Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

Thuis is opgericht in 2011 door Vodafone. Vodafone Thuis biedt internet, telefonie en TV diensten aan op de glasvezel en DSL lijn. Ze zijn begonnen om dit aan te bieden in 10 Nederlandse gemeente, maar later is dit uitgebreid naar bijna alle gemeentes in Nederland.

In februari 2016 maakte Vodafone en Ziggo bekend samen verder te willen gaan onder een joint venture. In augustus keurde Europese Commissie de fusie goed onder één voorwaarde, Vodafone moest zijn Thuis diensten afstoten. In november werd er een overeenstemming bereikt tussen Vodafone en T-Mobile om de Thuis diensten over te nemen. Vanaf februari 2017 zullen alle diensten overgaan op T-Mobile, voor huidige klanten veranderd er vooralsnog niks.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Glasvezel aanbod en techniek van T-Mobile Thuis.

Terug naar Inhoudsopgave

T-Mobile Thuis biedt Internet, Bellen en TV aan, dat wil zeggen dat de diensten los of met elkaar kunnen worden afgesloten. Er worden verschillende snelheden aangeboden, op zowel glasvezel als DSL. Het basis TV pakket heeft meer dan 60 TV zenders, waarvan 30 in HD kwaliteit en worden er daarnaast nog allerlei themapakketten aangeboden. Voor telefonie biedt T-Mobile een 2e telefoonlijn en 'onbeperkt' bellen naar vaste en mobiele nummers aan.

Voor een overzicht van alle aangeboden diensten kan er gekeken worden op de website van T-Mobile.

T-Mobile biedt haar diensten aan op zowel Glasvezel als DSL. De snelheden op beide netwerken zijn verschillend. Zo worden er op Glasvezel snelheden van 50 tot 1Gbit/s aangeboden en op DSL van 20 tot 100 Mbit/s. De snelheden op DSL zijn niet symmetrisch, op Glasvezel zijn ze dat wel.

T-Mobile heeft in sommige gemeentes eigen apparatuur in de POP hangen (ODF gebieden), waardoor ze aangepaste snelheden kunnen bieden en korting kunnen geven. Op plekken waar ze hun eigen apparatuur hebben hangen is 1Gbit/s beschikbaar voor €40,-. In de WBA gebieden is de maximale snelheid 100Mbit/s en is dat kost €35,-.

Om te zien welke gebieden ODF en WBA zijn, kan de postcodecheck geraadpleegd worden of gekeken naar dit kaartje.

SnelheidPrijs (WBA)Prijs (ODF)
50 Mbit/s€30,-€30,-
100 Mbit/s€35,-€35,-
200 Mbit/s--
500 Mbit/s--
1Gbit/s-€40,-

Het standaard televisiepakket kost 15 euro in de maand en daarvoor biedt T-Mobile meer dan 60 zenders, waarvan 30 in HD aan. Voor het meest recente overzicht van de televisiezenders kan er gekeken worden op de website. De bitrate van de TV-zenders heeft @d-vine opgesomd. Verder kan er overal TV gekeken worden via TV Anywhere, te benaderen via de browser en als app voor iOS en Android. Hiermee is het mogelijk om 10 dagen programma gemist te kijken voor NPO 1, NPO 2, NPO 3, SBS6, Net5 en Veronica, Fox Sport 1 Eredivisie en Begin gemist op 25 zenders.

Standaard biedt het pakket één Interactieve TV Box, voor €5,- extra per maand kunnen er tot 4 boxen bijgekocht worden. De prijzen staan hieronder opgesomd.

Wat?Prijs
Standaard€15,-
Extra Box€5,-

Daarnaast biedt T-Mobile ook nog verschillende thema pakketten aan, deze staan hieronder genoemd:
PakketPrijsZenders
Kids & Music€3,75Nickelodeon Junior, Nick Toons, Pebble TV, JimJam, Duck TV, BoomerangTV, BabyTV, MTV Brand New, MTV Music 24, SLAM!TV, I-Concerts, TV Oranje, SchlagerTV, Stingray Lite TV, 192TV, Vh2, Vh2 Classic, DjazzTV, Trace Urban, BravaNL, Mezzo
Entertainment€3,75Comedy Central Family, Comedy Central Extra, RTL Lounge, NPO 101, E! Entertainment, LUXE.tv, CBS Reality, Luxe TV HD, OUT TV, GINX, American Movie Classics, RTL Crime, Family 7, Brazzers TV Europe, Secret Circle
Infotainment€3,75Discovery World, Discovery Science, National Geographic Wild, Crime & Investigation Network, Motorsport TV, Al Jazeera (English), NPO Nieuws, NPO Politiek, Travel Channel, Horse Country TV, ONS, NPO Cultura
Internationaal€3,75CBBC, BBC Four, BBC Entertainment, CBeebies, CNBC Europe, CNN Turk, ARTE, NDR, ProSieben, Sat.1, RTL Television, Kika, Tagesschau24, 3SAT, EinsFestival, TVE, RAI Uno, Antena3, Mediaset Italia, 2M Maroc

Als laatste biedt T-Mobile ook nog een aantal premium zenders aan:
PakketPrijsInformatie
Fox Sports Eredivisie€7,502 extra Eredivisie kanalen, inclusief Fox Sport Go
Fox Sports Compleet€12,50FOX Sports Compleet met 5 sportkanalen, inclusief Fox Sport Go
Film 1€15,-4 reclamevrije zenders en on demand
Ziggo Sport Totaal€15,-6 kanalen met de favoriete wedstrijden en sporthelden
Erotiek pakket€10,-Penthouse, Meiden van Holland Hard; Dusk!, Dorcel TV en Passie XXX

Deze extra pakketten en premium zenders hoeven niet voor elke Interactieve TV Box aangeschaft te worden.

T-Mobile biedt ook telefonie aan voor €2,50. Een tweede telefoonlijn kost €5,- pm. Voor €10,- kan er onbeperkt gebeld worden naar vaste nummers en voor €5,- meer ook naar mobiele nummers.

De beltarieven kunnen gevonden worden op de website van T-Mobile.

Installatie kost bij T-Mobile eenmalig €37,50, bij een alles-in-één pakket is het gratis.

Daarnaast krijg je bij T-Mobile de eerste 6 maanden korting wanneer er een alles-in-een pakket afgesloten wordt, het is daardoor goedkoper om een alles-in-één af te sluiten en na 6 maanden de diensten op te zeggen die je niet nodig hebt. Tevens is het mogelijk om een cashback van ~€30,- tot ~€70,- aan te vragen via Cashback XXL.

Het abonnement kan elke maand naar boven en naar beneden worden aangepast, zo kan bijvoorbeeld de zenderpakketten, TV of telefonie helemaal aan-of uitgezet worden. Internet blijft altijd beschikbaar, al kan wel elke maand de snelheid worden aangepast.

In oktober 2019 heeft T-Mobile zijn 'Uit en Thuis' abonnementen geïntroduceerd, hiermee krijg je korting wanneer je thuis en mobiele abonnementen combineert. Combineer je bijvoorbeeld een Unlimited mobiel met een Thuis abonnement (voor internet), dan kosten beide abonnement slechts € 25,- per stuk. Bovendien krijg je het snelst beschikbare internet op T-Mobile Thuis! Heb je een GO abonnement met beperkte minuten/data, dan ontvang je € 2,50 korting op je mobiele en € 5,- korting op je Thuis rekening. Daarnaast krijg je nog afhankelijk van je mobiele abonnement 500 MB of twee GB extra data.

De aanbiedingen die te vinden zijn op de website van T-Mobile gelden alleen voor nieuwe klanten. Wanneer bestaande klanten willen verlengen zijn er andere aanbiedingen. De meeste klanten krijgen een aanbod voor 20% korting op het internet de eerste 6 maanden. Het heeft dus geen zin om weer een alles-in-een te nemen, de korting blijft hetzelfde. Verlengen kan al na 9 maanden, waardoor je dus effectief maar 3 maanden per jaar de volle mep betaald. Verlengen kan alleen telefonisch door te bellen naar 0800-0092.

Terug naar Inhoudsopgave

Bij een glasvezel verbinding krijg je sinds april 2019 de Zyxel VMG8825-T50 in combinatie met een T-Mobile Media Converter (CTS CVT-3002-PLUS-DR SERIES), dat is de vervanger van de Huawei HG659 en pricewatch: DrayTek Vigor 2132FVn Gigabit Router. De Zyxel is een dual band router en kans dus overweg met 2,4GHz en 5Ghz netwerken. De snelheden zijn respectievelijk 450Mbps en 1733 Mbps en heeft ondersteuning voor 4x4 MIMO.

Verder ondersteund het toestel, in tegenstelling tot zijn voorgangers, Any Port Any Service. Dat wil zeggen dat elke ethernet poort gebruikt kan worden voor zowel internet als TV. Hierdoor is het niet langer nodig om te werken met losse VLANS en is het dus ook niet nodig om twee losse kabels te gebruiken.

https://tweakers.net/ext/f/D2UfbyNVWSvV4nHZDhjm3zRH/full.jpghttps://tweakers.net/ext/f/XqCNdqG4qDI4weD70shMvFlV/full.png
Zyxel VMG8825-T50 (v.a. mei 2019)
Huawei HG659 (v.a. september 2018)
https://tweakers.net/ext/f/Tv2HXKJBSgrtK8aPeEzZBLwz/full.png
DrayTek Vigor 2132FVn (voor september 2018)

Meer informatie over de router is te vinden op de website van T-Mobile.

Wanneer de wifi-verbinding te wensen overlaat, kan T-Mobile langskomen voor 'Wifi Service'. Een monteur zal dat wat testen verrichten en eventueel een extra 'repeater' plaatsen. De repeater die ze leveren is de AVM FRITZ!WLAN 1750E en deze kan ook ingesteld worden als Access Point.

Er twee verschillende boxen beschikbaar. De Amino Aria 610x, die de Entone Kamai 500 vervangt, wordt standaard geleverd en de Entone Amulet 515 wordt gebruikt voor opnemen en pauzeren.

https://tweakers.net/ext/f/sLLvV6CxqxFPCFBxMGnDNbDs/full.pnghttps://tweakers.net/ext/f/jBNx2czyKKl39q2d04avuXPZ/full.png
Amino Aria 610x
Entone Amulet 515

Informatie over de verschillende TV boxen kan teruggevonden worden op de website van T-Mobile.

Het is niet mogelijk om de DrayTek of de Huawei in te stellen als bridge. Wanneer je de DrayTek wilt vervangen, dient speciale apparatuur aangeschaft te worden met een SFP poort of gebruik te maken van een media converter. Bij de Huawei wordt een media converter meegeleverd en kan elke router met VLAN ondersteuning aangesloten woden. Het is echter niet mogelijk om telefonie te gebruiken met eigen hardware.

VLANS
T-Mobile maakt gebruikt van VLANS om het internet, IPTV en management te scheiden. @LordSpud heeft die in een post op een rijtje gezet.

Mediaconverter
Een Mediaconverter zet het glasvezel signaal om naar een UTP 'signaal', waardoor er ineens een 'normale' router zonder SFP poort gebruikt kan worden. Vanaf september 2018 wordt zo'n media converter meegeleverd, maar daarvoor kun je er zelf een aanschaffen. KPN maakt standaard gebruik van een Mediaconverter (NT), wanneer je deze al een hebt, kan je aan de monteur vragen of je hem mag houden of je kan er eentje kopen via Marktplaats. @Barre73 heeft in een post uitgelegd welke NT er nodig is voor welke FTU.

In het topic wordt ook vaak de TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L aangeraden. Deze ondersteund alleen 1Gbit/s en werkt dus niet op aansluitingen die fysiek 100Mbit/s zijn. @Bart_Smith heeft deze gebruikt in combinatie met een Asus router. @Da_maniaC heeft deze gebruikt met een eigen DrayTek router. Op het forum van T-Mobile staat een guide voor de TP-Link Archer C7, meer tips daarover staan in het topic van @Rednas_N.

Sinds kort is er van de Converter ook een versie 4 en die wordt een stuk minder warm.

Ubiquiti
Ubiquiti is een populair merk onder Tweakers en wordt dan ook veel gebruikt. @PL3X4N heeft een EdgeRouter X SFP gebruikt en @d-vine heeft Unifi USG en Switch gebruikt @rens-br heeft gebruik gemaakt van een Unifi USG en Mediaconverter. @Bjarn heeft gebruik gemaakt van een USG, hierbij heef hij echter de Zyxel gehouden om gebruik te maken van telefonie.

Mikrotik
@Mattie112 heeft een Mikrotik CRS109-8G-1S-2HnD-IN gebruikt om dit voor elkaar te krijgen.

Managed Switches
Met managed switches is het mogelijk om IPTV en Internet te bundelen, dit is handig wanneer er maar één kabel naar de TV ligt. In het topic wordt vaak de product: TP-Link TL-SG10xE aangeraden. Het werkt echter prima met andere switches, zolang IGMP maar uit te zetten is, anders is er geen beeld. (bedankt @Oldtimee). Verder kan het stappenplan van @incomer gebruikt worden of het topic van @Leoon..

Overig
Het is natuurlijk ook mogelijk om pfSense te gebruiken, hiervoor heeft @ZFLaSH een topic gemaakt.

Terug naar Inhoudsopgave

Alle prijzen genoemd in deze OP zijn aan veranderingen onderhevig, helaas is het voor ons niet mogelijk om de prijzen real-time aan te passen. Verder zijn al deze prijzen gebaseerd op het standaard tarief, zonder eventuele kortingen. Kijk voor de meest actuele prijs altijd even op de website van T-Mobile Thuis. Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.011-01-2017Topic aangemaakt
V1.115-02-2017Topic aangepast door overgang naar T-Mobile
V2.016-02-2017DSL afgesplitst
V2.123-06-2017Toevoegingen aan Hardware
V2.201-09-201720Mbit/s abonnement verwijderd, aangezien dat geschrapt is.
V2.309-10-2017Stuk over combineren Vast en Mobiel toegevoegd en hoofdstuk gevolgen overname verwijderd.
V2.410-01-2018750Mbit/s optie toegevoegd
V2.529-01-2018Extra info mediaconverter toegevoegd
V2.621-03-2018Informatie nieuwe TV-box toegevoegd
V2.726-04-2018200Mbit/s abonnement toegevoegd
V2.812-06-2018Nieuwe informatie over combineren Mobiel + Thuis toegevoegd
V3.023-08-2018Layout eigen hardware gebruiken aangepast
V3.107-09-2018Informatie Huawei toegevoegd
V3.220-09-2018Informatie CTS CVT-3002-PLUS-DR SERIES toegevoegd
V3.330-04-2019Tekst aangepast en hoofdstuk verlengen toegevoegd
V3.414-05-2019Informatie Zyxel VMG8825-T50 toegevoegd
V3.529-10-2019Prijzen aangepast aan nieuws: T-Mobile biedt combipakket van 1Gbit/s-internet en onbeperkt mobiel i...

Terug naar Inhoudsopgave

[Voor 255% gewijzigd door rens-br op 29-10-2019 12:19]

• rens-br
  • Nu online
quote:
LordSinclair schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:56:
Ik heb nog geen schrijven ontvangen dat de naam veranderd is en het bedrijf achter mijn verbinding. Hebben andere dat al wel ontvangen of loopt dit topic gewoon voor qua naamgeving?
De naam is officieel nog niet gewijzigd, maar dit zal wel gebeuren vanaf komende maand. Het topic loopt dus met betrekking tot naamgeving iets voor. Dit heb ik gedaan om niet twee keer een volledig topic te moeten herschrijven.
quote:
ThinkPad schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:06:
Vraag mij wel af of ze nog kortingen o.i.d. gaan hanteren. Ik kom bij Vodafone door de kortingen namelijk goedkoper uit met internet + TV dan de prijzen uit de topicstart. Na het eerste jaar zijn de prijzen gelijk aan die van Vodafone en misschien gaat T-Mobile ook nog wel kortingen hanteren voor nieuwe klanten. Maar als je op safe wilt spelen kun je het op dit moment beter nog via Vodafone aanvragen denk ik.
De prijzen uit de topicstart, zijn zoals genoemd de prijzen zonder kortingen, aangezien die nog wel eens willen wijzigen:
quote:
Alle prijzen genoemd in deze OP zijn aan veranderingen onderhevig, helaas is het voor ons niet mogelijk om de prijzen real-time aan te passen. Verder zijn al deze prijzen gebaseerd op het standaard tarief, zonder eventuele kortingen.
Momenteel krijg je bij Vodafone / T-Mobile 10 euro korting voor 6 maanden bij Internet + TV en 20 euro korting bij Internet + TV + Telefonie. Aangezien Telefonie maar 2,50 in de maand kost is het eigenlijk altijd voordeliger die er gewoon bij te nemen en de telefonie uit te zetten na 6 maanden.
quote:
Vergeet dan ook de cashback niet.
Bedankt! Die was ik inderdaad nog vergeten toe te voegen aan de OP.

Overigens bedankt voor de complimenten!

[Voor 4% gewijzigd door rens-br op 12-01-2017 09:15]

• rens-br
  • Nu online
quote:
robcoenen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:17:
Ik betwijfel of wij een aanbod krijgen van T-Mobile, gezien het feit dat er niets veranderd.
Er waren mensen die Vodafone hadden gebeld om korting af te dwingen, aangezien de nieuwe klanten behoorlijke kortingen krijgen en huidige klanten helemaal niks. Ze hadden geloof ik 10 euro kunnen afdingen.

• rens-br
  • Nu online
quote:
robcoenen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:25:
[...]
maar hier en daar zijn er puntjes die andere providers naar mijn mening beter doen / beter bij mijn wensen passen),
Ben wel benieuwd welke puntjes dit zijn?
quote:
Daarom, dat is de moeite niet echt waard (en mogelijk binden ze je vast aan een nieuw jaarcontract?).
Dat jaar contract weet ik niet. Dit zou je even moeten opzoeken in het oude topic

Btw met die 10 euro/pm of 120 euro per jaar zit je op hetzelfde bedrag als bij KPN €780,- vs €775,50. Je hebt dan alleen die 'leuke' extra's niet.
quote:
Mooie topicstart overigens.
offtopic:
Dank!

[Voor 33% gewijzigd door rens-br op 12-01-2017 09:28]

• rens-br
  • Nu online
quote:
ThinkPad schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:28:
[...]
'Krijgen' sowieso niet, je moet bij de meeste providers opbellen en dreigen met dat je gaat overstappen. Vaak wordt de kortings-portefeuille dan pas geopend ;)
Dat klopt inderdaad. Heb hetzelfde gehad bij Telfort, had een telefoontje gepleegd dat ik wilde overstappen naar Vodafone. Toen kwamen ze inderdaad met een korting aan van 5 euro in de maand, dit was uiteindelijk nog veel duurder dan Vodafone (voor veel minder snelheid), dus ben gewoon overgestapt.

• rens-br
  • Nu online
quote:
robcoenen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:35:
TV-ontvanger van Vodafone vind ik persoonlijk onwerkzaam traag,
Onwerkzaam traag? Ik ben er juist wel heel erg tevreden over. Welke heb je?
quote:
quad-play optie bij concurrenten zijn interessant, gratis Spotify Premium abonnement i.p.v. €120,- per jaar af te tikken, tv-zenders zonder bijbetaling die beter aansluiten bij mijn wensen, klantenservice die altijd en snel bereikbaar is terwijl Vodafone hier wel eens steekjes heeft laten vallen voor mij.
Dit zijn inderdaad punten waarbij concurrenten beter zijn, kan me dat goed voorstellen.
quote:
Had het bericht van zojuist verkeerd gelezen. Zo is het inderdaad redelijk interessant. Zou even na moeten vragen of dan ook een nieuw jaarabonnement van toepassing is.
Had nog even zitten zoeken en het blijkt dat dit om verlenging gaat en de korting geldt helaas ook maar een half jaar. Had het iets anders in mijn hoofd zitten.

• rens-br
  • Nu online
quote:
Pepper92 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:40:
[...]
Hoe kom je op zo een hoog bedrag dan, meer Mbit? Dat vind ik dus het voordeel van Vodafone Thuis: de goedkoopste variant is ook daadwerkelijk goedkoper dan eigenlijk alle glasvezel-concurrenten, zelfs zonder korting. De goedkoopste variant van KPN is €47,50 per maand, en daar zit Spotify nou net weer niet bij.
Dat moet je niet aan mij vragen ;) Ik heb alleen de korting berekend, maar hier staat zijn berekening: robcoenen in "[T-Mobile Thuis] Ervaringen & Discussie".

Ik vind dat inderdaad ook het voordeel, op onze vereniging hebben we nu 50/50 glasvezel voor €32,50 in de maand, goedkoper kon ik het echt nergens vinden.

Thuis heb ik nu 100/100Mbit + TV voor 50 euro p/m.
quote:
robcoenen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:58:
[...]
Komen van de oude Vodafone Thuis propositie dus 1x Amino A540 (met HDD) / 2x Amino A140 (zonder HDD). Afgelopen week wilde ik bijv. 'Jeuk' terug kijken via NPO Gemist. De Chromecast zat niet in de tv, dus via de ontvanger gekeken. Duurde zeker 3 minuten voordat ik was waar ik moest zijn. Druk ik 2x op het pijltje omlaag om door de programma's te bladeren dan gaat de ontvanger 10 programma's verder.
Dat verklaard veel. De oude ontvangers zijn dan waarschijnlijk gewoon heel erg traag. Waarschijnlijk kun je bij het afsluiten van een nieuw contract ook afdwingen om nieuwe apparatuur te krijgen of werken deze boxen nog via DVB-C?

Momenteel worden namelijk de boxen aangeboden die in de OP staan, ik heb de versie zonder HDD (de Entone Kamai 500) en die werkt echt subliem. Interface reageert soepel, Begin Gemist en Uitzending Gemist werkt gewoon vlug en snel. Het enige is dat het zappen niet snel is, (Ben 'Analoog zappen' gewend) maar daar hebben alle Digitale TV boxen last van.

Overigens als je al een Chromecast in de TV hebt zitten, kan je ook de TV box weg doen. Je kan via TV Anywhere namelijk een stream naar de Chromecast sturen, waardoor je gewoon TV kan kijken.

[Voor 46% gewijzigd door rens-br op 12-01-2017 10:09]

• rens-br
  • Nu online
quote:
Barre73 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:17:
Als je via TV Anywhere op de Chromecast kijkt heb je toch niet al je zenders? Toch maar 23 zenders?
Daar had ik nog niet aan gedacht inderdaad. Het zijn er volgens het overzicht inmiddels 30, waarvan 4 alleen binnenshuis werken. Niet een totaal vervanging dus voor een Media Box.

[Voor 5% gewijzigd door rens-br op 12-01-2017 10:22]

• rens-br
  • Nu online
quote:
Pilovali schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:24:
Misschien een domme vraag, maar hoeveel stopcontacten heb je nodig voor glasvezel?
Als ik me niet vergis halen ze de NTU leeg en trekken ze alleen een kabel door naar de Draytek. Eén stopcontact is in ieder geval genoeg.
quote:
PS. Kan ik die vraag beter hier of in het Vodafone topic stellen?
Vodafone topic is gesloten, aangezien die over het limiet heen zat en alles toch over gaat naar T-Mobile
quote:
thegreenhunter schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:36:
[...]
Soms zijn ze wat makkelijker. Na "het" telefoontje kreeg ik 3 x €52.50 gratis + een v10 modem.
V10 modem hadden we al een keer gekregen. En €52,50 x 3 was niet realistisch. Ik geloof dat we met ons oude abonnement iets van 25 of 30 euro betaalde. (Was nog ADSL)
quote:
thegreenhunter schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:39:
[...]
Is dat per provider anders dan? Bij Telfort heeft het "glasvezelkastje" (ZXHN F3100 Media convertor), stroom nodig, evenals de Experia.
Dat 'Media Converten' gebeurd dus in de Draytek en daar is dus geen losse unit voor nodig.

• rens-br
  • Nu online
quote:
robcoenen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:59:
[...]
Bovendien is het Vison TV platform best onstabiel ;)
Merk daar eerlijk gezegd weinig van. De TV Anywhere app werkt hier echt meer dan prima. Hoe ervaar je deze instabiliteit?

• rens-br
  • Nu online
quote:
robcoenen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:12:
Merk dat de app er vrij vaak uitklapt (iOS 10) en dat de streams er regelmatig uitklappen op de tv. Even de stream opnieuw aanzetten verhelpt de boel dan. App krijgt ook maar 1,5 sterren in de App Store (iOS) en de app is nog niet bijgewerkt met iOS10 ondersteuning (niet dat dit direct nodig is). 2 updates het afgelopen 1,5 jaar (1 oktober 2015 / 9 februari 2016).
Heb zelf geen iOS maar alleen Android en daar werkt de app wel prima op. Wellicht dat dat het verschil is.

• rens-br
  • Nu online
quote:
Bedankt voor de uitleg! _/-\o_ Dat was het stukje achtergrond informatie wat ik nog niet helemaal in mijn hoofd had zitten.
quote:
En ze allemaal vervangen, is dat wel een optie?

Overigens ik heb zelf (nog) geen Chromecast, maar hoe verzend je links naar de Chromecast. Een dedicated Chromecast knop kan ik namelijk niet vinden.

[Voor 47% gewijzigd door rens-br op 12-01-2017 11:58]

• rens-br
  • Nu online
quote:
CodeCaster schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:15:
Dit weekend ga ik telefonie en televisie uitzetten voor vanaf volgende maand, zodat ik voortaan voor 35 euro per maand op 100/100 internet-only zit. Zo te zien blijft bij T-Mobile die prijs gelijk. d:)b
Let wel op dat bij het opzeggen van een dienst je een maand opzegtermijn hebt. Je betaald dus, helaas, de komende maand ook nog de volle pond.
quote:
captain007 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:22:
Een ander nadeel blijf ik vinden is dat de TV via een gescheiden UTP aansluiting binnenshuis wordt gedistribueerd vanaf de Draytek.
Vind ik inderdaad ook. Alles over één kabel is wel zo gemakkelijk. Heb overigens ook dezelfde oplossing gedaan als jou, mooi patchkastje in de meterkast en klaar is kees. (Daarbij is mijn woning gezegend met 2 loze leidingen naar elke kamer)
quote:
Ik neem aan dat men dan als de naam van de dienst officieel gaat veranderen dat er dan ook wel weer een firmware update voor de IPTV boxen komt, zodat alle Vodafone logo's eruit gesloopt zijn.
Dat denk ik inderdaad wel. De Vodafone TV Anywhere app wordt ook vervangen door de T-Mobile TV Anywhere app:
quote:
Je kunt de Vodafone TV Anywhere app voorlopig nog blijven gebruiken. Je zult per 15 februari een nieuwe app T-Mobile TV Anywhere moeten downloaden. De nieuwe app werkt exact hetzelfde als de huidige.
Overigens hoop ik dat T-Mobile de dienst nog wel iets gaat verbeteren. Ben momenteel al heel erg tevreden. Maar Windows (10) ondersteuning voor Anywhere zou fijn zijn en een vervanging voor de Draytek die wel 5Ghz ondersteund is ook een welkome toevoeging.

• rens-br
  • Nu online
quote:
[b]pinda powerrr schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:45:
Waar ik misschien overheen gelezen heb, komen er weer van die mooie combi voordelen? Nu heb ik een hele rits aan extra zenders + 3GB extra op mobiel, dat is toch wel leuk, dat maakte voor mij ook uit in mijn keuze voor VF Thuis destijds.
Deze informatie staat vermeld op de website van T-Mobile:
quote:
Op dit moment ontvang ik gratis extra mobiele data (Mobiel + Thuis Voordeel). Blijf ik deze ontvangen?

Ja. Je Mobiel + Thuis Voordeel in de vorm van een extra data pakket blijft zoals het is zolang je een daarvoor in aanmerking komend Vodafone mobiel abonnement hebt.
quote:
Ik heb een T-Mobile mobiel abonnement. Komt het er nog extra voordeel voor de klanten die zowel een mobiel als een Thuis abonnement hebben?

Op dit moment is nog niet bekend welke voordelen en wanneer. Maar reken er op dat er voordelen komen. Zodra dit bekend is zullen we je uiteraard als eerste informeren.
Combi voordeel blijft dus behouden, maar ik denk wel dat die vervalt op het moment dat je een ander abonnement neemt bij Vodafone. Hoe het combi-voordeel bij T-Mobile gaat uitpakken is nog niet bekend.

Had het combi-voordeel express nog niet in de nieuwe TS opgenomen, aangezien nog niet duidelijk is wat T-Mobile gaat aanbieden.

[Voor 14% gewijzigd door rens-br op 12-01-2017 15:56]

• rens-br
  • Nu online
quote:
CodeCaster schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:37:
[...]
Je kunt het niet uitzetten zolang de alles-in-één-korting nog loopt... Althans niet via de website. Ik zal ze eens bellen.
Je kan het ook niet uitzetten als de alles-in-één korting wel verlopen is, mijn korting was na december verlopen. In december gekeken op de website en toen kon ik niet opzeggen en in januari nog eens gekeken en toen was dat ook niet mogelijk. Vervolgens contact opgenomen via de chat en toen kon het wel uitgezet worden.

Denk dus dat de enige manier om TV en bellen aan of uit te zetten is via de klantenservice.
quote:
Fred_M schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:17:
Dat valt denk ik (hoop ik) wel mee. Opzegging is per 23 maart, dan loopt mijn contract af. Volgens mij heb ik nog tijd genoeg om rond die datum een nieuwe provider aan te laten sluiten ;)
Moet meestal wel voldoende zijn. Hou er wel rekening mee dat veel nieuwe providers één maand tot 6 weken aansluittermijn hebben vanwege de wet van koop op afstand.

[Voor 35% gewijzigd door rens-br op 12-01-2017 16:49]

• rens-br
  • Nu online
quote:
Rubman schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:08:
En dan nu de hamvraag wij gaan binnenkort (ergens in maart) verhuizen en dan willen wij mogelijk VF/T-Mobile thuis mee verhuizen.
CodeCaster in "[T-Mobile Thuis] Ervaringen & Discussie" is ook laatst verhuisd en daar was een verhuizing een opzegging.

Je zult dus sowieso een nieuw contract moeten afsluiten met nieuwe hardware.
quote:
Ik heb in mijn huidige woning VF-thuis en redelijk tevreden over behalve zoals meerdere het modem en dan heb ik nog een ergere namelijk niet de DrayTek Vigor 2132 maar de DrayTek Vigor 2130 met minder functionaliteit.
Welke 2130 heb je? Er zijn 3 verschillende versies. Welke functionaliteit heeft de 2130 niet die de 2132 wel heeft?

• rens-br
  • Nu online
quote:
Rubman schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:09:
[...]
Nou ten eerste ook geen 5Ghz wat de 2132 ook niet heeft dacht ik. En qua functionaliteiten was het even zo uit het hoofd de DMZ modus om toch een vorm van bridge te verkrijgen.
Maar naast dat er mogelijk wat minder functionaliteit in zit is het ding zo onstabiel als de pest. Continu "vastlopers" en resets (ook vanuit VF al naar fabrieks reset meerdere keren zonder echte verbetering)
Ben dus een beetje klaar met dat ding in het geheel.
Ah dat is inderdaad wel heel erg balen. Over de 2132 ben ik kwa functionaliteit wel tevreden, alleen had het gewoon een fatsoenlijke wifi moeten hebben. Glasvezel abonnementen aanbieden tot 500Mbit/s en dan een 2,5Ghz wifi router meeleveren die geen snelheden haalt boven de 50Mbit (bij mij).

Ik heb de wifi op het ding ook uitgezet en heb er een pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) aangehangen. Haal nu snelheden van 120/120Mbit en hoger.
quote:
Kan ik altijd nog even kijken naar eigen hardware met omwegen, maar dat is een andere uitdaging O-)
Dat werkt voor velen inderdaad ook. In het vorige topic staan heel veel oplossingen en manieren om dit te doen.

• rens-br
  • Nu online
quote:
Rubman schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:22:
Ik wil in mijn nieuwe woning dus ook gaan werken met 2x een ubiquity AP voor boven en beneden.
Heel slim! Die dingen zijn echt geweldig en werken super goed samen. Ze kosten dan wel wat meer dan een gemiddelde andere router of AP, maar je krijgt er echt veel voor terug.
quote:
LordSinclair schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:56:
Ik heb nog geen schrijven ontvangen dat de naam veranderd is en het bedrijf achter mijn verbinding. Hebben andere dat al wel ontvangen of loopt dit topic gewoon voor qua naamgeving?
Ik krijg net de volgende mail binnen:
quote:
Beste heer,

Je bent op dit moment klant bij Vodafone Thuis en dit waarderen we zeer. Wat je wellicht al weet is dat Vodafone Thuis onderdeel is geworden van T-Mobile. Uiteraard mag je verwachten dat onze afspraken met alle voorwaarden en kortingen hetzelfde blijven. Ook de apparatuur, TV zenders en service blijven zoals je gewend bent!

Wat blijft nu hetzelfde?
• Alle producten en diensten blijven werken zoals ze dat nu doen. Je hoeft dus niets te veranderen aan de instellingen van je modem of TV
• Alle prijzen blijven gelijk; je blijft hetzelfde betalen
• Het telefoonnummer en e-mailadres van de Klantenservice blijven hetzelfde
• Je emailadres dat eindigt op @vodafonethuis.nl kun je voorlopig gewoon blijven gebruiken

Wat kun je wel verwachten?
• De automatische incasso van je abonnement zal vanaf de rekening van januari plaatsvinden door T-Mobile Thuis B.V.
• Het logo en de kleuren van Vodafone worden vanaf 15 februari overal vervangen door die van T-Mobile

Meer informatie
Kort voor 15 februari zullen we je verder informeren. Heb je tot die tijd nog vragen? We hebben de meest gestelde vragen voor je op een rij gezet.

Meest gestelde vragen ❯

Veiligheid & Privacy
T-Mobile zal uiteraard veilig en zorgvuldig omgaan met je gegevens. Wil je weten voor welke doeleinden en op welke wijze T-Mobile je gegevens verwerkt? Lees dan het Privacy Statement van T-Mobile.

Hartelijke groet,

Team Vodafone Thuis (en binnenkort Team T-Mobile Thuis)

• rens-br
  • Nu online
quote:
DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:45:
En de pret is weer voorbij, up en down zijn weer ongeveer 60/60...

[afbeelding]
De pret? Haalde je hogere snelheden dan beloofd?

• rens-br
  • Nu online
quote:
Ah de extreem hoge upload is inderdaad wel verdwenen. Maar hij haalt nog steeds 60/60 op een 50/50 abo. Ik haal 120/120 op een 100/100 abo.

• rens-br
  • Nu online
quote:
bramm90 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:25:
Voorbeeldje; ik heb in november een nieuw abonnement (34p/m met 12GB)+ iphone 7 (24p/m) genomen, en ik ben sinds een kwartier overgestapt op T-Mobile Unlimited (35pm, onbeperkt alles in NL/EU). Ik heb dus een 'kadootje' van ongeveer €700 van T-Mobile gekregen, waarbij ik ook nog eens van m'n datalimiet af ben.

Ik ben nog steeds aan het bijkomen.
Als ik het goed begrijp hebben ze bij jou de 24p/m kwijtgescholden en hoef je alleen 35 euro p/m te betalen? Hoelang zit je vervolgens vast aan dat abonnement?

• rens-br
  • Nu online
quote:
bramm90 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:52:
Ik betaal nu inderdaad 35p/m. Het is wel een 'nieuw' contract, dus ik moet hem nu 2 jaar uitzitten. Mijn vorige abonnement liep nog tot februari 2019, dus ook wat dat betreft ben ik spekkoper.
Dat is erg netjes inderdaad, ben benieuwd of meer mensen zo'n aan bod krijgen!

• rens-br
  • Nu online
quote:
Dragor schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:06:
[...]
Helaas heb ik geen vDSL, dus kan je niet verder helpen, maar ik deel je mening over de klantenservice niet. Heb eind vorige week gebeld omdat mijn internet ongeveer elk uur er 2 minuten uit lag (te zien in het modem dat de fiber-verbinding down ging en weer up kwam). Na een belletje met de klantenservice, waar de medewerker zei iets van slechte dempingswaarden te zien, werd het issue meteen doorgestuurd naar de technische dienst, zaterdag werd er gebeld om een afspraak te maken en vanmiddag komen ze het modem vervangen en wat checks doen ondanks dat het probleem al weg is.
Dit is mijn ervaring inderdaad ook. In het begin toen de lijn werd opgeleverd zat er een kruising in de POP, waardoor mijn vezel in een verkeerde poort zat. Telkens als een andere monteur in de POP kwam, trokken ze mijn vezel eruit, omdat die niet goed zat volgens het ontwerp.

Meteen toen ik geen internet meer had contact opgenomen met Vodafone en 3 dagen later stond er al een vriendelijke monteur op de stoep die het probleem heeft verholpen.

• rens-br
  • Nu online
quote:
Cameleon75 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:33:
Met POP bedoel je de variant op ISRA en AOP bij glasvezel? Want die term heb ik nooit opgemerkt als zodanig. Ik moest even aan POP3 denken. :)
Point of Precense (blijkbaar). Maar het is zo'n huisje waar de glasvezel punten verdeeld worden, zie ook deze en deze link.
quote:
Voor de rest, een gekruiste lijn is erg simpel waar te nemen en op te lossen (bij mij was dat ook het geval ten tijde van Tele2 en doorlopend in Online.nl). Erg simpel dus, al heb ik monteurs gehad die het over het hoofd zagen. Dit ten tijde van Tele2. Alle monteurs waren namelijk tot voor kort allen van KPN als het om netwerk ging.
Beide keren waren het monteurs van Reggefiber. De kruising was ook snel waargenomen, maar het moet schijnbaar administratief worden bijgewerkt en dat was niet gebeurd, waardoor het telkens weer terug veranderd werd.

• rens-br
  • Nu online
quote:
Spookie schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:50:
Net even contact gehad, maar ze hebben voor mij niet echt een bijzondere aanbieding.
Als je er nog een toestel bij hebt is het wel een interessante aanbieding, anders valt het inderdaad wel mee. Al is die onbeperkte data wellicht ook wel lekker.

Je kan ook nog vriendenkorting regelen en dan gaat er nog 2,50 per maand vanaf.

• rens-br
  • Nu online
quote:
Spookie schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:56:
Maar dat had je ook gekregen als je 'gewoon' was overgestapt, en ik heb hem vergeleken met een toestel (Iphone 7 128 GB) en dit scheelt ook nog eens AANZIENLIJK.
Wat bedoel je hiermee?

Als je nu een Vodafone abo hebt met bijvoorbeeld:
30 euro p/m voor bellen/sms/internet en 35 euro p/m voor je telefoon.

Kun je overstappen naar T-mobile vervalt de 35 euro p/m voor het toestel en hoef je alleen je nieuwe abo kosten te betalen.

• rens-br
  • Nu online
quote:
Spookie schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:02:
Ik bedoel dat de actie alleen leuk is als je nog een LOPEND abonnement hebt, dus niet als je overstapt van en naar sim-only
Dat ben ik inderdaad met je eens. Maar het aanbod is volgens mij ook voornamelijk bedoeld voor klanten met een lopend abonnement.

• rens-br
  • Nu online
quote:
pinda powerrr schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:20:
Als ik overstap, dan vervalt alle korting vanuit VF, dat is leuk voor mij, maar mijn vrouw heeft dan ineens 3GB minder.
Weet je zeker dat dat allemaal vervalt? Want volgens mij blijft die 3GB gewoon behouden, zie ook de FAQ.
quote:
Op dit moment ontvang ik gratis extra mobiele data (Mobiel + Thuis Voordeel). Blijf ik deze ontvangen?
Ja. Je Mobiel + Thuis Voordeel in de vorm van een extra data pakket blijft zoals het is zolang je een daarvoor in aanmerking komend Vodafone mobiel abonnement hebt.
Het lijkt me dat het abonnement van jou vrouw een 'daarvoor in aanmerking komend Vodafone mobiel abonnement' is.

Maar goed zou gewoon even contact opnemen met T-Mobile.

[Voor 14% gewijzigd door rens-br op 27-01-2017 14:30]

• rens-br
  • Nu online
quote:
intoxicated schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:34:
[...]
Dan kun je per maand bijstellen naar Unlimited :)
Maar volgens mij wel alleen omhoog en niet meer naar beneden?

• rens-br
  • Nu online
quote:
Kipcorn schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:43:
[...]

Omhoog en omlaag, echter wel tegen de op dat moment gelde prijzen.
Ik haal wat dingen door elkaar. De Go abonnementen zijn elke maand naar beneden en boven aan te passen de Basis abonnementen alleen naar boven.

• rens-br
  • Nu online
Modbreak:
Vanaf nu horen berichten met betrekking tot de overstap van Vodafone Mobiel naar T-Mobile Mobiel in: Vodafone naar T-Mobile actie.

• rens-br
  • Nu online
Krijg net de volgende e-mail in mijn mailbox:
quote:
Beste heer [...]

Omdat Vodafone Thuis per 15 februari 2017 T-Mobile Thuis wordt, willen we gelijk een aantal verbeteringen met jullie delen. Want ook bij T-Mobile willen we er zeker van zijn dat jij altijd optimaal kunt TV kijken.

Wanneer?
We voeren onderhoud uit op woensdag 15 februari heel vroeg in de ochtend: tussen 02:00 en 06:00 uur. Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kan lekker blijven slapen.

Als we klaar zijn
Na het onderhoud moet je soms zelf de Interactieve TV Box nog even opnieuw opstarten, als TV toch niet werkt. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!

Wat gaat er verbeteren?
Met dit onderhoud hebben we mooie verbeteringen voor je:
• Nieuw uiterlijk van Interactieve TV
• Handigere indeling in het TV-menu
• Nieuwe Videoshop
• Radiozenders met bijbehorende logo’s

Kijk hier voor een uitgebreide uitleg wat er allemaal verbeterd is.

Handig om te weten?
Vanaf 15 februari kun je ons hier vinden:
• Online vind je vanaf 15 februari antwoord op je vragen op: http://www.t-mobile.nl/thuis/klantenservice

• My Vodafone Thuis heet straks My T-Mobile Thuis. Sla dus thuis.t-mobile.nl/my alvast op als favoriet in je browser! En …. je kunt vanaf 15 februari gewoon inloggen met het e-mailadres en wachtwoord dat je tot nu toe altijd hebt gebruikt.
• Hulp nodig van andere T-Mobile Thuis klanten? Het forum vind je vanaf 15 februari op: forum.t-mobile.nl/#t-mobile_thuis

Team Vodafone Thuis (en binnenkort Team T-Mobile Thuis)
Fijn dat ze in ieder geval de Radio luisteren knop weer terug plaatsen in de interface. In de huidige is die verdwenen, dus het is niet meer mogelijk om Radio te luisteren.

[Voor 4% gewijzigd door rens-br op 10-02-2017 09:42]

• rens-br
  • Nu online
quote:
Dummy1 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:10:
Zolang ik VF heb kan ik radio luisteren, eerst via de Amino en sinds eind oktober via de Entone. Ook doorgekoppeld naar mijn receiver. Snap dus niet dat jij geen radio kan luisteren.
Dit was wel mogelijk. Maar sinds de vorige / laatste update is de optie niet meer zichtbaar in het menu en volgens mij is deze verplaatst. Maar ik kan die niet meer vinden.

De optie, zoals die hier staat:
https://www.vodafone.nl/thuis-assets/images/support/software-update/16-02-2017/tv-menu.png

Staat er dus niet en ik heb alleen 'Gids' en 'TV'.

• rens-br
  • Nu online
quote:
Barre73 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:55:
[...]
Kan je ook niet direct zappen naar het kanaalnummer van de radiozender?
Dat werkt inderdaad ook niet, zoals @Rubman ook aangeeft. Maar dat heeft het voor de update ook niet gedaan.

• rens-br
  • Nu online
quote:
apis29 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:38:
Die afbeelding is zoals het straks wordt he ;) . Nu, op de Entone, heb ik onder 'Live' : Gids Radio Favorieten
(en als je op een radiozender zit staat er ipv 'Radio' TV). Op de Amino was het iirc idd net als op het plaatje met voor tv en radio een eigen button ...
Dat weet ik inderdaad. Maar ik had onder 'Live' eerst hetzelfde als jou, daarna is er in december een update uitgekomen en stond er onder 'Live' alleen nog maar Gids, Favorieten en was 'Radio' verdwenen.

Overigens heb ik gisterenavond even gekeken en de knop is weer teruggekomen, dus wellicht is er tussendoor nog een update geweest.
quote:
kepler schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:15:
Het punt is dat het Wifi prima functioneerde tot een paar weken geleden. Ik heb niks veranderd eraan en na een factory-reset zijn er nog steeds dezelfde problemen. Ik mag toch wel verwachten van een provider dat ze me daarbij verder willen/kunnen dan alleen aanraden om weer een factory-reset te doen.
Voor de meeste providers is het eigenlijk vooral werkt het internet bedraad zoals beloofd, dan leveren we wat we beloven. Dat Vodafone dan een Wifi-Service heeft, is zoals de naam al doet vermoeden, Service. Dat je er een tweede keer voor willen laten betalen vind ik ook niet meer dan normaal. Wordt het probleem alleen niet minder vervelend om.

Heb je toevallig recentelijk nieuwe buren gekregen of nieuwe SSID's in je omgeving. Wellicht drukken die je eerst zo goede signaal weg. Daarbij kun je eens kijken met Google Play: Wifi Analyzer of Microsoft Store: Wifi Analyzer op welke kanalen er allemaal wifi netwerken zitten en stel dan eens een kanaal in wat het meest vrij is. (Dit geeft het programma ook zelf aan.

Verder heb je dit probleem alleen met één apparaat of met allemaal?
quote:
Hemmik schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:47:
Ik hoop op TV via Knipper in plaats van via losse decoder. Kan nu natuurlijk al, maar zou mooi zijn als ze voor een actietarief doen oid.
Wat is het voordeel van Knipper boven TV Anywhere?
quote:
Die kleine verbeteringen hebben ze zelf ook al bekend gemaakt in een e-mail die een aantal dagen geleden verstuurd was: rens-br in "[T-Mobile Thuis] Ervaringen & Discussie" echt heel spannend is het niet vind ik persoonlijk.

[Voor 59% gewijzigd door rens-br op 14-02-2017 08:23]

• rens-br
  • Nu online
quote:
Kan ik mij inderdaad in vinden. Een dedicated Kodi / Windows app zou ik voor TV Anywhere ook wel willen.

• rens-br
  • Nu online
quote:
kepler schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:52:
[...]
Aha, maar dan blijft het wel vreemd dat je dus niet zomaar je eigen Wifi-router mag gebruiken? Opzich snap ik ook wel dat ze niet elke keer een monteur gratis willen sturen, maar naar mijn idee is dit weer een ander probleem.
De Draytek kan je vervangen door je eigen router. Hiervoor dien je echter wel een aantal stappen uit te voeren en je verliest waarschijnlijk je telefonie.

Het is natuurlijk wel gewoon mogelijk om na de Draytek een router aan de sluiten in AP mode of gewoon een losse AP te kopen.

Zelf heb ik de wifi op de Draytek uitgezet, want de snelheid kwam niet hoger uit dan 30Mbit en heb een pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) opgehangen. Haal nu maximaal zo'n 120/120Mbit en meestal 95/95Mbit via Wifi. (Heb een 100/100Mbit abo).

• rens-br
  • Nu online
quote:
alwaysleft schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:25:
[...]
Ik lees dat je huidige abonnementen die lopen kan overnemen door T-Mobile thuis?
Wat bedoel je hiermee?

Als je nu een Vodafone Thuis abo hebt ga je automatisch over naar T-Mobile Thuis met dezelfde voorwaarde. Indien je ook een Vodafone Mobiel abo hebt, kan je die laten overnemen voor T-Mobile. Dit kan erg voordelig zijn, maar meer daarover: Vodafone naar T-Mobile actie.
quote:
Zo te zien is er in eerste instantie niks veranderd aan de prijzen, toch?
quote:
alwaysleft schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 00:00:
Betere deal voor de sportliefhebbers, want gratis Fox Sports in vergelijking met NLE. :)
Fox Sports moet verplicht worden meegeleverd en je betaald er wel voor, dat staat alleen niet los vermeld. De prijs is ook gestegen met €1,50 per maand sinds dat is toegevoegd, zie ook: nieuws: Vodafone wijzigt samenstelling tv-aanbod en kondigt prijsverhoging aan.

[Voor 46% gewijzigd door rens-br op 15-02-2017 08:31]

• rens-br
  • Nu online
quote:
Pilovali schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:35:
Lijkt mij ook niet. Ik wacht in ieder geval eerst nog even op de combivoordelen.
Daar wordt inderdaad nog niks over gezegd op de website.

• rens-br
  • Nu online
Overigens krijg net de volgende mail in mijn box:
quote:
Beste,

Gisteren was het Valentijnsdag: de dag van rozen, liefde én anonieme kaarten. Heb je onze kaart gezien? Hierin staat dat wij een verrassing voor je hebben. Vandaag gaat Vodafone Thuis verder als T-Mobile Thuis. Daarom krijg je van ons een cadeautje. Bekijk de video om te zien wat het is.

Ons logo en onze kleur zijn anders, maar verder blijft alles zoals je dat gewend bent. Meer informatie vind je op t-mobile.nl/thuis/welkom-thuis.

Groeten,
T-Mobile Thuis
Vervolgens wordt er ook nog gelinkt naar een video: https://www.t-mobile.nl/thuis/welkom-thuis. Daarin staat dat we de komende 4 weken 8 films gratis kunnen kijken.

• rens-br
  • Nu online
quote:
hcQd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:07:
Die kreeg ik ook. Ik heb echter geen TV, dus daar heb ik niets aan. Ze hadden daar misschien iets beter over na moeten denken voor die mailtjes de deur uit te doen.
Ik verwacht dat ze de mail gewoon naar alle klanten hebben gestuurd hebben, aangezien het ook een aankondiging is.

Overigens is de T-Mobile TV Anywhere app is inmiddels te vinden in de stores: Google Play: T-Mobile TV Anywhere en https://itunes.apple.com/...re/id1201695441?ls=1&mt=8. De Vodafone TV Anywhere app werkt na 15 maart niet meer.

Het is helaas wel nodig om opnieuw alles in te vullen.

• rens-br
  • Nu online
quote:
wimpien schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:56:
Is er al iets bekend voor klanten die nu wel T-Mobile Thuis hebben, maar nog geen T-Mobile Mobiel?
Er is nog geen informatie bekend gemaakt over quad pay abo's.
quote:
Jorgen schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:04:
Het is jammer dat de Vodafone 50%-actie niet geldt voor Thuis (of ik zie het niet).
50%-actie?

• rens-br
  • Nu online
quote:
apis29 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:44:
Ik kijk nu uitzending gemist en kreeg de optie om verder te kijken waar ik was of vanaf het begin kijken. Wat er opvallend aan is dat ik nu op de andere box aan het kijken ben dus je kan nu verder kijken waar je gebleven was op een andere box [misschien dat het al zo was hoor want zo'n situatie komt hier nou ook niet gauw voor; überhaupt uitzending gemist kijken is al een zeldzaamheid]
Dat is een handige feature inderdaad, daar hebben ze wel goed over nagedacht. Ik heb overigens ook geen idee of dit al was, aangezien ik zelf maar één TV box heb.
quote:
Scheelt iig al weer een stuk dat dat grote rode VF logo verdwenen is uit de gids O-)
Dat scheelt inderdaad. Verder vind ik de kleurstelling ook verbeterd en rustgevender, het is alleen wel jammer dat ze de selectie vakken roze hebben gemaakt. Dit is minder goed leesbaar in combinatie met de witte letters.
quote:
pinda powerrr schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 23:10:
Ik lees iets over een ander scherm en een update...beide nog niet gehad. De Entone al opnieuw laten opstarten, maar ik lees in een van de mailtjes, dat die update pas vannacht komt.
Wat ik van de mail begreep zou de update op 15 februari van 02.00u tot 06.00u worden uitgevoerd, maar wellicht dat ze het gefaseerd doen.

• rens-br
  • Nu online
Modbreak:
Alle berichten met betrekking tot T-Mobile Thuis via xDSL mogen vanaf nu in: [T-Mobile Thuis via xDSL] Ervaringen & Discussie.

• rens-br
  • Nu online
quote:
LordSinclair schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:10:
Leuk zo'n welkoms cadeautje van 8 gratis films. Ik ben benieuwd waar ik ze kan downloaden :)
Ik verwacht gewoon in je mediabox..Althans...je kan ze daar streamen.

• rens-br
  • Nu online
quote:
Rubman schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:26:
En als je geen TV afneemt, maar enkel internet?

Heb je niks aan dat welkomst cadeau natuurlijk ;)
Nee, helaas niet nee. Je krijgt ook niet zozeer de films. Maar je krijgt recht op het kijken van de 8 films voor bepaalde tijd via het TV platform.

• rens-br
  • Nu online
quote:
CasaDude schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:06:
Ik ook nog niet maar had dit weekend een mail waarin stond dat men dit bij mij op 20 februari pas gaat doen.
Grappig dat ze het dus toch gefaseerd doen. Ik heb exact dezelfde mail gehad, maar dan met de 15 februari als datum.

• rens-br
  • Nu online
quote:
Capstie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:40:
De overgangsdatum is afhankelijk van of je op ODF zit of op WBA. ODF is de 15e overgegaan en WBA volgt de 20e!
Ah dat verklaard veel!
quote:
endless90 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:41:
Ik kan mijn factuur van februari niet meer downloaden vanuit Mijn Tmobile. Meer mensen last van? (ik kom van Vodafone Thuis)
Dat lukt mij ook niet, maar aan de andere kant staan die facturen ook altijd pas klaar rond de 20e. Dus wellicht zijn ze er gewoon nog wat vroeg mee.

• rens-br
  • Nu online
quote:
outlandos schreef op zondag 19 februari 2017 @ 17:16:
Ik lees in de OP dat je de modem niet (makkelijk) in bridge kunt zetten. Hoe is het bereik/kwaliteit van de geleverde modem?
Bereik van het modem is prima. Kwaliteit is een stuk minder. Het modem ondersteund helaas alleen 2,4GHz en de snelheid hier komt niet hoger uit dan 30Mbit. Ik heb de wifi op het ding dan ook uitgeschakeld en erachter een pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) aangesloten. Ik haal nu bijna overal in huis 120/120Mbit.

• rens-br
  • Nu online
quote:
Jay_Snake schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 06:32:
Daar had ik ook al aan gedacht, maar dan zou de stroomkabel echt te kort worden.
Dan kan je ook twee kroonsteentjes gebruiken een losse extra kabel. Kun je de kabel zo lang maken als je wilt.

• rens-br
  • Nu online
quote:
kzin schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:56:
Toen ik hem er op wees dat ik eigenlijk geen kabel van de kamer naar de meterkast wilde hebben, kon het opeens via WiFi. Maar moet dan twee TV kanalen (een kijken en een opnemen) via 2.4 Ghz ? Ik blijf ook nog met mijn radio zitten, en mijn desktop die geen WiFi heeft.
De TV via wifi, dat heb ik nog nooit gehoord. Je kan het eventueel wel via het stroomnetwerk doen.
quote:
Ik heb begrepen dat er meer mensen zijn waarbij de glasvezel binnenkomt in de meterkast. Hoe wordt dit nu aangesloten op de rest? De draytec ook in de meterkast en meerdere netwerk kabels door het huis, zoals ik las?
Ik heb inderdaad meerdere kabels door het huis lopen, maar ik heb dan ook het geluk dat ik naar elke kamer een loze leiding heb lopen. Daar heb ik 2x Cat5e doorheen getrokken en dat netjes afgewerkt op een patchpaneel in de meterkast.

Wat voor Radio is dat? Er is namelijk geen coax aansluiting, dus via glasvezel is het niet mogelijk Radio te luisteren via een Analoog signaal.

• rens-br
  • Nu online
quote:
kzin schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:36:
Powerline adapters vind ik maar niets vanwege de storing die ze kunnen veroorzaken.
Ben ik persoonlijk met je eens, dus je bent dan gebonden aan kabels trekken helaas.
quote:
Radio is inderdaad analoog (Onlyo TX-8050). Die heeft wel een optische ingang. Ik zal eens kijken wat die precies aankan.
Ik verwacht (weet het eigenlijk wel zeker) dat je de T-Mobile aansluiting niet aangesloten krijgt op de Onlyo TX-8050 of je moet het TV kastje via HDMI kunnen aansluiten of het geluid van de TV doorlussen naar de versterker, maar dan moet de TV constant aanstaan. Overigens zie ik wel een netwerkaansluiting zitten voor Internet Radio, dus dat is ook nog een optie.

Wat je eventueel wel kan doen is gewoon een analog antenne aansluiten en de signalen uit de ether halen. Dat zal de eenvoudigste oplossing zijn.
quote:
Ik heb helaas geen loze leidingen. Dat betekent dus 2x Cat5 + optische kabel door twee muren heen, en vervolgens langs de plint o.i.d. :(
Eén kabel is voor je TV genoeg in ieder geval.
quote:
De overstap naar T-mobile is wel interessant, maar ik wil nog even nadenken over de gevolgen.
Deze gevolgen heb je helaas bij alle Glasvezel providers, omdat die allemaal geen dvb-c signaal leveren.

Hoe heb je alles nu aangesloten?

• rens-br
  • Nu online
quote:
kzin schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:11:
Ik zit nu bij Ziggo. De kabel komt in de woonkamer binnen.
Ah dat verklaard het inderdaad waarom het nu anders is.

• rens-br
  • Nu online
quote:
bleedingeye schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:50:
Kan het kloppen dat je de USB aansluitingen van de draytek 2132 alleen kunt gebruikte voor FTP? en deze niet kunt sharen voor je lokale netwerk CIFS/SMB?
Volgens mij wel. Ik kan alleen FTP settings vinden in de webinterface.

• rens-br
  • Nu online
quote:
endless90 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:41:
Ik kan mijn factuur van februari niet meer downloaden vanuit Mijn Tmobile. Meer mensen last van? (ik kom van Vodafone Thuis)
Inmiddels is het wel mogelijk om de factuur van februari te downloaden.

• rens-br
  • Nu online
Modbreak:
Ik heb alle posts met betrekking tot de analoge kabel van ziggo verplaatst naar: [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10, want dat is hier wel erg offtopic.
quote:
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 23:09:
Hebben jullie er ook last van dat het geluid van de Entone zachter is geworden?
Heb dit eerlijk gezegd niet gemerkt. Maar ik heb dan ook geen losse versterker en heb geen idee of mijn volume nu op 15 of 25 staat.

[Voor 46% gewijzigd door rens-br op 24-02-2017 09:06]

• rens-br
  • Nu online
quote:
kepler schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:55:
Ik heb deze intussen besteld en gisteren opgehangen. Ik heb hem opgehangen in het trapgat, zodat het signaal zo min mogelijk muren tegenkomt. Ik heb hem dus pas een dag hangen, maar gisteravond ging het prima. Door het huis gelopen met de telefoon en overal heel goed bereik en snel internet (speedtest).
Geen idee wat de indeling van je huis is. Maar het trappengat is meestal wel een mooie plek.

Heb je wel de wifi van de Draytek uitgeschakeld?
quote:
Deze week even aankijken en hopelijk kan ik dan zeggen dat het opgelost is :D Kan ik ook gelijk de kabel wat beter wegwerken, die hangt nu tijdelijk dwars door de gang :P
Wat voor snelheden haal je nu als ik vragen mag?

• rens-br
  • Nu online
quote:
BakSteenNL schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:19:
Is dit dan wat ik nodig heb? Welke router is aan te raden?

[afbeelding]
Dit lijkt mij inderdaad de setup die je nodig hebt. Die beide switches moeten in ieder geval managed zijn, zodat je VLAN's e.d. kan toepassen.

Verder durf ik niet te zeggen of Powerline om kan gaan met VLAN's, welke Powerline apparatuur heb je momenteel?

[Voor 4% gewijzigd door rens-br op 28-02-2017 13:27]

• rens-br
  • Nu online
quote:
kepler schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:46:
Bij plaatsing in de meterkast zit er sowieso nog een extra muur/vloer tussen en de nieuwe plek is een stuk centraler in het huis.
Dat klopt inderdaad. Daarom vind ik de meterkast ook een waardeloze plek eerlijk gezegd. Maar goed een normale router aan het plafond of muur hangen vind ik er dan ook echt niet uitzien. Terwijl deze AP niet heel verkeerd staat.

(Heb wel eens reactie van mensen gehad met de vraag waarom ik de gang-lamp zo hoog had hangen)

• rens-br
  • Nu online
quote:
jongerenchaos schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:33:
Sinds een aantal dagen lijken er timeouts op te treden waardoor soms websites niet goed benaderbaar zijn.
Ervaren jullie ook deze issues?
Nee. Verbinding is hier super stabiel.

• rens-br
  • Nu online
quote:
Joopieboy schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:28:
Ik hoop dat dat bij mij wel goed gaat, einde van deze maand zou ik telefonie ook kunnen opzeggen als het goed is. :)
Ik heb in januari mijn telefonie opgezegd en dat was met een gesprek via de chat zo geregeld, kreeg binnen enkele minuten er netjes bevestiging van.

Hou er echter wel rekening mee dat er één maand opzegtermijn op je diensten zit, je kan dus beter al opzeggen aan het einde van de 5e maand en dat in laten gaan in het begin van de 7e maand. Ik heb pas opgezegd aan het einde van maand 6, dus ik moest voor maand 7 ook nog betalen.

• rens-br
  • Nu online
@kepler, ik kan mij niet vinden in jou verhaal. Ik ben zelf nu ruim 6 maanden klant en de TV-box werkt hier prima. De TV-gids laadt in +/- één seconden en het 'zappen' duurt ook ongeveer 1 / 2 seconden, verder doet ook de afstandsbediening gewoon wat die moet doen. Ik neem aan dat je de batterijen van het ding al een keer hebt vervangen?

Overigens hoor ik meer mensen klagen over de traagheid van het ding, maar ik heb er eigenlijk geen klachten over, misschien ook omdat ik geen vergelijk heb. Hiervoor heb ik altijd analoog gekeken.

• rens-br
  • Nu online
quote:
kepler schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:36:
Het ligt volgens mij niet aan de AB, want na een reset werkt het weer prima (voor even). Hij laadt ook de TV-gids dus niet helemaal in, wel het huidige programma maar niet de volgende programma's. Maar ik zalvoor de batterijen even vervangen.
Nee, dan kan je de AB eigenlijk wel uitsluiten. Verwacht gewoon dat er iets mis gegaan is met een firmware update o.i.d.

• rens-br
  • Nu online
quote:
apis29 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:43:
Nu ik die 6 maanden lees zal het wel een Entone zijn :+
Zappen hier met de basis Entone duurt 3 seconden en voor de gids helemaal geladen is duurt ook 3 seconden
Ik heb de: Entone Kamai 500.

• rens-br
  • Nu online
quote:
Mattie112 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:56:
Toch jammer dat er nog geen tv's zijn die IPtv standaard doen zonder decoder ;(
Helaas zijn die IPtv signalen ook altijd gecodeerd, dus mochten ze hier wel mee komen. Moeten al die tv's ook weer gecertificeerd worden. Daar is echt geen beginnen aan.

• rens-br
  • Nu online
Modbreak:
Gaan we het nu weer over T-Mobile hebben? Discussie over Ziggo (TV) Pakketten hoort in: [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10

• rens-br
  • Nu online
quote:
Zware Unit schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:56:
Tevens is het internet minder snel (450Mbit up/down versus 500/600Mbit voor KPN).
Dat van die decoder is een meningsverschil denk ik. Maar dat jou internet zo 'traag' is klopt in ieder geval niet. (Bijna) iedereen in dit topic haalt meer dan de beloofde snelheid: 20 = 25, 50 = 60, 100 = 120 en 500 = 550/600.

• rens-br
  • Nu online
quote:
knakworst schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:10:
Ik haal 90-95 van de 100. Zit wel op KPN-WBA niet op Vodafone (T-Mobile) apparatuur, denk dat het verschil daar in zit.
Dat zou het wel eens kunnen verklaren inderdaad, ik zit wel op T-Mobile apparatuur. Dit was een test bij mij via wifi:
https://tweakers.net/ext/f/aiIryck60UEWnPReTRY7wbwR/medium.png

• rens-br
  • Nu online
quote:
DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:37:
Vannacht onderhoud aan TV (7415).
Ben benieuwd of ik morgenvroeg veranderingen bemerk in de snelheid van de Entone
Hier inderdaad ook:
quote:
Beste,

We werken continu aan de verbetering van onze diensten, zodat jij altijd optimaal kunt TV kijken. Daarom voeren we onderhoud uit op 19 april op onze TV dienst.

Wanneer?
We voeren dit onderhoud uit op woensdag 19 april van 02:00 tot en met 06:00 uur. Gedurende deze tijd kun je een tijdje niet TV kijken. Op je TV zul je een onderhoudsmelding zien vanaf 02:00 uur. Deze melding verdwijnt zodra het onderhoud is afgerond.

Wat moet jij doen?
Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen.

Als we klaar zijn
Na het onderhoud moet je soms zelf de Interactieve TV Box nog even opnieuw opstarten, als TV toch niet werkt. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!

Wil je meer weten? Stel je vraag op ons forum.

Team T-Mobile Thuis

• rens-br
  • Nu online
quote:
OmeJoyo schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:49:
Hij stond wel nog aan vanochtend na het onderhoud :( Vanmiddag even kijken wat er veranderd is.
Dat is bij ons ook wel eens gebeurd inderdaad. Was hij wel al klaar met updaten?

• rens-br
  • Nu online
quote:
Co1967 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:49:
Ik heb een gmailaccount 8) ...maar die bevalt me niet goed.
Ik ben persoonlijk ook geen fan van Gmail en ik gebruik daarom ook Outlook.com. Maar over het algemeen stel je je e-mail toch alleen maar in via Microsoft Outlook of de mail applicatie op je telefoon en zie je heel de webmail niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
quote:
NoUser schreef op zondag 30 april 2017 @ 00:20:
Het eigenlijke doel is om op een simpele manier via VPN verbinding te maken met de Fritz!Box zodat we van buitenaf het telefonie gedeelte kunnen gebruiken alsof we thuis zijn.
Heeft die Fritz!Box nog functie behalve VPN? Want anders kan je eventueel gewoon de ingebouwde VPN server gebruiken in de Draytek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
quote:
Alleen nog niet in de TV Anywhere app zie ik, weet iemand of dit wel komt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
quote:
apis29 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:07:
Dat zal wel niet lijkt me, zullen ongetwijfeld weer andere rechten mee gemoeid zijn om het streamend te mogen doorgeven ...
Verwacht dat inderdaad ook. Maar Fox Sport 1 kan wel bekeken worden via de app, dus daarom vroeg ik het mij af.
quote:
NoUser schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:12:
Er zijn meerdere vaste/VoIP/voicemail nummers In- en uitgaand ingesteld, die configuratie willen we niet kwijt. Het is juist zo prettig om je eigen apparatuur te gebruiken, ook in geval van provider wisseling.
Ah dat kan ik mij dan inderdaad wel voorstellen. In de OP staan een aantal linkjes voor het gebruiken van eigen hardware.

[Voor 38% gewijzigd door rens-br op 02-05-2017 20:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
quote:
tweatbook schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:41:
Ivm de prijsverhogingen bij KPN overweeg ik over te stappen naar T-Mobile Thuis. Ik begrijp uit "het grote IPv6 topic" echter dat T-Mobile geen IPv6 aanbied - klopt dat nog steeds?
Als ik mij niet vergis krijg ik wel altijd netjes een IPv6 adres toegewezen, maar ik ben momenteel niet thuis dus kan het niet controleren.

Edit: net nog even gecheckt en ik mijn telefoon krijgt netjes een IPv6 adres toegewezen, dus het wordt inmiddels ondersteund.

[Voor 13% gewijzigd door rens-br op 08-05-2017 21:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
quote:
hcQd schreef op zondag 14 mei 2017 @ 17:28:
IPv6-adressen die beginnen met FE80 zijn link-local, daarmee kom je niet ver. Ik krijg hier ook geen IPv6, maar mogelijk werkt dat alleen als je hun eigen Draytek gebruikt, of misschien alleen via WBA (zit zelf op ODF).
Daar was ik niet van op de hoogte. Ik gebruik de Draytek en heb ook OPF, maar het is inderdaad een FE80 adres. Excuses :$

• rens-br
  • Nu online
quote:
DarkCh1ld schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:48:
Ik was eigenlijk best tevreden, zeker onder Vodafone. En misschien heeft het niks met die overgang te maken...maar toch. Kopie van mijn reactie op het T-Mobile forum:.
Hier geen problemen draadloos, maar ik heb dan ook een eigen AP opgehangen.

Zijn er bij je in de buurt andere / nieuwe wifi netwerken bijgekomen? Wellicht dat die netwerken nu meer storen dan voorheen, waardoor je een lagere snelheid haalt.

Kan het ophangen van een eigen AP sowieso wel aanraden. Ik kwam met de Draytek niet hoger uit dan 35Mbit (langs het ding), terwijl ik met mijn pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) in mijn hele appartement 120Mbit haal:
https://tweakers.net/ext/f/wBIzPpvt4Y7iPApGG8WCpIdN/medium.png
quote:
AttiX schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 07:14:
Ik heb een iptv storing. Live beeld werkt niet, beeld staat stil.
Live TV weet ik niet, maar in de TV Anywhere app wordt op Ned 1, 2 en 3 aangegeven dat de zender tijdelijk niet beschikbaar is:
https://tweakers.net/ext/f/P45lj0gHbyBMnWnJ7QvzlyfK/medium.png

[Voor 12% gewijzigd door rens-br op 17-05-2017 10:06]

• rens-br
  • Nu online
quote:
pinda powerrr schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:59:
Idem hier, haal draadloos bijna de 500mbit, dus we laten de 100mbit poort op de laptop maar links liggen :P
Wat voor apparatuur gebruik je dan dat je die snelheden draadloos haalt?

• rens-br
  • Nu online
quote:
Mooie hardware. :) Wel een hoge prijs voor de router zeg.
quote:
Voordeeltje misschien, is dat alle buren geen verstand van computers/netwerken hebben, dus allemaal op de 2.4Ghz band zitten. Alles wat op wifi draait hier thuis, staat op de 5Ghz, dat scheelt al een boel! Ik ben letterlijk de enige hier op 5Ghz :9
Dat geluk heb ik hier inderdaad ook :) en dat te bedenken dat ik in een flat woon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
@CrashOne. Dat klopt inderdaad niet. Afhankelijk van ODF of WBA moet je tussen de 450Mbit en 600Mbit halen. Het lijkt er eerder op dat je gewoon op een verkeerd profiel bent ingeschaald.

Ik ga er even vanuit dat je de test uitvoert met minimaal een Cat5e kabel en een 1Gbit ethernet poort en je dit ook bij meerdere servers hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
@CrashOne Dan kan ik eigenlijk alleen concluderen dat het probleem bij T-Mobile zit. Waarschijnlijk hebben ze voor jou gewoon het 100Mbit profiel aangezet ipv. 500Mbit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
quote:
Damian schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:05:
Iemand enig idee waar ze het over heeft? Ik wil overstappen op T-mobile 500/500 in mijn nieuwe huis.
Had je dat niet beter aan haar kunnen vragen?

Maar ik verwacht dat ze de combo-deals bedoeld die Vodafone eerst ook had. Dus bijv. een extra TV-pakket en / of korting als je ook een mobiel apparaat hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
quote:
Murrays schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:17:
Heeft iemand tips/ideen waar ik het fout doe of wat ik na zou kunnen kijken? En heeft iemand ook nog de afbeeldingen die bij de instructies van LordSpud horen?
Ik kan je helaas niet verder helpen, maar ik zal @LordSpud in ieder geval even taggen voor je.

• rens-br
  • Nu online
quote:
wimpien schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:47:
Gisteren via via gehoord dat er op de T-Mobile servicedesk een mailtje rond is gegaan dat ze met nieuwe type modems aan het testen zijn (in ieder geval voor de glasvezel klanten).
Dat zou wel mooi zijn. Ik ben best tevreden over de Draytek. Maar het draadloze gedeelte is waardeloos en hopeloos verouderd.

• rens-br
  • Nu online
quote:
Rubke schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:24:
Hoe lang is de glas patchkabel? Tussen de NTU en de Draytek?
Ik heb die niet opgemeten, maar hij is ongeveer 1,5 meter. Ik heb de NTU beneden in de meterkast zitten (50cm hoogte) en mijn Draytek hangt in een Patchkast bovenin de kast. Dus ik denk dat je het wel moet halen. (Ik moet toch nog een keer een foto maken van mijn meterkast :P)

• rens-br
  • Nu online
quote:
LordChaos73 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:23:
De enige oplossing hiervoor is, als ik het goed begrijp, andere hardware inzetten die wél vlan tagging ondersteunt?
Klopt inderdaad. Danwel een managed switch of een router die het wel ondersteund.

• rens-br
  • Nu online
@LordChaos73 elke provider heeft helaas op zijn tijd storing. Ik heb nu al ruim één jaar T-Mobile Thuis en tot nu toe 0 problemen gehad. De storing van gisterenavond had ik geen last van overigens. Maar één storing per jaar, valt te doen toch?

• rens-br
  • Nu online
quote:
Rubke schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:15:
kun je met de Draytek van T-Mobile ook de IPSec Lan to Lan tunnels maken? en evt remote access VPN's? of zijn die menu items afgeschermd?
Volgens mij moet dat gewoon werken. De screenshots uit het menu:
https://tweakers.net/ext/f/M29Iac18OEabavsGUl0q5oeR/full.png

Mocht je er nog meer willen, dan hoor ik het wel :)

• rens-br
  • Nu online
@gast dat ding is op wifi ook gewoon een waardeloos ding. Ik haal daarmee niet veel sneller als 40Mbit/s (ondanks mijn 100Mbit). Ik heb de wifi gewoon uitgeschakeld en zelf een fatsoenlijk access point opgehangen: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack).

Ik geloof dat ze wel bezig zijn met kijken naar nieuwe apparatuur, maar wanneer dat uitgerold wordt is mij onbekend. (Is hier besproken in het topic, maar ik kan de bron zo snel niet meer vinden.) Hier dus: wimpien in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie" (thx @Barre73)

[Voor 17% gewijzigd door rens-br op 29-06-2017 10:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
quote:
LordSinclair schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:42:
Wordt er tegenwoordig nog steeds het Draytek modem geleverd bij een verbinding?
Voor zover ik weet wel.

• rens-br
  • Nu online
@Rubke modemtechnisch is het echt een top ding. Wifi technisch is het echt een waardeloos belabberd ding, zoals @Monga ook al aangeeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
@LordSinclair met het bereik van het ding is inderdaad weinig mis, maar de snelheid is gewoon ondermaats.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
quote:
Red-Front schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:44:
Het is eigenlijk een beetje om echte meningen vragen wat ik doe, want mensen zijn eerder geneigd een negatieve mening achter te laten dan een positieve.
Ik heb T-Mobile Thuis inmiddels ruim één jaar en buiten wat problemen in het begin (wat niks met Vodafone / T-Mobile te maken had) ben ik echt heel erg tevreden. De internetverbinding is snel en heel erg stabiel en de Draytek is een mooi apparaat. Draadloos ben ik er niet zo heel erg tevreden over, daarom heb ik ook een eigen access point aangesloten.

• rens-br
  • Nu online
quote:
rjn27 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:55:
Ik heb momenteel Ziggo en overweeg een overstap maat T-Mobile.
Ik wil het modem en de router in de meterkast hebben. Wij hebben 3 televisies in verschillende kamers
Klopt het dat ik dan naar elke kamer 2 kabels moet trekken bij KPN hoeft dit namelijk niet.
Dat zal inderdaad moeten of je moet in elke kamer een managed switch zetten, zodat je VLAN's kan opzetten.

• rens-br
  • Nu online
quote:
gastje01 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:58:
Haalde je dit ook al met je Draytek?
Ik haal die snelheid ook met de Draytek, altijd een vrij stabiele 120/120Mbit/s op een 100/100Mbit/s verbinding. Ik gebruik ook Unifi, maar wel alleen voor de wifi.

• rens-br
  • Nu online
@Vincentio het is inderdaad jammer dat pas actie ondernemen na de 14 dagen. Aan de andere kant is dat wel logisch. Stel ze hebben alles al gegraven, geregeld en gedaan en jij zegt na 13 dagen op hebben ze kosten gemaakt voor niets.

• rens-br
  • Nu online
@Vincentio het zou inderdaad handiger zijn als T-Mobile gewoon in hun agenda's kan kijken en op die manier een afspraak kan maken ipv. dat de losse bedrijven dat met jou doen. Aan de andere kant kan ik mij ook prima voorstellen dat de bedrijven geen zin hebben dat T-Mobile in de planningen e.d. kan kijken. Daarbij hebben de meeste T-Mobile klantenservice medewerkers geen technische achtergrond, waardoor ze voor vragen je alsnog door verwijzen naar het desbetreffende bedrijf.

• rens-br
  • Nu online
quote:
Jesse1970 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:09:
Heeft iemand ervaring met het 100/100 pakket?
Ik heb 100/100 pakket en haal draadloos en bedraad ongeveer 120/120. Ik gebruik echter niet de wifi van de Draytek, maar heb een Unifi AP opgehangen.
quote:
Is het inderdaad een mogelijkheid om ipv nog een box aanteschaffen gewoon via de chomecast te streamen?
En klopt het inderdaad dat je geen last hebt van elkaar qua internetsnelheid?
Ik gebruik dat ook voor mijn tweede TV. We kijken daar zo weinig op dat ik het zonde vind om daar 60 euro per jaar extra voor te betalen. Ik heb wel een Chromecast 2 en die zit aangesloten dmv. 5Ghz. Haperen doet hij wel eens ooit, maar over het algemeen werkt het prima. Hou er echter wel rekening mee dat niet alle zenders via de TV Anywhere app te kijken zijn. Verder is zappen een stuk minder handig (voor wie dat nog doet tegenwoordig)
quote:
Zou iemand misschien een screenshot kunnen maken van zijn of haar's speedtest met dit pakket?
https://tweakers.net/ext/f/4YYmBEuIhecvcZUwvFu4kEnV/medium.png

Via Wifi op mijn telefoon. (via 5Ghz)
quote:
En mijn laatste vraag: Klopt het dat de bestaande telefoon-kabels gewoon hetzelfde zijn bij dit modem?
Wat bedoel je met telefoonkabels? De kabels met rj11 connectoren die naar je vaste telefoon gaan?

Overigens wat heb je zelf al gevonden? Dit topic (en de voorgaande) staan vol met ervaringen en beantwoorden ook de meeste van je vragen.

• rens-br
  • Nu online
quote:
Jesse1970 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:17:
Met telefoonkabels bedoel ik als vraag of de standaard kabels die nu in mijn router gaan, ook in de nieuwe tmobile router zouden kunnen?
Welke 'standaard' kabels heb je nu? Is dat Coax, Telefoonkabel, UTP kabel?
quote:
En, heb je qua internetsnelheid geen last van elkaar?
Bedoel je van gebruikers in je eigen netwerk of van andere mensen buiten je netwerk (je buren o.i.d.?)
quote:
procyon schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:30:
Vraag; ik heb nu de ziggo router in bridge staan en als router de Edgerouter PoE die 2 UniFi AP AC LR van prik en data voorziet. Alles is draadloos in mijn huis en (vooralsnog) perfect stabiel.
De Draytek kan je niet in bridge zetten helaas. Je kan echter wel DMZ gebruiken geloof ik. Of wanneer je geen telefonie gebruikt kan je wellicht de Draytek helemaal niet gebruiken en meteen de Edgerouter aansluiten.
quote:
In de nieuwe situatie wil ik dit blijven gebruiken, dus ik verwacht dat ik de draytec weer als doorgeefluik kan gebruiken. Echter vermoed ik dat ik straks UTP nodig zal hebben in de woonkamer voor de TV kastjes. Is dat zo of werken die ook via Wifi?
Die TV kastjes werken helaas alleen via een kabel. Je kan dit echter ook met Powerline oplossen, maar gezien die dingen niet altijd even stabiel zijn, zou dat niet de voorkeur hebben bij mij. Als je nu Coax hebt liggen bij je TV's kan je ook die kabels vervangen voor UTP kabels en dan ben je er ook.

[Voor 52% gewijzigd door rens-br op 14-09-2017 13:03]

• rens-br
  • Nu online
quote:
procyon schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:28:
Dank voor je reactie. Ik heb er wel telefonie bij genomen maar niet met het idee het te gebruiken (je krijgt een leuke kosrting als je deze optie activeert omdat ze hopen dat je daar extra omzet mee genereerd)
Slim dat heb ik destijds ook gedaan en geef ik ook aan in de OP. Vergeet niet na 6 maanden telefonie uit te zetten (of doe dat nu al met datum 6 maanden in de toekomst)
quote:
De edgerouter direct aansluiten op de glasvezel modem klinkt perfect en stroombesparend :)
In de OP staan een aantal tips en linkjes naar personen die eigen hardware hebben aangesloten, wellicht heb je er wat aan: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie.
Pagina: 1 2 3 4 5

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True