• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:48

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ozza schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:29:
Goedemorgen. Heb 3 vragen, hopelijk kan iemand mij helpen.

- Ik heb een Zyxel T56 modem met 1x wifi versterker WX5600 -> Als ik op de eerste verdieping de WX5600 inplug met de kabel vanuit het modem (2 kabels geprobeerd) dan wordt de wifi opeens traag (+/- 10-20 mbit/s ipv 200-300 mbit/s als ik hem zonder kabel op de trap zet). Al gereset, factory reset, alles aan uit, opnieuw verbinden etc etc. Iemand een idee? Ik krijg nu een nieuwe wifi versterker maar geen idee of dat nou de oplossing gaat worden

- Als ik een eigen router koop (met van die fancy antennes), heeft deze vaker een groter bereik dan de WX5600? Hij moet in principe door 1 betonnen vloer naar de 2de verdieping.

- Als ik kabels wil trekken naar boven, moet ik dan een CAT6a of 7 kabel pakken? Ik zie hele dure en b.v. op allekabels punt nl hele goedkope, maakt dit nog een verschil?

Bedankt alvast.
Lees ik het nou goed? Probeer je de versterker bekabeld aan te sluiten en is dan de snelheid lager?
Wat ik in de eerder geposte handleiding lees is dat dit ding draadloos werkt.
De snelheid die jij aangeeft (200 tot 300mbit) is dan tamelijk logisch omdat het apparaat feitelijk twee verbindingen opbouwt waardoor de maximale snelheid halveert.

Wil je de beste verbinding op de bovenverdieping moet je niet gaan werken met dergelijke apparaten, maar met een bekabeld accespoint. Mijn tip aan iedereen is om de WiFi van de router uit te schakelen en een eigen oplossing (bijv. Ubiquiti, Engenius etc.) te nemen.

Voor bekabeling geldt, laat je niet gek maken. Cat6 kan tot 10Gbps over koper aan.
De allergoedkoopste is vaak wel van mindere kwaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door magic_nl op 28-11-2025 11:48 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Relesi
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:18
Volgens pagina 7 van de handleiding lijkt aansluiten met een kabel mogelijk te zijn:

Tip: gebruik een UTP-kabel Je wil natuurlijk de
beste verbinding. Die krijg je als je je wifipunt met
een kabel verbindt aan je modem. Zorg er wel
voor dat er genoeg afstand tussen de apparaten
zit. Gebruik daarvoor een eigen (langere)
UTP-kabel. Je kan de overgebleven LAN-poort
gebruiken om andere apparaten op aan te sluiten,
zoals je computer of mediabox. Dat is handig.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:26:
[...]

Wat is "kastje"?
Is dat een recent Odido tv kastje? Of is dat een ouder apparaat, al dan niet van Odido of T-Mobile?
Recent Odido TV kastje: https://www.odido.nl/tv/wat-zit-er-in-de-doos

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Is dat kastje een beetje snel qua interface? Vergelijkbaar met de Next van Ziggo bijvoorbeeld?

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:35
"Mijn" ervaring (heb 'm zelf niet, maar mijn schoonouders wel) is dat het niet zo soepel is als de Ziggo Next Mini.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:18

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Vandaag gebeld of ze een scherpe aanbieding voor me hadden. Zag online 30 euro voor 12 maanden bij 2 jaar. Het scherpste wat ze kon aanbieden voor 24 maanden was 10 maanden voor 42.50. Ditmaal holp het ook niet dat ik aangaf het eigenlijk raar te vinden dat bestaande klanten meer korting kregen. Mevrouw zei letterlijk, ja die aanbiedingen zijn er puur om mensen binnen te lokken.
Heb aangegeven even naar andere aanbieders te kijken.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
kromme schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:39:
Vandaag gebeld of ze een scherpe aanbieding voor me hadden. Zag online 30 euro voor 12 maanden bij 2 jaar. Het scherpste wat ze kon aanbieden voor 24 maanden was 10 maanden voor 42.50. Ditmaal holp het ook niet dat ik aangaf het eigenlijk raar te vinden dat bestaande klanten meer korting kregen. Mevrouw zei letterlijk, ja die aanbiedingen zijn er puur om mensen binnen te lokken.
De kortingen die ik kreeg zaten juist op TV Extra en Videoland. Dat heeft me geen windeieren gelegd. Alleen internet dan kan een andere provider scherper zijn.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:32
Gisteren gebeld en kreeg direct voor internet alleen (1gigabit connectie) de aanbieding van 10 maanden voor 25, daarna weer normale prijs voor 2 jaar.
Ook 4 maanden eerder verlengen (dus na 20 maand opnieuw bellen).

Ging vrij makkelijk en wel wat ik wilde

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Even een vraag, tot mijn verbazing was er volgens de postcode check Glasvezel beschikbaar op het adres van mijn schoonmoeder.

In de meterkast is er echter nog geen aansluiting. Voor de zekerheid de klantenservice gebeld en zij gaven aan dat bij het aangaan van een abonnement alles wordt geregeld.

Bestelling dus geplaatst en ook al een mail gehad van Guidion voor de installatie maar zijn hun nou ook de partij die de glasvezel aansluiting in de meterkast komen aanleggen? Ik krijg door de mail namelijk de indruk dat hun alleen de modem/tv aansluiten en instellen.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:04
@Greatsword Je kunt bij Odido aangeven dat er nog geen FTU is geplaatst (en bij Guidion eventueel), dan komt het vast goed. Als ze alsnog de verkeerde monteur sturen kan die de melding verder het juiste proces inschieten.

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
Guidion moet altijd eerst langs komen voor een storing of in dit geval een missende FTU te constateren. De postcodecheck van odido zal overigens al vanaf NL8 (fiber op erfgrens) al melden dat het mogelijk is, dus misschien dat bij je schoonmoeder die daar wel al aanwezig is?

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik kan kiezen tussen 2.4ghz en DFS bij mijn wifi instellingen op mijn tv. Daarna heb ik opgezocht wat DFS is, bleek 5GHZ te zijn.

Waarom hebben ze voor zo'n omschrijving gekozen? Werkt het toch anders dan de standaard 5GHZ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7ic13qmLty3QpLxIYNwU__Efqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JPhuOQweW1WDavWJHBCffWNY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 29-11-2025 23:59 ]

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:46

Zenix

BOE!

ikweethetbeter schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 12:33:
"Mijn" ervaring (heb 'm zelf niet, maar mijn schoonouders wel) is dat het niet zo soepel is als de Ziggo Next Mini.
Dat klopt. Mijn ouders kijken veel tv, en stappen elk jaar over. Op dit moment is dit het beste qua TV volgens hun.

1. Ziggo
2. KPN
3. Odido

Odido had beter beeldkwaliteit toen het nog Vodafone Thuis was. De nieuwe platformen geven meer mogelijkheden, maar zijn langzamer en met lagere bitrate dan vroeger.

• Hoogheid
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03:59
Olaf van der Spek schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:38:
Hoe zet ik WPS uit? De knop is grayed-out..

[Afbeelding]
WPS lijkt al uitgeschakeld te zijn als ik jouw screenshot bekijk. Klopt jouw vraag wel?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoogheid schreef op zondag 30 november 2025 @ 08:59:
[...]

WPS lijkt al uitgeschakeld te zijn als ik jouw screenshot bekijk. Klopt jouw vraag wel?
Schakelaar naar rechts is aan, naar links is uit, toch?

Zo niet, dan is mijn vraag, hoe zet ik het aan?

[ Voor 8% gewijzigd door Olaf van der Spek op 30-11-2025 09:58 ]

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:58
Farabi schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 23:57:
Ik kan kiezen tussen 2.4ghz en DFS bij mijn wifi instellingen op mijn tv. Daarna heb ik opgezocht wat DFS is, bleek 5GHZ te zijn.

Waarom hebben ze voor zo'n omschrijving gekozen? Werkt het toch anders dan de standaard 5GHZ?

[Afbeelding]
Het lijkt erop dat de firmware programmeur een beetje te creatief is geweest.
DFS staat voor Dynamic Frequency Selection. Op bepaalde 5Ghz kanalen is vereist dat de router eerst vaststelt dat er op dat kanaal geen radar of iets dergelijks actief is. (Zie https://www.asus.com/nl/support/faq/1045936/)

• torretje2012
Olaf van der Spek schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:11:
[...]

Zij regelen die sim niet eens gratis voor je?
Er word een sim geboden te betalen die vergoed word op de volgende factuur zodat je gelijk weer online bent. Versturen met postnl gaan weer dagen overheen, beats the purpose right?
Olaf van der Spek schreef op zondag 30 november 2025 @ 09:57:
[...]

Schakelaar naar rechts is aan, naar links is uit, toch?

Zo niet, dan is mijn vraag, hoe zet ik het aan?
Misschien is een betere vraag, weet je wat WPS is? Permanent aanzetten kan je net zo goed je wachtwoord van je wifi afhalen.

[ Voor 33% gewijzigd door torretje2012 op 30-11-2025 11:08 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
torretje2012 schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:03:
Misschien is een betere vraag, weet je wat WPS is? Permanent aanzetten kan je net zo goed je wachtwoord van je wifi afhalen.
Ja, dat weet ik. Het hoeft ook niet permanent aan, ik wil slechts weten hoe ik het aan en uit zet.

• Romborum
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 08-12 20:10
Sinds een paar dagen is mijn connectie met de soundbar steeds weg . Tv en soundbar werken prima, maar odido tv box is onvindbaar.

Alleen stekker uit de soundbar halen werkt. De soundbar heb ik nu een paar weken zonder probleem, maar nu opeens de laatste dagen dit probleem. Plots gekomen. Wie heeft de tip?

Ik heb arc al uitgeschakeld staan, helpt niets

• torretje2012
Olaf van der Spek schreef op zondag 30 november 2025 @ 14:43:
[...]

Ja, dat weet ik. Het hoeft ook niet permanent aan, ik wil slechts weten hoe ik het aan en uit zet.
*knip* mag een maatje minder bot.

Op de zyxel zit een WPS knop, deze druk je in. Daarna blijft de modem 2minuten in de WPS stand staan, in deze tijd druk je op je andere apparaat (bijv de wifi+) ook op de WPS knop en dan zullen beide apparaten draadloos hun ssid/password uitwisselen.
Romborum schreef op zondag 30 november 2025 @ 14:53:
Sinds een paar dagen is mijn connectie met de soundbar steeds weg . Tv en soundbar werken prima, maar odido tv box is onvindbaar.

Alleen stekker uit de soundbar halen werkt. De soundbar heb ik nu een paar weken zonder probleem, maar nu opeens de laatste dagen dit probleem. Plots gekomen. Wie heeft de tip?

Ik heb arc al uitgeschakeld staan, helpt niets
De laatste paar firmwares hebben in een heel select aantal gevallen dat de handshake niet goed gaat, word vaak opgelost door een factory reset uit te voeren (terwijl box aan staat, 20s+ een tandenstoker in z'n resetgat)

[ Voor 41% gewijzigd door rens-br op 30-11-2025 22:41 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Zullen we het vriendelijke houden?

• maartendd
  • Registratie: September 2012
kromme schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:39:
Welke lijn heb je gebeld sinds vrijdag onderstaand proces voor de 3e keer gedaan.

Bel met de opzeglijn andere kanalen kunne dit niet. Geef aan wil nieuw abbo met de nieuwe kortingen middels huidige opzeggen en nieuwe op zelfde datum. Dit is geen probleem maar alleen de mensen bij opzeggen kunnen dit administratief doen.

Afgelopen vrijdag ochtend was signaal er af, en toen de monteur kwam (nieuwe media converter ont) was alles weer up en running op de zelfde dag.

Vroeger stuurde ze de spullen eerder op dan kon ik dat zelf doen ivm eigen materiaal maar nu levert de monteur de spullen.

Nu weer 2gb internet only voor 10 euro eerste 12mnd daarna iets van 40 euro)

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-12 18:14

Zalmanman

So long,

ikweethetbeter schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 12:33:
Ligt in mijn ervaring ook deels aan het modem. Ik heb mijn Zyxel T-56 en Huawei ONT vervangen door een FRITZ!Box 5590 XGS-PON en sindsdien is zappen en zo een stuk vlotter. Ligt IIRC aan een betere implementatie van IGMP waardoor de multicast streams wat beter gaan. Allemaal nog wel met wifi dus dat zal ook niet helpen, maar toch. Het verschil is duidelijk.

and thanks for all the fish.

• Muis666
Zalmanman schreef op maandag 1 december 2025 @ 07:54:
[...]

Ligt in mijn ervaring ook deels aan het modem. Ik heb mijn Zyxel T-56 en Huawei ONT vervangen door een FRITZ!Box 5590 XGS-PON en sindsdien is zappen en zo een stuk vlotter. Ligt IIRC aan een betere implementatie van IGMP waardoor de multicast streams wat beter gaan. Allemaal nog wel met wifi dus dat zal ook niet helpen, maar toch. Het verschil is duidelijk.
Gebruikt Odido nog multicast? Ik dacht dat ze helemaal over waren naar unicast...

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-12 18:14

Zalmanman

So long,

Muis666 schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:31:
[...]

Gebruikt Odido nog multicast? Ik dacht dat ze helemaal over waren naar unicast...
Het kan heel goed zijn dat ik die twee door elkaar haal, ik ben niet helemaal thuis in de materie. Het is in ieder geval één van de casts...

and thanks for all the fish.

• Greatsword
  • Niet online
Nog even wat vragen over TV van Odido, als je kiest voor geen Mediabox kan je wel gewoon kijken via de Odido app op bijvoorbeeld een AppleTV las ik.

Kan dat ook gewoon op meerdere apparaten tegelijkertijd als je bijvoorbeeld 2 TV's hebt? Werkt het ook als je verbonden met een niet Odido netwerk dus als je de AppleTV bijvoorbeeld meeneemt op de camping of hotel/ vakantie etc.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Greatsword schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:08:
Nog even wat vragen over TV van Odido, als je kiest voor geen Mediabox kan je wel gewoon kijken via de Odido app op bijvoorbeeld een AppleTV las ik.

Kan dat ook gewoon op meerdere apparaten tegelijkertijd als je bijvoorbeeld 2 TV's hebt? Werkt het ook als je verbonden met een niet Odido netwerk dus als je de AppleTV bijvoorbeeld meeneemt op de camping of op vakantie etc.
Ja dat kan hoor, wij hebben meerdere Apple TV's met de Odido TV app en dat werkt ook tegelijkertijd.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• optimist1965
  • Registratie: September 2016
  • Niet online
Greatsword schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:08:

Kan dat ook gewoon op meerdere apparaten tegelijkertijd als je bijvoorbeeld 2 TV's hebt? Werkt het ook als je verbonden met een niet Odido netwerk dus als je de AppleTV bijvoorbeeld meeneemt op de camping of hotel/ vakantie etc.
Op de website van Odido vind je de gevraagde informatie. Afhankelijk van je wensen zou een andere optie de Canal+ service kunnen zijn. Die gebruik ik zelf naar tevredenheid.

• Greatsword
  • Niet online
optimist1965 schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:25:
[...]

Op de website van Odido vind je de gevraagde informatie. Afhankelijk van je wensen zou een andere optie de Canal+ service kunnen zijn. Die gebruik ik zelf naar tevredenheid.
Ah, daar zat het verstopt. Zat al bij de bestel pagina en daar was het niet zo uitgebreid ;)

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb sinds een week 2 Gb/s glas van Odido met tv via de app. Dit bevalt goed, op tv kijken via een browserscherm na. Het blijkt namelijk dat je in de programmagids niet horizontaal kunt scrollen, zowel onder Windows als MacOS en ongeacht welke browser. Je kunt dus alleen per zender het programma selecteren en bekijken dat op dit moment wordt uitgezonden, terwijl terugkijken nu juist de functionaliteit is die ik wil gebruiken.

Ik zag op het Odido-forum hier een topic over en het zou op de support-onderzoekslijst staan maar de eerste deadline om dit op te pakken is inmiddels al verstreken zonder dat ze er überhaupt aan toegekomen zijn.

Zijn er andere tweakers die dit probleem ook hebben met horizantaal scrollen in de programmagids in een webbrowser?

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Wat een boefjes bij Odido. Inmiddels al een maand of 8 klant en ik was ietwat lui om te verlengen of bellen, dus krijg nu een mailtje of ik niet gebruik wil maken van het verlengaanbod...

1Gbps + TV
Looptijd 2 jaar; eerste 10 maanden 37,50 en daarna 52,50 (heb ook mob. abbo lopen dus -5€).
Looptijd 1 jaar; eerste 4 maanden 38,50 en daarna 53,50 per maand...

Die extra euro voor de kortere looptijd is nieuw, was voorheen toch niet?

'Nieuwe klant' 1 jaar; 6 maanden 26,00 en daarna 53,50...
'Nieuwe klant' 2 jaar; 12 maanden 25,00 en daarna 52,50...

Zo jammer dat ze bestaande klanten niet willen behouden.. helaas zijn er op dit moment ook geen goede deals bij KPN/Ziggo of andere concullega's.

[ Voor 23% gewijzigd door Lord_Dain op 01-12-2025 17:08 ]

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:32
Lord_Dain schreef op maandag 1 december 2025 @ 17:02:
Wat een boefjes bij Odido. Inmiddels al een maand of 8 klant en ik was ietwat lui om te verlengen of bellen, dus krijg nu een mailtje of ik niet gebruik wil maken van het verlengaanbod...

1Gbps + TV
Looptijd 2 jaar; eerste 10 maanden 37,50 en daarna 52,50 (heb ook mob. abbo lopen dus -5€).

Zo jammer dat ze bestaande klanten niet willen behouden.. helaas zijn er op dit moment ook geen goede deals bij KPN/Ziggo of andere concullega's.
Even met ze bellen (opzeglijn) 😉

2022 XC40 MY23 P6 Plus

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:45
Opzeglijn heb ik ook geprobeerd alleen komen ze met de zelfde aanbieding

• Lord_Dain
  • Nu online
Samplex schreef op maandag 1 december 2025 @ 17:15:
Opzeglijn heb ik ook geprobeerd alleen komen ze met de zelfde aanbieding
Ik heb best goede ervaringen met 'opzeggen.... '
Volgens mij is het vooral de intentie van het gesprek. Je belt om op te zeggen en dat betekent dat je ook echt opzegt als ze niet happen. Ze moeten het geloven. Zo werkte dat iig bij XS4All en KPN indertijd. Trappen ze daar bij Odidooo niet in?
Vaak had ik dan als argument 'ik stap over naar Ziggo want ik bespaar 250 euro per jaar met de aanbieding'.. als je ze geen context geeft denken ze volgens mij ook eerder 'dat is weer zon klant die korting wil' dan dat ze echt denken dat je het serieus meent.

• maartendd
  • Registratie: September 2012
Lord_Dain schreef op maandag 1 december 2025 @ 17:22:
[...]

Ik heb best goede ervaringen met 'opzeggen.... '
Volgens mij is het vooral de intentie van het gesprek. Je belt om op te zeggen en dat betekent dat je ook echt opzegt als ze niet happen. Ze moeten het geloven. Zo werkte dat iig bij XS4All en KPN indertijd. Trappen ze daar bij Odidooo niet in?
Vaak had ik dan als argument 'ik stap over naar Ziggo want ik bespaar 250 euro per jaar met de aanbieding'.. als je ze geen context geeft denken ze volgens mij ook eerder 'dat is weer zon klant die korting wil' dan dat ze echt denken dat je het serieus meent.
Me to nu voor de 3e keer prima gegaan.
Alternatief is opzeggen en op je vrouw der naam wel zelfde adres nieuw abbo afsluiten op zelfde dag in laten gaan. Zou ook uit ervaring van collega ook werken.

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Lord_Dain schreef op maandag 1 december 2025 @ 17:02:

1Gbps + TV

Nee. Die euro meer voor een jaar contract kreeg ik van de week bij verlenging ook voor mijn kiezen.

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-12 21:55

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Heb zojuist via SMS een phising poging ontvangen alsof het van Odido zelf is gekomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dvm582LclLV6IEN2eQFOkx2Ce2M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pRAzwT3x9AxKrEs5pyZJDqqv.png?f=user_large
Ga a.u.b. niet naar od-gvs.com en al helemaal niet daar de gegevens invullen waar ze om vragen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wFv-m_pepEsGgJuRElcdG_LwlXc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MJMEBri0uAlDQsrugAGi4ZIr.png?f=fotoalbum_large

Mocht iemand zich vervelen vanavond dan kun je wellicht deze malafide site vervuilen met nutteloze data.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:40

Zorian

What the fox?

Omgeving Utrecht volledig verlies van alle diensten, nog meer mensen? Glasvezel en mobiel allebei volledig uit de lucht, vezel is donker en mobiel 0 bereik. Zit nu op 2e simkaart via KPN netwerk om toch nog online te zijn.

//Edit: We zijn weer terug, lag er toch even tijdje uit. Merkte ook forse packetloss op enkele minuten voordat het eruit klapte.

[ Voor 22% gewijzigd door Zorian op 03-12-2025 01:21 ]

• jongetje
Ik mag hopen dat je niet in de vezel hebt gekeken, dat is erorm slecht voor je ogen. Daarnaast zie je geen zichtbaar licht uit de vezel komen, ook niet als deze actief is.

• Zorian

Zorian

What the fox?

jongetje schreef op woensdag 3 december 2025 @ 07:17:
[...]

Ik mag hopen dat je niet in de vezel hebt gekeken, dat is erorm slecht voor je ogen. Daarnaast zie je geen zichtbaar licht uit de vezel komen, ook niet als deze actief is.
Ik werk zelf met glasvezel. ;) Gelukkig laat ik de SFP+ module mij dat vertellen met o.a. de TX/RX values.

Overigens kan je het wel zien, als je via de camera van bijvoorbeeld je mobiel kijkt. Is echter niet heel goed voor je camera en raad het mensen ook niet aan om te doen tenzij je weet wat je doet.

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Louw Post

Cerenas

Zorian schreef op woensdag 3 december 2025 @ 01:10:
Omgeving Utrecht volledig verlies van alle diensten, nog meer mensen? Glasvezel en mobiel allebei volledig uit de lucht, vezel is donker en mobiel 0 bereik. Zit nu op 2e simkaart via KPN netwerk om toch nog online te zijn.

//Edit: We zijn weer terug, lag er toch even tijdje uit. Merkte ook forse packetloss op enkele minuten voordat het eruit klapte.
Sowieso storing mobiel in veel regio's als ik het mobiele topic zie. Gelukkig geen issues met het internet thuis hier.
[Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie

• Zorian

Zorian

What the fox?

Louw Post schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:53:
[...]

Sowieso storing mobiel in veel regio's als ik het mobiele topic zie. Gelukkig geen issues met het internet thuis hier.
[Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
Paar uur later, maar zou me weinig verbazen als het gerelateerd is.

• Lord_Dain
  • Nu online
Dit is al best wel de zoveelste storing dit jaar bij Odido. Iemand die geturfd heeft?

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-12 12:21
Omgeving Zaanstreek.. bellen gaat wel alleen uit m’n modem komt nog maar 90Mbs.. heb een 400 Mbs glasvezel abonnementje. Rebooten doet ook niets. Lijkt alsof het geknepen wordt ofzo.. jullie ook zoiets?

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:31
Lord_Dain schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:03:
Dit is al best wel de zoveelste storing dit jaar bij Odido. Iemand die geturfd heeft?
Ja. Nul (0, zero) stuks sinds december vorig jaar.

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Lord_Dain schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:03:
2x kortstondig met mobiel en 1x een paar uur met glasvezel, valt bij mij dus reuze mee.
Queros schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:11:
Omgeving Zaanstreek.. bellen gaat wel alleen uit m’n modem komt nog maar 90Mbs.. heb een 400 Mbs glasvezel abonnementje. Rebooten doet ook niets. Lijkt alsof het geknepen wordt ofzo.. jullie ook zoiets?
Geen last van regio Alkmaar

[ Voor 37% gewijzigd door DON PAPA op 03-12-2025 16:23 ]

• Lord_Dain
  • Nu online
Hier ook nergens last van, maar ik neem alleen glasvezel internet af via KPN wholesale / reggefiber.
Als je echter hoort hoe vaak er (regionaal) storingen zijn geweest dit jaar. Een snelle recap op basis van tweakers artikelen;
15-16 juni DNS issues
17 juni Zeeland, R'dam, N-Holland bereik issues
25 juni meerdere storingen mobiel netwerk
1 augustus, deel klanten 15 uur offline
17 november, instabiliteit mobiele netwerk
3 december, storing 5G netwerk.
4 december, storing na onderhoud (regio Deurne)

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 04-12-2025 14:34 ]

• DjoeC
Lord_Dain schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:45:
Hier ook nergens last van, maar ik neem alleen glasvezel internet af via KPN wholesale / reggefiber.
Als je echter hoort hoe vaak er (regionaal) storingen zijn geweest dit jaar. Een snelle recap op basis van tweakers artikelen;
15-16 juni DNS issues
17 juni Zeeland, R'dam, N-Holland bereik issues
25 juni meerdere storingen mobiel netwerk
1 augustus, deel klanten 15 uur offline
17 november, instabiliteit mobiele netwerk
3 december, storing 5G netwerk.
Hmm, met 1 miljoen+ internet klanten en een stuk of 6-8 miljoen mobiele klanten vind ik het aantal storingen best wel meevallen. Denk ook aan Vodafone storingen waardoor meldkamers niet operationeel waren etc. Enneh, 1.000 of 10.000 klagers vallen percentage gewijs natuurlijk gewoon in de ruis - behalve op internet waar ze tijdens een storing (!!!!!) nog steeds hun gal kunnen spuwen.

Ik vind t allemaal wel meevallen, voor mij zijn en waren ze een solide provider. Alleen jammer van het heel af en toe wisselende IP adres, maar da's geen storing.

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:09
Zorian schreef op woensdag 3 december 2025 @ 01:10:

Heb je toevallig een mail ontvangen over werkzaamheden in de buurt?

• Zorian

Zorian

What the fox?

theblindman schreef op woensdag 3 december 2025 @ 21:43:
[...]

Heb je toevallig een mail ontvangen over werkzaamheden in de buurt?
Nee, geen mail gehad. Tijdens en vlak na de storing gecontroleerd op de storingspagina maar ook daar was niets bekend.

Wat me ook opviel, ik heb een Ripe Atlas probe zowel in mijn lokale netwerk als in het datacenter waar veel ((inter)nationale) verbindingen samen komen, en het viel mij net op dat beide probes op ongeveer dezelfde tijd offline zijn gegaan en weer terug kwamen.

[ Voor 45% gewijzigd door Zorian op 03-12-2025 22:05 ]

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:09
Zorian schreef op woensdag 3 december 2025 @ 22:03:
[...]

Nee, geen mail gehad. Tijdens en vlak na de storing gecontroleerd op de storingspagina maar ook daar was niets bekend.

Wat me ook opviel, ik heb een Ripe Atlas probe zowel in mijn lokale netwerk als in het datacenter waar veel ((inter)nationale) verbindingen samen komen, en het viel mij net op dat beide probes op ongeveer dezelfde tijd offline zijn gegaan en weer terug kwamen.
Dat is wel opmerkelijk ja. Ik vroeg het omdat ik zelf wel mails heb ontvangen over onderhoud vanaf 01:00 's nachts:
- Een mail op 1 december over onderhoud in de ochtend van 3 december
- Een mail op 2 december over onderhoud in de ochtend van 4 december

Ben benieuwd of het vannacht weer raak is bij jou :)

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19:36
Ik heb ook een mail gehad dat er onderhoud gedaan zou worden vannacht tussen 01.00 en 7.00u. Het internet was vannacht inderdaad uit l gegaan en is nog steeds niet in de lucht.... Ook niet na herstart van het glasvezel kastje en mijn UCG Ultra.
Woon in Z-O Brabant.

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:07
Prins32 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 07:52:
Ik heb ook een mail gehad dat er onderhoud gedaan zou worden vannacht tussen 01.00 en 7.00u. Het internet was vannacht inderdaad uit l gegaan en is nog steeds niet in de lucht.... Ook niet na herstart van het glasvezel kastje en mijn UCG Ultra.
Woon in Z-O Brabant.
Exact hetzelfde hier. Ik ga zo maar eens met ze bellen.

Update: er is een storing in de regio van Deurne in zuid-oost brabant.

[ Voor 7% gewijzigd door PTish op 04-12-2025 08:32 ]

YASH! - Yet Another Smart Home

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:09
PTish schreef op donderdag 4 december 2025 @ 08:06:
[...]

Exact hetzelfde hier. Ik ga zo maar eens met ze bellen.

Update: er is een storing in de regio van Deurne in zuid-oost brabant.
Hier in Liessel is het ook nog steeds offline. Jammer dat de storing pagina van Odido aangeeft dat er geen problemen zijn.

Edit: ondertussen geeft de website wel de storing aan

[ Voor 7% gewijzigd door Patrlck op 04-12-2025 08:58 ]

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-12 00:47
Deurne ook...

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Bij deze mede-Deurnenaar ook down. :p De Dream Machine zei:
Internet Connection WAN1 (Odido Netherlands) is down: 02:00:20
Internet Connection WAN1 (Odido Netherlands) is restored 02:25:01
Internet Connection WAN1 (Odido Netherlands) went offline 02:32:18
Internet Connection WAN1 (Odido Netherlands) is restored 02:32:18
Internet Connection WAN1 (Odido Netherlands) is down 03:04:39
En toen stopte het...

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-12 13:45
Deurne hier. Ik ben blij dat ik hier toch even ben gaan kijken, ik was mijn ONT kastje voor de derde keer aan het resetten… sterkte allemaal!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Goh wat een hoop dorpsgenoten hier. O+
Bij ons in Vlierden ook nog steeds plat, ik wilde gaan bellen maar als jullie dat voor me willen doen, dan graag. :*)

Nomen nescio

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Bra-Jo schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:00:
Goh wat een hoop dorpsgenoten hier. O+
Bij ons in Vlierden ook nog steeds plat, ik wilde gaan bellen maar als jullie dat voor me willen doen, dan graag. :*)
De storing is al onderkend, dus bellen hoeft niet meer.

• Woefdram
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08-12 15:12
Ik ben inmiddels overgestapt naar KPN en dat werkt uitstekend. De hoofdreden voor mij was eigenlijk dat ik overdag wel heel snel internet had maar dat om de één of andere voor mij duistere reden 's-avonds de downloadsnelheid enorm afnam. Dat was voor mij wel de reden om uit te kijken naar een andere provider.

• chopke84
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-12 12:22
Helaas heeft Odido in Deurne nog steeds storing sinds 4:44. Fijn een gepland onderhoud

• chopke84
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-12 12:22
Odido weer in de lucht (Deurne) sinds 13:25

• Lord_Dain
  • Nu online
Ik heb hier sinds mijn laatste IP lease refresh een hoop gezeik met google en andere prompts dat er vanaf mijn IP verdacht verkeer af zou komen. Wat natuurlijk BS is omdat dit puur komt omdat degene die hiervoor dit IP had mogelijk dingen heeft gedaan die het daglicht niet kunnen verdragen. Andere hier wel eens last van gehad? Is dat iets om aan te kaarten bij Odido zodat ze dit IP tijdelijk kunnen blokkeren in de DHCP oid?
edit: dit is voor mij wel een showstopper en reden om niet terug te keren bij Odido, dat je IP verandert okee, vervelend maar is mee te leven, maar dat je dan een blacklisted / verdacht IP krijgt van een of andere script kiddie? whats next, politie aan de deur, meneer volgens een melding komt er vanaf uw IP verdacht verkeer. Dan moet ik aan gaan tonen dat het aan Odido ligt?

[ Voor 30% gewijzigd door Lord_Dain op 04-12-2025 14:38 ]

• DjoeC
Woefdram schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:27:
Ik ben inmiddels overgestapt naar KPN en dat werkt uitstekend. De hoofdreden voor mij was eigenlijk dat ik overdag wel heel snel internet had maar dat om de één of andere voor mij duistere reden 's-avonds de downloadsnelheid enorm afnam. Dat was voor mij wel de reden om uit te kijken naar een andere provider.
Dit snap ik niet. Odido is toch geen download hoster?

• DjoeC
Lord_Dain schreef op donderdag 4 december 2025 @ 14:36:
Ik heb hier sinds mijn laatste IP lease refresh een hoop gezeik met google en andere prompts dat er vanaf mijn IP verdacht verkeer af zou komen. Wat natuurlijk BS is omdat dit puur komt omdat degene die hiervoor dit IP had mogelijk dingen heeft gedaan die het daglicht niet kunnen verdragen. Andere hier wel eens last van gehad? Is dat iets om aan te kaarten bij Odido zodat ze dit IP tijdelijk kunnen blokkeren in de DHCP oid?
edit: dit is voor mij wel een showstopper en reden om niet terug te keren bij Odido, dat je IP verandert okee, vervelend maar is mee te leven, maar dat je dan een blacklisted / verdacht IP krijgt van een of andere script kiddie? whats next, politie aan de deur, meneer volgens een melding komt er vanaf uw IP verdacht verkeer. Dan moet ik aan gaan tonen dat het aan Odido ligt?
Je bedoelt dat je van google captcha's moet invullen? Yep, heb ik ook een hele tijd gehad. Ik vermoed dat t iets te maken heeft dat mijn IP adres geen hostnaam kent maar weet dat niet zeker. Op een gegeven moment was het voorbij en verrek, eergisteren weer een aantal keren die Google captja gehad ondanks dat het IP nummer niet gewijzigd was. Vandaag trouwens niet. "Soms" denk ik ook dat het iets te maken heeft met de zoekopdrachten die je geeft, ik ga altijd via de adresbalk. En nee, ik verwacht niet dat Odido daar iets mee kan of wil doen.

O ja, en ik bewaar geen cookies, 15 seconden nadat Google gesloten is zijn de cookies weg.

[ Voor 3% gewijzigd door DjoeC op 04-12-2025 15:30 ]

• Muis666
DjoeC schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:25:
[...]

Dit snap ik niet. Odido is toch geen download hoster?
Taak van een provider is wel om te zorgen dat zijn eigen infra en zijn connectiviteit naar het intranet niet vol loopt met verkeer. Ik heb in dit topic vaker klachten gelezen over inzakkende snelheid, dus Odido lijkt hier wat lakser in te zijn dan andere providers.

(En ik snap dat consumentenlijnen overboekt zijn. Maar als dit structureel elke avond gebeurt is er wel iets mis)

[ Voor 11% gewijzigd door Muis666 op 04-12-2025 15:51 ]

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Muis666 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:49:
[...]
Ik heb in dit topic vaker klachten gelezen over inzakkende snelheid, dus Odido lijkt hier wat lakser in te zijn dan andere providers.
Volgens mij ging dat (lage snelheid in de avonduren) altijd om klanten die via het KPN netwerk zaten met een bepaald type ONT, en Odido heeft dat probleem alweer een tijdje terug opgelost.

• Woefdram
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08-12 15:12
Muis666 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:49:
[...]

Taak van een provider is wel om te zorgen dat zijn eigen infra en zijn connectiviteit naar het intranet niet vol loopt met verkeer. Ik heb in dit topic vaker klachten gelezen over inzakkende snelheid, dus Odido lijkt hier wat lakser in te zijn dan andere providers.

(En ik snap dat consumentenlijnen overboekt zijn. Maar als dit structureel elke avond gebeurt is er wel iets mis)
Ja was bijna elke avond en dus structureel. Odido was ook de eerst glasvezelaanbieder in ons appartementencomplex en er zijn toen veel mensen overgestapt van het dure Ziggo.

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-12 14:28
Queros schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:11:
Een cap van 90mbps duidt vaak op een defecte netwerkkabel/slechte patch ofzo.

• Queros
  • Laatst online: 05-12 12:21
HansMij schreef op donderdag 4 december 2025 @ 22:21:
[...]

Een cap van 90mbps duidt vaak op een defecte netwerkkabel/slechte patch ofzo.
Nou het toeval bleek.. op het zelfde moment als de storingen.. stopte mijn Switch ermee haha

• Sende115
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19:50
rens-br schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:33:
[...]

Ja bent voor zover de eerste die het aangeeft, dus volgens mij is dit wel iets nieuws ja.
Ondertussen de knoop doorgehakt en een bestelling geplaatst welke in de 3e week van januari opgeleverd gaat worden.
(Verlengaanbod vanuit KPN was zeer karig met slechts 3 maanden €5 korting, Zelfs in WBA-gebied leverde de overstap een besparing van bijna €200 op, op jaarbasis (1-jarig 1Gbit pakket + basis TV).)

Wederom kon ik kiezen voor een Doe-Het-Zelf installatie.
Ben wel benieuwd of ik omgezet ga worden van AON naar XGSPON (gezien KPN hier nu 4Gb/s beschikbaar heeft), de tijd zal het leren.

Bij interesse kan ik het verloop van de oplevering en installatie in dit topic delen.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:30
Lord_Dain schreef op donderdag 4 december 2025 @ 14:36:
Kun je het modem er niet eens een nachtje uittrekken en hopen op een nieuwe IP adres?

• menonv
  • Laatst online: 18:20

menonv

Beunhazerij?

Ben nu al 3 jaar verder en nog steeds hetzelfde IP. Heb hem zelfs vastgezet in de Unifi Dream Machine die ik heb.... gewoon erdoorheen drukken :P
Ligt misschien aan via welke aanbieder / netwerk je zit? Hier (Zuid limburg) zitten we op Reggefiber kasten en komt eigenlijk de uplink dus van KPN....

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
menonv schreef op maandag 8 december 2025 @ 11:13:
Ben nu al 3 jaar verder en nog steeds hetzelfde IP. Heb hem zelfs vastgezet in de Unifi Dream Machine die ik heb.... gewoon erdoorheen drukken :P
Ligt misschien aan via welke aanbieder / netwerk je zit? Hier (Zuid limburg) zitten we op Reggefiber kasten en komt eigenlijk de uplink dus van KPN....
Hier wisselt het IP inmiddels als mijn router al een uurtje van de stroom afgeweest is.

• DjoeC
rens-br schreef op maandag 8 december 2025 @ 11:24:
[...]

Hier wisselt het IP inmiddels als mijn router al een uurtje van de stroom afgeweest is.
Mijn router hangt (met de switch, een Raspi en Zigbee) aan een UPS. Ik wil eigenlijk dat de boel gewoon blijft werken. Alleen bij een firmware update van de Fritzbox gaat de boel 3 minuten offline.

Mijn IP adres heb ik nu sinds maart 2024 (1x wissel). In januari wordt t een KPN IP adres maar ook KPN geeft geen garantie meer op vast IP.
menonv schreef op maandag 8 december 2025 @ 11:13:
Dat laatste hoeft zeker niet zo te zijn. Odido is een partij die in een heel groot deel van de Reggefiber wijkkasten/PoP's eigen apparatuur heeft staan met een eigen uplink (backhaul/backbone). Daar doet KPN/Reggefiber helemaal niets met het licht op de vezel. Ze verhuren alleen de kale lijn van PoP naar woning en een aantal kale vezels in de ring tussen sommige PoP's.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17:05
Barre73 schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:53:
[...]

Dat laatste hoeft zeker niet zo te zijn. Odido is een partij die in een heel groot deel van de Reggefiber wijkkasten/PoP's eigen apparatuur heeft staan met een eigen uplink (backhaul/backbone). Daar doet KPN/Reggefiber helemaal niets met het licht op de vezel. Ze verhuren alleen de kale lijn van PoP naar woning en een aantal kale vezels in de ring tussen sommige PoP's.
Zij huren ook vezels in de backhaul, niet alleen tussen PoPs

• optimist1965
  • Registratie: September 2016
  • Niet online
Sende115 schreef op zondag 7 december 2025 @ 22:39:
[...]

Wederom kon ik kiezen voor een Doe-Het-Zelf installatie.
Ben wel benieuwd of ik omgezet ga worden van AON naar XGSPON (gezien KPN hier nu 4Gb/s beschikbaar heeft), de tijd zal het leren.

Bij interesse kan ik het verloop van de oplevering en installatie in dit topic delen.
Tijdens mijn recente installatie werd de verbinding omgezet van AON naar XGS-PON, ook bij een 1Gb/s verbinding. Je zou even kunnen controleren of Odido t/m 8Gb/s levert. Is dat zo, dan is er een goede kans dat zij je gaan omzetten. Immers, de apparatuur in de wijkcentrale is dan al beschikbaar. Mocht Odido geen snelheden hoger dan 1Gb/s kunnen leveren op jouw adres, dan lijkt me het ombouwen naar XGS-PON weer wat minder waarschijnlijk.

• Sende115
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19:50
optimist1965 schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:00:
[...]

Tijdens mijn recente installatie werd de verbinding omgezet van AON naar XGS-PON, ook bij een 1Gb/s verbinding. Je zou even kunnen controleren of Odido t/m 8Gb/s levert. Is dat zo, dan is er een goede kans dat zij je gaan omzetten. Immers, de apparatuur in de wijkcentrale is dan al beschikbaar. Mocht Odido geen snelheden hoger dan 1Gb/s kunnen leveren op jouw adres, dan lijkt me het ombouwen naar XGS-PON weer wat minder waarschijnlijk.
Dit lijkt me dan geen WBA maar een ODF (Odido heeft eigen apparatuur in de POP) situatie, In mijn geval heeft KPN 4Gb/s beschikbaar en gaat Odido tot max 1Gb/s. Dit zal denk ik dan afhangen van wat KPN (Netwerk) afdwingt voor levering.

• Lord_Dain
  • Nu online
barrymossel schreef op maandag 8 december 2025 @ 11:00:
[...]

Kun je het modem er niet eens een nachtje uittrekken en hopen op een nieuwe IP adres?
Hele goeie, niet aan gedacht. Smarthome dan wel over de pisang maar ik begrijp van rens-br dat een uurtje al genoeg kan zijn. Zodra ik een nieuw IP krijg, wellicht ook gewoon fixed instellen op mijn firewall aan WAN kant :)

• eelco_v
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:39
eelco_v schreef op woensdag 19 november 2025 @ 16:10:
Laaste update vanuit mijn Oidido soap van de afgelopen ruim twee jaar :

Kreeg deze email, na opnieuw een klachten mail gestuurd te hebben :

" Beste xxx,

Bedankt voor uw bericht.

Ik heb even gekeken naar de opleverscenario van glasvezel op uw adres en nog steeds zijn er geen werkzaamheden. In 2023 werd er een pre-order geplaatst voor u maar helaas moet ik u teleurstellen want het is niet leverbaar. Wat ik vermoed is dat de netwerkbeheerder KPN of ODF is gestopt met dit adres.

Mijn mening: ik vind dat wij dit order moeten annuleren, sorry voor het ongemak en de bloftes die wij hebben gemaakt twee jaar terug.

Met vriendelijke groet,

xxx
Fiber Activation Desk
Odido "

Daarnaast kreeg ik een gemiste oproep mail dat ik moest bellen omdat anders zonder
tegen bericht mijn "pre-order" geschrapt zou worden.
De jonge dame van de helpdesk gaaf te kennen dat in haar systeem stond dat ODF mij meerdere
keren gebeld zou hebben voor een installatie afspraak ... Toen ik aangaf dat ik nooit iets gehoord heb vanuit ODF, behalve dat ik met Zener (onder aannemer) contact moest zoeken, die op hun beurt weer aangaven dat ivbm de AVG ik enkel iinformatie vanuit mijn VVE kon krijgen, heeft ze wederom een melding gemaakt van deze case en opnieuw een aanvraag tot installatie door geschoten naar ODF. In de tussentijd heb ik via een direct contact vanuit Zener directie contact te zoeken met ODF om een en ander ook eens na te vragen.

Eerlijk gezegd doet mij dit alles denken aan dat verjaardag spelletje van mensen op een rij die elkaar een boodschap in het oor moeten fluisteren en dan aan het eind van de rij te horen krijgen van wat er eigenlijk gezegd zou zijn... Ik neem op reis mee :

Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat deze 3 schakels (Oidido-ODF-Zener) uberhaupt kunnen functioneren. Het is vanuit allemaal al twee jaren enkel naar elkaar wijzen en klinklare leugens betreffende de redenen van oponthoud ...

We (wederom) wachten af op de volgende aflevering ... |:(
Het einde komt nog niet in zicht. Ik verwacht zo maar eens een rechtzaak ...

Ik heb enige tijd geleden via Linkedin een aantal mensen gevraagd om hun input/steun.
Tot mijn vreugde reageerde de directeur van Zener Telecom zelf positief. Ik heb toen aangegeven
dat ik wel wilde wachten met de escalatie en hoopvol zou wachten op terugkoppeling vanuit hun service center.
Toen enige tijd daarna, ging het weer mis. Hem wederom aangesproken, nu rechtstreeks, en hij gaf te kennen dat hij een en ander zou uitzoeken... ik hoefde niks te doen .... Laatst mij bekende gegevens was dat Zener Telecom na een schouwing en overleg met VVE een vergunning zou gaan aanvragen bij Gemeente SIttard-Geleen voor een buiten-om-ombouw ... niks meer over gehoord ...
Plots werd ik door Spie gebeld over een glasvezel aansluiting ... na kort gesprek en de door hun geconstateerde chronische gebrek aan informatie in hun systemen wilde ze eerst ruggespraak houden intern.
Kort daarna te horen gekregen dat zij zouden stoppen, mede omdat Zener Telecom ermee bezig zou zijn. Toen doorgegeven aan de directeur en deze vertelde dat ik toch echt bij Spie moest zijn. Na communicatie met Spie bevestigde dat zij contact hadden gehad met Zener Telecom en deze gaven aan dat zij toch het zouden gaan afhandelen. Toen kwam er weer een lange periode van radio stilte.
Afgelopen weken mailingen ontvangen vanuit Oidido dat mijn Tele2 TV zou stoppen per vandaag. Om dit te verhelpen zou ik dan met de gegevens van mijn Oidido account gebruik moeten gaan maken van de Oidido app in de Tele2 setup TV box. Bij meerdere keren controleren in mijn Oidido account kreeg ik telkens foutmeldingen en kon ik dus de inlog gegevens van mijn TV app niet inzien. In contact met de helpdesk werd ik vier !! keer doorverbonden naar diverse afdelingen. Deze vriendelijke dame gaf me aan dat ze mij nu het werkelijke en eerlijke verhaal zou vertellen. Tele2 TV wordt inderdaad voor iedere Tele2 oudklant per direct gestopt, met een niet geheel actieve Oidido klantaccount kun je je inderdaad geen TV inloggegevens dus opvragen, inloggen. Dus rucksichtsloss wordt ik per vandaag direct van het TV afgesloten. Sterker nog wist ze mij te vertellen dat ze al een maandje bezig waren met pro actief Tele2 klant af te sluiten, echter OOK de Internet aansluiting ... De mijne zou op zijn hoogst in January 2026 afgesloten moeten zijn ...

In mijn gang (twee jaar geleden) naar de Geschillen Commissie in de Den Haag, verzekerden zij, de commissie, dat omdat ik geen echt contract had met Oidido , enkel een voor-inteken-lijst, dat ik Oidido niet kon aanspreken op hun "loze" beloften / fouten ... Echter dat ik wel gegarandeerd zou zijn van internet, via de geldende Telecom wetgeving dat ik niet afgesloten zou mogen worden van het internet.
Kennelijk gaat Oidido ervan uit dat hun , in mijn ogen Illigale handelen, geen gevolgen zal hebben.

Ik wacht nu ruim twee jaar op gerechtigheid ,ze zijn nog lang niet van mij af.
Kennelijk is iedere Oud Tele2 klant hier de pisang ... wellicht een collectieve claim indienen ?

Ik houd U zoals mogen verwacht worden, verder op de hoogte van deze 3 wereld country soap betreffende Internet providers _/-\o_

eelcoV

• torretje2012
eelco_v schreef op maandag 8 december 2025 @ 18:29:
[...]

Het einde komt nog niet in zicht. Ik verwacht zo maar eens een rechtzaak ...

Ik heb enige tijd geleden via Linkedin een aantal mensen gevraagd om hun input/steun.
Tot mijn vreugde reageerde de directeur van Zener Telecom zelf positief. Ik heb toen aangegeven
dat ik wel wilde wachten met de escalatie en hoopvol zou wachten op terugkoppeling vanuit hun service center.
Toen enige tijd daarna, ging het weer mis. Hem wederom aangesproken, nu rechtstreeks, en hij gaf te kennen dat hij een en ander zou uitzoeken... ik hoefde niks te doen .... Laatst mij bekende gegevens was dat Zener Telecom na een schouwing en overleg met VVE een vergunning zou gaan aanvragen bij Gemeente SIttard-Geleen voor een buiten-om-ombouw ... niks meer over gehoord ...
Plots werd ik door Spie gebeld over een glasvezel aansluiting ... na kort gesprek en de door hun geconstateerde chronische gebrek aan informatie in hun systemen wilde ze eerst ruggespraak houden intern.
Kort daarna te horen gekregen dat zij zouden stoppen, mede omdat Zener Telecom ermee bezig zou zijn. Toen doorgegeven aan de directeur en deze vertelde dat ik toch echt bij Spie moest zijn. Na communicatie met Spie bevestigde dat zij contact hadden gehad met Zener Telecom en deze gaven aan dat zij toch het zouden gaan afhandelen. Toen kwam er weer een lange periode van radio stilte.
Afgelopen weken mailingen ontvangen vanuit Oidido dat mijn Tele2 TV zou stoppen per vandaag. Om dit te verhelpen zou ik dan met de gegevens van mijn Oidido account gebruik moeten gaan maken van de Oidido app in de Tele2 setup TV box. Bij meerdere keren controleren in mijn Oidido account kreeg ik telkens foutmeldingen en kon ik dus de inlog gegevens van mijn TV app niet inzien. In contact met de helpdesk werd ik vier !! keer doorverbonden naar diverse afdelingen. Deze vriendelijke dame gaf me aan dat ze mij nu het werkelijke en eerlijke verhaal zou vertellen. Tele2 TV wordt inderdaad voor iedere Tele2 oudklant per direct gestopt, met een niet geheel actieve Oidido klantaccount kun je je inderdaad geen TV inloggegevens dus opvragen, inloggen. Dus rucksichtsloss wordt ik per vandaag direct van het TV afgesloten. Sterker nog wist ze mij te vertellen dat ze al een maandje bezig waren met pro actief Tele2 klant af te sluiten, echter OOK de Internet aansluiting ... De mijne zou op zijn hoogst in January 2026 afgesloten moeten zijn ...

In mijn gang (twee jaar geleden) naar de Geschillen Commissie in de Den Haag, verzekerden zij, de commissie, dat omdat ik geen echt contract had met Oidido , enkel een voor-inteken-lijst, dat ik Oidido niet kon aanspreken op hun "loze" beloften / fouten ... Echter dat ik wel gegarandeerd zou zijn van internet, via de geldende Telecom wetgeving dat ik niet afgesloten zou mogen worden van het internet.
Kennelijk gaat Oidido ervan uit dat hun , in mijn ogen Illigale handelen, geen gevolgen zal hebben.

Ik wacht nu ruim twee jaar op gerechtigheid ,ze zijn nog lang niet van mij af.
Kennelijk is iedere Oud Tele2 klant hier de pisang ... wellicht een collectieve claim indienen ?

Ik houd U zoals mogen verwacht worden, verder op de hoogte van deze 3 wereld country soap betreffende Internet providers _/-\o_
Jammer genoeg heb je de verkeerde personen gesproken. Je tele2 ontvanger heeft de odido app gepushed gekregen en bij je gegevens kan je een account aanmaken om de tv inlog op te vragen. Ook de helpdesk had je deze gegevens kunnen geven.

Dit werkt dus alleen als tele2 je gegevens heeft overgestuurd naar odido. Zolang je niet je odidoaanvraag annuleerd zal de tv blijven werken.

Voor je internet online te houden: Hier zal je een modem voor ontvangen, in geval van dsl krijg je een dslmodem welke je zelf omprikt, in geval van glasvezel een mailtje vanuit netwerkbeheer/guidion.

Wil je om wat voor reden dan ook geen odido, dan zal je oude verbinding idd er binnenkort uit gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door torretje2012 op 08-12-2025 19:11 ]

• eelco_v
torretje2012 schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:08:
[...]

Jammer genoeg heb je de verkeerde personen gesproken. Je tele2 ontvanger heeft de odido app gepushed gekregen en bij je gegevens kan je een account aanmaken om de tv inlog op te vragen. Ook de helpdesk had je deze gegevens kunnen geven.

Dit werkt dus alleen als tele2 je gegevens heeft overgestuurd naar odido. Zolang je niet je odidoaanvraag annuleerd zal de tv blijven werken.

Voor je internet online te houden: Hier zal je een modem voor ontvangen, in geval van dsl krijg je een dslmodem welke je zelf omprikt, in geval van glasvezel een mailtje vanuit netwerkbeheer/guidion.

Wil je om wat voor reden dan ook geen odido, dan zal je oude verbinding idd er binnenkort uit gaan.
Hoi,
kijk dit is wat mij feitelijk opbreekt deze afgelopen meer dan twee jaren ...

Ik heb een Oidido account aangemaakt, direct nadat ik dus een melding vanuit Tele2 kreeg.
In dit account kan ik idd een aantal gegevens zien. Onder andere staat er mijn Telefoon abonnement
in en de mogelijkheid om daarin een aan te passen (oa.verlengen eds.) , tevens staat in het account
ook mijn andere gegevens een een internet aansluiting "in oplevering". Wanneer ik de status inkijk staat er dat
de straat nog wordt aangesloten. Er is ook een appart kopje wat je moet indrukken dat de TV inlog gegevens weergeeft. Wanneer ik dus deze panel indruk dan komen er geen klantnummer en pin code te voorschijn maar wel een foutmelding dat er geen gegevens geladen kunnen worden ...

Bij alle 4 de afdelingen gaf men aan dat men mijn klant gegevens niet in hun systemen konden vinden,
allen reageerden verbaasd omdat ze verwachtte dat deze informatie gewoon voorhanden zou moeten zijn geweest. Elke keer gaf men na een korte wacht periode aan, dat ze ze mij zouden doorverbinden met de "juiste" afdeling. Na deze vierde keer kreeg ik de dame aan de lijn die mij de "waarheid" wilde vertellen.
Zij gaf aan dat ze nu een maand bezig waren met actief tele2 klanten af te sluiten van het TV, dat deze meldingen die ik gaf te hebben ook bij meerdere andere klanten gehoord zou zijn door haar en dat ze wist dat
er geen andere oplossing was dan dat ik een andere provider zou moeten zoeken. Toen ik aangaf dat er geen andere glasaansluiting in dit appartement is te krijgen stelde ze voor dat ik bij KPN om een "nieuwe" DSL aansluiting moest vragen en/of Ziggo maar moest gaan vragen.

Zener Telecom heeft nog niet gereageerd , de laatste informatie die ik heb is dat er een bouw vergunning aan de gemeente Sittard gevraagd wordt voor een buiten-om-aansluiting. Eerder deze maand was het ook niet duidelijk of SPIE of Zener Telecom het zouden afhandelen. Voor wat ik nu weet is dat dus Zener Telecom.
ODF geeft vanavond te kennen dat zij enkel aanleggen en niks weten van het schrappen van een provider als Tele2 ...

Ik ga verder met afwachten enzo ...

ps. Ik kan dus echt niet inloggen in de TV app en heb geen TV inlog gegevens maar wel een
deels actief Oidido account via web ... :henk

eelcoV

• menonv

menonv

Beunhazerij?

@eelco_v
Ik werk zelf in Sittard ( Economiestraat ) - en hier is letterlijk en figuurlijk de muur vol geplakt met glasvezel aansluitingen de laatste maanden. alles is hier geweest en heeft, apart natuurlijk, de stoep schots en scheef gegraven en weer teruggelegd, EuroFiber hadden we (KPN StedelijkGlas staat op kabel, witte dikke pvc) en hier zijn ODF (paars) en Glaspoort (oranje) bijgekomen.

Ongeloofelijk het verschil in dezelfde gemeente he... :(
Ze zien dao good in hei in dee verdomde road, "Kump waal" ;( ;(
... in het limburgs: "Ze zijn daar goed in hier bij die verdomde gemeente... komt wel n keertje (nooit)."

[ Voor 9% gewijzigd door menonv op 09-12-2025 11:20 . Reden: vertaling van dialect. ]

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

• jongetje
@menonv Je kunt alleen een zakelijke eurofiber niet vergelijken met consumentenlijnen. Eurofiber zou paars moeten zijn en ODF is Turquoise.

• menonv

menonv

Beunhazerij?

jongetje schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:17:
@menonv Je kunt alleen een zakelijke eurofiber niet vergelijken met consumentenlijnen. Eurofiber zou paars moeten zijn en ODF is Turquoise.
nee helaas...

Wit / Rood Eurofiber ... die hangt al een tijdje...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-JxzrOgRyQsDhPLMRgsedkLLEY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rFKYpRzDabFTzMR1wWxyIRFU.png?f=user_large

Paars ODF

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LyzIYLgmwHxBQQZo77kTBbDs0ZM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TTAcb939DADAdGqEK7Tbpxgh.png?f=user_large

Oranje KPN / Glaspoort ... paar weken terug. Niet lachen want inderdaad rioolpijp kapot gemaakt. ;( 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIJlSkYh-8qyze2v61eIiZmSsSI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mCOSD4JSPdKsck9LkZmQvOfI.jpg?f=user_large

• Muis666
menonv schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:49:
[...]
Oranje KPN / Glaspoort ... paar weken terug. Niet lachen want inderdaad rioolpijp kapot gemaakt. ;( 8)7
Hoe kwamen ze daar achter? Vreemd geurtje uit je router? :+

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:31

Rouwette

Rouwette.com

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wFtSDMFt/IMG-2393.jpg
Poging 2 om de kabel te vinden

Edit:
Kabel gevonden, ze gaan alleen niet schieten...
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Y4M1Swcw/Schermafbeelding-2025-12-10-092228.png

[ Voor 47% gewijzigd door Rouwette op 10-12-2025 09:25 ]

https://www.rouwette.com/

• jongetje
menonv schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:49:
[...]

Wit / Rood Eurofiber ... die hangt al een tijdje...
Wat je ziet is mantelbuis voor ze de glasvezel doorheen hebben geblazen (die witte en rode buisjes). De kabel zelf is blauw als ik op je foto kijk.

• menonv

menonv

Beunhazerij?

jongetje schreef op woensdag 10 december 2025 @ 08:49:
[...]

Wat je ziet is mantelbuis voor ze de glasvezel doorheen hebben geblazen (die witte en rode buisjes). De kabel zelf is blauw als ik op je foto kijk.
Scherp!

• MrIV
  • Laatst online: 18:32
Hier ook een hoop ellende om het glasvezelaansluitpunt het huis in te krijgen n.a.v. mijn aanvraag uit september.

Voor de derde (!) keer is vandaag niemand vanuit Artemis ITS komen opdagen. We hebben nu 4 pogingen ondernomen en hierbij een resumé:
  • 29 september: eerste afspraak. No show!
  • 8 oktober: tweede afspraak: No show!
  • 10 november: derde afspraak. Twee heren waren op tijd. Echter voorzien van nul instructie. Ze vroegen aan mij waar (hun eigen) glasvezel lag. Na de hele stoep in mijn voortuin te hebben omgeploegd zijn ze zonder resultaat na 2 uur graven weer vertrokken. Ze hadden geen idee wat te doen. Na wederom contact met Artemis ITS werd mij beloofd dat de ploeg op 10 december wel voorbereid zou komen.
  • Na uitvraag bij enkele buren en het opvragen van Kadaster informatie moet de glasvezel via de buis met Ziggo of KPN aansluiting het huis in (meterkast). Zo is het bij andere huizen in mijn straat ook gelukt.
  • 10 december: vierde afspraak: no show!
Het feit dat iedere partij (Odido, ODF en ook Artemis ITS) elk met onderaannemers werkt vooralsnog voor mij als nieuwe klant waardeloos. Iedereen wijst naar elkaar (of legt iets vast in een dossier), maar zonder enig resultaat.

Net maar weer Odido, ODF en Artemis ITS een mail verstuurd. Maar eigenlijk geef ik het al op. Heeft iemand wellicht nog een goede tip wat ik zou kunnen doen?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MrIV schreef op woensdag 10 december 2025 @ 14:24:
Heeft iemand wellicht nog een goede tip wat ik zou kunnen doen?
KPN of Ziggo blijven gebruiken?

• MrIV
  • Laatst online: 18:32
Dat zie ik inderdaad ook nog zowat als enige oplossing. Heel die glasvezel markt is verrot :-( Het gekke is dat het bij andere huizen hier in het blok wel gelukt is. Maar dat was volgens mij een andere onderaannemer.

[ Voor 18% gewijzigd door MrIV op 10-12-2025 15:02 ]

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:15

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Of ..
Zo'n 5G doosje van odido gebruiken.
Abonnement op de bibliotheek en je avonden vullen met papieren kennis.
Zelf graven/laten graven.
..

ping 127.212.23.124

• eelco_v
eelco_v schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:05:
[...]

Hoi,
kijk dit is wat mij feitelijk opbreekt deze afgelopen meer dan twee jaren ...

Ik heb een Oidido account aangemaakt, direct nadat ik dus een melding vanuit Tele2 kreeg.
In dit account kan ik idd een aantal gegevens zien. Onder andere staat er mijn Telefoon abonnement
in en de mogelijkheid om daarin een aan te passen (oa.verlengen eds.) , tevens staat in het account
ook mijn andere gegevens een een internet aansluiting "in oplevering". Wanneer ik de status inkijk staat er dat
de straat nog wordt aangesloten. Er is ook een appart kopje wat je moet indrukken dat de TV inlog gegevens weergeeft. Wanneer ik dus deze panel indruk dan komen er geen klantnummer en pin code te voorschijn maar wel een foutmelding dat er geen gegevens geladen kunnen worden ...

Bij alle 4 de afdelingen gaf men aan dat men mijn klant gegevens niet in hun systemen konden vinden,
allen reageerden verbaasd omdat ze verwachtte dat deze informatie gewoon voorhanden zou moeten zijn geweest. Elke keer gaf men na een korte wacht periode aan, dat ze ze mij zouden doorverbinden met de "juiste" afdeling. Na deze vierde keer kreeg ik de dame aan de lijn die mij de "waarheid" wilde vertellen.
Zij gaf aan dat ze nu een maand bezig waren met actief tele2 klanten af te sluiten van het TV, dat deze meldingen die ik gaf te hebben ook bij meerdere andere klanten gehoord zou zijn door haar en dat ze wist dat
er geen andere oplossing was dan dat ik een andere provider zou moeten zoeken. Toen ik aangaf dat er geen andere glasaansluiting in dit appartement is te krijgen stelde ze voor dat ik bij KPN om een "nieuwe" DSL aansluiting moest vragen en/of Ziggo maar moest gaan vragen.

Zener Telecom heeft nog niet gereageerd , de laatste informatie die ik heb is dat er een bouw vergunning aan de gemeente Sittard gevraagd wordt voor een buiten-om-aansluiting. Eerder deze maand was het ook niet duidelijk of SPIE of Zener Telecom het zouden afhandelen. Voor wat ik nu weet is dat dus Zener Telecom.
ODF geeft vanavond te kennen dat zij enkel aanleggen en niks weten van het schrappen van een provider als Tele2 ...

Ik ga verder met afwachten enzo ...

ps. Ik kan dus echt niet inloggen in de TV app en heb geen TV inlog gegevens maar wel een
deels actief Oidido account via web ... :henk
Nieuwste informatie :

vandaag thuis gekomen en gelijk TV aangezet. Hier zijn idd. alle zenders boven 11 niet meer te zien. Er staat een vriendelijke melding dat ik een nummer van Tele2 bellen ... nu we toch bezig zijn heb ik deze gebeld. Tele2 wist mij meer informatie te geven over mijn "uitdaging",
de TV was idd afgesloten en ALLE aanvragen naar Oidido waren gecancelled/verwijderd. Hetgeen ik appart vind daar ik hier nooit om gevraagd heb. Het nogal stellige mannetje gaf mij aan dat ik nu enkel met Tele2 te maken had, niet Oidido. Ik gaf aan dat Tele2 een dochter bedrijf van Oidido is ... hij reageerde : wie betaal je precies ... Tevens gaf hij aan dat tele2 in hun recht staan mijn internet en TV gewoon eenzijdig af te sluiten omdat ze dit al meer dan twee jaar communiceren. Dat ik gevraagd ben in te tekenen ruim 2 jaar gelden bij Oidido dit er niet ter zake volgens hem.

Hij gaf ook aan dat mijn internet uitelijk eind januari afgesloten wordt ....

Net een advies gekregen vanuit het Juridisch loket dat dit verbindings recht betreft en dat ik
waarschijnlijk moeite ga krijgen met enig gelijk ... Zowel Oidido en dus ook Tele2 sluiten mij ongevraagd en eenzijdig af van het internet ... Iedereen zegt dat het geld gaat kosten en niet
zeker is of ik mijn recht krijg en dat ik dus mijn verlies moet nemen.

Ik ga nu eerst wachten wat de Geschillen Commissie nu beoordeeld en tevens ga ik vrijblijvend informatie halen bij een "standaard" advocaten kantoor ...

Het is toch wel erg vaag dat dit soort bedrijven je zo lang aan een lijntje mogen houden,
kennelijk alles mogen doen, en dat niemand zich kennelijk bekommerd om de rechten
van een argeloze consument die "ingetekend" heeft op een voor inteken lijst , een twee
jaar lang te horen krijg dat ze in oplevering zijn, vanuit de geschillen commisie notabene te horen
krijg dat ik nooit van het internet afgesloten mag worden en dat nu kennelijk gewoon toch gaat
gebeuren ...

Wordt vervolgd ... ( als ik nog internet heb)

:(

eelcoV

• Olaf van der Spek
  • Niet online
eelco_v schreef op woensdag 10 december 2025 @ 15:37:
Wordt vervolgd ... ( als ik nog internet heb)

:(
Was Odido Klik & Klaar (of Ziggo) geen (tijdelijke) oplossing?

• torretje2012
Olaf van der Spek schreef op woensdag 10 december 2025 @ 15:44:
[...]

Was Odido Klik & Klaar (of Ziggo) geen (tijdelijke) oplossing?
Gezien eelco de tv nodig heeft en de klik en klaar geen tv odnersteuning heeft... niet echt. Gelukkig weet eelco aan de hand van mijn post hierboven al wat die moet doen om gewoon weer tv te kunnen kijken.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
torretje2012 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 16:15:
Gezien eelco de tv nodig heeft en de klik en klaar geen tv odnersteuning heeft... niet echt.
NLZiet?

• eelco_v
torretje2012 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 16:15:
[...]

Gezien eelco de tv nodig heeft en de klik en klaar geen tv odnersteuning heeft... niet echt. Gelukkig weet eelco aan de hand van mijn post hierboven al wat die moet doen om gewoon weer tv te kunnen kijken.
@ Torretje,

jouw feedback klopt gewoon niet...

het verloop tot aan vandaag :

- september / november 2023 belde voor mij mobiele nummer te verlengen met Odido.
In het gesprek werd aangegeven dat Tele2 ging verdwijnen, ik zou kunnen / moeten
intekenen op een lijst op de Odido website voor een overgang van Tele2 DSL naar Glasvezel
van Odido. Hier netjes een email bevestiging gekregen dat zodra glasvezel geleverd zou worden ik kostenloos overgezet zou worden naar een 1 jarig , geloof euro 30 per maand voor 100 mbit en TV, zeg maar 10 maanden korting daarna geloof ik euro 35/40

- na eerste afzegging van afspraak door onder aannemer na schouwing in geloof april/maart 2022 contact gezocht ( na enkele klachten bij Odido en ODF) met Geschillen commissie.
Hier krijg ik te horen dat het geen juridisch bindend contract is, echter voor inteken liijst.
Odido handeld naar behoren, ik moet gewoon afwachten ... Op direct navraag van mij tijdens zitting met Geschillen Commissie of ik afgesloten zou kunnen worden van het internet, gaf de Geschillen Commissie dat dit de Telecom Wet dit niet toelaat en dat ik ALTIJD een passende oplossing vanuit Odido moet krijgen.,. Hier heb ik dus al die tijd ook op vertrouwd.

- nu krijg ik, na melding op TV Box en bellen met Tele2 te horen dat al mijn aanvragen naar Odido verwijderd zijn / gestopt. Er geen gegevens in Tele2 systemen bestaan voor mijn TV inlog ...
Mijn TV asap helemaal gaat stoppen en dat ik per 29 january 2026 ook geen internet mee zal hebben. Bovendien zegt Tele2 dat ze dit gewoon mogen doen, omdat ze dat al jaren communiceren en ik geen "contact" met Odido heb, omdat ik tele2 betaal.
Als ik aangeef dat Tele2 een dochter maatschappij is van Odido zegt hij dat alles wettelijk correct verloopt ...

Ik heb geen zenders meer > nr 11 , ik heb geen internet meer per 29 january ...

Nogmaals, Torretje, ik ben klaar met mensen die, goed bedoelt, allemaal wat weten te roeptoeteren over wat zij kennelijk ook allemaal beter weten, ik weet en zie wat er deze
twee jaren gebeurt en dat is dat ik niet geholpen wordt ... niks persoonlijks ten opzichte van jou of al die andere personen die ik in deze 2 jaren heb mogen spreken of geloven _/-\o_

eelcoV

• Lord_Dain
  • Nu online
@eelco_v vat dit ajb niet persoonlijk op, maar ik snap niet veel van je verhaal, mis begin en einde maar ik kan wel zien dat je het iig flink fout gaat. Mijn idee; kan je niet gewoon alles wat je hebt opzeggen en voor een andere leverancier gaan? Heb je geen Ziggo? Je kan ook Klik en Klaar met NLziet nemen (hierboven ook al discreet gemeld).. ik heb het idee dat je heel makkelijk deze hele lastige situatie los kan laten door gewoon alles op te zeggen en voor een alternatief te gaan. Misschien krijg je dan niet gelijk, maar dan ben je verlost van deze Tele2-> Odido ellende.
Pagina: 1 ... 132 133 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen