Toon posts:

Vodafone Thuis Internet, Bellen & TV (via xDSL) OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 53.392 views

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:20
Fly-guy schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:37:
[...]

Vergeten te melden inderdaad, ik ga voor een totaal pakket.
Qua kosten ken ik die site, maar was vooral op zoek naar ervaringen. Het is jaren geleden dat ik ADSL had, geen idee wat er tegenwoordig te verwachten is, ook op gebied van TV.
Vodafone is op het gebied van DSL nog een relatief nieuwe provider (in ieder geval met de huidige pakketten) dus zijn er nog niet echt heel veel ervaringen (ook wel aan dit topic te zien). Voordeel van Vodafone is met name dat ze behoorlijk flexibel zijn, alle pakketten kan je maandelijks aanpassen. En de prijs is vrij scherp.

Ook gebruiken ze een modem (Huawei HG659) met relatief nieuwe technieken zoals Wifi AC. Het televisieplatform wat ze gebruiken ziet er ook prima uit, met voldoende HD zenders.

Qua kwaliteit schat ik het aanbod van Vodafone hoger in vergeleken met (budget) providers zoals Tele2 & Online, zeker qua gebruikte apparatuur zoals het modem, de TV ontvangers en het gehele TV platform.

Zelf heb ik overigens geen directe ervaringe met Vodafone :)

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:11
atacama schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:02:
Goede middag, na het lezen van de extra's als je ook mobiel met Vodafone belt zit ik serieus te kijken of Vodafone een goed alternatief is om over te stappen.
Ik zit met 2 puntjes die ik niet helemaal kan vinden.

- Hoe gaat Vodafone om met een NAS/servertje die ik zelf heb draaien? Het is niet een ding dat mega veel verbruikt, alleen persoonlijk gebruik. Mag dit en werkt het portforwarden e.d. ook goed?
- betreft de snelheid. Vodafone geeft aan dat mijn max 40/4 is. https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ geeft 50/5 aan. Maar heeft de afstand naar de centrale nou nog effect op dit theoretische getal of is dat hierin mee genomen?
Ik begrijp dat er geen garantie is op snelheid. Maar wil graag een goede indruk hebben, ik heb nu een 50/5 van ziggo/upc, dus snelheid is wel iets wat achteruit zou gaan.
Zelf geeft mijn Netco-ip-stack-ding 80mbps aan. En ik zit ook niet dichtbij de centrale. Maar ik haal die snelheid zeker (80/20 zelfs). Met geluk heb je ook die 20 upload, en dat merk toch best wel eigenlijk.

Heb zelf ook een nas draaien (zyxel) maar die benader ik met hun eigen web-interface. Dus port forwarden geen idee. Het is me wel gelukt om mijn router op afstand benaderbaar te maken, maar ik ben verder geen held in port-forwarden. Wat ik vreemd vond is dat je het apparaat koppelt aan de port-forward. Niet het ip-nummer van het apparaat. Maar verder is het goed te doen.
Hugo__Boss schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 22:25:
Is er overigens al iemand die er het eerste jaar op heeft zitten?

Ik wou per de einddatum telefonie eraf laten halen. Immers vervalt dan de korting. Maar ik moest een maand voor de einddatum maar opnieuw bellen voor een verlenging. Zou de huidige actieprijs een mogelijkheid zijn?
Niet geschoten is altijd mis :+
Maar geen idee wat de mogelijkheden zijn.

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 17:31
Weet iemand toevallig of je ook een combivoordeel krijgt als je alleen internet neemt van vodafone icm een mobiel abonnement? Ik heb niet echt behoefte aan tv en vaste telefonie, maar vind 3gb extra op mobiel wel interessant.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:52
fiftyfive schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:46:
Weet iemand toevallig of je ook een combivoordeel krijgt als je alleen internet neemt van vodafone icm een mobiel abonnement? Ik heb niet echt behoefte aan tv en vaste telefonie, maar vind 3gb extra op mobiel wel interessant.
Dit is alleen bij alles-in-één pakketten icm een Vodafone Red particulier abonnement.
Overigens, eerste half jaar is het sowieso verstandig een alles-in-één pakket te nemen ivm de eerste 6 maanden 20 euro per maand korting ;)

PS4 PSN: Dazzler2120

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:59
@barre73 Klopt dat zeker weten? Ik begreep dat vodafone een eigen TV streaming platform heeft. Wat ik daar zo snel over kan vinden gaat allemaal in combinatie met glasvezel maar werkt dit ook niet voor dsl?

Overigens vind ik de tv erg goed, niet onderdoen voor ziggo (upc gebied). Mijn eerst eindruk was dat vodafone beeld zelfs beter is maar bij een vergelijking (zo goed als dat kan) kon ik er geen vinger op leggen. Valt mij zeker niet tegen!

-= Its dry in the dessert =- So what??

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:25
Draicon schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:49:
Zojuist te horen gekregen dat Vodafone enkel vdsl levert en niet aan bonding doet. Daardoor kan ik zelf enkel 32 mb krijgen en niet 60 mb, wat KPN wel zou kunnen leveren dmv bonding. :(
Er zijn niet veel DSL modems die geschikt zijn voor bonding. De huidige van Vodafone in ieder geval niet. Dus ze zouden dan andere modems moeten zoeken. Anders dan ze nu hebben.
Het zal vast wel gebeuren maar nu nog niet. Wellicht als KPN verder is met de upgrades van de straatkasten.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Heatonme
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

Hmm, zie net dat er een update is geweest, npo 1, 2 en 3 kan je nu het programma wat afspeelt starten vanaf het begin.
En ook weer een domme actie van mijzelf. Ik denk, maandje HBO ( had vakantie) dus ik HBO 1,2 en 3 ter beschikking, na die week toch maar weer uitgezet want elke keer in de itshbo gids kijken om te zien wat en hoe laat iets draait vond ik het geld niet waard, kom ik er nu net pas achter dat HBO on demand er ook bij zit :X |:(

Goed, snel GOT serie 5 en wat films bingen voordat mijn abbo over is..

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• Barre73
Aggressor schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:58:
ik zit ook te kijken voor een internet provider alles in 1. momenteel heb ik nog niks
nu heb ik de site ook bekeken en wat betekend dit dan?

Wat: Koper
Beschikbaar: Small green check
Distributiepunt(en) Hl
Internet Snelheid 70 Mbit/s
iTV 2 HD

Technologie Internet Snelheid
ADSL2+ 11 Mbit/s
VDSL2* 40 Mbit/s
Bonding* 70 Mbit/s

ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.
Dat betekent dat je bij een provider die niet met pairbonding werkt maximaal 40 Mbit (VDSL2) kan halen. Een abonnement met meer snelheid aanschaffen is dan niet zinnig.
Omdat je dit in het Vodafone topic post ga ik er vanuit dat je wil weten wat dat bij Vodafone inhoudt: Daar kan je dus max 40 Mbit halen. Vodafone heeft namelijk geen modems die pairbonding aankunnen en bieden het dus ook niet aan.

Dus als je bij Vodafone een abonnement neemt, beperk je dan tot het 20 of 40 mbit abonnement.

Let er wel op dat je bij het nemen van het 40 Mbit abonnement de technisch maximale snelheid ook als contractsnelheid hebt. In de praktijk betekent dat dat wanneer je de TV aanzet de bandbreedte daarvan (maximaal 7,2 Mbit per decoder die aanstaat) ten koste gaat van je internet/download snelheid op dat moment.
Er zit dan namelijk geen marge meer in de technische snelheid van je lijn. Heb je nou een abonnement met een snelheid die lager is dan de technische haalbare snelheid (in jouw geval bijvoorbeeld het 20 Mbit abonnement), dan wordt die " overcapaciteit" (40-20=20) gebruikt voor de TV bandbreedte zodat je in ieder geval wel je contractuele internetsnelheid haalt terwijl je ook nog TV kijkt.

[Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 10-03-2016 16:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 11:34
Ben eerlijk geweest naar Vodafone. Kreeg gewoon een nieuwe zonder extra kosten.

LG OLED 55E8 | Sonos Arc; Sub en 2x Play:1 | PS4pro | Xiaomi | DS218+ |Homeassistant|

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
..Christiaan.. schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:46:
Ben eerlijk geweest naar Vodafone. Kreeg gewoon een nieuwe zonder extra kosten.
Mag ook eens gezegd worden, goede service dan van Vodafone 👌🏻👍

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dcs88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-08 22:30
Ik heb net een Vodafone Thuis Alles-in-1 80Mb pakket besteld. Ik vond de prijs/aanbod verhouding bij Ziggo scheef lopen. De snelheid van de internet verbinding gaat omhoog van 120 -> 150, maar dit heb ik niet nodig. De theoretische 80 mbit is bij mij voldoende.Daarnaast kwam er Ziggo sport, ik kijk hier helemaal niet naar. Bij Vodafone zitten wel interessante zenders in het basispakket. :)

Ik ben erg benieuwd! ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 19:38
dcs88 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:24:
[...]

Hoe bevalt je Vodafone Thuis tot nu toe Draicon?
Heel erg goed moet ik zeggen. Ik kan maar 40 mbps krijgen, maar merk dat ik wel altijd een constant goede verbinding heb. Iets dat laatste jaren met Ziggo wel anders was (bevindingen gebaseerd op meerdere locaties gebruik ervan gemaakt te hebben). Downloaden is soms wat langzamer, maar dat komt natuurlijk door de lagere snelheid dan ik eerst had (120 mbps). Verder werkt streamen gewoon erg goed en vind ik het beeldkwaliteit beter. De TV Anywhere app laat ook mooi beeld zien. Heel erg tevreden ermee en daarnaast mooi extra voordelen als extra zenders en extra data.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• dcs88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-08 22:30
De overstap naar Vodafone Thuis

Abonnement: Vodafone Thuis Alles-in-1, 80Mb, TV start & Bellen Start
Actie: De eerste 6 maanden €20,- korting, komt neer op een half jaar €29,50 per maand. Na een half jaar kost het €49,50 per maand.

Voorbereidingen
Van te voren heb ik https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ gecheckt en breedbandwinkel.nl. Het bleek dat ik (maar) 179 meter van de straatkast zit en daardoor de maximale snelheid zou moeten behalen.

29 Mei - De aanvraag

Overstap naar Vodafone Thuis aangevraagd via Breedbandwinkel.nl

1 Juni - Bevestiging

Bevestiging binnen van Vodafone voor de overstap. Eerder op de dag nog even contact gehad met Ziggo over de overstap. Hun aanbod was leuk maar deze toch afgeslagen omdat ik anders weer aan een jaarcontract vast zou zitten.

14 Juni - Geen weg meer terug

De bedenktijd is vandaag voorbij, net Mijn Vodafone Thuis account gecheckt en de aanvraag voor internet, TV en bellen zijn in behandeling.

16 Juni - Overstap datum vervroegd

Vandaag heb ik een mail gekregen van Vodafone dat de installatie datum (lijnoplevering van KPN) 4 Juli is. Later kreeg ik een e-mail dat de opzegging van Ziggo is vervroegd naar 4 Juli waardoor er geen overlap is met Ziggo. Omdat ik dit nogal vreemd vond heb ik even met de klantenservice gebeld. Een medewerkster vertelde mij dat dit klopte. Dat scheelt weer in de kosten.

21 Juni - Installatie datum bevestigd per brief

De installatie datum bevestigd gekregen per brief. Hier zat een een incasso machtiging bij. Dit gaf bij mij verwarring, ik heb hem toch maar ingevuld, foto van gemaakt en naar de klantenservice gestuurd. Nog minder dan 2 weken en dan is het zo ver.

28 Juni - Pakket ontvangen

Vandaag heb ik het pakket ontvangen van Vodafone via PostNL. Ik heb het moden al aangesloten maar er bleek (nog) geen signaal op de lijn te staan. De het TV kastje heb ik nog even in de verpakking laten zitten.

1 Juli - De installatiedatum!

Ik kreeg een email dat de installatie was veranderd naar vandaag (1 Juli). Ik heb gelijk mijn modem aangesloten en heb deze een half uur laten staan en de lampjes van WAN en internet gingen niet branden helaas. Hierop heb ik Vodafone gebeld en werd er een lijnmeting gestart, deze mislukte echter. De medewerker adviseerde mij om een installatie afspraak te maken met hun installatiepartner Guidion, wat ik morgen ga doen. De medewerker van de klantenservice vertelde me ook dat het Ziggo abonnement actief zal blijven tot het Vodafone naar behoren werkt!

2 Juli - Afspraak gemaakt bij Guidion

Vandaag heb ik een afspraak gemaakt bij Guidion, helaas kan de monteur pas 8 Juli aanstaande langskomen.

7 Juli - alles aangesloten

Vanavond heb ik alles aangesloten, dit ging vrij simpel en eigenlijk hoeft de monteur alleen maar naar de aansluiting te kijken (lees vervangen) en de TV en afstandbediening ervan te configureren.

8 Juli - De aansluiting

Vandaag is de monteur geweest, het bleek dat KPN nog wat moest omzetten. De aansluiting uit de jaren 60 is nog goed. Binnen 2 werkdagen zou het opgelost moeten zijn. Daarnaast kreeg ik een e-mail dat mijn aansluiting zou moeten werken. ‘S avonds rond half 11 werd de verbinding er door Ziggo gestopt en had ik geen internet en (digitale) Tv meer. Ik heb het storingsnummer van Vodafone gebeld en die vertelde mij dat KPN aangestuurd moest worden en dat ze nu niets voor me konden doen.

12 Juli - Afspraak gemaakt met KPN

Ik heb een afspraak gemaakt met KPN voor de volgende ochtend tussen 8- en 10 uur.

13 Juli - KPN komt langs

De monteur heb een lijnmeting uitgevoerd en kreeg een signaal over de oude aansluiting. De aansluiting zelf bleek niet goed te zijn waardoor de monteur de aansluiting heb vervangen voor een compleet nieuwe aansluiting. Dit zorgde ervoor dat de verbinding begon te werken en dat ik nu een goede stabiele verbinding heb met een snelheid van:

Over het algemeen ben ik tevreden over de overstap. Alleen jammer dat Ziggo er eerder uit is gegaan. Dat de aansluiting niet werkte verbaasd mij niks. De woning is uit de jaren 60 en de aansluiting uit die tijd zat er nog op. Voor de rest ben ik dik tevreden met dit resultaat.

Als jullie nog vragen of opmerkingen hebben hoor ik dit uiteraard graag. ;)

• Zeroxje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 17:46
NxCPU schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:33:
Kun je vaste IP nummers toekennen aan devices op het lokale netwerk met die HiHaHuawei?

EDIT: Net gechat met een Vodafone medewerker. Deze heeft meerdere malen bevestigd dat het niet mogelijk is om vaste IP adressen toe te wijzen op het lokale netwerk. Mijn God waarom niet?

Ben ik vergeten te vragen of een eigen modem+router wel kan als je geen telefonie afneemt.

EDIT2: Ook geen eigen modem mogelijk. Alleen het Vodafone modem met eventueel een eigen router erachter.
Vreemd dat Vodafone dat aangeeft. Als ik je vraag goed begrijp wil jij dat specifieke apparaten altijd hetzelfde IP adres krijgen vanuit de DHCP server. Ik doe dit zelf ook:

THUISNETWERK -> LAN-INTERFACE -> DHCP-RESERVERING

Hier kun je een apparaat kiezen op basis van hostname en hier vervolgens een IP-adres aan koppelen.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:26
Zojuist een Vodafone Thuis aangesloten 20/2 internet only.

13-12 aangevraagd via breedbandwinkel.nl vanwege actie dat er geen aansluitkosten waren. Vervolgens in de mijn Vodafone omgeving afgezien van wettelijke bedenktijd en kreeg daarna het mailtje dat het op 23-12 werd aangesloten. Kort erna ontving ik nog een mailtje dat het zelfs al op de 22e werd aangesloten.

Modem net aan het ISRA gehangen en we hadden direct internet. Keurig binnen 10 dagen al online. Das niet verkeerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
Rubenus schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:56:
Hallo iedereen, wellicht kunnen jullie wat ervaringen delen met Vodafone thuis, en dan met name het TV gedeelte. Hoe is de kwaliteit in vergelijking met coax (ziggo)? Denken jullie dat dit goed gaat werken op het platteland in Groningen? De maximale snelheid volgens de website van Vodafone is 12 mbps. Dat is op zich niet zo'n probleem aangezien het voor mijn grootouders is en ze aan die snelheid wel genoeg hebben. Maar ik kan me niet voorstellen dat met die snelheid een fatsoenlijke tv stream beschikbaar is die in de buurt komt van de ziggo kwaliteit. Is er iemand die ervaring heeft met een vergelijkbare situatie? Alvast bedankt.
Hier in de straat heb ik enkele dagen terug een echtpaar overgezet van ziggo naar Vodafone, maar het viel op dat het beeld scherper was.
Hierbij moet ik wel zeggen dat ze geen super beste coax hadden liggen.
Dus dat kan ook nog meespelen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barre73
Rubenus schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:56:
Hallo iedereen, wellicht kunnen jullie wat ervaringen delen met Vodafone thuis, en dan met name het TV gedeelte. Hoe is de kwaliteit in vergelijking met coax (ziggo)? Denken jullie dat dit goed gaat werken op het platteland in Groningen? De maximale snelheid volgens de website van Vodafone is 12 mbps. Dat is op zich niet zo'n probleem aangezien het voor mijn grootouders is en ze aan die snelheid wel genoeg hebben. Maar ik kan me niet voorstellen dat met die snelheid een fatsoenlijke tv stream beschikbaar is die in de buurt komt van de ziggo kwaliteit. Is er iemand die ervaring heeft met een vergelijkbare situatie? Alvast bedankt.
ZIggo gebruikt streams die varieren tussen de 9 en de 12 Mbit. Vodafone zit (op DSL) op 7,1 Mbit. Dat is voldoende bij een 12 Mbit snelheid alhoewel je dan weinig overhoud voor internet tijdens het TV kijken.

De stream zal waarschijnlijk iets minder zijn maar of je dat echt opvallend gaat zien? Dat vraag ik me af.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MdO82
Rubenus schreef op zondag 1 januari 2017 @ 21:22:
Bedankt voor jullie reacties. Echter, als ze twee tv ontvangers tegelijk aan willen zetten, is de capaciteit al onvoldoende begrijp ik. Het lijkt erop dat we dus gebonden zitten aan ziggo als provider. Jammer, vooral prijstechnisch gezien...
Toevallig binnenkort geen upgrade van de lijnen ?
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MdO82
Rubenus schreef op zondag 1 januari 2017 @ 21:37:
In Q3 van 2017 een upgrade van VDSL naar VVDSL. Er is dan 80 Mbps haalbaar. Dan wordt het een compleet ander verhaal natuurlijk. Enorm bedankt voor je info!
Let er wel op dat de aangekondigde datum kan opschuiven.
Het zou hier 3de kwartaal 2016 verhoogd worden naar 90 Mbit/s, maar dat is nu verschoven naar Feb. 2017
Dus neem het met een korreltje zou wat er staat, maar dat er ooit een upgrade komt is duidelijk, alleen wanneer .... ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee