[T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 140.935 views

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Thuis is opgericht in 2011 door Vodafone. Vodafone Thuis biedt internet, telefonie en TV diensten aan op de glasvezel en DSL lijn. Ze zijn begonnen om dit aan te bieden in 10 Nederlandse gemeente, maar later is dit uitgebreid naar bijna alle gemeentes in Nederland.

In februari 2016 maakte Vodafone en Ziggo bekend samen verder te willen gaan onder een joint venture. In augustus keurde Europese Commissie de fusie goed onder één voorwaarde, Vodafone moest zijn Thuis diensten afstoten. In november werd er een overeenstemming bereikt tussen Vodafone en T-Mobile om de Thuis diensten over te nemen. Vanaf februari 2017 zullen alle diensten overgaan op T-Mobile, voor huidige klanten veranderd er vooralsnog niks.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het xDSL aanbod en techniek van T-Mobile Thuis.

Terug naar Inhoudsopgave

T-Mobile Thuis biedt Internet, Bellen en TV aan, dat wil zeggen dat de diensten los of met elkaar kunnen worden afgesloten. Er worden verschillende snelheden aangeboden, op zowel glasvezel als DSL. Het basis TV pakket heeft meer dan 60 TV zenders, waarvan 30 in HD kwaliteit en worden er daarnaast nog allerlei themapakketten aangeboden. Voor telefonie biedt T-Mobile een 2e telefoonlijn en 'onbeperkt' bellen naar vaste en mobiele nummers aan.

Voor een overzicht van alle geboden diensten kan gekeken worden op de website van T-Mobile.

T-Mobile biedt haar diensten aan op zowel Glasvezel als DSL. De snelheden op beide netwerken zijn verschillend. Zo worden er op Glasvezel snelheden van 50 tot 1Gbit/s aangeboden en op DSL van 20 tot 100 Mbit/s. De snelheden op DSL zijn niet symmetrisch, op Glasvezel zijn ze dat wel.

Bij DSL is de afstand tot de centrale bepalend voor de snelheid van het abonnement. T-Mobile geeft een snelheid indicatie aan, maar het wil niet zeggen dat die dan ook bereikt wordt. Er kan geen abonnement afgesloten worden hoger dan de snelheid indicatie.
Snelheid(down)Snelheid(up)Prijs
50 Mbit/s5 Mbit/s€30
100 Mbit/s10 Mbit/s€35,-

Het standaard televisiepakket kost 15 euro in de maand en daarvoor biedt T-Mobile meer dan 60 zenders, waarvan 30 in HD aan. Tevens zit 7 dagen terugkijken en gemist standaard in dit pakket. Voor het meest recente overzicht van de televisiezenders kan er gekeken worden op de website. De bitrate van de TV-zenders heeft @d-vine opgesomd. Verder kan er overal TV gekeken worden via TV Anywhere, te benaderen via de browser en als app voor iOS en Android. Hiermee is het mogelijk om 10 dagen programma gemist te kijken voor NPO 1, NPO 2, NPO 3, SBS6, Net5 en Veronica, Fox Sport 1 Eredivisie en Begin gemist op 25 zenders.

Standaard biedt het pakket één Interactieve TV Box, voor €5,- extra per maand kunnen er tot 4 boxen bijgekocht worden. Voor €5,- per maand kan er 'Cloud Opnemen' aan het pakket worden toegevoegd, hiermee is het mogelijk om tot 200 uur op te nemen en de opnames blijven één jaar bewaard. De prijzen staan hieronder opgesomd.

Wat?Prijs
Standaard€15,-
Extra Box€5,-
Opnemen€5,-

Daarnaast biedt T-Mobile ook nog verschillende thema pakketten aan, deze staan hieronder genoemd:
PakketPrijsZenders
Kids & Music€3,75Nickelodeon Junior, Nick Toons, Pebble TV, JimJam, Duck TV, BoomerangTV, BabyTV, MTV Brand New, MTV Music 24, SLAM!TV, I-Concerts, TV Oranje, SchlagerTV, Stingray Lite TV, 192TV, Vh2, Vh2 Classic, DjazzTV, Trace Urban, BravaNL, Mezzo
Entertainment€3,75Comedy Central Family, Comedy Central Extra, RTL Lounge, NPO 101, E! Entertainment, LUXE.tv, CBS Reality, Luxe TV HD, OUT TV, GINX, American Movie Classics, RTL Crime, Family 7, Brazzers TV Europe, Secret Circle
Infotainment€3,75Discovery World, Discovery Science, National Geographic Wild, Crime & Investigation Network, Motorsport TV, Al Jazeera (English), NPO Nieuws, NPO Politiek, Travel Channel, Horse Country TV, ONS, NPO Cultura
Internationaal€3,75CBBC, BBC Four, BBC Entertainment, CBeebies, CNBC Europe, CNN Turk, ARTE, NDR, ProSieben, Sat.1, RTL Television, Kika, Tagesschau24, 3SAT, EinsFestival, TVE, RAI Uno, Antena3, Mediaset Italia, 2M Maroc

Als laatste biedt T-Mobile ook nog een aantal premium zenders aan:
PakketPrijsInformatie
Fox Sports Eredivisie€7,502 extra Eredivisie kanalen, inclusief Fox Sport Go
Fox Sports Compleet€12,50FOX Sports Compleet met 5 sportkanalen, inclusief Fox Sport Go
Film 1€15,-4 reclamevrije zenders en on demand
Ziggo Sport Totaal€15,-6 kanalen met de favoriete wedstrijden en sporthelden
Erotiek pakket€10,-Penthouse, Meiden van Holland Hard; Dusk!, Dorcel TV en Passie XXX

Deze extra pakketten en premium zenders hoeven niet voor elke Interactieve TV Box aangeschaft te worden.

T-Mobile biedt ook telefonie aan voor €2,50. Een tweede telefoonlijn kost €5,- pm. Voor €7,50 kan er onbeperkt gebeld worden naar vaste nummers en voor €5,- meer ook naar mobiele nummers.

De beltarieven kunnen gevonden worden op de website van T-Mobile.

Er worden geen installatiekosten gerekend, maar wel 30 euro activatiekosten.

Daarnaast krijg je bij T-Mobile de eerste 6 maanden korting wanneer er een alles-in-een pakket afgesloten wordt, het is daardoor goedkoper om een alles-in-één af te sluiten en na 6 maanden de diensten op te zeggen die je niet nodig hebt. Tevens is het mogelijk om een cashback van ~€30,- tot ~€70,- aan te vragen via Cashback XXL.

Het abonnement elke maand naar boven en naar beneden worden aangepast, zo kan bijvoorbeeld de zenderpakketten, TV of telefonie helemaal aan-of uitgezet worden. Internet blijft altijd beschikbaar, al kan wel elke maand de snelheid worden aangepast.

In oktober 2019 heeft T-Mobile zijn 'Uit en Thuis' abonnementen geïntroduceerd, hiermee krijg je korting wanneer je thuis en mobiele abonnementen combineert. Combineer je bijvoorbeeld een Unlimited mobiel met een Thuis abonnement (voor internet), dan kosten beide abonnement slechts € 25,- per stuk. Bovendien krijg je het snelst beschikbare internet op T-Mobile Thuis! Heb je een GO abonnement met beperkte minuten/data, dan ontvang je € 2,50 korting op je mobiele en € 5,- korting op je Thuis rekening. Daarnaast krijg je nog afhankelijk van je mobiele abonnement 500 MB of twee GB extra data.

De aanbiedingen die te vinden zijn op de website van T-Mobile gelden alleen voor nieuwe klanten. Wanneer bestaande klanten willen verlengen zijn er andere aanbiedingen. De meeste klanten krijgen een aanbod voor 20% korting op het internet de eerste 6 maanden. Het heeft dus geen zin om weer een alles-in-een te nemen, de korting blijft hetzelfde. Verlengen kan al na 9 maanden, waardoor je dus effectief maar 3 maanden per jaar de volle mep betaald. Verlengen kan alleen telefonisch door te bellen naar 0800-0092.

Terug naar Inhoudsopgave

Internet
Bij een DSL verbinding krijg je sinds april 2019 de Zyxel VMG8825-T50, dat is de vervanger van de Huawei HG659. De Zyxel is een dual band router en kans dus overweg met 2,4GHz en 5Ghz netwerken. De snelheden zijn respectievelijk 450Mbps en 1733 Mbps en heeft ondersteuning voor 4x4 MIMO.

