Vodafone Thuis Internet, Bellen & TV (via xDSL) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 54.927 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 09:53
Weet iemand toevallig of je ook een combivoordeel krijgt als je alleen internet neemt van vodafone icm een mobiel abonnement? Ik heb niet echt behoefte aan tv en vaste telefonie, maar vind 3gb extra op mobiel wel interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:56

Dazzler2120

FP ProMod
fiftyfive schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:46:
Weet iemand toevallig of je ook een combivoordeel krijgt als je alleen internet neemt van vodafone icm een mobiel abonnement? Ik heb niet echt behoefte aan tv en vaste telefonie, maar vind 3gb extra op mobiel wel interessant.
Dit is alleen bij alles-in-één pakketten icm een Vodafone Red particulier abonnement.
Overigens, eerste half jaar is het sowieso verstandig een alles-in-één pakket te nemen ivm de eerste 6 maanden 20 euro per maand korting ;)

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-06 00:00
Waah schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:19:
Ik was benieuwd of meer mensen hier last van hebben.... De buren en ik wel in ieder geval.

Via WIFI krijg ik prima verbinding met de Huawei router. Met laptops, pc's en Philips Hue, allemaal geen problemen.

Maar het lijkt wel alsof die heel veel moeite heeft met telefoons. Regelmatig maken de telefoons wel verbinding met het netwerk, maar internet.... ho maar. Mijn vriendin moet haar telefoon dan herstarten (soft reboot) om verbinding te krijgen. Zelf moet ik wifi uit en aanzetten om het op te lossen.

Verbinden met onze andere router wil nog wel eens helpen (ingesteld als AP). Nu bleek dat de buren precies hetzelfde probleem hadden.... Zijn er hier meer mensen met dezelfde problematiek?
Heb ik nog nooit gehad. Wat voor telefoons zijn het? Zit er misschien verschil tussen 2.4 GHz en 5 GHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:09
Hugo__Boss schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:51:
[...]

Heb ik nog nooit gehad. Wat voor telefoons zijn het? Zit er misschien verschil tussen 2.4 GHz en 5 GHz?
Zowel op 2.4 al 5 Ghz. Een Oneplus One en een LG G4.... En een Samsung ativ s en een LG G2. Allemaal stock. En omdat de buren er ook over begonnen dacht ik goh, zou er een verband zijn. Met bedrade apparatuur en laptops lijkt alles prima te gaan. Enkel telefoons lijken een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:44
Is er een mogelijkheid om meer informatie te vinden over de kwaliteit van de TV streams van de verschillende providers? Ik kan eigenlijk bijzonder weinig informatie vinden over gebruikte bitrates en dergelijke. Of ligt het gewoon zo dicht bij elkaar dat het niet veel uitmaakt? Het gaat in mijn geval tussen Vodafone en Tele2, in vergelijking met Ziggo.

Heb ik het goed begrepen dat Vodafone i.t.t. Tele2 de bandbreedte van de TV stream niet van de internet bandbreedte haalt (80Mbit max met een abo van 40Mbit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Vodafone is een HD zender iets van 7 Mbit en een SD zender iets van 3. Als bij je op locatie een hogere snelheid mogelijk is dan het abbo wat je hebt, dat wil zeggen je modem traint hoger in dan je abo snelheid, dan gaat het inderdaad niet van je internet snelheid af. In mijn geval is de max 17 a 18 Mbit, dus als de tv aan staat in HD bleef er ongeveer 10 a 11 over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-06 13:45
Toevoeging: naar mijn beste weten is het niet mogelijk om via de koperlijn van KPN eigen TV streams te leveren. Dus de streams van Vodafone en Tele2 zijn exact dezelfde streams, geleverd door KPN Wholesale.
Verschil in beeld zou dan alleen kunnen worden veroorzaakt door de gebruikte decoder. Maar daar kan ik niks zinnige over zeggen helaas.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Bedankt voor de info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-06 12:01
@barre73 Klopt dat zeker weten? Ik begreep dat vodafone een eigen TV streaming platform heeft. Wat ik daar zo snel over kan vinden gaat allemaal in combinatie met glasvezel maar werkt dit ook niet voor dsl?

Overigens vind ik de tv erg goed, niet onderdoen voor ziggo (upc gebied). Mijn eerst eindruk was dat vodafone beeld zelfs beter is maar bij een vergelijking (zo goed als dat kan) kon ik er geen vinger op leggen. Valt mij zeker niet tegen!

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-06 09:09
Volgens mij zover mij verteld is heeft Vodafone ook op DSL eigen streams lopen
aangezien de pakketten en zenders verschillen van KPN Whosale.

Dit verhaal is me ooit verteld door een medewerker van de Klantenservice ..
tenminste de nieuwe situatie vanaf April 2015

[ Voor 9% gewijzigd door chris-drielsma op 11-01-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Nog een laatste vraag vóór ik de stap waag. Ik heb nu een Linksys E4200 achter de Ziggo modem, omdat mijn PC wireless boven in de kamer staat en de Ziggo modem een slechte signaal heeft. Zal de modem die ik krijg van VF goed samenwerken met de E4200? De E4200 doet in mijn geval al het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
chris-drielsma schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:01:
Volgens mij zover mij verteld is heeft Vodafone ook op DSL eigen streams lopen
aangezien de pakketten en zenders verschillen van KPN Whosale.

Dit verhaal is me ooit verteld door een medewerker van de Klantenservice ..
tenminste de nieuwe situatie vanaf April 2015
Sorry allen, maar het kan echt niet op DSL. Wel op glasvezel maar niet op DSL.

Citaat uit onderstaande: "Vodafone ontkoppelt door de gebruik van eigen PoP’s glasvezel van DSL. Vodafone blijft bij levering van diensten via DSL-netwerken wel de tv-aanvoer van KPN gebruiken dat via KPN Wholesale wordt ingekocht. Via DSL blijft Vodafone dan ook HD in maximaal 8Mbps bandbreedte leveren"

http://www.totaaltv.nl/ni...an-kpn-via-glasvezel.html

Dat zenders en pakketten verschillen van KPN Wholesale maakt niet uit. KPN BCS kan alle streams doorgeven (in max 8Mbit) maar de afnemer (Vodafone dus) regelt zelf de rechten. Daarom krijg je verschillen tussen providers in pakketten en beschikbare zenders.

[ Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 11-01-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:45:
[...]

Zowel op 2.4 al 5 Ghz. Een Oneplus One en een LG G4.... En een Samsung ativ s en een LG G2. Allemaal stock. En omdat de buren er ook over begonnen dacht ik goh, zou er een verband zijn. Met bedrade apparatuur en laptops lijkt alles prima te gaan. Enkel telefoons lijken een probleem.
Is een bekende probleem, moet je ff zoeken op de vodafone forum, want de bekende probleem op het forum is onbekend bij de technicus van Vodafone.. |:( |:( Ik heb in het begin veel last gehad van wegvallende verbindingen, tig keer gebeld naar de klanteservice toen ie notabene nog betaald was. Vanwege de problemen 1 x modem vervangen, toen kwam ik dus op het draadje die stappen gevolgd sindsdien valt wifi niet weg.. (betreft de Draytek modem glazvezel)

** heb ff snel zitten zoeken, niet voor je kunnen vinden. Maar hij bestaat! :P

[ Voor 5% gewijzigd door beyazz06 op 11-01-2016 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
mister_S schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:55:
Nog een laatste vraag vóór ik de stap waag. Ik heb nu een Linksys E4200 achter de Ziggo modem, omdat mijn PC wireless boven in de kamer staat en de Ziggo modem een slechte signaal heeft. Zal de modem die ik krijg van VF goed samenwerken met de E4200? De E4200 doet in mijn geval al het werk.
Het vodafone modem dat ik sinds een maand heb staan is zeker beter qua wifi berijk dan die ik van ziggo (upc) had staan.
Ik zie geen reden waarom een router niet zou samenwerken met een modem. Ik vind het Vodafone modem best okee, al is het instellen van poortforwarders wat te gebruikersvriendelijk en dus veel te omslachtig ;)
Ik weet niet of je veel vaste kabels hebt lopen, maar het vodafone modem heeft maar 2 netwerkpoorten beschikbaar, dus een switch/router erachter kan op dat punt geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Er loopt maar 1 kabel naar de e4200 die verder alles doet. Ik vroeg me af hoe dat gaat werken gezien de TV signaal ook via de modem gaat lopen met DSL. Kun je dan de modem alsnog buitenspel zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mister_S schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:24:
Er loopt maar 1 kabel naar de e4200 die verder alles doet. Ik vroeg me af hoe dat gaat werken gezien de TV signaal ook via de modem gaat lopen met DSL. Kun je dan de modem alsnog buitenspel zetten?
Daar lijkt het niet op. Bij glasvezel is dat zeker niet zo en ik heb geen reden om aan te nemen dat dit bij DSL anders zou zijn voor Vodafone.
Het Vodafone Huawei modem is volgens mij zeker noodzakelijk voor TV signaal maar wellicht ook voor het afhandelen van de routerfuncties. Het is namelijk niet in bridge modus te zetten zodat je Linksys alles kan afhandelen zoals je vraagt.
Je zou wel je E4200 als AP kunnen inzetten door deze aan te sluiten op het VF modem (LAN naar LAN poort) , in je E4200 alle DHCP functies uitschakelen en in je VF modem de Wifi uitschakelen.

Op die manier doet het Vodafone Huawei modem al het routerwerk en de wifi wordt verzorgd door je E4200.

Of je wacht gewoon even af wat de performance van die Huawei is qua Wifi. Wellicht veel beter dan je oude Ziggo modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:49

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Vraagje, ik heb Vodafone Thuis (TV via zo'n halfbakken traag linux kastje) en ook de TV Anywhere App.
Ik gebruik ook Kodi als mediacenter, maar daar zit een PVR optie in, ik begrijp daaruit dat je ook 'IPTV' kan kijken via de juiste backend.

Kan iemand mij een goeie richting op sturen (en/of is het uberhaupt mogelijk) hoe het vodafone kastje te dumpen en mijn mediacenter gebruik te laten maken van de EPG en zender aanbod dat via adsl binnen komt?
Wat google opdrachten gedaan uiteraard maar ik denk dat ik in de basis misschien wat verkeerde aannames gedaan heb ten aanzien van hoe ik dit kan laten werken? (zoals, is er nog extra hardware nodig of haalt zo'n pvr backend de info zo uit de netwerk kabel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
CT schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:48:
Vraagje, ik heb Vodafone Thuis (TV via zo'n halfbakken traag linux kastje) en ook de TV Anywhere App.
Ik gebruik ook Kodi als mediacenter, maar daar zit een PVR optie in, ik begrijp daaruit dat je ook 'IPTV' kan kijken via de juiste backend.

Kan iemand mij een goeie richting op sturen (en/of is het uberhaupt mogelijk) hoe het vodafone kastje te dumpen en mijn mediacenter gebruik te laten maken van de EPG en zender aanbod dat via adsl binnen komt?
Wat google opdrachten gedaan uiteraard maar ik denk dat ik in de basis misschien wat verkeerde aannames gedaan heb ten aanzien van hoe ik dit kan laten werken? (zoals, is er nog extra hardware nodig of haalt zo'n pvr backend de info zo uit de netwerk kabel?)
Helaas zijn de streams gecodeerd en kan alleen jouw decoder ze lezen en weergeven. Entone decoder gok ik?
Dus je kan de streams wel op je mediacenter krijgen maar je ziet niks..
Dus helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ja entone, maar het decoderen, kan dat niet via externe hardware en/of het entone kastje zelf maar dan een soort 'passthrough' zodat je verlost bent van de langzame software?

Ik ben wel bereid eventueel het ding open te maken en het eea. uit te lezen (decoderingsleutel uit de hardware?) als dat mogelijk is. Ik moet alleen even weten waar ik ongeveer op moet zoeken in google :)
ben nogal nieuw in de wereld van deze dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Het is gecodeerd met Verimatrix en hier op Tweakers is het niet toegestaan daarover te discussiëren. Dat zou namelijk illegaal zijn.
Maar buiten dat geloof ik niet dat het al iemand gelukt is.
Maar je kan altijd googlen op bovenstaande termen en kijken hoever je komt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Barre73 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:52:
Het is gecodeerd met Verimatrix en hier op Tweakers is het niet toegestaan daarover te discussiëren. Dat zou namelijk illegaal zijn.
Maar buiten dat geloof ik niet dat het al iemand gelukt is.
Maar je kan altijd googlen op bovenstaande termen en kijken hoever je komt natuurlijk.
Duidelijk, thanks voor de info :)

Wel jammer dat het niet 'n public mogelijk is, aangezien je bijv. ook TV Anywhere hebt, waarbij je op elk apparaat tv kan kijken, waarom dan niet ook direct deze techniek vertalen naar een html5 app oid. zodat je het bijv. in Kodi kan implementeren :P Ik zal hier over iig een balletje opgooien bij Vodafone zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
Ik denk zomaar dat dit vanuit de contracten met de televisie zenders niet toegestaan is. Zo zie je al dat Vodafone uitzending gemist alleen van de NPO en SBS groep beschikbaar heeft. De apps die televisie op de mobiel/tablet mogelijk maken hebben ook, voor zover ik weet, allemaal een beperking. Vodafone heeft een inlog (dus je moet klant zijn bij ze) en Ziggo werkt het alleen via een ziggo internet verbinding.
Alle extra features leveren mogelijke extra risico's op lijkt mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
CT schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:48:
Als je over verimatrix praat dan wordt dit gecensureerd :).

Maar de TV Anywhere app is waarschijnlijk beter te debuggen dan de IPTV box. In mijn tcpdump van het verkeer van die app leek het er op dat hij "gewone" mpeg streams gebruikt via het HTTP live streaming protocol.

Het uitzoeken van de URL's van de streams en hoe ze gegenereerd worden is wel een niet-triviaal klusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-05 11:15
Als ik nou voor Vodafone 500/500 kies en ik krijg dan HUAWEI HG659 modem erbij, kan ik dan nog mijn RT-N56U router er achteraan gooien voor betere WiFI dekking rondom het huis?
Lees op internet allemaal verschillende verhalen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ninasky11 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:40:
Als ik nou voor Vodafone 500/500 kies en ik krijg dan HUAWEI HG659 modem erbij, kan ik dan nog mijn RT-N56U router er achteraan gooien voor betere WiFI dekking rondom het huis?
Ja. Dat kan prima. Maar dan alleen voor WiFi dekking. Jouw Asus wordt dan gewoon een Accesspoint. De Huawei Draytek moet alle routerfuncties blijven uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426395

ninasky11 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:40:
Als je voor Vodafone 500/500 kiest heb je glasvezel en dan krijg je de Draytek 2132. Maar ook daar kan je de Asus aansluiten als Access Point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-05 10:45
Ik zit nog te twijfelen om over te stappen. Momenteel kan ik 32 Mb krijgen en ik heb het idee dat dat mogelijk te laag is. Ik stream dagelijks films naar de tv en verder zijn er twee smartphones standaard gekoppeld aan het internet. Nu heb ik 120 Mb van Ziggo, maar goed daar betaal je ook veel meer voor natuurlijk.

Laatst een prijsopgave opgevraagd in een Vodafone winkel en ik heb te horen gekregen dat ze in de winkel de aansluitkosten bij een Alles-in-1 pakket kunnen verwijderen. Dit scheelt 30 euro. Online zou dit niet mogelijk zijn.

Zojuist ook gekeken via de KPN site naar upgrade mogelijkheden voor mijn bekabeling, maar voorlopig is er niets bekend. Bij mijn moeder staat wel dat ze in Q3 de lijn willen gaan verbeteren. Zij kan nu 8 Mb krijgen en dus geen Vodafone Thuis, maar straks zou dat 54 Mb moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-06 13:26
Draicon schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 20:57:
Ik zit nog te twijfelen om over te stappen. Momenteel kan ik 32 Mb krijgen en ik heb het idee dat dat mogelijk te laag is. Ik stream dagelijks films naar de tv en verder zijn er twee smartphones standaard gekoppeld aan het internet. Nu heb ik 120 Mb van Ziggo, maar goed daar betaal je ook veel meer voor natuurlijk.

Laatst een prijsopgave opgevraagd in een Vodafone winkel en ik heb te horen gekregen dat ze in de winkel de aansluitkosten bij een Alles-in-1 pakket kunnen verwijderen. Dit scheelt 30 euro. Online zou dit niet mogelijk zijn.

Zojuist ook gekeken via de KPN site naar upgrade mogelijkheden voor mijn bekabeling, maar voorlopig is er niets bekend. Bij mijn moeder staat wel dat ze in Q3 de lijn willen gaan verbeteren. Zij kan nu 8 Mb krijgen en dus geen Vodafone Thuis, maar straks zou dat 54 Mb moeten zijn.
Staat die 54 bij netco? Want dan klopt die waarde wss niet. Vectoring VDSL upgrades worden bijna altijd in 10 tallen afgerond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-06 09:09
Ik weet niet of het bij andere al is opgevallen,

Maar bij mij is sinds enkele dagen de Upload van 20 naar 30 gegaan ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5xKmJoT.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:55
Is bij alle VVDSL aansluitingen zo. KPN, telfort etc hebben dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06 12:10
HvanderT schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:56:
Is bij alle VVDSL aansluitingen zo. KPN, telfort etc hebben dat ook.
Nou bij mij helaas nog 20 mbit upload hebben jullie de modem laten herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
epamel schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:01:
[...]

Nou bij mij helaas nog 20 mbit upload hebben jullie de modem laten herstarten?
Dat had ik eerst ook, herstart doet waarschijnlijk niets. Wachten totdat het profiel in de wijkkast bijgewerkt wordt. Is meestal snachts

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 30-01-2016 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06 12:10
Heb al meerdere keren herstart maar hij blijft op 20 mbit zitten, misschien duurt het nog even..
Zit zelf bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hier ook naar 30 mbit. Netjes!

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
RobinF schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:04:
[...]

Staat die 54 bij netco? Want dan klopt die waarde wss niet. Vectoring VDSL upgrades worden bijna altijd in 10 tallen afgerond
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/29dv0o0.png
Had verkeerd gekeken. Staat 48 Mb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 20:01
Inmiddels heb ik mijn 80 Mbit/s vvdsl abo gedowngrade naar 40 Mbit/s en tot mijn verbazing is mijn verbinding 65 Mbit/s down en 30 Mbit/s up. Netjes

[ Voor 3% gewijzigd door doublehelix op 02-02-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05 21:50
De harddisk van mijn settop box staat continue nog een lange tijd na gebruik van de decoder na te draaien, viel me onlangs op. Ik kan me herinneren dat het apparaat dat vroeger niet deed. Weet iemand of je dat ergens in kunt stellen? In het (overigens totaal onlogische) menu van het apparaat zelf kan ik niets vinden?

Overigens loopt mijn abonnement volgende maand af, dus bye bye 10,- korting per maand. Ik ga dus even uitkijken naar een andere goedkopere IP.... Wordt zonder korting met 49,- per maand toch wel een beetje duur vind ik.

[ Voor 34% gewijzigd door autoreverse op 02-02-2016 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
CT schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:33:
[...]

Wel jammer dat het niet 'n public mogelijk is, aangezien je bijv. ook TV Anywhere hebt, waarbij je op elk apparaat tv kan kijken, waarom dan niet ook direct deze techniek vertalen naar een html5 app oid. zodat je het bijv. in Kodi kan implementeren :P Ik zal hier over iig een balletje opgooien bij Vodafone zelf.
Misschien kan je hier iets mee het is wel voor wowza player/
https://www.wowza.com/for...-to-set-up-Verimatrix-DRM

en hier heel uitleg op hun forum :
https://www.wowza.com/forums/search.php?searchid=1889232

hier google: https://www.wowza.com/forums/google.php?query=Verimatrix

[ Voor 27% gewijzigd door xbeam op 02-02-2016 23:20 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]

Toen ik er naar keek gebruikte de TV Anywhere app andere streams (HTTP Live Streaming) dan van IPTV. Ik denk dat je een heel eind komt als je deze app gaat analyseren.
Er werd op dat moment geen encryptie toegepast op de streams. Je moest alleen meerdere API's door hebben om URL's van de streams te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]

Ik denk dat dat een rechten-dingetje is. Ze (de contentmakers) zijn vast bang dat het makkelijk wordt om op te nemen en op allerlei sites te gooien. Daarom hebben bijna alle aanbieders ook wel apps, maar geen windows-client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
Zojuist te horen gekregen dat Vodafone enkel vdsl levert en niet aan bonding doet. Daardoor kan ik zelf enkel 32 mb krijgen en niet 60 mb, wat KPN wel zou kunnen leveren dmv bonding. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Draicon schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:49:
Zojuist te horen gekregen dat Vodafone enkel vdsl levert en niet aan bonding doet. Daardoor kan ik zelf enkel 32 mb krijgen en niet 60 mb, wat KPN wel zou kunnen leveren dmv bonding. :(
Er zijn niet veel DSL modems die geschikt zijn voor bonding. De huidige van Vodafone in ieder geval niet. Dus ze zouden dan andere modems moeten zoeken. Anders dan ze nu hebben.
Het zal vast wel gebeuren maar nu nog niet. Wellicht als KPN verder is met de upgrades van de straatkasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:37:
[...]
Er zijn niet veel DSL modems die geschikt zijn voor bonding. De huidige van Vodafone in ieder geval niet. Dus ze zouden dan andere modems moeten zoeken. Anders dan ze nu hebben.
Het zal vast wel gebeuren maar nu nog niet. Wellicht als KPN verder is met de upgrades van de straatkasten.
Alleen KPN levert bonding. Ik hoop dat het snel naar andere providers komt. Dan kan je met drie, logische producten komen
  • 20/2 ADSL2+: "Budget"
  • 100/30 VVDSL: "Normaal"
  • 200/60 VVDSL: "Voor backups of 4k@60fps videochat met de kleinkinderen"
Dat is een stuk logischer dan de kunstmatige differentiatie die je nu hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:44
Zijn er al mensen die een eigen modem gebruiken op het Vodafone lijn? Ik ben mij aan het oriënteren op een andere VDSL provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Gisteren is mijn Vodafone thuis abonnement ingegaan, het gaat nu al fout. Ik heb gisteren alles aangesloten en ingesteld, alles werkte nadat de entone kastje bijna tien keer moest opstarten tijdens updaten. Geen probleem, als het maar werkt. Vandaag heeft het tot ongeveer 1600 uur gewerkt en plots klapte alles weg. De modem werkt nog maar WAN en Internet lampjes branden niet. Ik heb alles gereset, geen internet. Hierna heb ik klantenservice gebeld, ik krijg te horen dat de lijn niet actief is. Op mijn vraag hoe het tot 1600 uur heeft gewerkt had de medewerker geen antwoord. Ik krijg doodleuk te horen dat ik tot na het weekend moet wachten, met een "oeps foutje, kan gebeuren" stemtoon.
Wat bedoelen ze nou met een inactieve lijn?

Inmiddels nogmaals gebeld, ik moet blijkbaar toch wachten tot na het weekend. Ik vind het wel erg vreemd dat de netwerkbeheerder ( KPN?) niet werkt in het weekend. Wat doen ze dan tijdens een storing?

[ Voor 12% gewijzigd door mister_S op 13-02-2016 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Hmm, zie net dat er een update is geweest, npo 1, 2 en 3 kan je nu het programma wat afspeelt starten vanaf het begin.
En ook weer een domme actie van mijzelf. Ik denk, maandje HBO ( had vakantie) dus ik HBO 1,2 en 3 ter beschikking, na die week toch maar weer uitgezet want elke keer in de itshbo gids kijken om te zien wat en hoe laat iets draait vond ik het geld niet waard, kom ik er nu net pas achter dat HBO on demand er ook bij zit :X |:(

Goed, snel GOT serie 5 en wat films bingen voordat mijn abbo over is..

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:37
ik zit ook te kijken voor een internet provider alles in 1. momenteel heb ik nog niks
nu heb ik de site ook bekeken en wat betekend dit dan?

Wat: Koper
Beschikbaar: Small green check
Distributiepunt(en) Hl
Internet Snelheid 70 Mbit/s
iTV 2 HD

Technologie Internet Snelheid
ADSL2+ 11 Mbit/s
VDSL2* 40 Mbit/s
Bonding* 70 Mbit/s

ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.

[ Voor 26% gewijzigd door Aggressor op 10-03-2016 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Aggressor schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:58:
ik zit ook te kijken voor een internet provider alles in 1. momenteel heb ik nog niks
nu heb ik de site ook bekeken en wat betekend dit dan?

Wat: Koper
Beschikbaar: Small green check
Distributiepunt(en) Hl
Internet Snelheid 70 Mbit/s
iTV 2 HD

Technologie Internet Snelheid
ADSL2+ 11 Mbit/s
VDSL2* 40 Mbit/s
Bonding* 70 Mbit/s

ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.
Dat betekent dat je bij een provider die niet met pairbonding werkt maximaal 40 Mbit (VDSL2) kan halen. Een abonnement met meer snelheid aanschaffen is dan niet zinnig.
Omdat je dit in het Vodafone topic post ga ik er vanuit dat je wil weten wat dat bij Vodafone inhoudt: Daar kan je dus max 40 Mbit halen. Vodafone heeft namelijk geen modems die pairbonding aankunnen en bieden het dus ook niet aan.

Dus als je bij Vodafone een abonnement neemt, beperk je dan tot het 20 of 40 mbit abonnement.

Let er wel op dat je bij het nemen van het 40 Mbit abonnement de technisch maximale snelheid ook als contractsnelheid hebt. In de praktijk betekent dat dat wanneer je de TV aanzet de bandbreedte daarvan (maximaal 7,2 Mbit per decoder die aanstaat) ten koste gaat van je internet/download snelheid op dat moment.
Er zit dan namelijk geen marge meer in de technische snelheid van je lijn. Heb je nou een abonnement met een snelheid die lager is dan de technische haalbare snelheid (in jouw geval bijvoorbeeld het 20 Mbit abonnement), dan wordt die " overcapaciteit" (40-20=20) gebruikt voor de TV bandbreedte zodat je in ieder geval wel je contractuele internetsnelheid haalt terwijl je ook nog TV kijkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 10-03-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:37
ja dankjewel voor de uitleg ook via de prive.
Ik twijfel wel.. ziggo of vodafone.

Hoe zijn jullie ervaringen verder met vodafone, beeld kwailiteit .. internet enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Als je via DSL televisie kijkt is de beeldkwaliteit bij elke provider hetzelfde. De TV streams moeten namelijk van KPN afgenomen worden. Dat kan niet anders. Ziggo heeft hogere beeldkwaliteit, dat is waar. Maar of je het verschil ziet is maar de vraag. De meeste mensen niet volgens mij. Tenzij je op een 55 inch of groter gaat kijken. Dan misschien wel ja.

Qua internet zou je ook de vraag op het Vodafone Thuis forum kunnen stellen. Wordt beter gelezen dan dit topic. Ik had Vodafone glasvezel en ik had geen problemen qua internet maar dat hoeft niet hetzelfde te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-06 07:59
Wat me opvalt is dat haast geen provider meer beschikbaar is op mijn adres. Ziggo levert nog snel maar de rest van de providers (waaronder zelfs Vodafone waar ik nu een abo -80 mb bij heb) levert niet meer op mijn adres. De spoeling wordt wel heel erg dun zo, is dat het effect van de consolidatie naar nog maar twee providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat lijkt me eerder een database fout. Waar (V)DSL beschikbaar is kan elke provider leveren. Van Online tot Telfort en van Tele2 tot KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05 21:50
Ik heb vandaag mijn TV & bellen onderdelen opgezegd uit het alles-in-een pakket.

Begin maart was mijn contract al opzegbaar (eerste 12 maanden zaten erop) maar kwam er niet eerder aan toe om te bellen met de KS (te druk met werk en andere dingen) Inloggen op My Vodafone ziet er leuk uit met die schuifjes, maar je kunt er bar weinig mee - althans niet je abonnement wijzigen :|
Dus vandaag maar even gebeld naar het (tegenwoordig gratis) KS nummer en het was binnen 5 min. geregeld.

Over een maand (want, opzegtermijn) heb ik alleen nog het 'Internet 20' pakket voor 25,- per maand. De tv decoder gaat dan retour; ik merkte dat ik toch al bijna geen TV meer kijk afgelopen jaar. De interface van het tv kastje stoor ik me kapot aan (onlogische menu structuur) en de functies t.o.v. bijv. de TV Anywhere app zijn nihil: daar kun je nog 'terugspoelen' naar het begin van een programma, bij het tv kastje kan dat niet. Te laat ingeschakeld = pech gehad. Je kunt alleen ouderwets zappen en opnemen. Ook het vooruit en terug spoelen vond ik erg irritant - je kunt niet 'scrubben', maar bent gelimiteerd tot versneld afspelen (2x, 4x, 8x, 16x) Best irritant als je een lang reclameblok moet fast forwarden. Dit deed m'n Digitenne recorder zelfs een stuk fijner!

Familieleden hebben Telfort en KPN IPTV en de menu interface daarvan werkt een stuk eenvoudiger en intuïtiever, vind ik. Mocht ik het IPTV ooit nog gaan missen, dan stap ik over naar een andere aanbieder.

Van de 20 euro per maand die ik straks overhoud, kan evt. nog een KIJK abonnement, Uitzending Gemist Plus of Netflix nemen, of gewoon eens een film huren :)

[ Voor 23% gewijzigd door autoreverse op 19-03-2016 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:19

..Christiaan..

..zwll..

Hopelijk goede topic.... Mijn Huawei hg659 heeft een kopje lauwe thee voor zijn kiezen gekregen. Nu druk met föhnen. Serieuze kans op herstel en zo ja, hoe lang kan het duren?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Tja, dat blijft een gok! Ik zou hem in ieder geval een flinke tijd laten drogen, alvorens aan te zetten. Heb je het idee dat het erin is gekomen? Vooral aan de bovenkant zitten wel wat kieren. Gewoon testen en anders zul je een andere moeten vragen vrees ik. Geen idee of dat wat kost als je erbij vermeldt wat de reden van het defect is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:19

..Christiaan..

..zwll..

Ben eerlijk geweest naar Vodafone. Kreeg gewoon een nieuwe zonder extra kosten.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
..Christiaan.. schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:46:
Ben eerlijk geweest naar Vodafone. Kreeg gewoon een nieuwe zonder extra kosten.
Mag ook eens gezegd worden, goede service dan van Vodafone 👌🏻👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Eind mei loopt mijn jaar abonnement af op Vodafone Thuis. Is het dan per maand op te zeggen?

Want hou ook de Nederlandse Energie Maatschappij in de gaten, kijken of die gaan stunten met prijzen van Xdsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
alwaysleft schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:06:
Eind mei loopt mijn jaar abonnement af op Vodafone Thuis. Is het dan per maand op te zeggen?

Want hou ook de Nederlandse Energie Maatschappij in de gaten, kijken of die gaan stunten met prijzen van Xdsl.
Ja. Daarna is het opzegbaar met een maand opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Barre73 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:12:
[...]

Ja. Daarna is het opzegbaar met een maand opzegtermijn.
Ik zou niet al te veel verwachten hoor. De prijzen van Vodafone en Telfort liggen ook al heel laag en de inkoopprijs bij KPN Wholesale ligt uiteraard vast. Ook voor de N.E.M. Heel veel marge zit daar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Barre73 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:38:
[...]

Ik zou niet al te veel verwachten hoor. De prijzen van Vodafone en Telfort liggen ook al heel laag en de inkoopprijs bij KPN Wholesale ligt uiteraard vast. Ook voor de N.E.M. Heel veel marge zit daar niet.
Gok wel dat ze iets gaan stunten, had voor de grap op hun Facebook 50 Mbit verbinding voor 15 euro per maand gezet. Vonden ze niet eens een gekke prijs. Dus er is hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 04-06 17:31
-Verkeerde topic-

[ Voor 96% gewijzigd door [Remmes] op 07-04-2016 14:06 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Zat zelf ook te denken om op te zeggen bij Vodafone, en dan op naam van vriendin te laten zetten. Scheelt inderdaad een flinke duit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Waah schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:09:
Zat zelf ook te denken om op te zeggen bij Vodafone, en dan op naam van vriendin te laten zetten. Scheelt inderdaad een flinke duit.....
Denk als het op hetzelfde adres is, dit trucje niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
Sinds gisteren ook actief. Zou eigenlijk afgelopen week ingaan, maar kreeg helaas geen signaal. Gebeld met de klantenservice en zij maakten direct een afspraak om een monteur langs te sturen. Ik had er al rekening mee gehouden dat er iets mis zou gaan, want m'n telefoonaansluiting werkte inderdaad niet. Daarom Ziggo tot de 14e laten doorlopen.

Sinds gisteren dus over en ik kan 40 mb krijgen op m'n lijn. Had nu 120 mb Ziggo. Ben eerst begonnen met 20 mb om te kijken wat ik daar maximaal uit kan persen. Ben positief verrast. Netflix hd streamen werkt zonder enige problemen en downloaden is net een tikkeltje langzamer, maar dat verwacht ik ook van een 20 mb lijntje. Ik test het nog een paar dagen/weken en daarna zet ik hem om naar 40 mb. Heb nu al een veel betere prijskwaliteit verhouding gevoel dan bij Ziggo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Busy-Today-88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 11:54
Ik heb net een Vodafone Thuis Alles-in-1 80Mb pakket besteld. Ik vond de prijs/aanbod verhouding bij Ziggo scheef lopen. De snelheid van de internet verbinding gaat omhoog van 120 -> 150, maar dit heb ik niet nodig. De theoretische 80 mbit is bij mij voldoende.Daarnaast kwam er Ziggo sport, ik kijk hier helemaal niet naar. Bij Vodafone zitten wel interessante zenders in het basispakket. :)

Ik ben erg benieuwd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busy-Today-88
Draicon schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:26:
Sinds gisteren ook actief. Zou eigenlijk afgelopen week ingaan, maar kreeg helaas geen signaal. Gebeld met de klantenservice en zij maakten direct een afspraak om een monteur langs te sturen. Ik had er al rekening mee gehouden dat er iets mis zou gaan, want m'n telefoonaansluiting werkte inderdaad niet. Daarom Ziggo tot de 14e laten doorlopen.

Sinds gisteren dus over en ik kan 40 mb krijgen op m'n lijn. Had nu 120 mb Ziggo. Ben eerst begonnen met 20 mb om te kijken wat ik daar maximaal uit kan persen. Ben positief verrast. Netflix hd streamen werkt zonder enige problemen en downloaden is net een tikkeltje langzamer, maar dat verwacht ik ook van een 20 mb lijntje. Ik test het nog een paar dagen/weken en daarna zet ik hem om naar 40 mb. Heb nu al een veel betere prijskwaliteit verhouding gevoel dan bij Ziggo.
Hoe bevalt je Vodafone Thuis tot nu toe Draicon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draicon
Busy-Today-88 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:24:
[...]

Hoe bevalt je Vodafone Thuis tot nu toe Draicon?
Heel erg goed moet ik zeggen. Ik kan maar 40 mbps krijgen, maar merk dat ik wel altijd een constant goede verbinding heb. Iets dat laatste jaren met Ziggo wel anders was (bevindingen gebaseerd op meerdere locaties gebruik ervan gemaakt te hebben). Downloaden is soms wat langzamer, maar dat komt natuurlijk door de lagere snelheid dan ik eerst had (120 mbps). Verder werkt streamen gewoon erg goed en vind ik het beeldkwaliteit beter. De TV Anywhere app laat ook mooi beeld zien. Heel erg tevreden ermee en daarnaast mooi extra voordelen als extra zenders en extra data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busy-Today-88
Ik heb een technisch vraagje. Is het mogelijk om Google of OpenDNS in te stellen? Ik weet dat dit kan bij het Ziggo modem. Is dit ook mogelijk bij het Huawei modem van Vodafone? Alvast bedankt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Busy-Today-88 op 27-06-2016 20:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Busy-Today-88
De overstap naar Vodafone Thuis

Abonnement: Vodafone Thuis Alles-in-1, 80Mb, TV start & Bellen Start
Actie: De eerste 6 maanden €20,- korting, komt neer op een half jaar €29,50 per maand. Na een half jaar kost het €49,50 per maand.

Voorbereidingen
Van te voren heb ik https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ gecheckt en breedbandwinkel.nl. Het bleek dat ik (maar) 179 meter van de straatkast zit en daardoor de maximale snelheid zou moeten behalen.

29 Mei - De aanvraag

Overstap naar Vodafone Thuis aangevraagd via Breedbandwinkel.nl

1 Juni - Bevestiging

Bevestiging binnen van Vodafone voor de overstap. Eerder op de dag nog even contact gehad met Ziggo over de overstap. Hun aanbod was leuk maar deze toch afgeslagen omdat ik anders weer aan een jaarcontract vast zou zitten.

14 Juni - Geen weg meer terug

De bedenktijd is vandaag voorbij, net Mijn Vodafone Thuis account gecheckt en de aanvraag voor internet, TV en bellen zijn in behandeling.

16 Juni - Overstap datum vervroegd

Vandaag heb ik een mail gekregen van Vodafone dat de installatie datum (lijnoplevering van KPN) 4 Juli is. Later kreeg ik een e-mail dat de opzegging van Ziggo is vervroegd naar 4 Juli waardoor er geen overlap is met Ziggo. Omdat ik dit nogal vreemd vond heb ik even met de klantenservice gebeld. Een medewerkster vertelde mij dat dit klopte. Dat scheelt weer in de kosten.

21 Juni - Installatie datum bevestigd per brief

De installatie datum bevestigd gekregen per brief. Hier zat een een incasso machtiging bij. Dit gaf bij mij verwarring, ik heb hem toch maar ingevuld, foto van gemaakt en naar de klantenservice gestuurd. Nog minder dan 2 weken en dan is het zo ver.

28 Juni - Pakket ontvangen

Vandaag heb ik het pakket ontvangen van Vodafone via PostNL. Ik heb het moden al aangesloten maar er bleek (nog) geen signaal op de lijn te staan. De het TV kastje heb ik nog even in de verpakking laten zitten.

1 Juli - De installatiedatum!

Ik kreeg een email dat de installatie was veranderd naar vandaag (1 Juli). Ik heb gelijk mijn modem aangesloten en heb deze een half uur laten staan en de lampjes van WAN en internet gingen niet branden helaas. Hierop heb ik Vodafone gebeld en werd er een lijnmeting gestart, deze mislukte echter. De medewerker adviseerde mij om een installatie afspraak te maken met hun installatiepartner Guidion, wat ik morgen ga doen. De medewerker van de klantenservice vertelde me ook dat het Ziggo abonnement actief zal blijven tot het Vodafone naar behoren werkt!

2 Juli - Afspraak gemaakt bij Guidion

Vandaag heb ik een afspraak gemaakt bij Guidion, helaas kan de monteur pas 8 Juli aanstaande langskomen.

7 Juli - alles aangesloten

Vanavond heb ik alles aangesloten, dit ging vrij simpel en eigenlijk hoeft de monteur alleen maar naar de aansluiting te kijken (lees vervangen) en de TV en afstandbediening ervan te configureren.

8 Juli - De aansluiting

Vandaag is de monteur geweest, het bleek dat KPN nog wat moest omzetten. De aansluiting uit de jaren 60 is nog goed. Binnen 2 werkdagen zou het opgelost moeten zijn. Daarnaast kreeg ik een e-mail dat mijn aansluiting zou moeten werken. ‘S avonds rond half 11 werd de verbinding er door Ziggo gestopt en had ik geen internet en (digitale) Tv meer. Ik heb het storingsnummer van Vodafone gebeld en die vertelde mij dat KPN aangestuurd moest worden en dat ze nu niets voor me konden doen.

12 Juli - Afspraak gemaakt met KPN

Ik heb een afspraak gemaakt met KPN voor de volgende ochtend tussen 8- en 10 uur.

13 Juli - KPN komt langs

De monteur heb een lijnmeting uitgevoerd en kreeg een signaal over de oude aansluiting. De aansluiting zelf bleek niet goed te zijn waardoor de monteur de aansluiting heb vervangen voor een compleet nieuwe aansluiting. Dit zorgde ervoor dat de verbinding begon te werken en dat ik nu een goede stabiele verbinding heb met een snelheid van:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5474185851.png

Over het algemeen ben ik tevreden over de overstap. Alleen jammer dat Ziggo er eerder uit is gegaan. Dat de aansluiting niet werkte verbaasd mij niks. De woning is uit de jaren 60 en de aansluiting uit die tijd zat er nog op. Voor de rest ben ik dik tevreden met dit resultaat.

Als jullie nog vragen of opmerkingen hebben hoor ik dit uiteraard graag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinozo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-04 23:10
Zojuist m'n vodafone thuis opgezegd voordat ik het goed en wel aan de praat heb gekregen. Er zijn meerdere redenen:
1. Tariefverhoging van 1,50 euro
2. Geen admin rechten op router
3. LAN3 en LAN4 niet bruikbaar voor ethernet maar gelocked op iptv
4. Afstandsbediening en kastje extra waar ik niet onderuit lijk te komen
5. Geen internet bij aansluiten en pas een week later komen ze langs en dus een week geen internet en tv. Ze zijn niet in staat om de lijn te controleren (misschien afgesloten door opzegging xs4all) of een nieuw modem te sturen.

Iemand nog een goed alternatief voor internet en tv?

Tip: tot 31 augustus kun je kosteloos opzeggen vanwege de prijsverhoging voor FOX. Ze boden me 30 euro extra korting toen ik belde en zei dat ik niet naar voetbal kijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Spinozo schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:34:
Zojuist m'n vodafone thuis opgezegd voordat ik het goed en wel aan de praat heb gekregen. Er zijn meerdere redenen:
1. Tariefverhoging van 1,50 euro
2. Geen admin rechten op router
3. LAN3 en LAN4 niet bruikbaar voor ethernet maar gelocked op iptv
4. Afstandsbediening en kastje extra waar ik niet onderuit lijk te komen
5. Geen internet bij aansluiten en pas een week later komen ze langs en dus een week geen internet en tv. Ze zijn niet in staat om de lijn te controleren (misschien afgesloten door opzegging xs4all) of een nieuw modem te sturen.

Iemand nog een goed alternatief voor internet en tv?

Tip: tot 31 augustus kun je kosteloos opzeggen vanwege de prijsverhoging voor FOX. Ze boden me 30 euro extra korting toen ik belde en zei dat ik niet naar voetbal kijk ;)
Hier in hetzelfde schuitje.
voor punt 4: Koop een harmony smart remote. Simpele afstandsbediening die, eenmaal ingesteld, perfect werkt. Ben je van het gezeur van afstandsbedieningen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Laatst online: 00:05
Vodafone gaat z'n vaste internet diensten afstoten, in verband met de fusie met Ziggo: http://www.nu.nl/internet...fuseren-met-vodafone.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:18
Bah, wordt Ziggo weer groter :N
Voor de consument niet gunstig, die heeft alleen maar baat bij concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231253

Was ik zo boos op Ziggo dat ik naar VF ben gegaan. Nu weer terug naar Ziggo? Einde contract is andere provider

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 231253 op 03-08-2016 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:41:
Bah, wordt Ziggo weer groter :N
Voor de consument niet gunstig, die heeft alleen maar baat bij concurrentie.
Veel groter zal het niet zijn. :) Ze kunnen misschien even groot worden als voor de fusie met UPC.
Door de fusie in 2015 met UPC verloren ze in Q1/2015 al bijna 50.000 klanten (voornamelijk Ziggo klanten die wegrenden). In Q2/2015 87.000 en in Q3/2015 18.000 wegrenners.
Q4/2015 heb ik niet bijgehouden.
In Q1/2016 ging dit nog steeds door : 40.000 klanten : nieuws: Ziggo verliest opnieuw tienduizenden klanten

Ik weet niet hoeveel topsporters erbij komen met de aanstaande fusie.
Anoniem: 231253 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:29:
Was ik zo boos op Ziggo dat ik naar VF ben gegaan. Nu weer terug naar Ziggo? Einde contract is andere provider
Volgens mij ga je juist niet naar Ziggo.
Het vaste netwerk van Vodafone moet juist afgestoten worden om de fusie door te kunnen laten gaan.
En de mededingingsautoriteit van de Europese Commissie zal Ziggo als opkoper daarvan echt niet goedkeuren. Vodafone brengt dus hoofdzakelijk haar mobiele netwerk mee.

[ Voor 25% gewijzigd door NxCPU op 03-08-2016 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 14:11
Vanwege het conflict tussen Fox en KPN ben ik me aan het oriënteren op andere aanbieders.

1. Wat ik bij Telfort (kpn) zo fijn vind is dat je de opnames die je op de eerste tv doet ook op de tweede tv kan zien.

2. En dat je het bekijken van een opname kan stoppen op de eerste tv. En dan op de tweede tv verder kan kijken waar je gestopt was op de eerste tv.
Kan dat bij Vodafone ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Kitser schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 08:10:
Vanwege het conflict tussen Fox en KPN ben ik me aan het oriënteren op andere aanbieders.

1. Wat ik bij Telfort (kpn) zo fijn vind is dat je de opnames die je op de eerste tv doet ook op de tweede tv kan zien.

2. En dat je het bekijken van een opname kan stoppen op de eerste tv. En dan op de tweede tv verder kan kijken waar je gestopt was op de eerste tv.
Kan dat bij Vodafone ook?
Nee. Dat heet opnemen in de cloud en dat heeft Vodafone niet. Daar is het de lokale harde schijf van je decoder die het opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 14:11
Barre73 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 09:03:
[...]

Nee. Dat heet opnemen in de cloud en dat heeft Vodafone niet. Daar is het de lokale harde schijf van je decoder die het opneemt.
Thanks.
Gelukkig voor mij zijn KPN en Fox er uit gekomen. Dus ik blijf gewoon bij Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Verwijderd.

[ Voor 96% gewijzigd door NxCPU op 14-08-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Kun je vaste IP nummers toekennen aan devices op het lokale netwerk met die HiHaHuawei?

EDIT: Net gechat met een Vodafone medewerker. Deze heeft meerdere malen bevestigd dat het niet mogelijk is om vaste IP adressen toe te wijzen op het lokale netwerk. Mijn God waarom niet?

Ben ik vergeten te vragen of een eigen modem+router wel kan als je geen telefonie afneemt.

EDIT2: Ook geen eigen modem mogelijk. Alleen het Vodafone modem met eventueel een eigen router erachter.

[ Voor 76% gewijzigd door NxCPU op 15-08-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:05
Heeft iemand ooit de VOIP gegevens van Vodafone gekregen? Ik heb de klantenservice gevraagd maar die weigeren het aan mij te verstrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
NxCPU schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:33:
Kun je vaste IP nummers toekennen aan devices op het lokale netwerk met die HiHaHuawei?

EDIT: Net gechat met een Vodafone medewerker. Deze heeft meerdere malen bevestigd dat het niet mogelijk is om vaste IP adressen toe te wijzen op het lokale netwerk. Mijn God waarom niet?

Ben ik vergeten te vragen of een eigen modem+router wel kan als je geen telefonie afneemt.

EDIT2: Ook geen eigen modem mogelijk. Alleen het Vodafone modem met eventueel een eigen router erachter.
Vast IP aan interne apparaten weet ik ook zo niet maar ik zou het ook heel vreemd vinden als dat niet zou kunnen.

Eigen router voor TV en internet kan prima. Als je maar even weet hoe de verbinding is opgebouwd. Dat weet ik zo even niet maar is zeker wel mogelijk. Zorg dan wel dat je een VDSL-2 geschikt modem hebt uiteraard.

Klantenservice Vodafone...verbazend dat je afgaat op hun antwoord op dit soort technische vragen. Je weet bijna al vooraf dat ze nee zeggen omdat ze het niet weten of niet willen.

Stel je vraag anders ook eens in het XDSL topic hier op Tweakers. Zitten wat meer mensen dan in dit forum.

EDIT: dit vond ik net op het eigen Vodafone gebruikers forum, mocht jij er wat aan hebben.

Let er op dat de Huawei HG659 DMZ (en poortforwarding) doet naar MAC adressen, en niet naar poortnummers. Op de HG659 hoeven dus geen vaste ip adressen(fixed tcp/ip) voor forwarding of DMZ.

[ Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 15-08-2016 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeroxje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-06 15:50
NxCPU schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:33:

Vreemd dat Vodafone dat aangeeft. Als ik je vraag goed begrijp wil jij dat specifieke apparaten altijd hetzelfde IP adres krijgen vanuit de DHCP server. Ik doe dit zelf ook:

THUISNETWERK -> LAN-INTERFACE -> DHCP-RESERVERING

Hier kun je een apparaat kiezen op basis van hostname en hier vervolgens een IP-adres aan koppelen.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/15z11yr.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:55:
[...]

Vast IP aan interne apparaten weet ik ook zo niet maar ik zou het ook heel vreemd vinden als dat niet zou kunnen.

Eigen router voor TV en internet kan prima. Als je maar even weet hoe de verbinding is opgebouwd. Dat weet ik zo even niet maar is zeker wel mogelijk. Zorg dan wel dat je een VDSL-2 geschikt modem hebt uiteraard.

Klantenservice Vodafone...verbazend dat je afgaat op hun antwoord op dit soort technische vragen. Je weet bijna al vooraf dat ze nee zeggen omdat ze het niet weten of niet willen.

Stel je vraag anders ook eens in het XDSL topic hier op Tweakers. Zitten wat meer mensen dan in dit forum.

EDIT: dit vond ik net op het eigen Vodafone gebruikers forum, mocht jij er wat aan hebben.

Let er op dat de Huawei HG659 DMZ (en poortforwarding) doet naar MAC adressen, en niet naar poortnummers. Op de HG659 hoeven dus geen vaste ip adressen(fixed tcp/ip) voor forwarding of DMZ.
Over het gebruik van een eigen modem : ik had (vóór mijn vorige post en het chat gesprek) dit op het Vodafone forum gevonden :
Van een Vodafone medewerker een duidelijk NEE : http://forum.vodafone.nl/...DSL-info/m-p/242074#M2160
Maar daarna in hetzelfde draadje door de topic starter een ander een duidelijk JA (gehoord van een chat medewerker) : http://forum.vodafone.nl/...DSL-info/m-p/254779#M3733

Daar wordt je toch knettergek van? (Dus had ik zelf maar een chat gestart.)
Zeker nadat ik zelf contact heb gehad gisteren (ruim een jaar na dato) en van een chat medewerker te horen krijg dat het niet kan.
Over je verbazing, dat kan ik wel begrijpen. Maar "When in dire straits. Keep your calm and speak with a British accent." ging in dit geval niet op. Ik wil vandaag, uiterlijk morgen over.

Ik neem voor de zekerheid wel screenshots van de instellingen in de KPN Experia Box 10. Als beginnetje voor de instellingen bij Vodafone.
offtopic:
Alleen dat wachtwoord van KPN is altijd leeg. Zelf met tools die ervoor zijn krijg ik alleen spaties te zien. Ik weet het vrij naief. Maar een quick fix is ook lekker af en toe.
http://www.nirsoft.net/articles/lost_adsl_isp_password.html

En ik zal ook wel even verwijzen naar deze post in het XDSL topic, wat jij aangegeven hebt. Ik vergeet altijd van het bestaan van dat topic.

[ Voor 0% gewijzigd door NxCPU op 16-08-2016 15:31 . Reden: Typo in off-topic BB code; correctie op "de topic starter" ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Zeroxje schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:17:
[...]

Vreemd dat Vodafone dat aangeeft. Als ik je vraag goed begrijp wil jij dat specifieke apparaten altijd hetzelfde IP adres krijgen vanuit de DHCP server. Ik doe dit zelf ook:

THUISNETWERK -> LAN-INTERFACE -> DHCP-RESERVERING

Hier kun je een apparaat kiezen op basis van hostname en hier vervolgens een IP-adres aan koppelen.

[afbeelding]
Thanks. Dat is precies wat ik wil.
(Inderdaad wel vreemd dat het ontkend wordt. (Ik heb de chat log wel bewaard.)

offtopic:
Ik heb namelijk 8 VMware virtual machines (VM's) met verschillend ingestelde en gecombineerde webservers op mijn PC draaien. Die draai ik zelden tegelijkertijd (max 5 tegelijkertijd). Als ik deze VM's van een IP laat voorzien door de DHCP server in het modem, moet ik altijd het IP nummer in verschillende configuratie bestanden aanpassen en dan het netwerk en de webserver van iedere VM weer opnieuw opstarten en bidden dat het niet weer een ander IP nummer van de DHCP server heeft gekregen.

Zelfs in een andere volgorde opstarten zorgt ervoor dat de VM's (en dus webservers) andere IP adressen krijgen.

Ik kan natuurtlijk ook via het VMware NAT netwerk, maar dat is best wel traag met load testen via ab.

EDIT:
Dan ga ik dus nu bij Vodafone shoppen. Ze moeten jou eigenlijk een paar tientjes toeschuiven. :P

EDIT 2:
Om een verkeerde indruk te voorkomen. Die webservers zijn dus niet bereikbaar via het internet. En dat moet zo blijven.

[ Voor 7% gewijzigd door NxCPU op 16-08-2016 15:43 ]

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Hey hallo ik had even een vraag betreft Vodafone thuis en kwam dit topic tegen.
Ik kom vanaf kpn en sta op het punt Vodafone thuis te nemen maar wil graag weten hoe het zapp gedrag is van de Vodafone, bij kpn ging dit namelijk erg snel.

[ Voor 10% gewijzigd door Cosmo_nl op 10-09-2016 16:35 ]

• Hugo__Boss
Dit vond ik bij Vodafone ook meer dan prima.

• Barre73
Cosmo_nl schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:21:
Hey hallo ik had even een vraag betreft Vodafone thuis en kwam dit topic tegen.
Ik kom vanaf kpn en sta op het punt Vodafone thuis te nemen maar wil graag weten hoe het zapp gedrag is van de Vodafone, bij kpn ging dit namelijk erg snel.
Ik had twee verschillende Entone decoders. De decoder zonder opname (Entone Kamei) was erg traag en zeer irritant. Die met opnamefunctie (Entone Amulet) was wel lekker vlot.
Ik begreep dat Vodafone ook weer Amino decoders gebruikt. Die heb ik altijd wel prettig gevonden qua snelheid toen ze nog bij Telfort gebruikt werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Ik heb laatst Vodafone ondervonden, en het zappt erg traag waar ik me aan ga irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426395

ik zit er kijken om van Ziggo over te stappen naar Vodafone. Nu gebruik ik bij Ziggo me eigen router (Modem in Bridge). En dit wil ik graag zo houden. Heeft iemand hier ervaring mee bij VDF DSL?

Aangezien de Ubiquiti Edgemax routers geen dsl modem hebben moet ik daar nog iets op verzinnen. Misschien en dsl to Ehternet converter of iets dergelijk. Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 426395 op 04-11-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:17
Ik weet niet of dit het algemene Vodafone thuis-topic is, kwam hem niet tegen :)

Bij buren van ons heb ik vandaag Vodafone thuis geïnstalleerd.
Door een foutje in de bestelling hebben ze maar 1 ontvanger gehad, maar dat wordt geregeld :)

De tweede ontvanger willen ze uiteraard boven zetten.
Heb ik het goed dat deze niet draadloos werkt, maar gewoon via een ethernet-kabel ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
MdO82 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:50:
Ik weet niet of dit het algemene Vodafone thuis-topic is, kwam hem niet tegen :)

Bij buren van ons heb ik vandaag Vodafone thuis geïnstalleerd.
Door een foutje in de bestelling hebben ze maar 1 ontvanger gehad, maar dat wordt geregeld :)

De tweede ontvanger willen ze uiteraard boven zetten.
Heb ik het goed dat deze niet draadloos werkt, maar gewoon via een ethernet-kabel ?
Niet draadloos in de vorm van WiFi maar dat is geen enkele decoder van geen enkele provider. Je kan het wel proberen met een Devolo of een ander merk powerline adapter. Dus via de stopcontacten. Werkt soms prima, werkt soms voor geen meter. Geen garantie te geven dus als je een kabel kan trekken, altijd doen. Scheelt heel veel mogelijke hoofdpijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Laatst online: 20:17
Barre73 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:29:
[...]

Niet draadloos in de vorm van WiFi maar dat is geen enkele decoder van geen enkele provider. Je kan het wel proberen met een Devolo of een ander merk powerline adapter. Dus via de stopcontacten. Werkt soms prima, werkt soms voor geen meter. Geen garantie te geven dus als je een kabel kan trekken, altijd doen. Scheelt heel veel mogelijke hoofdpijn.
De kabel ga ik zo ie zo doen, maar was even benieuwd ;)
Aangezien draadloos helaas voor een streaming apparaat niet geweldig is tenzij je een meter van de router/AP zit dan kan je geluk hebben, maar met de huizen die nu gebouwd worden is het vragen om problemen :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Zojuist een Vodafone Thuis aangesloten 20/2 internet only.

13-12 aangevraagd via breedbandwinkel.nl vanwege actie dat er geen aansluitkosten waren. Vervolgens in de mijn Vodafone omgeving afgezien van wettelijke bedenktijd en kreeg daarna het mailtje dat het op 23-12 werd aangesloten. Kort erna ontving ik nog een mailtje dat het zelfs al op de 22e werd aangesloten.

Modem net aan het ISRA gehangen en we hadden direct internet. Keurig binnen 10 dagen al online. Das niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
  • Laatst online: 14:21
krakendmodem schreef op maandag 26 december 2016 @ 20:32:
Zojuist een Vodafone Thuis aangesloten 20/2 internet only.

13-12 aangevraagd via breedbandwinkel.nl vanwege actie dat er geen aansluitkosten waren. Vervolgens in de mijn Vodafone omgeving afgezien van wettelijke bedenktijd en kreeg daarna het mailtje dat het op 23-12 werd aangesloten. Kort erna ontving ik nog een mailtje dat het zelfs al op de 22e werd aangesloten.

Modem net aan het ISRA gehangen en we hadden direct internet. Keurig binnen 10 dagen al online. Das niet verkeerd.
Had je al een vodafone account voor je bestelde via breedbandwinkel? Ik wil namelijk hetzelfde, heb ook besteld via breedbandwinkel, maar ik heb geen account om in te loggen op mijn vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
jocd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 10:09:
[...]

Had je al een vodafone account voor je bestelde via breedbandwinkel? Ik wil namelijk hetzelfde, heb ook besteld via breedbandwinkel, maar ik heb geen account om in te loggen op mijn vodafone.
Na je bestelling bij breedbandwinkel.nl krijg je een mailtje van Vodafone om een account aan te maken. Dit duurt een paar dagen. Via Vodafone Thuis kun je vervolgens ook van je bedenktermijn afzien en sneller je pakket laten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
  • Laatst online: 14:21
krakendmodem schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:03:
[...]

Na je bestelling bij breedbandwinkel.nl krijg je een mailtje van Vodafone om een account aan te maken. Dit duurt een paar dagen. Via Vodafone Thuis kun je vervolgens ook van je bedenktermijn afzien en sneller je pakket laten leveren.
Ah thanks! Gisteren pas besteld dus dan zal die mail volgende week wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
jocd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:23:
[...]

Ah thanks! Gisteren pas besteld dus dan zal die mail volgende week wel komen.
Ergens deze dagen, waarschijnlijk morgen/overmorgen.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.