo dat je als vaste klant minder korting krijgt, dan moet je het (kleine) ongemak van overstappen voor lief nemen.

Wat betreft die ontvangers, bij 2 ontvangers krijg je gratis opnemen en anders betaal je ervoor (ongeveer net zoveel als een extra ontvanger huren kost). Dus als je een 2e ontvanger handig vind kun je die net zo goed houden, dat scheelt (bijna) niets in de kosten. En je kunt je afvragen of een vast nummer 4 euro per maand waard is. (of overstappen naar een VoIP provider, dan kost dat een tientje per jaar).
Kun je eigenlijk wel een (of meer) VoIP provider instellen op de KPN box?

• jongetje
DjoeC schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:03:
[...]

Voor 20euro heb je een voip dect basisset op marktplaats (zoals de n300a ip) heb je in een half jaar terugverdiend. Plus dat de belminuten goedkoper zijn.

• DjoeC
jongetje schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:22:
[...]

Voor 20euro heb je een voip dect basisset op marktplaats (zoals de n300a ip) heb je in een half jaar terugverdiend. Plus dat de belminuten goedkoper zijn.
Ja, ik weet hoe t werkt - ik gebruik al sinds de 7010 (?) een Fritz met 6 accounts. Het was naar aanleiding van je advies aan @Strider . Ik interpreteer je antwoord als: Nee, het kan niet zonder extra spulleboel.

• Strider
[...]

Dat is het punt eigenlijk niet. Mijn vader heeft een oud duur abonnement wat niet meer bestaat en KPN laat dit gewoon doorlopen (inclusief jaarlijkse inflatie verhoging) zonder mijn vader in een bestaand abonnement te plaatsen. Als ik dan aan KPN vraag waarom mijn vader meer betaald dan wat hij zou moeten betalen krijg ik te horen dat KPN dit ook geld gaat kosten. Ze moeten namelijk een nieuwe TV Box gaan opsturen.
Sja, ik vind het onfatsoenlijk.

BlaBlaBla

• DjoeC
Strider schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 20:46:
[...]

Dat is het punt eigenlijk niet. Mijn vader heeft een oud duur abonnement wat niet meer bestaat en KPN laat dit gewoon doorlopen (inclusief jaarlijkse inflatie verhoging) zonder mijn vader in een bestaand abonnement te plaatsen. Als ik dan aan KPN vraag waarom mijn vader meer betaald dan wat hij zou moeten betalen krijg ik te horen dat KPN dit ook geld gaat kosten. Ze moeten namelijk een nieuwe TV Box gaan opsturen.
Sja, ik vind het onfatsoenlijk.
Het is niet anders dan de mensen die jaar in jaar it voor hun T65 toestel bleven betalen tot het, naar ik me herinner, verboden werd.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:20
DjoeC schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:03:
[...]

Sinds de nieuwe software is dit mogelijk. Uiteraard wel zonder enige ondersteuning vanuit KPN

• Strider
DjoeC schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 22:45:
[...]

Het is niet anders dan de mensen die jaar in jaar it voor hun T65 toestel bleven betalen tot het, naar ik me herinner, verboden werd.
Dat is iets anders.
100mbit is door de jaren heen goedkoper geworden in nieuwe abonnementen. Maar niet in het oude abonnement van mijn vader, daar is de prijs ieder jaar zelfs gestegen. Het is gewoon een slim truukje van KPN. Nieuwe abonnementen introduceren en de oude duurder laten doorlopen met de verwachting dat een bepaald percentage klanten dit niet opvalt en er niets aan doet.

100mbit=100mbit.

BlaBlaBla

• DjoeC
Strider schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 23:35:
[...]

Dat is iets anders.
100mbit is door de jaren heen goedkoper geworden in nieuwe abonnementen. Maar niet in het oude abonnement van mijn vader, daar is de prijs ieder jaar zelfs gestegen. Het is gewoon een slim truukje van KPN. Nieuwe abonnementen introduceren en de oude duurder laten doorlopen met de verwachting dat een bepaald percentage klanten dit niet opvalt en er niets aan doet.

100mbit=100mbit.
Ik heb voor mezelf (vrijwel) alle abonnementen waar alternatieven voor bestaan 1-2 maanden voor de einddatum in mijn kalender staan. Mobiel, vast, energie, spaarrente, etc. Ja, uitzoeken is dan een regelmatig terugkerend klusje, en niet persee voor alle 80plussers, maar kan flink geld besparen. En dat overstappen levert gewoon knaaken op. Ik deed hetzelfde voor mijn moeder (90+) die "bang" was voor de overstap naar VoiP (van 5,-/maand naar 15/jaar). Maar uiteindelijk merkte ze er niets van....

Er staat bij mij geen geldboompje in de tuin ;)

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik maak nog gebruik van 5 euro entertainment korting. Maar ik wil graag overstappen naar combivoordeel. Als ik voor Netflix basic kies, kan ik dan voor 6 euro upgraden naar Netflix standaard?

• mad-dog
Ronwiel schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 18:02:
Ik maak nog gebruik van 5 euro entertainment korting. Maar ik wil graag overstappen naar combivoordeel. Als ik voor Netflix basic kies, kan ik dan voor 6 euro upgraden naar Netflix standaard?
Correct

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:57
Strider schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 23:35:
[...]

Dat is iets anders.

100mbit=100mbit.
Denk dat er heel erg veel slapende abbo's zijn zeker bij KPN, die oudjes betalen werkelijk een godsvermogen voor een kleine verbinding en dat is niet netjes van KPN.
Overstappen is momenteel zo eenvoudig en als je ook nog eens een eigen modem kiest, b.v Frits dan is het alleen nog maar het profiel in de modem aanpassen en klaar. Alles blijft namelijk hetzelfde binnenshuis en hoef er niets aangepast.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-02 08:31
merlin1201 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:03:
[...]
Overstappen is momenteel zo eenvoudig en als je ook nog eens een eigen modem kiest, b.v Frits dan is het alleen nog maar het profiel in de modem aanpassen en klaar. Alles blijft namelijk hetzelfde binnenshuis en hoef er niets aangepast.
Dat geldt helaas niet voor iedereen. Om mezelf te refereren: robert.v.w. in "[KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen"

• merlin1201
Klopt wat je schrijf en ik herken het ook. Ik ben ook nog steeds een voorstander van de Ci module alleen gaat deze niet echt mee met de huidige mogelijkheden.
We gaan wat dat betreft wel en betere tijd tegemoet want de huidige TV's zijn dermate snel dat een externe box of module niet meer nodig is en alles werkt via een app op de tv zodat je alles met je tv remote kan bedienen. en dan maakt het switchen toch een stuk makkelijker.
Jammer genoeg is mijn tv net niet meer snel genoeg want anders had ik in mijn geval de odido box er al lang uitgeknikkerd.

• Strider
Dat is precies het gene waar ik ook tegenaanloop. Een hele nieuwe TV interface is niet eenvoudig te behappen voor mijn ouders. Daarom is mijn voorkeur ook om bij KPN te blijven, maar bij KPN komt er dan ook een switch aan naar de nieuwe TVBox+, en ik verwacht dat deze box ook een andere interface heeft dan hun oude TV HD box.

BlaBlaBla

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-02 11:26
Strider schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 11:10:
[...]

Dat is precies het gene waar ik ook tegenaanloop. Een hele nieuwe TV interface is niet eenvoudig te behappen voor mijn ouders. Daarom is mijn voorkeur ook om bij KPN te blijven, maar bij KPN komt er dan ook een switch aan naar de nieuwe TVBox+, en ik verwacht dat deze box ook een andere interface heeft dan hun oude TV HD box.
Klopt, die TV Box ziet er qua UI anders uit, het is te doen, maar wennen is het wel.
De oude ontvanger blijft overigens wel werken als je die weer zou aansluiten

• merlin1201
Denk dat die UI hetzelfde is zoals bij Odido, en die werkt prima, eerder kpn gehad en die was nagenoeg hetzelfde.

• DjoeC
merlin1201 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 13:56:
Denk dat die UI hetzelfde is zoals bij Odido, en die werkt prima, eerder kpn gehad en die was nagenoeg hetzelfde.
Nagenoeg hetzelfde is ongelijk aan hetzelfde. Voor sommige ouderen kan dat een onoverkomelijk obstakel zijn zeg ik uit eigen (ouders) ervaring, zeker als het moment komt dat het geheugen begint te falen. Dan valt het denken terug naar "hoe het altijd was".

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
merlin1201 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:03:
[...]

Denk dat er heel erg veel slapende abbo's zijn zeker bij KPN, die oudjes betalen werkelijk een godsvermogen voor een kleine verbinding en dat is niet netjes van KPN.
Gewoon een nieuw abbo op de naam van je andere ouder zetten, veranderd er nagegenoeg niets behalve dan het bedrag wat iedere maand afgeschreven wordt. ;)

• Strider
krakendmodem schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 13:45:
[...]

Klopt, die TV Box ziet er qua UI anders uit, het is te doen, maar wennen is het wel.
De oude ontvanger blijft overigens wel werken als je die weer zou aansluiten
Mag je de oude ontvanger dan houden?
goddegoddeot schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 14:33:
[...]

Gewoon een nieuw abbo op de naam van je andere ouder zetten, veranderd er nagegenoeg niets behalve dan het bedrag wat iedere maand afgeschreven wordt. ;)
Ik neem aan dat je dan ook een andere rekeningnr. moet gebruiken? Ik denk dat het dan wel lastig gaat worden om je vaste telefoonnr mee te nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Strider op 19-02-2026 15:00 ]

BlaBlaBla

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-02 11:26
Strider schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:00:
[...]

[...]

Ik neem aan dat je dan ook een andere rekeningnr. moet gebruiken? Ik denk dat het dan wel lastig gaat worden om je vaste telefoonnr mee te nemen.
Nee. (vandaar dat ik de tekst ook doorstreept had).

Om heel eerlijk te zijn: wekenlang gezeur gehad bij een kennis dat die TV+ box niet stabiel werkte, uitviel, crashte bij terugkijken, etc. Daarop een vervangende box gekregen, maar ook daar zelfde verhaal. Toen maar uit de kringloop een oude Interactieve TV-onvanger gehaald en die weer aangesloten. Liep automatisch door de activering heen en sindsdien probleemloos.

Goed, de TV was hier wel al een kleine 10 jaar oud, maar als alleen die TV+ er niet op werkt, dan ga ik die TV niet wegdoen.

Hier thuis inmiddels ook de TV+ box, maar met een learning curve. Voor puur zappen had ik toch liever de oude TV-box gehouden.

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 19-02-2026 15:30 ]

• mad-dog
Strider schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:00:
[...]

[...]

Nee, de oude ontvanger wordt na een paar weken automatisch gedeactiveerd en geblokkeerd

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:46
robert.v.w. schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 08:34:
[...]

Niet iedereen is technisch genoeg onderlegd om dit te kunnen doen. Kijkende naar bijvoorbeeld mijn ouders (80+), die heb ik 3 jaar geleden omgezet van Ziggo naar KPN. Het aansluiten heb ik uiteraard voor hun gedaan en dat was het minste probleem. Maar de overstap van het TV-platform was lastiger... Het heeft ze zeker een jaar gekost voordat ze enigszins de KPN+ kastjes snapten (voorheen een Humax CI+ met HDD). Inmiddels snappen ze het voldoende om te kunnen kijken en terugkijken (opnemen lukt ze niet), maar als er weer iets teveel verandert in de GUI, zijn ze helemaal de kluts kwijt. Ik ga die mensen dus echt niet overzetten naar bv. Odido, dan zijn ze wéér een jaar bezig voordat ze het snappen. Ze hebben een heel uitgebreide SMEG magnetron, die al in hun woning zat toen ze die 3 jaar geleden kochten. Ik heb een jaar lang geprobeerd om mijn moeder uit te leggen hoe ze kan wisselen tussen hetelucht en magnetron (daarvoor moet je een menu in). Niet gelukt. Uiteindelijk voor een paar tientjes een simpele magnetron met mechanische draaiknoppen gekocht om erbij te gebruiken... En zo kan ik nog tientallen voorbeelden noemen met batterijen vervangen, thermostaatklok zetten, nummers in de contactenlijst toevoegen en ga zo maar door.
En helaas zijn ze niet de enigen daarin: ik zie in mijn familie, in het dorp e.d. ontzettend veel mensen van die generatie, die 100% a-technisch zijn. Niet in staan om met moderne apparatuur om te gaan en dat zijn dus best veel mensen die daarom bij hun "vertrouwde" leveranciers blijven.
Zo herkenbaar. Als er iets stuk gaat is de eerste eis "zo min mogelijk knopjes." Een touch screen zal er nooit in komen. Zo'n eenvoudig apparaat. Koffie met een nespresso machine, tv met fysieke ab, een opwindbare wekker. Etc.

• Focus89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 11:28
goddegoddeot schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 14:33:
[...]

Mensen hier ervaring mee? Zou met een simpele stap weer een jaar flink wat geld schelen. KPN blijft voor bij de beste aanbieder. Nooit gezeik mee, terwijl dat met Ziggo heel vaak was. Tevens de combideal met Simyo.

• jongetje
Er verandert natuurlijk wel wat. Een vast telefoonnummer ben je kwijt (of moet je eerst naar een VoIP provider porteren). Je moet nieuwe apparatuur aansluiten en de oude apparatuur terugsturen. Ook opnames (en de planning van opnames) ben je dan natuurlijk kwijt want die zijn gebonden aan je account.

• Focus89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 11:28
jongetje schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:13:
[...]

Er verandert natuurlijk wel wat. Een vast telefoonnummer ben je kwijt (of moet je eerst naar een VoIP provider porteren). Je moet nieuwe apparatuur aansluiten en de oude apparatuur terugsturen. Ook opnames (en de planning van opnames) ben je dan natuurlijk kwijt want die zijn gebonden aan je account.
Als dat de enige 'problemen' zijn, is het de moeite waard. Opnames zijn vaak toch verouderd en vaste telefoon heb ik al jaren niet meer.

• DjoeC
Focus89 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:11:
[...]

Als dat de enige 'problemen' zijn, is het de moeite waard. Opnames zijn vaak toch verouderd en vaste telefoon heb ik al jaren niet meer.
Het voordeel van een vaste telefoon: Zet een Voip app met dat nummer op je mobiel en wordt "gratis" gebeld als je buiten de EU bent ;) Idem voor bellen naar Nederland van buiten de EU. Ja. ik weet, er bestaan dingen als watsap maar da's toch niet hetzelfde - heb ik ook niet. Wel Signal maar ja - de meeste mensen gebruiken liever Amerikaanse meuk.

Bij Cheapconnect kun je het vaste nummer gelijktijdig zowel thuis als op je mobiel laten rinkelen (met de juiste beltoon).

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:49
Ik heb net voor de carnaval mijn contract weer verlengd voor een jaartje. Tevens ook een mobiel abonnement overgezet van Simyo naar KPN voor het combivoordeel. Het was weer een mooie verlenging vond ik zelf. Ze hebben weer een nieuwe naam/vorm voor KPN internet (glas) 1Gbit/s. Dus ook weer terug naar de 'normale' prijs van 52,50. 12 maanden ESPN compleet gratis en 6 maanden 5 euro korting op TV+.
SuperFiber 1 Gbit/s - Looptijd 12 maanden 52,50
KPN Internet 1 Gbit/s - Je hebt dit product opgezegd 56,29

KPN TV+ met TV+ Box - Actie: 6 maanden korting -5,00 - Maandelijks opzegbaar (normaal 12,50) - 7,50
ESPN Compleet - Actie: 12 maanden voor € 0,- -14,99 - Maandelijks opzegbaar (normaal 14,99) 0,00

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:40

spaceboy

Op grote hoogte

edit, sorry... wrong topic

[ Voor 93% gewijzigd door spaceboy op 23-02-2026 18:14 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:06
Heeft iemand ervaring met een welkomstcadeau van KPN, bij overstappen relatief ver in de toekomst. Gisteren de overstap naar KPN in gang gezet per 12-6, i.c.m. de "gratis" Switch. Uiteraard houdt KPN een slag om de arm en zeggen ze het recht behouden "om bij een voorraad tekort een gelijkwaardig, en vergelijkbaar vervangend model te leveren".

Gebeurt dat ooit? Of is dat echt een escape voor wanneer de Switch gewoonweg wereldwijd uitverkocht is?

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:06
barrymossel schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 07:50:
Heeft iemand ervaring met een welkomstcadeau van KPN, bij overstappen relatief ver in de toekomst. Gisteren de overstap naar KPN in gang gezet per 12-6, i.c.m. de "gratis" Switch. Uiteraard houdt KPN een slag om de arm en zeggen ze het recht behouden "om bij een voorraad tekort een gelijkwaardig, en vergelijkbaar vervangend model te leveren".

Gebeurt dat ooit? Of is dat echt een escape voor wanneer de Switch gewoonweg wereldwijd uitverkocht is?
Daar is nu niks zinnigs over te zeggen, hangt af van het succes van de actie en wat ze vooraf hebben berekend. Of ze hebben vooraf een bepaald aantal consoles voor deze actie afgemeten, of ze zijn afhankelijk van de voorraad bij de leverancier. Als de console voor jou echt een dealbreaker is kan je alleen maar afwachten. En anders t.z.t. kijken wat het alternatief is. Stel de PS5 is nog op voorraad maar de Switch 2 niet, ben je daar dan akkoord mee? Ik zou niet rekenen op korting in geld wat de aankoopprijs rechtvaardigd. Krijg je de console pas na je opleverdatum of al na de 14 dagen bedenktijd? Dat helpt wellicht ook.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:06
Deezers schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 10:29:
[...]

Daar is nu niks zinnigs over te zeggen, hangt af van het succes van de actie en wat ze vooraf hebben berekend. Of ze hebben vooraf een bepaald aantal consoles voor deze actie afgemeten, of ze zijn afhankelijk van de voorraad bij de leverancier. Als de console voor jou echt een dealbreaker is kan je alleen maar afwachten. En anders t.z.t. kijken wat het alternatief is. Stel de PS5 is nog op voorraad maar de Switch 2 niet, ben je daar dan akkoord mee? Ik zou niet rekenen op korting in geld wat de aankoopprijs rechtvaardigd. Krijg je de console pas na je opleverdatum of al na de 14 dagen bedenktijd? Dat helpt wellicht ook.
Bedenktijd start pas na oplevering.

Maar ik heb de voorwaarden nog eens goed gelezen en alleen een PS5 zou het alternatief zijn. Dus ofwel de Switch 2 ofwel een vergelijkbare console (dus in waarde, maar ook in functionaliteit). Dan komt die PS5 er het dichtst bij (alleen heb ik die al).

Ik heb e.e.a. nagezocht en bij vergelijkbare acties hebben ze eigenlijk altijd deze voorwaarde, maar nergens klaagt iemand dat ze een ander "cadeau" hebben ontvangen. Dus eigenlijk ga ik er vanuit dat ze die Switch 2 leveren, behalve als er een wereldwijd tekort is. Maar zien we tegen die tijd wel...

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12:27
barrymossel schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 11:06:
[...]

Bedenktijd start pas na oplevering.

Maar ik heb de voorwaarden nog eens goed gelezen en alleen een PS5 zou het alternatief zijn. Dus ofwel de Switch 2 ofwel een vergelijkbare console (dus in waarde, maar ook in functionaliteit). Dan komt die PS5 er het dichtst bij (alleen heb ik die al).

Ik heb e.e.a. nagezocht en bij vergelijkbare acties hebben ze eigenlijk altijd deze voorwaarde, maar nergens klaagt iemand dat ze een ander "cadeau" hebben ontvangen. Dus eigenlijk ga ik er vanuit dat ze die Switch 2 leveren, behalve als er een wereldwijd tekort is. Maar zien we tegen die tijd wel...
Is het niet voordeliger om Youfone/Budget te nemen en dan van het geld wat je bespaart (en mogelijk daarnaast nog overhoudt) zelf zo'n ding te kopen?
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar KPN Glasvezel / xDSL. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3
• KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
• KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
• KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
• KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud