Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:06

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter

Thuis is opgericht in 2011 door Vodafone. Vodafone Thuis biedt internet, telefonie en TV diensten aan op de glasvezel en DSL lijn. Ze zijn begonnen om dit aan te bieden in 10 Nederlandse gemeente, maar later is dit uitgebreid naar bijna alle gemeentes in Nederland.

In februari 2016 maakte Vodafone en Ziggo bekend samen verder te willen gaan onder een joint venture. In augustus keurde Europese Commissie de fusie goed onder één voorwaarde, Vodafone moest zijn Thuis diensten afstoten. In november werd er een overeenstemming bereikt tussen Vodafone en T-Mobile om de Thuis diensten over te nemen. Vanaf februari 2017 zullen alle diensten overgaan op T-Mobile, voor huidige klanten veranderd er vooralsnog niks.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het xDSL aanbod en techniek van T-Mobile Thuis.

Terug naar Inhoudsopgave

T-Mobile Thuis biedt Internet, Bellen en TV aan, dat wil zeggen dat de diensten los of met elkaar kunnen worden afgesloten. Er worden verschillende snelheden aangeboden, op zowel glasvezel als DSL. Het basis TV pakket heeft meer dan 60 TV zenders, waarvan 30 in HD kwaliteit en worden er daarnaast nog allerlei themapakketten aangeboden. Voor telefonie biedt T-Mobile een 2e telefoonlijn en 'onbeperkt' bellen naar vaste en mobiele nummers aan.

Voor een overzicht van alle geboden diensten kan gekeken worden op de website van T-Mobile.

T-Mobile biedt haar diensten aan op zowel Glasvezel als DSL. De snelheden op beide netwerken zijn verschillend. Zo worden er op Glasvezel snelheden van 50 tot 750 Mbit/s aangeboden en op DSL van 20 tot 100 Mbit/s. De snelheden op DSL zijn niet symmetrisch, op Glasvezel zijn ze dat wel.

Bij DSL is de afstand tot de centrale bepalend voor de snelheid van het abonnement. T-Mobile geeft een snelheid indicatie aan, maar het wil niet zeggen dat die dan ook bereikt wordt. Er kan geen abonnement afgesloten worden hoger dan de snelheid indicatie.
Snelheid(down)Snelheid(up)Prijs
20 Mbit/s2 Mbit/s€27,-
50 Mbit/s5 Mbit/s€28
100 Mbit/s10 Mbit/s€31,-

Het standaard televisiepakket kost 15 euro in de maand en daarvoor biedt T-Mobile meer dan 60 zenders, waarvan 30 in HD aan. Voor het meest recente overzicht van de televisiezenders kan er gekeken worden op de website. De bitrate van de TV-zenders heeft @d-vine opgesomd. Verder kan er overal TV gekeken worden via TV Anywhere, te benaderen via de browser en als app voor iOS en Android. Hiermee is het mogelijk om 10 dagen programma gemist te kijken voor NPO 1, NPO 2, NPO 3, SBS6, Net5 en Veronica, Fox Sport 1 Eredivisie en Begin gemist op 25 zenders.

Standaard biedt het pakket één Interactieve TV Box, voor €5,- extra per maand kunnen er tot 4 boxen bijgekocht worden, daarnaast kan er voor €5,- per Box opnemen en pauzeren aan toe voegen. De prijzen staan hieronder opgesomd.

Wat?Prijs
Standaard€15,-
Extra Box€5,-
Opnemen€5,-

Daarnaast biedt T-Mobile ook nog verschillende thema pakketten aan, deze staan hieronder genoemd:
PakketPrijsZenders
Kids & Music€3,75Nickelodeon Junior, Nick Toons, Pebble TV, JimJam, Duck TV, BoomerangTV, BabyTV, MTV Brand New, MTV Music 24, SLAM!TV, I-Concerts, TV Oranje, SchlagerTV, Stingray Lite TV, 192TV, Vh2, Vh2 Classic, DjazzTV, Trace Urban, BravaNL, Mezzo
Entertainment€3,75Comedy Central Family, Comedy Central Extra, RTL Lounge, NPO 101, E! Entertainment, LUXE.tv, CBS Reality, Luxe TV HD, OUT TV, GINX, American Movie Classics, RTL Crime, Family 7, Brazzers TV Europe, Secret Circle
Infotainment€3,75Discovery World, Discovery Science, National Geographic Wild, Crime & Investigation Network, Motorsport TV, Al Jazeera (English), NPO Nieuws, NPO Politiek, Travel Channel, Horse Country TV, ONS, NPO Cultura
Internationaal€3,75CBBC, BBC Four, BBC Entertainment, CBeebies, CNBC Europe, CNN Turk, ARTE, NDR, ProSieben, Sat.1, RTL Television, Kika, Tagesschau24, 3SAT, EinsFestival, TVE, RAI Uno, Antena3, Mediaset Italia, 2M Maroc

Als laatste biedt T-Mobile ook nog een aantal premium zenders aan:
PakketPrijsInformatie
Fox Sports Eredivisie€7,502 extra Eredivisie kanalen, inclusief Fox Sport Go
Fox Sports Compleet€12,50FOX Sports Compleet met 5 sportkanalen, inclusief Fox Sport Go
Film 1€15,-4 reclamevrije zenders en on demand
Ziggo Sport Totaal€15,-6 kanalen met de favoriete wedstrijden en sporthelden
Erotiek pakket€10,-Penthouse, Meiden van Holland Hard; Dusk!, Dorcel TV en Passie XXX

Deze extra pakketten en premium zenders hoeven niet voor elke Interactieve TV Box aangeschaft te worden.

T-Mobile biedt ook telefonie aan voor €2,50. Een tweede telefoonlijn kost €5,- pm. Voor €7,50 kan er onbeperkt gebeld worden naar vaste nummers en voor €5,- meer ook naar mobiele nummers.

De beltarieven kunnen gevonden worden op de website van T-Mobile.

Er worden geen installatiekosten gerekend, maar wel 30 euro activatiekosten.

Daarnaast krijg je bij T-Mobile de eerste 6 maanden korting wanneer er een alles-in-een pakket afgesloten wordt, soms is het daardoor goedkoper om toch een alles-in-één af te sluiten ipv. maar één of twee pakketten. Tevens is het mogelijk om een cashback van €65, 45 of €30,- aan te vragen via Cashback XXL.

Het abonnement elke maand naar boven en naar beneden worden aangepast, zo kan bijvoorbeeld de zenderpakketten, TV of telefonie helemaal aan-of uitgezet worden. Internet blijft altijd beschikbaar, al kan wel elke maand de snelheid worden aangepast.

Vanaf oktober 2017 biedt T-Mobile ook korting aan voor abonnees die Thuis en Mobiel combineren. In juni 2018 zijn deze kortingen aangepast, waardoor je nu meer data, meer TV-zenders, meer snelheid en meer korting kan krijgen. Zie de website van T-Mobile voor het actuele aanbod.

De aanbiedingen die te vinden zijn op de website van T-Mobile gelden alleen voor nieuwe klanten. Wanneer bestaande klanten willen verlengen zijn er andere aanbiedingen. De meeste klanten krijgen een aanbod voor 20% korting op het internet de eerste 6 maanden. Het heeft dus geen zin om weer een alles-in-een te nemen, de korting blijft hetzelfde. Verlengen kan al na 9 maanden, waardoor je dus effectief maar 3 maanden per jaar de volle mep betaald. Verlengen kan alleen telefonisch door te bellen naar 0800-0092.

Terug naar Inhoudsopgave

Internet
Bij een DSL verbinding krijg je sinds april 2019 de Zyxel VMG8825-T50, dat is de vervanger van de Huawei HG659. De Zyxel is een dual band router en kans dus overweg met 2,4GHz en 5Ghz netwerken. De snelheden zijn respectievelijk 450Mbps en 1733 Mbps en heeft ondersteuning voor 4x4 MIMO.

Verder ondersteund het toestel, in tegenstelling tot zijn voorganger, Any Port Any Service. Dat wil zeggen dat elke ethernet poort gebruikt kan worden voor zowel internet als TV. Hierdoor is het niet langer nodig om te werken met losse VLANS en is het dus ook niet nodig om twee losse kabels te gebruiken.

Zyxel VMG8825-T50 (v.a. mei 2019)
Huawei HG659 (v.a. september 2018)

Meer informatie over het modem is te vinden op de website van T-Mobile.

Televisie
Er twee verschillende boxen beschikbaar. De Amino Aria 610x, die de Entone Kamai 500 vervangt, wordt standaard geleverd en de Entone Amulet 515 wordt gebruikt voor opnemen en pauzeren.

https://tweakers.net/ext/f/jBNx2czyKKl39q2d04avuXPZ/full.png
Amino Aria 610x
Entone Amulet 515

Informatie over de verschillende TV boxen kan teruggevonden worden op de website van T-Mobile.

Terug naar Inhoudsopgave

Alle prijzen genoemd in deze OP zijn aan veranderingen onderhevig, helaas is het voor ons niet mogelijk om de prijzen real-time aan te passen. Verder zijn al deze prijzen gebaseerd op het standaard tarief, zonder eventuele kortingen. Kijk voor de meest actuele prijs altijd even op de website van T-Mobile Thuis. Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.016-02-2017Topic aangemaakt
V1.101-09-2017Prijzen en snelheden aangepast
V1.209-10-2017Stuk over combineren Vast en Mobiel toegevoegd en hoofdstuk gevolgen overname verwijderd.
V1.310-01-2018Prijzen aangepast
V1.415-02-2018Prijzen aangepast
V1.512-06-2018Nieuwe informatie over combineren Mobiel + Thuis toegevoegd
V1.630-04-2019Tekst aangepast en hoofdstuk verlengen toegevoegd
V1.714-05-2019Informatie Zyxel VMG8825-T50 en nieuwe TV box toegevoegd

Terug naar Inhoudsopgave

rens-br wijzigde deze reactie 23-05-2019 11:39 (220%)

• drwoo
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 23-05 07:55
Iemand dit ook ontvangen? Ik vermoed is van TMobile Thuis.

drwoo wijzigde deze reactie 02-03-2017 15:33 (24%)

• ibothead
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18-05 17:10
Ik heb een vraag krijg schijt genoeg van ziggo met verhogen van hun prijs en krijg geen aanbieding voor het abonnement wat ik nu heb te verlagen ofzo.
tmobile heeft voor minder centen een betere verbinding zegt het via dsl maar nu zie ik op de knp site om te kijkn wat je kunt halen op je dsl lijn beetje vreemde waardes.

kan ik dus wel dsl afsluiten zit nu via kabel
zie foto

ibothead wijzigde deze reactie 08-06-2017 21:10 (6%)

• Bigf00t
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22-05 21:18
Onderstaande snelheden haal ik met het 20/2 Mbps abonnement + Huawei HG659 modem op 5 Ghz.
Ik vind de upload wel netjes. De snelheden via mijn AirPort Extreme zijn precies gelijk.

• epic_gram
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 23:11

epic_gram

undercover moderator

De standaard huawei modem is vrij brak jongens... Ik heb hier een 20/2 abbo en dit is het verschil tussen wifi op 2 meter afstand van de modem, met vol bereik, en de ethernetkabel in afbeelding 2.

wifi

ethernetkabel

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• RutgerFR
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22-05 21:20

RutgerFR

Qui est l'exemple?

Sinds een kleine week heb ik VDSL 50mb van T-mobile. Opzich werkt de verbinding, maar er vallen mij een aantal dingen op:

1. De 'DSL Uptime' heb ik nooit boven de 24 uur zien uitkomen;
2. De 'Maximum downstream rate (kbit/s)' vs 'Downstream line rate (kbit/s)' lopen nogal uiteen;
3. Zelfde geldt voor 'Maximum upstream rate (kbit/s)' vs 'Upstream line rate (kbit/s)'.

De RJ11-kabel van ISRA naar het modem heb ik al vervangen door een ander exemplaar.

Zijn de waardes allemaal normaal voor VDSL of moet ik hier door een monteur naar laten kijken?

• Eddy_1980
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 16-10-2018
Beste T-mobilers,

Probeer de Draytek modem eruit te halen en mijn eigen router te gebruiken.

Gebruik als eerste een:
- TP-link MC200 SFP media convertor.
- Daarachter een TP-link TL-SG105E
- Dan een router Linksys Velop.

Helaas lukt het mij niet om de TL-SG105E goed in te stellen met VLAN 100, 300 en 640 om deze werkend te krijgen voor Internet en Televisie.

Iemand die mij verder op weg kan helpen?

Heb een afbeelding van mijn instelling in de TL-SG105E erbij gedaan.

• asmi
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Gewoon de gaten in de bovenkant ophangen aan een paar schroeven. Aan de onderkant is ruimte nodig voor kabels en stekkers dus het modem hangt wat schuin naar achteren.

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True