Toon posts:

Vodafone Thuis Internet, Bellen & TV (via xDSL) OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 53.386 views

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:47
Vodafone biedt sinds kort onder de noemer 'Vodafone Thuis' ook (weer) pakketten aan via xDSL, tot 20/2 up, tot 40/4 en tot 80/8 Mbps.

Als je ook de tv dienst afneemt dan gaat deze nog af van de genoemde download snelheid. Te weten:
decoder zonder opname functie: 8Mbps
decoder met opname functie: 16Mbps

Momenteel loopt er een actie waarbij je bij een internet, tv en bel pakket de basisinstallatie gratis is én €10 per maand korting krijgt in het eerste jaar.

De pakketten

Televisie/radio pakketten

Er zitten op dit moment 54 SD tv zenders waarvan 26 HD tv zenders in het 'Start' pakket daarnaast heb je zo'n 90 radio zenders. De bitrate van de SD en HD streams is vergelijkbaar met KPN/Telfort en Tele2 doen dus zo'n 4Mbps (SD) en 8Mbps (HD) het bron signaal is dan ook van KPN (bron: Totaaltv in gesprek met Gerard Overmars - directeur vaste markt van Vodafone) ondanks dat Vodafone ook individuele afspraken heeft met tv zenders (denk aan overname Multivisie).

gebruiker 'Hugo__Boss schreef hierover "Bij een HD zender wordt er exact 7 Mbit afgehaald en bij een SD zender ongeveer 3,25 Mbit."

Als je ook de tv dienst afneemt dan gaat deze nog af van de genoemde download snelheid. Te weten:
decoder zonder opname functie: 8Mbps
decoder met opname functie: 16Mbps

Daarnaast krijg je standaard Programma Gemist waarmee je tot wel 10 dagen programma's terug kunt kijken van de publieke omroepen, SBS, Net5 en Veronica.
Je kunt via de gratis TV App in huis 16 tv-zenders kijken op je tablet of smartphone (iOS 6.0 en hoger of Android 4.1 en hoger) - waarvan een aantal zelfs in HD

Ook zijn er extra pakketten beschikbaar (Extra - zo'n 30+ extra SD zenders, Plus - zo'n 60 extra SD zenders, FOX Eredivisie, Sport1, HBO).

Telefonie pakketten

Voor telefonie kunnen ook extra pakketten worden afgesloten, zo is het mogelijk om 2500 minuten te bellen naar alle vaste nummers in Nederland voor €10 per maand of €15 naar vast én mobiel, ook is voor €5 mogelijk om een tweede telefoonnummer te kopen.

Installatie kosten

Decoders

standaard tv decoder (zonder pauze/recorder): Entone Kamai 5
tv decoder met recorder: Entone Amulet 5

Modem

Modem type: Huawei HG659 [dank aan Dazzler2120 voor doorgeven]
Ondersteund is: Adsl2+, vdsl en vvdsl (dus ook pair bonding wanneer mogelijk is)

*dit is mijn eerste TS en qua layout nog niet geheel fraai, maar ik ben druk aan het bekijken hoe ik fraaie tabellen e.d. kan toepassen in UBB.

[Voor 56% gewijzigd door funrider op 27-11-2014 14:09. Reden: toevoeging tv dienst ten koste van internet]

• funrider
Ik ben zelf het voordeligste 2-1 (20Mb/s + tv) a 37,50 euro p/mnd aan het overwegen echter vraag ik mij zeer af op de genoemde tot 16Mb/s die op mijn adres haalbaar zou zijn volgens Vodafone afdoende is om zowel internet als tv (inclusief HD zenders) te kunnen gebruiken.

Op hun site beschrijven ze dat dit de totale snelheid is (voor internet én tv) als ik het goed lees. Terwijl Telfort op haar site aangeeft dat ik tot 26Mb/s kan halen op mijn adres. Ligt dit aan verschillende netwerk lijnen (Telfort - KPN, Vodafone - Tele2's BBned?) of rekent Vodafone 10Mb/s al voor tv en blijft 16Mb/s over voor internet?

http://www.funriders.net/vodafoneadsl/Vodafone_ADSL_snelheid1.jpg
http://www.funriders.net/vodafoneadsl/Vodafone_ADSL_snelheid2.jpg

In de beide Vodafone winkels in Dordrecht staat helaas ook geen tv met decoder opgesteld om kwaliteit van decoders en beeldkwaliteit (SD/HD) te kunnen zien. Iemand al een andere Vodafone winkel gevonden waar dit wel staat opgesteld voor ADSL (niet glasvezel)?

[Voor 34% gewijzigd door funrider op 11-09-2014 15:54]

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Overzicht huidige DSL waardes (Heb het ding net opgehangen aan de muur, vandaar de lage uptime):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
DSL synchronization status: Up
Connection status: Showtime
Upstream line rate (kbit/s): 8399
Downstream line rate (kbit/s): 83997
Maximum upstream rate (kbit/s): 37980
Maximum downstream rate (kbit/s): 140572
Upstream noise safety coefficient (dB): 26.2
Downstream noise safety coefficient (dB): 22.4
Upstream interleave depth: 0
Downstream interleave depth: 0
Line standard: VDSL
Upstream line attenuation (dB): 0
Downstream line attenuation (dB): 0
Upstream output power (dBmV): -18.7
Downstream output power (dBmV): 12.5
Downstream interleave depth: None
DSL up time: 0 days 1 hour 47 minutes 3 seconds

En een speedtest:

Het modem is redelijk open, zaken als portforwarding e.d. kun je gewoon instellen.

[Voor 4% gewijzigd door Zerobase op 08-11-2014 09:45]

• funrider
Hugo__Boss schreef op maandag 17 november 2014 @ 23:05:

Ben met name verrast over de werking van tv. Ontvanger is zeer klein, denk 10 bij 10 cm en een centimeter of 2-3 dik. Start direct op, zappen gaat zeer snel. Even een test gedaan wat er met de snelheid gebeurt als je tv kijkt. Bij een HD zender wordt er exact 7 Mbit afgehaald en bij een SD zender ongeveer 3,25 Mbit. Invloed op de upload snelheid is er praktisch niet.

Lijkt dus een uitstekend pakket voor dit geld, zeker omdat alles elke maand aan te passen is. Wellicht komt er ooit nog een pakket sneller beschikbaar, denk dat ik dit dan wel ga nemen gezien het zeer kleine prijsverschil.
Dat klinkt goed. Ik was ook ditzelfde pakket aan het overwegen te nemen.
Kun je zeggen of de 25HD zenders ook op de SD plek zitten of moet je zappen naar een heel ander nummer dan bijv. 1 om Nederland 1 HD te zien?
Ik zie helaas geen zender nummers op hun site staan.

Werken de radiozenders ook lekker? Krijg je bij de 'Nonstop muziek' radio kanalen (zoals Vodafone ze noemt op haar zender pagina) ook de titel en artiest te zien?

Dit heb ik namelijk nu nog bij UPC decoder (Pace HD 7111) die helaas dit niet (meer) heeft en ik weiger Horizon te nemen (tegen meerprijs).

Kan je misschien ook een screenshot maken van de beeld EPG (mini EPG) en kun je bijv. ala UPC met een knop ( 'ok' knop bij UPC) de beeld EPG oproepen en zo zien wat er op andere zenders te zien is zonder de huidige zender te verlaten? Als je een ander leuk programma hebt gevonden weer op de 'ok' knop drukken en voila je zit op de andere zender. Dat 'zapt' ontzettend fijn vinden we.

Bij UPC ziet dit er zo uit (kon zo snel geen volledige afbeeldingen vinden):

Ik ben overigens vandaag weer een Vodafone winkel in centrum van Dordrecht ingelopen en zowaar hadden ze nu wel een Thuis tv opstelling met tv en decoder staan. Ik kon alleen even niet de decoder proberen. Het blijft jammer dat ik 'slechts' het tot 20MB pakket kan nemen op mijn adres terwijl bij KPN wel 2 aderparen gebruikt worden. De prijs van KPN is echter vele malen hoger.
Prolution schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:19:
[...]

De titel van dit topic is dan ook niet helemaal juist, en kan beter veranderd worden naar: "(via xDSL)" lijkt mij :)
Ik kan het voor zover ik weet niet aanpassen.
Ik heb een aanpassing aangevraagd van de topic titel.

[Voor 21% gewijzigd door funrider op 27-11-2014 14:22]

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:12
Dit haal ik momenteel op mijn 20 Mbit abbo >:)

ISP wordt verkeerd gedetecteerd

"only by myth-making, only by becoming 'sub-creator' and inventing stories, can Man aspire to the state of perfection" - Tolkien

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-09 15:13
Hier mijn gegevens,
ik haal nu 64mb (bedraad direct op Huawei modem, geen tv aangesloten) op mijn 80mb abo.

Hierover een klacht lopen bij Vodafone, ben benieuwd wat ze gaan doen

DSL synchronisatiestatus:Up
Verbindingsstatus:Showtime
Upstream lijnsnelheid (kbit/sec):22015
Downstream lijnsnelheid (kbit/sec):69093
Maximale upstream snelheid (kbit/sec):49943
Maximale downstream snelheid (kbit/sec):103408
Veiligheidscoëfficiënt upstream ruis (dB):20.1
Veiligheidscoëfficiënt downstream ruis (dB):15.3
Upstream interleave depth:0
Downstream interleave depth:0
Lijnnorm:VDSL
Upstream lijndemping (dB):0
Downstream lijndemping (dB):0
Upstream uitvoervermogen (dBm):2.3
Downstream uitvoervermogen (dBm):12.8
Downstream interleave depth:Geen

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
3CPO schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:11:
[...]

Dit is aangesloten door de "monteur" van Guidion, wat kan ik zelf nog checken dan?
Dit ligt met name ook aan het type ISRA dat je hebt

Indien je een 'modern' ISRA hebt, waarbij je direct een RJ11 plug in kan steken is er volgens mij niet zoveel meer te verbeteren.

Bij een wandcontactdoos ISRA (2e van links) met een 'varkenssnuit" stekker kan soms wel wat problemen opleveren, omdat daar soms interne huisbedrading naar bijvoorbeeld een 2 toestel is aangebracht. Een VVDSL verbinding is nogal gevoelig, dus dan wil je graag zoveel mogelijke problemen proberen uit te sluiten.

Misschien dat je weet of die monteur ook nog daadwerkelijk wat vervangen heeft bij het ISRA punt? Of heeft deze simpelweg het stekkertje in het huidige punt aangesloten en gecheckt of het werkte en is toen weggegaan?

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:12

Ik ben benieuwd, kan ik nu ook vectoring krijgen?

"only by myth-making, only by becoming 'sub-creator' and inventing stories, can Man aspire to the state of perfection" - Tolkien

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 09:49

100Mbit, geen idee waar ik zo de afstand kan zien tot de kast

[Voor 48% gewijzigd door Morocius op 05-08-2015 17:20]

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 09:49
Prolution schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:37:
[...]

Je zou je modem waardes ff kunnen opzoeken en hier kunnen posten, dan kunnen we checken of alles in orde is.
Ja daar was ik ook al naar opzoek geweest maar ik heb ze gevonden, de coeffecienten zeggen mij niet zoveel maar de rest lijkt mij okay. Als ik op het vodafone forum kijk word er ook net veel over gesproken de info daar is maar heel summier.

[Voor 14% gewijzigd door Morocius op 06-08-2015 07:22]

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:27
Ik weet niet of het bij andere al is opgevallen,

Maar bij mij is sinds enkele dagen de Upload van 20 naar 30 gegaan ;)

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 19:38
RobinF schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:04:
[...]

Staat die 54 bij netco? Want dan klopt die waarde wss niet. Vectoring VDSL upgrades worden bijna altijd in 10 tallen afgerond

Had verkeerd gekeken. Staat 48 Mb..

Acties:
  • +3Henk 'm!

• dcs88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-08 22:30
De overstap naar Vodafone Thuis

Abonnement: Vodafone Thuis Alles-in-1, 80Mb, TV start & Bellen Start
Actie: De eerste 6 maanden €20,- korting, komt neer op een half jaar €29,50 per maand. Na een half jaar kost het €49,50 per maand.

Voorbereidingen
Van te voren heb ik https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ gecheckt en breedbandwinkel.nl. Het bleek dat ik (maar) 179 meter van de straatkast zit en daardoor de maximale snelheid zou moeten behalen.

29 Mei - De aanvraag

Overstap naar Vodafone Thuis aangevraagd via Breedbandwinkel.nl

1 Juni - Bevestiging

Bevestiging binnen van Vodafone voor de overstap. Eerder op de dag nog even contact gehad met Ziggo over de overstap. Hun aanbod was leuk maar deze toch afgeslagen omdat ik anders weer aan een jaarcontract vast zou zitten.

14 Juni - Geen weg meer terug

De bedenktijd is vandaag voorbij, net Mijn Vodafone Thuis account gecheckt en de aanvraag voor internet, TV en bellen zijn in behandeling.

16 Juni - Overstap datum vervroegd

Vandaag heb ik een mail gekregen van Vodafone dat de installatie datum (lijnoplevering van KPN) 4 Juli is. Later kreeg ik een e-mail dat de opzegging van Ziggo is vervroegd naar 4 Juli waardoor er geen overlap is met Ziggo. Omdat ik dit nogal vreemd vond heb ik even met de klantenservice gebeld. Een medewerkster vertelde mij dat dit klopte. Dat scheelt weer in de kosten.

21 Juni - Installatie datum bevestigd per brief

De installatie datum bevestigd gekregen per brief. Hier zat een een incasso machtiging bij. Dit gaf bij mij verwarring, ik heb hem toch maar ingevuld, foto van gemaakt en naar de klantenservice gestuurd. Nog minder dan 2 weken en dan is het zo ver.

28 Juni - Pakket ontvangen

Vandaag heb ik het pakket ontvangen van Vodafone via PostNL. Ik heb het moden al aangesloten maar er bleek (nog) geen signaal op de lijn te staan. De het TV kastje heb ik nog even in de verpakking laten zitten.

1 Juli - De installatiedatum!

Ik kreeg een email dat de installatie was veranderd naar vandaag (1 Juli). Ik heb gelijk mijn modem aangesloten en heb deze een half uur laten staan en de lampjes van WAN en internet gingen niet branden helaas. Hierop heb ik Vodafone gebeld en werd er een lijnmeting gestart, deze mislukte echter. De medewerker adviseerde mij om een installatie afspraak te maken met hun installatiepartner Guidion, wat ik morgen ga doen. De medewerker van de klantenservice vertelde me ook dat het Ziggo abonnement actief zal blijven tot het Vodafone naar behoren werkt!

2 Juli - Afspraak gemaakt bij Guidion

Vandaag heb ik een afspraak gemaakt bij Guidion, helaas kan de monteur pas 8 Juli aanstaande langskomen.

7 Juli - alles aangesloten

Vanavond heb ik alles aangesloten, dit ging vrij simpel en eigenlijk hoeft de monteur alleen maar naar de aansluiting te kijken (lees vervangen) en de TV en afstandbediening ervan te configureren.

8 Juli - De aansluiting

Vandaag is de monteur geweest, het bleek dat KPN nog wat moest omzetten. De aansluiting uit de jaren 60 is nog goed. Binnen 2 werkdagen zou het opgelost moeten zijn. Daarnaast kreeg ik een e-mail dat mijn aansluiting zou moeten werken. ‘S avonds rond half 11 werd de verbinding er door Ziggo gestopt en had ik geen internet en (digitale) Tv meer. Ik heb het storingsnummer van Vodafone gebeld en die vertelde mij dat KPN aangestuurd moest worden en dat ze nu niets voor me konden doen.

12 Juli - Afspraak gemaakt met KPN

Ik heb een afspraak gemaakt met KPN voor de volgende ochtend tussen 8- en 10 uur.

13 Juli - KPN komt langs

De monteur heb een lijnmeting uitgevoerd en kreeg een signaal over de oude aansluiting. De aansluiting zelf bleek niet goed te zijn waardoor de monteur de aansluiting heb vervangen voor een compleet nieuwe aansluiting. Dit zorgde ervoor dat de verbinding begon te werken en dat ik nu een goede stabiele verbinding heb met een snelheid van:

Over het algemeen ben ik tevreden over de overstap. Alleen jammer dat Ziggo er eerder uit is gegaan. Dat de aansluiting niet werkte verbaasd mij niks. De woning is uit de jaren 60 en de aansluiting uit die tijd zat er nog op. Voor de rest ben ik dik tevreden met dit resultaat.

Als jullie nog vragen of opmerkingen hebben hoor ik dit uiteraard graag. ;)

• Zeroxje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 17:46
NxCPU schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:33:
Kun je vaste IP nummers toekennen aan devices op het lokale netwerk met die HiHaHuawei?

EDIT: Net gechat met een Vodafone medewerker. Deze heeft meerdere malen bevestigd dat het niet mogelijk is om vaste IP adressen toe te wijzen op het lokale netwerk. Mijn God waarom niet?

Ben ik vergeten te vragen of een eigen modem+router wel kan als je geen telefonie afneemt.

EDIT2: Ook geen eigen modem mogelijk. Alleen het Vodafone modem met eventueel een eigen router erachter.
Vreemd dat Vodafone dat aangeeft. Als ik je vraag goed begrijp wil jij dat specifieke apparaten altijd hetzelfde IP adres krijgen vanuit de DHCP server. Ik doe dit zelf ook:

THUISNETWERK -> LAN-INTERFACE -> DHCP-RESERVERING

Hier kun je een apparaat kiezen op basis van hostname en hier vervolgens een IP-adres aan koppelen.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Kreeg net het onderstaande SMSje. Ben benieuwd waar ze komen.

https://tweakers.net/ext/f/rzTon3K8gHqgEH1mwMLDm9Gf/thumb.png
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee