Hallo iedereen, wellicht kunnen jullie wat ervaringen delen met Vodafone thuis, en dan met name het TV gedeelte. Hoe is de kwaliteit in vergelijking met coax (ziggo)? Denken jullie dat dit goed gaat werken op het platteland in Groningen? De maximale snelheid volgens de website van Vodafone is 12 mbps. Dat is op zich niet zo'n probleem aangezien het voor mijn grootouders is en ze aan die snelheid wel genoeg hebben. Maar ik kan me niet voorstellen dat met die snelheid een fatsoenlijke tv stream beschikbaar is die in de buurt komt van de ziggo kwaliteit. Is er iemand die ervaring heeft met een vergelijkbare situatie? Alvast bedankt.
Hier in de straat heb ik enkele dagen terug een echtpaar overgezet van ziggo naar Vodafone, maar het viel op dat het beeld scherper was.Rubenus schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:56:
Hallo iedereen, wellicht kunnen jullie wat ervaringen delen met Vodafone thuis, en dan met name het TV gedeelte. Hoe is de kwaliteit in vergelijking met coax (ziggo)? Denken jullie dat dit goed gaat werken op het platteland in Groningen? De maximale snelheid volgens de website van Vodafone is 12 mbps. Dat is op zich niet zo'n probleem aangezien het voor mijn grootouders is en ze aan die snelheid wel genoeg hebben. Maar ik kan me niet voorstellen dat met die snelheid een fatsoenlijke tv stream beschikbaar is die in de buurt komt van de ziggo kwaliteit. Is er iemand die ervaring heeft met een vergelijkbare situatie? Alvast bedankt.
Hierbij moet ik wel zeggen dat ze geen super beste coax hadden liggen.
Dus dat kan ook nog meespelen
2250 WP Zuid PVoutput
ZIggo gebruikt streams die varieren tussen de 9 en de 12 Mbit. Vodafone zit (op DSL) op 7,1 Mbit. Dat is voldoende bij een 12 Mbit snelheid alhoewel je dan weinig overhoud voor internet tijdens het TV kijken.Rubenus schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:56:
De stream zal waarschijnlijk iets minder zijn maar of je dat echt opvallend gaat zien? Dat vraag ik me af.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Bedankt voor jullie reacties. Echter, als ze twee tv ontvangers tegelijk aan willen zetten, is de capaciteit al onvoldoende begrijp ik. Het lijkt erop dat we dus gebonden zitten aan ziggo als provider. Jammer, vooral prijstechnisch gezien...
Toevallig binnenkort geen upgrade van de lijnen ?Rubenus schreef op zondag 1 januari 2017 @ 21:22:
Bedankt voor jullie reacties. Echter, als ze twee tv ontvangers tegelijk aan willen zetten, is de capaciteit al onvoldoende begrijp ik. Het lijkt erop dat we dus gebonden zitten aan ziggo als provider. Jammer, vooral prijstechnisch gezien...
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
2250 WP Zuid PVoutput
In Q3 van 2017 een upgrade van VDSL naar VVDSL. Er is dan 80 Mbps haalbaar. Dan wordt het een compleet ander verhaal natuurlijk. Enorm bedankt voor je info!
Let er wel op dat de aangekondigde datum kan opschuiven.Rubenus schreef op zondag 1 januari 2017 @ 21:37:
In Q3 van 2017 een upgrade van VDSL naar VVDSL. Er is dan 80 Mbps haalbaar. Dan wordt het een compleet ander verhaal natuurlijk. Enorm bedankt voor je info!
Het zou hier 3de kwartaal 2016 verhoogd worden naar 90 Mbit/s, maar dat is nu verschoven naar Feb. 2017
Dus neem het met een korreltje zou wat er staat, maar dat er ooit een upgrade komt is duidelijk, alleen wanneer ....

2250 WP Zuid PVoutput
Aangezien Vodafone inmiddels is overgenomen voor T-Mobile, vanaf nu een nieuw topic: \[T-Mobile Thuis via xDSL] Ervaringen & Discussie.
Dit topic is gesloten.