Verder ondersteund het toestel, in tegenstelling tot zijn voorganger, Any Port Any Service. Dat wil zeggen dat elke ethernet poort gebruikt kan worden voor zowel internet als TV. Hierdoor is het niet langer nodig om te werken met losse VLANS en is het dus ook niet nodig om twee losse kabels te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D2UfbyNVWSvV4nHZDhjm3zRH/full.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XqCNdqG4qDI4weD70shMvFlV/full.png
Zyxel VMG8825-T50 (v.a. mei 2019)
Huawei HG659 (v.a. september 2018)

Meer informatie over het modem is te vinden op de website van T-Mobile.

Wanneer de wifi-verbinding te wensen overlaat, kan T-Mobile langskomen voor 'Wifi Service'. Een monteur zal dat wat testen verrichten en eventueel een extra 'repeater' plaatsen. De repeater die ze leveren is de AVM FRITZ!WLAN 1750E en deze kan ook ingesteld worden als Access Point.

Er is een box beschikbaar namelijk de Amino Aria 610x. Oudere boxen zijn de de Entone Kamai 500 vervangt, of de Entone Amulet 515 voor opnemen.

De box ondersteund geen Netflix, Videoland, Chromecast of andere apps en werkt ook niet met HDMI-CEC.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sLLvV6CxqxFPCFBxMGnDNbDs/full.png
Amino Aria 610x / Amino Aria 7x

Informatie over de TV box kan teruggevonden worden op de website van T-Mobile.

Terug naar Inhoudsopgave

Alle prijzen genoemd in deze OP zijn aan veranderingen onderhevig, helaas is het voor ons niet mogelijk om de prijzen real-time aan te passen. Verder zijn al deze prijzen gebaseerd op het standaard tarief, zonder eventuele kortingen. Kijk voor de meest actuele prijs altijd even op de website van T-Mobile Thuis. Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.016-02-2017Topic aangemaakt
V1.101-09-2017Prijzen en snelheden aangepast
V1.209-10-2017Stuk over combineren Vast en Mobiel toegevoegd en hoofdstuk gevolgen overname verwijderd.
V1.310-01-2018Prijzen aangepast
V1.415-02-2018Prijzen aangepast
V1.512-06-2018Nieuwe informatie over combineren Mobiel + Thuis toegevoegd
V1.630-04-2019Tekst aangepast en hoofdstuk verlengen toegevoegd
V1.714-05-2019Informatie Zyxel VMG8825-T50 en nieuwe TV box toegevoegd
V1.829-10-2019Prijzen aangepast aan nieuws: T-Mobile biedt combipakket van 1Gbit/s-internet en onbeperkt mobiel i...
V2.030-06-2020Openingspost aangepast aan nieuwe TV platform, tevens ook het hardware hoofdstuk gewijzigd.[/URL][/td]
[/tr]

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 230% gewijzigd door rens-br op 05-01-2021 08:00 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Aangezien het bij Vodafone / T-Mobile - voor zover ik weet - gaat om hdd-opslag en niet om cloudopslag, kan je toch gewoon ook zelf een decoder kopen met opname mogelijkheden, i.p.v. deze te huren van T-Mobile?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Jorgen schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:08:
Aangezien het bij Vodafone / T-Mobile - voor zover ik weet - gaat om hdd-opslag en niet om cloudopslag, kan je toch gewoon ook zelf een decoder kopen met opname mogelijkheden, i.p.v. deze te huren van T-Mobile?
Als je het signaal gedecodeerd krijgt, dan moet dat inderdaad wel lukken. Of je moet het signaal direct van de HDMI kabel afpakken, dan moet het wel werken.

• jeroenmuzikant
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-07-2020
Moet je niet, net als bij de meeste (alle?) aanbieders, de tv-decoder van de provider gebruiken?
Er is een grote kans dat een eigen gekochte decoder het niet gaat doen als je het mij vraagt...

Nog wat: Onderaan dit topic 'T-Mobile Thuis via xDSL' bij Let op staat:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel.
DSL hoort thuis in: [T-Mobile Thuis via Glasvezel] Ervaringen & Discussie.
Net andersom neem ik maar aan niet? 8)

[ Voor 64% gewijzigd door jeroenmuzikant op 16-02-2017 15:49 ]

• rens-br

rens-br

Topicstarter
jeroenmuzikant schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:15:
Moet je niet, net als bij de meeste (alle?) aanbieders, de tv-decoder van de provider gebruiken?
Er is een grote kans dat een eigen gekochte decoder het niet gaat doen als je het mij vraagt...
Je kan inderdaad niet zomaar een decoder aansluiten, aangezien het signaal niet gedecodeerd kan worden. Dit gaat dus niet werken. Je zou eventueel wel tussen de provider decoder en je tv een HDMI capturer kunnen zetten die het opneemt. Maar ik heb geen idee in hoevere dit mag en verkocht wordt.
Net andersom neem ik maar aan niet? 8)
offtopic:
Copy, Paste fout. Dank voor het melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:43
Ik zit erover te twijfelen over te stappen van Telfort naar T-Mobile, zeker nu telfort haar prijzen naar boven heeft aangepast is T-Mobile thuis net iets goedkoper en ik hoop daarbij later nog te profiteren van combi-korting. Mensen die hiermee ervaring hebben? De overstap en stabiliteit van het internet, dus?

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Verona27 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:35:
Ik zit erover te twijfelen over te stappen van Telfort naar T-Mobile, zeker nu telfort haar prijzen naar boven heeft aangepast is T-Mobile thuis net iets goedkoper en ik hoop daarbij later nog te profiteren van combi-korting. Mensen die hiermee ervaring hebben? De overstap en stabiliteit van het internet, dus?
Ik ben ook aan het overwegen. Van Telfort heb ik nog steeds dat achterhaalde Zyxel apparaat. Experia V10 bieden zij alleen aan nieuwe klanten. Bij T-Mobile krijg je wel een modern modem met 5GHz wifi.

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-04 23:54
Oei, gisteravond is onze Vodafone omgetoverd naar T-Mobile branded televisie kijken.
Het roze spat van je scherm af... ik denk niet dat wij thuis de enigen zijn die het een grote achteruitgang vinden. Je zit toch regelmatig in het tv-menu te bladeren. Voor ons serieus een issue om een overstap te overwegen naar een andere glasvezel-aanbieder.

Life is what happens while you're busy making other plans

• rens-br

rens-br

Topicstarter
frumper schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:12:
Het roze spat van je scherm af... ik denk niet dat wij thuis de enigen zijn die het een grote achteruitgang vinden. Je zit toch regelmatig in het tv-menu te bladeren. Voor ons serieus een issue om een overstap te overwegen naar een andere glasvezel-aanbieder.
Ik vind het eigenlijk wel een grote verbetering. Het diepere zwart met wit is veel beter leesbaar en rustiger. Het Roze daarin tegen is inderdaad wel little too much. Het is zelfs zo erg dat bij sommige geselecteerde knoppen de leesbaarheid achteruit gegaan is, doordat roze en wit niet goed combineert.

Maar ik zou eerst even contact opnemen met de chat of ze er iets aan kunnen veranderen, voordat je meteen een overstap overweegt.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

rens-br schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:54:
[...]

Je kan inderdaad niet zomaar een decoder aansluiten, aangezien het signaal niet gedecodeerd kan worden. Dit gaat dus niet werken. Je zou eventueel wel tussen de provider decoder en je tv een HDMI capturer kunnen zetten die het opneemt. Maar ik heb geen idee in hoevere dit mag en verkocht wordt.

[...]

offtopic:
Copy, Paste fout. Dank voor het melden.
Zo ingewikkeld hoeft het voor mij ook allemaal niet hoor.
Ik weet dat je bij Caiway ook zelf een decoder kunt kiezen die het DVB-C signaal kan ontvangen en ook bij Canal Digitaal kan je veel meer ontvangers gebruiken dan enkele diegene die door CDS gecertificeerd zijn. Ik vermoedde dat het bij IPTV net zo zou zijn.

• Verona27
harlekein schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:06:
[...]

Ik ben ook aan het overwegen. Van Telfort heb ik nog steeds dat achterhaalde Zyxel apparaat. Experia V10 bieden zij alleen aan nieuwe klanten. Bij T-Mobile krijg je wel een modern modem met 5GHz wifi.
Tsja ik heb om die reden ook maar een aparte router gekocht met 5ghz ondersteuning, maar het lijkt zoals het nu is een redelijk goede overstap, zeker omdat telfort mij met dezelfde snelheid (100mbit) niet echt een mooie aanbieding kon doen. Zou dan 35 euro gaan betalen (7euro meer voor hetzelfde abonnement) en daarbij 2 maanden gratis. Dan lijkt T-Mobile toch wel een alternatief mits zij ook een korting kunnen geven.

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Jorgen schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:01:
Ik vermoedde dat het bij IPTV net zo zou zijn.
Voor zover ik weet gaat dat helaas niet bij T-Mobile.
Verona27 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:11:
Dan lijkt T-Mobile toch wel een alternatief mits zij ook een korting kunnen geven.
Kortingen kun je eenvoudig opzoeken op de website of even kijken in de OP: [T-Mobile Thuis via xDSL] Ervaringen & Discussie[/TOPIC] .

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 16-02-2017 17:19 ]

• Verona27
rens-br schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:18:
[...]

Voor zover ik weet gaat dat helaas niet bij T-Mobile.

[...]

Kortingen kun je eenvoudig opzoeken op de website of even kijken in de OP: [T-Mobile Thuis via xDSL] Ervaringen & Discussie[/TOPIC] .
Ja, dat had ik al doorgelezen maar doelde meer op een korting als ik bel (waar ik nog niet aan toegekomen ben) want alleen die 30 euro dan wel van cashback dan wel via overstappen via telefoon is natuurlijk niet echt een korting, dan kan ik net zo goed bij Telfort blijven.

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Zit ook deze aanbieder te overwegen sinds Online.nl zo nodig dat brakke nieuwe netwerk moest uitrollen. Weet iemand of tv ook 5.1-geluid heeft?

• VicVD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-02-2021
Via breedbandwinkel zag ik een mooie deal. Vroeg me alleen af, kun je met de standaard tv ontvanger niet pauzeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Verona27 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:23:
Ja, dat had ik al doorgelezen maar doelde meer op een korting als ik bel (waar ik nog niet aan toegekomen ben) want alleen die 30 euro dan wel van cashback dan wel via overstappen via telefoon is natuurlijk niet echt een korting, dan kan ik net zo goed bij Telfort blijven.
Je bedoeld nog meer korting dan de 6 maanden 20 euro korting, inclusief 50 euro cashback, geen installatie of activatiekosten?
VicVD schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 21:57:
Via breedbandwinkel zag ik een mooie deal. Vroeg me alleen af, kun je met de standaard tv ontvanger niet pauzeren?
Streams worden lokaal opgeslagen op de Mediabox, aangezien de standaard box geen harde schijf heeft is het niet mogelijk om daarmee te pauzeren. Er zit wel begin gemiste en uitzending gemist op, waarbij je de laatste wel kan pauzeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
rens-br schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:58:
[...]

Je bedoeld nog meer korting dan de 6 maanden 20 euro korting, inclusief 50 euro cashback, geen installatie of activatiekosten?

[...]

Streams worden lokaal opgeslagen op de Mediabox, aangezien de standaard box geen harde schijf heeft is het niet mogelijk om daarmee te pauzeren. Er zit wel begin gemiste en uitzending gemist op, waarbij je de laatste wel kan pauzeren.
Nou ja ik begreep dat je moet bellen om de installatiekosten te annuleren en het lijkt me dat je dan ook via de telefoon het abonnement afsluit wat de cashback al onmogelijk maakt? En ik zou alleen internet afnemen dus die 6 maanden korting krijg ik ook niet. Daarbij is alleen korting van 33 naar 29,50. Meer met de gedachte: nee heb je, ja kun je krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Verona27 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:35:
Nou ja ik begreep dat je moet bellen om de installatiekosten te annuleren en het lijkt me dat je dan ook via de telefoon het abonnement afsluit wat de cashback al onmogelijk maakt? En ik zou alleen internet afnemen dus die 6 maanden korting krijg ik ook niet. Daarbij is alleen korting van 33 naar 29,50. Meer met de gedachte: nee heb je, ja kun je krijgen.
Met alleen internet is de aanbieding inderdaad wel beperkt. Zeker omdat je al 75+30 euro kwijt bent aan installatie + activatie. Je kan dan inderdaad het beste even bellen om te kijken wat er mogelijk is.

Betreft de activatiekosten. Die kan je volgens mij telefonisch en via e-mail laten kwijtschelden en vervolgens wordt dat bij het afsluiten verrekend, als ik me niet vergis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Voor de TS: het is quad pLay, niet pay (we gaan toch niet vier keer zoveel betalen, hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik had gezien dat KPN de snelheid in mijn woning op 28 maart gepland heeft te verhogen van 16/17 Mbit naar 80 Mbps. Gewapend met die kennis naar de T-Mobile-winkel hier in de stad. Kunnen ze dus niet eens zien wat mijn abonnement gaat kosten, omdat ze zelf ook via de website op mijn postcode+adres alleen het 20 Mbps-abonnement kunnen bekijken. Daar had de meneer dus een papieren poster voor nodig. Bij KPN zelf kan je tenminste in de winkel nog elk abonnement afsluiten, ookal zou het niet perse passen bij je huidige snelheid. Naast dom als je iets neemt waar je niks aan hebt, kan het ook handig zijn om nu alvast het juiste abonnement af te sluiten en niet pas over 5 weken, dat scheelt toch zo weer een heleboel wachttijd en/of daarna nog een keer omzetten. Nou ja, dan voorlopig geen vast internet en tv in huis en hopen dat T-Mobile tegen die tijd een mooie aanbieding heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 19-02-2017 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khalon
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-03 23:17
Zelf ben ik van plan om ook over te stappen naar T-Mobile Thuis. Hoe zit het bij jullie met de maximale download snelheid dat jullie kunnen behalen? Is dit in werkelijkheid verbeterd of ontvangen jullie de zelfde snelheid als voorheen?

Ik kan me herinneren dat de overstap van Tele2 naar Online mij een paar MB'tjes vooruit bracht dus ik hoop dat T-Mobile geen stap achteruit voor mij word. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:57
Khalon schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:03:
Zelf ben ik van plan om ook over te stappen naar T-Mobile Thuis. Hoe zit het bij jullie met de maximale download snelheid dat jullie kunnen behalen? Is dit in werkelijkheid verbeterd of ontvangen jullie de zelfde snelheid als voorheen?

Ik kan me herinneren dat de overstap van Tele2 naar Online mij een paar MB'tjes vooruit bracht dus ik hoop dat T-Mobile geen stap achteruit voor mij word. :)
Tegenwoordig maakt vrijwel elke provider gebruik van de apparatuur van kpn, dus de snelheid vanaf de wijkkast tot aan je modem is bij elke provider vrijwel hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Khalon schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:03:

Voor elke provider die het KPN-netwerk gebruikt, kun je hier de reële snelheid op jouw adres bekijken.
Postcode typen als 1234AB 56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khalon
Jorgen schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:41:
[...]

Voor elke provider die het KPN-netwerk gebruikt, kun je hier de reële snelheid op jouw adres bekijken.
Postcode typen als 1234AB 56
Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Hrl-Krd
Internet Snelheid
70 Mbit/s
iTV
2 HD
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid
-
iTV
-
Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
11 Mbit/s
VDSL2*
36 Mbit/s
Bonding*
70 Mbit/s
Dit krijg ik te zien daarbij, T-Mobile zegt maximaal 36 MB down en bij mijn huidige provider (Online) ontvang ik 18 MB down op een 30MB abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dus in principe kan je straks bij een abonnement dat meer dan 36 Mbit levert, met 36 MBit internetten en via bonding met 70 Mbit. Zelf ga ik van 17 naar 80 met de geplande update eind volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khalon
Nog een vraagje voor de mensen die het modem al binnen hebben. :) Tot hoe verre kan je het modem in "Bridged modus" zetten. Daarmee bedoel ik is het mogelijk om op het modem DHCP, Firewall, NAT en Wi-Fi uit te schakelen?

Ik ben van plan om een router aan te schaffen die op de tweede verdieping geplaatst word. Het liefst heb ik dan dat het modem zo min mogelijk stroom verbruikt omdat hij uiteindelijk toch geen taken hoeft uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Storing vanavond. Modem traint in op 1/3 van de snelheid vanavond. 80 mbit is nog maar 25 mbit. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeeftZijWeer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-08-2024
alwaysleft schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:57:
Storing vanavond. Modem traint in op 1/3 van de snelheid vanavond. 80 mbit is nog maar 25 mbit. Meer mensen last van?
Ja, ik hoop niet dat dit 'de' snelheid is die ik van T-Mobile kan verwachten (TV kleurt nu roze): was ik tot nu toe heel tevreden met een snelheid van tegen de 40 mbps, vandaag rond de 3 mbps, vanavond zelfs een gemeten snelheid in Kbps! Hopelijk een tijdelijke storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
HeeftZijWeer schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:07:
[...]

Ja, ik hoop niet dat dit 'de' snelheid is die ik van T-Mobile kan verwachten (TV kleurt nu roze): was ik tot nu toe heel tevreden met een snelheid van tegen de 40 mbps, vandaag rond de 3 mbps, vanavond zelfs een gemeten snelheid in Kbps! Hopelijk een tijdelijke storing.
Ik heb gebeld met klantenservice, verwachting is dat het nog 24 uur kan duren. Wordt pas morgenochtend prio bij KPN :o :/

Uploadsnelheid is trouwens gewoon keurig in orde, bij jouw ook?

[ Voor 6% gewijzigd door alwaysleft op 22-02-2017 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeeftZijWeer
alwaysleft schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:08:
[...]

Ik heb gebeld met klantenservice, verwachting is dat het nog 24 uur kan duren. Wordt pas morgenochtend prio bij KPN :o :/

Uploadsnelheid is trouwens gewoon keurig in orde, bij jouw ook?
Ja! Fijn dat eraan gewerkt wordt (en dankjewel voor het melden).

[ Voor 4% gewijzigd door HeeftZijWeer op 22-02-2017 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solax
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07-2021
Downloadsnelheid is nu 2mbit/s, ping is omhoog van 15ms naar 85ms.

Klantenservice gebeld en geeft inderdaad aan dat het landelijkse storing betreft en dat heel veel klanten een down hebben van 2-4mbit. De beste kerel aan de telefoon kon niet zeggen hoelang het ging duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Solax schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:32:
Downloadsnelheid is nu 2mbit/s, ping is omhoog van 15ms naar 85ms.

Klantenservice gebeld en geeft inderdaad aan dat het landelijkse storing betreft en dat heel veel klanten een down hebben van 2-4mbit. De beste kerel aan de telefoon kon niet zeggen hoelang het ging duren.
Hulde dat ze zo laat nog bereikbaar zijn! :)

• alwaysleft
Hier weer opgelost. Netjes volledige snelheid weer, modem resetten deed de trick.

• alwaysleft
Update, nu weer uur alweer 2mbit. Halve dag duurt de storing inmiddels.

• HeeftZijWeer
alwaysleft schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:53:
Update, nu weer uur alweer 2mbit. Halve dag duurt de storing inmiddels.
Hier alles weer in orde, zolang het duurt...

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:46
harlekein schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:06:
[...]

Experia V10 bieden zij alleen aan nieuwe klanten.
Gewoon poot stijfhouden, Zyxel diverse keren per dag opnieuw opstarten en defect claimen. Mócht je een V8 krijgen, dan wifi problemen melden die je niet opgelost krijgt.

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:46
Khalon schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:34:
Nog een vraagje voor de mensen die het modem al binnen hebben. :) Tot hoe verre kan je het modem in "Bridged modus" zetten. Daarmee bedoel ik is het mogelijk om op het modem DHCP, Firewall, NAT en Wi-Fi uit te schakelen?

Ik ben van plan om een router aan te schaffen die op de tweede verdieping geplaatst word. Het liefst heb ik dan dat het modem zo min mogelijk stroom verbruikt omdat hij uiteindelijk toch geen taken hoeft uit te voeren.
In de OP staat dit "Voor de Huawei geldt dat deze niet ingesteld kan worden als bridge."
Maar je kunt evt de tweede router als AP instellen, DHCP op de tweede router uitzetten en gewoon aan een LAN poort zetten. Wifi kan op de eerste router ook wel aan blijven, met twee verschillende SSID's en kanalen zitten ze elkaar niet in de weg. Tweede router vast IP geven en je kunt beginnen. TV zal wel via de eerste modem/router moeten blijven lopen, net als telefonie.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 24-02-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solax
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07-2021
Momenteel weer gezeur met de verbinding, zelfde als eerst: hoge ping ~250ms en downloadsnelheid terug naar 2-3mbit. Geen tijd om de klantenservice te bellen helaas, iemand anders ook deze ervaringen momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Solax schreef op zondag 26 februari 2017 @ 21:33:
Momenteel weer gezeur met de verbinding, zelfde als eerst: hoge ping ~250ms en downloadsnelheid terug naar 2-3mbit. Geen tijd om de klantenservice te bellen helaas, iemand anders ook deze ervaringen momenteel?
Nergens last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emistery
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-08-2024
Solax schreef op zondag 26 februari 2017 @ 21:33:
Ja ik heb exact deze problemen sinds het van vodafone naar T-Mobile is gegaan. TV doet het soms ook helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-04 15:44
Momenteel zitten wij bij ziggo met 40mbps down. Voor hetzelfde geld kan ik bij t-mobile overgaan op 80mbps. Paar vragen
Krijg je als t mobile mobiel klant nog voordelen?

We hebben hier 3 interactieve tv kastjes. Kunnen deze ook bij t mobile gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:53
Barrybobslee schreef op maandag 27 februari 2017 @ 18:31:
Dat is nog niet bekend.
We hebben hier 3 interactieve tv kastjes. Kunnen deze ook bij t mobile gebruikt worden?
Nee. T-Mobile werkt met IPTV (via UTP kabel) en Ziggo via DVB-C (via coax). Totaal een andere techniek. Je moet dus 3 tv kastjes gaan huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-04 15:44
Pilovali schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:02:

[...]

Nee. T-Mobile werkt met IPTV (via UTP kabel) en Ziggo via DVB-C (via coax). Totaal een andere techniek. Je moet dus 3 tv kastjes gaan huren.
Heeft dit dan nadelige gevolgen voor je internet snelheid als je met z'n 3e tegelijk tv kijkt en internet? Of zijn het aparte netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Barrybobslee schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:00:
[...]

Heeft dit dan nadelige gevolgen voor je internet snelheid als je met z'n 3e tegelijk tv kijkt en internet? Of zijn het aparte netwerken?
Het is apart, maar het gaat over dezelfde pijp.
Stel je het volgende voor:
- Je hebt een 30 Mbps abonnement.
- Je lijn kan maximaal 80 Mbps aan.
- TV gebruikt iets van 8-12 Mbps per ontvanger.

- Als je alle ontvangers aanzet, en allemaal HD TV kijkt, dan merk je er helemaal niks van.

Máár als je lijn maximaal 30 Mbps aan kan, en je hebt een 30 Mbps abonnement, dan gaat het wel van je internet snelheid af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11

Ga hier morgen over bellen, aangezien ik ook wil overstappen. Ziggo is helaas gewoon te duur voor wat je krijgt.
Dat is mogelijk alleen je bespaart max 2,50 per maand werd mij vandaag toen ik belde werd ik doorgezet naar apart nummer om het daar tevragen.

Alle kleine beetjes helpen 🙂

[ Voor 27% gewijzigd door wetsteyn op 28-02-2017 18:47 ]

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Pilovali schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:08:
[...]

Het is apart, maar het gaat over dezelfde pijp.
Stel je het volgende voor:
- Je hebt een 30 Mbps abonnement.
- Je lijn kan maximaal 80 Mbps aan.
- TV gebruikt iets van 8-12 Mbps per ontvanger.

- Als je alle ontvangers aanzet, en allemaal HD TV kijkt, dan merk je er helemaal niks van.

Máár als je lijn maximaal 30 Mbps aan kan, en je hebt een 30 Mbps abonnement, dan gaat het wel van je internet snelheid af.
Werkt dat echt zo? Dat zou betekenen dat je (al naar gelang de prijs natuurlijk) beter een goedkoper abonnement met extra tv-ontvangers kan nemen, dan een duurder abonnement met meer snelheid, als het je puur om het tv-kijken te doen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Jorgen schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 01:50:
[...]

Werkt dat echt zo? Dat zou betekenen dat je (al naar gelang de prijs natuurlijk) beter een goedkoper abonnement met extra tv-ontvangers kan nemen, dan een duurder abonnement met meer snelheid, als het je puur om het tv-kijken te doen zou zijn.
Zo zie ik het. Ik kan het natuurlijk ook verkeerd hebben :9
Wat geeft https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ voor maximale VDSL2 (of ADSL) snelheid aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bij mij:

Internetsnelheid 17 Mbit/s
ADSL2+ 10 Mbit/s
VDSL2 17 Mbit/s
Geplande Internetsnelheid vanaf 28 maart 80 Mbit/s

Die geplande upgrade is ook de reden dat ik de komende 2 maanden nog zonder internet zit in mijn nieuwe huis. Ikzelf kan nu nog geen abonnement met de juiste snelheid of tv-opties bestellen, dus werd me aangeraden om eerst te wachten tot KPN het eind maart geregeld heeft en daarna een provider te kiezen.

[ Voor 55% gewijzigd door Jorgen op 28-02-2017 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Excuses, dubbelpost.

[ Voor 92% gewijzigd door Jorgen op 28-02-2017 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
wetsteyn schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:06:
[...]

Dat is mogelijk alleen je bespaart max 2,50 per maand werd mij vandaag toen ik belde werd ik doorgezet naar apart nummer om het daar tevragen.

Alle kleine beetjes helpen 🙂
Hoezo is die besparing maar zo gering? Waar is die op gebaseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Het is mooie goedkope techniek.
Voor privacy backup voor als de DNS eruitvliegt gebruik ik ook een vpn-provider (€3 pm) met eigen dns.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-03 00:17
Iemand dit ook ontvangen? Ik vermoed is van TMobile Thuis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9iSyCb2rpXEWnT9pthACfh1q/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/baNvIxhO1POb2TZZotRQHhhY/medium.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door drwoo op 02-03-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
drwoo schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:32:
Iemand dit ook ontvangen? Ik vermoed is van TMobile Thuis.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is laat? De meeste mensen kregen dat al vóór 15 februari. Tis idd van T-Mobile Thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Jorgen schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:31:
Bij mij:

Internetsnelheid 17 Mbit/s
ADSL2+ 10 Mbit/s
VDSL2 17 Mbit/s
Geplande Internetsnelheid vanaf 28 maart 80 Mbit/s

Die geplande upgrade is ook de reden dat ik de komende 2 maanden nog zonder internet zit in mijn nieuwe huis. Ikzelf kan nu nog geen abonnement met de juiste snelheid of tv-opties bestellen, dus werd me aangeraden om eerst te wachten tot KPN het eind maart geregeld heeft en daarna een provider te kiezen.
Als je NU overstapt, kun je maar 1 TV op HD bekijken (2 als je geluk hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-03 00:17
Pilovali schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:48:
[...]

Dat is laat? De meeste mensen kregen dat al vóór 15 februari. Tis idd van T-Mobile Thuis.
Bedankt. Mischien komt het omdat ik vanaf 2-Februarin ben klant geworden van VF Thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Pilovali schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:49:
[...]

Als je NU overstapt, kun je maar 1 TV op HD bekijken (2 als je geluk hebt).
Ik ben nu dus helemaal nergens klant en kan op zich best nog even wachten. Nu iets nenen en straks meteen veranderen, heb ik ook weinig zin in. Tenzij dat allemaal géén gedoe met zich meebrengt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Laatst online: 25-09-2024
Hebben meer mensen last van een wegvallende verbinding? Ik heb op sommige momenten dat al het internet verkeer zonder enige reden stopt. Na ongeveer 10 minuten komt de boel weer opgang zonder dat ik iets gedaan heb (geen resets oid). Ik maak gebruik van DSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Ik zit met een probleem; ik heb de volgende set-up:
In meterkast de xDSL modem (HG659) met ook in de meterkast een Apple Airport Express en een ethernet adapter op het stopcontact. In de woonkamer heb ik eveneens een ethernet adapter op het stopcontact, met daarop aangesloten weer een Apple Airport Express (nr 2) en daarop bedraad het TV-kastje van T-Mobile thuis.

Als ik de Airport Express in de meterkast aansluit op poort 2 van het modem, dan werkt het internet probleemloos zowel via de AE in de meterkast als in de woonkamer, maar is er geen TV signaal.

Sluit ik de Airport Express aan op aansluitpoort 4 van het modem, dan heb ik wel TV maar geen internet (de Airport Express Utility zegt dat er geen DNS server gevonden is).

Wie o wie weet raad?

Edit: zou dit gaan werken met een splitter die aangesloten is op zowel poort 2 als poort 4?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 08-03-2017 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
PWA777 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:16:
Wie o wie weet raad?

Edit: zou dit gaan werken met een splitter die aangesloten is op zowel poort 2 als poort 4?
Dit is vrij logisch gedrag.

Op poort 1 en 2 zit je internet verbinding en op poort 3 en 4 zit je TV verbinding. Als je dus aangesloten zit op poort 1 of 2 kan je alleen internet gebruiken en poort 3 en 4 alleen TV.

Zou je dit willen combineren over één kabel moet je gaan werken met VLAN's en trunken, ik heb geen idee of de Airport daar ondersteuning voor heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
rens-br schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:41:
[...]

Dit is vrij logisch gedrag.

Op poort 1 en 2 zit je internet verbinding en op poort 3 en 4 zit je TV verbinding. Als je dus aangesloten zit op poort 1 of 2 kan je alleen internet gebruiken en poort 3 en 4 alleen TV.

Zou je dit willen combineren over één kabel moet je gaan werken met VLAN's en trunken, ik heb geen idee of de Airport daar ondersteuning voor heeft.
Edit: ik heb nog wat zitten sleutelen aan de set-up met verbeterde resultaten tot gevolg, post aangepast.

Ik heb dit werkend gekregen door te gaan trunken over VLAN met 2 managed switches. Ik wist hier echt weinig vanaf, maar via wat googlen en vooral dit artikel ben ik een heel eind gekomen.
Mijn opzet was de woonkamer bedraad verbinden met de meterkast via 1 UTP kabel en daar zowel IPTV als internet over heen te laten lopen; dit is gelukt.
Het heeft wel erg geholpen om van te voren alles uit te tekenen en op papier te zetten; anders kom je er toch maar moeilijk uit (ook al heb ik maar 5 poorten op mijn switches). Na wat proberen is het gelukt de Airport Express in de meterkast aan te sluiten op de switch, zodat er geen verkeer tussen de AE's meer via het T-Mobile modem loopt, maar binnen het switch netwerk blijft.

Eerst had ik last van een sterk teruglopende internet snelheid in de woonkamer (de 2e Airport Express zeg maar), maar dit heb ik opgelost door IGMP Snooping aan te zetten op beide switches op VLAN1 (die van de TV). Dit heeft denk ik tot een stuk minder overhead op het netwerk geleid waardoor het geheel nu veel sneller is geworden.

Aldus de Netco tool komt er later dit jaar met een beetje mazzel 90 mbps te liggen hier; dan zal de internet snelheid nog verder gaan toenemen, maar vooralsnog ben ik tevreden met wat ik voor elkaar heb gekregen.

Samenvattend:
- Meterkast met T-Mobile thuis modem aangesloten op DSL
- Managed-switch (Netgear GS105E aangesloten op poort 2 en poort 4 van T-Mobile modem (RJ-45)
- VLAN1 aangemaakt op poort 4 en 5 op switch in meterkast, met poort 4 untagged en poort 5 tagged
- VLAN2 aangemaakt op poort 1,2,3 en 5; met poort 1 t/m3 untagged en poort 5 tagged
- RJ-45 van poort 4 op de modem naar poort 4 op de switch
- RJ-45 van poort 5 op de switch naar de woonkamer
- RJ-45 van poort 2 op de modem naar poort 3 op de switch
- RJ-45 van Airport Express in meterkast naar poort 2 op de switch

Dan in de woonkamer het volgende:
- Managed-switch (Netgear GS105E) met daarop de kabel die uit de meterkast komt op poort 5
- VLAN1 aangemaakt op poort 4 en 5 van de switch, met poort 4 untagged en 5 tagged
- VLAN2 aangemaakt op poort 1/2/3 en 5, met 123 untagged en 5 tagged
- RJ-45 van poort 4 naar TV kastje van T-Mobile (de Entone)
- RJ-45 van poort 3 naar Airport Express in woonkamer
- RJ-45 van poort 2 naar Apple TV

Dan qua settings beide Airport Express in bridge mode en IGMP Snooping aan op VLAN1 op beide switches.

[ Voor 43% gewijzigd door PWA777 op 11-03-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 861337

Zijn er al mensen die de nat type 3 op 2 of 1 krijgen op de ps4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 861337

bagger wifi bekabeld is internet snelheid goed 80mb word behaald met wifi slechts 20mb terwijl ik met mijn oude provider 50mb bekabeld en wifi haalde !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Het is hier weer raak, super traag internet. Van de 80 mbit nog maar 20 over. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Even mijn bevindingen delen na bijna twee jaar klant te zijn:

Heb zelf sinds April 2015 Wiericke B.V. Vodafone Thuis T-Mobile Thuis (80/8 abbo) zonder TV. Ik krijg echter 30 mbit ipv 8mbit upload snelheid. Moet zeggen dat ik over het algemeen tevreden ben. Internet is heel erg stabiel, heb nog geen storing meegemaakt.

Over de router ben ik wel niet tevreden, de wifi module van de Huawei HG659 router werkt niet goed. Minimaal één keer per week moet ik de router herstarten omdat dan de snelheid dan maar 4kb! is. Na het herstarten is de snelheid weer normaal. Ook onthoud de router het Wifi kanaal niet. Dat veranderd elke keer weer naar automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-04 11:02
Sinds het T-Mobile Thuis is geworden, merk ik wel dat de kwaliteit drastisch veranderd is. Al meermaals modem gereset, klantenservice gebeld etc. Beeld hapert heel vaak. Dan krijg ik soms een freeze van meerdere seconden. Opnames starten niet op tijd, internet is bedraad trager. Nieuwe tv modem heeft vooralsnog niet geholpen. Jammer dat het nu zo rot is sinds het menu veranderd is.

Vanaf 11 april 2017 weg bij ze en terug naar Ziggo. In de Vodafone winkels hebben ze een mooie aanbieding voor nieuwe klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Draicon schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:57:
Sinds het T-Mobile Thuis is geworden, merk ik wel dat de kwaliteit drastisch veranderd is. Al meermaals modem gereset, klantenservice gebeld etc. Beeld hapert heel vaak. Dan krijg ik soms een freeze van meerdere seconden. Opnames starten niet op tijd, internet is bedraad trager. Nieuwe tv modem heeft vooralsnog niet geholpen. Jammer dat het nu zo rot is sinds het menu veranderd is.

Vanaf 11 april 2017 weg bij ze en terug naar Ziggo. In de Vodafone winkels hebben ze een mooie aanbieding voor nieuwe klanten.
Hetzelfde qua ervaring helaas. Je zou ook NLE kunnen overwegen, die ga ik denk ik aanschaffen. Voor 30 euro tv en internet per maand is een koopje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-04 11:02
alwaysleft schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:10:
[...]

Hetzelfde qua ervaring helaas. Je zou ook NLE kunnen overwegen, die ga ik denk ik aanschaffen. Voor 30 euro tv en internet per maand is een koopje.
Behoorlijk jammer dat je deze ervaring ook hebt. Heb meerdere mensen in omgeving horen klagen hierover. Ik had Vodafone Thuis destijds genomen om de prijs en de voordelen voor m'n Vodafone abonnementen. Heb echter enkel 32 Mbit/s en merk wel dat ik me irriteer als ik grotere bestanden aan het downloaden ben. Ik kan dan echt niet ernaast met teveel apparaten actief zijn. Dus als we thuis gingen Netflixen ging ik bewust geen grote bestanden downloaden.

Nu met Ziggo kan ik ook gewoon voldoende (vier tegelijkertijd) opnames weer maken. Ga er wel meer voor betalen, maar voor mij heeft het ook weer meerwaarde en ik bespaar weer op m'n Vodafone abonnementen vanwege de dataverdubbelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:27
Buurtgenoten van mij zijn onlangs ook overgestapt van Ziggo naar Vodafone Thuis (nu dus T-mobile Thuis).
Ze merken duidelijk slechter beeld sinds de overgang.

Het enige wat ik niet heel duidelijk krijg uit de handleiding krijg is of ze ook radio kunnen luisteren via de set-op-box.

Weet iemand of dit uberhaubt mogelijk is.
Ze kunnen uiteraard nog de coax gebruiken, maar die kabel hebben ze inmiddels opgeruimd t.b.v. de netwerkkabel voor het kijken van TV.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-04 23:33
MdO82 schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:15:
Buurtgenoten van mij zijn onlangs ook overgestapt van Ziggo naar Vodafone Thuis (nu dus T-mobile Thuis).

Het enige wat ik niet heel duidelijk krijg uit de handleiding krijg is of ze ook radio kunnen luisteren via de set-op-box.

Weet iemand of dit uberhaubt mogelijk is.
Ze kunnen uiteraard nog de coax gebruiken, maar die kabel hebben ze inmiddels opgeruimd t.b.v. de netwerkkabel voor het kijken van TV.
Als je op de AB op menu klikt, zie je bovenin in het menu live staan, daar staat ook de optie Radio bij. Ga je met de pijltjes toets naar radio en dan ok schakelt hij over naar de radio. Dan kun je via de channel toetsen + en - door de radio kanalen schakelen.

Wil je weer terug dan via menu en dan de optie live - tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:27
MichelJ schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:14:
[...]

Als je op de AB op menu klikt, zie je bovenin in het menu live staan, daar staat ook de optie Radio bij. Ga je met de pijltjes toets naar radio en dan ok schakelt hij over naar de radio. Dan kun je via de channel toetsen + en - door de radio kanalen schakelen.

Wil je weer terug dan via menu en dan de optie live - tv.
Merci, het kan soms zo simpel zijn :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 18:44
MdO82 schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:15:
Ik merk hier echt helemaal niets van. Totaal geen verschil tussen Vodafone en t-mobile. Tevens nooit storing of problemen met m'n tv en internet.
Nu wachten op combi deals met mobiel. Dan eens kijken of ik m'n abbo bij ze verleng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar-10
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:17
Mijn synology NAS serveert een kleine site en de console via https aan de buitenwereld.
Ik kwam er nu achter dat mijn console netjes het server-certificaat meekrijgt, maar de website op poort 443 het certificaat van de router aan de buitenwereld presenteert.
Bekend probleem en is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

BPP

Ook hier een ontevreden Vodafone/T-Mobile thuis klant sinds juni 2016. Nooit voor een langere tijd stabiel internet/tv gehad thuis. Als ik met meerdere apparaten in huis op het WiFi zit valt internet gewoon uit met als gevolg dus geen tv/internet. Soms duurt het echt tientallen minutenlang alvorens ik weer verbinding heb. Soms doet die het weer een weekje goed, maar sinds 2 dagen weer problemen. Bij het downloaden van een bestand (zelfs uit de Play Store) valt het internet uit. Iemand een idee wat dit probleem kan veroorzaken? Ga T-Mobile morgen bellen. Mocht dit blijven duren stap ik in juni over naar Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 912593

Sinds 11 april overgestapt van Telfort naar T mobile, zouden televisie, internet en telefoon krijgen, is uiteindelijk internet en telefoon geworden, want nu 11 dagen later hebben we nog steeds geen televisie.
Dit ondanks dat T mobile zegt met man en macht, de problemen voor mensen die ADSL2+ hebben en die blijkbaar allemaal geen televisie hebben, aan het proberen op te lossen is.
Ook is men al 11 dagen en mogelijk nog langer, want het zou wel toevallig zijn, dat bij iedereen de problemen op 11 april begonnen, aan het door meten.
Ondanks al deze bedrijvigheid, hebben wij nog steeds geen televisie.
Ten opzichte van Telfort is alles minder het kastje, tv kijken op laptop, zelfs de ondertiteling is slechter (kleiner)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:59
heb vorige week de overstap aangevraagd van Online naar T-mobile, dit vanwege de prijsstijging van online.
heb alleen internet (a 20MB) besteld voor 23,50 per maand, zonder activatiekosten. Via pricewise afgesloten en naar pricewise gegaan via XashbackXL. dit levert mij nog eens 12 euro op, maar ik lees in de Topic-start dus dat het 30 euro had kunnen zijn. zou op zich kunnen annuleren en opnieuw aanvragen, maar vind het persoonlijk te veel moeite.
ik ben benieuwd naar de kwaliteit. bij online was/is het prima, 30 MB en deze haal ik ook makkelijk. Ik stap regelmatig over van internet-provider, mede omdat ik ook altijd alleen een internet-abbo afsluit, nooit combi-pakketten. kijk liever via uitzending-gemist,netflix,kodi,e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
heeft er iemand al ervaring met het invoeren van eigen sip/telefonie gegevens in de modem van t-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-04 11:49
SolarOrbiter schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:00:
heeft er iemand al ervaring met het invoeren van eigen sip/telefonie gegevens in de modem van t-mobile?
Is niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:07
Vanwege de prijsverhoging en beperkte kortingsmogelijkheden bij Telfort ben ik eens verder gaan kijken.

Gisteren T-Mobile Thuis 20Mb aangevraagd dus als alles goed gaat dan stap ik vanaf 19 juni over (had technisch gezien iets eerder kunnen zijn maar dat kwam voor mij lastig uit).

Ik heb het abonnement afgesloten via CashbackXL. Dat levert je naast 30 euro cashback ook nog 'gratis activatiekosten' op. Een totaal voordeel van 60 euro dus in vergelijking met rechtstreeks afsluiten via de T-Mobile website.

Omgerekend kom ik dan op €21,00 per maand voor een 20Mb abonnement. Normaal zou dat gemiddeld €26,00 per maand zijn bij een jaarabonnement.

Wat zijn jullie ervaringen met het Huawei HG659 modem? De specs zien er een stuk beter uit dan de Experia Box V8 die ik momenteel van Telfort heb. Ik las onder andere hier in het topic dat het wifi gedeelte van de Huawei niet geweldig zou werken? Is er in de tussentijd misschien al een firmware update geweest die dit probleem oplost? Ik heb uiteraard ook de optie om mijn eigen router achter de Huawei te hangen, maar hoe minder devices hoe beter.

Welke snelheid wordt er in de praktijk behaald met een 20/2 Mbps abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Bigf00t schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:33:
Wat zijn jullie ervaringen met het Huawei HG659 modem? De specs zien er een stuk beter uit dan de Experia Box V8 die ik momenteel van Telfort heb. Ik las onder andere hier in het topic dat het wifi gedeelte van de Huawei niet geweldig zou werken? Is er in de tussentijd misschien al een firmware update geweest die dit probleem oplost? Ik heb uiteraard ook de optie om mijn eigen router achter de Huawei te hangen, maar hoe minder devices hoe beter.

Welke snelheid wordt er in de praktijk behaald met een 20/2 Mbps abonnement?
Het modem doet het prima. Niet al te uitgebreid, maar draait stabiel en heeft een sterk WiFi signaal.
Let wel dat port forwarding gebeurd op basis van MAC adres en niet op IP adres.

Van de geadverteerde 20 Mbit haal je ongeveer 18.8 Mbit (mits de beschikbare snelheid op je adres uiteraard 20+ Megabit is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Jeffrey87NL schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:16:
[...]
Het modem doet het prima. Niet al te uitgebreid, maar draait stabiel en heeft een sterk WiFi signaal.
Let wel dat port forwarding gebeurd op basis van MAC adres en niet op IP adres.

Van de geadverteerde 20 Mbit haal je ongeveer 18.8 Mbit (mits de beschikbare snelheid op je adres uiteraard 20+ Megabit is).
Zolang 5 Ghz stabiel draait ben ik allang tevreden. Ik gebruik daar nu een Airport Extreme voor maar die zou dan eventueel de deur uit kunnen.

Qua snelheid kan ik hier 222 Mbit/s aan volgens KPN gegevens dus dat moet wel goed komen. Wanneer alles volgende maand opgeleverd is zal ik hier nog een speedtest plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Vanavond weer eens storing. Meer mensen last van? Slechts 20 mbit van de 80 normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvmelle
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:22
Ik ben net overgegaan van online.nl naar t-mobile thuis. Ik probeer nu eenzelfde opstelling te verwezenlijken als toen ik mijn fritzbox 7490 als modem/router had. Kennelijk kan de fritzbox niet direct op de isp aangesloten worden. mij lukt het niet met een VDSL 40 verbinding. Ik kan niet de juiste instellingen vinden en VLAN ID 300 werkt niet bij mij.

Dus nu de fritzbox achter de huawei HG659 gehangen. Aan de fritzbox zitten twee powerline connecties naar een Ring bel en een logitech camera, en 2 sips: budgetphone en voipbuster.

Ik krijg de twee sips niet aan de praat, omdat ik niet zie hoe ik de sip poorten kan instellen b.v., of dat bij de fritzbox sip over vdsl ingesteld moet worden en met welk vlan id.

Weet iemand instellingen voor óf fritzbox direct óf voor fritzbox achter de huawei hg659?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
gvmelle schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 06:57:
Ik ben net overgegaan van online.nl naar t-mobile thuis. Ik probeer nu eenzelfde opstelling te verwezenlijken als toen ik mijn fritzbox 7490 als modem/router had. Kennelijk kan de fritzbox niet direct op de isp aangesloten worden. mij lukt het niet met een VDSL 40 verbinding. Ik kan niet de juiste instellingen vinden en VLAN ID 300 werkt niet bij mij.

Dus nu de fritzbox achter de huawei HG659 gehangen. Aan de fritzbox zitten twee powerline connecties naar een Ring bel en een logitech camera, en 2 sips: budgetphone en voipbuster.

Ik krijg de twee sips niet aan de praat, omdat ik niet zie hoe ik de sip poorten kan instellen b.v., of dat bij de fritzbox sip over vdsl ingesteld moet worden en met welk vlan id.

Weet iemand instellingen voor óf fritzbox direct óf voor fritzbox achter de huawei hg659?
hen je al geprobeerd om de ALG optie aan te zetten in de huawei modem? weet niet exact waar deze staat, maar kwam deze wel tegen toen ik door het modem aan het sptten was 2 weken terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:55
Geeft T-Mobile thuis (via KPN netwerk) ook de upload vrij (net zoals KPN en XS4all doen)?
Ik haal nu met KPN VVDSL namelijk 100/50 en zou fijn zijn als Tmobile dat ook zou halen.

Het beeld van KPN over DSL is inderdaad minder dan van Ziggo.
Je krijgt bij een DSL lijn een lagere kwaliteit HD dan via glasvezel, ook al haal je met je VVDSL lijn ruim voldoende snelheden (mijn trim is op 220/110).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Spekkie99 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:34:
Geeft T-Mobile thuis (via KPN netwerk) ook de upload vrij (net zoals KPN en XS4all doen)?
Ik haal nu met KPN VVDSL namelijk 100/50 en zou fijn zijn als Tmobile dat ook zou halen.

Het beeld van KPN over DSL is inderdaad minder dan van Ziggo.
Je krijgt bij een DSL lijn een lagere kwaliteit HD dan via glasvezel, ook al haal je met je VVDSL lijn ruim voldoende snelheden (mijn trim is op 220/110).
Dan heb je nu pairbonding. Bij Tmobile zal dat dan 100/30 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
krakendmodem schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:38:
[...]

Dan heb je nu pairbonding. Bij Tmobile zal dat dan 100/30 worden.
Geen pair bonding bij T-Mobile dan, gaat wel via KPN netwerk....?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Spekkie99 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:01:
[...]

Geen pair bonding bij T-Mobile dan, gaat wel via KPN netwerk....?
Ja, T-Mobile gebruikt gewoon KPN's netwerk. (moet ook wel om die hoge snelheden aan te kunnen bieden) T-Mobile gebruikt dezelfde kabels en centrales, en KPN vangt daar een paar euro per maand voor. Verderop de route (vanaf wijkcentrale) routeert KPN het verkeer naar de T-Mobile backbone voor T-Mobile Thuis klanten.

Een soort VLAN dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
krakendmodem schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:41:
[...]

Ja, T-Mobile gebruikt gewoon KPN's netwerk. (moet ook wel om die hoge snelheden aan te kunnen bieden) T-Mobile gebruikt dezelfde kabels en centrales, en KPN vangt daar een paar euro per maand voor. Verderop de route (vanaf wijkcentrale) routeert KPN het verkeer naar de T-Mobile backbone voor T-Mobile Thuis klanten.

Een soort VLAN dus.
Maar Tmobile doet niet aan pair bonding dus ondanks dat het nu via KPN wel zo aangesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-04 09:45
Ik heb een vraag krijg schijt genoeg van ziggo met verhogen van hun prijs en krijg geen aanbieding voor het abonnement wat ik nu heb te verlagen ofzo.
tmobile heeft voor minder centen een betere verbinding zegt het via dsl maar nu zie ik op de knp site om te kijkn wat je kunt halen op je dsl lijn beetje vreemde waardes.

kan ik dus wel dsl afsluiten zit nu via kabel
zie fotoAfbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/ifdf05.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door ibothead op 08-06-2017 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Spekkie99 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:08:
[...]

Maar Tmobile doet niet aan pair bonding dus ondanks dat het nu via KPN wel zo aangesloten is?
Nee. Dus T-Mobile levert op één van de twee paren het signaal op. Dus als je T-Mobile gaat aansluiten, moet je in één van de twee aansluitingen op je ISRA je kabeltje prikken en kijken of je modem online komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
krakendmodem schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:10:
[...]

Nee. Dus T-Mobile levert op één van de twee paren het signaal op. Dus als je T-Mobile gaat aansluiten, moet je in één van de twee aansluitingen op je ISRA je kabeltje prikken en kijken of je modem online komt.
thx, dan is xs4all leuker met hun 160 down abo en die geven de up ook vrij dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 16:20

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Vandaag maar weer eens contact opgenomen met de klantservice. Eens in de paar dagen heb ik een disconnect waarbij het modem niet meer met de buitenwereld verbindt. Dat houdt dan 10 tot 30 minuten aan en dan is de verbinding er weer.

En aangezien het de laatste dagen wel heel vaak gebeurt besloot ik maar eens te bellen. Standaard riedeltje weer te horen gekregen, heb je jouw modem aan en uitgezet, heb je de UTP-kabels al vervangen en ga zo maar door.

Eerder dit jaar ook al meerdere storingen gehad waardoor de verbinding onwerkbaar traag was (waarbij is aangetoond dat het aan het modem ligt). Maar een nieuw modem wordt niet gestuurd. :{

Goed, vandaag ook weer een lekker bevredigend gesprek gehad. Nadat ze haar script met tips en trucs had afgedraaid heeft ze het modem een factory-reset gegeven. Hoppa, weer alles terug naar fabrieksinstelling en hoppa, weer alle portforwards instellen. Ook niet de eerste keer dit jaar.

Ben er wel klaar mee nu, sinds de transitie van Vodafone naar T-Mobile is de Entone-decoder niet vooruit te branden, zappen gaat tergend langzaam en bovendien kon ik Film1 niet eens meer gebruiken. Blokkerige streams en geluid wat vervormd is. Dit duurt nu al maanden en vind het welletjes.

Het lijkt erop T-Mobile haar geadopteerde klanten niet heel erg serieus neemt. Dat beloofde voordeel wanneer je ook Mobiel hebt blijft ook uit, echt haast maken ze niet. Dan stap ik toch over naar een provider die deze voordelen wel biedt? Dan ga ik wel naar KPN en lever dan maar wat in op de upload.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
ibothead schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:10:
Ik heb een vraag krijg schijt genoeg van ziggo met verhogen van hun prijs en krijg geen aanbieding voor het abonnement wat ik nu heb te verlagen ofzo.
tmobile heeft voor minder centen een betere verbinding zegt het via dsl maar nu zie ik op de knp site om te kijkn wat je kunt halen op je dsl lijn beetje vreemde waardes.

kan ik dus wel dsl afsluiten zit nu via kabel
zie foto[afbeelding]
Wat is daar vreemd aan? :9 Je kan maximaal 108 Mbps halen via T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Onderstaande snelheden haal ik met het 20/2 Mbps abonnement + Huawei HG659 modem op 5 Ghz.
Ik vind de upload wel netjes. De snelheden via mijn AirPort Extreme zijn precies gelijk.

Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6395983675.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Zijn er mensen die T-Mobile Thuis al goed werkend hebben gekregen in combinatie met een FRITZ!Box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-04-2020
Ik zit eraan te denken om van T-mobile thuis een internet + tv pakket aan te schaffen (als ze die combinatie korting nou eens introduceren zou dat helemaal mooi zijn). Ik ben van plan op mezelf te gaan wonen, dus er zijn geen andere gebruikers van het netwerk op de gebruikelijke bezoeker na.

Tijdens het rondzoeken bij verschillende providers zag ik dat tele2 bij het normale Dsl netwerk 20/2 aanbied, maar volgens hun eigen site halen ze op mijn adres maar 13/2. Aannemend dat T-mobile voor 20/2 nog geen VDSL verbinding gebruikt, zou ik bij t mobile dus ook maximaal 13/2 halen. Nou had ik ook gelezen dat de 20/2 verbinding een beetje krap is als je tv kijkt en tegelijkertijd wilt internetten. Nu zal ik daar met 13/2 al helemaal last van hebben.

Wat zijn hier de ervaringen van mensen die een 20/2 abonnement hebben qua internet gebruik terwijl de tv aan staat? Ik download niet vaak hele grote bestanden, maar ik ben wel heel veel online, naast dat ik op de achtergrond de TV aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
rubbieus schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:00:
Tijdens het rondzoeken bij verschillende providers zag ik dat tele2 bij het normale Dsl netwerk 20/2 aanbied, maar volgens hun eigen site halen ze op mijn adres maar 13/2. Aannemend dat T-mobile voor 20/2 nog geen VDSL verbinding gebruikt, zou ik bij t mobile dus ook maximaal 13/2 halen. Nou had ik ook gelezen dat de 20/2 verbinding een beetje krap is als je tv kijkt en tegelijkertijd wilt internetten. Nu zal ik daar met 13/2 al helemaal last van hebben.
Tele2 gebruikt voor hun 20 Mb abonnement ADSL2+ in plaats van VDSL2, dat verklaart de lagere snelheid die zij kunnen leveren.

Op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ kun je zien welke snelheid je via VDSL2 (en dus ook T-Mobile) kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:41
Jeffrey87NL schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:07:
Zijn er mensen die T-Mobile Thuis al goed werkend hebben gekregen in combinatie met een FRITZ!Box?
Ik heb mijn Fritzbox 7390 werkend gekregen in combi met T-Mobile Thuis :) enkel alleen internet heb ik maar als TV hebt zou je een aparte VLAN in kunnen stellen in de Fritzbox op een LAN Poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
rubbieus schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:00:
Ik zit eraan te denken om van T-mobile thuis een internet + tv pakket aan te schaffen (als ze die combinatie korting nou eens introduceren zou dat helemaal mooi zijn). Ik ben van plan op mezelf te gaan wonen, dus er zijn geen andere gebruikers van het netwerk op de gebruikelijke bezoeker na.

Wat zijn hier de ervaringen van mensen die een 20/2 abonnement hebben qua internet gebruik terwijl de tv aan staat? Ik download niet vaak hele grote bestanden, maar ik ben wel heel veel online, naast dat ik op de achtergrond de TV aan heb.
Kijk eens op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ wat KPN (de beheerder van het DSL netwerk) op je adres kan leveren.

Stel, het zou 50Mb (of hoger) kunnen zijn. Als jij dan je 20Mb pakket afneemt, dan krijg je ook gewoon 20Mb binnen, ook als de TV aanstaat. Je zit dan nog niet aan de 50Mb, dus zal je snelheid waarschijnlijk ook niet inzakken.

Als er maar 13Mbit mogelijk is op je adres, dan gaat de snelheid inderdaad nog naar beneden zodra je de TV aanzet.

Over het algemeen is 20Mbit een prima werkbare snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:22
Sinds anderhalve week ben ik over van Fiber naar T-Mobile Thuis (over DSL) en ik moet zeggen dat het werkelijk een verademing is ten opzichte van Fiber. De latency is lager, waardoor het laden van internetpagina's net wat sneller gaat. En de downloadsnelheid zakt tijdens piektijden niet zwaar naar beneden. Bij Fiber had ik een 100/30-lijn, maar doorgaans lag de downloadsnelheid rond 50Mbit/s. Die ervaring heb ik nog niet bij T-Mobile.

En ook de tv-decoder is lekker rap ten opzichte van die van Fiber. Dus tot nu toe dik tevreden. :)
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie
- Problemen rondom het routeren: [T-Mobile Thuis] Routeert netwerkverkeer over "DTAG"