Toon posts:

Vodafone Thuis Internet, Bellen & TV (via xDSL) OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 53.387 views

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:47
Vodafone biedt sinds kort onder de noemer 'Vodafone Thuis' ook (weer) pakketten aan via xDSL, tot 20/2 up, tot 40/4 en tot 80/8 Mbps.

Als je ook de tv dienst afneemt dan gaat deze nog af van de genoemde download snelheid. Te weten:
decoder zonder opname functie: 8Mbps
decoder met opname functie: 16Mbps

Momenteel loopt er een actie waarbij je bij een internet, tv en bel pakket de basisinstallatie gratis is én €10 per maand korting krijgt in het eerste jaar.

De pakketten

Televisie/radio pakketten

Er zitten op dit moment 54 SD tv zenders waarvan 26 HD tv zenders in het 'Start' pakket daarnaast heb je zo'n 90 radio zenders. De bitrate van de SD en HD streams is vergelijkbaar met KPN/Telfort en Tele2 doen dus zo'n 4Mbps (SD) en 8Mbps (HD) het bron signaal is dan ook van KPN (bron: Totaaltv in gesprek met Gerard Overmars - directeur vaste markt van Vodafone) ondanks dat Vodafone ook individuele afspraken heeft met tv zenders (denk aan overname Multivisie).

gebruiker 'Hugo__Boss schreef hierover "Bij een HD zender wordt er exact 7 Mbit afgehaald en bij een SD zender ongeveer 3,25 Mbit."

Als je ook de tv dienst afneemt dan gaat deze nog af van de genoemde download snelheid. Te weten:
decoder zonder opname functie: 8Mbps
decoder met opname functie: 16Mbps

Daarnaast krijg je standaard Programma Gemist waarmee je tot wel 10 dagen programma's terug kunt kijken van de publieke omroepen, SBS, Net5 en Veronica.
Je kunt via de gratis TV App in huis 16 tv-zenders kijken op je tablet of smartphone (iOS 6.0 en hoger of Android 4.1 en hoger) - waarvan een aantal zelfs in HD

Ook zijn er extra pakketten beschikbaar (Extra - zo'n 30+ extra SD zenders, Plus - zo'n 60 extra SD zenders, FOX Eredivisie, Sport1, HBO).

Telefonie pakketten

Voor telefonie kunnen ook extra pakketten worden afgesloten, zo is het mogelijk om 2500 minuten te bellen naar alle vaste nummers in Nederland voor €10 per maand of €15 naar vast én mobiel, ook is voor €5 mogelijk om een tweede telefoonnummer te kopen.

Installatie kosten

Decoders

standaard tv decoder (zonder pauze/recorder): Entone Kamai 5
tv decoder met recorder: Entone Amulet 5

Modem

Modem type: Huawei HG659 [dank aan Dazzler2120 voor doorgeven]
Ondersteund is: Adsl2+, vdsl en vvdsl (dus ook pair bonding wanneer mogelijk is)

*dit is mijn eerste TS en qua layout nog niet geheel fraai, maar ik ben druk aan het bekijken hoe ik fraaie tabellen e.d. kan toepassen in UBB.

[Voor 56% gewijzigd door funrider op 27-11-2014 14:09. Reden: toevoeging tv dienst ten koste van internet]

• funrider
Ik ben zelf het voordeligste 2-1 (20Mb/s + tv) a 37,50 euro p/mnd aan het overwegen echter vraag ik mij zeer af op de genoemde tot 16Mb/s die op mijn adres haalbaar zou zijn volgens Vodafone afdoende is om zowel internet als tv (inclusief HD zenders) te kunnen gebruiken.

Op hun site beschrijven ze dat dit de totale snelheid is (voor internet én tv) als ik het goed lees. Terwijl Telfort op haar site aangeeft dat ik tot 26Mb/s kan halen op mijn adres. Ligt dit aan verschillende netwerk lijnen (Telfort - KPN, Vodafone - Tele2's BBned?) of rekent Vodafone 10Mb/s al voor tv en blijft 16Mb/s over voor internet?

http://www.funriders.net/vodafoneadsl/Vodafone_ADSL_snelheid1.jpg
http://www.funriders.net/vodafoneadsl/Vodafone_ADSL_snelheid2.jpg

In de beide Vodafone winkels in Dordrecht staat helaas ook geen tv met decoder opgesteld om kwaliteit van decoders en beeldkwaliteit (SD/HD) te kunnen zien. Iemand al een andere Vodafone winkel gevonden waar dit wel staat opgesteld voor ADSL (niet glasvezel)?

[Voor 34% gewijzigd door funrider op 11-09-2014 15:54]

• funrider
timmie1 schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:06:
[...]

Vodafone gebruikt toch eigen streams sinds ze Wiericke hebben overgenomen? De klantenservice zei destijds dat ze van het KPN wholesale aanbod afwillen...?
Dat is volgens mij ook het geval. Ze gebruiken de streams die voorheen via Multivisie (van Wiericke) verliep mogelijk zijn er nog bepaalde zenders waar nog geen contracten mee zijn met Vodafone waardoor ze nog (deels) KPN streams gebruiken? Ik hoop dat Vodafone hier zelf duidelijkheid over kan schaffen omtrent zowel DSL als glasvezel streams en of deze 1:1 van Mediagateway Hilversum vandaan worden gehaald waar mogelijk voor DSL en glasvezel.

• funrider
Prolution schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:17:
Ik ben ook wel benieuwd naar de kwaliteit van de TV streams, bij KPN en Telfort heeft een HD stream een bitrate van ongeveer 7 á 8 Mbit, ligt dit bij Vodafone hoger of maken ze gebruiken van dezelfde KPN streams?
Ik las zojuist een bericht van de mediasite Totaaltv die in gesprek met Gerard Overmars (directeur vaste markt) van Vodafone beschrijft dat de glasvezel streams vanaf eind oktober (o.a. in Dordrecht) verbeteren t.o.v. huidige streams van KPN die Vodafone gebruikt. Oftewel voor het tv-aanbod betekent het gebruik van eigen PoP’s dat Vodafone tv-zenders zonder wijzigingen direct vanuit de Mediagateway kan gaan doorgeven waardoor de oorspronkelijke kwaliteit streams doorgegeven gaan worden via glasvezel namelijk zo'n 12-15Mbps voor HD zenders en zo'n 7-8Mbps voor sommige SD zenders (PO,RTL,SBS) zoals ook het geval is bij bijvoorbeeld UPC.

Helaas komt er geen verandering voor de DSL klanten van Vodafone zo is te lezen.
Nu is dus wel definitief bekend dat de SD streams ongeveer 4Mbps zijn en de HD streams 8Mbps.

Je zou zeggen dat een gebruiker die via DSL tot 80Mbps en geen glasvezel op zijn adres kan krijgen toch echt de keuze zou moeten krijgen om een deel daarvan in te zetten voor de hogere kwaliteit streams die per eind oktober aangeboden gaan worden. Of dit makkelijk technisch te realiseren is is wel een ander verhaal ;)

Ik heb aan de hand van dit artikel dan ook de TS aangepast.

[Voor 13% gewijzigd door funrider op 06-10-2014 14:10]

• funrider
Hugo__Boss schreef op maandag 17 november 2014 @ 23:05:

Ben met name verrast over de werking van tv. Ontvanger is zeer klein, denk 10 bij 10 cm en een centimeter of 2-3 dik. Start direct op, zappen gaat zeer snel. Even een test gedaan wat er met de snelheid gebeurt als je tv kijkt. Bij een HD zender wordt er exact 7 Mbit afgehaald en bij een SD zender ongeveer 3,25 Mbit. Invloed op de upload snelheid is er praktisch niet.

Lijkt dus een uitstekend pakket voor dit geld, zeker omdat alles elke maand aan te passen is. Wellicht komt er ooit nog een pakket sneller beschikbaar, denk dat ik dit dan wel ga nemen gezien het zeer kleine prijsverschil.
Dat klinkt goed. Ik was ook ditzelfde pakket aan het overwegen te nemen.
Kun je zeggen of de 25HD zenders ook op de SD plek zitten of moet je zappen naar een heel ander nummer dan bijv. 1 om Nederland 1 HD te zien?
Ik zie helaas geen zender nummers op hun site staan.

Werken de radiozenders ook lekker? Krijg je bij de 'Nonstop muziek' radio kanalen (zoals Vodafone ze noemt op haar zender pagina) ook de titel en artiest te zien?

Dit heb ik namelijk nu nog bij UPC decoder (Pace HD 7111) die helaas dit niet (meer) heeft en ik weiger Horizon te nemen (tegen meerprijs).

Kan je misschien ook een screenshot maken van de beeld EPG (mini EPG) en kun je bijv. ala UPC met een knop ( 'ok' knop bij UPC) de beeld EPG oproepen en zo zien wat er op andere zenders te zien is zonder de huidige zender te verlaten? Als je een ander leuk programma hebt gevonden weer op de 'ok' knop drukken en voila je zit op de andere zender. Dat 'zapt' ontzettend fijn vinden we.

Bij UPC ziet dit er zo uit (kon zo snel geen volledige afbeeldingen vinden):

Ik ben overigens vandaag weer een Vodafone winkel in centrum van Dordrecht ingelopen en zowaar hadden ze nu wel een Thuis tv opstelling met tv en decoder staan. Ik kon alleen even niet de decoder proberen. Het blijft jammer dat ik 'slechts' het tot 20MB pakket kan nemen op mijn adres terwijl bij KPN wel 2 aderparen gebruikt worden. De prijs van KPN is echter vele malen hoger.
Prolution schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:19:
[...]

De titel van dit topic is dan ook niet helemaal juist, en kan beter veranderd worden naar: "(via xDSL)" lijkt mij :)
Ik kan het voor zover ik weet niet aanpassen.
Ik heb een aanpassing aangevraagd van de topic titel.

[Voor 21% gewijzigd door funrider op 27-11-2014 14:22]

• funrider
Hugo__Boss schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 12:45:
[...]

HD zenders zitten gewoon op de normale plekken, je hoeft niet naar een ander kanaal te gaan. Er zijn ook geen aparte kanalen waar je in SD kwaliteit kunt kijken, zoals Ziggo dat bijvoorbeeld wel heeft. Misschien kun je het in de decoder instellen, maar ik heb hem gewoon op HD staan.

Radio werkt ook prima. Via het menu moet je wisselen naar de radio modus, daarbij gewoon de reguliere zenders te beluisteren en ook enkele tientallen XLnt zenders. Er wordt geen extra informatie weergeven tijdens het afspelen.

Zal binnenkort eens een foto maken van de EPG. Maar het werkt exact zoals je het beschrijft. Je kunt de gids openen zonder de zender te verlaten en alle programma's langs bladeren met de pijltjes. Als je een bepaald programma hebt geselecteerd en je drukt op OK dan gaat hij direct naar de juiste zender.
Bedankt voor het beantwoorden van al mijn vragen. Dit klinkt allemaal erg goed!

Ik ben benieuwd naar je screenshot van de beeld EPG.

Kun je overigens ook nagaan of je zelf één of meerdere favorietenlijsten kunt maken en nog belangrijker of je zelf zenders kunt sorteren? Dus bijv. Comedy Central op kanaal 10 zetten en dat je zodoende ook kunt zappen naar ''10" of via je favorietenlijst om de CC zender te zien?

• funrider
Hugo__Boss schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:22:
Ik kreeg een mail dat op 12 februari er diverse verbeteringen op Vodafone TV gaan worden doorgevoerd. Ziet er goed uit. Hier de link:

https://www.vodafone.nl/s...tieve-tv/software-update/
Dat ziet er goed uit. Meerdere favorietenlijst aanmaken en zenders sorteren. Ik ga volgend jaar verhuizen en ga dan weg uit UPC gebied en overweeg dan ook over te stappen naar Telfort of Vodafone. Dit is zeker in het voordeel van Vodafone. Ook de mini/beeld EPG is vergelijkbaar met mijn huidige Pace HD mini EPG van UPC. Erg fijne functies. Ik heb alleen niet (meer - zat in een test software versie bij UPC) favorietenlijst en die wil ik graag terug!

Ik hoop echter nog wel dat Vodafone nog met een interessanter vast 2-1 prijsje komt (nu 37,50 p/mnd tot 20Mb down/2Mb up) voor internet + tv. Momenteel is dit prijs verschil zo'n 3 euro met Telfort (34,50 p/mnd tot 30Mb down/3Mb up).

• funrider
Dazzler2120 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:18:
[...]

Kan je beter telefonie erbij pakken en een jaar lang genieten van 10euro korting per maand, betaal je het eerste jaar dus 30 per maand
De huidige actie voor 3-1 is dan handig om een jaar aan te gaan. Ik weet niet of dit in 2016 ook nog loopt ;)

• funrider
grun93 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 18:04:
[...]

Dat zou kunnen, maar ik had begrepen dat vanwege de wijzigingen bij ziggo de bitstream verlaagd was en nu rond de 8 mbit schommelde voor hd. Als dat zo is, dan scheelt het niet veel en zou ik het zeer aanvaardbaar vinden. Over een half jaartje loopt m'n contract af en dan stap ik waarschijnlijk over.
Voor een aantal zenders bij Ziggo is de 8Mbps de variabele bitrate inderdaad, echter niet voor de 'meest populaire' zenders. Zie ook dit bericht uit februari toen in het UPC gebied de wijziging al zichtbaar was.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee