[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.885.137 views

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Thuis is opgericht in 2011 door Vodafone. Vodafone Thuis biedt internet, telefonie en TV diensten aan op de glasvezel en DSL lijn. Ze zijn begonnen om dit aan te bieden in 10 Nederlandse gemeente, maar later is dit uitgebreid naar bijna alle gemeentes in Nederland.

In februari 2016 maakte Vodafone en Ziggo bekend samen verder te willen gaan onder een joint venture. In augustus keurde Europese Commissie de fusie goed onder één voorwaarde, Vodafone moest zijn Thuis diensten afstoten. In november werd er een overeenstemming bereikt tussen Vodafone en T-Mobile om de Thuis diensten over te nemen. Vanaf februari 2017 zullen alle diensten overgaan op T-Mobile, voor huidige klanten veranderd er vooralsnog niks.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Glasvezel aanbod en techniek van T-Mobile Thuis.

Terug naar Inhoudsopgave

T-Mobile Thuis biedt Internet, Bellen en TV aan, dat wil zeggen dat de diensten los of met elkaar kunnen worden afgesloten. Er worden verschillende snelheden aangeboden, op zowel glasvezel als DSL. Het basis TV pakket heeft meer dan 60 TV zenders, waarvan 30 in HD kwaliteit en worden er daarnaast nog allerlei themapakketten aangeboden. Voor telefonie biedt T-Mobile een 2e telefoonlijn en 'onbeperkt' bellen naar vaste en mobiele nummers aan.

Voor een overzicht van alle aangeboden diensten kan er gekeken worden op de website van T-Mobile.

T-Mobile biedt haar diensten aan op zowel Glasvezel als DSL. De snelheden op beide netwerken zijn verschillend. Zo worden er op Glasvezel snelheden van 100Mbit/s tot 1Gbit/s aangeboden en op DSL van 20 tot 100 Mbit/s. De snelheden op DSL zijn niet symmetrisch, op Glasvezel zijn ze dat wel.

T-Mobile heeft in sommige gemeentes eigen apparatuur in de POP hangen (ODF gebieden), waardoor ze aangepaste snelheden kunnen bieden en korting kunnen geven. Om te zien welke gebieden ODF en WBA zijn kan de postcodecheck geraadpleegd worden.

SnelheidPrijs (WBA)Prijs (ODF)
100 Mbit/s€45,-€35,-
400 Mbit/s€55,-€40,-
1Gbit/s€60,-€45,-

Het standaard televisiepakket kost 15 euro in de maand en daarvoor biedt T-Mobile meer dan 60 zenders, waarvan 30 in HD aan. Tevens zit 7 dagen terugkijken en gemist standaard in dit pakket. Voor het meest recente overzicht van de televisiezenders kan er gekeken worden op de website. De bitrate van de TV-zenders heeft @d-vine opgesomd. Verder kan er overal TV gekeken worden via TV Anywhere, te benaderen via de browser en als app voor iOS en Android. Hiermee is het mogelijk om 10 dagen programma gemist te kijken voor NPO 1, NPO 2, NPO 3, SBS6, Net5 en Veronica, Fox Sport 1 Eredivisie en Begin gemist op 25 zenders.

Standaard biedt het pakket één Interactieve TV Box, voor €5,- extra per maand kunnen er tot 4 boxen bijgekocht worden. Voor €5,- per maand kan er 'Cloud Opnemen' aan het pakket worden toegevoegd, hiermee is het mogelijk om tot 200 uur op te nemen en de opnames blijven één jaar bewaard. De prijzen staan hieronder opgesomd.

Wat?Prijs
Standaard€15,-
App only€12,50
Extra Box€5,-
Opnemen€5,-

Daarnaast biedt T-Mobile ook nog verschillende thema pakketten aan, deze staan hieronder genoemd:
PakketPrijsZenders
Kids & Music€3,75Nickelodeon Junior, Nick Toons, Pebble TV, JimJam, Duck TV, BoomerangTV, BabyTV, MTV Brand New, MTV Music 24, SLAM!TV, I-Concerts, TV Oranje, SchlagerTV, Stingray Lite TV, 192TV, Vh2, Vh2 Classic, DjazzTV, Trace Urban, BravaNL, Mezzo
Entertainment€3,75Comedy Central Family, Comedy Central Extra, RTL Lounge, NPO 101, E! Entertainment, LUXE.tv, CBS Reality, Luxe TV HD, OUT TV, GINX, American Movie Classics, RTL Crime, Family 7, Brazzers TV Europe, Secret Circle
Infotainment€3,75Discovery World, Discovery Science, National Geographic Wild, Crime & Investigation Network, Motorsport TV, Al Jazeera (English), NPO Nieuws, NPO Politiek, Travel Channel, Horse Country TV, ONS, NPO Cultura
Internationaal€3,75CBBC, BBC Four, BBC Entertainment, CBeebies, CNBC Europe, CNN Turk, ARTE, NDR, ProSieben, Sat.1, RTL Television, Kika, Tagesschau24, 3SAT, EinsFestival, TVE, RAI Uno, Antena3, Mediaset Italia, 2M Maroc

Als laatste biedt T-Mobile ook nog een aantal premium zenders aan:
PakketPrijsInformatie
Fox Sports Eredivisie€7,502 extra Eredivisie kanalen, inclusief Fox Sport Go
Fox Sports Compleet€12,50FOX Sports Compleet met 5 sportkanalen, inclusief Fox Sport Go
Film 1€15,-4 reclamevrije zenders en on demand
Ziggo Sport Totaal€15,-6 kanalen met de favoriete wedstrijden en sporthelden
Erotiek pakket€10,-Penthouse, Meiden van Holland Hard; Dusk!, Dorcel TV en Passie XXX

Deze extra pakketten en premium zenders hoeven niet voor elke Interactieve TV Box aangeschaft te worden.

T-Mobile biedt ook telefonie aan voor €2,50. Een tweede telefoonlijn kost €5,- pm. Voor €10,- kan er onbeperkt gebeld worden naar vaste nummers en voor €5,- meer ook naar mobiele nummers.

De beltarieven kunnen gevonden worden op de website van T-Mobile.

Installatie kost bij T-Mobile eenmalig €37,50, bij een alles-in-één pakket is het gratis.

Daarnaast krijg je bij T-Mobile de eerste 6 maanden korting wanneer er een alles-in-een pakket afgesloten wordt, het is daardoor goedkoper om een alles-in-één af te sluiten en na 6 maanden de diensten op te zeggen die je niet nodig hebt. Tevens is het mogelijk om een cashback van ~€30,- tot ~€70,- aan te vragen via Cashback XXL.

Het abonnement kan elke maand naar boven en naar beneden worden aangepast, zo kan bijvoorbeeld de zenderpakketten, TV of telefonie helemaal aan-of uitgezet worden. Internet blijft altijd beschikbaar, al kan wel elke maand de snelheid worden aangepast.

In januari 2022 heeft T-Mobile zijn prijzen verhoogd en daarmee is ook het 'Uit en Thuis' actie veranderd. Hierdoor krijg je nu nog maar €5,- koting op het vaste abonnement, €10,- korting op een unlimited abonnement of €2,50 en 2GB extra op alle andere T-Mobile abonnementen. Met een Tele2 abonnement krijg je tot 5GB extra.

De aanbiedingen die te vinden zijn op de website van T-Mobile gelden alleen voor nieuwe klanten. Wanneer bestaande klanten willen verlengen zijn er andere aanbiedingen. De meeste klanten krijgen een aanbod voor 20% korting op het internet de eerste 6 maanden. Het heeft dus geen zin om weer een alles-in-een te nemen, de korting blijft hetzelfde. Verlengen kan al na 9 maanden, waardoor je dus effectief maar 3 maanden per jaar de volle mep betaald. Verlengen kan alleen telefonisch door te bellen naar 0800-0092.

Terug naar Inhoudsopgave

Bij een glasvezel verbinding krijg je sinds april 2019 de Zyxel VMG8825-T50, dat is de vervanger van de Huawei HG659 en pricewatch: DrayTek Vigor 2132FVn Gigabit Router. De Zyxel is een dual band router en kans dus overweg met 2,4GHz en 5Ghz netwerken. De snelheden zijn respectievelijk 450Mbps en 1733 Mbps en heeft ondersteuning voor 4x4 MIMO.
Met een AON verbinding is dit in combinatie met een T-Mobile Media Converter (CTS CVT-3002-PLUS-DR SERIES), wanneer je een GPON verbinding hebt krijg je een Huawei OptiXstar HG8010Hv6.

Verder ondersteund het toestel, in tegenstelling tot zijn voorgangers, Any Port Any Service. Dat wil zeggen dat elke ethernet poort gebruikt kan worden voor zowel internet als TV. Hierdoor is het niet langer nodig om te werken met losse VLANS en is het dus ook niet nodig om twee losse kabels te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfLbsxeW-h1nj3ay9kFyaFCIEUw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/G2oW1NcdVon6TayNghdVml0s.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D2UfbyNVWSvV4nHZDhjm3zRH/full.jpg
Zyxel T54 (DX5401) (v.a. april 2022)
Zyxel VMG8825-T50 (v.a. mei 2019)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XqCNdqG4qDI4weD70shMvFlV/full.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Tv2HXKJBSgrtK8aPeEzZBLwz/full.png
Huawei HG659 (v.a. september 2018)
DrayTek Vigor 2132FVn (voor september 2018)

Meer informatie over de router is te vinden op de website van T-Mobile.

Wanneer de wifi-verbinding te wensen overlaat, kan T-Mobile langskomen voor 'Wifi Service'. Een monteur zal dat wat testen verrichten en eventueel een extra 'repeater' plaatsen. De repeater die ze leveren is de AVM FRITZ!WLAN 1750E en deze kan ook ingesteld worden als Access Point.

Er is een box beschikbaar namelijk de Amino Aria 610x. Oudere boxen zijn de Entone Kamai 500 of de Entone Amulet 515 voor opnemen.

De box ondersteund geen Netflix, Videoland, Chromecast of andere apps en werkt ook niet met HDMI-CEC.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sLLvV6CxqxFPCFBxMGnDNbDs/full.png
Amino Aria 610x / Amino Aria 7x

Informatie over de TV box kan teruggevonden worden op de website van T-Mobile.

Het is niet mogelijk om de hardware van t-Mobile in te stellen als bridge. Wanneer je de router wilt vervangen, dient speciale apparatuur aangeschaft te worden met een SFP poort of gebruik te maken van een media converter. Bij de Huawei en Zyxel wordt een media converter meegeleverd en kan elke router met VLAN ondersteuning aangesloten worden. Het is echter niet mogelijk om telefonie te gebruiken met eigen hardware.

Sinds juni 2020 heeft T-mobile een nieuw TV platform, waardoor de meeste van de tutorials hieronder gelinkt verouderd zijn. Het is namelijk niet langer nodig om gebruik te maken van VLAN's. Op het T-Mobile Forum staat een uitleg voor het instellen van T-Mobile Thuis in de nieuwe setup.

VLANS
T-Mobile maakt gebruikt van VLANS om het internet, IPTV en management te scheiden. @LordSpud heeft die in een post op een rijtje gezet.

Mediaconverter
Een Mediaconverter zet het glasvezel signaal om naar een UTP 'signaal', waardoor er ineens een 'normale' router zonder SFP poort gebruikt kan worden. Vanaf september 2018 wordt zo'n media converter meegeleverd, maar daarvoor kun je er zelf een aanschaffen. KPN maakt standaard gebruik van een Mediaconverter (NT), wanneer je deze al een hebt, kan je aan de monteur vragen of je hem mag houden of je kan er eentje kopen via Marktplaats. @Barre73 heeft in een post uitgelegd welke NT er nodig is voor welke FTU.

In het topic wordt ook vaak de TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L aangeraden. Deze ondersteund alleen 1Gbit/s en werkt dus niet op aansluitingen die fysiek 100Mbit/s zijn. @Bart_Smith heeft deze gebruikt in combinatie met een Asus router. @Da_maniaC heeft deze gebruikt met een eigen DrayTek router. Op het forum van T-Mobile staat een guide voor de TP-Link Archer C7, meer tips daarover staan in het topic van @Rednas_N.

Sinds kort is er van de Converter ook een versie 4 en die wordt een stuk minder warm.

Bij een GPON verbinding kan de media converter niet zomaar vervangen worden, want deze dient aangemeld te worden bij T-mobile. Het is voor sommige modules echter wel mogelijk om het serienummer te clonen, zoals @Rekel_ heeft uitgelegd in zijn post.

Ubiquiti
Ubiquiti is een populair merk onder Tweakers en wordt dan ook veel gebruikt. @PL3X4N heeft een EdgeRouter X SFP gebruikt en @d-vine heeft Unifi USG en Switch gebruikt @rens-br heeft gebruik gemaakt van een Unifi USG en Mediaconverter. @Bjarn heeft gebruik gemaakt van een USG, hierbij heef hij echter de Zyxel gehouden om gebruik te maken van telefonie.

Mikrotik
@Mattie112 heeft een Mikrotik CRS109-8G-1S-2HnD-IN gebruikt om dit voor elkaar te krijgen.

Managed Switches
Met managed switches is het mogelijk om IPTV en Internet te bundelen, dit is handig wanneer er maar één kabel naar de TV ligt. In het topic wordt vaak de product: TP-Link TL-SG10xE aangeraden. Het werkt echter prima met andere switches, zolang IGMP maar uit te zetten is, anders is er geen beeld. (bedankt @Anoniem: 935029). Verder kan het stappenplan van @incomer gebruikt worden of het topic van @Leoon..

Overig
Het is natuurlijk ook mogelijk om pfSense te gebruiken, hiervoor heeft @ZFLaSH een topic gemaakt.

SFP
Om de glasvezel kabel direct in een router / switch te stoppen is meestal een SFP module nodig. Zie daarover meer informatie in de post van @PerlinNoise.

Terug naar Inhoudsopgave

Alle prijzen genoemd in deze OP zijn aan veranderingen onderhevig, helaas is het voor ons niet mogelijk om de prijzen real-time aan te passen. Verder zijn al deze prijzen gebaseerd op het standaard tarief, zonder eventuele kortingen. Kijk voor de meest actuele prijs altijd even op de website van T-Mobile Thuis. Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.011-01-2017Topic aangemaakt
V1.115-02-2017Topic aangepast door overgang naar T-Mobile
V2.016-02-2017DSL afgesplitst
V2.123-06-2017Toevoegingen aan Hardware
V2.201-09-201720Mbit/s abonnement verwijderd, aangezien dat geschrapt is.
V2.309-10-2017Stuk over combineren Vast en Mobiel toegevoegd en hoofdstuk gevolgen overname verwijderd.
V2.410-01-2018750Mbit/s optie toegevoegd
V2.529-01-2018Extra info mediaconverter toegevoegd
V2.621-03-2018Informatie nieuwe TV-box toegevoegd
V2.726-04-2018200Mbit/s abonnement toegevoegd
V2.812-06-2018Nieuwe informatie over combineren Mobiel + Thuis toegevoegd
V3.023-08-2018Layout eigen hardware gebruiken aangepast
V3.107-09-2018Informatie Huawei toegevoegd
V3.220-09-2018Informatie CTS CVT-3002-PLUS-DR SERIES toegevoegd
V3.330-04-2019Tekst aangepast en hoofdstuk verlengen toegevoegd
V3.414-05-2019Informatie Zyxel VMG8825-T50 toegevoegd
V3.529-10-2019Prijzen aangepast aan nieuws: T-Mobile biedt combipakket van 1Gbit/s-internet en onbeperkt mobiel i...
V4.030-06-2020Openingspost aangepast aan nieuwe TV platform, tevens ook het hardware hoofdstuk gewijzigd.[/URL][/td]
[/tr]
V4.101-02-2021Informatie SFP toegevoegd aan OP
V5.021-01-2022Prijzen aangepast naar aanleiding van: nieuws: T-Mobile verhoogt prijs 1Gbit/s-glasvezel en levert dat via KPN voor ...
V5.109-05-2022Nieuwe router

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 255% gewijzigd door rens-br op 13-07-2023 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:11
Ik heb nog geen schrijven ontvangen dat de naam veranderd is en het bedrijf achter mijn verbinding. Hebben andere dat al wel ontvangen of loopt dit topic gewoon voor qua naamgeving?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-04 20:59
Officieel is Vodafone Thuis natuurlijk al gewoon overgenomen, en er is ook al bekend dat T-mobile de naam 'thuis' ook overneemt. Vanaf half februari worden de pakketten ook echt vanaf de T-mobile site verkocht. De 'verbindingsserver' en ook de rekening zijn al over op de naam T-Mobile.

Maar inderdaad nog geen schrijven ontvangen. (Er moest een nieuw topic aangemaakt worden op verzoek van een mod vanwege de lengte van het vorige topic).

Prima topicstart!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Nette topicstart!

Vraag mij wel af of ze nog kortingen o.i.d. gaan hanteren. Ik kom bij Vodafone door de kortingen namelijk goedkoper uit met internet + TV dan de prijzen uit de topicstart. Na de kortingsperiode zijn de prijzen gelijk aan die uit de topicstart zie ik. Misschien gaat T-Mobile ook nog wel kortingen hanteren voor nieuwe klanten. Maar als je op safe wilt spelen en voordelig uit wilt zijn kun je het op dit moment beter nog via Vodafone aanvragen denk ik. Vergeet dan ook de cashback niet.

[ Voor 95% gewijzigd door ThinkPad op 12-01-2017 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
LordSinclair schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:56:
Ik heb nog geen schrijven ontvangen dat de naam veranderd is en het bedrijf achter mijn verbinding. Hebben andere dat al wel ontvangen of loopt dit topic gewoon voor qua naamgeving?
De naam is officieel nog niet gewijzigd, maar dit zal wel gebeuren vanaf komende maand. Het topic loopt dus met betrekking tot naamgeving iets voor. Dit heb ik gedaan om niet twee keer een volledig topic te moeten herschrijven.
ThinkPadd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:06:
Vraag mij wel af of ze nog kortingen o.i.d. gaan hanteren. Ik kom bij Vodafone door de kortingen namelijk goedkoper uit met internet + TV dan de prijzen uit de topicstart. Na het eerste jaar zijn de prijzen gelijk aan die van Vodafone en misschien gaat T-Mobile ook nog wel kortingen hanteren voor nieuwe klanten. Maar als je op safe wilt spelen kun je het op dit moment beter nog via Vodafone aanvragen denk ik.
De prijzen uit de topicstart, zijn zoals genoemd de prijzen zonder kortingen, aangezien die nog wel eens willen wijzigen:
Alle prijzen genoemd in deze OP zijn aan veranderingen onderhevig, helaas is het voor ons niet mogelijk om de prijzen real-time aan te passen. Verder zijn al deze prijzen gebaseerd op het standaard tarief, zonder eventuele kortingen.
Momenteel krijg je bij Vodafone / T-Mobile 10 euro korting voor 6 maanden bij Internet + TV en 20 euro korting bij Internet + TV + Telefonie. Aangezien Telefonie maar 2,50 in de maand kost is het eigenlijk altijd voordeliger die er gewoon bij te nemen en de telefonie uit te zetten na 6 maanden.
Vergeet dan ook de cashback niet.
Bedankt! Die was ik inderdaad nog vergeten toe te voegen aan de OP.

Overigens bedankt voor de complimenten!

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 12-01-2017 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Ik ben benieuwd of T-Mobile de bestaande Vodafone Thuis klanten nog een aanbieding gaat sturen.
Op dit moment betalen wij (klant sinds 2011): Internet 100 (€42,50) + Interactieve tv abonnement (€15,-) + 3 tv boxen (€15,-) + Bellen start (€2,50) = €75,- per maand / €900,- voor 1 jaar , terwijl concurrenten, bijv. KPN, mij voor €775,50 hetzelfde kunnen leveren met nog leuke extra's erbij.

Ik betwijfel of wij een aanbod krijgen van T-Mobile, gezien het feit dat er niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
robcoenen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:17:
Ik betwijfel of wij een aanbod krijgen van T-Mobile, gezien het feit dat er niets veranderd.
Er waren mensen die Vodafone hadden gebeld om korting af te dwingen, aangezien de nieuwe klanten behoorlijke kortingen krijgen en huidige klanten helemaal niks. Ze hadden geloof ik 10 euro kunnen afdingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
rens-br schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:22:
[...]

Er waren mensen die Vodafone hadden gebeld om korting af te dwingen, aangezien de nieuwe klanten behoorlijke kortingen krijgen en huidige klanten helemaal niks. Ze hadden geloof ik 10 euro kunnen afdingen.
Daarom, dat is de moeite niet echt waard (en mogelijk binden ze je vast aan een nieuw jaarcontract?). Als het aan mij lag waren wij ook al lang en breed overgestapt naar een andere provider (niet dat ik ontevreden ben over Vodafone / T-Mobile thuis maar hier en daar zijn er puntjes die andere providers naar mijn mening beter doen / beter bij mijn wensen passen), maar helaas gaat mijn vader thuis over dit soort dingen. Scheelt dat ik andere familieleden wel de overstap heb kunnen laten maken ;)

Mooie topicstart overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door robcoenen op 12-01-2017 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
robcoenen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:25:
[...]
maar hier en daar zijn er puntjes die andere providers naar mijn mening beter doen / beter bij mijn wensen passen),
Ben wel benieuwd welke puntjes dit zijn?
Daarom, dat is de moeite niet echt waard (en mogelijk binden ze je vast aan een nieuw jaarcontract?).
Dat jaar contract weet ik niet. Dit zou je even moeten opzoeken in het oude topic

Btw met die 10 euro/pm of 120 euro per jaar zit je op hetzelfde bedrag als bij KPN €780,- vs €775,50. Je hebt dan alleen die 'leuke' extra's niet.
Mooie topicstart overigens.
offtopic:
Dank!

[ Voor 33% gewijzigd door rens-br op 12-01-2017 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
robcoenen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:17:
[...]
'Krijgen' sowieso niet, je moet bij de meeste providers opbellen en dreigen met dat je gaat overstappen. Vaak wordt de kortings-portefeuille dan pas geopend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
ThinkPadd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:28:
[...]
'Krijgen' sowieso niet, je moet bij de meeste providers opbellen en dreigen met dat je gaat overstappen. Vaak wordt de kortings-portefeuille dan pas geopend ;)
Dat klopt inderdaad. Heb hetzelfde gehad bij Telfort, had een telefoontje gepleegd dat ik wilde overstappen naar Vodafone. Toen kwamen ze inderdaad met een korting aan van 5 euro in de maand, dit was uiteindelijk nog veel duurder dan Vodafone (voor veel minder snelheid), dus ben gewoon overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
rens-br schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:26:
[...]

Ben wel benieuwd welke puntjes dit zijn?
TV-ontvanger van Vodafone vind ik persoonlijk onwerkzaam traag, quad-play optie bij concurrenten zijn interessant, gratis Spotify Premium abonnement i.p.v. €120,- per jaar af te tikken, tv-zenders zonder bijbetaling die beter aansluiten bij mijn wensen, klantenservice die altijd en snel bereikbaar is terwijl Vodafone hier wel eens steekjes heeft laten vallen voor mij.
[...]

Dat jaar contract weet ik niet. Dit zou je even moeten opzoeken in het oude topic

Btw met die 10 euro/pm of 120 euro per jaar zit je op hetzelfde bedrag als bij KPN €780,- vs €775,50. Je hebt dan alleen die 'leuke' extra's niet.
Had het bericht van zojuist verkeerd gelezen. Zo is het inderdaad redelijk interessant. Zou even na moeten vragen of dan ook een nieuw jaarabonnement van toepassing is.

[ Voor 7% gewijzigd door robcoenen op 12-01-2017 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
robcoenen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:35:
TV-ontvanger van Vodafone vind ik persoonlijk onwerkzaam traag,
Onwerkzaam traag? Ik ben er juist wel heel erg tevreden over. Welke heb je?
quad-play optie bij concurrenten zijn interessant, gratis Spotify Premium abonnement i.p.v. €120,- per jaar af te tikken, tv-zenders zonder bijbetaling die beter aansluiten bij mijn wensen, klantenservice die altijd en snel bereikbaar is terwijl Vodafone hier wel eens steekjes heeft laten vallen voor mij.
Dit zijn inderdaad punten waarbij concurrenten beter zijn, kan me dat goed voorstellen.
Had het bericht van zojuist verkeerd gelezen. Zo is het inderdaad redelijk interessant. Zou even na moeten vragen of dan ook een nieuw jaarabonnement van toepassing is.
Had nog even zitten zoeken en het blijkt dat dit om verlenging gaat en de korting geldt helaas ook maar een half jaar. Had het iets anders in mijn hoofd zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
[...]

Hoe kom je op zo een hoog bedrag dan, meer Mbit? Dat vind ik dus het voordeel van Vodafone Thuis: de goedkoopste variant is ook daadwerkelijk goedkoper dan eigenlijk alle glasvezel-concurrenten, zelfs zonder korting. De goedkoopste variant van KPN is €47,50 per maand, en daar zit Spotify nou net weer niet bij.

[ Voor 8% gewijzigd door Pepper92 op 12-01-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
rens-br schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:39:
[...]

Onwerkzaam traag? Ik ben er juist wel heel erg tevreden over. Welke heb je?

[...]
Komen van de oude Vodafone Thuis propositie dus 1x Amino A540 (met HDD) / 2x Amino A140 (zonder HDD). Afgelopen week wilde ik bijv. 'Jeuk' terug kijken via NPO Gemist. De Chromecast zat niet in de tv, dus via de ontvanger gekeken. Duurde zeker 3 minuten voordat ik was waar ik moest zijn. Druk ik 2x op het pijltje omlaag om door de programma's te bladeren dan gaat de ontvanger 10 programma's verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Pepper92 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:40:
[...]
Hoe kom je op zo een hoog bedrag dan, meer Mbit? Dat vind ik dus het voordeel van Vodafone Thuis: de goedkoopste variant is ook daadwerkelijk goedkoper dan eigenlijk alle glasvezel-concurrenten, zelfs zonder korting. De goedkoopste variant van KPN is €47,50 per maand, en daar zit Spotify nou net weer niet bij.
Dat moet je niet aan mij vragen ;) Ik heb alleen de korting berekend, maar hier staat zijn berekening: robcoenen in "\[T-Mobile Thuis] Ervaringen & Discussie".

Ik vind dat inderdaad ook het voordeel, op onze vereniging hebben we nu 50/50 glasvezel voor €32,50 in de maand, goedkoper kon ik het echt nergens vinden.

Thuis heb ik nu 100/100Mbit + TV voor 50 euro p/m.
robcoenen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:58:
[...]
Komen van de oude Vodafone Thuis propositie dus 1x Amino A540 (met HDD) / 2x Amino A140 (zonder HDD). Afgelopen week wilde ik bijv. 'Jeuk' terug kijken via NPO Gemist. De Chromecast zat niet in de tv, dus via de ontvanger gekeken. Duurde zeker 3 minuten voordat ik was waar ik moest zijn. Druk ik 2x op het pijltje omlaag om door de programma's te bladeren dan gaat de ontvanger 10 programma's verder.
Dat verklaard veel. De oude ontvangers zijn dan waarschijnlijk gewoon heel erg traag. Waarschijnlijk kun je bij het afsluiten van een nieuw contract ook afdwingen om nieuwe apparatuur te krijgen of werken deze boxen nog via DVB-C?

Momenteel worden namelijk de boxen aangeboden die in de OP staan, ik heb de versie zonder HDD (de Entone Kamai 500) en die werkt echt subliem. Interface reageert soepel, Begin Gemist en Uitzending Gemist werkt gewoon vlug en snel. Het enige is dat het zappen niet snel is, (Ben 'Analoog zappen' gewend) maar daar hebben alle Digitale TV boxen last van.

Overigens als je al een Chromecast in de TV hebt zitten, kan je ook de TV box weg doen. Je kan via TV Anywhere namelijk een stream naar de Chromecast sturen, waardoor je gewoon TV kan kijken.

[ Voor 46% gewijzigd door rens-br op 12-01-2017 10:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Drie jaar geleden ben ik begonnen met Vodafone Thuis 200/200. Later gedowngraded naar 100/100, en over twee weken ben ik een half jaar geleden verhuisd naar een "Vodafone postcodegebied", wat weer vijf euro korting per maand oplevert.

Omdat een verhuizing geldt als opzegging en nieuwe aansluiting, geniet ik tot over twee weken nog van het pakketvoordeel telefonie+televisie+internet voor € 32,50 per maand die nieuwe abonnees het eerste half jaar krijgen.

Dit weekend ga ik telefonie en televisie uitzetten voor vanaf volgende maand, zodat ik voortaan voor 35 euro per maand op 100/100 internet-only zit. Zo te zien blijft bij T-Mobile die prijs gelijk. d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 12-01-2017 10:18 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rens-br schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:05:
[...]

Dat verklaard veel. De oude ontvangers zijn dan waarschijnlijk gewoon heel erg traag. Waarschijnlijk kun je bij het afsluiten van een nieuw contract ook afdwingen om nieuwe apparatuur te krijgen of werken deze boxen nog via DVB-C?

Overigens als je al een Chromecast in de TV hebt zitten, kan je ook de TV box weg doen. Je kan via TV Anywhere namelijk een stream naar de Chromecast sturen, waardoor je gewoon TV kan kijken.
ITV boxen werken nooit met DVB-C. Ook nooit gedaan. Is wel gewoon IPTV (en destijds zelfs heel goed) maar de Amino's blijken niet echt voldoende rekenkracht/capaciteit te hebben voor het Glasoperator/Vodafone platform.

Overigens had ik tot anderhalf jaar geleden zowel de Kamei als de AMulet (dus de versie zonder HDD en de versie met HDD), Die zonder HDD was tergend traag met vertragingen van 5 tot 10 seconden tussen het indrukken van de knop en het reageren. Dat verbeterde pas na enkele minuten. Alsof de decoder moest opstarten zoals een windowscomputer... De decoder met HDD was juist wel direct snel.

Als je via TV Anywhere op de Chromecast kijkt heb je toch niet al je zenders? Toch maar 23 zenders?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Barre73 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:17:
Als je via TV Anywhere op de Chromecast kijkt heb je toch niet al je zenders? Toch maar 23 zenders?
Daar had ik nog niet aan gedacht inderdaad. Het zijn er volgens het overzicht inmiddels 30, waarvan 4 alleen binnenshuis werken. Niet een totaal vervanging dus voor een Media Box.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 12-01-2017 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:09
Misschien een domme vraag, maar hoeveel stopcontacten heb je nodig voor glasvezel? Bij de meeste glasproviders gaat het van glas naar UTP en dan naar het modem (je hebt dus 2 stopcontacten nodig). Ik zie dat er een glasvezel 'poort' op het modem zit, betekend dat je geen gebruik maakt van de NTU?

PS. Kan ik die vraag beter hier of in het Vodafone topic stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-04 19:15
rens-br schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:31:
[...]

Dat klopt inderdaad. Heb hetzelfde gehad bij Telfort, had een telefoontje gepleegd dat ik wilde overstappen naar Vodafone. Toen kwamen ze inderdaad met een korting aan van 5 euro in de maand, dit was uiteindelijk nog veel duurder dan Vodafone (voor veel minder snelheid), dus ben gewoon overgestapt.
Soms zijn ze wat makkelijker. Na "het" telefoontje kreeg ik 3 x €52.50 gratis + een v10 modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CasaDude
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-02 21:05
Is geen domme vraag , aangezien de glasvezel gelijk in de modem/router gestoken word heb je maar 1 stopcontact nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
CasaDude schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:36:
Is geen domme vraag , aangezien de glasvezel gelijk in de modem/router gestoken word heb je maar 1 stopcontact nodig.
Maar glasvezel komt toch binnen op het NTU? Hoe gaat het dan naar het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaDude
Vanaf het NTU ( die geen stroom nodig heeft) word de kabel verbonden met de Draytek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-04 19:15
CasaDude schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:36:
Is dat per provider anders dan? Bij Telfort heeft het "glasvezelkastje" (ZXHN F3100 Media convertor), stroom nodig, evenals de Experia.

Edit: lees net reactie hierboven :X

[ Voor 4% gewijzigd door thegreenhunter op 12-01-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
CasaDude schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:38:
Vanaf het NTU ( die geen stroom nodig heeft) word de kabel verbonden met de Draytek.
Oja natuurlijk. Glasvezel is gewoon licht 8)7
thegreenhunter schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:39:
[...]

Is dat per provider anders dan? Bij Telfort heeft het "glasvezelkastje" (ZXHN F3100 Media convertor), stroom nodig, evenals de Experia.
De EB heeft geen glasvezel poort, dus dan heb je inderdaad twee stopcontacten nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaDude
Ik vermoed dat het overal wel anders is , ik had hiervoor oude propositie van Vodafone en daar werd er een stekker op de NTU aangesloten omdat daar het modem inzat en ik mijn eigen router kon gebruiken.Nu is de NTU leeg en word de glasvezel van daaruit naar de Draytek gevoerd.Nadeel is dat de router en dan vooral het draadloze gedeelte van de Draytek slecht is.Ik heb mijn eigen router aangesloten via DMZ in de Draytek en gebruik de Draytek eigenlijk alleen maar als doorvoer , de wifi daarin ook uitgezet.

[ Voor 36% gewijzigd door CasaDude op 12-01-2017 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Pilovali schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:24:
Misschien een domme vraag, maar hoeveel stopcontacten heb je nodig voor glasvezel?
Als ik me niet vergis halen ze de NTU leeg en trekken ze alleen een kabel door naar de Draytek. Eén stopcontact is in ieder geval genoeg.
PS. Kan ik die vraag beter hier of in het Vodafone topic stellen?
Vodafone topic is gesloten, aangezien die over het limiet heen zat en alles toch over gaat naar T-Mobile
thegreenhunter schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:36:
[...]
Soms zijn ze wat makkelijker. Na "het" telefoontje kreeg ik 3 x €52.50 gratis + een v10 modem.
V10 modem hadden we al een keer gekregen. En €52,50 x 3 was niet realistisch. Ik geloof dat we met ons oude abonnement iets van 25 of 30 euro betaalde. (Was nog ADSL)
thegreenhunter schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:39:
[...]
Dat 'Media Converten' gebeurd dus in de Draytek en daar is dus geen losse unit voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
rens-br schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:21:
[...]

Daar had ik nog niet aan gedacht inderdaad. Het zijn er volgens het overzicht inmiddels 30, waarvan 4 alleen binnenshuis werken. Niet een totaal vervanging dus voor een Media Box.
Bovendien is het Vison TV platform best onstabiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
robcoenen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:59:
[...]
Bovendien is het Vison TV platform best onstabiel ;)
Merk daar eerlijk gezegd weinig van. De TV Anywhere app werkt hier echt meer dan prima. Hoe ervaar je deze instabiliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Pepper92 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:40:
[...]

Vodafone / KPN.
rens-br schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:05:
[...]

Dat verklaard veel. De oude ontvangers zijn dan waarschijnlijk gewoon heel erg traag.

Momenteel worden namelijk de boxen aangeboden die in de OP staan, ik heb de versie zonder HDD (de Entone Kamai 500) en die werkt echt subliem. Interface reageert soepel, Begin Gemist en Uitzending Gemist werkt gewoon vlug en snel.
Zojuist maar eens een berichtje gestuurd naar de klantenservice of de Amino's om te ruilen zijn voor een Entone of hoe dit zit.

EDIT: Het kan i.i.g. niet gelijktijdig ;-)
rens-br schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:00:
[...]

Merk daar eerlijk gezegd weinig van. De TV Anywhere app werkt hier echt meer dan prima. Hoe ervaar je deze instabiliteit?
Merk dat de app er vrij vaak uitklapt (iOS 10) en dat de streams er regelmatig uitklappen op de tv. Even de stream opnieuw aanzetten verhelpt de boel dan. App krijgt ook maar 1,5 sterren in de App Store (iOS) en de app is nog niet bijgewerkt met iOS10 ondersteuning (niet dat dit direct nodig is). 2 updates het afgelopen 1,5 jaar (1 oktober 2015 / 9 februari 2016).

[ Voor 3% gewijzigd door robcoenen op 12-01-2017 11:38 . Reden: Informatie over tv-ontvangers toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
robcoenen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:12:
Merk dat de app er vrij vaak uitklapt (iOS 10) en dat de streams er regelmatig uitklappen op de tv. Even de stream opnieuw aanzetten verhelpt de boel dan. App krijgt ook maar 1,5 sterren in de App Store (iOS) en de app is nog niet bijgewerkt met iOS10 ondersteuning (niet dat dit direct nodig is). 2 updates het afgelopen 1,5 jaar (1 oktober 2015 / 9 februari 2016).
Heb zelf geen iOS maar alleen Android en daar werkt de app wel prima op. Wellicht dat dat het verschil is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
CasaDude schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:38:
NTU is niet de goede term. De NT(U) is het actieve apparaat op stroom in dit geval dus de Draytek.
De passieve aansluiting aan de muur die door Reggefiber is geplaatst heet de FTU.
In het geval van Telfort plaatst men een NT (daar alleen een mediaconverter) op die FTU en vanaf daar met UTP naar de router (Experiabox).
Vodafone combineert die twee apparaten ineen door een glaskabeltje direct op de glasconnector van de FTU te klikken en dat glaskabeltje in de Draytek te klikken. Dus de glasverbinding wordt gewoon verlengd tot naar de Draytek die dan als NT en als router functioneert.

Voordeel voor Vodafone/T-Mobile is dat ze nergens rekening hoeven te houden met het type FTU (want er zijn 4 types gemonteerd in Nederland de laatste 10 jaar) want op elke FTU kunnen ze die glaskabel klikken.
Nadeel voor de klant is dat de NT/Router altijd vlak bij de FTU moet hangen. En dat is vaak niet de beste plek in het huis voor Wifi of kabelroutes.

De Telfort oplossing is voor een klant veel fijner want je kan de NT er op laten klikken en dan met elke UTP kabel de Experiabox aansluiten. Dat kan dus ook een UTP kabel zijn die je naar de woonkamer legt zodat je Wifi beter werkt en je TV en zo makkelijker kan aansluiten. Dat leggen van een glasvezelpatchkabel naar de woonkamer zie ik niet snel gebeuren thuis..

Nadeel voor Telfort is weer dat ze 4 verschillende types NT moeten bijhouden in de logistiek en ook de goede moeten verzenden (aan de hand van de Reggefiber database).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Bedankt voor de uitleg! _/-\o_ Dat was het stukje achtergrond informatie wat ik nog niet helemaal in mijn hoofd had zitten.
En ze allemaal vervangen, is dat wel een optie?

Overigens ik heb zelf (nog) geen Chromecast, maar hoe verzend je links naar de Chromecast. Een dedicated Chromecast knop kan ik namelijk niet vinden.

[ Voor 47% gewijzigd door rens-br op 12-01-2017 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Het omzetten van het optische signaal op de glasvezel naar een elektrisch signaal gebeurt (in de Draytek) met een zgn. 'SFP-module'.

Voordeel daarvan is dat je geen actieve NTU nodig hebt die ook nog eens stroom verbruikt. De SFP kun je ook in een Ubiquiti of Mikrotik duwen (alleen de wat meer geavanceerde modellen). Kwestie van de VLAN's uit elkaar trekken en nog wat instellingen en je hebt de boel draaien met eigen hardware. Kan via die actieve NTU ook wel door de RJ45 in een eigen router/switch te stoppen, maar in dit geval scheelt het één apparaat. Nadeel is inderdaad dat je router/switch dan wel dichtbij de FTU moet staat.

[ Voor 66% gewijzigd door ThinkPad op 12-01-2017 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:58:
Het omzetten van het optische signaal op de glasvezel naar een elektrisch signaal gebeurt (in de Draytek) met een zgn. 'SFP-module'.

Voordeel daarvan is dat je geen actieve NTU nodig hebt die ook nog eens stroom verbruikt. De SFP kun je ook in een Ubiquiti of Mikrotik duwen (alleen de wat meer geavanceerde modellen). Kwestie van de VLAN's uit elkaar trekken en nog wat instellingen en je hebt de boel draaien met eigen hardware. Kan via die actieve NTU ook wel door de RJ45 in een eigen router/switch te stoppen, maar in dit geval scheelt het één apparaat. Nadeel is inderdaad dat je router/switch dan wel dichtbij de FTU moet staat.
En wat enkele mensen ook wel doen is zelf een mediaconverter kopen voor een paar tientjes en die vlak bij de FTU zetten. Daar steek je de glaspatchkabel in en vanaf daar gewoon weer verder met 1 UTP kabel naar een router. Die router kan dan volgens mij ook wel de Draytek blijven maar dat heb ik eigenlijk nog niet gehoord. Tweakers die dat proberen pakken ook meteen een eigen router met VLAN ondersteuning.

Fritzbox 5490 zou misschien ook wel moeten kunnen aangezien die ook een SFP module heeft. Ken alleen de VLAN ondersteuning niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
ThinkPadd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:58:

Kun je er geen langere glasvezel kabel er tussen doen? Bij het KPN-platform kan ik de NTU in de meterkast, en het modem in de woonkamer. Zou fijn zijn als er een één of andere manier was waardoor dit kan bij VF/T-Mobile thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pilovali schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:22:
[...]

Kun je er geen langere glasvezel kabel er tussen doen? Bij het KPN-platform kan ik de NTU in de meterkast, en het modem in de woonkamer. Zou fijn zijn als er een één of andere manier was waardoor dit kan bij VF/T-Mobile thuis.
Uiteraard kan dat. Mits je de goede kabel koopt (dat is niet zo moeijik als je kijkt naar de specs van de meegeleverde kabel) en die kost misschien een paar tientjes max.
Maar lastiger blijkt vaak om die kabel zonder schade naar de woonkamer te krijgen. Bij UTP kan je zelf een stekker afknijpen aan beide kanten, of een wandcontactdoosje monteren. Zo kan je een kabel van de rol door een buis of zoiets krijgen.
Bij een glasvezelkabeltje zitten de connectoren er al op gelast en die moet je dus schadevrij houden als je de kabel naar de woonkamer legt. En de kabel zelf is een stuk gevoeliger.

Dus met goed oppassen en voorzichtig werken kan er veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Barre73 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:12:
[...]

En wat enkele mensen ook wel doen is zelf een mediaconverter kopen voor een paar tientjes en die vlak bij de FTU zetten. Daar steek je de glaspatchkabel in en vanaf daar gewoon weer verder met 1 UTP kabel naar een router. Die router kan dan volgens mij ook wel de Draytek blijven maar dat heb ik eigenlijk nog niet gehoord. Tweakers die dat proberen pakken ook meteen een eigen router met VLAN ondersteuning.

Fritzbox 5490 zou misschien ook wel moeten kunnen aangezien die ook een SFP module heeft. Ken alleen de VLAN ondersteuning niet.
De 5490 heeft een SC/PC aansluiting :)
https://nl.avm.de/product...5490/technische-gegevens/

VLAN ondersteuning is volledig aanwezig, evenals ondersteuning voor zowel 'bridged' IPTV als ook 'routed' IPTV (met een IGMP proxy). Naast XS4ALL is inmiddels ook Tweak (officieel nog in testfase, onoficeel ook al bij nieuwe klanten) op deze overgestapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-04 20:41
Barre73 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:45:
[...]

Voordeel voor Vodafone/T-Mobile is dat ze nergens rekening hoeven te houden met het type FTU (want er zijn 4 types gemonteerd in Nederland de laatste 10 jaar) want op elke FTU kunnen ze die glaskabel klikken.
Nadeel voor de klant is dat de NT/Router altijd vlak bij de FTU moet hangen. En dat is vaak niet de beste plek in het huis voor Wifi of kabelroutes.
Een ander nadeel blijf ik vinden is dat de TV via een gescheiden UTP aansluiting binnenshuis wordt gedistribueerd vanaf de Draytek. Bij KPN/Telfort heb je daar geen last meer van. Aan de andere kant heb ik het zelf zo flexibel gemaakt in mijn huis door een patchkast te monteren zodat ik zelf het TV signaal wel kan doorpatchen naar de juiste poort bij de TV. Maar voor de normale man/vrouw is dat natuurlijk not done.

Ik neem aan dat men dan als de naam van de dienst officieel gaat veranderen dat er dan ook wel weer een firmware update voor de IPTV boxen komt, zodat alle Vodafone logo's eruit gesloopt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
captain007 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:22:
[...]

Een ander nadeel blijf ik vinden is dat de TV via een gescheiden UTP aansluiting binnenshuis wordt gedistribueerd vanaf de Draytek. Bij KPN/Telfort heb je daar geen last meer van. Aan de andere kant heb ik het zelf zo flexibel gemaakt in mijn huis door een patchkast te monteren zodat ik zelf het TV signaal wel kan doorpatchen naar de juiste poort bij de TV. Maar voor de normale man/vrouw is dat natuurlijk not done.

Ik neem aan dat men dan als de naam van de dienst officieel gaat veranderen dat er dan ook wel weer een firmware update voor de IPTV boxen komt, zodat alle Vodafone logo's eruit gesloopt zijn.
Dat bedoelde ik een beetje met "kabelroutes". Omdat die Draytek meestal in de meterkast moet hangen moet je meerdere kabels vanaf daar trekken voor TV en computer.

Voor de klant is de KPN/Telfort oplossing een stuk prettiger, ook om de door jou genoemde redenen. Voor de provider is de Vodafone oplossing prettiger.
Maar als Vodafone er voor had kunnen zorgen dat ook bij heb de poorten "flex"zijn, dan had je hetzelfde kunnen doen als bij KPN/Telfort. Vanaf die Draytek 1 UTP kabel naar de woonkamer, daar op een switch en vanaf daar naar TV, Computer, etc...
Dan was iedereen blij geweest denk ik.

Ik zie een uitdaging voor T-Mobile...

[ Voor 13% gewijzigd door Barre73 op 12-01-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
CodeCaster schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:15:
Dit weekend ga ik telefonie en televisie uitzetten voor vanaf volgende maand, zodat ik voortaan voor 35 euro per maand op 100/100 internet-only zit. Zo te zien blijft bij T-Mobile die prijs gelijk. d:)b
Let wel op dat bij het opzeggen van een dienst je een maand opzegtermijn hebt. Je betaald dus, helaas, de komende maand ook nog de volle pond.
captain007 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:22:
Een ander nadeel blijf ik vinden is dat de TV via een gescheiden UTP aansluiting binnenshuis wordt gedistribueerd vanaf de Draytek.
Vind ik inderdaad ook. Alles over één kabel is wel zo gemakkelijk. Heb overigens ook dezelfde oplossing gedaan als jou, mooi patchkastje in de meterkast en klaar is kees. (Daarbij is mijn woning gezegend met 2 loze leidingen naar elke kamer)
Dat denk ik inderdaad wel. De Vodafone TV Anywhere app wordt ook vervangen door de T-Mobile TV Anywhere app:
Je kunt de Vodafone TV Anywhere app voorlopig nog blijven gebruiken. Je zult per 15 februari een nieuwe app T-Mobile TV Anywhere moeten downloaden. De nieuwe app werkt exact hetzelfde als de huidige.
Overigens hoop ik dat T-Mobile de dienst nog wel iets gaat verbeteren. Ben momenteel al heel erg tevreden. Maar Windows (10) ondersteuning voor Anywhere zou fijn zijn en een vervanging voor de Draytek die wel 5Ghz ondersteund is ook een welkome toevoeging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 190429

Ik heb inmiddels mijn abonnement bij Vodafone Thuis/T-Mobile Thuis opgezegd vanwege de aanzienlijke verandering van het privacy statement bij T-Mobile. Hierdoor gaat bij T-Mobile je kijkgedrag geregistreerd worden. In het oude Vodafone topic heb ik daar nog een post aan gewijd: Anoniem: 190429 in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

Op zoek naar een nieuwe provider ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-04 23:09

pinda powerrr

Slow down...

Verkapte tvp...

Aangezien ik nu best tevreden met VF Thuis, zal ik niet snel gaan switchen naar een ander, denk ik. Ook de nieuwe mobiele abbo's van T-Mobile beginnen nu wel heel erg interessant te worden, dus na 10+ jaar bij VF, ga ik waarschijnlijk ook mobiel switchen.

Waar ik misschien overheen gelezen heb, komen er weer van die mooie combi voordelen? Nu heb ik een hele rits aan extra zenders + 3GB extra op mobiel, dat is toch wel leuk, dat maakte voor mij ook uit in mijn keuze voor VF Thuis destijds.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
[b]pinda powerrr schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:45:
Waar ik misschien overheen gelezen heb, komen er weer van die mooie combi voordelen? Nu heb ik een hele rits aan extra zenders + 3GB extra op mobiel, dat is toch wel leuk, dat maakte voor mij ook uit in mijn keuze voor VF Thuis destijds.
Deze informatie staat vermeld op de website van T-Mobile:
Op dit moment ontvang ik gratis extra mobiele data (Mobiel + Thuis Voordeel). Blijf ik deze ontvangen?

Ja. Je Mobiel + Thuis Voordeel in de vorm van een extra data pakket blijft zoals het is zolang je een daarvoor in aanmerking komend Vodafone mobiel abonnement hebt.
Ik heb een T-Mobile mobiel abonnement. Komt het er nog extra voordeel voor de klanten die zowel een mobiel als een Thuis abonnement hebben?

Op dit moment is nog niet bekend welke voordelen en wanneer. Maar reken er op dat er voordelen komen. Zodra dit bekend is zullen we je uiteraard als eerste informeren.
Combi voordeel blijft dus behouden, maar ik denk wel dat die vervalt op het moment dat je een ander abonnement neemt bij Vodafone. Hoe het combi-voordeel bij T-Mobile gaat uitpakken is nog niet bekend.

Had het combi-voordeel express nog niet in de nieuwe TS opgenomen, aangezien nog niet duidelijk is wat T-Mobile gaat aanbieden.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 12-01-2017 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 190429 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:26:
Ik heb inmiddels mijn abonnement bij Vodafone Thuis/T-Mobile Thuis opgezegd vanwege de aanzienlijke verandering van het privacy statement bij T-Mobile. Hierdoor gaat bij T-Mobile je kijkgedrag geregistreerd worden. In het oude Vodafone topic heb ik daar nog een post aan gewijd: Anoniem: 190429 in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

Op zoek naar een nieuwe provider ;-)
Als die nieuwe provider via hetzelfde medium moet gaan als je net opgezegde abonnement (DSL of glasvezel), heb je zojuist een grote fout gemaakt. Als je zo naadloos mogelijk wil overstappen moet je nooit eerst je oude opzeggen en dan pas een nieuwe nemen. Nu loop je kans op 3 weken downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barre73 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:14:
[...]

Als die nieuwe provider via hetzelfde medium moet gaan als je net opgezegde abonnement (DSL of glasvezel), heb je zojuist een grote fout gemaakt. Als je zo naadloos mogelijk wil overstappen moet je nooit eerst je oude opzeggen en dan pas een nieuwe nemen. Nu loop je kans op 3 weken downtime.
Dat valt denk ik (hoop ik) wel mee. Opzegging is per 23 maart, dan loopt mijn contract af. Volgens mij heb ik nog tijd genoeg om rond die datum een nieuwe provider aan te laten sluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

rens-br schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:03:
[...]

Let wel op dat bij het opzeggen van een dienst je een maand opzegtermijn hebt. Je betaald dus, helaas, de komende maand ook nog de volle pond.
Je kunt het niet uitzetten zolang de alles-in-één-korting nog loopt... Althans niet via de website. Ik zal ze eens bellen.

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
CodeCaster schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:37:
[...]
Je kunt het niet uitzetten zolang de alles-in-één-korting nog loopt... Althans niet via de website. Ik zal ze eens bellen.
Je kan het ook niet uitzetten als de alles-in-één korting wel verlopen is, mijn korting was na december verlopen. In december gekeken op de website en toen kon ik niet opzeggen en in januari nog eens gekeken en toen was dat ook niet mogelijk. Vervolgens contact opgenomen via de chat en toen kon het wel uitgezet worden.

Denk dus dat de enige manier om TV en bellen aan of uit te zetten is via de klantenservice.
Anoniem: 190429 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:17:
Dat valt denk ik (hoop ik) wel mee. Opzegging is per 23 maart, dan loopt mijn contract af. Volgens mij heb ik nog tijd genoeg om rond die datum een nieuwe provider aan te laten sluiten ;)
Moet meestal wel voldoende zijn. Hou er wel rekening mee dat veel nieuwe providers één maand tot 6 weken aansluittermijn hebben vanwege de wet van koop op afstand.

[ Voor 35% gewijzigd door rens-br op 12-01-2017 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

rens-br schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:42:
[...]

Je kan het ook niet uitzetten als de alles-in-één korting wel verlopen is, mijn korting was na december verlopen. In december gekeken op de website en toen kon ik niet opzeggen en in januari nog eens gekeken en toen was dat ook niet mogelijk. Vervolgens contact opgenomen via de chat en toen kon het wel uitgezet worden.

Denk dus dat de enige manier om TV en bellen aan of uit te zetten is via de klantenservice.
Zojuist met één telefoontje geregeld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 190429 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:17:
[...]

Ik weet hoe de leverstraat van Reggefiber werkt en geloof me... dit zorgt voor downtime. Vodafone gaat nu jouw opzegging doorgeven aan Reggefiber zodat je patch in de PoP op de 23ste maart wordt verwijderd.
Jouw nieuwe provider schiet ondertussen een order in voor jouw adres maar deze wordt niet geaccepteerd omdat er al een opheforder is ontvangen.
Als je niet zelf opzegt maar je nieuwe provider laat bestellen dan schieten zij een migratieorder in bij Reggefiber. En dan wordt je patch op de 23ste verwijderd en voor de nieuwe provider weer teruggeplaatst in een andere poort.
Vodafone krijgt door dat die migratieorder is geplaatst en beschouwt dat als jouw opzegging.
En zo zou je betaling ook naadloos moeten overgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We zullen het zien. Ik zit met Vodafone trouwens niet op glas maar op DSL. Glas is er wel in mijn gebied, maar dat is CIF.... Ik zal never nooit terug gaan naar Caiway. Fiber is prut en duur, Solcon ziet er netjes uit, maar is teveel van het goede. En meer keuze hebben we hier niet op glas :(

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 190429 op 12-01-2017 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik overweeg sterk om over te stappen naar Vodafone / T-mobile thuis (glas, tv, bellen), maar zit met een paar praktische vragen die ik het liefst niet aan een ja-knikker van de klantenservice stel, om er later achter te komen dat het toch net iets anders zit. Kan iemand me misschien op weg helpen?

1. Ik heb 2 tv's in huis, de tv beneden heb ik nu ook een kastje van Ziggo staan, boven via een CI+ module. Boven hangt netjes aan de muur, een kastje daar is voor mij een dealbreker. Zijn er andere mogelijkheden (Samsung tv)? Ik lees bijvoorbeeld over dat ik toch 39 zenders zou kunnen ontvangen zonder kastje? Wat moet ik me voorstellen bij de kwaliteit daarvan?

2. Ik heb nu ook Ziggo mobiel (2x), dus ik raak een tientje korting kwijt als ik overstap, Vodafone lijkt immers geen quadripple play aan te bieden? (raar). Is het de moeite denken jullie om te wachten tot het T-mobile is, zullen zij dat wel aanbieden? (niet ideaal qua netwerk, maar wellicht toch interessant genoeg).

Alvast dank voor de info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
Voor zover ik weet kan je bij vodafone niet zonder kastje terecht? Dat is nou juist t voordeel van de 'gewone' kabel. Verder krijg (kreeg) je bij vodafone een paar gb extra en gratis zenderpakket als je ook mobiel had. Tmobile zal ongetwijfeld ook zoiets aanbieden.

[ Voor 39% gewijzigd door Pepper92 op 12-01-2017 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scr3wdriv3r schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:16:
Ik overweeg sterk om over te stappen naar Vodafone / T-mobile thuis (glas, tv, bellen), maar zit met een paar praktische vragen die ik het liefst niet aan een ja-knikker van de klantenservice stel, om er later achter te komen dat het toch net iets anders zit. Kan iemand me misschien op weg helpen?

1. Ik heb 2 tv's in huis, de tv beneden heb ik nu ook een kastje van Ziggo staan, boven via een CI+ module. Boven hangt netjes aan de muur, een kastje daar is voor mij een dealbreker. Zijn er andere mogelijkheden (Samsung tv)? Ik lees bijvoorbeeld over dat ik toch 39 zenders zou kunnen ontvangen zonder kastje? Wat moet ik me voorstellen bij de kwaliteit daarvan?

2. Ik heb nu ook Ziggo mobiel (2x), dus ik raak een tientje korting kwijt als ik overstap, Vodafone lijkt immers geen quadripple play aan te bieden? (raar). Is het de moeite denken jullie om te wachten tot het T-mobile is, zullen zij dat wel aanbieden? (niet ideaal qua netwerk, maar wellicht toch interessant genoeg).

Alvast dank voor de info!
1. Vodafone/T-Mobile Thuis is IP-TV over ethernet. Je zult de settop box van Vodafone moeten gebruiken voor interactieve TV. De ontvanger van Entone is echter wel vrij klein (10 bij 10 cm en 2,5 hoog), je zou het misschien weg kunnen werken. De enige andere optie die er is, is met een tablet o.i.d. de TV Anywhere app gebruiken in combinatie met een Chromecast of Airplay. Je kunt dan circa 20 zenders kijken, maar dit is natuurlijk wel behelpen.

2. T-Mobile geeft aan met kortingen te komen icm mobiel. Echter de combinatie Vodafone/Ziggo geeft ook aan hiermee te zullen komen.

Succes met kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
Anoniem: 190429 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:23:
[...]

1. Vodafone/T-Mobile Thuis is IP-TV over ethernet. Je zult de settop box van Vodafone moeten gebruiken voor interactieve TV. De ontvanger van Entone is echter wel vrij klein (10 bij 10 cm en 2,5 hoog), je zou het misschien weg kunnen werken. De enige andere optie die er is, is met een tablet o.i.d. de TV Anywhere app gebruiken in combinatie met een Chromecast of Airplay. Je kunt dan circa 20 zenders kijken, maar dit is natuurlijk wel behelpen.

2. T-Mobile geeft aan met kortingen te komen icm mobiel. Echter de combinatie Vodafone/Ziggo geeft ook aan hiermee te zullen komen.

Succes met kiezen!
Chromecast zou ik zelf wel mee kunnen leven, maar wil dat m'n vrouw niet aandoen :)

Zou de ontvanger misschien weg kunnen werken, maar dan moet hij verticaal achter mijn tv, maar dan weet ik niet of hij lekker zal bedienen (IR). Als die app er nu was voor de smart tv's dan was dat een optie geweest. Ik kan niet via internet een soort 'analoog' ontvangen? (geen goede woordkeuze). En mocht dat kunnen, is dat dan net zo slecht als 'vroeger'?

Volgens mij zit ik in een zogenaamd Vodafone gebied (als ik 100/100 kies staat er van 40 voor 35), zal ik die prijs ook krijgen als ik tzt bij T-mobile mijn aanvraag doe denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scr3wdriv3r schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:43:
[...]

Chromecast zou ik zelf wel mee kunnen leven, maar wil dat m'n vrouw niet aandoen :)

Zou de ontvanger misschien weg kunnen werken, maar dan moet hij verticaal achter mijn tv, maar dan weet ik niet of hij lekker zal bedienen (IR). Als die app er nu was voor de smart tv's dan was dat een optie geweest. Ik kan niet via internet een soort 'analoog' ontvangen? (geen goede woordkeuze). En mocht dat kunnen, is dat dan net zo slecht als 'vroeger'?

Volgens mij zit ik in een zogenaamd Vodafone gebied (als ik 100/100 kies staat er van 40 voor 35), zal ik die prijs ook krijgen als ik tzt bij T-mobile mijn aanvraag doe denk je?
Nee, tegenwoordig gaat IPTV (internet) alleen over een netwerkkabel naar een settopbox. Vroeger kon je nog wel via glas een analoog TV signaal over coax sturen, maar dat kan allang niet meer. Een app oid voor Smart TV's bestaat niet. Vodafone houdt vast aan eigen ontvangers en eigen modems. Deze zijn ook deels afgeschermd voor de abonnee. En voor wat betreft de prijzen..... geen idee. We kunnen niet in de glazen bol van T-Mobile kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
Overigens lees ik dat Vodafone is overgestapt op de Amino decoder? Als ik daar de handleiding van bekijk dan lijkt het alsof ik een coax kabel van mijn glasvezelmodem rechtstreeks aan de tv kan verbinden. Klopt/werkt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Entone is overgenomen door Amino. Vodafone/T-Mobile levert nog steeds de 510b als interactieve ontvangers. Maar je hoeft niet door te zoeken ;) Nee, het kan echt niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 190429 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:08:
Entone is overgenomen door Amino. Vodafone/T-Mobile levert nog steeds de 510b als interactieve ontvangers. Maar je hoeft niet door te zoeken ;) Nee, het kan echt niet ;)
Vodafone levert zowel (voormalige) Entones als Amino decoders. En dan bedoel ik Amino A140 en dergelijke.

Op die laatste zit inderdaad een coaxconnector. Waar je niks aan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-04 20:28

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Nette topicstart

Ik heb in mijn huidige woning VF-thuis en redelijk tevreden over behalve zoals meerdere het modem en dan heb ik nog een ergere namelijk niet de DrayTek Vigor 2132 maar de DrayTek Vigor 2130 met minder functionaliteit.

Nu hadden zowel mijn vriendin als ik ook VF mobiele abonnementen (zij is inmiddels over op T-Mobile) en dat ga ik ook doen wanneer mogelijk om daar weer de voordelen van te plukken.

En dan nu de hamvraag wij gaan binnenkort (ergens in maart) verhuizen en dan willen wij mogelijk VF/T-Mobile thuis mee verhuizen. Echter wil ik het liefst nieuwe apparatuur en dan met name het nieuwere modem verkrijgen, eerdere pogingen tot omruilen hebben niet gewerkt (ondanks dat ik echt issues met dat ding heb).

Wat zou dan de beste manier van werken zijn, persoonlijk zeg ik opzeggen en dan opnieuw aanvragen echter ben ik dan ook mijn huidige extra's kwijt van VF en wat we van T-Mobile echt gaan krijgen is nog eventjes de vraag.
Het gaat ook nog eens om een hele nieuwe verbinding gezien het een nieuwbouwwijk is en ik vanuit eindelijkglasvezel ook nog geen bevestiging heb dat het aangesloten kan gaan worden. (heb wel fysiek de FTTH verdeelboxen in de straat gegraven zien liggen)

Iemand ervaring met een soortgelijke situatie?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Rubman schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:08:
En dan nu de hamvraag wij gaan binnenkort (ergens in maart) verhuizen en dan willen wij mogelijk VF/T-Mobile thuis mee verhuizen.
CodeCaster in "\[T-Mobile Thuis] Ervaringen & Discussie" is ook laatst verhuisd en daar was een verhuizing een opzegging.

Je zult dus sowieso een nieuw contract moeten afsluiten met nieuwe hardware.
Ik heb in mijn huidige woning VF-thuis en redelijk tevreden over behalve zoals meerdere het modem en dan heb ik nog een ergere namelijk niet de DrayTek Vigor 2132 maar de DrayTek Vigor 2130 met minder functionaliteit.
Welke 2130 heb je? Er zijn 3 verschillende versies. Welke functionaliteit heeft de 2130 niet die de 2132 wel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

rens-br schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:00:
[...]

CodeCaster in "\[T-Mobile Thuis] Ervaringen & Discussie" is ook laatst verhuisd en daar was een verhuizing een opzegging.

Je zult dus sowieso een nieuw contract moeten afsluiten met nieuwe hardware.

[...]

Welke 2130 heb je? Er zijn 3 verschillende versies. Welke functionaliteit heeft de 2130 niet die de 2132 wel heeft?
Nou ten eerste ook geen 5Ghz wat de 2132 ook niet heeft dacht ik. En qua functionaliteiten was het even zo uit het hoofd de DMZ modus om toch een vorm van bridge te verkrijgen.
Maar naast dat er mogelijk wat minder functionaliteit in zit is het ding zo onstabiel als de pest. Continu "vastlopers" en resets (ook vanuit VF al naar fabrieks reset meerdere keren zonder echte verbetering)
Ben dus een beetje klaar met dat ding in het geheel.

Maar als ik dus een nieuw contract afsluit is de issue andere hardware niet meer bestaand 8).

Kan ik altijd nog even kijken naar eigen hardware met omwegen, maar dat is een andere uitdaging O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Rubman schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:09:
[...]
Nou ten eerste ook geen 5Ghz wat de 2132 ook niet heeft dacht ik. En qua functionaliteiten was het even zo uit het hoofd de DMZ modus om toch een vorm van bridge te verkrijgen.
Maar naast dat er mogelijk wat minder functionaliteit in zit is het ding zo onstabiel als de pest. Continu "vastlopers" en resets (ook vanuit VF al naar fabrieks reset meerdere keren zonder echte verbetering)
Ben dus een beetje klaar met dat ding in het geheel.
Ah dat is inderdaad wel heel erg balen. Over de 2132 ben ik kwa functionaliteit wel tevreden, alleen had het gewoon een fatsoenlijke wifi moeten hebben. Glasvezel abonnementen aanbieden tot 500Mbit/s en dan een 2,5Ghz wifi router meeleveren die geen snelheden haalt boven de 50Mbit (bij mij).

Ik heb de wifi op het ding ook uitgezet en heb er een pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) aangehangen. Haal nu snelheden van 120/120Mbit en hoger.
Kan ik altijd nog even kijken naar eigen hardware met omwegen, maar dat is een andere uitdaging O-)
Dat werkt voor velen inderdaad ook. In het vorige topic staan heel veel oplossingen en manieren om dit te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

rens-br schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:13:
[...]

Ah dat is inderdaad wel heel erg balen. Over de 2132 ben ik kwa functionaliteit wel tevreden, alleen had het gewoon een fatsoenlijke wifi moeten hebben. Glasvezel abonnementen aanbieden tot 500Mbit/s en dan een 2,5Ghz wifi router meeleveren die geen snelheden haalt boven de 50Mbit (bij mij).

Ik heb de wifi op het ding ook uitgezet en heb er een pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) aangehangen. Haal nu snelheden van 120/120Mbit en hoger.

[...]

Dat werkt voor velen inderdaad ook. In het vorige topic staan heel veel oplossingen en manieren om dit te doen.
Ik wil in mijn nieuwe woning dus ook gaan werken met 2x een ubiquity AP voor boven en beneden.
Maar wil dan ook eigenlijk volledig alles in eigen apparatuur hebben zodat ik tenminste een beetje zelf kan stoeien met instellingen wat betreft poorten en dergelijken en het een stuk makkelijker/stabieler werkt.
Telefonie boeit mij niet dus dat ik dat verlies of niet moet aanschaffen is dan maar zo.

Ik dan tegen die tijd ook wel ff in het andere topic, had de posts al gebookmarked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Rubman schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:22:
Ik wil in mijn nieuwe woning dus ook gaan werken met 2x een ubiquity AP voor boven en beneden.
Heel slim! Die dingen zijn echt geweldig en werken super goed samen. Ze kosten dan wel wat meer dan een gemiddelde andere router of AP, maar je krijgt er echt veel voor terug.
LordSinclair schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:56:
Ik krijg net de volgende mail binnen:
Beste heer,

Je bent op dit moment klant bij Vodafone Thuis en dit waarderen we zeer. Wat je wellicht al weet is dat Vodafone Thuis onderdeel is geworden van T-Mobile. Uiteraard mag je verwachten dat onze afspraken met alle voorwaarden en kortingen hetzelfde blijven. Ook de apparatuur, TV zenders en service blijven zoals je gewend bent!

Wat blijft nu hetzelfde?
• Alle producten en diensten blijven werken zoals ze dat nu doen. Je hoeft dus niets te veranderen aan de instellingen van je modem of TV
• Alle prijzen blijven gelijk; je blijft hetzelfde betalen
• Het telefoonnummer en e-mailadres van de Klantenservice blijven hetzelfde
• Je emailadres dat eindigt op @vodafonethuis.nl kun je voorlopig gewoon blijven gebruiken

Wat kun je wel verwachten?
• De automatische incasso van je abonnement zal vanaf de rekening van januari plaatsvinden door T-Mobile Thuis B.V.
• Het logo en de kleuren van Vodafone worden vanaf 15 februari overal vervangen door die van T-Mobile

Meer informatie
Kort voor 15 februari zullen we je verder informeren. Heb je tot die tijd nog vragen? We hebben de meest gestelde vragen voor je op een rij gezet.

Meest gestelde vragen ❯

Veiligheid & Privacy
T-Mobile zal uiteraard veilig en zorgvuldig omgaan met je gegevens. Wil je weten voor welke doeleinden en op welke wijze T-Mobile je gegevens verwerkt? Lees dan het Privacy Statement van T-Mobile.

Hartelijke groet,

Team Vodafone Thuis (en binnenkort Team T-Mobile Thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Barre73 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:43:
[...]

Vodafone levert zowel (voormalige) Entones als Amino decoders. En dan bedoel ik Amino A140 en dergelijke.

Op die laatste zit inderdaad een coaxconnector. Waar je niks aan hebt.
Vlgns mij heb ik dat wel eens werkend gehad (op de dvd recorder), alleen was het verder niets om over naar huis te schrijven (nog beroerder beeld dan analoog via de kabel) :+. En met scart valt een deel van het beeld buiten zicht ...

Maar inmiddels dus aan de Entone 500 510b en die kan af en toe idd nog steeds erg traag reageren op de afstandsbediening. Ondertussen heb je dan al een keer of vijf gedrukt en uiteindelijk gaat ie dat allemaal nog uitvoeren ook O-)

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 14-01-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0p
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-04 16:02
quote: Vodafone Thuis
Vodafone Thuis wordt T-Mobile Thuis

Beste heer Jo0p,

Je bent op dit moment klant bij Vodafone Thuis en dit waarderen we zeer. Wat je wellicht al weet is dat Vodafone Thuis onderdeel is geworden van T-Mobile. Uiteraard mag je verwachten dat onze afspraken met alle voorwaarden en kortingen hetzelfde blijven. Ook de apparatuur, TV zenders en service blijven zoals je gewend bent!

Wat blijft nu hetzelfde?
• Alle producten en diensten blijven werken zoals ze dat nu doen. Je hoeft dus niets te veranderen aan de instellingen van je modem of TV
• Alle prijzen blijven gelijk; je blijft hetzelfde betalen
• Het telefoonnummer en e-mailadres van de Klantenservice blijven hetzelfde
• Je emailadres dat eindigt op @vodafonethuis.nl kun je voorlopig gewoon blijven gebruiken

Wat kun je wel verwachten?
• De automatische incasso van je abonnement zal vanaf de rekening van januari plaatsvinden door T-Mobile Thuis B.V.
• Het logo en de kleuren van Vodafone worden vanaf 15 februari overal vervangen door die van T-Mobile

Meer informatie
Kort voor 15 februari zullen we je verder informeren. Heb je tot die tijd nog vragen? We hebben de meest gestelde vragen voor je op een rij gezet.

Meest gestelde vragen ❯

Veiligheid & Privacy
T-Mobile zal uiteraard veilig en zorgvuldig omgaan met je gegevens. Wil je weten voor welke doeleinden en op welke wijze T-Mobile je gegevens verwerkt? Lees dan het Privacy Statement van T-Mobile.

Hartelijke groet,

Team Vodafone Thuis (en binnenkort Team T-Mobile Thuis)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-04 23:09

pinda powerrr

Slow down...

Ik heb vandaag ook de bovenstaande mail gekregen, maar dan stond er nog een kleine toevoeging in:

Een speciaal aanbod voor jou als Mobiel + Thuis klant
T-Mobile en Vodafone hebben voor jouw mobiele abonnement speciale afspraken gemaakt. Jij mag binnenkort, zonder verdere verplichtingen, overstappen naar een mobiel abonnement van T-Mobile. Ook al loopt je contract nog. Je hoeft nu nog niets te doen. T-Mobile zal je binnenkort benaderen met een mooie aanbieding.

Ben benieuwd wat ze gaan aanbieden, zowel mobiel als thuis.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaDude
Ja klopt , kreeg ik ook , mijn mobiele abbo loopt eind maart af en ik mocht al verlengen bij Vodafone maar wilde toch T-Mobile afwachten.
Enigste waar ik beetje om twijfel is dat ik 2 keer per jaar naar Turkije ga op vakantie en aangezien na juni 2017 alles uit de bundel gaat , gaat dit wel op voor Vodafone ( Turkije zit daar wel in het Europa pakket) maar bij T-Mobile niet.Dit scheelt me toch plm 60 euro per vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

pinda powerrr schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:08:
Ik heb vandaag ook de bovenstaande mail gekregen, maar dan stond er nog een kleine toevoeging in:

Een speciaal aanbod voor jou als Mobiel + Thuis klant
T-Mobile en Vodafone hebben voor jouw mobiele abonnement speciale afspraken gemaakt. Jij mag binnenkort, zonder verdere verplichtingen, overstappen naar een mobiel abonnement van T-Mobile. Ook al loopt je contract nog. Je hoeft nu nog niets te doen. T-Mobile zal je binnenkort benaderen met een mooie aanbieding.

Dat is frappant, ik heb die zin er namelijk niet in gehad. Ben echter wel klant van zowel thuis als mobiel bij VF.

Nu ging het met aansluiten van de extra's ook al niet helemaal lekker, iets met huisnummer toevoeging die ze niet goed kregen, ondanks dat dit meermaals is aangekaart 8)7.

Dan gaan we maar even een belletje wagen binnenkort O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0p
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-04 16:02
pinda powerrr schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:08:

...

Kan goed kloppen; ik neem nl. geen mobiele diensten van VF af. Wel maf vd situatie van pindapowerrr dan!

[ Voor 5% gewijzigd door Jo0p op 16-01-2017 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-07-2020
Jo0p schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:46:
...Wel maf vd situatie van pindapowerrr dan!
Zal dan eerder de situatie van Rubman zijn die maf is. 8) Zal je ook wel bedoelen? :) Die zegt namelijk:
'Dat is frappant, ik heb die zin er namelijk niet in gehad. Ben echter wel klant van zowel thuis als mobiel bij VF.'

[ Voor 25% gewijzigd door jeroenmuzikant op 16-01-2017 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

^^dit.
Ik ga vandaag even bellen/chatten met VF hierover want denk dat het ermee te maken heeft dat ze mijn vriendin al niet meer als klant hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

625164

Ik kreeg ook het mailtje. Het thuis gedeelte is mij om het even, maar ik wil wel graag van mijn overpriced mobiele abbo af. Dus dit komt goed uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Omdat mijn Vodafone Red-abonnement over twee weken afloopt, ga ik vanaf dan 10 euro per maand meer betalen voor mijn Vodafone Red. Alvast overstappen naar T-Mobile leek dus interessant. Maar daarvoor heb ik eerst bij T-Mobile nagevraagd of ik achter het net zou vissen bij de aankomende 'aanbieding'. En inderdaad was de mededeling: Als je nu op eigen initiatief al overstapt van Vodafone (mobiel) naar T-Mobile (mobiel), kom je niet in aanmerking voor de combinatie-aanbieding.

De klantenservice wist verder te vertellen dat het overstap-aanbod dat we 'de komende weken' gaan ontvangen een aanbieding met de T-Mobile Go-abonnementen ( https://www.t-mobile.nl/go-unlimited ) gaat betreffen.

Ik wacht dus nog even af :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:55
En de pret is weer voorbij, up en down zijn weer ongeveer 60/60...

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5975587946.png

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:45:
En de pret is weer voorbij, up en down zijn weer ongeveer 60/60...

[afbeelding]
De pret? Haalde je hogere snelheden dan beloofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rens-br schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:07:
[...]

De pret? Haalde je hogere snelheden dan beloofd?
Nog uit het Vodafone topic:

DaRk PoIsOn in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Ah de extreem hoge upload is inderdaad wel verdwenen. Maar hij haalt nog steeds 60/60 op een 50/50 abo. Ik haal 120/120 op een 100/100 abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Is/was/gaat T-Mobile/VF Thuis ook actief hun eigen hardware in de glasvezel PoP's plaatsen? Bij mij is maximaal 100/100 Mbps op glas mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pilovali schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:29:
Is/was/gaat T-Mobile/VF Thuis ook actief hun eigen hardware in de glasvezel PoP's plaatsen? Bij mij is maximaal 100/100 Mbps op glas mogelijk.
T-Mobile neemt in ieder geval alles over wat Vodafone in de PoP's had geplaatst, inclusief backbones etc..
Of ze dit gaan uitbreiden is natuurlijk koffiedik kijken. Vodafone had die plannen wel (soort van) maar die zijn waarschijnlijk direct on hold gezet toen ze eerste gesprekken met Ziggo/Liberty Global begonnen.

Dus hopelijk voor jou wel maar ik zou er niet op gokken. Je zit dus op een PoP met oudere KPN's switches. KPN vervangt deze niet zo snel in gebieden waar het niet zo rendabel lijkt (bijvoorbeeld kleine plaatsen) dus dan is de vraag of Vodafone/T-Mobile dat wel zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Barre73 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:56:
[...]

T-Mobile neemt in ieder geval alles over wat Vodafone in de PoP's had geplaatst, inclusief backbones etc..
Of ze dit gaan uitbreiden is natuurlijk koffiedik kijken. Vodafone had die plannen wel (soort van) maar die zijn waarschijnlijk direct on hold gezet toen ze eerste gesprekken met Ziggo/Liberty Global begonnen.

Dus hopelijk voor jou wel maar ik zou er niet op gokken. Je zit dus op een PoP met oudere KPN's switches. KPN vervangt deze niet zo snel in gebieden waar het niet zo rendabel lijkt (bijvoorbeeld kleine plaatsen) dus dan is de vraag of Vodafone/T-Mobile dat wel zou doen.
Ik woon in een klein dorpje bij de Duitse grens. ADSL is beschikbaar met max 4 Mbps, of Ziggo met max 500/40 Mbps.
Als KPN wilt concurrenten, dan moeten ze de boel upgraden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-04 18:08
Rubman schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:23:
[...]

Dat is frappant, ik heb die zin er namelijk niet in gehad. Ben echter wel klant van zowel thuis als mobiel bij VF.

Nu ging het met aansluiten van de extra's ook al niet helemaal lekker, iets met huisnummer toevoeging die ze niet goed kregen, ondanks dat dit meermaals is aangekaart 8)7.

Dan gaan we maar even een belletje wagen binnenkort O-)
Ik denk dat het verschil zit in hoe lang je abonnement nog loopt.
Is dat langer als 4 maanden dan val je erbuiten is dat korter kan men je een aanbod doen.

Als er in Juni dingen wijzigen dan kan ook Vodafone een land als Turkije uit de EU bundel/pakket gaan doen ivm geen afspraken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:52
Roos79 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:35:
[...]

Ik denk dat het verschil zit in hoe lang je abonnement nog loopt.
Is dat langer als 4 maanden dan val je erbuiten is dat korter kan men je een aanbod doen.

Als er in Juni dingen wijzigen dan kan ook Vodafone een land als Turkije uit de EU bundel/pakket gaan doen ivm geen afspraken oid.
Bij mij stond deze alinea er wel in. Mijn contract voor Vodafone thuis loopt nog 9 maanden, voor mobiel nog 19 maanden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Een kleine update met betrekking tot mijn post over de aanpassing van het Privacy Statement door T-Mobile Thuis waardoor T-Mobile het kijkgedrag gaat registreren.

Vandaag reactie gekregen en ze hebben mijn bezwaar volledig erkend. Inmiddels is het Privacy Statement weer terug naar de oude bewoording. Dus dat alleen On Demand diensten e.d. worden geregistreerd ten behoeve van de facturering.

In ieder geval complimenten dat ze dit serieus opgepakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Anoniem: 190429 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:29:
Een kleine update met betrekking tot mijn post over de aanpassing van het Privacy Statement door T-Mobile Thuis waardoor T-Mobile het kijkgedrag gaat registreren.

Vandaag reactie gekregen en ze hebben mijn bezwaar volledig erkend. Inmiddels is het Privacy Statement weer terug naar de oude bewoording. Dus dat alleen On Demand diensten e.d. worden geregistreerd ten behoeve van de facturering.

In ieder geval complimenten dat ze dit serieus opgepakt hebben.
Dat hebben ze erg netjes opgepakt dan :)

En de clausule was al een stuk duidelijker dan die van andere providers. Vergelijk dit bijvoorbeeld maar eens met het privacy regelement van Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Laatst online: 21-04 18:08
Hemmik schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:25:
[...]

Bij mij stond deze alinea er wel in. Mijn contract voor Vodafone thuis loopt nog 9 maanden, voor mobiel nog 19 maanden...
Dan denk dat je of je toestel in eens kan afbetalen of dat je deze terug moet geven aan Vodafone of dat T Mobile het abonnement overneemt.
De kans dat je het toestel zonder kosten kan gaan behouden is zeer klein gezien de regels betreft toestellen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Laatst online: 11:14
Ben al langere tijd T-Mobile klant voor mobiel. Voor thuis heb ik nu Telfort "oude propositie" dus met Amino M540. De Amino is eigendom. De vraag is nu: werkt deze Amino bij T-Mobile thuis?

Dus kan ik over naar T-Mobile Thuis en dan mijn oude Amino blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel kort: nee ;-)

Dat wordt niet toegestaan, maar je krijgt een Entone of Amino in bruikleen, dus zonder extra kosten.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 190429 op 19-01-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-04 02:26
ANdrode schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:26:
[...]

Dat hebben ze erg netjes opgepakt dan :)

En de clausule was al een stuk duidelijker dan die van andere providers. Vergelijk dit bijvoorbeeld maar eens met het privacy regelement van Ziggo
Vermoedelijk is intern de houdbaarheid getoetst aan het CBP-standpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231253

Meer mensen geen tv in postcode 2408? Krijg wel internet maar dat is alles, zowel radio als tv liggen eruit. Heb getest op twee entones met hetzelfde resultaat. Wil ik zenders op tv opnieuw instellen wordt ik geconfronteerd met Ziggo, bagger dus.

Inmiddels ook op twee tv's getest, krijg via Entone wel geluid op mijn receiver maar geen beeld en de melding dat er geen zenders zijn geïnstalleerd. Ook op een tweede tv hetzelfde resultaat. :(

Vanmorgen weer beeld zonder ingrijpen op de instellingen.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 231253 op 22-01-2017 11:54 . Reden: 2e alinea toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-04 20:08
Ik zit momenteel bij Ziggo, maar ben op zoek naar een goedkoper abonnement. Ik ben een eenpersoonshuishouden, appartement van 45m2 (allemaal gelijkvloers). Ik hoef geen tv, download niet veel, maar wil wel een stabiele internetverbinding. Zou dit iets voor mij kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-04 22:17
renskerenske schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:00:
Ik zit momenteel bij Ziggo, maar ben op zoek naar een goedkoper abonnement. Ik ben een eenpersoonshuishouden, appartement van 45m2 (allemaal gelijkvloers). Ik hoef geen tv, download niet veel, maar wil wel een stabiele internetverbinding. Zou dit iets voor mij kunnen zijn?
Ja hoor, ik heb met Vodafone T-Mobile Thuis altijd een stabiele internetverbinding gehad. Enige instabiliteit van de snelheid lag bij mij altijd aan het wifi-signaal. Bekabeld erg stabiel. Ik heb nu wel een andere router als access point aangesloten voor een 5GHz network. Er zitten gewoon te veel 2.4Ghz netwerken in dit appartementengebouw.

Ik heb de Draytek Vigor2132F als router/modem gekregen en die heeft dus geen 5Ghz, geen idee of ze nu een andere router aanbieden met 5GHz wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkaniac
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-04 22:47
Anoniem: 231253 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:14:
Meer mensen geen tv in postcode 2408? Krijg wel internet maar dat is alles, zowel radio als tv liggen eruit. Heb getest op twee entones met hetzelfde resultaat. Wil ik zenders op tv opnieuw instellen wordt ik geconfronteerd met Ziggo, bagger dus.

Inmiddels ook op twee tv's getest, krijg via Entone wel geluid op mijn receiver maar geen beeld en de melding dat er geen zenders zijn geïnstalleerd. Ook op een tweede tv hetzelfde resultaat. :(

Vanmorgen weer beeld zonder ingrijpen op de instellingen.
Dit klinkt alsof je niet de juiste source selecteert, heb je de hdmi kabel goed aangesloten en staat je TV op hdmi input? Aangezien je via je receiver wel geluid krijgt komt het signaal wel goed binnen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231253

Valkaniac schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:30:
[...]

Dit klinkt alsof je niet de juiste source selecteert, heb je de hdmi kabel goed aangesloten en staat je TV op hdmi input? Aangezien je via je receiver wel geluid krijgt komt het signaal wel goed binnen namelijk.
Ik had alles gecontroleerd en zelfs een tweede tv met eigen HDMI-kabel aangesloten maar met hetzelfde resultaat. Aansluitingen etc klopte en met je eens dat als geluid goed doorkomt dat beeld er ook moet zijn maar kan het niet verklaren want het werkt nu allemaal weer goed en ook de tweede tv werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:43
Bewindskantoor mail gedaan dat ik van mn leefgeld bij wil betalen zodat ik naar hogere snelheid kan want ook al ben ik alleen dan onder t motto beter iets teveel en omdat het kan!wel met bellen erbij anders geen korting

Er is me weleens gezegd vorig jaar door iemand van Vodafone dat 50 snel zat is voor 1p huishouden, maar nu we ssd hebben kan 500 ook prima aangezien 100 dan weer net te langzaam is in mijn optiek want haal nu soms 60 en aangezien er geen 200 is anders had ik dat gedaan. Zijn er hier die 100 hebben, maar hoger binnenkrijgen met usenet en zoja bij welke?

Mn beste maatje is ook alleen en heeft 150 mbit van Ziggo met tv, maar dat had ie dus al voor er glas kwam hier. Kan ik niet vergelijken want heeft ook iets meer in de maand als ik, maar het is dus niet gezegd dat je samen moet zijn voor hogere snelheid perse. Is wel logischer, maar naast mij hebben ze adsl met zn 3en en buurvrouw zei dat ze er niks mee doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Jeroentjuh82 op 22-01-2017 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Jeroentjuh82 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:33:
Bewindskantoor mail gedaan dat ik van mn leefgeld bij wil betalen zodat ik naar hogere snelheid kan want ook al ben ik alleen dan onder t motto beter iets teveel en omdat het kan!wel met bellen erbij anders geen korting

Er is me weleens gezegd vorig jaar door iemand van Vodafone dat 50 snel zat is voor 1p huishouden, maar nu we ssd hebben kan 500 ook prima aangezien 100 dan weer net te langzaam is in mijn optiek want haal nu soms 60 en aangezien er geen 200 is anders had ik dat gedaan. Zijn er hier die 100 hebben, maar hoger binnenkrijgen met usenet en zoja bij welke?

Mn beste maatje is ook alleen en heeft 150 mbit van Ziggo met tv, maar dat had ie dus al voor er glas kwam hier. Kan ik niet vergelijken want heeft ook iets meer in de maand als ik, maar het is dus niet gezegd dat je samen moet zijn voor hogere snelheid perse. Is wel logischer, maar naast mij hebben ze adsl met zn 3en en buurvrouw zei dat ze er niks mee doen.
Precies, zelfs 20 is meer dan genoeg voor de meeste huishoudens bij gemiddeld internetgedrag. Die snelheidsadviezen gekoppeld aan hoeveel mensen er in huis wonen slaan 'nergens' op (en dan is een studentenhuis waar iedereen loopt te downloaden niet een voorbeeld van gemiddeld).
Wat maakt het uit of je iets binnen 10 of 20 minuten gedownload hebt dat je zo graag sneller wilt? Ik denk dat ik nu met 20 ipv van 50 nog m'n ratio's op peil zou kunnen houden, die 50 upload was bijna nooit in de max ... (gebruik geen usenet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davee92
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-04 13:14
Goedeavond allen,

Heeft er iemand al echt concreet een aanbod gehad van T-mobile voor het overstappen met de mobiele abonnementen i.c.m. vodafone / tmobile thuis?

En geld dit aanbod alleen voor de hoofdcontractant, of ook voor de andere mobiele vodafone abonnementen op het zelfde adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:43
apis29 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:40:
[...]

Precies, zelfs 20 is meer dan genoeg voor de meeste huishoudens bij gemiddeld internetgedrag. Die snelheidsadviezen gekoppeld aan hoeveel mensen er in huis wonen slaan 'nergens' op (en dan is een studentenhuis waar iedereen loopt te downloaden niet een voorbeeld van gemiddeld).
Wat maakt het uit of je iets binnen 10 of 20 minuten gedownload hebt dat je zo graag sneller wilt? Ik denk dat ik nu met 20 ipv van 50 nog m'n ratio's op peil zou kunnen houden, die 50 upload was bijna nooit in de max ... (gebruik geen usenet).
Ik wil dat omdat het kan :) mn kameraad vroeg ik straks waarom hij niet naar beneden wil gaan qua snelheid, maar hij wist niet dat ie dan ruim 100 mbit naar beneden gaat tot ik t zei en dat was m ook TE dus ik bedoel maar dat het niet onlogisch is dat ik naar hoger wil

Ik ken een jongen in Arnhem, die heeft nu 200 mbit voor zich alleen omdat ie eerst samen was en als hij nu naar beneden gaat zou die duurder uit zijn bij Ziggo.
Pagina: 1 2 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie