Vodafone Thuis Internet, Bellen & TV (via xDSL) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 54.773 views

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
Vodafone biedt sinds kort onder de noemer 'Vodafone Thuis' ook (weer) pakketten aan via xDSL, tot 20/2 up, tot 40/4 en tot 80/8 Mbps.

Als je ook de tv dienst afneemt dan gaat deze nog af van de genoemde download snelheid. Te weten:
decoder zonder opname functie: 8Mbps
decoder met opname functie: 16Mbps

Momenteel loopt er een actie waarbij je bij een internet, tv en bel pakket de basisinstallatie gratis is én €10 per maand korting krijgt in het eerste jaar.

De pakketten

Afbeeldingslocatie: http://www.funriders.net/vodafoneadsl/Vodafone_ADSL_internet_pakketten.jpg

Televisie/radio pakketten

Er zitten op dit moment 54 SD tv zenders waarvan 26 HD tv zenders in het 'Start' pakket daarnaast heb je zo'n 90 radio zenders. De bitrate van de SD en HD streams is vergelijkbaar met KPN/Telfort en Tele2 doen dus zo'n 4Mbps (SD) en 8Mbps (HD) het bron signaal is dan ook van KPN (bron: Totaaltv in gesprek met Gerard Overmars - directeur vaste markt van Vodafone) ondanks dat Vodafone ook individuele afspraken heeft met tv zenders (denk aan overname Multivisie).

gebruiker 'Hugo__Boss schreef hierover "Bij een HD zender wordt er exact 7 Mbit afgehaald en bij een SD zender ongeveer 3,25 Mbit."

Als je ook de tv dienst afneemt dan gaat deze nog af van de genoemde download snelheid. Te weten:
decoder zonder opname functie: 8Mbps
decoder met opname functie: 16Mbps

Daarnaast krijg je standaard Programma Gemist waarmee je tot wel 10 dagen programma's terug kunt kijken van de publieke omroepen, SBS, Net5 en Veronica.
Je kunt via de gratis TV App in huis 16 tv-zenders kijken op je tablet of smartphone (iOS 6.0 en hoger of Android 4.1 en hoger) - waarvan een aantal zelfs in HD

Afbeeldingslocatie: http://www.funriders.net/vodafoneadsl/Vodafone_ADSL_tv_pakketten.jpg

Ook zijn er extra pakketten beschikbaar (Extra - zo'n 30+ extra SD zenders, Plus - zo'n 60 extra SD zenders, FOX Eredivisie, Sport1, HBO).

Afbeeldingslocatie: http://www.funriders.net/vodafoneadsl/Vodafone_ADSL_tv_extratvs_pakketten.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.funriders.net/vodafoneadsl/Vodafone_ADSL_tv_premium_pakketten.jpg

Telefonie pakketten

Voor telefonie kunnen ook extra pakketten worden afgesloten, zo is het mogelijk om 2500 minuten te bellen naar alle vaste nummers in Nederland voor €10 per maand of €15 naar vast én mobiel, ook is voor €5 mogelijk om een tweede telefoonnummer te kopen.

Afbeeldingslocatie: http://www.funriders.net/vodafoneadsl/Vodafone_ADSL_bellen_pakketten.jpg

Installatie kosten

Afbeeldingslocatie: http://www.funriders.net/vodafoneadsl/Vodafone_ADSL_installatie_pakketten.jpg

Decoders

Afbeeldingslocatie: http://www.funriders.net/vodafoneadsl/Vodafone_ADSL_tv_decoderinfo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.funriders.net/vodafoneadsl/Vodafone_ADSL_tv_decoder_standaard.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.entone.com/images/Amulet.png

standaard tv decoder (zonder pauze/recorder): Entone Kamai 5
tv decoder met recorder: Entone Amulet 5

Modem

Afbeeldingslocatie: http://www.funriders.net/vodafoneadsl/Vodafone_ADSL_modem.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.funriders.net/vodafoneadsl/Vodafone_ADSL_modem_Huawei.jpg

Modem type: Huawei HG659 [dank aan Dazzler2120 voor doorgeven]
Ondersteund is: Adsl2+, vdsl en vvdsl (dus ook pair bonding wanneer mogelijk is)

*dit is mijn eerste TS en qua layout nog niet geheel fraai, maar ik ben druk aan het bekijken hoe ik fraaie tabellen e.d. kan toepassen in UBB.

[ Voor 56% gewijzigd door funrider op 27-11-2014 14:09 . Reden: toevoeging tv dienst ten koste van internet ]

• funrider
Ik ben zelf het voordeligste 2-1 (20Mb/s + tv) a 37,50 euro p/mnd aan het overwegen echter vraag ik mij zeer af op de genoemde tot 16Mb/s die op mijn adres haalbaar zou zijn volgens Vodafone afdoende is om zowel internet als tv (inclusief HD zenders) te kunnen gebruiken.

Op hun site beschrijven ze dat dit de totale snelheid is (voor internet én tv) als ik het goed lees. Terwijl Telfort op haar site aangeeft dat ik tot 26Mb/s kan halen op mijn adres. Ligt dit aan verschillende netwerk lijnen (Telfort - KPN, Vodafone - Tele2's BBned?) of rekent Vodafone 10Mb/s al voor tv en blijft 16Mb/s over voor internet?

Afbeeldingslocatie: http://www.funriders.net/vodafoneadsl/Vodafone_ADSL_snelheid1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.funriders.net/vodafoneadsl/Vodafone_ADSL_snelheid2.jpg

In de beide Vodafone winkels in Dordrecht staat helaas ook geen tv met decoder opgesteld om kwaliteit van decoders en beeldkwaliteit (SD/HD) te kunnen zien. Iemand al een andere Vodafone winkel gevonden waar dit wel staat opgesteld voor ADSL (niet glasvezel)?

[ Voor 34% gewijzigd door funrider op 11-09-2014 15:54 ]

Anoniem: 620407

Wel een beetje jammer dat je voor 20Mbps maar 5 euro minder betaalt dan voor 80Mbps.

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-04 18:58
80Mbit voor €30,00 is wel een interessante prijs, is zelfs goedkoper dan DDS VDSL(80Mbit voor 24,00 exclusief lijnhuur). Het ziet er helaas wel naar uit dat die basisinstallatie verplicht is à €37,00, en dat terwijl je dat zelf eigenlijk ook wel kunt.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-03 21:51
Heel vreemd. Bij KPN kan ik 80Mbit via vdsl maar bij vodafone max 40mbit. Is het niet zo dat vodafone gebruik maakt van KPN VDSL streams.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
De 80mbit abonnementen worden alleen geleverd via vvdsl :) De beschikbaarheidschecker van vodafone rekent met enig verlies. De schatting van 16mbit/s is een voorzichtige schatting, kans is groot dat je meer haalt. (Collega kon max 34mbit/s halen, haalt 51mbit/s). KPN geeft over het algemeen echt aan wat ze verwachten.

Tho ik zou wel telefonie lijntje nemen, zorgt ervoor dat je abonnement 7,50 goedkoper is ;) (30euro de eerste 12 maanden). Of je wilt natuurlijk je eigen voip server oid gebruiken.

PS4 PSN: Dazzler2120

• timmie1
doublehelix schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:26:
Heel vreemd. Bij KPN kan ik 80Mbit via vdsl maar bij vodafone max 40mbit. Is het niet zo dat vodafone gebruik maakt van KPN VDSL streams.
Kan het zijn dat Vodafone nog geen pair bonding doet?
2x een aderpaar met 40Mbit is namelijk 80Mbit.
Of misschien leveren ze voorlopig alleen vanuit de hoofdcentrale en niet vanuit de buitenring?
Dazzler2120 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:33:
De 80mbit abonnementen worden alleen geleverd via vvdsl :) De beschikbaarheidschecker van vodafone rekent met enig verlies. De schatting van 16mbit/s is een voorzichtige schatting, kans is groot dat je meer haalt. (Collega kon max 34mbit/s halen, haalt 51mbit/s). KPN geeft over het algemeen echt aan wat ze verwachten.
Soms houdt de postcodecheck geen rekening met vectored vdsl-aansluitingen, waarschijnlijk was dit ook zo'n geval...

[ Voor 38% gewijzigd door timmie1 op 11-09-2014 15:38 ]

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Exacte type modem is: Huawei HG659.
Ondersteund is Adsl2+, vdsl en vvdsl. (dus ook pair bonding wanneer mogelijk is).
Ik kan eens checken wat onze beschikbaarheidscheck aangeeft voor verwachtte snelheid, maar dan kan je me de Postcode en Huisnummer ff sturen via PM.
timmie1 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:33:

Soms houdt de postcodecheck geen rekening met vectored vdsl-aansluitingen, waarschijnlijk was dit ook zo'n geval...
Onze BC kan ik precies zien welke techniek je hebt, VDSL of VVDSL ;) maar ook als V(ectored)VDSL mogelijk is kan het zo zijn dat de snelheid onder de 40 uitkomt. Ik woon bijvoorbeeld 3.4km van de wijkcentrale af, kan 34 mbit halen via vvdsl.

[ Voor 47% gewijzigd door Dazzler2120 op 11-09-2014 15:44 ]

• doublehelix
Bedankt voor je reactie. De sneheid van 80Mbit is bereikt via vectoring volgens mij en pair bonding is niet nodig. Bij familie in Noordwijk heb ik ook de postcode check gedaan en krijg ik ook maar 40Mbit max terwijl de afstand tot de wijk kast maar 120 meter is en bij KPN word ook 80Mbit aangegeven.
timmie1 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:33:
[...]

Kan het zijn dat Vodafone nog geen pair bonding doet?
2x een aderpaar met 40Mbit is namelijk 80Mbit.
Of misschien leveren ze voorlopig alleen vanuit de hoofdcentrale en niet vanuit de buitenring?

[...]

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:19
Ik had enkele dagen geleden ook ff gecheckt bij Vodafone toen ik hoorde dat ze weer internet via DSL, en ze hebben op zich wel interessante pakketten, vooral het 80Mb internet pakket voor 30 euro is wel aardig :)
Maximaal haalbare downloadsnelheid voor standaard internet op dit adres: 80 Mbps.
Ze maken in ieder geval wel gebruik van de VVDSL (Vectoring) straatkasten van KPN (Buitenringen), waardoor er op mijn adres 80Mb mogelijk is. Ze doen volgens mij niet aan pairbonding want ik checkte ook een ander adres waar 40Mb via pairbonding mogelijk is en deze geeft max. 22Mb in de check. Je kan dan ook in dat geval alleen het 20Mb pakket afsluiten.

De aansluit & activatie kosten zijn echter behoorlijk hoog bij een internet-only óf internet & TV pakket namelijk 67,50 euro, bij een Alles-in-1 is dat wat lager met 30 euro.

Het modem wat ze gebruiken ziet er wel goed uit, dual-band & AC, ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen. Het lijkt er wel op dat ze vrij nieuwe apparatuur gebruiken, dus dat gaat wel goed komen.

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Je kan eerst een alles in een pakket nemen, vervolgens na installatie downgraden met 1 maand opzegtermijn naar single play, dan heb je alleen de activatie kosten

[ Voor 14% gewijzigd door Dazzler2120 op 11-09-2014 21:44 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:08
funrider schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:39:
Mocht iemand het exacte merk en type nummer weten van de decoders dan hoor ik het graag.
Entone Kamai 5
Entone Amulet 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Ik ben ook wel benieuwd naar de kwaliteit van de TV streams, bij KPN en Telfort heeft een HD stream een bitrate van ongeveer 7 á 8 Mbit, ligt dit bij Vodafone hoger of maken ze gebruiken van dezelfde KPN streams?

En zijn de Entone dezelfde settopboxen die ze aan hun Glasvezel klanten uitleveren?

• gbbijl
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-01 09:32
Prolution schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:17:
Ik ben ook wel benieuwd naar de kwaliteit van de TV streams, bij KPN en Telfort heeft een HD stream een bitrate van ongeveer 7 á 8 Mbit, ligt dit bij Vodafone hoger of maken ze gebruiken van dezelfde KPN streams?

En zijn de Entone dezelfde settopboxen die ze aan hun Glasvezel klanten uitleveren?
Vodafone levert op DSL de tv-streams van KPN. De set-top boxen zijn hetzelfde als bij glasvezel.

Tesla Model 3 AWD FSD 2019 - Domoticz+Grafana - Enphase IQ7A - ThinkPad P51 7700HQ/4K/64GB/1+1+4TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Oke bedankt voor de info, maar ik zie dat het aanbod van KPN niet volledig overeenkomt met die van Vodafone. Want Vodafone bied bijvoorbeeld beide BBC zenders in HD aan maar KPN doet dat niet, dus ik vraag me af of ze exacte dezelfde streams gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Prolution schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:28:
Oke bedankt voor de info, maar ik zie dat het aanbod van KPN niet volledig overeenkomt met die van Vodafone. Want Vodafone bied bijvoorbeeld beide BBC zenders in HD aan maar KPN doet dat niet, dus ik vraag me af of ze exacte dezelfde streams gebruiken.
Vodafone gebruikt toch eigen streams sinds ze Wiericke hebben overgenomen? De klantenservice zei destijds dat ze van het KPN wholesale aanbod afwillen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
Maakt vodafone gebruik van KPN vdsl network of een eigen network ? Iedere keer krijg ik tegenstellende berichten van Vodafone. Gaan de lijnen via de grote KPN centrale of de vdsl straatkasten en maakt vodafone gebruik van eigen apparatuur.

[ Voor 19% gewijzigd door doublehelix op 29-09-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
doublehelix schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:19:
Maakt vodafone gebruik van KPN vdsl network of een eigen network ? Iedere keer krijg ik tegenstellende berichten van Vodafone. Gaan de lijnen via de grote KPN centrale of de vdsl straatkasten en maakt vodafone gebruik van eigen apparatuur.
Vanuit topicstarter post:
Adsl2+, vdsl en vvdsl (dus ook pair bonding wanneer mogelijk is)

Dat zijn dus alle technieken dat gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
timmie1 schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:06:
[...]

Vodafone gebruikt toch eigen streams sinds ze Wiericke hebben overgenomen? De klantenservice zei destijds dat ze van het KPN wholesale aanbod afwillen...?
Dat is volgens mij ook het geval. Ze gebruiken de streams die voorheen via Multivisie (van Wiericke) verliep mogelijk zijn er nog bepaalde zenders waar nog geen contracten mee zijn met Vodafone waardoor ze nog (deels) KPN streams gebruiken? Ik hoop dat Vodafone hier zelf duidelijkheid over kan schaffen omtrent zowel DSL als glasvezel streams en of deze 1:1 van Mediagateway Hilversum vandaan worden gehaald waar mogelijk voor DSL en glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
doublehelix schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:19:
Vodafone maakt gebruik van het KPN Wholesale xDSL netwerk. Ook maken ze gebruik van de KPN straatkasten (buitenringen) die geupgrade zijn om VDSL (met Vectoring) op hogere snelheden aan te bieden (>100Mb).

Pairbonding verbindingen bieden ze volgens mij op dit moment nog niet aan, als ik check op een adres waarbij KPN 80Mb kan leveren door middel van pairbonding kan Vodafone slechts 40Mb leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
Bedankt. Hoe kan je achterkomen of pairbonding of vectoring beschikbaar is ?
Prolution schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:18:
[...]

Vodafone maakt gebruik van het KPN Wholesale xDSL netwerk. Ook maken ze gebruik van de KPN straatkasten (buitenringen) die geupgrade zijn om VDSL (met Vectoring) op hogere snelheden aan te bieden (>100Mb).

Pairbonding verbindingen bieden ze volgens mij op dit moment nog niet aan, als ik check op een adres waarbij KPN 80Mb kan leveren door middel van pairbonding kan Vodafone slechts 40Mb leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
doublehelix schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:55:
Bedankt. Hoe kan je achterkomen of pairbonding of vectoring beschikbaar is ?
[...]
Zie daarvoor http://kpndotcom.fpi-info.fourstack.nl/ , staat het allemaal precies aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Prolution schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:17:
Ik las zojuist een bericht van de mediasite Totaaltv die in gesprek met Gerard Overmars (directeur vaste markt) van Vodafone beschrijft dat de glasvezel streams vanaf eind oktober (o.a. in Dordrecht) verbeteren t.o.v. huidige streams van KPN die Vodafone gebruikt. Oftewel voor het tv-aanbod betekent het gebruik van eigen PoP’s dat Vodafone tv-zenders zonder wijzigingen direct vanuit de Mediagateway kan gaan doorgeven waardoor de oorspronkelijke kwaliteit streams doorgegeven gaan worden via glasvezel namelijk zo'n 12-15Mbps voor HD zenders en zo'n 7-8Mbps voor sommige SD zenders (PO,RTL,SBS) zoals ook het geval is bij bijvoorbeeld UPC.

Helaas komt er geen verandering voor de DSL klanten van Vodafone zo is te lezen.
Nu is dus wel definitief bekend dat de SD streams ongeveer 4Mbps zijn en de HD streams 8Mbps.

Je zou zeggen dat een gebruiker die via DSL tot 80Mbps en geen glasvezel op zijn adres kan krijgen toch echt de keuze zou moeten krijgen om een deel daarvan in te zetten voor de hogere kwaliteit streams die per eind oktober aangeboden gaan worden. Of dit makkelijk technisch te realiseren is is wel een ander verhaal ;)

Ik heb aan de hand van dit artikel dan ook de TS aangepast.

[ Voor 13% gewijzigd door funrider op 06-10-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-04 22:52
Ik heb ook besteld, via de site van een derde zodat er geen activatiekosten berekend worden.

Alles in 1 pakket met 20 Mbit, helaas was een sneller pakket niet leverbaar.

Voorheen altijd Ziggo gewend geweest, dus ben heel benieuwd naar de kwaliteit van tv en hoop ook dat de snelheid een beetje te doen is, want Ziggo zat al op minimaal 30. Helaas geen Ziggo leverbaar op mijn nieuwe adres.

Eerst had ik voor Telfort gekozen, maar ik deel het ISRA met een winkel en Telfort kon die bestelling niet goed invoeren, waardoor het risico aanwezig is dat een bestaande verbinding eraf gegooid wordt. Dus helaas maar moeten annuleren en bij Vodafone besteld. Ik hoop dat zij het wel goed kunnen en een beetje vlot kunnen leveren :) Tijdens de bestelling was ik overigens niet eens op de hoogte dat ze dit pas sinds kort via DSL aanbieden, blijkbaar eerst alleen glasvezel. Gewoon puur toeval dat ik net op dat moment een Alles in 1 pakket nodig heb en Vodafone het voordeligst is.

Ik zal ervaringen hier wel posten zodra ik ze heb.

[ Voor 13% gewijzigd door Hugo__Boss op 06-10-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
@Hugo__Boss: ik ben benieuwd naar je ervaringen, ben zelf ook aan het oriënteren en Vodafone bied best interessante pakketten aan.

Hopelijk krijg Vodafone het wel voor elkaar om op het juiste (vrije) aderpaar van je ISRA een DSL verbinding te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Eerste update, ondanks dat ik uitdrukkelijk erbij vermeld had op welk huisnummer de verbinding aangevraagd moet worden en wat het postadres moet zijn, hetzelfde huisnummer maar dan met toevoeging, een foutmelding ontvangen. Verbinding is geprobeerd aan te vragen op het huisnummer met toevoeging, waar geen isra aanwezig is.

Men gaat het opnieuw proberen, ik ben benieuwd. Nogmaals aangegeven dat bestaande verbindingen op dat isra behouden moeten blijven. Er zit een winkel onder mij met pinapparaten over ip (neem ik aan), dus ik wil geen ruzie krijgen als hun verbinding weg is door mijn aanvraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:17
Hallo mensen,

Ook ik ben heel nieuwsgierig naar vodafone. Heeft iemand van jullie al ervaringen met bellen,televisie en internet van hun ZONDER glasvezel? Ik zit zelf te kijken naar het abonnement van hun met 40 Mbit internet verbinding, met korting komt het neer op 32,50 per maand dan.

En zou 40 mbit voldoende zijn voor online gaming? Want volgens de website wordt op mijn adres het maximaal 30 mbit zelfs...

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Ik hoop er iets over te kunnen vertellen over niet al te lang.

Bestelproces duurt zeer lang, ben al bijna 3 weken onderweg en het is nog niet eens duidelijk of er geleverd kan gaan worden op mijn adres. Heeft er ook mee te maken dat ik geen eigen ISRA punt heb, en er op het bestaande ISRA punt al wat zakelijke verbindingen actief zijn die niet verwijderd mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:10
Mij is Vodafone ook opgevallen, maar kan hier niet geleverd worden, nee Amsterdam heeft het niet allemaal dus... ;)

Nou zou ik hun internet wel eventueel willen, 80Mbit, maar daar zijn ze niet heel interessant. Internet plus Bellen zie ik niet bij hen, hun Tv (en dus het alles in 1 pakket) kan me gestolen worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 19-10-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
@sjah alleen internet is verplicht. Je kan ook dan internet en bellen, internet en tv, internet of alles in 1 pakken ;)

@jerrot
de max. Haalbare snelheid van 30mbit bij jou is redelijk accuraat. Het heeft te maken met de afstand van je huis tot de wijkkast. Bij mij thuis wordt max 36mbit aangegeven, ik haal 40(heb 40mbit abo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Laatst online: 13:17
Dazzler2120 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 18:14:
@sjah alleen internet is verplicht. Je kan ook dan internet en bellen, internet en tv, internet of alles in 1 pakken ;)

@jerrot
de max. Haalbare snelheid van 30mbit bij jou is redelijk accuraat. Het heeft te maken met de afstand van je huis tot de wijkkast. Bij mij thuis wordt max 36mbit aangegeven, ik haal 40(heb 40mbit abo)
Dazzler,

Als ik dat 40 Mbit abonnement zou nemen van Vodafone reserveren ze hier dan 10 Mbit van voor televisie dat jij weet en dan 30 Mbit voor internet of zou van die 30 Mbit nog af gaan voor televisie? Anders blijft er niet veel meer over.

Heb via de chat navraag gedaan over het abonnement, de minimum snelheid is gegarandeerd 21 Mbps. Mijn max downloadsnelheid is 30 Mbps volgens de vodafone site als ik het 40 Mbps abonnement neem. Mijn huis staat ongeveer 330 meter van de centrale af dus weet niet hoeveel ik hier nog op verlies en of het dan de moeite waard is.

[ Voor 19% gewijzigd door jerrot op 20-10-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:48
Jammer, heb bij Vodafone zitten kijken en interessante prijzen. Helaas leveren ze niks op mijn adres. Hier staan overal Ziggo kasten en geen KPN. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Inmiddels een paar dagen internet (80MB/8MB) via Vodafone VDSL. Ik haal de volle snelheid, maar de straatkast staat hier dan ook niet ver vandaan.

Het geleverde modem (Huawei HG659) doet het prima, alleen werkt 5G wifi niet. Voor ik Vodafone ga bellen: Zijn er meer gebruikers van dit modem met hetzelfde euvel?

Zelfs een 'reset to factory default settings' heeft geen effect, ik zie geen 5G wifi. Heb op verschillende devices getest (iPad, Android telefoon, notebook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Zero: is jou bekend of ze daarbij vectoring toepassen? Bij mij ook laatst tot de wijkkast aangelegd, maar hier alleen kpn, en die biedt maar tot 50 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Zerobase schreef op donderdag 06 november 2014 @ 18:12:
Inmiddels een paar dagen internet (80MB/8MB) via Vodafone VDSL. Ik haal de volle snelheid, maar de straatkast staat hier dan ook niet ver vandaan.

Het geleverde modem (Huawei HG659) doet het prima, alleen werkt 5G wifi niet. Voor ik Vodafone ga bellen: Zijn er meer gebruikers van dit modem met hetzelfde euvel?

Zelfs een 'reset to factory default settings' heeft geen effect, ik zie geen 5G wifi. Heb op verschillende devices getest (iPad, Android telefoon, notebook).
Goed om te horen dat er nu iemand is met ervaring over Vodafone VDSL, ben zelf ook aan het kijken om mogelijk over te stappen naar Vodafone namelijk :).

Wat betreft de 5GHz Wifi, lijk me wel dat het mogelijk is om bepaalde zaken via een webinterface te configureren? Misschien dat de 5GHz wifi standaard uit staat, en alleen dus alleen op 2.4GHz uitzend. Kan soms ook zijn dat het 2.4 & 5GHz wifi netwerk onder dezelfde SSID zit.

@Sjah: VDSL met een snelheid van 80/8 is alleen mogelijk vanuit een straatkast met vectoring (of door pairbonding vanuit een 'oude' telefooncentrale maar dat bied Vodafone niet aan). Recent geplaatste straatkasten zullen normaal gesproken direct voorzien zijn van vectoring. Welke snelheid geeft de Vodafone check aan bij het invoeren van je postcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dat het nog niet beschikbaar is, dus kom ik niet veel verder mee. Maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Prolution schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:45:
[...]

Goed om te horen dat er nu iemand is met ervaring over Vodafone VDSL, ben zelf ook aan het kijken om mogelijk over te stappen naar Vodafone namelijk :).

Wat betreft de 5GHz Wifi, lijk me wel dat het mogelijk is om bepaalde zaken via een webinterface te configureren? Misschien dat de 5GHz wifi standaard uit staat, en alleen dus alleen op 2.4GHz uitzend. Kan soms ook zijn dat het 2.4 & 5GHz wifi netwerk onder dezelfde SSID zit.
Ik heb gehoord dat de WiFi van dat ding matig is, het lijkt me dan ook verstandig om voor zowel 2.4Ghz als 5Ghz een extra accesspoint aan te sluiten.

En inderdaad, het kan zijn dat het lijkt alsof hij op 2.4Ghz connect maar dat hij alsnog op 5Ghz connect. Dat komt omdat SSID van beide frequenties bijna altijd gelijk zijn.

Leuke extra detail: In de postcodecheck van KPN kun je nu zien op welke centrale+wijkkast je aangesloten zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Niet online
@Sjah: Er is maar één aderpaar gebruikt en er wordt vectoring gebruikt.

Theoretisch haalbare snelheid is volgens het modem trouwens 143Mbit down en 33mbit up, maar eea is dus gecapped op 80/8. Voor mij snel zat.

@timmie1: Wifi van het ding op 2,4 GHz werkt prima, mits je een vrij kanaal kiest. Default komt het modem op 2,4GHz met kanaal 6 aanzetten. Ik had constant last van drop-outs. Het kanaal gewijzigd naar 13 en nu werkt het prima. Alleen dus geen 5 GHz.

In de webinterface heb ik 5GHz wifi expliciet aangezet. Zelfs na een reset naar factory defaults (waarbij Wifi op 5GHz standaard aan staat met een ander SSID als op 2,4GHz) zie ik nog steeds geen 5GHz signaal. Wil nog een keer een extra accesspoint ophangen, maar voorlopig mis ik de 5GHz niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:37
timmie1 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:09:
[...]

Ik heb gehoord dat de WiFi van dat ding matig is, het lijkt me dan ook verstandig om voor zowel 2.4Ghz als 5Ghz een extra accesspoint aan te sluiten.
"Dat ding" (het Huawei modem wat VF levert op DSL) doet anders wel gewoon 802.11n en 802.11ac ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Zerobase schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 05:57:
@Sjah: Er is maar één aderpaar gebruikt en er wordt vectoring gebruikt.

Theoretisch haalbare snelheid is volgens het modem trouwens 143Mbit down en 33mbit up, maar eea is dus gecapped op 80/8. Voor mij snel zat.
[...]
Dat zijn mooie waardes, je zal dan inderdaad een kort lijntje hebben naar de straatkast waarop je bent aangesloten. Zou je een speedtest kunnen uitvoeren? (bijv. op speedtest.net) ben wel benieuwd naar de behaalde snelheden maar ook naar de latency (ping) van je verbinding.

En een screenshot van de modem/DSL waardes zou ik ook wel interessant vinden. Kan je verder in het modem alles naar eigen wens instellen zoals port forwarding? Of is het behoorlijk dichtgetimmerd net zoals een KPN Experiabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Niet online
Overzicht huidige DSL waardes (Heb het ding net opgehangen aan de muur, vandaar de lage uptime):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
DSL synchronization status: Up
Connection status: Showtime
Upstream line rate (kbit/s): 8399
Downstream line rate (kbit/s): 83997
Maximum upstream rate (kbit/s): 37980
Maximum downstream rate (kbit/s): 140572
Upstream noise safety coefficient (dB): 26.2
Downstream noise safety coefficient (dB): 22.4
Upstream interleave depth: 0
Downstream interleave depth: 0
Line standard: VDSL
Upstream line attenuation (dB): 0
Downstream line attenuation (dB): 0
Upstream output power (dBmV): -18.7
Downstream output power (dBmV): 12.5
Downstream interleave depth: None
DSL up time: 0 days 1 hour 47 minutes 3 seconds

En een speedtest:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3893114856.png

Het modem is redelijk open, zaken als portforwarding e.d. kun je gewoon instellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Zerobase op 08-11-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Mooi dat er de eerste positieve ervaringen zijn.

Bij mij lijkt er ook eindelijk voortgang te zijn, ik ben denk ik al bijna 2 maanden bezig om internet op mijn nieuwe adres te krijgen, inmiddels al ruimschoots verhuisd maar nog geen verbinding.

Helaas heb ik niet uit kunnen zetten dat ik geen installatie wil door Guidion, dus maar een afspraak gemaakt. Heb het idee dat als ik dat niet doe, ik weer "afwijk van het proces" en het alleen maar voor vertraging zorgt. 21e pas komen ze.

Weet iemand of je het pakket al eerder opgestuurd krijgt? En zo ja, hoe ver van tevoren? Het liefste installeer ik het gewoon zelf en als het allemaal al werkt dan bel ik de afspraak wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Laatst online: 14:37
Het pakket krijg je ongeveer een week van te voren thuis bezorgd.
Kan je verder in het modem alles naar eigen wens instellen zoals port forwarding? Of is het behoorlijk dichtgetimmerd net zoals een KPN Experiabox?
Interface (Huawei) ziet er behoorlijk stock uit :)

Mocht er dus op je adres (V)VDSL te leveren zijn dan is Vodafone een goede keuze.

[ Voor 70% gewijzigd door andy88 op 08-11-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
@Zerobase: bedankt voor je post! Ziet er goed uit, mooie snelheden en een lage latency.

@andy88: op mijn adres is inderdaad VVDSL verkrijgbaar, 80/8 moet hier normaal gesproken met gemak gehaald worden (zit op zo'n 200 meter afstand van de straatkast).

Weet iemand hier toevallig ook wat voor configuratie Vodafone gebruikt om de (VDSL) verbinding op te zetten?

Bijvoorbeeld KPN & XS4ALL maken gebruik van PPPoE met 2 VLAN's voor internet (VLAN 6) & iTV (VLAN 4)
Bij o.a. Telfort maken ze weer gebruik van een iets andere configuratie, daar wordt gebruik gemaakt van IPoE (RFC1483 ENET ENCAP) met ook 2 VLAN's voor internet (VLAN 34) & iTV (VLAN 4)

Deze configuratiegegevens kunnen handig zijn omdat je dan ook een eigen VDSL modem kan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Zero: dank.

Zit hier op ik denk nog geen 100m van de straatkast. Hoge snelheden mogelijk dus, jij haalt 143 zelfs. Maarrr dit zijn oude woningen, met vast een jaren '50 aderpaar. Maar je weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:16
Op de vodafonesite staat dat het modem niet in bridge-modus te zetten is en dat je dus geen eigen router kunt gebruiken. Kan iemand dat bevestigen/weet iemand of het niet toch mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Niet online
Ik zit zo'n 300 meter (via de weg gereden, hemelsbreed is het korter) van de straatkast af. Op 5 GHz wifi na werkt de aansluiting goed. Het eerste jaar ben ik zelfs een tientje per maand goedkoper uit als Ziggo (wat ik hiervoor had) en heb ik meer dan de dubbele snelheid.

Alleen mijn telefoonnummer moet nog geporteerd worden. Dat zou gisteren gebeurd zijn. Het oude nummer is al niet meer actief (Heb nu een tijdelijk nummer). Gebruik die aansluiting toch bijna nooit, dus zo'n probleem is het nu ook weer niet. Duurt waarschijnlijk nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
keko12 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 17:20:
Op de vodafonesite staat dat het modem niet in bridge-modus te zetten is en dat je dus geen eigen router kunt gebruiken. Kan iemand dat bevestigen/weet iemand of het niet toch mogelijk is?
Ik heb eindelijk de apparatuur gekregen vandaag, maar mijn verbinding is helaas nog niet actief.

Tot nu toe kan ik in het modem geen optie vinden waarmee dit mogelijk zou zijn, maar het modem opent nu ook groots dat er geen verbinding is, dus wie weet zijn bepaalde instellingen nu sowieso nog niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Hugo__Boss schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 15:00:
[...]

Ik heb eindelijk de apparatuur gekregen vandaag, maar mijn verbinding is helaas nog niet actief.

Tot nu toe kan ik in het modem geen optie vinden waarmee dit mogelijk zou zijn, maar het modem opent nu ook groots dat er geen verbinding is, dus wie weet zijn bepaalde instellingen nu sowieso nog niet te zien.
Bridge modus is inderdaad niet mogelijk. Daar zijn wel andere alternatieven voor. Het modem kan bv gezet worden in DMZ oid, ook nat op nat is altijd een mogelijkheid.

@keko12
waar heb je bridge precies voor nodig?

late reactie op dit:
jerrot schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:55:
[...]

Dazzler,

Als ik dat 40 Mbit abonnement zou nemen van Vodafone reserveren ze hier dan 10 Mbit van voor televisie dat jij weet en dan 30 Mbit voor internet of zou van die 30 Mbit nog af gaan voor televisie? Anders blijft er niet veel meer over.

Heb via de chat navraag gedaan over het abonnement, de minimum snelheid is gegarandeerd 21 Mbps. Mijn max downloadsnelheid is 30 Mbps volgens de vodafone site als ik het 40 Mbps abonnement neem. Mijn huis staat ongeveer 330 meter van de centrale af dus weet niet hoeveel ik hier nog op verlies en of het dan de moeite waard is.
De televisie dienst gaat af van de haalbare internet snelheid. Als je 30 mbps hebt, en dan houd je 22 mbps over.
Als je 20mbps abo neemt, dan geldt ook bovenstaande. De tv snelheid gaat af van het max haalbare verbinding. Voor een box zonder opname functie wordt 8Mbps gereserveerd, voor een box mét opname functie wordt 16Mbps gereserveerd.

[ Voor 44% gewijzigd door Dazzler2120 op 15-11-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Vandaag bij thuiskomst bleek dat mijn verbinding al werkte, ook al staat vrijdag de installatieafspraak pas gepland.

Internet en tv werkte eigenlijk zo, dus ik ga de afspraak maar afzeggen.

Kon hier alleen het goedkoopste Alles in 1 Pakket krijgen, snelheid die ik daadwerkelijk haal is 16 / 2,25 Mbit. Had verwacht ADSL te krijgen, maar blijkbaar is het toch een VDSL lijn.

Ben met name verrast over de werking van tv. Ontvanger is zeer klein, denk 10 bij 10 cm en een centimeter of 2-3 dik. Start direct op, zappen gaat zeer snel. Even een test gedaan wat er met de snelheid gebeurt als je tv kijkt. Bij een HD zender wordt er exact 7 Mbit afgehaald en bij een SD zender ongeveer 3,25 Mbit. Invloed op de upload snelheid is er praktisch niet.

Lijkt dus een uitstekend pakket voor dit geld, zeker omdat alles elke maand aan te passen is. Wellicht komt er ooit nog een pakket sneller beschikbaar, denk dat ik dit dan wel ga nemen gezien het zeer kleine prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Hugo__Boss schreef op maandag 17 november 2014 @ 23:05:
Vandaag bij thuiskomst bleek dat mijn verbinding al werkte, ook al staat vrijdag de installatieafspraak pas gepland.

Internet en tv werkte eigenlijk zo, dus ik ga de afspraak maar afzeggen.

Kon hier alleen het goedkoopste Alles in 1 Pakket krijgen, snelheid die ik daadwerkelijk haal is 16 / 2,25 Mbit. Had verwacht ADSL te krijgen, maar blijkbaar is het toch een VDSL lijn.

Ben met name verrast over de werking van tv. Ontvanger is zeer klein, denk 10 bij 10 cm en een centimeter of 2-3 dik. Start direct op, zappen gaat zeer snel. Even een test gedaan wat er met de snelheid gebeurt als je tv kijkt. Bij een HD zender wordt er exact 7 Mbit afgehaald en bij een SD zender ongeveer 3,25 Mbit. Invloed op de upload snelheid is er praktisch niet.

Lijkt dus een uitstekend pakket voor dit geld, zeker omdat alles elke maand aan te passen is. Wellicht komt er ooit nog een pakket sneller beschikbaar, denk dat ik dit dan wel ga nemen gezien het zeer kleine prijsverschil.
Goed om te horen dat je verbinding succesvol is opgeleverd, tegenwoordig wordt bijna altijd de verbinding over VDSL geleverd (ongeacht te gekozen snelheid) omdat dit een aantal voordelen oplevert ten opzichte van ADSL (behalve als de afstand tot de centrale echt te groot is natuurlijk is voor VDSL).

De titel van dit topic is dan ook niet helemaal juist, en kan beter veranderd worden naar: "(via xDSL)" lijkt mij :)

Kan je trouwens in de webinterface van het gebruikte modem iets vinden van wat voor configuratie Vodafone gebruikt maakt om de (VDSL) verbinding op te zetten?

[ Voor 47% gewijzigd door Prolution op 18-11-2014 09:20 ]

• Hugo__Boss
Nee, dit is helaas niet te zien hoe dit gebeurt. Er zijn echter wel meerdere VDSL connecties "actief" met verschillende IP-adressen, dus er worden denk ik verschillende PPPoA sessies opgebouwd voor gewoon open internettoegang en een IPVPN verbinding waar de IPTV op zal draaien in een ander VLAN. Maar wat er echter voor gegevens gebruikt worden is niet terug te zien, dus een eigen modem gebruiken zal helaas niet zo makkelijk zijn vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:41
@Hugo_Boss , Zou je mij kunnen vertellen of je bij Vodafone Thuis net zoals bij Telfort zelf je SIP accounts kan instellen?

Of is deze optie door vodafone dichtgezet zodat je alleen hun telefonie dienst kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
Gebruikt vodafone pairbonding of vectoring om snelheden van 80mbit te halen. Ik neem aan dat gebruik word gemaakt van KPN hardware in de straatkasten. Momenteel kan ik maximaal 40mbit krijgen, bij KPN is dit 50mbit of 80mbit via pairbonding maar volgende maand krijgt de straatkast een upgrade en kan vectoring toegepast worden waardoor hogere snelheden mogelijk gehaald kunnen worden. Mijn vraag is of vodafone hier gebruik van gaat maken, vectoring dus. Nu zie ik dat de modem pairbonding ondersteund maar 80mbit is bij mij niet aangeboden via vodafone maar wel via KPN.

[ Voor 13% gewijzigd door doublehelix op 21-11-2014 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
doublehelix schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:16:
Gebruikt vodafone pairbonding of vectoring om snelheden van 80mbit te halen. Ik neem aan dat gebruik word gemaakt van KPN hardware in de straatkasten. Momenteel kan ik maximaal 40mbit krijgen, bij KPN is dit 50mbit of 80mbit via pairbonding maar volgende maand krijgt de straatkast een upgrade en kan vectoring toegepast worden waardoor hogere snelheden mogelijk gehaald kunnen worden. Mijn vraag is of vodafone hier gebruik van gaat maken, vectoring dus. Nu zie ik dat de modem pairbonding ondersteund maar 80mbit is bij mij niet aangeboden via vodafone maar wel via KPN.
Alle Wholesaleproviders worden automatisch op vectoring overgezet, mits je op een wijkkast aangesloten zit. Op een nummercentrale kan het niet.

• funrider
Hugo__Boss schreef op maandag 17 november 2014 @ 23:05:

Dat klinkt goed. Ik was ook ditzelfde pakket aan het overwegen te nemen.
Kun je zeggen of de 25HD zenders ook op de SD plek zitten of moet je zappen naar een heel ander nummer dan bijv. 1 om Nederland 1 HD te zien?
Ik zie helaas geen zender nummers op hun site staan.

Werken de radiozenders ook lekker? Krijg je bij de 'Nonstop muziek' radio kanalen (zoals Vodafone ze noemt op haar zender pagina) ook de titel en artiest te zien?

Dit heb ik namelijk nu nog bij UPC decoder (Pace HD 7111) die helaas dit niet (meer) heeft en ik weiger Horizon te nemen (tegen meerprijs).

Kan je misschien ook een screenshot maken van de beeld EPG (mini EPG) en kun je bijv. ala UPC met een knop ( 'ok' knop bij UPC) de beeld EPG oproepen en zo zien wat er op andere zenders te zien is zonder de huidige zender te verlaten? Als je een ander leuk programma hebt gevonden weer op de 'ok' knop drukken en voila je zit op de andere zender. Dat 'zapt' ontzettend fijn vinden we.

Bij UPC ziet dit er zo uit (kon zo snel geen volledige afbeeldingen vinden):
Afbeeldingslocatie: http://pietboon.files.wordpress.com/2013/01/mini-epg.jpg

Ik ben overigens vandaag weer een Vodafone winkel in centrum van Dordrecht ingelopen en zowaar hadden ze nu wel een Thuis tv opstelling met tv en decoder staan. Ik kon alleen even niet de decoder proberen. Het blijft jammer dat ik 'slechts' het tot 20MB pakket kan nemen op mijn adres terwijl bij KPN wel 2 aderparen gebruikt worden. De prijs van KPN is echter vele malen hoger.
Prolution schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:19:
[...]

De titel van dit topic is dan ook niet helemaal juist, en kan beter veranderd worden naar: "(via xDSL)" lijkt mij :)
Ik kan het voor zover ik weet niet aanpassen.
Ik heb een aanpassing aangevraagd van de topic titel.

[ Voor 21% gewijzigd door funrider op 27-11-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
chris-drielsma schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:03:
@Hugo_Boss , Zou je mij kunnen vertellen of je bij Vodafone Thuis net zoals bij Telfort zelf je SIP accounts kan instellen?

Of is deze optie door vodafone dichtgezet zodat je alleen hun telefonie dienst kan gebruiken?
Nee, dit is niet in te stellen. Is volledig dichtgezet. Ik denk ook dat het SIP gedeelte via een extra PVC loopt op de DSL en dus niet een doodnormale SIP account zoals bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
funrider schreef op donderdag 27 november 2014 @ 14:16:
[...]

Dat klinkt goed. Ik was ook ditzelfde pakket aan het overwegen te nemen.
Kun je zeggen of de 25HD zenders ook op de SD plek zitten of moet je zappen naar een heel ander nummer dan bijv. 1 om Nederland 1 HD te zien?
Ik zie helaas geen zender nummers op hun site staan.

Werken de radiozenders ook lekker? Krijg je bij de 'Nonstop muziek' radio kanalen (zoals Vodafone ze noemt op haar zender pagina) ook de titel en artiest te zien?

Dit heb ik namelijk nu nog bij UPC decoder (Pace HD 7111) die helaas dit niet (meer) heeft en ik weiger Horizon te nemen (tegen meerprijs).

Kan je misschien ook een screenshot maken van de beeld EPG (mini EPG) en kun je bijv. ala UPC met een knop ( 'ok' knop bij UPC) de beeld EPG oproepen en zo zien wat er op andere zenders te zien is zonder de huidige zender te verlaten? Als je een ander leuk programma hebt gevonden weer op de 'ok' knop drukken en voila je zit op de andere zender. Dat 'zapt' ontzettend fijn vinden we.

Bij UPC ziet dit er zo uit (kon zo snel geen volledige afbeeldingen vinden):
[afbeelding]

Ik ben overigens vandaag weer een Vodafone winkel in centrum van Dordrecht ingelopen en zowaar hadden ze nu wel een Thuis tv opstelling met tv en decoder staan. Ik kon alleen even niet de decoder proberen. Het blijft jammer dat ik 'slechts' het tot 20MB pakket kan nemen op mijn adres terwijl bij KPN wel 2 aderparen gebruikt worden. De prijs van KPN is echter vele malen hoger.

[...]

Ik kan het voor zover ik weet niet aanpassen.
Ik heb een aanpassing aangevraagd van de topic titel.
HD zenders zitten gewoon op de normale plekken, je hoeft niet naar een ander kanaal te gaan. Er zijn ook geen aparte kanalen waar je in SD kwaliteit kunt kijken, zoals Ziggo dat bijvoorbeeld wel heeft. Misschien kun je het in de decoder instellen, maar ik heb hem gewoon op HD staan.

Door je vraag ben ik even gaan bladeren door de lijst zenders en ik verbaas me over het grote aantal zenders. Alle regionale zenders van heel Nederland kun je kijken, maar ook vrijwel alle lokale zenders. Vanuit Breda is dus gewoon TV Nunspeet, Tv Soest en weet ik wat voor zenders te bekijken.

Radio werkt ook prima. Via het menu moet je wisselen naar de radio modus, daarbij gewoon de reguliere zenders te beluisteren en ook enkele tientallen XLnt zenders. Er wordt geen extra informatie weergeven tijdens het afspelen. Verder werkt het prima, maak zelf wel gebruik van een Pioneer 2.1 Home Cinema met 4 maal een HDMI ingang waar dus de Vodafone decoder op zit. Op de HDMI uitgang zit dus de tv, dus de afstandsbediening van de tv heb je nooit nodig, omdat die altijd op dezelfde HDMI kan staan. Geluid komt automatisch uit de Home Cinema.

Zal binnenkort eens een foto maken van de EPG. Maak nog gebruik van een vrij kleine tv, ik moet nog eens een grotere aanschaffen dus let niet op hoe klein het wordt weergeven. Maar het werkt exact zoals je het beschrijft. Je kunt de gids openen zonder de zender te verlaten en alle programma's langs bladeren met de pijltjes. Als je een bepaald programma hebt geselecteerd en je drukt op OK dan gaat hij direct naar de juiste zender.

[ Voor 3% gewijzigd door Hugo__Boss op 29-11-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hugo__Boss schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 12:45:
[...]
maar ook vrijwel alle lokale zenders. Vanuit Breda is dus gewoon TV Nunspeet, Tv Soest en weet ik wat voor zenders te bekijken.
Regionale zenders verbaast me niet, maar lokale des te meer.... dacht dat alleen de kabelaars die deden, en Kpn bij mijn weten niet, maar Vodafone dus ook. Hier in Amsterdam enkel zuidelijk NH wat ik heb, dus Weesp, en Stichtse Vecht en Haarlem, en natuurlijk SALTO (=A'dam lokaal). Ga jij me nou zeggen dat jij die ook hebt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Weesp en Haarlem kan ik niet vinden, die andere 2 staan er inderdaad tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Hugo__Boss schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 12:45:
[...]

HD zenders zitten gewoon op de normale plekken, je hoeft niet naar een ander kanaal te gaan. Er zijn ook geen aparte kanalen waar je in SD kwaliteit kunt kijken, zoals Ziggo dat bijvoorbeeld wel heeft. Misschien kun je het in de decoder instellen, maar ik heb hem gewoon op HD staan.

Radio werkt ook prima. Via het menu moet je wisselen naar de radio modus, daarbij gewoon de reguliere zenders te beluisteren en ook enkele tientallen XLnt zenders. Er wordt geen extra informatie weergeven tijdens het afspelen.

Zal binnenkort eens een foto maken van de EPG. Maar het werkt exact zoals je het beschrijft. Je kunt de gids openen zonder de zender te verlaten en alle programma's langs bladeren met de pijltjes. Als je een bepaald programma hebt geselecteerd en je drukt op OK dan gaat hij direct naar de juiste zender.
Bedankt voor het beantwoorden van al mijn vragen. Dit klinkt allemaal erg goed!

Ik ben benieuwd naar je screenshot van de beeld EPG.

Kun je overigens ook nagaan of je zelf één of meerdere favorietenlijsten kunt maken en nog belangrijker of je zelf zenders kunt sorteren? Dus bijv. Comedy Central op kanaal 10 zetten en dat je zodoende ook kunt zappen naar ''10" of via je favorietenlijst om de CC zender te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
funrider schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:45:
[...]

Kun je overigens ook nagaan of je zelf één of meerdere favorietenlijsten kunt maken en nog belangrijker of je zelf zenders kunt sorteren? Dus bijv. Comedy Central op kanaal 10 zetten en dat je zodoende ook kunt zappen naar ''10" of via je favorietenlijst om de CC zender te zien?
Een favorietenlijst maken is op dit moment niet mogelijk. Geen idee of dit in de toekomst gaat komen, mijn persoonlijke verwachting is dat dit soort dingen er wel gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:24
funrider schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:45:
[...]

Uitgebreid fimpje van de interface van de Entone decoders hieronder. Is voor glas en Xdsl gelijk. Hier zie je de mini-EPG en de grote EPG allebei in terug komen. Persoonlijk vind ik het lettertype in de grote EPG wat klein als het gaat om de inhoud van een programma (rechtsonderin) maar dat kan ook aan mij liggen. Lettertype van de gids zelf is prima in orde.

https://www.youtube.com/watch?v=mdF-4bI8jbs

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Leuk filmpje!

Zelf vond ik de schakeltijd helemaal niet meevallen, dus zender verwisselen. Verder reageert de AB nou ook niet geweldig, maar dat zal meer liggen dat hij erboven stond, maar je hebt AB's die altijd reageren, waar je ook bent. De OnDemand functie start wel instant op, netjes.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 03-12-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:16
Dazzler2120 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 15:24:
[...]
@keko12
waar heb je bridge precies voor nodig?

[...]
Late reactie: om er een ander modem achter te hangen en de bridge om conflicten te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hmm, opeens is Vodafone nu hier beschikbaar, en zegt maximaal haalbare download 80 is, netjes. Telfort check die jaren zei dat ik 16 haal hier, zegt nu tot 50 mogelijk, maar ik denk dat Telfort niet sneller levert, anders hadden ze wel sneller gezegd.

edit: zit eens te kijken wat dan een pakket kost, nu komt de adder onder het gras vandaan, die 30 euro is tijdelijk, daarna keihard 40. tJa dat krijg je niet te zien toen ze zeiden dat het niet bij mij geleverd kan worden, maak het wel even heel anders eieren eten dit. Ze zijn voor zover ik zie de enige die 3 iptv boxen kunnen geven, kpn en de rest kan dat blijkbaar niet.

[ Voor 42% gewijzigd door Sjah op 12-12-2014 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Sjah schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:21:
Hmm, opeens is Vodafone nu hier beschikbaar, en zegt maximaal haalbare download 80 is, netjes. Telfort check die jaren zei dat ik 16 haal hier, zegt nu tot 50 mogelijk, maar ik denk dat Telfort niet sneller levert, anders hadden ze wel sneller gezegd.

edit: zit eens te kijken wat dan een pakket kost, nu komt de adder onder het gras vandaan, die 30 euro is tijdelijk, daarna keihard 40. tJa dat krijg je niet te zien toen ze zeiden dat het niet bij mij geleverd kan worden, maak het wel even heel anders eieren eten dit. Ze zijn voor zover ik zie de enige die 3 iptv boxen kunnen geven, kpn en de rest kan dat blijkbaar niet.
Volgens mij als 80mbit mogelijk is, kan je zelfs 4 iptv boxen aansluiten. (Iedere box zonder opname functie wordt 8mbit gereserveerd. Boxen met opname functie wordt 16mbit voor gereserveerd. Voor internet wordt 4mbit gereserveerd.)
Ik vermoed dat jou kast dan sinds kort een upgrade heeft gehad naar vvdsl aangezien die snelheid nu ineens mogelijk is.
(Ik kan zelf via vvdsl 36mbit halen, op 3,4km van de wijkkast :P)
keko12 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:07:
[...]

Late reactie: om er een ander modem achter te hangen en de bridge om conflicten te voorkomen.
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om een eigen modem aan te sluiten. Je kan wel een eigen router achter de huawei hangen. De precieze instellingen dat hiervoor nodig zijn weet ik helaas niet, ik gebruik zelf gewoon de huawei.

[ Voor 16% gewijzigd door Dazzler2120 op 13-12-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dazzler2120 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 11:20:
[...]

Volgens mij als 80mbit mogelijk is, kan je zelfs 4 iptv boxen aansluiten. (Iedere box zonder opname functie wordt 8mbit gereserveerd. Boxen met opname functie wordt 16mbit voor gereserveerd. Voor internet wordt 4mbit gereserveerd.)
Ik vermoed dat jou kast dan sinds kort een upgrade heeft gehad naar vvdsl aangezien die snelheid nu ineens mogelijk is.
(Ik kan zelf via vvdsl 36mbit halen, op 3,4km van de wijkkast :P)

[...]
Ja 4 mnd terug heeft de straat opengelegen, was voor Kpn, ik had het gevraagd. 4 mnd daarna nodig hebben vind ik royaal genomen, maarja.

Wat ik hierboven lees, zou ook mijn lijntje wel eens 130 kunnen doen, ik zit 60 meter van de straatkast. Dus waarom zou dan 6 boxen niet mogelijk zijn? Maar als ik 4e box selecteer, zegt vodafone site al dat ze dan niet meer de kwaliteit kunnen garanderen. Maar een 3e box vind ik al heel aardig, heb de andere siites afgestruind, niemand biedt dat.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 13-12-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Sjah schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 11:29:
[...]

Ja 4 mnd terug heeft de straat opengelegen, was voor Kpn, ik had het gevraagd. 4 mnd daarna nodig hebben vind ik royaal genomen, maarja.

Wat ik hierboven lees, zou ook mijn lijntje wel eens 130 kunnen doen, ik zit 60 meter van de straatkast. Dus waarom zou dan 6 boxen niet mogelijk zijn? Maar als ik 4e box selecteer, zegt vodafone site al dat ze dan niet meer de kwaliteit kunnen garanderen. Maar een 3e box vind ik al heel aardig, heb de andere siites afgestruind, niemand biedt dat.
4 boxen is gewoon echt het absolute maximum. Voor zowel glasvezel, als DSL. Kan zeer goed dat je max 130mbit op je adres kan halen via VVDSL. Heb ook mensen langs zien komen met speedtests dat die snelheid halen :P Maar dat is geen ondersteunde snelheid
Hoogste profielsnelheid bij vodafone dat je dan kan krijgen is 80, en dat is ook wat vanuit KPN doorgegeven wordt.

Je kan wel de 4de box selecteren? Want als je hem wel nog kan selecteren kan je hem iig wel bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nee, dan krijg ik een greyed-out iets, plus die melding dat het niet verantwoord is.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 13-12-2014 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Oww, ik lees niet goed: ja ik kan wel 4 iptv boxen bestellen..... maar slechts 1 vd 3 extra kan met opnemen, de andere 2 niet.

Weet niet of de 1e standaardbox ook opname heeft (?)

Maar het kan dus wel, vorige bericht mag de bin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Sjah schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 11:45:
Oww, ik lees niet goed: ja ik kan wel 4 iptv boxen bestellen..... maar slechts 1 vd 3 extra kan met opnemen, de andere 2 niet.

Weet niet of de 1e standaarbox ook opname heeft (?)

Maar het kan dus wel, vorige bericht mag de bin in.
Oke top!
De eerste (standaard) box is zonder opname functie. Je kan dan aanvinken dat je die met opname wilt maken, voor €5,- per maand. Als je een extra box wilt kost dit ook €5,- per maand, en een extra box met opname is €10,- per maand.
Kort door de bocht gezegd; opname functie is dus €5,- bovenop de box zonder opname functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Yup, dat had ik door, prijzig, maar het kan wel. Samenvattend: 4 boxen mogelijk, waarvan 1 met opname (dit is bij 80Mbit op je adres).

ps. of ik nou 80 of 20 internet selecteer als optie, 4 boxen lukt.

[ Voor 20% gewijzigd door Sjah op 13-12-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Sjah schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 11:52:
Yup, dat had ik door, prijzig, maar het kan wel. Samenvattend: 4 boxen mogelijk, waarvan 1 met opname (dit is bij 80Mbit op je adres).

ps. of ik nou 80 of 20 internet selecteer als optie, 4 boxen lukt.
Yes dat klopt, de TV dienst wordt altijd afgehaald van de maximaal haalbare bandbreedte. Bij jou dus van de 80mbit, ongeacht of jij een 20mb, 40mb of 80mb abo hebt.
Dat is puur de maximale internetsnelheid dat je kan halen (als alle tv's uit zijn).
Met 4 tv's (waarvan 1 met opname functie) kan het dus ook handig zijn als je zegt ik pak het 40mb pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dazzler2120 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 12:00:
[...]

Met 4 tv's (waarvan 1 met opname functie) kan het dus ook handig zijn als je zegt ik pak het 40mb pakket
Lijk me onnodig, laten we even uitgaan dat ik die 80mbit makkelijk haal, dat mijn max eerder boven de 100 ligt. Nou dan moet je al 3 tv's aanhebben, voordat je ook maar iets merkt. Of hij haalt niet van die 100+af, maar staat gecapped op 80 waar die af kan halen, lijkt mij niet, maar zo ingevoerd ben ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KooolaNL
  • Laatst online: 21-02 03:53

KooolaNL

Hurry up noob microwave

Ik heb sinds gisteren wat aan de hand met vodafone thuis en deel het hier eventjes (adsl)(kerkrade/limburg)

http://planetside2.com/ en de game planetside2 zelf werken niet meer sinds gisteren/eergisteren
op de een of andere manier kan geen verbinding gemaakt worden niet met de website en of de launchpad
via mijn telefoon (zonder wifi van mijn voda abbo) opend de website gewoon prima,

nu was ik dit zeer actief aan het spelen de laatste tijd, en toen het ineens niet meer werkte begon ik me er dus mateloos aan het irriteren

vodafone support direct gecontacteerd natuurlijk, helaas niks mee opgeschoten
momenteel loopt support ook via SOE (makers van het spel)

ja meneer als het eerst wel werkte en nu niet dan moet het toch echt aan uzelf liggen (support begrijpt het zelf niet eens denk ik)

nu heb ik uit ergernis en om zeker van mijn zaak te zijn
windows opnieuw lopen installeren vannacht en ja hoor, het werkt nog steeds niet

na 20minuten in de install te zitten overigens stoorde ik mijn enorm aan idiot explorer (internet) en dacht
laat ik als de bliksem eens even chrome gaan downloaden,

velen van jullie kennen het process van chrome downloaden wel, en toen dit ineens mislukte
(error dat er iets geblokkeerd dmv firewall)
dacht ik nu moet het wel aan vodafone liggen had potverdorie net een verse install met geen antivirus geen aangepaste firewall instellingen w/e

veel nut heeft het posten van dit probleem hier niet denk ik maar ik wou het toch even delen
heel misschien hebben andere mensen ook een probleem wat hierop lijkt en kan dit uiteindelijk lijden tot de oplossing

om 8uur maar weer direct gaan bellen,

ik denk dus persoonlijk dat er een DNS fout bij vodafone is of iets dergelijks,
iemand eerder problemen meegemaakt die hier op leken ?

http://i.imgur.com/el9pEy8.png

[ Voor 0% gewijzigd door KooolaNL op 19-12-2014 08:06 . Reden: foto bijgevoegd onderaan ]

hier kon u advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Voor het eerst wilde ik een zenderpakket wijzigen. Ik dacht dit kan ik mooi online regelen als je zo al die reclames hoorde hoe makkelijk wijzigen zou zijn, maar helaas! Site gaf aan dat je moest bellen, maar heb eerst een mailtje geprobeerd. Al snel een reactie dat de wijziging wordt uitgevoerd. Dus netjes opgelost, maar zou het toch wel handig vinden dat je gewoon kunt opzeggen en bijbestellen in je online account. Want ook zomaar even een zenderpakket toevoegen lijkt niet zomaar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Vandaag probeerde ik een bestaande Gigaset N300a die geconfigureerd is en ik even geleend heb van iemand anders toe te passen op het Huawei adsl modem.

Het lukt nog niet eens om te registreren, heb er een account van cheapconnect en freevoipdeal in staan. Lijkt erop dat Vodafone uitgaand verkeer over poort 5060 blokkeert. Sluit ik dezelfde n300 ongewijzigd weer aan op een ziggo verbinding, dan werkt deze meteen weer. Iemand die dit wel werkend heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat klopt. Vodafone blokt niet zozeer 5060 maar heeft die zelf al in gebruik voor je telefonie. Of je die nou gebruikt of niet. Oplossing is simpel. Andere poort instellen. Voor cheapconnect zijn er een aantal andere poorten geactiveerd:
5066
5068
5070
5072
5074
5076
5078
5080
Voor freevoipdeal ken ik ze niet maar misschien kan je dat daar checken of even googlen.

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 02-01-2015 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Dank, inderdaad lijkt vodafone telefonie ook standaard sip met poort 5060 te zijn. Ik dacht dat dit wel een compleet gescheiden dienst in een ander vlan zou zijn van het door de klant te gebruiken lan netwerk.

Ik hoefde enkel bij geavanceerde voip instellingen de signaleringspoort te veranderen van 5060 in bv. 5080. Als registratie poort kon ik zowel bij cheapconnect als bij freevoipdeal de 5060 laten staan, hier gaat hij waarschijnlijk publiek registreren. En de huawei zal het verkeer waarschijnlijk vertalen naar poort 5080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ook maar aangesloten bij vodafone :)

Prijs/kwantiteit was voor mij de doorslag. Je krijgt nu €10,- per maand korting voor het eerste jaar ( 1 jr abbo ) en ik vindt het wel fijn dat ik alles zo kan upgraden/downgraden.
Was zo voor mij de goedkoopste keus: 20 Mb/TV basis/bellen basis. Ik bel niet maar je krijgt die korting alleen als je het wel neemt ( a € 2,50 mnd )

Plus ze geven 25 HD zenders door in de basis, best veel miz

Hoe bevalt de wifi? Ik heb nu UPC met bijbehorende cisco meuk ( veel interference en bij veel data gebruik klapt hij er standaard uit, meerdere modems gehad ) en hoop dat deze in ieder geval iets stabieler is alhoewel ik beter een extra kwaliteits-router erbij kan halen volgens mij.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ga ook nadenken over Vodafone. 32,50 per maand voor tv plus 40 mbit internet vind je nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
alwaysleft schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:17:
Ga ook nadenken over Vodafone. 32,50 per maand voor tv plus 40 mbit internet vind je nergens.
Nee, en ook niet bij Vodafone, tis maar een actieperiode dat je korting krijgt hoor. Ga maar uit van 10 euro erboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Maar die 10 euro korting is een jaar lang. En na dat jaar mag je overstappen/opzeggen, wat je wil. En wie weet hoe het het er tegen die tijd uit ziet?

Ik zou alleen mezelf niet afhankelijk maken van een mailadres van je provider. Dat maakt het overstappen over een jaar zoveel makkelijker. Geen idee of dat hier speelt hoor, maar ik zeg het maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Sjah schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:20:
[...]

Nee, en ook niet bij Vodafone, tis maar een actieperiode dat je korting krijgt hoor. Ga maar uit van 10 euro erboven.
Een actieperiode van 12 maanden.. en ja, ik wissel elk jaar ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Vodafone is zeker interessant, zou bij het afsluiten ook gebruiken maken van deze cashback ter waarde van 50 euro :)
Na het 1e jaar wordt het Alles-in-1 pakket 10 euro duurder p/maand, maar ik zou dan na het 1e jaar gewoon even contact opnemen met Vodafone en kijken of ze je dan een goede aanbieding kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Humma Kavula schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:38:
Ook maar aangesloten bij vodafone :)

Prijs/kwantiteit was voor mij de doorslag. Je krijgt nu €10,- per maand korting voor het eerste jaar ( 1 jr abbo ) en ik vindt het wel fijn dat ik alles zo kan upgraden/downgraden.
Was zo voor mij de goedkoopste keus: 20 Mb/TV basis/bellen basis. Ik bel niet maar je krijgt die korting alleen als je het wel neemt ( a € 2,50 mnd )

Plus ze geven 25 HD zenders door in de basis, best veel miz

Hoe bevalt de wifi? Ik heb nu UPC met bijbehorende cisco meuk ( veel interference en bij veel data gebruik klapt hij er standaard uit, meerdere modems gehad ) en hoop dat deze in ieder geval iets stabieler is alhoewel ik beter een extra kwaliteits-router erbij kan halen volgens mij.
Ik ben zeer tevreden over de wifi. Werkt eigenlijk altijd, goed bereik overal in huis. Moet er wel bij zeggen dat ik niet heel groot woon,

Het is alleen jammer dat hier alleen het pakket tot 20 Mbit leverbaar is. Merk toch wel dat als de tv aan staat op een HD kanaal en je opent op je smartphone een YouTube filmpje, dat het filmpje niet helemaal lekker meer loopt. Zonder tv aan geen problemen. Hij haalt iets van 16 Mbit de verbinding hier, dus daar zit je dan al bijna aan. Ik hou het in de gaten en als het ooit mogelijk wordt schakel ik zo omhoog naar 40 voor € 2,50 extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Hugo__Boss schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 21:48:
[...]

Ik ben zeer tevreden over de wifi. Werkt eigenlijk altijd, goed bereik overal in huis. Moet er wel bij zeggen dat ik niet heel groot woon,
Bedankt voor je antwoord, alleen ben ik er weer weg. O-)

Belde UPC (zakelijk) en gaf aan dat ik wou opzeggen, lang verhaal kort: Ik krijg daar nu voor € 36,50 p/mnd (incl. btw) 1 jaar; 60/6 inet, interactief tv incl. opnemen, bellen en als klap op de vuurpijl mag ik zelf een nieuw accespoint/router uitzoeken die zij vergoeden gezien de wifi problemen.( ja nu kan het ineens wel... )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Geen verkeerde deal, dan zou ik ook niet wisselen! Het is dat er bij mij als enige huisnummer geen coax is, anders had ik het wel geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 16:07
Momenteel heb ik vodafone en op zich ben ik tevreden. Met de postcode check geven ze aan dat ik 22Mbit kan halen, en ik haal er 24 (over ipv6, geen idee of dat uitmaakt). Toch zegt kpn dat ik sneller kan halen met hun abbonement, en dat zie ik ook terug via de snelheidstest van http://www.breedbandwinkel.nl/snelheidstest
Hoe kan dat? Ik blijf net zo lief bij vodafone, want dat is ook goedkoper.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Jogai schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 10:54:
Momenteel heb ik vodafone en op zich ben ik tevreden. Met de postcode check geven ze aan dat ik 22Mbit kan halen, en ik haal er 24 (over ipv6, geen idee of dat uitmaakt). Toch zegt kpn dat ik sneller kan halen met hun abbonement, en dat zie ik ook terug via de snelheidstest van http://www.breedbandwinkel.nl/snelheidstest
Hoe kan dat? Ik blijf net zo lief bij vodafone, want dat is ook goedkoper.
KPN maakt vanuit de Central Office gebruik van pair bonding, waardoor de snelheid theoretisch verdubbeld.
Andere providers leveren voorlopig nog geen pair bonding, dus kun je die KPN-snelheid niet krijgen.
Misschien dat dit bij jou het geval is, weet je of je op een telefooncentrale of wijk(buitenring)kast aangesloten bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
timmie1 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 12:37:
[...]

KPN maakt vanuit de Central Office gebruik van pair bonding, waardoor de snelheid theoretisch verdubbeld.
Andere providers leveren voorlopig nog geen pair bonding, dus kun je die KPN-snelheid niet krijgen.
Misschien dat dit bij jou het geval is, weet je of je op een telefooncentrale of wijk(buitenring)kast aangesloten bent?
Dat weet ik niet. Volgens verschillende checks zit ik 1100 meter van de gpol centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Jogai schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 22:45:
[...]

Dat weet ik niet. Volgens verschillende checks zit ik 1100 meter van de gpol centrale
Kijk dan eens op http://netco.fpi-info.fourstack.nl/ naar de snelheden en distributiepunten die daar aangegeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
timmie1 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:39:
[...]

Kijk dan eens op http://netco.fpi-info.fourstack.nl/ naar de snelheden en distributiepunten die daar aangegeven zijn.
Thanks!
ADSL2+
10 Mbit/s
VDSL2*
26 Mbit/s
Bonding*
44 Mbit/s

Dus ik zit blijkbaar nu op mijn maximum. Maar ik kan niet echt afleiden of vodafone binnenkort voor mij pair bonding of vectoring (waar een pagina terug over gesproken werd) kan gebruiken. Eventjes geduld maar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Jogai schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:50:
[...]

Thanks!
ADSL2+
10 Mbit/s
VDSL2*
26 Mbit/s
Bonding*
44 Mbit/s

Dus ik zit blijkbaar nu op mijn maximum. Maar ik kan niet echt afleiden of vodafone binnenkort voor mij pair bonding of vectoring (waar een pagina terug over gesproken werd) kan gebruiken. Eventjes geduld maar denk ik.
Als je nu bonding kan krijgen, heb je geen vectoring. Heeft ermee te maken dat bonding voorlopig alleen vanuit nummercentrale geleverd wordt en vectoring technisch gezien niet geleverd kan worden vanuit een nummercentrale. Je zit nu dus voorlopig op je maximum met 22Mbit via VDSL2 van Vodafone. Wil je sneller dmv Bonding, dan zal je naar KPN moeten aangezien zij nu de enige zijn die dat aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovtwout
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-02 16:10
Ons nieuwe pakket is al binnen en ik heb het router alvast aangesloten. Moet je bij Vodafone DSL automatisch verbinden of met inloggegevens? Router geeft wel aan DSL-verbinding te hebben maar "niet verbonden met het internet". Opleverdatum is vandaag, en afspraak verplichte monteur is morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovtwout
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-02 16:10
Inmiddels heeft het router netjes verbinding gemaakt en is mijn installatie eigenlijk klaar, maar het afzeggen van de verplichte monteur bleek niet mogelijk. Aan een kant begrijp ik wel dat ze klachten veroorzaakt door zelf-installaties willen voorkomen, maar een beetje suf vind ik het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Ik heb deze wel kunnen afzeggen, heb het ook zelf geinstalleerd.

Wel via Guideon geregeld en niet bij Vodafone zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
  • Laatst online: 05-04 08:59
Het aanbod voor Vodafone Thuis is ook voor mij erg aantrekkelijk, maar ik heb nog een paar vragen.
Vodafone biedt mij enkel de optie om 20Mbps/2Mbps te kiezen, met maximaal haalbare download op 16Mbps.

Stel nu dat mijn vriendin een HD-kanaal aan het kijken is (-8 Mbps), ik iets aan het downloaden ben (-3 Mbps) dan blijft er nog genoeg over als een ander vloeiend online wilt gamen lijkt me?

Stel ik schaf de HD recorder aan, kan ik dan niet meer tegelijk op internet & iets opnemen?

Via http://netco.fpi-info.fourstack.nl/ het volgende aan wordt gegeven:
ADSL2+ 11 Mbit/s
VDSL2* 24 Mbit/s
Bonding* 50 Mbit/s

Ik begrijp uit voorgaande posts dat Vodafone VDSL gebruikt, dus dan zou 40Mbps/4Mbps toch ook een keuze moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Don Juansen schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:07:
Het aanbod voor Vodafone Thuis is ook voor mij erg aantrekkelijk, maar ik heb nog een paar vragen.
Vodafone biedt mij enkel de optie om 20Mbps/2Mbps te kiezen, met maximaal haalbare download op 16Mbps.

Stel nu dat mijn vriendin een HD-kanaal aan het kijken is (-8 Mbps), ik iets aan het downloaden ben (-3 Mbps) dan blijft er nog genoeg over als een ander vloeiend online wilt gamen lijkt me?
Er blijft nog genoeg over om te gamen. Op zich gaat het bij gamen niet om de bandbreedte(weinig verbruik) maar om de ping. Zolang je de bandbreedte(internetsnelheid) niet volledig benut loopt de ping (bijna) niet op.
Stel ik schaf de HD recorder aan, kan ik dan niet meer tegelijk op internet & iets opnemen?

Via http://netco.fpi-info.fourstack.nl/ het volgende aan wordt gegeven:
ADSL2+ 11 Mbit/s
VDSL2* 24 Mbit/s
Bonding* 50 Mbit/s

Ik begrijp uit voorgaande posts dat Vodafone VDSL gebruikt, dus dan zou 40Mbps/4Mbps toch ook een keuze moeten zijn?
Uit bovenstaande kunnen we opmaken dat die 16Mbit van Vodafone erg sober is. Je zit blijkbaar verbonden met een nummercentrale want je kunt nu al pair bonding krijgen. Daarvanuit kunnen alle DSL-providers je leveren. Vodafone zou dus makkelijk aan die 24Mbit moeten komen, eigenlijk zelfs standaard een stukje hoger. Als het goed is, dan neemt je decoder 8Mbit in bij een HD-opname.
Dan zou je makkelijk nog een extra tv aan kunnen hebben(nog eens 8Mbit), heb je nog minimaal 8Mbit(1MB/s praktisch) over voor je andere apparaten.

Als je perse gelijk het 40Mbit-abo wilt kun je telefonisch proberen te bestellen, vaak gaat het dan wel. Mocht dat niet lukken en je blijkt na oplevering hoger dan 20Mbit te halen, dan kunnen ze je abonnement alsnog opschroeven.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.