• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:29
RichardQG schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:50:

Hoe lang duurt dit normaal gesproken? Want ik belde met de klantenservice en die verzekerden me dat er vanzelf contact wordt opgenomen voor een afspraak. Maar onderhand zijn we wel al verhuisd en hebben we dus geen internet (5 weken na afsluiten van het abonnement). En ik heb niet zoveel zin om nog maanden zonder internet te zitten.
Ja, dat ligt aan de aannemer of die snel tijd heeft :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:29
Lounge Deluxe schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:38:
Zijn er mensen hier die wel een beter aanbod aan de deur konden bedingen ten opzichte van de Odido website?
Nee, dat wordt op postcode bepaald, daarom krijg jij andere aanbiedingen dan iemand waar het netwerk al jaren ligt of bijv.via KPN of Delta glasvezel wordt geleverd.

Die verkopers zijn om mensen te overtuigen en krijgen daar provisie voor. Ik heb destijds via cashbackxl afgesloten, dan is een deel van die provisie voor mij.

• eelco_v
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10 14:43
Barre73 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 20:56:
[...]

Vaak is het simpeler om bij meerdere buren (met een koopappartement) aan te bellen en te vragen of zij weten wie de VVE contactpersoon is.
Vandaag in de papieren van de notaris gekeken. Het is wel degelijk NVGM, ondanks dat zij
ontkennen ...

Het punt dat ik wil maken is dat kennelijk geen enkele van alle betrokken partijen bereid is om
wat concreets te betekenen en men enkel en alleen naar elkaar wijst ...

Ik heb een tekenlijst "ondertekend" met Oidido ... volgens mijn beleving zou dat enkel mijn contact punt moeten zijn, die ik tevens op haar woord kan vertrouwen. Zij geven te kennen, ook op hun fora, dat zij feitelijk niks/nada kunnen betekenen en dat ik enkel en alleen geduld dien te hebben. Wat mij weer vreemd lijkt opdat ik met hen een contract wil aangaan.
Geschillen commissie stelt mijn klacht in ongelijk ; wacht tot je dood bent, leef je gelukkig nog dan heb je via de telecom wet een passende aansluiting op het net nodig, omdat Oidido met KPN kapt ... Vervolgens moet ik dus maar met ODF communiceren ... deze verwijzen mij echter weer door naar verschillende "afgewerkte" onder aannemers, waarvan deze laatste Zener Telecom BV. volgens ODF rechstreeks contact heeft met de VVE. Zij , Zener, wil / kan mij ivbm vlgs hun niet helpen met deze VVE daar AVG zou dat verbieden ...

Ik houd de reagluurders op de hoogte van eventueel vervolg van dit kafka proces _/-\o_

eelcoV

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:45

DON PAPA

Tweaker-fan

Lounge Deluxe schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:38:
Bij mij kwam net een verkoper van Odido aan de deur om mij een 'speciale' aanbieding van Odido te laten zien voor een glas/tv abo. Dat was echter precies hetzelfde als op de website, en de verkoper kon er ook niet een beter aanbod van maken 8)7
Wees maar blij dat deze verkoper gewoon eerlijk is wat hij je maximaal kan aanbieden, je leest genoeg verhalen dat dit soort deur-verkopers gouden bergen beloven en dat er achteraf helemaal niks van klopt... ;)

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:15
Hallo glasvezelaars! Even een vraagje van een nieuwe Odido Glasvezel klant.

Mijn aansluiting wordt geactiveerd tijdens mijn vakantie, dus ik heb het pakket zelf maar vast aangesloten, kan de Guidion monteur altijd cancellen na de vakantie.

Nu wil ik even checken of ik alles goed heb gedaan.

Er hing nog een oude mediaconverter in de meterkast, deze heb ik weggehaald en de nieuwe mediaconverter aangesloten. Daarna UTP van Mediaconverter naar Zyxel T56 modem, so far so good.

De mediaconverter geeft power en LAN groen, PON is uit, LOS knippert (rood). Is dit correct aangesloten zo? Ik neem aan dat de verbinding dan tot stand gebracht wordt zodra de verbinding vanuit Odido geactiveerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:55
XelaRetak schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:54:
Mijn aansluiting wordt geactiveerd tijdens mijn vakantie, dus ik heb het pakket zelf maar vast aangesloten, kan de Guidion monteur altijd cancellen na de vakantie.
Hier al heel vaak gezegd; die monteur kun je beter niet cancellen! Lees deze post goed door:
rens-br in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Ik neem aan dat de verbinding dan tot stand gebracht wordt zodra de verbinding vanuit Odido geactiveerd wordt.
Foute aanname, de glasvezel moet in de PoP (centrale) fysiek nog aangesloten worden (gepatcht) dat zal de monteur van Guidion waarschijnlijk doen, naast de installatie thuis.

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:15
Onhandig. Dat aansluiten in de meterkast stelt niks voor, want er was voorheen al glasvezel actief.

Nouja, dan maar na de vakantie aansluiten.

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:55
XelaRetak schreef op donderdag 25 september 2025 @ 12:30:
Onhandig. Dat aansluiten in de meterkast stelt niks voor, want er was voorheen al glasvezel actief.
Nouja, dan maar na de vakantie aansluiten.
Je kunt het wel aansluiten, maar het wordt (meestal) pas actief als de monteur op bezoek komt.
Fijne vakantie gewenst.

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
bjusterbaarlik schreef op donderdag 25 september 2025 @ 12:15:
[...]

Foute aanname, de glasvezel moet in de PoP (centrale) fysiek nog aangesloten worden (gepatcht) dat zal de monteur van Guidion waarschijnlijk doen, naast de installatie thuis.
Zoals je hierboven schrijft komt het over alsof er altijd gepatched moet worden. Dit is niet het geval. Mogelijk kan de boel gewoon werkend worden aangesloten, die kans is ook groter wanneer er al glasvezel in de woning lag.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij mij werkte het idd (zoals een paar posts hierboven te lezen) gewoon al vrijwel direct toen ik de boel zelf had aangesloten. Glasvezelaansluiting is nieuw en 2 maand geleden aangelegd. Had dus wel al een mailtje gehad met 'Onze netwerkpartner heeft je nieuwe glasvezelaansluiting in je woning geactiveerd', dus dat is ws. het aansluiten van de kabel in het wijkkastje oid.

Laat de afspraak met de monteur maar wel staan, want las al dat je daarna pas als actief in het systeem komt te staan e.d. Monteur krijgt het dan makkelijk, want ik lees in de bevestigingsmail dat ie ook desgewenst kabels gaat trekken door het huis langs plinten etc. Dan was ie wel even bezig geweest :P

• MrIV
  • Laatst online: 03-10 11:35
jongetje schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:29:
[...]

