Zijn er hier mensen die hun T-Mobile Thuis contract met een jaar hebben verlengd? Kun je dan dezelfde actie gebruiken als die voor nieuwe klanten geldt?
Anoniem: 48051
Nee, dezelfde actie is niet mogelijk.Hugo__Boss schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:52:
Zijn er hier mensen die hun T-Mobile Thuis contract met een jaar hebben verlengd? Kun je dan dezelfde actie gebruiken als die voor nieuwe klanten geldt?
Hoe zijn ondertussen de ervaringen met T-Mobile DSL? Ik word op 22/8 afgesloten van KPN en ben benieuwd of de overstap vloeiend zal zijn. Er staan nog veel spookverhalen op internet en dat beangstigd toch wel. Ik moet er niet aan denken om af te moeten kicken van internet in mijn vakantie
Ben op 30 juni overgegaan naar T-Mobile, maar de overstap ging prima. Zat ongeveer uurtje zonder internet. Iets verder terug in dit topic staan mijn verdere (positieve) ervaringen met T-Mobile Thuis.silmaril70 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:22:
Hoe zijn ondertussen de ervaringen met T-Mobile DSL? Ik word op 22/8 afgesloten van KPN en ben benieuwd of de overstap vloeiend zal zijn. Er staan nog veel spookverhalen op internet en dat beangstigd toch wel. Ik moet er niet aan denken om af te moeten kicken van internet in mijn vakantie
Zijn er hier oud-Vodafone-Thuis abonnees die met een Internet-80 abonnement "overgenomen" zijn door T-Mobile ?
Als dat het geval is, is de downloadsnelheid van je abonnement al naar de hogere snelheid van 100 Mb/s gegaan ?
Er is een correctie van vandaag 14:41 in het nieuws artikel ( nieuws: T-Mobile verhoogt snelheid van abonnementen voor dsl-internet en wijz... ) dat nieuwe abonnees 100 Mb/s krijgen voor € 29,50 p/m. Hetzelfde bedrag dat wij netto betalen na de € 4,-- p/m korting.
Er stonds eerst foutief een prijs van € 33,50 vermeld voor het nieuwe 100 Mb/s pakket.
T-Mobile Klantenservice is nu helaas gesloten.
Als dat het geval is, is de downloadsnelheid van je abonnement al naar de hogere snelheid van 100 Mb/s gegaan ?
Er is een correctie van vandaag 14:41 in het nieuws artikel ( nieuws: T-Mobile verhoogt snelheid van abonnementen voor dsl-internet en wijz... ) dat nieuwe abonnees 100 Mb/s krijgen voor € 29,50 p/m. Hetzelfde bedrag dat wij netto betalen na de € 4,-- p/m korting.
Er stonds eerst foutief een prijs van € 33,50 vermeld voor het nieuwe 100 Mb/s pakket.
Je kan je abonnement kosteloos upgraden , zo had ik idd het Vodafone 80 Mb abonnement en die heb ik zonder verlenging van het contract om kunnen zetten na het 100 MB abonnement van T-Mobile , aangezien ik alleen Internet heb en contracts vrij ben is dit ook zo gebleven en kan ik nog steeds als ik wil maandelijks opzeggenNxCPU schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:50:
Zijn er hier oud-Vodafone-Thuis abonnees die met een Internet-80 abonnement "overgenomen" zijn door T-Mobile ?
Tenzij je contact met de klantenservice opneemt, je contract vernieuwd of verhuisd ga je op het 80 pakket blijven, Echter zoals Hugo__Boss al zegt, upgraden naar 100 is kosteloos en zorgt er niet voor dat je weer een jaar contract plichtig bent.NxCPU schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:50:
@chris-drielsma en @Centurius Thanks! Ik ga morgen maar eens bellen met de klantenservice. Mijn eerste jaar "Thuis" loopt af op 29 september 2017.
EDIT: Na 23 minuten aan de telefoon, waarvan 20 minuten wachttijd (0800-nummer). En ongeveer 5 minuten na het gesprek startte het modem opnieuw op met de nieuwe snelheid : https://postimg.org/image/wypza8lrt/
Toch wel een beetje een tegenvaller. Want de Fourstack website gaf maximaal 111 Mb/s down aan. En mijn deur is 8 stappen van de kast af. Maar het is ongeveer echt 18 Mb/s meer dan het was. Cool, ik heb weer (iets minder) wat ik bij Vodafone en KPN al had.
EDIT: Na 23 minuten aan de telefoon, waarvan 20 minuten wachttijd (0800-nummer). En ongeveer 5 minuten na het gesprek startte het modem opnieuw op met de nieuwe snelheid : https://postimg.org/image/wypza8lrt/
Toch wel een beetje een tegenvaller. Want de Fourstack website gaf maximaal 111 Mb/s down aan. En mijn deur is 8 stappen van de kast af. Maar het is ongeveer echt 18 Mb/s meer dan het was. Cool, ik heb weer (iets minder) wat ik bij Vodafone en KPN al had.
[ Voor 69% gewijzigd door NxCPU op 21-08-2017 11:21 ]
111Mb is 100Mb in de praktijk. (Fourstack deed voorheen altijd 100Mb, nu dus 111).NxCPU schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 22:40:
@chris-drielsma en @Centurius Thanks! Ik ga morgen maar eens bellen met de klantenservice. Mijn eerste jaar "Thuis" loopt af op 29 september 2017.
Overhead op die verbinding zorgt ervoor dat je rond de 99 zal hangen. Klopt dus precies.
Net zoals je een 100Mb LAN had vroeger, door de overhead kwam je vrijwel nooit verder dan 95Mbit.
Oeps
[ Voor 99% gewijzigd door krakendmodem op 21-08-2017 12:30 ]
Ik ben ook tevreden. Ik sloot ook zo af.
Van 100 Mb naar 96 is 4% overhead. Van 111 Mb/s naar 96 is 13,5% overhead.
Ik snap de logica dan niet om nu 111 Mb/s i.p.v. 100 Mb/s aan te geven bij Fourstack.
Of zijn ze nu eerlijker en was de overhead altijd al 13,5% ?
Van 100 Mb naar 96 is 4% overhead. Van 111 Mb/s naar 96 is 13,5% overhead.
Ik snap de logica dan niet om nu 111 Mb/s i.p.v. 100 Mb/s aan te geven bij Fourstack.
Of zijn ze nu eerlijker en was de overhead altijd al 13,5% ?
Heeft er al iemand ervaring met het gebruiken van een eigen modem in plaats van het Huawei HG659 modem van T-mobile?
Specifiek de Fritz!box 7490? Na wat speuren op internet lijkt het erop dat er wel mensen zijn die het aan de praat krijgen, maar het is mij nog niet gelukt.
Ik heb het 20/2 Mbps abonnement. Ik heb begrepen dat dit ADSL2+ is.
De Fritz!box vraagt om:
- annex a of annex b?
- username / password
- Use VLAN for Internet access --> VLAN id
- DSL ATM settings:
--- VPI
--- VCI
--- Encapsulation:
------- PPPoE
------- PPPoA / LLC
------- PPPoA / VC-Mux
- PPPoE Passthrough (yes / no)
De volgende combinaties kwam ik tegen op internet, maar die lijken bij mij niet te werken:
VLAN id : 300
VPI: 8
VCI: 48
Encapsulation: bridged
Of een andere:
VLAN id: 300
VPI: 0
VCI: 34
En weer iemand anders met VDSL 30/80 (Dat is VDSL2 en die gebruikt VPI en VCI niet).
VPI: n.v.t.
VCI: n.v.t.
En nog iemand schreef:
* t-mobile maakt op de VDSL gebruik van verschillende VLAN TAGS.
* Om de verbinding op te bouwen dien je VLAN tag 640 mee te geven en op basis van Multi PVC/VLAN dien je VLAN tag 300 mee te sturen.
* zorg dat je verbinding zo configureert dat je tijdens de opbouw op PPPoE niveau als eerste VLAN TAG 640 mee stuurt geef deze altijd prioriteit 1.
* Vervolgens dien je een MultiPVC/VLAN te maken op dezelfde VDSL aansluiting met VLAN TAG 300 en geef deze prioriteit 2.
* De verbinding wordt opgezet over VLAN tag 640 zodra deze staat komt over dezelfde tunnel VLAN TAG 300 en zul je zien dat internet actief is.
Volgens mij gaan deze allemaal over VDSL2 in plaats van ADSL2+. Is er iemand die het gelukt is met het 20/2 abonnement?
Alvast heel veel dank voor de hulp!
Specifiek de Fritz!box 7490? Na wat speuren op internet lijkt het erop dat er wel mensen zijn die het aan de praat krijgen, maar het is mij nog niet gelukt.
De Fritz!box vraagt om:
- annex a of annex b?
- username / password
- DSL ATM settings:
--- VPI
--- VCI
--- Encapsulation:
------- PPPoE
------- PPPoA / LLC
------- PPPoA / VC-Mux
De volgende combinaties kwam ik tegen op internet, maar die lijken bij mij niet te werken:
Of een andere:
En weer iemand anders met VDSL 30/80 (Dat is VDSL2 en die gebruikt VPI en VCI niet).
En nog iemand schreef:
* Om de verbinding op te bouwen dien je VLAN tag 640 mee te geven en op basis van Multi PVC/VLAN dien je VLAN tag 300 mee te sturen.
* zorg dat je verbinding zo configureert dat je tijdens de opbouw op PPPoE niveau als eerste VLAN TAG 640 mee stuurt geef deze altijd prioriteit 1.
* Vervolgens dien je een MultiPVC/VLAN te maken op dezelfde VDSL aansluiting met VLAN TAG 300 en geef deze prioriteit 2.
* De verbinding wordt opgezet over VLAN tag 640 zodra deze staat komt over dezelfde tunnel VLAN TAG 300 en zul je zien dat internet actief is.
Volgens mij gaan deze allemaal over VDSL2 in plaats van ADSL2+. Is er iemand die het gelukt is met het 20/2 abonnement?
Even een check vraag waar ik waarschijnlijk t antwoord wel op weet. Bij ons thuis kunnen we max 20mb internet ontvangen. We hebben 1 Tv maar Netflix, downloaden en 2 a 3 mobiele apparaten staan regelmatig tegelijk aan. Dit gaat 20mb niet trekken toch? Helaas is Ziggo het enige alternatief in de buurt. En Thuis was zo mooi omdat eredivisie 1 erbij zit :-).
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Hangt er natuurlijk van af hoeveel jullie downloaden en hoe belangrijk jullie het vinden dat het snel binnen is. Zelf heb ik sinds juli T-Mobile Thuis: eerst het pakket met 80 Mbit/s internet, maar uiteindelijk heb ik vorige maand besloten om de snelheid terug te zetten naar 20 Mbit/s, omdat ik de extra snelheid niet nodig heb (en zo alsnog € 6 per maand bespaar, inmiddels is de besparing voor nieuwe klanten wel minder groot geworden door een prijsaanpassing medio augustus). Met de 20 Mbit/s kom ik prima uit en merk ik niet dat ik tegen beperkingen aanloop met 2 tv's, een spelcomputer, een computer en verschillende mobiele apparaten.Flipm0de schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:12:
Even een check vraag waar ik waarschijnlijk t antwoord wel op weet. Bij ons thuis kunnen we max 20mb internet ontvangen. We hebben 1 Tv maar Netflix, downloaden en 2 a 3 mobiele apparaten staan regelmatig tegelijk aan. Dit gaat 20mb niet trekken toch? Helaas is Ziggo het enige alternatief in de buurt. En Thuis was zo mooi omdat eredivisie 1 erbij zit :-).
Een internetverbinding van 20 Mbit/s voldoet voor mij dus prima. Daar moet wel bij aangetekend worden dat ik alleen woon en dus niet alle apparaten tegelijkertijd maximaal gebruik maken van internet.
[ Voor 7% gewijzigd door rclahsen op 07-09-2017 17:07 ]
Ik heb mijn 7390 met het 100Mbits abo aan de praat met :gohzeghee schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:04:
Heeft er al iemand ervaring met het gebruiken van een eigen modem in plaats van het Huawei HG659 modem van T-mobile?
De Fritz!box vraagt om:
- annex a of annex b?
- username / password
- DSL ATM settings:
--- VPI
--- VCI
--- Encapsulation:
------- PPPoE
------- PPPoA / LLC
------- PPPoA / VC-Mux
Of een andere:
En nog iemand schreef:
0/34 en dan VLAN 300 en bij dhcp host : fritz.box , staan
De standaard huawei modem is vrij brak jongens... Ik heb hier een 20/2 abbo en dit is het verschil tussen wifi op 2 meter afstand van de modem, met vol bereik, en de ethernetkabel in afbeelding 2.

wifi

ethernetkabel

wifi

ethernetkabel
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Zou em toch eens resetten, want je downloadsnelheid is wel erg brak.
Dit is eigenlijk vanaf het begin al zo. Inmiddels is hij al een keer gereset maar de snelheid blijft ongeveer gelijk.
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Ik kan deze ervaring niet onderschrijven. Haal met het 100Mbit abo aan de andere kant van het huis en een verdieping hoger de volle snelheid over WiFi.
Misschien eens bellen of ze je modem om kunnen ruilen?
Misschien eens bellen of ze je modem om kunnen ruilen?
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
wifi is afhankelijk van meerdere factoren. Welke wifi heb je gebruikt? 2,4Ghz of 5 Ghz? Apple en andere grote bedrijven hebben de 2,4 Ghz dood verklaart omdat deze in stedelijke gebieden slecht te gebruiken is.epic_gram schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 15:07:
De standaard huawei modem is vrij brak jongens... Ik heb hier een 20/2 abbo en dit is het verschil tussen wifi op 2 meter afstand van de modem, met vol bereik, en de ethernetkabel in afbeelding 2.
[afbeelding]
wifi
[afbeelding]
ethernetkabel
Er zijn wifi apps beschikbaar voor android of anders windows programma's die kunnen de kanalen van de wifi grafisch goed in beeld brengen hoe druk bezet de kanalen zijn. Zodat je evt een beter kanaal kan kiezen voor je wifi.
Momenteel misbruiken wij de 2,4 Ghz band op een manier zoals het niet ontworpen is. Elk huishouden heeft wifi en elkaar storen wij daarmee gigantisch. Daarom is ook de 5 Ghz band ontworpen. Deze is meer logisch ingedeeld en kan veel meer data transporteren. Nadeel is wel doordat de frequentie hoger is en de signalen kleiner deze minder ver komt. Oa prima bruikbaar voor appartementen.
Heb sinds de installatie hier (ong. een maand geleden) wel af en toe last dat het internet er af en toe een paar minuten uit lijkt te klappen. Tot nu toe altijd 's avonds.
Wellicht handig voor de startpost, T-Mobile gebruikt andere ethernet-poorten voor internet en tv. Als je dus tv en internet via ethernet in je woonkamer wilt heb je twee kabels nodig. En je kunt dus maar twee ethernet-poorten gebruiken op de router.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Goede aanvulling inderdaad. Ik heb het toevoegd. (Mocht je in de toekomst nog verbeteringen willen melden, kan dat beter via de DM)Hertog schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:47:
Wellicht handig voor de startpost, T-Mobile gebruikt andere ethernet-poorten voor internet en tv. Als je dus tv en internet via ethernet in je woonkamer wilt heb je twee kabels nodig. En je kunt dus maar twee ethernet-poorten gebruiken op de router.
Eerlijk gezegd, alhoewel, ik overdrijf een beetje, maar dit modem/wireless router-apparaat is een grote bak bagger. Wireless bereik was best aardig, maar de throughput van iedere wireless verbinding bleef hangen op 15 Mbps. Ook kwam om de een of andere reden de upload niet echt boven de 1 Mbps uit.Wat zijn jullie ervaringen met het Huawei HG659 modem? De specs zien er een stuk beter uit dan de Experia Box V8 die ik momenteel van Telfort heb. Ik las onder andere hier in het topic dat het wifi gedeelte van de Huawei niet geweldig zou werken? Is er in de tussentijd misschien al een firmware update geweest die dit probleem oplost? Ik heb uiteraard ook de optie om mijn eigen router achter de Huawei te hangen, maar hoe minder devices hoe beter.
Met dank aan informatie uit deze thread, heb ik deze vervangen door een setup met een Draytek Vigor 130 als eigen modem en een Apple Time Capsule als wireless router.
Sowieso zou ik de wireless/DHCP naar een ander apparaat afschuiven, gewoon een willekeurige AC-wireless AP of bridgeable-router op LAN1 aansluiten en daar DHCP configureren. Dan zou ik daar meteen een andere DNS dan die van T-mobile kiezen (Ik ben zelf fan van DNS.watch). Heb meerdere keren gehad dat de DNS-resolutie van T-mobile niet werkte.
Wireless is daarmee een stuk beter geworden en ik kan nu tenminste de volledige download (zo'n 30 Mbps) halen.
Voor het modem was het wat puzzelen, en dit is natuurlijk niet ondersteund door T-mobile, maar met de publieke info is er voldoende te achterhalen.
T-mobile biedt zijn DSL-signaal als IPoE aan, met VLAN-tag 300. (ik maak geen gebruik van telefonie/TV).
Voor mijn Vigor betekende dat:
stap 1: VDSL2-only en tag value 300 als 'customer VLAN insertion tag' bij de generieke DSL instellingen.
stap 2: PPPoE uitzetten (disable)
stap 3: MpoA aanzetten (enable), met keuze 'obtain network address automatically"
Werkte in 1x. Het modem trainde prima in en de verschillende speedtests (Ookla, Fast.com) geven mooie resultaten.
[ Voor 6% gewijzigd door Keypunchie op 10-10-2017 22:46 ]
Hallo ik heb een vraag m.b.t. DSL internet. Ik gebruik al tientallen jaren kabel internet van Ziggo. Ik wil graag overstappen naar T-Mobile. Nu kreeg ik deze mededeling: We communiceren graag eerlijk over je verwachte internetsnelheid. Op jouw adres is dit 97 Mbps. Is deze snelheid genoeg om te gamen met de PS4 en af en Netflix? Er zit toch een groot verschil in Kabel internet van Ziggo en DSL?
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
- Snelheid van 97 Mbit/s is echt meer dan voldoende om te gamen en netflixen.zwembroek schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:40:
Hallo ik heb een vraag m.b.t. DSL internet. Ik gebruik al tientallen jaren kabel internet van Ziggo. Ik wil graag overstappen naar T-Mobile. Nu kreeg ik deze mededeling: We communiceren graag eerlijk over je verwachte internetsnelheid. Op jouw adres is dit 97 Mbps. Is deze snelheid genoeg om te gamen met de PS4 en af en Netflix? Er zit toch een groot verschil in Kabel internet van Ziggo en DSL?
- Volgens mij worden de verschillen tussen DSL- en kabelinternet overdreven, zeker als je met DSL een snelheid van meer dan 20 Mbit/s kan halen.
Zelf heb ik het abonnement met 20 Mbit en dat is voor mij (met PS4 en Netflix) echt meer dan prima. Ping is in elk geval in orde (veelal rond 10 ms).
Okay en de kwaliteit van de HD zenders?
Heb ik eerlijk gezegd weinig op aan te merken.zwembroek schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:10:
Okay en de kwaliteit van de HD zenders?
Bedankt voor je ervaringen. Ik stap nu ook over van Ziggo naar T-Mobile. Moet bij Ziggo 80 euro betalen voor hetzelfde pakket. Bij T-Mobile 49.50.
Vanwege de upgrade van de wijkcentrale hier heb ik Tele2 de deur uit gedaan, en ben overgestapt naar het 50/5-pakket van T-Mobile Thuis, zonder telefoon of tv. De setup draait nu 10 dagen, hier mijn ervaringen.
Het begon met een tegenvaller, de uploadsnelheid (van 1mbit naar 5mbit was al erg fijn) werd gehaald maar download viel met 24mbit zwaar tegen. Ook is de wifi van de modem brak, zoals al eerder genoemd.
Gelukkig bleek dit een manco van de eerste dagen te zijn. Inmiddels is de upload gestegen naar 11mbit en de download ligt tegen de 50mbit. Ook heb ik de wifi wat kunnen tunen door te spelen met de kanalen, de firewall op laag te zetten en zowel 'ICMP flood bescherming' als 'SYN flood bescherming' uit te zetten. Ook heb ik een TP-Link RE200-AC750 WiFi Range Extender toegevoegd die het 5Ghz opvangt en daarmee het 2.4Ghz signaal versterkt. Nu werkt alles zeer vlot.
Het begon met een tegenvaller, de uploadsnelheid (van 1mbit naar 5mbit was al erg fijn) werd gehaald maar download viel met 24mbit zwaar tegen. Ook is de wifi van de modem brak, zoals al eerder genoemd.
Gelukkig bleek dit een manco van de eerste dagen te zijn. Inmiddels is de upload gestegen naar 11mbit en de download ligt tegen de 50mbit. Ook heb ik de wifi wat kunnen tunen door te spelen met de kanalen, de firewall op laag te zetten en zowel 'ICMP flood bescherming' als 'SYN flood bescherming' uit te zetten. Ook heb ik een TP-Link RE200-AC750 WiFi Range Extender toegevoegd die het 5Ghz opvangt en daarmee het 2.4Ghz signaal versterkt. Nu werkt alles zeer vlot.
Het is normaal dat de snelheden de eerste 10 dagen lager kunnen liggen. Met VDSL vanuit de wijkcentrale krijg je met Dynamic Line Management te maken, waardoor de lijn vanaf de start tot 10 dagen in de gaten wordt gehouden. Hierdoor start de lijn op ongeveer 25Mbit en gaat dat met enkele dagen naar 50Mbit. Klopt dus precies wat je zegt.Heineken schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:27:
Vanwege de upgrade van de wijkcentrale hier heb ik Tele2 de deur uit gedaan, en ben overgestapt naar het 50/5-pakket van T-Mobile Thuis, zonder telefoon of tv. De setup draait nu 10 dagen, hier mijn ervaringen.
Leesvoer: http://help.demon.net/hel...equently-asked-questions/
Alle DSL providers die leveren vanuit een wijkcentrale doen dat.
Krijg je DSL uit een straatkast, dan is bovenstaande niet meer van toepassing.
Ik informeer voor een overstap van Ziggo naar T-mobile. Ziggo heeft in mijn regio zo veel storing dat 1 avond normaal tv kijken er niet meer bij is. Internet gaat voor de verandering de laatste 2mnd wel goed.
Als ik op fourstack kijk staat er dit:
Is dit een administratieve achterstand, of kan het echt alleen bij KPN via bonded dsl?
Als ik op fourstack kijk staat er dit:
- Distributiepunt: SDF
- Koper/DSL 54 Mbit/s
- Bonded Koper/DSL 108 Mbit/s
Is dit een administratieve achterstand, of kan het echt alleen bij KPN via bonded dsl?
Om die 108Mbit te kunnen behalen moet je in jouw geval blijkbaar gebruikmaken van bonding. Kpn en Xs4all zijn de enige providers die bonding aanbieden. Mocht je dus perse die 108Mbit willen kunnen behalen dan zul je een abonnement bij een van die twee moeten nemen. T-mobile biedt dit waarschijnlijk uit kostenbesparing niet aan.Hijdaar95 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 09:50:
Ik informeer voor een overstap van Ziggo naar T-mobile. Ziggo heeft in mijn regio zo veel storing dat 1 avond normaal tv kijken er niet meer bij is. Internet gaat voor de verandering de laatste 2mnd wel goed.
Als ik op fourstack kijk staat er dit:KPN biedt bij een postcode check ~100Mbit aan, T-mobile (en ook Tele2 /Telfort) echter de 50Mbit.
- Distributiepunt: SDF
- Koper/DSL 54 Mbit/s
- Bonded Koper/DSL 108 Mbit/s
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Ik dacht dat die optie voor alle aanbieders beschikbaar was.timmie1 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 09:57:
[...]
Om die 108Mbit te kunnen behalen moet je in jouw geval blijkbaar gebruikmaken van bonding. Kpn en Xs4all zijn de enige providers die bonding aanbieden. Mocht je dus perse die 108Mbit willen kunnen behalen dan zul je een abonnement bij een van die twee moeten nemen. T-mobile biedt dit waarschijnlijk uit kostenbesparing niet aan.
Heb nu 200Mbit, maar 100Mbit zou ook voldoende zijn. 54Mbit is te krap voor huidig gebruik.
Bedankt voor de toelichting.
Bonding is voor elke provider beschikbaar, alleen dat kost meer waardoor veel providers het tot nu toe nog niet aanbieden. Alleen Kpn met een abonnement tot 100Mbit en Xs4all tot 160Mbit.Hijdaar95 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:02:
[...]
Ik dacht dat die optie voor alle aanbieders beschikbaar was.
Heb nu 200Mbit, maar 100Mbit zou ook voldoende zijn. 54Mbit is te krap voor huidig gebruik.
Bedankt voor de toelichting.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Ok, dan had ik het toch goed begrepen. Ik zag inderdaad net de hogere snelheid ook op de XS4all website staan. Zij bieden 80 of 160.timmie1 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:05:
[...]
Bonding is voor elke provider beschikbaar, alleen dat kost meer waardoor veel providers het tot nu toe nog niet aanbieden. Alleen Kpn met een abonnement tot 100Mbit en Xs4all tot 160Mbit.
Dankjewel
Ik heb inmiddels geprobeerd via een Draytek Vigor 130 + Asus AC68U mijn T-Mobile (VDSL2 100/30) aan de gang te krijgen. Dat ging eigenlijk best aardig! op IPTV na.
Voor de tweakers onder ons die het ook eens willen proberen (sharing is immers caring):
- Gebruik MPoA / Static or Dynamic IP
- VLAN tag 300
- Priority 0
- Bridged -> aan
Vervolgens de Asus de bridge laten gebruiken. Werkte allemaal prima. Kreeg alleen de snelheid niet hoger dan 80mbps down (wat bij de meegeleverde Huwaii 100 was).
Daarnaast kreeg ik TV ook niet aan de praat. Ik denk ook niet dat deze combinatie ooit goed gaat werken (Vigor 130 + Eigen router).
Iemand tips voor een hardware-combinatie+configuratie die wél werkt? (internet+tv) ?
Voor de tweakers onder ons die het ook eens willen proberen (sharing is immers caring):
- Gebruik MPoA / Static or Dynamic IP
- VLAN tag 300
- Priority 0
- Bridged -> aan
Vervolgens de Asus de bridge laten gebruiken. Werkte allemaal prima. Kreeg alleen de snelheid niet hoger dan 80mbps down (wat bij de meegeleverde Huwaii 100 was).
Daarnaast kreeg ik TV ook niet aan de praat. Ik denk ook niet dat deze combinatie ooit goed gaat werken (Vigor 130 + Eigen router).
Iemand tips voor een hardware-combinatie+configuratie die wél werkt? (internet+tv) ?
[ Voor 19% gewijzigd door dkln op 25-10-2017 12:04 . Reden: Typo ]
Probleem is dat T-Mobile Thuis een aparte VLAN tag voor tv gebruikt. Degene die jij nu hebt ingesteld is alléén voor internet, tv zit op 640. Kun je meerdere tags instellen?
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Ja dat had ik inderdaad begrepen. Ik heb niet heel veel kaas gegeten van alle VLAN/DSL materie dus bij voorbaat excuus voor eventuele domme vragenHertog schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:40:
Probleem is dat T-Mobile Thuis een aparte VLAN tag voor tv gebruikt. Degene die jij nu hebt ingesteld is alléén voor internet, tv zit op 640. Kun je meerdere tags instellen?
Die VLAN tag zou ik in dat geval op m'n Asus (router) moeten zetten of op de Vigor (modem)?
Dit is puur theoretisch, maar volgens mij kan je de vigor ook in bridge modus zetten en dan zou je daarachter een router moeten hebben die meerdere VLANs kan onderscheiden (de Vigor130 kan dat in ieder geval niet).Daarnaast kreeg ik TV ook niet aan de praat. Ik denk ook niet dat deze combinatie ooit goed gaat werken (Vigor 130 + Eigen router).
Wat is het doel van je opstelling en daarmee bedoel ik, welk stuk van de Huawei ergert je het meest, zodat je hem ertussen uit hebt willen halen?
p.s. Intussen kan ik bevestigen dat ook een Fritzbox 3490 als vervanger kan dienen van de Huawei. Let wel: ook hier alleen internet mogelijk, want kan alleen VLAN-tag 300 aangeven.
[ Voor 18% gewijzigd door Keypunchie op 26-10-2017 13:01 ]
Sinds een kleine week heb ik VDSL 50mb van T-mobile. Opzich werkt de verbinding, maar er vallen mij een aantal dingen op:
1. De 'DSL Uptime' heb ik nooit boven de 24 uur zien uitkomen;
2. De 'Maximum downstream rate (kbit/s)' vs 'Downstream line rate (kbit/s)' lopen nogal uiteen;
3. Zelfde geldt voor 'Maximum upstream rate (kbit/s)' vs 'Upstream line rate (kbit/s)'.
De RJ11-kabel van ISRA naar het modem heb ik al vervangen door een ander exemplaar.
Zijn de waardes allemaal normaal voor VDSL of moet ik hier door een monteur naar laten kijken?
2. De 'Maximum downstream rate (kbit/s)' vs 'Downstream line rate (kbit/s)' lopen nogal uiteen;
3. Zelfde geldt voor 'Maximum upstream rate (kbit/s)' vs 'Upstream line rate (kbit/s)'.
De RJ11-kabel van ISRA naar het modem heb ik al vervangen door een ander exemplaar.
Zijn de waardes allemaal normaal voor VDSL of moet ik hier door een monteur naar laten kijken?

Van de waarden weet ik niet of ze normaal zijn, maar een maximale uptime van maximaal 24 uur komt mij niet bekend voor. Bij mij staat een bedrijfstijd vermeld van meer dan 9 dagen (en dat is niet langer omdat ik toen zelf het modem van het stroom heb gehaald omdat ik de kabels weer wilde ordenen).RutgerFR schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 18:27:
Sinds een kleine week heb ik VDSL 50mb van T-mobile. Opzich werkt de verbinding, maar er vallen mij een aantal dingen op:
[afbeelding]
Dit herken ik wel.RutgerFR schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 18:27:
[afbeelding]
Ben je op een MDF aangesloten? Vul hier eens je PC en Huisnr in:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Indien je op een MDF bent aangesloten, dan wordt er een profiel van 55/10Mbit gebruikt. Ik zie dat je keurig op 55/10Mbit zit. De snelheid is dus al goed.
De maximale lijnsnelheid is in theorie maximaal 64Mbit down en 20Mbit up, maar vanuit een MDF centrale wordt dus maar 50/10Mbit geleverd. Dit is bij alle VDSL aansluitingen vanuit een MDF zo, mijn VDSL lijntje zit ook op die snelheid. Heeft een reden waarom die lijn maar op 50/10 zit; bij een hogere snelheid werken andere verbindingen vanuit de wijkcentrales niet lekker stabiel meer.
De eerste (van maximaal) 10 dagen houdt de Dynamic Line Mangement van de DSLAM in de wijkcentrale je lijn in de gaten. Meestal wordt je verbinding dan in de nacht kort verbroken. Na die tien dagen zou je lijn gewoon online moeten blijven en niet meer zichzelf resetten. De DLM checkt of je lijn stabiel blijft en schakelt vervolgens de lijnsnelheid omhoog of (bij een instabiele lijn) naar beneden.
Kortom: de waardes zijn normaal. Advies is wel om je modem niet zelf te resetten of kabels om te gaan wisselen, dan “denkt” de centrale dat er mogelijk een storing op je lijn is en zet die de snelheid mogelijk iets naar beneden.
Met enkele dagen zou je uptime gewoon goed moeten blijven, tenzij je de verbinding zelf eeer verbreekt of de wijkcentrale de lijn af en toe reset.
Bedankt voor de duidelijk uitleg! Inmiddels heeft lijn meer dan een dag uptime, dus waarschijnlijk is de DLM klaar met het werk
.
Ik ben overgestapt van KPN internet naar T-Mobile interner, gewoon omdat het goedkoper was. Snelheid 100/30, haalde ik met KPN en met T-Mobile ook.
Omdat ik in december geopereerd word, dacht ik om even te gaan kijken wat kost TV extra, nou, via mijn t-mobile kan dat niet, je moet bellen.
Dus ik deed alsof ik een nieuwe klant was en deed de postcode check. Well, verrassing, maximale snelheid op mijn adres is nu 100/10
raar vond ik dat dus ben ik even bij KPN gegaan, en ja hoor de upload snelheid is van 30 naar 10 gegaan
Bij XS4ALL gekeken en dat is 160/16 max met bonding, terwijl RAW met bonding kom ik op 210/60 denk ik.
Iemand een idee waarom dat zo is? Ik ben nu bang dat als ik TV gaat nemen, en dat ik het “nieuwe” upload snelheid krijg.
Omdat ik in december geopereerd word, dacht ik om even te gaan kijken wat kost TV extra, nou, via mijn t-mobile kan dat niet, je moet bellen.
Dus ik deed alsof ik een nieuwe klant was en deed de postcode check. Well, verrassing, maximale snelheid op mijn adres is nu 100/10

Bij XS4ALL gekeken en dat is 160/16 max met bonding, terwijl RAW met bonding kom ik op 210/60 denk ik.
Iemand een idee waarom dat zo is? Ik ben nu bang dat als ik TV gaat nemen, en dat ik het “nieuwe” upload snelheid krijg.
Gewoon bestellen, je upload blijft gewoon 30Mbit.
Alle providers dekken zich een beetje in, aangezien 10Mbit vrijwel altijd haalbaar is. Profiel blijft gewoon 100/30
Alle providers dekken zich een beetje in, aangezien 10Mbit vrijwel altijd haalbaar is. Profiel blijft gewoon 100/30
Ik oriënteer me op T-Mobile thuis. Is het mogelijk met de harddiskrecorder om VRT een BBC op te nemen? Is dat dan ook in HD?
Ik heb sinds gister T-Mobile thuis geïnstalleerd. De kwaliteit van de TV zenders in vergelijking tot Ziggo op mijn OLED valt 100% mee. Omdat ik alleen gebruik kan maken van DSL was ik bang voor aanzienlijk kwaliteitsverlies van de beeldkwaliteit. Maar het is allemaal super strak en niet minder dan de kabel. Waar ik minder tevreden over ben is de internet snelheid. Ik heb het alleen nog getest over WIFI en dan haal ik Download 47 Mbps / Upload 30,8 Mbps met een ping van 13 ms. Ik heb het 100 Mb pakket afgenomen en de verwachte snelheid zou op 98 Mb uitkomen. Ik lees hier in dit topic dat het na de eerste 10 dagen beter wordt, maar is dit altijd zo?
Dan zou ik eerst nog met een kabeltje testen. Haal je dan ook maar 50Mbit, dan is het misschien handig om er even achteraan te bellen.
Dat van die eerste 10 dagen is van toepassing op aansluitingen vanuit de MDF (wijkcentrale). Bij een SDF (straatkast) zou de lijn binnen enkele minuten al de 100Mb moeten aantikken
Dat van die eerste 10 dagen is van toepassing op aansluitingen vanuit de MDF (wijkcentrale). Bij een SDF (straatkast) zou de lijn binnen enkele minuten al de 100Mb moeten aantikken
[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 05-12-2017 11:25 ]
Okay en hoe weet je of je bent aangesloten op een straatkast of een centrale?krakendmodem schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:24:
Dan zou ik eerst nog met een kabeltje testen. Haal je dan ook maar 50Mbit, dan is het misschien handig om er even achteraan te bellen.
Ik zal vanavond even mijn laptop bekabeld aansluiten.
[ Voor 5% gewijzigd door zwembroek op 05-12-2017 11:37 ]
Doe een postcode check op: https://netco-fpi-info.fourstack.nl en kijk of er staat SDF of MDF.zwembroek schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:36:
[...]
Okay en hoe weet je of je bent aangesloten op een straatkast of een centrale?
Ik zal vanavond even mijn laptop bekabeld aansluiten.
MDF = centrale
SDF = straatkast
Het kan ook aan je router liggen die de snelheid via WiFi niet haalt. In dat geval kun je ook een losse access point of router te kopen die dat wel kan.
[ Voor 23% gewijzigd door vr6-only op 05-12-2017 11:52 ]
It ain't stupid if it works!
Distributiepunt(en)SDFvr6-only schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:48:
[...]
Doe een postcode check op: https://netco-fpi-info.fourstack.nl en kijk of er staat SDF of MDF.
MDF = centrale
SDF = straatkast
Het kan ook aan je router liggen die de snelheid via WiFi niet haalt. In dat geval kun je ook een losse access point of router te kopen die dat wel kan.
Koper/DSL102 Mbit/sBonded Koper/DSL204 Mbit/s
Ik zal vanavond eens bekabeld testen. Als ik dan wel in de buurt van de 100 kom is het prima.
Ik krijg nu deze resultaten bekabeld. http://kpn-itns.speedtest...e8-11e7-b824-83331bde555c
Met Ookla haal ik veel mindere resultaten.
[ Voor 12% gewijzigd door zwembroek op 05-12-2017 19:24 ]
Overstappen of niet? Zit al bijna een jaar bij de NLEx en dat bevalt eigenlijk best wel goed. Haal netjes 100/30 en het tv signaal is ook meer dan prima. Nu loopt het contract bijna af en worden de prijzen uiteraard verhoogt (6maanden nog €29,95 en daarna €39,95). Nog steeds goed maar je blijft een hollander en je gaat eens bij de buren kijken. Nu kan ik dus gaan overstappen naar T-Mobile Thuis en ga ik netto op jaar basis €5,- minder betalen maar krijg ik Fox Eredivisie er een jaar bij (twv €7,50). Nu heb ik niet zo'n moeite met overstappen maar vraag ik mij af hoe stabiel het internet is, ik nog steeds 100/30 ga behouden en of de digitale decoder een beetje fatsoenlijk werkt....iemand?
Dan is je verbinding prima in orde.zwembroek schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:09:
[...]
Distributiepunt(en)SDF
Koper/DSL102 Mbit/sBonded Koper/DSL204 Mbit/s
Ik zal vanavond eens bekabeld testen. Als ik dan wel in de buurt van de 100 kom is het prima.
Ik krijg nu deze resultaten bekabeld. http://kpn-itns.speedtest...e8-11e7-b824-83331bde555c
Met Ookla haal ik veel mindere resultaten.
KPN gebruikt ook gewoon Ookla voor zijn speedtest. Het halve internet gebruikt Ookla daarvoor.
Je kan eventueel met kabeltje naar http://Speedof.me gaan, kijken wat je daar haalt.
TV geen ervaring mee, maar bij mij is het internet toch minder stabiel dan wat ik hiervoor had (XS4all). Ook het modem en de klantenservice zijn minder. Ik heb in ieder geval spijt van m'n overstap en tenzij je heel graag Fox wilt zou ik voor die vijf euro niet overstappen.KL643 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:36:
Overstappen of niet? Zit al bijna een jaar bij de NLEx en dat bevalt eigenlijk best wel goed. Haal netjes 100/30 en het tv signaal is ook meer dan prima. Nu loopt het contract bijna af en worden de prijzen uiteraard verhoogt (6maanden nog €29,95 en daarna €39,95). Nog steeds goed maar je blijft een hollander en je gaat eens bij de buren kijken. Nu kan ik dus gaan overstappen naar T-Mobile Thuis en ga ik netto op jaar basis €5,- minder betalen maar krijg ik Fox Eredivisie er een jaar bij (twv €7,50). Nu heb ik niet zo'n moeite met overstappen maar vraag ik mij af hoe stabiel het internet is, ik nog steeds 100/30 ga behouden en of de digitale decoder een beetje fatsoenlijk werkt....iemand?
Dank voor je mening, eerlijk gezegd maakt mij fox niet zo heel veel uit. Nou ja dan verleng ik maar weer met een jaartjeHertog schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:39:
[...]
TV geen ervaring mee, maar bij mij is het internet toch minder stabiel dan wat ik hiervoor had (XS4all). Ook het modem en de klantenservice zijn minder. Ik heb in ieder geval spijt van m'n overstap en tenzij je heel graag Fox wilt zou ik voor die vijf euro niet overstappen.
Ik ben blij met m'n overstap van Tele2 naar T-Mobile Thuis. De verbinding is een stuk sneller geworden (maar dat ligt niet direct aan T-Mobile maar aan de wijkcentrale), stabieler en reageert sneller.
Is het ook mogelijk om de tv decoder in te stellen op 1080p? Ik krijg alleen 1080i signaal.
Er zijn geen zenders* die in 1080p uitzenden, heel veel nut heeft zo'n optie niet.
* De BBC schakelt dynamisch tussen 1080i50 en 1080p25 via DVB-T2, maar die versie wordt hier niet doorgegeven.
* De BBC schakelt dynamisch tussen 1080i50 en 1080p25 via DVB-T2, maar die versie wordt hier niet doorgegeven.
Tot nu toe erg tevreden over T-Mobile Thuis! Zaterdag geinstalleerd en klein probleempje met het activeren/registreren van TV, maar de Helpdesk heeft me prima geholpen en verteld dat het naar de backoffice moest omdat alle gegevens klopten. Gevraagd werd of ik dit maandagavond nogmaals kon testen en toen werkte het prima. Vanaf dat moment geen storingen gehad, wel haarscherp beeld
Ik ga t eind van de maand overstappen naar T-Mobile, met name vanwege de prijs, ben wel erg benieuwd. Met mn vorige provider best vaak connectie issues gehad dus hoop dat dat bij T-Mobile beter is. Ben zeer benieuwd.
Zijn er meer mensen die last hebben van slechte verbindingen via WiFi ? Ik heb om de haverklap verbindingen die weg vallen .... M'n smart phone, smart tv, imac en toon. Al een paar keer gebeld met de helpdesk, standaard acties uitgevoerd, reset, kanaal veranderd . Maar niks lijkt te helpen. Ik denk eraan om een andere modem te kopen in de hoop op een beter signaal. Maar dan zit je natuurlijk met het aparte signaal voor tv en internet. Ik heb op de zolder een tv staan maar wil er ook bedraad internet. Ik heb nu een powerline adapter aangesloten maar dat werkt natuurlijk maar voor 1 type signaal ( internet of tv). Is er iemand die misschien een oplossing weet ?
Gebruik je 5GHz? (het netwerk waarvan de naam eindigt in '5G', als je dat niet veranderd hebt)
Ja die gebruik ik beneden, boven werkt het minder omdat 5ghz minder goed door muren gaatjamy015 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:39:
Gebruik je 5GHz? (het netwerk waarvan de naam eindigt in '5G', als je dat niet veranderd hebt)
Wellicht zou je nog kunnen vragen of ze willen proberen je modem om te ruilen. Anders zou je een access point kunnen kopen, dat is bij wijze van spreken alleen het wifi-gedeelte van een router (de modem van T-Mobile blijft dan alle huidige taken behalve wifi uitvoeren). V.z.i.w. kan je bij T-Mobile helaas geen eigen modem of router gebruiken.
Je kunt wel een eigen router gebruiken, hangt er vanaf hoe je dat wilt toepassen. Ik heb de minst nette manier gedaan. Gewoon mijn eigen router er achter hangen in poort 1 of 2 en dan in de router van T-mobile het ip adres veranderd naar 10.0.0.1 omdat ik in mijn eigen router al alles met 192.168.1.xxx ingericht heb. Je kunt volgens mij ook met DMZ of port forwarding het inrichten, maar aangezien alles verder goed werkt voor me, vind ik het wel goed zo;-)
Kan wel, modem wordt alleen niet officieel ondersteund. (En tenzij je heel goed weet wat je doet, heb je dan alleen internet, geen TV/telefoon)V.z.i.w. kan je bij T-Mobile helaas geen eigen modem of router gebruiken.
Eigen AP (of router in bridge) mode via LAN werkt prima, je kunt de (brakke) wifi van de Huawei daarna gewoon uitzetten.
Nu paar weekjes T-Mobile thuis en ben best tevreden. Heb zelf zoals hierboven al genoemd werd een eigen AP gehouden en verder paar dingen bedraad, tot nu toe stuk sneller dan Telfort voor minder geld en nog geen last van wegvallende verbindingen oid. Wat mij betreft redelijk aan te raden, dus.
Bedankt @man-o-script voor het opmerken:
De prijzen gaan vanaf vandaag omhoog voor nieuwe abonnementen. Het 50 en 100Mbit/s abonnement worden respectievelijk 50 cent en €1,50 duurder:
De TS is daarop aangepast.
De prijzen gaan vanaf vandaag omhoog voor nieuwe abonnementen. Het 50 en 100Mbit/s abonnement worden respectievelijk 50 cent en €1,50 duurder:
Snelheid(down) | Snelheid(up) | Prijs (oud) | Prijs (nieuw) |
20 Mbit/s | 2 Mbit/s | €27,- | €27,- |
50 Mbit/s | 5 Mbit/s | €27,50 | €28 |
100 Mbit/s | 10 Mbit/s | €29,50 | €31,- |
[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 10-01-2018 14:09 ]
Dat komt ook ineens uit het niets. Maar ja, grote boze KPN verhoogt heel sneaky de wholesale prijzen, en de prijzen waren al erg laag natuurlijk.rens-br schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:55:
@man-o-script voor het opmerken:
De prijzen gaan vanaf vandaag omhoog. Het 50 en 100Mbit/s abonnement wordt 50 cent en €1,50 duurder:
Snelheid(down) Snelheid(up) Prijs (oud) Prijs (nieuw) 20 Mbit/s 2 Mbit/s €27,- €27,- 50 Mbit/s 5 Mbit/s €27,50 €28 100 Mbit/s 10 Mbit/s €29,50 €31,-
Dit geldt vooralsnog wel alleen voor nieuwe klanten.
[ Voor 5% gewijzigd door Jeffrey87 op 10-01-2018 14:05 ]
Wow, dan ben ik net op tijd overgestapt! (22 december) Hoezo verhogen ze ineens de prijzen?
Die kans is inderdaad aannemelijk. Maar ze zijn volgens mij nog wel een van de goedkoopste op DSL.Jeffrey87 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:05:
Maar ja, grote boze KPN verhoogt heel sneaky de wholesale prijzen, en de prijzen waren al erg laag natuurlijk.
Als je was gebleven was er ook niks aan de hand. De prijsverhoging is alleen voor nieuwe klanten, tenminste op Glasvezel ga ik niks meer betalen.Verona27 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:07:
Wow, dan ben ik net op tijd overgestapt! (22 december) Hoezo verhogen ze ineens de prijzen?
[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 10-01-2018 14:09 ]
Ja, maar ben dus nieuwe klant vanaf Telfort, dus wat dat betreft dus net op tijdrens-br schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:08:
[...]
Die kans is inderdaad aannemelijk. Maar ze zijn volgens mij nog wel een van de goedkoopste op DSL.
[...]
Als je was gebleven was er ook niks aan de hand. De prijsverhoging is alleen voor nieuwe klanten, tenminste op Glasvezel ga ik niks meer betalen.
Ow op die manier. Dan ben je inderdaad precies op tijd overgestapt.Verona27 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:09:
Ja, maar ben dus nieuwe klant vanaf Telfort, dus wat dat betreft dus net op tijd
Die grote boze KPN doet anders wel flinke investeringen waarop die andere providers voor niet al te veel geld (die betalen alleen aan KPN wholesale een xx bedrag) op mee kunnen liften.Jeffrey87 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:05:
[...]
Dat komt ook ineens uit het niets. Maar ja, grote boze KPN verhoogt heel sneaky de wholesale prijzen, en de prijzen waren al erg laag natuurlijk.
Ik zie een Tmobile en Tele2 niet meteen ook meebetalen voor uitrol van VVDSL en glasvezel.
Uitrol van glasvezel? Waar doet KPN dat buiten nieuwbouw projecten?krakendmodem schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:14:
Ik zie een Tmobile en Tele2 niet meteen ook meebetalen voor uitrol van VVDSL en glasvezel.
De aanlegkosten van VVDSL zitten echt in de wholesale tarieven verwerkt, KPN is geen liefdadigheidsinstelling.
Er zal toch glas getrokken moeten worden naar die kasten. Dat is hier rustig enkele kilometersesky schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:08:
[...]
Uitrol van glasvezel? Waar doet KPN dat buiten nieuwbouw projecten?
De aanlegkosten van VVDSL zitten echt in de wholesale tarieven verwerkt, KPN is geen liefdadigheidsinstelling.
En juist die wholesale tarieven gaan omhoog, waardoor elke provider op den duur de prijzen verhoogt. Dat was namelijk ook mijn punt
Ik vind het niet gek dat KPN geen zin heeft om op bepaalde plekken geen glas/VVDSL neer te leggen. Het kan voor KPN dan niet uit.
FttC moet in een stad als Den Haag toch overal uit kunnen? Toch zit ik op 700 m van de centrale nog steeds op MDF zonder update in het verschiet.
Ah mooi.Verona27 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:09:
[...]
Ja, maar ben dus nieuwe klant vanaf Telfort, dus wat dat betreft dus net op tijd
Ik zit nu nog bij telfort en wil een 3de decoder voor tv erbij maar dat doen ze dus niet want dan krijg je digitene.
Hoe bevald jouw de tv decoder van t-mobile?
Is er veel verschil en welke heeft de voorkeur?
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Ik gebruik zelf geen TV, maar mijn huisgenoot wel. Heb haar er echter nog niet over horen klagen al zegt dat niet zoveel. Plus bij Telfort hadden we sws geen TV dus daar heb ik ook geen ervaring mee.chucky666 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:05:
[...]
Ah mooi.
Ik zit nu nog bij telfort en wil een 3de decoder voor tv erbij maar dat doen ze dus niet want dan krijg je digitene.
Hoe bevald jouw de tv decoder van t-mobile?
Is er veel verschil en welke heeft de voorkeur?
Hier recent overgestapt naar T-Mobile Thuis, want verhuisd en ontevreden over Online in snelheid/prijs/service. Al twee keer prijzen verhoogd en snelheden verlaagd en een bagger klantenservice (gewoon 3 minuten wel contact, maar niemand die de moeite nam om de telefoon eens te checken op zijn bureau). Ook slecht op de hoogte gehouden en geen sorry of kleine tegemoetkoming voor domme fouten van hun.
Snelheden zijn netjes, vooral de upload verbaasd mij wat. Bij een 50/5 haal ik gewoon 30Mbps upload en meestal zo rond de 48Mbps download. Nu zie ik dat in dit topic vaker langs komen. Is dat een test of gewoon geluk hebben?
Snelheden zijn netjes, vooral de upload verbaasd mij wat. Bij een 50/5 haal ik gewoon 30Mbps upload en meestal zo rond de 48Mbps download. Nu zie ik dat in dit topic vaker langs komen. Is dat een test of gewoon geluk hebben?
Si vis pacem, para bellum
Geen van beiden. Als je bent aangesloten op een straatkast en geen 20 Mbit-abonnement hebt dan krijg je de volle upstream van 30Mbit die KPN levert.Ex Nunc schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:43:
Hier recent overgestapt naar T-Mobile Thuis, want verhuisd en ontevreden over Online in snelheid/prijs/service. Al twee keer prijzen verhoogd en snelheden verlaagd en een bagger klantenservice (gewoon 3 minuten wel contact, maar niemand die de moeite nam om de telefoon eens te checken op zijn bureau). Ook slecht op de hoogte gehouden en geen sorry of kleine tegemoetkoming voor domme fouten van hun.
Dat is dan lekker geregeld. Scheelt weer tijd bij uploaden van bestanden. Niet dat ik het vaak doe, maar meestal heb ik er wel haast bij 
@rens-br In de TS staat iets over installatiekosten van € 37,50. Die ben ik niet tegen gekomen, is dat het zelfde als activatiekosten? Dan zijn deze inmiddels verlaagd naar € 30,-.
@rens-br In de TS staat iets over installatiekosten van € 37,50. Die ben ik niet tegen gekomen, is dat het zelfde als activatiekosten? Dan zijn deze inmiddels verlaagd naar € 30,-.
Nee, die staan los van elkaar. Maar ik kan het inderdaad ook niet meer terugvinden op de website, dus ik verwacht dat ze die hebben laten vallen. Ik zal het aanpassen, bedankt voor de tip.Ex Nunc schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 00:02:
Heb je ook gebruik gemaakt van de Cashback?
[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 15-02-2018 07:24 ]
Krijg je bij zowel het 50 als 100 Mb xDSL abonnement de volle 30 Mb upload?
Ik heb nu 20 Mb en zit daar nu strak gecapt op 2 Mb upload.
Komt dat wellicht dat je op de wijkcentrale bent aangesloten in plaats van op een straatkast? Of dat zo is kun je meestal hier checken: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/searchJeffrey87 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:41:
Krijg je bij zowel het 50 als 100 Mb xDSL abonnement de volle 30 Mb upload?
MDF = wijkcentrale
SDF = straatkast
Overigens had ik eerst een 20 Mbit-abonnement, maar daar werd de upstream ook gecapt op 20 Mbit/s (ipv 2 Mbit/s). Ik ben overigens wel op een straatkast aangesloten.
Vanaf 10 april ben ik ook klant bij T-Mobile Thuis. Zeer scherpe prijs. Helaas wel met Huawei modem, maar ik koppel gewoon mijn eigen router eraan. Daarnaast heb ik al een mobiel abonnement, dus ook nog combivoordeel (Fox en factuurkorting).
6 Maanden - € 26
6 Maanden - € 46
Cashback via Shopbuddies - -€ 80
Totaal: € 352
Via Shopbuddies krijg je t/m 28 februari €80 cashback als je internet, tv en bellen afneemt.
https://www.shopbuddies.nl/cashback/tmobile-thuis
6 Maanden - € 26
6 Maanden - € 46
Cashback via Shopbuddies - -€ 80
Totaal: € 352
Via Shopbuddies krijg je t/m 28 februari €80 cashback als je internet, tv en bellen afneemt.
https://www.shopbuddies.nl/cashback/tmobile-thuis
Ik zit op een straatkast (SDF), m'n attainable is dan ook 115 down en 37 up.rclahsen schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 17:40:
[...]
Komt dat wellicht dat je op de wijkcentrale bent aangesloten in plaats van op een straatkast? Of dat zo is kun je meestal hier checken: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
MDF = wijkcentrale
SDF = straatkast
Overigens had ik eerst een 20 Mbit-abonnement, maar daar werd de upstream ook gecapt op 20 Mbit/s (ipv 2 Mbit/s). Ik ben overigens wel op een straatkast aangesloten.
Ik heb onlangs T-Mobile Thuis aangevraagd op mn nieuwe adres. 14 februari zou ik aangesloten moeten zijn. Heb mn Huaweitje aangesloten maar wan-lampje brandde niet. Gebeld met de klantenservice en die gaven uiteindelijk aan dat T-Mobile het wel heeft geactiveerd maar KPN nog niet. Is dit eerder bij iemand voor gekomen hier? Komt dit vaker voor bij nieuwe aansluitingen (en kan dit snel opgelost worden) of is de kans groter dat er iets binnenshuis niet goed is?
De KPN is de laatste stap, zij sluiten je aansluiting in de centrale op de T-Mobile netwerk.IJburger schreef op zondag 18 februari 2018 @ 15:31:
Ik heb onlangs T-Mobile Thuis aangevraagd op mn nieuwe adres. 14 februari zou ik aangesloten moeten zijn. Heb mn Huaweitje aangesloten maar wan-lampje brandde niet. Gebeld met de klantenservice en die gaven uiteindelijk aan dat T-Mobile het wel heeft geactiveerd maar KPN nog niet. Is dit eerder bij iemand voor gekomen hier? Komt dit vaker voor bij nieuwe aansluitingen (en kan dit snel opgelost worden) of is de kans groter dat er iets binnenshuis niet goed is?
Het betekent dus dat Tmobile er klaar voor is, dit is altijd eerder dan de KPN.
Als KPN eerder aangesloten zou zijn, dan zou alleen het WAN lampje gaan branden.
Dit zou dan alleen weer meer vragen opleveren.
Waarschijnlijk heeft KPN meer tijd nodig om je aan te sluiten of is er ergens een fout gemaakt bij de KPN zelf.
Ik zou de helpdesk bellen en om een selt meting vragen (test voor de lijn).
Nog steeds alles naar tevredenheid hier. Las ergens dat de snelheid na twee weken wel eens terug kan lopen, maar niet het geval hier.rens-br schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 07:21:
[...]
Nee, die staan los van elkaar. Maar ik kan het inderdaad ook niet meer terugvinden op de website, dus ik verwacht dat ze die hebben laten vallen. Ik zal het aanpassen, bedankt voor de tip.
Heb je ook gebruik gemaakt van de Cashback?
Cashback vind ik maar niets. Dat verloopt via een derde partij die ook weer je gegevens nodig heeft. Sowieso slechte ervaringen met tussenpersonen en contracten. Dan betaal ik wel die € 30,- en daarna geen gedoe.
Ah oke, duidelijk, thnx! T-Mobile heeft idd dit ook aangegeven, maar dacht vraag het hier ook effe. Effe wachten dus, hoop dat het goed komtMichelJ schreef op zondag 18 februari 2018 @ 15:36:
[...]
De KPN is de laatste stap, zij sluiten je aansluiting in de centrale op de T-Mobile netwerk.
Het betekent dus dat Tmobile er klaar voor is, dit is altijd eerder dan de KPN.
Als KPN eerder aangesloten zou zijn, dan zou alleen het WAN lampje gaan branden.
Dit zou dan alleen weer meer vragen opleveren.
Waarschijnlijk heeft KPN meer tijd nodig om je aan te sluiten of is er ergens een fout gemaakt bij de KPN zelf.
Ik zou de helpdesk bellen en om een selt meting vragen (test voor de lijn).
anders vraag om een monteur, deze kunnen ter plekke kijken of alles thuis goed zit. Of het anders misschien een KPN probleem is.IJburger schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:36:
[...]
Ah oke, duidelijk, thnx! T-Mobile heeft idd dit ook aangegeven, maar dacht vraag het hier ook effe. Effe wachten dus, hoop dat het goed komt
Wij zijn van plan om van Ziggo (200/20) over te stappen op Tmobile thuis, maar hik er op de een of andere manier nog tegenaan! Op ons adres krijgen wij het 100/10 profiel en ik vraag me af of ik dat verschil in snelheid niet ga merken. Een goede reden om het wél te doen is het verschil in kosten, scheelt gewoon ik 30 euro (de eerste 6 maande icm korting),
Telefonie gebruiken wij niet maar die neem ik er ivm hogere korting wel bij. TV maak ik me niet zo'n zorgen over. Zoveel TV kijken wij eigenlijk niet meer. Wel kijk is regelmatig programma's terug via de Ziggo App. Is dit bij T-mobile ook mogelijk? Ik las namelijk dat je wel programma's kunt terugkijken, maar niet alles?
Telefonie gebruiken wij niet maar die neem ik er ivm hogere korting wel bij. TV maak ik me niet zo'n zorgen over. Zoveel TV kijken wij eigenlijk niet meer. Wel kijk is regelmatig programma's terug via de Ziggo App. Is dit bij T-mobile ook mogelijk? Ik las namelijk dat je wel programma's kunt terugkijken, maar niet alles?
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Gewoon doen.Calitomnication schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:11:
Wij zijn van plan om van Ziggo (200/20) over te stappen op Tmobile thuis, maar hik er op de een of andere manier nog tegenaan! Op ons adres krijgen wij het 100/10 profiel en ik vraag me af of ik dat verschil in snelheid niet ga merken. Een goede reden om het wél te doen is het verschil in kosten, scheelt gewoon ik 30 euro (de eerste 6 maande icm korting),
Alleen met downloaden scheelt het snelheijd . Met webpaginas bezoeken en forums lezen merk je er niets van. In de praktijk heb je ipv 100/10 nog eens 100/33 ook.
Vraagje over de Huawei HG659 modem: deze heeft 2 poorten die eigenlijk bedoeld zijn voor iptv. Aangezien ik geen iptv bij T-mobile afneem, is mijn vraag of ik deze 2 poorten ook kan gebruiken voor andere apparaten zoals een gameconsole, tv, etc. Is dat mogelijk? Kan het nog niet testen aangezien de lijn nog niet geactiveerd is.
Nee die poorten staan vast op IPTV, je zou wel een switch op 1 of 2 kunnen zetten voor meer poorten.IJburger schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:34:
Vraagje over de Huawei HG659 modem: deze heeft 2 poorten die eigenlijk bedoeld zijn voor iptv. Aangezien ik geen iptv bij T-mobile afneem, is mijn vraag of ik deze 2 poorten ook kan gebruiken voor andere apparaten zoals een gameconsole, tv, etc. Is dat mogelijk? Kan het nog niet testen aangezien de lijn nog niet geactiveerd is.
Je geeft niet duidelijk aan waarom je wilt overstappen. Als het om het geld gaat, je kan ook downgraden. Welke voordelen biedt T-Mobile voor jou?Calitomnication schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:11:
Of je het verschil in snelheid gaat merken, ligt uiteraard aan je/jullie continue verbruik.
Anoniem: 374460
Wij gaan op 23 maart ook over naar t mobile thuis!
Zijn nu nog klant van Telfort, maar die bleef ons maar houden op ADSL terwijl vdsl hier beschikbaar is. Ben nu alleen nog benieuwd of we, nu we naar t mobile gaan, automatisch worden aangesloten op vdsl. Iemand die er ervaring mee heeft, of moet ik tmobile even een mailtje sturen?
Zijn nu nog klant van Telfort, maar die bleef ons maar houden op ADSL terwijl vdsl hier beschikbaar is. Ben nu alleen nog benieuwd of we, nu we naar t mobile gaan, automatisch worden aangesloten op vdsl. Iemand die er ervaring mee heeft, of moet ik tmobile even een mailtje sturen?
Welke internetsnelheid heb je besteld? Voor zover ik weet krijg je bij T-Mobile standaard VDSL.Anoniem: 374460 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:14:
Wij gaan op 23 maart ook over naar t mobile thuis!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie
- Problemen rondom het routeren: [T-Mobile Thuis] Routeert netwerkverkeer over "DTAG"
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie
- Problemen rondom het routeren: [T-Mobile Thuis] Routeert netwerkverkeer over "DTAG"