De overstap naar Vodafone Thuis
Abonnement: Vodafone Thuis Alles-in-1, 80Mb, TV start & Bellen Start
Actie: De eerste 6 maanden €20,- korting, komt neer op een half jaar €29,50 per maand. Na een half jaar kost het €49,50 per maand.
Voorbereidingen
Van te voren heb ik
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ gecheckt en breedbandwinkel.nl. Het bleek dat ik (maar) 179 meter van de straatkast zit en daardoor de maximale snelheid zou moeten behalen.
29 Mei - De aanvraag
Overstap naar Vodafone Thuis aangevraagd via Breedbandwinkel.nl
1 Juni - Bevestiging
Bevestiging binnen van Vodafone voor de overstap. Eerder op de dag nog even contact gehad met Ziggo over de overstap. Hun aanbod was leuk maar deze toch afgeslagen omdat ik anders weer aan een jaarcontract vast zou zitten.
14 Juni - Geen weg meer terug
De bedenktijd is vandaag voorbij, net Mijn Vodafone Thuis account gecheckt en de aanvraag voor internet, TV en bellen zijn in behandeling.
16 Juni - Overstap datum vervroegd
Vandaag heb ik een mail gekregen van Vodafone dat de installatie datum (lijnoplevering van KPN) 4 Juli is. Later kreeg ik een e-mail dat de opzegging van Ziggo is vervroegd naar 4 Juli waardoor er geen overlap is met Ziggo. Omdat ik dit nogal vreemd vond heb ik even met de klantenservice gebeld. Een medewerkster vertelde mij dat dit klopte. Dat scheelt weer in de kosten.
21 Juni - Installatie datum bevestigd per brief
De installatie datum bevestigd gekregen per brief. Hier zat een een incasso machtiging bij. Dit gaf bij mij verwarring, ik heb hem toch maar ingevuld, foto van gemaakt en naar de klantenservice gestuurd. Nog minder dan 2 weken en dan is het zo ver.
28 Juni - Pakket ontvangen
Vandaag heb ik het pakket ontvangen van Vodafone via PostNL. Ik heb het moden al aangesloten maar er bleek (nog) geen signaal op de lijn te staan. De het TV kastje heb ik nog even in de verpakking laten zitten.
1 Juli - De installatiedatum!
Ik kreeg een email dat de installatie was veranderd naar vandaag (1 Juli). Ik heb gelijk mijn modem aangesloten en heb deze een half uur laten staan en de lampjes van WAN en internet gingen niet branden helaas. Hierop heb ik Vodafone gebeld en werd er een lijnmeting gestart, deze mislukte echter. De medewerker adviseerde mij om een installatie afspraak te maken met hun installatiepartner Guidion, wat ik morgen ga doen. De medewerker van de klantenservice vertelde me ook dat het Ziggo abonnement actief zal blijven tot het Vodafone naar behoren werkt!
2 Juli - Afspraak gemaakt bij Guidion
Vandaag heb ik een afspraak gemaakt bij Guidion, helaas kan de monteur pas 8 Juli aanstaande langskomen.
7 Juli - alles aangesloten
Vanavond heb ik alles aangesloten, dit ging vrij simpel en eigenlijk hoeft de monteur alleen maar naar de aansluiting te kijken (lees vervangen) en de TV en afstandbediening ervan te configureren.
8 Juli - De aansluiting
Vandaag is de monteur geweest, het bleek dat KPN nog wat moest omzetten. De aansluiting uit de jaren 60 is nog goed. Binnen 2 werkdagen zou het opgelost moeten zijn. Daarnaast kreeg ik een e-mail dat mijn aansluiting zou moeten werken. ‘S avonds rond half 11 werd de verbinding er door Ziggo gestopt en had ik geen internet en (digitale) Tv meer. Ik heb het storingsnummer van Vodafone gebeld en die vertelde mij dat KPN aangestuurd moest worden en dat ze nu niets voor me konden doen.
12 Juli - Afspraak gemaakt met KPN
Ik heb een afspraak gemaakt met KPN voor de volgende ochtend tussen 8- en 10 uur.
13 Juli - KPN komt langs
De monteur heb een lijnmeting uitgevoerd en kreeg een signaal over de oude aansluiting. De aansluiting zelf bleek niet goed te zijn waardoor de monteur de aansluiting heb vervangen voor een compleet nieuwe aansluiting. Dit zorgde ervoor dat de verbinding begon te werken en dat ik nu een goede stabiele verbinding heb met een snelheid van:
Over het algemeen ben ik tevreden over de overstap. Alleen jammer dat Ziggo er eerder uit is gegaan. Dat de aansluiting niet werkte verbaasd mij niks. De woning is uit de jaren 60 en de aansluiting uit die tijd zat er nog op. Voor de rest ben ik dik tevreden met dit resultaat.
Als jullie nog vragen of opmerkingen hebben hoor ik dit uiteraard graag.