• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-01 16:55
ik gooi mijn ervaring hier ff in.

zojuist overgestapt van KPN naar Odido.
Odido heeft alles heel duidelijk gecommuniceerd, vanaf KPN 0 gehoor tot het moment dat de PON omging....
Odido heeft een externe monteur via Gideon ingehuurd, deze heeft duidelijke kennis van de situatie en had alles in 15 minuten aangesloten.
opruimen doen ze niet fyi.

verder werkte alles in 1x, ff snel kabel naar de tv vanaf de zyxell getrokken om de TV te testen en dat was prima.

nu heb ik mijn eigen router er tussen hangen, Unifi ultra gateway. Vlan van het WAN op 300 gezet en het werkt. dit heb ik allemaal voorbereid voor de monteur kwam, toen hij weg was ff kabel omsteken en het werkt weer.

KPN config gaat zo diep dat ik een nieuwe gateway gekocht heb, de oude gaat binnenkort online om helemaal vers te beginnen.

al om al, goedkoper dan KPN en meer MB's.
en makkelijk installeren.

nu de uptime en storingen nog mee gaan maken of ik zo blij blijf met Odido :D

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:25
maubaan schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 15:45:
ik gooi mijn ervaring hier ff in.

zojuist overgestapt van KPN naar Odido.
Odido heeft alles heel duidelijk gecommuniceerd, vanaf KPN 0 gehoor tot het moment dat de PON omging....
Odido heeft een externe monteur via Gideon ingehuurd, deze heeft duidelijke kennis van de situatie en had alles in 15 minuten aangesloten.
opruimen doen ze niet fyi.

verder werkte alles in 1x, ff snel kabel naar de tv vanaf de zyxell getrokken om de TV te testen en dat was prima.

nu heb ik mijn eigen router er tussen hangen, Unifi ultra gateway. Vlan van het WAN op 300 gezet en het werkt. dit heb ik allemaal voorbereid voor de monteur kwam, toen hij weg was ff kabel omsteken en het werkt weer.

KPN config gaat zo diep dat ik een nieuwe gateway gekocht heb, de oude gaat binnenkort online om helemaal vers te beginnen.

al om al, goedkoper dan KPN en meer MB's.
en makkelijk installeren.

nu de uptime en storingen nog mee gaan maken of ik zo blij blijf met Odido :D
??? Ik herken dit toaal niet. Komend jaar KPN nieuw goedkoper dan Odido verlengen.

Ik ga over 2 weken naar KPN. Net een mail ontvangen dat "de apparatuur onderweg" is. Ervaringen uit het verleden leren dat het overstappen van/naar zowel Odido als KPN geen probleem is. MijnFritz gaat 99.9% zeker ook niet losgekoppeld worden, de KPN doos blijft dicht en kan over een jaar weer op de post, net als dat de Odido doos over 2 weken zo weer op de post kan ;)

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-01 16:55
DjoeC schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 15:54:
[...]

??? Ik herken dit toaal niet. Komend jaar KPN nieuw goedkoper dan Odido verlengen.

Ik ga over 2 weken naar KPN. Net een mail ontvangen dat "de apparatuur onderweg" is. Ervaringen uit het verleden leren dat het overstappen van/naar zowel Odido als KPN geen probleem is. MijnFritz gaat 99.9% zeker ook niet losgekoppeld worden, de KPN doos blijft dicht en kan over een jaar weer op de post, net als dat de Odido doos over 2 weken zo weer op de post kan ;)
ik heb een slechte ervaring met KPN in dat de prijs alleen maar omhoog gaat. nu overstappen naar Odido gaat mij het eerste jaar 40 euro per maand schelen en na een jaar nog steeds 10 euro per maand. plus punt hier van is dat ik ook nog dubbel de MB's per sec heb vergeleken met KPN..
mogleijk over een paar jaar weer terug maar voor nu zit ik goed.
ook de stugheid van KPN wanneer ik belde over de prijs heeft mij er toe overtuigd over te stappen.
wanneer ik belde kreeg ik 1 maand een + pakket die je zelf weer moet opzeggen

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:09
0,47 kWh/kWp voor O-W. Oops verkeerde topic...

[ Voor 35% gewijzigd door MatsuMatsu85 op 19-12-2025 16:10 ]

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-01 17:39
DjoeC schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 15:54:
[...]

Kan niet, ik heb alle scenario's berekend en je bent bij Odido 7,50-10€ per maand goedkoper uit dan bij KPN. Dus KPN kan alleen 'goedkoper' zijn als je te veel betaalde (omdat je al lang klant was zonder korting te bellen en of je contract opnieuw op te starten op naam partner) en nu een x aantal maanden korting krijgt als nieuwe klant bij KPN maar gemiddeld ga je alsnog meer betalen als dat je bij Odido zou kunnen betalen als je elke keer overstapt of hernieuwd. Dus ik weet niet wat je gaat betalen maar ben wel benieuwd hoe jij concludeert goedkoper uit te zijn bij KPN dan bij Odido.

Als KPN idd goedkoper zou zijn dan Odido zou ik gisteren overstappen namelijk :)

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 19-12-2025 16:29 ]

• DjoeC
Lord_Dain schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 16:27:
[...]

Kan niet, ik heb alle scenario's berekend en je bent bij Odido 7,50-10€ per maand goedkoper uit dan bij KPN. Dus KPN kan alleen 'goedkoper' zijn als je te veel betaalde (omdat je al lang klant was zonder korting te bellen en of je contract opnieuw op te starten op naam partner) en nu een x aantal maanden korting krijgt als nieuwe klant bij KPN maar gemiddeld ga je alsnog meer betalen als dat je bij Odido zou kunnen betalen als je elke keer overstapt of hernieuwd. Dus ik weet niet wat je gaat betalen maar ben wel benieuwd hoe jij concludeert goedkoper uit te zijn bij KPN dan bij Odido.

Als KPN idd goedkoper zou zijn dan Odido zou ik gisteren overstappen namelijk :)
Jaarcontract, 1Gb (geen extra meuk), gemiddeld 37,3333333/maand.

• Sende115
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 00:42
[...]

Dit is in WBA gebied wel degelijk mogelijk,
KPN zit voor nieuwe klanten met 1Gbit + TV op €65,- per maand, Odido op €67.50 (beide 1 jaar, prijzen voor nieuwe klanten, exclusief kortingen)
Hieronder een lijstje bij 1 jaar voor nieuwe klanten in WBA gebied, exclusief kortingen:
Internet Only KPN: 100Mb/s : 42,50, 500Mb/s: 50,- , 1Gbit: 52,50,
Internet Only Odido: 100Mb/s : 46,- , 400Mb/s : 51,-, 1Gbit: 56,-

• DjoeC
[...]

OK, mijn prijs heb je, wat is jouw (nieuwe) Odido prijs per maand (bij 1 jaar)?

• Lord_Dain
DjoeC schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 17:50:
[...]

OK, mijn prijs heb je, wat is jouw (nieuwe) Odido prijs per maand (bij 1 jaar)?
Als ik een 'nieuw' jaarcontract afsluit voor 1Gbps (geen andere spulleboel) en incl. 1e jaar korting:
38,50€ p/m (35,50€ na cashbackXL eenmalig 36€).

Bij Odido is het wel zo dat je al na 8 maanden kan verlengen en dan ook weer (volgens mij 10 €) per maand korting krijgt vanaf de 9e maand, dus eigenlijk is het nog lager en dan kom ik op 35,16€. Ik vermoed dat ik in een regio woon waar Odido goedkoper kan zijn dan KPN???

Als ik een nieuw contract bij KPN afsluit, 1 jaar 1Gbps internet only, 6 maanden korting, eenmalig aansluitkosten en 45€ terug via CashbackXL kom ik uit op 42,08€ per maand...

Er van uitgaande dat ik daarna het contract zou laten doorlopen is blijft Odido dan 46€ per maand en KPN 52,50€ per maand.
offtopic:
We hebben ook 1 mobiel Odido abonnement op het adres, in dit geval wordt het:
33,50€ p/m (30,50€ met cashback van 36€) maar dit is alleen interessant als je dus een mobiel abbo hebt.
Sende115 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 16:41:
[...]

Dit is in WBA gebied wel degelijk mogelijk,
Ik dacht altijd dat ik in een WBA gebied zat, maar het klopt volgens mij dat Odido zelf ook apparatuur in de wijkkasten heeft geplaatst bij ons in de wijk.

[ Voor 55% gewijzigd door Lord_Dain op 19-12-2025 20:07 ]

• Sende115
Lord_Dain schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 19:54:

[...]

Ik dacht altijd dat ik in een WBA gebied zat, maar het klopt volgens mij dat Odido zelf ook apparatuur in de wijkkasten heeft geplaatst bij ons in de wijk.
Makkelijkste check is (dacht ik) kijken of 8Gbit beschikbaar is, In mijn geval is het max 1Gbit (waarbij KPN 4Gbit kan leveren), waarbij het prijsverschil tussen de beide situaties ongeveer €10 per maand is (€46 tegen €56 voor 1Gbit bij 1 jaar voor zover ik kan zien)

• Lord_Dain
Sende115 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 20:20:
[...]

Makkelijkste check is (dacht ik) kijken of 8Gbit beschikbaar is, In mijn geval is het max 1Gbit (waarbij KPN 4Gbit kan leveren), waarbij het prijsverschil tussen de beide situaties ongeveer €10 per maand is (€46 tegen €56 voor 1Gbit bij 1 jaar voor zover ik kan zien)
Raar, ik kan idd via Odido 8Gbit afsluiten maar via KPN 'maar' 1 Gbps. Terwijl ik weet dat hier Reggifiber het netwerk heeft aangelegd.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Lord_Dain schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 21:00:
[...]

Raar, ik kan idd via Odido 8Gbit afsluiten maar via KPN 'maar' 1 Gbps. Terwijl ik weet dat hier Reggifiber het netwerk heeft aangelegd.
Dan levert KPN alleen AON en Odido gooit je meteen op (XGS)PON.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:04
nelizmastr schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 21:29:
[...]

Dan levert KPN alleen AON en Odido gooit je meteen op (XGS)PON.
Dan is er nog een open dutch fiber vezel aanwezig, odido leverd namelijk geen 8gbit over regfiber/kpn. Kan wel zijn dat die nog in de straat zit en nog niet binnen en bij aanvraag dus wel daadwerkelijk naar binnen word getrokken.

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:53
Eindelijk hangt er briefjes in onze gebouw/appartement dat de monteur van Open Dutch Fiber langskomt begin Januari 2026 worden wij aangesloten. In September was KPN geweest maar waren wij met vakantie. Ik heb besloten dat ik gewoon bij Ziggo blijft op mijn 400Mbit/s verbinding met Wi-Fi Middel pakket en TV Start interactieve TV. Ik wachte sinds 9 december 2022 op een aansluiting en had het abonnement genomen bij toenmalige T-Mobile thuis met 1Gbit/s en TV basis pakket. Heb het 2 maanden geleden opgezegd bij Odido, het duurde te lang en bovendien heb ik nu tot augustus 2026 een jaarcontract bij Ziggo.

Ik word in April opnieuw gebeld of ik naar Odido Glasvezel wil, nu denk ik dat Ziggo voor mij beter is en ga dat ook dan zeggen.

[ Voor 22% gewijzigd door Van der Berg op 20-12-2025 12:17 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• Sende115
torretje2012 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 11:22:
[...]

Dan is er nog een open dutch fiber vezel aanwezig, odido leverd namelijk geen 8gbit over regfiber/kpn. Kan wel zijn dat die nog in de straat zit en nog niet binnen en bij aanvraag dus wel daadwerkelijk naar binnen word getrokken.
Dit moet ik helaas in twijfel trekken, Op het adres van mijn ouderlijk huis is namelijk alleen een door KPN NetwerkNL aangelegde glasvezel aanwezig, en 8Gbit is bestelbaar. ODF (Open Dutch Fiber) is hier zeker weten niet aanwezig. Het is hier wel het geval dat Odido eigen apparatuur in de PoP heeft hangen, maar de lijn is toch echt van KPN NetwerkNL(voormalig Reggefiber).

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010

nelizmastr

Goed wies kapot

torretje2012 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 11:22:
[...]

Zoals @Sende115 aangeeft is dat onjuist. De aanlegger is niet van belang, de belichter wel.
Zoals zijn ouderlijk huis is ook mijn woning alleen voorzien van een oranje KPN kabel, maar ik kan zowel 4Gb KPN als 8Gb Odido kiezen. Beide providers leveren hier alleen PON.

Zolang beide partijen apparatuur in de PoP hebben kun je van beide profiteren, ook qua prijs.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Robin1992
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06:26
Hier omgeving Veenendaal.
Hoogbouw appartementen complex, met een Reggefiber vezel (AON)
Nu kan ik bij kpn en de rest tot 1 gb afsluiten bij odido tot 8gb

Ik stap in januari over van kpn naar odido 2gb ik ben benieuwd of alles zo blijft of de ftu etc wordt vervangen.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Robin1992 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 14:28:
Hier omgeving Veenendaal.
Hoogbouw appartementen complex, met een Reggefiber vezel (AON)
Nu kan ik bij kpn en de rest tot 1 gb afsluiten bij odido tot 8gb

Ik stap in januari over van kpn naar odido 2gb ik ben benieuwd of alles zo blijft of de ftu etc wordt vervangen.
Als je nu kpn 1Gbit/s of lager bij KPN hebt en straks 2Gbit/s bij Odido. Dan gaat je ONT zeker vervangen worden, want je hebt nu AON en je gaat naar XGS-PON. De FTU blijft wel gewoon zitten.

• Robin1992
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06:26
rens-br schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 14:56:
[...]

Als je nu kpn 1Gbit/s of lager bij KPN hebt en straks 2Gbit/s bij Odido. Dan gaat je ONT zeker vervangen worden, want je hebt nu AON en je gaat naar XGS-PON. De FTU blijft wel gewoon zitten.
Uiteraard dat weet ik;) binnenkort even bij fs.com kijken voor een sfp+ adapter mijn huidige is gewoon een converter. Wil het glas gewoon direct in de udr7 hebben.

• Lord_Dain
Sende115 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 12:08:
[...]

Dit moet ik helaas in twijfel trekken, Op het adres van mijn ouderlijk huis is namelijk alleen een door KPN NetwerkNL aangelegde glasvezel aanwezig, en 8Gbit is bestelbaar. ODF (Open Dutch Fiber) is hier zeker weten niet aanwezig. Het is hier wel het geval dat Odido eigen apparatuur in de PoP heeft hangen, maar de lijn is toch echt van KPN NetwerkNL(voormalig Reggefiber).
Eens, er is hier zeker geen ODF in de wijk, maar ik kan wel 8Gbps kiezen.

• eelco_v
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 11:49
<knip> blijven verwijzen naar je topic is niet nodig.

[ Voor 76% gewijzigd door rens-br op 22-12-2025 07:35 ]

eelcoV

• eelco_v
  • Laatst online: 06-01 11:49

*knip* feedback op de moderatie mag via de DM en is offtopic in het topic.

[ Voor 89% gewijzigd door rens-br op 22-12-2025 14:17 ]

eelcoV

• S95Sedan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 20:12
Webjunkie schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:29:
[...]

Hier de laatste paar dagen ook veel problemen.
Time-outs als ik probeer te verbinden vanaf m'n werk, tientallen emails van uptimerobot dat m'n servers er om de 5 a 20 minuten uit liggen.
tracert naar m'n domein en ip 100% loss bij de laatste hop.

[...]

Had in het verleden ook problemen met die ellendige Zyxel en m'n Asus router rechtstreeks aangesloten.
Daarna was alles ok. Tot een paar dagen gelee..
Yup, hier ook last, omgeving Amsterdam, packetloss en bufferen rond een uur of 17:00 tot 22-23:00.
Eigen apperatuur en Nokia ONT.

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:34
S95Sedan schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 17:41:
[...]

Yup, hier ook last, omgeving Amsterdam, packetloss en bufferen rond een uur of 17:00 tot 22-23:00.
Zelfde situatie hier in Haarlem.

