• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
il-Principe schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:05:
Zo, onlangs van Delta naar Odido overgestapt (op Delta netwerk). Op zich ging de overgang ok, rond het middaguur was het signaal van Delta weg en nadat de monteur alles had geinstalleerd was alles meteen weer online via Odido en een uur geen vast internet gehad. Het enige verschil dat ik nu merk is dat de snelheid enorm varieert, zat ik bij Delta strak op de snelheid (400, later 600 mbit) nu zit dat maar op max 100 mbit (van de 400) en valt soms terug naar 0. Zyxel en Nokia heb ik dus nog een keer stroomloos gehad, maar dat hielp niks. Officieel staat op de Odido website dat de lijn nog niet is opgeleverd, dus zal maar eens gaan bellen met Odido. Anderen eenzelfde ervaring gehad?
Hier zei de monteur dat het heel even kon duren voordat de snelheid stabiel werd. Ik vond het een vaag verhaal, maar het was wel waar.

Have you tried turning it off and on again?

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 14:57
Heeft iemand ervaring met een nieuwe Odido abonnement afsluiten op naam van de partner? Het verleng aanbod is namelijk heel slecht.

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-07 13:01
boswandeling schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:56:
[...]

[...]

Hebben jullie eigen hardware, of gebruiken jullie de router geleverd door Odido ?
2 maanden geleden overgestapt van Delta naar Odido ivm betere aanbieding, maar sindsdien eigenlijk alleen maar gedoe.

Vandaag was er een odido monteur/Guidion. Die heeft de ONT vervangen omdat ik ook websites heb die af en toe wat traag laden, of blijven hangen en dan ineens wel inladen. Geen peil op te trekken. Ik gebruik een eigen modem/router: Archer AX5400. Hiervoor had ik Delta (hetzelfde netwerk - geen ONT - de Glasvezel zat rechtstreeks aan het modem van Delta vast) en daar had ik hier nooit last van. Mijn vrouws laptop (windows) heeft er nog veel meer last van. Op mijn macbook (m4pro) heb ik er iets minder last van.

Helaas heeft het niet geholpen. Ook vandaag weer af en toe hangende sites. Heb een 1000/1000

[ Voor 10% gewijzigd door OcNewB op 29-06-2026 16:48 ]

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-07 13:06

menonv

Beunhazerij?

OcNewB schreef op maandag 29 juni 2026 @ 16:39:
[...]

2 maanden geleden overgestapt van Delta naar Odido ivm betere aanbieding, maar sindsdien eigenlijk alleen maar gedoe.

Vandaag was er een odido monteur/Guidion. Die heeft de ONT vervangen omdat ik ook websites heb die af en toe wat traag laden, of blijven hangen en dan ineens wel inladen. Geen peil op te trekken. Ik gebruik een eigen modem/router: Archer AX5400. Hiervoor had ik Delta (hetzelfde netwerk - geen ONT - de Glasvezel zat rechtstreeks aan het modem van Delta vast) en daar had ik hier nooit last van. Mijn vrouws laptop (windows) heeft er nog veel meer last van. Op mijn macbook (m4pro) heb ik er iets minder last van.

Helaas heeft het niet geholpen. Ook vandaag weer af en toe hangende sites. Heb een 1000/1000
DNS probleem? probeer eens om te zetten naar 1.1.1.1 / 8.8.8.8 / 9.9.9.9 ?

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

• OcNewB
  • Laatst online: 10-07 13:01
menonv schreef op maandag 29 juni 2026 @ 20:44:
[...]

DNS probleem? probeer eens om te zetten naar 1.1.1.1 / 8.8.8.8 / 9.9.9.9 ?
Ja dank voor de tip, dat heb ik al. Ik zie ook in de logs van de router relatief vaak dit soort dingen staan:

2026-06-29 20:12:30 Led Controller INFO [1158] Start to run WAN1_ON

2026-06-29 20:12:30 Led Controller INFO [1158] Start to run WAN0_OFF

2026-06-29 20:12:30 Led Controller INFO [1158] Start to run LAN_ON

2026-06-29 20:12:28 Led Controller INFO [1158] Start to run WAN1_ON

2026-06-29 20:12:28 Led Controller INFO [1158] Start to run WAN0_OFF

2026-06-29 20:12:28 Led Controller INFO [1158] Start to run LAN_OFF

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:51
DjoeC schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:17:
[...]

De monteur zou het na installatie bij Odido moeten hebben af/aangemeld. Werkt het na vertrek van de monteur dus niet goed dan een storing aanmelden met daarbij dat de monteur het "klaar" heeft gemaakt. Dan mag Odido verder zoeken....
& @Gr4mpyC3t

Vandaag contact gehad met Odido, lijn was nog niet actief, maar kon nog verbinden met het zwakke signaal van Delta dat nog aanwezig was, waardoor de indruk ontstond dat deze actief was. Het gevolg was wel een slechte verbinding met wisselende bitrates. Maar goed, ze sturen een monteur langs, want op afstand konden ze niks doen. Hoop dat het niet zoiets wordt als bij @OcNewB .
peterbier schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:05:
[...]

Hoe weet je dat zo zeker.?
Ik ben toen van Kpn AON naar T-mobile op GPON gegaan.
Nu nog steeds klant vanaf 1-6-2022. (Nu Odido)
Gebruik een Fritzbox 5590 met AON sfp module bij Kpn.
Nu een GPON sfp module voor T-mobile (Odido)
Zoals Elsinga al aangaf. Als Odido in jouw (KPN) centrale PON apparatuur heeft gehangen dan krijg jij een PON aansluiting.

Is makkelijk te checken: Kan /kon je een 8 Gbit abonnement afsluiten bij Odido? Dan wordt je als Odido klant op XGS-PON gezet. Ook al kan KPN (of aangesloten KPN providers) maar 1 Gbit via AON leveren.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:55
Barre73 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 11:35:
[...]

Zoals Elsinga al aangaf. Als Odido in jouw (KPN) centrale PON apparatuur heeft gehangen dan krijg jij een PON aansluiting.

Is makkelijk te checken: Kan /kon je een 8 Gbit abonnement afsluiten bij Odido? Dan wordt je als Odido klant op XGS-PON gezet. Ook al kan KPN (of aangesloten KPN providers) maar 1 Gbit via AON leveren.
Eigenlijk is dit best vervelend.... Juist PON is makkelijk voor eigen apparatuur/SFP en bespaart daarmee materiaal bij overstappen en energie/stopcontact bij gebruik. Jammer dat je dan niet meer kunt kiezen.

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:56

elsinga

=8-)

[quote="Odido website"]Dit is beschikbaar op je adres: Glasvezel met een maximale snelheid van 8 Gbit/s download en 8 Gbit/s upload.[[/quote]

Ik krijg dus waarschijnlijk een XGS-PON aansluiting. Maakt ook niet zoveel uit, grootste verschil is dat bij een storing elders in de straat ik wellicht ook last heb. Bij AON begint dat risico pas in de centrale.

Verder hang ik mijn Ubiquiti Cloud Gateway Ultra gewoon aan de ONT, net als nu bij KPN. Dus ik heb niets te maken met glasvezel FSP en zo. En zonder PPPoE kan ik straks wel genieten van de volle 1Gbit, in plaats van de 940Mbit bij KPN.

Als Odido net zo goed presteert als KPN (qua ping en dergelijke) dan hoor je mij niet klagen.

[ Voor 31% gewijzigd door elsinga op 30-06-2026 19:04 ]

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:06
Barre73 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 11:35:
[...]

Ik weet niet of dat laatste altijd geldt. Ik kan hier niet hoger dan 1 Gb bij Odido ( in KPN-gebied), maar ik heb wel XGS-PON op een 5590 van Fritz. Kan niet meer snelheid krijgen.
elsinga schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:02:

Ik krijg dus waarschijnlijk een XGS-PON aansluiting. Maakt ook niet zoveel uit, grootste verschil is dat bij een storing elders in de straat ik wellicht ook last heb. Bij AON begint dat risico pas in de centrale.
Wat bedoel je? Die XGS-PON switch hangt ook gewoon in de centrale, net als de (AON)switch van KPN. Waarom zou jij last hebben van iemand elders in de straat tov AON?

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-07 23:12

vr6-only

Blub Blub

Ies Korpershoek schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:25:
[...]

Ik weet niet of dat laatste altijd geldt. Ik kan hier niet hoger dan 1 Gb bij Odido ( in KPN-gebied), maar ik heb wel XGS-PON op een 5590 van Fritz. Kan niet meer snelheid krijgen.
In jouw geval heb je waarschijnlijk te maken met het nieuwe netwerk van KPN, waarvan 1 provider appaatuur kan ophangen (KPN) en zodoende alle overige providers gebruik moeten maken van KPN WBA als leverancier.

Dat is de reden dat jij niet meer kunt aanvragen dan 1Gbit, omdat Odido in dit geval geen eigen apparatuur heeft in de centrale van KPN maar gebruik moet maken van KPN apparatuur.

Want voor zover mijn kennis reikt biedt Odido op XGS-PON en via eigen apparatuur diensten tot 8Gbit aan en niet 1Gbit.

It ain't stupid if it works!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:42
[quote="Odido website"]

...

En zonder PPPoE kan ik straks wel genieten van de volle 1Gbit, in plaats van de 940Mbit bij KPN.
Ik moet je helaas teleurstellen. Die 8 bytes PPPoE header zul je weinig van merken. Die +/-60 Mbit verlies je altijd bij een 1Gbit interface door overhead. Alleen als zowel router en ONT een snellere interface hebben kun je hoger.

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:10

Vliegvlug

Flight Simple

Lijkt erop dat Odido helemaal geen korting meer geeft bij een verlening van 12 maanden. ;(

Zie onderstaand verlengaanbod wat ik krijg in de Odido app, het betreft Odido via ODF:
Odido via ODF - verlengaanbod 30 juni 2026

Dacht dat toen ik iets van 3 weken geleden keek dat er toen nog wel korting op het jaarabonnement zat.

Zou bellen nog zin hebben?

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:53
Sinds vorige week woensdag overgestapt van Ziggo naar Odido. Sinds het stenen tijdperk Ziggo gehad dus de overstap naar glasvezel was wel een beetje spannend zeker i.c.m. tv. Het draait op dit moment zoals het hoort dus we zijn tevreden. Na het lezen van een aantal berichten afgelopen weekend ook de switch gemaakt van de Zyxel t-56 modem naar de tp-link X20 (die we al hadden). Ook dat werkt top. Scheelt weer een apparaat en dat is fijn.

Werd ik gisteravond gebeld door Odido met de vraag of we wel internet hadden. Uiteraard alles uitgelegd en dat was prima. Tot zover is de service wat mij betreft ook dus dik in orde.

• elsinga

elsinga

=8-)

jongetje schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:37:
[...]

Wat bedoel je? Die XGS-PON switch hangt ook gewoon in de centrale, net als de (AON)switch van KPN. Waarom zou jij last hebben van iemand elders in de straat tov AON?
Omdat XGS-PON de glasvezel als shared medium gebruikt en als iemand in die bus geen XGS-PON gebruikt (bijvoorbeeld door een verkeerde SFP in een eigen router te stoppen) de bus niet meer compleet is en dus geen verkeer meer. Tenminste, zo heb ik dat uit een bericht hier begrepen.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
elsinga schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:13:
[...]

Omdat XGS-PON de glasvezel als shared medium gebruikt en als iemand in die bus geen XGS-PON gebruikt (bijvoorbeeld door een verkeerde SFP in een eigen router te stoppen) de bus niet meer compleet is en dus geen verkeer meer. Tenminste, zo heb ik dat uit een bericht hier begrepen.
Nu is/was dat vooral een probleem bij GPON en AON voor zover ik weet, want die gebruiken dezelfde frequenties. Bij AON en XGS-PON is dat geen probleem.

• elsinga

elsinga

=8-)

Muis666 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 22:14:
[...]

Ik moet je helaas teleurstellen. Die 8 bytes PPPoE header zul je weinig van merken. Die +/-60 Mbit verlies je altijd bij een 1Gbit interface door overhead. Alleen als zowel router en ONT een snellere interface hebben kun je hoger.
Hmmm.... dat is jammer, ik heb altijd begrepen dat het PPPoE was die die extra 60Mbit opsnoepte. Maar geen probleem, ik ben dat toch al gewend. ;)

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:26
elsinga schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:14:
[...]

Hmmm.... dat is jammer, ik heb altijd begrepen dat het PPPoE was die die extra 60Mbit opsnoepte. Maar geen probleem, ik ben dat toch al gewend. ;)
Voor wat het waard is, ik heb een 1gbps abonnement, aangesloten op een 2,5 Gbps poort. Ik haal 1080 Mbps zowel up- als download.

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Vliegvlug schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 22:52:
Lijkt erop dat Odido helemaal geen korting meer geeft bij een verlening van 12 maanden. ;(

Zie onderstaand verlengaanbod wat ik krijg in de Odido app, het betreft Odido via ODF:
[Afbeelding: Odido via ODF - verlengaanbod 30 juni 2026]

Dacht dat toen ik iets van 3 weken geleden keek dat er toen nog wel korting op het jaarabonnement zat.

Zou bellen nog zin hebben?
Ik lees verkeerd. Maar bellen heeft vaak wel zin.

[ Voor 10% gewijzigd door evleerdam op 01-07-2026 10:05 ]

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:05

OmeJoyo

This is me

Storing in Alphen aan de Rijn, lijk niet bepaald de enige als ik op Allestoringen kijk, maar het lijkt ook niet alles.

Ik zit nog op ODF met eigen apparatuur.

Meer mensen wel of niet problemen?

13.10 : het is weer terug, hij lag eruit vanaf ongeveer 12.00. dacht zal niet meteen roepen hier maar net na het oosten dus opgelost :P

[ Voor 26% gewijzigd door OmeJoyo op 01-07-2026 13:10 ]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:59
Oke, ik kom er ff niet zo goed uit. Ik heb nu dus ook het 8gbps pakket, (want waarom niet) en zit nu met de uitdaging dat in een UDM-Pro aan de praat te krijgen. Ik dacht eerst, nou ik prik er wel een 10GBE ethernet unit in en dan neem ik die glas ONT wel voor lief, maar nu is zo'n ding dus ongeveer bijna net zo duur als zo'n ONT (ongeveer de helft), dus dat maakt dan niet zo veel meer uit ineens.

Alleen kan ik nu weer heel slecht vinden wat de meest stabiele route is om dit te bewerkstelligen tegen weinig euro's. De afgelopen 3 jaar is er een hoop verbeterd en zijn bepaalde dingen niet meer nodig, maar een ONT van rond de 80€ schijnt nog steeds wel een must te zijn.

• Muis666
supersnathan94 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:28:
Oke, ik kom er ff niet zo goed uit. Ik heb nu dus ook het 8gbps pakket, (want waarom niet) en zit nu met de uitdaging dat in een UDM-Pro aan de praat te krijgen. Ik dacht eerst, nou ik prik er wel een 10GBE ethernet unit in en dan neem ik die glas ONT wel voor lief, maar nu is zo'n ding dus ongeveer bijna net zo duur als zo'n ONT (ongeveer de helft), dus dat maakt dan niet zo veel meer uit ineens.

Alleen kan ik nu weer heel slecht vinden wat de meest stabiele route is om dit te bewerkstelligen tegen weinig euro's. De afgelopen 3 jaar is er een hoop verbeterd en zijn bepaalde dingen niet meer nodig, maar een ONT van rond de 80€ schijnt nog steeds wel een must te zijn.
Je hebt 3 opties:
  1. Ethernet SFP+ module van +/- EUR 80
  2. XGSPON Zaram SFP+ van +/- EUR 140
  3. XGSPON FS.COM SFP+ van +/- EUR 240
Voordeel van de fs.com module is dat je de serial van de Odido ONT kan spoofen. De Zaram moet je bij Odido laten registreren, wat ook binnen 1 dag geregeld kan zijn.

Persoonlijk vind ik het bij een router met maar 1 10Gbit poort zonde om een 8 Gbit abonnement af te sluiten. Maar wellicht heb jij wel vaak meerdere machines die hun 1 Gbit dichttrekken.

• supersnathan94
Muis666 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 17:07:
[...]

Je hebt 3 opties:
Voordeel van de fs.com module is dat je de serial van de Odido ONT kan spoofen. De Zaram moet je bij Odido laten registreren, wat ook binnen 1 dag geregeld kan zijn.

Persoonlijk vind ik het bij een router met maar 1 10Gbit poort zonde om een 8 Gbit abonnement af te sluiten. Maar wellicht heb jij wel vaak meerdere machines die hun 1 Gbit dichttrekken.
thanks. ik had gehoopt dat het ondertussen wat goedkoper geworden zou zijn, maar zo'n zaram is inderdaad nog wel te doen. Voor €100 verschil kan ik wel een dagje/paar uurtjes wachten.

Ik draai op layer 2 al met 10 gig switches waar wat 10gig hardware aan hangt. Die T-75 gaat er in principe dan ook gewoon tussenuit en het netwerk wordt verder 10gig native, waarbij ook Wifi 7 de standaard wordt (verhuizing dus kan dat nu mooi regelen).

De 8 gig lijn wordt straks vooral gebruikt voor serieuze file transfers, maar uiteraard ook gewoon "omdat het kan" 2gig was op zich al wel snel zat, maar qua kosten maakt het elkaar weinig en je zult dan toch al snel ook op 10gig apparatuur gaan zitten, want 2.5 of 5gbe is niet eens zo heel veel goedkoper bij ubiquiti.

Alleen 10gig POE is gewoon bizar duur, maar daar pak ik dan wel 2.5gbe voor. dat hoeft allemaal niet op 10 per se.

• protected22
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16-07 22:54
Odido lijkt nog steeds geen IPV6 te hebben volgens hun forum posts:
https://community.odido.nl/wifi-515/mogen-we-een-status-update-over-ipv6-uitrol-380431/index2.html

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-07 14:43
Muis666 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 17:07:
[...]

Je hebt 3 opties:

Ethernet SFP met de nieuwe realtek 100m (of een oudere broadcom/marvell 30m chip) kun je zo op Amazon krijgen voor 20-30 euro, switch kost je 35 - 50 euro voor 4x 2.5g en 2x SFP+ 10GBIT. Zo duur is het allemaal niet meer!

• Lucky0wn
supersnathan94 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:40:
[...]

thanks. ik had gehoopt dat het ondertussen wat goedkoper geworden zou zijn, maar zo'n zaram is inderdaad nog wel te doen. Voor €100 verschil kan ik wel een dagje/paar uurtjes wachten.

Ik draai op layer 2 al met 10 gig switches waar wat 10gig hardware aan hangt. Die T-75 gaat er in principe dan ook gewoon tussenuit en het netwerk wordt verder 10gig native, waarbij ook Wifi 7 de standaard wordt (verhuizing dus kan dat nu mooi regelen).

De 8 gig lijn wordt straks vooral gebruikt voor serieuze file transfers, maar uiteraard ook gewoon "omdat het kan" 2gig was op zich al wel snel zat, maar qua kosten maakt het elkaar weinig en je zult dan toch al snel ook op 10gig apparatuur gaan zitten, want 2.5 of 5gbe is niet eens zo heel veel goedkoper bij ubiquiti.

Alleen 10gig POE is gewoon bizar duur, maar daar pak ik dan wel 2.5gbe voor. dat hoeft allemaal niet op 10 per se.
10gig PoE is ook absoluut nergens voor nodig. Apparaten die je erop aansluit met PoE gaan nooit naar de 10gig. Zou zoals hierboven eens kijken naar een Ugreen/KeepLink/Yualink switch met 4x 2.5GB 2x SFP+ met PoE of 8x 2.5GB en 1x SFP. gebruik je die voor PoE met 10Gbit uplink.
Dat is geen nieuws en komt elke paar maanden wel voorbij.

• FrankoNL
  • Laatst online: 10-07 20:05
Ik ben vandaag overgestapt van Ziggo naar odido. Ik heb ook netjes een sms gekregen van ziggo dat er een overstapverzoek is.

volgens odido zou ik alles moeten kunnen volgen in mijn odido. Er staat ook dat ik een abonnement heb met de vraag of ik die wil toevoegen. Als ik dat probeer krijg ik een foutmelding. Is dat gebruikelijk? He natuurlijk pas vandaag een contract afgesloten.

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:26
Ik vrees dat dit er ook voorlopig niet gaat komen. Odido wil zich nog beurs volgens mij (ook is dat nu uitgesteld). Dit soort investeringen maken het niet perse aantrekkelijker. Investeerders willen gewoon een goede winstmarge zien.

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-07 21:56

Antonio di

a mi me dijeron que si

FrankoNL schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 16:26:
Ik ben vandaag overgestapt van Ziggo naar odido. Ik heb ook netjes een sms gekregen van ziggo dat er een overstapverzoek is.

volgens odido zou ik alles moeten kunnen volgen in mijn odido. Er staat ook dat ik een abonnement heb met de vraag of ik die wil toevoegen. Als ik dat probeer krijg ik een foutmelding. Is dat gebruikelijk? He natuurlijk pas vandaag een contract afgesloten.
Kan zijn dat er nog een "oud Odido Account" (laten we zeggen account: xxx@gmail.com) bestaat dat eerst verwijder moet worden.
Ik had in Mei 2026 via CashbackXL een bestelling gedaan bij Odido (waarbij ik op dat moment al aangelogd stond met xxx@gmail.com). Ik krijg netjes een bevestiging van de bestelling op xxx@gmail.com.
Ik krijg ook een e-mail op xxx@gmail.com de bestelling aan een account te koppelen, maar daar krijg ik een foutmelding zoals jij. Blijkt dat die bestelling helemaal niet onder dat bestaande account xxx@gmail.com staat en ik hem ook niet kan toevoegen (zelfde als jij een foutmelding). Ik kan natuurlijk ook niet een nieuw account maken met xxx@gmail.com (die bestaat al).

Oplossing: Odido klantenservice verwijdert je oude account xxx@gmail.com. Je moet zo'n 30 minuten wachten tot dit geëffectueerd is. Dan via de link uit die e-mail "koppel je bestelling aan een account", weer een account aangemaakt met xxx@gmail.com. Dan zie ik alles van mijn nieuwe bestelling en NIETS meer van mijn oude account gegevens (bij mij Internet TV tot mei 2024) .
Let wel op dit was voordat 1-7-2026 wat de overstap-datum was van mij van Ziggo naar Odido.
Deze casus staat ook op Odido community beschreven van iemand die dit zelfde probleem had.

Profesión: Viviendo lo que surja en mi camino y disfrutando de la vida.

• FrankoNL
Antonio di schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 17:14:
[...]

Kan zijn dat er nog een "oud Odido Account" (laten we zeggen account: xxx@gmail.com) bestaat dat eerst verwijder moet worden.
Ik had in Mei 2026 via CashbackXL een bestelling gedaan bij Odido (waarbij ik op dat moment al aangelogd stond met xxx@gmail.com). Ik krijg netjes een bevestiging van de bestelling op xxx@gmail.com.
Ik krijg ook een e-mail op xxx@gmail.com de bestelling aan een account te koppelen, maar daar krijg ik een foutmelding zoals jij. Blijkt dat die bestelling helemaal niet onder dat bestaande account xxx@gmail.com staat en ik hem ook niet kan toevoegen (zelfde als jij een foutmelding). Ik kan natuurlijk ook niet een nieuw account maken met xxx@gmail.com (die bestaat al).

Oplossing: Odido klantenservice verwijdert je oude account xxx@gmail.com. Je moet zo'n 30 minuten wachten tot dit geëffectueerd is. Dan via de link uit die e-mail "koppel je bestelling aan een account", weer een account aangemaakt met xxx@gmail.com. Dan zie ik alles van mijn nieuwe bestelling en NIETS meer van mijn oude account gegevens (bij mij Internet TV tot mei 2024) .
Let wel op dit was voordat 1-7-2026 wat de overstap-datum was van mij van Ziggo naar Odido.
Deze casus staat ook op Odido community beschreven van iemand die dit zelfde probleem had.
Dat moet dan wel heel oud zijn, ben ooit klant geweest bij tele2 maar dat is zeker 7 jaar geleden.

“zorgeloos overstappen” begint in ieder geval lekker ;).

• DjoeC
FrankoNL schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 17:27:
[...]

Dat moet dan wel heel oud zijn, ben ooit klant geweest bij tele2 maar dat is zeker 7 jaar geleden.

“zorgeloos overstappen” begint in ieder geval lekker ;).
Denk aan het datalek, Odido heeft heel veel heel lang bewaard. 7 jaar is niks ;)

• FrankoNL
DjoeC schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 17:52:
[...]

Denk aan het datalek, Odido heeft heel veel heel lang bewaard. 7 jaar is niks ;)
Nouja zolang we maar niks mis gaat met de overstap, dan is het goed.

Opgelost, foutmelding verdwenen.

[ Voor 7% gewijzigd door FrankoNL op 03-07-2026 19:28 ]

• supersnathan94
Lucky0wn schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 15:42:
[...]

10gig PoE is ook absoluut nergens voor nodig. Apparaten die je erop aansluit met PoE gaan nooit naar de 10gig. Zou zoals hierboven eens kijken naar een Ugreen/KeepLink/Yualink switch met 4x 2.5GB 2x SFP+ met PoE of 8x 2.5GB en 1x SFP. gebruik je die voor PoE met 10Gbit uplink.
Nee daarom heb ik dat spul ook op 2,5gbe poe zitten. APs enzo. Het is idd ook “nergens voor nodig”, maar dat is een 8gbps lijntje ook niet per se. Het is ook hobby dus het mag best wat kosten zonder dat het echt zoden aan de dijk zet.

maar de merken die je nu noemt komen er bij mij niet zomaar in. Niet vanwege merkhaat of dat het slecht spul zou zijn, maar meer dat ik al 2.5gbe heb en ik het meer dan prima vind om iets meer uit te geven om in 1 ecosysteem te blijven zitten. Mocht er een ander merk bij komen dan is dat eerder mikrotik.

Maar voor 1 of 2 10gbe poe aansluitingen pak ik wel een injector. Dat is ook acceptabel.

• Lucky0wn
supersnathan94 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 18:22:
[...]

Nee daarom heb ik dat spul ook op 2,5gbe poe zitten. APs enzo. Het is idd ook “nergens voor nodig”, maar dat is een 8gbps lijntje ook niet per se. Het is ook hobby dus het mag best wat kosten zonder dat het echt zoden aan de dijk zet.

maar de merken die je nu noemt komen er bij mij niet zomaar in. Niet vanwege merkhaat of dat het slecht spul zou zijn, maar meer dat ik al 2.5gbe heb en ik het meer dan prima vind om iets meer uit te geven om in 1 ecosysteem te blijven zitten. Mocht er een ander merk bij komen dan is dat eerder mikrotik.

Maar voor 1 of 2 10gbe poe aansluitingen pak ik wel een injector. Dat is ook acceptabel.
Snap ik goed, bij mij is het ook hobby! Ook flinke overkill, maar wel mix match merken aangezien ik de core switch gratis heb gekregen. Daarnaast ook de managed China switches allemaal op rtlplayground.

Netwerk is bij mij opgebouwd uit

Huawei CE88-D24S2CQ 24x 10gbit + 2x 40+100gbit uplink waarmee ik alles via 10gbit verbonden heb richting uplink switches.
  1. Good top 4x 2.5GE + 2x SFP woonkamer
  2. Good top 4x 2.5GE + 2x SFP kantoor
  3. Keeplink 4x 2.5GE + 2x SFP meterkast
  4. Keeplink 8x 2.5GE + 1x SFP woonkamer
  5. Horaco 4x 2.5GE + 2x SFP in tweede serverkast met NAS
  6. Huawei mesh x3 pro met 3 satellieten voor wifi.
Voor mij perfecte oplossing met budget in het achterhoofd. Daarom zou ik ook niet echt richting de 8gbit willen gaan, dan moet ik de gehele setup behalve core switch overhoop gooien en te weinig devices die het aankunnen/nodig hebben. Enkel Nas en pc zijn op 10gbit aangesloten. Homelab zit onderling op 2x 2.5gbit met LACP. Zou dit dus echt never nooit vol kunnen trekken 😂

PoE enkel waar het echt nodig is direct vanaf de switch, maar dat zou je idd ook injectores voor kunnen kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Lucky0wn op 03-07-2026 20:08 ]

• FrankoNL
Domme vraag misschien maar ik ben van de week overgestapt van Ziggo naar Odido. Mijn contract bij Ziggo loopt op 16 oktober af. Ik heb overstapservice geselecteerd met als optie “zo snel mogelijk”. Daar stond dan een datum van 3 augustus. De toelichting was niet heel duidelijk maar leek aan te geven dat automatisch rekening wordt gehouden met de einddatum. Kortom: die wordt dan aangepast naar 16 oktober. Klopt dat?

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14:44
Heeft iemand een idee of Odido nog steeds glasvezel levert in Primevest Rotterdam gebied? Ik kan namelijk geen glasvezel afsluiten bij Odido, alleen DSL.

• DjoeC
FrankoNL schreef op zondag 5 juli 2026 @ 14:09:
Domme vraag misschien maar ik ben van de week overgestapt van Ziggo naar Odido. Mijn contract bij Ziggo loopt op 16 oktober af. Ik heb overstapservice geselecteerd met als optie “zo snel mogelijk”. Daar stond dan een datum van 3 augustus. De toelichting was niet heel duidelijk maar leek aan te geven dat automatisch rekening wordt gehouden met de einddatum. Kortom: die wordt dan aangepast naar 16 oktober. Klopt dat?
"Zo snel mogelijk" is niet hetzelfde als "per einde contract over ruim 3 maanden"... Ik zou Odido even bellen om zeker te zijn. 3 augustus LIJKT rekening te houden met een opzegtermijn van 1 maand. Risico van dubbel betalen lijkt aanwezig.

• 0verfl0wX
  • Registratie: December 2018
  • Niet online
handoff schreef op zondag 5 juli 2026 @ 15:16:
Heeft iemand een idee of Odido nog steeds glasvezel levert in Primevest Rotterdam gebied? Ik kan namelijk geen glasvezel afsluiten bij Odido, alleen DSL.
Heb hetzelfde probleem hier in overgenomen Primevest gebied Den Haag, Segbroek/regentessekwartier door KPN. Heb begrepen dat Primevest glasvezelaansluitingen (in ieder geval in mijn wijk) nog niet zijn meegenomen in de KPN database)

• FrankoNL
DjoeC schreef op zondag 5 juli 2026 @ 16:46:
[...]

"Zo snel mogelijk" is niet hetzelfde als "per einde contract over ruim 3 maanden"... Ik zou Odido even bellen om zeker te zijn. 3 augustus LIJKT rekening te houden met een opzegtermijn van 1 maand. Risico van dubbel betalen lijkt aanwezig.
Ja maarja dan moeten ze het maar duidelijker opschrijven. Waar heb ik anders een overstapservice voor? Er stond letterlijk bij de selectie: We houden standaard rekening met de opzegtermijn van je provider, als je zelf een datum kiest is er geen garantie dat je zonder dubbele kosten komt te zitten. Er staat op de site nota bene:

Met de Overstapservice is overstappen makkelijker dan ooit. Zo geregeld, je blijft online en je hebt geen dubbele kosten. Kies je niet voor de Overstapservice? Dan zeg je zelf op bij je vorige internetprovider.

of deze:

Loopt je contract bij je vorige aanbieder nog langer dan 4 maanden? Dan kan je nog niet opzeggen. Je wil natuurlijk zo snel mogelijk Odido. Snappen we. We sturen je meteen een berichtje als dat kan. Vul je gegevens, doen wij de rest.
0verfl0wX schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:36:
[...]

Heb hetzelfde probleem hier in overgenomen Primevest gebied Den Haag, Segbroek/regentessekwartier door KPN. Heb begrepen dat Primevest glasvezelaansluitingen (in ieder geval in mijn wijk) nog niet zijn meegenomen in de KPN database)
Dat is wel gek want Odido heeft in de pop eigen apparatuur hangen. Of je moet een deel hebben wat is over gebouwd met kpn glasvezel. Dan weet ik niet wat kpn gaat doen, lijkt me sterk dat ze beide netwerken dan in de lucht houden op de langere termijn.

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 22:54
FrankoNL schreef op zondag 5 juli 2026 @ 14:09:
Ik zit ook in die overstapfase, en bij MijnKPN ingelogd en daar zie ik opgezegd verlengd per dag. Ergo: bij oplevering abonnement wordt KPN abo beëindigd. Ik zou zeggen: check je contract binnen Ziggo portaal even?

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:51
il-Principe schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 11:26:
[...]

& @Gr4mpyC3t

Vandaag contact gehad met Odido, lijn was nog niet actief, maar kon nog verbinden met het zwakke signaal van Delta dat nog aanwezig was, waardoor de indruk ontstond dat deze actief was. Het gevolg was wel een slechte verbinding met wisselende bitrates. Maar goed, ze sturen een monteur langs, want op afstand konden ze niks doen. Hoop dat het niet zoiets wordt als bij @OcNewB .
@DjoeC @Gr4mpyC3t Monteur was langsgeweest, kon technisch niks vinden want alles stond goed. Uiiteindelijk bleek er administratief nog een paar dingen niet goed gegaan te zijn en duurde het een paar dagen voordat die weg waren, maar daarna was er weer verbinding. Snelheid is nog niet zo stabiel als bij Delta, maar drops tot 0 mbit heb ik nog niet gehad.
jongetje schreef op zondag 5 juli 2026 @ 21:52:
[...]

Dat is wel gek want Odido heeft in de pop eigen apparatuur hangen. Of je moet een deel hebben wat is over gebouwd met kpn glasvezel. Dan weet ik niet wat kpn gaat doen, lijkt me sterk dat ze beide netwerken dan in de lucht houden op de langere termijn.
Er werd hier de KPN Netwerk database bedoeld. Niet de KPN WBA.

KPN heeft Primevest gekocht, alle adressen uit de Primevest administratie moeten dan in de KPN Beschikbaarheidschecker komen met hun glasvezelstatus en of ze in gebruik zijn of niet. En daarbij moet dan ook geregistreerd worden dat Glasoperator eigen ODF diensten in die PoPs levert.
Met dat hele verhaal gaat heel soms wel iets mis.

• 0verfl0wX
  • Registratie: December 2018
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:07:
[...]

Er werd hier de KPN Netwerk database bedoeld. Niet de KPN WBA.

KPN heeft Primevest gekocht, alle adressen uit de Primevest administratie moeten dan in de KPN Beschikbaarheidschecker komen met hun glasvezelstatus en of ze in gebruik zijn of niet. En daarbij moet dan ook geregistreerd worden dat Glasoperator eigen ODF diensten in die PoPs levert.
Met dat hele verhaal gaat heel soms wel iets mis.
Hey @Barre73

Is er ondertussen al wat meer bekend over de registratie van de glasvezel aansluiting op mijn adres?

• Merik
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:13
Sinds kort ook nieuwe klant van Odido glasvezel, dus even mijn ervaring.

Ik zit in een nieuwbouwwijk van Bergen op Zoom, echt buitengebied maar eigenlijk prima internet. Dit leek het Odido netwerk te zijn omdat er tot 8 Gb abonnementen zijn met KPN max. 4 Gb, maar de Guidion monteur wist te vertellen dat dit KPN netwerk is (misschien het verschil met de PON-aansluiting genoemd in de openingspost?).

Tot nog toe geen problemen gehad, ook niet met het IP-adres geneuzel. Verbinding is stabiel en de opgegegeven snelheid, 400/400 en 10 ping op vaste aansluiting. Op anderhalve week tijd nog geen problemen gehad. Draadloos niet veel gebruikt, (nog) niet veel apparaten in huis ook, maar lijkt goed en constant ook met de Zyxel router in de meterkast. Disclaimer, de woning is een tinyhouse dus het gaat niet om grote afstanden (what's in a name, right)

Eigenlijk deels geen zin in om bij Odido te blijven vanwege het eerdere datalek en de afhandeling, maar vanwege goede eerdere ervaringen en de prijs toch maar gebleven.

Ignorance is bliss

• Merik
Ohja, omdat de woning bijna 3 weken niet bewoond is geweest heeft de router/glasvezelkastje uitgestaan. Toen is er ook contact gezocht vanuit Odido of er problemen waren, op zich wel netjes.

Ignorance is bliss

• Muis666
Merik schreef op maandag 6 juli 2026 @ 12:34:
Ik zit in een nieuwbouwwijk van Bergen op Zoom, echt buitengebied maar eigenlijk prima internet. Dit leek het Odido netwerk te zijn omdat er tot 8 Gb abonnementen zijn met KPN max. 4 Gb, maar de Guidion monteur wist te vertellen dat dit KPN netwerk is (misschien het verschil met de PON-aansluiting genoemd in de openingspost?).
Je hebt bij glasvezel de eigenaar van de vezel, de operator (Die de vezel belicht) en de provider (Die de diensten levert). Bij jou is dus blijkbaar KPN eigenaar van de vezel (tussen jou en Centrale) maar is Odido de operator en provider.

• Merik
Oke, maar Odido heeft nog steeds eigen netwerk (deels eigen, deels KPN)? Of heb ik dat verkeerd voor?

[ Voor 77% gewijzigd door Merik op 06-07-2026 12:48 ]

Ignorance is bliss

• Muis666
Merik schreef op maandag 6 juli 2026 @ 12:47:
Oke, maar Odido heeft nog steeds eigen netwerk (deels eigen, deels KPN)? Of heb ik dat verkeerd voor?
Odido bezit bijna geen eigen glasvezels. Ze maken gebruik van ODF, KPN, Glaspoort en Delta Fiber. Odido is een belangrijke strategische partner van ODF maar geen eigenaar.

Odido opereert wel vaak als operator over andermans glasvezels (Ze prikken de glasvezel in eigen apparatuur in de centrale). Bedoel je dat met eigen netwerk?

[ Voor 16% gewijzigd door Muis666 op 06-07-2026 13:25 ]

• Merik
Muis666 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 13:14:
[...]

Odido bezit bijna geen eigen glasvezels. Ze maken gebruik van ODF, KPN, Glaspoort en Delta Fiber. Odido is een belangrijke strategische partner van ODF maar geen eigenaar.

Odido opereert wel vaak als operator over andermans glasvezels. Bedoel je dat met eigen netwerk?
Ah vandaar, ik dacht dat Odido ook het oude Versatel-netwerk in eigen beheer had, maar klinkt alsof dat niet veel voorstelt. Vanuit die aanname, met eigen netwerk en daarop diensten leveren. Verwarring...
edit:
Volgens informatie elders in de thread wordt/werd dit gebruikt voor Odido zakelijk

[ Voor 7% gewijzigd door Merik op 06-07-2026 13:28 ]

Ignorance is bliss

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 12:57

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat vinden de tweakers tegenwoordig na alle issues met Odido?
Bij Odido blijven nu het kwaad toch al geschied is en extra korting vragen bij verlenging?
of het 2 jarige standaard verlengaanbod accepteren?
of naar een andere betere/goedkope provider?

• DjoeC
n00bs schreef op maandag 6 juli 2026 @ 13:38:
Bij Odido blijven nu het kwaad toch al geschied is en extra korting vragen bij verlenging?
Datalek: Boeie, volgend jaar is het een ander die lekt.

Elk jaar controleren wie de goedkoopste is door te bellen, vergelijkssites, etc., eventuele combinatiekortingen meenemen en overstappen. Blijven zitten kost geld en dat lek komt toch wel een keertje.

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik zit nog bij KPN, maar volgende week stap ik over naar Odido. Niet omdat ik ontevreden was over het KPN netwerk, maar omdat ik ontevreden was over het verlengaanbod. Ik ga nu een jaar Odido doen en kijk volgend jaar hoe het is bevallen en wat hun verlengaanbod is tov de KPN nieuwe klant bonus. En dan gaan we zien welke kant het kwartje op valt.

Ik wissel al jaren elk jaar van energieleverancier, omdat dat goedkoper is. Wellicht gaat het met internet nu ook die kant op.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:46

DON PAPA

Tweaker-fan

DjoeC schreef op maandag 6 juli 2026 @ 13:52:
[...]
Blijven zitten kost geld
Nou ik zit nu voor het derde jaar bij Odido, juiste omdat overstappen naar een andere provider duurder (incl welkomst korting) uitvalt, dan verlengen (incl verlengings en combi korting) bij Odido.
elsinga schreef op maandag 6 juli 2026 @ 13:54:
Ik ga nu een jaar Odido doen en kijk volgend jaar hoe het is bevallen en wat hun verlengaanbod is tov de KPN nieuwe klant bonus.
Hou er rekening mee dat je bij Odido na 8 maanden alweer opnieuw kan bellen voor een verlengings aanbieding, en als je daar op in gaat, dan gaat dat meteen weer in en vervallen de laatste 4 maanden van je huidige contract (wat meestal de duurste maanden zijn, omdat Odido vaak alleen de eerst 6 maanden een korting geeft bij een één jarig contract).

[ Voor 47% gewijzigd door DON PAPA op 06-07-2026 15:35 ]

• DjoeC
DON PAPA schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:30:
[...]

Nou ik zit nu voor het derde jaar bij Odido, juiste omdat overstappen naar een andere provider duurder (incl welkomst korting) uitvalt, dan verlengen (incl verlengings en combi korting) bij Odido.

[...]

Hou er rekening mee dat je bij Odido na 8 maanden alweer opnieuw kan bellen voor een verlengings aanbieding, en als je daar op in gaat, dan gaat dat meteen weer in en vervallen de laatste 4 maanden van je huidige contract (wat meestal de duurste maanden zijn, omdat Odido vaak alleen de eerst 6 maanden een korting geeft bij een één jarig contract).
De kosten van Odido hangen erg samen met het netwerk waar je gebruik van maakt. Hier is dat KPN-WBA waardoor de kortingen een stuk minder hoog uitvallen......
Merik schreef op maandag 6 juli 2026 @ 12:47:
Dan moet je eerst het woord netwerk definiëren. In jouw geval is het passieve netwerk (huisjes oftewel PoP's, kabels, aansluiting) van KPN.

Odido huurt ruimte in de PoP's en plaatst daar eigen apparatuur en zorgt er ook voor dat die apparatuur met de buitenwereld wordt verbonden middels een backhaul/backbone (meestal een glasvezel van Eurofiber). Daar doet KPN niks aan. Dan huren ze de glasvezelijn naar jouw woning en prikken jouw vezeltje in de PoP in een poort van hun eigen apapratuur.

IN jouw woning hangt een FTU van KPN (dat witte kastje) en daar sluit Odido een eigen ONT op aan (die licht omzet naar ethernet) en daar vervolgens hun router.

Dus tja... een eigen netwerk? Qua diensten wel, maar die lopen wel bijna allemaal over glasvezels van anderen. KPN in de wijk zelf, Eurofiber vanuit de wijk naar een ontkoppelpunt (toevallig meestal een KPN telefooncentrale).

Alleen door de overname van Tele2 bezit Odido nog wel eigen glasvezelverbindingen tussen de centrales in Nederland, dus die worden nog wel veelal gebruikt om vanuit die centrales hogerop te gaan richting de media gateway in Hilversum en grote internet exchanges in Amsterdam etc..

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

DjoeC schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:38:
[...]
De kosten van Odido hangen erg samen met het netwerk waar je gebruik van maakt.
Klopt helemaal, daarom gaf ik ook even aan dat zitten blijven niet altijd geld hoeft te kosten, zoals jij in je bericht aangaf ;)
Hangt er ook vanaf hoe de glasvezels van voornalig tele2 liggen.

Bij de aanleg die ik heb gedaan voor ODF liep op 100 meter van de POP een Tele2 backbone voorbij dus kon Odido voor relatief weinig kosten daarop aansluiten.

Het zal in elke situatie weer anders zijn. Zeker als mensen een xsgpon van KPN hebben met straat switches.

• maartend
  • Laatst online: 12:29
DjoeC schreef op maandag 6 juli 2026 @ 13:52:
[...]

Datalek: Boeie, volgend jaar is het een ander die lekt.

Elk jaar controleren wie de goedkoopste is door te bellen, vergelijkssites, etc., eventuele combinatiekortingen meenemen en overstappen. Blijven zitten kost geld en dat lek komt toch wel een keertje.
Mogelijk loop je het juist mis door het vele overstappen

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
23-06 zijn er 's nachts werkzaamheden geweest van Odido. Ik heb hierover vooraf een mailtje ontvangen. Diezelfde ochtend heb ik geen glasvezel verbinding meer en knippert het LOS lampje op de ONT. Na veel heen en weer bellen en inschakelen van het forum, ben ik nu hier beland.

Odido weigert herstel want ik heb komende maand een overstap open staan.

Iemand dit meegemaakt? Neigt naar chantage?? |:( :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yd1--5IYAELodRb7ted0BMUIEZg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9LTf1ug3iYArYhW6HkFqYOSv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 10-07-2026 11:48 ]

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:03
Het is nooit goed in dit soort gevallen anderen acties op te starten.

Je zit bij Odido en hebt daar een storing. Dat kan een storing zijn die je ook bij KPN hebt of gaat krijgen omdat het iets is in het netwerk. Simpel je AOP kan stuk zijn, er kan in de wijkkast een probleem zijn, iemand heeft zitten graven in jou omgeving. Noem het maar op. Odido stuurt dan een monteur om alles na te zien, vervangt desnoods je modem of biedt een voorlopig alternatief aan.

Ik zou ook zeggen dat je pas kan overstappen nadat je dit allemaal hebt gedaan en het dan nog niet goed voor je werkt. Je zit er nu tussenin en ik vind eerlijk gezegd dat Odido een punt heeft. Wanneer je de intentie hebt om bij Odido te blijven dan zijn ze aan zet om het op te lossen. Maar kennelijk wil je zo snel mogelijk weg en waarom zou Odido dan nog iets voor je doen (buiten dat ze je toch een klik en klaar oplossing bieden wat nog netjes is ook)

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• fRiEtJeSaTe
  • Nu online
Sjakie0101 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:51:
Het is nooit goed in dit soort gevallen anderen acties op te starten.

Je zit bij Odido en hebt daar een storing. Dat kan een storing zijn die je ook bij KPN hebt of gaat krijgen omdat het iets is in het netwerk. Simpel je AOP kan stuk zijn, er kan in de wijkkast een probleem zijn, iemand heeft zitten graven in jou omgeving. Noem het maar op. Odido stuurt dan een monteur om alles na te zien, vervangt desnoods je modem of biedt een voorlopig alternatief aan.

Ik zou ook zeggen dat je pas kan overstappen nadat je dit allemaal hebt gedaan en het dan nog niet goed voor je werkt. Je zit er nu tussenin en ik vind eerlijk gezegd dat Odido een punt heeft. Wanneer je de intentie hebt om bij Odido te blijven dan zijn ze aan zet om het op te lossen. Maar kennelijk wil je zo snel mogelijk weg en waarom zou Odido dan nog iets voor je doen (buiten dat ze je toch een klik en klaar oplossing bieden wat nog netjes is ook.
Ik heb de overstap niet na de klacht aangevraagd, die loopt al sinds 19-05. Kan ik het helpen dat mijn glasvezel er 23-06 mee stopt?

• maartend
  • Laatst online: 12:29
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:53:
[...]

Ik heb de overstap 19-05 aangevraagd. Kan ik het helpen dat mijn glasvezel er 23-06 mee stopt.
Nee. En daarom bieden ze ook een tijdelijk oplossing, dat kant en klaar pakket

• fRiEtJeSaTe
  • Nu online
maartend schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:55:
[...]

Nee. En daarom bieden ze ook een tijdelijk oplossing, dat kant en klaar pakket
Ze weigeren dus reparatie van de dienst die ik afneem, en bieden me wat anders aan. Dat is geen oplossing. Dat is uitzingen zodat je geen kosten hoeft te maken voor herstel.

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Als ze je een fatsoenlijk alternatief bieden dan is er toch geen probleem?
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:56:
[...]

Ze weigeren dus reparatie van de dienst die ik afneem, en bieden me wat anders aan. Dat is geen oplossing. Dat is uitzingen zodat je geen kosten hoeft te maken voor herstel.
Waarom zou jij moeten opdraaien voor herstelkosten van de glasvezel? Je haalt er allemaal onnodige zaken bij die helemaal niet van toepassing zijn en dat lijdt alleen maar af van je probleem.

Wanneer is je overstap datum, als je dit al 2 maanden geleden hebt aangevraagd neem ik aan dat je ergens de komende dagen weggaat? Ik vermoed dat die overstap order bij KPN Netwerk nu in de weg zit om het op te lossen.

• fRiEtJeSaTe
  • Nu online
KNed schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:05:
Als ze je een fatsoenlijk alternatief bieden dan is er toch geen probleem?
Het gaat me niet om de snelheid van het internet. Ik werk nu ook al 2 weken op 4G.
Het probleem is dat ik straks bij de overstap een niet werkende glasvezel heb, en Odido geen partij meer is. Dan gaat de nieuwe provider het probleem bij mij neerleggen, en mag ik opdraaien voor evt. kosten.

• fRiEtJeSaTe
  • Nu online
jongetje schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:16:
[...]

Waarom zou jij moeten opdraaien voor herstelkosten van de glasvezel? Je haalt er allemaal onnodige zaken bij die helemaal niet van toepassing zijn en dat lijdt alleen maar af van je probleem.

Wanneer is je overstap datum, als je dit al 2 maanden geleden hebt aangevraagd neem ik aan dat je ergens de komende dagen weggaat? Ik vermoed dat die overstap order bij KPN Netwerk nu in de weg zit om het op te lossen.
10-08. Vanaf moment geinsinueerde kabelbreuk 1,5 maand dus nog.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:16:
[...]

Het gaat me niet om de snelheid van het internet. Ik werk nu ook al 2 weken op 4G.
Het probleem is dat ik straks bij de overstap een niet werkende glasvezel heb, en Odido geen partij meer is. Dan gaat de nieuwe provider het probleem bij mij neerleggen, en mag ik opdraaien voor evt. kosten.
Ze geven aan dat het probleem bij KPN Netwerk ligt. Dat gaat ook de partij zijn die bij een andere aanbieder wordt ingeschakeld, tenzij je nieuwe provider een eigen glasvezel naar jouw huis heeft.

Is het vervroegen van je nieuwe abonnement een optie?

• Sjakie0101
Je zult akkoord moeten gaan met de tijdelijke oplossing. Wanneer je over gaat naar de nieuwe aanbieder dan zou ik een monteur inschakelen die weg gaat op het moment dat alles werkend is.

Ik snap dat Odido nu niets gaat doen omdat je al snel overstapt en dan alsnog iemand moet komen.

Overigens zijn dit geen kosten voor jou en ook niet voor Odido. Zoals ik het lees zit dit in het netwerk en dan zijn de kosten hoe dan ook voor KPN Netwerk.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-07-2026 12:54 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

@fRiEtJeSaTe ik zou het vragen in [KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud daar zitten ook een aantal KPN mensen die veel mandaat hebben binnen de organisatie en al velen hier geholpen hebben.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:37

ozzynator

Nevermind.

n00bs schreef op maandag 6 juli 2026 @ 13:38:
Ligt aan je keuzes. Ik heb hier alleen keus uit Odido, Ziggo en adsl. Dus heb voor 2 jaar met korting gekozen.

Moette doen.

• Sjakie0101
jongetje schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 13:41:
@fRiEtJeSaTe ik zou het vragen in [KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud daar zitten ook een aantal KPN mensen die veel mandaat hebben binnen de organisatie en al velen hier geholpen hebben.
wellicht kan @Barre73 iets doen en anders de experts binnen dat forumonderdeel

• Sende115
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:42:
23-06 zijn er 's nachts werkzaamheden geweest van Odido. Ik heb hierover vooraf een mailtje ontvangen. Diezelfde ochtend heb ik geen glasvezel verbinding meer en knippert het LOS lampje op de ONT.
een LOS lampje op een Huawei ONT gok ik dan?
Ik meen me te herinneren dat Odido alleen Huawei ONT's gebruikt op vezels die ze zelf belichten (Corrigeer me als ik het mis heb)?
Vraag me af waarom KPN Netwerk hiervoor dan ingeschakeld moet worden, als de kans bestaat dat iemand misschien een patch losgehaald heeft, kan bijvoorbeeld Guideon dit toch ook oplossen?

• fRiEtJeSaTe
  • Nu online
Sende115 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 15:08:
[...]

een LOS lampje op een Huawei ONT gok ik dan?
Ik meen me te herinneren dat Odido alleen Huawei ONT's gebruikt op vezels die ze zelf belichten (Corrigeer me als ik het mis heb)?
Vraag me af waarom KPN Netwerk hiervoor dan ingeschakeld moet worden, als de kans bestaat dat iemand misschien een patch losgehaald heeft, kan bijvoorbeeld Guideon dit toch ook oplossen?
Kan ik dit ergens checken? Het is wel een Huawei ONT maar volgens mij een KPN glasvezel. Ik stap over naar Youfone.

• Sende115
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 16:05:
[...]

Kan ik dit ergens checken? Het is wel een Huawei ONT maar volgens mij een KPN glasvezel.
Makkelijkste controle is of 8Gbit beschikbaar is op je adres.

• Niekniek89
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Iemand een idee welke SFP ik kan gebruiken i.c.m. mijn GPON glasvezelverbinding en mijn UDM SE?
Ik wil graag de Huawei converter ertussen uit halen. Het betreft iig GPON.

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:16
Niekniek89 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 10:26:
Iemand een idee welke SFP ik kan gebruiken i.c.m. mijn GPON glasvezelverbinding en mijn UDM SE?
Ik wil graag de Huawei converter ertussen uit halen. Het betreft iig GPON.
Ik denk dat je hier wel wat aan hebt: Rekel_ in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:01
[quote="Odido website"]Dit is beschikbaar op je adres: Glasvezel met een maximale snelheid van 8 Gbit/s download en 8 Gbit/s upload.[[/quote]

Verder hang ik mijn Ubiquiti Cloud Gateway Ultra gewoon aan de ONT, net als nu bij KPN. Dus ik heb niets te maken met glasvezel FSP en zo. En zonder PPPoE kan ik straks wel genieten van de volle 1Gbit, in plaats van de 940Mbit bij KPN.

Als Odido net zo goed presteert als KPN (qua ping en dergelijke) dan hoor je mij niet klagen.
Hoe is je ervaring tot nu toe vergeleken met KPN? Dan doel ik op snelheid, stabiliteit, ping etc.

• elsinga

elsinga

=8-)

qwasd schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 21:14:
[...]

Hoe is je ervaring tot nu toe vergeleken met KPN? Dan doel ik op snelheid, stabiliteit, ping etc.
De omzetting was gisteren. Zat midden in een videocall met mijn manager, toen ineens de verbinding weg was (ik had voor de detectie een ping -t meelopen vanaf de ochtend). Op datzelfde moment een SMS van de monteur dat 'ie er over 10 minuten zou zijn. Ik gok dat 'ie toen in de centrale stond en de patching van mijn glasvezel van KPN naar Odido heeft gedaan.

Bij aankomst monteur de weg gewezen naar de meterkast, waar mijn Ubiquiti CGU opviel en ik hem de netwerkkabel liet zien die ik ging gebruiken aan de ONT (los kastje in plaats van een sleeve). Korte tijd later had ik ineens weer internet, want de ping gaf weer resultaat. Minuutje later meldde de monteur dat hij klaar was en alvast de CGU had aangesloten en het Zyxel modem weer in de doos had gedaan.Top!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yB9pZRvRqCJc9kKa1p48qEkR9fw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZeL0X6h63iEhwUL44ilcsCCL.png?f=fotoalbum_large Dit is het Smokeping resultaat met het omzetmoment goed zichtbaar, met beide keren de eerste hop buiten volgens tracert als target. Ping is iets hoger kennelijk, maar nog lang niet zo hoog als bij Ziggo.

De door de CGU gemeten snelheden zijn ongeveer gelijk, moet nog eens op een rustig moment testen om de echte max te meten. Bij KPN was die 940/940 vanwege PPPoE, bij Odido verwacht ik hoger omdat daar geen PPPoE wordt gebruikt. Tijdens een meting al eens een piek van ruim 1Gbit gezien, waarna de snelheid weer werd terug geregeld. Ben dus benieuwd.

Al met al met nog geen 24 uur ervaring geen rare dingen gezien. Wel een fors lagere rekening de komende tijd met 16 euro voor 1Gbit internet only (ook vanwege klantvoordeel vanwege Odido mobiel abo van zoonlief, die 7.50 korting krijgt). En over 8 maanden verlengaanbod eens opvragen en beslissen of dat interessant is, ik kan tenslotte over een jaar weer naar KPN met welkomsaanbieding.

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:29
elsinga schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:07:
[...]

De omzetting was gisteren. Zat midden in een videocall met mijn manager, toen ineens de verbinding weg was (ik had voor de detectie een ping -t meelopen vanaf de ochtend). Op datzelfde moment een SMS van de monteur dat 'ie er over 10 minuten zou zijn. Ik gok dat 'ie toen in de centrale stond en de patching van mijn glasvezel van KPN naar Odido heeft gedaan.

Bij aankomst monteur de weg gewezen naar de meterkast, waar mijn Ubiquiti CGU opviel en ik hem de netwerkkabel liet zien die ik ging gebruiken aan de ONT (los kastje in plaats van een sleeve). Korte tijd later had ik ineens weer internet, want de ping gaf weer resultaat. Minuutje later meldde de monteur dat hij klaar was en alvast de CGU had aangesloten en het Zyxel modem weer in de doos had gedaan.Top!

[Afbeelding] Dit is het Smokeping resultaat met het omzetmoment goed zichtbaar, met beide keren de eerste hop buiten volgens tracert als target. Ping is iets hoger kennelijk, maar nog lang niet zo hoog als bij Ziggo.

De door de CGU gemeten snelheden zijn ongeveer gelijk, moet nog eens op een rustig moment testen om de echte max te meten. Bij KPN was die 940/940 vanwege PPPoE, bij Odido verwacht ik hoger omdat daar geen PPPoE wordt gebruikt. Tijdens een meting al eens een piek van ruim 1Gbit gezien, waarna de snelheid weer werd terug geregeld. Ben dus benieuwd.

Al met al met nog geen 24 uur ervaring geen rare dingen gezien. Wel een fors lagere rekening de komende tijd met 16 euro voor 1Gbit internet only (ook vanwege klantvoordeel vanwege Odido mobiel abo van zoonlief, die 7.50 korting krijgt). En over 8 maanden verlengaanbod eens opvragen en beslissen of dat interessant is, ik kan tenslotte over een jaar weer naar KPN met welkomsaanbieding.
Hier een vergelijkbare ervaring met een overstap van KPN naar Odido.

Ping bij KPN zat altijd strak op 3ms. Dit fluctueerde nooit. Nu is de ping 5-6 ms, voor mij nog steeds prima acceptabel. Dit is gemeten via een UCG ultra.

Ik had bij KPN 200Mbit symmetrisch, nu 100Mbit symmetrisch en ik ben nog steeds tevreden over de ervaren internetsnelheid.

Al met al, tevreden met deze overstap, vooral gezien de enorme maandelijkse besparing.

[ Voor 0% gewijzigd door its_me_ op 15-07-2026 09:40 . Reden: Typo ]

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Hier onlangs overgestapt van BudgetThuis ADSL naar Odido glas.
Ik heb m'n eigen Fritzbox 7590 gehouden. Had de kabel voorbereid. Monteur kwam de ONT en Zyxel installeren. Hij moest de Zyxel wel even aansluiten als onderdeel van de procedure om te zien of alles goed werkte. Daarna stopte hij de Zyxel netjes weer in de doos en vond het even leuk om mee te kijken hoe ik de 7590 aansloot (z'n koffie was ook nog niet op :) )
Fritzbox was in een paar minuten omgezet en alles werkte prima. Snelheid ook helemaal goed. Ik merk niets van soms trager ladende websites wat ik af en toe hier lees in het topic.
En nu een jaar fors minder betalen dan voorheen (en daarna een jaar wat meer).

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Ik had eigenlijk verwacht dat ODF in mijn postcodegebied zat omdat ik in het verleden zowel AON als XGS-PON bij T-Mobile/odido heb gehad, maar blijkbaar is er voor niet-odido providers enkel via een KPN draadje te belichten met de bijbehorende kosten.

In de topic opening staat echter dat odido eigen apparatuur in ODF gebieden gebruikt, hoe zit dat?
@bcome wat is de kleur van de glasvezel kabel?

• bcome
  • Nu online
jongetje schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:06:
@bcome wat is de kleur van de glasvezel kabel?
Het is een gele met een groene kop

[ Voor 6% gewijzigd door bcome op 15-07-2026 19:10 ]

bcome schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:07:
[...]

Het is een gele met een groene kop
Maak eens een foto van je ftu, ik bedoel de kabel die binnenkomt in je woning.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:39
bcome schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 18:57:
In de topic opening staat echter dat odido eigen apparatuur in ODF gebieden gebruikt, hoe zit dat?
ODF kan twee verschillende dingen betekenen.
  1. Open Dutch Fiber, deze legt glasvezelnetwerken aan waar oa Odido over levert.
  2. Open Distribution Frame, waarbij andere providers dan de aanlegger, meestal KPN, eigen apparatuur in de PoP kunnen plaatsten.
Ik heb het idee dat het in jouw geval om nummer twee gaat, en de andere provider maakt geen gebruik van deze mogelijkheid.
bcome schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 18:57:
Ik had eigenlijk verwacht dat ODF in mijn postcodegebied zat omdat ik in het verleden zowel AON als XGS-PON bij T-Mobile/odido heb gehad, maar blijkbaar is er voor niet-odido providers enkel via een KPN draadje te belichten met de bijbehorende kosten.

Klopt precies dus. In jouw gebied is de centrale, de kabel en aansluiting van KPN. In hun PoP heeft Odido eigen (PON) apparatuur en gebruikt die voor je belichting. Andere providers gebruiken deze apparatuur niet maar alleen de KPN WBA apparatuur.

En dit wordt inderdaad ODF genoemd bij Odido. En nee, dat heeft niks te maken met Open Dutch Fiber. ODF is de afkorting van de dienst die KPN verkoopt waarbij een operator eigen apparatuur plaatst en zelf voor alle aanvoer en diensten zorgt.

• bcome
  • Nu online
Barre73 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:40:
[...]

Klopt precies dus. In jouw gebied is de centrale, de kabel en aansluiting van KPN. In hun PoP heeft Odido eigen (PON) apparatuur en gebruikt die voor je belichting. Andere providers gebruiken deze apparatuur niet maar alleen de KPN WBA apparatuur.

En dit wordt inderdaad ODF genoemd bij Odido. En nee, dat heeft niks te maken met Open Dutch Fiber. ODF is de afkorting van de dienst die KPN verkoopt waarbij een operator eigen apparatuur plaatst en zelf voor alle aanvoer en diensten zorgt.
Bedankt voor het antwoord, super verwarrend dat deze termen door elkaar heen gebruikt worden, maar dan weet ik nu in ieder geval wat ik kan verwachten. Er staat dus schijnbaar enkel KPN en Odido apparatuur in de lokale PoP.

Ik zit voorlopig nog even goed bij Odido, want om nou 10 euro per maand meer te betalen voor een vast IP is ook een beetje gortig.

• smspeter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 21:58
elsinga schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:07:
[...]

[Afbeelding] Dit is het Smokeping resultaat met het omzetmoment goed zichtbaar, met beide keren de eerste hop buiten volgens tracert als target. Ping is iets hoger kennelijk, maar nog lang niet zo hoog als bij Ziggo.

16 euro klinkt goed voor dat product, mag ik vragen hoe je dat bij elkaar geklikt krijgt met klantvoordeel?

• wvkreg
  • Laatst online: 16-07 14:38
smspeter schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 20:49:
[...]

16 euro klinkt goed voor dat product, mag ik vragen hoe je dat bij elkaar geklikt krijgt met klantvoordeel?
kan niet, minimaal 25

• pjflathead
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-07 06:55
Ik heb een probleem met routering van odido. Ik heb hier een proxmox server staan die een mail wil sturen naar mijn postbus. Dat werkt niet want hij kan geen route vinden.
Ik ben er nu achter dat een traroute op een linux machine naar mijn mailhost een time-out geeft na 30 hops en de tracert op een windowsmachine na 6 hops de machine heeft gevonden.
En de laatste machine op het netwerk van odido is 10.224.4.12.
Heb gebeld met de helpdesk en daar uiteindelijk een technisch persoon aan de lijn gekregen, maar die kon het niet oplossen.
Ik kan bijvoorbeeld ook de bios van een moederbord niet via internet laten updaten, dat vind ook geen route.
Iemand soortgelijke ervaringen? Ik woon in Nijmegen, als dat er iets toe doet.

murphy was an optimist...

bcome schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 20:11:
[...]

Bedankt voor het antwoord, super verwarrend dat deze termen door elkaar heen gebruikt worden, maar dan weet ik nu in ieder geval wat ik kan verwachten. Er staat dus schijnbaar enkel KPN en Odido apparatuur in de lokale PoP.

Ik zit voorlopig nog even goed bij Odido, want om nou 10 euro per maand meer te betalen voor een vast IP is ook een beetje gortig.
"Enkel KPN en Odido "is relatief. Eigen apparatuur plaatsen in KPN PoPs kan ten eerste alleen in Pops die tot 2021 zijn geplaatst. Bijna alles daarna is aangelegd op basis van een PON architectuur waarbij maar 1 partij in de PoP de belichting kan doen.

Maar belangrijker: Het is reteduur dus je moet als provider/operator wel zeker zijn dat je voldoende eindklanten binnen haalt voor de investering. Zelf apparatuur plaatsen, maar dus ook zelf zorgen voor alle diensten (inkoop internet, inkoop TV platform etc..) en zelf zorgen voor een aanvoersignaal naar de centrale PoP. Waarbij je dus darkfiber moet inhuren voor de aansluiting, etc.., etc..

Naast KPN is Odido (onder de naam Glasoperator) met afstand degene met de meeste eigen apparatuur in KPN PoPs. Op verre afstand daarna komt Fibercrew die dat in 10 gemeenten hebben gedaan. En dan nog een paar kleinere partijen in enkele gemeenten.

Cambrium (Tweak) deed ook nog leuk mee maar na de overname door Odido is dat uiteraard gestopt.

• elsinga

elsinga

=8-)

smspeter schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 20:49:
[...]

Als nieuwe klant een aanbieding voor 6 maand lang €21,- voor 1Gbit internet only en dan €5,- klantvoordeel omdat mijn inwonende zoon een Odido mobiel abonnement heeft. Over een half jaar ga ik dus meer betalen.

• bcome
  • Nu online
Barre73 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:44:
[...]

"Enkel KPN en Odido "is relatief. Eigen apparatuur plaatsen in KPN PoPs kan ten eerste alleen in Pops die tot 2021 zijn geplaatst. Bijna alles daarna is aangelegd op basis van een PON architectuur waarbij maar 1 partij in de PoP de belichting kan doen.

Maar belangrijker: Het is reteduur dus je moet als provider/operator wel zeker zijn dat je voldoende eindklanten binnen haalt voor de investering. Zelf apparatuur plaatsen, maar dus ook zelf zorgen voor alle diensten (inkoop internet, inkoop TV platform etc..) en zelf zorgen voor een aanvoersignaal naar de centrale PoP. Waarbij je dus darkfiber moet inhuren voor de aansluiting, etc.., etc..

Naast KPN is Odido (onder de naam Glasoperator) met afstand degene met de meeste eigen apparatuur in KPN PoPs. Op verre afstand daarna komt Fibercrew die dat in 10 gemeenten hebben gedaan. En dan nog een paar kleinere partijen in enkele gemeenten.

Cambrium (Tweak) deed ook nog leuk mee maar na de overname door Odido is dat uiteraard gestopt.
Mijn rdns laat inderdaad duidelijk zien dat ik via glasoperator infra naar buiten ga! Fibercrew geeft aan wel in mijn stad te zitten, maar waarschijnlijk net niet in mijn postcodegebied omdat bijv. Freedom enkel via het KPN netwerk kan leveren.

Vroeger had je zo'n hippe KPN website waar je kon zien wat voor techniek/wie z'n netwerk er op je postcode gebruikt kan worden, is dat in het glasvezel tijdperk ook een ding?

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Kan wel degelijk met de eerste 6 maanden korting als je er ook de combi korting bij hebt, en als je na 8 maanden weer opnieuw verlengd, dan heb je €22,25 gemiddeld per maand betaald over deze 8 maanden 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QcIqlKcRhTT316QqZraKNq7IMqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lx8oB5nreb21BRIx1oa9fgiv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door DON PAPA op 16-07-2026 15:52 ]

• wvkreg
  • Laatst online: 16-07 14:38
DON PAPA schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:05:
[...]

Kan wel degelijk de eerste 6 maanden als je ook de combi korting er bij hebt, en als je na 8 maanden weer opnieuw verlengd, dan heb je €22,25 gemiddeld peraand betaald over deze 8 maanden 😉

[Afbeelding]
Ik heb 2GB nodig

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ja maar je reageerde indirect op een bericht wat over 1GB ging, waarop je antwoorden "kan niet, minimaal 25" ik kan niet ruiken dat je dan eigenlijk een 2GB abonnement bedoelde 😉

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 16-07-2026 15:54 ]

Pagina: 1 ... 147 148 Laatste