Nee, dat wordt op postcode bepaald, daarom krijg jij andere aanbiedingen dan iemand waar het netwerk al jaren ligt of bijv.via KPN of Delta glasvezel wordt geleverd.

Die verkopers zijn om mensen te overtuigen en krijgen daar provisie voor. Ik heb destijds via cashbackxl afgesloten, dan is een deel van die provisie voor mij.
Cashbackxl is ideaal. Mooi 45 euro op mijn rekening gestort gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RoRoNL schreef op donderdag 25 september 2025 @ 16:00:
[...]

Zoals je hierboven schrijft komt het over alsof er altijd gepatched moet worden. Dit is niet het geval. Mogelijk kan de boel gewoon werkend worden aangesloten, die kans is ook groter wanneer er al glasvezel in de woning lag.
Aangezien er steeds meer woningen worden aangesloten door KPN en Glaspoort op een point to multipoint PON netwerk hoeft er dus steeds minder gepatcht te worden. Die aansluitingen zijn namelijk 100% voor- gepatcht op de KPN apparatuur. Daar staat ook geen Odido apparatuur om op te patchen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• jongetje
Barre73 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:44:
[...]

Aangezien er steeds meer woningen worden aangesloten door KPN en Glaspoort op een point to multipoint PON netwerk hoeft er dus steeds minder gepatcht te worden. Die aansluitingen zijn namelijk 100% voor- gepatcht op de KPN apparatuur. Daar staat ook geen Odido apparatuur om op te patchen.
Een enorm slechte zaak wat mij betreft waardoor de netwerkbeheerder niet alleen netwerkbeheerder meer is maar zich met transport bemoeit en in mijn ogen hierdoor teveel macht krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-10 20:39
Hoi!
Ik ga veruizen en overweeg Odido glasvezel, ik hoor hier en daar wat mindere verhalen over Odido.

Wat zijn jullie ervaringen? Vind het altijd lastig, als je zoekt vindt je over elke provider wel vervelende verhalen.
Wil wel graag een keer glasvezel proberen en heb geen andere optie.

Waar ik heen ga ik volgens mij via het netwerk van KPN, weet niet of dat nog veel uitmaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:44
Jamesl schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:54:
Hoi!
Ik ga veruizen en overweeg Odido glasvezel, ik hoor hier en daar wat mindere verhalen over Odido.

Wat zijn jullie ervaringen? Vind het altijd lastig, als je zoekt vindt je over elke provider wel vervelende verhalen.

Waar ik heen ga ik volgens mij via het netwerk van KPN, weet niet of dat nog veel uitmaakt.
Odido via KPN: Geen gezeik, heeeeel af en toe een nieuw IP adres. Ga voor de aanbieding en stap na een jaar over want verlengen is niet gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:18

nelizmastr

Goed wies kapot

Hoi!

Je hebt KPN netwerk als aanleggende partij (met vrij netwerk/apparatuur van derden toegestaan) en KPN netwerk in de vorm van WBA waarbij andere providers "huur"betalen aan KPN voor hun infra. Dus ja het maakt uit maar vooral voor de portemonnee.

Mijn ervaring met KPN netwerk maar Odido apparatuur is dat het perfect stabiel is (Apeldoorn) maar N=1, YMMV en dat soort krachttermen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hoi!

Ik ben net sinds een paar dagen klant en tot nu toe gaat het heel flex. Na aanmelden netjes via de mail op de hoogte gehouden, modem wordt direct opgestuurd en je kunt online een afspraak maken met een monteur voor de installatie. Werkte ook allemaal direct en nu op dag 3 en het werkt nog constant op de snelheid van mijn abo.

Maarja, kan natuurlijk niet in de toekomst kijken. En qua administratie weet ik ook niet hoe het gaat lopen. Heb recht op 5 euro klantvoordeel omdat ik een Ben telefoonabonnement heb, maar die gebruik ik ook al voor klik en klaar (ga ik binnenkort opzeggen als glasvezel goed werkt). Benieuwd of dat dan in een keer goed gaat of dat ik er zelf achteraan moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

DjoeC schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:59:
[...]
Ga voor de aanbieding en stap na een jaar over want verlengen is niet gunstig.
Dat ligt er maar net aan wat je afneemt, ik heb inmiddels al twee keer verlengd omdat ik bij Odido nog steeds het goedkoopste uit ben voor mijn 400/400 internet only abonnement (incl. verlengings en combi korting). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
DjoeC schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:59:
[...]

Odido via KPN: Geen gezeik, heeeeel af en toe een nieuw IP adres. Ga voor de aanbieding en stap na een jaar over want verlengen is niet gunstig.
Hmm ja wat ik wel merk is dat 2 jaar natuurlijk (Looptijd over 2 jaar), voordeliger is dan 2x 1 jaar met dezelfde aanbieding (ervan uitgaande dat die aanbieding er volgend jaar weer ligt).
Waarom zou je dan toch 1 jaar willen adviseren?

@nelizmastr @Palomar thanks voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Jamesl schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:31:
[...]

Hmm ja wat ik wel merk is dat 2 jaar natuurlijk (Looptijd over 2 jaar), voordeliger is dan 2x 1 jaar met dezelfde aanbieding (ervan uitgaande dat die aanbieding er volgend jaar weer ligt).

@nelizmastr @Palomar thanks voor jullie input!
Bij mij was 2 jaar duurder per jaar dan 1 jaar aanbieding en overstappen. Dit jaar betaal ik Odido 460,-/jaar, nieuw KPN is 470,-/jaar, 2 jaar = 525,-/jaar. NB: Odido verlengaanbieding krijg ik niet te zien ("neem contact op"), maar gezien eerdere berichten hier lijkt dat peanuts aan korting.

NU is een 2 jaars Odido abbo (1Gb) blijkbaar voordelig. En grappig, op vergelijkingssites bieden ze momenteel geen 1 jarig contract aan nieuwe klanten op ons netwerk (UBR, beheerd door KPN)).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Jamesl schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:31:
[...]

Hou er rekening mee dat als je een één jarig contract neemt bij Odido, dat je na 8 maanden alweer kan bellen om te verlengen, en als je dan op het verlengings aanbod ingaat wat ze aanbieden, dan start je nieuwe jaarcontract meteen en vervallen de overgebleven 4 maanden van je oude jaarcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
DON PAPA schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:14:
[...]

Hou er rekening mee dat als je een één jarig contract neemt bij Odido, dat je na 8 maanden alweer kan bellen om te verlengen, en als je dan op het verlengings aanbod ingaat wat ze aanbieden, dan start je nieuwe jaarcontract meteen en vervallen de overgebleven 4 maanden van je oude jaarcontract.
A ja, dan toch maandag maar eens bellen... Ik val nu in de 4 maanden, dat zou dan 3 maanden hoog tarief schelen. Maar dan moet het wel een aanbod van < 40/maand voor 1Gb zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Thanks! Ga het eens even uitrekenen morgen! Iig goed om positieve ervaringen te lezen over het netwerk.

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 12:15

Nu wil ik even checken of ik alles goed heb gedaan.

Er hing nog een oude mediaconverter in de meterkast, deze heb ik weggehaald en de nieuwe mediaconverter aangesloten. Daarna UTP van Mediaconverter naar Zyxel T56 modem, so far so good.

De mediaconverter geeft power en LAN groen, PON is uit, LOS knippert (rood). Is dit correct aangesloten zo? Ik neem aan dat de verbinding dan tot stand gebracht wordt zodra de verbinding vanuit Odido geactiveerd wordt.
Voor zover ik weet en zelf ervaren heb wordt bij Odido niets geactiveerd zonder dat de aansluiting door een monteur is gecontroleerd en goedgekeurd en hij het XGS-PON ID heeft vrijgegeven. Ik zit bij odido op het KPN netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:45
Ies Korpershoek schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 08:09:
[...]

Voor zover ik weet en zelf ervaren heb wordt bij Odido niets geactiveerd zonder dat de aansluiting door een monteur is gecontroleerd en goedgekeurd en hij het XGS-PON ID heeft vrijgegeven. Ik zit bij odido op het KPN netwerk.
Ik had al één week of twee weken een werkende verbinding voordat de monteur langskwam. Standaard ONT van KPN met Odido.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:42
Bij mij wat het zo dat ODF de fiber binnen had gebracht en af had gemonteerd, ik direct daarna de ONT en modem installeerde en internet had.

• DjoeC
GioStyle schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 08:36:
[...]

Ik had al één week of twee weken een werkende verbinding voordat de monteur langskwam. Standaard ONT van KPN met Odido.
Dat klinkt als een AON lijn.

• GioStyle
DjoeC schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:01:
[...]

Dat klinkt als een AON lijn.
Maar dat is het niet want, de ONT zegt me dat het een XGS-PON lijn is. ;)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:33
GioStyle schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:32:
[...]

Maar dat is het niet want, de ONT zegt me dat het een XGS-PON lijn is. ;)
Maar is het echt een ONT? Sommigen noemen nu alles wat glas naar utp omzet een ONT, net zoals router vaak modem wordt genoemd.

• GioStyle
hcQd schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:47:
[...]

Maar is het echt een ONT? Sommigen noemen nu alles wat glas naar utp omzet een ONT, net zoals router vaak modem wordt genoemd.
Wil je echt een discussie gaan voeren over de definitie van een ONT?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:13
Afgelopen zondag bliksem inslag geweest bij mij in de straat. Moden en glasvezelkasje naar de haaien. Onder andere, rest zal ik jullie besparen. Gelijk om 9 uur gebeld, voeding was nog goed maar voor de rest niets. Monteur ingepland, die was er maandag rond 11.45. Dus zeer net. Voor een week onbeperkt mobiel internet gekregen om wel wat te kunnen streamen.

Modem en kastje zijn waarschijnlijk overleden doordat de spanning door de utp is gegaan. Dit verklaart ook waarom alles wat via utp was aangesloten kapot is, terwijl de overspanning stekkers nog wel goed werken.

Al met al zeer tevreden over deze snelle service verlening. Nieuwe modem heeft nog een TMNL ssid, dus misschien nog oude voorrad die op moet.

zeker, zeker

• DjoeC
ozzynator schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 11:47:
Afgelopen zondag bliksem inslag geweest bij mij in de straat. Moden en glasvezelkasje naar de haaien. Onder andere, rest zal ik jullie besparen. Gelijk om 9 uur gebeld, voeding was nog goed maar voor de rest niets. Monteur ingepland, die was er maandag rond 11.45. Dus zeer net. Voor een week onbeperkt mobiel internet gekregen om wel wat te kunnen streamen.

Modem en kastje zijn waarschijnlijk overleden doordat de spanning door de utp is gegaan. Dit verklaart ook waarom alles wat via utp was aangesloten kapot is, terwijl de overspanning stekkers nog wel goed werken.

Al met al zeer tevreden over deze snelle service verlening. Nieuwe modem heeft nog een TMNL ssid, dus misschien nog oude voorrad die op moet.
"Voeding is nog goed" kan zeer tijdelijk zijn, opdonders door inslag/inductie zie/merk je niet altijd onmiddellijk. Ik zou m zeker vervangen!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:14
ozzynator schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 11:47:

Modem gaat aan einde contract terug, waar denk je dat die daarna beland? ;)

• DjoeC
torretje2012 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 13:47:
[...]

Tja, de mijne zit nog nieuw in doos want ik gebruik al sinds het DSL tijdperk Fritzboxen.

• ozzynator
DjoeC schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 12:52:
[...]

"Voeding is nog goed" kan zeer tijdelijk zijn, opdonders door inslag/inductie zie/merk je niet altijd onmiddellijk. Ik zou m zeker vervangen!
Is uiteraard gebeurd. Maar ik merkte dat de modem nog wel wat warmte ontwikkelde, vandaar.

zeker, zeker

• ozzynator
torretje2012 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 13:47:
[...]

Op de grote hoop, denk je echt serieus dat ze die dingen refurbishen? Als het überhaupt al terug moet na 1 of 2 jaar. Heb hier onlangs nog 3 modem van Ziggo weg gegooid die nooit terug hoefden als er een upgrade of iets was.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
ozzynator schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:07:
[...]

Op de grote hoop, denk je echt serieus dat ze die dingen refurbishen?
Ja die worden gereset, schoon gemaakt, getest en gaan naar de volgende klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 09:32
Zo. Tijd om mijn eerste Odido verhalen te delen, want wat een bijzondere communicatie hebben ze daar.

Zelf had ik alle apparatuur reeds aangesloten (waar mogelijk, met oude apparatuur ook aangesloten) en netjes opgehangen. Ondanks afgesproken met de vorige provider om het signaal langer actief te houden, werd ik stipt 12u vanmiddag afgesloten. Dat was ook (net na) het moment dat ik de E-mail van Odido kreeg dat het signaal actief was. Thuiswerkdag, maar geen internet. Zelf alle oude apparatuur afgesloten en Odido aangesloten. Geen internet. Overal "ALARM" rode lampjes.

Monteur zou tussen 1600-2000 komen. Ik moest nog eten regelen, dus belde om 1800 naar Guidion wanneer de monteur ongeveer zou komen. Vervolgens bleek volgens Guidion de afspraak gisteren te zijn geannuleerd door Odido zelf. Doorverbonden met Odido en nieuwe afspraak voor morgen gepland. Gelukkig snelle afhandeling, maar wel teleurstellend.

Net voor 8 uur krijg ik een sms "Monteur heeft vertraging, is er rond 20:30". Flink verrast, want de monteur zou toch morgen komen? En wat blijkt: Ondanks de geannuleerde afspraak kwam er gewoon een monteur opdagen. Die wist niks van een geannuleerde of nieuwe afspraak. Top communicatie daar!

10 minuten prutsen en vervolgens blijkt dat..

- Mijn Odido signaal gewoon over het REKAM glas komt en niet de nieuwe Delta connector
- De T-56 modem defect was

Monteur had gelukkig nog een T-54* in de auto en na alles aansluiten werkte het internet gewoon.
In principe als we een werkende modem hadden, had ik de hele dag gewoon internet gehad :)
Eind goed, al goed.

* De T-54 ga ik toch niet gebruiken. Ik heb mijn eigen Router die meer dan voldoende werkt. Heb de WiFi op de T-54 uitgeschakeld. Moet alleen de DHCP-server nog uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
bjusterbaarlik schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 21:29:
[...]

Ja die worden gereset, schoon gemaakt, getest en gaan naar de volgende klant.
Nou, blijkbaar wordt niet alles zó goed getest, want ik had een defect modem ontvangen 8)7 Ach kan gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:43

rvk

Sjeefr schreef op maandag 29 september 2025 @ 21:21:
* De T-54 ga ik toch niet gebruiken. Ik heb mijn eigen Router die meer dan voldoende werkt. Heb de WiFi op de T-54 uitgeschakeld. Moet alleen de DHCP-server nog uitschakelen.
Is het dan niet handiger die hele Zyxel er tussenuit te halen? Is alleen maar een nutteloze stroom slurper. Gewoon je eigen router direct aan de ONT hangen (wel even VLAN 300 instellen op de WAN poort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
rvk schreef op maandag 29 september 2025 @ 21:36:
[...]

Is het dan niet handiger die hele Zyxel er tussenuit te halen? Is alleen maar een nutteloze stroom slurper. Gewoon je eigen router direct aan de ONT hangen (wel even VLAN 300 instellen op de WAN poort).
Is dat nodig om 't werkend te krijgen? De monteur had de Delta glasvezel modem/converter aangesloten op mijn eigen router (nadat we constateerde dat de T56 defect was), maar dat gaf geen internet. Pas nadat we de T54 tussen de glasconnector en mijn router plaatste werkte het internet. Moet dan wel even uitzoeken of ik op mijn 10 jaar oude TP-Link De VLAN kan wijzigen. Geen idee :P

Overigens gebruik ik eveneens de TP-Link router enkel als DHCP-server en heb ik een 1-jaar oud access point in het midden van het huis geplaatst met perfect signaal overal. Dus ook mijn eigen router is niet eens een router 8)7

Wellicht dat ik 't ook gewoon kan omdraaien. Mijn oude REKAM modem had geen DHCP/WiFi mogelijkheden. Deze Zyxel dus wel. Ik kan ook mijn eigen TP-link er tussenuit halen en de REKAM enkel als DHCP-server gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door Sjeefr op 29-09-2025 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

Sjeefr schreef op maandag 29 september 2025 @ 21:55:
[...]
Is dat nodig om 't werkend te krijgen? De monteur had de Delta glasvezel modem/converter aangesloten op mijn eigen router (nadat we constateerde dat de T56 defect was), maar dat gaf geen internet.
Ja, je moet wel VLAN 300 instellen als je de TP-Link direct op de media converter hangt (had de monteur toch wel moeten weten, hoewel die waarschijnlijk alleen verstand van de Zyxel had). Maar aangezien je die Zyxel toch nergens voor gebruikt (niet eens dhcp) lijkt me dat wel de mooiste oplossing. Als je het type even noemt kunnen we wel aangeven waar het ingesteld moet worden. Vaak onder LAN>IPTV bij oudere apparaten. Anders direct onder WAN. (Even geleden dat ik een TP-Link had)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Sjeefr Ik zou die oude TP-Link niet direct aan je internet hangen, die heeft vast al jaren geen update meer gehad dus niet doen.
Gebruik gewoon de router (Zyxel) van Odido en zet daar DHCP aan, dan kan die TP-Link naar de milieustraat. Scheelt je weer een apparaat, zeker als deze alleen maar DHCP doet, dat kan die Zyxel ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:36

MJV

Hier gisteren ook overgestapt van Delta naar Odido. 's Nachts was door delta al het signaal eraf gehaald, uiteindelijk was het na wisselen van de ene Nokia XS 010 Q voor de andere Nokia binnen een paar minuten allemaal weer online. Monteur kon of wilde ook hier geen uitspraken doen over welk VLAN ik op mijn Opnsense router zou moeten instellen, maar gaf wel aan dat omdat hij het nu had aangesloten/gecontroleerd ik een bepaalde garantie had bij problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrIV
Poh de actie van Odido is nu wel een stuk voordeliger als met de prijzenslag (jaren 90 actie) vorige maand.

TV helemaal gratis en ook op het internet dikke korting. Had ik maar een maandje gewacht. Scheelt 12,50 p/m het eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
MrIV schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:00:
Poh de actie van Odido is nu wel een stuk voordeliger als met de prijzenslag (jaren 90 actie) vorige maand.

TV helemaal gratis en ook op het internet dikke korting. Had ik maar een maandje gewacht. Scheelt 12,50 p/m het eerste jaar.
ik heb het vorige week afgesloten, maar ik betaal voor 400/400 (alleen internet, verder niks) met klantvoordeel en looptijd 2 jaar nu 15 euro per maand in het eerste jaar en tweede jaar 45 euro per maand.
Als ik nu check betaal je 25 euro per maand voor het eerste jaar en tweede jaar ook 45. Volgens mij vorige week dus een betere deal afgesloten, tenzij ik iets over het hoofd zie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 18:49:
[...]

ik heb het vorige week afgesloten, maar ik betaal voor 400/400 (alleen internet, verder niks) met klantvoordeel en looptijd 2 jaar nu 15 euro per maand in het eerste jaar en tweede jaar 45 euro per maand.
Als ik nu check betaal je 25 euro per maand voor het eerste jaar en tweede jaar ook 45. Volgens mij vorige week dus een betere deal afgesloten, tenzij ik iets over het hoofd zie ;)
Afgelopen weken zat die winners actie er bij met prijzen.
Nu betaal je voor 1gig de eerste 12 maanden 10 euro pm met klantvoordeel.
Daarna 40euro per maand met klantvoordeel.

45euro voor 400/400 is erg duur.
Dat is met klantvoordeel maandelijks 35 euro pm...

Je hebt nog 14 dagen bedenktijd.
*Beide genoemde bedragen zijn op 24maanden contract.

[ Voor 3% gewijzigd door PatRamon op 30-09-2025 19:21 ]

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• three.doors.up
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:20
@PatRamon waar zag je deze deal? Kan hem sinds gisteravond niet meer vinden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
three.doors.up schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 19:47:
Staat gewoon op de website van odido ;)
=Actief en net nog gekeken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kiHkT7mGM95FHkmXDc4FHG1lR-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qan9MJERJ42hSnYwXw5CEhzU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door PatRamon op 30-09-2025 19:53 ]

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• three.doors.up
Bijzonder, ik zie alleen maar €30/maand (met klantvoordeel €25) totaal eerste jaar met gratis espn (wat me niet boeit…).
Afhankelijk van postcode of moet ik cookies verwijderen? 😅

[ Voor 9% gewijzigd door three.doors.up op 30-09-2025 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:36

MJV

Het zou kunnen dat er verschil is tussen Open Fiber (waar Odido eigenaar van is) gebied en gebied van andere aanbieders, zoals bijv Delta Netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:37
MJV schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 20:42:
Het zou kunnen dat er verschil is tussen Open Fiber (waar Odido eigenaar van is) gebied en gebied van andere aanbieders, zoals bijv Delta Netwerk?
Klopt. De beste aanbiedingen gelden momenteel voor ODF gebieden, en ook daar is het nog afhankelijk van je postcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Ahh, ik las tussen de regels "klantvoordeel" als bij verlenging. Da's dus niet zo.... Ik kan verlengen op de abbo pagina maar krijg vervolgens niet eens een verlengaanbod te zien......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
Mijn abonnement is nog niet actief. Volgende week komen ze de kabel in huis trekken. Kan je dan er nog onderuit (vanwege de betere aanbieding) en opnieuw afsluiten? Wil eigenlijk het proces niet verstoren nu. Maar het maandelijkse verschil in prijs is wel groot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@MrIV Ik heb het zonder problemen gedaan nadat de kabel al binnen lag, maar er nog er nog geen afspraak was gemaakt voor het aansluiten van de ONT. Dat was ook vanwege een betere aanbieding (10 ipv 8 maanden korting en 2 Gbps voor de prijs van 1 Gbps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
pdukers schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:09:
@MrIV Ik heb het zonder problemen gedaan nadat de kabel al binnen lag, maar er nog er nog geen afspraak was gemaakt voor het aansluiten van de ONT. Dat was ook vanwege een betere aanbieding (10 ipv 8 maanden korting en 2 Gbps voor de prijs van 1 Gbps).
Ik vergat iets heel belangrijks. Bij mij is de 15 dagen termijn al lang verstreken. Volgens mij kan ik er nu enkel nog onderuit als het niet of niet naar behoren werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door MrIV op 01-10-2025 11:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crunchytail
MrIV schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:21:
[...]

Ik vergat iets heel belangrijks. Bij mij is de 15 dagen termijn al lang verstreken. Volgens mij kan ik er nu enkel nog onderuit als het niet of niet naar behoren werkt.
De termijn van 15 dagen gaat pas lopen vanaf de dag dat je aansluiting bij Odido is geactiveerd. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pexow
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 00:03
Ik ben in ieder geval dolgelukkig dat ik weg ben bij Odido. Sinds de overgang naar Odido heb ik veel verbindingsproblemen gehad en moest ik dagelijks de modem resetten om Netflix te kunnen kijken. Na de overstap is mijn internet in de praktijk veel sneller geweest, terwijl de downloadsnelheid officieel de helft is. De tijdwinst zit hem in de snelheid van de verbinding maken. Als kers op de taart heb ik nu een modem dat wel op het balkon werkt.

Ik heb ook twee telefoonabonnementen omgezet en nu is de zakelijke lijn aan de beurt. Ik wil echt niets meer met Odido van doen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Pexow schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:59:
Ik ben in ieder geval dolgelukkig dat ik weg ben bij Odido. Sinds de overgang naar Odido heb ik veel verbindingsproblemen gehad en moest ik dagelijks de modem resetten om Netflix te kunnen kijken. Na de overstap is mijn internet in de praktijk veel sneller geweest, terwijl de downloadsnelheid officieel de helft is. De tijdwinst zit hem in de snelheid van de verbinding maken. Als kers op de taart heb ik nu een modem dat wel op het balkon werkt.

Ik heb ook twee telefoonabonnementen omgezet en nu is de zakelijke lijn aan de beurt. Ik wil echt niets meer met Odido van doen hebben.
Nou tot ziens dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pexow
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 00:03
We zitten toch in het ervaringstopic. Ik deel mijn slechte ervaring en ik ben daar echt niet alleen in. Sterker nog het is zelfs een letterlijke vraag in de exit-vragenlijst dus het is intern ook bekend. Sinds de overgang van T-Mobile naar Odido (dus niet na de naamswijziging, maar een jaartje eerder) is het allemaal maar zeer matig gesteld met de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Pexow schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:59:

Klinkt vooral alsof je een modem had met kuren. Nooit om laten wisselen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrIV
crunchytail schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:47:
[...]

De termijn van 15 dagen gaat pas lopen vanaf de dag dat je aansluiting bij Odido is geactiveerd. :)
Oh dat scheelt. Ik heb alleen de aanvraag via CashbackXL ingediend en ook al de 45 euro korting ontvangen. Geen idee wat daarmee gaat gebeuren dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boswandeling
Pexow schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:04:
[...]

We zitten toch in het ervaringstopic. Ik deel mijn slechte ervaring en ik ben daar echt niet alleen in. Sterker nog het is zelfs een letterlijke vraag in de exit-vragenlijst dus het is intern ook bekend. Sinds de overgang van T-Mobile naar Odido (dus niet na de naamswijziging, maar een jaartje eerder) is het allemaal maar zeer matig gesteld met de verbinding.
Het is ook helemaal geen probleem als je een slechte ervaring deelt, maar je deelt meer een mening, waar wij door het onderbreken van een ondebouwing niet echt iets mee kunnen.

Er zijn hier grotendeels tevreden klanten, als ik jou reactie lees is het meer frustratie over Odido en opluchting dat je weg gaat. Maar nergens kan ik terug lezen waarom je zoveel problemeen hebt met een slechte verbinding,of wat je er aan gedaan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

MrIV schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:28:
[...]

Oh dat scheelt. Ik heb alleen de aanvraag via CashbackXL ingediend en ook al de 45 euro korting ontvangen. Geen idee wat er daarmee gaat gebeuren dan.
Gewoon even bellen en zeggen dat je pas bent aangesloten en je nu ziet dat ze een veel mooiere aanbieding hebben, en vragen of ze je nog enigszins tegemoet kunnen komen. En als dat niet kan, dat je dan gebruik wilt maken van je bedenktijd en opnieuw een abonnement wilt afsluiten, ik verwacht dat ze dan wel met een voorstel komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Pexow schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:04:
[...]
We zitten toch in het ervaringstopic. Ik deel mijn slechte ervaring en ik ben daar echt niet alleen in.
Elke provider heeft klachten/problemen. Maar jij komt dit topic binnen en de eerste post is dat je weggaat omdat het allemaal al jaren waardeloos is, zonder enige context over de problemen en de acties die Odido heeft ondernomen om dit voor je op te lossen.
Mijn ervaring is dat dingen soms moeizaam gaan, maar Odido wel zijn best doet om het op te lossen en dan vrijgevig is in compensatie bij problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
DON PAPA schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:32:
[...]

Gewoon even bellen en zeggen dat je pas bent aangesloten en je nu ziet dat ze een veel mooiere aanbieding hebben, en vragen of ze je nog enigszins tegemoet kunnen komen. En als dat niet kan, dat je dan gebruik wilt maken van je bedenktijd en opnieuw een abonnement wilt afsluiten, ik verwacht dat ze dan wel met een voorstel komen...
Ik heb kunnen annuleren en dat staat de aanleg van de glasvezel (a.s. woensdag) niet in de weg. Ben benieuwd. Heb wel nogmaals moeten annuleren omdat ze de overstapservice vergeten waren. Gaat weer lekker haha. Moet wel alle apparatuur terugsturen en krijg dezelfde spullen opnieuw.

[ Voor 5% gewijzigd door MrIV op 01-10-2025 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Laatst online: 03-10 15:24
Ik zit nu ongeveer weer een half jaar op het Delta glasnetwerk, eerder al eens via caiway en nu via Odido. Bleef problemen houden met hoge ping, niet inladen van media maar snelheidsmetingen lieten deze symptomen niet zien. Na een mislukte afspraak met Guidion? over het vervangen van de t56 router heb ik zelf maar een Unifi cloud gateway fiber neergezet en aangesloten op de ONT.

Dat geeft echt een enorme verbetering! De ping is een stukje lager en alle media laden direct in, browsen voelt nu daadwerkelijk eindelijk snel. Ik loop nog wel tegen packetloss aan zo nu en dan, dat uit zich vooral in korte timeouts tijdens het gamen. Het lastige is dat de frequentie te laag en te kort is om het betrouwbaar af te vangen met een pingtest of een speedtest. Dus dat zal waarschijnlijk in de lijn zelf zitten of misschien de ONT? Ik zoek dus eigenlijk naar een tool die ik op de achtergrond open kan houden en als ik het daadwerkelijk merk kan raadplegen om de data vast te leggen. En dan nog hopen dat het daadwerkelijk packet loss is en niet een vaag routing/peering issue bij odido. Iemand tips hoe dit troubleshooten?

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:24

The Chosen One

Zie signature!

Odido nu aangesloten hier sinds gisteren. Afspraak ging snel en soepel. 15-20 min en weg.

Geen problemen met 'gewone' internet (denk ik) via de pc maar met de iPad en youtube (via Firefox) heb ik af en toe dat het blijft haperen/hangen en dan refresh ik en gaat de kwaliteit gelijk naar 144p e.d.
Heb een VPN aanstaan maar dat had ik met KPN ook al dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Neem aan dat een andere provider daar hetzelfde mee zou moeten werken.
Ga morgen eens kijken hoe die het doet zonder VPN, al zou die met ook moeten werken uiteraard.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-10 18:17

knakworst

Get more sats!

The Chosen One schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:48:
Odido nu aangesloten hier sinds gisteren. Afspraak ging snel en soepel. 15-20 min en weg.

Geen problemen met 'gewone' internet (denk ik) via de pc maar met de iPad en youtube (via Firefox) heb ik af en toe dat het blijft haperen/hangen en dan refresh ik en gaat de kwaliteit gelijk naar 144p e.d.
Heb een VPN aanstaan maar dat had ik met KPN ook al dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Neem aan dat een andere provider daar hetzelfde mee zou moeten werken.
Ga morgen eens kijken hoe die het doet zonder VPN, al zou die met ook moeten werken uiteraard.
Verkeerde aanname. Met een goede snelle VPN, zoals NordVPN zou het moeten werken.. Maar een cheap VPN, andere routering, etc. kan echt wel uitmaken. Probeer VPN uit. Daarna nogmaals proberen, maar eerst toestel opnieuw starten, VPN aan, speedtest doen. Dat geeft wel een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
three.doors.up schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 19:47:
Is dan ook pas net sinds vanacht uitgebracht in de verkoop kanalen :) Komende weken komen er nog meer acties aan. Ga ze natuurlijk niet lekken, want het moet wel een verrassing blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• three.doors.up
torretje2012 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:32:
[...]

Is dan ook pas net sinds vanacht uitgebracht in de verkoop kanalen :) Komende weken komen er nog meer acties aan. Ga ze natuurlijk niet lekken, want het moet wel een verrassing blijven
Heb ik serieus nét mijn ‘verlies’ maar genomen en aanvraag gedaan voor een nieuw abo met Odido. Begrijp ik nu dat ik deze bestelling snel moet cancelen en eventjes moet afwachten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
three.doors.up schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:35:
[...]

Heb ik serieus nét mijn ‘verlies’ maar genomen en aanvraag gedaan voor een nieuw abo met Odido. Begrijp ik nu dat ik deze bestelling snel moet cancelen en eventjes moet afwachten? :)
Als je voor de 2jarige aanbieding voor 15(10 met klant voordeel) wil gaan zou ik deze aanbieding pakken. Goedkoper per maand word het niet. Wel moet je rekening houden dat we een aantal belangrijke dagen in aankomst hebben en de resultaten van het verleden natuurlijk geen garantie bieden voor de toekomst... maar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• three.doors.up
torretje2012 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:36:
[...]

Als je voor de 2jarige aanbieding voor 15(10 met klant voordeel) wil gaan zou ik deze aanbieding pakken. Goedkoper per maand word het niet. Wel moet je rekening houden dat we een aantal belangrijke dagen in aankomst hebben en de resultaten van het verleden natuurlijk geen garantie bieden voor de toekomst... maar.....
Op mijn postcode alleen aanbiedingen met 30 per maand (25 met klantvoordeel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
three.doors.up schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:39:
[...]

Op mijn postcode alleen aanbiedingen met 30 per maand (25 met klantvoordeel).
Kan zijn dat deze aanbieding alleen voor geselecteerde gebieden is, welke netwerkbeheerder zit bij jou? Grote kans dat er een WBA uitsluiting is omdat die lijnen nou eenmaal ook duurder inkoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• three.doors.up
torretje2012 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:58:
[...]

Kan zijn dat deze aanbieding alleen voor geselecteerde gebieden is, welke netwerkbeheerder zit bij jou? Grote kans dat er een WBA uitsluiting is omdat die lijnen nou eenmaal ook duurder inkoop zijn.
Zo te zien KPN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Blijft stom dat een verleng aanbod zo karig is vergeleken met een nieuw aanbod.
Binnenkort maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Mijn verlengaanbod kan niet gevonden worden, ook al staat het klaar. En dus bellen maar sales krijgt een foutmelding. Hmm, misschien willen ze me niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Laatst online: 03-10 14:06
Sinds gister Odido, maar de router ben ik echt niet over te spreken (gedoe met DNS i.c.m met mijn NAS en TP Link Deco's).

Ik overweeg nu een eigen router aan te schaffen die de Zyxel vervangt. Wat raadden jullie hedendaags aan? Overigens begrijp ik dat ik ook mijn TP Link Deco's moet retourneren naar Delta, dus die moet ik ook vervangen.

[ Voor 19% gewijzigd door Protax op 02-10-2025 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
Eerdere aanvraag (van eind augustus) gisteren laten annuleren vanwege hogere korting. Telefonisch direct nieuwe aanvraag gedaan. Vergaten ze de overstapservice (dit gebeurde de eerste keer ook al, was toen wel mijn eigen fout). Ofwel weer annuleren en weer een nieuwe aanvraag . Echter zegt de Mijn Odido app nu dat een nieuw abonnement klaarstaat, maar valt deze niet te koppelen en krijg ik een foutmelding. Klantenservice zegt wacht een weekje. Iets zegt mij dat de reeds geannuleerde aanvragen (het zijn er 2 inmiddels zucht) de boel blokkeren.

Idem voor het terugsturen van de hardware (aansluiting is nog niet gerealiseerd). In de bevestigingsmail van aanvraag 1 (augustus) stond informatie over leveren hardware. In de mail van aanvraag 2 plots niet. Ik vertrouw het niet. Ook Odido gaf aan om maar even te wachten met retour sturen. Heb wel een retourlabel ontvangen per mail.

Woensdag komen ze de kabel naar binnen trekken (ingepland op basis van aanvraag 1). Hoop dat deze nu niet geannuleerd wordt. Ze gaven aan dat dit los staat van de nieuwe aanvraag. Ben benieuwd. Eerste keer (afgelopen maandag) kwamen ze al niet opdagen door uitloop werkzaamheden elders.

Lekker potje van gemaakt haha. Ook deels mijn schuld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@MrIV Het koppelen heb ik via het community forum geregeld. Dat was zo te zien toen deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
pdukers schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 16:15:
@MrIV Het koppelen heb ik via het community forum geregeld. Dat was zo te zien toen deze thread.
Dank je wel ik heb een bericht achtergelaten :)

[ Voor 16% gewijzigd door MrIV op 02-10-2025 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Protax schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:52:
Ik overweeg nu een eigen router aan te schaffen die de Zyxel vervangt. Wat raadden jullie hedendaags aan?
Ik heb geen idee wat je wilt uitgeven voor een nieuwe router, maar ik heb zeer goeie ervaring met de TP-Link BE800 router. Voorheen had ik 3 deco's in mijn huis staan om overal goeie WiFi te hebben. Nu staat alleen de BE800 in de huiskamer en ik heb in mijn hele huis en tuin zeer goeie WiFi. Ook fijn aan deze router is de optie om een eigen VPN server te draaien, waardoor ik op vakantie gewoon naar alle streamingdiensten kan kijken die ik thuis ook heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
Protax schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:52:
Sinds gister Odido, maar de router ben ik echt niet over te spreken (gedoe met DNS i.c.m met mijn NAS en TP Link Deco's).

Ik overweeg nu een eigen router aan te schaffen die de Zyxel vervangt. Wat raadden jullie hedendaags aan? Overigens begrijp ik dat ik ook mijn TP Link Deco's moet retourneren naar Delta, dus die moet ik ook vervangen.
Fritzbox. Elke dag.

Ik heb een 5590 met SFP module direct op glas, de nieuwere is de 5690 Pro maar die heeft nog geen XGS-PON module als je dat nodig zou hebben. Wil je de ONT blijven gebruiken dan is er de 4060 of (nieuw) de 4690. 1 of meer Fritz repeaters eraan als je dat nofig hebt en klaar is kees. Overigens kun je elke Fritzbox met router functionaliteit ook als repeater inzetten - dan heb je nog wat bekabelde poorten ook.

Mijn repeaters worden overigens allemaal bekabeld aangestuurd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 11:27
Zojuist geprobeerd om ook mijn lopende aanvraag om te zetten naar de nieuwe actie. Omdat ik gebruik maak van de overstapservice zou ik nog een maand langer bij ziggo blijven. Dan is mijn voordeel op 2 jaar tijd 15 euro. Dus heb ik besloten het lekker door te laten lopen en hoop ik volgende week van mijn glasvezelaansluiting te kunnen genieten. De extra rompslomp die ik erbij krijg weegt niet op tegenover het voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 15:22
Junkyxl schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:04:
Zojuist geprobeerd om ook mijn lopende aanvraag om te zetten naar de nieuwe actie. Omdat ik gebruik maak van de overstapservice zou ik nog een maand langer bij ziggo blijven. Dan is mijn voordeel op 2 jaar tijd 15 euro. Dus heb ik besloten het lekker door te laten lopen en hoop ik volgende week van mijn glasvezelaansluiting te kunnen genieten. De extra rompslomp die ik erbij krijg weegt niet op tegenover het voordeel.
Ah dat is klote idd, ik heb geen gebruik gemaakt van overstap service maar zelf opgezegd nadat het er lag (ivm thuiswerken vond ik dat toch wel prettig). Daar kon het zo zonder te veel downtime aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
Junkyxl schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:04:
Mijn aanvraag in augustus versus de aanvraag van woensdag scheelde bijna 200 euro. Komt vooral omdat ze nu TV 1 jaar gratis geven. Aanvraag in augustus was het slechts 1 jaar 2,50 korting. Dan loont het aanpassen mijn inziens wel. Al is er nu best wat mis gegaan bij mij / onduidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Dat ze tv gratis geven is niet meer dan billijk, wat een *Slechte*app hebben ze daarvoor. Kastje weet ik niet, maar zal ongeveer hetzelfde zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 03-10-2025 12:59 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 11:27
MrIV schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:35:
[...]

Mijn aanvraag in augustus versus de aanvraag van woensdag scheelde bijna 200 euro. Komt vooral omdat ze nu TV 1 jaar gratis geven. Aanvraag in augustus was het slechts 1 jaar 2,50 korting. Dan loont het aanpassen mijn inziens wel. Al is er nu best wat mis gegaan bij mij / onduidelijk :)
Bij de aanvraag van september was het internet voor 19.95 en slechts 2.50 korting op TV. Voor 15 euro verschil heb ik geen zin in al dat gedoe er omheen. Ook al ben ik een zuunige limburger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 11:53
Ik loop tegen het volgende aan: ik ben al sinds jaar en dag klant bij T-Mobile, nu dus Odido. Ik heb internet, televisie, vast en mobiel bij ze lopen.

Omdat ik ga verhuizen heb ik via hun site mijn abonnement opnieuw samengesteld:
• Vast bellen: nee
• Televisie: ja
• Decoder televisie: nee (ik gebruik de app op de tv)
• Glasvezel: 1000 Mbit

Alles netjes bevestigd.

Gisteren kreeg ik echter mijn contract en daar staat ineens:
• Vast bellen: ja
• Decoder televisie: ja

Dus ik bellen. Krijg een uiterst onprofessioneel iemand aan de lijn die zegt: “Laat het abonnement gewoon ingaan en zet die twee dingen op de eerste dag weer op nee. Of annuleer nu en dien opnieuw een aanvraag in.”

Ik heb vervolgens geannuleerd en zou daar bevestiging van krijgen, die bevestiging is tot nu toe niet gekomen. Heel soepel loopt het allemaal dus niet.

Mijn plan nu: ook schriftelijk (mail/post) de annulering bevestigen, zodat ik bewijs heb. Daarna opnieuw aanvragen.
Ik weet namelijk dat er gewoon twee aanvragen op één adres kunnen lopen, waardoor ze je ook dubbel laten betalen. Het systeem is niet bepaald slim (ik heb er zelf nog gewerkt).

Wat zouden jullie in mijn situatie doen?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Dutchzilla schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:35:
Nog een keer bellen, de ene medewerker is de andere niet, dus probeer iemand te pakken te krijgen die niet bot en je probleem begrijpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Even een posting doen op het Odido forum, de moderators daar kunnen vaak net iets meer in het systeem dan de mensen aan de telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
Ik loop tegen het volgende aan: ik ben al sinds jaar en dag klant bij T-Mobile, nu dus Odido. Ik heb internet, televisie, vast en mobiel bij ze lopen.

Omdat ik ga verhuizen heb ik via hun site mijn abonnement opnieuw samengesteld:
• Vast bellen: nee
• Decoder televisie: nee (ik gebruik de app op de tv)

Alles netjes bevestigd.

Gisteren kreeg ik echter mijn contract en daar staat ineens:
• Vast bellen: ja
• Decoder televisie: ja

Dus ik bellen. Krijg een uiterst onprofessioneel iemand aan de lijn die zegt: “Laat het abonnement gewoon ingaan en zet die twee dingen op de eerste dag weer op nee. Of annuleer nu en dien opnieuw een aanvraag in.”

Ik heb vervolgens geannuleerd en zou daar bevestiging van krijgen, die bevestiging is tot nu toe niet gekomen. Heel soepel loopt het allemaal dus niet.

Mijn plan nu: ook schriftelijk (mail/post) de annulering bevestigen, zodat ik bewijs heb. Daarna opnieuw aanvragen.
Ik weet namelijk dat er gewoon twee aanvragen op één adres kunnen lopen, waardoor ze je ook dubbel laten betalen. Het systeem is niet bepaald slim (ik heb er zelf nog gewerkt).

Wanneer heb je er gewerkt? Voor internet is het namelijk niet mogelijk dat er 2 abbo's tegelijk op lopen, daar is de boel tegen dicht getimmerd. Als een vorige bewoner op je adres nog betaald, dan loopt jou abbo vertraging op totdat die weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-10 14:48
Ik heb een vraag. Ik was gisteren bij Odido winkel. De medewerker wist het niet. Mijn vraag: Bij Ziggo heb ik het modem in Bridge mode staan. Kan dit bij Oddo modem ook in Bridge mode laten zetten? Ik gebruik als router de ASUS RT-BE92U

[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 05-10-2025 13:40 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvk

rvk

Van der Berg schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:39:
Ik heb een vraag. Ik was gisteren bij Odido winkel. De medewerker wist het niet. Mijn vraag: Bij Ziggo heb ik het modem in Bridge mode staan. Kan dit bij Oddo modem ook in Bridge mode laten zetten? Ik gebruik als router de ASUS RT-BE92U
Bij Odido krijg je bij glasvezel een combinatie van ONT (glasvezel converter) en Zyxel router. De Zyxel router kun je gewoon vervangen door je eigen Asus. Het enige dat je moet doen is VLAN 300 instellen. Let op dat je geen geen vaste telefonie hebt want dan heb je uiteraard meer dan alleen je Asus nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Van der Berg schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:39:
[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:24

The Chosen One

Zie signature!

Met de Zyxel T-56 heb je aan de zijkant de wifi knop waarmee je het aan en uit kunt zetten. Nou had ik op een moment wel de 2.4ghz branden maar niet de 5ghz.
Kun je dat ook doen met die knop of lag dat ergens anders aan? (dubbel drukken of zoiets). Even weten of ik dat was of niet. ;p

Handleiding Zyxel vind ik alleen maar deze pagina's en verwanten; https://dl.meshnet.nl/Han...g-glasvezel-zyxel-t56.pdf

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is via mail met de klantenservice te communiceren?

Mijn overstap van Ziggo naar Odido is op allerlei fronten aloesig verlopen. Inmiddels werkt het, maar administratief gaan er nog dingen fout. Op andere punten heb ik telefonisch afspraken gemaakt, maar nog geen bevestiging ontvangen. Ik wil dit graag in schrift vastleggen en heb geen behoefte weer aan de telefoon te wachten, of een WhatsApp gesprek te voeren dat 'gesloten' wordt als ik een paar minuten niet reageer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:29
TheZeroorez schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 19:08:
Gewoon post op het forum van Odido :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
TheZeroorez schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 19:08:

Mijn overstap van Ziggo naar Odido is op allerlei fronten aloesig verlopen. Inmiddels werkt het, maar administratief gaan er nog dingen fout. Op andere punten heb ik telefonisch afspraken gemaakt, maar nog geen bevestiging ontvangen. Ik wil dit graag in schrift vastleggen en heb geen behoefte weer aan de telefoon te wachten, of een WhatsApp gesprek te voeren dat 'gesloten' wordt als ik een paar minuten niet reageer.
De mensen die verantwoordelijk zijn voor de oplevering kunnen je mailen, zolang je order net is opgeleverd zal je als het goed is door de computer nog gelijk naar hun korte wachtrij doorgezet worden.
Pagina: 1 ... 127 128 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen