Dank voor je reactie Timmie1, ik denk dat ik begin met 20Mbit-abo aangezien dat voldoende zou moeten zijn.
Naar mijn weten levert Vodafone niet via Pairbonding maar doet alleen KPN dat zelf (en heel misschien Telfort, maar dat weet ik niet zeker).timmie1 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:48:
[...]
Er blijft nog genoeg over om te gamen. Op zich gaat het bij gamen niet om de bandbreedte(weinig verbruik) maar om de ping. Zolang je de bandbreedte(internetsnelheid) niet volledig benut loopt de ping (bijna) niet op.
[...]
Uit bovenstaande kunnen we opmaken dat die 16Mbit van Vodafone erg sober is. Je zit blijkbaar verbonden met een nummercentrale want je kunt nu al pair bonding krijgen. Daarvanuit kunnen alle DSL-providers je leveren. Vodafone zou dus makkelijk aan die 24Mbit moeten komen, eigenlijk zelfs standaard een stukje hoger. Als het goed is, dan neemt je decoder 8Mbit in bij een HD-opname.
Dan zou je makkelijk nog een extra tv aan kunnen hebben(nog eens 8Mbit), heb je nog minimaal 8Mbit(1MB/s praktisch) over voor je andere apparaten.
Als je perse gelijk het 40Mbit-abo wilt kun je telefonisch proberen te bestellen, vaak gaat het dan wel. Mocht dat niet lukken en je blijkt na oplevering hoger dan 20Mbit te halen, dan kunnen ze je abonnement alsnog opschroeven.
Dus hou je bij Vodafone alleen VDSL2 over. Met een max van 24 Mbit volgens de Netco check.
Maar 24 kan je nooit halen aangezien Vodafone je dan capt op 20. Dat is namelijk je abonnementsnelheid.
Dan is de 16 van Vodafone wat sober ingeschat inderdaad en 20 lijkt wel zeker normaal haalbaar.
En 40/4 is niet een standaard snelheid voor VDSL2. Van die max 40 kan jij dus 24 halen via VDSL. Dan lijkt een 40/4 abonnement dus wel een beetje te duur...
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik noemde pairbonding om aan te geven dat diegene op de nummercentrale aangesloten was. Ik wilde er niet mee zeggen dat Vodafone bonding aanbiedt, dit komt Q2 2015 pas beschikbaar via Kpn Wholesale.Barre73 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:56:
[...]
Naar mijn weten levert Vodafone niet via Pairbonding maar doet alleen KPN dat zelf (en heel misschien Telfort, maar dat weet ik niet zeker).
Dus hou je bij Vodafone alleen VDSL2 over. Met een max van 24 Mbit volgens de Netco check.
Maar 24 kan je nooit halen aangezien Vodafone je dan capt op 20. Dat is namelijk je abonnementsnelheid.
Dan is de 16 van Vodafone wat sober ingeschat inderdaad en 20 lijkt wel zeker normaal haalbaar.
En 40/4 is niet een standaard snelheid voor VDSL2. Van die max 40 kan jij dus 24 halen via VDSL. Dan lijkt een 40/4 abonnement dus wel een beetje te duur...
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Kan ik de conclusie trekken dat ik dan met het 20/2-abbo normaliter de 20 ook echt kan halen?Barre73 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:56:
[...]
Naar mijn weten levert Vodafone niet via Pairbonding maar doet alleen KPN dat zelf (en heel misschien Telfort, maar dat weet ik niet zeker).
Met de huidige aanbiedingen bij Vodafone Thuis zou 40/4 overigens maar €2.50 p.m. extra kosten het 1e jaar, mits het mogelijk is in de woning natuurlijk.
Betaalbaar alternatief voor Vodafone Thuis zou Tele2 zijn, voornamelijk omdat ze daar wel 40/4 aanbieden indien 20/2 te weinig zou zijn. Maar Tele2 biedt weer minder (HD) zenders en is 1 cent duurder bellen

Garanties tot aan de voordeur uiteraard maar op basis van de KPN netco check lijkt 20 wel goed te halen ja.
Maar voor de duidelijkheid: Tele2 doet het met hetzelfde als Vodafone dus daar zal je precies hetzelfde mee halen. Tenzij Tele2 pairbonding aanbiedt maar dat is niet het geval.
Maar voor de duidelijkheid: Tele2 doet het met hetzelfde als Vodafone dus daar zal je precies hetzelfde mee halen. Tenzij Tele2 pairbonding aanbiedt maar dat is niet het geval.
Even een domme vraag maar wil het zeker weten. Als de tv niet gebruikt word (staat uit) is de volledige bandbreedte toch voor overig internet verkeer?Hugo__Boss schreef op maandag 17 november 2014 @ 23:05:
Even een test gedaan wat er met de snelheid gebeurt als je tv kijkt. Bij een HD zender wordt er exact 7 Mbit afgehaald en bij een SD zender ongeveer 3,25 Mbit. Invloed op de upload snelheid is er praktisch niet.
Voorspellingen van adsl in mijn wijk variëren tussen de 10-12 mbs dus t is al wat krap voor regulier gebruik laat staan digitale tv

Daarnaast iedereen tevreden over de service van voda? Consumentenbond geeft ze een niet al te hoge score (6.8, zelfs tele2 krijgt daar een 7

Je televisie maakt gebruik van de internet bandbreedte, dus als jij geen TV gebruikt, is de volledige bandbreedte beschikbaar voor internet.Seen schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:20:
[...]
Even een domme vraag maar wil het zeker weten. Als de tv niet gebruikt word (staat uit) is de volledige bandbreedte toch voor overig internet verkeer?
Voorspellingen van adsl in mijn wijk variëren tussen de 10-12 mbs dus t is al wat krap voor regulier gebruik laat staan digitale tv.
Daarnaast iedereen tevreden over de service van voda? Consumentenbond geeft ze een niet al te hoge score (6.8, zelfs tele2 krijgt daar een 7??).
Klein rekensommetje, vodafone reserveert een minimum van 4Mbps voor internet, 8Mbps per interactieve tv stream. Je kan max. 12 Mbps op jouw adres halen.
Staat je interactieve box uit, haal je 12Mbps met je internet. Zet je je TV aan, dan zal je nog maar 4Mbps halen met je internet.
Een normale box zonder opname mogelijkheden reserveert 1 stream, een box met opname functies worden 2 streams voor gereserveerd.
PS4 PSN: Dazzler2120
Begin deze week Vodafone thuis aangesloten en na twee dagen was de VDSL aansluiting keurig op 40 Mbit maar sinds gisteren schommeld de snelheid en geen TV. Kikend naar de DSL gegevens in de modem zie ik dat de snelheid schommeld tussen 0 en 52Mbit. Volgens mij is KPN bezig om de wijk kast te upgraden naar 80mbit d.m.v vectoring, deze upgrade zou deze maand uitgevoerd worden. Kontact met Vodafone heeft niets opgeleverd omdat ik op mijn werk zit en niet thuis. De medewerker kan mij ook niets vertellen over de upgrade, ongelooflijk omdat vodafone gebruik maakt van de HW en VDSL van KPN. Blijkbaar is er weinig contact tussen de twee bedrijven. Hopeloos.
[Voor 5% gewijzigd door doublehelix op 30-01-2015 14:07]
Zodra de box uit staat, inderdaad volledige bandbreedte beschikbaar voor internet.Seen schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:20:
[...]
Even een domme vraag maar wil het zeker weten. Als de tv niet gebruikt word (staat uit) is de volledige bandbreedte toch voor overig internet verkeer?
Voorspellingen van adsl in mijn wijk variëren tussen de 10-12 mbs dus t is al wat krap voor regulier gebruik laat staan digitale tv.
Daarnaast iedereen tevreden over de service van voda? Consumentenbond geeft ze een niet al te hoge score (6.8, zelfs tele2 krijgt daar een 7??).
Telefonische service kan ik nog niet over oordelen. Nog geen gebruik van gemaakt.
Via de mail wel diverse keren een vraag gesteld of mijn tv pakket laten wijzigen en dat is vrijwel altijd de volgende dag doorgevoerd of beantwoord. Bijvoorbeeld op donderdag Fox Sports besteld via de mail en op vrijdag kon ik kijken.
Zelf online kunnen wijzigen zou ik nog handiger vinden, want ik had van tevoren verwacht dat dit zou kunnen afgaande op alle commercials op radio en tv. Maargoed, het sturen van een mail een werkdag voordat je de wijziging doorgevoerd wilt hebben kan ik best mee leven.
Anoniem: 654610
Hallo,
Graag maak ik gebruik van jullie kennis. Ik overweeg over te stappen naar Vodafone, maar wil wel zeker weten dat ik een goed product koop.
De website van Vodafone geeft aan dat ik maximaal 16 mpbs downloadsnelheid kan ontvangen. Ik heb nu UPC - alsik daar de downloadsnelheid test kom ik nu op 77 mbps.
Hoe kan dit verschil zo groot zijn?
Nu valt mijn UPC verbinding er tig keer op een dag uit, dus ik heb genoeg reden om over te stappen. Maar als de snelheid vele malen lager is, word ik daar ook niet vrolijk van.
Ben niet zo technisch, dus wie ligt dit in normaal Nederlands uit?
Dank voor jullie hulp!
Graag maak ik gebruik van jullie kennis. Ik overweeg over te stappen naar Vodafone, maar wil wel zeker weten dat ik een goed product koop.
De website van Vodafone geeft aan dat ik maximaal 16 mpbs downloadsnelheid kan ontvangen. Ik heb nu UPC - alsik daar de downloadsnelheid test kom ik nu op 77 mbps.
Hoe kan dit verschil zo groot zijn?
Nu valt mijn UPC verbinding er tig keer op een dag uit, dus ik heb genoeg reden om over te stappen. Maar als de snelheid vele malen lager is, word ik daar ook niet vrolijk van.
Ben niet zo technisch, dus wie ligt dit in normaal Nederlands uit?

Dank voor jullie hulp!
In normaal nederlands? Je vergelijkt twee verschillende infrastructuren. UPC komt je huis binnen via de coax kabel.
Het Vodafone abonnement dat je bekijkt komt via de oude telefoonkabel. Via de telefoonkabel is ADSL . Via de UPC kabel is.... tja, kabel.
Dus in jouw geval wordt het een lastige beslissing. Of een veel lagere snelheid, maar hopelijk veel minder uitval. Of UPC houden en kijken of ze zo welwillend zijn om een monteur te laten komen om te kijken waarom je verbinding er zo vaak uit ligt. Dat is namelijk alles behalve normaal.
Je kan nog even hier kijken: http://netco.fpi-info.fourstack.nl/ Postcode en huisnummer achter elkaar invullen volgens de aanwijzing.
Omdat Vodafone gebruik maakt van de KPN telefoonlijn heb je dan een redelijke inschatting hier van wat je zou kunnen halen via die telefoonkabel. Of dat nou met Vodafone is of met KPN zelf. Alleen KPN gebruikt al wat meer technieken die Vodafone nog niet gebruikt. Daardoor zou je wellicht met KPN een stuk hogere snelheid kunnen halen (VDSL2, pairbonding etc..)
Het Vodafone abonnement dat je bekijkt komt via de oude telefoonkabel. Via de telefoonkabel is ADSL . Via de UPC kabel is.... tja, kabel.
Dus in jouw geval wordt het een lastige beslissing. Of een veel lagere snelheid, maar hopelijk veel minder uitval. Of UPC houden en kijken of ze zo welwillend zijn om een monteur te laten komen om te kijken waarom je verbinding er zo vaak uit ligt. Dat is namelijk alles behalve normaal.
Je kan nog even hier kijken: http://netco.fpi-info.fourstack.nl/ Postcode en huisnummer achter elkaar invullen volgens de aanwijzing.
Omdat Vodafone gebruik maakt van de KPN telefoonlijn heb je dan een redelijke inschatting hier van wat je zou kunnen halen via die telefoonkabel. Of dat nou met Vodafone is of met KPN zelf. Alleen KPN gebruikt al wat meer technieken die Vodafone nog niet gebruikt. Daardoor zou je wellicht met KPN een stuk hogere snelheid kunnen halen (VDSL2, pairbonding etc..)
Kan het niet veel beter dan Barre73 adviseren, wil nog wel aanvullen, dat als je 50+ gewend bent, je niet vrolijk wordt van 16.... zou vooral inzetten op wachten totdat VDSL2 bij jou er is, dus vooral die link van hierboven checken. En inderdaad upc bellen, maar sta niet te kijken als zeggen dat je dan maar je binnenhuisbekabeling moet verbeteren. Gewoon doen dan, hirschmann spul is goed.. En wil je wel aan de Tv van Vodafone, of ligt dat er nooit uit bij Upc? Je bent niet technisch, dus ik denk dat je wel tevreden bent met Tv van Vodafone, maar Upc biedt dingen als hogere bandbreedte (vooralsnog), en CI+ cam, maarja vergeet dat anders maar even voor nu, of zoek het op op Google.
Anoniem: 654610
Dank voor jullie uitleg, helder!
VDSL2 is er wel, max 24 mbps, dus dat schiet ook niet op.
Ik ga UPC maar eens bellen of zij mij een interessanter aanbod kunnen doen en de storing kunnen verhelpen.
VDSL2 is er wel, max 24 mbps, dus dat schiet ook niet op.
Ik ga UPC maar eens bellen of zij mij een interessanter aanbod kunnen doen en de storing kunnen verhelpen.
Ik kreeg een mail dat op 12 februari er diverse verbeteringen op Vodafone TV gaan worden doorgevoerd. Ziet er goed uit. Hier de link:
https://www.vodafone.nl/s...tieve-tv/software-update/
ben ik 1 poort kwijt voor internet om de tv aan te sluiten? want heb nu 4 poorten en al 1 tekort....
verder wel interessant. ziggo betaal ik nu 40 maar straks 45... en met hun wijziging van prijs kan ik nu onder het contract uit.
en heeft de tv ontvanger ook hdmi-CEC? Dat zou wel fijn zijn, gezien het kastje automatisch aangaat hier (is bij de chromecast hier ook zo)
verder wel interessant. ziggo betaal ik nu 40 maar straks 45... en met hun wijziging van prijs kan ik nu onder het contract uit.
en heeft de tv ontvanger ook hdmi-CEC? Dat zou wel fijn zijn, gezien het kastje automatisch aangaat hier (is bij de chromecast hier ook zo)
[Voor 23% gewijzigd door Waah op 11-02-2015 19:11]
Poort 1&2 zijn voor internet bedoeld, 3&4 voor IPTV. als je meer als 2 poorten nodig hebt kan je eigen switch aansluitenWaah schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:01:
ben ik 1 poort kwijt voor internet om de tv aan te sluiten? want heb nu 4 poorten en al 1 tekort....

duidelijk. dan moet ik dus een switch halen.... maar met de korting en de cashback kan dat wel uit.Dazzler2120 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:40:
[...]
Poort 1&2 zijn voor internet bedoeld, 3&4 voor IPTV. als je meer als 2 poorten nodig hebt kan je eigen switch aansluiten

kan 80 mbit halen. de verkoper in de winkel die er over begon (keek voor een telefoon) was verbaast dat ik dat zou halen, omdat die het nog niet vaak had gezien dat die dat aangaf. Ga de gok denk ik maar wagen.
Als de site aangeeft dat 80 bij haalbaar is dan verwacht ik dat ook dat je dat haaltWaah schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:33:
[...]
duidelijk. dan moet ik dus een switch halen.... maar met de korting en de cashback kan dat wel uit.
kan 80 mbit halen. de verkoper in de winkel die er over begon (keek voor een telefoon) was verbaast dat ik dat zou halen, omdat die het nog niet vaak had gezien dat die dat aangaf. Ga de gok denk ik maar wagen.

Merk het. Oude adres (zelfde "stad", hemelsbreed 1 km verder, of 2 wijken) haalt maximaal 16 Mbit.... Maar is de oude binnenstad heeft vast daarmee te maken dan.Dazzler2120 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:41:
[...]
Als de site aangeeft dat 80 bij haalbaar is dan verwacht ik dat ook dat je dat haaltKomt niet vaak voor, maar gebieden waar VVDSL mogelijk is wil dit nog wel eens hebben.
Nu nog op zoek waar de telefoonlijn uberhaupt binnenkomt, want heb het nog niet ontdekt. Vanavond maar even kijken.
trouwens ervaringen hoe lang het na bestellen duurt voor ze langskomen om aan te sluiten?
[Voor 7% gewijzigd door Waah op 12-02-2015 10:14]
Dat ziet er goed uit. Meerdere favorietenlijst aanmaken en zenders sorteren. Ik ga volgend jaar verhuizen en ga dan weg uit UPC gebied en overweeg dan ook over te stappen naar Telfort of Vodafone. Dit is zeker in het voordeel van Vodafone. Ook de mini/beeld EPG is vergelijkbaar met mijn huidige Pace HD mini EPG van UPC. Erg fijne functies. Ik heb alleen niet (meer - zat in een test software versie bij UPC) favorietenlijst en die wil ik graag terug!Hugo__Boss schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:22:
Ik kreeg een mail dat op 12 februari er diverse verbeteringen op Vodafone TV gaan worden doorgevoerd. Ziet er goed uit. Hier de link:
Ik hoop echter nog wel dat Vodafone nog met een interessanter vast 2-1 prijsje komt (nu 37,50 p/mnd tot 20Mb down/2Mb up) voor internet + tv. Momenteel is dit prijs verschil zo'n 3 euro met Telfort (34,50 p/mnd tot 30Mb down/3Mb up).
Kan je beter telefonie erbij pakken en een jaar lang genieten van 10euro korting per maand, betaal je het eerste jaar dus 30 per maandfunrider schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:54:
[...]
Dat ziet er goed uit. Meerdere favorietenlijst aanmaken en zenders sorteren. Ik ga volgend jaar verhuizen en ga dan weg uit UPC gebied en overweeg dan ook over te stappen naar Telfort of Vodafone. Dit is zeker in het voordeel van Vodafone. Ook de mini/beeld EPG is vergelijkbaar met mijn huidige Pace HD mini EPG van UPC. Erg fijne functies. Ik heb alleen niet (meer - zat in een test software versie bij UPC) favorietenlijst en die wil ik graag terug!
Ik hoop echter nog wel dat Vodafone nog met een interessanter vast 2-1 prijsje komt (nu 37,50 p/mnd tot 20Mb down/2Mb up) voor internet + tv. Momenteel is dit prijs verschil zo'n 3 euro met Telfort (34,50 p/mnd tot 30Mb down/3Mb up).
De huidige actie voor 3-1 is dan handig om een jaar aan te gaan. Ik weet niet of dit in 2016 ook nog looptDazzler2120 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:18:
[...]
Kan je beter telefonie erbij pakken en een jaar lang genieten van 10euro korting per maand, betaal je het eerste jaar dus 30 per maand

Geen idee natuurlijk... Ik denk wel dat er altijd een vergelijkbare actie zal zijn zoals je bij de meeste providers zietfunrider schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:34:
[...]
De huidige actie voor 3-1 is dan handig om een jaar aan te gaan. Ik weet niet of dit in 2016 ook nog loopt

En iemand al geprobeerd?Hugo__Boss schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:22:
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Hier staat de update erop! Ziet er wel strak uit, wel een vodafone logo in beeld nu als je radio luistert.
Wat ik wel irritant vind is dat ik geen kanalenlijst meer kan openen. Of ik kijk eroverheen. Enkel drie kanalen in de minigids worden weergeven. Minigids is dan wel weer duidelijk, alles is te bekijken zonder dat het programma stopt.
Misschien is het wel de bedoeling om de guide nu tevens als kanalenlijst te gebruiken.
Ik heb wel het idee dat hij iets trager reageert als ik het menu open.
Bij programma gemist kan ik ook fox sports gemist kijken!
Favorieten heb ik nog niet geprobeerd, weet eigenlijk alle kanalen wel uit mijn hoofd van basiszenders en fox sports en sport1
Wat ik wel irritant vind is dat ik geen kanalenlijst meer kan openen. Of ik kijk eroverheen. Enkel drie kanalen in de minigids worden weergeven. Minigids is dan wel weer duidelijk, alles is te bekijken zonder dat het programma stopt.
Misschien is het wel de bedoeling om de guide nu tevens als kanalenlijst te gebruiken.
Ik heb wel het idee dat hij iets trager reageert als ik het menu open.
Bij programma gemist kan ik ook fox sports gemist kijken!
Favorieten heb ik nog niet geprobeerd, weet eigenlijk alle kanalen wel uit mijn hoofd van basiszenders en fox sports en sport1
Ik ben ook aan het rondkijken voor een andere internetprovider en ook mijn oog is op vodafone gevallen. Wel is het voor mij belangrijk dat ik het geleverde modem in bridge modus kan zetten. Volgens de berichten op de eerste pagina van dit topic en volgens vodafone zelf is dit niet mogelijk, maar de mensen op het forum van de Nieuw-Zeelandse tak van vodafone hebben inloggegevens voor de 'echte' admin user van het modem gevonden waarmee het wel mogelijk is om het modem in bridge modus te zetten. Zou een van jullie die een vodafone abbonement met Huawei HG659 heeft deze inloggegevens kunnen proberen en kijken of het dus toch mogelijk is om het modem in bridge modus te zetten?
De Inloggegevens zijn volgens onze vrienden aan de andere kant van de wereld als volgt: USR/PWD = Admin/VF-NZhg659
Daar dit over de Nieuw-Zeelandse tak van vodafone gaat zou het wachtwoord hier wellicht veranderd moeten worden naar VF-NLhg659 maar dat is maar een wilde gok.
De Inloggegevens zijn volgens onze vrienden aan de andere kant van de wereld als volgt: USR/PWD = Admin/VF-NZhg659
Daar dit over de Nieuw-Zeelandse tak van vodafone gaat zou het wachtwoord hier wellicht veranderd moeten worden naar VF-NLhg659 maar dat is maar een wilde gok.
Anoniem: 522131
Ben ook aan het rondkijken. De site van vodafone geeft max 80 mbit/s aan, en via eerder genoemde link (http://netco.fpi-info.fourstack.nl) geeft VDSL2 90 mbit/s aan. Betekent dit nu dat er hier een straatkast vlakbij is? Zit geloof ik bijna 2 km van de centrale. Heb er verder niet bar veel verstand van, maar voor ik ga bestellen (30€ 80/8 erg goedkoop) wil ik wel even zeker weten dat ik straks 80/8 eruit kan trekken. Verlies van 10-20% natuurlijk geen problemen mee.
[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 522131 op 15-02-2015 20:02]
VDSL2 neemt na een kilometer drastisch in snelheid af dus ik denk dat er in jouw geval vanuit een straatkast geleverd word. Als de netco check 90 mbit/s aangeeft ga je de 80 mbit/s van Vodafone prima kunnen halen. Modem is ook erg goed heb ik begrepen, een plus is de dual band wifi acces point die er in zit.Anoniem: 522131 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 18:06:
Ben ook aan het rondkijken. De site van vodafone geeft max 80 mbit/s aan, en via eerder genoemde link (http://netco.fpi-info.fourstack.nl) geeft VDSL2 90 mbit/s aan. Betekent dit nu dat er hier een straatkast vlakbij is? Zit geloof ik bijna 2 km van de centrale. Heb er verder niet bar veel verstand van, maar voor ik ga bestellen (30€ 80/8 erg goedkoop) wil ik wel even zeker weten dat ik straks 80/8 eruit kan trekken. Verlies van 10-20% natuurlijk geen problemen mee.
Heb sinds vrijdag vodafone thuis 80 mb.
Haal via speedtest , bedraad, echter maar 50 mb (tv niet aangesloten).
Volgens Fourstack zou ik 75mb moeten halen.
Monteur zei vrijdag dat het even kon duren voordat je die snelheid krijgt.....
Anyway heb een mail naar Vodafone gestuurd, eens kijken wat ze zeggen en doen
Normaal gesproken duurt het ongeveer een week voordat de optimale snelheid bekabeld behaald wordt, is dat niet zo dan kan Vodafone inderdaad onderzoeken of het modem wel de snelheid behaalt of niet3CPO schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:55:
Heb sinds vrijdag vodafone thuis 80 mb.
Ik heb Vodafone aangevraagd, maar klopt het dat ik pas na de 2 weken bedenktijd wordt gebeld om een afspraak met de monteur te maken? beetje jammer... gezien ik ziggo voor 1 maart moet opzeggen, maar dan wel moet weten wanneer ik die kan laten aflopen....
(vrouw + facebook + GTST) - internet = slechte combinatie
heb je geen voorkeur datum ingevuld tijdens afsluiten?Waah schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:44:
Ik heb Vodafone aangevraagd, maar klopt het dat ik pas na de 2 weken bedenktijd wordt gebeld om een afspraak met de monteur te maken? beetje jammer... gezien ik ziggo voor 1 maart moet opzeggen, maar dan wel moet weten wanneer ik die kan laten aflopen....
Dat kan wel kloppen. Maar je kan bijna altijd de afkoelingsperiode telefonisch stopzetten en het proces alsnog versneld door laten gaan op die manier.Waah schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:44:
Telefonisch afgesloten. Waarschijnlijk daarom mis gegaan. (had nog wat vragen mbt IS-RA punt vandaar telefonisch)3CPO schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:46:
[...]
heb je geen voorkeur datum ingevuld tijdens afsluiten?
Klopt inderdaad dat Guidion pas einde van je bedenktijd/na je bedenktijd contact opneemt voor een afspraak in te plannen.Waah schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:44:
Je moet dus voor 01-03 doorgeven bij ziggo wanneer je opzegt?
Laatste dag van deze cool-off kan je ook eens bellen of de gegevens bij VF al doorgezet zijn naar Guidion
Hmm toch maar weer ff bellen dan. De cool-off is op 1 maart volgens mij. Das dus eigenlijk te laat. Niet erg om ziggo iets langer te laten doorlopen. Maar te kort is niet zo handigDazzler2120 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:48:
[...]
Klopt inderdaad dat Guidion pas einde van je bedenktijd/na je bedenktijd contact opneemt voor een afspraak in te plannen.
Je moet dus voor 01-03 doorgeven bij ziggo wanneer je opzegt?
Laatste dag van deze cool-off kan je ook eens bellen of de gegevens bij VF al doorgezet zijn naar Guidion

Bellen is altijd handigWaah schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:50:
[...]
Hmm toch maar weer ff bellen dan. De cool-off is op 1 maart volgens mij. Das dus eigenlijk te laat. Niet erg om ziggo iets langer te laten doorlopen. Maar te kort is niet zo handig

Misschien hebben jullie hier trouwens ervaring mee, en anders vraag ik het Guidion wel.... (bij de vodafone bestellijn konden ze het me niet vertellen).
Mijn IS-RA punt is weggehaald door vorige bewoners (ex-huur). De draden zijn er nog wel gelukkig. Moet ik dan zelf een nieuw punt installeren? of kan de monteur dat ook? (mocht niemand antwoord weten, dan hoor ik het wel als ik gebeld word)
Mijn IS-RA punt is weggehaald door vorige bewoners (ex-huur). De draden zijn er nog wel gelukkig. Moet ik dan zelf een nieuw punt installeren? of kan de monteur dat ook? (mocht niemand antwoord weten, dan hoor ik het wel als ik gebeld word)
[Voor 8% gewijzigd door Waah op 16-02-2015 12:03]
In de doos die je thuis krijgt van vodafone zit al dat materiaal.Waah schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:03:
Misschien hebben jullie hier trouwens ervaring mee, en anders vraag ik het Guidion wel.... (bij de vodafone bestellijn konden ze het me niet vertellen).
Bij mij zat alles er al (ik had Tele 2) dus de monteur hoefde alleen maar
het modem te wisselen.
Al een paar jaar klant bij Vodafone vast glasvezel. Eigenlijk alleen in het begin even probleempje gehad met de telefoon. Nu duikt het probleem op dat sommige webpagina's helemaal niet meer of heel slecht willen openen. Het probleem doet zich voor op meerdere computers hier thuis. Contact gezocht met de helpdesk maar die bestempeld het als een snelheidsprobleem. De snelheid via Speedtest is echter gewoon wat het moet zijn. Ik kreeg van Vodaf. een mail waarin staat dat ik een aantal screenshots moest opsturen waaronder 1 van een link van hun met een speedtest. Die test mislukte omdat er geen ping mogelijk was. (via Speedtest dus wel...) Iemand enig idee? Voor mijn gevoel ligt dit niet aan iets dat zich binnen mijn huis bevindt...
Bel ze nog een keer en geef aan dat ze het probleem moeten doorzetten naar KPN ITNS, hun leverancier voor jouw oude Vodafone diensten). Dit probeem is ook te zien bij Telfort en bij XMS. Problemen zitten bij de ISPfabriek (onderdeel van KPN ITNS). En die moeten weten waar het allemaal speelt.
Kijk hier maar eens: (Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17
Dit is de pagina die zaterdag begint. Als je verder gaat lezen kom je nog meer tegen.
P.S. Post het volgende keer in het Vodafone Glasvezel topic. Dit is het DSL topic, speciaal aangemaakt omdat die twee diensten zoveel verschillen. In het Vodafone glasvezel topic zitten ook meer mensen die kunnen adviseren.
Dit is de pagina die zaterdag begint. Als je verder gaat lezen kom je nog meer tegen.
P.S. Post het volgende keer in het Vodafone Glasvezel topic. Dit is het DSL topic, speciaal aangemaakt omdat die twee diensten zoveel verschillen. In het Vodafone glasvezel topic zitten ook meer mensen die kunnen adviseren.
[Voor 18% gewijzigd door Barre73 op 16-02-2015 15:31]
Oftewel na 3 dagen hebben ze nog steeds het probleem niet opgelost.... Wel schandalig dat dit zo lang moet duren. Overigens vind ik de communicatie bij providers ook bar slecht. Je zou toch wel verwachten dat ze op de helpdesk dit inmiddels wel als een known issue gelogd zouden hebben. Workaround is dan maar internetten via VPN tunnels en proxy's zodat je in elk geval niet van de ITNS infrastructuur afhankelijk bent.
Thanks! Excuus voor het in het verkeerde topic plaatsen.Barre73 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:30:
Bel ze nog een keer en geef aan dat ze het probleem moeten doorzetten naar KPN ITNS, hun leverancier voor jouw oude Vodafone diensten). Dit probeem is ook te zien bij Telfort en bij XMS. Problemen zitten bij de ISPfabriek (onderdeel van KPN ITNS). En die moeten weten waar het allemaal speelt.
Ik ga het vanavond voor je proberen! Mijn wens zou nog zijn om de vlan tagging te veranderen zodat ik 3x internet en 1x tv heb ipv 2 en 2.BAJansen schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:52:
Ik ben ook aan het rondkijken voor een andere internetprovider en ook mijn oog is op vodafone gevallen. Wel is het voor mij belangrijk dat ik het geleverde modem in bridge modus kan zetten. Volgens de berichten op de eerste pagina van dit topic en volgens vodafone zelf is dit niet mogelijk, maar de mensen op het forum van de Nieuw-Zeelandse tak van vodafone hebben inloggegevens voor de 'echte' admin user van het modem gevonden waarmee het wel mogelijk is om het modem in bridge modus te zetten. Zou een van jullie die een vodafone abbonement met Huawei HG659 heeft deze inloggegevens kunnen proberen en kijken of het dus toch mogelijk is om het modem in bridge modus te zetten?
Edit: helaas ik krijg het niet voor elkaar.
Sony Playstation network adviseert 60/6 Mbps en hoger voor online gaming.jerrot schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 17:57:
Hallo mensen,
Ook ik ben heel nieuwsgierig naar vodafone. Heeft iemand van jullie al ervaringen met bellen,televisie en internet van hun ZONDER glasvezel? Ik zit zelf te kijken naar het abonnement van hun met 40 Mbit internet verbinding, met korting komt het neer op 32,50 per maand dan.
En zou 40 mbit voldoende zijn voor online gaming? Want volgens de website wordt op mijn adres het maximaal 30 mbit zelfs...
Alvast bedankt
Ikzelf heb gebruik gemaakt van UPC zenderwissel, dus exit abbo op 31 maart zonder uitzingen contractsperiode.
Ik ga voor Vodafone 80/8 dsl met tv&harddiskrecorder en bellen. (en natuurlijk entertainment en infotainment pakketten bij tv).
Maar pas op 1 april met nummerbehoud.
Gezien het modem de eerste 2 ethernetpoorten (van de 4) gebruikt voor radio/TV decoder, vrees ik dat je radio en tv onstabiel kan worden als je bridge mode gaat toepassen.Hugo__Boss schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:05:
[...]
Ik ga het vanavond voor je proberen! Mijn wens zou nog zijn om de vlan tagging te veranderen zodat ik 3x internet en 1x tv heb ipv 2 en 2.
Edit: helaas ik krijg het niet voor elkaar.
kan je niet gewoon de gehele portrange van tcp/ip forwarden naar het vaste ip adres op die ene ethernetpoort die je dan gebruikt (met vast client ip adres natuurlijk), dus hoppa tcp en udp van 1 t/m 49151. Of dmz zone naar dat vaste client ip adres?
[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 631029 op 23-02-2015 02:20]
Net gebeld door Guidion. 17 maart ben ik als eerste aan de beurt. Ben benieuwd. Heb tot 1 april nog Ziggo dus zit nog wel even safe.
Eigenlijk zou ik pas later een verbinding krijgen... maar na wat mailen kon ik van de 2 weken zichttermijn afzien. Dus dat was wel fijn. Ben alleen zo stom geweest om telefonisch te bestellen... en dus geen 30 euro cashback.... Niet zo handig maarja. Volgende keer beter.
Nu nog uitvogelen hoe ik alles straks ga verbinden. Ziggo hing in de woonkamer, en Vodafone komt in de meterkast... dus ik moet toch UTP kabels gaan wegwerken helaas. En gezien ik in de woonkamer straks 2 utp aansluitingen in gebruik heb (1x tv en 1x internetradio) moet ik dus 2 kabels leggen.... feest!
Eigenlijk zou ik pas later een verbinding krijgen... maar na wat mailen kon ik van de 2 weken zichttermijn afzien. Dus dat was wel fijn. Ben alleen zo stom geweest om telefonisch te bestellen... en dus geen 30 euro cashback.... Niet zo handig maarja. Volgende keer beter.
Nu nog uitvogelen hoe ik alles straks ga verbinden. Ziggo hing in de woonkamer, en Vodafone komt in de meterkast... dus ik moet toch UTP kabels gaan wegwerken helaas. En gezien ik in de woonkamer straks 2 utp aansluitingen in gebruik heb (1x tv en 1x internetradio) moet ik dus 2 kabels leggen.... feest!
Ik overweeg ook om over te stappen naar Vodafone, heb nu nog ziggo alles-in-een. Vandaag kreeg ik net een mailtje dat ik mag opzeggen voor 1 april, en dan vervalt ook de resterende termijn van het jaarcontract.
Ik heb die fourstack site gecheckt maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe ik dat moet interpreteren:
Distributiepunten Gn-ACE, Gn-C
internetsnelheid 110 Mb/s
adsl2+ 15 Mb/s
vdsl2 110 Mb/s
Gn-C betekent dacht ik Groningen-Centrum (de centrale aan de Reitemakersreige), wat betekent Gn-ACE? Ik zit ongeveer 2 km vanaf Gn-C.
Ik hoop eigenlijk dat hier dan 80 Mb/s mogelijk is, want 20 Mb vind ik toch te langzaam.
Ik heb die fourstack site gecheckt maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe ik dat moet interpreteren:
Distributiepunten Gn-ACE, Gn-C
internetsnelheid 110 Mb/s
adsl2+ 15 Mb/s
vdsl2 110 Mb/s
Gn-C betekent dacht ik Groningen-Centrum (de centrale aan de Reitemakersreige), wat betekent Gn-ACE? Ik zit ongeveer 2 km vanaf Gn-C.
Ik hoop eigenlijk dat hier dan 80 Mb/s mogelijk is, want 20 Mb vind ik toch te langzaam.
Je zit vlak bij de ring van een straatkast en je kan bij KPN zelf max 110 Mbit halen. Dus als Vodafone je een 80 mbit abonnement aanbiedt mag je er zeker vanuit gaan dat dat haalbaar is. Ruim zelfs.
Als ik me niet vergis is GN-ACE de naam van de straatkast die op de glasvezelring is aangesloten en waar vandaan jij dus je signaal krijgt.
Als ik me niet vergis is GN-ACE de naam van de straatkast die op de glasvezelring is aangesloten en waar vandaan jij dus je signaal krijgt.
Dat is het antwoord waarop ik stiekem al hoopte.Barre73 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 21:22:
Je zit vlak bij de ring van een straatkast en je kan bij KPN zelf max 110 Mbit halen. Dus als Vodafone je een 80 mbit abonnement aanbiedt mag je er zeker vanuit gaan dat dat haalbaar is. Ruim zelfs.

Volgens mij reageerde je op de verkeerde, ik hoef mijn modem niet in bridge te hebben.Anoniem: 631029 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 02:16:
[...]
Gezien het modem de eerste 2 ethernetpoorten (van de 4) gebruikt voor radio/TV decoder, vrees ik dat je radio en tv onstabiel kan worden als je bridge mode gaat toepassen.
kan je niet gewoon de gehele portrange van tcp/ip forwarden naar het vaste ip adres op die ene ethernetpoort die je dan gebruikt (met vast client ip adres natuurlijk), dus hoppa tcp en udp van 1 t/m 49151. Of dmz zone naar dat vaste client ip adres?
Weet iemand of de korting van 10 euro behouden blijft als je gedurende het eerste jaar je telefonie abonnement opzegt? Ik maak er in de praktijk eigenlijk helemaal geen gebruik van blijkt nu na een paar maanden, meeste gaat toch gewoon mobiel.
Nee, dan vervalt die korting. Geldt alleen bij afname van alle drie de componenten.
Maar rekensom: Je betaalt er 2,50 per maand voor als je niet belt en het levert je 10 euro korting op.
Dus waarom opzeggen? Gewoon niet meer gebruiken om mee te bellen.
Ik gebruik em helemaal niet maar doe het op dezelfde manier.
Maar rekensom: Je betaalt er 2,50 per maand voor als je niet belt en het levert je 10 euro korting op.
Dit haal ik momenteel op mijn 20 Mbit abbo
ISP wordt verkeerd gedetecteerd

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Dan heeft het inderdaad geen zin. Wel als het per maand nog 2,50 goedkoper wordt. Niet dat het me heel veel uitmaakt, maar voor iets wat je niet gebruikt zou het anders natuurlijk zonde zijn.Barre73 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:49:
Nee, dan vervalt die korting. Geldt alleen bij afname van alle drie de componenten.
Ik krijg Wiericke te zien of iets dergelijks.Jogai schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:03:
Dit haal ik momenteel op mijn 20 Mbit abbo![]()
[afbeelding]
Sinds vandaag is mijn abonnement ook opgeleverd.
Grappig om te zien hoe de snelheid zienderogen is toegenomen. Ik heb de afgelopen jaren op hetzelfde adres diverse ADLS abonnementen gehad. Eerst twee keer een abonnement van 20MB (tót, that is) maar ik haalde nooit meer dan zo'n 10MB in mijn herinnering. Dus koos ik later voor de nog iets goedkopere abonnementen, de laatste was Internet & Bellen 8MB van Vodafone Thuis.
Bij het nieuwe alles-in-1 pakket van vodafone (die inderdaad goedkoper is, als je mét vaste telefoon neemt, al was het maar omdat je anders de verplichte monteurskosten niet vergoed krijgt) heb ik weer een 20MB verbinding. En gek genoeg haal ik dat dit keer ook!
Hieronder het resultaat, terwijl de settopbox aan stond (met opname functie) De oudere resultaten dateren nog van het 8MB lijntje. Toch een wereld van verschil. Zeker de upload is gigantisch sneller!
Oud Internet & Bellen 8MB: 5,05Mb/s down, 0,62Mb/s up
Nieuw Alles-in-een 20MB: 19,05Mb/s down, 18,52Mb/s up
link naar het plaatje: https://www.dropbox.com/s/br5kvznjsxrpwda/speedtest.png?dl=0
Wat me wel opgevallen is, is dat de monteur de ader paring aangepast/omgedraaid heeft in het varkenssnuitje / ISRA punt in de meterkast. Dus wellicht draait dit abonnement op een ander soort DSL techniek.
Grappig om te zien hoe de snelheid zienderogen is toegenomen. Ik heb de afgelopen jaren op hetzelfde adres diverse ADLS abonnementen gehad. Eerst twee keer een abonnement van 20MB (tót, that is) maar ik haalde nooit meer dan zo'n 10MB in mijn herinnering. Dus koos ik later voor de nog iets goedkopere abonnementen, de laatste was Internet & Bellen 8MB van Vodafone Thuis.
Bij het nieuwe alles-in-1 pakket van vodafone (die inderdaad goedkoper is, als je mét vaste telefoon neemt, al was het maar omdat je anders de verplichte monteurskosten niet vergoed krijgt) heb ik weer een 20MB verbinding. En gek genoeg haal ik dat dit keer ook!
Hieronder het resultaat, terwijl de settopbox aan stond (met opname functie) De oudere resultaten dateren nog van het 8MB lijntje. Toch een wereld van verschil. Zeker de upload is gigantisch sneller!
Oud Internet & Bellen 8MB: 5,05Mb/s down, 0,62Mb/s up
Nieuw Alles-in-een 20MB: 19,05Mb/s down, 18,52Mb/s up
link naar het plaatje: https://www.dropbox.com/s/br5kvznjsxrpwda/speedtest.png?dl=0
Wat me wel opgevallen is, is dat de monteur de ader paring aangepast/omgedraaid heeft in het varkenssnuitje / ISRA punt in de meterkast. Dus wellicht draait dit abonnement op een ander soort DSL techniek.
[Voor 10% gewijzigd door autoreverse op 04-03-2015 22:35]
@autoreverse: ziet er prima uit, mooie uploadsnelheid ook
je hebt nu dus feitelijke een 20/20 verbinding 
Lijkt me dus wel dat je een VVDSL (Vectoring) verbinding hebt die vanuit een straatkast geleverd wordt, vandaar ook de hoge uploadsnelheid. Welke max. snelheid geeft deze check: http://netco.fpi-info.fourstack.nl/

Lijkt me dus wel dat je een VVDSL (Vectoring) verbinding hebt die vanuit een straatkast geleverd wordt, vandaar ook de hoge uploadsnelheid. Welke max. snelheid geeft deze check: http://netco.fpi-info.fourstack.nl/
Vooralsnog alleen "Access is not allowed from your region" ?Prolution schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 22:29:
Welke max. snelheid geeft deze check: http://netco.fpi-info.fourstack.nl/

[Voor 3% gewijzigd door autoreverse op 04-03-2015 22:40]
Vreemd, werkt hier wel gewoon. Welke max. snelheid geeft Vodafone aan op je adres? 80Mb?autoreverse schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 22:35:
[...]
Vooralsnog alleen "Access is not allowed from your region" ?
En een screenshot van de modem/DSL waardes zou ik ook wel interessant vinden.
[Voor 12% gewijzigd door Prolution op 04-03-2015 22:47]
-
[Voor 103% gewijzigd door TMPJ op 05-03-2015 10:18. Reden: Verkeerde topic]
Werk je toevallig op een proxy? kan hier op het werk ook niet gebruik maken van de site... maar thuis wel. En anders op je telefoon werkt het ook wel.autoreverse schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 22:35:
[...]
Vooralsnog alleen "Access is not allowed from your region" ?
Proxy hier loopt via duitsland volgens mij (krijg vaak duitse sites) dus daarom kan ik hem niet gebruiken.
Dit is het topic over ADSL/VDSL. NIET de glasvezel.TMPJ schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 08:40:
Aangezien binnenkort mijn glasvezelverbinding opgeleverd wordt zit ik ook te twijfelen om over te stappen van Ziggo naar Vodafone. Wat me nog wat afschrikt zijn de reviews op internet, echter wanneer ik dit topic lees lijkt het juist allemaal wel weer mee te vallen.
Mag ik daaruit constateren dat zolang je de helpdesk niet nodig hebt het allemaal prima werkt? Ik ben heel benieuwd naar recente ervaringen betreffende stabiliteit en beeldkwaliteit van tv.
die vind je hier: Vodafone Thuis via Glasvezel
[Voor 43% gewijzigd door Waah op 05-03-2015 09:22]
Ik zit niet op een Proxy - daar heb ik geen eens verstand van.
Op mijn telefoon (Sarafi, iPhone) krijg ik dezelfde melding (acces not allowed)
Ik kan inloggen in de modem, maar van welke pagina/tabblad zou je een screenshot willen zien? Dan upload ik die hier wel.
Vind iemand trouwens dat display van de settopbox ook ontzettend fel? Ik kwam vannacht even beneden om wat water te drinken en de hele thuiskamer was blauw verlicht. En tijdens het tv kijken irriteert het ook enorm, het leid enorm af. Ik ga iets bedenken om het af te plakken denk ik.
Op mijn telefoon (Sarafi, iPhone) krijg ik dezelfde melding (acces not allowed)
De postcode check van Vodafone geeft aan dat er tot 80Mb beschikbaar is over DSL. Glasvezel is niet beschikbaar (wist ik al)Prolution schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 22:46:
[...]
Welke max. snelheid geeft Vodafone aan op je adres? 80Mb?
En een screenshot van de modem/DSL waardes zou ik ook wel interessant vinden.
Ik kan inloggen in de modem, maar van welke pagina/tabblad zou je een screenshot willen zien? Dan upload ik die hier wel.
Vind iemand trouwens dat display van de settopbox ook ontzettend fel? Ik kwam vannacht even beneden om wat water te drinken en de hele thuiskamer was blauw verlicht. En tijdens het tv kijken irriteert het ook enorm, het leid enorm af. Ik ga iets bedenken om het af te plakken denk ik.

[Voor 81% gewijzigd door autoreverse op 05-03-2015 10:19]
Heb je toevallig met je telefoon gechecked terwijl je met je WIFI verbonden was? want dan klopt dat wel dat je nog steeds dezelfde melding krijgt....
Dat van die displaybox is wel vervelend lijkt me. Ga ik me ook vast op voorbereiden.
Dat van die displaybox is wel vervelend lijkt me. Ga ik me ook vast op voorbereiden.
[Voor 22% gewijzigd door Waah op 05-03-2015 13:20]
Het is juist andersom. Met een proxy zou je er waarschijnlijk wel op komen :-)Waah schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:19:
[...]
Werk je toevallig op een proxy? kan hier op het werk ook niet gebruik maken van de site... maar thuis wel. En anders op je telefoon werkt het ook wel.
Proxy hier loopt via duitsland volgens mij (krijg vaak duitse sites) dus daarom kan ik hem niet gebruiken.
[...]
Dit is het topic over ADSL/VDSL. NIET de glasvezel.
die vind je hier: Vodafone Thuis via Glasvezel
Dit komt omdat je als Vodafone klant een IP adres krijgt dat voorheen in een ander land geregistreerd was. Geldt zowel voor Xdsl als glasvezelklanten. En dat bewuste land is blijkbaar dan geblokkeerd (Iran, Georgie, etc...) . Ik heb precies hetzelfde met die postcodechecker van KPN Netco. En ik ben Vodafoen glasvezel klant.
Oplossing? Is niet voor ons als klant en zelfs niet voor Vodafone. KPN Netco maakt gebruik van een partij die op basis van IP checkt of je toegang hebt (Geotagging). Die partij heeft haar database niet op orde.
De wereldwijde database van RIPE klopt namelijk wel. Als je daar je IP nummer checkt zal je zien dat deze geregistreerd staat bij Wiericke BV. Dat is de partij die Vodafone vorig jaar heeft overgenomen en die nu al hun diensten verzorgt.
Het toeval wil dat ik goede contacten heb bij Netco en dit al bij ze heb aangegeven. Hopelijk gaat dat helpen.
Zoals hierboven genoemd: Zet de wifi op je telefoon even uit en verbind gewoon via 3G of 4G. Ga dan nog eens naar die website van Netco en dan zou ie wel moeten werken.
[Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 05-03-2015 13:35]
De gegevens zoals in deze post: Zerobase in "Vodafone Thuis Internet, Bellen & TV (via xDSL)".autoreverse schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:14:
[...]
De postcode check van Vodafone geeft aan dat er tot 80Mb beschikbaar is over DSL. Glasvezel is niet beschikbaar (wist ik al)
[..]
Dus van de diverse DSL intrainwaardes, altijd interessant

Ik ben ook wel benieuwd of Vodafone gebruik maakt van PPPoE om de verbinding op te zetten zoals XS4ALL en KPN ook doen, misschien is dat ergens te achterhalen in het modem

Ah. Dank voor het voorbeeld. Gevonden:Prolution schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:41:
[...]
De gegevens zoals in deze post: Zerobase in "Vodafone Thuis Internet, Bellen & TV (via xDSL)".
Dus van de diverse DSL intrainwaardes, altijd interessant![]()
Ik ben ook wel benieuwd of Vodafone gebruik maakt van PPPoE om de verbinding op te zetten zoals XS4ALL en KPN ook doen, misschien is dat ergens te achterhalen in het modem
DSL-informatie
DSL synchronisatiestatus: Up
Verbindingsstatus: Showtime
Upstream lijnsnelheid (kbit/sec): 22015
Downstream lijnsnelheid (kbit/sec): 110901
Maximale upstream snelheid (kbit/sec): 52670
Maximale downstream snelheid (kbit/sec): 113756
Veiligheidscoëfficiënt upstream ruis (dB): 20.1
Veiligheidscoëfficiënt downstream ruis (dB): 6.1
Upstream interleave depth: 0
Downstream interleave depth: 0
Lijnnorm: VDSL
Upstream lijndemping (dB): 0
Downstream lijndemping (dB): 0
Upstream uitvoervermogen (dBm): -2.1
Downstream uitvoervermogen (dBm): 13.5
Downstream interleave dept: Geen
DSL up tijd: 1 1 49 minuten 31 seconden
Antwoord op je laatste vraag kan ik niet geven (kan er in de modem niets over vinden) Maar dit weet ik wel: de monteur vroeg aan de mrs. die thuis was, wie onze huidige ISP was, en of die wel opgezegd was. Want 'de lijn was al bezet'.

Ze wist het niet (net zomin dat ze niet weet in welk merk auto wij rijden) en gokte: 'KPN?'? De monteur zei dat dat niet kon. Dus hij wist wel wat we niet hadden, en niet wat we wel hadden. Vervolgens had hij gezegd dat hij een lijn zou om moeten zetten. Dat kon ik later zien, want het IS/RA punt en het varkenssnuitje daarna was bewerkt door hem. Alle draden lagen bloot en staken uit en het dekseltje lag netjes op de grond

[Voor 27% gewijzigd door autoreverse op 06-03-2015 09:36]
Bedankt voor het posten van deze informatie, je lijn is momenteel ingetraind op het hoogste VVDSL profiel: 110/22 (de attainable van je lijn is 113/52)autoreverse schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:46:
[...]
Ah. Dank voor het voorbeeld. Gevonden:
DSL-informatie
DSL synchronisatiestatus: Up
Verbindingsstatus: Showtime
Upstream lijnsnelheid (kbit/sec): 22015
Downstream lijnsnelheid (kbit/sec): 110901
Maximale upstream snelheid (kbit/sec): 52670
Maximale downstream snelheid (kbit/sec): 113756
Veiligheidscoëfficiënt upstream ruis (dB): 20.1
Veiligheidscoëfficiënt downstream ruis (dB): 6.1
Upstream interleave depth: 0
Downstream interleave depth: 0
Lijnnorm: VDSL
Upstream lijndemping (dB): 0
Downstream lijndemping (dB): 0
Upstream uitvoervermogen (dBm): -2.1
Downstream uitvoervermogen (dBm): 13.5
Downstream interleave dept: Geen
DSL up tijd: 1 1 49 minuten 31 seconden
Antwoord op je laatste vraag kan ik niet geven (kan er in de modem niets over vinden)
[..]
De VLAN van Vodafone beperkt hierbij je downloadsnelheid naar 20Mb (omdat jou abo 20Mb max. is) maar de upload snelheid wordt dus blijkbaar niet beperkt door Vodafone en is direct afhankelijk van de intrainsnelheid van je lijn, en daarom heb je momenteel dus ook een 20Mb upload

Vodafone maakt gebruik van het KPN-Wholesale netwerk, dus het klopt dat je gebruik maakt van een KPN lijntje.
Wat de monteur bij jou thuis gedaan heeft is waarschijnlijk het omwisselen van een aderpaar, de meeste huizen zijn voorzien van 2 aderparen (rood & blauw, oranje & wit) voor een DSL verbinding is maar 1 aderpaar nodig. Mogelijk dat er op het 1e aderpaar (rood & blauw) al een ander signaal stond? En dat het daarom op het 2e aderpaar (oranje & wit) is aangesloten?
Hier mijn gegevens,
ik haal nu 64mb (bedraad direct op Huawei modem, geen tv aangesloten) op mijn 80mb abo.
Hierover een klacht lopen bij Vodafone, ben benieuwd wat ze gaan doen
DSL synchronisatiestatus:Up
Verbindingsstatus:Showtime
Upstream lijnsnelheid (kbit/sec):22015
Downstream lijnsnelheid (kbit/sec):69093
Maximale upstream snelheid (kbit/sec):49943
Maximale downstream snelheid (kbit/sec):103408
Veiligheidscoëfficiënt upstream ruis (dB):20.1
Veiligheidscoëfficiënt downstream ruis (dB):15.3
Upstream interleave depth:0
Downstream interleave depth:0
Lijnnorm:VDSL
Upstream lijndemping (dB):0
Downstream lijndemping (dB):0
Upstream uitvoervermogen (dBm):2.3
Downstream uitvoervermogen (dBm):12.8
Downstream interleave depth:Geen
ik haal nu 64mb (bedraad direct op Huawei modem, geen tv aangesloten) op mijn 80mb abo.
Eprolution: wat bedoel je met ingetraind op 110? Je kan toch maar tot 80 krijgen, of krijg jij echt 110 van Vodafone? Da's nice.
De intrain waardes van je download (69Mb) zijn een stuk lager dan wat er maximaal mogelijk is met je lijn (103Mb). Mogelijk komt dit doordat je lijn niet helemaal stabiel is, de snelheid wordt dan naar beneden geschroefd om de stabiliteit te garanderen. Je zou zelf even kunnen checken of alles vanuit je ISRA punt tot naar het modem toe correct is aangesloten, om dat te kunnen uitsluiten.3CPO schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:21:
Hier mijn gegevens,
[afbeelding]
De DSL lijn zelf is ingetraind op een bepaalde snelheid, in het geval van autoreverse staat deze dus op 110Mb down & 22Mb up ingetraind, dit is de snelheid van de DSL lijn tussen het modem en de KPN straatkast. Echter wordt niet alleen met deze intrain waardes de internet snelheid bepaald maar dus ook (hogerop in het netwerk) via de VLAN.Sjah schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:42:
Eprolution: wat bedoel je met ingetraind op 110? Je kan toch maar tot 80 krijgen, of krijg jij echt 110 van Vodafone? Da's nice.
Het kan dus goed zijn dat je bij een 80Mb abo ook intrainwaardes hebt van 110/22, maar mogelijk dat de VLAN dan je downloadsnelheid beperkt tot 80Mb (de max. van het abo). Alleen iemand met een Vodafone 80Mb abo kan hier uitsluitsel over geven, of je dus mogelijk hogere snelheden dan 80Mb kan behalen

Dit is aangesloten door de "monteur" van Guidion, wat kan ik zelf nog checken dan?Prolution schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:04:
[...]
Je zou zelf even kunnen checken of alles vanuit je ISRA punt tot naar het modem toe correct is aangesloten, om dat te kunnen uitsluiten.
Dit ligt met name ook aan het type ISRA dat je hebt3CPO schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:11:
[...]
Dit is aangesloten door de "monteur" van Guidion, wat kan ik zelf nog checken dan?
Indien je een 'modern' ISRA hebt, waarbij je direct een RJ11 plug in kan steken is er volgens mij niet zoveel meer te verbeteren.
Bij een wandcontactdoos ISRA (2e van links) met een 'varkenssnuit" stekker kan soms wel wat problemen opleveren, omdat daar soms interne huisbedrading naar bijvoorbeeld een 2 toestel is aangebracht. Een VVDSL verbinding is nogal gevoelig, dus dan wil je graag zoveel mogelijke problemen proberen uit te sluiten.
Misschien dat je weet of die monteur ook nog daadwerkelijk wat vervangen heeft bij het ISRA punt? Of heeft deze simpelweg het stekkertje in het huidige punt aangesloten en gecheckt of het werkte en is toen weggegaan?
2e van rechts had die eerst aangesloten met 2 draadjes (net zoals ik bij Tele2-20MB) had,Prolution schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:26:
[...]
Dit ligt met name ook aan het type ISRA dat je hebt
[afbeelding]
Indien je een 'modern' ISRA hebt, waarbij je direct een RJ11 plug in kan steken is er volgens mij niet zoveel meer te verbeteren.
Bij een wandcontactdoos ISRA (2e van links) met een 'varkenssnuit" stekker kan soms wel wat problemen opleveren, omdat daar soms interne huisbedrading naar bijvoorbeeld een 2 toestel is aangebracht. Een VVDSL verbinding is nogal gevoelig, dus dan wil je graag zoveel mogelijke problemen proberen uit te sluiten.
Misschien dat je weet of die monteur ook nog daadwerkelijk wat vervangen heeft bij het ISRA punt? Of heeft deze simpelweg het stekkertje in het huidige punt aangesloten en gecheckt of het werkte en is toen weggegaan?
toen zei ik dat ik 80MB had, toen heeft hij 4 draadjes bovenin gestopt (geen stekkertje dus).
Waarschijnlijk dacht de monteur dat je een zogenaamde pairbonding verbinding kreeg (over 2 aderparen = 4 draadjes) omdat je aangaf dat je 80Mb abo had. Momenteel levert alleen KPN pairbonding verbindingen.3CPO schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:33:
[...]
2e van rechts had die eerst aangesloten met 2 draadjes (net zoals ik bij Tele2-20MB) had,
toen zei ik dat ik 80MB had, toen heeft hij 4 draadjes bovenin gestopt (geen stekkertje dus).
Met VVDSL (Vectoring) zoals Vodafone levert is 80Mb en hoger gemakkelijk over 1 aderpaar (=2 draadjes) mogelijk, nu zullen de 2 extra draadjes volgens mij niet direct voor storingen zorgen (indien het allemaal correct is aangesloten door die monteur

Zou het inderdaad dan maar aankaarten bij Vodafone zodat zei kunnen onderzoeken waar het probleem zich mogelijk bevindt.
Graag gedaan - jij bedankt voor het uitleggen van de cijfers!Prolution schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:39:
[...]
Bedankt voor het posten van deze informatie, je lijn is momenteel ingetraind op het hoogste VVDSL profiel: 110/22 (de attainable van je lijn is 113/52)
Wat de monteur bij jou thuis gedaan heeft is waarschijnlijk het omwisselen van een aderpaar, de meeste huizen zijn voorzien van 2 aderparen (rood & blauw, oranje & wit) voor een DSL verbinding is maar 1 aderpaar nodig. Mogelijk dat er op het 1e aderpaar (rood & blauw) al een ander signaal stond? En dat het daarom op het 2e aderpaar (oranje & wit) is aangesloten?

Inderdaad, was er eerst een rood/blauw paar aangesloten, die hangt nu ledig te hangen, en nu is oranje/wit aangesloten. Op het blauw/rood was idd het oude 'ispfabriek' Vodafone thuis abonnement geactiveerd, denk ik.
Overigens off-topic maar saillant detail voor mensen die nog Digitenne hebben en willen overstappen; ik werd door KPN gebeld na mijn opzegging voor Digitenne (had ik even mee gewacht om te kijken of het IPTV wel goed zou werken op mijn adres) en kreeg het aanbod om een 80MB alles in een abonnement (met IPTV ipv digitenne) bij hen af te nemen voor maar 12,50 per maand (normaal 59,- per maand). Ja dat lees je goed. Echter, omdat de afkoel periode voor dit nieuwe Vodafone abonnement al voorbij is, kon dat niet meer. Wel jammer - als ik dat geweten had. Ik begrijp steeds meer dat het echt loont om je eigen aanbieder op te bellen en voor te leggen dat je wilt overstappen, tenzij zij met een mooi aanbod komen. Kun je zelfs tegen elkaar op bieden: 'bij KPN krijg ik dit voor 12,50. Wat kunnen jullie me bieden?'

Aanvulling:
Ik wil hier ook nog even een duit in het zakje doen vwb het instabiele 5Ghz van het Huwai HG659 modem. Het viel me de eerste dag na installatie al op, dat ik helemaal dat 5Ghz netwerk niet zag. Ik stuitte er toevallig op omdat ik zag in de modem dat zowel het 2,4Ghz als het 5Ghz netwerk aan stonden, terwijl ik die laatste dus niet zag. Ik weet niet meer precies wat ik gedaan heb (ik heb het 5Ghz netwerk denk ik een keer 'uit' gevinkt, en daarna weer aan, en/of het modem herstart) maar ik kreeg het aan de praat. Het viel me wel op dat het bereik beroerd was - ik woon in een heel klein huisje uit de jaren '30 (dus niks geen beton laat staan bewapend) alles is hier van hout mega gehorig - een verdieping hoger had mijn iPhone 5s al geen verbinding meer.
Nu lees ik her en der dat deze modem niet uitblinkt qua prestaties, zeker niet wat het 5Ghz netwerk betreft. Nu viel me vandaag wederom op dat het hele 5Ghz netwerk het weer vertikt om zichtbaar te zijn, dus al mijn apparaten weer off-line.
Ik heb mijn apparaten dus maar weer op het 2,4Ghz netwerk ingesteld. Check ik vervolgens in het modem, staat het 5Ghz netwerk wel degelijk aangevinkt, en ook niet op 'hidden' oid. Kortom; waardeloos dat 5Ghz netwerk.
Overigens is ook mijn Airplay telkens verdwenen na een dag of anderhalf (sinds herstart van de modem), dus mijn airport express vindt dit modem ook nog niet leuk genoeg.....

Kortom; met dit abonnement koop je qua modem wel een kat in de zak geloof ik. Hij schijnt ook niet in bridge mode te kunnen werken, zodat je niet je eigen acces point ten volle kan benutten, mocht je die hebben.
[Voor 34% gewijzigd door autoreverse op 07-03-2015 20:13]
Dat klinkt niet zo mooi van het modem! dat is wel balen.
Zelf heb ik gelukkig nog een eigen router, die ik dan wel in repeater-modus kan zetten. Kan ik daar het 5ghz netwerk van gebruiken.
Heb het vodafone-pakket al binnen gekregen dit weekend. 17 maart wordt het aangesloten dus ik ben benieuwd. Ik heb helemaal geen ISRA punt meer (weggehaalt door vorige bewoners, kabel is er nog wel) dus ben benieuwd wat ze gaan monteren.
Zelf heb ik gelukkig nog een eigen router, die ik dan wel in repeater-modus kan zetten. Kan ik daar het 5ghz netwerk van gebruiken.
Heb het vodafone-pakket al binnen gekregen dit weekend. 17 maart wordt het aangesloten dus ik ben benieuwd. Ik heb helemaal geen ISRA punt meer (weggehaalt door vorige bewoners, kabel is er nog wel) dus ben benieuwd wat ze gaan monteren.
Anoniem: 661380
Wordt wel lastig aansluiten als je geen ISRA punt hebt! Dat gaan die monteurs echt niet voor je doen.
Zelf issue gehad hiermee. Kon in eerste instantie ook niet mijn ISRA punt vinden. Contact gehad met Vodafone hierover en bleek dat zij dat niet in orde maken. Gelukkig bleek ik nadat ik contact heb gehad met mijn huisbaas gewoon niet goed gekeken te hebben.
Ok, maar stel dat ze de kabel wel vinden, zo een ding eraan monteren, kost ze niks, kortom ik sluit het niet uit. Maar misschien lopen ze voor zoiets lulligs weg met de mededeling "we komen terug als de kpn-man is geweest" .
Als er kabels liggen is er idd geen probleem. Was dus zo bij mij. Is er niks dan ga je nat....
[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 661380 op 09-03-2015 17:57]
Lees deze thread maar eens en huiver. Zelfs Xs4all mag niet aan het isra punt van kpn komen, en dat terwijl ze nota bene een dochter van kpn zijn.Sjah schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:34:
Ok, maar stel dat ze de kabel wel vinden, zo een ding eraan monteren, kost ze niks, kortom ik sluit het niet uit. Maar misschien lopen ze voor zoiets lulligs weg met de mededeling "we komen terug als de kpn-man is geweest" .
Het zou me niks verbazen als de vodafone monteur bij het zien van een kale kabel zonder aansluitblokje of varkenssnuit meteen weer rechtsomkeert maakt. Dan heb je een probleem, want als je daarna kpn belt of ze je isra kunnen herstellen, is de eerste vraag waarvoor je dat dan nodig hebt. En als dat geen kpn-dienst is, laten ze je mogelijk nog betalen ook.
[Voor 6% gewijzigd door grun93 op 09-03-2015 18:41]
Daar ben ik het mee eens. Toch verstandig om Guidion weer te bellen. Je hebt het nummer neem ik aan (van de afspraakmail).grun93 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:40:
[...]
Lees deze thread maar eens en huiver. Zelfs Xs4all mag niet aan het isra punt van kpn komen, en dat terwijl ze nota bene een dochter van kpn zijn.
Het zou me niks verbazen als de vodafone monteur bij het zien van een kale kabel zonder aansluitblokje of varkenssnuit meteen weer rechtsomkeert maakt. Dan heb je een probleem, want als je daarna kpn belt of ze je isra kunnen herstellen, is de eerste vraag waarvoor je dat dan nodig hebt. En als dat geen kpn-dienst is, laten ze je mogelijk nog betalen ook.
Dat van dat betalen lijkt oneerlijk maar eigenlijk klopt het wel. De bewoners van het huis (vorige dan) hebben het ISRA punt verwijderd. Dat mag niet want het is van KPN. Dus zou het best vreemd zijn als KPN daar dan weer voor moet opdraaien.
Ik heb het duidelijk aangegeven bij zowel vodafone als Guidion. De kabel is er wel (dat had ik al gezegd), maar het "blok" is er niet. dus kwestie van blokje erop. maar zal wel even bellen.
[Voor 25% gewijzigd door Waah op 09-03-2015 22:23]
De problemen zijn nog erger. Ik krijg inmiddels na een paar dagen pogingen (zelfs harde reset van de modem etc) met geen mogelijkheid het 5GHz netwerk in de lucht. En de laptop (macbook air) van de mrs. ziet helemaal het Wi-fi netwerk niet meer van de modem, ook het 2,4Ghz netwerk niet. Zou je zeggen: dat ligt aan de laptop. Maar die ziet wel 24 andere Wi-fi netwerken in de buurt, dus het lijkt er niet op dat die wi-fi stuk is. Als ik de naam (SSID) verander, vindt de laptop het netwerk weer even, een dag later niet meer.Waah schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:00:
Dat klinkt niet zo mooi van het modem! dat is wel balen.
Maargoed, dit blijft een kip-ei verhaal.
Ergens had ik gelezen dat dit Huwaeai modem niet goed met Apple computer zou werken. Dat zou in ons geval wel eens kunnen kloppen.
Ik ben benieuwd, kan ik nu ook vectoring krijgen?
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Vooralsnog moet dat 'flexibel' maandelijks aan- en uitzetten van diensten wel telefonisch gebeuren via het 0900 nummer. Dus niet a-la Blox bij my vodafone mobiel. Onhandig vind ik.
Vanavond merkte ik iets vreemds op; mijn download speed is ineens gezakt naar waardes tussen de 3MB en 6MB. Upload tussen de 8MB en 10MB. Hoger dus dan de dl. Dat is toch ook vreemd...
(het was ongeveer 20MB/20MB)
Effe m'n iOS update voor iPhone downloaden in iTunes: gaat 4 uur doen over 1,8GB....
Vanavond merkte ik iets vreemds op; mijn download speed is ineens gezakt naar waardes tussen de 3MB en 6MB. Upload tussen de 8MB en 10MB. Hoger dus dan de dl. Dat is toch ook vreemd...

(het was ongeveer 20MB/20MB)
Effe m'n iOS update voor iPhone downloaden in iTunes: gaat 4 uur doen over 1,8GB....

[Voor 50% gewijzigd door autoreverse op 10-03-2015 22:15]
Ik heb sinds twee weken ook de HUAWEI HG695 router van Vodafone Thuis en net zoals in voorgaande commentaren vinden Apple producten (iPad, iMac, etc) het 5G signaal van deze router niet. Dit ligt niet aan het apparaat maar is een instelling. Ik heb het hier beschreven:
http://blog.denouter.net/...n-with-ipad-imac-and.html
Werkt allemaal als een zonnetje!
http://blog.denouter.net/...n-with-ipad-imac-and.html
Werkt allemaal als een zonnetje!
Dat meen je niet! Geweldig! Ga het meteen uitproberen.
EDIT: het werkt! Dank @frankdo
Ik zit weer op het 5Ghz netwerk.
EDIT: het werkt! Dank @frankdo

Ik zit weer op het 5Ghz netwerk.
[Voor 100% gewijzigd door autoreverse op 12-03-2015 21:28]
Vandaag heb ik het vodafone pakket binnen gekregen. Volgende week vrijdag komt Guidion om te installeren. Weet iemand wanneer ik kan verwachten dat het signaal live gaat? Dan kan ik het modem vast omzetten
.
Had hiervoor Telfort, en heb niet opgezegd. Kreeg namelijk automatisch een brief dat iemand mijn verbinding had opgezegd en als ik het er niet mee eens was moest ik bellen. Anders geen actie vereist.

Had hiervoor Telfort, en heb niet opgezegd. Kreeg namelijk automatisch een brief dat iemand mijn verbinding had opgezegd en als ik het er niet mee eens was moest ik bellen. Anders geen actie vereist.
Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.
Heb je DSL van telfort dan? Zodra telfort diensten stoppen met werken, staat Vodafone dan met behulp van een migratie op de lijn. (Mits dit ook als migratie doorgezet is).50Miles schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:25:
Vandaag heb ik het vodafone pakket binnen gekregen. Volgende week vrijdag komt Guidion om te installeren. Weet iemand wanneer ik kan verwachten dat het signaal live gaat? Dan kan ik het modem vast omzetten.
(als telfort dus stopt per 20-3 oid, dan gaat Vodafone op 20-3 op de lijn)
Ik had geen datum, dus net maar even gebeld (inderdaad ADSL). Blijkt dat 20 maart de verbinding wordt beëindigd. Precies dezelfde dag dat Guidion langskomt.Dazzler2120 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:48:
[...]
Heb je DSL van telfort dan? Zodra telfort diensten stoppen met werken, staat Vodafone dan met behulp van een migratie op de lijn. (Mits dit ook als migratie doorgezet is).
(als telfort dus stopt per 20-3 oid, dan gaat Vodafone op 20-3 op de lijn)
Kan dus vooraf niets met mijn nieuwe verbinding

Zo wordt er natuurlijk wel voor gezorgd dat minder kundige mensen niet onverhoopt 3 dagen zonder diensten komen te zitten50Miles schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:00:
[...]
Ik had geen datum, dus net maar even gebeld (inderdaad ADSL). Blijkt dat 20 maart de verbinding wordt beëindigd. Precies dezelfde dag dat Guidion langskomt.
Kan dus vooraf niets met mijn nieuwe verbinding

20-3 was een goede gok blijkt! Good luck met de overstap!
KloptDazzler2120 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:05:
[...]
Zo wordt er natuurlijk wel voor gezorgd dat minder kundige mensen niet onverhoopt 3 dagen zonder diensten komen te zitten
20-3 was een goede gok blijkt! Good luck met de overstap!

He jammer maar helaas. Ik ben met m'n mac weer van het 5Ghz netwerk af. Na het ontwaken van de mac duurt het aanzienlijk langer voordat de mac verbinding met het Wi-Fi heeft. Veel langer dan het gewone 2,4Ghz netwerk.
iTunes en andere programma's beginnen dan te springen en te piepen dat er geen internet verbinding is - echt heel irritant.
Is dit ook jouw ervaring, @frankdo?
iTunes en andere programma's beginnen dan te springen en te piepen dat er geen internet verbinding is - echt heel irritant.
Is dit ook jouw ervaring, @frankdo?
Mijn ervaring met de HUAWEI HG695 is dat het bereik opzich wel prima is in een hout-scelet woning echter is als ik de snelheid controleer met speedtest.net haalt ie maar iets van 20Mbps down terwijl een vaste kabel gewoon netjes 40Mbps haalt en als ik mijn Linksys E4200v1 erop aansluit haalt ie gewoon netjes 30-40Mbps dus het WIFI modem van de HUAWEI HG695 is gewoon brak.
Verder had ik ook eerst bij de HUAWEI HG695 dat ie de 5Ghz niet zag maar nadat ik hem op 20/40 Mhz had gezet zag ik hem opeens wel.
Ook opvallend vind ik dat hier de upload op 20Mbps ligt.
Verder had ik ook eerst bij de HUAWEI HG695 dat ie de 5Ghz niet zag maar nadat ik hem op 20/40 Mhz had gezet zag ik hem opeens wel.
Ook opvallend vind ik dat hier de upload op 20Mbps ligt.
Dit topic is gesloten.