Toon posts:

Vodafone Thuis Internet, Bellen & TV (via xDSL) OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 53.436 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-11 21:15
Barre73 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:39:
[...]

Dit topic gaat over Vodafone DSL maar het antwoord op je vraag is: monteur verplicht. De aansluiting wordt opengemaakt en dan wordt er een patchkabel direct op de vezel aangesloten en die weer op een Draytek modem.
Niet voor elke klant zelf te doen zeg maar....
Heb een Guidion afspraak staan voor komende maandag. Echter heb ik het modem zelf alvast even neergezet en een paar keer deze week getest, en sinds vandaag heb ik een internetaansluiting.

Neem aan dat de installatie niet verplicht is voor dsl vodafone thuis?

noob vraag: bij het herkennen van het wifi signaal, en gebruiken van de meegeleverde WPA key, ben ik al klaar toch, wbt internet/wifi? TV box is verder ook alleen aansluiten (op de juiste poort) en configureren via je tv?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-11 10:16
Het is mij ook gelukt om alles zelf te installeren. Zodra alles al werkte van tevoren heb ik de afspraak gewoon afgezegd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:58
De afspraak is echter wel verplicht;
Op het moment dat je de monteur afzegt kan Vodafone geen garantie geven op de verbinding. Je kan dus het beste overleggen met Vodafone, of de monteur alleen laten langskomen om de lijn te controleren.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-11 21:15
Heb het wel zelf geinstalleerd. Was erg makkelijk, vooral ook omdat ik een simpele telefoonstekker-contactdoos in de woonkamer heb.

Heb wel 1 ding wat ik nog niet opgelost krijg: slecht geluid via de hoofdtelefoon uitgang van mijn tv (naar mijn stereotoren en bijhorende speakers). Erg krakerig / ruis.

Heb het alleen met tv kijken, want zowel met xbox als blu ray speler of vanaf mijn laptop op de tv (en dus tv via hoofdtel.uitgang naar stereotoren + speakers) krijg ik prima geluid... Iemand een idee hoe dit kan?

edit: had in de gaten dat ik het geluid erg hoog had staan via de vodafone tv box, en dus laag op mijn stereo.. Nu andersom (medium geluid vanuit de box ipv hoog scheelt een hoop).

[Voor 15% gewijzigd door JeyJey op 02-06-2015 20:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hugo__Boss
Dazzler2120 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:25:
De afspraak is echter wel verplicht;
Op het moment dat je de monteur afzegt kan Vodafone geen garantie geven op de verbinding. Je kan dus het beste overleggen met Vodafone, of de monteur alleen laten langskomen om de lijn te controleren.
Tja, dat risico heb ik gewoon genomen. Mijn (gedeelde) ISRA punt zit in een bedrijfsruimte wat niet tot mijn ruimte behoort. Dus ik vraag me af of een monteur sowieso bij mij de installatie wel had willen doen. Bekabeling is nou niet echt zoals het hoort (UTP vanaf ISRA naar mijn ruimte, vanaf daar verder met een telefoonkabeltje onder het laminaat door naar de plek waar modem en tv staan), dus wie weet had die in de betreffende meterkast het modem geplaatst omdat ze anders ook geen garantie kunnen geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-10 13:28
Vandaag het pakket van vodafone binnen gekregen, 10 dagen voor de monteur langskomt.
Eerste indrukken zijn goed. Het modem ziet er goed uit en de het tv kastje is lekker klein, wel voelt de afstandsbediening een beetje goedkoop aan.
Wat me op viel zijn de pauze en opneemknoppen op de afstandsbediening en de mogelijkheid om een sd kaart in het tv kastje te doen. Kan je op deze manier toch opnemen en je tv pauzeren? Heeft iemand dit al uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:56
Helaas. SD slot is niet ondersteund. Afstandsbediening van deze decoder en de harde schijf versie is hetzelfde. Vandaar de knoppen. Maar jij hebt er hier niks aan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• LLEEDD
De monteur heeft vanochtend onze alles-in-1 aansluiting geïnstalleerd. Hij moest nog het een en ander aanpassen aan het ISRA punt en kon vervolgens de boel aansluiten.
Ik haal ongeveer 75mbit down en 25mbit up, via een netwerk kabel.
De upload is dus echt lekker hoog! Een stuk beter dan de 8mbit die we besteld hadden.
Wat wel jammer is is de snelheid via Wi-Fi... Download was op 5ghz helaas niet hoger dan 29mbit maar de upload blijft wel lekker hoog ongeveer 25mbit. Op 2.4ghz zakte de download nog verder in naar rond de 14mbit en de upload werd ook een stuk minder (weet niet meer precies hoe hoog)...
Ik ga vanavond even kijken of ik de boel nog een beetje kan tweaken, oa. wat andere kanalen uitproberen. Iemand nog tips?
Tv nog even getest werkt prima, de beeldkwaliteit is een stuk beter dan digitenne dat we hadden maar volgens mij niet zo mooi als Ziggo. Wel lekker veel HD zenders (o.a. toch FOX!). TV box werkt snel alleen het zappen duurt iets langer dan we gewent zijn.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:24
Je kan nog even op je telefoon een wifi channel sniffer downloaden. Weet je direct wat een goed kanaal zou zijn. Hier in de buurt zit alles op 6, 11 of 2 standaard. Dus daar kon ik mooi tussen gaan zitten.

Die 20 mbit up is inderdaad erg lekker. Download nu remote een video van mijn nas, en dat gaat gewoon met 2,3MB/s (18,4Mb/s). Net geen 20 mbit dus (maar of dat aan de NAS ligt, of Vodafone durf ik niet te zeggen).

Is dus toch wel lekker ja.

Router is niet fantastisch. Gelukkig had ik nog een dure liggen, en die is een stuk rapper. Door die toe te voegen op de 1e verdieping heb ik ook overal nog verbinding!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Zo, 1 dag Vodafone thuis achter de rug. Super tevreden. Haal 55 mbit draadloos met 20 mbit upload snelheid. Snel genoeg voor mij, de monteur had ook alles goed aangesloten.

Tv kwaliteit is ook erg goed. Kortom eerste indruk meer dan goed!!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Nog steeds goede ervaringen met Vodafone thuis?

Gisteren voor mijn schoonouders besteld, omdat ze het goedkoopste alles in één bieden.

Welliswaar 20MBIT dus, maar dat maakt voor hen niet uit. Ze komen van Ziggo af, dus ben benieuwd.

Youtube: DashcamNL

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
dfrenner schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:25:
Nog steeds goede ervaringen met Vodafone thuis?

Gisteren voor mijn schoonouders besteld, omdat ze het goedkoopste alles in één bieden.

Welliswaar 20MBIT dus, maar dat maakt voor hen niet uit. Ze komen van Ziggo af, dus ben benieuwd.
Eerste halve week gaat perfect. Goede snelheid en goed beeld. Ik had voor het eerste jaar als ik jouw schoonouders was 80 mbit besteld. Is met tv kijken slechts 35 euro per maand eerste jaar. Prima prijs kwaliteit.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
alwaysleft schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 22:01:
[...]

