Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:47

PeaceNlove

Deugleuter

juanita schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 22:40:
Kreeg mail van Odido dat ze me over 2 maanden willen overzetten naar glasvezel. Als ik dat niet doe, gaan ze dan echt mijn ADSL verbinding uit zetten?
Is het een probleem voor je? Ik had met ADSL soms een wegvallende verbinding. Odido via ODF is bij mij super betrouwbaar, dus ik mis de ADSL niet. Als je bang bent duurder uit te zijn, kan je eventueel kijken of Klik&klaar wat voor je is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:40
el flaco schreef op zondag 11 mei 2025 @ 08:13:
Loopt het tv product nog steeds achter op Ziggo? Bedoel dan vooral live voetbal kijken
Ga eens bij iemand kijken. Ik vind het wel beter geworden, zeker in vergelijking met een aantal jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 17:20
el flaco schreef op zondag 11 mei 2025 @ 08:13:
Loopt het tv product nog steeds achter op Ziggo? Bedoel dan vooral live voetbal kijken
Ik hop altijd een beetje op en neer tussen KPN, Ziggo en Odido en mijn persoonlijke mening is dat Ziggo nog altijd een aardige voorsprong heeft op tv gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
Askjeeves schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:21:
Misschien een vreemde vraag, maar ik stel hem toch.

In augustus loopt mijn contract af. Nu heb ik al bericht ontvangen dat ik kan verlengen. Daarbij krijg ik dan de actie 3 maanden voor € 45,00 i.p.v. € 60,00.

Stel ik beëindig mijn contract en vervolgens neem ik Klik & Klaar voor een maandje om vervolgens een nieuw contract af te sluiten waarbij de actie 8 maanden voor € 30,00 geldt bij een jaarcontract.

Zou dat lukken?
Dit vraagstukje speelt bij mij nu ook. Een eerste telefonische poging om een verbeterd aanbod te krijgen liep op niets uit want de betreffende helpdesk dame had geen mandaat om iets te kunnen doen. Ze wist me te vertellen dat er collega's zijn die wel meer kunnen aanbieden maar ja, hoe krijg je die te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:05

Thasaidon

If nothing goes right, go left

RoRoNL schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:21:
[...]

Odido geeft over het algemeen een code om 24 uur unlimited 5G te kunnen gebruiken tijdens de dag van overstap.
Gaat dat dan via de geleverde Zyxel? Want voor iemand die verder niets van Odido heeft lijkt me dat lastig.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:28
4tune schreef op zondag 11 mei 2025 @ 11:05:
[...]
Ze wist me te vertellen dat er collega's zijn die wel meer kunnen aanbieden maar ja, hoe krijg je die te pakken?
Wat was haar antwoord op die vraag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:32
Thasaidon schreef op zondag 11 mei 2025 @ 12:58:
[...]

Gaat dat dan via de geleverde Zyxel? Want voor iemand die verder niets van Odido heeft lijkt me dat lastig.
Niet via de Zyxel, helaas. De code is voor mobiel, werkt bij zowel Odido als Ben, ook pre-paid. In geval van een storing is een pre-paidkaartje meestal wel gratis, of kun je de kosten teruggestort krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
4tune schreef op zondag 11 mei 2025 @ 11:00:
[...]

Ik hop altijd een beetje op en neer tussen KPN, Ziggo en Odido en mijn persoonlijke mening is dat Ziggo nog altijd een aardige voorsprong heeft op tv gebied.
Aangezien KPN glasvezel als enige de streams 1 op 1 doorzet is het onmogelijk dat ergens anders de kwaliteit beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
DjoeC schreef op zondag 11 mei 2025 @ 13:05:
[...]

Wat was haar antwoord op die vraag?
Geen antwoord, ik stel de vraag hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
jongetje schreef op zondag 11 mei 2025 @ 13:25:
[...]

Aangezien KPN glasvezel als enige de streams 1 op 1 doorzet is het onmogelijk dat ergens anders de kwaliteit beter is.
Ik had het meer over de algehele tv-kijk beleving bij Ziggo, niet specifiek over de kwaliteits van de streams. Maar goed aangezien ik bijzonder weinig tv meer kijk moet ik me eigenlijk helemaal niet mengen in deze materie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
4tune schreef op zondag 11 mei 2025 @ 17:29:
[...]

Ik had het meer over de algehele tv-kijk beleving bij Ziggo, niet specifiek over de kwaliteits van de streams. Maar goed aangezien ik bijzonder weinig tv meer kijk moet ik me eigenlijk helemaal niet mengen in deze materie 8)7
Als de app is gestart is het toch een kwestie van op de 1 drukken voor npo1, op de 5 voor rtl5 etc. Dat is toch bij elke provider gelijk. Alleen het spoelen en terugkijken werkt net even anders en ben je na een paar weken wel aangewend is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 00:17
PeaceNlove schreef op zondag 11 mei 2025 @ 08:16:
[...]

Is het een probleem voor je? Ik had met ADSL soms een wegvallende verbinding. Odido via ODF is bij mij super betrouwbaar, dus ik mis de ADSL niet. Als je bang bent duurder uit te zijn, kan je eventueel kijken of Klik&klaar wat voor je is…
ADSL van Odido over het KPN kopernetwerk doet het al 6 jaar uitstekend voor mij. Zit niet zo op deze verandering te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:00
juanita schreef op zondag 11 mei 2025 @ 20:05:
[...]
ADSL van Odido over het KPN kopernetwerk doet het al 6 jaar uitstekend voor mij. Zit niet zo op deze verandering te wachten.
KPN wil van het kopernetwerk af dus ik denk niet dat je veel keus hebt. Als het goed is blijft je maandbedrag gelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:19

nelizmastr

Goed wies kapot

juanita schreef op zondag 11 mei 2025 @ 20:05:
[...]

Helaas heb je hier geen keuze in. KPN is eigenaar en zet de DSL apparatuur uit. Dus het is glasvezel of geen internet meer en ja dat doen ze echt zo. Je modem kun je waarschijnlijk gewoon hergebruiken. Je krijgt een los kastje dat de glasvezel omzet naar een standaard (utp-)netwerkkabel en die gaat dan i.p.v. in de DSL in de WAN poort en klaar, je hebt weer internet.

Dat zal de monteur die dag voor je regelen als ‘t goed is. Voor jou verandert er verder niets.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjaak Pastinaak
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16-05 18:10
gerritjan schreef op zondag 11 mei 2025 @ 21:39:
[...]

KPN wil van het kopernetwerk af dus ik denk niet dat je veel keus hebt. Als het goed is blijft je maandbedrag gelijk.
Niet per se. Als er alleen KPN WBA-glasvezel beschikbaar is ga je vrijwel zeker meer betalen, al krijg je in zo'n geval wel de eerste 9 maanden korting. Daarna betaal je wel 45 euro per maand voor een 100 Mbps verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinascus
  • Laatst online: 14-05 11:58
Ik was even benieuwd of er Tweakers zijn met ervaring rondom overstap KPN > Odido.

Ik heb op dit moment glasvezel van KPN en mobiel van KPN. Laat ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over de dienst want ik heb nooit storing (op 1x doorgraven van de kabel van de wijk na, maar dat is overmacht). Destijds kon je nog jaarlijks wel eens bellen en kreeg je de nieuwe klanten korting, nu zijn de kortingen voor bestaande klanten die bellen echter summier.

Als ik om me heen kijk is Odido prijstechnisch wel heel erg interessant, en lijkt het er op dat van tijd tot tijd overstappen loont.

Odido levert zo te zien over de zelfde lijn als KPN wat betreft glasvezel. De lijn is dus stabiel, maar ik heb geen ervaring met de dienstverlening zelf. Het laatste waar ik op zit te wachten is dat er downtime is of gewoon een minder stabiele dienstverlening, maar dat zou niet echt zo hoeven te zijn.

Wat is jullie ervaring hiermee? Ben erg benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 20:09

vr6-only

Blub Blub

Shinascus schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:08:
Ik was even benieuwd of er Tweakers zijn met ervaring rondom overstap KPN > Odido.

Ik heb op dit moment glasvezel van KPN en mobiel van KPN. Laat ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over de dienst want ik heb nooit storing (op 1x doorgraven van de kabel van de wijk na, maar dat is overmacht). Destijds kon je nog jaarlijks wel eens bellen en kreeg je de nieuwe klanten korting, nu zijn de kortingen voor bestaande klanten die bellen echter summier.

Als ik om me heen kijk is Odido prijstechnisch wel heel erg interessant, en lijkt het er op dat van tijd tot tijd overstappen loont.

Odido levert zo te zien over de zelfde lijn als KPN wat betreft glasvezel. De lijn is dus stabiel, maar ik heb geen ervaring met de dienstverlening zelf. Het laatste waar ik op zit te wachten is dat er downtime is of gewoon een minder stabiele dienstverlening, maar dat zou niet echt zo hoeven te zijn.

Ik ben sinds paar maanden over van kpn naar Odido en op een kleine lokale storing na, heb ik geen enkele klacht over het Internet. Ik neem ook enkel internet af bij ze.

Netwerk (kabel) is van kpn
Apparatuur van Odido met XGSPON.

Wel maak ik gebruik van eigen spullen na de ONT. Maar volgens mij is de T56 router een prima ding verder. Ik heb het 1 week gebruikt zonder problemen.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nikey3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-05 09:16

n=1

Ik ben sinds paar maanden over van Ziggo naar Odido geen problemen met het internet ervaren, het TV kastje rammelt wel iets meer dan die van Ziggo.

- Geluid soms weg na gebruik van Netflix.
- Heel soms werkt een zender niet, maar een heen en weer zappen lost het op.
- UI is niet zo goed als bij Ziggo.

Wel maak ik gebruik van eigen spullen na de ONT.
Maar T56 is prima modem, alleen te weinig bereik voor mijn huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiekert
  • Laatst online: 15-05 11:25
mijn ervaring na 7 maanden is nog steeds erg stabiel internet, ping die nooit boven die 8-10 ms uitkomt. heb 1gbit met de xgspon ontvanger direct in mn UCG-max van unifi, eventuele downtime is altijd aangekondigd en netjes te traceren. al met al ben ik erg tevreden voor 25 euro per maand (1e jaar). ik ben wel zachtjes benieuwd of en wanneer de uitrol van ipv6 van start gaat, ikzelf heb geen directe noodzaak voor, alhoewel het een leuke toevoeging zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:55
Zo, mijn internet is weer hersteld.
Net toen we weg moesten viel het uit.
Afgelopen vrijdag weer thuis.
Had wel een dongle aan mijn fritz hangen, maar was vergeten de prepaid sim op tijd actief te houden...
Dus nieuwe sim erin en voucher geactiveerd.

Al snel ook op het forum gemeld, dit weekend wat heen en weer en de zyxel aan de ont gehangen.
Zo kwamen ze er al snel achter dat de glasvezelverbinding er uit lag.
En vanmorgen rond half 10 de monteur al geweest!
Blijkbaar stekker eruit in de wijkcentrale...
Dus al snel weer geregeld... (ik hoop dat hij niet een andere stekker er uit heeft moeten halen....)

Dus tussen alle kreten over belabberde service: goed en snel geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:12
Ik lees dit nu zoveel op tweakers en Odido community forum, lijkt wel geen plek of geen kabels dan trekken we maar een bestaande klant eruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 20:09

vr6-only

Blub Blub

Samplex schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:17:
Ik lees dit nu zoveel op tweakers en Odido community forum, lijkt wel geen plek of geen kabels dan trekken we maar een bestaande klant eruit.
Een monteur kan altijd een fout maken en daardoor de verkeerde kabel eruit halen.

Zeker met de LC/APC connectoren moet je heel goed kijken alvorens je iets los haalt.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:33
juanita schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 22:40:
Kreeg mail van Odido dat ze me over 2 maanden willen overzetten naar glasvezel. Als ik dat niet doe, gaan ze dan echt mijn ADSL verbinding uit zetten?
Je kan bellen naar het 088-nummer in de mail en vragen wat de copper-end-of-life-datum is. Dat is ongeveer 3 jaar na de aanleg van (KPN-)glasvezel op jouw adres. Op die datum sluit KPN je DSL-verbinding af, dus uiterlijk dan moet je over zijn op glasvezel (waarvoor je dan gelijk telefonisch een aanbod krijgt).

Of je moet natuurlijk opzeggen en overstappen op coax of Klik&Klaar.

gerritjan schreef op zondag 11 mei 2025 @ 21:39:
[...]

Dat laatste klopt niet, je krijgt een nieuw aanbod. Enige voordeel is dat de einddatum van je contract gelijk blijft (dus je hoeft geen nieuw jaarcontract aan te gaan), en ze sturen gratis een monteur.

Een tijdje geleden waren er problemen bekend met de ONTs van Genexis, maar dat schijnt inmiddels opgelost te zijn.

Verder heeft Odido geen IPv6 en is de DHCP-lease vrij kort (dus als je de stekker eruit haalt kan je een ander IP-adres krijgen). Ook heeft de klantenservice niet altijd veel verstand van zaken.

Als je daarmee kan leven, zijn er volgens mij weinig klachten over de verbinding zelf.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:45
Vandaag ziggo opgezegd en donderdag wordt odido aangesloten via gidion.
Afgezien dat er na ziggo 17 jaar ziggo, tussentijds niets mogelijk was behalve een extra zenderpakket voor een maand en het afsluiten van één van zelf gekochte smartcards, was het bij opzegging ineens mogelijk om met een mooi aanbod te komen.

Too little too late :-)
Ben erg benieuwd naar Odido en heb daarbij gelijk ook een vraag. Ik heb de zyxel modem en een kastje om van glas naar UTP (optical network terminal) ontvangen. Nu gaat de terminal in de meterkast. ik heb cat6 naar de woonkamer lopen (een metertje of 13). Is het dan mogelijk dat die zyxel in het kastje onder de tv verstopt kan worden, of moet deze zo dicht mogelijk bij die terminal staan ivm signaalkwaliteit?

Nog verder zaken waar ik aan moet denken of rekening mee moet houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:34

Vliegvlug

Flight Simple

@sahinasappelsap
Tussen ONT en Zyxel is gewoon een ethernet verbinding, geen enkel probleem dus om deze ver uit elkaar te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Vliegvlug schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:19:
@sahinasappelsap
Tussen ONT en Zyxel is gewoon een ethernet verbinding, geen enkel probleem dus om deze ver uit elkaar te zetten.
Fijn, goed om te weten!

Ik ga later dit topic nog wel even doorlezen om te kijken hoe je dat modem er tussenuit kan krijgen. Heb een mesh netwerk met rt ax-55 routers en begreep dat je daar een vlan kan instellen.
Ga me daar eerst via dit topic in verdiepen om te begrijpen wat voor voordelen het me biedt om het zo te doen en hoe eenvoudig het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinascus
  • Laatst online: 14-05 11:58
vr6-only schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:19:
[...]

Ik ben sinds paar maanden over van kpn naar Odido en op een kleine lokale storing na, heb ik geen enkele klacht over het Internet. Ik neem ook enkel internet af bij ze.

Wel maak ik gebruik van eigen spullen na de ONT. Maar volgens mij is de T56 router een prima ding verder. Ik heb het 1 week gebruikt zonder problemen.
Nikey3 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:22:
[...]

n=1

Ik ben sinds paar maanden over van Ziggo naar Odido geen problemen met het internet ervaren, het TV kastje rammelt wel iets meer dan die van Ziggo.

- Geluid soms weg na gebruik van Netflix.
- Heel soms werkt een zender niet, maar een heen en weer zappen lost het op.
- UI is niet zo goed als bij Ziggo.

Wel maak ik gebruik van eigen spullen na de ONT.
Maar T56 is prima modem, alleen te weinig bereik voor mijn huis.
Fiekert schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:39:
mijn ervaring na 7 maanden is nog steeds erg stabiel internet, ping die nooit boven die 8-10 ms uitkomt. heb 1gbit met de xgspon ontvanger direct in mn UCG-max van unifi, eventuele downtime is altijd aangekondigd en netjes te traceren. al met al ben ik erg tevreden voor 25 euro per maand (1e jaar). ik ben wel zachtjes benieuwd of en wanneer de uitrol van ipv6 van start gaat, ikzelf heb geen directe noodzaak voor, alhoewel het een leuke toevoeging zou zijn.
Dank voor de diverse reacties! Duidelijk antwoord lijkt me.
Ik heb nu met KPN Glas ook mijn eigen hardware direct na het ONT dus dat loopt dan wel los. Het gaat verder alleen om glasvezel internet, verder neem ik er geen diensten bij af.

Dan ga ik eens kijken naar de overstap als mijn abonnement straks afloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spawn666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-05 11:03
Gister echt teleurstellende ervaring met de odido klanten service gehad. Enige vraag die ik stelde was of mijn SIP account nagekeken kon worden en of mijn pogingen uberhaubt bij hun aankomen of dat er iets is wat het blokkeerd.
Zodra je ook maar het woord SIP meld denken ze gelijk dat je het over wifi hebt en daarna roepen ze gewoon heel had "Dat supporten we niet".
Ik vraag geen ondersteuning voor mijn eigen router en grandstream kastje maar blijkbaar is support op wat aan hun kant draait al te veel gevraagd. Heb de vraag nu maar in het community forum gegooid en dan maar hopen dat iemand kan helpen.

Maar heel kort, heb een Asus Zenwifi pro ET12 met een grandstream HT801 wat ik ook doe, ik krijg the HT801 niet geregistreed. Heb ook met Zoiper5 het geprobeerd maar die lukt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:16
Vandaag ga ik over van Caiway naar Odido. Ik had niet verwacht dat ze mijn oude Mediaconverter al hadden ontkoppeld. Ik heb de nieuwe er al in zitten van Odido maar die moet nog aangemeld worden. Niet echt heel handig. En oja de monteur 'moet' langskomen is mij gisteren nog gezegd, die moet iets in de wijkkast doen werd gezegd. Als je een beetje logisch nadenkt weet je zeker dat dat niet hoeft te gebeuren.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Daniel. schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:03:
Als je een beetje logisch nadenkt weet je zeker dat dat niet hoeft te gebeuren.
Waarom is dat logisch? Als je bij Odido op eigen apparatuur van Odido zit, dan moeten ze wel degelijk fysiek iets in de kast omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
rens-br schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:09:
[...]

Waarom is dat logisch? Als je bij Odido op eigen apparatuur van Odido zit, dan moeten ze wel degelijk fysiek iets in de kast omzetten.
Odido zit in deze regio op het Delta netwerk en daar zat ik dus direct bij. Wat valt er nu dan om te zetten in de wijkkast? Alleen de nieuwe ONT moet geregistreerd worden. Mijn huidige hebben ze al verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Daniel. schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:31:
[...]

Odido zit in deze regio op het Delta netwerk en daar zat ik dus direct bij. Wat valt er nu dan om te zetten in de wijkkast? Alleen de nieuwe ONT moet geregistreerd worden. Mijn huidige hebben ze al verwijderd.
Odido zit ook op het KPN netwerk en in dat netwerk hebben ze ook degelijk eigen apparatuur zitten, dus moet de monteur fysiek naar de wijkkast om daar jouw kabel om te prikken. Of dat bij Delta ook mogelijk is weet ik niet 100% zeker. Maar het feit dat 'de kabel niet van Odido is' wil niet automatisch zeggen dat er dan niks in de wijkkast hoeft te gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
rens-br schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:33:
[...]

Odido zit ook op het KPN netwerk en in dat netwerk hebben ze ook degelijk eigen apparatuur zitten, dus moet de monteur fysiek naar de wijkkast om daar jouw kabel om te prikken. Of dat bij Delta ook mogelijk is weet ik niet 100% zeker. Maar het feit dat 'de kabel niet van Odido is' wil niet automatisch zeggen dat er dan niks in de wijkkast hoeft te gebeuren.
Hier is het 100% Delta want deze sticker zit zelfs op de ONT die ik van Odido heb gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1H8psCjw3dwlgUu3ZKk5WXZFL6M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IQFcVbG1tHL022QwG4tT44hf.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:41
spawn666 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:28:
Gister echt teleurstellende ervaring met de odido klanten service gehad. Enige vraag die ik stelde was of mijn SIP account nagekeken kon worden en of mijn pogingen uberhaubt bij hun aankomen of dat er iets is wat het blokkeerd.
Zodra je ook maar het woord SIP meld denken ze gelijk dat je het over wifi hebt en daarna roepen ze gewoon heel had "Dat supporten we niet".
Ik vraag geen ondersteuning voor mijn eigen router en grandstream kastje maar blijkbaar is support op wat aan hun kant draait al te veel gevraagd. Heb de vraag nu maar in het community forum gegooid en dan maar hopen dat iemand kan helpen.

Maar heel kort, heb een Asus Zenwifi pro ET12 met een grandstream HT801 wat ik ook doe, ik krijg the HT801 niet geregistreed. Heb ook met Zoiper5 het geprobeerd maar die lukt het ook niet.
De standaard sip poort wordt geblokkerd. Kies een ander poort nummer of random port

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:28

Stel een andere SIP poort in dan 5060 want die heeft Odido geblokkeerd.
<oeps, dubbel met @Ies Korpershoek sorry>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thor.g
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05 22:02

ik kan vanavond even kijken of ik een instellingen overzicht kan maken, ik heb dit wel werkend op het moment. Laat even weten of daar interesse voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44
Hier na een paar maanden eigenlijk wel tevreden over Odido na de overstap van Ziggo.

Enige dat mij nog wel stoort is de kwaliteit van tv uitzendingen. Zeker bij snellere beelden zie je dat de bitrate gewoon lager ligt dan bij Ziggo. Maargoed, we kijken niet super veel lineaire tv, maar valt wel op.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-05 19:41

menonv

Beunhazerij?

Kuhr89 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:36:
Hier na een paar maanden eigenlijk wel tevreden over Odido na de overstap van Ziggo.

Enige dat mij nog wel stoort is de kwaliteit van tv uitzendingen. Zeker bij snellere beelden zie je dat de bitrate gewoon lager ligt dan bij Ziggo. Maargoed, we kijken niet super veel lineaire tv, maar valt wel op.
Dit kan ik eigenlijk ook wel be-amen.
Vooral met wielrennen en voetbal waar het "snel" gaat zie je zelfs het logo van de zender "wegfaden" en "slecht" worden omdat de bitrate gewoon niet genoeg is....

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Even een vraag hier...

Ik zit nu bij KPN en heb een Genexis hangen.
Nu heb ik gister het pakket van Odido binnen gekregen, maar daar zit een Huawai XGS-PON (HN8010Ts-20) bij.

Nu was ik in de veronderstelling dat ik in een AON gebied zat, want ik heb al glasvezel sinds de oertijd (aangelegd door Reggefiber).
Dus vraag ik me af waarom die XGS-PON erbij zit..

Ik was in de veronderstelling dat ik zowel de Genexis als mijn FritzBox kon blijven gebruiken en er fysiek niets aangepast hoeft te worden in de meterkast?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Thasaidon schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:05:
Even een vraag hier...

Nu heb ik gister het pakket van Odido binnen gekregen, maar daar zit een Huawai XGS-PON (HN8010Ts-20) bij.

Nu was ik in de veronderstelling dat ik in een AON gebied zat, want ik heb al glasvezel sinds de oertijd (aangelegd door Reggefiber).
Grote kans dat Odido eigen XGS-PON apparatuur in de POP heeft zitten. Dus dan heb je ook de nieuwe ONT nodig. Je FritzBox kan je wel gewoon blijven gebruiken, kwestie van VLAN 300 instellen op de WAN kant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-05 19:41

menonv

Beunhazerij?

Even een vraag hier...

Ik was in de veronderstelling dat ik zowel de Genexis als mijn FritzBox kon blijven gebruiken en er fysiek niets aangepast hoeft te worden in de meterkast?
Klopt... en eigenlijk antwoord vrij simpel dat je eventueel op AON blijft zitten...
Dan is bij de postcode checker maximaal 1 Gbit op je adres te krijgen. Zodra daar 8 Gbit staat, dan zullen ze je fiber omzetten naar XGS-PON.
Dus ze steken je stekkertje om in de wijkkast op de ODIDO glaspanel, en bij jou thuis krijg je die XGS-PON splitter ertussen, in plaats van die Reggefiber NTU.

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
AON betekend dat je op een actieve switch zit in de POP, deze leveren maximaal 1Gbps per poort.
Deze worden vervangen deze door XS-GPON switches (gewoon in de POP in een rack in jouw geval). Dat scheelt poorten, ruimte en daarmee leveren ze tot 8Gbps.

Zoals al genoemd heeft Odido in de meeste POP's eigen apparatuur welke in jouw geval dus XS-GPON is. Dan hoeven ze alleen de lijn te huren maar niet het complete WBA pakket van KPN. Er zal dus een monteur je verbinding moeten patchen naar de Odido apparatuur in de POP. Odido levert namelijk met eigen apparatuur altijd op GPON of XSGPON afhankelijk van de snelheid en het netwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@rens-br @menonv @jongetje
Dank voor de antwoorden.

Blijkbaar zit ik bij KPN (en voorheen Solcon en XMS) op het AON netwerk.
Want bij deze providers kan ik niet hoger dan 1Gb

Odido geeft aan dat ik wel tot 8Gb zou kunnen.
Dus die hebben blijkbaar XS-GPON in de pop hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:15
Ik switch elk jaar van ziggo naar KPN en visa versa. Maar nu is KPN een stuk duurder dan Odido en overweeg om over te stappen naar odido maar ik wil wel mijn unfi dream router gebruiken. Bij KPN moest ik altijd behoorlijk wat instellen om het TV kastje goed en snel te laten werken. Is het bij Odido zo simpel met alleen een vlan300 aan te maken. PPoe setting is niet nodig? Schakelt de tv-kast met alleen vlan300 instelling snel tussen zenders? Wat is jullie algemene ervaring met Odido tv-kastje.
Alvast bedankt voor de reactie.

Ik heb je reactie even verhuisd naar dit topic, hier past dat beter.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 14-05-2025 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:21
tv is tegenwoordig gewoon unicast in (bijna?) alle omgevingen, dat gepruts met igmp/iptv settings is voorbij.
plug and play. Ja multicast bestaat nog her en der en geeft je "betere kwaliteit" maar ook dat is marginaal

[ Voor 27% gewijzigd door laurens0619 op 14-05-2025 11:05 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
klopping schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:28:
Is het bij Odido zo simpel met alleen een vlan300 aan te maken.
Ja, zo simpel is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:15
Ik lees wel enkele opmerking over het tv-kastje. Is de beeldkwaliteit veel slechter dan bij KPN? Wij kijken namelijk veel tv, dus beeldkwaliteit wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Aangezien Ziggo echt met geen mogelijkheid een klant meer wil geven dan 5 euro voor 6 maanden sta ik op het punt over te stappen. De opties zijn KPN en Odido, waarbij KPN feitelijk net zo duur uitkomt als Ziggo. Dus blijft Odido over.

Ik lees daarover wisselende ervaringen, het enige dat ik af ga nemen is Internet 400 Mbps (voor tv hebben we NLZiet). Ik weet bij Ziggo dat ik dat stabiel haal en zelfs 408 Mbps is geen uitzondering. Is glasvezel net zo stabiel? En kan het modem van Odido?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:21

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

klopping schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:34:
Ik lees wel enkele opmerking over het tv-kastje. Is de beeldkwaliteit veel slechter dan bij KPN? Wij kijken namelijk veel tv, dus beeldkwaliteit wel belangrijk.
Als kijker op een FullHD TV kan ik niet zeggen dat ik verschil zie tussen KPN (voorheen) en Odido (huidig).
Het is er eerder op vooruitgegaan omdat het nu een AndroidTV kastje is.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

THE_BASE schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:51:
Ik lees daarover wisselende ervaringen, het enige dat ik af ga nemen is Internet 400 Mbps (voor tv hebben we NLZiet). Ik weet bij Ziggo dat ik dat stabiel haal en zelfs 408 Mbps is geen uitzondering. Is glasvezel net zo stabiel? En kan het modem van Odido?
Snelheid is natuurlijk lastig, want dat is van veel factoren (o.a. locatie in het land) afhankelijk.
Persoonlijk ben ik van 100Mbit KPN naar 400Mbit Odido gegaan.
Het maakt verschil met welk apparaat (iPhone, laptop) ik een speedtest doe.
Met de iPhone kom ik tot zo'n 280Mbit, terwijl de laptop meer richting de 400 gaat.
Overigens beide op de WiFi. Met een kabel haalt de laptop netjes 400.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:32
klopping schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:34:
Is nogal subjectief. Ik denk dat je beter kunt proberen of je dit ergens zelf kunt bekijken, of in de Odido-winkel, of bij buren/familie/kennissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
magic_nl schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:15:
[...]

Snelheid is natuurlijk lastig, want dat is van veel factoren (o.a. locatie in het land) afhankelijk.
Persoonlijk ben ik van 100Mbit KPN naar 400Mbit Odido gegaan.
Het maakt verschil met welk apparaat (iPhone, laptop) ik een speedtest doe.
Met de iPhone kom ik tot zo'n 280Mbit, terwijl de laptop meer richting de 400 gaat.
Overigens beide op de WiFi. Met een kabel haalt de laptop netjes 400.
Ik haal nu met alle devices met gemak 400 Mbps, maar dat komt misschien doordat ik een aantal AP's van Unifi heb en niet de wifi van het modem van Ziggo gebruik.

Misschien toch maar eens de gok wagen, vind het best spannend na jaren van stabiel internet niet weten wat je krijgt. Ik houd een langere periode aan voor opzeggen, zodat ik altijd nog een lijn heb, mocht ik binnen 14 dagen na oplevering willen annuleren.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

hcQd schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:17:
[...]
Is nogal subjectief. Ik denk dat je beter kunt proberen of je dit ergens zelf kunt bekijken, of in de Odido-winkel, of bij buren/familie/kennissen.
@klopping
Ik denk dat het met de beeldkwaliteit wel mee zal vallen.

Waar ik me meer zorgen om maak is het tv kastje zelf.
Heel toevallig had ik het met een collega over Odido en dat ik over zou gaan.
Waarop hij zei "succes met het TV kastje".
De eerste welke hij had was na een update gebricked.
De vervangende was zo traag en sloom, dat het apparaat nauwelijks te bedienen was.
Uiteindelijk heeft hij hem terug gestuurd en kijkt via de app.
Mijn broertje had iets soortgelijks en heeft ook het kastje terug gestuurd.

Maar goed, ik ga het zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 14-05-2025 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Villager
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:59
Thasaidon schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:25:
[...]

@klopping
Ik denk dat het met de beeldkwaliteit wel mee zal vallen.

Waar ik me meer zorgen om maak is het tv kastje zelf.
Heel toevallig had ik het met een collega over Odido en dat ik over zou gaan.
Waarop hij zei "succes met het TV kastje".
De eerste welke hij had was na een update gebricked.
De vervangende was zo traag en sloom, dat het apparaat nauwelijks te bedienen was.
Uiteindelijk heeft hij hem terug gestuurd en kijkt via de app.
Mijn broertje had iets soortgelijks en heeft ook het kastje terug gestuurd.

Maar goed, ik ga het zien.
Ik ben sinds 2 weken over van KPN naar Odido en ben zeer tevreden over 'het kastje'. Geen vertraging gemerkt tot nu toe. Heb 'm wel met een netwerkkabel aangesloten. Misschien scheelt dat nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:00
THE_BASE schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:21:
[...]
Misschien toch maar eens de gok wagen, vind het best spannend na jaren van stabiel internet niet weten wat je krijgt. Ik houd een langere periode aan voor opzeggen, zodat ik altijd nog een lijn heb, mocht ik binnen 14 dagen na oplevering willen annuleren.
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Het gros van de gebruikers (inclusief mijzelf) heeft geen problemen met Odido-glasvezel. In dit topic zie je naast enkele probleemgevallen ook veel tevreden overstappers.
Zorg ervoor dat je wel die monteur laat langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

THE_BASE schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:21:
[...]

Ik haal nu met alle devices met gemak 400 Mbps, maar dat komt misschien doordat ik een aantal AP's van Unifi heb en niet de wifi van het modem van Ziggo gebruik.
Binnen mijn netwerk haal ik dergelijke snelheden ook wel.
Ik gebruik ook niet de WiFi van Odido, maar heb een Extremenetworks Cloud IQ oplossing hangen (met wat oudere AP370's op iedere verdieping) en een TP-link POE-switch, dus daar zit het niet in.
De vertraging zit in de gateway van Odido (Zyxel T-56).

[ Voor 14% gewijzigd door magic_nl op 14-05-2025 15:42 ]

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
magic_nl schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:35:
[...]

Binnen mijn netwerk haal ik dergelijke snelheden ook wel.
Ik gebruik ook niet de WiFi van Odido, maar heb een Extremenetworks Cloud IQ oplossing hangen (met wat oudere AP370's op iedere verdieping) en een TP-link POE-switch, dus daar zit het niet in.
De vertraging zit in de gateway van Odido (Zyxel T-56).
Is dat dan een snelheid die je continu haalt en dus (voor mijn gevoel) stabiel is? Of zie je over verschillende test steeds verschillende snelheden. Dat had ik namelijk 2 jaar geleden met KPN en daar kan mijn OCD niet tegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

THE_BASE schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:47:
[...]

Is dat dan een snelheid die je continu haalt en dus (voor mijn gevoel) stabiel is? Of zie je over verschillende test steeds verschillende snelheden. Dat had ik namelijk 2 jaar geleden met KPN en daar kan mijn OCD niet tegen. :)
De bedrade speedtest van mijn laptop loopt wekelijks gepland en is stabiel.
Speedtest van mijn iPhone die ik af en toe doe levert ook altijd dezelfde waardes (rond 280), zo ook de draadloze van laptop (maar die doe ik minder vaak). Het zou kunnen liggen aan het aantal ingebouwde antennes van de iPhone/laptop.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:15
Na 3 jaar en een paar maanden heb ik nu eindelijk het glasvezeltje in huis liggen :) nu nog wachten op de monteur van Odido :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 23:55

DON PAPA

Tweaker-fan

THE_BASE schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:47:
[...]
Is dat dan een snelheid die je continu haalt en dus (voor mijn gevoel) stabiel is? Of zie je over verschillende test steeds verschillende snelheden.
Hier een aantal speedtesten van mij 400/400 internet only abonnement

DON PAPA in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
DON PAPA schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 17:06:
[...]

Ziet er netjes uit, zeker als je stabiel gewoon 8% meer snelheid pakt. Morgen de knoop doorhakken, dank voor je reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohlowe
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-05 17:03
Heb vandaag mijn odido pakket ontvangen maar over twee weken komt de monteur van Gideon en wilde niet gaan wachten dus heb het geprobeerd om het zelf te installeren. Helaas geeft het PON kastje een "Alarm". Via https://hack-gpon.org/xgs/ont-nokia-xs-010x-q/ heb ik toen ingelogd op het kastje zelf die "No optical" aangeeft. Is er nu iets fysieks mis met mijn verbinding of kan ik erop vertrouwen dat de monteur kan fixen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4MBvF-gNN3-MwVHMLn8eNlexCA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Z0WJvgocnFgF1MR65W5Ef2Kq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjEdtMA_EVMDSSQw2zk3hTfHZ3Q=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VlAxoEg9h0ps2zCkacFIvyXe.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PzikeQbI2Fq0wejfWPZsI7UmTak=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q8tvnd0Pyoj4o8RmNYCzNfxG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:36

rvk

Rohlowe schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 23:24:
Heb vandaag mijn odido pakket ontvangen maar over twee weken komt de monteur van Gideon en wilde niet gaan wachten dus heb het geprobeerd om het zelf te installeren.
Je zult toch ook wel een mail gehad hebben van Odido met de datum waarop ze je verbinding daadwerkelijk activeren of over-patchen?

Grote kans dat dat nog niet gebeurd is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
Rohlowe schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 23:24:
Heb vandaag mijn odido pakket ontvangen maar over twee weken komt de monteur van Gideon en wilde niet gaan wachten dus heb het geprobeerd om het zelf te installeren. Helaas geeft het PON kastje een "Alarm". Via https://hack-gpon.org/xgs/ont-nokia-xs-010x-q/ heb ik toen ingelogd op het kastje zelf die "No optical" aangeeft. Is er nu iets fysieks mis met mijn verbinding of kan ik erop vertrouwen dat de monteur kan fixen?
Waar denk je dat die monteur voor komt, die komt het toch juist aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Laatst online: 13:15
DON PAPA schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 17:06:
[...]

Dit doet mij goed om te zien. Bij Ziggo haal ik de 1Gb niet eens, en het is onstabiel vaak meer als 30ms latency en package loss.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ies Korpershoek
jongetje schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 07:17:
[...]

Ja dat zou je denken. Maar bij mij werkte het al 2 weken voor de monteur kwam. Het enige wat hij deed is een speedtest via zijn mobiel en een activatie-bericht naar Odido zodat het administratief ook verwerkt werd voor het abbo geld :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Ies Korpershoek schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:56:
[...]

Ja dat zou je denken. Maar bij mij werkte het al 2 weken voor de monteur kwam. Het enige wat hij deed is een speedtest via zijn mobiel en een activatie-bericht naar Odido zodat het administratief ook verwerkt werd voor het abbo geld :-)
Dat kan idd, maar als er nog niets in de POP is gedaan moet je wachten totdat die patch is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ies Korpershoek
jongetje schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:16:
[...]

Dat kan idd, maar als er nog niets in de POP is gedaan moet je wachten totdat die patch is gedaan.
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohlowe
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-05 17:03
jongetje schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 07:17:
[...]

Dit is meer om te begrijpen wat de huidige probleem is en of er wellicht een fysieke probleem is of administratieve. Ik verwacht eigenlijk dat de ONT al zou werken (groen PON lampje) of is dat een verkeerde aanname?
jongetje schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:16:
[...]

De vorige bewoner had wel een werkende glasvezel verbinding. Zouden er dingen gepatcht worden bij een verhuizing?

Bedankt voor jullie reacties! Ik leer zoveel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-05 21:47
Rohlowe schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:32:
[...]

Dit is meer om te begrijpen wat de huidige probleem is en of er wellicht een fysieke probleem is of administratieve. Ik verwacht eigenlijk dat de ONT al zou werken (groen PON lampje) of is dat een verkeerde aanname?

[...]

De vorige bewoner had wel een werkende glasvezel verbinding. Zouden er dingen gepatcht worden bij een verhuizing?

Bedankt voor jullie reacties! Ik leer zoveel :)
Als de glasvezel in de POP niet is aangesloten dan heeft de ONT niets te doen. Dus in jouw geval moet de monteur in de POP jouw aansluiting patchen voordat het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Rohlowe schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:32:
[...]
Als de vorige bewoner glas had, zullen ze dit of verhuisd hebben, of opgezegd hebben.
Maar in beide gevallen zal het signaal van de lijn gehaald zijn door de ISP welke zij hadden vermoed ik zo.

En uiteraard zal de boel idd gepatched moeten worden naar jou ISP, tenzij dit toevallig dezelfde is.

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 15-05-2025 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Zo, vandaag is de boel aangesloten.
- In de meterkast hebben ze de optical network terminal opgehangen.
- Vervolgens gaat het met Cat6 over een meter of 8-10 naar het tv meubel.
- Daar staat de Zyxel EX5601-T1 modem.
- Die is doorgelust met cat6 naar de Asus RT-AX55 router.
- Vanuit de Asus router gaat het met cat6 terug naar de meterkast, omdat daar een Netgear gse105e2 1gbps switch hangt.
- Die Netgear gse105e2 verdeelt de boel over de rest van het huis.
- De belangrijkste lijn vanuit de switch is cat6 naar de werkkamer, daar gaat hij in een andere RT-AX55 die als mesh is ingesteld.

So far de opzet.
1) Ik heb direct op de zyxel router gezeten en daar zag ik een download van 1 gbps

2) Als ik speedtests uitvoer op de router in mijn werkkamer dan zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKLQ_JhgbEqEIu0tv5Wjh194uFI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vrV23F9KLg6xeZ62tDejeqhU.png?f=fotoalbum_large

3) als ik het test via een stuk cat6 tussen mijn docking station en de router, dan zie ik dit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGgL-cjrY0bQl5ZvFCpin7T9EEQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VrER4LrAs6R3weiLcjhhbDFj.png?f=fotoalbum_large

4) en wanneer ik de wifi van mijn laptop gebruik die verbindt naar de werkkamer (laptop staat er 30 cm vanaf) dan is het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/75UNljtCeBNicYecrI2nO-0k8kI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CKbsOGEl02ZzER1vPmUzY4B1.png?f=fotoalbum_large

Nu weet ik dat de RT-AX55 niet de meest nieuwe routers zijn, toch heb ik wat vragen.
1) Hoe kan het dat mijn upload snelheid bedraad toch over de 900 gaat, terwijl down blijft hangen tussen de 700 en 850? -> Idem overigens voor wifi, dat is 700 up vs 500 down.

2) Ik had verwacht dat ik met de wifi toch wel rond de 800 zou uitkomen, ben benieuwd of de routers hierin een beperking zijn.

3) Zijn er manieren om de verbinding tegen de gigabit aan te krijgen of zijn dit soort fluctuaties op glas normaal? (komend van ziggo)

Hoor graag jullie gedachten, ideeën en feedback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

sahinasappelsap schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:21:
Hoor graag jullie gedachten, ideeën en feedback.
Ik zou kiezen om, de 2 Asus RT-AX55 er tussen uit te halen en een de Zyxel T-56 en een WiFiplus er bij te nemen (dat zou mijn voorkeur hebben in deze situatie)

Of de Zyxel router er tussen uithalen en alleen de twee Asus RT-AX55 te gebruiken (dan wel even Vlan300 instellen op de wan poort).

[ Voor 18% gewijzigd door DON PAPA op 15-05-2025 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
DON PAPA schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:34:
[...]

Ik zou kiezen om, de 2 Asus RT-AX55 er tussen uit te halen en een Odido WiFiplus er bij te nemen (mijn voorkeur).

Of de Zyxel router er tussen uithalen en alleen de twee Asus RT-AX55 te gebruiken.
Ik kan proberen om de zyxel er tijdelijk tussenuit te halen, maar ben dan wel benieuwd of dit iets gaat uitmaken in uiteindelijke de snelheid. WifiPlus ken ik niet, ik ga het even lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online

Dat is geen modem, maar een router. Dus is misschien slimmer om één van de twee routers er tussen uit te halen. En anders als accesspoint in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
bjusterbaarlik schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:37:
[...]

Dat is geen modem, maar een router. Dus is misschien slimmer om één van de twee routers er tussen uit te halen. En anders als accesspoint in te stellen.
Router :X. Dan moet ik even gaan kijken wat er allemaal ingesteld moet worden om die zyxel er tussenuit te krijgen.

edit: Net de zyxel er tussenuit gehaald en vlan op 300 ingesteld op de hoofdrouter. Wil natuurlijk het onderste uit de kan plukken ;-)

De wifi snelheid blijft overigens nog steeds rond de 550-570 steken.

Dan krijg ik een wat hogere snelheid, maar nog niet 1 gbps :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kpdqlTpuG85Cg53F6e-onZlgXKA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0HfJU9ek88NxIc0onI5Gh65c.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door sahinasappelsap op 15-05-2025 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Laatst online: 16-05 14:00
Misschien dat iemand me hier snel kan helpen?

Ik heb de Odido 4K TV Box nu al een tijdje staan.
Ik gebruikte hem niet, mijn tv is 4K maar mijn receiver met (Action) Ambilight zijn samen 1080P.
Ik heb dus de TV Box in de HDMI op de tv om af en toe tv te kijken.
Gooi ik de tv box in de receiver, dan springt mijn tv automatisch naar de HDMI poort waar de 4K box ik de receiver zit.
Dus:
Receiver heeft geen ARC en zit op een niet ARC poort in de TV!
4K box in HDMI 4 op receiver, TV springt naar HDMI 4 op TV.
4K box in HDMI 2 op receiver, TV springt naar HDMI 2 op TV.

TV Box is ingesteld op 1080P, geen HDR/Dolby Vision.

Is hier een oplossing voor of moet ik met toslink gaan werken?

EDIT: zet ik de receiver uit en gebruik passthrough, heb ik beeld en de "Ambilight" werkt, zodra ik de receiver aan zet, springt de resolutie naar 720x480 en is het beeld weg. Ik hoop dat het probleem in de "Ambilight" zit en dat ik hier een splitter voor kan gebruiken.
TV: Salora 58UA330
Receiver: Denon AVR-1910
4K TV Box ODIDO: 1080P/59,94Hz/8bit RGB
LSC TV Box kan 4K weergeven

Laat maar, het is blijkbaar iets in de DENON versterker.... Tijd voor een nieuwe dus

[ Voor 24% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 15-05-2025 20:34 ]

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
sahinasappelsap schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:43:

De wifi snelheid blijft overigens nog steeds rond de 550-570 steken.
Dat is ook de maximale snelheid van de Asus ongeveer.
Dan krijg ik een wat hogere snelheid, maar nog niet 1 gbps :+
940Mbps is de maximale snelheid voor 1Gbps apparatuur.

De Zyxel T56 is trouwens wel de betere van de twee qua snelheid, niet qua instelbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
bjusterbaarlik schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:05:
[...]

Dat is ook de maximale snelheid van de Asus ongeveer.

[...]

940Mbps is de maximale snelheid voor 1Gbps apparatuur.

De Zyxel T56 is trouwens wel de betere van de twee qua snelheid, niet qua instelbaarheid.
Wellicht over een tijdje dan maar een netwerk upgrade doen :-)
Thanks voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:18
sahinasappelsap schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:09:
[...]

Wellicht over een tijdje dan maar een netwerk upgrade doen :-)
Thanks voor het meedenken!
Ik heb 2.5Gbits netwerk. Tijdje odido 2G gehad. En ik haalde iets eroverheen. Daarna nog even 1G krijg je ook wat meer als 1Gbits. Nu 400Mbits en ook dan krijg je iets meer.

Zoals eerder gezegd 1Gbits apparatuur is de max rond de 940Mbits.

En 2.5G omdat het goedkoop is. 10G apparatuur is nog vrij duur.

[ Voor 6% gewijzigd door g00gle op 15-05-2025 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
g00gle schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:34:
[...]

Ik heb 2.5Gbits netwerk. Tijdje odido 2G gehad. En ik haalde iets eroverheen. Daarna nog even 1G krijg je ook wat meer als 1Gbits. Nu 400Mbits en ook dan krijg je iets meer.

Zoals eerder gezegd 1Gbits apparatuur is de max rond de 940Mbits.

En 2.5G omdat het goedkoop is. 10G apparatuur is nog vrij duur.
En welke hardware gebruik je precies als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:18
sahinasappelsap schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:49:
[...]

En welke hardware gebruik je precies als ik vragen mag?
Ik heb gewoon cat5e. En gebruik een paar 2.5G switches van amazon/aliexpress. Zijn diverse soorten. Zijn gewoon layer2 switches. Dus niks bijzonders verder. Domme variant, zonder vlan's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-05 16:06
Zo, vandaag is de boel aangesloten.
- In de meterkast hebben ze de optical network terminal opgehangen.
- Vervolgens gaat het met Cat6 over een meter of 8-10 naar het tv meubel.
- Die is doorgelust met cat6 naar de Asus RT-AX55 router.
- Vanuit de Asus router gaat het met cat6 terug naar de meterkast, omdat daar een Netgear gse105e2 1gbps switch hangt.
- Die Netgear gse105e2 verdeelt de boel over de rest van het huis.
- De belangrijkste lijn vanuit de switch is cat6 naar de werkkamer, daar gaat hij in een andere RT-AX55 die als mesh is ingesteld.
Zoals je al gedaan hebt zou ik er één router er tussenuit halen, maar ik snap ook de lus naar de tv meubel en terug niet helemaal. Waarom niet ONT -> router -> switch allemaal in je meterkast en dan verdelen in het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
jouwheld schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:04:
[...]

Zoals je al gedaan hebt zou ik er één router er tussenuit halen, maar ik snap ook de lus naar de tv meubel en terug niet helemaal. Waarom niet ONT -> router -> switch allemaal in je meterkast en dan verdelen in het huis.
Dat behoeft inderdaad wel wat uitleg he?
De coax van ziggo kwam de huiskamer binnen en de modem stond daar, dus ook de eerste router. Vanuit ging het onder de grond door naar de meterkast en vanuit daar naar de rest van het huis.

Ik ging er vanuit dat de zyxel in de meterkast geplaatst zou worden. Voor het bereik wilde ik als hoofdrouter degene in de woonkamer aanhouden (ook vanwege de dekking en dikke muren), dus dan moet er utp die kant op. Vervolgens moet er dan een lijntje terug om weer bij de switch uit te komen die de bovenverdiepingen van het huis van een bekabelde verbinding voorzien.

Maakt dat het e.e.a. duidelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

sahinasappelsap schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:23:
[...]
Ik ging er vanuit dat de zyxel in de meterkast geplaatst zou worden. Voor het bereik wilde ik als hoofdrouter degene in de woonkamer aanhouden (ook vanwege de dekking en dikke muren), dus dan moet er utp die kant op. Vervolgens moet er dan een lijntje terug om weer bij de switch uit te komen die de bovenverdiepingen van het huis van een bekabelde verbinding voorzien.
Dan kun je toch ook de Zyxel in de meterkast zetten, en daarop de WiFi uitzetten. Dan met UTP naar de woonkamer en werkkamer waar je de 2 Asus RT-AX55 neerzet in AP (accesspoint) mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
DON PAPA schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:36:
[...]

Dan kun je toch ook de Zyxel in de meterkast zetten, en daarop de WiFi uitzetten. Dan met UTP naar de woonkamer en werkkamer waar je de 2 Asus RT-AX55 neerzet in AP (accesspoint) mode.
Ok, Afgezien van waar de Zyxel staat (stond, want ik heb hem er gisteren tussenuitgehaald). hoofd AX-55 draait in Wireless router mode / AiMesh Router mode (Default) waarbij de andere 3 AX-55's mesh nodes zijn..

Welk voordeel biedt het als ik ze in de Access Point(AP) mode / AiMesh Router in AP mode zet? Levert dat een snellere verbinding op? Ben vooral zoekend naar de voordelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

sahinasappelsap schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:44:
[...]

Ok, Afgezien van waar de Zyxel staat (stond, want ik heb hem er gisteren tussenuitgehaald). hoofd AX-55 draait in Wireless router mode / AiMesh Router mode (Default) waarbij de andere 3 AX-55's mesh nodes zijn..

Welk voordeel biedt het als ik ze in de Access Point(AP) mode / AiMesh Router in AP mode zet? Levert dat een snellere verbinding op? Ben vooral zoekend naar de voordelen.
Ow ik dacht dat je maar 2 Asus AX-55's had (vandaar dat ik de Zyxel opnoemde), maar als je er nog meer hebt, dan kan je ook de hoofd AX-55 in de meterkast zetten en daar vandaan nog één AX-55 in de woonkamer en één werkkamer zetten. Dan hoef je niet die lus vanuit de meterkast naar de woonkamer en weer terug naar de meterkast te maken zoals je nu doet.

Hou er wel rekening mee dat deze AX-55 niet je volle snelheid op WiFi gaat halen. Daarom zou ik zelf eerder kiezen voor de Zyxel T-56 + 1 of 2 WiFiplus punten of een eigen set die wel de snelheid aankan (of je moet het geen probleem vinden dat je de snelheid niet haalt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kmeleonu3
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-05 19:43
Dear all, apologies for writing in EN, I am still learning it after 4 years in The Netherlands. You can place your answers in dutch, this will help me to advance.

My house was recently connected to glasvezel, I will wait for a few weeks to settle the dust in my area to avoid disruptions.

I intend to choose Odido due to their TV app on Samsung TVs to avoid additional remote controls and cables.

I also intend to use my own device instead of the one provided by the provider.

Which devices do you recommend in the context where KPN is the owner of the glasvezel network in my city? The whole city got recently the orange cables in the ground.

Best regards,
K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

hullemah

hullie

Ik ga aanstaande dinsdag over naar odido.Ik kom van ziggo af.Lees af en toe dat de beeldkwaliteit van odido een stukje minder is als ziggo vinden jullie dat ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
DON PAPA schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:33:
[...]

Ow ik dacht dat je maar 2 Asus AX-55's had (vandaar dat ik de Zyxel opnoemde), maar als je er nog meer hebt, dan kan je ook de hoofd AX-55 in de meterkast zetten en daar vandaan nog één AX-55 in de woonkamer en één werkkamer zetten. Dan hoef je niet die lus vanuit de meterkast naar de woonkamer en weer terug naar de meterkast te maken zoals je nu doet.

Hou er wel rekening mee dat deze AX-55 niet je volle snelheid op WiFi gaat halen. Daarom zou ik zelf eerder kiezen voor de Zyxel T-56 + 1 of 2 WiFiplus punten of een eigen set die wel de snelheid aankan (of je moet het geen probleem vinden dat je de snelheid niet haalt).
Ahhh op die manier. Ben me inderdaad al bewust dat ik tussen de 800 en 900 mbps blijf steken bedraad. Telefoon haalt draadloos een 600-700mbit en de laptop iets lager (zal wel aan de kaart liggen die erin zit).

Maar dat is voor nu prima. Ik zou inderdaad of zyxel wifipunten erbij kunnen kopen of overstappen naar 2.5gbit switches en routers. Maar heel eerlijk: ik vind die investering net even te hoog nu.

Eerst de proefperiode maar eens uitzitten en kijken of Odido daadwerkelijk bevalt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
hullemah schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:51:
Ik ga aanstaande dinsdag over naar odido.Ik kom van ziggo af.Lees af en toe dat de beeldkwaliteit van odido een stukje minder is als ziggo vinden jullie dat ook?
Ik ben net over en gebruik de odido app op de shield en een samsung tv, niet het kastje.
Ja de beeldkwaliteit is een stuk(je) minder is me op de samsung tv al opgevallen. Maar eerlijk? Ik kan de belangrijkste dingen die ik wil bekijken ook gewoon bekijken en vind het meer dan ok.

Was niet van plan om leathal weapon 1 t/m 12, die hard 1-3 en terminator via de tv dagelijks te gaan bekijken op Veronica in HD of 4K kwaliteit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:40
Ik had Ziggo, ben naar Odido geweest in de tussentijd en nu weer terug bij Ziggo. Ik vond de beeldkwaliteit met de originele Next van Ziggo beter dan Odido. Maar nu heb ik een Next Mini en daar vind ik de beeldkwaliteit wat minder van en dan zou ik toch Odido weer prefereren. Ik gebruikte de app van Odido op m'n tv zelf overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Nu online

hullemah

hullie

Ik heb de kastjes van odido besteld daar was ik wel benieuwd na of die ongeveer net als de next mini presenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:11

Antonio di

a mi me dijeron que si

Ik ben vorig jaar begin juni overgestapt van Ziggo naar Odido glasvezel met een Media-box.
Beeld/geluid is minder bij Odido dan alle tv-kanalen die ik toen via DVB-C signaal binnen kreeg.
De Odido Media-box met Odido TV-signaal over glasvezel is bij mij regio (Utrecht/Houten) een ramp voor TV (HD) kijken.
"Freeze" met zwart beeld en niet synchroon lopen van beeld en geluid. Odido heeft het niet kunnen oplossen en ik heb de Media-box teruggestuurd in dec j.l..
Ik kijk sindsdien TV (HD) via een Google Chromecast Goog TV 4K (dongle model) streamer met de Odido-App. Daar is het beeld ook iets minder dan bij Ziggo en nog steeds "freeze" beeld (maar nu dan niet zwart) 6 tot 12 keer per avond. Beeld en Geluid lopen daar gelukkig WEL synchroon op die Odido App.
Met andere App's (o.a.: Netflix, Prime, Disney en RTVE, NOS Start/Uitzending gemist) heb ik die problemen niet (HD), alleen iets mindere beeldkwaliteit. Het ligt dus aan iets van Odido (TV-signaal??, de App??).

Ik kreeg geen goede verleng-aanbieding van Odido. Alleen 10 euro korting voor 4 maanden.
Ook toen ik zei dat Ziggo mij terug wil met 1jr abonn Ziggo Start voor 26,75 euro 9 maanden lang en 1 jr gratis Disney-plus (of keuze uit een aantal andere streaming aanbieders) en gratis Ziggo Wifi spots.
De Ziggo Coax is al weer aangesloten in het verdeelkastje in de straat en DVB-C NL-1/2/3 is zoveel veel beter qua beeld/geluid dan Odido via Glasvezel in mijn regio.
Begin juni stap ik dus (weer) over naar Ziggo en krijg daar de next-mini. Ik ben benieuwd naar TV (HD) via Internet via die next-mini en of het beter/slechter/gelijk is aan Odido via hun media-box en via hun App op Google Dongle. Maar goed ik heb bij Ziggo daarnaast altijd nog (beperkt) DVB-C signaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hullemah
  • Nu online

hullemah

hullie

Ik ga odido proberen kan het altijd binnen 14 dagen opzeggen ziggo is nog actief tot begin juni maar vrees dat ik een kat in de zak heb aangehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
hullemah schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:59:
Ik ga odido proberen kan het altijd binnen 14 dagen opzeggen ziggo is nog actief tot begin juni maar vrees dat ik een kat in de zak heb aangehaald.
Ik lees dat het vaak gedoe is met annuleren en crediteren van facturen als je opzegt binnen 14 dagen, dus houd daar rekening mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:14
Antonio di schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:35:
[...]

Ik ben vorig jaar begin juni overgestapt van Ziggo naar Odido glasvezel met een Media-box.
Beeld/geluid is minder bij Odido dan alle tv-kanalen die ik toen via DVB-C signaal binnen kreeg.
De Odido Media-box met Odido TV-signaal over glasvezel is bij mij regio (Utrecht/Houten) een ramp voor TV (HD) kijken.
"Freeze" met zwart beeld en niet synchroon lopen van beeld en geluid. Odido heeft het niet kunnen oplossen en ik heb de Media-box teruggestuurd in dec j.l..
Ik kijk sindsdien TV (HD) via een Google Chromecast Goog TV 4K (dongle model) streamer met de Odido-App. Daar is het beeld ook iets minder dan bij Ziggo en nog steeds "freeze" beeld (maar nu dan niet zwart) 6 tot 12 keer per avond. Beeld en Geluid lopen daar gelukkig WEL synchroon op die Odido App.
Met andere App's (o.a.: Netflix, Prime, Disney en RTVE, NOS Start/Uitzending gemist) heb ik die problemen niet (HD), alleen iets mindere beeldkwaliteit. Het ligt dus aan iets van Odido (TV-signaal??, de App??).

Ik kreeg geen goede verleng-aanbieding van Odido. Alleen 10 euro korting voor 4 maanden.
Ook toen ik zei dat Ziggo mij terug wil met 1jr abonn Ziggo Start voor 26,75 euro 9 maanden lang en 1 jr gratis Disney-plus (of keuze uit een aantal andere streaming aanbieders) en gratis Ziggo Wifi spots.
De Ziggo Coax is al weer aangesloten in het verdeelkastje in de straat en DVB-C NL-1/2/3 is zoveel veel beter qua beeld/geluid dan Odido via Glasvezel in mijn regio.
Begin juni stap ik dus (weer) over naar Ziggo en krijg daar de next-mini. Ik ben benieuwd naar TV (HD) via Internet via die next-mini en of het beter/slechter/gelijk is aan Odido via hun media-box en via hun App op Google Dongle. Maar goed ik heb bij Ziggo daarnaast altijd nog (beperkt) DVB-C signaal!
Dus als je meer korting had gekregen, waren alle - punten wel acceptabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:11

Antonio di

a mi me dijeron que si

ozzynator schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:19:
[...]

Dus als je meer korting had gekregen, waren alle - punten wel acceptabel?
Klopt.
Goed Internet is het belangrijkste en dat is bij Odido glasvezel en bij Ziggo allebei goed.
Mijn vrouw kijkt het meest "klassiek/liniair" TV en die stoort zich niet aan de 'freeze" beeld.
Ze stoorde zich wel aan niet synchroon lopen van beeld en geluid met de Odido Media Box, maar goed daar heeft ze geen last van met de Google TV Dongle met de /Odido app.
Op dit forum zijn ook Tweakers die tevreden zijn met de Odido Media Box.
Ik had ook bij Odido de TV weg kunnen doen en dat NLZiet nemen.

Ik ga vooral weg bij Odido Glasvezel vanwege een veel betere/hogere "overstap" korting die ik krijg bij Ziggo.
Dus wie weet waar ik volgend jaar juni eindig!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:33
Kmeleonu3 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:43:
Which devices do you recommend in the context where KPN is the owner of the glasvezel network in my city? The whole city got recently the orange cables in the ground.
Really doesn't matter. If it is just internet, you'll get a fiber to Ethernet converter and as long as your own device can be set to vlan 300, it'll work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:03

NeHoX

Gamer + PV

Nou sinds vanmiddag is mijn glasvezel lijntje uitgevallen. 10 huisnummers verderop werkt het nog wel…

Dame aan de telefoon was heel aardig en behulpzaam. Maandagochtend komt de monteur al langs. Tot die tijd 7 dagen 2x unlimited voor 2 nummers gekregen.

Tetheren/Hotspot via travel router ging prima vanavond. 500GB op de sim gekregen dus geen gezeur met het uppen van de limiet. Haal ongeveer 100Mbit/s dus ook prima werkbaar. Alleen gamen is effe een gedoe…

Moest wel mijn UDM-Pro even vervangen om met de Zyxel T-50 te testen, bracht natuurlijk niet de oplossing.

Voor nu maar even de travel router gepatcht op een tweede wan poort en load balancing aangezet. Als de verbinding toch weer up komt krijg ik een melding. UDM gooit alles over de werkende poort automatisch.

Verwacht dat ik de enige ben en dat het om een verzakking in de straat gaat door graafwerkzaamheden aan voor de gasleiding afgelopen weken.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Pagina: 1 ... 110 111 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen