• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11 16:46

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

HellStorm666 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 08:58:
Zou iemand mij kunnen vertellen wat de factory settings zijn van de ZXOS11NPI?
Ik ben bang dat er iets bij mij niet klopt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
admin@ZXOS11NPI # printenv
fwenv(42) stored at 0x40000, size 4096 bytes, region1 992 bytes, region2 3072 bytes
properties:
target_image=0
image0_addr=0x80000
image1_addr=0x580000
tc_type=1 (10G)
tx_split=1
random_delay=0 (use real random delay)
board_id=0xbd200003
reg_id=ZRMT00000000 (Dit is de code die onder de streepjescode op de Zaram staat, geen 0000 dus)
sn_vsid=0x5a524d54(ZRMT)
sn_vssn=0x00000000
board_serial=ZRMT
board_revision=ZX300R03
equipment_id=ZXOS11NPI
vendor_product_code=0xffff
image0_version=ZR00_V090.08
image1_version=ZR00_V090.08
image0_product_code=ZXOS11NPI
image1_product_code=ZXOS11NPI
ptp_tod_trecv_fix=8430 nsec
config_path=/etc/xgspon_r2-default.xml
stick_board=1 (Stick B/D)
timer_max_wait_allocid=600s
disable_ploam_deactivate=0
drop_big_omci_on_tx_split_0=0
prbs_mode=0
pon_serdes_clock_mode=0 (Dual)
rogue_onu=1 (0:func off, 1:func on, 32768:occured rogue onu)
tx_power_off=0
reboot_reason: last 9, now 0, file 0
inet=192.168.200.1
netmask=255.255.255.0
mac_addr=00:0b:6f:60:34:e9
sfp pins are following :
  sfp_tod(0)            sfp_pps(0)            sfp_dying_gasp(0)
  sfp_mod_abs(6)        sfp_sync_e(0)         sfp_los(8)
  sfp_tx_fault(0)       sfp_tx_disable(0)     sfp_rate_select_0(0)  sfp_rate_select_1(0)
mod_dbg_lvl=OMCI(3) PON(4) ETH(4) SFP(4) PTP(3) SYNCE(3) ONU(3) LOGIN(0) 
iphost_inet=
iphost_netmask=
iphost_gateway=
next_active_image=0 (0:committed image,1:1st instance, 2:2nd instance)
spim_wr_clk=8
Mocht iemand hier ooit tegen aan lopen.
De default instellingen zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
fwenv(12) stored at 0x40000, size 4096 bytes, region1 992 bytes, region2 3072 bytes
properties:
target_image=0
image0_addr=0x80000
image1_addr=0x580000
tc_type=1 (10G)
tx_split=1
random_delay=0 (use real random delay)
board_id=0xbd200003
reg_id=
sn_vsid=0x5a524d54(ZRMT)
sn_vssn=0x****** (code achter het ZRMT deel op de sticker)
board_serial=0x5a524d54****** (code achter het ZRMT deel op de sticker)
board_revision=ZX300R03
equipment_id=ZXOS11NPI
vendor_product_code=0xffff
image0_version=ZR00_V090.08
image1_version=ZR00_V090.08
image0_product_code=ZXOS11NPI
image1_product_code=ZXOS11NPI
ptp_tod_trecv_fix=8430 nsec
config_path=/etc/xgspon_r2-default.xml
stick_board=1 (Stick B/D)
timer_max_wait_allocid=600s
disable_ploam_deactivate=0
drop_big_omci_on_tx_split_0=0
prbs_mode=0
pon_serdes_clock_mode=0 (Dual)
rogue_onu=1 (0:func off, 1:func on, 32768:occured rogue onu)
tx_power_off=0
reboot_reason: last 0, now 0, file 0
inet=192.168.200.1
netmask=255.255.255.0
mac_addr=00:0b:6f:60:33:f1
sfp pins are following :
  sfp_tod(0)            sfp_pps(0)            sfp_dying_gasp(0)
  sfp_mod_abs(6)        sfp_sync_e(0)         sfp_los(8)
  sfp_tx_fault(0)       sfp_tx_disable(0)     sfp_rate_select_0(0)  sfp_rate_select_1(0)
mod_dbg_lvl=OMCI(3) PON(4) ETH(4) SFP(4) PTP(3) SYNCE(3) ONU(3) LOGIN(0)
iphost_inet=
iphost_netmask=
iphost_gateway=
next_active_image=0 (0:committed image,1:1st instance, 2:2nd instance)
spim_wr_clk=8

om 17:15 ga ik vandaag testen of het wel met een aangepaste sn_vssn, board_serial en sn_vsid.
Die 3 variabele wil ik zodanig zetten dat ze de gegevens van de Huawei hebben (feitelijk hopen dat de Zaram zich voor doet als het de Huawei ONT met de hoop dat Odido dus netjes mij een IP geeft.

sn_vssn=0x****** (serial na HWTC)
board_serial=0x48575443****** (serial na HWTC)
sn_vsid=0x48575443(HWTC)

EDIT:
Helaas, geen succes.
Spul hersteld, volgende x ff met Odido het ID laten registreren en zien of t dan wel wil.

[ Voor 6% gewijzigd door HellStorm666 op 07-11-2025 18:05 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Komende week krijg ik Odido.

Nu probeer ik alvast Odido TV te gebruiken, maar in de browser kan ik enkel NPO 1-3 en RTL zien.
Is dit een bekend probleem? Ik probeer te kijken op Linux, de app op Android werkt prima.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:21
HollowGamer schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 21:28:
Komende week krijg ik Odido.

Nu probeer ik alvast Odido TV te gebruiken, maar in de browser kan ik enkel NPO 1-3 en RTL zien.
Is dit een bekend probleem? Ik probeer te kijken op Linux, de app op Android werkt prima.
Nee, dat werkt niet. Odido verwacht gebruik van hun Mediabox of van ondersteunde apps (Android, iOS, Apple TV, Android TV). Browserondersteuning is gelimiteerd en sommige browsers/OS-combinaties worden niet ondersteund.

Commerciële/versleutelde zenders vereisen DRM/CA-mechanismen (Widevine/CI+ of een provider-module). Linux-browsers of open-source spelers missen vaak de benodigde DRM-componenten of worden door de provider geblokkeerd, wat tot een zwart scherm leidt. Vandaar dat je alleen onversleutelde streams kan zien.

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:36
bas-r schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 08:17:
[...]
Commerciële/versleutelde zenders vereisen DRM/CA-mechanismen (Widevine/CI+ of een provider-module). Linux-browsers of open-source spelers missen vaak de benodigde DRM-componenten of worden door de provider geblokkeerd, wat tot een zwart scherm leidt. Vandaar dat je alleen onversleutelde streams kan zien.
Ik kan onder linux met google-chrome-stable zowel kpn als ziggo streams zonder problemen kijken. Google chrome onder linux ondersteunt gewoon Widevine. Met firefox lukt ook, maar wel met hoger cpu gebruik dus voor video streams gebruik ik chrome.

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:48
Hoeveel cashback via Cashback XL kan ik ontvangen als ik alleen Odido glasvezel 1Gb voor 12 maanden afsluit? Enige wat ik tot nu toe heb gevonden, is de max. €36, maar niet duidelijk of dit ook voor 12 maanden geldt.

• HollowGamer
  • Niet online
bas-r schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 08:17:
[...]

Nee, dat werkt niet. Odido verwacht gebruik van hun Mediabox of van ondersteunde apps (Android, iOS, Apple TV, Android TV). Browserondersteuning is gelimiteerd en sommige browsers/OS-combinaties worden niet ondersteund.

Dat zou niet meer het geval moeten zijn, Linux ondersteund WV + CI+ prima.

Hmm, kennelijk ben ik niet de enige: https://community.odido.n...via-de-web-browser-377848 - daar reageren ook MacOS users.

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:40
doggy1 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 11:35:
Hoeveel cashback via Cashback XL kan ik ontvangen als ik alleen Odido glasvezel 1Gb voor 12 maanden afsluit? Enige wat ik tot nu toe heb gevonden, is de max. €36, maar niet duidelijk of dit ook voor 12 maanden geldt.
In principe krijg je gewoon die €36, ook bij een jaarcontract. Alleen Klik&Klaar is uitgezonderd.

Bij Shopbuddies krijg je €37,50.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QsHRQ3AIGlt7UiSuXl5blQpzsAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/80Lvz6rrPwF2PKieXPTmTVBz.jpg?f=fotoalbum_large

• gemertp
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:05
Ik heb een Asus BE92U gekocht met de bedoeling om de Zyxel router van Odido te vervangen. Het lukte alleen steeds niet om de WAN verbinding naar de media converter en Odido werkend te krijgen. Ik vond de oplossing uiteindelijk op het Odido forum en wilde die hier ook melden. De oplossing is om niet de Asus app te gebruiken maar, na factory reset, direct via de web interface de router instellingen in te voeren (bij mij op 192.168.50.1, en dan dus VLAN ID, “VID”, op 300 voor internet en automatisch IP via DHCP). Dit was ook zo met de nieuwste firmware.

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
gemertp schreef op zondag 9 november 2025 @ 08:56:
Ik heb een Asus BE92U gekocht met de bedoeling om de Zyxel router van Odido te vervangen. Het lukte alleen steeds niet om de WAN verbinding naar de media converter en Odido werkend te krijgen. Ik vond de oplossing uiteindelijk op het Odido forum en wilde die hier ook melden. De oplossing is om niet de Asus app te gebruiken maar, na factory reset, direct via de web interface de router instellingen in te voeren (bij mij op 192.168.50.1, en dan dus VLAN ID, “VID”, op 300 voor internet en automatisch IP via DHCP). Dit was ook zo met de nieuwste firmware.
Bedankt voor je info, maar je had jezelf wat werk kunnen besparen als je de OP van dit topic had gelezen.

• crunchytail
tjanssen schreef op zondag 9 november 2025 @ 09:48:
[...]

Bedankt voor je info, maar je had jezelf wat werk kunnen besparen als je de OP van dit topic had gelezen.
Daar staat niet in dat je de Asus app niet kunt gebruiken. ;)

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:45

DON PAPA

Tweaker-fan

crunchytail schreef op zondag 9 november 2025 @ 11:35:
[...]
Daar staat niet in dat je de Asus app niet kunt gebruiken. ;)
Bij heel veel merken, zijn de instelmogelijkheden in de app nu eenmaal een stuk minder uitgebreid dan in de web interface. Ook bij TP-Link kun je bijvoorbeeld alleen de Vlan instellen in de web interface, en niet in de app. Vaak wordt dat ook gewoon aangeven in de app (zie voorbeeld hieronder uit de TP-Link app).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1uL-m6i7UdlBVm5uc8olUfKcobs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nrObZKt3ljq91dmJTpUJ5RhT.jpg?f=fotoalbum_large

• BoulaMouzer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:16
DON PAPA schreef op zondag 9 november 2025 @ 12:16:
[...]

Bij heel veel merken, zijn de instelmogelijkheden in de app nu eenmaal een stuk minder uitgebreid dan in de web interface. Ook bij TP-Link kun je bijvoorbeeld alleen de Vlan instellen in de web interface, en niet in de app. Vaak wordt dat ook gewoon aangeven in de app (zie voorbeeld hieronder uit de TP-Link app).

[Afbeelding]
Ja uhh, heb het gewoon in de app ingesteld en werkt nog steeds top... :+

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

BoulaMouzer schreef op zondag 9 november 2025 @ 12:22:
[...]
Ja uhh, heb het gewoon in de app ingesteld en werkt nog steeds top... :+
Vlan instellen in de TP-Link app bedoel je? Dan ben ik heel benieuwd waar je deze instelling kan vinden in de app, want ik heb hem nooit kunnen vinden.

• crunchytail
DON PAPA schreef op zondag 9 november 2025 @ 12:43:
[...]

Vlan instellen in de TP-Link app bedoel je? Dan ben ik heel benieuwd waar je deze instelling kan vinden in de app, want ik heb hem nooit kunnen vinden.
Wellicht zit er een verschil tussen de TP-Link Deco en de TP-Link Tether app.

In de Deco app is het in ieder geval wel mogelijk:
Meer > Geavanceerd > IPTV/VLAN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o30T3pZXlw6A7kXiZSuxwlZXzAQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CNWxd5u7cw1pm7fIm30qRhZM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door crunchytail op 09-11-2025 12:48 ]

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

crunchytail schreef op zondag 9 november 2025 @ 12:46:
[...]
Wellicht zit er een verschil tussen de TP-Link Deco en de TP-Link Tether app.

In de Deco app is het in ieder geval wel mogelijk:
Meer > Geavanceerd > IPTV/VLAN
Ik zie nu dat deze IPTV/VLAN optie ook in de Tether app zit, voorheen kon je daar volgens mij altijd alleen maar de VPN server, VPN cliënt & Apparaat-isolatie instellen, en niet IPTV/VLAN, maar begin nu te twijfelen...

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18-11 08:16
Regio 0165 down, meer mensen last?

2022 XC40 MY23 P6 Plus

• crunchytail
Microstar schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:51:
Regio 0165 down, meer mensen last?
Volgens Allestoringen.nl is er inderdaad een storing. In Haarlem werkt alles prima (icm Quad9 DNS).

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:18

ParaWM

Pro Prutser

De laatste paar dagen / week is mijn Odido Mediabox super traag geworden. En dan specifiek de app-sectie. Ik heb er best wat apps op staan, zeg een stuk of 12. Maar gebruik meestal alleen Netflix, YouTube, Amazon Prime en Jellyfin. Nu ik dit tik realiseer ik met dat Jellyfin er ook nog niet zo lang op staat, zal die eens verwijderen en kijken of het scheelt. Maar, anderen ook last van een trage Mediabox?

Sinterklaas wil bier !

• maartendd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-11 11:14
Soullancer schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:12:
[...]

Wat moet ik me hier dan bij voorstellen?
Je meld je online aan als nieuw abonnement afsluiten bij odido op partner naam (als nieuwe klant, geen aansluit kosten?), vult de ingangs datum die beschikbaar is en vervolgens geef je aan zelf je abonnement op te zeggen ipv overstap service? Met je huidige abonnement op die datum cancelen.

Moet alleen modem terug gok ik, niet het AOP.

Want dat loopt voor twee jaar nog wel serieus in de aantallen qua geld!
Nu recentelijk dit voor de 2e keer dit gedaan (bij odido)
Bellen met Odido, en ga naar opzeggen. (Ga niet naar sales of verkoop, die kunnen dit niet !!).

Bij opzeggen, aangeven wil verlengen maar wel voor actuele kortingen als nieuwe klant. Huidige opzeggen en nieuwe abbo aangaan en in laten gaan op zelfde dag als opzegging.

Dit was ook weer zo gepiept, eind nov loopt oude 2gb af en gaat nieuwe 2gb in. Ja je zal je oude materiaal moeten opsturen en je krijgt weer nieuwe spullen. Ook zal de monteur komen.
Dit alles netjes (ook monteur) op zelfde dag gepland.

Ikzelf gebruik eigen materiaal dus de odido spullen liggen nog in de doos, dus net als de vorige keer zal de monteur langskomen bewondering naar je meterkast kijken, afhankelijk hoe je eigen thuis setup kijken foto maken en vragen of alles werkt.

Vorige keer had ik max 30 min geen internet, ivm omschakelen van 1 ga naar 2 gb waarbij de ONT vervangen moest worden. Dit zelf gedaan voordat de monteur kwam en alles werkte weer. In dit geval is er geen verandering dus verwacht weinig gedoe.

Tip plan de opzegging en ingang altijd doordeweeks, di, wo, do indien er iets fout gaat zit er meer marge voor oplossing. Vrijdag middag betekend anders heel weekend geen internet. Hou rekening mee dat je in iedergeval 1 dag geen internet hebt al je afhankelijk bent van monteur. Mijn ervaring zijn positiever maar dit kleine ongemak is het me wel waard voor gemak van lagere kosten.

• HollowGamer
  • Niet online
Damn, de internet aansluiting werkt niet, en moet nu wachten op terugkoppeling ODF.
Hopelijk vandaag of anders morgen antwoord.

Ik heb niet de overstapservice gekozen (sorry als dat stom was), hopelijk kan ik Ziggo als het niet lukt, toch behouden. Ik heb internet echt nodig voor het werk.

Schijnbaar krijgt hij de verbinding niet geactiveerd? Als het de kabel is, dan zal dat een lange reparatie worden neem ik aan? Aan hun 5G dienst heb ik niet veel, ik werk volledig vanuit thuis, dat kan ik niet doen met dataverkeer.

• tjanssen
  • Niet online
HKLM_ schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 19:01:
[...]

Bij mij is vandaag de glasvezel van odido geactiveerd over een kabel van ODF en ik zie zowel een IPv4 als een IPv6 adres als ik online gluur.

[Afbeelding]
@HKLM_ heb je nog kunnen kijken of jij nu als tester gebruikt wordt door Odido? Heb jij nu IPv6?

• HKLM_
  • Laatst online: 21:59
tjanssen schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:52:
[...]

@HKLM_ heb je nog kunnen kijken of jij nu als tester gebruikt wordt door Odido? Heb jij nu IPv6?
Goede Head-up maar nee, ik zat er naast helaas, sorry voor de verwarring het was mijn iOS relay :+

Cloud ☁️

• tjanssen
  • Niet online
HKLM_ schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:53:
[...]

Goede Head-up maar nee, ik zat er naast helaas, sorry voor de verwarring het was mijn iOS relay :+
Jammer dat je ons blij hebt gemaakt met een dode mus.... Maar het zij je vergeven.. _/-\o_

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:19
HollowGamer schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:43:
Damn, de internet aansluiting werkt niet, en moet nu wachten op terugkoppeling ODF.
Hopelijk vandaag of anders morgen antwoord.

Ik heb niet de overstapservice gekozen (sorry als dat stom was), hopelijk kan ik Ziggo als het niet lukt, toch behouden. Ik heb internet echt nodig voor het werk.

Schijnbaar krijgt hij de verbinding niet geactiveerd? Als het de kabel is, dan zal dat een lange reparatie worden neem ik aan? Aan hun 5G dienst heb ik niet veel, ik werk volledig vanuit thuis, dat kan ik niet doen met dataverkeer.
Opendutch staat meestal de volgende dag alwel op de stoep, je kan een vouchercode krijgen als je een odidosimkaart hebt voor onbeperkt internet voor 7 dagen. Afhankelijk van je masten is er prima thuis te werken.

• HollowGamer
  • Niet online
torretje2012 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:01:
[...]

Opendutch staat meestal de volgende dag alwel op de stoep, je kan een vouchercode krijgen als je een odidosimkaart hebt voor onbeperkt internet voor 7 dagen. Afhankelijk van je masten is er prima thuis te werken.
Ah, ik hoop het!

Komende maandag loopt Ziggo af, stom van mij, maar heb gelukkig nog internet momenteel.

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:34
Wellicht kunnen jullie helpen want met klantenservice kom ik er niet helemaal uit.

Ik heb nog een oud internet premium abonnement waarvoor ik destijds €25,- betaalde voor 1 gb glasvezel. Dit is nu wel €29,59 geworden door inflatiecorrectie. Maar nog steeds goedkoop.

Ik heb ook een odido Unlimited premium 20 gb mobiel abonnement. Dit is inmiddels €30,82 geworden. Dit kan nu goedkoper, Unlimited basis is voldoende en zou nu €22,00 zijn voor 1 jaar.

Echter bij klant voordelen krijg je nu €7,50 op vast internet. Ik krijg echter €17,78 korting.

Klantenservice beweert dat deze korting blijft. Maar dit heb ik al vaker gehad in verleden met odido/t-mobile. De korting vervalt dan ineens.

Iemand toevallig hetzelfde aan de hand gehad?

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-11 02:11
Highfive95 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:25:
Wellicht kunnen jullie helpen want met klantenservice kom ik er niet helemaal uit.

Ik heb nog een oud internet premium abonnement waarvoor ik destijds €25,- betaalde voor 1 gb glasvezel. Dit is nu wel €29,59 geworden door inflatiecorrectie. Maar nog steeds goedkoop.

Ik heb ook een odido Unlimited premium 20 gb mobiel abonnement. Dit is inmiddels €30,82 geworden. Dit kan nu goedkoper, Unlimited basis is voldoende en zou nu €22,00 zijn voor 1 jaar.

Echter bij klant voordelen krijg je nu €7,50 op vast internet. Ik krijg echter €17,78 korting.

Klantenservice beweert dat deze korting blijft. Maar dit heb ik al vaker gehad in verleden met odido/t-mobile. De korting vervalt dan ineens.

Iemand toevallig hetzelfde aan de hand gehad?
Yes ik heb net mijn vorige telefoon abo voor de tweede keer vervangen. De thuis korting staat op het Internet abo en is niet gekoppelt aan je telefoon abonnement.

• supersnathan94
Dat gezegd hebbende zit ik nu net ook te kijken naar de nieuwe actie waarbij het 8gbps pakket nu 12 maanden €50 is en daarna €67,50. Dit was tot een paar weken geleden nog €85.

Ik krijg hier ook nog €5 klantvoordeel bij voor de volledige looptijd en voor €54/maand gemiddeld wil ik dit wel een tijdje proberen.

Nu is echter het issue dat ik dergelijke prijzen via de app (verlengaanbod) echter nooit krijg. Odido is echt heel slecht met verlengers heb ik zo het idee, komt dat overeen met ervaringen van jullie?

Ik wil uiteindelijk die 10gig lijn wel gaan gebruiken voor serieuze datacentrum werk dus ik ga dan ook voor een conversieloze oplossing. Zal dus nog maar even moeten gaan kijken waar ik een mooie SFP+ module vandaan ga halen.

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:46
Klopt, ik had hetzelfde. Een tmobile internet premium voor destijds 25 euro, die ook verhoogt is naar 29 euro en een beetje. In februari een mobiel abonnement verlengd met destijds een goede aanbieding voor 2 jaar. Dat was een onbeperkt abonnement voor 15 euro.
Mijn thuis korting heb ik behouden.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• Highfive95
Dan ga ik eens kijken of er met BF een leuke deal komt voor mobiel. Is nu €22,00, maar zoals @groxgrox aangeeft kan dat nog wel goedkoper.

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
Niet helemaal voor hier maar het was deze link. In de reacties te lezen werkt ie nog steeds (niet getest):

https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/346710

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
groxgrox schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:35:
Klopt, ik had hetzelfde. Een tmobile internet premium voor destijds 25 euro, die ook verhoogt is naar 29 euro en een beetje. In februari een mobiel abonnement verlengd met destijds een goede aanbieding voor 2 jaar. Dat was een onbeperkt abonnement voor 15 euro.
Jep. Hier exact hetzelfde. Betaal inmiddels ook 29 euro en een beetje en voor mijn mobiele abonnement heb ik gebruik gemaakt van: https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/346710. Een aanbieding die nog steeds lijkt te werken.

• Highfive95
groxgrox schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:35:
Hoe heb je dat met verlengen gedaan? Aanbieding lijkt nog te werken, maar voor nieuwe abonnees.

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Highfive95 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 07:30:
Hoe heb je dat met verlengen gedaan? Aanbieding lijkt nog te werken, maar voor nieuwe abonnees.
We gaan een beetje offtopic hier, maar ik heb het destijds telefonisch geregeld, mijn oude Odido abonnement werd opgezegd en er werd een nieuw abonnement afgesloten, ik kreeg ook een nieuwe Simkaart.

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:49
Deze draad moet toch gaan over glasvezel? Voor mobiel is toch een andere...🤔

• RoL0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:38
Ik loop vast bij support: door een (waarschijnlijke) configurariefout in de DNS van Odido wordt het PTR-record bij mijn ip-adres niet publiekelijk gemaakt en kan er dus geen hostname bij mijn ip gevonden worden. Wanneer ik hun eigen ns1.versatel.net gebruikt krijg ik wel een .ftth.glasoperator.nl adres. Gevolg: bij enkele diensten wordt mijn connectie als 'verdacht' gemarkeerd en wordt ik geblacklist of krijg ik extra captchas etc.

Er loopt een draadje op het communityforum, maar gezien dit toch echt een intern probleem is, gaat het daar niet opgelost worden. Draadje is enkele maanden oud met geen zicht op een oplossing. Het schijnt om in ieder geval één block adressen te gaan.

Toch maar de helpdesk gebeld. 1e lijn gaat dit (begrijpelijk) compleet boven de pet. Maar, men gaf aan dat de 2e lijn er ook niets van begreep en er geen hogerop bestaat. Oftewel: we kunnen dit niet voor u oplossen en er is geen mogelijkheid dit verder te escaleren.

Iemand een idee voor een ingang om wel een ticket te laten inschieten op een hoger niveau van de technische dienst?

• rens-br

rens-br

Topicstarter
RoL0 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:25:
Ik loop vast bij support: door een (waarschijnlijke) configurariefout in de DNS van Odido wordt het PTR-record bij mijn ip-adres niet publiekelijk gemaakt en kan er dus geen hostname bij mijn ip gevonden worden. Wanneer ik hun eigen ns1.versatel.net gebruikt krijg ik wel een .ftth.glasoperator.nl adres. Gevolg: bij enkele diensten wordt mijn connectie als 'verdacht' gemarkeerd en wordt ik geblacklist of krijg ik extra captchas etc.

Er loopt een draadje op het communityforum, maar gezien dit toch echt een intern probleem is, gaat het daar niet opgelost worden. Draadje is enkele maanden oud met geen zicht op een oplossing. Het schijnt om in ieder geval één block adressen te gaan.

Toch maar de helpdesk gebeld. 1e lijn gaat dit (begrijpelijk) compleet boven de pet. Maar, men gaf aan dat de 2e lijn er ook niets van begreep en er geen hogerop bestaat. Oftewel: we kunnen dit niet voor u oplossen en er is geen mogelijkheid dit verder te escaleren.

Iemand een idee voor een ingang om wel een ticket te laten inschieten op een hoger niveau van de technische dienst?
Is een DDNS gebruiken in jouw geval niet wat makkelijker?

• RoL0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:38
rens-br schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:26:
[...]

Is een DDNS gebruiken in jouw geval niet wat makkelijker?
Dit gaat om reverse dns (PTR-record, ip->hostname), niet andersom.

Dit probleem kan alleen bij Odido zelf opgelost worden, maar de helpdesk lijkt simpelweg geen contact te kunnen maken hun eigen technisch beheerders en lijkt erop ingericht om enkel problemen aan de klant-kant op te kunnen lossen.

[ Voor 34% gewijzigd door RoL0 op 12-11-2025 13:38 ]

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-11 09:07
Vandaag heeft Odido mijn aansluiting voltooid. Het had wat voeten in de aarde met alle monteurs e.d. om de glasvezelkabel in het huis te krijgen maar het is gelukt.

Ze hebben de Zyxel modem geplaatst, echter wil ik gewoon mijn Unifi netwerk gebruiken. Ik heb hiervoor een USG en een aantal accesspoints.

Hiervoor had ik Ziggo en moest het modem in bridge-mode, nu heb ik al gegoogled en dit topic door gelezen en zou ik voor Odido direct de UTP kabel uit het KPN glasvezelpunt in mijn UDR moeten kunnen stoppen. VLAN 300 instellen en off we go.

Echter lukt het niet om een verbinding te krijgen. Is er nog iets mis met mijn instellingen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_Mseya_f16FtdCmSSs4o_6GXZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hFlVdHD8XEAOVqikKP43vHWZ.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT: Ik had USG geschreven maar ik heb een Unifi Dream Router (UDR)

[ Voor 3% gewijzigd door mitchdc op 12-11-2025 16:02 ]

• rens-br

rens-br

Topicstarter
mitchdc schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:43:
Dit topic door gelezen en zou ik voor Odido direct de UTP kabel uit het KPN glasvezelpunt in mijn USG moeten kunnen stoppen. VLAN 300 instellen en off we go.

Echter lukt het niet om een verbinding te krijgen. Is er nog iets mis met mijn instellingen?

[Afbeelding]
Dat zou inderdaad moeten werken, MAC clone o.i.d. is in ieder geval echt niet nodig. Welke USG heb je? Ik heb uitvoering: Ubiquiti Cloud Gateway Ultra en de volgende settings gebruikt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YOmemcr1qbYcAaUASzowVvMnhcM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5NHwKDJWyOBSX72BHNKeCcYQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 12-11-2025 15:59 ]

• mitchdc
rens-br schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:57:
[...]

Dat zou inderdaad moeten werken, MAC clone o.i.d. is in ieder geval echt niet nodig. Welke USG heb je? Ik heb uitvoering: Ubiquiti Cloud Gateway Ultra en de volgende settings gebruikt:
[Afbeelding]
Ik heb een foutje gemaakt, ik heb een UDR (Unifi Dream Router) en gebruik al een aantal jaar geen USG meer :P

• rens-br

rens-br

Topicstarter
mitchdc schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:02:
[...]

Ik heb een foutje gemaakt, ik heb een UDR (Unifi Dream Router) en gebruik al een aantal jaar geen USG meer :P
Enige verschil wat ik zo zie is de DHCP client option.

• mitchdc
rens-br schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:22:
[...]

Enige verschil wat ik zo zie is de DHCP client option.
Die kan ik zonder "value" niet toevoegen.

• sparrow86
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-11 00:34
Hoi,
Ik heb nu 400 mbit/s internet van Odido via glasvezel. Ik hou daar 1 verdieping hoger zo n 200 mbit/s van over in de werkkamer en 100 in de slaapkamer.

Als ik mijn wifisnelheid boven significant wil verbeteren, kan ik dan beter een wifiversterker van Odido neerzetten, of mn internetsnelhied verhogen naar 1000mbit/s? Beide opties zijn even duur voor mij maar ik vraag me af wat het meeste resultaat geeft naar verwachting?

Geeft een wifiversterker (nagenoeg) de volle snelheid of kan dat nog steeds significant verstoord worden door een betonnen verdiepingsvloer tussen modem en wifiversterker?

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:09
mitchdc schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:02:
[...]

De UDR ook al een herstart gegeven?

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:23

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Bekabeld je netwerk uitbreiden zal altijd de voorkeur hebben, als je de mogelijkheid hebt om dat naar iedere verdieping te leggen.

Een versterker zal moeten werken met de signaalsterkte die hij op locatie ontvangt. Vanaf 200 ontvangst gaat hij er geen 400 van maken.

Verhogen van je snelheid is niet eenmalig. Dat blijf je betalen per maand. Aanschaf versterker wel, maar qua resultaat valt het tegen.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:42
sparrow86 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:53:
Hoi,
Ik heb nu 400 mbit/s internet van Odido via glasvezel. Ik hou daar 1 verdieping hoger zo n 200 mbit/s van over in de werkkamer en 100 in de slaapkamer.

Als ik mijn wifisnelheid boven significant wil verbeteren, kan ik dan beter een wifiversterker van Odido neerzetten, of mn internetsnelhied verhogen naar 1000mbit/s? Beide opties zijn even duur voor mij maar ik vraag me af wat het meeste resultaat geeft naar verwachting?

Geeft een wifiversterker (nagenoeg) de volle snelheid of kan dat nog steeds significant verstoord worden door een betonnen verdiepingsvloer tussen modem en wifiversterker?
Een netwerkkabel naar boven trekken. Wifi door een betonnen vloer zal vrijwel nooit de maximale snelheid halen. Eventueel met een kabel naar een wifiversterker boven of in je trapgat kan wel helpen. Vermijd betonnen vloeren en muren..... Meer snelheid van buitenaf zoals 1000Mb ipv 400Mb zal in jouw situatie geen verbetering geven.....

• mitchdc
Behoorlijk Leek schreef op woensdag 12 november 2025 @ 17:14:
[...]

De UDR ook al een herstart gegeven?
Had hem al een paar keer gereset, en ook het glasvezelpunt. Heb net het gehele ding inclusief OS een update gegeven en nu lijkt alles opeens te werken.

Fijn dat het werkt, maar toch frustrerend dat ik nu niet weet wat ik mis had :P

• torretje2012
sparrow86 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:53:
Hoi,

Je kan de Wifi+ een maand gratis testen, maar kabel is altijd nog beste.

• sparrow86
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-11 00:34
Bedankt voor de reacties. Ik snap dat een kabel beter is maar dat is geen optie, daarom ben ik nieuwsgierig wat meer winst geeft in wifisnelheid: wifi+ versterker van Odido of 600 mbit/s extra.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

sparrow86 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 18:30:
Bedankt voor de reacties. Ik snap dat een kabel beter is maar dat is geen optie, daarom ben ik nieuwsgierig wat meer winst geeft in wifisnelheid: wifi+ versterker van Odido of 600 mbit/s extra.
Zoals gezegd: de versterker.

Ehm, ala je buiten de stad 100 mag en we verhogen dat naar 170, ga je niet sneller door de stad.

ping 127.212.23.124

• torretje2012
Als je geen vloerverwarming, bewapening in de vloer, etc hebt dan is het 9 van de 10x met een versterker van de odido te doen:
https://community.odido.n...el-wx5600-wifipunt-349875

600mbit extra ga je alleen plezier van hebben als het ook op het eindpunt aankomt. Heb je een prive bericht gestuurd en kan het morgen voor je regelen indien nodig :)

[ Voor 12% gewijzigd door torretje2012 op 12-11-2025 20:17 ]

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Dat je nu 200 van de 400 Mbit haalt. Wil niet zeggen dat je met 1000Mbit/s dan ineens 800 of 500 Mbit/s haalt. Je zal dan boven nog steeds 200Mbit/s halen. Dus investeren in kabels en/of AP's / versterkers is hier een mogelijke oplossing.

• supersnathan94
Sparrow. Niet om het een of ander, maar ik hoor altijd dat een kabel geen optie is, maar dat is het uiteindelijk altijd wel. Waarom denk je dat het geen optie zou zijn?

Wifi versterkers gaan niet je signaal magisch verbeteren. Sterker nog, kans is vrijwel 1 dat het signaal met meer vertraging en drops te maken krijgt doordat je een al zwak signaal nog een keer uit gaat sturen.
Ja dat geeft net zo hard storing als het op je device zou doen. En daarna zit je weer met de extra storing en signal loss van je versterker.

Ik zou dan inderdaad eerder voor de extra bandbreedte gaan. Het lijkt erop dat je dan resp. 500 en 250 over gaat houden.

Maar nogmaals, een kabeltje naar een punt verder omhoog (of de router ergens anders monteren) zal veel meer impact hebben in de kwaliteit van je verbinding.

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:48
Na een aantal jaren glasvezel van Odido(T-mobile), heb ik dit jaar Klik en Klaar van Odido. Nu wil ik toch weer glasvezel abo afsluiten.
Als ik dat via cashbackxl doe dan €36 cb. En dan glasvezel 1000 12 maanden €26 eerste 6 maanden en dan 6 maanden €41(ik heb Ben mobIel dus al €5 korting)
Nu vraag ik mij af of ik om in aanmerking te komen voor die cashback, een bepaalde wachttijd in acht moet nemen tussen laatste dag klikenklaar en datum van ingaan nieuwe glasvezel.

• rens-br

rens-br

Topicstarter
doggy1 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:17:
Na een aantal jaren glasvezel van Odido(T-mobile), heb ik dit jaar Klik en Klaar van Odido. Nu wil ik toch weer glasvezel abo afsluiten.
Als ik dat via cashbackxl doe dan €36 cb. En dan glasvezel 1000 12 maanden €26 eerste 6 maanden en dan 6 maanden €41(ik heb Ben mobIel dus al €5 korting)
Nu vraag ik mij af of ik om in aanmerking te komen voor die cashback, een bepaalde wachttijd in acht moet nemen tussen laatste dag klikenklaar en datum van ingaan nieuwe glasvezel.
CashbackXL heeft daar geen weet van, die krijgen commissie omdat je via hun een abonnement afsluit en die commissie geven ze weer voor een groot gedeelte door aan jou. Kortom, daar hoeft dus geen wachttijd tussen te zitten.

• rens-br

rens-br

Topicstarter
supersnathan94 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 22:55:
Ik zou dan inderdaad eerder voor de extra bandbreedte gaan. Het lijkt erop dat je dan resp. 500 en 250 over gaat houden.
Ik ben wel benieuwd hoe je aan deze theorie komt? Het is puur toeval dat zijn wifi snelheid gehalveerd wordt, het is dus niet zo dat als je aan de bron ineens 1000Mbit/s i.p.v 400Mbit/s aanbiedt, er dan magisch meer door de lucht gaat. De obstakels blijven hetzelfde en daarmee de snelheid op de 1e etage ook.

• supersnathan94
rens-br schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:30:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe je aan deze theorie komt? Het is puur toeval dat zijn wifi snelheid gehalveerd wordt, het is dus niet zo dat als je aan de bron ineens 1000Mbit/s i.p.v 400Mbit/s aanbiedt, er dan magisch meer door de lucht gaat. De obstakels blijven hetzelfde en daarmee de snelheid op de 1e etage ook.
Tsja dat zou je zeggen he? Ik ben met je eens dat die halvering inderdaad toevallig is, maar dit is veelal wel redelijk door te trekken zolang de linkspeed maar hoog genoeg is.
De praktijk wijst echter uit dat dit vaak het geval is. Dat is ook de reden waarom partijen zoals ziggo met zulke hoge downloads stunten.
TCP/QUIC scaling werkt beter, betere airtime verdeling, kortere Idle momenten, kleinere buffers in de router.

Er zijn meerdere technische redenen waarom dit uiteindelijk wel degelijk zal gaan werken ook al is je verbinding matig. Die snelheden moet je misschien wel met een korreltje zout nemen dat ben ik met je eens.

Je vangt het gebrek aan goede wifi op met een pipeline die alles altijd kan verwerken áls er dan een keer een bak data aankomt. Als die anders op een queue terecht komt kan dat zeer nadelige gevolgen hebben voor je doorvoersnelheid.

Maar ik hoor vooral ook graag waarom OP denkt dat een kabel niet kan.

• DjoeC
supersnathan94 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:18:
[...]
Maar ik hoor vooral ook graag waarom OP denkt dat een kabel niet kan.
Laat me raden: Kan niet boren of nog veel belangrijker: de WAF factor.

• supersnathan94
DjoeC schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:29:
[...]

Laat me raden: Kan niet boren of nog veel belangrijker: de WAF factor.
De WAF is een stuk slechter met nóg meer apparatuur ergens in huis. En niet kunnen boren is ook zo opgelost. Niet mogen boren is een ander verhaal.

Vandaar dat ik het graag van OP hoor.
Op reddit hoor ik het ook elke dag wel een keer, maar dan met amerikanen, waar je zo’n kabel vrij letterlijk door een muur duwt als je een beetje je best doet.

Het kan bijna altijd, willen is mogelijk een ander verhaal.

• hjder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-11 11:47
Mocht je in een woning vanaf bouwjaar 2006 wonen is de kans groot dat de vaste telefoonaansluiting boven/beneden al met cat5e is uitgevoerd. Kwestie van een utp connector of utp inbouwdoosje plaatsen en daarop je access point of mesh punt op aansluiten. Ik kwam hier achter toen ik mijn POE deurbel wilde plaatsen en ik de bestaande kabel door UTP wilde vervangen. Was niet nodig want ook deze kabel was al cat5e. Ik begreep dat dit rond 2006 al redelijk de standaard installatiekabel was voor huisinstallaties.

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Overigens in de categorie goede berichten: overgang van Ziggo naar Odido ging prima in Haarlem via de ODF vezel.

Kleine ruzie met het TV-kastje (lampje op de AB blijft knipperen, op te lossen door de eco-stand uit te zetten). Dat schijnt een dingetje te zijn in de software op dat kastje, hopelijk lossen ze dat ooit nog eens op. Het kastje zit samen met de TV en overige attributen toch achter een schakelaar, dus ik denk dat we die paar Watt wel overleven.

Verder had ik vast-bellen besteld, maar heb achteraf toch gekozen om over te gaan naar CheapConnect (voip). Voordat je abonnement ingaat krijg je op de website de melding dat dit alleen opgezegd kan worden als je abonnement loopt, dus ik heb even afgewacht. Nadat het abonnement ingegaan was kon ik pas opzeggen na einde looptijd abonnement (2 jaar). Dus even gebeld. Was met twee belletjes geregeld (tip: kies in het keuzemenu voor "Opzeggen").

Dus nu netjes 1Gbit up/down voor € 15 de eerste 12 maanden en ergens rond de € 60 na die 12 maanden (er komt vast nog ergens een inflatiecorrectie). Stukken beter dan die bijna € 75 in de maand die we nu betalen. Ziggo is zich lekker uit de markt aan het prijzen...

• HollowGamer
  • Niet online
Wederom niet gelukt met aansluiten. Waarschijnlijk is poort kapot in centrale, maar daar kan hij niet bij.

Zucht, hopelijk kunnen ze mij een voucher geven. Begin spijt te krijgen van mijn overstap.

• Parody
  • Niet online
Pech kun je altijd hebben... Toen we in dit huis kochten, heeft Ziggo er ook weken over gedaan om signaal op onze kabel te krijgen. De wijkkast is meerdere keren open geweest, totdat de derde monteur die langs kwam een signaalonderbreker zag zitten en er tussenuit haalde. Toen was het ineens gauw gefixt. Gelukkig was dit voordat we daadwerkelijk verhuisden. Daarna ruim 9 jaar een vrijwel probleemloze verbinding gehad. Weggaan bij Ziggo was dan ook voornamelijk een kwestie van geld, nu er (eindelijk) fatsoenlijke alternatieven zijn gekomen.

Als je overstapt en echt afhankelijk bent van een internetverbinding (zoals bij thuiswerken) is het verstandig om de overstapservice te laten voor wat-ie is. Betaal je wel een maand dubbel, maar met dit soort kortingen kan dat alsnog wel uit. En over twee jaar kijken we wel weer verder.

Ik begrijp uit dit topic dat Odido niet moeilijk doet over vouchers in lastigere gevallen, dus dat zou ik zeker proberen!

• torretje2012
We zijn operah met vouchers, jij een voucher, jij een voucher en jij nog meer vouchers

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17-11 19:05
HollowGamer schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 15:22:
Wederom niet gelukt met aansluiten. Waarschijnlijk is poort kapot in centrale, maar daar kan hij niet bij.

Zucht, hopelijk kunnen ze mij een voucher geven. Begin spijt te krijgen van mijn overstap.
Voucher kun je krijgen via Odido community 😉

• HollowGamer
  • Niet online
Parody schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:32:
Pech kun je altijd hebben... Toen we in dit huis kochten, heeft Ziggo er ook weken over gedaan om signaal op onze kabel te krijgen. De wijkkast is meerdere keren open geweest, totdat de derde monteur die langs kwam een signaalonderbreker zag zitten en er tussenuit haalde. Toen was het ineens gauw gefixt. Gelukkig was dit voordat we daadwerkelijk verhuisden. Daarna ruim 9 jaar een vrijwel probleemloze verbinding gehad. Weggaan bij Ziggo was dan ook voornamelijk een kwestie van geld, nu er (eindelijk) fatsoenlijke alternatieven zijn gekomen.

Als je overstapt en echt afhankelijk bent van een internetverbinding (zoals bij thuiswerken) is het verstandig om de overstapservice te laten voor wat-ie is. Betaal je wel een maand dubbel, maar met dit soort kortingen kan dat alsnog wel uit. En over twee jaar kijken we wel weer verder.

Ik begrijp uit dit topic dat Odido niet moeilijk doet over vouchers in lastigere gevallen, dus dat zou ik zeker proberen!
Dat is precies wat ik nu heb gedaan. Ik laat Ziggo nu nog één maand, en dan heb ik een overlap. Dan inderdaad maar dubbel betalen.

Ik hoop echt dat het al de moeite waard is, wat een gedoe, dit wordt de 5de monteur. En ik ben nog niet eens aangesloten!
torretje2012 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 18:40:
We zijn operah met vouchers, jij een voucher, jij een voucher en jij nog meer vouchers
king006 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 18:54:
[...]

Voucher kun je krijgen via Odido community 😉
Ik krijg geen, want ik heb geen Odido (of partner) voor mijn telefoon.

• Parody
  • Niet online
Maar het was toch een kwestie van een Odido SIM halen bij de dichtstbijzijnde AH? Ik zou even zoeken in dit topic, heb ik meerdere malen voorbij zien komen. Je krijgt geen voucher voor een andere aanbieder (wat op zich logisch is), maar met een Odido SIM zou het gewoon moeten lukken.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:58

TFHfony

Professional Weirdo

Ik heb hier bij de overstap van KPN naar Odido voor een paar dagen Ziggo genomen. Heeft mij iets van 4 euro gekost. Maar was wel een fijn idee.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik ga komende week weer kijken om te verlengen aangezien mijn contract nog < 4 maanden loopt. Ik kijk zelf naar een 1-jarig contract.

Iemand nog tips hoe je dat het beste kan aanpakken (netwerk ODF)? Ik hoop met Black Friday in het vooruitzicht dat ze vanaf komende week ook voor bestaande klanten een wat gunstiger aanbod hebben.

De aanbiedingen zijn voor nieuwe klanten zijn super interessant (zoals de €15 actie die nu loopt), maar voor bestaande klanten is wat vaak voorbij komt "4 maanden €10 korting" (bij 1-jarig contract) niet meer zo heel interessant. Na de recente prijsverhoging zijn dan zelfs KPN én Ziggo (bij vergelijkbare snelheden) interessanter - zeker als je nog cashbacks enzo meeneemt en zelfs met het verlies van het combivoordeel (met Odido Mobiel).

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-11 18:19
Mijn abonnement is deze week afgelopen. was 1 jaar 1/1 gb.

De enige die iets voordeliger is, is ziggo. maar dan ga ik terug naar 400/40.
Odido bied 2 jaar, eerste 8 maanden voor 30 euro, daarna 45. dan kom je uit op een gemiddelde van 40 euro per maand. Ik zit eraan te denken om dat maar te doen. Zijn er bij jullie weten nog andere interessantere acties?

• menonv
  • Registratie: Februari 2010

menonv

Beunhazerij?

Ben ook aant wachten hier voor de odido black friday actie. Anders moeten we weer naar het groene kamp gaan hoppen. Scheelt toch 300/400 euro op jaarbasis. Zijn gewoon veel centjes.

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Piet400 schreef op zondag 16 november 2025 @ 15:55:

Odido bied 2 jaar, eerste 8 maanden voor 30 euro, daarna 45. dan kom je uit op een gemiddelde van 40 euro per maand. Ik zit eraan te denken om dat maar te doen. Zijn er bij jullie weten nog andere interessantere acties?
Ik zou eerst eens vragen wat Odido aan korting geeft bij een één jaar? Je kan namelijk bij Odido na 8 maanden alweer bellen voor een nieuw contract. En ga je dan in op de aanbieding, dan gaat dat nieuwe contract meteen weer in en vervallen de laatste 4 maanden van je oude contract (waar je eigenlijk het volle pond moest betalen). Soms is het daardoor voordeliger om steeds maar voor 1 jaar te gaan.

• torretje2012
menonv schreef op zondag 16 november 2025 @ 16:03:
Ben ook aant wachten hier voor de odido black friday actie. Anders moeten we weer naar het groene kamp gaan hoppen. Scheelt toch 300/400 euro op jaarbasis. Zijn gewoon veel centjes.
maandag gaat het embargo er af, maar alles wat ik kan zeggen is dat de acties bij providers tegenvallen dit jaar.
Parody schreef op zondag 16 november 2025 @ 14:33:
Maar het was toch een kwestie van een Odido SIM halen bij de dichtstbijzijnde AH? Ik zou even zoeken in dit topic, heb ik meerdere malen voorbij zien komen. Je krijgt geen voucher voor een andere aanbieder (wat op zich logisch is), maar met een Odido SIM zou het gewoon moeten lukken.
Odido SIM wil als je een goede medewerker aan de lijn krijgt ook nog wel als coulance aangeboden worden.

[ Voor 38% gewijzigd door torretje2012 op 16-11-2025 18:19 ]

• Piet400
DON PAPA schreef op zondag 16 november 2025 @ 16:04:
[...]

Ik zou eerst eens vragen wat Odido aan korting geeft bij een één jaar? Je kan namelijk bij Odido na 8 maanden alweer bellen voor een nieuw contract. En ga je dan in op de aanbieding, dan gaat dat nieuwe contract meteen weer in en vervallen de laatste 4 maanden van je oude contract (waar je eigenlijk het volle pond moest betalen). Soms is het daardoor voordeliger om steeds maar voor 1 jaar te gaan.
Via de site kan ik de termijn aanpassen. Als ik er 1 jaar van maak, dan kost me dat gemiddeld 41 euro per maand. voor 2 jaar 40 euro per maand.

Is inderdaad het overwegen waard om 1 jaar af te sluiten. Maar het kan ook de andere kant op gaan, dan je over 1 jaar door de inflatie meer gaat betalen voor je abonnement. Dan is 2 jaar misschien toch de betere optie.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Piet400 schreef op zondag 16 november 2025 @ 15:55:

Vind het verleng aanbod niet goed genoeg om te happen, als ik niks doe betaal ik 35,- pm en kan ik gelijk weg als er wel een leuk aanbod komt.

• Adrie Noniem
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 16:39
Parody schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:32:

Wat een raar advies
Het hele idee van de overstap service is juist dat je oude verbinding pas wordt afgesloten als je nieuwe daadwerkelijk werkt.
Zeker bij een overstap coax -> glasvezel is dat dus 100% zeker. Je oude (duurdere?) abbonement loopt dan gewoon door.
Bij een Provider 1 -> Provider 2 op dezelfde glasvezel kan het natuurlijk wel misgaan: als er fysiek iets moet worden omgeprikt.

• Piet400
hjs schreef op zondag 16 november 2025 @ 19:04:
[...]

Vind het verleng aanbod niet goed genoeg om te happen, als ik niks doe betaal ik 35,- pm en kan ik gelijk weg als er wel een leuk aanbod komt.
Ik ben er ook niet echt van onder de indruk. Maar het contract van afgelopen jaar was 8 maanden 30 euro en daarna 45 euro. Dus als ik niks doe blijf ik 45 euro betalen. Dat is duurder dan wel op het aanbod ingaan.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Piet400 schreef op zondag 16 november 2025 @ 18:37:
[...]
Via de site kan ik de termijn aanpassen. Als ik er 1 jaar van maak, dan kost me dat gemiddeld 41 euro per maand. voor 2 jaar 40 euro per maand.
Vaak als je even telefonisch contact zoekt, en aangeeft dat je het verlengings aanbod wat mager vind, dat ze nog met een iets beter voorstel komen. Het is een iedergeval het proberen waard, zeker nu alle andere providers met BF aanbieding en komen...

[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 17-11-2025 09:18 ]

• menonv

menonv

Beunhazerij?

Volgende aanbiedingen kreeg ik // Reggefiber gebied, Odido eigen apparatuur in de POP's

Lagere snelheid dan 2gbit, zelfde prijs.

2 jarig contract 2gbit, eerste 10 maanden 25 euro, daarna 47,50 (incl. klantvoordeel)
1 jarig contract 2gbit, eerste 6 maanden 26 euro, daarna 48,50 (incl. klantvoordeel)

2 jarig contract 8gbit, eerste 10 maanden 45 euro, daarna 62,50 (incl. klantvoordeel)
1 jarig contract 8gbit, eerste 6 maanden 46 euro, daarna 63,50 (incl. klantvoordeel)

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

• rens-br

rens-br

Topicstarter
menonv schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:53:
Volgende aanbiedingen kreeg ik // Reggefiber gebied, Odido eigen apparatuur in de POP's

Lagere snelheid dan 2gbit, zelfde prijs.

1 jarig contract 2gbit, eerste 6 maanden 26 euro, daarna 48,50 (incl. klantvoordeel)
Dat is vergeleken met eerdere verlengaanbiedingen echt helemaal niet slecht.

• menonv

menonv

Beunhazerij?

Dacht ik ook @rens-br

Snelheid 8gbit vervolgens via een UDM Pro
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCyzfb5LvnXRQVF0ChrmPqEGo3w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0ZZD5JX8V14DN4MgmN2CT1Fz.png?f=user_large

+ analyse storing vanmorgen AMS-IX / Nikhef / Eurofiber

Glasverbinding Odido
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQwKGCnC3pWEpPy1VyFw2biDtHw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/DApp5Cl0utSi3QRiUuxpca7e.png?f=user_large

Klik & Klaar Odido
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bbw4ODl9AVBsAoyR6kz2XXwT5b8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/iMzaIVaiRm8D1eOPppcqbJXm.png?f=user_large

[ Voor 48% gewijzigd door menonv op 17-11-2025 11:37 . Reden: analyse storingen 17/11/2025 ]

• Parody
  • Niet online
Adrie Noniem schreef op zondag 16 november 2025 @ 19:31:
[...]

Wat een raar advies
Het hele idee van de overstap service is juist dat je oude verbinding pas wordt afgesloten als je nieuwe daadwerkelijk werkt.
Zeker bij een overstap coax -> glasvezel is dat dus 100% zeker. Je oude (duurdere?) abonnement loopt dan gewoon door.
Bij een Provider 1 -> Provider 2 op dezelfde glasvezel kan het natuurlijk wel misgaan: als er fysiek iets moet worden omgeprikt.
In theorie heb je helemaal gelijk.

Je ziet hier ook gevallen langskomen waar het administratief niet helemaal goed gaat. Ik ben in het verleden al eens een telefoonnummer kwijtgeraakt met een mislukte overstapservice, da's best een hoop gedoe. Met twee thuiswerkers kunnen we het ons gewoon niet veroorloven om een paar dagen zonder internet te zitten (calamiteiten daargelaten). Verder is glasvezel hier relatief nieuw, dus je kunt ook nog pech hebben met wat kinderziektes.

Al met al heb ik het risico niet willen nemen en heb ik die maand extra op de koop toe genomen. Ieder zijn keuze. :)

• Sende115
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:17
Ik ben me een beetje aan het oriënteren en overweeg een overstap van KPN naar Odido (beide glas, WBA gebied, momenteel een GoF verbinding met een TK-01 FTU). Tot mijn verbazing zie ik in de schermen op de Odido pagina de mogelijkheid tot Doe-Het-Zelf installatie, welke standaard geselecteerd staat. Is dit iets nieuws en is de monteur van Guidion niet meer nodig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/az9GB-WXyUsSBHFwSy9LF9WhZQA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2pYY9zwQu8ED730lXAHQiEow.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 1% gewijzigd door Sende115 op 17-11-2025 14:25 . Reden: FTU type toegevoegd ]

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Sende115 schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:24:
Ik ben me een beetje aan het oriënteren en overweeg een overstap van KPN naar Odido (beide glas, WBA gebied, momenteel een GoF verbinding met een TK-01 FTU). Tot mijn verbazing zie ik in de schermen op de Odido pagina de mogelijkheid tot Doe-Het-Zelf installatie, welke standaard geselecteerd staat. Is dit iets nieuws en is de monteur van Guidion niet meer nodig?

[Afbeelding]
Ja bent voor zover de eerste die het aangeeft, dus volgens mij is dit wel iets nieuws ja.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:57
torretje2012 schreef op zondag 16 november 2025 @ 18:16:
[...]

maandag gaat het embargo er af, maar alles wat ik kan zeggen is dat de acties bij providers tegenvallen dit jaar.
Kan je wat delen?

• torretje2012
ja, alle acties staan online sinds middernacht!

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:51

ep667

It doesn't hurt to help

torretje2012 schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:55:
[...]

ja, alle acties staan online sinds middernacht!
En weten we of dit gewoon dé acties zijn voor BF of dat er nog meer komt als het over anderhalve week écht BF is?

Want wat Odido nu live heeft staan is vergelijkbaar met de prijzen die het hele jaar door gelden (voor 1 jaar nu zelfs een euro duurder dan voorheen). Als je 2 jaar inclusief TV neemt, krijg je een tablet van 133 euro cadeau. Leuk voor wie daar toevallig naar zocht, maar ook niet echt speciaal. Bij KPN kun je tenminste nog kiezen voor korting.

Blijkbaar is BF niet zo heel belangrijk (meer) als het om abonnementen gaat, trek ik wel de conclusie. In september was er natuurlijk een heel stevige actie, die ik toen heb laten lopen omdat ik mobiel heel veel verbindingsproblemen had. Die zijn opgelost, maar ik heb daardoor niet op tijd gehapt. Met de hoop dat het er met BF ook wel een betere aanbieding zou zijn dan de reguliere aanbieding. Verkeerd gehoopt ;-).

EP

• DjoeC
ep667 schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:37:
[...]

En weten we of dit gewoon dé acties zijn voor BF of dat er nog meer komt als het over anderhalve week écht BF is?

Want wat Odido nu live heeft staan is vergelijkbaar met de prijzen die het hele jaar door gelden (voor 1 jaar nu zelfs een euro duurder dan voorheen). Als je 2 jaar inclusief TV neemt, krijg je een tablet van 133 euro cadeau. Leuk voor wie daar toevallig naar zocht, maar ook niet echt speciaal. Bij KPN kun je tenminste nog kiezen voor korting.

Blijkbaar is BF niet zo heel belangrijk (meer) als het om abonnementen gaat, trek ik wel de conclusie. In september was er natuurlijk een heel stevige actie, die ik toen heb laten lopen omdat ik mobiel heel veel verbindingsproblemen had. Die zijn opgelost, maar ik heb daardoor niet op tijd gehapt. Met de hoop dat het er met BF ook wel een betere aanbieding zou zijn dan de reguliere aanbieding. Verkeerd gehoopt ;-).
Juist omdat veel mensen zich nu op BF richten hoeven de aanbiedingen niet meer zo scherp te zijn - niet alleen bij (mobiele) internet providers overigens, ook bij gewone consumptieartikelen.

• torretje2012
ep667 schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:37:
[...]

like said: de black friday acties van de providers vallen dit jaar tegen. en de euro extra bij een jaar contract is ook al een paar week actief. Het is triest dat ziggo momenteel in de tot 1gbit markt nu de goedkoopste is met z'n 6mnd 50%.

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:47
Ben ik hiermee Odido glasvezel proof en kan ik voor zelfinstallatie kiezen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vU2AEyuAwJv9z8I1AlHeyJdJ-iA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HiOnsry4ZOkMEH7mxa1KOaBN.png?f=user_large

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:07
boostie schreef op maandag 17 november 2025 @ 20:02:

[Afbeelding]
Beter laat je deze over aan een monteur. Binnenwerk van de huidige NTU wordt verwijderd en de glasvezel wordt rechtstreeks op de FTU gemonteerd.

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:51

ep667

It doesn't hurt to help

torretje2012 schreef op maandag 17 november 2025 @ 18:19:
[...]

like said: de black friday acties van de providers vallen dit jaar tegen. en de euro extra bij een jaar contract is ook al een paar week actief. Het is triest dat ziggo momenteel in de tot 1gbit markt nu de goedkoopste is met z'n 6mnd 50%.
Ja, het is bij andere providers ook zo. KPN geeft nog wel 3 maanden langer (althans in vergelijking tot recentelijk) de standaardkorting. Je kunt ook kiezen voor een Dyson, moet je dan ook maar interesse in hebben. Ziggo gaf in het verleden nog wel eens een jaar korting.

Ik denk dat @DjoeC wel een punt heeft. Mensen (ik ook, al had dat een andere reden dan deze specifieke) wachten op BF en denken dat de acties dan het beste zijn. Al denk ik óók dat abonnementen vaker op andere momenten worden bekeken dan met Black Friday. Komt ook nog bij dat je hiermee de bulk van de installaties op BF +1 maand krijgt, dus rond de kerst (als veel monteurs terecht vrij zijn).

EP

• DjoeC
[...]
Het is triest dat ziggo momenteel in de tot 1gbit markt nu de goedkoopste is met z'n 6mnd 50%.
Ehhhm, us dat 1up-1down of hun halfbakken Docsys?
boostie schreef op maandag 17 november 2025 @ 20:02:

[Afbeelding]
Nee. Maar dat ben je nooit bij Odido. Technisch gezien kan het bij sommige FTU's makkelijk zijn maar diezelfde monteur moet in de meeste gevallen ook een patch zetten in de PoP. Zonder patch geen signaal en als jij de monteur afzegt gaat 'ie niet alsnog naar de PoP dus krijg je nooit signaal.
Dus bij Odido altijd de monteur laten komen zoals hier vaak wordt aangegeven.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]
Het is triest dat ziggo momenteel in de tot 1gbit markt nu de goedkoopste is met z'n 6mnd 50%.
Nou als ik bij Ziggo nu een 1GB internet only abbonement afsluit als nieuwe klant voor één jaar (incl de 6 maanden 50% korting) dan ben ik €495 kwijt voor het hele jaar. En bij Odido is dit voor mij op ODF €492 (incl combi korting) maar daar gaat ook nog een verlengings-korting af voor mij als bestaande klant. Kortom ik ben bij Odido toch echt nog steeds goedkoper uit. 😉

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 18-11-2025 12:17 ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heeft Odido voor verlengers nog een leuk aanbod?

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 18-11-2025 17:11 ]

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 16:41:
Via de app een aanbod voor 2 jaar glasvezel, 8 maanden 30 euro daarna 52,50 of 1 jaar,4 maanden 30 euro en daarna 52,50.

Net contact opgenomen met de klantenservice en gevraagd of ik de Black Friday deal voor nieuwe klanten ook zou kunnen krijgen namelijk 2 jaar, 12 maanden 30 euro en daarna 52,50 en evt gratis tablet icm tv pakket waarvan eerste 12 maanden gratis daarna 12,50 per maand.

Dit was niet mogelijk ik kreeg een voorstel voor 2 jaar, eerste 10 maanden 30 euro en daarna 52,50 of 2 jaar, eerste 4 maanden 30 euro daarna 52,50 met “gratis” tablet.

Ik heb vriendelijk bedankt en direct overgestapt naar Delta glasvezel voor 2 jaar, eerste 12 maanden 30 euro en daarna 52,50.

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:55
Zijn er meer gebruikers die storing ervaren de laatste dagen? De melding van gisteren lijkt mij het gevolg van de storing bij Nikhef. Maar ook op andere dagen zie ik verstoringen (zie screenshot). Ik heb het overigens slechts één dag om echt gemerkt dat het laden van pagina's stroperig aanvoelde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qiIZXEIm9KsCBV1VJ1Saq52KR6c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wsjlJGyPk9Fqd9b7xRVVLzwI.png?f=fotoalbum_large

Edit: ik maak gebruik van Cloudflare voor dns. Wellicht zit het issue daar.

[ Voor 5% gewijzigd door weekend warrior op 18-11-2025 19:24 ]

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:10
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 16:41:
Vanmiddag 2jaar 1gbit 10 maanden 25 euro daarna 40 euro afgesloten. Dit is incl klantvoordeel
weekend warrior schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 18:57:
Edit: ik maak gebruik van Cloudflare voor dns. Wellicht zit het issue daar.
Cloudflare heeft/had inderdaad een storing
Pagina: 1 ... 130 131 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen