Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 07:22
Hageneis schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:35:
Waarom denk je dat? Net trouwens weer verlengd met zes maanden korting van € 20.
Nu maar hopen dat opnemen op harddiskrecorder blijft, ik ken geen enkele cloudoplossing die VRT en BBC opneemt.
Bij KPN kan ik ze gewoon opnemen hoor. En op alle decoders terugkijken.

• Hageneis
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18-05 19:10
Barre73 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:26:
[...]
Bij KPN kan ik ze gewoon opnemen hoor. En op alle decoders terugkijken.
Mooi. Ik kwam dat niet tegen op de verschillende websites.

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:22
Aanstaande maandag krijg ik VDSL van T-Mobile aangesloten, ik heb nu NLE.

Blijft bij T-Mobile Thuis het IP-adres voor langere periode stabiel, of wordt er (net zoals in Duitsland bijvoorbeeld) heel regelmatig een ander extern IP-adres toegewezen?

Ik heb namelijk op dit moment een NTP-server in de NTP Pool achter mijn verbinding, en dat heeft natuurijk een niet-wisselend IP-adres nodig.

Als het regelmatig verandert, dan maar een ander plekje voor mijn tijdserver zoeken.

• degroot
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Ja, je krijgt wel regelmatig een nieuw IP toegewezen. In welke regelmatigheid weet ik niet. Maar heb al 2 IP's gehad sinds ik vanaf september abonnee ben.

www.degroot-it.nl

• i7x
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:32
Goeie dag iedereen, ik heb een paar vragen over een overstap van NLE, wat we nu gebruiken.
- Mijn huidige NLE contract loopt af op 23 feb. Bij T-Mobile kan ik als ingangsdatum enkel kiezen tussen 22 feb (vr) of 25 feb (ma). Ik vind het prima een zondag zonder internet te zitten, maar als ik kies voor 25 feb, en kies voor de optie dat T-Mobile de overstap regelt, wat gebeurt er dan met die ene dag (zo) ertussen? Want zoals gezegd; mijn NLE contract loopt nu tot de 25e. Wordt het dan met een enkele dag verlengt? Of wordt het op dat moment gewoon opgezegd en zit ik een dag zonder? Moet ik uberhaupt wel kiezen voor de optie dat T-Mo het regelt, of kan ik beter gewoon NLE vertellen dat ik het contract niet verleng en dat ik gewoon kies om de 25e dan T-Mo in te laten gaan?
- Mijn vrouw heeft een T-Mobile mobiel abo. Je krijgt dan extra's als je ook T-Mobile dsl afsluit, zoals een trede hogere snelheid, wat wel leuk is. Echter, haar contract loopt wat later in het jaar af en stel ze stapt dan over naar een andere provider, vervalt die bonus dan automatisch? Of blijft deze omdat deze als het ware al onderdeel is van je dsl jaarcontract en ze dat tussentijds niet gaan wijzigen?

i7x wijzigde deze reactie 14-12-2018 11:59 (3%)

• chris-drielsma
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 22:27
degroot schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:57:
Ja, je krijgt wel regelmatig een nieuw IP toegewezen. In welke regelmatigheid weet ik niet. Maar heb al 2 IP's gehad sinds ik vanaf september abonnee ben.
Ik heb bij T-Mobile al 1 jaar lang hetzelfde IP Adres eigenlijk , nog nooit een ander ip gehad met mijn eigen modem in gebruik.

• Barre73
i7x schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:58:
Goeie dag iedereen, ik heb een paar vragen over een overstap van NLE, wat we nu gebruiken.
- Mijn huidige NLE contract loopt af op 23 feb. Bij T-Mobile kan ik als ingangsdatum enkel kiezen tussen 22 feb (vr) of 25 feb (ma). Ik vind het prima een zondag zonder internet te zitten, maar als ik kies voor 25 feb, en kies voor de optie dat T-Mobile de overstap regelt, wat gebeurt er dan met die ene dag (zo) ertussen? Want zoals gezegd; mijn NLE contract loopt nu tot de 25e. Wordt het dan met een enkele dag verlengt? Of wordt het op dat moment gewoon opgezegd en zit ik een dag zonder? Moet ik uberhaupt wel kiezen voor de optie dat T-Mo het regelt, of kan ik beter gewoon NLE vertellen dat ik het contract niet verleng en dat ik gewoon kies om de 25e dan T-Mo in te laten gaan?
- Mijn vrouw heeft een T-Mobile mobiel abo. Je krijgt dan extra's als je ook T-Mobile dsl afsluit, zoals een trede hogere snelheid, wat wel leuk is. Echter, haar contract loopt wat later in het jaar af en stel ze stapt dan over naar een andere provider, vervalt die bonus dan automatisch? Of blijft deze omdat deze als het ware al onderdeel is van je dsl jaarcontract en ze dat tussentijds niet gaan wijzigen?
Je kan beter kiezen voor een overstapservice. Doe je dat niet dan heb je de kans dat T-Mobile jouw lijn bestelt als een nieuwe aansluiting en dat dit dan niet lukt om dat de lijn bezet is (door NLE). Je wil liever een migratie waarbij de NLE diensten op een bepaald moment ophouden omdat je in de straatkant of centrale bent omgezet naar T-Mobile.
Dus gewoon kiezen voor 22 februari.

Je tweede vraag wordt beantwoord in de voorwaarden van dat combi voordeel (dat vervalt uiteraard). Zie link hieronder:

https://www.t-mobile.nl/c...mobiel-thuis-voordeel.pdf

Gewoon even de voorwaarden zoeken op de website. Staan keurig allemaal bij elkaar.

• Carfanatic
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20-05 15:14
Heb nu last van een storing bij T-Mobile.

https://community.t-mobil...e-thuis-15-12-2018-307834

Carfanatic wijzigde deze reactie 15-12-2018 09:26 (26%)

• i7x
Barre73 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 09:16:
[...]

Je kan beter kiezen voor een overstapservice. Doe je dat niet dan heb je de kans dat T-Mobile jouw lijn bestelt als een nieuwe aansluiting en dat dit dan niet lukt om dat de lijn bezet is (door NLE). Je wil liever een migratie waarbij de NLE diensten op een bepaald moment ophouden omdat je in de straatkant of centrale bent omgezet naar T-Mobile.
Dus gewoon kiezen voor 22 februari.

Je tweede vraag wordt beantwoord in de voorwaarden van dat combi voordeel (dat vervalt uiteraard). Zie link hieronder:

https://www.t-mobile.nl/c...mobiel-thuis-voordeel.pdf

Gewoon even de voorwaarden zoeken op de website. Staan keurig allemaal bij elkaar.
OK maar dan beëindig ik dus vroegtijdig mijn contract bij nle, is dat geen probleem dan? Want die loopt pas een dag later af.

• rclahsen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 06:33
i7x schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:02:
[...]

OK maar dan beëindig ik dus vroegtijdig mijn contract bij nle, is dat geen probleem dan? Want die loopt pas een dag later af.
Je hebt een dag dubbele kosten, dus iets van een euro.

• jozy
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20-02 22:17
[...]

Ik ben ook van NLE naar tmobile overgestapt. Puur vanwege de lagere kosten want ik wil alleen DSL.

Overstapservice gebruikt. Begeleid je netjes door alle parameters. Tijdig spullen binnen gehad en er is idd 1 dag dat je in de ochtend nog NLE hebt en daarna wordt omgezet.

Is keurig gebeurd en heb nu tmobile DSL.

Verder niks op aan te merken. Kortom op deze manier zou ik adviseren

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:22
jozy schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:54:
[...]
Ik ben ook van NLE naar tmobile overgestapt. Puur vanwege de lagere kosten want ik wil alleen DSL.
Was voor mij ook het geval en het is gelopen zoals beschreven, al was de switch bij mij al om 08:00 of zo.

Het VLAN in de Fritz!Box aangepast (heb ook alleen maar DSL) en het was gaan met de banaan!

Overigens moet het modem van T-Mobile er waarschijnlijk wel even kort aan, want zodra ik dat had gedaan kreeg ik ook een mailtje van T-Mobile dat mijn verbinding was geactiveerd. Het duurt trouwens wel een week of wat voor je combi-voordelen ook ingericht worden, maar dat werkt nu ook zonder problemen.

IP-adres wisselt inderdaad wat vaker (had hierboven al geïnfomeerd), verder voor mij niet lastig gelukkig.

• Barre73
[...]

Je contract blijft gewoon lopen tot je einddatum. Je diensten zelf stoppen wel omdat je over wordt gezet bij de netwerkbeheerder KPN.
Maar in jouw geval is dat dus maar 1 dag overlap zoals hierboven ook vermeld .

• i7x
Barre73 schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:12:
[...]

Je contract blijft gewoon lopen tot je einddatum. Je diensten zelf stoppen wel omdat je over wordt gezet bij de netwerkbeheerder KPN.
Maar in jouw geval is dat dus maar 1 dag overlap zoals hierboven ook vermeld .
OK bedankt, dat is precies wat ik wilde weten. Was bang voor een boete ofzo als ik eerder zou overstappen dan het contract afloopt maar dat is dus niet nodig. :)

• Barre73
i7x schreef op maandag 17 december 2018 @ 07:41:
[...]

OK bedankt, dat is precies wat ik wilde weten. Was bang voor een boete ofzo als ik eerder zou overstappen dan het contract afloopt maar dat is dus niet nodig. :)
Nee, een boete is alleen bij gas en electra. Bij telecom betaal je gewoon je contract tot de einddatum. Je kan ook nu al overstappen. Maar dan dien je nog steeds je hele contract af te betalen tot 23 februari.

• PA5AM
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 20-05 12:59
In de overstap van T-Mobile naar Online heb ik ook een poging gedaan om het op 1 of 2 dagen over te laten gaan. Helaas bleef T-Mobile toch langer leveren en is Online op het tweede aderpaar terechtgekomen. Waardoor er een periode overlap was.

• MensionXL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20-05 19:31

MensionXL

Optimaliseren!

Zijn er al mensen die T-Mobile hebben gebeld na een jaar voor een nieuwe aanbieding? Ben erg benieuwd welke korting ze hebben geboden :)

Gratis hardware! - Goedkoop bellen via VoIP

• Hageneis
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18-05 19:10
MensionXL schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:20:
Zijn er al mensen die T-Mobile hebben gebeld na een jaar voor een nieuwe aanbieding? Ben erg benieuwd welke korting ze hebben geboden :)
Niet gebeld, maar op andere wijze gecontacteerd. Aanbod lijkt altijd € 20 korting voor 6 maanden bij triple play. Telefonie zou je daarna op kunnen zeggen.

• PA5AM
Iemand anders ook last van een onwillende DHCP server?

DHCPDISCOVER on enp1s0 to 255.255.255.255 port 67 interval 8
DHCPOFFER of 85.146.92.91 from 85.146.100.1
DHCPREQUEST for 85.146.92.91 on enp1s0 to 255.255.255.255 port 67
DHCPNAK from 85.146.100.1

Zal zo eens proberen het ip handmatig in te stellen.

Edit: Heb hier alleen last van met de HG659 in bridge mode raar genoeg. Het spoofen van een mac adres in de Huawei reeks heeft ook geen zin. Dus dan maar even zonder bridge mode..

PA5AM wijzigde deze reactie 11-01-2019 14:15 (22%)

• Netoj
  • Registratie: november 2014
  • Niet online
Vraagje, iemand ervaring met een Archer C7 aan een T-Mobile modem hangen? krijg ik mijn woning internet van T-Mobile begin volgend maand.

• Gusev
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 00:08
PA5AM schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:04:
In de overstap van T-Mobile naar Online heb ik ook een poging gedaan om het op 1 of 2 dagen over te laten gaan. Helaas bleef T-Mobile toch langer leveren en is Online op het tweede aderpaar terechtgekomen. Waardoor er een periode overlap was.
Wat is voor jou de reden geweest om over te stappen? Ik twijfel namelijk tussen beide providers.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:17
Gusev schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 06:34:
[...]

Wat is voor jou de reden geweest om over te stappen? Ik twijfel namelijk tussen beide providers.
Mijn gevoel zegt dat T-Mobile stabieler internet heeft, maar of dat zo is weet ik niet. Verder is Online volgens mij goedkoper, krijg je de maximale snelheid van de DSL lijn (heeft geen verschillende pakketten). En bij de TV van Online heb je alle 3 de eredivisie kanalen erbij in zitten. Ook vind ik de TV van online handiger omdat je opneemt in de cloud en op elk kastje kunt terugkijken en bij T-Mobile neem je met de huidige recoders lokaal op het kastje en kost die 5euro per maand per kastje extra.

Mijn schoonouders zijn er iig heel blij mee want hebben nu goedkoper en sneller internet van ruim 100Mbit/30Mbit en kijken gratis naar Eredisie live waar ze bij Ziggo iets van 17,50 per maand voor kwijt waren.

jongetje wijzigde deze reactie 16-01-2019 08:29 (12%)

• PA5AM
Gusev schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 06:34:
[...]

Het was niet echt een overstap. Ik vertrok uit een studentenhuis en nam het abonnement mee dat op mijn naam stond. Online was toen iets goedkoper dus de achterblijvers hebben dat genomen.

Beide werken prima, het enige minpunt is dat het modem van Online geen 5ghz heeft.

• Verona27
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 20:21
Hoe zit het eigenlijk met de modem? is het nou ondanks die voet eronder wel of niet mogelijk om dat apparaat aan de muur te bevestigen? Ik wil dit wel graag maar kan niet echt een antwoord vinden op die vraag of en zo ja hoe dit zou kunnen.

• MrOsman
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 23:19
Spijt dat ik ben overgestapt van NLE naar T-Mobile Thuis.

NLE altijd hoge snelheid ook draadloos 100mbit lijn kreeg 109mbit zonder verlies.
T-Mobile Thuis 100Mbit lijn krijg ik maar 23mbit.

Guidion ook al op de vloer gehad niks wijzer. wat Guidion heeft gedaan kan een kind van 8 doen.

• slaay
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20-05 19:30

slaay

Mennoslaats.nl

MrOsman schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:09:
Spijt dat ik ben overgestapt van NLE naar T-Mobile Thuis.

NLE altijd hoge snelheid ook draadloos 100mbit lijn kreeg 109mbit zonder verlies.
T-Mobile Thuis 100Mbit lijn krijg ik maar 23mbit.

Guidion ook al op de vloer gehad niks wijzer. wat Guidion heeft gedaan kan een kind van 8 doen.
Op hetzelfde aderpaar? En je modem traint in op 23 mbit? En wat was dat bij NLE?

Dich bis echt unne foëzen haas

• MrOsman
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 23:19
slaay schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:32:
[...]

Op hetzelfde aderpaar? En je modem traint in op 23 mbit? En wat was dat bij NLE?
Zelfde aderpaar mijn modem krijgt 109 volgens info uit modem bij NLE kreeg ik 109 en ik maakte gebruik van 100 of meer.

• Barre73
MrOsman schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:13:
[...]

Zelfde aderpaar mijn modem krijgt 109 volgens info uit modem bij NLE kreeg ik 109 en ik maakte gebruik van 100 of meer.
Dus op je modem komt nu ook nog steeds 109 Mbit binnen? Het getal dat staat bij Actual Rate?
En zo ja, dan meet je die 23 Mbit op een bedrade laptop of computer? Of via Wifi? En als het via Wifi is, is het dan een 2.4 Ghz signaal of het 5Ghz signaal?

Zoveel vragen...

• Barre73
Verona27 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:07:
Hoe zit het eigenlijk met de modem? is het nou ondanks die voet eronder wel of niet mogelijk om dat apparaat aan de muur te bevestigen? Ik wil dit wel graag maar kan niet echt een antwoord vinden op die vraag of en zo ja hoe dit zou kunnen.
Ik zie geen mogelijkheden op de foto's maar anders kijk even zelf op deze pagina:
https://e.huawei.com/en/p...d-network/access/ft/hg659

• chris-drielsma
zover ik zie kan je de beugel er af schroeven en gewoon ophangen aan de muur :)

• Verona27
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 20:21
Barre73 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:25:
[...]

Ik zie geen mogelijkheden op de foto's maar anders kijk even zelf op deze pagina:
https://e.huawei.com/en/p...d-network/access/ft/hg659
Thanks zal even rondsnuffelen. Volgens tmobile kan het wel alleen ze geven geen uitleg over hoe dan en er zit ook geen stuk bij wat je aan de muur kunt monteren zoals bij de modem van telfort.

@chris-drielsma, had ik al naar gekeken maar die zit echt vast aan de achterkant van de modem.

• asmi
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Gewoon de gaten in de bovenkant ophangen aan een paar schroeven. Aan de onderkant is ruimte nodig voor kabels en stekkers dus het modem hangt wat schuin naar achteren.

• elektrikal
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 08-02 14:37
Situatie: vdsl verbinding t mobile (internet en iptv) , nu wil ik graag een fritzbox 7490 wie ik nog heb rechtstreeks op de dsl lijn zetten, ik weet dat ik voor internet vlan 300 nodig heb en voor iptv vlan 640,

De vlan voor internet kan ik wel invullen, maar is er iemand die kan meedenken of het al gemaakt heeft om bv op lan poort 3 en 4 Vlan 640(iptv) te krijgen van de fritzbox.

Graag hoor ik jullie reacties

• elektrikal
Situatie: vdsl verbinding t mobile (internet en iptv) , nu wil ik graag een fritzbox 7490 wie ik nog heb en hierin de portforwarding veel gemakkelijker gemaakt kunnen worden rechtstreeks op de dsl lijn zetten, ik weet dat ik voor internet vlan 300 nodig heb en voor iptv vlan 640,

De vlan voor internet kan ik wel invullen, maar is er iemand die kan meedenken of het al gemaakt heeft om bv op lan poort 3 en 4 Vlan 640(iptv) te krijgen van de fritzbox.

• chris-drielsma
elektrikal schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:24:
Situatie: vdsl verbinding t mobile (internet en iptv) , nu wil ik graag een fritzbox 7490 wie ik nog heb en hierin de portforwarding veel gemakkelijker gemaakt kunnen worden rechtstreeks op de dsl lijn zetten, ik weet dat ik voor internet vlan 300 nodig heb en voor iptv vlan 640,

Ik ben dus benieuwd ook hierna of er een aparte VLAN in te stellen is voor TV.
het lijkt me op een of ander manier wel te kunnen omdat het Telfort IPTV ook voorheen via een aparte VLAN liep voordat het Routed IPTV werdt.

Ik gebruik nu een Fritzbox 7581 met VLAN 300 voor Internet.

chris-drielsma wijzigde deze reactie 27-01-2019 16:40 (3%)

• elektrikal
chris-drielsma schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:39:
[...]

Ik ben dus benieuwd ook hierna of er een aparte VLAN in te stellen is voor TV.
het lijkt me op een of ander manier wel te kunnen omdat het Telfort IPTV ook voorheen via een aparte VLAN liep voordat het Routed IPTV werdt.

Ik gebruik nu een Fritzbox 7581 met VLAN 300 voor Internet.
Inderdaad was het bij Telfort in het verleden ook zo, dus zou er iets moeten kunnen met de fritzbox lijkt me

• chris-drielsma
elektrikal schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:32:
[...]

Inderdaad was het bij Telfort in het verleden ook zo, dus zou er iets moeten kunnen met de fritzbox lijkt me
Ik ben een beetje aan het google hierop en kwam dit tegen :

https://www.ip-phone-foru...d-with-a-fritzbox.301210/

aangezien me engels niet al te best is :) maar ik wel zo idee dat dit een oplossing is voor IPTV voor T-Mobile Thuis aan te passen.
=============================

Na contact te hebben gehad met AVM , en bepaalde gegevens te hebben aangeleverd komt er in de volgende update ook een T-Mobile Thuis profiel Incl. IPTV voor VDSL. :)

chris-drielsma wijzigde deze reactie 12-02-2019 11:59 (16%)

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-05 18:48

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Zijn er meer mensen die opeens met T-Mobile thuis merken dat NPO1 een rare echo in het geluid lijkt te hebben?

Het journaal is echt onkijkbaar nu. Andere zenders of Netflix geven wel normaal geluid door. Het lijkt wel alsof de NOS een amateur het geluid laat regelen, die de "fake surround" schuif aan heeft gezet.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• peptalk
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 18-05 17:51
Nergens last van bij Opsporing Verzocht.

• Imnoa
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:14

Imnoa

Noobmaster69

Hier (Winschoten) ging de verbinding net plat en volgens allestoringen lijkt er idd iets aan de hand

https://allestoringen.nl/storing/t-mobile

Modem geherstart en het lijkt weer goed.

Imnoa wijzigde deze reactie 10-03-2019 20:16 (13%)

민족의 위대한 태양

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20-05 10:06
Is T-Mobile gestopt met leveren van diensten via DSL? De postcodecheck geeft aan geen diensten te kunnen leveren op adressen waar geen glasvezel beschikbaar is maar wel 100+ Mbit via DSL.

• Centurius
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20-05 17:28
timmie1 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:51:
Is T-Mobile gestopt met leveren van diensten via DSL? De postcodecheck geeft aan geen diensten te kunnen leveren op adressen waar geen glasvezel beschikbaar is maar wel 100+ Mbit via DSL.
T-Mobile Thuis levert nog steeds DSL op alle adressen waar je 12 Mbps of meer kunt halen. Alleen als er glasvezel beschikbaar is of de snelheid zit onder 12 Mbps verdwijnt de DSL optie.

• inc
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20-05 10:30
Volgens fourstack is er op mijn adres 197 Mbit/s leverbaar. Bij T-mobile heb ik net een upgrade gehad naar 100 Mbit/s. Hogere pakketten hebben ze niet, de medewerker aan de telefoon zei dat ik hoger ook niet zou merken.

(Koper/DSL 197 Mbit/s)

Niet Bonded Koper/DSL is niet leverbaar.

Alleen de postcode chck van XS4all geeft 197 aan die van KPN zelf via de site geeft iets van 130 aan.

Wat kan ik nou echt halen op mijn thuis adres ?

iPhone 7 - MBP 2018 - Canon EOS 100D

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:58

Perkouw

Moderator General Chat
@inc wat is je vraag nu precies? Als een aanbieder niet meer aanbied dan 100mbit dan stopt het daar natuurlijk, net als dat een glasvezel aanbieder gerust niet hoger wil aanbieden dan 500/500. Dat zegt niets over wat je zou kunnen halen natuurlijk.

• Barre73
inc schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:06:
Volgens fourstack is er op mijn adres 197 Mbit/s leverbaar. Bij T-mobile heb ik net een upgrade gehad naar 100 Mbit/s. Hogere pakketten hebben ze niet, de medewerker aan de telefoon zei dat ik hoger ook niet zou merken.

(Koper/DSL 197 Mbit/s)

Niet Bonded Koper/DSL is niet leverbaar.

Alleen de postcode chck van XS4all geeft 197 aan die van KPN zelf via de site geeft iets van 130 aan.

Wat kan ik nou echt halen op mijn thuis adres ?
Ik snap je bericht niet helemaal.. is die 197 mbit alleen leverbaar via bonded koper/DSL of is dat juist niet beschikbaar?
Deel anders even een screenshot...(met het adres weggeknipt)

Fourstack geeft aan wat er technisch haalbaar is op jouw adres via alle technieken die KPN Wholesale momenteel aanbiedt voor DSL. De lmeest recente techniek is VPlus waarbij maximaal ruim 200 Mbit gehaald kan worden op 1 koperlijn (zonder pairbonding). Maar net als met pairbonding is dat een optie in het aanbod van KPN Wholesale die door de betreffende providers niet gebruikt hoeft te worden. Ze kunnen ook kiezen voor VDSL of zelfs ADSL als drager,
Fourstack houdt daar geen rekening mee. Daarom kan er een groot verschil zitten tussen de technisch haalbare snelheid en de commercieel mogelijke abonnementsnelheid.

Sommigen kunnen bij KPN en XS4all maximaal 100 Mbit krijgen omdat deze providers pairbonding gebruiken. T-Mobile, NLE, Telfort, etc... gebruiken dat niet en daar kunnen die mensen dus maximaal 50 Mbit krijgen. Het is dezelfde koperlijn maar het zijn andere keuzes...

Zeg ik wel meteen bij dat het verschil tussen KPN met 130 Mbit en XS4all met 197 Mbit wel vreemd is.

Barre73 wijzigde deze reactie 25-03-2019 20:40 (40%)

• inc
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20-05 10:30
Perkouw schreef op maandag 25 maart 2019 @ 18:34:
@inc wat is je vraag nu precies? Als een aanbieder niet meer aanbied dan 100mbit dan stopt het daar natuurlijk, net als dat een glasvezel aanbieder gerust niet hoger wil aanbieden dan 500/500. Dat zegt niets over wat je zou kunnen halen natuurlijk.
Waarom T-mobile, kpn en xs4all verschillende snelheden tonen ?
- kpn en xs4alltonen nu het zelfde, waarschijnlijk moest KPN nog even "updaten".
Barre73 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:02:
[...]

Ik snap je bericht niet helemaal.. is die 197 mbit alleen leverbaar via bonded koper/DSL of is dat juist niet beschikbaar?
Deel anders even een screenshot...(met het adres weggeknipt)

Fourstack geeft aan wat er technisch haalbaar is op jouw adres via alle technieken die KPN Wholesale momenteel aanbiedt voor DSL. De lmeest recente techniek is VPlus waarbij maximaal ruim 200 Mbit gehaald kan worden op 1 koperlijn (zonder pairbonding). Maar net als met pairbonding is dat een optie in het aanbod van KPN Wholesale die door de betreffende providers niet gebruikt hoeft te worden. Ze kunnen ook kiezen voor VDSL of zelfs ADSL als drager,
Fourstack houdt daar geen rekening mee. Daarom kan er een groot verschil zitten tussen de technisch haalbare snelheid en de commercieel mogelijke abonnementsnelheid.

Sommigen kunnen bij KPN en XS4all maximaal 100 Mbit krijgen omdat deze providers pairbonding gebruiken. T-Mobile, NLE, Telfort, etc... gebruiken dat niet en daar kunnen die mensen dus maximaal 50 Mbit krijgen. Het is dezelfde koperlijn maar het zijn andere keuzes...

Zeg ik wel meteen bij dat het verschil tussen KPN met 130 Mbit en XS4all met 197 Mbit wel vreemd is.
Ik begrijp dat T-mobile dus niet dezelfde techniek aanbied als wat kpn en xs4all wel kunnen aanbieden. Dat is ook de antwoord op mijn vraag.
Screenshot: https://ibb.co/XZZ0htb

Een upgrade zit er helaas niet in, voor het prijsverschil lijkt mij het niet waard. T-mobile betaal ik 31 euro voor 100 Mbit. Bij kpn is het 50,49 euro voor 200 Mbit.

iPhone 7 - MBP 2018 - Canon EOS 100D

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
Na een paar pagina`s doorgebladerd te hebben ga ik mijn vraag, met het risico dat deze reeds beantwoord is, toch stellen:

Op dit moment maak ik gebruik van T-thuis over een glasvezel waarbij ik eigenlijk altijd de maximale snelheid (200/200) haal binnen de specificaties van mijn pakket. Nu ga ik mijn balkon inruilen voor een tuin en als gevolg daarvan is er geen FttH meer beschikbaar. Keuze uit kabel of DSL. Altijd tevreden geweest over TM dus ik dacht waarom niet.

Postcode check leert mij dat er 55 Mbit DSL en 83 Mbit bonded beschikbaar is, TM levert max 50 op dit adres. Hoewel ik Mn upload ga missen, vind ik het de meerprijs om ziggo 400/40 te nemen niet waard. Wat ik echter niet begrijp:
- wanneer ik de tv aanzet (decoder), gaat dit van van mijn internet snelheid af? Ik weet dat dit over een los Vlan loopt, maar de maximale lijn snelheid zit niet heel ver van de pakketsnelheid.
- is het mogelijk het modem te bridgen of volledig met eigen apparatuur te werken? Nu komt glas binnen op een sfp, direct in mijn switch, ik las dat er ook DSL glas modules waren. Ik heb reeds allemaal fatsoenlijke spullen in huis en een extra kastje dat energie slurpt zonder echt iets toe te voegen laat ik liever weg. Telefonie gebruik ik niet.

• MichelJ
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20-05 09:01
gastje01 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 10:35:
Na een paar pagina`s doorgebladerd te hebben ga ik mijn vraag, met het risico dat deze reeds beantwoord is, toch stellen:

Op dit moment maak ik gebruik van T-thuis over een glasvezel waarbij ik eigenlijk altijd de maximale snelheid (200/200) haal binnen de specificaties van mijn pakket. Nu ga ik mijn balkon inruilen voor een tuin en als gevolg daarvan is er geen FttH meer beschikbaar. Keuze uit kabel of DSL. Altijd tevreden geweest over TM dus ik dacht waarom niet.

Postcode check leert mij dat er 55 Mbit DSL en 83 Mbit bonded beschikbaar is, TM levert max 50 op dit adres. Hoewel ik Mn upload ga missen, vind ik het de meerprijs om ziggo 400/40 te nemen niet waard. Wat ik echter niet begrijp:
- wanneer ik de tv aanzet (decoder), gaat dit van van mijn internet snelheid af? Ik weet dat dit over een los Vlan loopt, maar de maximale lijn snelheid zit niet heel ver van de pakketsnelheid.
- is het mogelijk het modem te bridgen of volledig met eigen apparatuur te werken? Nu komt glas binnen op een sfp, direct in mijn switch, ik las dat er ook DSL glas modules waren. Ik heb reeds allemaal fatsoenlijke spullen in huis en een extra kastje dat energie slurpt zonder echt iets toe te voegen laat ik liever weg. Telefonie gebruik ik niet.
Er is max 55 mbit beschikbaar (KPN limit). Hier moet alles over heen: Internet, TV en telefoon. Zo gauw de decoder op spanning staat houdt het modem rekening mee zijn profiel en "reserveert"bandbreedte voor de TV welke dus van de totale bandbreedte afgaat. (opname gebruikt meer ivm meerdere streams) Nu zit is je internet bandbreedte bijna hetzelfde als je totale bandbreedte en ja dat ga je dus merken in je internet snelheid. Je moet iets denken van rond de 8 mb voor de TV. Meer kastjes van T-Mobile dan ook meer bandbreedte reservering voor de TV.

Het modem kan "niet" in bridge modus en wordt dus ook niet ondersteund door t-mobile thuis. Omdat je van het VDSL protocol gebruik maakt heb je dus een modem nodig. Bij glasvezel komt er dus direct IP verkeer binnen op de aansluiting. Glas bij DSL is onzin omdat het DSL signaal over de telefoonkabel loopt en dus in huis over de koper leiding wordt geleverd.

• gastje01
MichelJ schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 11:28:
[...]

Er is max 55 mbit beschikbaar (KPN limit). Hier moet alles over heen: Internet, TV en telefoon. Zo gauw de decoder op spanning staat houdt het modem rekening mee zijn profiel en "reserveert"bandbreedte voor de TV welke dus van de totale bandbreedte afgaat. (opname gebruikt meer ivm meerdere streams) Nu zit is je internet bandbreedte bijna hetzelfde als je totale bandbreedte en ja dat ga je dus merken in je internet snelheid. Je moet iets denken van rond de 8 mb voor de TV. Meer kastjes van T-Mobile dan ook meer bandbreedte reservering voor de TV.
Dan moet de stekker er gewoon uit, prima op te lossen met een klik-aan-klik uit :) Opnemen gaan we niet doen en er komt een enkele box.
Het modem kan "niet" in bridge modus en wordt dus ook niet ondersteund door t-mobile thuis. Omdat je van het VDSL protocol gebruik maakt heb je dus een modem nodig. Bij glasvezel komt er dus direct IP verkeer binnen op de aansluiting. Glas bij DSL is onzin omdat het DSL signaal over de telefoonkabel loopt en dus in huis over de koper leiding wordt geleverd.
Voor de duidelijkheid, ik wil niets met glas doen maar met deze https://www.mikrotik-shop...L2-Modem-Telco::2192.html module. Modem in de SFP poort van mijn bestaande apparatuur. Dat het niet officieel ondersteunt wordt wil niet zeggen dat het niet werkt. Ik heb nu een vergelijkbare setup, maar dan met glas waar ik de VLANs op de switch al verdeel. De reden dat ik dit gedaan heb ik dat ik vind dat het modem dat TM mij geleverd heeft onnodig dichtgetimmerd is, ik verwacht dat dit bij een DSL modem net zo is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: april 2010
Hi all,

Ik heb vandaag t-mobile thuis als backup lijn besteld (voor Ziggo), nu lees ik van alles hier over Bridge mode wat standaard blijkbaar niet kan (Heb Unifi router). Is het dan een goed idee om een Vigor 130 of 2762 te pakken en die te gebruiken als modem? (Heb puur internet nodig). En zo ja, zijn er dan settings waar ik rekening mee moet houden? :)

Thx alvast.

tcviper wijzigde deze reactie 07-04-2019 22:06 (11%)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 07:25

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Wil je perse bridge mode?
Als je je UniFi in de DMZ van het T-Mobile modem zet dan heb je ook al een situatie die zo goed als gelijk is aan bridge mode. Je hebt alleen geen extern IP-adres op de WAN van je UniFi, maar een 192.x.x.x adres.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• tcviper
ThinkPad schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:46:
Wil je perse bridge mode?
Als je je UniFi in de DMZ van het T-Mobile modem zet dan heb je ook al een situatie die zo goed als gelijk is aan bridge mode. Je hebt alleen geen extern IP-adres op de WAN van je UniFi, maar een 192.x.x.x adres.
Tja als backup lijn is dat misschien meer dan prima i guess. Maar ben persoonlijk meer van het 'alleen modem stukje gebruiken' waar mogelijk.

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

• Nennie
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 06:43
Hi, Ik heb sinds kort de fritzboc 7581 met t mobile profiel in gebruik met tmobile met tv.
Wat een verademing ten opzichte van de huawei. Geenip adres problemen meer met dhcp, sneller verbinding met wifi al met al een aanrader.

• tcviper
Maar wat zijn nu de instellingen die nodig zijn om een Vigor 130 aant werk te krijgen (alleen internet, volgens mij gewoon ADSL 50/5) met T-mobile thuis? :)

tcviper wijzigde deze reactie 12-04-2019 11:40 (16%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 07:24
tcviper schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:06:
Maar wat zijn nu de instellingen die nodig zijn om een Vigor 130 aant werk te krijgen (alleen internet, volgens mij gewoon ADSL 50/5) met T-mobile thuis? :)
Internet VLAN: 300
IPTV VLAN: 640
En dan gewoon bridged.

Dat is het.

• tcviper
Jeffrey87 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:10:
[...]

Internet VLAN: 300
IPTV VLAN: 640
En dan gewoon bridged.

Dat is het.
Dat geld voor ADSL2 dus ook? Want volgens mij heb ik dat dalijk.

• Jeffrey87
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 07:24
tcviper schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:29:
[...]

Dat geld voor ADSL2 dus ook? Want volgens mij heb ik dat dalijk.
Als je 50 Mb hebt dan werkt het via VDSL2, niet via ADSL2.

• tcviper
Jeffrey87 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:58:
[...]

Als je 50 Mb hebt dan werkt het via VDSL2, niet via ADSL2.
Van T-Mobile: "In ieder geval is het zo dat als de verwachte snelheid op jouw adres boven de 23mbit zit dan heb je in ieder geval VDSL. In jouw geval heb je zelfs VVDSL. Je hebt nu 50 en je kan dus nog naar 100mbit, waarbij 95 dus de maximaal haalbare snelheid is. " Fijn dat ze het zelf goed weten :P

Ik kan over een week aansluiten (eindelijk), zal dan proberen of het werkt. Thx! :)

• CuttingStorm
  • Registratie: april 2011
  • Nu online
Ha allen,

Even een vraag, sinds dinsdag levert T-mobile bij ons internet ter vervanging van Telfort. Overstap verloopt vlekkeloos op een uitzondering, dus nog al vervelend is.

We hebben een Yamaha Musiccast Bar 40 en Sub100 staan, deze kan ik gewoon verbinden met de Huawei router en hebben dan ook connectie (internetradio etc werkt), maar de speaker is niet meer zichtbaar als Spotify Connect speaker.

Nu heb ik wel gevonden dat blijkbaar de musiccast nog al gevoelig is voor fouten in het netwerk en heb ik veel van de suggesties in dit topic Spotifyconnect problemen Yamaha . Dus DHCP uit, WMM uit, fixed DNS, maar tot nu toe haalt het allemaal niet uit. Nu ben ik snel geneigd om te gaan kijken naar andere router, maar zou natuurlijk fijn zijn om het gewoon te kunnen fixen dus ben benieuwd naar suggesties.

• tcviper
Ok, iemand enig idee? Vigor 130 aangesloten (V-DSL T-Mobile 50mbit). Alles werkt met laptop, ook na klikken Bridge mode op de Vigor. Zodra ik de Unifi USG aansluit krijg ik geen IP. (met of zonder VLAN).

Sluit ik laptop weer aan krijg ik wel een IP, enig idee? Reboot modem lost niks op.

Update: Fixed, voor degene die het ook interessant vinden:
- Draytek Vigor in Bridge mode zetten en DHCP uitzetten en daarna LAN ip van Draytek wijzigen naar bijv 192.168.50.1. VLAN tag niet aanzetten op het modem!
- Na reboot, USG inprikken en op de Unifi router VLAN 300 taggen.
- E Voila :)

tcviper wijzigde deze reactie 18-04-2019 22:08 (34%)

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23:37
Met het risico dat het al eerder gevraagd is aangezien alleen de laatste 5 pagina's heb doorgelezen:
Op dit moment heb ik VDSL via telfort, max haalbare volgens fourstack (en klopt ook wel ongeveer) 27down 2,7 up.
Vanwege een aanstaande prijsverhoging ben ik aan het kijken naar T-mobile echter deze bieden alleen 20/2 aan. Wanneer ik dat afneem kan ik dan wel 27/2,7 halen? Want 50/5 biedt T-mobile niet aan op mijn adres en kan ik dus niet afsluiten.
Ik wil alleen internet geen tv pakket of iets erbij....

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
20/2 bij T-Mobile is dan 20/2,7 in jouw geval.

20Mbit abonnementen worden op 20Mb down afgeknepen. Upload wordt niet afgeknepen voor zover ik weet.

• ASW1
Dank voor je reactie. Is er dan helemaal geen mogelijkheid om wel 27 down te krijgen?

• krakendmodem
Andere provider zoals Tele2 proberen?

Of bellen met T-Mobile en vragen of het dan wel kan? Je weet maar nooit. ;)

krakendmodem wijzigde deze reactie 23-04-2019 11:40 (11%)

• ASW1
Ik dacht ik vraag het hier misschien dat men er ervaring mee heeft.
En ben stiekem ook wel nieuwsgierig hoe dat dan in hun systemen werkt.
Hoeveel downloadsnelheid moet je hebben dan voordat ze je de mogelijkheid geven een 50/5 abbo af te sluiten? Er zullen zat adressen zijn die ergens tussen de 20 en 50 down scoren......

• gastje01
Is het lucratiever om een bestaande aansluiting (Glas, 200/200, 2x TV met klantvoordeel) te verhuizen naar een nieuwe aansluiting (DSL, 50/5 1x TV, ook klantvoordeel) of de bestaande verbinding opzeggen en een nieuwe aanvragen?

Ik weet dat ik kan proberen het met de klantenservice/sales op een akkoordje te gooien, maar ik hoor hier graag de juiste tips O-)
Contact opnemen met TM is de volgende stap.

• jongetje
@gastje01 Is dat veel voordeliger dan, dan het langzaamste glas abonnement van 50/50 te nemen met 1 X TV?

• gastje01
jongetje schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:36:
@gastje01 Is dat veel voordeliger dan, dan het langzaamste glas abonnement van 50/50 te nemen met 1 X TV?
Nee, maar ik ga verhuizen en heb op mijn nieuwe adres helaas geen glas beschikbaar.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 07:25

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

@gastje01 Bij opnieuw aanvragen kun je wellicht een cashback (bijv. www.cashbackxl.nl) meepakken. Is toch weer €20-30 :)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• gastje01
ThinkPad schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:12:
@gastje01 Bij opnieuw aanvragen kun je wellicht een cashback (bijv. www.cashbackxl.nl) meepakken. Is toch weer €20-30 :)
Dat helpt al, heb ik m'n (tweedehands) Vigor 130 al terug verdiend.

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 07:12
Ik ben van plan over te stappen op T Mobile (DSL). Ik heb nu een Fritzbox 7490. Werkt deze met Tmobile? Ik gebruik alleen internet en TV

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PA5AM
Erik1805 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:27:
Ik ben van plan over te stappen op T Mobile (DSL). Ik heb nu een Fritzbox 7490. Werkt deze met Tmobile? Ik gebruik alleen internet en TV
Werkt hier prima met alleen internet. TV zal met wat gepruts vast ook wel aan de praat te krijgen zijn.

• jurroen
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 20:24

jurroen

Security en privacy geek

Ik kan bevestigen dat T-Mobile Thuis (DSL) prima werkt met een Fritz!Box 7490 en 7581 voor zowel internet als TV. Werkt ook prima met OpenWRT, OPNsense en een regulier Unix systeem opgezet in een modem/router modus. Het is soms even wat pielen, ik weet de exacte stappen niet meer - al een tijdje geleden.

• Garwinski
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15-05 18:05
Ik kom net terug van het aansluiten van een nieuwe internetaansluiting bij een vriendin midden in de stad, en ze haalt ongeveer 13Mbit. Volgens fourstack is er ook maar maximaal 14Mbit mogelijk, en zijn er geen werkzaamheden gepland. Is het niet zo dat vanaf 2020 iedereen minimaal 20Mbit moet kunnen hebben? Bij mijn ouders, die buiten een dorp wonen, haalden ze ook maar 10Mbit via KPN, maar dan kwamen ze in aanmerking voor een gratis 4G modem van KPN om een hybride aansluiting te realiseren, waarmee ze nu toch rond de 60Mbit zitten. Is het niet zo dat vanaf 2020 iedereen 20Mbit moet kunnen krijgen? Heeft T-Mobile ook een soortgelijk beleid als KPN hiervoor?

Nu kan ik niks vinden over 2020 en een minimum snelheid van 20Mbit, maar wel dat Tmobile dan 5G dekking wil hebben in NL. Is dat dan misschien hun oplossing om toch boven die 20Mbit uit te komen in 2020? Aan de andere kant biedt T mobile nu ook al 4G voor thuis aan, dus misschien dat ze daarmee al theoretisch aan de 'eis' (ik kan er niks concreets meer over vinden) voldoen van 20Mbit in 2020?

Zelf gaf ze niet zo veel om die 14Mbit, was al lang blij dat het werkte, maar hier kan ik niet rustig van slapen, zulke snelheden :p

• jongetje
Garwinski schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:07:
ze haalt ongeveer 13Mbit. Volgens fourstack is er ook maar maximaal 14Mbit mogelijk,
Dat is dan toch prima?
Is het niet zo dat vanaf 2020 iedereen minimaal 20Mbit moet kunnen hebben?
[...]
Is het niet zo dat vanaf 2020 iedereen 20Mbit moet kunnen krijgen?
Dat staat nergens. Je kunt moeilijk de bitjes harder door de kabel duwen. Ik kwestie van vraag en aanbod, in de afgelegen gebieden zal er geen/niet snel glasvezel gelegd worden. In de stad heb je als alternatief vaak een kabel-provider zoals Ziggo en daar kun je op dit moment tot 500Mbit en dat lijkt me ruim voldoende voor een particulier.

En anders kun je altijd zelf een glas initiatief starten 8)

• Garwinski
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15-05 18:05
jongetje schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:52:
[...]

Dat is dan toch prima?

[...]

Dat staat nergens. Je kunt moeilijk de bitjes harder door de kabel duwen. Ik kwestie van vraag en aanbod, in de afgelegen gebieden zal er geen/niet snel glasvezel gelegd worden. In de stad heb je als alternatief vaak een kabel-provider zoals Ziggo en daar kun je op dit moment tot 500Mbit en dat lijkt me ruim voldoende voor een particulier.

En anders kun je altijd zelf een glas initiatief starten 8)
Ja klopt helemaal, maar ik meende juist dat KPN bijvoorbeeld dat 4G buitengebied aan het uitrollen is, omdat die 20Mbit gehaald moet worden. Het is niet alsof bijvoorbeeld mijn ouders naar Ziggo kunnen, want er ligt geen coax, en glasvezel zal er ook niet heel snel komen (er is wel een lokaal initiatief, maar die heeft vertraging opgelopen), dus als dat 4G hybride modem er niet was, zaten mijn ouders nog steeds vast aan 10Mbit, het is niet alsof KPN zwaar moet concurreren op het platteland, er is geen alternatief daar.

Ik denk dat ik die doelstelling voor 2020 hier vandaan heb: nieuws: Rekenkamer EU onderzoekt of doel van snel internet in 2020 haalbaar is

In dit geval zal het waarschijnlijk zijn, bedenk ik mij nu, dat zij simpelweg ook een Ziggo aansluiting heeft, en dus makkelijk meer dan 20/30Mbit zou kunnen halen, als ze dat wil. Mijn vraag hier was dan ook meer gericht op of er iets bekend is over een soortgelijk iets als KPN buitengebied, waarbij je dus kosteloos een 4G modem er bij kan krijgen als je onder de 20Mbit haalt, maar dan voor T-Mobile. Maar het lijkt er dus niet op dat dat er is, al helemaal niet omdat T-Mobile sowieso al 4G voor Thuis aanbiedt (met een ander abo, niet in combinatie met een vaste aansluiting, maar goed, de mogelijkheid is er dus al wel om ook via T-Mobile sneller internet thuis te hebben).

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 02:54
T-Mobile aangesloten. Ik kan geen glasvezel krijgen, wel overal naast mij nieuwe wijken met glas.
Dan krijg je dit IP DNS: *.ftth.glasoperator.nl :'( :'( 8)7 :P

@Barre73 edit.

neeecht wijzigde deze reactie 09-05-2019 21:01 (9%)

• Barre73
neeecht schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:09:
T-Mobile aangesloten. Ik kan geen DSL krijgen, wel overal naast mij nieuwe wijken met glas.
Ik neem aan dat je dus wel DSL kan krijgen?

• Barre73
Garwinski schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:57:
[...]

Ja klopt helemaal, maar ik meende juist dat KPN bijvoorbeeld dat 4G buitengebied aan het uitrollen is, omdat die 20Mbit gehaald moet worden. Het is niet alsof bijvoorbeeld mijn ouders naar Ziggo kunnen, want er ligt geen coax, en glasvezel zal er ook niet heel snel komen (er is wel een lokaal initiatief, maar die heeft vertraging opgelopen), dus als dat 4G hybride modem er niet was, zaten mijn ouders nog steeds vast aan 10Mbit, het is niet alsof KPN zwaar moet concurreren op het platteland, er is geen alternatief daar.

Ik denk dat ik die doelstelling voor 2020 hier vandaan heb: nieuws: Rekenkamer EU onderzoekt of doel van snel internet in 2020 haalbaar is

In dit geval zal het waarschijnlijk zijn, bedenk ik mij nu, dat zij simpelweg ook een Ziggo aansluiting heeft, en dus makkelijk meer dan 20/30Mbit zou kunnen halen, als ze dat wil. Mijn vraag hier was dan ook meer gericht op of er iets bekend is over een soortgelijk iets als KPN buitengebied, waarbij je dus kosteloos een 4G modem er bij kan krijgen als je onder de 20Mbit haalt, maar dan voor T-Mobile. Maar het lijkt er dus niet op dat dat er is, al helemaal niet omdat T-Mobile sowieso al 4G voor Thuis aanbiedt (met een ander abo, niet in combinatie met een vaste aansluiting, maar goed, de mogelijkheid is er dus al wel om ook via T-Mobile sneller internet thuis te hebben).
KPN heeft 4G Buitengebied ontwikkeld om meer mensen tot klant te houden. Zo simpel is het. Eerst alleen via 4G en sinds deze week ook vrijwel landelijk in die hybride oplossing. T-Mobile heeft dat niet.
Het heeft niks te maken met een minimum snelheid in 2020 want daar is geen sprake van. Dat is een streven, een beleid. Zeker geen wettelijke maatregel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 02:54
T-Mobile Huawei HG659 (DSL).
Internet > Forwarding.

We gaan toch niet meemaken dat we geen port forwarding naar een handmatig ingevuld IP kunnen doen he?
Maar alleen een device selecteren die (ooit) geconnect is??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tAnk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:29
neeecht schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:09:
T-Mobile aangesloten. Ik kan geen glasvezel krijgen, wel overal naast mij nieuwe wijken met glas.

@Barre73 edit.
Wat is de DNS naam voor xDSL?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chris-drielsma
tAnk schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:00:
[...]

Wat is de DNS naam voor xDSL?
die heeft ook als naam : je-ip-adres.ftth.glasoperator.nl

• tAnk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:29
chris-drielsma schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:34:
[...]

die heeft ook als naam : je-ip-adres.ftth.glasoperator.nl
Dank! Deze Tweaker stapt eind van de maand over van XS4ALL op T-Mobile. Ben benieuwd!

• Oudbrood
  • Laatst online: 21:05
Ik ben klant geweest bij NLE, toen overgestapt naar youfone.
Hier heb ik heel veel spijt van gehad.
Het TV kastje is gewoon een android box met de tv app. TV kwaliteit is slecht, afstandbediening heeft geen cijfers en ga zo maar door...

Mijn contract is bijna afgelopen dus ik kan weer weg.....mijn 1e gedachte was terug naar NLE maar T-Mobile zou ook een optie kunnen zijn.
Nu heb ik 3 vragen:

Via NLE en Youfone krijg ik 100mbit binnen met de experiabox. Krijg ik dit dan ook via T-Mobile?
Edit: postcode check zegt ook 100mbit maar lees ook over max 50mbit.
Fourstack zegt koper 111mbit en bounded 218mbit.

Is het de tv decoder van T-Mobile een "echte" fatsoenlijke decoder of ook een android boxje?

Is de TV kwaliteit vergelijkbaar met NLE (dit is een KPN tv decoder)?

Oudbrood wijzigde deze reactie 18-05-2019 17:47 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krakendmodem
Oudbrood schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 17:34:
Ik ben klant geweest bij NLE, toen overgestapt naar youfone.
Hier heb ik heel veel spijt van gehad.
Het TV kastje is gewoon een android box met de tv app. TV kwaliteit is slecht, afstandbediening heeft geen cijfers en ga zo maar door...

Mijn contract is bijna afgelopen dus ik kan weer weg.....mijn 1e gedachte was terug naar NLE maar T-Mobile zou ook een optie kunnen zijn.
Nu heb ik 3 vragen:

Via NLE en Youfone krijg ik 100mbit binnen met de experiabox. Krijg ik dit dan ook via T-Mobile?
Edit: postcode check zegt ook 100mbit maar lees ook over max 50mbit.
Fourstack zegt koper 111mbit en bounded 218mbit.

Is het de tv decoder van T-Mobile een "echte" fatsoenlijke decoder of ook een android boxje?

Is de TV kwaliteit vergelijkbaar met NLE (dit is een KPN tv decoder)?
Eerste vraag over snelheid: ja. Bij T-Mobile krijg je ook 100Mb/s.

Als fourstack 111Mb aangeeft, dan kan T-Mobile dat ook leveren.

De decoder van T-Mobile is inderdaad wel wat beter dan dan Youfone variant.

Tv kwaliteit durf ik niet te zeggen, maar ik gok dat de kwaliteit hoger is dan Youfone en waarschijnlijk gelijkwaardig aan die van KPN.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Barre73
krakendmodem schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 17:56:
[...]

Eerste vraag over snelheid: ja. Bij T-Mobile krijg je ook 100Mb/s.

Als fourstack 111Mb aangeeft, dan kan T-Mobile dat ook leveren.

De decoder van T-Mobile is inderdaad wel wat beter dan dan Youfone variant.

Tv kwaliteit durf ik niet te zeggen, maar ik gok dat de kwaliteit hoger is dan Youfone en waarschijnlijk gelijkwaardig aan die van KPN.
De decoder van T-Mobile is een volwaardige decoder. Iets langzamer dan die van NLE of KPN naar mijn mening.
Alle TV streams op xDSL zijn hetzelfde want dat kan bijna niet anders (af te nemen bij KPN). Behalve bij Youfone want die koos ervoor om OTT streams te nemen. Dus via het internet Vlan in de vorm van een soort App. Dat kan in theorie best goed gaan als je de hoogste resolutie pakt die er is. Kijk maar bij Netflix via je smart TV.
Maar dat doet Youfone helaas niet...

Maar T-Mobile TV streams zijn dus gelijk aan NLE of KPN.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
Barre73 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 18:19:
[...]
Weet je dat zeker? Lijkt mij een heel ander platform:
- Lokale ipv cloudopnames
- Apart VLAN voor TV bij T-mobile (en niet bij KPN)
- Ander zenderpakket

• Oudbrood
[...]

De decoder van T-Mobile is een volwaardige decoder. Iets langzamer dan die van NLE of KPN naar mijn mening.
Alle TV streams op xDSL zijn hetzelfde want dat kan bijna niet anders (af te nemen bij KPN). Behalve bij Youfone want die koos ervoor om OTT streams te nemen. Dus via het internet Vlan in de vorm van een soort App. Dat kan in theorie best goed gaan als je de hoogste resolutie pakt die er is. Kijk maar bij Netflix via je smart TV.
Maar dat doet Youfone helaas niet...

Oke dus ik ga er bij T-Mobile sowieso op vooruit kwa (beeld) kwaliteit op TV gebied.

Ik weet niet welk modem er bij geleverd wordt maar hoe verhoudt het T-Mobile modem zich ten op zichten van de experiabox ( wifi, 2,4 en 5 GHz tegelijk)?

• Barre73
jongetje schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 18:38:
[...]

Weet je dat zeker? Lijkt mij een heel ander platform:
- Lokale ipv cloudopnames
- Apart VLAN voor TV bij T-mobile (en niet bij KPN)
- Ander zenderpakket
Alle verbindingen vanuit een straatkast kunnen alleen maar via KPN WBA apparatuur (er zit geen andere apparatuur in de kast). Dus ze hebben allemaal dezelfde streams van KPN BCS. T-Mobile regelt zelf het platform, zelf de uitzendrechten en betaalt KPN BCS dan voor de doorgifte van die specifieke zenders.
Er is ook nog een ander model en dat is White label. Dan neem je gewoon het hele KPN platform inclusief het zenderpakket. Dat doet NLE bijvoorbeeld.

• Oudbrood
Barre73 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:10:
[...]

Alle verbindingen vanuit een straatkast kunnen alleen maar via KPN WBA apparatuur (er zit geen andere apparatuur in de kast). Dus ze hebben allemaal dezelfde streams van KPN BCS. T-Mobile regelt zelf het platform, zelf de uitzendrechten en betaalt KPN BCS dan voor de doorgifte van die specifieke zenders.
Er is ook nog een ander model en dat is White label. Dan neem je gewoon het hele KPN platform inclusief het zenderpakket. Dat doet NLE bijvoorbeeld.
T-Mobile bepaalt dan dus ook zelf wat voor bandbreedte (kwaliteit streams) ze reserveren voor TV?

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
Barre73 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:10:
Alle verbindingen vanuit een straatkast kunnen alleen maar via KPN WBA apparatuur (er zit geen andere apparatuur in de kast). Dus ze hebben allemaal dezelfde streams van KPN BCS.
Dat lijkt me toch niet helemaal te kunnen kloppen. T-Mobile heeft zenders die KPN niet doorgeeft, zoals Brava of TV5.

• Barre73
hcQd schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:35:
[...]

Dat lijkt me toch niet helemaal te kunnen kloppen. T-Mobile heeft zenders die KPN niet doorgeeft, zoals Brava of TV5.
@Oudbrood Er is geen keuze in resolutie.

@hcQd Je verwart de provider KPN met KPN WBA en KPN Broadcast Services. De laatste kan eigenlijk alle zenders doorgeven die er zijn (mits ze ook binnen kunnen komen in Hilversum).
Dus zoals ik zei: je dient als provider zelf de rechten te regelen en zelf een TV platform te hebben. De feitelijke streams komen dan van KPN BCS en worden via de KPN WBA apparatuur in de kast afgeleverd op de decoder van de provider bij de klant.

P.S. Brava is net weer terug bij KPN :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:43
Ik weet niet helemaal hoe het zit. maar er is wel een verschil in kwaliteit in WBA en ODF.
Je kan bij KPN WBA op verschillende manieren je diensten afnemen. Je kan dus zelf het internet verkeer regelen zoals T-Mobile doet. maar ook alles aan KPN over laten zoals NLE en Youfone doen. die hebben dus ook niet een eigen netwerk of TV platvorm.

Bij de overnamen van Reggefiber heeft KPN de stekker uit glashart media getrokken. deze werd altijd aangeboden op een aparte fiber met DVB-C signaal op coax. zo kon je gewoon je bestaande coax gebruiken en zoveel TV's aansluiten als je zelf wou. (Tegenwoordig levert Reggefiber maar 1 glasvezel in de woning)
Bij KPN wil alleen de streams leveren op het WBA netwerk, daarom heeft T-Mobile ook een eigen TV platvorm moeten oprichten en dat is aardig gelukt. als je kijkt naar Tweak's Sparkel is dat niet gelukt en zijn ze daar ook van af gestapt en bieden nu Canaal Digitaal aan.

hidden wijzigde deze reactie 19-05-2019 10:41 (46%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barre73
hidden schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:35:
Ik weet niet helemaal hoe het zit. maar er is wel een verschil in kwaliteit in WBA en ODF.
Je kan bij KPN WBA op verschillende manieren je diensten afnemen. Je kan dus zelf het internet verkeer regelen zoals T-Mobile doet. maar ook alles aan KPN over laten zoals NLE en Youfone doen. die hebben dus ook niet een eigen netwerk of TV platvorm.

Bij de overnamen van Reggefiber heeft KPN de stekker uit glashart media getrokken. deze werd altijd aangeboden op een aparte fiber met DVB-C signaal op coax. zo kon je gewoon je bestaande coax gebruiken en zoveel TV's aansluiten als je zelf wou. (Tegenwoordig levert Reggefiber maar 1 glasvezel in de woning)
Bij KPN wil alleen de streams leveren op het WBA netwerk, daarom heeft T-Mobile ook een eigen TV platvorm moeten oprichten en dat is aardig gelukt. als je kijkt naar Tweak's Sparkel is dat niet gelukt en zijn ze daar ook van af gestapt en bieden nu Canaal Digitaal aan.
Driemaal raden waar de streams van Tweaks Canal Digitaal worden gekocht... Juist. Bij KPN BCS.
Canal Digitaal levert het platform en de rechten. Dat geldt trouwens ook voor Tweaks eigen ODF gebieden op glasvezel. In het begin van Sparql regelden ze ook zelf de TV streams maar dat werd toch te ingewikkeld en duur blijkbaar.

De T-Mobile DSL streams komen ook van KPN BCS (zie mijn vorige bericht).

Bij glasvezel is het inderdaad anders. Daar heeft T-Mobile in ongeveer de helft van Nederland eigen apparatuur in de PoPs met eigen TV streams. Hun ODF aanbod inderdaad.
Op DSL kan dat simpelweg technisch niet zoals ik al uitlegde hierboven. Behalve bij Youfone maar dat is dan ook een slechte manier gebleken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krakendmodem
Barre73 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:12:
[...]

Driemaal raden waar de streams van Tweaks Canal Digitaal worden gekocht... Juist. Bij KPN BCS.
Canal Digitaal levert het platform en de rechten. Dat geldt trouwens ook voor Tweaks eigen ODF gebieden op glasvezel. In het begin van Sparql regelden ze ook zelf de TV streams maar dat werd toch te ingewikkeld en duur blijkbaar.

De T-Mobile DSL streams komen ook van KPN BCS (zie mijn vorige bericht).

Bij glasvezel is het inderdaad anders. Daar heeft T-Mobile in ongeveer de helft van Nederland eigen apparatuur in de PoPs met eigen TV streams. Hun ODF aanbod inderdaad.
Op DSL kan dat simpelweg technisch niet zoals ik al uitlegde hierboven. Behalve bij Youfone maar dat is dan ook een slechte manier gebleken.
Dus eigenlijk bijna alle streams die via IPTV wordt aangeboden, komt dus bij KPN BCS vandaan?

Ben benieuwd hoe Canaldigitaal het via de satelliet regelt, zover ik weet ligt er glasvezel vanuit Hilversum naar Luxemburg waar het moederbedrijf M7 zit en vanaf daar het signaal naar de satelliet doorzetten.
Daar zal dan ook verschil in zitten. Canal Digitaal kan via IPTV wel zenders in HD aanbieden (omdat BCS er tussen zit?) terwijl dezelfde zenders op de schotel nog steeds in SD zijn....

Heb sinds deze week KPN iTV aangesloten in huis. De HD kwaliteit is prima en doet niet onder aan die van de satelliet. Sterker nog, KPN heeft bij sommige zenders zelfs een beter beeld dan op de schotel. De regionale omroepen en enkele NL zenders zijn door de gierigheid van Canaldigitaal nog steeds in SD. Mede daarom besloten om alles naar KPN om te laten zetten.

Canal Digitaal heeft z'n beste tijd op de satelliet wel gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 19:47
hidden schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:35:

De stekker is er nog niet uit. Telfort is wel hard bezig met trekken. Alle klanten moeten overstappen. Het IPTV platform met de Amino A140 ontvangers werkt nog steeds uitstekend. Is het gewoon het stabielste

Er is wel duidelijk een verschil in o.a kleur tussen de DVB-C streams en de WBA streams. Iedereen is bij WBA eerst na de schmink geweest.

Helaas over 2 weken bij t-mobile glas een WBA aansluiting.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 20:24

jurroen

Security en privacy geek

[...]

Alle TV streams op xDSL zijn hetzelfde want dat kan bijna niet anders (af te nemen bij KPN).
Ik volg je even niet. Het is IPTV, waarom zou een provider dat alleen van KPN Wholesale kunnen afnemen? Wellicht dat T-Mobile op deze manier werkt; maar dat wil niet zeggen dat het niet anders kan.

Compenz Media is bijvoorbeeld een andere partij, die ook over koper leveren. Daarbij kunnen zenders worden afgenomen die KPN WBA/BCS niet als optie heeft in het portfolio. Plus ook andere bitrates :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barre73
jurroen schreef op zondag 19 mei 2019 @ 13:39:
[...]

Ik volg je even niet. Het is IPTV, waarom zou een provider dat alleen van KPN Wholesale kunnen afnemen? Wellicht dat T-Mobile op deze manier werkt; maar dat wil niet zeggen dat het niet anders kan.

Compenz Media is bijvoorbeeld een andere partij, die ook over koper leveren. Daarbij kunnen zenders worden afgenomen die KPN WBA/BCS niet als optie heeft in het portfolio. Plus ook andere bitrates :)
Ik heb ook nadrukkelijk gezegd: bij straatkasten. Voor aansluitingen direct vanuit de centrale kan het wel omdat daar apparatuur van de betreffende operator kan staan.
In een straatkast zit alleen een Dslam van KPN WBA dus vandaar...

Overigens kunnen alle zenders via KPN BCS afgeleverd worden. Als je zelf maar zorgt voor de rechten en als ze maar in Hilversum ontvangen kunnen worden. Daar worden ze dan het netwerk in gestuurd voor de eindgebruiker. Dat deelnstaatblos van WBA.

Barre73 wijzigde deze reactie 19-05-2019 19:43 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:43
T-Mobile gebruikt geen pairbonding dus die snelheid ga je niet halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barre73
hidden schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:28:
T-Mobile gebruikt geen pairbonding dus die snelheid ga je niet halen.
Waar is dat een reactie op?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True