Eerste halve week gaat perfect. Goede snelheid en goed beeld. Ik had voor het eerste jaar als ik jouw schoonouders was 80 mbit besteld. Is met tv kijken slechts 35 euro per maand eerste jaar. Prima prijs kwaliteit.
Met één keer opnemen wordt dat dus 40 euro per maand...
Ze willen gewoon zo goedkoop mogelijk...

Snelheid boeit ze echt niets.

Voor dat beetje mailen en surfen gaan ze echt geen verschil merken tussen 20 en 80 mbit...

Youtube: DashcamNL

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-11 16:58
Sinds januari dit jaar heb ik vodafone 40mbit. KPN zou in maart de wijk kast een upgrade geven waardoor 80mbit gehaald zouden kunnen worden. Dit is door een van een obscure reden met 9 maanden uitgesteld ! Lang leven KPN !

• Ernithag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11 10:40
Ik zou KPN hier niet zomaar de schuld van in de schoenen schuiven. Heb vanaf februari Vodafone Thuis en heb het binnen een maand opgezegd

Alleen maar loze beloftes van ze gekregen. En een klantenservice die doet alsof ik ze op mijn knietjes zou moeten bedanken dat ik gebruik van hun "service" mag maken. Zit er helaas nu nog tot februari aan vast....

• Waah
Ernithag schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:13:
Ik zou KPN hier niet zomaar de schuld van in de schoenen schuiven. Heb vanaf februari Vodafone Thuis en heb het binnen een maand opgezegd

Alleen maar loze beloftes van ze gekregen. En een klantenservice die doet alsof ik ze op mijn knietjes zou moeten bedanken dat ik gebruik van hun "service" mag maken. Zit er helaas nu nog tot februari aan vast....
Waarom zou die KPN niet de schuld geven? KPN regelt de kabels, dus KPN heeft het opgeschort (of de gemeente?). Daar staat Vodafone los van. Dat je slechte ervaringen hebt betekend niet dat alles de schuld van Vodafone is :9

Hier nog tevreden. Alles werkt nog, snelheid nog goed en om me heen veel klachten over blokkering beeld bij Ziggo nog altijd. (en de helpdesk klinkt niet zoals vroeger...)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ernithag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11 10:40
Waah schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:25:
[...]

Waarom zou die KPN niet de schuld geven? KPN regelt de kabels, dus KPN heeft het opgeschort (of de gemeente?). Daar staat Vodafone los van. Dat je slechte ervaringen hebt betekend niet dat alles de schuld van Vodafone is :9

Hier nog tevreden. Alles werkt nog, snelheid nog goed en om me heen veel klachten over blokkering beeld bij Ziggo nog altijd. (en de helpdesk klinkt niet zoals vroeger...)
Als KPN deze belofte gemaakt heeft heb je helemaal gelijk :). Ik ga er stiekem vanuit dat Vodafone dit gedaan heeft, zonder medeweten van KPN. Ze hebben mij tijdens het verkoopgesprek ook op meerdere plekken onjuistheden lopen vertellen :X.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barre73
Ernithag schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:42:
[...]

Als KPN deze belofte gemaakt heeft heb je helemaal gelijk :). Ik ga er stiekem vanuit dat Vodafone dit gedaan heeft, zonder medeweten van KPN. Ze hebben mij tijdens het verkoopgesprek ook op meerdere plekken onjuistheden lopen vertellen :X.
Ik vermoed dat Doublehelix die informatie heeft van de Netco postcodecheck? Dat zou namelijk geen belofte zijn maar hooguit een indicatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• edwin_nl020
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:45
Vanwege prijsverhogingen Ziggo en geen behoefte aan TV en/of bellen en het feit dat nu eindelijk fatsoenlijke ADSL snelheid op mijn adres mogelijk is, gekozen voor VF Thuis.

30 juni afspraak met monteur. De dagen ervoor al even geprobeerd of er signaal was, maar dat was het niet.

Hetzelfde constateerde de monteur. Heeft dit teruggekoppeld aan VF. Volgende dag stond KPN op de stoep, in de wijkkast was het goed aangesloten, echter toch geen signaal. "Doorgepiept" en binnen 15 minuten was het geregeld. Bleek dat de labeling de de wijkkast niet juist was.

Snelheid prima :) . Ik haal 40 Mbit down en zelfs 20 Mbit up! Tevreden tot nu toe. Eens kijken hoe de Wifi van het modem bevalt.

• here2stay
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-11 15:23
Vandaag geinstalleerd door de monteur. Vooralsnog heel tevreden. Ik haal ook 40 mbit down en 20 mbit up. Prima, gaat allemaal heel vlot. TV is via powerline geinstalleerd, werkt ook prima. Vind het alleen een lelijke snoerenbende waar de router staat, moet daar nog wat op bedenken. Maar met de bijna 400 euro (afgesloten via breedbandwinkel via spaarwinkelen.nl) die ik minder betaal op jaarbasis vergeleken met Ziggo zijn die paar snoeren het me wel waard.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:15
He 400? Welk duur Ziggo abo-opties had je dan?

• here2stay
Ik zou 60 euro per maand gaan betalen bij Ziggo de komende tijd. Betaal nu 32,50 per maand bij Vodafone, maar krijg via breedbandwinkel 30 euro terug en via spaarwinkelen 42,50. Omgerekend betaal ik dan maar 26,50 per maand.
En dan krijg ik nog mijn borg terug van Ziggo, geen borg bij Vodafone en ook geen aansluitkosten. Dus ja, op die lelijke snoeren na ben ik heel blij.

• Sjah
Ok, dat zet het in perspectief, tx. Wil ik naar 400 besparing, moet ik van de huidige 43, naar 9, neuh dat zit er niet in.

• here2stay
Dat is een fors verschil, ja. Ik heb net even een speedtest gedaan op de oude (Ziggo) en nieuwe (Vodafone) wifi. Down haal ik dezelfde snelheid, up kom ik bij VF 2 x zo snel uit. TV-kwaliteit is ook prima. Als VF verder geen gekke storingen heeft ben ik heel tevreden.

• here2stay
Mijn enthousiasme is na een halve dag al behoorlijk getemperd. Vanavond liep ineens de tv-verbinding vast. Na 2 keer zelf herstarten zonder resultaat de klantenservice gebeld. Medewerker 2 liep me wisselen van poort 4 naar poort 3 met de utp-kabel en sindsdien doet de tv het weer.
Maar nu weer iets nieuws: de modem heeft 2 wifi-verbindingen, de 5Ghz en de 2.4. Ineens is die van 5GHz verdwenen uit mijn beschikbare wifiverbindingen. Bijzonder. Heb geen zin meer de KS weer te bellen, ook omdat ik nog een internetverbinding heb, maar handig is het allemaal niet.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-11 17:58
here2stay schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 20:00:
Mijn enthousiasme is na een halve dag al behoorlijk getemperd. Vanavond liep ineens de tv-verbinding vast. Na 2 keer zelf herstarten zonder resultaat de klantenservice gebeld. Medewerker 2 liep me wisselen van poort 4 naar poort 3 met de utp-kabel en sindsdien doet de tv het weer.
Maar nu weer iets nieuws: de modem heeft 2 wifi-verbindingen, de 5Ghz en de 2.4. Ineens is die van 5GHz verdwenen uit mijn beschikbare wifiverbindingen. Bijzonder. Heb geen zin meer de KS weer te bellen, ook omdat ik nog een internetverbinding heb, maar handig is het allemaal niet.
Als je inlogt op de router (192.168.1.1 user/user) kan je bij de WiFi opties de bandbreedte van de 5 GHz radio aanpassen van 20 mhz naar 20/40 mhz. Hierna zo de 5 GHz radio weer zichtbaar moeten zijn :)

• here2stay
andy88 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 20:30:
[...]

Als je inlogt op de router (192.168.1.1 user/user) kan je bij de WiFi opties de bandbreedte van de 5 GHz radio aanpassen van 20 mhz naar 20/40 mhz. Hierna zo de 5 GHz radio weer zichtbaar moeten zijn :)
Dank, daarmee is het inderdaad gelukt!

• Hugo__Boss
Zag zojuist dat mijn modem een nieuwe user interface heeft, helemaal rood van kleur in de Vodafone stijl. Denk een software update gekregen.

Lijken weinig instellingen veranderd. Modem lijkt iets hoger in te trainen, maar dat kan toeval zijn natuurlijk.

• Sjah
here2stay schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 20:00:
En hoe enthousiast ben je nu, na dag of 10?

• here2stay
Sjah schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 14:52:
[...]

En hoe enthousiast ben je nu, na dag of 10?
Ik ben tevreden. Alles werkt prima en vlot, enige punt is dat mijn 5 ghz netwerk soms onvindbaar is, ook na het omzetten naar 20/40 mhz. Maar goed, al mijn apparaten pakken dat automatisch het altijd beschikbare 2,4 ghz netwerk. Ik denk eerlijk gezegd wel dat ik een ietwat gare router heb gekregen en wellicht maak ik daar later nog werk van, maar dusdanig weinig op aan te merken dat ik het nu de moeite waard vind.
Voor 26 euro in de maand heel tevreden!

• LLEEDD
Kortingen van Breedbandwinkel a €30,- en van Spaarwinkelen a €42,50 zijn inmiddels binnen :)

Heb alleen een probleem met mijn Chromecast, welke prima werkte bij mijn vorige provider.. Nu krijg ik hem met geen mogelijkheid aan de praat...
Hij maakt wel verbinding met het netwerk maar hij kan niet op internet.. Ik heb UPnP en WMM (QoS) al aangezet in de router maar dat maakt geen verschil...
Iemand het zelfde probleem gehad?

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:44
Ik zie nu net dat Vodafone per 19 Augutus de pakketten en tarieven aanpast

https://thuisbestellen.vodafone.nl/pakketsamenstellen

TV gaat met 1 euro omhoog en bellen gaat van 8 na 9ct

Weer als voordeel dat de extra tv pakketten los te bestellen zijn ;) vanaf 3,75

• Waah
chris-drielsma schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 07:07:
Ik zie nu net dat Vodafone per 19 Augutus de pakketten en tarieven aanpast

https://thuisbestellen.vodafone.nl/pakketsamenstellen

TV gaat met 1 euro omhoog en bellen gaat van 8 na 9ct

Weer als voordeel dat de extra tv pakketten los te bestellen zijn ;) vanaf 3,75
het is sowieso duurder geworden :o
Heb zelf 80 mbit voor 35 per maand voor 1 jaar, en daarna 45 per maand.
Nu is het 30 euro voor 6 maanden, en dan 50 euro per maand :o

• Sjah
Weet iemand hier van een xDSL provider die enkel Tv als mogelijkheid heeft, vziw moet je overal ook internet nemen, wat het natuurlijk duur maakt.

• Hugo__Boss
Onmogelijk volgens mij. Alleen Ziggo kan het.

• Sjah
Klopt, heb ze allemaal gecheckt. Stipte zei doodleuk dat het kon, maar dat bleek na even studeren Digitenne, tja dát is niet wat ik wil.
Blijkbaar een te kleine niche dit, want op zich kan het wel, iTV zonder internetkastje. Bij Ziggo kan internet zonder TV idd niet, daar staat gewoon signaal op de kabel.

• Sjah
http://www.totaaltv.nl/ni...ijzen-tv-en-internet.html

Vodafone wordt hiermee stukje oninteressanter.

• Hugo__Boss
In mijn geval zou het een euro per maand goedkoper worden!

Geen idee of je aan het eind van je eerste jaar de nieuwe prijzen gaat betalen. En of je weer voor een jaartje kan verlengen tegen de dan geldende aanbieding.

• edwin_nl020
Sinds een aantal dagen haal ik niet meer de 40 mb/s down die ik mag verwachten. Lopen anderen hier ook tegen aan? Tips?

Upstream line rate (kbit/s): 22015
Downstream line rate (kbit/s): 34015
Maximum upstream rate (kbit/s): 46995
Maximum downstream rate (kbit/s): 91148
Upstream noise safety coefficient (dB): 20.4
Downstream noise safety coefficient (dB): 25.1

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
edwin_nl020 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:41:
Sinds een aantal dagen haal ik niet meer de 40 mb/s down die ik mag verwachten. Lopen anderen hier ook tegen aan? Tips?

Upstream line rate (kbit/s): 22015
Downstream line rate (kbit/s): 34015
Maximum upstream rate (kbit/s): 46995
Maximum downstream rate (kbit/s): 91148
Upstream noise safety coefficient (dB): 20.4
Downstream noise safety coefficient (dB): 25.1
Even je modem herstarten.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• Waah
Gisteren Vodafone Anywhere geactiveerd (kan via MijnVodafone) en getest. Draait prima op mijn telefoon, en ook op mijn laptop (via android emulator). Erg grappig dat je zenders kan kijken via je telefoon. Chromecast is wel een knopje voor, maar heb ik nog niet getest...

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:26

JB

Cédric roelt!

Het is nog vroeg... :+

[Voor 95% gewijzigd door JB op 30-07-2015 10:13]

Mijn boefje is liev!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:10
JB schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:06:
Ik loop op dit moment tegen beperkingen aan bij Ziggo ivm lage upload. Ik maak sinds kort backups van mijn NAS in de cloud en dan gaat dat niet echt snel. Nu wil ik mijn tv van Ziggo behouden en dan lijkt Vodafone 50/50 (heb glasvezel aansluiting) erg interessant. Ik heb totaal nog geen ervaring met glasvezel internet maar een provider is een provider lijkt me?

Verder zijn er geen (mij niet bekend) andere providers die dezelfde upload bieden bij de "instap" abbo's of wel? Dan ga je al meteen richting 100 mbit maar de prijs schiet dan ook omhoog.

Als ik alles in 1 bij Ziggo zou verhogen naar 120/12 betaal ik hetzelfde als alleen TV bij Ziggo icm Vodafone 50/50 maar dan heb ik tenminste een fatsoenlijke upload. Die 120 mbit down boeit me niet, dan duurt het maar wat langer voordat de pr0n binnen is :+ (heb nu 40/4)
Zou ff naar het Vodafone Thuis via Glasvezel topic gaan, dit topic gaat namelijk specifiek over Vodafone z'n xDSL diensten. Daar kunnen ze je vragen vast beantwoorden, wat betreft upload zal je er met glasvezel in ieder geval wel op vooruit gaan lijkt me ;)

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:44
Upstream lijnsnelheid (kbit/sec): 22015
Downstream lijnsnelheid (kbit/sec): 100692

Maximale upstream snelheid (kbit/sec): 55515
Maximale downstream snelheid (kbit/sec):10986

Zou dit nu betekenen dat ik 100MB zou moeten kunnen halen? als downloadsnelheid

• Prolution
chris-drielsma schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:26:
Downstream lijnsnelheid (kbit/sec): 100692

Maximale upstream snelheid (kbit/sec): 55515
Maximale downstream snelheid (kbit/sec):10986

Zou dit nu betekenen dat ik 100MB zou moeten kunnen halen? als downloadsnelheid
Lijkt er inderdaad op dat ze je intrain snelheid verhoogt hebben naar 100/20, voer eens een speedtest uit en je weet het zeker ;)

• antoonxxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:16
Ik heb ook Vodafone, alleen internet 80mbps abonnement.

Ik heb modem in de huiskamer staan, dan switch, dan een tweede router achterin het huis met een tweede netwerk. Vodafone router regelt DHCP.
Het valt mij op dat wanneer ik van voor naar achteren loop in mijn huis, het netwerk wisselt en ik dan geen internet heb, wel wifi verbinding. Dit heb ik ook als ik net thuis kom. Bedraad werkt alles prima.
Het lijkt erop dat het even duurt voordat internet wordt "doorgegeven" na het contact maken met een netwerk.
Ik ga binnenkort een andere router die ik nog heb liggen aansluiten en deze router de dhcp laten regelen.
Hopelijk helpt dit.

Hebben mensen hier toevallig ervaring mee?

Edit: 2e router erachter, dhcp door vodafone+wifi uit, werkt nu wel goed!

[Voor 5% gewijzigd door antoonxxx op 01-08-2015 14:17]

Anoniem: 687319

Hallo,

Ben me aan t oriënteren op een alles in 1 pakket instap.
Voordat ik switch wilde ik ervaringen lezen, zodoende kwam ik hier terecht.
Heb al veel reacties gelezen.
Ik twijfel tussen kpn en vodafone. Prijs en terugkijken bij Vodafone iets gunstiger.
Maar op fb pagina van vodafone veel klachten!
Wat ik hier dan lees is vrij positief. Is dat momenteel nog steeds zo?
Ik heb er verder geen verstand van en ben echt afhankelijk van de installatie door vodafone of kpn.
Waar ben ik beter af, denken jullie? Dat het werkt en goede klantenservice is veel waard, mss nog meer dan de prijs...

Groetjes Susing

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Anoniem: 687319 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:55:
Waar ben ik beter af, denken jullie? Dat het werkt en goede klantenservice is veel waard, mss nog meer dan de prijs...
De klantenservice van Vodafone Thuis heeft in ieder geval een slechte beurt gemaakt; gisteravond zwart scherm op een groot aantal TV-zenders (als ik andere fora moet geloven op sommige zenders zelfs de hele dag), en de klantenservice is op zondag gesloten.

• edwin_nl020
Elect schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:22:
[...]

Thanks, had ik even bij moeten vermelden. Zet mijn modem altijd uit als ik er niet ben, dus herstarten gebeurt dagelijks. Lost het probleem helaas niet op.

• edwin_nl020
Elect schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:22:
[...]

Thanks, had ik even bij moeten vermelden. Zet mijn modem altijd uit als ik er niet ben, dus herstarten gebeurt dagelijks. Lost het probleem helaas niet op.

• asmi2
  • Niet online
edwin_nl020 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:10:
Laat het modem dan juist eens twee weken aan staan zonder iedere keer te herstarten.

• Morocius
  • Laatst online: 24-11 18:40
Gister is de monteur langs geweest (wat eigenlijk totaal overbodig was). Heb nu een alles in 1 abbonoment met 80/8MB inet, maximum wat ik haalde was 37/20. Zijn er nog instellingen waar ik mee moet spelen of iets dergelijks? Zelf al wat gezocht maar maar het enigste wat ik eigenlijk tegenkom is dat de modem zichzelf magisch inregeld.

aansluiting is gewoon bekabeld en werkte bij ziggo tot 100mb (CAT5)

[Voor 31% gewijzigd door Morocius op 05-08-2015 14:02]

• Waah
Morocius schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:59:
Gister is de monteur langs geweest (wat eigenlijk totaal overbodig was). Heb nu een alles in 1 abbonoment met 80/8MB inet, maximum wat ik haalde was 37/20. Zijn er nog instellingen waar ik mee moet spelen of iets dergelijks? Zelf al wat gezocht maar maar het enigste wat ik eigenlijk tegenkom is dat de modem zichzelf magisch inregeld.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
wat geeft die site aan als maximum?

• Morocius

100Mbit, geen idee waar ik zo de afstand kan zien tot de kast

[Voor 48% gewijzigd door Morocius op 05-08-2015 17:20]

• Prolution

Je zou je modem waardes ff kunnen opzoeken en hier kunnen posten, dan kunnen we checken of alles in orde is.

• Morocius
Prolution schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:37:
[...]

Je zou je modem waardes ff kunnen opzoeken en hier kunnen posten, dan kunnen we checken of alles in orde is.
Ja daar was ik ook al naar opzoek geweest maar ik heb ze gevonden, de coeffecienten zeggen mij niet zoveel maar de rest lijkt mij okay. Als ik op het vodafone forum kijk word er ook net veel over gesproken de info daar is maar heel summier.

[Voor 14% gewijzigd door Morocius op 06-08-2015 07:22]

• Waah
Lijkt op zich prima volgens mij..... Zou ik toch even contact met Vodafone zoeken. Meer betalen dan nodig hoeft natuurlijk niet ;)

• asmi2
  • Niet online
Gister is de monteur langs geweest (wat eigenlijk totaal overbodig was).
Wat vond die dan van deze snelheid?

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-11 17:58
Vreemd dat je attainable en je praktische snelheid zo ver uit elkaar liggen.
Zou het modem ff een weekje laten onderhandelen met de DLM en dan opnieuw checken, geen reset doen in de tussentijd. Als het goed is ligt je praktische snelheid dan dichter bij de attainable snelheid.

• Morocius
asmi2 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 08:29:
[...]

Wat vond die dan van deze snelheid?
Die zei dat alles moest synchroniseren (in een uurtje of 2) en dat was het, maar goed dat was een ZZP-er die het allemaal vrij weinig kon intresseren.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe een modem zich op magische wijze sneller zou worden zover ik kan zien staan de juiste abbo gegevens erin, deze worden enkel niet gehaald. Als dit zo aanhoud ga ik er inderdaad wat telefoontjes aan wagen om het abbonoment om te zetten of liever nog te annuleren. Dat ik niet de volle 80mb haal snap ik nog maar het zou toch wel minstens boven in de 60mb moeten zitten, dit is gewoon betreurend.

• asmi2
  • Niet online
Morocius schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:01:
Die zei dat alles moest synchroniseren (in een uurtje of 2) en dat was het, maar goed dat was een ZZP-er die het allemaal vrij weinig kon intresseren.
Jammer dat je hem daarmee hebt laten wegkomen, maar dat is achterafgepraat.
Maar goed, ruim die twee uur later is de snelheid dus nog steeds laag, dus je zou zou al kunnen gaan bellen met Vodafone.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe een modem zich op magische wijze sneller zou worden zover ik kan zien staan de juiste abbo gegevens erin, deze worden enkel niet gehaald.
Dat doet het modem niet maar de centrale; aan de hand van kwaliteit en stabiliteit van eerdere verbindingen kan die aannames doen over de lijnkwaliteit. Het kan wel een of twee weken duren voor de beste verbinding is bereikt, in de tussentijd moet je dat liever niet gaan verstoren door zelf te gaan resetten.

• Morocius
Nou het was een ZZP-er met een mentaliteit van ik zie het allemaal wel, het type dat ZZP-ers een slechte naam geeft. Hij sluit het alleen maar aan en dat is dat, het heeft gewerkt. Waar iets voor te zeggen valt maar verwoord het dan wat netter

Okay maar wat is dan wijsheid? in principe zijn er op mijn adres geen eerdere dsl verbindingen geweest (nieuwbouw). Vodafone zal natuurlijk gelijk zeggen ja dat duurt 2(4) weken voordat de verbinding optimaal is nu lijkt het mij sterk dat de verbinding zal gaan verdubbelen.

[Voor 7% gewijzigd door Morocius op 06-08-2015 11:25]

• asmi2
  • Niet online
Ik denk dat ik er een belletje aan de helpdesk aan zou wagen.

• Waah
asmi2 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:54:
[...]

Ik denk dat ik er een belletje aan de helpdesk aan zou wagen.
Of een facebook/twitterberichtje. Gaat bij mij vaak relaxter en sneller.
Dat zou sowieso mijn eerste actie zijn. :+

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Even een redelijk kickje, hoe is de kwaliteit van vodafone thuis tegenwoordig?

Ik ga over anderhalve maand, als het goed gaat, verhuizen en die plek hefet geen coax, noch glas, dus a/vdsl moet 'm worden.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ geeft als max 24Mbit/s aan, dus een 20/2 abonnement zou moeten kunnen.

Alleen welke provider? Dit topic doorlezend lijkt, naast de problemen die er natuurlijk altijd zijn, vodafone het redelijk te doen. Maar klopt dat ook (nog)?

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Erg tevreden met Vodafone Thuis. Stabiele 80 Mbit verbinding met de ongeadverteerde 20 Mbit up. Nog geen storingen gehad in de 3 maanden dat we aangesloten zijn.

TV is wel traag met wisselen van zenders. Kwaliteit is wel goed.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• Prolution
Fly-guy schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:47:
Even een redelijk kickje, hoe is de kwaliteit van vodafone thuis tegenwoordig?

Ik ga over anderhalve maand, als het goed gaat, verhuizen en die plek hefet geen coax, noch glas, dus a/vdsl moet 'm worden.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ geeft als max 24Mbit/s aan, dus een 20/2 abonnement zou moeten kunnen.

Alleen welke provider? Dit topic doorlezend lijkt, naast de problemen die er natuurlijk altijd zijn, vodafone het redelijk te doen. Maar klopt dat ook (nog)?
Je wilt naast internet ook nog TV en eventueel vaste telefonie hebben? Vodafone bied wel aardige Alles-in-1 pakketten voor een mooie prijs (vooral het 1e jaar). Mocht je alleen internet willen hebben dan zijn Tele2, Telfort & Online mogelijk goedkopere alternatieven.

Op sites zoals: breedbandwinkel.nl kan je dit allemaal mooi vergelijken, en krijg je mogelijk nog wat meer korting dan als je het direct via de website van de provider afsluit ;).

• Fly-guy
  • Niet online
Prolution schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:07:
[...]

Je wilt naast internet ook nog TV en eventueel vaste telefonie hebben? Vodafone bied wel aardige Alles-in-1 pakketten voor een mooie prijs (vooral het 1e jaar). Mocht je alleen internet willen hebben dan zijn Tele2, Telfort & Online mogelijk goedkopere alternatieven.

Op sites zoals: breedbandwinkel.nl kan je dit allemaal mooi vergelijken, en krijg je mogelijk nog wat meer korting dan als je het direct via de website van de provider afsluit ;).
Vergeten te melden inderdaad, ik ga voor een totaal pakket.
Qua kosten ken ik die site, maar was vooral op zoek naar ervaringen. Het is jaren geleden dat ik ADSL had, geen idee wat er tegenwoordig te verwachten is, ook op gebied van TV.

• Prolution
Fly-guy schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:37:
[...]

Vergeten te melden inderdaad, ik ga voor een totaal pakket.
Qua kosten ken ik die site, maar was vooral op zoek naar ervaringen. Het is jaren geleden dat ik ADSL had, geen idee wat er tegenwoordig te verwachten is, ook op gebied van TV.
Vodafone is op het gebied van DSL nog een relatief nieuwe provider (in ieder geval met de huidige pakketten) dus zijn er nog niet echt heel veel ervaringen (ook wel aan dit topic te zien). Voordeel van Vodafone is met name dat ze behoorlijk flexibel zijn, alle pakketten kan je maandelijks aanpassen. En de prijs is vrij scherp.

Ook gebruiken ze een modem (Huawei HG659) met relatief nieuwe technieken zoals Wifi AC. Het televisieplatform wat ze gebruiken ziet er ook prima uit, met voldoende HD zenders.

Qua kwaliteit schat ik het aanbod van Vodafone hoger in vergeleken met (budget) providers zoals Tele2 & Online, zeker qua gebruikte apparatuur zoals het modem, de TV ontvangers en het gehele TV platform.

Zelf heb ik overigens geen directe ervaringe met Vodafone :)

• Fly-guy
  • Niet online
Bedankt voor de antwoorden, heb nog even om te beslissen, maar grote kans dat het VF wordt voor een jaartje, hopen dat ze dan wat glas neer gelegd hebben...

• Hugo__Boss
Hier ook nog steeds zeer tevreden. Telefonie gebruik ik alleen niet, en de tv ontvanger is tweemaal vastgelopen. Kan gebeuren in bijna een jaar tijd toch. Verder zeer tevreden, denk een jaartje proberen te verlengen binnenkort.

• Fly-guy
  • Niet online
Hugo__Boss schreef op donderdag 17 september 2015 @ 18:53:
Hier ook nog steeds zeer tevreden. Telefonie gebruik ik alleen niet, en de tv ontvanger is tweemaal vastgelopen. Kan gebeuren in bijna een jaar tijd toch. Verder zeer tevreden, denk een jaartje proberen te verlengen binnenkort.
Heb nu dat horizon ding van upc ziggo, dus met vastlopers heb ik voldoende ervaring :|

• Waah
Hier ook een grotendeels tevreden klant. nu een half jaartje ongeveer.
Enige waar ik tegenaan loop is dat de telefoons thuis soms geen verbinding krijgen met Wifi. Wel netwerktoegang, maar geen internet (beperkt). Laptops hebben er geen problemen mee. Een reset van het modem helpt dan, maar vaak maar tijdelijk. Heb al een tijdschakelaar ertussen dat die snachts een kwartiertje uitgaat... maar dat helpt helaas ook niet.

Maar daarbuiten werkt alles top. Geen vastlopers nog. En zodra ik iets heb wat Wifi AC ondersteunt ben ik benieuwd hoe het Huawei modem daar mee omgaat, gezien het een AC modem is.

• Hugo__Boss
Is er overigens al iemand die er het eerste jaar op heeft zitten?

Ik wou per de einddatum telefonie eraf laten halen. Immers vervalt dan de korting. Maar ik moest een maand voor de einddatum maar opnieuw bellen voor een verlenging. Zou de huidige actieprijs een mogelijkheid zijn?

• atacama
  • Laatst online: 26-11 14:35
Goede middag, na het lezen van de extra's als je ook mobiel met Vodafone belt zit ik serieus te kijken of Vodafone een goed alternatief is om over te stappen.
Ik zit met 2 puntjes die ik niet helemaal kan vinden.

- Hoe gaat Vodafone om met een NAS/servertje die ik zelf heb draaien? Het is niet een ding dat mega veel verbruikt, alleen persoonlijk gebruik. Mag dit en werkt het portforwarden e.d. ook goed?
- betreft de snelheid. Vodafone geeft aan dat mijn max 40/4 is. https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ geeft 50/5 aan. Maar heeft de afstand naar de centrale nou nog effect op dit theoretische getal of is dat hierin mee genomen?
Ik begrijp dat er geen garantie is op snelheid. Maar wil graag een goede indruk hebben, ik heb nu een 50/5 van ziggo/upc, dus snelheid is wel iets wat achteruit zou gaan.

-= Its dry in the dessert =- So what??

• Waah
atacama schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:02:
Goede middag, na het lezen van de extra's als je ook mobiel met Vodafone belt zit ik serieus te kijken of Vodafone een goed alternatief is om over te stappen.
Ik zit met 2 puntjes die ik niet helemaal kan vinden.

- Hoe gaat Vodafone om met een NAS/servertje die ik zelf heb draaien? Het is niet een ding dat mega veel verbruikt, alleen persoonlijk gebruik. Mag dit en werkt het portforwarden e.d. ook goed?
- betreft de snelheid. Vodafone geeft aan dat mijn max 40/4 is. https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ geeft 50/5 aan. Maar heeft de afstand naar de centrale nou nog effect op dit theoretische getal of is dat hierin mee genomen?
Ik begrijp dat er geen garantie is op snelheid. Maar wil graag een goede indruk hebben, ik heb nu een 50/5 van ziggo/upc, dus snelheid is wel iets wat achteruit zou gaan.
Zelf geeft mijn Netco-ip-stack-ding 80mbps aan. En ik zit ook niet dichtbij de centrale. Maar ik haal die snelheid zeker (80/20 zelfs). Met geluk heb je ook die 20 upload, en dat merk toch best wel eigenlijk.

Heb zelf ook een nas draaien (zyxel) maar die benader ik met hun eigen web-interface. Dus port forwarden geen idee. Het is me wel gelukt om mijn router op afstand benaderbaar te maken, maar ik ben verder geen held in port-forwarden. Wat ik vreemd vond is dat je het apparaat koppelt aan de port-forward. Niet het ip-nummer van het apparaat. Maar verder is het goed te doen.
Hugo__Boss schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 22:25:
Is er overigens al iemand die er het eerste jaar op heeft zitten?

Ik wou per de einddatum telefonie eraf laten halen. Immers vervalt dan de korting. Maar ik moest een maand voor de einddatum maar opnieuw bellen voor een verlenging. Zou de huidige actieprijs een mogelijkheid zijn?
Niet geschoten is altijd mis :+
Maar geen idee wat de mogelijkheden zijn.

• atacama
Dank voor je reactie, klinkt in ieder geval positief.
Heb ook via twitter de vraag aan Vodafone gesteld. Die lijken, met begrijpbare slagen om de arm, iets vergelijkbaars te zeggen.
Helaas is de informatie indicatief maar dat is wat je theoretisch kunt halen.

• Hugo__Boss
Waah schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:41:
[...]

Zelf geeft mijn Netco-ip-stack-ding 80mbps aan. En ik zit ook niet dichtbij de centrale. Maar ik haal die snelheid zeker (80/20 zelfs). Met geluk heb je ook die 20 upload, en dat merk toch best wel eigenlijk.

Heb zelf ook een nas draaien (zyxel) maar die benader ik met hun eigen web-interface. Dus port forwarden geen idee. Het is me wel gelukt om mijn router op afstand benaderbaar te maken, maar ik ben verder geen held in port-forwarden. Wat ik vreemd vond is dat je het apparaat koppelt aan de port-forward. Niet het ip-nummer van het apparaat. Maar verder is het goed te doen.

[...]

Vandaag maar eens gebeld en uiteindelijk tv en telefoon opgezegd per einddatum van het contract. Telefoon gebruik ik helemaal niet en televisie zeer weinig. Ik ga nu 25 euro per maand betalen (nieuwe klanten zo te zien 23,50). Sneller abonnement helaas nog niet mogelijk, maximaal 26 Mbit geeft de postcode check aan.

Misschien dat er na het jaarcontract nog te wijzigen is naar een prijs van 23,50, maar goed die 1,50 per maand lig ik niet wakker van. Is het gedoe niet waard van of overstappen of opzeggen en een nieuw abonnement aanvragen.

Trouwens, vandaag erachter gekomen dat de klantenservice tegenwoordig gewoon een 0800 nummer heeft. Was eerst dacht ik een 0900 nummer met een tarief per gesprek, maar toch netjes. Zijn geen andere providers in hetzelfde prijssegment die dat hebben volgens mij.

[Voor 8% gewijzigd door Hugo__Boss op 28-09-2015 17:24]

• vrieske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 17:29
Heb sinds een paar dagen vodafone thuis 40mbit alles in 1.
Donderdag is de lijn al opgeleverd , toen zelf alles aangesloten en alles werkt zonder problemen.
Morgen zou de monteur komen om het aan te sluiten, die zal ik nog even afbellen ;)

Ik haal bijna de volle 40mbit, tv signaal is ook prima.

wget http://speedtest.tweak.nl/100mb.bin
100%[======================================>] 104,857,600 4.53MB/s in 22s

Ik heb overigens deze waardes, voor wie dat nog interessant vindt.
Het lijkt er overigens op dat de downstream snelheid hieronder weergegeven gelijk is aan de maximaal haalbare snelheid op mijn adres (100mbit - ik woon op ~ 50 meter van de wijkkast), en dus niet overeenkomt met het abonnement wat ik heb (40mbit). Dat zal wel een foutje zijn in de info van de router ofzo.

DSL synchronisatiestatus: Up
Verbindingsstatus: Showtime
Downstream lijnsnelheid (kbit/sec): 100199
Maximale upstream snelheid (kbit/sec): 59365
Maximale downstream snelheid (kbit/sec): 108820
Veiligheidscoëfficiënt upstream ruis (dB): 20
Veiligheidscoëfficiënt downstream ruis (dB): 7.7
Upstream interleave depth: 0
Downstream interleave depth: 0
Lijnnorm: VDSL
Upstream lijndemping (dB): 0
Downstream lijndemping (dB): 0
Upstream uitvoervermogen (dBm): -20.6
Downstream uitvoervermogen (dBm): 12.3
Downstream interleave depth: Geen
DSL up tijd: 1 7 uren 35 minuten 57 seconden

[Voor 12% gewijzigd door vrieske op 04-10-2015 11:44]

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:19
Waah schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:41:
[...]

[...]

Dat komt omdat je internetverbinding niet geleverd wordt uit een centrale maar uit een street cabinet ;)

[Voor 26% gewijzigd door White_Collar op 04-10-2015 12:41]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:03
vrieske schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:30:
Heb sinds een paar dagen vodafone thuis 40mbit alles in 1.
Donderdag is de lijn al opgeleverd , toen zelf alles aangesloten en alles werkt zonder problemen.
Morgen zou de monteur komen om het aan te sluiten, die zal ik nog even afbellen ;)

Ik haal bijna de volle 40mbit, tv signaal is ook prima.

wget http://speedtest.tweak.nl/100mb.bin
100%[======================================>] 104,857,600 4.53MB/s in 22s

Ik heb overigens deze waardes, voor wie dat nog interessant vindt.
Het lijkt er overigens op dat de downstream snelheid hieronder weergegeven gelijk is aan de maximaal haalbare snelheid op mijn adres (100mbit - ik woon op ~ 50 meter van de wijkkast), en dus niet overeenkomt met het abonnement wat ik heb (40mbit). Dat zal wel een foutje zijn in de info van de router ofzo.

DSL synchronisatiestatus: Up
Verbindingsstatus: Showtime
Downstream lijnsnelheid (kbit/sec): 100199
Maximale upstream snelheid (kbit/sec): 59365
Maximale downstream snelheid (kbit/sec): 108820
Veiligheidscoëfficiënt upstream ruis (dB): 20
Veiligheidscoëfficiënt downstream ruis (dB): 7.7
Upstream interleave depth: 0
Downstream interleave depth: 0
Lijnnorm: VDSL
Upstream lijndemping (dB): 0
Downstream lijndemping (dB): 0
Upstream uitvoervermogen (dBm): -20.6
Downstream uitvoervermogen (dBm): 12.3
Downstream interleave depth: Geen
DSL up tijd: 1 7 uren 35 minuten 57 seconden
Is geen fout, ze gooien de volle lijn open en knijpen je af op de snelheid die je afneemt. 40mbit dus.

• ANdrode
  • Niet online
Ik zoek een xDSL abonnement, op een locatie waar wel pairbonding maar nog geen VVDSL geleverd wordt. Via de Vodafone site zie ik een maximum snelheid van 40 mbit, maar bij KPN meer (bonding).

In Januari concludeerde Barre73 dat Vodafone nog geen pair bonding levert.

Is dit ondertussen veranderd? VDSL 40 mbit vind ik namelijk te krap (upload) - bij VVDSL zou het geen probleem zijn.

• Prolution
ANdrode schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 07:35:
Ik zoek een xDSL abonnement, op een locatie waar wel pairbonding maar nog geen VVDSL geleverd wordt. Via de Vodafone site zie ik een maximum snelheid van 40 mbit, maar bij KPN meer (bonding).

In Januari concludeerde Barre73 dat Vodafone nog geen pair bonding levert.

Is dit ondertussen veranderd? VDSL 40 mbit vind ik namelijk te krap (upload) - bij VVDSL zou het geen probleem zijn.
KPN is op dit moment nog steeds de enige provider die pairbonding aanbied, Vodafone biedt dit dus niet aan.

Er zijn wel wat ontwikkelingen gaande op het gebied van VVDSL icm pairbonding zodat er ook snelheden van ruim 200Mbit gehaald kunnen worden, maar het is nog onbekend wanneer dat aangeboden gaat worden.

Er zitten nogal wat extra kosten aan pairbonding, waardoor het voor andere providers naast KPN momenteel niet interessant is om dit aan te bieden.

• Barre73
Prolution schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:24:
[...]

KPN is op dit moment nog steeds de enige provider die pairbonding aanbied, Vodafone biedt dit dus niet aan.

Er zijn wel wat ontwikkelingen gaande op het gebied van VVDSL icm pairbonding zodat er ook snelheden van ruim 200Mbit gehaald kunnen worden, maar het is nog onbekend wanneer dat aangeboden gaat worden.

Er zitten nogal wat extra kosten aan pairbonding, waardoor het voor andere providers naast KPN momenteel niet interessant is om dit aan te bieden.
En als ik me niet vergis heeft de klant een speciaal modem (bij KPN dus de Experiabox) nodig waar die beide aderparen op binnenkomen en gekoppeld worden tot 1 signaal en snelheid.
Ik kan me wel voorstellen dat een Vodafone niet meteen staat te springen om daar ook weer nieuwe modems voor te regelen.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-11 18:41
Jep. Er is een modem nodig die 4 aders (2 aderparen) aan kan.

• Prolution
Het modem moet inderdaad ook geschikt zijn voor pairbonding, en dat is de door Vodafone gebruikte Huawei HG659 niet deze kan maar 1 aderpaar aan. Momenteel zijn de door KPN & Telfort gebruikte Experiabox'en vanaf V8 wel gereed voor pairbonding, voor de rest zijn er maar weinig modems die het ondersteunen.

• Hugo__Boss
Zijn er hier ook Vodafone Thuis gebruikers via DSL die enkel het internetabonnement hebben? Zo ja, zou je dan 4 LAN poorten moeten kunnen gebruiken op het modem voor internettoegang of nog steeds maar 2?

Ik ben onlangs gewijzigd van Alles in 1 naar enkel een internetabonnement, maar het lijkt erop dat LAN3 en LAN4 nog steeds enkel geschikt lijken voor tv gebruik.

• Barre73
Hugo__Boss schreef op zondag 22 november 2015 @ 12:03:
Zijn er hier ook Vodafone Thuis gebruikers via DSL die enkel het internetabonnement hebben? Zo ja, zou je dan 4 LAN poorten moeten kunnen gebruiken op het modem voor internettoegang of nog steeds maar 2?

Ik ben onlangs gewijzigd van Alles in 1 naar enkel een internetabonnement, maar het lijkt erop dat LAN3 en LAN4 nog steeds enkel geschikt lijken voor tv gebruik.
Nee, dat zal nog steeds poort 1 en 2 zijn. Het zou wel erg ver gaan om de firmware steeds te moeten aanpassen aan de hand van het abonnement. Als je volgende week toch TV wil moet dat weer worden aangepast? Nee dus.
Makkelijkste oplossing blijft een simpele domme Gbit switch op poort 1 of 2 te hangen en zo je aantal poorten te vergroten.

• atacama
Ik word begin december aangesloten door Vodafone en mijn ziggo verbinding word 2 weken later afgesloten.
Aanvraag heeft paar dagen vertraging opgelopen bij vodafone. Nadat de 14 dagen bedenktijd waren verlopen werd ik niet gebeld. Op dag 18/19 maar een belletje gedaan om naar de status te vragen. Er scheen iets fout te zijn gegaan bij KPN, dit werd direct gecorrigeerd en werd doorgeschakeld naar de installatieclub voor de installatie.
Afgezien dat het afschuiven naar KPN mij niet echt netjes lijkt wel goed afgehandeld. Heb nog niets te klagen en hoop dat dat zo blijft :)

Tip is dus wel, houd de agenda in de gaten en als het niet opschiet even een belletje ;) Maar dat geld voor alle aanvragen overal natuurlijk.

• Waah
atacama schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:15:
Ik word begin december aangesloten door Vodafone en mijn ziggo verbinding word 2 weken later afgesloten.
Aanvraag heeft paar dagen vertraging opgelopen bij vodafone. Nadat de 14 dagen bedenktijd waren verlopen werd ik niet gebeld. Op dag 18/19 maar een belletje gedaan om naar de status te vragen. Er scheen iets fout te zijn gegaan bij KPN, dit werd direct gecorrigeerd en werd doorgeschakeld naar de installatieclub voor de installatie.
Afgezien dat het afschuiven naar KPN mij niet echt netjes lijkt wel goed afgehandeld. Heb nog niets te klagen en hoop dat dat zo blijft :)

Tip is dus wel, houd de agenda in de gaten en als het niet opschiet even een belletje ;) Maar dat geld voor alle aanvragen overal natuurlijk.
Nog een tip: gewoon ff bellen of je de bedenktijd niet kan laten vervallen. Moet je een mailtje sturen dat je van de bedenktijd af ziet en dan kan je eerder de installateur laten komen :+

• Sjah
atacama schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:15:
Wat waren je overwegingen Ziggo te verlaten?

• atacama
Sjah schreef op donderdag 26 november 2015 @ 09:35:
[...]
Wat waren je overwegingen Ziggo te verlaten?
Aan de ene kant kosten. Krijg dit geval meer(telefoon) voor 2 euro minder bij een vergelijkbare snelheid (van 2-in1 naar alles-in-1). En ik bel ook mobiel met Vodafone dus nog 3gb mobiele data + tv pakket erbij.

Daarnaast merk ik dat de beeldkwaliteit van ziggo (upc gebied) minder is geworden. Meer haperingen, af en toe last met authenticatie, artifacts en dergelijke. Bij een identieke installatie qua kabels (goede kwaliteit).

Tot slot is bij ons het dsl netwerk pas geupgrade, toen ik naar upc/ziggo ging was dat de enige realistiche optie. Ben benieuwd hoe het uitpakt en of het inderdaad vergelijkbare kwaliteit is. Ik vind het het experiment waard :)

• Sjah
Mijn uitleg>> je wil vooral eens wat anders... :)

• atacama
Sjah schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:00:
Mijn uitleg>> je wil vooral eens wat anders... :)
Nah, als het gelijk aan elkaar was geweest had ik het niet gedaan. Vind het aardig wat extra ten opzichte van wat ik nu krijg voor iets meer :)
Maar ik stond zeker ook open voor wat anders.

• autoreverse
  • Laatst online: 27-11 11:12
Iemand nog opgevallen dat het display van de tv tuner minder fel is geworden, ergens de afgelopen periode? Het viel me deze week ineens op :+

Kennelijk heeft het ding een firmware update gehad oid? Ik ben er iig heel blij mee. Het apparaatje staat vlakbij m'n tv. De hel-blauwe cijfers van de klok op het display hebben me altijd geïrriteerd. Meestal legde ik er een duplo blokje voor maar dat vond de afstandsbediening niet altijd even leuk.

Als ik 's nachts even beneden kwam om wat water te drinken was de hele huiskamer blauw verlicht. Dat is nu ook verleden tijd gelukkig!

[Voor 5% gewijzigd door autoreverse op 04-12-2015 09:55]

• asmi2
  • Niet online
autoreverse schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:54:
Iemand nog opgevallen dat het display van de tv tuner minder fel is geworden, ergens de afgelopen periode? Het viel me deze week ineens op :+

Kennelijk heeft het ding een firmware update gehad oid?
Zie de mail van vorige week; hij staat ook nog hier: http://forum.vodafone.nl/...-op-3-december/m-p/257697

• autoreverse
  • Laatst online: 27-11 11:12
Zie het nu ja! @asmi2. :)

• Dutchkiller
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:45
Mijn vertrouwen in Vodafone heeft een flinke deuk opgelopen. Op 1 dec. is mijn internet uitgevallen, aansluitend storing aangemeld en op 2 dec. te horen gekregen dat mijn modem vervangen moet worden. Jammer genoeg vervangt Gideon de modems en is er pas op 11 december een mogelijkheid om een monteur langs te sturen.

Aansluitend weer contact gezocht met Vodafone Helpdesk; deze hebben Gideon ook zelf gebeld maar er kan niets aan veranderd worden.

Leuk die alles-in-1 paketten, maar bijna twee het internet en tv op 'zwart' doordat de monteurs zijn volgepland lijkt mij wat véél van het goede.

• Hugo__Boss
Ik heb zojuist eindelijk mijn abonnement kunnen verlengen. Volgens mij gelden bij verlenging dezelfde tarieven als voor nieuwe klanten. Kies optie 5 in het menu. Nog steeds tevreden met het abonnement, zij met beperkte snelheid (alleen Internet 20 is beschikbaar bij mij). Overstappen is een gedoe en levert nauwelijks besparing op ten opzichte van € 23,50 per maand.

• Waah
Ik was benieuwd of meer mensen hier last van hebben.... De buren en ik wel in ieder geval.

Via WIFI krijg ik prima verbinding met de Huawei router. Met laptops, pc's en Philips Hue, allemaal geen problemen.

Maar het lijkt wel alsof die heel veel moeite heeft met telefoons. Regelmatig maken de telefoons wel verbinding met het netwerk, maar internet.... ho maar. Mijn vriendin moet haar telefoon dan herstarten (soft reboot) om verbinding te krijgen. Zelf moet ik wifi uit en aanzetten om het op te lossen.

Verbinden met onze andere router wil nog wel eens helpen (ingesteld als AP). Nu bleek dat de buren precies hetzelfde probleem hadden.... Zijn er hier meer mensen met dezelfde problematiek?
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee