Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:45

Thuis is opgericht in 2011 door Vodafone. Vodafone Thuis biedt internet, telefonie en TV diensten aan op de glasvezel en DSL lijn. Ze zijn begonnen om dit aan te bieden in 10 Nederlandse gemeente, maar later is dit uitgebreid naar bijna alle gemeentes in Nederland.

In februari 2016 maakte Vodafone en Ziggo bekend samen verder te willen gaan onder een joint venture. In augustus keurde Europese Commissie de fusie goed onder één voorwaarde, Vodafone moest zijn Thuis diensten afstoten. In november werd er een overeenstemming bereikt tussen Vodafone en T-Mobile om de Thuis diensten over te nemen. Vanaf februari 2017 zullen alle diensten overgaan op T-Mobile, voor huidige klanten veranderd er vooralsnog niks.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Glasvezel aanbod en techniek van T-Mobile Thuis.

Terug naar Inhoudsopgave

T-Mobile Thuis biedt Internet, Bellen en TV aan, dat wil zeggen dat de diensten los of met elkaar kunnen worden afgesloten. Er worden verschillende snelheden aangeboden, op zowel glasvezel als DSL. Het basis TV pakket heeft meer dan 60 TV zenders, waarvan 30 in HD kwaliteit en worden er daarnaast nog allerlei themapakketten aangeboden. Voor telefonie biedt T-Mobile een 2e telefoonlijn en 'onbeperkt' bellen naar vaste en mobiele nummers aan.

Voor een overzicht van alle aangeboden diensten kan er gekeken worden op de website van T-Mobile.

T-Mobile biedt haar diensten aan op zowel Glasvezel als DSL. De snelheden op beide netwerken zijn verschillend. Zo worden er op Glasvezel snelheden van 50 tot 1Gbit/s aangeboden en op DSL van 20 tot 100 Mbit/s. De snelheden op DSL zijn niet symmetrisch, op Glasvezel zijn ze dat wel.

T-Mobile heeft in sommige gemeentes eigen apparatuur in de POP hangen (ODF gebieden), waardoor ze aangepaste snelheden kunnen bieden en korting kunnen geven. Op plekken waar ze hun eigen apparatuur hebben hangen is 1Gbit/s beschikbaar voor €40,-. In de WBA gebieden is de maximale snelheid 100Mbit/s en is dat kost €35,-.

Om te zien welke gebieden ODF en WBA zijn, kan de postcodecheck geraadpleegd worden of gekeken naar dit kaartje.

SnelheidPrijs (WBA)Prijs (ODF)
50 Mbit/s€30,-€30,-
100 Mbit/s€35,-€35,-
200 Mbit/s--
500 Mbit/s--
1Gbit/s-€40,-

Het standaard televisiepakket kost 15 euro in de maand en daarvoor biedt T-Mobile meer dan 60 zenders, waarvan 30 in HD aan. Voor het meest recente overzicht van de televisiezenders kan er gekeken worden op de website. De bitrate van de TV-zenders heeft @d-vine opgesomd. Verder kan er overal TV gekeken worden via TV Anywhere, te benaderen via de browser en als app voor iOS en Android. Hiermee is het mogelijk om 10 dagen programma gemist te kijken voor NPO 1, NPO 2, NPO 3, SBS6, Net5 en Veronica, Fox Sport 1 Eredivisie en Begin gemist op 25 zenders.

Standaard biedt het pakket één Interactieve TV Box, voor €5,- extra per maand kunnen er tot 4 boxen bijgekocht worden. De prijzen staan hieronder opgesomd.

Wat?Prijs
Standaard€15,-
Extra Box€5,-

Daarnaast biedt T-Mobile ook nog verschillende thema pakketten aan, deze staan hieronder genoemd:
PakketPrijsZenders
Kids & Music€3,75Nickelodeon Junior, Nick Toons, Pebble TV, JimJam, Duck TV, BoomerangTV, BabyTV, MTV Brand New, MTV Music 24, SLAM!TV, I-Concerts, TV Oranje, SchlagerTV, Stingray Lite TV, 192TV, Vh2, Vh2 Classic, DjazzTV, Trace Urban, BravaNL, Mezzo
Entertainment€3,75Comedy Central Family, Comedy Central Extra, RTL Lounge, NPO 101, E! Entertainment, LUXE.tv, CBS Reality, Luxe TV HD, OUT TV, GINX, American Movie Classics, RTL Crime, Family 7, Brazzers TV Europe, Secret Circle
Infotainment€3,75Discovery World, Discovery Science, National Geographic Wild, Crime & Investigation Network, Motorsport TV, Al Jazeera (English), NPO Nieuws, NPO Politiek, Travel Channel, Horse Country TV, ONS, NPO Cultura
Internationaal€3,75CBBC, BBC Four, BBC Entertainment, CBeebies, CNBC Europe, CNN Turk, ARTE, NDR, ProSieben, Sat.1, RTL Television, Kika, Tagesschau24, 3SAT, EinsFestival, TVE, RAI Uno, Antena3, Mediaset Italia, 2M Maroc

Als laatste biedt T-Mobile ook nog een aantal premium zenders aan:
PakketPrijsInformatie
Fox Sports Eredivisie€7,502 extra Eredivisie kanalen, inclusief Fox Sport Go
Fox Sports Compleet€12,50FOX Sports Compleet met 5 sportkanalen, inclusief Fox Sport Go
Film 1€15,-4 reclamevrije zenders en on demand
Ziggo Sport Totaal€15,-6 kanalen met de favoriete wedstrijden en sporthelden
Erotiek pakket€10,-Penthouse, Meiden van Holland Hard; Dusk!, Dorcel TV en Passie XXX

Deze extra pakketten en premium zenders hoeven niet voor elke Interactieve TV Box aangeschaft te worden.

T-Mobile biedt ook telefonie aan voor €2,50. Een tweede telefoonlijn kost €5,- pm. Voor €10,- kan er onbeperkt gebeld worden naar vaste nummers en voor €5,- meer ook naar mobiele nummers.

De beltarieven kunnen gevonden worden op de website van T-Mobile.

Installatie kost bij T-Mobile eenmalig €37,50, bij een alles-in-één pakket is het gratis.

Daarnaast krijg je bij T-Mobile de eerste 6 maanden korting wanneer er een alles-in-een pakket afgesloten wordt, het is daardoor goedkoper om een alles-in-één af te sluiten en na 6 maanden de diensten op te zeggen die je niet nodig hebt. Tevens is het mogelijk om een cashback van ~€30,- tot ~€70,- aan te vragen via Cashback XXL.

Het abonnement kan elke maand naar boven en naar beneden worden aangepast, zo kan bijvoorbeeld de zenderpakketten, TV of telefonie helemaal aan-of uitgezet worden. Internet blijft altijd beschikbaar, al kan wel elke maand de snelheid worden aangepast.

In oktober 2019 heeft T-Mobile zijn 'Uit en Thuis' abonnementen geïntroduceerd, hiermee krijg je korting wanneer je thuis en mobiele abonnementen combineert. Combineer je bijvoorbeeld een Unlimited mobiel met een Thuis abonnement (voor internet), dan kosten beide abonnement slechts € 25,- per stuk. Bovendien krijg je het snelst beschikbare internet op T-Mobile Thuis! Heb je een GO abonnement met beperkte minuten/data, dan ontvang je € 2,50 korting op je mobiele en € 5,- korting op je Thuis rekening. Daarnaast krijg je nog afhankelijk van je mobiele abonnement 500 MB of twee GB extra data.

De aanbiedingen die te vinden zijn op de website van T-Mobile gelden alleen voor nieuwe klanten. Wanneer bestaande klanten willen verlengen zijn er andere aanbiedingen. De meeste klanten krijgen een aanbod voor 20% korting op het internet de eerste 6 maanden. Het heeft dus geen zin om weer een alles-in-een te nemen, de korting blijft hetzelfde. Verlengen kan al na 9 maanden, waardoor je dus effectief maar 3 maanden per jaar de volle mep betaald. Verlengen kan alleen telefonisch door te bellen naar 0800-0092.

Terug naar Inhoudsopgave

Bij een glasvezel verbinding krijg je sinds april 2019 de Zyxel VMG8825-T50 in combinatie met een T-Mobile Media Converter (CTS CVT-3002-PLUS-DR SERIES), dat is de vervanger van de Huawei HG659 en pricewatch: DrayTek Vigor 2132FVn Gigabit Router. De Zyxel is een dual band router en kans dus overweg met 2,4GHz en 5Ghz netwerken. De snelheden zijn respectievelijk 450Mbps en 1733 Mbps en heeft ondersteuning voor 4x4 MIMO.

Verder ondersteund het toestel, in tegenstelling tot zijn voorgangers, Any Port Any Service. Dat wil zeggen dat elke ethernet poort gebruikt kan worden voor zowel internet als TV. Hierdoor is het niet langer nodig om te werken met losse VLANS en is het dus ook niet nodig om twee losse kabels te gebruiken.

Zyxel VMG8825-T50 (v.a. mei 2019)
Huawei HG659 (v.a. september 2018)
DrayTek Vigor 2132FVn (voor september 2018)

Meer informatie over de router is te vinden op de website van T-Mobile.

Wanneer de wifi-verbinding te wensen overlaat, kan T-Mobile langskomen voor 'Wifi Service'. Een monteur zal dat wat testen verrichten en eventueel een extra 'repeater' plaatsen. De repeater die ze leveren is de AVM FRITZ!WLAN 1750E en deze kan ook ingesteld worden als Access Point.

Er twee verschillende boxen beschikbaar. De Amino Aria 610x, die de Entone Kamai 500 vervangt, wordt standaard geleverd en de Entone Amulet 515 wordt gebruikt voor opnemen en pauzeren.

https://tweakers.net/ext/f/jBNx2czyKKl39q2d04avuXPZ/full.png
Amino Aria 610x
Entone Amulet 515

Informatie over de verschillende TV boxen kan teruggevonden worden op de website van T-Mobile.

Het is niet mogelijk om de DrayTek of de Huawei in te stellen als bridge. Wanneer je de DrayTek wilt vervangen, dient speciale apparatuur aangeschaft te worden met een SFP poort of gebruik te maken van een media converter. Bij de Huawei wordt een media converter meegeleverd en kan elke router met VLAN ondersteuning aangesloten woden. Het is echter niet mogelijk om telefonie te gebruiken met eigen hardware.

VLANS
T-Mobile maakt gebruikt van VLANS om het internet, IPTV en management te scheiden. @LordSpud heeft die in een post op een rijtje gezet.

Mediaconverter
Een Mediaconverter zet het glasvezel signaal om naar een UTP 'signaal', waardoor er ineens een 'normale' router zonder SFP poort gebruikt kan worden. Vanaf september 2018 wordt zo'n media converter meegeleverd, maar daarvoor kun je er zelf een aanschaffen. KPN maakt standaard gebruik van een Mediaconverter (NT), wanneer je deze al een hebt, kan je aan de monteur vragen of je hem mag houden of je kan er eentje kopen via Marktplaats. @Barre73 heeft in een post uitgelegd welke NT er nodig is voor welke FTU.

In het topic wordt ook vaak de TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L aangeraden. Deze ondersteund alleen 1Gbit/s en werkt dus niet op aansluitingen die fysiek 100Mbit/s zijn. @Bart_Smith heeft deze gebruikt in combinatie met een Asus router. @Da_maniaC heeft deze gebruikt met een eigen DrayTek router. Op het forum van T-Mobile staat een guide voor de TP-Link Archer C7, meer tips daarover staan in het topic van @Rednas_N.

Sinds kort is er van de Converter ook een versie 4 en die wordt een stuk minder warm.

Ubiquiti
Ubiquiti is een populair merk onder Tweakers en wordt dan ook veel gebruikt. @PL3X4N heeft een EdgeRouter X SFP gebruikt en @d-vine heeft Unifi USG en Switch gebruikt @rens-br heeft gebruik gemaakt van een Unifi USG en Mediaconverter. @Bjarn heeft gebruik gemaakt van een USG, hierbij heef hij echter de Zyxel gehouden om gebruik te maken van telefonie.

Mikrotik
@Mattie112 heeft een Mikrotik CRS109-8G-1S-2HnD-IN gebruikt om dit voor elkaar te krijgen.

Managed Switches
Met managed switches is het mogelijk om IPTV en Internet te bundelen, dit is handig wanneer er maar één kabel naar de TV ligt. In het topic wordt vaak de product: TP-Link TL-SG10xE aangeraden. Het werkt echter prima met andere switches, zolang IGMP maar uit te zetten is, anders is er geen beeld. (bedankt @Oldtimee). Verder kan het stappenplan van @incomer gebruikt worden of het topic van @Leoon..

Overig
Het is natuurlijk ook mogelijk om pfSense te gebruiken, hiervoor heeft @ZFLaSH een topic gemaakt.

Terug naar Inhoudsopgave

Alle prijzen genoemd in deze OP zijn aan veranderingen onderhevig, helaas is het voor ons niet mogelijk om de prijzen real-time aan te passen. Verder zijn al deze prijzen gebaseerd op het standaard tarief, zonder eventuele kortingen. Kijk voor de meest actuele prijs altijd even op de website van T-Mobile Thuis. Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.011-01-2017Topic aangemaakt
V1.115-02-2017Topic aangepast door overgang naar T-Mobile
V2.016-02-2017DSL afgesplitst
V2.123-06-2017Toevoegingen aan Hardware
V2.201-09-201720Mbit/s abonnement verwijderd, aangezien dat geschrapt is.
V2.309-10-2017Stuk over combineren Vast en Mobiel toegevoegd en hoofdstuk gevolgen overname verwijderd.
V2.410-01-2018750Mbit/s optie toegevoegd
V2.529-01-2018Extra info mediaconverter toegevoegd
V2.621-03-2018Informatie nieuwe TV-box toegevoegd
V2.726-04-2018200Mbit/s abonnement toegevoegd
V2.812-06-2018Nieuwe informatie over combineren Mobiel + Thuis toegevoegd
V3.023-08-2018Layout eigen hardware gebruiken aangepast
V3.107-09-2018Informatie Huawei toegevoegd
V3.220-09-2018Informatie CTS CVT-3002-PLUS-DR SERIES toegevoegd
V3.330-04-2019Tekst aangepast en hoofdstuk verlengen toegevoegd
V3.414-05-2019Informatie Zyxel VMG8825-T50 toegevoegd
V3.529-10-2019Prijzen aangepast aan nieuws: T-Mobile biedt combipakket van 1Gbit/s-internet en onbeperkt mobiel i...

Terug naar Inhoudsopgave

rens-br wijzigde deze reactie 29-10-2019 12:19 (255%)

• Pepper92
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19:12
Officieel is Vodafone Thuis natuurlijk al gewoon overgenomen, en er is ook al bekend dat T-mobile de naam 'thuis' ook overneemt. Vanaf half februari worden de pakketten ook echt vanaf de T-mobile site verkocht. De 'verbindingsserver' en ook de rekening zijn al over op de naam T-Mobile.

Maar inderdaad nog geen schrijven ontvangen. (Er moest een nieuw topic aangemaakt worden op verzoek van een mod vanwege de lengte van het vorige topic).

Prima topicstart!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:16

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Nette topicstart!

Vraag mij wel af of ze nog kortingen o.i.d. gaan hanteren. Ik kom bij Vodafone door de kortingen namelijk goedkoper uit met internet + TV dan de prijzen uit de topicstart. Na de kortingsperiode zijn de prijzen gelijk aan die uit de topicstart zie ik. Misschien gaat T-Mobile ook nog wel kortingen hanteren voor nieuwe klanten. Maar als je op safe wilt spelen en voordelig uit wilt zijn kun je het op dit moment beter nog via Vodafone aanvragen denk ik. Vergeet dan ook de cashback niet.

ThinkPad wijzigde deze reactie 12-01-2017 09:11 (95%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• rens-br
quote:
LordSinclair schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:56:
Ik heb nog geen schrijven ontvangen dat de naam veranderd is en het bedrijf achter mijn verbinding. Hebben andere dat al wel ontvangen of loopt dit topic gewoon voor qua naamgeving?
De naam is officieel nog niet gewijzigd, maar dit zal wel gebeuren vanaf komende maand. Het topic loopt dus met betrekking tot naamgeving iets voor. Dit heb ik gedaan om niet twee keer een volledig topic te moeten herschrijven.
quote:
ThinkPad schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:06:
Vraag mij wel af of ze nog kortingen o.i.d. gaan hanteren. Ik kom bij Vodafone door de kortingen namelijk goedkoper uit met internet + TV dan de prijzen uit de topicstart. Na het eerste jaar zijn de prijzen gelijk aan die van Vodafone en misschien gaat T-Mobile ook nog wel kortingen hanteren voor nieuwe klanten. Maar als je op safe wilt spelen kun je het op dit moment beter nog via Vodafone aanvragen denk ik.
De prijzen uit de topicstart, zijn zoals genoemd de prijzen zonder kortingen, aangezien die nog wel eens willen wijzigen:
quote:
Alle prijzen genoemd in deze OP zijn aan veranderingen onderhevig, helaas is het voor ons niet mogelijk om de prijzen real-time aan te passen. Verder zijn al deze prijzen gebaseerd op het standaard tarief, zonder eventuele kortingen.
Momenteel krijg je bij Vodafone / T-Mobile 10 euro korting voor 6 maanden bij Internet + TV en 20 euro korting bij Internet + TV + Telefonie. Aangezien Telefonie maar 2,50 in de maand kost is het eigenlijk altijd voordeliger die er gewoon bij te nemen en de telefonie uit te zetten na 6 maanden.
quote:
Vergeet dan ook de cashback niet.
Bedankt! Die was ik inderdaad nog vergeten toe te voegen aan de OP.

Overigens bedankt voor de complimenten!

rens-br wijzigde deze reactie 12-01-2017 09:15 (4%)

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 19:30
quote:
rens-br schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:22:
[...]

Er waren mensen die Vodafone hadden gebeld om korting af te dwingen, aangezien de nieuwe klanten behoorlijke kortingen krijgen en huidige klanten helemaal niks. Ze hadden geloof ik 10 euro kunnen afdingen.
Daarom, dat is de moeite niet echt waard (en mogelijk binden ze je vast aan een nieuw jaarcontract?). Als het aan mij lag waren wij ook al lang en breed overgestapt naar een andere provider (niet dat ik ontevreden ben over Vodafone / T-Mobile thuis maar hier en daar zijn er puntjes die andere providers naar mijn mening beter doen / beter bij mijn wensen passen), maar helaas gaat mijn vader thuis over dit soort dingen. Scheelt dat ik andere familieleden wel de overstap heb kunnen laten maken ;)

Mooie topicstart overigens.

robcoenen wijzigde deze reactie 12-01-2017 09:26 (3%)

• ThinkPad

ThinkPad

L460

quote:
robcoenen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:17:
[...]
Ik betwijfel of wij een aanbod krijgen van T-Mobile, gezien het feit dat er niets veranderd.
'Krijgen' sowieso niet, je moet bij de meeste providers opbellen en dreigen met dat je gaat overstappen. Vaak wordt de kortings-portefeuille dan pas geopend ;)

• rens-br
quote:
Pepper92 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:40:
[...]
Hoe kom je op zo een hoog bedrag dan, meer Mbit? Dat vind ik dus het voordeel van Vodafone Thuis: de goedkoopste variant is ook daadwerkelijk goedkoper dan eigenlijk alle glasvezel-concurrenten, zelfs zonder korting. De goedkoopste variant van KPN is €47,50 per maand, en daar zit Spotify nou net weer niet bij.
Dat moet je niet aan mij vragen ;) Ik heb alleen de korting berekend, maar hier staat zijn berekening: robcoenen in "[T-Mobile Thuis] Ervaringen & Discussie".

Ik vind dat inderdaad ook het voordeel, op onze vereniging hebben we nu 50/50 glasvezel voor €32,50 in de maand, goedkoper kon ik het echt nergens vinden.

Thuis heb ik nu 100/100Mbit + TV voor 50 euro p/m.
quote:
robcoenen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:58:
[...]
Komen van de oude Vodafone Thuis propositie dus 1x Amino A540 (met HDD) / 2x Amino A140 (zonder HDD). Afgelopen week wilde ik bijv. 'Jeuk' terug kijken via NPO Gemist. De Chromecast zat niet in de tv, dus via de ontvanger gekeken. Duurde zeker 3 minuten voordat ik was waar ik moest zijn. Druk ik 2x op het pijltje omlaag om door de programma's te bladeren dan gaat de ontvanger 10 programma's verder.
Dat verklaard veel. De oude ontvangers zijn dan waarschijnlijk gewoon heel erg traag. Waarschijnlijk kun je bij het afsluiten van een nieuw contract ook afdwingen om nieuwe apparatuur te krijgen of werken deze boxen nog via DVB-C?

Momenteel worden namelijk de boxen aangeboden die in de OP staan, ik heb de versie zonder HDD (de Entone Kamai 500) en die werkt echt subliem. Interface reageert soepel, Begin Gemist en Uitzending Gemist werkt gewoon vlug en snel. Het enige is dat het zappen niet snel is, (Ben 'Analoog zappen' gewend) maar daar hebben alle Digitale TV boxen last van.

Overigens als je al een Chromecast in de TV hebt zitten, kan je ook de TV box weg doen. Je kan via TV Anywhere namelijk een stream naar de Chromecast sturen, waardoor je gewoon TV kan kijken.

rens-br wijzigde deze reactie 12-01-2017 10:09 (46%)

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Drie jaar geleden ben ik begonnen met Vodafone Thuis 200/200. Later gedowngraded naar 100/100, en over twee weken ben ik een half jaar geleden verhuisd naar een "Vodafone postcodegebied", wat weer vijf euro korting per maand oplevert.

Omdat een verhuizing geldt als opzegging en nieuwe aansluiting, geniet ik tot over twee weken nog van het pakketvoordeel telefonie+televisie+internet voor € 32,50 per maand die nieuwe abonnees het eerste half jaar krijgen.

Dit weekend ga ik telefonie en televisie uitzetten voor vanaf volgende maand, zodat ik voortaan voor 35 euro per maand op 100/100 internet-only zit. Zo te zien blijft bij T-Mobile die prijs gelijk. d:)b

CodeCaster wijzigde deze reactie 12-01-2017 10:18 (3%)

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

quote:
rens-br schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:05:
[...]

Dat verklaard veel. De oude ontvangers zijn dan waarschijnlijk gewoon heel erg traag. Waarschijnlijk kun je bij het afsluiten van een nieuw contract ook afdwingen om nieuwe apparatuur te krijgen of werken deze boxen nog via DVB-C?

Overigens als je al een Chromecast in de TV hebt zitten, kan je ook de TV box weg doen. Je kan via TV Anywhere namelijk een stream naar de Chromecast sturen, waardoor je gewoon TV kan kijken.
ITV boxen werken nooit met DVB-C. Ook nooit gedaan. Is wel gewoon IPTV (en destijds zelfs heel goed) maar de Amino's blijken niet echt voldoende rekenkracht/capaciteit te hebben voor het Glasoperator/Vodafone platform.

Overigens had ik tot anderhalf jaar geleden zowel de Kamei als de AMulet (dus de versie zonder HDD en de versie met HDD), Die zonder HDD was tergend traag met vertragingen van 5 tot 10 seconden tussen het indrukken van de knop en het reageren. Dat verbeterde pas na enkele minuten. Alsof de decoder moest opstarten zoals een windowscomputer... De decoder met HDD was juist wel direct snel.

Als je via TV Anywhere op de Chromecast kijkt heb je toch niet al je zenders? Toch maar 23 zenders?

• CasaDude
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 28-11 13:12
Is geen domme vraag , aangezien de glasvezel gelijk in de modem/router gestoken word heb je maar 1 stopcontact nodig.

• rens-br
quote:
Pilovali schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:24:
Misschien een domme vraag, maar hoeveel stopcontacten heb je nodig voor glasvezel?
Als ik me niet vergis halen ze de NTU leeg en trekken ze alleen een kabel door naar de Draytek. Eén stopcontact is in ieder geval genoeg.
quote:
PS. Kan ik die vraag beter hier of in het Vodafone topic stellen?
Vodafone topic is gesloten, aangezien die over het limiet heen zat en alles toch over gaat naar T-Mobile
quote:
thegreenhunter schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:36:
[...]
Soms zijn ze wat makkelijker. Na "het" telefoontje kreeg ik 3 x €52.50 gratis + een v10 modem.
V10 modem hadden we al een keer gekregen. En €52,50 x 3 was niet realistisch. Ik geloof dat we met ons oude abonnement iets van 25 of 30 euro betaalde. (Was nog ADSL)
quote:
thegreenhunter schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:39:
[...]
Is dat per provider anders dan? Bij Telfort heeft het "glasvezelkastje" (ZXHN F3100 Media convertor), stroom nodig, evenals de Experia.
Dat 'Media Converten' gebeurd dus in de Draytek en daar is dus geen losse unit voor nodig.

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 19:30
quote:
Pepper92 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:40:
[...]

Hoe kom je op zo een hoog bedrag dan, meer Mbit? Dat vind ik dus het voordeel van Vodafone Thuis: de goedkoopste variant is ook daadwerkelijk goedkoper dan eigenlijk alle glasvezel-concurrenten, zelfs zonder korting. De goedkoopste variant van KPN is €47,50 per maand, en daar zit Spotify nou net weer niet bij.
Vodafone / KPN.
quote:
rens-br schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:05:
[...]

Dat verklaard veel. De oude ontvangers zijn dan waarschijnlijk gewoon heel erg traag.

Momenteel worden namelijk de boxen aangeboden die in de OP staan, ik heb de versie zonder HDD (de Entone Kamai 500) en die werkt echt subliem. Interface reageert soepel, Begin Gemist en Uitzending Gemist werkt gewoon vlug en snel.
Zojuist maar eens een berichtje gestuurd naar de klantenservice of de Amino's om te ruilen zijn voor een Entone of hoe dit zit.

EDIT: Het kan i.i.g. niet gelijktijdig ;-)
quote:
rens-br schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:00:
[...]

Merk daar eerlijk gezegd weinig van. De TV Anywhere app werkt hier echt meer dan prima. Hoe ervaar je deze instabiliteit?
Merk dat de app er vrij vaak uitklapt (iOS 10) en dat de streams er regelmatig uitklappen op de tv. Even de stream opnieuw aanzetten verhelpt de boel dan. App krijgt ook maar 1,5 sterren in de App Store (iOS) en de app is nog niet bijgewerkt met iOS10 ondersteuning (niet dat dit direct nodig is). 2 updates het afgelopen 1,5 jaar (1 oktober 2015 / 9 februari 2016).

robcoenen wijzigde deze reactie 12-01-2017 11:38 (3%)
Reden: Informatie over tv-ontvangers toegevoegd

quote:
CasaDude schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:38:
Vanaf het NTU ( die geen stroom nodig heeft) word de kabel verbonden met de Draytek.
NTU is niet de goede term. De NT(U) is het actieve apparaat op stroom in dit geval dus de Draytek.
De passieve aansluiting aan de muur die door Reggefiber is geplaatst heet de FTU.
In het geval van Telfort plaatst men een NT (daar alleen een mediaconverter) op die FTU en vanaf daar met UTP naar de router (Experiabox).
Vodafone combineert die twee apparaten ineen door een glaskabeltje direct op de glasconnector van de FTU te klikken en dat glaskabeltje in de Draytek te klikken. Dus de glasverbinding wordt gewoon verlengd tot naar de Draytek die dan als NT en als router functioneert.

Voordeel voor Vodafone/T-Mobile is dat ze nergens rekening hoeven te houden met het type FTU (want er zijn 4 types gemonteerd in Nederland de laatste 10 jaar) want op elke FTU kunnen ze die glaskabel klikken.
Nadeel voor de klant is dat de NT/Router altijd vlak bij de FTU moet hangen. En dat is vaak niet de beste plek in het huis voor Wifi of kabelroutes.

De Telfort oplossing is voor een klant veel fijner want je kan de NT er op laten klikken en dan met elke UTP kabel de Experiabox aansluiten. Dat kan dus ook een UTP kabel zijn die je naar de woonkamer legt zodat je Wifi beter werkt en je TV en zo makkelijker kan aansluiten. Dat leggen van een glasvezelpatchkabel naar de woonkamer zie ik niet snel gebeuren thuis..

Nadeel voor Telfort is weer dat ze 4 verschillende types NT moeten bijhouden in de logistiek en ook de goede moeten verzenden (aan de hand van de Reggefiber database).

• ThinkPad

ThinkPad

L460

Het omzetten van het optische signaal op de glasvezel naar een elektrisch signaal gebeurt (in de Draytek) met een zgn. 'SFP-module'.

Voordeel daarvan is dat je geen actieve NTU nodig hebt die ook nog eens stroom verbruikt. De SFP kun je ook in een Ubiquiti of Mikrotik duwen (alleen de wat meer geavanceerde modellen). Kwestie van de VLAN's uit elkaar trekken en nog wat instellingen en je hebt de boel draaien met eigen hardware. Kan via die actieve NTU ook wel door de RJ45 in een eigen router/switch te stoppen, maar in dit geval scheelt het één apparaat. Nadeel is inderdaad dat je router/switch dan wel dichtbij de FTU moet staat.

ThinkPad wijzigde deze reactie 12-01-2017 12:05 (66%)

quote:
ThinkPad schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:58:
Het omzetten van het optische signaal op de glasvezel naar een elektrisch signaal gebeurt (in de Draytek) met een zgn. 'SFP-module'.

Voordeel daarvan is dat je geen actieve NTU nodig hebt die ook nog eens stroom verbruikt. De SFP kun je ook in een Ubiquiti of Mikrotik duwen (alleen de wat meer geavanceerde modellen). Kwestie van de VLAN's uit elkaar trekken en nog wat instellingen en je hebt de boel draaien met eigen hardware. Kan via die actieve NTU ook wel door de RJ45 in een eigen router/switch te stoppen, maar in dit geval scheelt het één apparaat. Nadeel is inderdaad dat je router/switch dan wel dichtbij de FTU moet staat.
En wat enkele mensen ook wel doen is zelf een mediaconverter kopen voor een paar tientjes en die vlak bij de FTU zetten. Daar steek je de glaspatchkabel in en vanaf daar gewoon weer verder met 1 UTP kabel naar een router. Die router kan dan volgens mij ook wel de Draytek blijven maar dat heb ik eigenlijk nog niet gehoord. Tweakers die dat proberen pakken ook meteen een eigen router met VLAN ondersteuning.

Fritzbox 5490 zou misschien ook wel moeten kunnen aangezien die ook een SFP module heeft. Ken alleen de VLAN ondersteuning niet.
quote:
Barre73 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:12:
[...]

En wat enkele mensen ook wel doen is zelf een mediaconverter kopen voor een paar tientjes en die vlak bij de FTU zetten. Daar steek je de glaspatchkabel in en vanaf daar gewoon weer verder met 1 UTP kabel naar een router. Die router kan dan volgens mij ook wel de Draytek blijven maar dat heb ik eigenlijk nog niet gehoord. Tweakers die dat proberen pakken ook meteen een eigen router met VLAN ondersteuning.

Fritzbox 5490 zou misschien ook wel moeten kunnen aangezien die ook een SFP module heeft. Ken alleen de VLAN ondersteuning niet.
De 5490 heeft een SC/PC aansluiting :)
https://nl.avm.de/product...5490/technische-gegevens/

VLAN ondersteuning is volledig aanwezig, evenals ondersteuning voor zowel 'bridged' IPTV als ook 'routed' IPTV (met een IGMP proxy). Naast XS4ALL is inmiddels ook Tweak (officieel nog in testfase, onoficeel ook al bij nieuwe klanten) op deze overgestapt.

• captain007
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 12-12 15:17
quote:
Barre73 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:45:
[...]

Voordeel voor Vodafone/T-Mobile is dat ze nergens rekening hoeven te houden met het type FTU (want er zijn 4 types gemonteerd in Nederland de laatste 10 jaar) want op elke FTU kunnen ze die glaskabel klikken.
Nadeel voor de klant is dat de NT/Router altijd vlak bij de FTU moet hangen. En dat is vaak niet de beste plek in het huis voor Wifi of kabelroutes.
Een ander nadeel blijf ik vinden is dat de TV via een gescheiden UTP aansluiting binnenshuis wordt gedistribueerd vanaf de Draytek. Bij KPN/Telfort heb je daar geen last meer van. Aan de andere kant heb ik het zelf zo flexibel gemaakt in mijn huis door een patchkast te monteren zodat ik zelf het TV signaal wel kan doorpatchen naar de juiste poort bij de TV. Maar voor de normale man/vrouw is dat natuurlijk not done.

Ik neem aan dat men dan als de naam van de dienst officieel gaat veranderen dat er dan ook wel weer een firmware update voor de IPTV boxen komt, zodat alle Vodafone logo's eruit gesloopt zijn.

• Fred_M
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15-03-2018
Ik heb inmiddels mijn abonnement bij Vodafone Thuis/T-Mobile Thuis opgezegd vanwege de aanzienlijke verandering van het privacy statement bij T-Mobile. Hierdoor gaat bij T-Mobile je kijkgedrag geregistreerd worden. In het oude Vodafone topic heb ik daar nog een post aan gewijd: Fred_M in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

Op zoek naar een nieuwe provider ;-)

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 10:39

pinda powerrr

Slow down...

Verkapte tvp...

Aangezien ik nu best tevreden met VF Thuis, zal ik niet snel gaan switchen naar een ander, denk ik. Ook de nieuwe mobiele abbo's van T-Mobile beginnen nu wel heel erg interessant te worden, dus na 10+ jaar bij VF, ga ik waarschijnlijk ook mobiel switchen.

Waar ik misschien overheen gelezen heb, komen er weer van die mooie combi voordelen? Nu heb ik een hele rits aan extra zenders + 3GB extra op mobiel, dat is toch wel leuk, dat maakte voor mij ook uit in mijn keuze voor VF Thuis destijds.

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• rens-br
quote:
[b]pinda powerrr schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:45:
Waar ik misschien overheen gelezen heb, komen er weer van die mooie combi voordelen? Nu heb ik een hele rits aan extra zenders + 3GB extra op mobiel, dat is toch wel leuk, dat maakte voor mij ook uit in mijn keuze voor VF Thuis destijds.
Deze informatie staat vermeld op de website van T-Mobile:
quote:
Op dit moment ontvang ik gratis extra mobiele data (Mobiel + Thuis Voordeel). Blijf ik deze ontvangen?

Ja. Je Mobiel + Thuis Voordeel in de vorm van een extra data pakket blijft zoals het is zolang je een daarvoor in aanmerking komend Vodafone mobiel abonnement hebt.
quote:
Ik heb een T-Mobile mobiel abonnement. Komt het er nog extra voordeel voor de klanten die zowel een mobiel als een Thuis abonnement hebben?

Op dit moment is nog niet bekend welke voordelen en wanneer. Maar reken er op dat er voordelen komen. Zodra dit bekend is zullen we je uiteraard als eerste informeren.
Combi voordeel blijft dus behouden, maar ik denk wel dat die vervalt op het moment dat je een ander abonnement neemt bij Vodafone. Hoe het combi-voordeel bij T-Mobile gaat uitpakken is nog niet bekend.

Had het combi-voordeel express nog niet in de nieuwe TS opgenomen, aangezien nog niet duidelijk is wat T-Mobile gaat aanbieden.

rens-br wijzigde deze reactie 12-01-2017 15:56 (14%)

quote:
Fred_M schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:26:
Ik heb inmiddels mijn abonnement bij Vodafone Thuis/T-Mobile Thuis opgezegd vanwege de aanzienlijke verandering van het privacy statement bij T-Mobile. Hierdoor gaat bij T-Mobile je kijkgedrag geregistreerd worden. In het oude Vodafone topic heb ik daar nog een post aan gewijd: Fred_M in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

Op zoek naar een nieuwe provider ;-)
Als die nieuwe provider via hetzelfde medium moet gaan als je net opgezegde abonnement (DSL of glasvezel), heb je zojuist een grote fout gemaakt. Als je zo naadloos mogelijk wil overstappen moet je nooit eerst je oude opzeggen en dan pas een nieuwe nemen. Nu loop je kans op 3 weken downtime.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

quote:
rens-br schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:42:
[...]

Je kan het ook niet uitzetten als de alles-in-één korting wel verlopen is, mijn korting was na december verlopen. In december gekeken op de website en toen kon ik niet opzeggen en in januari nog eens gekeken en toen was dat ook niet mogelijk. Vervolgens contact opgenomen via de chat en toen kon het wel uitgezet worden.

Denk dus dat de enige manier om TV en bellen aan of uit te zetten is via de klantenservice.
Zojuist met één telefoontje geregeld! :)

• Pepper92
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19:12
Voor zover ik weet kan je bij vodafone niet zonder kastje terecht? Dat is nou juist t voordeel van de 'gewone' kabel. Verder krijg (kreeg) je bij vodafone een paar gb extra en gratis zenderpakket als je ook mobiel had. Tmobile zal ongetwijfeld ook zoiets aanbieden.

Pepper92 wijzigde deze reactie 12-01-2017 19:24 (39%)

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 18:00

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Nette topicstart

Ik heb in mijn huidige woning VF-thuis en redelijk tevreden over behalve zoals meerdere het modem en dan heb ik nog een ergere namelijk niet de DrayTek Vigor 2132 maar de DrayTek Vigor 2130 met minder functionaliteit.

Nu hadden zowel mijn vriendin als ik ook VF mobiele abonnementen (zij is inmiddels over op T-Mobile) en dat ga ik ook doen wanneer mogelijk om daar weer de voordelen van te plukken.

En dan nu de hamvraag wij gaan binnenkort (ergens in maart) verhuizen en dan willen wij mogelijk VF/T-Mobile thuis mee verhuizen. Echter wil ik het liefst nieuwe apparatuur en dan met name het nieuwere modem verkrijgen, eerdere pogingen tot omruilen hebben niet gewerkt (ondanks dat ik echt issues met dat ding heb).

Wat zou dan de beste manier van werken zijn, persoonlijk zeg ik opzeggen en dan opnieuw aanvragen echter ben ik dan ook mijn huidige extra's kwijt van VF en wat we van T-Mobile echt gaan krijgen is nog eventjes de vraag.
Het gaat ook nog eens om een hele nieuwe verbinding gezien het een nieuwbouwwijk is en ik vanuit eindelijkglasvezel ook nog geen bevestiging heb dat het aangesloten kan gaan worden. (heb wel fysiek de FTTH verdeelboxen in de straat gegraven zien liggen)

Iemand ervaring met een soortgelijke situatie?

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• rens-br
quote:
Rubman schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:09:
[...]
Nou ten eerste ook geen 5Ghz wat de 2132 ook niet heeft dacht ik. En qua functionaliteiten was het even zo uit het hoofd de DMZ modus om toch een vorm van bridge te verkrijgen.
Maar naast dat er mogelijk wat minder functionaliteit in zit is het ding zo onstabiel als de pest. Continu "vastlopers" en resets (ook vanuit VF al naar fabrieks reset meerdere keren zonder echte verbetering)
Ben dus een beetje klaar met dat ding in het geheel.
Ah dat is inderdaad wel heel erg balen. Over de 2132 ben ik kwa functionaliteit wel tevreden, alleen had het gewoon een fatsoenlijke wifi moeten hebben. Glasvezel abonnementen aanbieden tot 500Mbit/s en dan een 2,5Ghz wifi router meeleveren die geen snelheden haalt boven de 50Mbit (bij mij).

Ik heb de wifi op het ding ook uitgezet en heb er een pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) aangehangen. Haal nu snelheden van 120/120Mbit en hoger.
quote:
Kan ik altijd nog even kijken naar eigen hardware met omwegen, maar dat is een andere uitdaging O-)
Dat werkt voor velen inderdaad ook. In het vorige topic staan heel veel oplossingen en manieren om dit te doen.

• Rubman

Rubman

quote:
rens-br schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:13:
[...]

Ah dat is inderdaad wel heel erg balen. Over de 2132 ben ik kwa functionaliteit wel tevreden, alleen had het gewoon een fatsoenlijke wifi moeten hebben. Glasvezel abonnementen aanbieden tot 500Mbit/s en dan een 2,5Ghz wifi router meeleveren die geen snelheden haalt boven de 50Mbit (bij mij).

Ik heb de wifi op het ding ook uitgezet en heb er een pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) aangehangen. Haal nu snelheden van 120/120Mbit en hoger.

[...]

Dat werkt voor velen inderdaad ook. In het vorige topic staan heel veel oplossingen en manieren om dit te doen.
Ik wil in mijn nieuwe woning dus ook gaan werken met 2x een ubiquity AP voor boven en beneden.
Maar wil dan ook eigenlijk volledig alles in eigen apparatuur hebben zodat ik tenminste een beetje zelf kan stoeien met instellingen wat betreft poorten en dergelijken en het een stuk makkelijker/stabieler werkt.
Telefonie boeit mij niet dus dat ik dat verlies of niet moet aanschaffen is dan maar zo.

Ik dan tegen die tijd ook wel ff in het andere topic, had de posts al gebookmarked.

Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik heb vandaag ook de bovenstaande mail gekregen, maar dan stond er nog een kleine toevoeging in:

Een speciaal aanbod voor jou als Mobiel + Thuis klant
T-Mobile en Vodafone hebben voor jouw mobiele abonnement speciale afspraken gemaakt. Jij mag binnenkort, zonder verdere verplichtingen, overstappen naar een mobiel abonnement van T-Mobile. Ook al loopt je contract nog. Je hoeft nu nog niets te doen. T-Mobile zal je binnenkort benaderen met een mooie aanbieding.

Ben benieuwd wat ze gaan aanbieden, zowel mobiel als thuis.

• jeroenmuzikant
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 09-12 22:16
quote:
Jo0p schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:46:
...Wel maf vd situatie van pindapowerrr dan!
Zal dan eerder de situatie van Rubman zijn die maf is. 8) Zal je ook wel bedoelen? :) Die zegt namelijk:
'Dat is frappant, ik heb die zin er namelijk niet in gehad. Ben echter wel klant van zowel thuis als mobiel bij VF.'

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 16-01-2017 23:42 (25%)

• intoxicated
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Omdat mijn Vodafone Red-abonnement over twee weken afloopt, ga ik vanaf dan 10 euro per maand meer betalen voor mijn Vodafone Red. Alvast overstappen naar T-Mobile leek dus interessant. Maar daarvoor heb ik eerst bij T-Mobile nagevraagd of ik achter het net zou vissen bij de aankomende 'aanbieding'. En inderdaad was de mededeling: Als je nu op eigen initiatief al overstapt van Vodafone (mobiel) naar T-Mobile (mobiel), kom je niet in aanmerking voor de combinatie-aanbieding.

De klantenservice wist verder te vertellen dat het overstap-aanbod dat we 'de komende weken' gaan ontvangen een aanbieding met de T-Mobile Go-abonnementen ( https://www.t-mobile.nl/go-unlimited ) gaat betreffen.

Ik wacht dus nog even af :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

quote:
rens-br schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:07:
[...]

De pret? Haalde je hogere snelheden dan beloofd?
Nog uit het Vodafone topic:

DaRk PoIsOn in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

• Fred_M
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15-03-2018
Een kleine update met betrekking tot mijn post over de aanpassing van het Privacy Statement door T-Mobile Thuis waardoor T-Mobile het kijkgedrag gaat registreren.

Vandaag reactie gekregen en ze hebben mijn bezwaar volledig erkend. Inmiddels is het Privacy Statement weer terug naar de oude bewoording. Dus dat alleen On Demand diensten e.d. worden geregistreerd ten behoeve van de facturering.

In ieder geval complimenten dat ze dit serieus opgepakt hebben.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

quote:
Jeroentjuh82 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:33:
Bewindskantoor mail gedaan dat ik van mn leefgeld bij wil betalen zodat ik naar hogere snelheid kan want ook al ben ik alleen dan onder t motto beter iets teveel en omdat het kan!wel met bellen erbij anders geen korting

Er is me weleens gezegd vorig jaar door iemand van Vodafone dat 50 snel zat is voor 1p huishouden, maar nu we ssd hebben kan 500 ook prima aangezien 100 dan weer net te langzaam is in mijn optiek [...]
quote:
Jeroentjuh82 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:50:
[...]

Ik wil dat omdat het kan :) mn kameraad vroeg ik straks waarom hij niet naar beneden wil gaan qua snelheid, maar hij wist niet dat ie dan ruim 100 mbit naar beneden gaat tot ik t zei en dat was m ook TE dus ik bedoel maar dat het niet onlogisch is dat ik naar hoger wil

Ik ken een jongen in Arnhem, die heeft nu 200 mbit voor zich alleen omdat ie eerst samen was en als hij nu naar beneden gaat zou die duurder uit zijn bij Ziggo.
Zou dit geen goed moment zijn om met je financieel bewindvoerder nut en noodzaak van een sneller internetabonnement te bespreken? Want 'omdat het kan' is in je huidige financiële context misschien niet het meest verstandige argument om je voor een jaar aan een duurder abonnement vast te leggen?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:24
Het is eerder de kwestie of het verstandig is om je leefgeld "op te offeren" voor een snellere internetverbinding, zeker als je van een bepaald bedrag moet rondkomen.

uiteindelijk bepaal je dat zelf (of de bewindvoerder), maar ik zou het niet doen. Een argument "omdat het kan" is dan geen geldig argument.

krakendmodem wijzigde deze reactie 23-01-2017 16:20 (30%)

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 14:17
quote:
Jeroentjuh82 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:51:
Ieder zn ding.

Ik kan wachten tot in de zomer van wat ik hoorde want dan krijg ik wel korting als ik er wat bij neem omdat dan contract 8 maanden oud is(5-12)heb niet gevraagd waarom want ik wil niet perse wachten tot dan.
Dit is niet perse nodig

Equator wijzigde deze reactie 25-01-2017 07:37 (14%)

• CasaDude
Ik heb hier 50/50 , er zitten 4 mobiele telefoons op de wifi , daarnaast nog 4 laptops waarvan er 2 vaak tegelijkertijd aan het gamen zijn.
Ikzelf zit vaak via VPN op mijn werkserver en heb nooit problemen gehad met LAG of storend internet.
Ik snap ook niet waarom men zo graag die hoge snelheid van 500 wil hebben , er zijn maar enkelen die veel uploadsnelheid nodig zijn.
Je hebt natuurlijk wel de hardcore downloaders die alleen maar 24/7 van allerlei materiaal downloaden waar ze uiteindelijk zelf weinig mee doen want wat moet je met gig's aan zooi.
Maar dan nog denk ik bij mezelf waarom zou je als je het al financieel iets minder goed hebt je geld gaan besteden aan sneller internet waar je waarschijnlijk weinig mee doet dan het geld besteden aan dingen waar je wel wat aan hebt zoals eten, kleding o.i.d.
Het gaat vaak om te kunnen zeggen tegen anderen " ik heb supersnel internet van 500/500".
Ik zou gewoon testen en kijken wat ben je daadwerkelijk nodig en koppel daar een abbo met bijpassende snelheid aan.
Wij hebben een redelijk inkomen waarmee we ons prima kunnen redden maar ook ik kijk naar de goedkoopste oplossing , juist hierdoor komen mensen in financieele problemen doordat ze meer willen dan ze zich eigenlijk kunnen veroorloven.
Zit je al in zo een moeilijke financieele situatie juist dan moet je hier goed op inspelen , je zegt wel dat je het nu kan missen maar over 2 maand niet meer omdat er iets kapot gaat o.i.d. en je moet dan iets betalen dan had je het liefst gehad dat je dat geld had gehad.
Maar het is en blijft je eigen beslissing wat je doet maar denk gewoon na wat je nodig bent en niet wat je wilt.
Vat dit niet op als een aanval of je de les lezen maar gewoon iemand die met je meedenkt zodat je toch goed kunt internetten maar ook dat je zelf nadenkt wat kan ik zelf met dat extra geld aan leuke dingen doen naast het internet.

Want uiteindelijk zijn we hier allemaal om elkaar te helpen en dan niet van de wal in de sloot :)

• Bulder
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 18:51
Volgens mij hebben de meesten nu een aanbieding van T-Mobile gekregen, waarin je een vijfje korting krijgt op je abonnement. Wat ze ook doen, maar niet helemaal duidelijk verwoorden, is dat ze je toestel compleet afbetalen.

Ik zeg het nog een keer: T-Mobile koopt je volledige toestel af en brengt jou hiervoor niets in rekening. Je krijgt dus gewoon je toestel van ze.

Het klonk voor mij iets te goed om waar te zijn, dus heb ik er net achteraan gebeld. De klantenservice bevestigde ook dat ze je toestel volledig afbetalen, als kadootje.

Voorbeeldje; ik heb in november een nieuw abonnement (34p/m met 12GB)+ iphone 7 (24p/m) genomen, en ik ben sinds een kwartier overgestapt op T-Mobile Unlimited (35pm, onbeperkt alles in NL/EU). Ik heb dus een 'kadootje' van ongeveer €700 van T-Mobile gekregen, waarbij ik ook nog eens van m'n datalimiet af ben.

Ik ben nog steeds aan het bijkomen.

• Bulder
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 18:51
Ik betaal nu inderdaad 35p/m. Het is wel een 'nieuw' contract, dus ik moet hem nu 2 jaar uitzitten. Mijn vorige abonnement liep nog tot februari 2019, dus ook wat dat betreft ben ik spekkoper.

• Hemmik
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 08:08

• davee92
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 03-11-2018
quote:
Hier praten ze over alleen de contractant (1 naam), en daar al geprobeerd contact over te hebben, maar werd daar nog niet duidelijker van.

• Dragor
  • Laatst online: 11-12 13:22
quote:
Cameleon75 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 07:47:
Hoi allemaal,

... enorme lap tekst...
Sjezus, dan zoek je toch een andere provider? In de tijd die jij nu in die tekst hebt gestoken had je ook kunnen overstappen ;)

Helaas heb ik geen vDSL, dus kan je niet verder helpen, maar ik deel je mening over de klantenservice niet. Heb eind vorige week gebeld omdat mijn internet ongeveer elk uur er 2 minuten uit lag (te zien in het modem dat de fiber-verbinding down ging en weer up kwam). Na een belletje met de klantenservice, waar de medewerker zei iets van slechte dempingswaarden te zien, werd het issue meteen doorgestuurd naar de technische dienst, zaterdag werd er gebeld om een afspraak te maken en vanmiddag komen ze het modem vervangen en wat checks doen ondanks dat het probleem al weg is.

• jeka
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 09-12 08:38

jeka

Support your local club.

Misschien is het handig om het topic weer te splitsen voor vDSL en Glasvezel?

FCG

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
quote:
drwoo schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:33:
[...]

Hmmm, als ik vandaag een Vodafone Thuis abo bestel, en dan een Vodafone abo met toestel, dan, na 10 dagen zodra mijn VF Thuis abo activeerd is, Tmobile doet mij een aanbieding om over te stappen? Het zou te mooi om waar te zijn! :)
Alleen als je vóór 16 december ook VF mobiel had kreeg je combi voordeel en voor dat 4-in-1 voordeel krijgen ze nu een overstapaanbieding voor mobiel. Dus ik verwacht niet dat dat gaat lukken nee (als je überhaupt nog een VF Thuis kunt afsluiten) ...

• KroeT
  • Laatst online: 13-12 21:27

KroeT

[...]

Het nadeel van die geweldige actie voor bestaande klanten van T-Mobile Thuis en Vodafone mobiel is dat ik, als bestaande klant van T-Mobile Thuis én T-Mobile mobiel eigenlijk straks alleen nog maar tevreden ben als T-Mobile mijn toestel in een keer aflost én me een biatch van een korting geeft, terwijl dat eigenlijk een onrealistisch scenario is. Als ik geen wetenschap had gehad van die exorbitant briljante aanbieding voor mobiele Vodafoneklanten dan was ik waarschijnlijk tevreden geweest met een korting van een tientje per maand. Ok. Vijf euro per maand misschien ook. Maar nu zal ik vermoedelijk als een chagrijnige zeurkous mopperen dat ik vier maanden geleden toch voor Vodafone mobiel had moeten kiezen :+

Peace is not simply the absence of war.

• jooncheez
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 06-12 13:02
Je hebt nu al 3 keer hetzelfde gevraagd, telkens verpakt in gigantische posts. Lijkt me voorlopig wel genoeg, als iemand met VDSL het leest DMt diegene je wel.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

quote:
Cameleon75 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:40:
[...]

Nou in dit geval zou ik dan niet weten of ik bij het één of het ander zou moeten zijn daar ik de VLAN ID's 100, 300 en 640 ervaar op mijn vDSL aansluiting maar ik dit puur en alleen in verband kan brengen met glasvezel. En heb zelfs Chinese en Thiase pagina's bekeken om maar wat te achterhalen.

En nu ik dan toch type, mijn zeer grote erkentelijkheid voor een Vodafone Thuis klant met VDSL die mij kan helpen met een vergelijking van de basis instellingen.

Ik hoef daarbij geen enkel IP-adres te zien (mocht iemand zich daar zorgen om maken).

Dank voor de tijd en aandacht.
Dit topic al geprobeerd??:
Vodafone Thuis Internet, Bellen & TV (via xDSL)

Bijna iedereen in het topic waar we nu zitten komt van het Vodafone glasvezel topic dus de kans op hulp is hier een stuk kleiner...

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

VVDSL met telefoon en 1xIPTV sinds 12-10-2016:

http://i64.tinypic.com/1216hs5.png

- Pastor Richards @ VCPR

• alwaysleft
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-04 11:43
quote:
Kipcorn schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:04:
[...]

Als je ook Vodafone mobiel hebt wel.
Net gebeld naar het telefoonnummer op de actiepagina, stel je bent Vodafone thuis abonnee en je mobiele aansluiting is bij een andere provider geld het special aanbod ook. Mits je contractvrij bent _/-\o_ Dus geen aansluitkosten en bij 5GB en 10 GB abo 5 euro korting per maand :)

• rens-br
quote:
pinda powerrr schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:20:
Als ik overstap, dan vervalt alle korting vanuit VF, dat is leuk voor mij, maar mijn vrouw heeft dan ineens 3GB minder.
Weet je zeker dat dat allemaal vervalt? Want volgens mij blijft die 3GB gewoon behouden, zie ook de FAQ.
quote:
Op dit moment ontvang ik gratis extra mobiele data (Mobiel + Thuis Voordeel). Blijf ik deze ontvangen?
Ja. Je Mobiel + Thuis Voordeel in de vorm van een extra data pakket blijft zoals het is zolang je een daarvoor in aanmerking komend Vodafone mobiel abonnement hebt.
Het lijkt me dat het abonnement van jou vrouw een 'daarvoor in aanmerking komend Vodafone mobiel abonnement' is.

Maar goed zou gewoon even contact opnemen met T-Mobile.

rens-br wijzigde deze reactie 27-01-2017 14:30 (14%)

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

quote:
pinda powerrr schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:34:
[...]
Nu voor mij de vraag nog... ik heb een RED sim-only F&F à €28/m dan kan ik wel over naar een NEXT abbo met 10GB (met korting €23/m), maar heb ik over twee jaar nog wel genoeg aan 10GB? :P 8)7
Dan kun je per maand bijstellen naar Unlimited :)

- Pastor Richards @ VCPR

• Kipcorn
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09-12 11:53
quote:
rens-br schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:39:
[...]

Maar volgens mij wel alleen omhoog en niet meer naar beneden?
Omhoog en omlaag, echter wel tegen de op dat moment gelde prijzen.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Technisch zou er niets moeten veranderen. Het was altijd al een op zich staand dochterbedrijf, dat nu slechts in andere handen is gekomen. Puur speculatief zouden er een paar redenen zijn om wel of juist niet te wachten:
- Prijswijzigingen.
- Combi-korting voor bestaande klanten van T-Mobile mobiel.
- Nieuwe batches/versies van modems en STB's met het T-Mobile logo erop. Dat kan natuurlijk zowel gunstig als ongunstig uitpakken. Of ze plakken gewoon stickers over het VF-logo heen :)

- Pastor Richards @ VCPR

quote:
hpt870 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:54:
[...]

Klopt het dat huidige modem geen bridge mode toestaat en dat dus een eigen router gebruiken geen optie is?
Het is niet geheel onmogelijk maar wel wat lastiger. Bridge mode kan niet dus je moet de router van Vodafone vervangen voor:
1) Eigen router met glas-SFP module, net als die van Vodafone. Die moet dan wel ook Vlans vanuit de ontvangende kant kunnen splitsen.
OF:
2) Mediaconverter kopen (bijvoorbeeld van TP-Link), en aansluiten op de glasvezelpatchkabel die Vodafone heeft gemonteerd op de aansluiting van Reggefiber.
Vervolgens op die MC je eigen router aansluiten. Die moet dan wel Vlans vanuit de ontvangende kant kunnen splitsen.

En accepteren dat telefonie niet kan op beide manieren omdat je de SIP gegevens niet krijgt. TV en internet kan je wel werkend krijgen op bovenstaande manier.

Edit: aangepast om duidelijk te maken dat het niet allebei moet maar 1 van de 2.

Barre73 wijzigde deze reactie 30-01-2017 09:00 (4%)

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19:04

OmeJoyo

This is me

Net gebeld, geholpen door een hele aardige mevrouw die de code direct aanmaakte :) zowel mijn eigen Abbo als die van mijn vrouw omgezet, zonder problemen. Eindelijk van Vodafone af en het scheelt een schip met geld :D

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

quote:
MTBreak schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:08:
[...]

Ik heb gisteren gebeld en het abbo van mijn vriendin kon niet overgezet worden. De man aan de telefoon wist mij te vertellen dat het alleen ging als het abbo bijna was afgelopen. Mijn abbo ging wel zonder problemen en ook zonder dat ik een code had.
Stond het abbo van je vrouw op jouw naam of stond het vf thuis abbo gezamenlijk op jullie naam?
Mijn vrouw was al uit haar contract, dus ze hoeven niets af te kopen voor haar, daarom kon ze toch van de actie gebruik maken.

Kleine observatie: dit topic gaat nu al dagen over bijna niets anders dan mobiele abonnementen. Daar is een heel ander deel van het Forum voor.
Kunnen we hier weer terug naar het vaste deel? Dus T-Mobile Thuis (zonder dat Go etc...)?

• rens-br
Modbreak:
Vanaf nu horen berichten met betrekking tot de overstap van Vodafone Mobiel naar T-Mobile Mobiel in: Vodafone naar T-Mobile actie.

• barakuda
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12-12 14:51
quote:
itsmemax schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:32:
Iemand enig idee hoe en wanneer alles overgaat naar T-Mobile logo's?
Dan kan ik mijn grootmoeder even op de hoogte stellen dat ze niet hoeft te schrikken dat alles er anders uit ziet :p
"Het logo en de kleuren van Vodafone worden vanaf 15 februari overal vervangen door die van T-Mobile"

• rens-br
Krijg net de volgende e-mail in mijn mailbox:
quote:
Beste heer [...]

Omdat Vodafone Thuis per 15 februari 2017 T-Mobile Thuis wordt, willen we gelijk een aantal verbeteringen met jullie delen. Want ook bij T-Mobile willen we er zeker van zijn dat jij altijd optimaal kunt TV kijken.

Wanneer?
We voeren onderhoud uit op woensdag 15 februari heel vroeg in de ochtend: tussen 02:00 en 06:00 uur. Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kan lekker blijven slapen.

Als we klaar zijn
Na het onderhoud moet je soms zelf de Interactieve TV Box nog even opnieuw opstarten, als TV toch niet werkt. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!

Wat gaat er verbeteren?
Met dit onderhoud hebben we mooie verbeteringen voor je:
• Nieuw uiterlijk van Interactieve TV
• Handigere indeling in het TV-menu
• Nieuwe Videoshop
• Radiozenders met bijbehorende logo’s

Kijk hier voor een uitgebreide uitleg wat er allemaal verbeterd is.

Handig om te weten?
Vanaf 15 februari kun je ons hier vinden:
• Online vind je vanaf 15 februari antwoord op je vragen op: http://www.t-mobile.nl/thuis/klantenservice

• My Vodafone Thuis heet straks My T-Mobile Thuis. Sla dus thuis.t-mobile.nl/my alvast op als favoriet in je browser! En …. je kunt vanaf 15 februari gewoon inloggen met het e-mailadres en wachtwoord dat je tot nu toe altijd hebt gebruikt.
• Hulp nodig van andere T-Mobile Thuis klanten? Het forum vind je vanaf 15 februari op: forum.t-mobile.nl/#t-mobile_thuis

Team Vodafone Thuis (en binnenkort Team T-Mobile Thuis)
Fijn dat ze in ieder geval de Radio luisteren knop weer terug plaatsen in de interface. In de huidige is die verdwenen, dus het is niet meer mogelijk om Radio te luisteren.

rens-br wijzigde deze reactie 10-02-2017 09:42 (4%)

quote:
rens-br schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:28:
[...]

Dit was wel mogelijk. Maar sinds de vorige / laatste update is de optie niet meer zichtbaar in het menu en volgens mij is deze verplaatst. Maar ik kan die niet meer vinden.

De optie, zoals die hier staat:
[afbeelding]

Staat er dus niet en ik heb alleen 'Gids' en 'TV'.
Kan je ook niet direct zappen naar het kanaalnummer van de radiozender?

• Rubman

Rubman

quote:
Barre73 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:55:
[...]

Kan je ook niet direct zappen naar het kanaalnummer van de radiozender?
Dat heeft nog nooit gewerkt volgens mij.

Zelfde als doorzappen, bij 9honderdnogwat gaat hij gewoon terug naar 1 en de radiozenders zitten in de 1000 tallen.

Rubman wijzigde deze reactie 10-02-2017 15:00 (20%)

• kepler
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:04
quote:
Capstie schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:08:
[...]

Klantenservice kan standaard 1x een monteur aansturen voor Network Crew (evt meer via teamleider). Storingen gaan echter via hun backoffice, waar er na een onderzoek direct een ticket door hun wordt aangemaakt voor de monteur.
Als je de volgende keer minder de nadruk legt op wifi problemen, en meer op dat de router soms gewoon vastloopt en dat alleen een reboot het oplost zullen ze waarschijnlijk meer geneigd zijn een onderzoek te starten
Thanks, dan doe ik dat volgende keer. Alhoewel het tot nu toe wel goed gaat vreemd genoeg :D

Renault Zoe R210 Intens (22kWh)

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 17:50
Aangezien ik nu nog geen internet en tv heb in mijn nieuwe huis heb ik aan de T-Mobile chat gevraagd of het zou lonen nog even te wachten tot T-Mobile meer bekend maakt over T-Mobile Thuis. Dit temeer omdat het in NL kennelijk zomaar 5 weken duurt tussen de aanvraag van tv en internet en het daadwerkelijk beschikbaar/werkend zijn van je aansluiting. Volgens de supportmedewerker van T-Mobile maakt T-Mobile woensdag 15 februari meer bekend.

• Mattie112
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13:09

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

@kepler
Zie bijvoorbeeld: Mattie112 in "Vodafone Thuis via Glasvezel" hoe het werkt met een Mikrotik router en de SFP module die normaal in je Draytek zit.

Star Citizen - Gathering of Tweakers Incorporated - Referal Code

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 13-12 18:14
https://www.breedbandwink...t-voordeligste-alles-in-1
Breedbandwinkel die iets te vroeg de post gepost heeft?
https://share.pilovali.nl/2J33ebQ.png

• alwaysleft
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-04 11:43
Prijzen staan al online bij Breedbandwinkel voor alles in 1 50 euro cashback plus geen aansluitkosten bij 40mbit of hoger plus eeste 6 maanden 20 euro korting.

Megadeal! _/-\o_

:9~

Betere deal voor de sportliefhebbers, want gratis Fox Sports in vergelijking met NLE. :)

alwaysleft wijzigde deze reactie 15-02-2017 00:05 (23%)

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 13-12 18:14
https://www.t-mobile.nl/thuis
En ze staan hier ook online!

• Purehz
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 13-12 16:52
quote:
alwaysleft schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 00:00:
Prijzen staan al online bij Breedbandwinkel voor alles in 1 50 euro cashback plus geen aansluitkosten bij 40mbit of hoger plus eeste 6 maanden 20 euro korting.

Megadeal! _/-\o_

:9~

Betere deal voor de sportliefhebbers, want gratis Fox Sports in vergelijking met NLE. :)
Die deal is precies hetzelfde bij vodafone tot vandaag, nu heet het alleen t-mobile.
Heb gisteren Vodafone thuis besteld all in one 50mb. Zelfde prijs + cashback

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik lees iets over een ander scherm en een update...beide nog niet gehad. De Entone al opnieuw laten opstarten, maar ik lees in een van de mailtjes, dat die update pas vannacht komt.

Moet het vandaag in ieder geval nog aan het kijken met een VF logo in beeld.

• rens-br
Modbreak:
Alle berichten met betrekking tot T-Mobile Thuis via xDSL mogen vanaf nu in: [T-Mobile Thuis via xDSL] Ervaringen & Discussie.

• Bulldock
  • Laatst online: 13-12 22:34
quote:
Pascal.A schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 23:06:
Al iets bekend over verlengen van het thuis abonnement? Voorheen was het 6 maanden 10% korting op internet, beetje karig tov nieuwe abonnees, maar beter dan niets.
Heb contact gehad via chat. Ze verwijzen naar telefoon nummer "Johan: Je kunt dan het nummer 0800 0092 daar voor bellen,
Johan: Helaas kan ik je hier niet mee helpen."

Maar zit nu in het buitenland dus het moet maar even wachten.

• Rubman

Rubman

En als je geen TV afneemt, maar enkel internet?

Heb je niks aan dat welkomst cadeau natuurlijk ;)

• CasaDude
Ik ook nog niet maar had dit weekend een mail waarin stond dat men dit bij mij op 20 februari pas gaat doen.
Maakt mij ook niks uit als ik maar tv kan kijken .

betreffende mail....

Omdat Vodafone Thuis per 15 februari 2017 T-Mobile Thuis wordt, willen we gelijk een aantal verbeteringen met jullie delen. Want ook bij T-Mobile willen we er zeker van zijn dat jij altijd optimaal kunt TV kijken.

Wanneer?
We voeren onderhoud uit op maandag 20 februari heel vroeg in de ochtend: tussen 02:00 en 06:00 uur. Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kan lekker blijven slapen.

Als we klaar zijn
Na het onderhoud moet je soms zelf de Interactieve TV Box nog even opnieuw opstarten, als TV toch niet werkt. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!

Dus gewoon ff afwachten....

CasaDude wijzigde deze reactie 16-02-2017 21:03 (69%)

• Capstie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20-09 22:42
quote:
wimpien schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:25:
Hier ook nog geen update en in de mail staat ook 20. Nog even afwachten dus.
quote:
rens-br schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:58:
[...]

Grappig dat ze het dus toch gefaseerd doen. Ik heb exact dezelfde mail gehad, maar dan met de 15 februari als datum.
De overgangsdatum is afhankelijk van of je op ODF zit of op WBA. ODF is de 15e overgegaan en WBA volgt de 20e!

• Bulldock
  • Laatst online: 13-12 22:34
quote:
Pascal.A schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:13:
[...]

Heb contact gehad via chat. Ze verwijzen naar telefoon nummer "Johan: Je kunt dan het nummer 0800 0092 daar voor bellen,
Johan: Helaas kan ik je hier niet mee helpen."

Maar zit nu in het buitenland dus het moet maar even wachten.
Zojuist gebeld (bij keuzemenu #5 gebruikt). Bij verlenging van Internet 50/50 met TV Basis krijg ik 20% korting op het internet, voor 6 maanden. Dat wordt in totaal in mijn geval 41 euro ipv 47,50 euro per maand. Had iets meer korting gehoopt, maar het is al beter dan de 10% van Vodafone. De bedenktijd is 2 weken.

• xippie
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13-12 11:00
quote:
Pascal.A schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:54:
[...]

Zojuist gebeld (bij keuzemenu #5 gebruikt). Bij verlenging van Internet 50/50 met TV Basis krijg ik 20% korting op het internet, voor 6 maanden. Dat wordt in totaal in mijn geval 41 euro ipv 47,50 euro per maand. Had iets meer korting gehoopt, maar het is al beter dan de 10% van Vodafone. De bedenktijd is 2 weken.
Ik heb vandaag mij TV opgezegt, mijn 50/50 plus "vaste" telefonie hou ik. Scheelt toch weer €15 per maand.
NL TV keek ik misschien 1 á 2 keer per maand, en dan nog overwegend NPO123. Heb bij een 2e hand winkel voor €5 een oude Digitenne ontvanger voor NPO123 en de regionale zender gekocht.
Voor de rest heb ik een satelliet voor de FTA (Free To Air) zenders van Engeland (150+) en Duitsland (150+) zenders (Veel HD erbij gratis). En als ik nog Frans, Italiaans en Spaans had verstaan, dan had ik er nog 1000+ zenders bij gehad.
Ik ben nu dus nog maar €35 kwijt voor i-net + vaste telefonie, en nog gelukkig een oud mobiel abbo voor €7,50 met onbeperkt bellen/sms en data :P
Ik ben gelukkig klaar voor €42,50 per maand zonder verborgen kosten, met een mega aanbod qua TV etc....

xippie wijzigde deze reactie 20-02-2017 21:34 (4%)

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17:31
quote:
Jay_Snake schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 23:19:
Even een vraagje. Mijn konijn heeft de stroomkabel van de Entone Kamai 500 doorgebeten. Kan ik ergens een vervangende adapter zelf kopen of moet dat via de klantenservice?
Strippen en kroonsteentje is de meest goedkope en snelle manier. Niet netjes maar toch

who put a "stop payment" on my reality check

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

En als je het dan netjes soldeert en afmaakt met krimpkous, ipv de kroonsteentjes, dan hoef je heel die klantenservice niet te bellen ;)

• Mattie112
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13:09

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Heb je geen kruipruimte? Ik heb hier de KPN kabel (woonkamer) er uit getrokken en die buis gebruikt voor LAN kabels :)

Star Citizen - Gathering of Tweakers Incorporated - Referal Code

quote:
kzin schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:20:
Ja, het heeft iets meer voeten in aarde dan 'ziggo afkoppelen en T-mobile aansluiten'.
Op het T-mobile forum kreeg ik de tip dat analoge radio mogelijk wel blijft werken, ook al heb ik geen ziggo abonnement meer. Als ik dan de Cat5 door de kruipruimte leg, ben ik die ook kwijt.

Iedereen: Bedankt voor jullie input. Ik zie nu mogelijkheden.
Als je de opnamefunctie neemt bij t-mobile krijg je een decoder met rood/witte tulp uitgang voor geluid, die dus prima op je versterker aangesloten kan worden.
Maar dat geldt dus alleen voor de decoder met opname (dus met HDD).

Toevoeging (bovenste zonder opname, onderste met opname):

Barre73 wijzigde deze reactie 22-02-2017 21:15 (9%)

• wimpien
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 08-12 07:58
quote:
Rubman schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:18:
[...]

Klein vraagje betreffende de TP-LINK Gigabit SFP Media Converter.
Is er ook nog een andere SFP module benodigd of kan je hem direct vanuit de Draytek in de TP-Link zetten?

Waarna je uiteraard een UTP naar de eigen router doet om de VLANS daar te splitsen.
De ene kant van de media converter heeft een opening voor een SFP module en de andere kant is gewoon RJ45.

Dus je pakt de SFP vanuit de Draytek en die doe je in de media converter. Vervolgens stop je in de andere kant van de media converter een internetkabel en de andere kant van die kabel stop je dan weer in je eigen router.

Glasvezel > SFP module > media converter > internet kabel > eigen router

Ik hoop dat dit je vraag heeft beantwoord ;)

Superuser T-Mobile Thuis

quote:
Scr3wdriv3r schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:22:
[...]

In zo'n gebied zit ik inderdaad. Maar het is toch vreemd dat zowel reggefiber als de ISP's daar nergens iets van online hebben staan? Ik wil dit issue kunnen volgen.

Lijkt alsof er verder ook weinig melding van wordt gemaakt door andere gebruikers.
Het verhaal is ook een beetje krom. Reggefiber kan landelijk geen probleem hebben omdat ze landelijk geen netwerk hebben. Elke plaats heeft zijn eigen gesloten Reggefiber netwerk en Reggefiber levert geen enkele dienst. Alleen maar kabels en ruimte in de wijkcentrales.

Als voorbeeld neem ik Lelystad. Daar is als eerste een CityPoP geplaatst en daarna 12 Area PoPs (wijkcentrales). Elke woning heeft zijn eigen aansluiting tot in zo'n huisje en Reggefiber heeft tussen die 13 huisjes een ring aangelegd.
T-Mobile plaatst eigen apparatuur in de PoPs maar dient ook zelf een verbinding naar de buitenwereld aan te leggen. Dat hoeft dus maar vanuit 1 plek, namelijk de City PoP. Het centrum van het gesloten netwerk zeg maar. De verdere verbinding naar een AreaPoP en zo verder naar de woning wordt gehuurd van Reggefiber.

Tussen de plaatsen onderling is geen Reggefiber verbinding.

Zie schets hieronder van 1 willekeurige plaats. Het aantal Area-PoPs wordt bepaald door het aantal woningen in die plaats. (blauw is in het plaatje grijs geworden helaas...)

Wat ik nu denk dat hier bedoeld werd: De locaties waar T-Mobile eigen apparatuur heeft (zogeheten ODF gebieden) en dus niet via de KPN apparatuur levert, hebben op een hoger netvlak een probleem. Die signalen komen uiteraard ook ergens bij elkaar en dat zou wel eens een probleem kunnen zijn.
Dat zou dan niet gelden voor plekken waar T-Mobile de diensten nog bij KPN inkoopt (en dus geen eigen apparatuur heeft) omdat de routering van die signalen heel anders verloopt.

• BakSteenNL
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 25-01-2018
quote:
ANdrode schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:50:
[...]

Ja. Een netwerkkabel eventueel met twee (semi-smart) switches erbij om de TV en de Internet poorten te combineren in één kabel.
Zou je hier wat meer toelichting op kunnen geven? Ik heb het forum al doorgespit, maar kan nergens echt een duidelijke uitleg vinden over hoe ik VLAN moet gebruiken om zowel IPTV als Internet over 1 powerline adapter te krijgen.

Mijn situatie:
Ik heb momenteel 3 Powerline adapters om een LAN-verbinding naar mijn woonkamer en kantoor te krijgen.
Ik wil graag mijn TV ook op de powerline adapter in de woonkamer aansluiten.

Is dit dan wat ik nodig heb? Welke router is aan te raden?

• kepler
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:04
quote:
rens-br schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:57:
[...]

Geen idee wat de indeling van je huis is. Maar het trappengat is meestal wel een mooie plek.

Heb je wel de wifi van de Draytek uitgeschakeld?
Bij plaatsing in de meterkast zit er sowieso nog een extra muur/vloer tussen en de nieuwe plek is een stuk centraler in het huis.
quote:
Wat voor snelheden haal je nu als ik vragen mag?
Gewoon netjes de beloofde (betaalde) 50. Soms iets er boven, soms iets eronder.

De TV-box is bij ons sinds de T-mobile update weer een stuk stabieler, dus als de Wifi het ook goed blijft doen ben ik weer een tevreden klant.

Renault Zoe R210 Intens (22kWh)

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
quote:
BakSteenNL schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:19:
Ik heb momenteel 3 Powerline adapters om een LAN-verbinding naar mijn woonkamer en kantoor te krijgen.
Ik wil graag mijn TV ook op de powerline adapter in de woonkamer aansluiten.

Is dit dan wat ik nodig heb? Welke router is aan te raden?

[afbeelding]
Duidelijk plaatje. Die moeten we bewaren :). Dit zou moeten werken, met deze kanttekeningen:
  • Powerline adapters moeten met VLAN's overweg kunnen
  • De PC die niet "achter" een switch is aangesloten moet zo ingesteld worden dat zijn netwerkkaart het juiste VLAN gebruikte
Ik zou zelf geen andere router gebruiken maar alleen voor eigen accesspoints gaan. Dan weet je zeker dat je overal wifi bereik hebt :).

Je kan ook nog de wifi service gebruiken (als die nog bestaat?) om één of meer access-points te krijgen. Dat Draytek access-point is goed.

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
Als je 500Mbps kunt afnemen dan gaat hij prima werken, de snelheid van het abonnement is niet relevant.

• Scr3wdriv3r
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 29-11 22:45
quote:
BakSteenNL schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 17:07:
[...]

Ik heb onderstaande adapters:
pricewatch: TP-Link TL-PA4010P TKIT-AV500 Powerline adapter met geïntegreerd ...

Ik kan echter niet vinden of die met VLAN om kunnen gaan?

[...]

Top, dat zal zeker helpen!

Zou het ook met deze kunnen (ander merk)?
pricewatch: TP-Link TL-SG105E-Gigabit Easy Smart Switch met 5 aansluitingen

Goedkoopste optie (managed) uit de pricewatch, scheelt toch weer 20 euro.
Ik zou denken van wel, maar ik moet je waarschuwen dat toen ik bezig was met mijn setup, ik her en der lijstjes tegenkwam van switches die niet zouden werken voor dit doeleinde, en daar stonden voornamelijk TP link switches bij.

Je kunt het natuurlijk proberen en desnoods omruilen mocht het niet werken.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

quote:
Ik vind het een vreselijk website waar ook geregeld info staat waar je niets aan hebt, maar dit keer geeft het inderdaad een antwoord ;)

Beetje off-topic, wat een inmense berg zielige figuren op de Facebook pagina van T-mobile zeg. Alsof de wereld vergaat en ze hebben allemaal nog nooit problemen gehad, totdat volgens hun het 2 tot soms wel 4 maanden geleden is overgenomen 8)7 . Allemaal ook spontaan sinds de 15e (dan wel) last van problemen met de wifi zeggen ze, ja die was zo goed bij Vodafone en bovenal is daar natuurlijk zoveel aan veranderd. :(

Sorry frustratie moest er even uit :+

OmeJoyo wijzigde deze reactie 02-03-2017 08:02 (41%)

• CasaDude
quote:
OmeJoyo schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 07:47:
[...]

Ik vind het een vreselijk website waar ook geregeld info staat waar je niets aan hebt, maar dit keer geeft het inderdaad een antwoord ;)

Beetje off-topic, wat een inmense berg zielige figuren op de Facebook pagina van T-mobile zeg. Alsof de wereld vergaat en ze hebben allemaal nog nooit problemen gehad, totdat volgens hun het 2 tot soms wel 4 maanden geleden is overgenomen 8)7 . Allemaal ook spontaan sinds de 15e (dan wel) last van problemen met de wifi zeggen ze, ja die was zo goed bij Vodafone en bovenal is daar natuurlijk zoveel aan veranderd. :(

Sorry frustratie moest er even uit :+
Hetzelfde op TM forum , mensen lopen te schreeuwen dat het schandalig is dat ze snachts geen tv hebben etc.Ga lekker slapen , het lijkt alsof ze geen ander leven hebben dan tv kijken en klagen, die tv komt vanzelf wel weer.Het is techniek en daar kan wel eens wat mis gaan maar om gelijk helemaal uit de bol te gaan en compensatie te gaan vragen vind ik absurd.Maar ja zeikers hou je altijd net zoals storingen .... _/-\o_

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

quote:
Het ergste is dat dit persoon waarschijnlijk stemrecht heeft en zich wellicht ook nog heeft voortgeplant of dat voornemens is :(

Mooi voorbeeld wat er mis is met de maatschappij, alles aan die post is mis. Maargoed ik vind dat T-Mobile keurig heeft gehandeld, er is op alle posts gereageerd en updates in het forum. Kan Vodafone een flink puntje aan zuigen. Natuurlijk was het vervelend, maar ook niet meer dan dat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:12
Je kan dat grotendeels blijven gebruiken. De oude Genexis gedroeg zich als bridge, en deed zelf niks aan routering of WiFi. De Draytek van T-Mobile is wel een router en het is ook niet mogelijk om hem als bridge in te stellen. Als je de Draytek en Airport Extreme dus na elkaar zet krijg je dubbele DHCP, NAT en WiFi.
Ik heb dat opgelost door op de DrayTek de WiFi uit te zetten op de Airport Extreme de DHCP en NAT uit te zetten (bridgemode).
De DrayTek moet in de meterkast opgehangen worden, want die wordt met een glasvezelkabel van ong. 1m verbonden met het aansluitpunt waar nu de Genexis op zit.

De TV en Airport zitten dan bedraad op de DrayTek, de andere PC's kunnen zowel via de DrayTek als de Airport aangesloten worden.

Een eigen VOIP heb ik niet.

Eärendil wijzigde deze reactie 04-03-2017 14:16 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Kijk even in het vorige Vodafone Thuis topic, daar staat mooi omschreven hoe je de Draytek in DMZ mode kan zetten. Eigen router gewoon DHCP aan en gaan met die banaan.
Werkt uitstekend en geen last van dubbel NAT ;)

quote:
KakDela schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:08:
[...]

Heb van t-mobile/vodafone een speedtest moeten doen, deze kwam dus uit op 100mb up en down. En nu zegt t-mobile/vodafone dat dat normale snelheden zijn voor hun 500 mb/s glasveze abonnement. `dus eigenlijk is mijn vraag, is 100 mb/s een normale snelheid voor een 500mb/s glasveze abonnement?
Uiteraard niet. Rond de 475/475 zou acceptabel zijn (5% overhead verlies). Dus de T-Mobile klantenservice praat p**p.
Als je mooi op die 100 Mbit uitkomt zijn er twee mogelijkheden:
1) T-Mobile heeft je het verkeerde profiel geleverd, namelijk 100/100 in plaats van 500/500
2) Er zit iets fout in je netwerk waardoor het begrensd zit op 100 Mbit. Dat kan een netwerkkaart zijn, een verkeerde CAT kabel, of zoiets.

Zit je in eigen T-Mobile gebied? Dat kan je zien door op de T-Mobile site je postcode te checken. Als er 20/20 beschikbaar is, dan is dat eigen T-Mobile gebied. Zo niet, dan wordt er via KPN Wholesale geleverd.

P.S. Je moet een hoofdletter M gebruiken anders is het mili en dan wordt het helemaal weinig....

Barre73 wijzigde deze reactie 09-03-2017 19:22 (4%)

• F-Tim
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11-12 22:09
quote:
jeka schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:32:
[...]

Bij mij werkt het sinds gister avond (ER-L).
Als ik vanavond tijd heb zal ik mijn config hier delen.
Cool! Dan ben ik héél benieuwd wat jij gedaan hebt :)

Wanna play?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13-12 17:14
quote:
Alexji schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:43:
Heeft hier toevallig iemand nog onlangs de internetsnelheid verhoogd?

Ik wil van mijn huidige 100/100 naar 500/500. Een tijd geleden (Vodafone) begreep ik dat er een reële kans is dat je verbinding er dan een aantal dagen uit ligt. Is dit nog steeds een probleem?

Zal morgen even bellen :)
Als je nu al op het juiste netwerkt zit (ODF) dan is het geen probleem. Anders ligt je internet er een tijdje uit. Niet vanwege het omprikken, wat makkelijk kan, maar vanwege het feit dat ze pas een nieuwe order kunnen opgeven in het systeem als de lijn vrij is 8)7.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
thebenjamin schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:21:
Hallo mensen,

Nu lees ik hier allemaal technische verhalen, maar ik hoop dat iemand mij in Jip en Janneke taal kan uitleggen hoe ik dit kan oplossen;

Ik heb nu internet van Ziggo 150mb met een eigen router (Netgear Nighthawk r7000)
- Bij de tv meubel (wil graag alles bekabeld hebben aangesloten) een TP-Link 8port Gigabit switch
met bekabeling naar de TV, Playstation 4, Raspberry, Surround Set

Aangezien in mijn nieuwe woning een Glasvezel aansluiting is, ben ik overgestapt naar T-Mobile 100Mbps (twijfel nog over de 500Mbps)

De router van T-Mobile heeft 4 ethernet poorten waarvan er 2 voor de IPTV zijn (wat ik heb begrepen). Nu loopt er al 1 Ethernet kabel vanaf de meterkast naar de plek toe waar de tv meubel komt te staan. Dit zou dan de kabel moeten zijn die in de speciale IPTV poort zou komen, kan deze kabel in een switch komen te staan bij de tv meubel? Of kan deze kabel niet voor internet gebruikt worden?

Ik had ook wat gelezen over "flex" poorten, dus een poort die voor zowel IPTV als internet gebruikt kan worden, welke dus in een switch zou kunnen voor En zowel TV als voor andere apparaten bekabeld aan te sluiten.

Hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven of een andere idee heeft.

P.S Het liefst wil ik mijn Nighthawk niet meer gebruiken als extra router, hooguit als Repeater voor op zolder.

Alvast bedankt!
Flexpoorten is een KPN term en zie je ook alleen bij KPN/Telfort. Verder heb je prima begrepen wat dat inhoudt.

Bij T-Mobile bestaat dat dus nog niet. De kabel die je noemt kan alleen voor je TV decoder gebruikt worden en niet voor internet met een switch of zo.

Dus in jouw geval een tweede kabel trekken vanaf de Internetpoort van de T-Mobile router voor alle apparaten die je noemt. Op die kabel kan wel een switch zolang je er alleen maar internet voor nodig hebt. TV decoder op aparte kabel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
Buiten een tweede kabel trekken zijn er nog twee andere mogelijkheden: gebruik twee managed switches en trunk internet en IPTV over een kabel, of splits de kabel in twee keer twee paar voor 2 keer 100Mbps (eventueel met een kant-en-klaar oplossing).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

quote:
JB schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:00:
Mensen ervaring/tips met omzetten abbo van 1 jaar wanneer de 1e 6 maanden om zijn :? De extra korting is dan afgelopen namelijk. Is nog een Vodafone abbo ivm overname.
Wat wil je precies weten?

Nadat de zes maanden met korting waren verstreken wilde ik telefonie en televisie, die ik enkel had genomen voor de pakketkorting, van mijn abonnement laten verwijderen - maar die opzegging viel precies tijdens de overgang naar T-Mobile, dus dat is uiteraard misgegaan, waardoor ik ineens een factuur van meer dan € 50 kreeg in plaats van de verwachte € 35 voor enkel de 100/100 Mbit Internetaansluiting.

Dat was na één telefoontje gelukkig opgelost. Wel kreeg ik daarna een boze brief dat ik mijn tv-tuner nog niet had geretourneerd, maar daar had ik ook nooit een brief noch een retourdoos voor gekregen. Wederom na één belletje opgelost.

Wel heb ik sinds ik op dit adres woon last van af en toe kortstondig wegvallen van de verbinding, wat vooral merkbaar is bij online gamen. Dan lagt het spel voor ongeveer een halve tot wel vijf seconden. Maar voordat ik T-Mobile dan wel Vodafone daar de schuld van wil geven, wil ik eerst lokaal nog wat troubleshooten.

CodeCaster wijzigde deze reactie 11-04-2017 16:35 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
JB schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:00:
Mensen ervaring/tips met omzetten abbo van 1 jaar wanneer de 1e 6 maanden om zijn :? De extra korting is dan afgelopen namelijk. Is nog een Vodafone abbo ivm overname.
Je mag volgens mij alles laten vallen behalve internet. Dus tv en/of telefonie eraf om wat goedkoper uit te zijn kan gewoon.

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:16
Hoezo wil je geen decoder dan? Zo een klein ding voor interactieve tv en betere beeldkwaliteit voor minder geld (15 euro vs 18,70 euro) is het imho waard. :)
quote:
CodeCaster schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:33:
[...]

Wat wil je precies weten?

Nadat de zes maanden met korting waren verstreken wilde ik telefonie en televisie, die ik enkel had genomen voor de pakketkorting, van mijn abonnement laten verwijderen - maar die opzegging viel precies tijdens de overgang naar T-Mobile, dus dat is uiteraard misgegaan, waardoor ik ineens een factuur van meer dan € 50 kreeg in plaats van de verwachte € 35 voor enkel de 100/100 Mbit Internetaansluiting.

Dat was na één telefoontje gelukkig opgelost. Wel kreeg ik daarna een boze brief dat ik mijn tv-tuner nog niet had geretourneerd, maar daar had ik ook nooit een brief noch een retourdoos voor gekregen. Wederom na één belletje opgelost.

Wel heb ik sinds ik op dit adres woon last van af en toe kortstondig wegvallen van de verbinding, wat vooral merkbaar is bij online gamen. Dan lagt het spel voor ongeveer een halve tot wel vijf seconden. Maar voordat ik T-Mobile dan wel Vodafone daar de schuld van wil geven, wil ik eerst lokaal nog wat troubleshooten.
Ik hoop dat dat bij mij wel goed gaat, einde van deze maand zou ik telefonie ook kunnen opzeggen als het goed is. :)

Verder tevreden over de overstap naar T Mobile, problemen met radio zenders was ook snel opgelost (enkele zoals Veronica werkten niet meer).

Edit: maar even een chat gestart. :)

Joopieboy wijzigde deze reactie 12-04-2017 08:51 (6%)

I7 9700K 5,1Ghz

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:16
quote:
rens-br schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:14:
[...]

Ik heb in januari mijn telefonie opgezegd en dat was met een gesprek via de chat zo geregeld, kreeg binnen enkele minuten er netjes bevestiging van.

Hou er echter wel rekening mee dat er één maand opzegtermijn op je diensten zit, je kan dus beter al opzeggen aan het einde van de 5e maand en dat in laten gaan in het begin van de 7e maand. Ik heb pas opgezegd aan het einde van maand 6, dus ik moest voor maand 7 ook nog betalen.
Dan zal ik voor deze maand ook nog moeten betalen, maar het is inmiddels geregeld. Dankjewel iig. :)

I7 9700K 5,1Ghz

Pagina: 1 2 3 ... 13

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True