[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.887.576 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Jeroentjuh82 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:33:
Bewindskantoor mail gedaan dat ik van mn leefgeld bij wil betalen zodat ik naar hogere snelheid kan want ook al ben ik alleen dan onder t motto beter iets teveel en omdat het kan!wel met bellen erbij anders geen korting

Er is me weleens gezegd vorig jaar door iemand van Vodafone dat 50 snel zat is voor 1p huishouden, maar nu we ssd hebben kan 500 ook prima aangezien 100 dan weer net te langzaam is in mijn optiek [...]
Jeroentjuh82 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:50:
[...]

Ik wil dat omdat het kan :) mn kameraad vroeg ik straks waarom hij niet naar beneden wil gaan qua snelheid, maar hij wist niet dat ie dan ruim 100 mbit naar beneden gaat tot ik t zei en dat was m ook TE dus ik bedoel maar dat het niet onlogisch is dat ik naar hoger wil

Ik ken een jongen in Arnhem, die heeft nu 200 mbit voor zich alleen omdat ie eerst samen was en als hij nu naar beneden gaat zou die duurder uit zijn bij Ziggo.
Zou dit geen goed moment zijn om met je financieel bewindvoerder nut en noodzaak van een sneller internetabonnement te bespreken? Want 'omdat het kan' is in je huidige financiële context misschien niet het meest verstandige argument om je voor een jaar aan een duurder abonnement vast te leggen?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:50
intoxicated schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:23:
[...]

[...]
Zou dit geen goed moment zijn om met je financieel bewindvoerder nut en noodzaak van een sneller internetabonnement te bespreken? Want 'omdat het kan' is in je huidige financiële context misschien niet het meest verstandige argument om je voor een jaar aan een duurder abonnement vast te leggen?
Als ik van mn eigen leefgeld wat bijbetaal dan maakt dat niet uit omdat het niet van de rekening hoeft die bij hun loopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-05 14:33
Het is eerder de kwestie of het verstandig is om je leefgeld "op te offeren" voor een snellere internetverbinding, zeker als je van een bepaald bedrag moet rondkomen.

uiteindelijk bepaal je dat zelf (of de bewindvoerder), maar ik zou het niet doen. Een argument "omdat het kan" is dan geen geldig argument.

[ Voor 30% gewijzigd door krakendmodem op 23-01-2017 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:50
Ieder zn ding.

Ik kan wachten tot in de zomer van wat ik hoorde want dan krijg ik wel korting als ik er wat bij neem omdat dan contract 8 maanden oud is(5-12)heb niet gevraagd waarom want ik wil niet perse wachten tot dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-05 14:33
Als je een goeie aanbieding kan scoren, ja waarom niet :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 18:03
Jeroentjuh82 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:51:
Ieder zn ding.

Ik kan wachten tot in de zomer van wat ik hoorde want dan krijg ik wel korting als ik er wat bij neem omdat dan contract 8 maanden oud is(5-12)heb niet gevraagd waarom want ik wil niet perse wachten tot dan.
Dit is niet perse nodig

[ Voor 14% gewijzigd door Equator op 25-01-2017 07:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CasaDude
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-02 21:05
Ik heb hier 50/50 , er zitten 4 mobiele telefoons op de wifi , daarnaast nog 4 laptops waarvan er 2 vaak tegelijkertijd aan het gamen zijn.
Ikzelf zit vaak via VPN op mijn werkserver en heb nooit problemen gehad met LAG of storend internet.
Ik snap ook niet waarom men zo graag die hoge snelheid van 500 wil hebben , er zijn maar enkelen die veel uploadsnelheid nodig zijn.
Je hebt natuurlijk wel de hardcore downloaders die alleen maar 24/7 van allerlei materiaal downloaden waar ze uiteindelijk zelf weinig mee doen want wat moet je met gig's aan zooi.
Maar dan nog denk ik bij mezelf waarom zou je als je het al financieel iets minder goed hebt je geld gaan besteden aan sneller internet waar je waarschijnlijk weinig mee doet dan het geld besteden aan dingen waar je wel wat aan hebt zoals eten, kleding o.i.d.
Het gaat vaak om te kunnen zeggen tegen anderen " ik heb supersnel internet van 500/500".
Ik zou gewoon testen en kijken wat ben je daadwerkelijk nodig en koppel daar een abbo met bijpassende snelheid aan.
Wij hebben een redelijk inkomen waarmee we ons prima kunnen redden maar ook ik kijk naar de goedkoopste oplossing , juist hierdoor komen mensen in financieele problemen doordat ze meer willen dan ze zich eigenlijk kunnen veroorloven.
Zit je al in zo een moeilijke financieele situatie juist dan moet je hier goed op inspelen , je zegt wel dat je het nu kan missen maar over 2 maand niet meer omdat er iets kapot gaat o.i.d. en je moet dan iets betalen dan had je het liefst gehad dat je dat geld had gehad.
Maar het is en blijft je eigen beslissing wat je doet maar denk gewoon na wat je nodig bent en niet wat je wilt.
Vat dit niet op als een aanval of je de les lezen maar gewoon iemand die met je meedenkt zodat je toch goed kunt internetten maar ook dat je zelf nadenkt wat kan ik zelf met dat extra geld aan leuke dingen doen naast het internet.

Want uiteindelijk zijn we hier allemaal om elkaar te helpen en dan niet van de wal in de sloot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:37
Hier is de mail binnen voor de overstap aanbieding. 5 euro korting op 2 jaar op go next en go up.
Aardige aanbieding op t eerste gezicht, kijkende naar wat ik nu heb bij Vodafone zeker een serieus te overwegen.

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-05 10:50
Volgens mij hebben de meesten nu een aanbieding van T-Mobile gekregen, waarin je een vijfje korting krijgt op je abonnement. Wat ze ook doen, maar niet helemaal duidelijk verwoorden, is dat ze je toestel compleet afbetalen.

Ik zeg het nog een keer: T-Mobile koopt je volledige toestel af en brengt jou hiervoor niets in rekening. Je krijgt dus gewoon je toestel van ze.

Het klonk voor mij iets te goed om waar te zijn, dus heb ik er net achteraan gebeld. De klantenservice bevestigde ook dat ze je toestel volledig afbetalen, als kadootje.

Voorbeeldje; ik heb in november een nieuw abonnement (34p/m met 12GB)+ iphone 7 (24p/m) genomen, en ik ben sinds een kwartier overgestapt op T-Mobile Unlimited (35pm, onbeperkt alles in NL/EU). Ik heb dus een 'kadootje' van ongeveer €700 van T-Mobile gekregen, waarbij ik ook nog eens van m'n datalimiet af ben.

Ik ben nog steeds aan het bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
bramm90 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:25:
Voorbeeldje; ik heb in november een nieuw abonnement (34p/m met 12GB)+ iphone 7 (24p/m) genomen, en ik ben sinds een kwartier overgestapt op T-Mobile Unlimited (35pm, onbeperkt alles in NL/EU). Ik heb dus een 'kadootje' van ongeveer €700 van T-Mobile gekregen, waarbij ik ook nog eens van m'n datalimiet af ben.

Ik ben nog steeds aan het bijkomen.
Als ik het goed begrijp hebben ze bij jou de 24p/m kwijtgescholden en hoef je alleen 35 euro p/m te betalen? Hoelang zit je vervolgens vast aan dat abonnement?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-05 10:50
Ik betaal nu inderdaad 35p/m. Het is wel een 'nieuw' contract, dus ik moet hem nu 2 jaar uitzitten. Mijn vorige abonnement liep nog tot februari 2019, dus ook wat dat betreft ben ik spekkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-05 07:57
Zou deze aanbieding ook gelden voor overige gezinsleden? In mijn situatie hebben we beide Vodafone en ook VF thuis. Ook bewust voor gekozen met de voordelen. Ben benieuwd, heb zelf nog niks ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
bramm90 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:52:
Ik betaal nu inderdaad 35p/m. Het is wel een 'nieuw' contract, dus ik moet hem nu 2 jaar uitzitten. Mijn vorige abonnement liep nog tot februari 2019, dus ook wat dat betreft ben ik spekkoper.
Dat is erg netjes inderdaad, ben benieuwd of meer mensen zo'n aan bod krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:15
Hier nog niets binnen, maar inderdaad een heel mooi aanbod! Nu spijt dat ik in september een groot deel van mijn iPhone al heb afbetaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Dat zijn aanbiedingen waar ik eigenlijk ook op zit te wachten.
Wil graag de overstap met leuke aanbieding maken van VF naar T-Mobile Tevreden over VF thuis (router daargelaten, maar die gaat door eigen apparatuur vervangen worden) en combi deal was leuk met VF en denk dat dit wel vergelijkbaar blijft met T-Mobile

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaDude
Wel leuk dat je 5 euro korting krijgt maar waar ik ook een beetje op zat te wachten was de extra tv pakketten en eventueel een paar gig extra data op je mobiel omdat je straks zowel thuis als mobiel T-mobile hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Extra data op je mobiel is een beetje onzinnig als je bij T-Mobile een onbeperkt abbo hebt.

Maar extra zenderpakketten zullen denk ik wel aangeboden gaan worden tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:37
Er staat ergens op de pagina dat de extra's van thuis gelijk blijven als je overstapt.

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaDude
Rubman schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:02:
Extra data op je mobiel is een beetje onzinnig als je bij T-Mobile een onbeperkt abbo hebt.

Maar extra zenderpakketten zullen denk ik wel aangeboden gaan worden tzt.
Ja klopt als je onbeperkt heb maar dat is teveel voor mij , mijn bedoeling was als je een 5 Gb abbo neemt of je er dan wat extra bij krijgt , had bij Vodafone een 6 Gb abbo en kreeg er 3 Gb bij ivm Vodafone Thuis.
Maar oke mijn mobiele abbo loopt eind maart af en ik mag al over naar T-mobile dus ga volgende week maar eens shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davee92
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-05 15:09
MTBreak schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:52:
Zou deze aanbieding ook gelden voor overige gezinsleden? In mijn situatie hebben we beide Vodafone en ook VF thuis. Ook bewust voor gekozen met de voordelen. Ben benieuwd, heb zelf nog niks ontvangen.
Hier ben ik dan ook heel benieuwd naar, hier zelfde situatie.

Hier verder ook nog geen mail met aanbieding gehad..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemmik
Voor meer info zie: https://www.t-mobile.nl/korting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davee92
Hier praten ze over alleen de contractant (1 naam), en daar al geprobeerd contact over te hebben, maar werd daar nog niet duidelijker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:19
Beetje jammer dat het niet geldig is voor klanten die momenteel al T-Mobile Mobiel hebben ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaDude
Ga je in op ons aanbod en stap je met je mobiel over naar T-Mobile? Dan behoud je het voordeel dat je bij T-Mobile Thuis had, zoals de extra zenderpakketten.
Das duidelijk dus , ik heb alleen nog geen mail gehad want je kan niet eerder iets doen of je moet de mail hebben met een unieke code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
CasaDude schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:43:
Ga je in op ons aanbod en stap je met je mobiel over naar T-Mobile? Dan behoud je het voordeel dat je bij T-Mobile Thuis had, zoals de extra zenderpakketten.
Das duidelijk dus , ik heb alleen nog geen mail gehad want je kan niet eerder iets doen of je moet de mail hebben met een unieke code.
Ze sturen de mails tussen vandaag en 1 feb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
Pilovali schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:25:
[...]

Beetje jammer dat het niet geldig is voor klanten die momenteel al T-Mobile Mobiel hebben ;(
Van de FAQ van T-Mobile:
Ik heb een T-Mobile mobiel abonnement. Komt het er nog extra voordeel voor de klanten die zowel een mobiel als een Thuis abonnement hebben?
Op dit moment is nog niet bekend welke voordelen en wanneer. Maar reken er op dat er voordelen komen. Zodra dit bekend is zullen we je uiteraard als eerste informeren.
Een vergelijkbaar T-Mobile abbo (incl de Vodafone bonus die ik had) is 5eu goedkoper. Ik ga denk ik wel switchen, vooral als er later nog extra's bij komen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dragor op 25-01-2017 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 696662

Hoi allemaal,

ik heb een vraagje, maar eerst even mijn burgerplicht:

Voor hen die vanaf nu voor 2 tellen: Stap NIET over op Vodafone/T-Mobile Thuis. Zolang het werkt prima, maar de klantenservice is een farce en je recht op kosteloos ontbinden bij wanprestatie ziet men daar als een 'tool' om problemen opgelost te krijgen. Men probeert mij nu zelfs te chanteren om weg te gaan. Absolute waanzin hoe men daar liever meer tijd steekt in het proberen je klant af te krijgen dan daadwerkelijk het probleem te analyseren. De slechtste klantenservice so far. Alleen de gemeente Groningen kan met ze sparren als het gaat om onwil. Enige positieve: doorgaans vriendelijk en heb niks op enig persoon aldaar (al kan die teamleider wat mij betreft beter vervangen worden voor een wat minder emotioneel persoon). Maar ze weten werkelijk waar niks van hun product en ook niet hoe een structuur te creëren voor goede communicatie en troubleshooting. Vodafone/T-Mobile thuis doet ook zoveel mogelijk hun best om eventuele kennis zo veel mogelijk 'niet bekend' te laten worden.
Als je dan als provider er voor kiest om de Admin toegang van een modem te blokkeren voor de eindgebruiker dan dien je ook garant te staan voor de technische hulp daarin. Maar liever leugens en zoete broodjes in de hoop dat het volk dom is.
[b]Vodafone/T-Mobile Thuis, u verzuimd uw plicht als Internet Service Provider[/b]!!!!!

Anyway, ik heb een vraag, of misschien een paar over T-Vodafile Thuis.
Specifiek over de router instellingen en/of het aangestuurde profiel door deze ISP. Ik denk namelijk dat ik een FTTH (glasvezel) profiel krijg doorgestuurd op mijn vDSL lijn. Waardoor ik uiteraard flink problemen ervaar.
Want die moet op de WAN poort binnenkomend en niet over DSL. Maar volgens Vodafone klantenservice zou het niks uitmaken. 8)7

Kort samengevat is de vraag: Zijn VLAN ID's 100, 300 en 640 een puur glasvezel gebonden gebeuren of zijn er ook mensen met (v)DSL die via deze kanalen hun internet/TV/Telefonie afnemen.
En trouwens hoe zit dat met VID 1280? (die VID kwam met WireShark naar voren)

Ik zou graag een screenshots van tabblad internet zien van iemand anders met DSL.

En als dit wel bij DSL gebruikers voorkomt, is er iets uit onderstaande dat blijk geeft van oorzaak van de periodieke inactieve status van het modem?

Voorgeschiedenis:
In de laatste 6 maand heb ik daarom een schrikbarende zo'n 80-100x contact gehad met Vodafone Thuis klantenservice. Geen gein! Het 47ste (volgens teamleider Vodafone) gesprek was aanleiding om mijn dossier in handen te geven van de teammanager van Vodafone Thuis. Dat geeft hoop denk je dan. Dus het hele verhaal weer doorgenomen, diverse opties benoemd maar helaas, voor de 4de of 5de keer wou men een check op ruis doen. Iets waar ik niet over klaagde maar kennelijk is "wegvallende verbinding" de enige optie in het keuze scherm en komt daar als laatste oplossing steeds naar voren dat KPN de lijn moet gaan monitoren.
Weet niet waarom ze een lijn check wouden doen want ik klaagde over een inactieve verbindingsstatus van het modem en dat terwijl ik op reeds geopende poorten nog steeds volle verbinding had.
(.....Bovendien is mijn koperaansluiting van topkwaliteit, want na een hoop geouwehoer met OnlineNL anderhalf jaar geleden (200-300 contactmomenten) heb ik voor elkaar gekregen dat ze me eindelijk hielpen met het probleem dat op de eerste dag door hun eigen monteur was ontstaan (waar ik hem en gedurende de 200 contactmomenten daarna steeds op gewezen heb). Kortom gedurende twee maand van absolute agony heb ik 15 monteurs afspraken gehad en uiteindelijk vervingen ze dan toch maar de kabel waar ik al die tijd op wees. Et VOILA, internet kabel is van voor naar achter picobello, want tegen de tijd dat ze de juiste kabel vervingen had men bijna al het andere al vervangen. Dus voor zover koper in NL gaat zit ik op rozen....). Die zaak moet nog voor de rechter wegens verwijtbaarheid van verlies van zoveel en nu lijkt Vodafone ook al die kant uit te gaan. Ik zou er me werk van moeten maken, want ik hou zo weinig tijd over.

Afijn, terug naar Vodafone...
Nadat zij dus 5 maand verspild hadden aan de halfslachtige checks op ruis en ik nu inmiddels ook in het 5de modem zit, wil plotseling Vodafone niks meer doen. Het is volledig uitgesloten dat het probleem binnenshuis zit en ook het modem en het kopernetwerk zijn uitgesloten. Resten er nog maar twee zaken in mijn beleving: 1) human error en 2) fout van de computer (lees: human error) waardoor het modem de verkeerde protocollen aangeleverd krijgt. Vodafone weigert echter, ondanks eerdere toezeggingen en afspraken rechtstreeks aan mij door de teammanager van Vodavone Thuis, ook maar iets te doen.
In de afgelopen paar dagen heb ik bijna 5 uur aan de telefoon gehangen en vooral moeten debatteren over hoe absurd het is dat Vodafone niet verder wil kijken. De eerstelijns die ik spreek, hoe vriendelijk ze ook zijn, regeren vooral vanuit opdracht mijn verzoeken niet in behandeling te nemen. Ze zijn niet eens bereid mijn modem-instellingen te vergelijken met een goed werkende vDSL setup. En eigenlijk weet ik inmiddels wel zeker dat er een fout zit in de protocollen. Maar ik kan dit (nog) niet bevestigen.
En dus zoek ik nu jullie hulp. Hopelijk tref ik daarom klanten van Vodafone Thuis die een vDSL aansluiting hebben en hun "Internetinstellingen" willen vergelijken met de mijne en daar feedback op kunnen geven.

Feiten:
- Ik heb dus 100% zeker vDSL van Vodafone/T-Mobile Thuis (Alles-in-1, dus ook TV en Telefoon)
- Ik behaal ca. 80Mbps down en 31Mbps up. Da's grandioos voor 80/8 aansluiting.
- Internetstatistieken kent 0 fouten en 0 verworpen.
- Elke 48 uur vervalt het modem in een passieve staat (ik denk einde 'grace period')
- Een reset (hard/digitaal/factory/etc) zorgt voor een vernieuwde 48 uur 'grace period'
- Afwijkend daarvan is echter: bij een nieuw modem (of een server storing bij Vodafone) wordt een nieuw IP-adres toegewezen. In dat geval kent het modem een up tijd van 21 dagen, en vervalt daarna weer in de 48 uur cyclus. Waarschijnlijk omdat bij die momenten het IP-adres als "nieuw" geregistreerd wordt.
- Ik heb geen Admin/SU-rights, Vodafone pretendeert hier ook niet over te kunnen beschikken (hetgeen een leugen is, want door foute[?] afgifte werden mijn eerste 4 modems met een admin-inlogcode geleverd.) Maar nu ik er dus echt zelf voor sta heb ik géén toegang tot de echte WAN settings om de VLAN ID's en server adressen in te kunnen zien bijvoorbeeld.
- Ik heb 'geen verbinding met internet' volgens/op diverse tabbladen van het modem. Zoals Wizard die bij automatisch verbinden "U bent niet verbonden met internet. Selecteer deze optie om te proberen automatisch verbinding te maken." heeft staan. Hier krijg ik, hoe dan ook, geen verbinding met internet mee. Hij schiet dan of naar Bridge modus of naar zakelijk zonder inloggen.
- Ik zie geen IP's in One Key-diagnose (dit was gedurende enkele dagen anders, lees verder voor meer details elders)
- Voor de rest hoop ik dat de fotocollage vooral uitkomst biedt.

O ja, niet geheel onbelangrijk:
De afgelopen tijd deed mijn televisie het niet. Specifiek sinds dinsdag 17 januari vroeg in de ochtend (01:30) toen Vodafone Thuis weer eens down ging. Omdat internet niet meer online kwam kort erna heb ik voor de gelegenheid de stekkers van alles er maar weer uitgetrokken alles van "ipconfig /release" voorzien, de WLAN-adapters van alles inclusief al mijn Android (no Apple's here!) uit, het modem een factory-reset gegeven en vervolgens van stroom gehouden. 's Morgens de boel weer rustig aan vDSL en via alleen via WLAN ingelogd met Samsung Tab 3 (Android is zo goed als LINUX dus minder kans dan bij Windows ergens voor conflict zou zorgen) voor een 'schoon' zicht op het modem. De TV is vanaf dat moment niet meer online geweest. Ook diverse factoryresets van Entone TV-box en Hauwei HG659 modem brachten geen uitkomst evenals 2 uur aan de lijn met Vodafone hierover. En de bij internetinstellingen bleef hij dan ook in "bezig met verbinden" modus. Totdat ik gisteravond bij de LAN-settings, ja gek genoeg intern de DHCP-server omzette van 'CPE fungeert als DNS-proxy' naar 'handmatige keuze' (en wel die van Google, dus 8.8.8.8 en 8.8.4.4). Dit resulteerde (zo zie ik nu net) in de volgende mededeling in het systeemlogboek:

2017-01-25 15:34:24 User Level Notice WAN configuration: User ACS change WAN VLAN to 640.

Direct begon de Entone de firmware te laden. En niet veel later weer bewegend beeld op de buis.
Echter was dit meteen ook het einde van de korte tijd dat ik in 'One key diagnose' IPv4-adres / Standaard IPv4 Gateway / IPv4 DNS-servers had. Bovendien schoot 'Wizard starten' nu weer naar 'Verbinden met andere modem' aka Bridge Modus (aangezien ik geen internetverbinding heb volgens de 'automatisch verbinden' modus) in plaats van de 'Verbinding maken zonder gebruikersaccount' modus zoals ik gedurende 8 dagen van mocht genieten.

Nu lijkt het me toch, dat de LAN-internet instellingen géén conflict zouden mogen maken met de doorvoer van het TV signaal. Het standaard door Vodafone zelf aangeleverde profiel waardoor 'CPE fungeert als de DNS-proxy' aan staat lijkt mij daar toch zorg voor te moeten dragen. Maar het feit dat met die kleine wijziging mijn WAN-IPv4's (VLAN ID = 300) verdwijnen en de daarvoor in de plaats een werkende IPTVVDSL (VLAN ID=640) krijg is eigenaardig.

Nu ben ik ook maar sinds eergisteren begonnen met Wireshark (+legacy.... alsof ik nog niet genoeg 'Grieks' gezien had) en ik heb daar gedurende één sessie VLAN ID = 1280 waargenomen op ALLE packets, iets dat ik nu niet meer kan recreëren. Maar er was iets dat ik aan de instellingen aangepast had waardoor dat gebeuerde.
Overigens staat er eigenlijk ten alle tijde het volgende bij mijn Instellingen voor LAN-apparaten als ik op een apparaat klik:
"IPv4-addresseringstype: Missing translation: landev.addrsrc.DHCP" en hoewel dit lijkt te verwijzen naar de DHCP van LAN, heb ik hier nog nooit iets anders zien staan dan dat. En geloof me dat ik op veel wijzes de instellingen gehad heb.
Maar elke (factory)reset begint (ongeacht het aangesloten LAN-apparaat op LAN 1) met dezelfde defualt instellingen afkomstig van de server van Vodafone!
En laten we reëel zijn, het is ook niet zo dat Vodafone Thuis ook maar een poot heeft uitgestoken om deze standaard waarden eens even met mij langs te lopen. Het blijft bij aannames van eerstelijns medewerkers dat "alles vast wel is gecheckt door de technische mensen".
Maar ze zouden mijn modemgegevens niet in kunnen zien zo zegt VT zelf... Dus hoe dan???? Hoe hebben jullie dit gecontroleerd Vodafone Thuis? Geen antwoord op mogelijk natuurlijk.

Enfin, ik ben ten einde raad, ik weet zeker dat ik op het juiste spoor zit en hier ergens de informatie heb vermeld die uitkomst gaat bieden omdat een meer bedreven ICT'er al dit soort termen ongetwijfeld even gemakkelijk leest als de plaatjes in een stripboek. En ik heb alles in de laatste maand een beetje moeten oppikken middels erg veel Google, Youtube, etc. Het levert wel wat op, maar een echte big picture krijg je er niet bij als je dodelijk vermoeid dit probeert op te lossen. Hoe het ook zij, het breekt me dus een beetje op, maar ik laat me ook niet wegjagen door een bedrijf dat zich onthoudt van 'op correcte wijze service verlenen'. Want het is een schande dat ik (en velen met mij) een beroep moet doen op mensen die het voor hun plezier wat trouble shooten. Prijsvechter of niet, je behoort je product te waarborgen. Maar Vodafone Thuis heeft het zo dicht getimmerd dat zowel zij als ik geen ene ruk kunnen doen aan de WAN-instellingen van het modem. Huawei biedt geen ondersteuning voor dit afwijkende type, andere (previouse) firmware flashen is voor zover ik 1,2,3 na kon gaan geen optie en ook wil men niet informatie uitwisselen of überhaupt aanhoren wat er zich in het modem afspeelt. Ik vraag me stellig af of er überhaupt ook maar één van de 450 screenshots is bekeken door een ICT bij Vodafone. Want het enige argument dat men aanvoert is "vanaf onze kant lijkt het in orde".
Maar ondertussen krijg ik GEEN vernieuwde lease maar wel een inactieve vDSL-status. Voor de rest lijkt aanpassing X een positief gevolg Y te hebben maar een negatief gevolg Z. Overigens heeft het terugdraaien van de DHCP-server naar CPE via DNS-proxy (ipv Google) geen invloed gehad op een evenredig gevolg. De IPv4 adressen ontbreken nog steeds, modem draait (tegen alle mogelijkheden in, want dat zou niet kunnen) nog in Bridge modus en de TV doet het ook nog steeds gewoon. Wellicht dat een handmatige poging hem terug te krijgen in 'verbinden zonder account gegevens' nog ergens in resulteert.

Overigens heb ik dus bij VLAN ID (VID)= 100 geen DNS-servers maar wel een 10.130.x.x IPv4 adres en een 10.130.x.x Gateway. Wat dus alleen intern gebruikte IP's zijn. Maar goed, laat ik maar aannemen dat dat kan via vanwege VLAN-systeem. Maar goed, anderzijds spreekt hier uit dat precies de management functie van het apparaat zich niet lijkt te verbinden met de DNS. En ik zie wel traffic met een vergelijkbaar, bij Vodafone Thuis behorend, IP-adres die doet denken aan een mogelijke server, maar als die communicatie maar eenzijdig is schiet dat niet op.
Overigens vroeg tweakers mij voor inloggen of ze mijn IP-adres mochten bewaren. Maar waar men naar vroeg is dus wel mooi een IP adres die ik al 48 uur niet meer heb. Want de storing van 24 januari rond circa 1:30 bracht mij een nieuwe IPv4. Misschien tijdelijk?! Want een week eerder flitste dat zelfde nieuwe IP-adres ook al even 2 seconden in beeld alvorens mijn modem geen enkele verbinding meer oppakte en ik besloot over te gaan op 'alles offline' tot de volgende dag.
Overigens waren de server downs exact 7 dagen na elkaar en Vodafone hanteert precies dat als lease tijd, een week, hoe toevallig weer. Zou Vodafone meer problemen hebben met DHCP- en DNS-servers dan ze toegeven en daarom maar doen alsof de klant gek is?
Ik heb trouwens al verschillende IP's en Gateway's gehad, maar de DNS is altijd gelijk gebleven...

Foto's: (Het kan zijn dat ik een beeld verwijs naar andere data en dat die niet van hetzelfde moment zijn. Maar met moeten kiezen uit 450 screenshots over 6 maand en een nacht van typen (ipv slaap) ben ik niet meer zo kieskeurig. Het bedoelde verband is echter gewoon conform realiteit.
Als je meer foto's, instellingen, wat dan ook wilt zien, tips hebt, etc. etc. ik verneem het graag. Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://phncwg-sn3302.files.1drv.com/y3m-3BtH5uAOlpAcQMky5W-LpfOHm9M3s2xZ3t4EbO4dl3iouNngSdrY_nCpuCJye3Bo5g7vUYFdomIb8QCLOS1t4pbOQPMQQPaPnstsZO1r-RSQzDCf328bUR6DDs8jPx1XaaDhPdUfuScVc_tmfbEOxkwzE4dnCAVxrbnD2NUMX8?width=944&height=1369&cropmode=none

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
Sjezus, dan zoek je toch een andere provider? In de tijd die jij nu in die tekst hebt gestoken had je ook kunnen overstappen ;)

Helaas heb ik geen vDSL, dus kan je niet verder helpen, maar ik deel je mening over de klantenservice niet. Heb eind vorige week gebeld omdat mijn internet ongeveer elk uur er 2 minuten uit lag (te zien in het modem dat de fiber-verbinding down ging en weer up kwam). Na een belletje met de klantenservice, waar de medewerker zei iets van slechte dempingswaarden te zien, werd het issue meteen doorgestuurd naar de technische dienst, zaterdag werd er gebeld om een afspraak te maken en vanmiddag komen ze het modem vervangen en wat checks doen ondanks dat het probleem al weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Dragor schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:06:
[...]
Helaas heb ik geen vDSL, dus kan je niet verder helpen, maar ik deel je mening over de klantenservice niet. Heb eind vorige week gebeld omdat mijn internet ongeveer elk uur er 2 minuten uit lag (te zien in het modem dat de fiber-verbinding down ging en weer up kwam). Na een belletje met de klantenservice, waar de medewerker zei iets van slechte dempingswaarden te zien, werd het issue meteen doorgestuurd naar de technische dienst, zaterdag werd er gebeld om een afspraak te maken en vanmiddag komen ze het modem vervangen en wat checks doen ondanks dat het probleem al weg is.
Dit is mijn ervaring inderdaad ook. In het begin toen de lijn werd opgeleverd zat er een kruising in de POP, waardoor mijn vezel in een verkeerde poort zat. Telkens als een andere monteur in de POP kwam, trokken ze mijn vezel eruit, omdat die niet goed zat volgens het ontwerp.

Meteen toen ik geen internet meer had contact opgenomen met Vodafone en 3 dagen later stond er al een vriendelijke monteur op de stoep die het probleem heeft verholpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-05 21:51

jeka

Support your local club.

Misschien is het handig om het topic weer te splitsen voor vDSL en Glasvezel?

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-05 14:17
bramm90 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:25:

Ik zeg het nog een keer: T-Mobile koopt je volledige toestel af en brengt jou hiervoor niets in rekening. Je krijgt dus gewoon je toestel van ze.
Hmmm, als ik vandaag een Vodafone Thuis abo bestel, en dan een Vodafone abo met toestel, dan, na 10 dagen zodra mijn VF Thuis abo activeerd is, Tmobile doet mij een aanbieding om over te stappen? Het zou te mooi om waar te zijn! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
drwoo schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:33:
[...]

Hmmm, als ik vandaag een Vodafone Thuis abo bestel, en dan een Vodafone abo met toestel, dan, na 10 dagen zodra mijn VF Thuis abo activeerd is, Tmobile doet mij een aanbieding om over te stappen? Het zou te mooi om waar te zijn! :)
Alleen als je vóór 16 december ook VF mobiel had kreeg je combi voordeel en voor dat 4-in-1 voordeel krijgen ze nu een overstapaanbieding voor mobiel. Dus ik verwacht niet dat dat gaat lukken nee (als je überhaupt nog een VF Thuis kunt afsluiten) ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 06:21

KroeT

[...]

Het nadeel van die geweldige actie voor bestaande klanten van T-Mobile Thuis en Vodafone mobiel is dat ik, als bestaande klant van T-Mobile Thuis én T-Mobile mobiel eigenlijk straks alleen nog maar tevreden ben als T-Mobile mijn toestel in een keer aflost én me een biatch van een korting geeft, terwijl dat eigenlijk een onrealistisch scenario is. Als ik geen wetenschap had gehad van die exorbitant briljante aanbieding voor mobiele Vodafoneklanten dan was ik waarschijnlijk tevreden geweest met een korting van een tientje per maand. Ok. Vijf euro per maand misschien ook. Maar nu zal ik vermoedelijk als een chagrijnige zeurkous mopperen dat ik vier maanden geleden toch voor Vodafone mobiel had moeten kiezen :+

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-05 19:11
Ik wil overstappen van KPN Glasvezel naar Vodafone/T-Mobile. Ik zou dan met snelheid 100/100 van 47,50 naar 40 per maand gaan.
Ik heb echter 2 wifi-versterkers van KPN in huis (zelf gekocht). Kan ik die wel blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
PLAE schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:50:
Ik wil overstappen van KPN Glasvezel naar Vodafone/T-Mobile. Ik zou dan met snelheid 100/100 van 47,50 naar 40 per maand gaan.
Ik heb echter 2 wifi-versterkers van KPN in huis (zelf gekocht). Kan ik die wel blijven gebruiken?
Waarom niet ;) ? Dat moet gewoon kunnen ja (op dat vlak ben je niet gebonden aan vf tmobile apparatuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiddo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
MTBreak schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:52:
Hier dezelfde situatie, alleen heb ik wel de mail ontvangen en mijn vrouw niet. Volgens de mevrouw aan de telefoon geldt de aanbieding alleen voor de persoon op wiens naam het contract bij VF thuis staat, en heeft mijn vrouw dus pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
Hiddo schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:43:
[...]

Hier dezelfde situatie, alleen heb ik wel de mail ontvangen en mijn vrouw niet. Volgens de mevrouw aan de telefoon geldt de aanbieding alleen voor de persoon op wiens naam het contract bij VF thuis staat, en heeft mijn vrouw dus pech.
Dat zou wel balen zijn. Mijn vriendin heeft toentertijd haar abbo gekozen op basis van de extra 3GB via VF thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apis29 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:35:
[...]

Waarom niet ;) ? Dat moet gewoon kunnen ja (op dat vlak ben je niet gebonden aan vf tmobile apparatuur)
De KPN WiFi versterkers zijn te gebruiken in combinatie met elke router van elke provider. Maar als je geen KPN internet meer hebt krijg je geen eventuele firmware update meer. Die zijn echter wel weer online te verkrijgen en zelf te installeren.
Dus dat hoeft geen bezwaar te zijn om over te stappen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dragor schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:06:
[...]

Sjezus, dan zoek je toch een andere provider? In de tijd die jij nu in die tekst hebt gestoken had je ook kunnen overstappen ;)

Echt weer zo'n opmerking hè, "dan zoek je toch een ander".

Daar kan ik dus helemaal niks mee en het getuigt jammerlijk genoeg ook een behoorlijk van acceptatie van jouw zijde dat het er bij hoort dat bedrijven je mogen verneuken en dat jij dan weg moet in plaats van zij moeten verbeteren. Je hebt dus een desinteresse in je eigen rechten als klant, als burger en als mens.
Ombudsman, Geschillencommisie, NMA, Rechtbank, overheid. Dat zijn allen instellingen opgeworpen om een halt tegen deze uitbuiting te roepen. Want vergis je niet hoeveel winst er gepakt wordt op het 'niet leveren van service' die ze wel zouden moeten leveren. De boetes er tegen zijn een habbekrats en dus laten deze maatschappelijk zeer invloedrijke bedrijven het er gewoon op aankomen. In de VS doen ze het al jaren en daar moet je je beseffen dat er soms miljoenen uitgekeerd wordt wegens wanprestatie omdat de boete ook van invloed zou moeten zijn op de verbetering van het proces. In Nederland wordt het net zo uitgemolken maar is de hoogste schadevergoeding die ooit uitgekeerd is nog geen ton en dat voor iemand die levenslang in een rolstoel een kasplantje zit te wezen. Dus de Nederlandse wet is in feite een vrijbrief voor deze grote coöperaties om gewoon niet te leveren wat ze behoren te leveren. En zolang ze maar 95% van de klachten helpen met een modem-swap en een harde reset. Kunnen ze ook nog doen alsof ze het goed doen. Maar in feite zijn dit handelingen die je zelf zou kunnen verrichten. Want ze lezen de vragen letterlijk van het scherm.

Ze hebben een onderhoudsplicht net als jij en ik een betaalplicht hebben. Daar komen ook niet onderuit als het ons ff te lastig wordt financieel. Dan heb je tzt gewoon een deurwaarder op je stoep.

Tja, overstappen maakt het probleem niet anders. Als het een issue is in het netwerk van de beheerder, verhuist het probleem naar de volgende. Het netwerk wordt door de ISP gehuurd en behoort dus ook naar alle redelijkheid goed onderhouden te worden. Dat is zaak tussen ISP en KPN. Ik hoef alleen ISP te wijzen op een probleem. Aan hun de taak om dat al dan niet te escaleren naar derden die zij hebben betrokken in dit proces. Dat is geen geval van overmacht, maar hooguit geval van slechte contractafspraken (wat dus een verwijtbaar feit is). Bovendien is het precies de drijfveer van de bedrijfspolitiek. Gewoon geen service verlenen aan de iets lastigere problemen. Dan gaan die letterlijk en figuurlijk vanzelf weg.
Het probleem dat jij nu omschrijft hoef je totaal geen kennis voor te hebben en vloeit bijna automatisch voort uit het feit dat je belt. Wat de eerstelijns bedoelde met doorzetten naar de technische dienst is niets meer dan een second opinion intern zodat ze geen kosten maken die ze kunnen besparen. Jouw probleem was dus ook gewoon met de Q/A te achterhalen. Je hebt een 13 in een dozijn probleem en dat is fijn voor jou. Daarmee is jouw probleem en dus het hunne vrij simpel, snel en vooral goedkoop opgelost.
Echter, dat het mijne niet een voor de hand liggend probleem is ontslaat hun niet van dezelfde plicht om mijn probleem op te lossen. Ze zeggen tenslotte letterlijk dat er nog diverse "mogelijkheden nagegaan kunnen worden", maar dat ze het "om kostenbesparende redenen niet WILLEN doen". En dat is een behoorlijke misser.
Zeker als je bedenkt dat het hier een software matig probleem betreft en dat het naar alle waarschijnlijkheid zo simpel is als mijn klantprofiel opnieuw op te bouwen. Maar ook daarvan zegt men 'dat het geld kost en dat ze het daarom dus niet willen doen'.
En we kunnen allemaal wel overstag gaan bij elke keer dat zij er de brui aan geven, maar vroeg of laat kom je tot het besef dat je nergens meer terecht kan. Want deze werkwijze die de ISP's, Telecom algeheel etc. is niks meer en minder dan een glijdende schaal. En zolang de klant dom is en er dus in trapt zal de service graad minder en minder worden. Met als uiteindelijk gevolg dat ook jij nergens meer aan kan kloppen voor je 13 in een dozijn probleem.

Wat betreft mijn verdere persoonlijke motivatie om niet over te stappen...
Allereerst ik blijf niet bezig. Ze voeren maar gewoon hun werk uit zoals ze zouden moeten doen.
Ten tweede is mijn account van ISP gekoppeld aan accounts GSM. Voorwaarden die ik hoe dan ook niet terug zal krijgen bij een ander.
Als derde punt zou ik aan willen voeren dat ik tevreden ben over het product zelf. Ware het niet dat de modem dus door fout van Vodafone in een verkeerde modus terecht komt.
Als vierde punt, hoef ik niet over te stappen omdat het me veel moeite zou kosten. De tijd en kosten die ik heb moeten maken zullen hoe dan ook voor de rechter komen, daar het als een paal boven water staat dat ze verwijtbaar en nu vooral ook onethisch handelen. Ja ik wordt er moe van en niet vrolijk, maar vroeg of laat wordt dat afgetikt aan balie.
Ten vijfde, als het probleem opgelost is en Vodafone heeft de nota's van alles en iedereen voldaan wegens hun wanbeleid, dan zullen ze me zeker niet nog een tweede keer met een kluitje het riet in proberen te sturen.

Vodafone heeft een plicht. En dat is niet om mij te chanteren en te forceren een ander te zoeken. Dat dit verhaal zich al 6 maand voortsleept is volledig te wijten aan Vodafone Thuis en met name de daarvoor verantwoordelijken.

Ik kan de gemaakte afspraken met Vodafone (omdat ik ze vast heb liggen) en hun onwil daar toch niets mee te doen onomstotelijk bewijzen en dat betekent hoe dan ook een gewonnen juridische strijd.

Echter is hiermee mijn probleem in het hier en nu niet opgelost. Toch fijn dat je de moeite nam te reageren. En mocht je iemand weten met een vDSL profiel, ik zou daar graag in contact komen. Dan kan ik in elk geval weer normaal internetten, TV kijken en relaxed mijn hobby's en naasten de tijd gunnen die ze verdienen.

4 the record. Ik gaf Vodafone tot vorig jaar een heel dik cijfer voor hun klantenservice maar het is een jammerlijk verloederde bedoening geworden. Hun service was hun kracht. Maar nu is het hetzelfde haastige gejakker als dat van vele anderen. Gewoon om de aandeelhouders die jaarlijkse 30% winstuitkering te gunnen. Dat is totaal geen procesverbetering, automatisering of modernisering waar het om draait. Het is gewoon hebzucht van een handvol extreem rijkelui die nog veel rijker willen worden. En daar komt het grootste verschil tussen arm en rijk vandaag de dag door niet omdat de supermarktmanagers de komkommers duurder verkoopt. Deze bedrijven en dus hun gehele kader van topmanagers hebben voor 99,9% afstand gedaan van ethiek en het zal ze een rotzorg zijn of jij er ongelukkig of dood van gaat. De enige vraag die ze beantwoord willen hebben is wat levert het op en wat kost het. En als jouw dood een 0,1% extra winstuitkering oplevert nadat ze je nabestaanden een grijpstuiver hebben uitgekeerd, dan doen ze dat. Nu zal je denken dat internet weinig van doen heeft met leven en dood, maar daar vergis je je in. Anyway. Ik drijf te ver af van de kern. Ze hebben een plicht en ik heb rechten. En die plichten gaan ze sowieso voldoen en mijn rechten zullen ze 'heel maken'.

Maar contact dus, met een vDSL klant van Vodafone/ T-Mobile Thuis, sta ik erg om te springen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wederom een veel en veel te lange post die niet thuis hoort op dit forum.

Je had op zich een goede vraag voor Tweakers (ervaringen/profielen van VDSL gebruikers) maar je ellenlange rant tegen Vodafone hoort hier niet thuis.
En het advies hier om over te stappen is het enige juiste afgezien van een technisch advies hier.
Je beloont VF nu met je abonnementsgeld terwijl je een provider zou moeten straffen met je voeten (dus weggaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rens-br schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:24:
[...]

Dit is mijn ervaring inderdaad ook. In het begin toen de lijn werd opgeleverd zat er een kruising in de POP, waardoor mijn vezel in een verkeerde poort zat. Telkens als een andere monteur in de POP kwam, trokken ze mijn vezel eruit, omdat die niet goed zat volgens het ontwerp.

Meteen toen ik geen internet meer had contact opgenomen met Vodafone en 3 dagen later stond er al een vriendelijke monteur op de stoep die het probleem heeft verholpen.
Met POP bedoel je de variant op ISRA en AOP bij glasvezel? Want die term heb ik nooit opgemerkt als zodanig. Ik moest even aan POP3 denken. :)

Voor de rest, een gekruiste lijn is erg simpel waar te nemen en op te lossen (bij mij was dat ook het geval ten tijde van Tele2 en doorlopend in Online.nl). Erg simpel dus, al heb ik monteurs gehad die het over het hoofd zagen. Dit ten tijde van Tele2. Alle monteurs waren namelijk tot voor kort allen van KPN als het om netwerk ging.
Dat slechte waarnemen ligt ook voornamelijk aan het lage opleidingsniveau die deze mensen geboden wordt. Een cursus KPN-monteur duurt namelijk 2 dagen. Dus 1 dag daarvan brak aanwezig en hoppa, 'signalering gekruiste lijn' niet erg meegekregen, om over de rest maar te zwijgen. Nou niet echt een universitaire opleiding dus.
Je kan dan een paar dingetjes en dat is doorgaans voldoende voor de alledaagse problemen. En wat ze niet zelf kunnen gaat naar de echte (alles mogende) monteurs van Volker Wessels meen ik. Ook 4 van de 5 keer slecht werk geleverd.

Dat al deze mensen vriendelijk zijn, dat is de basis van hun aanstelling, kennis is nog niet eens secundair. Eerst komt nog 'verkoop-kunst' en ik grap niet. KPN netwerk monteurs dienen KPN aan de klanten van de ISP's aan te smeren. Dat is in strijd met wet- en regelgeving (kartelvorming), maar zolang het niet voldoende gemeld wordt, zal de NMA daar niks mee doen. De kwalificaties van een monteur wordt niet naar gekeken. Want ook hier wordt zo langzamerhand alles vanaf een tablet of Smartphone in Q/A vorm door de monteur gedaan.

Maar super dat het probleem voor jou zo makkelijk te vinden en ook op te lossen was! Mocht je iemand weten met vDSL van Vodafone. Ik zou graag zijn/haar instellingen met die van mij willen vergelijken. Want Vodafone wil dit vrij simpele klusje, waar zij het materiaal (een proefopstelling) gewoon voor hebben op de klantenservice niet met mij doen. Ik gok dat ze bewust zijn van de tekortkoming en dat het duurder is om het te maken dan dat ze voorlopig aan abonnementskosten kunnen innen. En dat mag geen reden zijn. Enfin, ik houd me aanbevolen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeka schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:09:
Misschien is het handig om het topic weer te splitsen voor vDSL en Glasvezel?
Nou in dit geval zou ik dan niet weten of ik bij het één of het ander zou moeten zijn daar ik de VLAN ID's 100, 300 en 640 ervaar op mijn vDSL aansluiting maar ik dit puur en alleen in verband kan brengen met glasvezel. En heb zelfs Chinese en Thiase pagina's bekeken om maar wat te achterhalen.

En nu ik dan toch type, mijn zeer grote erkentelijkheid voor een Vodafone Thuis klant met VDSL die mij kan helpen met een vergelijking van de basis instellingen.

Ik hoef daarbij geen enkel IP-adres te zien (mocht iemand zich daar zorgen om maken).

Dank voor de tijd en aandacht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 10:21
Je hebt nu al 3 keer hetzelfde gevraagd, telkens verpakt in gigantische posts. Lijkt me voorlopig wel genoeg, als iemand met VDSL het leest DMt diegene je wel.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Anoniem: 696662 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:33:
Met POP bedoel je de variant op ISRA en AOP bij glasvezel? Want die term heb ik nooit opgemerkt als zodanig. Ik moest even aan POP3 denken. :)
Point of Precense (blijkbaar). Maar het is zo'n huisje waar de glasvezel punten verdeeld worden, zie ook deze en deze link.
Voor de rest, een gekruiste lijn is erg simpel waar te nemen en op te lossen (bij mij was dat ook het geval ten tijde van Tele2 en doorlopend in Online.nl). Erg simpel dus, al heb ik monteurs gehad die het over het hoofd zagen. Dit ten tijde van Tele2. Alle monteurs waren namelijk tot voor kort allen van KPN als het om netwerk ging.
Beide keren waren het monteurs van Reggefiber. De kruising was ook snel waargenomen, maar het moet schijnbaar administratief worden bijgewerkt en dat was niet gebeurd, waardoor het telkens weer terug veranderd werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 696662 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:40:
[...]

Nou in dit geval zou ik dan niet weten of ik bij het één of het ander zou moeten zijn daar ik de VLAN ID's 100, 300 en 640 ervaar op mijn vDSL aansluiting maar ik dit puur en alleen in verband kan brengen met glasvezel. En heb zelfs Chinese en Thiase pagina's bekeken om maar wat te achterhalen.

En nu ik dan toch type, mijn zeer grote erkentelijkheid voor een Vodafone Thuis klant met VDSL die mij kan helpen met een vergelijking van de basis instellingen.

Ik hoef daarbij geen enkel IP-adres te zien (mocht iemand zich daar zorgen om maken).

Dank voor de tijd en aandacht.
Dit topic al geprobeerd??:
Vodafone Thuis Internet, Bellen & TV (via xDSL)

Bijna iedereen in het topic waar we nu zitten komt van het Vodafone glasvezel topic dus de kans op hulp is hier een stuk kleiner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barre73 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:11:
Wederom een veel en veel te lange post die niet thuis hoort op dit forum.

Je had op zich een goede vraag voor Tweakers (ervaringen/profielen van VDSL gebruikers) maar je ellenlange rant tegen Vodafone hoort hier niet thuis.
En het advies hier om over te stappen is het enige juiste afgezien van een technisch advies hier.
Je beloont VF nu met je abonnementsgeld terwijl je een provider zou moeten straffen met je voeten (dus weggaan).
Nee hoor, op dit moment betaal ik geen abonnementsgeld en dat is ook met terugwerkende kracht van toepassing. Zo snugger zijn ze nog wel. Maar ze dreigen er nu wel mee dat ze het wel weer willen invoeren zonder dat ze het probleem hebben opgelost. En nogmaals dit is letterlijk omdat ze dat niet willen doen. Niet omdat ze het niet kunnen doen. Ze weigeren dus elke mededeling.

Wat betreft mijn "rant tegen Vodafone" is geheel conform topic. te weten "[T-Mobile Thuis] Ervaringen & Discussie". Het enige dat hier niet in thuis hoort is wat topic betreft in feite de hulpvraag.

Maar geloof me dat ik nog erg mijn best heb gedaan het 'netjes' te houden en mij niet al te veel persoonlijk te uiten over de diverse medewerkers die hun functie en collega's geen eer aandoen.

Ik heb in de 80-100 gesprekken met hen steevast geprobeerd een dialoog te voeren en geloof me dat de onredelijkheid en vooral starheid van deze mensen er van af droop bij tijd en wijle. Natuurlijk is dat niet altijd het geval geweest, maar ze werken er vooral in cirkeltjes. Ja, nu twee mensen die een positieve ervaring hebben met Vodafone, maar ik ben na 6 maand niet veel verder dan een door KPN rechtstreeks op het ISRApunt gelaste kabel. Waardoor ik al 6 maand de kabels vanaf de meterkast dwars door gang, woon en eetkamer heb lopen naar de PC en TV. En alles wat ze me hebben verteld dat ze hebben gedaan is het controleren op ruis op de kabel. Terwijl ik aangeef dat er sprake is van geen lease vernieuwing en een verkeerde modus in het modem. Dat brengt een enorme beperking van deze mensen aan het licht. Als het probleem niet in de Q/A vermeld wordt escaleren ze het maar als iets dat er een beetje bij in de buurt komt. Keer op keer wordt het "wegvallende verbinding genoemd".
Dat getuigt dus van een enorm gebrek aan kennis van je product en een enorm gebrek aan oplossend vermogen van je gehele organisatie. Waarbij je dus ook moet stellen dat zich er geen verbetering voor heeft gedaan. Iets dat weer toewijsbaar is aan gebrekkige communicatie van floor management met hoger management.

Dus wat jij een "rant" noemt is een ervaring die gebaseerd is op 80-100 contactmomenten, het niet nakomen van schriftelijke toezeggingen en het volkomen blind rondjes blijven draaien zonder ook maar 1x echt naar het daadwerkelijke probleem te hebben gekeken, want nog nooit heeft een medewerker van Vodafone mij terug kunnen vertellen wat het probleem is zoals ik het hen omschreef. Zo vastgeroest in Q/A boompjes zijn ze dus. En het verzoek mij door te verbinden met of terug te laten bellen door een daadwerkelijke technische jongen om het samen van voor naar achteren door te nemen slaan ze keer op keer op keer in de wind. Terwijl dáár, juist dáár de winst te behalen viel en nog steeds valt. Voor hun, voor mij en voor hun grijpgrage aandeelhouders. En dat jij het een te lang stuk vindt om te lezen. maakt het stuk inhoudelijk nog niet waardeloos. En mijn "rant" is niks meer dan een vertelling van feiten. En als het niet juridisch ongewenst was had ik alle communicatie met hen hier of elders gepost zodat je dezelfde conclusie zou kunnen trekken als ik heb. En ik heb mij gedurende 6 maand onthouden van enige openbare kritiek op Vodafone ondanks deze malaise van onwil en doofheid.

Dus ben ik nu fout dan? Ik denk dat ik mij meer dan respectabel opgesteld heb en vele kansen geboden heb om juridisch vervolg te vermijden. Maar men wil simpelweg niet helpen. En dus is Vodafone Thuis per definitie een bedrijf om bij uit de buurt te blijven. Ongetwijfeld niet de enige. Zoals gezegd ben ik ook nog steeds verwikkeld in een juridische procedure tegen Online.nl omdat die ook maar als kippen zonder kop dingen deden terwijl ik ze vanaf dag 1 wees op de boosdoener te weten de kabel tussen wijkcentrale en wijkkast. Daar staat de teller op een kostenpaaltje voor hun van richting de tienduizend euro. Wegens verwijtbaarheid wel te verstaan! Dat het personeel te beperkte kennis heeft is geen vrijstelling waard van plicht. En terugkomen op reeds geboden schade vergoeding voor verlies van inkomsten is zeker aanleiding voor zo'n zaak. En Online.nl werkt zelfs alleen maar met externe medewerkers in een callcenter. En dat is inclusief de juridische mikmak.
Voor Vodafone zijn de feiten iets anders, maar ook hier worden gemaakte afspraken NIET nagekomen en is de reden om niet verder het probleem te willen traceren niet terecht. Hoewel zij ongetwijfeld (veel) kosten hebben gemaakt in de afgelopen 6 maand is het echter ook zo dat zij dingen hebben onderzocht die niet onderzocht hadden hoeven worden als men de oogkleppen eens af zou doen. En zeker geen 5 keer met 5 verschillende modems. Dat is "The 'law' of insanity" (het blijven herhalen van hetzelfde met de verwachting op een andere uitkomst). Dus eigenlijk alle kosten zijn gemaakt voor niets. Dat moet men dus absoluut zien als een falende organisatie en niet iets dat gezien mag worden als kosten die gemaakt zijn omwille van mij, de klant. Want wat mij betreft zit ik nog steeds te wachten op de vervolgstap nu we vrijwel uitgesloten hebben dat het een hardwarematig probleem is. En ja, ook wel op het moment dat het ticket van KPN dat al sinds oktober nog steeds openstaat voor de vervolgstap (zoals afgesproken met de monteur) weer geactiveerd wordt. Al was het maar om de las in mijn meterkast te ontdoen, want ik ga mijn vingers niet branden aan het ISRA punt. Dat is van KPN en daar mag je als consument niet aankomen tenslotte. Daarmee zou je een flinke rekening kunnen riskeren als er daarna iets mis blijkt te zijn. Want dan is het ongeacht wat jouw schuld.
Nee, mijn "rant" is oprechte en gefundeerde en beargumenteerde kritiek die ik bovendien hard kan maken middels aanwezig bewijs.

Dus lang verhaal waar je moeite mee hebt? Dit is mijn ervaring. En tja, mijn probleem was niet in een dag opgelost. Maar kent een gesprekstijd van tientallen uren aan de telefoon om maar te zwijgen van de tijd die ik gestoken heb aan "my end" en het opdoen van kennis om te achterhalen wat zij niet WILLEN oplossen.

Maar ja, ik ga sporten. De groeten. Ik hou me dus aanbevolen voor een VDSL gebruiker die informatie over settings uit wil wisselen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 15:00
Anoniem: 696662 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:31:
[...]
Nee hoor, op dit moment betaal ik geen abonnementsgeld en dat is ook met terugwerkende kracht van toepassing. Zo snugger zijn ze nog wel. Maar ze dreigen er nu wel mee dat ze het wel weer willen invoeren zonder dat ze het probleem hebben opgelost. En nogmaals dit is letterlijk omdat ze dat niet willen doen. Niet omdat ze het niet kunnen doen. Ze weigeren dus elke mededeling.

<...>Ik hou me dus aanbevolen voor een VDSL gebruiker die informatie over settings uit wil wisselen. _/-\o_
Barre heeft in meer dan een opzicht gelijk: bij de glaskant kun je beter geen navraag doen als je vraag eigenlijk lijkt te zijn gericht op overeenkomstige waarnemingen bij andere vDSL'ers.
Daarnaast vind ook ik, dat bondigheid beter is. Je wilt iets van anderen, kom dan tegemoet.

Je bent nmm veel te lang doorgegaan met proberen mensen waar je geen directe bevoegdheid over kunt uitoefenen toch te dwingen te doen wat jij wilt. Gezien het stadium waarin je contact met de leverancier zich nu bevindt, denk ik niet dat technische info de zaak gaat vlottrekken.

Alleen de rechtsgang staat jou nog open, lijkt me zo. Stel in gebreke, noem termijn, eis vergoeding enz. Je hoeft overigens niet over te stappen, je kunt ook levering van het overeengekomene eisen.
Eea staat duidelijk op relevante sites beschreven. En zorg dat je minder per telefoon doet, je hebt op die manier alleen warme lucht als bewijs (tenzij je opnamen maakte).

Algemeen: het is geen poll naar klanttevredenheid oid wat Cameleon75 hier inbrengt, dus anderssoortige ervaringen van andere mensen zijn volstrekt irrelevant voor zijn casus en horen dan ook absoluut niet te worden aangevoerd in antwoord op zijn met vooralsnog als feiten te erkennen verhaal. Hij onderbouwt zijn conclusie omtrent VF.
Kortweg: andermans ervaring kan aan de zijne toevoegen noch afbeuk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Wat betreft mijn "rant tegen Vodafone" is geheel conform topic. te weten "[T-Mobile Thuis] Ervaringen & Discussie". Het enige dat hier niet in thuis hoort is wat topic betreft in feite de hulpvraag.
Ben ik niet met je eens. Zie hier: Het algemeen beleid
[...]

Maar ja, ik ga sporten. De groeten. Ik hou me dus aanbevolen voor een VDSL gebruiker die informatie over settings uit wil wisselen. _/-\o_
Ik hoop dat je ook nog tijd vindt om je vraag nogmaals te kunnen stellen (maar dan in 1 regel) op het genoemde Vodafone xDSL topic.
Suggestie:
"weet iemand welke VLANs er worden gebruikt door Vodafone bij VVDSL aansluitingen?"

En nu stop ik met reageren op deze ellenlange verhalen en ga ik proberen me nuttig te maken in andere topics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

VVDSL met telefoon en 1xIPTV sinds 12-10-2016:

http://i64.tinypic.com/1216hs5.png

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
MTBreak schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:51:
[...]

Dat zou wel balen zijn. Mijn vriendin heeft toentertijd haar abbo gekozen op basis van de extra 3GB via VF thuis.
Zou het werken om het abbo van mijn vriendin over te nemen.. Dit doet vodafone binnen 5 werkdagen. kost 14,74. Startdatum contract en alles blijft zelfde. Zou ik dat abbo dan ook kunnen opgeven bij T-mobile..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-04 22:36
Net even contact gehad, maar ze hebben voor mij niet echt een bijzondere aanbieding.

Nu) 33 euro per maand, onb. bellen+sms, 15 GB internet + EU
New) 35 euro Onbeperkt alles + EU

Hmms, met de kwaliteit die T-MOBILE heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesjah
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-05 19:26
Nu baal ik er wel van dat ik in het begin heb bijbetaald aan mijn mobiel (zou dan uiteindelijk goedkoper zijn), maar alsnog aardige korting (3 maanden zullen zij dan overnemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Spookie schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:50:
Net even contact gehad, maar ze hebben voor mij niet echt een bijzondere aanbieding.
Als je er nog een toestel bij hebt is het wel een interessante aanbieding, anders valt het inderdaad wel mee. Al is die onbeperkte data wellicht ook wel lekker.

Je kan ook nog vriendenkorting regelen en dan gaat er nog 2,50 per maand vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
Maar dat had je ook gekregen als je 'gewoon' was overgestapt, en ik heb hem vergeleken met een toestel (Iphone 7 128 GB) en dit scheelt ook nog eens AANZIENLIJK.

Voor 1 jaar betaal ik bij Vodafone (€ 700,24) bij T-Mobile (804 euro) dus tja, ook niet echt juh van het :)
rens-br schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:54:
[...]

Als je er nog een toestel bij hebt is het wel een interessante aanbieding, anders valt het inderdaad wel mee. Al is die onbeperkte data wellicht ook wel lekker.

Je kan ook nog vriendenkorting regelen en dan gaat er nog 2,50 per maand vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-05 18:11
Omdat ik nog geen e-mail met overstap aanbod heb ontvangen van T-Mobile heb ik zojuist zelf even met de verkoopafdeling gebeld.

Goed nieuws voor diegenen die de mail ook nog niet hebben ontvangen (dat gaat in groepen van 5 heb ik mij net laten vertellen), je kunt gewoon zelf bellen om de overstap te regelen.

Het aanbod dat te mooi lijkt om waar te zijn is dat niet. Ik betaal nu nog 46 euro per maand voor een Vodafone Smart L abonnement met 150 belminuten en 5GB data. € 24 daarvan is toestelaflossing.
Straks betaal ik bij T-Mobile 23 euro per maand voor een Go Up abonnement met 10GB data en onbeperkt bellen in NL + 120 minuten EU.

Dus geen toestelaflossing meer én een berg meer data.

Ik denk dat ik nu ook maar even ga bijkomen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Spookie schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:56:
Maar dat had je ook gekregen als je 'gewoon' was overgestapt, en ik heb hem vergeleken met een toestel (Iphone 7 128 GB) en dit scheelt ook nog eens AANZIENLIJK.
Wat bedoel je hiermee?

Als je nu een Vodafone abo hebt met bijvoorbeeld:
30 euro p/m voor bellen/sms/internet en 35 euro p/m voor je telefoon.

Kun je overstappen naar T-mobile vervalt de 35 euro p/m voor het toestel en hoef je alleen je nieuwe abo kosten te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
Ik bedoel dat de actie alleen leuk is als je nog een LOPEND abonnement hebt, dus niet als je overstapt van en naar sim-only
rens-br schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:59:
[...]

Wat bedoel je hiermee?

Als je nu een Vodafone abo hebt met bijvoorbeeld:
30 euro p/m voor bellen/sms/internet en 35 euro p/m voor je telefoon.

Kun je overstappen naar T-mobile vervalt de 35 euro p/m voor het toestel en hoef je alleen je nieuwe abo kosten te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Kipcorn schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:57:
Omdat ik nog geen e-mail met overstap aanbod heb ontvangen van T-Mobile heb ik zojuist zelf even met de verkoopafdeling gebeld.

Goed nieuws voor diegenen die de mail ook nog niet hebben ontvangen (dat gaat in groepen van 5 heb ik mij net laten vertellen), je kunt gewoon zelf bellen om de overstap te regelen.

Het aanbod dat te mooi lijkt om waar te zijn is dat niet. Ik betaal nu nog 46 euro per maand voor een Vodafone Smart L abonnement met 150 belminuten en 5GB data. € 24 daarvan is toestelaflossing.
Straks betaal ik bij T-Mobile 23 euro per maand voor een Go Up abonnement met 10GB data en onbeperkt bellen in NL + 120 minuten EU.

Dus geen toestelaflossing meer én een berg meer data.

Ik denk dat ik nu ook maar even ga bijkomen. 8)7
Geld dit aanbod van die Sim Only prijs voor alle Vodafone thuis abonnee's? :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Spookie schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:02:
Ik bedoel dat de actie alleen leuk is als je nog een LOPEND abonnement hebt, dus niet als je overstapt van en naar sim-only
Dat ben ik inderdaad met je eens. Maar het aanbod is volgens mij ook voornamelijk bedoeld voor klanten met een lopend abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
alwaysleft schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:03:
[...]

Geld dit aanbod van die Sim Only prijs voor alle Vodafone thuis abonnee's? :D ?
Als je ook Vodafone mobiel hebt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Kipcorn schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:04:
[...]

Als je ook Vodafone mobiel hebt wel.
Net gebeld naar het telefoonnummer op de actiepagina, stel je bent Vodafone thuis abonnee en je mobiele aansluiting is bij een andere provider geld het special aanbod ook. Mits je contractvrij bent _/-\o_ Dus geen aansluitkosten en bij 5GB en 10 GB abo 5 euro korting per maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:49

pinda powerrr

Slow down...

Het enige wat me op dit moment niet duidelijk is, is wat er gebeurt met het tweede VF abbo die nu ook voordeel heeft. Immers, de Thuis aansluiting staat op mijn naam en niet die van mijn vrouw.

Als ik overstap, dan vervalt alle korting vanuit VF, dat is leuk voor mij, maar mijn vrouw heeft dan ineens 3GB minder.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
alwaysleft schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:13:
[...]

Net gebeld naar het telefoonnummer op de actiepagina, stel je bent Vodafone thuis abonnee en je mobiele aansluiting is bij een andere provider geld het special aanbod ook. Mits je contractvrij bent _/-\o_ Dus geen aansluitkosten en bij 5GB en 10 GB abo 5 euro korting per maand :)
Ja ok, de korting krijg je ongeacht wat. Maar voor mensen die nu nog een lopend contract hebben bij Vodafone en aflossen voor een telefoon is het dubbel feest. Die aflossing vervalt compleet met de overstap.

Ik heb zelf ongeveer 3 maanden geleden mijn Vodafone abonnement verlengd en daarbij een Galaxy S7 genomen die ik maandelijks aflos. Nu niet meer dus. Best een leuk cadeautje van T-Mobile. :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
pinda powerrr schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:20:
Als ik overstap, dan vervalt alle korting vanuit VF, dat is leuk voor mij, maar mijn vrouw heeft dan ineens 3GB minder.
Weet je zeker dat dat allemaal vervalt? Want volgens mij blijft die 3GB gewoon behouden, zie ook de FAQ.
Op dit moment ontvang ik gratis extra mobiele data (Mobiel + Thuis Voordeel). Blijf ik deze ontvangen?
Ja. Je Mobiel + Thuis Voordeel in de vorm van een extra data pakket blijft zoals het is zolang je een daarvoor in aanmerking komend Vodafone mobiel abonnement hebt.
Het lijkt me dat het abonnement van jou vrouw een 'daarvoor in aanmerking komend Vodafone mobiel abonnement' is.

Maar goed zou gewoon even contact opnemen met T-Mobile.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 27-01-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesjah
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-05 19:26
pinda powerrr schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:20:
Het enige wat me op dit moment niet duidelijk is, is wat er gebeurt met het tweede VF abbo die nu ook voordeel heeft. Immers, de Thuis aansluiting staat op mijn naam en niet die van mijn vrouw.

Ja inderdaad, daar zit ik ook nog mee (Mobiele abbo staat op haar eigen naam), Vodafone thuis op de mijne en ik heb zelf dan ook nog Vodafone Mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Ik vraag me trouwens toch wel erg hard af waarom T-Mobile ervoor gekozen heeft de lopende toestel-aflossing ook over te nemen. De nu nog lopende abonnementen met toestel zijn per definitie minder dan 2 jaar oud. Sinds die tijd wordt het aandeel 'toestelbijdrage' door relevante jurisprudentie heel duidelijk weergegeven. Het zou dus niet moeilijk moeten zijn om de toestel-aflossing bij Vodafone te laten of het hele pakket van hen over te nemen, waarna de klant de rest aan T-Mobile voldoet. Uiteraard op basis van een vrijwillig gekozen overstap naar T-Mobile.

Een sympathieke actie, maar ik zie het bedrijfs-economische voordeel er niet in. Het welkomstcadeau is bij een nog langlopend abonnement met toestel waarschijnlijk meer dan de winstmarge van 5 jaar T-Mobile thuis.

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

rens-br schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:29:
[...]

Weet je zeker dat dat allemaal vervalt? Want volgens mij blijft die 3GB gewoon behouden, zie ook de FAQ.

[...]

Het lijkt me dat het abonnement van jou vrouw een 'daarvoor in aanmerking komend Vodafone mobiel abonnement' is.

Maar goed zou gewoon even contact opnemen met T-Mobile.
Contact opnemen gaat zeker gebeuren binnenkort. Zeker met het abbo van mijn vrouw, is de korting en het afkopen interessant.
Nu voor mij de vraag nog... ik heb een RED sim-only F&F à €28/m dan kan ik wel over naar een NEXT abbo met 10GB (met korting €23/m), maar heb ik over twee jaar nog wel genoeg aan 10GB? :P 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

pinda powerrr schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:34:
[...]
Nu voor mij de vraag nog... ik heb een RED sim-only F&F à €28/m dan kan ik wel over naar een NEXT abbo met 10GB (met korting €23/m), maar heb ik over twee jaar nog wel genoeg aan 10GB? :P 8)7
Dan kun je per maand bijstellen naar Unlimited :)

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

intoxicated schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:34:
[...]
Ah, slim! Had ik nog niet over nagedacht.
Ik zit nog in het "ouderwetse" Dit kies je en daar doe je het maar twee jaar mee.

[ Voor 15% gewijzigd door pinda powerrr op 27-01-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Het word steeds fraaier, net nog gebeld om na te denken over dus dat aanbod van die extra korting op de SO bij 10 GB ( 5 euro per maand) en kon de telefonist die actie geven, nu opeens niet meer.

Ter info, heb Vodafone thuis abo maar geen Vodafone mobiele abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
intoxicated schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:34:
[...]
Maar volgens mij wel alleen omhoog en niet meer naar beneden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

rens-br schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:39:
[...]

Dat zou -en dan spreek ik even voor mijzelf- op zich niet uitmaken. Ik heb nu echt wel genoeg aan 10GB, maar wie weet hoe het na een jaar, of anderhalf jaar gaat? Dan is het wel handig te weten dat je dan omhoog kan.

Tegen die tijd zijn de abbo's waarschijnlijk toch weer anders...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kipcorn
rens-br schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:39:
[...]

Omhoog en omlaag, echter wel tegen de op dat moment gelde prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Kipcorn schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:43:
[...]

Omhoog en omlaag, echter wel tegen de op dat moment gelde prijzen.
Ik haal wat dingen door elkaar. De Go abonnementen zijn elke maand naar beneden en boven aan te passen de Basis abonnementen alleen naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Mij werd net via de Chat vermeld dat ik nog even moest wachten met bellen/aanvragen omdat de mails per blok verstuurd worden. Hier staat dus een code in om de actie in gang te zetten.

Ik ga ze tegen de tijd nog wel even met een ander leuk dilemma voorschotelen namelijk tegelijk ook verhuizen naar een nieuwbouwwijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Rubman schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:02:
Mij werd net via de Chat vermeld dat ik nog even moest wachten met bellen/aanvragen omdat de mails per blok verstuurd worden. Hier staat dus een code in om de actie in gang te zetten.

Ik ga ze tegen de tijd nog wel even met een ander leuk dilemma voorschotelen namelijk tegelijk ook verhuizen naar een nieuwbouwwijk O-)
Apart. Ik heb dus net met de verkoopafdeling gebeld om te vragen of ik echt op die mail moest wachten, maar dat was niet nodig. Direct geregeld.
Altijd leuk als medewerkers elkaar tegenspreken. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Kipcorn schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:06:
[...]

Apart. Ik heb dus net met de verkoopafdeling gebeld om te vragen of ik echt op die mail moest wachten, maar dat was niet nodig. Direct geregeld.
Yes, bizar he. Zo krijg ik bij de andere helpdeskmedewerker wel korting 2 jaar lang 5 euro per maand op de Sim Only, de andere niet ;)
Ben dus een alleen Vodafone thuis klant.

[ Voor 4% gewijzigd door alwaysleft op 27-01-2017 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
[...]

Wat heb je kunnen regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

[...]

Ach dat is meer normaal dan vreemd denk ik.

Die weten af en toe echt niet van voren wat ze van achteren moeten vertellen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Niets bijzonders hoor, gewoon de overstap naar T-Mobile.
De aanbieding zoals die voor alle Vodafone abonnees geldt, maar ik had geen zin om op die mail te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Rubman schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:12:
[...]

Ach dat is meer normaal dan vreemd denk ik.

Die weten af en toe echt niet van voren wat ze van achteren moeten vertellen O-)
Dat blijkt.
Gelukkig had ik een gezellige verkopert aan de lijn. Kreeg van hem niet echt de indruk dat het zo stampdruk is als hij zei. Hij nam er ruim de tijd voor. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaDude
Ik heb ook gebeld met klantenservice en hoefde niet te wachten op de mail.
Heb nieuwe abbo met foon afgesloten , word morgenvroeg geleverd.
Kreeg ook niet de indruk dat het druk was, werd gelijk verbonden nadat ik aangaf nog geen klant te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
CasaDude schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:55:
Kreeg ook niet de indruk dat het druk was, werd gelijk verbonden nadat ik aangaf nog geen klant te zijn.
Hoe werd gecontroleerd dan of je beide diensten hebt namelijk Vodafone thuis en mobiel abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-01 17:06
Wij hebben zakelijk 1 abonnement Unlimted go afgesloten als test. Mij is gevraagd om het zooitje te testen.

Nu heb ik al de eerste dag de 5GB er door heen gejast en heb nog geen SMS ontvangen, nu dag 2 weer.

Heb de klantenservice al gesproken, maar die konden mij niet vertellen hoe ik dan weer 1GB kan opwaarderen. Weet een van jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaDude
alwaysleft schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:10:
[...]

Hoe werd gecontroleerd dan of je beide diensten hebt namelijk Vodafone thuis en mobiel abo?
Geen idee , ik vermoed dat ze al enigszins toegang hebben tot data van Vodafone m.b.t. wie er Vodafone Thuis heeft.
Lijkt me raar als ze iedereen maar die korting gaan geven en Vodafone contracten wegschelden als het niet zo zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Gupje360 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:21:
Wij hebben zakelijk 1 abonnement Unlimted go afgesloten als test. Mij is gevraagd om het zooitje te testen.

Nu heb ik al de eerste dag de 5GB er door heen gejast en heb nog geen SMS ontvangen, nu dag 2 weer.

Heb de klantenservice al gesproken, maar die konden mij niet vertellen hoe ik dan weer 1GB kan opwaarderen. Weet een van jullie dit?
My-Tmobile app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
CasaDude schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:55:
Haha, mooi is dat. Bij mij weer boodschap dat ik moet wachten op mailtje met speciale code..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231253

Rubman schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:02:

Toen ik vorig jaar verhuisde had ik op mijn oude adres nog een lopend contract bij VF en kon ik opzeggen per x datum. Voor het nieuwe adres kreeg ik een nieuw contract met alle kortingen van dien en had gedurende een maand op beide adressen alle aansluitingen. (Een maand overloop gepakt omdat de bouwer de oplevering steeds uitstelde.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231253

alwaysleft schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:10:
[...]

Volgens mij heeft VF van alle VF thuis abonnees en mobiel doorgegeven aan T-Mobile maar ook aan Ziggo. Want door Ziggo werd ik enkele weken geleden gebeld en zij wisten zelfs dat ik verhuisd was en aangezien ik al jaren bij Ziggo weg ben hadden zij dit dus niet kunnen weten. En of ik naar Ziggo wilde overstappen, neen dus met forse ruzie vertrokken.

En om de humor erin te houden kreeg ik twee weken later een brief dat ik nu gratis signaal van Ziggo had en als ik niet binnen een bepaalde tijd mij zou aanmelden het signaal dan van de kabel gehaald zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Anoniem: 231253 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 17:25:
[...]

Volgens mij heeft VF van alle VF thuis abonnees en mobiel doorgegeven aan T-Mobile maar ook aan Ziggo. Want door Ziggo werd ik enkele weken geleden gebeld en zij wisten zelfs dat ik verhuisd was en aangezien ik al jaren bij Ziggo weg ben hadden zij dit dus niet kunnen weten. En of ik naar Ziggo wilde overstappen, neen dus met forse ruzie vertrokken.

En om de humor erin te houden kreeg ik twee weken later een brief dat ik nu gratis signaal van Ziggo had en als ik niet binnen een bepaalde tijd mij zou aanmelden het signaal dan van de kabel gehaald zal worden.
Duidelijk, weten we dat ook weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is ook het nieuwe Ziggo-Vodafone geweest dat het vaste netwerk (van voorheen VF) heeft verkocht aan T-Mobile. Niet het oude Vodafone.
Dus ja, logisch dat alle drie de partijen je gegevens hebben. Het zijn ook eigenlijk 2 partijen. Z-VF en T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-05 14:17
Deze week bij VF Thuis (3 in 1) aangemeld. Bedenktijd eruit gehaald en wacht nu voor aansluiting.
Zou binnen 10 dagen gebeuren.

Vraag:
Stel als ik gebruik zou maken van het 5 euro korting voor een 2 jaar Go abonnement, wat zijn de voorwarden omtrent de duur van die korting?

i) Moet ik 2 jaar lang het Thuis pakket in 3 in 1 hebben?

ii) Of kan ik na 2-3 maanden de TV + Vast telefonie van het Thuis pakket opzeggen, met behoud van het mobiele Go abonnement korting?

Toevalig aangevraagd wat was de cut-off datum voor waneer de Vodafone mobiele abonnementen + toestel in aanmerking komen voor de TMobile toestel buy-off . En dat is eind Dec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:36
Ik ben vooral benieuwd wat voor voordeel ik als 'stel samen en stel bij' abonnee ga krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaDude
Vroeg me alleen nog af of er een opzegtermijn van 1 maand zit op het Vodafone contract , ik heb net abbo betaald tot 31 januari.
Zit niet te wachten om nog 1 maand door te moeten betalen voor iets wat ik dan niet meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davee92
Iemand al contact met tmobile gehad, die meerdere Vodafone mobiel abonnementen heeft icm Vodafone thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
davee92 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 22:25:
Iemand al contact met tmobile gehad, die meerdere Vodafone mobiel abonnementen heeft icm Vodafone thuis?
Kan je allemaal ontbinden en overstappen naar T-Mobile lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaDude
Ik heb 2 abbo's bij Vodafone en kon ze beide opzeggen maar ik wilde 1 contract bij Vodafone houden omdat we geregeld in een land zitten waarbij Vodafone wel gebruik maakt van de bundel en T-Mobile niet.

Vanmiddag om 12 uur de telefoon binnengekregen , is wat sneller als Vodafone waar sommige mensen al maanden wachten op een Iphone.
Kreeg in de middag een sms dat nummerbehoud aangevraagd was en ook dit binnen 2 werkdagen geregeld zou zijn.Ook via mail het contract opgestuurd gekregen , voor mij is nu alles klaar met de overzet van Vodafone naar T-Mobile.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nooit problemen gehad heb met Vodafone zowel mobiel als thuis niet.

[ Voor 53% gewijzigd door CasaDude op 28-01-2017 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davee92
CasaDude schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 09:55:
Ik heb 2 abbo's bij Vodafone en kon ze beide opzeggen maar ik wilde 1 contract bij Vodafone houden omdat we geregeld in een land zitten waarbij Vodafone wel gebruik maakt van de bundel en T-Mobile niet.

Vanmiddag om 12 uur de telefoon binnengekregen , is wat sneller als Vodafone waar sommige mensen al maanden wachten op een Iphone.
Kreeg in de middag een sms dat nummerbehoud aangevraagd was en ook dit binnen 2 werkdagen geregeld zou zijn.Ook via mail het contract opgestuurd gekregen , voor mij is nu alles klaar met de overzet van Vodafone naar T-Mobile.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nooit problemen gehad heb met Vodafone zowel mobiel als thuis niet.
Hmm dit is dan weer vreemd. Heb vanochtend met ze gebeld en moest sowieso wachten op een mail, en zou alleen gelden als contractant Vodafone thuis A heet, en die ook mobiel abonnement heeft. En Vodafone mobiel abonnementen B en C pas na einde contract mogelijkheid 🤔

Had jij al mail gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaDude
Nee had ik nog niet , ik heb gewoon de klantenservice gebeld en die konden me verder helpen zonder dat ik die mail en code had, dit was vrijdagmorgen en vanmorgen kon alles al geleverd worden.
Ik heb 2 mobiele abbo's die beiden op mijn naam staan alleen de andere staat nog op Vodafone omdat deze nog loopt tot oktober en ik wil deze ook bij Vodafone houden.

[ Voor 5% gewijzigd door CasaDude op 28-01-2017 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:32
Overweeg over te stappen naar Vodafone Thuis vanaf een andere provider, eenvoudigweg omwille van een goedkoper abonnement.

Zijn er redenen te bedenken waarom het een goed idee is te wachten tot Tmobile Thuis volledig up en running is?
Pagina: 1 2 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie