Lees ik het nou goed? Probeer je de versterker bekabeld aan te sluiten en is dan de snelheid lager?Ozza schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:29:
Goedemorgen. Heb 3 vragen, hopelijk kan iemand mij helpen.
- Ik heb een Zyxel T56 modem met 1x wifi versterker WX5600 -> Als ik op de eerste verdieping de WX5600 inplug met de kabel vanuit het modem (2 kabels geprobeerd) dan wordt de wifi opeens traag (+/- 10-20 mbit/s ipv 200-300 mbit/s als ik hem zonder kabel op de trap zet). Al gereset, factory reset, alles aan uit, opnieuw verbinden etc etc. Iemand een idee? Ik krijg nu een nieuwe wifi versterker maar geen idee of dat nou de oplossing gaat worden
- Als ik een eigen router koop (met van die fancy antennes), heeft deze vaker een groter bereik dan de WX5600? Hij moet in principe door 1 betonnen vloer naar de 2de verdieping.
- Als ik kabels wil trekken naar boven, moet ik dan een CAT6a of 7 kabel pakken? Ik zie hele dure en b.v. op allekabels punt nl hele goedkope, maakt dit nog een verschil?
Bedankt alvast.
Wat ik in de eerder geposte handleiding lees is dat dit ding draadloos werkt.
De snelheid die jij aangeeft (200 tot 300mbit) is dan tamelijk logisch omdat het apparaat feitelijk twee verbindingen opbouwt waardoor de maximale snelheid halveert.
Wil je de beste verbinding op de bovenverdieping moet je niet gaan werken met dergelijke apparaten, maar met een bekabeld accespoint. Mijn tip aan iedereen is om de WiFi van de router uit te schakelen en een eigen oplossing (bijv. Ubiquiti, Engenius etc.) te nemen.
Voor bekabeling geldt, laat je niet gek maken. Cat6 kan tot 10Gbps over koper aan.
De allergoedkoopste is vaak wel van mindere kwaliteit.
[ Voor 3% gewijzigd door magic_nl op 28-11-2025 11:48 ]
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
:strip_exif()/f/image/JPhuOQweW1WDavWJHBCffWNY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pRAzwT3x9AxKrEs5pyZJDqqv.png?f=user_large)
/f/image/MJMEBri0uAlDQsrugAGi4ZIr.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rFKYpRzDabFTzMR1wWxyIRFU.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/TTAcb939DADAdGqEK7Tbpxgh.png?f=user_large)