Vodafone Thuis Internet, Bellen & TV (via xDSL) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 54.823 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:30
Net hier aangesloten door Guidion. Monteur had zich vergist in de tijd, en daardoor anderhalf uur te laat. Maar gelukkig had ik vrij dus was dat geen probleem.

Hier ook download ~ 75mbit en upload ~20 mbit. Vooral de upload erg blij mee... ik hoop dat ze die niet gaan cappen straks. Toch wel een groot pluspunt vind ik ook al is het niet geadverteerd.

Het bereik van het modem lijkt beter dan die van Ziggo, maar dat kan ook door de plaatsing komen (woonkamer vs meterkast). Zal nog wel wat meer testen gezien ik nog tot 1 april Ziggo heb.

Wel leken de draden gecorrodeerd van het IS/RA punt. Alles werkt, maar in de toekomst kan dat problemen gaan geven? kan ik dat ook voorkomen?

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 17-03-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:11

Dazzler2120

FP ProMod
Waah schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:18:
Net hier aangesloten door Guidion. Monteur had zich vergist in de tijd, en daardoor anderhalf uur te laat. Maar gelukkig had ik vrij dus was dat geen probleem.

Hier ook download ~ 75mbit en upload ~20 mbit. Vooral de upload erg blij mee... ik hoop dat ze die niet gaan cappen straks. Toch wel een groot pluspunt vind ik ook al is het niet geadverteerd.

Het bereik van het modem lijkt beter dan die van Ziggo, maar dat kan ook door de plaatsing komen (woonkamer vs meterkast). Zal nog wel wat meer testen gezien ik nog tot 1 april Ziggo heb.

Wel leken de draden gecorrodeerd van het IS/RA punt. Alles werkt, maar in de toekomst kan dat problemen gaan geven? kan ik dat ook voorkomen?
Dit zou je bij Vodafone kunnen neerleggen met evt. Foto's van de corrosie. Als zij denken dat dat problemen gaat opleveren kan dat doorgezet worden naar KPN

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 663500

Ik had een vraag over de internet snelheid die ik op mijn adres kan halen.
Volgens KPN kan ik 48mb halen max,bij vodafone 32max,maar volgende maand wordt het netwerk ge-update ..het is nu vdsl2 zou dat betekenen dat dit wordt verhoogd naar 80mb.
Zou ik zeer gelukkig van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Anoniem: 663500 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 01:54:
Ik had een vraag over de internet snelheid die ik op mijn adres kan halen.
Volgens KPN kan ik 48mb halen max,bij vodafone 32max,maar volgende maand wordt het netwerk ge-update ..het is nu vdsl2 zou dat betekenen dat dit wordt verhoogd naar 80mb.
Zou ik zeer gelukkig van worden.
Ik zou OF even afwachten tot de werkzaamheden klaar zijn... of even horen wat ze van plan zijn. Misschien leggen ze straks wat aan wat helemaal niet voor Vodafone geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

autoreverse schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:29:
Vooralsnog moet dat 'flexibel' maandelijks aan- en uitzetten van diensten wel telefonisch gebeuren via het 0900 nummer. Dus niet a-la Blox bij my vodafone mobiel. Onhandig vind ik.

Vanavond merkte ik iets vreemds op; mijn download speed is ineens gezakt naar waardes tussen de 3MB en 6MB. Upload tussen de 8MB en 10MB. Hoger dus dan de dl. Dat is toch ook vreemd... ;(
(het was ongeveer 20MB/20MB)
Effe m'n iOS update voor iPhone downloaden in iTunes: gaat 4 uur doen over 1,8GB.... |:(
Heb je dat vaker? Klinkt als een capaciteitsprobleem wat ook bij Telfort aanwezig is, misschien dat het met de infrastructuur van KPN te maken heeft waar ze beide op zitten? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een vraagje, hoe is bij jullie het overstappen van provider verlopen?

Heb dik een maand geleden een contract afgesloten met vodafone. In de bevestigings e-mail zou ik het de eerste van volgende maand opgeleverd krijgen.

Na 2,5 weken wachten heb ik nog geen telefoontje van Guideon ontvangen. Dus heb ik besloten om maar zelf te bellen om een afspraak te maken met de monteur.

Wat blijkt ze kunnen pas 2 weken later als de afgesproken opleverings termijn langskomen.
Is dit normale gang van zaken? Is de lijn al eerder actief? (zodat ik het zelf kan aansluiten) Zit ik nu twee weken zonder internet?

De klantenservice van beide bedrijven geven aan niks te willen/kunnen doen.
Vind het allemaal erg slecht geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Vodafone levert internet en de middelen op tijd in dit geval... Alleen belt guideon normaal pas na de 2 weken bedenkingstermijn die je wettelijk hebt.

Dus ik DENK dat de lijn dan wel actief is (had je kunnen vragen aan Vodafone). Maar er wordt ook aangegeven dat je niet zelf moet installeren...

Zelf heb ik het abbonement pas later laten aflopen. Heb nu 2 weken Vodafone, en 1 april is ziggo pas opgezegd. Heb dan tevoren ook gevraagd hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellie112
  • Niet online
Helaas zit ik niet in deze luxe positie om twee fysiek verschillende kabels te kunnen gebruiken. Heb nu nog adsl2.

Ik heb ook gevraagd of de lijn eerder actief word gezet, echter kon de medewerker me daarover geen duidelijk antwoord geven. De medewerker kon me alleen vertellen dat de lijn actief is voordat de monteur langs komt.

Vodafone geeft pas opdracht aan KPN om de lijn actief te zetten nadat ze een terugkoppeling van Guideon hebben ontvangen.

Het dus zomaar kunnen dat ik van te voren dus geen actieve lijn heb en pas word geactiveerd rond de datum dat de monteur langs komt.

Ben wel teleurgesteld. Heb het internet dus 1,5 maand van te voren aangevraagd en nog kunnen ze het niet regelen om het op tijd te op te leveren. Hierdoor zit ik dus dadelijk zonder internet.

Edit: Heb nog meermaals met Vodafone contact gehad. De lijn word 2 dagen voordat de monteur komt pas geactiveerd. Dus ik zit minimaal 7 dagen zonder internet :( Niet erg handig omdat ik internet ook nodig hebt voor m'n werk.

[ Voor 12% gewijzigd door Hellie112 op 30-03-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512339

Vodafone Thuis, begin er niet aan!
Sinds begin maart klant voor Vodafone Thuis, de TV ontvanger heeft wel geteld 6 dagen goed gewerkt. Ruim 2 weken geleden stopte het geluid er ineens mee, heb toen direct de klantenservice gemaild en de volgende dag zelf gebeld. Na vele telefoontjes verder a €0,45 per gesprek en tweemaal een zogenaamde fix van de technische dienst welke geen oplossing boden ben ik er nu helemaal klaar mee. Afgelopen zaterdag werd ik gebeld door de klantenservice met de mededeling dat er een fix zou zijn door de technische dienst, maar nog altijd geen geluid. De medewerker gaf toen aan dat men nu wel over zou gaan tot het vervangen van de TV ontvanger, inmiddels zijn we 4 dagen verder zonder enig bericht van Vodafone, ik zelf weer gaan bellen en wat blijkt, de case staat nog open en er is nog geen oplossing. Hoe kan een defect product waarvoor een oplossing moet komen zolang duren vraag ik mij af? Communicatie terug naar de klant is totaal niet aan Vodafone besteed m.u.v. Dhr. L. H. welke het wel een week volgehouden heeft dagelijks een mailtje te sturen om door te geven dat er nog geen update was. Inmiddels heb ik mijn hoop in een goed product verloren en heb ik spijt dat ik van het te dure Ziggo abonnement ben afgestapt. Anno 2015 kan er toch niet op deze manier met een probleem en nieuwe klant omgegaan worden? Het probleem is duidelijk, de oplossing een raadsel..................

[ Voor 0% gewijzigd door Equator op 27-03-2015 14:27 . Reden: Geanonimiseerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 20:41
Hellie112 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:15:
Helaas zit ik niet in deze luxe positie om twee fysiek verschillende kabels te kunnen gebruiken. Heb nu nog adsl2.

Ik heb ook gevraagt of de lijn eerder actief word gezet, echter kon de medewerker me daarover geen duidelijk antwoord geven. De medewerker kon me alleen vertellen dat de lijn actief is voordat de monteur langs komt.

Vodafone geeft pas opdracht aan KPN om de lijn actief te zetten nadat ze een terugkoppeling van Guideon hebben ontvangen.

Het dus zomaar kunnen dat ik van te voren dus geen actieve lijn heb en pas word geactiveerd rond de datum dat de monteur langs komt.

Ben wel teleurgesteld. Heb het internet dus 1,5 maand van te voren aangevraagt en nog kunnen ze het niet regelen om het op tijd te op te leveren. Hierdoor zit ik dus dadelijk 2 weken zonder internet.
Het pakket wordt een week eerder geleverd en ik zou gewoon zelf installeren nadat je oude lijn is opgeheven. Als alles werkt gewoon de installatieafspraak afzeggen. Heb ik ook gedaan, hoefde er dan ook niet voor thuis te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 522131

Ben net aangesloten. Trek 70/17 op mijn 80/8 abbo. An sich wel vaag, aangezien mijn adres het 'aankon' dat ik de 80 niet haal, maar wie weet later in de week. Wat me wel opvalt is dat ik met wireless iets van 15/10 haal, op telefoon 5/13. Lijkt me niet normaal, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Anoniem: 522131 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:16:
Ben net aangesloten. Trek 70/17 op mijn 80/8 abbo. An sich wel vaag, aangezien mijn adres het 'aankon' dat ik de 80 niet haal, maar wie weet later in de week. Wat me wel opvalt is dat ik met wireless iets van 15/10 haal, op telefoon 5/13. Lijkt me niet normaal, of wel?
Ben je verbonden via 5Ghz netwerk? of 2.4? met 2.4 haal ik ook maar die snelheden. Ook logisch gezien dat op A/B/G werkt. De N snelheid werkt alleen op 5GHZ en is dus ook een stuk rapper (al haal ik dan nog steeds niet 80 mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waah schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:46:
[...]

Ben je verbonden via 5Ghz netwerk? of 2.4? met 2.4 haal ik ook maar die snelheden. Ook logisch gezien dat op A/B/G werkt. De N snelheid werkt alleen op 5GHZ en is dus ook een stuk rapper (al haal ik dan nog steeds niet 80 mbit)
Dacht dat ik op het 5Ghz netwerk zat, maar het is inderdaad het 2.4Ghz netwerk. Het 5Ghz wordt niet gevonden door mijn laptop, ook niet na de 'quick fix' die hier eerder is gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Anoniem: 522131 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:54:
[...]

Dacht dat ik op het 5Ghz netwerk zat, maar het is inderdaad het 2.4Ghz netwerk. Het 5Ghz wordt niet gevonden door mijn laptop, ook niet na de 'quick fix' die hier eerder is gegeven.
Ondersteund jouw laptop wel 5Ghz dan?
Wat voor netwerkkaart zit er in je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dazzler2120 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:34:
[...]

Ondersteund jouw laptop wel 5Ghz dan?
Wat voor netwerkkaart zit er in je laptop?
Ja hoor, Intel Dual Band Wireless-AC 7260. http://ark.intel.com/prod...9937.701952534.1423243036

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellie112
  • Niet online
Anoniem: 522131 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:16:
Iemand in dit topic had een goede postcode check link gepost. Ben benieuwd welke maximale snelheid daar word aangegeven. http://netco.fpi-info.fourstack.nl/

Kan je trouwens het wifi kanaal wijzigen? zo ja zou ik 1, 6 of 11 toekennen. (via het programmatje InSSIDer kan je nagaan welke van deze 3 kanalen het minste in jou buurt gebruikt word)

[ Voor 20% gewijzigd door Hellie112 op 27-03-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hellie112 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:51:
[...]

Iemand in dit topic had een goede postcode check link gepost. Ben benieuwd welke maximale snelheid daar word aangegeven. http://netco.fpi-info.fourstack.nl/

Kan je trouwens het wifi kanaal wijzigen? zo ja zou ik 1, 6 of 11 toekennen. (via het programmatje InSSIDer kan je nagaan welke van deze 3 kanalen het minste in jou buurt gebruikt word)
Die geeft 90 mb/s aan. Inmiddels haal ik 75+ via ethernet. Je kan alleen het kanaal van 2.4Ghz wijzigen, 5Ghz kan alleen op auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 15:56
MensionXL schreef op zondag 22 maart 2015 @ 12:15:
[...]

Heb je dat vaker? Klinkt als een capaciteitsprobleem wat ook bij Telfort aanwezig is, misschien dat het met de infrastructuur van KPN te maken heeft waar ze beide op zitten? :)
Ik zit niet zo vaak (lees: vrijwel nooit) op speedtest.net dus ik heb eigenlijk geen idee. Ik zal het sporadisch wel in de gaten blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:32

Mystikal

It never hurts to help!

Kan iemand in Jip en Janneke taal uitleggen hoe je een router achter de Huawei HG659 hangt? Welke instellingen moet ik dan gebruiken in de Vodafone interface?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-05 08:39
Ik ben benieuwd naar welke snelheden je in de praktijk behaald met het Vodafone Thuis 80Mbit pakket, is bijvoorbeeld de upload nog steeds ~20Mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Prolution schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:11:
Ik ben benieuwd naar welke snelheden je in de praktijk behaald met het Vodafone Thuis 80Mbit pakket, is bijvoorbeeld de upload nog steeds ~20Mbit?
Ik haal nog steeds de maximumsnelheid en ook 20mbit upload. Websites laden merkbaar sneller dan bij mijn Ziggo 30/3 abbonement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Waah schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:50:
[...]

Ik haal nog steeds de maximumsnelheid en ook 20mbit upload. Websites laden merkbaar sneller dan bij mijn Ziggo 30/3 abbonement
Mooi, Vodafone wordt dan wel een serieus alternatief voor m'n huidige kabelprovider. Die tot het wijze besluit is gekomen om alleen hun Alles-in1 pakketten een snelheidsverhoging te geven (nieuws: ZeelandNet verhoogt internetsnelheden Alles-in-1-pakketten)

Daarnaast zijn de upload snelheden bij hun nogal laag, 20Mbit klinkt toch een stuk beter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Prolution schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:48:
[...]

Mooi, Vodafone wordt dan wel een serieus alternatief voor m'n huidige kabelprovider. Die tot het wijze besluit is gekomen om alleen hun Alles-in1 pakketten een snelheidsverhoging te geven (nieuws: ZeelandNet verhoogt internetsnelheden Alles-in-1-pakketten)

Daarnaast zijn de upload snelheden bij hun nogal laag, 20Mbit klinkt toch een stuk beter :).
Tja die 20 mbit is natuurlijk niet gegarandeerd. Officieel is het 80/8...... maar zolang het zo blijft hoor je mij niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-05 07:38
Waah schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:06:
maar zolang het zo blijft hoor je mij niet klagen.
Wat is je ervaring met het televisiegedeelte? Vergelijkbaar met dat van ziggo hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:07
Waah schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:06:
[...]

Tja die 20 mbit is natuurlijk niet gegarandeerd. Officieel is het 80/8...... maar zolang het zo blijft hoor je mij niet klagen.
Dat is inderdaad een probleem. Geen enkele provider levert officieel al 110/22. Het zijn allemaal 80/8 pakketten, dus je hebt geen garantie dat ze hem na een tijdje niet weer op 80/8 cappen...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
grun93 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:10:
[...]

Wat is je ervaring met het televisiegedeelte? Vergelijkbaar met dat van ziggo hd?
Zelf merk ik weinig verschil... maar ik ben ook niet zo'n pixel-peeper wat dat betreft. Voor kwaliteit kijk ik wel een film ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:58
Vodafone kan alleen maar gebruik maken van de KPN streams voor TV. Eigen streams kan niet via het DSL netwerk. Dus HD is ca 7,2 mbit en SD grofweg de helft. Ik ben ook geen Mbit pietlut maar volgens mij is Ziggo HD wel beter dan dat.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Barre73 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:54:
Vodafone kan alleen maar gebruik maken van de KPN streams voor TV. Eigen streams kan niet via het DSL netwerk. Dus HD is ca 7,2 mbit en SD grofweg de helft. Ik ben ook geen Mbit pietlut maar volgens mij is Ziggo HD wel beter dan dat.
Dat zou kunnen, maar ik had begrepen dat vanwege de wijzigingen bij ziggo de bitstream verlaagd was en nu rond de 8 mbit schommelde voor hd. Als dat zo is, dan scheelt het niet veel en zou ik het zeer aanvaardbaar vinden. Over een half jaartje loopt m'n contract af en dan stap ik waarschijnlijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Laatst online: 22:39
Ik heb de HG659 ook aangesloten staan. Bellen doet het nog niet. Iemand tips daarvoor?

En je eigen voip provider instellen is zeker helemaal niet te doen?

Is er een mogelijkheid om het oude modem terug te zetten?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ZOjuist het 80 Mbit abbo geïnstalleerd. Een nette 78 Mbit down en 19 up, zeker beter dan wat Ziggo hier leverde (met het goedkoopste abonnement dan toch :P)

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Elect schreef op woensdag 08 april 2015 @ 07:42:
ZOjuist het 80 Mbit abbo geïnstalleerd. Een nette 78 Mbit down en 19 up, zeker beter dan wat Ziggo hier leverde (met het goedkoopste abonnement dan toch :P)
Netjes, dat zijn idd de betere snelheden. Nu maar hopen dat ze die upload voorlopig op de 20Mbit houden wel zo handig voor bepaalde zaken :)

Ik ben benieuwd of Vodafone op termijn de snelheden van het 80Mbit pakket verder gaat ophogen naar 110/22. Aangezien KPN Wholesale in het verleden heeft aangegeven dat het 80Mbit profiel vervangen zou worden voor het 110Mbit profiel.

De meeste VVDSL lijntjes trainen inmiddels wel al in op 110/22 echter de VLAN van de betreffende provider limiteert vervolgens de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Laatst online: 22:39
Ondertussen doet voip het wel, maar helaas geen andere accounts.

Ook dacht ik dat de hg659 ondersteuning had voor ipv6. Kunnen we dat activeren op de vodafone lijn?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellie112
  • Niet online
Dag tweakers,

Ik wil nog maal een update geven betreft mijn bevindingen met het overstappen naar Vodafone.

Het probleem begon bij een installatie afspraak te maken met Guidion. Deze hebben geen initiatief genomen om met mij een afspraak te plannen (Vodafone gaf als informatie dat Guidion contact met je opneemt als de twee weken bedenk tijd is afgelopen.)

Dit was in mijn geval dus niet zo. 1 week nadat de bedenktijd was afgelopen heb ik zelf contact moeten opnemen met Guidion voor een afspraak. Om er vervolgens achter te komen dat ze het te druk hadden en ik nog 2 weken moest wachten. Heb hierover met Vodafone contact gehad maar die konden me in eerste instantie niet helpen.

Bij ons gingen toen alle alarm klokken luiden. Ik heb immers internet nodig voor mijn werk. Via mijn vorige internet provider (tweakDSL ) heb ik kunnen afspreken dat ze mij langer van internet zouden voorzien. (nogmaals bedankt tweakdsl ). Uit voorzorg heb ik nog een WiFi kaart aangeschaft om in geval van nood toch me pc via me tel van internet te kunnen voorzien.

Na opnieuw contact Vodafone opgenomen te hebben konden ze de opleveren datum 3 dagen naar voren schuiven. (blijkbaar is het ook afhankelijk met wie je spreek bij Vodafone).

Het opleveren van de verbinding:

De Guidion monteur kwam langs en constateerde dat mijn vorige verbinding nog actief was. Hij kon de modem niet aansluiten. De monteur heeft toen contact opgenomen met Vodafone. Vodafone heeft de zaak snel opgepakt en koppelde diezelfde middag nog terug dat de dag erna een KPN monteur langs zou komen om het probleem op te lossen.

De dag erna kwam idd de KPN monteur, uiteindelijk bleek dat vdsl over het 2e ader paar geleverd was. De KPN monteur heeft toen alleen de twee draadjes omgewisseld. De KPN monteur vertelde mij verder dat dit werk voor de Guidon monteur was.

Verder mijn bevindingen met de Huawei hg659 modem. In het begin deed Wifi moeilijk. Dit had te maken met hoe de modem port forwarding toepast. Dit gebeurd om basis van Mac adres.

Nadat ik alle apparatuur had toegevoegd werkt WiFi uitstekend. Al heb ik nog af en toe problemen dat de modem “ een eigen wil” heeft. Zo doet port forwarding het niet altijd. Dan moet ik bv de computer verwijderen en opnieuw toevoegen.

Verder had ik nog een e-mail gestuurd naar Vodafone met de vraag over de ACL (Acess control list) omdat ik de Wan login wilde uitschakelen. Dit omdat als ik mijn internet IP-adres invulde ik het login scherm van de modem kwam. Vodafone heeft de e-mail snel opgepakt en mij verzekerd dat men niet van buiten kunnen inloggen. Dit heb ik toen uitgetest bij een bekende en dit klopte idd.

Al met al heb ik het idee dat Vodafone wel moeite doet om de dingen te regelen maar helaas toch afhankelijk zijn van externe leveranciers waardoor ze niet alles zelf in de hand hebben. In mijn geval was de grootste bron van ergernis dat Guidion geen afspraak met mij gemaakt had. Als ze gewoon meteen na de twee weken bedenk tijd, tijdig een installatie afspraak konden maken waren er waarschijnlijk geen probleem ontstaan. Tot nu toe ben ik tevreden over de snelheid van mijn internet verbinding. (76mbit down /20,6mbit up via ziggo speedtest :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Vervelend inderdaad van Guidion. Beetje slechte communicatie.

Zelf herken ik het wifi-modem-probleem wel. Mijn Chromecast wordt vaak niet meer gevonden na een aantal dagen. Stroom van de chromecast af en aan wil vaak helpen, maar ook niet altijd. Met het vorige modem had ik daar geen probleem mee. De exacte oorzaak moet ik nog achterhalen, maar het enige gewijzigde is het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellie112
  • Niet online
Hoe zit het trouwens met jullie download snelheid? Als ik de grafiek van de ziggo speedtest bekijk dan zie ik een korte piek naar 80 mbit en daarna haal ik een constante 76 mbit. Halen jullie constant de maximimale geadverteerde snelheid? (Volgens kpn kan ik trouwens max 110 mbit op mijn lijn halen).

Nog een ander vraagje, is het mogelijk om instellingen van de firewall in de modem te wijzigen? Kan er zelf niks over vinden behalve low of high setting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
grun93 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 18:04:
[...]

Dat zou kunnen, maar ik had begrepen dat vanwege de wijzigingen bij ziggo de bitstream verlaagd was en nu rond de 8 mbit schommelde voor hd. Als dat zo is, dan scheelt het niet veel en zou ik het zeer aanvaardbaar vinden. Over een half jaartje loopt m'n contract af en dan stap ik waarschijnlijk over.
Voor een aantal zenders bij Ziggo is de 8Mbps de variabele bitrate inderdaad, echter niet voor de 'meest populaire' zenders. Zie ook dit bericht uit februari toen in het UPC gebied de wijziging al zichtbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de een of andere manier is mijn downloadsnelheid gehalveerd. Ik had eerst 75+, maar zit nu toch al zo'n twee weken rond de 35. Toch langzaam maar eens contact opnemen, geen idee waar het door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdbouma
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-12-2024
mmm

[ Voor 99% gewijzigd door Tjeerdbouma op 01-05-2015 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 670805

Drama tv,telefoon en telefonie.
Heb op 3 april vodafonethuis besteld met ingangsdatum 21 mei. Nu blijkt dat vodafone de migratie sind 4 april in werking heeft gezet met het gevolg dat de lijn van de huidige provider sinds 23 april niet meer werkt.
Kpn zegt vodafone heeft gebeld en moest de lijn opleveren om de diensten te leveren dus hebben wij de levering gestopt en dat kan niet zomaar teruggedraaid worden ondanks dat ik een contract tot 22 mei heb.
Ja, wel na een nieuw contract van 1 jaar.
Vodafone zegt kan ik niets aan doen u wacht maar tot 21 mei want dan komt de installateur. Heb inmiddels de vodafonespullen na aandringen op 29 april gekregen maar heb geen signaal. Vodafone zegt wacht maar tot 21 mei tot die tijd doen we niets want u zegt dat u het goed heeft maar onze installateur gaat dit eerst bekijken voordat we iets gaan onderzoeken en dat kan niet eerder dan 21 mei.
Dit betekend dat ik van 23 april tot 21 mei geen telefoon,televisie en internet heb.
Beide leveranciers inmiddels de deur uitgezet.
Leermoment is bestel nooit een gratis leverancier want als er iets foet gaat tussen deze 2 partijen heb je 4 weken geen internet,televisie en telefoon.
Overgestapt naar ziggo. Maar vind bovenstaande diep triest verhaal als het over dienstverlening van vodafonethuis en kpn gaat. En de klant die zoekt het maar lekker uit. Dit na totaal 4 keer in totaal 3 uur helpdesk drama. :z 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Anoniem: 670805 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:25:
Drama tv,telefoon en telefonie.
Heb op 3 april vodafonethuis besteld met ingangsdatum 21 mei. Nu blijkt dat vodafone de migratie sind 4 april in werking heeft gezet met het gevolg dat de lijn van de huidige provider sinds 23 april niet meer werkt.
Kpn zegt vodafone heeft gebeld en moest de lijn opleveren om de diensten te leveren dus hebben wij de levering gestopt en dat kan niet zomaar teruggedraaid worden ondanks dat ik een contract tot 22 mei heb.
Ja, wel na een nieuw contract van 1 jaar.
Vodafone zegt kan ik niets aan doen u wacht maar tot 21 mei want dan komt de installateur. Heb inmiddels de vodafonespullen na aandringen op 29 april gekregen maar heb geen signaal. Vodafone zegt wacht maar tot 21 mei tot die tijd doen we niets want u zegt dat u het goed heeft maar onze installateur gaat dit eerst bekijken voordat we iets gaan onderzoeken en dat kan niet eerder dan 21 mei.
Dit betekend dat ik van 23 april tot 21 mei geen telefoon,televisie en internet heb.
Beide leveranciers inmiddels de deur uitgezet.
Leermoment is bestel nooit een gratis leverancier want als er iets foet gaat tussen deze 2 partijen heb je 4 weken geen internet,televisie en telefoon.
Overgestapt naar ziggo. Maar vind bovenstaande diep triest verhaal als het over dienstverlening van vodafonethuis en kpn gaat. En de klant die zoekt het maar lekker uit. Dit na totaal 4 keer in totaal 3 uur helpdesk drama. :z 8)7
Speciaal aangemeld om dit te melden? en Ziggo levert wel binnen een dag? geloof er geen snars van :+
Zeker omdat ik geen leverancier ken die moeilijk doet om de afsluitdatum even aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bel vodafonethuis maar op post mij dan kan ik het je bewijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Anoniem: 670805 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:42:
Bel vodafonethuis maar op post mij dan kan ik het je bewijzen
Die moeite ga ik niet steken in iemand met 2 posts.... Ik heb niks te bewijzen. Een telecomboer zal echt niet moeilijk doen als jij je aansluiting wat later wilt opzeggen. Tenzij je je echt als een lompe boer gedraagt aan de telefoon.

En ziggo kon wel binnen een paar dagen leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:32
wat een vreemd verhaal, Vodafone was administratief een zootje, maar heeft toch alles gedaan om de mij aangesmeerde verbinding z.s.m. in de lucht te krijgen, zelfs een "vergeten"nummerbehouds verzoek was binnen 2 dagen werkend ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wou dat dat bij mij ook was gebeurt. Nu pech voor u meneer werd er gezegd maar wij gaan niet eerder dan 21 mei iets doen. Voor mij onvoorstelbare omgang met klanten maar ze zullen het gesprek wel opgenomen hebben dus het is te reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:30
Het verhaal wat @ictexpert verteld nu klopt!

Ik heb voor mijn ouders ook vodafone aangevraagt met overstap datum 23 Juni , omdat me ouders tot die tijd alles in 1 hebben bij telfort en dan hun contract afloopt.

Wat doet Vodafone die laat Guidion 8 Mei al komen bij me ouders om Telfort van de lijn af te kicken en hun diensten al vanaf 8 mei te laten starten ipv 23 juni (6 weken te vroeg)

Ik heb ook een heel drama gehad om alles netjes te kunnen verlopen zonder dat ze zonder zitten en veel gebeld met Vodafone (6 x 45ct armer) maar uiteindelijk toch alles optijd kunnen regelen met Vodafone en Compensatie.

8 Mei wordt vodafone actief en de laatste maanden telfort (lees dubbele) kosten wel vergoed door ze omdat hun de fout hebben gemaakt en hebben toegegeven,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb inmiddels van kpn ook gehoord dat dit zo nu en dan gebeurt. Fouten kunnen nu eenmaal gemaakt worden maar los de daaruit voortkomende problemen dan in elk geval zo goed mogelijk op. Nu is de klant de klos en de leveranciers wijzen naar elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:52
Ik heb Vodafone tv internet en bellen besteld, en dit gaat eind mei geleverd worden (week eerder krijg ik de installatiespullen, daarna komt er nog een installateur).

Nu staat mijn tv wel een meter of 3 van het telefoon/adsl punt in de muur. Mijn vraag is of die installatieman zorgt voor een passende utp kabel ri de tv, of moet ik die zelf alvast aan schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
JeyJey schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:08:
Ik heb Vodafone tv internet en bellen besteld, en dit gaat eind mei geleverd worden (week eerder krijg ik de installatiespullen, daarna komt er nog een installateur).

Nu staat mijn tv wel een meter of 3 van het telefoon/adsl punt in de muur. Mijn vraag is of die installatieman zorgt voor een passende utp kabel ri de tv, of moet ik die zelf alvast aan schaffen?
In het installatiepakket zitten meerdere utp's dacht ik.
Hij legt de kabel zelfs met spijkerclips voor je vast als je dat wilt (ik niet). Maar de kabel die standaard erbij zit is wel enorm lang....

Maar hij heeft vast wel een UTP tang bij zich en een kopje (al spijker me er niet op vast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:52
Waah schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:16:
[...]

In het installatiepakket zitten meerdere utp's dacht ik.
Hij legt de kabel zelfs met spijkerclips voor je vast als je dat wilt (ik niet). Maar de kabel die standaard erbij zit is wel enorm lang....

Maar hij heeft vast wel een UTP tang bij zich en een kopje (al spijker me er niet op vast)
dank voor de info! Dan wacht ik het wel even af wat er in het pakket zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-02 18:54
Heeft er iemand ervaring met de cashback die eerder gepost was hier op het forum?:
http://www.spaarwinkelen.nl/korting/vodafone-thuis.php

Nog een vraagje: klopt het dat FOX (nog) niet te in HD te zien is bij Vodafone Thuis?
Zag dat het inmiddels al wel standaard bij Kpn, Telfort en XS4ALL in het pakket zit. Die drie zijn natuurlijk allemaal onderdeel van KPN maar leverd KPN niet ook de streams voor Vodafone DSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:39
Wat is dat voor iets idioots, dat je verplicht een monteur moet laten komen voor enkel internet? En dan nog kosten ook, en daarnaast activerings-BS. Nee, dat maakt het voor mij een hoge drempel, niet omdat ik het niet heb, maar omdat de rest dat dacht ik niet heeft, zulke uitzuigkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
LLEEDD schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 21:41:
Nog een vraagje: klopt het dat FOX (nog) niet te in HD te zien is bij Vodafone Thuis?
Nee dat klopt niet. Ook bij Vodafone is FOX optioneel bij te bestellen in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
grun93 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 05:50:
[...]

Nee dat klopt niet. Ook bij Vodafone is FOX optioneel bij te bestellen in HD.
Zit het dus niet in het start TV pakket? Of bedoel je FOX SPORT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
LLEEDD schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:43:
Zit het dus niet in het start TV pakket? Of bedoel je FOX SPORT?
Mijn antwoord was gebaseerd op de info in deze aanbieding (even naar beneden scrollen tot je bij het zenderoverzicht komt). Er staat niks bij over kosten, maar uit de begeleidende tekst kreeg ik de indruk dat het pakket optioneel is.

Maar goed, je vroeg of FOX in HD te zien was, en het antwoord is daarop volmondig ja (al dan niet tegen meerprijs). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
grun93 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:21:
Maar goed, je vroeg of FOX in HD te zien was, en het antwoord is daarop volmondig ja (al dan niet tegen meerprijs). :)
Vreemd dat het hier dan niet bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
asmi2 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:41:
[...]

Blijkbaar is FOX dan niet in HD. Nu moet ik zeggen dat de meeste programma's die op FOX komen ook niet in HD zijn... omdat het veel oud spul is voor de HD tijd.

Zelf heb ik het nog niet gemerkt eigenlijk dat het geen HD is. Maar kan vanavond even met de originele afstandsbediening proberen om te zien wat de kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
asmi2 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:41:
Tja, als dat zo is, heeft mijn bron het bij het verkeerde eind want daar staat duidelijk HD. Mocht blijken dat die info niet klopt dan ga ik daar straks niet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
Net even gechat met een Vodafone werknemer en ze wist me te vertellen dat FOX helaas niet in HD te bekijken was via Vodafone. Ze had er helaas geen zicht op of daar binnenkort verandering in kwam.
Beetje jammer maar natuurlijk geen dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
Waah schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:51:
[...]

Blijkbaar is FOX dan niet in HD. Nu moet ik zeggen dat de meeste programma's die op FOX komen ook niet in HD zijn... omdat het veel oud spul is voor de HD tijd.

Zelf heb ik het nog niet gemerkt eigenlijk dat het geen HD is. Maar kan vanavond even met de originele afstandsbediening proberen om te zien wat de kwaliteit is.
Ben benieuwd wat de kwaliteit werkelijk is.
Alle oude afleveringen van oa The Simpsons hoef je natuurlijk niet per se in HD te zien.
Maar bij de nieuwste afleveringen van The Walking Dead, Empire en Vikings is HD toch echt geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
Zojuist Vodafone Alles in 1 80mb besteld via Spaarwinkelen.nl en Breedbandwinkel.nl.

Kreeg bij breedbandwinkel de reguliere kortingen a € 10 per maand en gratis installatie.
Daarnaast rekenen ze geen kosten voor activatie (a € 30) en krijg je nog eens € 30 cashback.
Via spaarwinkelen.nl krijg ik als alles goed gaat nog eens € 42,50, al moet ik nog maar zien of dat goed gaat...
Scheelt dus in totaal (als alles goed gaat) €102,50 in plaats van dat je het bij Vodafone zelf besteld.

[ Voor 1% gewijzigd door LLEEDD op 08-05-2015 18:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
LLEEDD schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:26:
Zojuist Vodafone Alles in 1 80mb besteld via Spaarwinkelen.nl en Breedbandwinkel.nl.

Kreeg bij breedbandwinkel de reguliere kortingen a € 10 per maand en gratis installatie.
Daarnaast rekenen ze geen kosten voor activatie (a € 30) en krijg je nog eens € 30 cashback.
Via spaarwinkelen.nl krijg ik als alles goed gaat nog eens € 42,50, al moet ik nog maar zien of dat goed gaat...
Scheelt dus in totaal (als alles goed gaat) €102,50 in plaats van dat je het bij Vodafone zelf besteld.
Op welke manier heb je het dan voor elkaar gekregen om de kortingen van Breedbandwinkel en Spaarwinkelen te combineren?

Want je besteld bijvoorbeeld een Vodafone Alles-in-1 pakket via Breedbandwinkel waarbij je al je gegevens moet invullen etc. Het pakket is dan toch volledig besteld?

Als je dan vervolgens naar Spaarwinkelen gaat moet je het pakket gewoon via de Vodafone website bestellen (wel via een speciale affiliate link) heb je daar dan vervolgens weer alles ingevuld? Lijkt me dat je dan 2 afzonderlijke bestellingen hebt geplaatst of mis ik iets? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
Prolution schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 18:49:
[...]

Op welke manier heb je het dan voor elkaar gekregen om de kortingen van Breedbandwinkel en Spaarwinkelen te combineren?

Want je besteld bijvoorbeeld een Vodafone Alles-in-1 pakket via Breedbandwinkel waarbij je al je gegevens moet invullen etc. Het pakket is dan toch volledig besteld?

Als je dan vervolgens naar Spaarwinkelen gaat moet je het pakket gewoon via de Vodafone website bestellen (wel via een speciale affiliate link) heb je daar dan vervolgens weer alles ingevuld? Lijkt me dat je dan 2 afzonderlijke bestellingen hebt geplaatst of mis ik iets? :P
Spaarwinkelen heeft naast de link naar de vodafone website ook een link naar de breedbandwinkel site.
http://www.spaarwinkelen.nl/korting/breedbandwinkel-nl.php

Vanuit spaarwinkelen ga je dus via een speciale affiliate link naar de breedbandwinkel site en daar bestel je gewoon het abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
LLEEDD schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 19:14:
[...]

Spaarwinkelen heeft naast de link naar de vodafone website ook een link naar de breedbandwinkel site.
http://www.spaarwinkelen.nl/korting/breedbandwinkel-nl.php

Vanuit spaarwinkelen ga je dus via een speciale affiliate link naar de breedbandwinkel site en daar bestel je gewoon het abonnement.
Ah zo, helder dat had ik nog niet gezien, thnx :)
Als dat allemaal werkt dan is dat zeker een fijne korting inderdaad :9

Ook maar eens overwegen om naar Vodafone over te stappen, nu met al deze extra kortingen is dat toch wel erg interessant.
En daarnaast kunnen ze hier gemakkelijk de 80Mbit leveren via de geupgrade KPN straatkast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 20:29
Waah schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:51:
[...]

95% op fox is gewoon native hd op oude afleveringen van the simpsons na, dus hoe je erbij komt dat het veel oud spul is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
devil-strike schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:08:
[...]

95% op fox is gewoon native hd op oude afleveringen van the simpsons na, dus hoe je erbij komt dat het veel oud spul is weet ik niet.
95% is ook weer overdreven. Veel van de films zijn wat ouder. Meer 576p oftewel dvd resolutie. Maar inderdaad een normale mix van HD en SD zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waah schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:51:
[...]

Die moeite ga ik niet steken in iemand met 2 posts.... Ik heb niks te bewijzen. Een telecomboer zal echt niet moeilijk doen als jij je aansluiting wat later wilt opzeggen. Tenzij je je echt als een lompe boer gedraagt aan de telefoon.

En ziggo kon wel binnen een paar dagen leveren?
Ziggo is donderdagmiddag 17:30 uur bestellen en zaterdag vlekkeloos draaien. Verder uitstekende helpdesk (is wel eens anders geweest)
Het conflict met Vodafone gaat een verschillencommissie zaak worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Anoniem: 670805 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 19:26:
[...]

Ziggo is donderdagmiddag 17:30 uur bestellen en zaterdag vlekkeloos draaien. Verder uitstekende helpdesk (is wel eens anders geweest)
Het conflict met Vodafone gaat een verschillencommissie zaak worden
Hadden ze die service hier maar...

voor een vriendin Ziggo besteld. Bevestiging voor 8 mei installatie doorgekregen...
Kerel nooit langsgeweest, ze stond niet in het systeem (ondanks de orderbevestiging en monteurbevestiging) en ze komen nu pas 21 mei weer.....

Maar mooi dat het opgelost is voor je. Kan je weer fijn online

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 09-05-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
LLEEDD schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:26:
Weet je toevallig wat de levertijd op dit moment is? Ik las net dat ziggo de prijs van een aantal producten weer omhoog gooit per 1 juli, dat is een mooie gelegenheid om over te stappen (mag dan kosteloos opzeggen), maar ik wil natuurlijk niet zonder signaal komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
grun93 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:28:
[...]

Weet je toevallig wat de levertijd op dit moment is? Ik las net dat ziggo de prijs van een aantal producten weer omhoog gooit per 1 juli, dat is een mooie gelegenheid om over te stappen (mag dan kosteloos opzeggen), maar ik wil natuurlijk niet zonder signaal komen te zitten.
Waarom niet eerst vodafone aanvragen, en daarna als je een datum weet Ziggo opzeggen? je kan per 1 juli opzeggen... maar je mag dan wel later dan 1 juli je verbinding laten afsluiten volgens mij.

En voor 1 juli gaat Vodafone vast lukken. Sowieso heb je eerst 2 weken bedenktijd waarin ze niks doen. Daarna wordt er een afspraak gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Zou inderdaad pas iets gaan opzeggen zodra je een definitieve opleverdatum hebt, zelf heb ik liever nog 1 á 2 weken overlap zodat je zeker weet dat je niet zonder internet komt te zitten ;)

Maar ik ben zelf ook wel benieuwd naar de gemiddelde levertijd van Vodafone, want als je dit topic leest dan kom je toch wel reacties tegen dat het niet altijd even soepel loopt.

Zelf zit ook niet echt te wachten op 1 of andere monteur kan het spul prima zelf installeren, en het inplannen van een monteur kan ook weer een vertragende factor wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
grun93 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:28:
[...]

Levertijd is minimaal 3 weken. Twee weken bedenktijd daarna belt de installateur (Guidion) om een afspraak te maken en sturen ze (7 dagen voor de installatie afspraak) het installatie pakket op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Die bedenktijd mag je telefonisch ook overslaan. Als maar duidelijk is voor de KS dat je daar goed ober hebt gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:41
Ik was aan het lezen op de website van Vodafone en las [url=http://https://www.vodafone.nl/shop/vodafone-thuis/internet/wifi-modem/]hier[/url] dat het ondersteunen van bridged modus niet wordt ondersteund.

Hoe moet ik dit lezen:

a. Dat het modem niet in bridge kan of
b. dat de klantenservice/helpdesk hier geen ondersteuning in geeft ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
MdO82 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:02:
Ik was aan het lezen op de website van Vodafone en las [url=http://https://www.vodafone.nl/shop/vodafone-thuis/internet/wifi-modem/]hier[/url] dat het ondersteunen van bridged modus niet wordt ondersteund.

Hoe moet ik dit lezen:

a. Dat het modem niet in bridge kan of
b. dat de klantenservice/helpdesk hier geen ondersteuning in geeft ?
Het modem kan niet in bridge mode. Deze functie is geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Barre73 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:35:
Die bedenktijd mag je telefonisch ook overslaan. Als maar duidelijk is voor de KS dat je daar goed ober hebt gedacht.
Ik heb daar via een mailtje afstand van moeten doen. Mooi dat het nu ook telefonisch kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Na de zoveelste verhoging van Ziggo Vodafone thuis aan het orienteren. Hoe is het signaal draadloos en de internet snelheden draadloos? Ik gebruik veel de chromecast om netflix enz te streamen, heeft Vodafone genoeg snelheid in huis on dit draadloos te kunnen? Ben benieuwd naar de ervaringen! Bedankt alvast.

[ Voor 79% gewijzigd door alwaysleft op 14-05-2015 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:07
alwaysleft schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 19:20:
Na de zoveelste verhoging van Ziggo Vodafone thuis aan het orienteren. Hoe is het signaal draadloos en de internet snelheden draadloos? Ik gebruik veel de chromecast om netflix enz te streamen, heeft Vodafone genoeg snelheid in huis on dit draadloos te kunnen? Ben benieuwd naar de ervaringen! Bedankt alvast.
Kijk om te beginnen eens op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ om te kijken wat de maximaal haalbare snelheid op jouw adres is.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
timmie1 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 20:05:
[...]

Kijk om te beginnen eens op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ om te kijken wat de maximaal haalbare snelheid op jouw adres is.
Vdsl 2 met 110 mbit/s dus is geen probleem toch? Maar lees her en der op dit forum onderdeel met 2,4 ghz draadloos maar maximaal 20 mbit/s snelheid overblijft van de 80 mbit/s. Met mijn chromecast en netflix toch redelijk problematisch toch?

Met Ziggo verlies ik maar 10 mbit/s draadloos namelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door alwaysleft op 14-05-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
alwaysleft schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 20:11:
[...]

Vdsl 2 met 110 mbit/s dus is geen probleem toch? Maar lees her en der op dit forum onderdeel met 2,4 ghz draadloos maar maximaal 20 mbit/s snelheid overblijft van de 80 mbit/s. Met mijn chromecast en netflix toch redelijk problematisch toch?

De door Vodafone gebruikte Huawei HG659 modem is een redelijk modern modem met Wifi AC.

Testresultaten kan je bijvoorbeeld hier zien: http://nl.hardware.info/p...awei-hg659/testresultaten

Welk type modem gebruik je momenteel bij Ziggo? En maak je vooral gebruik van 5GHz Wifi of alleen 2.4GHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
alwaysleft schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 20:11:

Dan gaat het dus niet om de provider maar om de WiFi-kwaliteit van het meegeleverde modem.
Als die tegenvalt kun je altijd nog voor een paar tientjes een extra accesspoint aansluiten, dat heeft dan meteen als voordeel dat je daarvoor makkelijker een geschikte plek in de buurt van je gebruikers kunt zoeken.
De modems van Ziggo staan volgens mij juist bekend om hun matige WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Prolution schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 20:27:
[...]

De door Vodafone gebruikte Huawei HG659 modem is een redelijk modern modem met Wifi AC.

Testresultaten kan je bijvoorbeeld hier zien: http://nl.hardware.info/p...awei-hg659/testresultaten

Welk type modem gebruik je momenteel bij Ziggo? En maak je vooral gebruik van 5GHz Wifi of alleen 2.4GHz?
Alleen 2,4 ghz vanwege chromecast. Maar je kunt het modem/router van Vodafone gewoon koppelen aan een router van een extern merk?

Uhm ik gebruik een standaard Cisco router van Ziggo. Graag dus ervaringen van mensen die de modem/router van Vodafone gebruiken in samenwerking met de 2,4 ghz band. Benieuwd naar! Want wil hem ook gebruiken om Plex door te streamen naar Chromecast vanaf mijn iMac. Dus moet minimaal 30 mbit overhouden van die 80 mbit draadloos.

[ Voor 22% gewijzigd door alwaysleft op 14-05-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
alwaysleft schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 20:34:
[...]
Alleen 2,4 ghz vanwege chromecast. Maar je kunt het modem/router van Vodafone gewoon koppelen aan een router van een extern merk?

Uhm ik gebruik een standaard Cisco router van Ziggo. Graag dus ervaringen van mensen die de modem/router van Vodafone gebruiken in samenwerking met de 2,4 ghz band. Benieuwd naar! Want wil hem ook gebruiken om Plex door te streamen naar Chromecast vanaf mijn iMac. Dus moet minimaal 30 mbit overhouden van die 80 mbit draadloos.
Met een Chromecast in je netwerk kan je nog steeds gebruik maken van 5GHz, het klopt dat de Chromecast zelf alleen via 2.4GHz verbinding maakt maar de overige Wifi apparaten die bijvoorbeeld naar je Chromecast toe streamen kunnen gewoon van de 5Ghz Wifi gebruik maken indien ze dat ondersteunen natuurlijk. Met een Chromecast ben je dus niet gelimiteerd tot alleen het gebruik van een 2.4GHz Wifi netwerk.

Hierbij nog een vergelijking van het Vodafone modem tegenover 2 Cisco Wifi modems waar Ziggo gebruik van maakt.
http://nl.hardware.info/v...cten/207695-207693-285776

Daarnaast kan je Wifi snelheid en zeker in de 2.4GHz band op elk moment verslechteren door allerlei omstandigheden zoals door nieuwe Wifi netwerken in je buurt die op dezelfde kanalen gaan zitten waar je zelf momenteel op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Prolution schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:10:
[...]

Met een Chromecast in je netwerk kan je nog steeds gebruik maken van 5GHz, het klopt dat de Chromecast zelf alleen via 2.4GHz verbinding maakt maar de overige Wifi apparaten die bijvoorbeeld naar je Chromecast toe streamen kunnen gewoon van de 5Ghz Wifi gebruik maken indien ze dat ondersteunen natuurlijk. Met een Chromecast ben je dus niet gelimiteerd tot alleen het gebruik van een 2.4GHz Wifi netwerk.

Hierbij nog een vergelijking van het Vodafone modem tegenover 2 Cisco Wifi modems waar Ziggo gebruik van maakt.
http://nl.hardware.info/v...cten/207695-207693-285776

Daarnaast kan je Wifi snelheid en zeker in de 2.4GHz band op elk moment verslechteren door allerlei omstandigheden zoals door nieuwe Wifi netwerken in je buurt die op dezelfde kanalen gaan zitten waar je zelf momenteel op zit.
Thanx voor je antwoord. Het 120 euro op jaarbasis besparen bij Vodafone is erg aantrekkelijk. Mooi dat Vodafone een klein beetje de markt open breekt ook met het uitzetten maandelijks van je tv abo bijvoorbeeld. Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Nou, heb de knoop doorgehakt en vandaag besteld het 80 mbit alles in 1 pakket. Prijs is erg gunstig het eerste jaar :). Iemand die het al maanden gebruikt en echt tevreden is? Toch spannend dit!

[ Voor 21% gewijzigd door alwaysleft op 19-05-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
alwaysleft schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:59:
Nou, heb de knoop doorgehakt en vandaag besteld het 80 mbit alles in 1 pakket. Prijs is erg gunstig het eerste jaar :). Iemand die het al maanden gebruikt en echt tevreden is? Toch spannend dit!
Ik heb het nu ruim een half jaar in gebruik. Wel het abonnement met de laagste snelheid, meer is helaas niet leverbaar. Uitermate tevreden! Nooit gezeur gehad, wijzigingen van tv pakketten wat ik een paar keer gedaan heb ging super eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Hugo__Boss schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:20:
[...]

Ik heb het nu ruim een half jaar in gebruik. Wel het abonnement met de laagste snelheid, meer is helaas niet leverbaar. Uitermate tevreden! Nooit gezeur gehad, wijzigingen van tv pakketten wat ik een paar keer gedaan heb ging super eenvoudig.
Goed om te horen! En hier heb je geen last van? http://forum.vodafone.nl/...stap-Vodafone/td-p/239147

Want gebruik veel Plex namelijk ;)

Edit: zie dat alleen deze user er met Vodafone glasvezel last van had ;)

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42188725

[ Voor 11% gewijzigd door alwaysleft op 19-05-2015 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ben ook tevreden. Heb het snelste pakket. Download zit op 77 Mbit hier, en upload op 20.72 Mbit.
Nog geen problemen gehad met Vodafone. Ziggo heeft me al wel 2 maanden extra laten betalen (misgegaan met opzeggen bij hun). Dus let daar even goed op mocht je overstappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
alwaysleft schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:26:
[...]

Goed om te horen! En hier heb je geen last van? http://forum.vodafone.nl/...stap-Vodafone/td-p/239147

Want gebruik veel Plex namelijk ;)

Edit: zie dat alleen deze user er met Vodafone glasvezel last van had ;)

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42188725
Zegt me niets eigenlijk. Maar glasvezel is inderdaad een ander modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Waah schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:56:
Ben ook tevreden. Heb het snelste pakket. Download zit op 77 Mbit hier, en upload op 20.72 Mbit.
Nog geen problemen gehad met Vodafone. Ziggo heeft me al wel 2 maanden extra laten betalen (misgegaan met opzeggen bij hun). Dus let daar even goed op mocht je overstappen :P
Tip van de vodafone winkel verkoper was, als ze opbellen voor monteur afspraak dat een maand in de toekomst plaatsen vanaf bellen. Dan ziggo opzeggen en heb je precies een overlap. Goede tip :)

Vodafone winkel ging trouwens mee met de breedbandwinkel.nl aanbieding. Heb dus nu geen aansluitkosten en kreeg pas factuur vanaf 2de maand. Dus in totaal 60 euro korting in vergelijking met normale actie vf website :)

[ Voor 16% gewijzigd door alwaysleft op 19-05-2015 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 14:20
Moet je een monteur laten komen, of mag/kan je VF glasvezel ook zelf aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
meermarco schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:07:
Moet je een monteur laten komen, of mag/kan je VF glasvezel ook zelf aansluiten?
Dit topic gaat over Vodafone DSL maar het antwoord op je vraag is: monteur verplicht. De aansluiting wordt opengemaakt en dan wordt er een patchkabel direct op de vezel aangesloten en die weer op een Draytek modem.
Niet voor elke klant zelf te doen zeg maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Slecht nieuws, ga je weg vanwege de prijs bij Ziggo gaan ze waarschijnlijk snel samen met hun. De humor nieuws: Topman moederbedrijf Ziggo wil fusie met Vodafone in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
alwaysleft schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:25:
Slecht nieuws, ga je weg vanwege de prijs bij Ziggo gaan ze waarschijnlijk snel samen met hun. De humor nieuws: Topman moederbedrijf Ziggo wil fusie met Vodafone in Nederland
exact mijn gedachte 8)7 . Hopen dat de ACM het tegenhoud... Nog even en dan houden we enkel KPN en ZIGGO over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:39
Wel duidelijke markt dan, 2 lijntjes in huis, op elk 1 aanbieder. Dat pleit ervoor, de nadelen ervan echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:41
alwaysleft schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:25:
Nee joh, dat is alleen voor het mobiele netwerk >:) sure :X

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Vodafone & Liberty Global (Ziggo) zijn al een tijdje openlijk aan het zinspelen op een fusie, en mijn inziens kunnen ze elkaar ook wel goed aanvullen, in ieder geval op de NL markt.

Het wordt gewoon steeds belangrijker om zowel vaste als mobiele producten aan te kunnen bieden, en deze beide het liefst over een eigen netwerk om de winst te kunnen maximaliseren. De schaalgrootte is hierbij ook van belang. Aan de andere kant is het misschien wel jammer dat er dan weer een partij minder is op deze markt.

Mocht het tot een fusie gaan komen dan verwacht ik dat dit nog wel enige tijd in beslag zal gaan nemen.
Lijkt me dat je momenteel gerust nog kan overstappen naar Vodafone indien je gebruik wilt maken van hun acties en wat geld wilt besparen ;)

De vraag is wel indien dit definitief doorgaat wat er op de langere termijn gaat gebeuren met Vodafone z'n vaste diensten die nu gebruik maken van de xDSL en glasvezel netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
Kan me niet voorstellen dat Ziggo actief gaat zijn op de kabel, DSL en glasvezel... Ik denk dat wanneer er echt een fusie komt dat Vodafone het Thuis gedeelte af zal stoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
LLEEDD schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:23:
Kan me niet voorstellen dat Ziggo actief gaat zijn op de kabel, DSL en glasvezel... Ik denk dat wanneer er echt een fusie komt dat Vodafone het Thuis gedeelte af zal stoten.
Dat lijkt me nou niet erg logisch als je ziet hoeveel miljoenen daar op dit moment in gestopt worden. Eigen apparatuur en aanvoerroutes naar elke PoP in Nederland op den duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:51

knakworst

Get more sats!

Barre73 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:17:
[...]

Dat lijkt me nou niet erg logisch als je ziet hoeveel miljoenen daar op dit moment in gestopt worden. Eigen apparatuur en aanvoerroutes naar elke PoP in Nederland op den duur.
Die verkopen ze wel weer aan Tele2 of T-mobile. Waar een wil is is een weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Barre73 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:17:
[...]

Klopt, en de marketing is ook aanwezig. Veel Vodafone thuis sportjes gehoord deze week op de radio :)
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.