Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Verona27
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 09:10
Ik zit erover te twijfelen over te stappen van Telfort naar T-Mobile, zeker nu telfort haar prijzen naar boven heeft aangepast is T-Mobile thuis net iets goedkoper en ik hoop daarbij later nog te profiteren van combi-korting. Mensen die hiermee ervaring hebben? De overstap en stabiliteit van het internet, dus?

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-10 21:08
quote:
Verona27 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:23:
Ja, dat had ik al doorgelezen maar doelde meer op een korting als ik bel (waar ik nog niet aan toegekomen ben) want alleen die 30 euro dan wel van cashback dan wel via overstappen via telefoon is natuurlijk niet echt een korting, dan kan ik net zo goed bij Telfort blijven.
Je bedoeld nog meer korting dan de 6 maanden 20 euro korting, inclusief 50 euro cashback, geen installatie of activatiekosten?
quote:
VicVD schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 21:57:
Via breedbandwinkel zag ik een mooie deal. Vroeg me alleen af, kun je met de standaard tv ontvanger niet pauzeren?
Streams worden lokaal opgeslagen op de Mediabox, aangezien de standaard box geen harde schijf heeft is het niet mogelijk om daarmee te pauzeren. Er zit wel begin gemiste en uitzending gemist op, waarbij je de laatste wel kan pauzeren.

• Hageneis
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 21-10 19:31
Voor de TS: het is quad pLay, niet pay (we gaan toch niet vier keer zoveel betalen, hoop ik).

• Solax
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 07-10 22:21
Downloadsnelheid is nu 2mbit/s, ping is omhoog van 15ms naar 85ms.

Klantenservice gebeld en geeft inderdaad aan dat het landelijkse storing betreft en dat heel veel klanten een down hebben van 2-4mbit. De beste kerel aan de telefoon kon niet zeggen hoelang het ging duren.

• PWA777
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 08:01
quote:
rens-br schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:41:
[...]

Dit is vrij logisch gedrag.

Op poort 1 en 2 zit je internet verbinding en op poort 3 en 4 zit je TV verbinding. Als je dus aangesloten zit op poort 1 of 2 kan je alleen internet gebruiken en poort 3 en 4 alleen TV.

Zou je dit willen combineren over één kabel moet je gaan werken met VLAN's en trunken, ik heb geen idee of de Airport daar ondersteuning voor heeft.
Edit: ik heb nog wat zitten sleutelen aan de set-up met verbeterde resultaten tot gevolg, post aangepast.

Ik heb dit werkend gekregen door te gaan trunken over VLAN met 2 managed switches. Ik wist hier echt weinig vanaf, maar via wat googlen en vooral dit artikel ben ik een heel eind gekomen.
Mijn opzet was de woonkamer bedraad verbinden met de meterkast via 1 UTP kabel en daar zowel IPTV als internet over heen te laten lopen; dit is gelukt.
Het heeft wel erg geholpen om van te voren alles uit te tekenen en op papier te zetten; anders kom je er toch maar moeilijk uit (ook al heb ik maar 5 poorten op mijn switches). Na wat proberen is het gelukt de Airport Express in de meterkast aan te sluiten op de switch, zodat er geen verkeer tussen de AE's meer via het T-Mobile modem loopt, maar binnen het switch netwerk blijft.

Eerst had ik last van een sterk teruglopende internet snelheid in de woonkamer (de 2e Airport Express zeg maar), maar dit heb ik opgelost door IGMP Snooping aan te zetten op beide switches op VLAN1 (die van de TV). Dit heeft denk ik tot een stuk minder overhead op het netwerk geleid waardoor het geheel nu veel sneller is geworden.

Aldus de Netco tool komt er later dit jaar met een beetje mazzel 90 mbps te liggen hier; dan zal de internet snelheid nog verder gaan toenemen, maar vooralsnog ben ik tevreden met wat ik voor elkaar heb gekregen.

Samenvattend:
- Meterkast met T-Mobile thuis modem aangesloten op DSL
- Managed-switch (Netgear GS105E aangesloten op poort 2 en poort 4 van T-Mobile modem (RJ-45)
- VLAN1 aangemaakt op poort 4 en 5 op switch in meterkast, met poort 4 untagged en poort 5 tagged
- VLAN2 aangemaakt op poort 1,2,3 en 5; met poort 1 t/m3 untagged en poort 5 tagged
- RJ-45 van poort 4 op de modem naar poort 4 op de switch
- RJ-45 van poort 5 op de switch naar de woonkamer
- RJ-45 van poort 2 op de modem naar poort 3 op de switch
- RJ-45 van Airport Express in meterkast naar poort 2 op de switch

Dan in de woonkamer het volgende:
- Managed-switch (Netgear GS105E) met daarop de kabel die uit de meterkast komt op poort 5
- VLAN1 aangemaakt op poort 4 en 5 van de switch, met poort 4 untagged en 5 tagged
- VLAN2 aangemaakt op poort 1/2/3 en 5, met 123 untagged en 5 tagged
- RJ-45 van poort 4 naar TV kastje van T-Mobile (de Entone)
- RJ-45 van poort 3 naar Airport Express in woonkamer
- RJ-45 van poort 2 naar Apple TV

Dan qua settings beide Airport Express in bridge mode en IGMP Snooping aan op VLAN1 op beide switches.

PWA777 wijzigde deze reactie 11-03-2017 11:27 (43%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-04 11:43
quote:
Draicon schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:57:
Sinds het T-Mobile Thuis is geworden, merk ik wel dat de kwaliteit drastisch veranderd is. Al meermaals modem gereset, klantenservice gebeld etc. Beeld hapert heel vaak. Dan krijg ik soms een freeze van meerdere seconden. Opnames starten niet op tijd, internet is bedraad trager. Nieuwe tv modem heeft vooralsnog niet geholpen. Jammer dat het nu zo rot is sinds het menu veranderd is.

Vanaf 11 april 2017 weg bij ze en terug naar Ziggo. In de Vodafone winkels hebben ze een mooie aanbieding voor nieuwe klanten.
Hetzelfde qua ervaring helaas. Je zou ook NLE kunnen overwegen, die ga ik denk ik aanschaffen. Voor 30 euro tv en internet per maand is een koopje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 01:44
quote:
alwaysleft schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:10:
[...]

Hetzelfde qua ervaring helaas. Je zou ook NLE kunnen overwegen, die ga ik denk ik aanschaffen. Voor 30 euro tv en internet per maand is een koopje.
Behoorlijk jammer dat je deze ervaring ook hebt. Heb meerdere mensen in omgeving horen klagen hierover. Ik had Vodafone Thuis destijds genomen om de prijs en de voordelen voor m'n Vodafone abonnementen. Heb echter enkel 32 Mbit/s en merk wel dat ik me irriteer als ik grotere bestanden aan het downloaden ben. Ik kan dan echt niet ernaast met teveel apparaten actief zijn. Dus als we thuis gingen Netflixen ging ik bewust geen grote bestanden downloaden.

Nu met Ziggo kan ik ook gewoon voldoende (vier tegelijkertijd) opnames weer maken. Ga er wel meer voor betalen, maar voor mij heeft het ook weer meerwaarde en ik bespaar weer op m'n Vodafone abonnementen vanwege de dataverdubbelaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21-10 17:51
Vanwege de prijsverhoging en beperkte kortingsmogelijkheden bij Telfort ben ik eens verder gaan kijken.

Gisteren T-Mobile Thuis 20Mb aangevraagd dus als alles goed gaat dan stap ik vanaf 19 juni over (had technisch gezien iets eerder kunnen zijn maar dat kwam voor mij lastig uit).

Ik heb het abonnement afgesloten via CashbackXL. Dat levert je naast 30 euro cashback ook nog 'gratis activatiekosten' op. Een totaal voordeel van 60 euro dus in vergelijking met rechtstreeks afsluiten via de T-Mobile website.

Omgerekend kom ik dan op €21,00 per maand voor een 20Mb abonnement. Normaal zou dat gemiddeld €26,00 per maand zijn bij een jaarabonnement.

Wat zijn jullie ervaringen met het Huawei HG659 modem? De specs zien er een stuk beter uit dan de Experia Box V8 die ik momenteel van Telfort heb. Ik las onder andere hier in het topic dat het wifi gedeelte van de Huawei niet geweldig zou werken? Is er in de tussentijd misschien al een firmware update geweest die dit probleem oplost? Ik heb uiteraard ook de optie om mijn eigen router achter de Huawei te hangen, maar hoe minder devices hoe beter.

Welke snelheid wordt er in de praktijk behaald met een 20/2 Mbps abonnement?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07:29
quote:
Spekkie99 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:34:
Geeft T-Mobile thuis (via KPN netwerk) ook de upload vrij (net zoals KPN en XS4all doen)?
Ik haal nu met KPN VVDSL namelijk 100/50 en zou fijn zijn als Tmobile dat ook zou halen.

Het beeld van KPN over DSL is inderdaad minder dan van Ziggo.
Je krijgt bij een DSL lijn een lagere kwaliteit HD dan via glasvezel, ook al haal je met je VVDSL lijn ruim voldoende snelheden (mijn trim is op 220/110).
Dan heb je nu pairbonding. Bij Tmobile zal dat dan 100/30 worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krakendmodem
quote:
Spekkie99 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:01:
[...]

Geen pair bonding bij T-Mobile dan, gaat wel via KPN netwerk....?
Ja, T-Mobile gebruikt gewoon KPN's netwerk. (moet ook wel om die hoge snelheden aan te kunnen bieden) T-Mobile gebruikt dezelfde kabels en centrales, en KPN vangt daar een paar euro per maand voor. Verderop de route (vanaf wijkcentrale) routeert KPN het verkeer naar de T-Mobile backbone voor T-Mobile Thuis klanten.

Een soort VLAN dus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krakendmodem
quote:
Spekkie99 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:08:
[...]

Maar Tmobile doet niet aan pair bonding dus ondanks dat het nu via KPN wel zo aangesloten is?
Nee. Dus T-Mobile levert op één van de twee paren het signaal op. Dus als je T-Mobile gaat aansluiten, moet je in één van de twee aansluitingen op je ISRA je kabeltje prikken en kijken of je modem online komt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21-10 21:50
Sinds anderhalve week ben ik over van Fiber naar T-Mobile Thuis (over DSL) en ik moet zeggen dat het werkelijk een verademing is ten opzichte van Fiber. De latency is lager, waardoor het laden van internetpagina's net wat sneller gaat. En de downloadsnelheid zakt tijdens piektijden niet zwaar naar beneden. Bij Fiber had ik een 100/30-lijn, maar doorgaans lag de downloadsnelheid rond 50Mbit/s. Die ervaring heb ik nog niet bij T-Mobile.

En ook de tv-decoder is lekker rap ten opzichte van die van Fiber. Dus tot nu toe dik tevreden. :)

• chris-drielsma
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 09:30
quote:
NxCPU schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:50:
Zijn er hier oud-Vodafone-Thuis abonnees die met een Internet-80 abonnement "overgenomen" zijn door T-Mobile ?
Als dat het geval is, is de downloadsnelheid van je abonnement al naar de hogere snelheid van 100 Mb/s gegaan ?
Er is een correctie van vandaag 14:41 in het nieuws artikel ( nieuws: T-Mobile verhoogt snelheid van abonnementen voor dsl-internet en wijz... ) dat nieuwe abonnees 100 Mb/s krijgen voor € 29,50 p/m. Hetzelfde bedrag dat wij netto betalen na de € 4,-- p/m korting.
Er stonds eerst foutief een prijs van € 33,50 vermeld voor het nieuwe 100 Mb/s pakket.
T-Mobile Klantenservice is nu helaas gesloten.
Je kan je abonnement kosteloos upgraden , zo had ik idd het Vodafone 80 Mb abonnement en die heb ik zonder verlenging van het contract om kunnen zetten na het 100 MB abonnement van T-Mobile , aangezien ik alleen Internet heb en contracts vrij ben is dit ook zo gebleven en kan ik nog steeds als ik wil maandelijks opzeggen

• rclahsen
quote:
Flipm0de schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:12:
Even een check vraag waar ik waarschijnlijk t antwoord wel op weet. Bij ons thuis kunnen we max 20mb internet ontvangen. We hebben 1 Tv maar Netflix, downloaden en 2 a 3 mobiele apparaten staan regelmatig tegelijk aan. Dit gaat 20mb niet trekken toch? Helaas is Ziggo het enige alternatief in de buurt. En Thuis was zo mooi omdat eredivisie 1 erbij zit :-).
Hangt er natuurlijk van af hoeveel jullie downloaden en hoe belangrijk jullie het vinden dat het snel binnen is. Zelf heb ik sinds juli T-Mobile Thuis: eerst het pakket met 80 Mbit/s internet, maar uiteindelijk heb ik vorige maand besloten om de snelheid terug te zetten naar 20 Mbit/s, omdat ik de extra snelheid niet nodig heb (en zo alsnog € 6 per maand bespaar, inmiddels is de besparing voor nieuwe klanten wel minder groot geworden door een prijsaanpassing medio augustus). Met de 20 Mbit/s kom ik prima uit en merk ik niet dat ik tegen beperkingen aanloop met 2 tv's, een spelcomputer, een computer en verschillende mobiele apparaten.

Een internetverbinding van 20 Mbit/s voldoet voor mij dus prima. Daar moet wel bij aangetekend worden dat ik alleen woon en dus niet alle apparaten tegelijkertijd maximaal gebruik maken van internet.

rclahsen wijzigde deze reactie 07-09-2017 17:07 (7%)

• Hertog
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21-10 12:17

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Wellicht handig voor de startpost, T-Mobile gebruikt andere ethernet-poorten voor internet en tv. Als je dus tv en internet via ethernet in je woonkamer wilt heb je twee kabels nodig. En je kunt dus maar twee ethernet-poorten gebruiken op de router.

“A drug is a substance that, when injected into a rat, produces a scientific paper." --Edgerton Davis Jr.

• rclahsen
quote:
zwembroek schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:10:
Okay en de kwaliteit van de HD zenders?
Heb ik eerlijk gezegd weinig op aan te merken.

• zwembroek
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21-10 10:11

zwembroek

S.C.F.

Bedankt voor je ervaringen. Ik stap nu ook over van Ziggo naar T-Mobile. Moet bij Ziggo 80 euro betalen voor hetzelfde pakket. Bij T-Mobile 49.50.

PSN ID: Zwembroek

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 17-10 11:03
quote:
Hijdaar95 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 09:50:
Ik informeer voor een overstap van Ziggo naar T-mobile. Ziggo heeft in mijn regio zo veel storing dat 1 avond normaal tv kijken er niet meer bij is. Internet gaat voor de verandering de laatste 2mnd wel goed.

Als ik op fourstack kijk staat er dit:
  • Distributiepunt: SDF
  • Koper/DSL 54 Mbit/s
  • Bonded Koper/DSL 108 Mbit/s
KPN biedt bij een postcode check ~100Mbit aan, T-mobile (en ook Tele2 /Telfort) echter de 50Mbit.
Is dit een administratieve achterstand, of kan het echt alleen bij KPN via bonded dsl?
Om die 108Mbit te kunnen behalen moet je in jouw geval blijkbaar gebruikmaken van bonding. Kpn en Xs4all zijn de enige providers die bonding aanbieden. Mocht je dus perse die 108Mbit willen kunnen behalen dan zul je een abonnement bij een van die twee moeten nemen. T-mobile biedt dit waarschijnlijk uit kostenbesparing niet aan.

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 17-10 11:03
quote:
Hijdaar95 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:02:
[...]

Ik dacht dat die optie voor alle aanbieders beschikbaar was.
Heb nu 200Mbit, maar 100Mbit zou ook voldoende zijn. 54Mbit is te krap voor huidig gebruik.

Bedankt voor de toelichting.
Bonding is voor elke provider beschikbaar, alleen dat kost meer waardoor veel providers het tot nu toe nog niet aanbieden. Alleen Kpn met een abonnement tot 100Mbit en Xs4all tot 160Mbit.

• krakendmodem
quote:
RutgerFR schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 18:27:
Sinds een kleine week heb ik VDSL 50mb van T-mobile. Opzich werkt de verbinding, maar er vallen mij een aantal dingen op:

1. De 'DSL Uptime' heb ik nooit boven de 24 uur zien uitkomen;
2. De 'Maximum downstream rate (kbit/s)' vs 'Downstream line rate (kbit/s)' lopen nogal uiteen;
3. Zelfde geldt voor 'Maximum upstream rate (kbit/s)' vs 'Upstream line rate (kbit/s)'.

De RJ11-kabel van ISRA naar het modem heb ik al vervangen door een ander exemplaar.

Zijn de waardes allemaal normaal voor VDSL of moet ik hier door een monteur naar laten kijken?

[afbeelding]
Dit herken ik wel.
Ben je op een MDF aangesloten? Vul hier eens je PC en Huisnr in:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Indien je op een MDF bent aangesloten, dan wordt er een profiel van 55/10Mbit gebruikt. Ik zie dat je keurig op 55/10Mbit zit. De snelheid is dus al goed.

De maximale lijnsnelheid is in theorie maximaal 64Mbit down en 20Mbit up, maar vanuit een MDF centrale wordt dus maar 50/10Mbit geleverd. Dit is bij alle VDSL aansluitingen vanuit een MDF zo, mijn VDSL lijntje zit ook op die snelheid. Heeft een reden waarom die lijn maar op 50/10 zit; bij een hogere snelheid werken andere verbindingen vanuit de wijkcentrales niet lekker stabiel meer.

De eerste (van maximaal) 10 dagen houdt de Dynamic Line Mangement van de DSLAM in de wijkcentrale je lijn in de gaten. Meestal wordt je verbinding dan in de nacht kort verbroken. Na die tien dagen zou je lijn gewoon online moeten blijven en niet meer zichzelf resetten. De DLM checkt of je lijn stabiel blijft en schakelt vervolgens de lijnsnelheid omhoog of (bij een instabiele lijn) naar beneden.

Kortom: de waardes zijn normaal. Advies is wel om je modem niet zelf te resetten of kabels om te gaan wisselen, dan “denkt” de centrale dat er mogelijk een storing op je lijn is en zet die de snelheid mogelijk iets naar beneden.

Met enkele dagen zou je uptime gewoon goed moeten blijven, tenzij je de verbinding zelf eeer verbreekt of de wijkcentrale de lijn af en toe reset.

• RutgerFR
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 07-10 22:56

RutgerFR

Qui est l'exemple?

Bedankt voor de duidelijk uitleg! Inmiddels heeft lijn meer dan een dag uptime, dus waarschijnlijk is de DLM klaar met het werk :).

• Hertog
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21-10 12:17

Hertog

Aut bibat, aut abeat

quote:
KL643 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:36:
Overstappen of niet? Zit al bijna een jaar bij de NLEx en dat bevalt eigenlijk best wel goed. Haal netjes 100/30 en het tv signaal is ook meer dan prima. Nu loopt het contract bijna af en worden de prijzen uiteraard verhoogt (6maanden nog €29,95 en daarna €39,95). Nog steeds goed maar je blijft een hollander en je gaat eens bij de buren kijken. Nu kan ik dus gaan overstappen naar T-Mobile Thuis en ga ik netto op jaar basis €5,- minder betalen maar krijg ik Fox Eredivisie er een jaar bij (twv €7,50). Nu heb ik niet zo'n moeite met overstappen maar vraag ik mij af hoe stabiel het internet is, ik nog steeds 100/30 ga behouden en of de digitale decoder een beetje fatsoenlijk werkt....iemand?
TV geen ervaring mee, maar bij mij is het internet toch minder stabiel dan wat ik hiervoor had (XS4all). Ook het modem en de klantenservice zijn minder. Ik heb in ieder geval spijt van m'n overstap en tenzij je heel graag Fox wilt zou ik voor die vijf euro niet overstappen.

“A drug is a substance that, when injected into a rat, produces a scientific paper." --Edgerton Davis Jr.

• rens-br
Bedankt @man-o-script voor het opmerken:

De prijzen gaan vanaf vandaag omhoog voor nieuwe abonnementen. Het 50 en 100Mbit/s abonnement worden respectievelijk 50 cent en €1,50 duurder:

Snelheid(down)Snelheid(up)Prijs (oud)Prijs (nieuw)
20 Mbit/s2 Mbit/s€27,-€27,-
50 Mbit/s5 Mbit/s€27,50€28
100 Mbit/s10 Mbit/s€29,50€31,-

De TS is daarop aangepast.

rens-br wijzigde deze reactie 10-01-2018 14:09 (10%)

• rens-br
quote:
Jeffrey87 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:05:
Maar ja, grote boze KPN verhoogt heel sneaky de wholesale prijzen, en de prijzen waren al erg laag natuurlijk.
Die kans is inderdaad aannemelijk. Maar ze zijn volgens mij nog wel een van de goedkoopste op DSL.
quote:
Verona27 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:07:
Wow, dan ben ik net op tijd overgestapt! (22 december) Hoezo verhogen ze ineens de prijzen?
Als je was gebleven was er ook niks aan de hand. De prijsverhoging is alleen voor nieuwe klanten, tenminste op Glasvezel ga ik niks meer betalen.

rens-br wijzigde deze reactie 10-01-2018 14:09 (3%)

• rens-br
quote:
Verona27 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:09:
Ja, maar ben dus nieuwe klant vanaf Telfort, dus wat dat betreft dus net op tijd :)
Ow op die manier. Dan ben je inderdaad precies op tijd overgestapt.

• krakendmodem
quote:
Jeffrey87 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:05:
[...]

Dat komt ook ineens uit het niets. Maar ja, grote boze KPN verhoogt heel sneaky de wholesale prijzen, en de prijzen waren al erg laag natuurlijk.
Die grote boze KPN doet anders wel flinke investeringen waarop die andere providers voor niet al te veel geld (die betalen alleen aan KPN wholesale een xx bedrag) op mee kunnen liften.

Ik zie een Tmobile en Tele2 niet meteen ook meebetalen voor uitrol van VVDSL en glasvezel.

• rclahsen
quote:
Jeffrey87 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:41:
Krijg je bij zowel het 50 als 100 Mb xDSL abonnement de volle 30 Mb upload?
Ik heb nu 20 Mb en zit daar nu strak gecapt op 2 Mb upload.
Komt dat wellicht dat je op de wijkcentrale bent aangesloten in plaats van op een straatkast? Of dat zo is kun je meestal hier checken: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

MDF = wijkcentrale
SDF = straatkast

Overigens had ik eerst een 20 Mbit-abonnement, maar daar werd de upstream ook gecapt op 20 Mbit/s (ipv 2 Mbit/s). Ik ben overigens wel op een straatkast aangesloten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nennie
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 05:44
quote:
Calitomnication schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:11:
Wij zijn van plan om van Ziggo (200/20) over te stappen op Tmobile thuis, maar hik er op de een of andere manier nog tegenaan! Op ons adres krijgen wij het 100/10 profiel en ik vraag me af of ik dat verschil in snelheid niet ga merken. Een goede reden om het wél te doen is het verschil in kosten, scheelt gewoon ik 30 euro (de eerste 6 maande icm korting),

Telefonie gebruiken wij niet maar die neem ik er ivm hogere korting wel bij. TV maak ik me niet zo'n zorgen over. Zoveel TV kijken wij eigenlijk niet meer. Wel kijk is regelmatig programma's terug via de Ziggo App. Is dit bij T-mobile ook mogelijk? Ik las namelijk dat je wel programma's kunt terugkijken, maar niet alles?
Gewoon doen.
Alleen met downloaden scheelt het snelheijd . Met webpaginas bezoeken en forums lezen merk je er niets van. In de praktijk heb je ipv 100/10 nog eens 100/33 ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PepsiNL1
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 06:55
quote:
rclahsen schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:56:
[...]

Bij zowel bij 20, 50 en 100 Mbit/s krijg je een VDSL-aansluiting. Reden hiervoor zijn dat 50 Mbit- en 100 Mbit-snelheden niet te halen zijn met ADSL2+. Zelfs als je het instapabonnement afsluit (20 Mbit/s) wordt je aangesloten via VDSL (omdat je dan makkelijker overgezet kan worden naar een sneller abonnement als je dat zou wensen).
Bedankt voor de informatie! Zodra we zijn aangesloten zal ik nog wel even laten weten hoe het is gegaan en wat de snelheid is! Kan haast niet wachten :)

• Lrrr
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 07:00
quote:
Calitomnication schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:11:
alleen zie ik ook regelmatig op het internet dat het aansluiten fout gaat, de verbinding niet altijd even sterk is en dat ze slecht bereikbaar zijn in geval van storingen.
Dit kan je over elke provider vinden op het internet. Er zijn altijd mensen met problemen, en die klagen, terwijl de overgrote meerderheid geen reden tot klagen heeft omdat alles prima loopt. Het beeld dat je krijgt op het internet is dus vertekend.

* Lrrr heeft geen problemen, super wifi en vindt de klantenservice top (maar dat is natuurlijk anekdotisch)

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8!

• dolby
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
quote:
[...]

Puur financieel. Bij Ziggo betalen we nu dik €60 per maand. Als wij de overstap naar T-Mobile maken sparen wij het eerste jaar € 287.40 uit, dit is wel inclusief de korting van T-mobile erbij.
Het 2e jaar is het verschil "maar" € 167.40.
Bijna € 300 goedkoper, dat is toch voor de meeste mensen een fors bedrag wat je goedkoper uit bent.
Mijn ervaring met vvdsl is dat het stabiel is, gewoon een jaartje proberen joh.
quote:
[...]

Hoewel Ziggo vrij aan de prijs is, vraag ik mij af of het overstappen naar een vrij nieuwe speler in de markt zonder gevolgen blijft en of dit verstandig is voor de 2 tientjes in de maand :)
T-Mobile Thuis is de voortzetting van Vodafone Thuis met dezelfde mensen (Wet Overgang van Onderneming was van toepassing dus de medewerkers gingen mee).
Vodafone Thuis werkte al een aantal jaren op zowel xDSL als glasvezel. Dus een vrij nieuwe speler zou ik het niet willen noemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krakendmodem
Tmobile gebruikt andere apparatuur (TV en modem) die naar mijn mening/ervaring iets minder vlot werken dan die van KPN zelf.

krakendmodem wijzigde deze reactie 06-05-2018 18:29 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: december 2007
quote:
Bassbounce schreef op zondag 6 mei 2018 @ 17:46:
Ik wil graag overstappen van kpn dsl 100mbit na T-Mobile het scheelt aardig in de kosten per maand en zeker de eerste 6 maanden.

Mijn vraag is krijg je dezelfde box en modem al je die van kpn krijgt?
Die box is lekker snel en totaal geen problemen mee na de ellende van de horizon box.
KPN heeft opnemen in de cloud, netflix en de poorten van het modem zijn voor zowel internet als tv.

T-Mobile heeft box voor TV, speciale box met harde schijf voor opnemen, geen netflix op de box en op het modem zijn poort 1 en 2 voor internet en 3 en 4 voor TV.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MichelJ
quote:
Bassbounce schreef op maandag 7 mei 2018 @ 18:23:
Ik lees veel klachten omtrent de tv box dat deze langzaam is met name het zappen na andere zenders klopt dit nog steeds?
Er is sinds kort ook de Amino 610 box, deze is een stuk sneller dan de oude Entone 510. De hardeschijf box is nog steeds dezelfde sinds jaren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21-10 14:02
quote:
hab2000 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:52:
[...]

Cashback is afhankelijk van je type verbinding, single, duo of triple dsl.

Maar hoe weet je nu wat er bij je aangelegd is?
Daar mee bedoelen ze het pakket. Ik ga tripple glasvezel nemen en dat is dan internet, bellen en tv.

WhySoSerious? wijzigde deze reactie 13-05-2018 14:57 (5%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 09:29
quote:
MichelJ schreef op maandag 7 mei 2018 @ 21:11:
[...]

Je kan altijd met een switch uitbreiden, TMobile is nog niet zover om net als KPN op alle poorten zowel internet als TV aan te bieden. Vergeet niet dat KPN hier al 15 jaar mee bezig is en T-Mobile, voorheen Vodafone Thuis, nog maar 4 jaar.
bedoel je hiermee dat T-Mobile na 4 jaar nog steeds niet weet hoe ze een VLAN op een poort binnen hun eigen modem configureren ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ben2513
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 21-10 07:42
quote:
Siebz0r schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:18:
[...]
De snelheid is nu al een paar uurtjes prima, met speedtest haal ik rond de 95 Mbps down en 30 Mbps up.
Volgens mij duurt het wel 6-7 dagen tot de modem (en DLM) op de juiste snelheid kan werken. Het kan dus helemaal toeval zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ben2513
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 21-10 07:42
quote:
Siebz0r schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:20:
Is het net zoiets als nieuwe schoenen; dat je ze eerst in moet lopen oid? :P
Precies! ;) Dat heeft alles te maken met Dynamic Line Management.

Kijk maar hier:

FreshMaker in "Internet vergeleken met buren":
quote:
FreshMaker schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:46:
[...]
Traineren is de communicatie tussen de modems en de DSLAMS
De eerste week / weken analyseert het DSLAM de verbinding, begint hoog, er geen rare storingen optreden, een stapje hoger, is de verbinding niet naar wens, stapje terug.
Tot er een punt is dat de maximale snelheid snelheid in een marge functioneert,
Dat is het intrainen van het modem, in de DSLrouter kan je dit terugvinden onder het verbindingslog
Racer89 in "Het grote xDSL-topic":
quote:
Racer89 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:21:
[...]
Er wordt hoofdzakelijk gekeken naar de onderbrekingen wat het modem heeft. Er zit ook nog verschil tussen IQ en HQ profiel. IQ - Internet Quality voor internet only, en HQ voor High Quality voor lijnen met ITV er bij. IQ word dacht ik gekeken onderbrekingen per 48 uur en HQ onderbrekingen per 24 uur. Dit is ook bepalend of een lijn stabiel is en DLM niks doet of dat de lijn unstable is en de DLM gaat reageren. Specifieke instellingen word ook bepaalt door leverancier. Zoals Alcatel en of Nokia. Het is dus een samenhang tussen Fouten, bij te veel fouten / onderbrekingen en vervolgens wordt dit vergeleken met de tijd wat er tussen zit.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 09:44

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

quote:
PA5AM schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:34:
Dat is me weer iets te prijzig voor mijn experiment. En de 659 doet PPPoE passthrough met die firmware, en dat is genoeg voor wat ik wil.

Heb nu eentje op marktplaats gekocht, zal daar eens mee gaan prutsen.
Wellicht is dit ook nog interessant, als je een modem zoekt wat in bridge kan: LanTao in "Wat is een snel en stabiel xDSL modem (geen router)?"
quote:
wsn1979 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 07:31:
Iemand ervaringen met het 100mbit dsl pakket in de stad Wageningen. Ga binnenkort van dorp rond Ede, naar Wageningen toe. Ben benieuwd hoe xDSL van t-mobile (t-fixed eigenlijk lol) daar is? Zijn er dingen waar ik op moet letten?
Via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ kan je de verwachtte snelheid op je adres opvragen :)
Het veld 'Koper/DSL' is wat je zoekt.

ThinkPad wijzigde deze reactie 29-06-2018 07:36 (34%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
JaxTeller schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:53:
[...]

[...]

Ik zat hiervoor bij Ziggo, en hier waren de snelheden van 5ghz en 2.4ghz gelijk. Ik begrijp niet waarom er dan zo een verschil is bij T-Mobile. Daarnaast heb ik best wel veel apparaten die alleen 2.4ghz ontvangen, dit is ook de grote reden voor mijn vraag. Ik zou denken dat als ik een 50mb/s abonnement heb ik op zijn minst 35 mb/s op 2.5ghz zou moeten halen. En inderdaad volgens die website kan ik 100mb/s halen.
Elke router is weer anders en Wifi is in het algemeen nogal variabel.
Je zou wel kunnen gaan spelen met de kanalen op de Huawei router. Eerst een app op je telefoon downloaden om de wifikanalen in de omgeving te analyseren en dan zelf een kanaal kiezen om op vast te zetten. Wifi analyzer is een bekende app hiervoor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20-10 22:09
quote:
JaxTeller schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:39:
Heb de bedrade verbinding zojuist nogmaals geprobeerd, deze keer op een andere computer. De snelheid is nu wel gewoon goed. Als conclusie kan ik dus zeggen dat het internet op de 2.4GHz frequentie niet optimaal presteert. Dit begrijp ik dus niet, omdat mijn oude provider waar ik nog steeds op aangesloten ben wel gewoon goed presteert op de 2.4GHz frequentie (maak niet gebruik van beide providers tegelijkertijd).

Als ik bij mijn oude provider zonder problemen de juiste snelheid haal op de 2.4Ghz, dan verwacht ik dit ook van T-Mobile (om een voorbeeld te geven haal ik bij mijn oude provider op de 2.4GHz frequentie een snelheid van 35 mb/s van de 40 mb/s) Zou het misschien niet aan de modem kunnen liggen?

Daarnaast is de Ping somsheel erg hoog (70-80) op de 2.4 GHz frequentie

Nog een vraagje over het ouderlijk toezicht. Werkt dit gewoon naar behoren bij jullie? Bij mij werkt het totaal niet. Als ik aangeef dat er geïnternet mag worden van 18:00 tot 23:00, dan krijgt dit apparaat helemaal geen verbinding, ook al is het in de aangegeven tijdbestek.
Wifi kan door 1001 dingen beïnvloed worden, vooral de 2.4 Ghz is gewoon extreem gevoelig. Dat is ook waarom geen enkele provider je garantie gaat geven op de werking hiervan. Dat het bij Ziggo probleemloos was is eerder geluk. Heb je al geprobeerd het kanaal te verstellen naar een minder drukke/dezelfde die je Ziggo router gebruikte?

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Ronwiel schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:08:
Ik zie dat T-mobile adverteert met het maandelijks aanpassen van je abonnement. Ook zie ik dat er nu een alles in een actie is waarbij je de eerste 6 maanden 24,50 betaald. Kan je na die 6 maanden het TV en telefonie gedeelte uitschakelen/opzeggen en zo dus mooi wat korting meepakken? Of werkt het 'aanpassen' niet op die manier.
Ja hoor. Dat werkt prima. Alleen internet dient altijd afgenomen te worden. Denk wel even aan de opzegtermijn van 1 maand voor je TV en Telefonie.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Ronwiel schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:35:
Inmiddels DSL via T-Mobile aangevraagd. Helaas kom ik er met de support en community website van T-mobile niet uit. Maar kan je op de modem (Huawei?) WiFi uitschakelen zodat je zelf een AP kan gebruiken?
Ja. Zoals op elke router kan.

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 01:15
quote:
Ronwiel schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:46:
@mad-dog is dat uit te schakelen in het modem?
Geen idee, maar het is erg ongebruikelijk als dat niet uit te schakelen is

• Jeffrey87
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 07:37
quote:
degroot schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:23:
Ik zit te twijfelen om naar T-Mobile over te stappen. Heb nu Ziggo. Dat modem staat transparant zodat mijn publieke WAN IP direct op mijn router (Ubiquiti Amplifi HD Mesh )aankomt.
Deze router kan ook een PPPoE verbinding opzetten. Begrijp ik het goed dat ik in de Ubiquiti bij de PPPoE settings VLAN300 tag kan meegeven en de inloggegevens van de verbinding , en dan het WAN IP ook op mijn router krijg? Dus zonder tussenkomst van het Huawei modem? Scheelt weer een device namelijk :)
1. T-Mobile gebruikt geen PPPoE maar gewoon DHCP.
2. Het Huawei modem kun je niet in bridge-mode zetten, waardoor je dus je WAN IP niet rechtstreeks op eigen apparatuur kunt krijgen.
3. Je kunt er wel voor kiezen om een eigen modem aan te schaffen en hiermee te experimenteren.

Jeffrey87 wijzigde deze reactie 29-08-2018 21:41 (5%)

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
  • Nu online
Omdat ik ga verhuizen en ik mijn Telfort glasvezel niet meer kan meenemen moet ik een alternatief gaan zoeken. T-mobile is een van de kandidaten en zat net even naar de prijzen te kijken..valt me op hoeveel korting ik krijg wanneer ik er telefonie bijneem...dan ben ik goedkoper uit dan wanneer ik het niet neem. Zijn er meer mensen hier die dat hebben afgenomen zonder te gebruiken? Scheelt fors dan wanneer ik alleen internet en tv afneem, ook ivm Telfort dsl.

kak, ingetrapt in het feit dat het natuurlijk maar voor de eerste 6 maanden is... |:( |:(

Hopjesvla79 wijzigde deze reactie 27-09-2018 14:32 (9%)

• krakendmodem
V1RT schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:32:
[...]

Ja het is absoluut een ramp. Ik heb ook gecontroleerd of ik mail heb gekregen van t-mobile/vodafone maar helemaal niks binnengekregen. Ik kan ook niet inloggen bij my t-mobile 8)7

Ik betaal 28 euro voor internet alleen, is ook het 20mbit abonnement en om het gebruik te maken van het 50 mbit abonnement moet ik +1 euro bij betalen, maar meer dan 28 mbit zal ik niet krijgen over DSL dus het is misschien cheap maar het is zeker niet snel/stabiel. Dus even rondkijken of er bij andere providers een internet only abonnement kan pakken.
Heb je dan wel een T-Mobile / Vodafone Thuis account gehad? Ontvang je maandelijks geen rekening? Ik krijg hier elke maand keurig een mailtje dat de rekening klaar staat. (Op twee emailadressen, eentje van T-Mobile en de ander komt binnen op Gmail)

Goedkoper ga je het niet vinden. T-Mobile is zowat de goedkoopste.

En als je bij andere providers een DSL abonnement afsluit, blijf je (mogelijk) die "instabiele" lijn houden.

• epic_gram
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20-10 17:00

epic_gram

undercover moderator

ik ga weg bij t-mobile thuis. Opzich was het eerst altijd wel redelijk, alhoewel ik zeer traag internet had (komt door de kpn-lijn overigens) en matig wifi, was het wel goedkoop. Totdat de modem van huawei opeens instabiel werd. Ik belde naar de klantenservice, omdat ik een nieuwe modem wilde. Volgens de medewerker was de lijn echter goed en toevallig werkte het op dat moment ook gewoon. Dus ze weigerden een nieuwe modem op te sturen. Ik bood zelfs nog aan om hem desnoods zelf te betalen maar dat kon ook niet, want het was niet het beleid.

Uiteraard, vlak nadat ik de telefoon had opgehangen, viel het internet weer uit. Later nog een keer aan de telefoon gezeten (weer ruim 40 minuten) met ze vanwege hetzelfde probleem, deze keer zouden ze een monteur langssturen omdat ze idd wat instabiliteit zagen. De monteur zou mij zelf bellen om een afspraak te maken. Dat was het bedrijf guidion wat ze daarvoor inhuren. Helaas belde guidion mij niet terug, en ik heb na een week weer met de klantenservice gebeld. Nu belde ze eindelijk na 2 dagen terug. Een week daarna konden ze langskomen, helaas was ik er toen zelf niet maar een vriendin wilde wel de deur opendoen voor hem. Die monteur had een nieuwe modem bij zich maar via de telefoon zei hij dat hij die alleen ging plaatsen als het ook echt nodig was. :') Uiteindelijk vond meneer dat het niet aan de huawei modem lag, maar aan mijn externe wifi access point. Dus hij trekt die UTP eruit en zegt: zo, dat is opgelost.

Uiteraard was dat het probleem niet, maar ik kon helaas nog niet direct bellen met ze. Een week van instabiel internet later belde ik daarom nog maar een keer met de helpdesk van t-mobile. Dit keer kreeg ik iemand aan de lijn die me vertelde dat ze kosten rekenden omdat de monteur al eerder was langsgeweest? Ik gaf aan dat ik het hier absoluut niet mee eens was en dat ze gewoon een nieuwe modem moesten opsturen, desnoods wilde ik hem zelf wel betalen. Verder heb ik ook uitgelegd wat de eerste monteur fout had gedaan (ja sorry beetje bijdehand van mij) en toen gaf ze toe dat ze er eigenlijk niet genoeg vanaf wist om me inhoudelijk verder te helpen. Ze verbond me door met een andere afdeling waar ze dat eventueel wel konden... Uiteindelijk kwam ik toen bij de afdeling abbo's opzeggen of wijzigen, dus de verkeerde afdeling. Die verbond me ook weer door (telkens weer in de wacht overigens) met volgens hem de goede afdeling, waarna ik weer bij de 1e lijns storingshelpdesk terecht kwam. Ik zat inmiddels alweer ruim 50 minuten aan de telefoon en die vrouw kon ook niets anders doen dan mijn gegevens doorsturen naar guidion. Deze keer zou ik binnen een uur teruggebeld worden. Uhuh, we zijn inmiddels anderhalve week verder en ik ben nogsteeds niet gebeld. Mijn mobiele telefoon fungeert al die tijd als mobiele hotspot want het internet werkt gewoon nogsteeds niet. WTF wat een ongelofelijke bagger daar bij T-mobile.

Dus nu ga ik over naar tele2, puur vanwege de nieuwe modem die ik daar dan krijg bij een abbo. T-mobile ziet mij voorlopig niet meer terug.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Heilige Kaas
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09:40
epic_gram schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:51:
ik ga weg bij t-mobile thuis. Opzich was het eerst altijd wel redelijk, alhoewel ik zeer traag internet had (komt door de kpn-lijn overigens) en matig wifi, was het wel goedkoop. Totdat de modem van huawei opeens instabiel werd. Ik belde naar de klantenservice, omdat ik een nieuwe modem wilde. Volgens de medewerker was de lijn echter goed en toevallig werkte het op dat moment ook gewoon. Dus ze weigerden een nieuwe modem op te sturen. Ik bood zelfs nog aan om hem desnoods zelf te betalen maar dat kon ook niet, want het was niet het beleid.

Uiteraard, vlak nadat ik de telefoon had opgehangen, viel het internet weer uit. Later nog een keer aan de telefoon gezeten (weer ruim 40 minuten) met ze vanwege hetzelfde probleem, deze keer zouden ze een monteur langssturen omdat ze idd wat instabiliteit zagen. De monteur zou mij zelf bellen om een afspraak te maken. Dat was het bedrijf guidion wat ze daarvoor inhuren. Helaas belde guidion mij niet terug, en ik heb na een week weer met de klantenservice gebeld. Nu belde ze eindelijk na 2 dagen terug. Een week daarna konden ze langskomen, helaas was ik er toen zelf niet maar een vriendin wilde wel de deur opendoen voor hem. Die monteur had een nieuwe modem bij zich maar via de telefoon zei hij dat hij die alleen ging plaatsen als het ook echt nodig was. :') Uiteindelijk vond meneer dat het niet aan de huawei modem lag, maar aan mijn externe wifi access point. Dus hij trekt die UTP eruit en zegt: zo, dat is opgelost.

Uiteraard was dat het probleem niet, maar ik kon helaas nog niet direct bellen met ze. Een week van instabiel internet later belde ik daarom nog maar een keer met de helpdesk van t-mobile. Dit keer kreeg ik iemand aan de lijn die me vertelde dat ze kosten rekenden omdat de monteur al eerder was langsgeweest? Ik gaf aan dat ik het hier absoluut niet mee eens was en dat ze gewoon een nieuwe modem moesten opsturen, desnoods wilde ik hem zelf wel betalen. Verder heb ik ook uitgelegd wat de eerste monteur fout had gedaan (ja sorry beetje bijdehand van mij) en toen gaf ze toe dat ze er eigenlijk niet genoeg vanaf wist om me inhoudelijk verder te helpen. Ze verbond me door met een andere afdeling waar ze dat eventueel wel konden... Uiteindelijk kwam ik toen bij de afdeling abbo's opzeggen of wijzigen, dus de verkeerde afdeling. Die verbond me ook weer door (telkens weer in de wacht overigens) met volgens hem de goede afdeling, waarna ik weer bij de 1e lijns storingshelpdesk terecht kwam. Ik zat inmiddels alweer ruim 50 minuten aan de telefoon en die vrouw kon ook niets anders doen dan mijn gegevens doorsturen naar guidion. Deze keer zou ik binnen een uur teruggebeld worden. Uhuh, we zijn inmiddels anderhalve week verder en ik ben nogsteeds niet gebeld. Mijn mobiele telefoon fungeert al die tijd als mobiele hotspot want het internet werkt gewoon nogsteeds niet. WTF wat een ongelofelijke bagger daar bij T-mobile.

Dus nu ga ik over naar tele2, puur vanwege de nieuwe modem die ik daar dan krijg bij een abbo. T-mobile ziet mij voorlopig niet meer terug.
Kan je dat ding niet 5 seconde in de magnetron doen en dan gaan klagen dat hij niet meer aan gaat?

• Freshnub
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21-10 21:34
Heilige Kaas schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:30:
Ik vind dat internet modem ding van tmobile maar waardeloos. 2 aansluitingen doen het ipv 4. Heb er 3 nodig.
Nu heb ik een router gehaald voor de 2 desktops en zit de nas nog op de modem van tmobile. Die regelt ook de wifi, de nas is perfect te bereiken via alle apparaten met wifi maar ik krijg hem onmogelijk aan de praat via de router(desktops). Ik heb al geprobeerd om iets te doen met ports forwarden en heb iets gedaan met dhcp uitzetten en vaste ip. Vaak eindigd een setting in geen internet meer.

Waardeloos in ieder geval. Mijn probleem zou opgelost zijn als de originele firmware op de modem komt die alle 4 de poorten unlocked, maar tmobile wil niets doen.
Ja ik heb precies hetzelfde, kom van KPN en heb door heel mijn huis alles bekabeld liggen. Maar door het stomme systeem van Tmobile met 2 poorten voor internet, moet ik nu aan de gang met splitters en switches. Gevolg ik kan nu nog maar max 100/100 trekken ipv 500/500 en boven is alles op Wifi. Maar ja ik bespaar wel +- 300e tov KPN dit jaar en het werkt allemaal wel redelijk oke. Dus nog even een half jaartje uitzitten en dan weer terug naar KPN bij een mooi bod.
MrOsman schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:13:
[...]

Zelfde aderpaar mijn modem krijgt 109 volgens info uit modem bij NLE kreeg ik 109 en ik maakte gebruik van 100 of meer.
Dus op je modem komt nu ook nog steeds 109 Mbit binnen? Het getal dat staat bij Actual Rate?
En zo ja, dan meet je die 23 Mbit op een bedrade laptop of computer? Of via Wifi? En als het via Wifi is, is het dan een 2.4 Ghz signaal of het 5Ghz signaal?

Zoveel vragen...

• asmi
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Gewoon de gaten in de bovenkant ophangen aan een paar schroeven. Aan de onderkant is ruimte nodig voor kabels en stekkers dus het modem hangt wat schuin naar achteren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeffrey87
tcviper schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:06:
Maar wat zijn nu de instellingen die nodig zijn om een Vigor 130 aant werk te krijgen (alleen internet, volgens mij gewoon ADSL 50/5) met T-mobile thuis? :)
Internet VLAN: 300
IPTV VLAN: 640
En dan gewoon bridged.

Dat is het.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 14-10 16:30
Erik1805 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:27:
Ik ben van plan over te stappen op T Mobile (DSL). Ik heb nu een Fritzbox 7490. Werkt deze met Tmobile? Ik gebruik alleen internet en TV
Werkt hier prima met alleen internet. TV zal met wat gepruts vast ook wel aan de praat te krijgen zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 20-10 17:36

jurroen

Security en privacy geek

Ik kan bevestigen dat T-Mobile Thuis (DSL) prima werkt met een Fritz!Box 7490 en 7581 voor zowel internet als TV. Werkt ook prima met OpenWRT, OPNsense en een regulier Unix systeem opgezet in een modem/router modus. Het is soms even wat pielen, ik weet de exacte stappen niet meer - al een tijdje geleden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krakendmodem
Oudbrood schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 17:34:
Ik ben klant geweest bij NLE, toen overgestapt naar youfone.
Hier heb ik heel veel spijt van gehad.
Het TV kastje is gewoon een android box met de tv app. TV kwaliteit is slecht, afstandbediening heeft geen cijfers en ga zo maar door...

Mijn contract is bijna afgelopen dus ik kan weer weg.....mijn 1e gedachte was terug naar NLE maar T-Mobile zou ook een optie kunnen zijn.
Nu heb ik 3 vragen:

Via NLE en Youfone krijg ik 100mbit binnen met de experiabox. Krijg ik dit dan ook via T-Mobile?
Edit: postcode check zegt ook 100mbit maar lees ook over max 50mbit.
Fourstack zegt koper 111mbit en bounded 218mbit.

Is het de tv decoder van T-Mobile een "echte" fatsoenlijke decoder of ook een android boxje?

Is de TV kwaliteit vergelijkbaar met NLE (dit is een KPN tv decoder)?
Eerste vraag over snelheid: ja. Bij T-Mobile krijg je ook 100Mb/s.

Als fourstack 111Mb aangeeft, dan kan T-Mobile dat ook leveren.

De decoder van T-Mobile is inderdaad wel wat beter dan dan Youfone variant.

Tv kwaliteit durf ik niet te zeggen, maar ik gok dat de kwaliteit hoger is dan Youfone en waarschijnlijk gelijkwaardig aan die van KPN.

Acties:
  • +2Henk 'm!
krakendmodem schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 17:56:
[...]

Eerste vraag over snelheid: ja. Bij T-Mobile krijg je ook 100Mb/s.

Als fourstack 111Mb aangeeft, dan kan T-Mobile dat ook leveren.

De decoder van T-Mobile is inderdaad wel wat beter dan dan Youfone variant.

Tv kwaliteit durf ik niet te zeggen, maar ik gok dat de kwaliteit hoger is dan Youfone en waarschijnlijk gelijkwaardig aan die van KPN.
De decoder van T-Mobile is een volwaardige decoder. Iets langzamer dan die van NLE of KPN naar mijn mening.
Alle TV streams op xDSL zijn hetzelfde want dat kan bijna niet anders (af te nemen bij KPN). Behalve bij Youfone want die koos ervoor om OTT streams te nemen. Dus via het internet Vlan in de vorm van een soort App. Dat kan in theorie best goed gaan als je de hoogste resolutie pakt die er is. Kijk maar bij Netflix via je smart TV.
Maar dat doet Youfone helaas niet...

Maar T-Mobile TV streams zijn dus gelijk aan NLE of KPN.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 07:40
Barre73 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 18:19:
[...]
Maar T-Mobile TV streams zijn dus gelijk aan NLE of KPN.
Weet je dat zeker? Lijkt mij een heel ander platform:
- Lokale ipv cloudopnames
- Apart VLAN voor TV bij T-mobile (en niet bij KPN)
- Ander zenderpakket

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 08:15
tcviper schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:28:
Update: Fixed, voor degene die het ook interessant vinden:
- Draytek Vigor in Bridge mode zetten en DHCP uitzetten en daarna LAN ip van Draytek wijzigen naar bijv 192.168.50.1. VLAN tag niet aanzetten op het modem!
- Na reboot, USG inprikken en op de Unifi router VLAN 300 taggen.
- E Voila :)
;)

tcviper wijzigde deze reactie 31-05-2019 10:49 (26%)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 08:15
tAnk schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:50:
[...]

Check. Met dat LAN IP van de DrayTek bedoel je dat hij in een andere range dan mijn USG moet zitten, correct? En geef je voor T-Mobile in de USG nog PPPoE credentials in?
Ja, gewoon een andere LAN range en nee dat hoeft niet, T-Mobile gebruikt geen PPPOE voor DSL.
Je configureerd de Vigor eerst naar bridge zoals beschreven met je laptop, daarna als het ingesteld is reboot ie, dan plug je em in de USG router en zet je daar alleen nog de VLAN erin bij WAN instellingen.

tcviper wijzigde deze reactie 31-05-2019 11:14 (25%)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tAnk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16-10 19:38
R_Lee schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:56:
Hierbij even een korte samenvatting van mijn overstap van Telfort naar T-Mobile op 31 mei 2019:
Overstap was 's ochtends rond 8.00 al geregeld (Telfort deed het niet meer).

Enkele dagen van te voren het modem en de TV-ontvanger gekregen. Vrijdag ochtend gelijk het Zyxel-modem aangesloten. Admin-pass gewijzigd, WIFI uitgezet, DMZ naar mijn eigen Fritzbox. Alles werkt eigenlijk zo goed als gelijk. Vanaf het aan zetten van het modem tot het moment dat we internet hadden, duurde in totaal ongeveer 5-10 minuten.
Alleen even mijn configuratie op de Fritzbox aangepast zodat hij via het modem zijn gateway weer vindt en de benodigde A-records voorzien van het nieuwe IP-adres dat T-Mobile gaf (afhankelijk van hoe vaak die nog verandert, ga ik DDNS gebruiken).

Alles werkt tot nu toe erg goed. Hebben het gevoel dat het Zyxel-modem stabieler en sneller is dan de Experia-box V8 die wij hadden.

We zitten in een verbouwing, daarom de tv-ontvangen nog niet aangesloten.

Poging gegeven aan Chromecast die we al hadden i.c.m. de T-Mobile TV Thuis app. Werkt beter dan verwacht. Beeldkwaliteit is voor ons idee hetzelfde als je met een normale ontvanger zou hebben.

Tot nu toe (de eerste 3 dagen) niks dan lof!
Vergelijkbaar voor mij. Ook op 31 mei overgestapt naar T-Mobile. Ik kwam van XS4ALL.

Ergens in de nacht ging XS4ALL uit en 's ochtends sloot ik dus direct mijn DrayTek aan. Bridge mode aan. UniFi router erachter en gaan. Stabiel. De 100 Mbit/s down en de 30 Mbit/s up worden netjes gehaald.

So far so good!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 22:18
rens-br schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:05:
[...]

[mbr]Zoals @ciris ook had opgemerkt hebben we daar wel een los topic voor en ik heb je post dan ook verhuisd naar hier.[/]
Mijn fout, excuses en dank voor het verhuizen!
Zou even zoeken met de ervaringen in dit topic (of in het glasvezel topic, settopbox is namelijk hetzelfde voor beide technieken)
Doe ik, dank!
Nee, nog niet.
Duidelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 573712
  • Registratie: oktober 2019
  • Niet online
RemkoDJ schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:34:
[...]

Dan praat je over wifi AP? Of ook bedraad?
Je kan je router gewoon in DMZ zetten. Heb dat jaren zo gedaan.

Zorg dat de ip range van je router in een andere range zit. Dus als je modem bv 192.168. 1.* heeft dan zorg je dat je router 192.168.2.* heeft.

573712 wijzigde deze reactie 04-06-2019 10:46 (26%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mpullens
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:23
mpullens schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:13:
Even een korte opsomming van het drama van overstap van Youfone naar T-Mobile:
- router te laat geleverd, driekwartier voor aan de telefoon gehangen om te horen te krijgen dat ze leveringsproblemen hebben. Ipv dat ze dat pro actief melden.
- ipv 50mb is snelheid 20mb (50mb staat in aanvraag....maar is gewoon wat ik aangevraagd heb bij aanmelden) Is inmiddels opgelost
- tv werkt niet: unable to get update, en is bekend probleem voor T-mobile bij nieuwe klanten
Ik snap niet dat een bedrijf zo met nieuwe klanten om durft te gaan. Dit slaat echt nergens op. Dus wees gewaarschuwd.
Even een update, inmiddels paar dagen verder. En ik moet zeggen nu alles het eenmaal doet werkt het ook goed. Wifi snelheid is ook goed. En TV is kwalitatief niet te vergelijken met Youfone (Youfone is bagger), maar dat had ik ook verwacht. Maar dus afgezien van de opstartproblemen bevalt het nu erg goed moet ik zeggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
Famous schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:41:
Iemand hier die de modem al in ontvangst heeft genomen voor enkel internet en weet of deze dan wel in bridge gezet kan worden?
Hij kan sowieso niet in bridge, welk pakket je ook hebt. Het is wel mogelijk om hem in DMZ te zetten. Als je alleen internet hebt is het ook nog een optie om het ding helemaal niet te gebruiken, dit kan zolang je een router gebruikt die VLANS snapt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• connos
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-10 22:00
Famous schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:41:
Eind juni ga ik over van Online naar T-Mobile, enkel internet.
Ik las dat abonnementen die 8 mei of later afgesloten zijn de Zyxel VMG8825-T50 modem krijgen.

Deze wil ik graag in bridge modus plaatsen zodat mijn eigen router alles regelt, hier staan de instellingen ook al goed in.
Ik lees alleen dat deze modem geen bridge ondersteunt maar alles "routed" doet?
Nu heb ik niet veel verstand van netwerk en wat ik zo tegenkom is allemaal in combinatie met TV en/of bellen.

Iemand hier die de modem al in ontvangst heeft genomen voor enkel internet en weet of deze dan wel in bridge gezet kan worden?
Als je eigen router VLAN ondersteund kun je de Zyxel helemaal weg laten voor Internet Only. I kreeg een Huawei router en die is de doos niet uit geweest. Ik moest alleen de VLAN van internet op mijn Asus RT-AC68u instellen op 300. (LAN->IPTV->Select ISP Profile-> Manual en Internet VID op 300, de rest allemaal leeglaten)
Mocht je router geen VLAN ondersteunen kun je een Smart Switch gebruiken die VLAN ondersteund. Deze komt dan tussen de mediaconverter en je router te zitten.

connos wijzigde deze reactie 12-06-2019 10:57 (7%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• connos
Famous schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:12:
[...]

Ik heb de pricewatch: TP-Link AC1750 Draadloze dual-band gigabit router Archer C7 (v1 -...

Net even gezocht hierop Tweakers en kom ik dit topic tegen; [T-Mobile Thuis] Router vervangen door TP-Link Archer C7
Zou dus via VLAN de modem helemaal kunnen uitsluiten, zal vanavond eens in de router duiken of ik de instellingen kan vinden.

Thnx!
Het topic waar je naartoe linkt gaat over OpenWRT op de TP-Link Archer C7. Dat gaat sowieso werken en ook de stock firmware ondersteund VLAN volgens dit topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
Op het forum van T-Mobile staat een oplossing voor jouw specifieke apparaat en mocht je nog meer tips nodig hebben over het gebruiken van eigen apparatuur, kijk dan in de Openingspost.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
Famous schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:22:
Ik neem aan dat ik hem vanaf de meterkast door kan patchen naar de woonkamer? En hem daar in de router, op de WAN, kan klikken?
Ja, vanuit de mediaconverter kan je gewoon een UTP kabel trekken naar de router.

• connos
Trackerfire schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:09:
[...]
Begrijp ik hieruit goed dat ook de RT-AC68U DSL (VLAN) ondersteund?
De DSL versie wordt volgens mij niet in NL verkocht. De 'gewone' RT-AC68u ondersteund in elk geval VLAN.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 09:19

Famous

R 400+

Toen ik thuis kwam werkte het gewoon :)

Xbox live: Ghesous

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeffrey87
ucsdcom schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:54:
Uiteindelijk via een kabel het modem op mijn laptop aangesloten en de naam weer terug gezet..Het leek wel of het modem wifi frequenties koos die de clients niet pikken. Iemand van jullie al ervaringen?
Bekend probleem. Dit is gemeld aan T-Mobile.

Jeffrey87 wijzigde deze reactie 24-06-2019 07:07 (11%)

• ucsdcom
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 21-10 17:01
MaartenLu schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:17:
Vandaag alles van T-Mobile geïnstalleerd. Na wat geklungel met de aansluiting van dsl/isra is het gelukt. Vanmiddag werkte het prima, dus Ziggo maar meteen ingepakt om op te sturen. internet werkt nog steeds, maar op de tv box krijg ik na enkele secondes een Error en blijft het beeld staan. Als ik naar een andere kanaal schakel werkt het perfect, om na een paar seconden weer een error te geven en de bevriezen. Box gereset, maar dat heeft geen zin gehad.

Iemand dezelfde ervaring en een tip? Een monteur kan pas vanaf 22 juli komen... Voor ik de klantenservice bel om te zeggen dat ze hun spullen weer mogen ophalen wil toch nog kijken of ik het zelf kan oplossen. Zeker nu ik mijn stuc beschadigd heb om weer toegang te krijgen tot de DSL kabel :)
Heb je de TV decoder via een kabel aangesloten? Kan je een kortere kabel nemen als test? Sluit hem eens op een andere lan poort op je modem aan. Is het minimaal een goede cat 5e kabel? Heeft de de oder na het aansluiten eerst zijn software update gestart, gedownload en geïnstalleerd. Vast wel, maar als je wel beeld hebt lijkt het of de stream het in snelheid niet haalt.

Is de snelheid van je modem stabiel? Of klappert je lijn?Daarbij valt je verbinding steeds een seconde weg. Als je op proef een grote download start merk je daar misschien iets van.

Heb je online een toelichting gevonden op de errorcode? Of op het T-Mobile forum of bij “Amino” die blijkbaar de software in de kastjes stopt. Je hebt vast ook een Amino Aria 610x decoder.

Het zijn geen winnende tips. Maar alle beetjes helpen.

NB. Voorheen moest een lijn “inleren” waardoor de download snelheid nog kon stijgen. Is dat ook nu nog zo? Ook bij T-Mobile?

ucsdcom wijzigde deze reactie 27-06-2019 20:51 (13%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rens-br
Carfanatic schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:43:
Werkt TV niet alleen op lan 1 en 2?
Sinds de Zyxel is het any port, any service. Je kan dus elke poort gebruiken voor zowel internet als TV.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 09:41
MaartenLu schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:36:
[...]

Na een harde rest is de standaard software versie 14.7.25_build6-bbl.
Bij het opstarten volgt er direct een update naar 14.8.69_build9-evt-vas--glop--as3.
Ik heb niet gezocht wat de laatst beschikbare versie van T-mobile/Amino is, maar voor het gemak ga ik er van uit dat alles op deze versie zou moeten werken.

Voor de internet verbinding heb ik zowel een directe kabel gebruikt vanaf de modem en hierbij LAN poort 3 en 4 geprobeerd, volgens de handleiding. Hierna zowel een Devolo als TP-link adapters gebruikt voor de aansluiting. Dit maakt weinig verschil.

via de Powerline adapter krijg ik op de laptop het volgende resultaat;
[Afbeelding]
Dit is op Poort 4 van de modem

Als ik de kabel van 7,5 meter van T-mobile direct vanaf mijn laptop aansluit op de modem krijg ik;
[Afbeelding]
Dit is op poort 3 van de modem

Ik heb geen grote download binnen gehaald, maar de verbinding lijkt stabiel te zijn. Volgens mij zit ik netjes tegen het maximale dat beschikbaar is op mijn adres. Inleren lijkt dus niet meer nodig te zijn. Vanmiddag ruim 25 minuten met de klantenservice aan de telefoon gezeten. Helaas konden ze mij op afstand niet verder helpen. Hierna doorverbonden met Guidion om een afspraak te maken voor een monteur. Hier 30 minuten in de wacht gestaan en opgehangen... Helaas moest ik door. Ik zal het morgen nog een keer proberen..

Wat mij betreft heb ik het mogelijke gedaan... Ik zou niet weten wat ik verder kan proberen.

Het is dat ik een weekje vrij heb, maar dit heeft me eigenlijk al veel te veel tijd gekost. Tot nu toe kan ik het nog niemand aanbevelen :+ .
Mij resultaten zijn ongeveer gelijk. Zeker die met powerline adapter.

Acties:
  • +2Henk 'm!
MaartenLu schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:29:
[...]

In de handleiding staat zelfs heel specifiek lan poort 3 of 4. Ik kan 1 En 2 wel proberen, maar als het inderdaad tegenwoordig any poort is zou het goed moeten zijn.
Heb je dit gezien?

https://community.t-mobil...werken-313013#post1502253

Sowieso handig om je probleem op het forum van T-Mobile te plaatsen lijkt me. Daar zitten zeker mensen met dezelfde apparatuur en wellicht hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• damluc
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20-10 14:01
MensionXL schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:52:
Is er iemand die IPTV werkend heeft gekregen zonder het Huawei of nieuwe Zyxel modem te gebruiken? Ik gebruik een oude Zyxel VMG8324 en heb internet werkend via VLAN 300. Echter, IPTV via VLAN 640 werkt dan weer niet. Telefonie vind ik niet belangrijk :)

Iemand die weet of er nog een handeling vereist is?
Je zou een Fritz!Box 7490 tweedehands kunnen aanschaffen, vanaf Fritz OS 7 zit er een T-mobile thuis profiel in inclusief televisie. Ik zit zelf sinds vorige week ook bij T-Mobile maar dan alleen voor internet, heb eerst dit profiel geprobeerd, maar toen werkten mijn LAN 3 en LAN 4 niet meer als normale netwerk aansluiting. Dat heb ik opgelost door handmatig de internetinstellingen op VPI/VCI 0/34 VLAN 300 te zetten. Het enige waar ik nu mee stoei is de telefonie, ik heb Cheapconnect voor inkomend en Justvoip voor uitgaande gesprekken, maar de accounts registreren niet meer vanwege een blokkade of reservering op poort 5060. Ergens in de cfg moet ik nog iets aanpassen.

• Korkss
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 08:26
Aapenootjes schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:42:
[rant modus aan]

Bij mij is het ook feest allemaal. Oorspronkelijk zou ik 19 juni overgaan naar T-mobile. De apparatuur had ik op tijd binnen maar een verbinding opzetten, ho maar. Nu ben ik niet geheel onhandig, ik kon mij niet voorstellen dat het aan mijn montage lag. Maar goed, er moest toch een monteur komen om het even na te kijken. Gelukkig konden ze wel mijn overstap vooruitschuiven zodat ik internet bleef hebben via Ziggo.

Voordat Guidion langs kon komen waren we bijna 2 weken verder. De monteur ziet direct wel dat er niks mis is met mijn montage en concludeert dat er inderdaad geen signaal op de lijn zit. KPN zou het binnen 1 a 2 dagen oplossen en eventueel contact met mij opnemen.

Nog binnen een half uur krijg ik een email dat mijn T-mobile abonnement werkt. Ehh... 8)7
En nog een half uurtje later valt mijn Ziggo verbinding weg |:(

Nou vooruit, 1 a 2 dagen overleef ik wel dacht ik nog, mede dankzij het tetheren via 4g en onbeperkt data van T-mobile speciaal hiervoor. Heb via mijn telefoon aan een laptop mijn hele netwerk van internet voorzien.

Maar goed, na 2 dagen nog niets gehoord, de week er op ook nog niets. Ik bel weer met de klantenservice: "Ja, ik zou even tot vrijdag wachten, dan staat jouw ticket op 10 dagen, dat is echt de max!". Vrijdag weer terug gebeld: "Ja sorry, ik kan de backoffice niet bereiken, maar ik bel u vanavond wel terug ongeacht of dat lukt of niet!". Zaterdag heb ik wederom gebeld, want uiteraard ben ik ondanks de belofte niet teug gebeld: "Ja sorry, ik kan nu in het weekend niets voor u betekenen, maar ik zal een aantekening maken dat ze u maandag sowieso contacteren."

In de tussentijd was er ook nog een storing met de 4g verbinding, waardoor de afgelopen dagen mijn 4g snelheid niet boven de 1,5Mb uit kwam. Maar dat zou waarschijnlijk aan mij liggen, probeer eerst even een andere telefoon! Bullshit, want ik was ook niet de enige met problemen hier.

En nu vandaag krijg ik een mailtje dat mijn melding is doorgezet naar een externe leverancier. Ze waren dus domweg vergeten de melding naar KPN door te sturen :(

Ik hoop nou maar dat de verbinding goed is zodra er signaal op de lijn staat, anders ben ik echt helemaal klaar met T-mobile.

[/rant modus uit]

Zo, dat moest ik even kwijt :)
Wauw! Ik heb op het moment precies hetzelfde! Gister zou er een monteur komen van Guidion, niemand geweest. Ineens een mail van tmobile met “gefeliciteerd alles werkt” en ziggo werd afgesloten. Uiteraard werkt tmobile niet, gelukkig via ziggo kunnen regelen dat het geheractiveerd werd voor nog een maand.
Echt belachelijk hoe dit allemaal gaat. Vandaag komt Guidion “weer” langs. Mochten ze het niet werkend krijgen dan komen ze alles maar weer ophalen. Bel ik ziggo dat ik toch daar blijf en is alles weer goed :+

Acer predator XB271HU - i7 7700k -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• Aapenootjes
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-10 15:54
Korkss schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:46:
[...]

Wauw! Ik heb op het moment precies hetzelfde! Gister zou er een monteur komen van Guidion, niemand geweest. Ineens een mail van tmobile met “gefeliciteerd alles werkt” en ziggo werd afgesloten. Uiteraard werkt tmobile niet, gelukkig via ziggo kunnen regelen dat het geheractiveerd werd voor nog een maand.
Echt belachelijk hoe dit allemaal gaat. Vandaag komt Guidion “weer” langs. Mochten ze het niet werkend krijgen dan komen ze alles maar weer ophalen. Bel ik ziggo dat ik toch daar blijf en is alles weer goed :+
Mijn internetverbinding is nu eindelijk aan de praat, er was het een en ander mis in de wijkkast hier. Mijn aansluiting zat niet op de juiste plek en de poort was stuk. De monteur heeft ook meteen mijn ISRA punt vervangen.

Haal de 50Mbit met geen enkel probleem, hopelijk duurt het niet al te lang voordat de verhoging naar 100Mbit voor elkaar is via klantvoordeel. Opmerkelijk genoeg haal ik een upload van 30Mbit waar ik officieel maar 5 zou krijgen nu.

Edit: Ik heb even contact opgenomen met de klantenservice om te vragen hoe het zit met geld terug krijgen ivm niet geleverde dienst. Dat kan pas als de eerste factuur voltooid is. Meteen maar gevraagd hoe lang het duurt voordat de verhogen actief word, was blijkbaar niet doorgekomen in hun systeem... Maar de beste meneer heeft het voor mij doorgevoerd en ik heb nu 100Mbit :)

Aapenootjes wijzigde deze reactie 18-07-2019 20:11 (14%)

• krakendmodem
Aapenootjes schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:59:
[...]

Mijn internetverbinding is nu eindelijk aan de praat, er was het een en ander mis in de wijkkast hier. Mijn aansluiting zat niet op de juiste plek en de poort was stuk. De monteur heeft ook meteen mijn ISRA punt vervangen.

Haal de 50Mbit met geen enkel probleem, hopelijk duurt het niet al te lang voordat de verhoging naar 100Mbit voor elkaar is via klantvoordeel. Opmerkelijk genoeg haal ik een upload van 30Mbit waar ik officieel maar 5 zou krijgen nu.

Edit: Ik heb even contact opgenomen met de klantenservice om te vragen hoe het zit met geld terug krijgen ivm niet geleverde dienst. Dat kan pas als de eerste factuur voltooid is. Meteen maar gevraagd hoe lang het duurt voordat de verhogen actief word, was blijkbaar niet doorgekomen in hun systeem... Maar de beste meneer heeft het voor mij doorgevoerd en ik heb nu 100Mbit :)
30Mbit up is eerder regel dan uitzondering. Meeste VDSL aansluitingen doen vaak al 30Mbit up.

• krakendmodem
Aapenootjes schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:50:
[...]

Vind het wel apart dat het niet gelimiteerd is :)
KPN wholesale verkoopt verschillende soorten profielen, waaronder dus 100/30. T-Mobile (en andere dsl-aanbieders) kopen dat profiel in en leveren daar de verbinding op. Het is dan aan T-Mobile om die verbinding af te knijpen, maar in de praktijk wordt dat niet gedaan. Andere providers doen dat ook niet. Op papier geven ze 10Mbit aan, waarschijnlijk om zich in te dekken dat ze in ieder geval de "beloofde" 10 Mbit Up leveren.

Dit is al enkele jaren zo eigenlijk. Kabelaars knijpen je keihard af, KPN is er veel milder in.

Overigens heb ik een 50/5 verbinding met 50 down en 10 up. Omdat ik op een oudere wijkcentrale ben aangesloten, krijg ik niet de 30Mbit up. Ach binnenkort legt KPN hier glasvezel aan, dus ik zing het wel uit ;)

krakendmodem wijzigde deze reactie 18-07-2019 21:21 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gvmelle
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 25-07 17:08
damluc schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:15:
[...]

Er zijn meerdere oplossingen voor: Ik heb er sinds een week een oude Fritz!Box (7340) achter hangen en daar heb ik in de config bestand onder voipcfg het poortnummer gewijzigd van 5060 naar 5070. Je kan natuurlijk elke oude Fritz!Box als ATA inzetten. Gebruik FBeditor om de config file aan te passen.

Wellicht kun je dat ook aanpassen in de 7490 zelf, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Een andere tip (die heb ik van een AVM medewerker) maar ook nog niet getest. Zet bij registrar achter servernaam :5070

Succes!
Ik heb met Fritz!Box Export Editor 0.6.9.7h mijn poorten 5060 op 5070 gezet in de 7490. Alles werkt weer prima!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-10 15:54
Korkss schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:11:
[...]

Hoelang heeft het geduurd nadat duidelijk was dat kpn moest gaan handelen bij jou? Ik heb gister een monteur gehad en die zei dat het modem etc prima was, hij kon verder dus niks doen. Nu is er een call uitgezet naar KPN, die mij binnen 3 werkdagen gaan bellen (zal wel volgende week worden.) Benieuwd hoe snel die zijn met langskomen.

Enige geluk wat ik hier nog heb gehad is dat ziggo zeer fijn was. Na 1 telefoontje hebben ze me weer aangesloten (kon binnen een uur weer op internet) en ze sluiten me weer af zodra tmobile werkt en ik ze even een belletje doe! Ook al ga ik er weg, toch top service!!
Toen de Gideon monteur er was misschien 5 - 10 minuten. Allicht hielp het dat ik hem vertelde dat ik ooit een opleiding tot netwerkspecialist heb gevolgd en al alles geprobeerd had binnen mijn mogelijkheden.

Toen de backoffice van t-mobile eindelijk de melding had doorgegeven stond KPN binnen een dag op de stoep. Alleen dat doorgeven liep dus fout. Dat duurde bij mij bijna 2 weken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• garp
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 16-10 10:35
gastje01 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:05:
[...]

Vigor 130 niets voor je? Modem met 1 Ethernet-poort en verder niets. Kan keurig in bridge als je dat wil. Nieuw iets duurder, 2e hands voor een prikkie te vinden.
Dank voor je input. Ik heb voor de TP-link gekozen; die doet het vooralsnog top. En nu viel 2 weken geleden ook nog een brief in de bus dat er glas gelegd gaat worden hier (zomaar, ineens 8)7 ). Dus die t-mob wordt omgezet naar internet-only glas eind van het jaar >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 09:19

Famous

R 400+

Gropah schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:35:
Telfort heeft zijn tarieven verhoogt en gaat nu onder KPN vallen. Ik wou van mijn tv aansluiting af, maar dat zou geen korting opleveren bij telfort en ik zou 47 euro per maand blijven betalen. Daarom overweeg ik nu dus t-mobile. Na het lezen van de ervaringen hier had ik echter nog wat vraagjes, voornamelijk over de mogelijkheden van de hardware en dat zou voor mij dus de Zyxel VMG8825-T50 zijn.

Als ik zoek op die router verwijst google mij door naar Zyxel VMG8825-B50b. Dat is een ander apparaat, maar de handleiding (pas op, laad traag) laat wel alle functies zien die ik graag zou willen namelijk Dynamic DNS, Port forwarding, static ip en een guest AP. Zit dit ook allemaal in de T50? Een reden dat ik dit graag wil hebben is dat ik nog wel eens dingetjes host en dan is dat handig om te hebben. Om diezelfde reden zou ik ook porten 443 en 80 willen gebruiken.

Verder las ik ook dat deze router niet in bridging mode te zetten was, maar ik las wel hier (en op het forum van t-mobile) dat het bij sommige routers (zoals de TP-link archer c7) mogelijk was om de router te vervangen door je eigen exemplaar, waardoor je uberhaupt geen apparatuur van t-mobile nodig hebt. Ik ben hier totaal niet thuis in, dus ik vroeg mij hoe ik kan zien of een router dit kan. Ik zat zelf al te kijken naar een pricewatch: Asus RT-AC66U B1 Zwart, maar kan deze dat?
Welke opties in de T50 zitten zou ik vanavond kunnen nakijken voor je.

Bij mij komt er echter een ''telefoon"kabel binnen en die past niet op de C7, zo te zien ook niet op de router die jij hier plaatst. Wel heb ik alles door gekoppeld naar de C7 en verzorg vanaf daar het internet. De modem van T-Mobile is niets meer dan een doorgeefluik ondanks er geen bridge mode op zit.

Xbox live: Ghesous

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 08:26
Aapenootjes schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 17:17:
[...]

Toen de Gideon monteur er was misschien 5 - 10 minuten. Allicht hielp het dat ik hem vertelde dat ik ooit een opleiding tot netwerkspecialist heb gevolgd en al alles geprobeerd had binnen mijn mogelijkheden.

Toen de backoffice van t-mobile eindelijk de melding had doorgegeven stond KPN binnen een dag op de stoep. Alleen dat doorgeven liep dus fout. Dat duurde bij mij bijna 2 weken.
KPN monteur vandaag geweest! Alles werkt! Bekabeld 99mb/s download en 29.6mb/s upload met een ping van 7ms. Zeer netjes dus!
Zat iets in de kast in de wijk niet goed. Eindelijk een fix :)

Acer predator XB271HU - i7 7700k -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ucsdcom
Korkss schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 19:08:
[...]

KPN monteur vandaag geweest! Alles werkt! Bekabeld 99mb/s download en 29.6mb/s upload met een ping van 7ms. Zeer netjes dus!
Zat iets in de kast in de wijk niet goed. Eindelijk een fix :)
Goed te horen! Maar dit is dus wel HET grote aandachtspunt voor T-Mobile: zorgen dat ze zelf meer kunnen bij KPN en als dat niet kan de boel sneller regelen met KPN.

• MaartenLu
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21-10 17:05
Dr. Strangelove schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:20:
Twee jaar terug weg gegaan bij TMobile en naar Ziggo overgestapt, maar ik zoek wat goedkopers en wil weg wegens slechte service bij Ziggo. NLE en Youfone hebben alleen 24 maanden abonnementen dus ik overweeg toch weer TMobile.

Een van de zwaarstwegende redenen om bij ze weg te gaan was dat TV Anywhere niet beschikbaar was op Windows/OSX, dat is nu opgelost begrijp ik? Werkt het lekker? Een grote frustratie bij Ziggo is dat ZiggoGo vaak crasht waardoor je programma's helemaal vanaf de start opnieuw moest bekijken.
De Android app werkt in ieder geval perfect. Windows heb ik zelf niet getest, maar dat zal wel goed zitten . Hou er wel rekening mee dat je via Tv anywhere geen keuzepaketten kan kijken zoals bijv. Ziggo sport of Fox sports. Dat kan enkel via de tv box....

Ik ben zelf een maand geleden over gestapt en sinds het werkt zeer tevreden!

• krakendmodem
Viper® schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:45:
Ik heb op dit moment T-mobile glasvezel (200 mbit) en dit werkt eigenlijk goed (2 boxen).
Nu ga ik verhuizen en daar is geen glasvezel beschikbaar. Via de KPN postcode check geeft de site aan dat de maximale snelheid 200 Mbit zou zijn voor DSL. Echter geeft T-mobile als max 100Mbit.
Levert T-mobile niet hoger dan 100Mbit DSL of ligt het aan het adres?

Iemand ervaring met switchen van glasvezel > DSL. Is dit relatief gezien net zo snel, andere optie zou Ziggo zijn maar dat is wat duurder.
T-Mobile levert op DSL niet sneller dan 100Mbit.

Indien er VDSL tot 200Mb beschikbaar is, dan levert alleen XS4ALL (en ik dacht ook KPN) dat.
hcQd schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 17:10:
Is die 200Mb niet voor bonded-DSL? Dat levert T-Mobile niet.
Kan, maar het zou ook Vplus kunnen zijn. Die doen op één lijntje ook 200Mb.

• ucsdcom
Niltag schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 12:09:
Met name vanwege overstap mobiele abonnement wil ik ook eens kijken naar T-mobile thuis. Zo rond lezen lijkt met name het tv eco-systeem t.o.v. KPN wat achter te blijven. Heeft iemand de laatste status met betrekking tot de grootste verschillen / minpunten t.o.v. KPN op TV gebied?

Ben ooit van Ziggo naar KPN overgestapt met name door de beschikbaarheid van glasvezel maar ook vanwege het veel betere (voornamelijk snellere) tv eco-systeem van KPN.
Op een mogelijke zender na die ik niet kijk merk ik geen verschillen tussen het KPN en het T-Mobile TV systeem. T-Mobile levert ook haarscherp beeld en een vlotte TV decoder. Het doet ook weinig onder voor Ziggo als ik het zeggen mag.

Wat ik zelf wel een nadeel vind is een decoder per TV bij KPN/T-Mobile. (Met bijbetalen voor extra decoder huur) en betalen voor opnemen, omdat dat in de cloud gaat. Bij Ziggo gebruikte ik Ci+ modules in de TV’s via de ingebouwde TV tuner en een losse harddisk aan de TV voor geplande opnames.
D-TECH schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:32:
Weet iemand de bitrate van de HD zenders? Op het forum van T-Mobile hebben ze bevestigd dat dit 12 MB/s voor de “HD-plus” zenders is, het is echter niet duidelijk of die zenders naast glasvezel ook binnen het DSL pakket beschikbaar zijn. Heb nu namelijk TV van Ziggo, met een bitrate van 12, als dat omlaag gaat naar 8 is dat natuurlijk best wel een kwaliteitsverschil.
Bij DSL kunnen alleen de TV streams van KPN gebruikt worden. Dus 8 Mbit. De 12 Mbit zenders zijn alleen via glas beschikbaar. Of je dit werkelijk gaat zien is de vraag. Bitrate is al lang niet meer heilig. De gebruikte codec is veel belangrijker. Ik heb glas van KPN maar kijk nooit naar de HD Plus zenders. Het zichtbare verschil met de reguliere HD is gewoon bijna niet te zien (43 inch 4K TV).

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:54
dreester schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:48:
[...]

Heb je dit nog aan de praat kunnen krijgen?
Yes, nog niet helemaal zoals ik wil, maar internet werkt wel. De draytek staat in bridge, dan krijg ik een IP zonder dat ik een vlan tag heb ingesteld, volgens mij hoort dat niet. Heb nog niet getest of ik vlan 640 los kan trekken voor iptv.

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 07:30
peptalk schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:04:
Weet iemand of je toch DSL kan krijgen als er via de postcodecheck alleen Glasvezel wordt aangeboden(Vriendin van me vindt de meerprijs zonde van haar geld)?
Volgens mij bij T-Mobile niet, als er glasvezel aanwezig is wordt daar over geleverd.

• MichelJ
peptalk schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:04:
Weet iemand of je toch DSL kan krijgen als er via de postcodecheck alleen Glasvezel wordt aangeboden(Vriendin van me vindt de meerprijs zonde van haar geld)?
zit er een telefoon aansluiting? Uit ervaring weet ik dat T-Mobile 20mb levert over adsl, ook als er een glasvezelaansluiting zit. Misschien doen ze het niet meer, maar kan het altijd proberen.

Glasvezel levert daarentegen wel betere verbinding op. Voor adsl mag het signaal 80% minder zijn. Dus als je 100mb op de lijn staat, dan is alles boven de 80 mb al aanvaadbaar.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True