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:49
S95Sedan schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 17:41:
[...]

Wat mij opvalt dat dit soort zaken vooral 's-avonds en tijdens schoolvakanties voorkomt. Een vermindering in snelheid van 50-70% is niet ongebruikelijk. Het is duidelijk iets als de netbelasting toeneemt. Mogelijk toch een aanzienlijke overboeking in hun knooppunten

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]

Maar er zijn talloze scenario's. Ik heb bijvoorbeeld nog de oude entertainment deal met 5 euro korting op Spotify en daarnaast ooit een gratis upgrade van 100 naar 200 mbps gehad bij KPN. Dat maakt het al minder aantrekkelijk om over te stappen.

Daar komt bij dat ik liefst mobiel en vast bij dezelfde provider heb en als voorwaarde dat de provider ook het netwerk beheert. Ik heb namelijk in de T-Mobile tijd een keer een week zonder internet gezeten omdat T-Mobile eerst een KPN monteur moest regelen om in de wijkkast iets te fixen. Dat zijn dan weer twee dingen die niet direct in geld zijn uit te drukken.

En; Geforce Now werkte niet op T-Mobile DSL omdat in die tijd het e.e.a. via Duitsland werd gerouteerd met enorme lag tot gevolg. Bij KPN nooit problemen gehad of enige vorm van downtime.

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJ20sa3L6cDKeM5_oH9QYo4E2kw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XsLropguvxH2vRiG5nkpQ0ku.jpg?f=fotoalbum_large

Het leidt bij mij inmiddels tot afspeelproblemen van on demand programma's in de NL Ziet app (Google TV). Meer mensen last van? Speelt sinds enkele dagen.

• torretje2012
om de posts voor te zijn, ja er is een grote odf storing gaande ;)

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:21
torretje2012 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 18:56:
Wat dan? ODF werkt hier prima regio Rotterdam 😃

• torretje2012
nederland is groter dan alleen de randstad ;) veel meldingen boven de rivieren en tot groningen aan toe

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:59

DON PAPA

Tweaker-fan

torretje2012 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 20:20:
nederland is groter dan alleen de randstad ;) veel meldingen boven de rivieren en tot groningen aan toe
Nou weinig van te zien anders op website van allestoringen.nl als je bij Odido kijkt

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 24-12-2025 22:25 ]

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:59
Helaas. Oude abbo opgezegd, nieuwe afgesloten.
Leek goed te gaan, internet was inderdaad inactief op de afgesproken datum begin van de ochtend. Middag monteur, nieuwe media converter. Internet werkt.

Dag erna... Internet weer weg. Nu begint het gedoe. Moet weer een monteur komen omdat er geen signaal binnenkomt (LOS knippert). Blijkbaar hebben ze in de administratie wederom alles afgekapt en daarmee t verkeerde abbo om zeep geholpen.

De helpdesk zegt dat er automatisch een nieuwe guidion afspraak uitnodiging komt als het vorige abbo stopgezet wordt. Dat was het al, en er was al een afspraak uitgevoerd. Dus ik ben inmiddels wel bang dat er geen afspraak uitnodiging volgt als ik de woorden automatisch hoor gekoppeld aan de uitspraak het vorige abbo stopzetten.

Want het vorige abbo staat ook al omschreven als gestopt en beëindigd op odido.

Geen idee hoe de afspraak uitnodiging nu nogmaals terecht gaat komen :o

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:27
torretje2012 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 18:56:
Wat bedoel je met een ODF storing? ODF zorgt alleen voor fibers, patches en POP huisjes.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Soullancer schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:12:
[...]

Wat moet ik me hier dan bij voorstellen?
Je meld je online aan als nieuw abonnement afsluiten bij odido op partner naam (als nieuwe klant, geen aansluit kosten?), vult de ingangs datum die beschikbaar is en vervolgens geef je aan zelf je abonnement op te zeggen ipv overstap service? Met je huidige abonnement op die datum cancelen.

Moet alleen modem terug gok ik, niet het AOP.

Want dat loopt voor twee jaar nog wel serieus in de aantallen qua geld!
Soullancer schreef op woensdag 24 december 2025 @ 21:39:
Helaas. Oude abbo opgezegd, nieuwe afgesloten.
Leek goed te gaan, internet was inderdaad inactief op de afgesproken datum begin van de ochtend. Middag monteur, nieuwe media converter. Internet werkt.

Dag erna... Internet weer weg. Nu begint het gedoe. Moet weer een monteur komen omdat er geen signaal binnenkomt (LOS knippert). Blijkbaar hebben ze in de administratie wederom alles afgekapt en daarmee t verkeerde abbo om zeep geholpen.

De helpdesk zegt dat er automatisch een nieuwe guidion afspraak uitnodiging komt als het vorige abbo stopgezet wordt. Dat was het al, en er was al een afspraak uitgevoerd. Dus ik ben inmiddels wel bang dat er geen afspraak uitnodiging volgt als ik de woorden automatisch hoor gekoppeld aan de uitspraak het vorige abbo stopzetten.

Want het vorige abbo staat ook al omschreven als gestopt en beëindigd op odido.

Geen idee hoe de afspraak uitnodiging nu nogmaals terecht gaat komen :o
Die horen neem ik aan bij elkaar? Tsja, voor dubbeltje op de eerste rang werkt niet altijd... 8)

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:59
barrymossel schreef op woensdag 24 december 2025 @ 22:20:
[...]

[...]

Die horen neem ik aan bij elkaar? Tsja, voor dubbeltje op de eerste rang werkt niet altijd... 8)
Klopt. Leer ik nu de duistere kant van odido kennen, 4x contact helpdesk met vier keer een duim antwoord met mensen die geen verstand hebben van zaken. "De installateur heeft de werkbon waarschijnlijk niet geaccepteerd."
"U moet het modem resetten"
"Wij moeten een reset van het modem doen"
"U moet net zo lang wachten tot het rode lampje uitgaat dat kan wel een paar dagen duren"

Guidion lijkt daarin wel te snappen wat er aan de hand is maar heeft een opdracht van odiddo nodig. En daar is het administratief blijkbaar erg rommelig.
Dus zolang het werkt, werkt het prima. Helaas als je tegen probleem aanloopt is het allemaal stuk minder efficiënt.

• torretje2012
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KgQSgpsJEZuiURYXsv3NZbKoFkM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hqbGUjBVxeMXGKVqLhcBg3vr.png?f=user_large
jongetje schreef op woensdag 24 december 2025 @ 22:04:
[...]

Wat bedoel je met een ODF storing? ODF zorgt alleen voor fibers, patches en POP huisjes.
hoog aantal links die plat gingen en nu schijnbaar doorzetten

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

torretje2012 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 22:49:
Kijk even hoeveel meldingen (83) er bij staat, dat stelt toch nog niks voor. Ziggo staat op dat zelfde moment op 153 en KPN op 200, ook dat stelt nog niks voor, als er echt wat aan de hand is dan zijn het duizenden meldingen.

[ Voor 12% gewijzigd door DON PAPA op 24-12-2025 23:11 ]

• jongetje
torretje2012 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 22:49:
[Afbeelding]

[...]

De vezels worden belicht door Odido of een andere partij. Maar niet door ODF.

• king006
Soullancer schreef op woensdag 24 december 2025 @ 22:42:
[...]
Guidion lijkt daarin wel te snappen wat er aan de hand is maar heeft een opdracht van odiddo nodig. En daar is het administratief blijkbaar erg rommelig.
Dus zolang het werkt, werkt het prima. Helaas als je tegen probleem aanloopt is het allemaal stuk minder efficiënt.
Ik zou de Odido Community raadplegen. Daar zitten medewerkers die wel snappen wat er moet gebeuren 😉

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Was aan het inloggen op de odido site en zag een melding voor mijn neus dat de incasso van 22 december mislukt zou zijn. Dacht het niet, was namelijk een hoger bedrag vanwege vervallen van korting, trust me I keep tabs :+ Bij doorklikken niks aan de hand, maar dat soort fratsen zijn erg irritant om tegen te komen als klant :(

Ben mezelf namelijk aan het verdiepen op een mogelijke overstap naar 2 Gbit/s via een verlengingsdeal (verlopen korting = trigger :P) , en alles afgevinkt om rekening mee te houden:
- heb een Huawei ONT (10 Gbit RJ45) dus ready-for-more-speed
- hoef niks om te steken, 2,5Gbit/ WAN-poort al in gebruik op mijn UDM SE omdat dat inplugtechnisch goed uitkwam ;)
- sfp+-dac-kabel + nieuwe 2,5Gbit/s-switch aanschaffen voor de nodige eigen apparatuur met 2,5Gbit/s-aansluiting (tegenwoordig aardig standaard)

Iemand recent de overstap gemaakt en een indicatie over de te verwachten doorlooptijd? Fijn om te weten waar ik rekening mee kan houden :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• king006
Wel handig ook voor hier. Op de 1 of andere manier blokkeert UniFi ineens eds.tvx.prd.tv.odido.nl met bepaalde filters aan. (Niet de ad blocking functie)

• Remco brinkman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:31
king006 schreef op zondag 28 december 2025 @ 20:11:
Wel handig ook voor hier. Op de 1 of andere manier blokkeert UniFi ineens eds.tvx.prd.tv.odido.nl met bepaalde filters aan. (Niet de ad blocking functie)
Ik had inderdaad hetzelfde, heb de urls op de whitelist gezet.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb nu een PON storing, geen groen lampje in deze donkere dagen ;)

Monteur moet het komen fixen op nieuwjaarsdag.
Nu onbeperkt mobiel internet gekregen voor 7 dagen, jammer dat die Odido 5G verbinding zo beroerd is op mijn locatie 🥲

Testing, one, two ...

• Ariandra
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-01 14:49
Sinds een paar dagen is het vrijwel onmogelijk om streams op twitch te kijken. Dikwijls kijk ik meer naar een stilstaand beeld of een zwart beeld dan dat ik content te zien krijg. Op de community lijken meer klanten hier last van te hebben. Heb al e.e.a. aan mijn kant geprobeerd aan te passen maar niks lijkt echt te helpen.

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:05
Ariandra schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 19:20:
Sinds een paar dagen is het vrijwel onmogelijk om streams op twitch te kijken. Dikwijls kijk ik meer naar een stilstaand beeld of een zwart beeld dan dat ik content te zien krijg. Op de community lijken meer klanten hier last van te hebben. Heb al e.e.a. aan mijn kant geprobeerd aan te passen maar niks lijkt echt te helpen.
Ja klopt had ik ook, oplossing is om je DNS server te wijzigen en niet meer die van Odido te gebruiken. Gebruik bijvoorbeeld 1.1.1.1 en alles van Twitch gaat weer soepel.

Kleine edit, wat er gebeurt bij Odido is dat je naar een Odido-gehoste CloudFront edge gestuurd wordt. Bij andere DNS servers krijg je krijg je meerdere ip adressen en wordt de "load gebalanced"

[ Voor 13% gewijzigd door Ping83 op 30-12-2025 21:01 ]

• Ariandra
Ping83 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 20:56:
[...]

Ja klopt had ik ook, oplossing is om je DNS server te wijzigen en niet meer die van Odido te gebruiken. Gebruik bijvoorbeeld 1.1.1.1 en alles van Twitch gaat weer soepel.

Kleine edit, wat er gebeurt bij Odido is dat je naar een Odido-gehoste CloudFront edge gestuurd wordt. Bij andere DNS servers krijg je krijg je meerdere ip adressen en wordt de "load gebalanced"
Ik heb de DNS gewijzigd naar 1.1.1.1 maar twitch blijft helaas haperen.. hopelijk wordt het snel opgelost.

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:05
Ariandra schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 21:11:
[...]
Ik heb de DNS gewijzigd naar 1.1.1.1 maar twitch blijft helaas haperen.. hopelijk wordt het snel opgelost.
DNS flush gedaan en/of router (ik weet niet wat je gebruikt) gereboot? Ik gebruik zelf AdGuard home als mijn DNS server, daar had ik de Odido DNS server ingevuld en had ik problemen met bufferen, na het aan te passen naar 1.1.1.1 waren de problemen direct weg.

Hieronder een voorbeeld van een random Twitch stream:

Via Cloudflare DNS:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
; <<>> DiG 9.10.6 <<>> ed42b80a927c.j.cloudfront.hls.ttvnw.net @1.1.1.1
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 60639
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 4, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 1

;; OPT PSEUDOSECTION:
; EDNS: version: 0, flags:; udp: 1232
;; QUESTION SECTION:
;ed42b80a927c.j.cloudfront.hls.ttvnw.net. IN A

;; ANSWER SECTION:
ed42b80a927c.j.cloudfront.hls.ttvnw.net. 52 IN A 65.9.86.13
ed42b80a927c.j.cloudfront.hls.ttvnw.net. 52 IN A 65.9.86.118
ed42b80a927c.j.cloudfront.hls.ttvnw.net. 52 IN A 65.9.86.94
ed42b80a927c.j.cloudfront.hls.ttvnw.net. 52 IN A 65.9.86.77

;; Query time: 14 msec
;; SERVER: 1.1.1.1#53(1.1.1.1)
;; WHEN: Tue Dec 30 21:35:16 CET 2025
;; MSG SIZE  rcvd: 132

Via de Odido DNS:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
; <<>> DiG 9.10.6 <<>> ed42b80a927c.j.cloudfront.hls.ttvnw.net @37.143.84.228
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 16420
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 1

;; OPT PSEUDOSECTION:
; EDNS: version: 0, flags:; udp: 1232
;; QUESTION SECTION:
;ed42b80a927c.j.cloudfront.hls.ttvnw.net. IN A

;; ANSWER SECTION:
ed42b80a927c.j.cloudfront.hls.ttvnw.net. 424 IN A 37.143.87.83

;; Query time: 9 msec
;; SERVER: 37.143.84.228#53(37.143.84.228)
;; WHEN: Tue Dec 30 21:36:49 CET 2025
;; MSG SIZE  rcvd: 84

37.143.87.83 is in het eigen Odido netwerk.
Eventueel kun je zelf even checken welke ip adressen je terugkrijgt, ligt het in het Odido netwerk dan is dat het probleem.

• Ariandra
Ping83 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 21:45:
[...]

DNS flush gedaan en/of router (ik weet niet wat je gebruikt) gereboot? Ik gebruik zelf AdGuard home als mijn DNS server, daar had ik de Odido DNS server ingevuld en had ik problemen met bufferen, na het aan te passen naar 1.1.1.1 waren de problemen direct weg.
Bedankt voor het erin duiken. Ik heb me er zelf niet meer zo in verdiept gezien de hardware bij Odido vroeger helemaal niet toegankelijk was voor de gebruiker, en nu ook zeer beperkt.
Ik heb een Zyxel T-50 modem waar ik nooit iets in aangepast heb. Ik heb nu via de admin inlog gedaan maar het is mij niet duidelijk waar ik dit zou moeten aanpassen. In de instellingsopties is wel een kopje DNS, daar kan ik een DNS item toe voegen, maar geen idee wat ik daar bij Hostnaam (verplicht veld) in moet vullen.
Ik heb het gisteren op mijn tv geprobeerd via de instellingen van het apparaat zelf, maar daar verbeterde het niet van.

In de Odido community hebben andere klanten ook al e.e.a. geprobeerd zonder verbetering.
Helaas heb ik eerder gehad dat mijn IP-adres tijdelijk (24u) geblokkeerd was bij Apple Music waardoor ik van die dienst tijdelijk geen gebruik kon maken.

Dus ik ben bang dat ik ook hier niet zo veel opties heb om het aan mijn kant op te lossen.

edit: Volgens mij heb ik het gevonden, moest bij het kopje thuisnetwerken kijken, heb daar de DNS aangepast naar 1.1.1.1 met alternatief 1.0.0.1 en de modem opnieuw opgestart. Hopelijk helpt het :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ariandra op 31-12-2025 12:28 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hardware-lover schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 13:55:
Ik heb nu een PON storing, geen groen lampje in deze donkere dagen ;)

Monteur moet het komen fixen op nieuwjaarsdag.
Nu onbeperkt mobiel internet gekregen voor 7 dagen, jammer dat die Odido 5G verbinding zo beroerd is op mijn locatie 🥲
Kreeg het niet gefixed, en nu kan het een week gaan duren voordat het gefixed kan zijn.

Beroerd begin van 2026, maar er zijn ergere dingen gaande in de wereld 🥲

Testing, one, two ...

• king006
hardware-lover schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 17:07:
[...]

Kreeg het niet gefixed, en nu kan het een week gaan duren voordat het gefixed kan zijn.

Beroerd begin van 2026, maar er zijn ergere dingen gaande in de wereld 🥲
Balen! :( waar dacht de monteur aan?

• rjb5831
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 01:29
Ik heb erg trage downloads vanuit de Apple App Store. Heeft iemand anders dit probleem ook? Het lijkt aan Odido te liggen.

• Hoogheid
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 00:27
rjb5831 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:51:
Ik heb erg trage downloads vanuit de Apple App Store. Heeft iemand anders dit probleem ook? Het lijkt aan Odido te liggen.
Waarom denk je dat het aan Odido ligt?

• rjb5831
Hoogheid schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:56:
[...]

Waarom denk je dat het aan Odido ligt?
Via VPN of 5G gaat het downloaden snel, via Odido is het extreem traag

Voorbeld :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOlDuwljVvmnZptvgJCPsNBP_t0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/I4laEfJ3aBFRALrHYpFjlElm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtmUDfo5GcdZ9G5NJCgUO2Jmb3w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3LzYahAmkJsQtg8qL21Bd06s.png?f=fotoalbum_large

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
rjb5831 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:00:
[...]

Voorbeld :
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gebruik je de standaard DNS servers van Odido of andere?

Ik had met 8.8.8.8 en 1.1.1.1 hele trage download met downloaden van iOS 26 omdat ik van server downloaden in het buitenland. ipv lokale Apple Cache node bij Odido zelf. Weet niet of dat ook voor apps geld maar zeker de moeite waard.

• Hoogheid
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 00:27
[...]

Voorbeld :
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Duidelijke voorbeelden! Hier net even een testje gedaan en alles werkt hier helemaal naar behoren. Up- en downloadsnelheid zijn normaal bij Odido glasvezel.

• rjb5831
ikbenjoeri schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:17:
[...]

Gebruik je de standaard DNS servers van Odido of andere?

Ik had met 8.8.8.8 en 1.1.1.1 hele trage download met downloaden van iOS 26 omdat ik van server downloaden in het buitenland. ipv lokale Apple Cache node bij Odido zelf. Weet niet of dat ook voor apps geld maar zeker de moeite waard.
Aha mijn DNS is Google (8.8.8.8) dus het is waarschijnlijk dat

Ik heb dit gevonden, denk dat het om hetzelfde probleem gaat, ik zal het onderzoeken.
https://community.odido.n...le-problemen-odido-381808

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:37
[...]

Voorbeld :
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Net even getest om een game op de Apple App Store op mijn iPhone te downloaden met Odido glas, was in 2 minuten 15,54 GB gedownload. Lijkt me niet dat er een issue bij Odido zit.

[ Voor 77% gewijzigd door NLM1K op 01-01-2026 22:31 . Reden: Verkeerde quote excuus ]

• rjb5831
Dus als ik Host: appldnld.apple.com open, wordt het geserveerd door: odido-nlhtb1a-fe-001(2/3).ec.edge.apple

Met VPN : nlams2-edge-bx-024.ts.apple.com

Nslookup met Google DNS = 37.143.84.81
Nslookup met Odido DNS = 17.253.105.201

[ Voor 21% gewijzigd door rjb5831 op 01-01-2026 22:45 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

king006 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 18:59:
[...]

Balen! :( waar dacht de monteur aan?
Geen verklaring eigenlijk, hij begreep niet hoe er toch signaal op de binnenkomende glasvezel te meten was maar er geen verbinding tot stand kwam.

Hij heeft zijn best gedaan (denk ik), is zelfs 2x naar dat verdeelstation gereden om het e.e.a. te dubbelchecken, had al een patchkabel uitgewisseld bij zijn eerste bezoek daar, maar het mocht uiteindelijk helaas niet baten.

Afijn, hopelijk gaat het niet die extra 7 dagen duren die hij aangaf van dat het kon gaan duren🤞

Edit: doorgezet naar KPN als glasvezel eigenaar, afspraak kunnen maken voor morgen (y)

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 02-01-2026 12:39 ]

Testing, one, two ...

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Probeer, schakel energie beheer internet uit(niet elke processor heeft deze functie), bij mij werkt het, Youtube werkt perfect, geen bufferen meer bij mij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DD5gOYTjDEtFGFprTIXIMhyxq9o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2VCaSc744469wHY7xgkwX3pH.png?f=user_large

• king006
hardware-lover schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 23:22:
[...]

Geen verklaring eigenlijk, hij begreep niet hoe er toch signaal op de binnenkomende glasvezel te meten was maar er geen verbinding tot stand kwam.

Hij heeft zijn best gedaan (denk ik), is zelfs 2x naar dat verdeelstation gereden om het e.e.a. te dubbelchecken, had al een patchkabel uitgewisseld bij zijn eerste bezoek daar, maar het mocht uiteindelijk helaas niet baten.

Afijn, hopelijk gaat het niet die extra 7 dagen duren die hij aangaf van dat het kon gaan duren🤞

Edit: doorgezet naar KPN als glasvezel eigenaar, afspraak kunnen maken voor morgen (y)
En heeft KPN het opgelost?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kijk naar de datum van mijn edit? 😉

"morgen" is zaterdag de 3e 😁

Testing, one, two ...

• king006
hardware-lover schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 21:58:
[...]

Kijk naar de datum van mijn edit? 😉

"morgen" is zaterdag de 3e 😁
Oeps 😅

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De conclusie van de KPN monteur was dat er een probleem was met de Odido kast in de centrale wijkcentrale. Hij had alles doorgemeten vanuit die centrale en met de glasvezel naar mijn woning toe was niets mis. Hij had alles in mijn meterkast doorgemeten en de glasvezel aansluiting gereinigd met een borsteltje oid.

Hij zei dat Odido iets om moest gaan zetten in de Odido verbinding unit daar in de wijkcentrale, want daar was duidelijk iets niet mee in orde voor mijn aansluiting.

Dus hij sloot alle bekabeling weer aan in mijn meterkast en ...... het werkte allemaal weer 😳

Nu veranderde zijn conclusie in; misschien wat vuil ergens in de aansluiting, in de centrale of bij mij, wat ie heeft verwijderd en daardoor werkte het weer.

Sterk verhaal maar boeien, ik heb gelukkig weer internet. Niets vervangen uiteindelijk, alleen wat gepoetst, dat had de Odido monteur dan ook kunnen doen lijkt mij.

Testing, one, two ...

• king006
hardware-lover schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 19:46:
[...]

Sterk verhaal maar boeien, ik heb gelukkig weer internet. Niets vervangen uiteindelijk, alleen wat gepoetst, dat had de Odido monteur dan ook kunnen doen lijkt mij.
Hier deed Guidion dat wel aan beide kanten. Maar Guidion mag niet altijd overal in de POP

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:20

Bever!

3

Vreemd, heb last van flinke packet loss en hoge ping elke 15-20 intervallen. Uitsluitend op wifi op de zyxel t56.
Heb ik hier invloed op? Mijn wifi setup is ongewijzigd de laatste maanden en geforce now is ronduit onspeelbaar momenteel.
Enig suggesties zijn zeer welkom..? (odido 1gb, delta netwerk)

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:08

TFHfony

Professional Weirdo

Bever! schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 21:49:
Vreemd, heb last van flinke packet loss en hoge ping elke 15-20 intervallen. Uitsluitend op wifi op de zyxel t56.
Heb ik hier invloed op? Mijn wifi setup is ongewijzigd de laatste maanden en geforce now is ronduit onspeelbaar momenteel.
Enig suggesties zijn zeer welkom..? (odido 1gb, delta netwerk)
Als het uitsluitend op de WiFi is, zijn dit wat opties:
* Gebruik een netwerkkabel. Is altijd aan te raden bij gamen, scheelt latency & jitter
* Dichter bij je access point gaan zitten
* Switchen van WiFi kanaal
* Eventueel met een app de omgeving qua WiFi in kaart brengen. Misschien dat je ook iets kan zien van een bepaald buur-netwerk welke elke 15-20 minuten ineens de lucht in komt en hard staat te zenden op een bepaald kanaal.
* Als je geen bandbreedte nodig hebt, breng de bandbreedte eens omlaag als je hardware dit ondersteund (dus lager dan 160Mhz). Je haalt dan minder mbps, maar door de kleinere bandbreedte minder kans op storing.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

king006 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 20:17:
Hier deed Guidion dat wel aan beide kanten. Maar Guidion mag niet altijd overal in de POP
Had jij een soortgelijke storing en was het met "poetsen" ook opgelost?

Testing, one, two ...

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:38

menonv

Beunhazerij?

TFHfony schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 21:55:
[...]

Als het uitsluitend op de WiFi is, zijn dit wat opties:
* Gebruik een netwerkkabel. Is altijd aan te raden bij gamen, scheelt latency & jitter
* Dichter bij je access point gaan zitten
* Switchen van WiFi kanaal
* Eventueel met een app de omgeving qua WiFi in kaart brengen. Misschien dat je ook iets kan zien van een bepaald buur-netwerk welke elke 15-20 minuten ineens de lucht in komt en hard staat te zenden op een bepaald kanaal.
* Als je geen bandbreedte nodig hebt, breng de bandbreedte eens omlaag als je hardware dit ondersteund (dus lager dan 160Mhz). Je haalt dan minder mbps, maar door de kleinere bandbreedte minder kans op storing.
Dit dus, en misschien is zelfs nog een betere tip andere netwerknamen (wifi) voor 2.4Ghz en 5Ghz instellen zodat je zeker weet dat je op 5Ghz zit met een apparaat. 2.4Ghz wordt teveel door onnozele dingen gebruikt. muizen, headsets, dect telefoons, vanalles en nog wat, wat extreem stelselmatig kan storen.

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
menonv schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 23:40:
[...]

Dit dus, en misschien is zelfs nog een betere tip andere netwerknamen (wifi) voor 2.4Ghz en 5Ghz instellen zodat je zeker weet dat je op 5Ghz zit met een apparaat. 2.4Ghz wordt teveel door onnozele dingen gebruikt. muizen, headsets, dect telefoons, vanalles en nog wat, wat extreem stelselmatig kan storen.
DECT hangt tussen de 1880 en 1900 MHz en is dus los van de 2.4GHz band. Voor de rest heb je zonder meer gelijk... Verder zit je in de hogere 5GHz kanalen nog met Dynamic Frequency Selection (o.a. radar-detectie), dus een laag kanaal (36-48) is beter als je daar last van hebt. Het kan goed zijn dat je router DFS ergens logt.

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-01 19:40
Mijn kennismaking met Odido glas is nog niet heel prettig.
Sinds 29 december odido glasvezel. Tot vandaag ging het goed.
Sinds vanochtend valt de verbinding steeds weg een fysieke herstart van Ont en modem helpt en daarna valt deze na ca een uur weer weg.
Gebeld met de klantenservice, het script zegt, stuur een monteur. Medewerker kon niet aangeven wat er aan de hand is.
Behoorlijk vervelend, juist op de dag dat het hier sneeuwt en ik thuis wil werken..

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Tito129 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 11:07:
Mijn kennismaking met Odido glas is nog niet heel prettig.
Sinds 29 december odido glasvezel. Tot vandaag ging het goed.
Sinds vanochtend valt de verbinding steeds weg een fysieke herstart van Ont en modem helpt en daarna valt deze na ca een uur weer weg.
Gebeld met de klantenservice, het script zegt, stuur een monteur. Medewerker kon niet aangeven wat er aan de hand is.
Behoorlijk vervelend, juist op de dag dat het hier sneeuwt en ik thuis wil werken..
Je kan even om een 5G onbeperkt internet code vragen en zelf een simkaart halen, dan zou je in ieder geval weer verder kunnen.

• Lord_Dain
Mensen hier last van uitval verbinding omgeving Tilburg? Alhier PON / LAN / Power lampjes op NTU brandend.
Mijn ASUS router klaagt dat op de primaire WAN de ISP's DHCP niet functioneert...
edit: ik ben precies 1 jaar en 2 dagen klant (activatie was 3 jan 2024).. het zal toch niet?
Volgens de Odido website ben ik gewoon nog klant :+
edit2: ander mac adres op WAN doet ook niets...

[ Voor 39% gewijzigd door Lord_Dain op 05-01-2026 23:26 ]

• KabouterTilly
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:33
Lord_Dain schreef op maandag 5 januari 2026 @ 23:18:
Mensen hier last van uitval verbinding? Alhier PON / LAN / Power lampjes op NTU brandend.
Mijn ASUS router klaagt dat op de primaire WAN de ISP's DHCP niet functioneert...
edit: ik ben precies 1 jaar en 2 dagen klant (activatie was 3 jan 2024).. het zal toch niet?
Volgens de Odido website ben ik gewoon nog klant :+
Hier ook even na 23u alle verbinding weg. Postcode 5045 in Tilburg.
Zo te zien niet de enige: https://allestoringen.nl/storing/odido/

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:27
KabouterTilly schreef op maandag 5 januari 2026 @ 23:27:
[...]

Hier ook op 5035 in Tilburg. Sinds 23:07:19 is het kapot

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-01 19:29
KabouterTilly schreef op maandag 5 januari 2026 @ 23:27:
[...]

Idem 5045. Rood lampje op de T-54.

• KabouterTilly
vandeven66 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 23:30:
[...]

Idem 5045. Rood lampje op de T-54.
Hier hetzelfde beeld. Reboot geprobeerd maar helaas geen effect.

• Lord_Dain
Het ligt echt aan de wijkcentrale uplink of ergens in de uplink naar de Odido core vanuit Tilburg (Reeshof?).
Lokale verbinding is er gewoon, maar ook met een laptop direct op de NTU geen DHCP lease.
Ik vermoed dat de gehele of een groot deel van Tilburg Reeshof er uit ligt.

Dit is voor mij overigens de druppel. Al die storingen in 1 jaar en ook issues met webtv waar al maandenlang niets vanuit Odido aan gedaan wordt.. het is dat ene tientje per maand korting gewoon niet waard. Alhoewel ik een backup verbinding heb vanuit werk.. maar dan nog.. :(

[ Voor 57% gewijzigd door Lord_Dain op 05-01-2026 23:38 ]

• Vipertje
Hoe meld je eigenlijk een storing op dit tijdstip. Dat nummer is niet bereikbaar buiten kantooruren en volgens de website is er op bovenstaande postcodes geen storing

• sonox
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-01 19:04
Hier exact hetzelfde probleem. Het blijft mij altijd verbazen dat ik nog nooit iets aan de storings kaart/pagina heb gehad van hen.

• Lord_Dain
Vipertje schreef op maandag 5 januari 2026 @ 23:43:
Hoe meld je eigenlijk een storing op dit tijdstip. Dat nummer is niet bereikbaar buiten kantooruren en volgens de website is er op bovenstaande postcodes geen storing
https://community.odido.n...ng-tilburg-reeshof-382251

Ja die website van ze is ruk, dat is wel duidelijk. Er is nooit storing namelijk ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Dain op 05-01-2026 23:47 ]

• KabouterTilly
Rond 01.30u vannacht deed alles het hier weer, bij jullie ook?

• Vipertje
KabouterTilly schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 06:40:
Rond 01.30u vannacht deed alles het hier weer, bij jullie ook?
Ja hetzelfde. In de uren dat het down was, heeft die website nooit een storing gemeld. Wel goed voor de statistiek

• Lord_Dain
Hier ook weer terug, wel heel andere IP range opeens, denk dat het dus onderhoud is geweest.
Heel slordig, want voorheen kreeg ik wel eens een mail als er onderhoud was.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
inetnum:        31.201.0.0 - 31.201.127.255
netname:        Odido-Netherlands
descr:          Odido Netherlands
country:        NL
admin-c:        PJNR1-RIPE
tech-c:         PJNR1-RIPE
status:         ASSIGNED PA
mnt-routes:     nl-jaguar-1-mnt
mnt-by:         nl-jaguar-1-mnt
mnt-by:         nl-jaguar-1-mnt
created:        2014-03-26T08:50:10Z
last-modified:  2024-03-18T15:34:00Z
source:         RIPE

role:           T-mobile Thuis
address:        T-mobile Thuis B.V.

• Osiummaster
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:23
Recent overgestapt naar Odido van KPN. Bij KPN viel mijn netwerk ongeveer elke 2-3 uur uit voor 5 minuten en ik hoopte dat het beter zou gaan meer helaas.

Nu bij Odido heb ik elke ~15 minuten een storing van ongever 10 seconden. Hele hevige ping spikes ook. Minimum ping is ook ongeveer 7ms hoger dan bij KPN. Maar langdurige constante uitval meer. Voor gamen alleen niet ideel (KPN ook niet)

Zelfs wanneer ik alle kabels uit de Zyxel router haal en enkel de model probeer te pingen spiked het ping nog regelmatig naar 200ms dus ik denk dat de standaard router van Odido gewoon troep is.

Ik ga proberen de Zyxel router te vervangen door een eigen router en het VLAN op 300 te zetten zoals aangegeven, hopelijk gaat dat het probleem oplossen.

[ Voor 3% gewijzigd door Osiummaster op 06-01-2026 12:38 ]

• menonv

menonv

Beunhazerij?

Osiummaster schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:37:
Recent overgestapt naar Odido van KPN. Bij KPN viel mijn netwerk ongeveer elke 2-3 uur uit voor 5 minuten en ik hoopte dat het beter zou gaan meer helaas.

Nu bij Odido heb ik elke ~15 minuten een storing van ongever 10 seconden. Hele hevige ping spikes ook. Minimum ping is ook ongeveer 7ms hoger dan bij KPN. Maar langdurige constante uitval meer. Voor gamen alleen niet ideel (KPN ook niet)

Zelfs wanneer ik alle kabels uit de Zyxel router haal en enkel de model probeer te pingen spiked het ping nog regelmatig naar 200ms dus ik denk dat de standaard router van Odido gewoon troep is.

Alle kabels uit de Zyxel... en dan enkel en alleen modem pingen heb je alsnog 200ms? Onwaarschijnlijk...
Zeer onwaarschijnlijk zelfs.

Ik ga proberen de Zyxel router te vervangen door een eigen router en het VLAN op 300 te zetten zoals aangegeven, hopelijk gaat dat het probleem oplossen.
Even riedeltje langs gaan... laat ons even weten :
* Heeft iedereen er last van in je huishouden... is het bekabeld een probleem en ook wifi?
* Zit je direct op je modem met de pc? ( met de kabel ) ? zonder een gare switch ertussen?
* Gebruik je goede kabels en ligt niet bv. de verbinding zelf tussen je pc en modem te klapperen in snelheid? Ja, dat is een ding. Gisteren bij een vriend een zogenaamde Cat7 flat kabel tegengekomen, 5 meter om de thermostaatknop gewikkeld (nee, niet vragen waarom) 100Mbit maximaal door die ongein.
* Zodra de verbinding wegvalt, is dan eventueel het LOS lampje aan? ( rood ? )
* Welke DNS servers gebruik je eventueel?

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

• rnark
  • Laatst online: 23:03
Wij zijn met de Black Friday actie overgestapt naar Odido, intussen hebben we al een maand internet maar we hebben nog steeds niks gehoord van de gratis tablet. Zijn er hier mensen die al wat meer gehoord hebben en/of de tablet al binnen hebben?

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Aangezien ik nog steeds zeer tevreden ben over Odido, heb ik vandaag maar weer even gebeld om mijn vorige contract na 8 maanden weer opnieuw te laten verlengen. Kreeg dit keer het aanbod de eerste 6 maanden €26* en daarna 38,50* (voor 400/400 internet only) met de tip om meteen na 8 maanden weer opnieuw te bellen, om zo extra kosten te besparen. Op die manier kost het nieuwe abonnement nog geen €30 gemiddeld per maand voor de aankomende 8 maanden, ik ben weer tevreden met deze deal...

* Incl combi korting

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-01 15:27
Gekke vraag, ik heb sinds de introductie van Tmobile thuis icm mobiel al glasvezel thuis. Dat koste uit mijn hoofd toen 25 euro voor 1gbit glasvezel en 25 euro voor onbeperkt bellen en smsen.
Nu is dat opzich prima, maar wat zou de juiste aanpak zijn als ik bijvoorbeeld richting de 4 of 8gbits zou willen? Ik ben dan "voor altijd" die goede aanbieding kwijt, of zou er nog een soort dealtje haalbaar zijn? (iets van vaste klant voordeel oid)

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:19

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

rnark schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:15:
Wij zijn met de Black Friday actie overgestapt naar Odido, intussen hebben we al een maand internet maar we hebben nog steeds niks gehoord van de gratis tablet. Zijn er hier mensen die al wat meer gehoord hebben en/of de tablet al binnen hebben?
Heb je je wel geregistreerd op de promotiesite?

Mail die ik gehad heb na afsluiten BF actie:
Wat leuk dat je koos voor Internet van Odido. Daarmee heb je straks supersnel en stabiel internet in huis.

En helemaal mooi: naast een fijne korting krijg je ook nog een Samsung Galaxy Tab A9+ cadeau t.w.v € 219.

Wel even aanvragen op de actiepagina
Hoe je dat regelt? Uiterlijk 4 januari 2026 even aanvragen op de actiepagina. Zo gedaan. Ga gewoon naar https://promoties.odido.nl.

Had je de tablet al aangevraagd? Fijn, dan hoef je nu niets te doen. Je aanvraag wordt na de actieperiode verwerkt.

Nog even officieel: de voorwaarden
Meedoen met de actie? Het abonnement moet tijdens de actieperiode (17 november t/m 2 december) zijn afgesloten en je hebt je uiterlijk 4 januari 2026 aangemeld op de actiepagina.

Voor alle voorwaarden kan je terecht op https://www.odido.nl/voorwaarden (onder het kopje ‘Actievoorwaarden’).

Heb je nog vragen?
Vind je antwoord dan op odido.nl/service of vraag het onze specialisten van de Odido Community.
Je kan niet rechtstreeks replyen op deze e-mail.

Tot gauw,
van Odido
Mail na aanmelding op de promotiesite:
Mooi, je registratie voor je Samsung Galaxy Tab A9+ cadeau is bij ons binnen. Dankjewel. Na activatie van je abonnement én het verstrijken van de bedenktermijn bevestigen we per e-mail of je aanvraag is goedgekeurd of afgekeurd.
Mijn verbinding is sinds 31-12 actief dus ik verwacht dat de goedkeuring ergens deze week wel binnenkomt.

Sys Specs

• rnark
  • Laatst online: 23:03
Danfoss schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:38:
[...]

Heb je je wel geregistreerd op de promotiesite?

Mail die ik gehad heb na afsluiten BF actie:

[...]

Mail na aanmelding op de promotiesite:

[...]

Mijn verbinding is sinds 31-12 actief dus ik verwacht dat de goedkeuring ergens deze week wel binnenkomt.
Ik heb die bevestiging ontvangen op 17-11, aansluiting was op 9-12. Daarna niks meer gehoord, heb Activationboxx gemaild 2 weken geleden. Daarop een standaard mailtje teruggehad, maar mijn reactie daarop is nooit meer beantwoord.

• rens-br

rens-br

Topicstarter
mxmemx schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:37:
Gekke vraag, ik heb sinds de introductie van Tmobile thuis icm mobiel al glasvezel thuis. Dat koste uit mijn hoofd toen 25 euro voor 1gbit glasvezel en 25 euro voor onbeperkt bellen en smsen.
Nu is dat opzich prima, maar wat zou de juiste aanpak zijn als ik bijvoorbeeld richting de 4 of 8gbits zou willen? Ik ben dan "voor altijd" die goede aanbieding kwijt, of zou er nog een soort dealtje haalbaar zijn? (iets van vaste klant voordeel oid)
Ik vermoed dat je dan naar de nieuwe propositie gezet wordt en daarmee je aanbieding kwijt bent ja.

• Oekol
  • Registratie: September 2007

Oekol

waka waka hey hey

Ben overgestapt van Youfone naar Odido en het is eventjes bal op het begin.
Vanmiddag alle portforwarding gedaan met het gamen. Ervaar een soort lag, terwijl de ping gelijk is met een 10-15ms. Dus ik zoek het echt in de Odido hoek, want hiervoor met Youfone was het niet.

Zo erg is het dat ik haast overweeg om het allemaal weer terug te zetten naar hoe het eerst was. Maar ik weet ook, daar was het op het begin ook even zoeken.

Dit is dus het probleem: https://community.odido.n...-livestream-twitch-382080

Heb zelf als geprobeerd de DNS aan te passen naar Google en daarna Cloudfare. Bij elke test bleef mijn DNS op google en dat verhielp het niet. Echter zie ik nu met een dubbelcheck dat de google dns er nog in stond. Waarschijnlijkt niet goed opgeslagen. Lets try again! Iemand anders goeie tips?
Met afspelen met tv via internet dus laten we zeggen IPTV stottert hij soms ook, ook dit was niet zo met youfone. Elke verdieping heeft zijn eigen fritzbox 1750E (ja die oude) bekabeld. En ik moet zeggen dat trekt prima 400/400Mbit. De belangrijke dingen zoals TV beneden is bedraad en boven op de slaapkamer via de Wi-Fi maar het kastje hangt er meter naast.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• jongetje
mxmemx schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:37:
Ik weet niet wanneer jij voor het laatst je rekening hebt gecontroleerd, maar die 25euro heeft inmiddels ook al 3 of 4 keer inflatiecorrectie gehad. Als je tv hebt kan het zelfs zo zijn dat je met een nieuw abonnement zelfs voordeliger bent met 1Gbps.

• rens-br

rens-br

Topicstarter
jongetje schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 18:23:
[...]

Ik weet niet wanneer jij voor het laatst je rekening hebt gecontroleerd, maar die 25euro heeft inmiddels ook al 3 of 4 keer inflatiecorrectie gehad. Als je tv hebt kan het zelfs zo zijn dat je met een nieuw abonnement zelfs voordeliger bent met 1Gbps.
Ik heb dat abonnement ook en betaal 'maar' 29 euro, inclusief alle inflatie.

• menonv

menonv

Beunhazerij?

Oekol schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:24:
Ben overgestapt van Youfone naar Odido en het is eventjes bal op het begin.
Vanmiddag alle portforwarding gedaan met het gamen. Ervaar een soort lag, terwijl de ping gelijk is met een 10-15ms. Dus ik zoek het echt in de Odido hoek, want hiervoor met Youfone was het niet.

Zo erg is het dat ik haast overweeg om het allemaal weer terug te zetten naar hoe het eerst was. Maar ik weet ook, daar was het op het begin ook even zoeken.

Dit is dus het probleem: https://community.odido.n...-livestream-twitch-382080

Heb zelf als geprobeerd de DNS aan te passen naar Google en daarna Cloudfare. Bij elke test bleef mijn DNS op google en dat verhielp het niet. Echter zie ik nu met een dubbelcheck dat de google dns er nog in stond. Waarschijnlijkt niet goed opgeslagen. Lets try again! Iemand anders goeie tips?
Met afspelen met tv via internet dus laten we zeggen IPTV stottert hij soms ook, ook dit was niet zo met youfone. Elke verdieping heeft zijn eigen fritzbox 1750E (ja die oude) bekabeld. En ik moet zeggen dat trekt prima 400/400Mbit. De belangrijke dingen zoals TV beneden is bedraad en boven op de slaapkamer via de Wi-Fi maar het kastje hangt er meter naast.
just fyi,
Heb hier zojuist ff een uurtje geprobeerd. ( Insym twitch )
Ik hen DNS servers van Quad9, alles Ubiquiti.
twitch streamt dan vanaf ip 18.238.243.31 cloudfront.
Niks aan de hand.....
heb eigenlijk nooit problemen gehad met twitch....

• Osiummaster
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:23
menonv schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:13:
[...]

Even riedeltje langs gaan... laat ons even weten :
* Heeft iedereen er last van in je huishouden... is het bekabeld een probleem en ook wifi?
* Zit je direct op je modem met de pc? ( met de kabel ) ? zonder een gare switch ertussen?
* Gebruik je goede kabels en ligt niet bv. de verbinding zelf tussen je pc en modem te klapperen in snelheid? Ja, dat is een ding. Gisteren bij een vriend een zogenaamde Cat7 flat kabel tegengekomen, 5 meter om de thermostaatknop gewikkeld (nee, niet vragen waarom) 100Mbit maximaal door die ongein.
* Zodra de verbinding wegvalt, is dan eventueel het LOS lampje aan? ( rood ? )
* Welke DNS servers gebruik je eventueel?
Getest met kabel en ook via enkel wifi zonder kabels in de router. Zelfde resultaat. De Zyxel router had hele rare ping spikes naar 100ms bij het pingen van de router op het lokale netwerk, dat is nu opgelost door het vervangen met mijn eigen router, dus Odido levert een hoop troep als router.

Maar het regelmatig uitvallen van het internet is helaas nog niet opgelost daar komt binnenkort een monteur voor, misschien kunnen die me ook een degelijke router vervanging geven die zich niet de haverklap in stottert want dat Zyxel ding kan echt niet door de bocht in 2026.

Al met al dus niet een maar twee problemen, zowel de Odido router als hun netwerk aansluiting zijn waarschijnlijk problematisch. Maar ik zal de Odido monteur afwachten voordat ik daar definitief over kan oordelen

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:08

Zenix

BOE!

Osiummaster schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:42:
[...]

Getest met kabel en ook via enkel wifi zonder kabels in de router. Zelfde resultaat. De Zyxel router had hele rare ping spikes naar 100ms bij het pingen van de router op het lokale netwerk, dat is nu opgelost door het vervangen met mijn eigen router, dus Odido levert een hoop troep als router.

Maar het regelmatig uitvallen van het internet is helaas nog niet opgelost daar komt binnenkort een monteur voor, misschien kunnen die me ook een degelijke router vervanging geven die zich niet de haverklap in stottert want dat Zyxel ding kan echt niet door de bocht in 2026.

Al met al dus niet een maar twee problemen, zowel de Odido router als hun netwerk aansluiting zijn waarschijnlijk problematisch. Maar ik zal de Odido monteur afwachten voordat ik daar definitief over kan oordelen
De Zyxel is qua hardware wel echt goed, alleen de software die erop staat is niet al te best. Met OpenWRT draait die T-56 een stuk beter.

• Oekol
  • Registratie: September 2007

Oekol

waka waka hey hey

menonv schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:07:
[...]

just fyi,
Heb hier zojuist ff een uurtje geprobeerd. ( Insym twitch )
Ik hen DNS servers van Quad9, alles Ubiquiti.
twitch streamt dan vanaf ip 18.238.243.31 cloudfront.
Niks aan de hand.....
heb eigenlijk nooit problemen gehad met twitch....
Sinds vanmiddag met cloudfare ook geen problemen. De standaard dns van Odido wel met twitch. Moet je voor de grap maar eens proberen, dan krijg je die dingen als in die link. De TV nog kijken of t nu zonder gestotter gaat.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:32

Rouwette

Rouwette.com

Ik heb hier de 1gb abbo, maar snelheid fluctueert zo tussen de 400 en 800 mb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2k_wiKKfiycoIaURt3y53V94a0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rkw9RLSA2fhdRFl5rd2Debso.png?f=fotoalbum_large

Upload.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vk5dLvtLdNebW5tQ3SlY9Aeq-Ts=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1rZXtWRFMPFOC2K8P12Z0VTm.png?f=fotoalbum_large

https://www.rouwette.com/

Pagina: 1 ... 134 135 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen