Toon posts:

[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 185 186 187 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:18
ikweethetbeter schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 00:31:
[...]

Top, dus geen gekl00t met VLAN's, het werkt gewoon?

Hoe werkt de app op je Apple TV? Voldoet het, of mis je het zappen op je tv zelf wat met bv Ziggo kan?
Je hoeft geen aparte VLAN in te stellen voor tv, alles loopt bij mij over de VLAN voor internet. Ik gebruik zelf dus een Asus-router en daar heb ik wel de VLAN voor internet moeten instellen (300).

De app voor Apple TV werkt en voldoet voor mij. De bediening van de Siri remote is even wennen, maar ik ben geen veeleisende tv-kijker. Ik wil journaal kunnen kijken en live sport en dat kan ik met de app. Voor mij voldoet de beeldkwaliteit dan ook, maar ik kan niet garanderen of dat ook voor jou geldt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 08:58
rclahsen schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:13:
Je hoeft geen aparte VLAN in te stellen voor tv, alles loopt bij mij over de VLAN voor internet. Ik gebruik zelf dus een Asus-router en daar heb ik wel de VLAN voor internet moeten instellen (300).
Dat kon wel eens een uitdaging worden (Linksys Velop), maar ik zal eens kijken of ik ergens de verborgen advanced setting kan vinden.
De app voor Apple TV werkt en voldoet voor mij. De bediening van de Siri remote is even wennen, maar ik ben geen veeleisende tv-kijker. Ik wil journaal kunnen kijken en live sport en dat kan ik met de app. Voor mij voldoet de beeldkwaliteit dan ook, maar ik kan niet garanderen of dat ook voor jou geldt.
Ja, dat geldt ook voor mij. Ik kijk films en series via streaming dienstverleners of eigen bronnen, regulier tv kijk ik voor nieuws, actualiteiten en sport. En dan zelfs ook geregeld "terugkijken", dus dan kijk ik al via een app (Ziggo Go in mijn geval).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:44

Aiii

何これ

Is bij een van jullie bekend of er issues zijn met port forwarding in het Zyxel VMG8825-T50 modem ofwel dat dat anderzijds niet goed werkt? Ik heb een VPN met port forwarding (Mullvad) draaien op mijn thuisserver, nu draait op deze ook een Plex server waar ik graag een directe verbinding mee op zet. Bij Ziggo stond mijn modem in bridge modus en zat de server op een ASUS router met Merlin-WRT en had ik een port route van de port van de VPN naar de vaste port van Plex (32400) om zo e.e.a. werkend te hebben.

Nu hangt de server dus rechtstreeks aan de Zyxel T50, maar dezelfde set-up werkt hier niet meer, Plex krijgt het niet voor elkaar om een externe verbinding te krijgen. Als ik de VPN uitzet en een klassieke 32400 -> 32400 route instel, dan werkt e.e.a. wel zoals ik zou verwachten.

Heeft iemand hier wellicht ervaring mee die hetzelfde heeft meegemaakt? Omdat deze set-up wel werkte met mijn ASUS router, lijkt het issue mij niet bij Mullvad te liggen, al kan dat uiteraard ook nog.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rclahsen
ikweethetbeter schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:33:
[...]

Dat kon wel eens een uitdaging worden (Linksys Velop), maar ik zal eens kijken of ik ergens de verborgen advanced setting kan vinden.
Je zou even naar deze handleiding kunnen kijken.

Bij de Asus was in elk geval makkelijk. Het modem van T-Mobile heeft alleen een kwartiertje aan gestaan om te kijken of de verbinding werkt en of de tv-app het deed. Nadat bleek dat ze beide prima functioneerden, heb ik de Asus direct aangesloten op de Huawei-kastje dat aan de glasvezelverbinding was gekoppeld.

Het Zyxel-modem dat ik van T-Mobile heb gekregen gaat vandaag naar de zolder, voor het geval er een storing is en de klantenservice per se wil dat ik het ding aansluit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RAR_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 10:37
Hoi,

Ik sta op het punt om mijn Ziggo abonnement ook op te zeggen omdat ik vanaf 1 juli 65,50 moet betalen voor 350/35 inc. TV start.

Bij T-Mobile glasvezel ga ik 50eu betalen voor 400/400 inc. 1 tv box. Nu woon ik in Dordrecht en heb ik in het verleden vernomen dat er veel problemen waren met het netwerk, is er recent nog een grote storing geweest? Met Ziggo heb ik sinds 1999 nooit problemen gehad.

2e vraag: Wordt de mediaconverter meegeleverd door T-Mobile? ik heb een Fritzbox 4040 router die ik direct wil aansluiten zonder de Zyxel T-54 ertussen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rclahsen
@RAR_ De eerste vraag kan ik niet beantwoorden, omdat ik sinds gisteren glasvezel heb van T-Mobile en niet in Dordrecht woon. De tweede vraag kan ik wel beantwoorden: de mediaconverter wordt door T-Mobile meegeleverd en ja: je kunt direct je router aansluiten op de mediaconverter: Dat heb ik ook gedaan met mijn eigen Asus RT-AX86U.

De door T-Mobile geleverde Zyxel verhuist vandaag naar de zolder.

[Voor 9% gewijzigd door rclahsen op 13-05-2022 12:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:42

Yucko

One clown to rule them all !

_O-

. iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV4 64GB -  TV4 32GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GwnLars_
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:26

GwnLars_

Heerschappij der koffie

U bevindt zich in metrolijn E richting: TU Delft, Mekelpark.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GwnLars_

GwnLars_

Heerschappij der koffie

RAR_ schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:14:

Nu woon ik in Dordrecht en heb ik in het verleden vernomen dat er veel problemen waren met het netwerk, is er recent nog een grote storing geweest? Met Ziggo heb ik sinds 1999 nooit problemen gehad.
Offtopic:
Sinds 1999 met Ziggo, hoe dan?! :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:56

Audione0

Strijdt der titanen

Goedenavond,

Hier een 1000/1000 lijntje maar sinds vandaag kom ik niet hoger dan 300/300. Meer mensen last van?

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GwnLars_

GwnLars_

Heerschappij der koffie

Nope..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GwnLars_

GwnLars_

Heerschappij der koffie

Zoetermeer & Rotterdam nog even geprobeerd, beiden steady rond de 1000 up/down.
Ik denk niet dat ik het hier hoef te vragen maar: Heb je alles al gereset? (ISP) Router, Mediaconverter etc..

Of check je bedrading eens, slechte internetbedrading kan invloed hebben op je snelheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Ja alles al opnieuw gestart en gereset.. Zowel bedraad als wifi blijft precies op 300mbit steken...

Ik ga nogmaals even wat dingen nalopen.. Thanks voor de reacties!

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GwnLars_

GwnLars_

Heerschappij der koffie

Audione0 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 20:33:
Ja alles al opnieuw gestart en gereset.. Zowel bedraad als wifi blijft precies op 300mbit steken...

Ik ga even nogmaals even wat dingen nalopen.. Thanks voor de reacties!
Hmm dat is vreemd.. Soms zijn die lui in de colo's ook gewoon aan het kloten heb ik vernomen en gevoeld hier. Staat er op het fora van hun niks over een storing e.d.?

Geen probleem ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

GwnLars_ schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 20:34:
[...]

Staat er op het fora van hun niks over een storing e.d.?
Nee geen problemen oid

[Voor 3% gewijzigd door Audione0 op 13-05-2022 20:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DarkForce
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ynnoz schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:25:
Ja, dat kan. Nu weet ik niet of je een AON of GPON aansluiting krijgt. Ik heb zelf GPON en ik kan achter de mediaconverter zelf mijn apparatuur aansluiten, maar dan werk je wel met een VLAN voor TV.
Ligt aan je situatie, als jij op het oude platform zit met TV dus Interactieve TV, dan maak je gebruik van VLAN 640 en moet je deze inderdaad instellen. ZIt je op het nieuwe platform dan is geen aparte VLAN nodig en gebruik je de standaard VLAN voor internet, dus 300. Wil je niet met aparte VLAN's werken en ben je bereid wat kwaliteit in te leveren voor televisie vraag je een T-Mobile medewerker om te worden omgezet naar het nieuwe platform. Binnen gemiddeld 2 weken wordt je dan omgezet en draaien zowel internet als televisie op VLAN 300.
ikweethetbeter schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 00:31:
Top, dus geen gekl00t met VLAN's, het werkt gewoon?
Zie hierboven... ligt dus aan op welk platform je zit. Nieuwe klant? Dan zit je op het nieuwe platform. Hoe de kwaliteit is, of er problemen zijn? Misschien ook even kijken op community.t-mobile.nl.
RAR_ schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:14:
Bij T-Mobile glasvezel ga ik 50eu betalen voor 400/400 inc. 1 tv box. Nu woon ik in Dordrecht en heb ik in het verleden vernomen dat er veel problemen waren met het netwerk, is er recent nog een grote storing geweest? Met Ziggo heb ik sinds 1999 nooit problemen gehad.
In Dordrecht zijn sowieso geen noemenswaardige problemen geweest, hooguit dat alweer een hele tijd geleden, een paar dagen de snelheden of zelfs hele verbinding in heel Dordrecht plat lag. Maar sindsdien is het rete stabiel.

Voordeel van Dordt is het hebben van ODF als in, Reggefiber. Dat houdt in je eigen vezel van POP tot woning en dus sowieso geen last van de ergernissen die in andere gebieden wel geregeld spelen. Zelfs van problemen met snelheden is vrijwel geen sprake een 1000Mbit verbinding is gemiddeld zo'n 947Mbit up en download.
2e vraag: Wordt de mediaconverter meegeleverd door T-Mobile? ik heb een Fritzbox 4040 router die ik direct wil aansluiten zonder de Zyxel T-54 ertussen.
Ja, mediaconverter wordt meegeleverd daarachter kan je iedere willekeurige router met VLAN ondersteuning aansluiten. VLAN 300 is meer dan genoeg.

[Voor 33% gewijzigd door DarkForce op 13-05-2022 23:33]

• RAR_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 10:37
GwnLars_ schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 20:20:
[...]

Offtopic:
Sinds 1999 met Ziggo, hoe dan?! :o
Voorheen UPC :P
DarkForce schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 23:25:
[...]

Ligt aan je situatie, als jij op het oude platform zit met TV dus Interactieve TV, dan maak je gebruik van VLAN 640 en moet je deze inderdaad instellen. ZIt je op het nieuwe platform dan is geen aparte VLAN nodig en gebruik je de standaard VLAN voor internet, dus 300. Wil je niet met aparte VLAN's werken en ben je bereid wat kwaliteit in te leveren voor televisie vraag je een T-Mobile medewerker om te worden omgezet naar het nieuwe platform. Binnen gemiddeld 2 weken wordt je dan omgezet en draaien zowel internet als televisie op VLAN 300.

[...]

Zie hierboven... ligt dus aan op welk platform je zit. Nieuwe klant? Dan zit je op het nieuwe platform. Hoe de kwaliteit is, of er problemen zijn? Misschien ook even kijken op community.t-mobile.nl.

[...]

In Dordrecht zijn sowieso geen noemenswaardige problemen geweest, hooguit dat alweer een hele tijd geleden, een paar dagen de snelheden of zelfs hele verbinding in heel Dordrecht plat lag. Maar sindsdien is het rete stabiel.

Voordeel van Dordt is het hebben van ODF als in, Reggefiber. Dat houdt in je eigen vezel van POP tot woning en dus sowieso geen last van de ergernissen die in andere gebieden wel geregeld spelen. Zelfs van problemen met snelheden is vrijwel geen sprake een 1000Mbit verbinding is gemiddeld zo'n 947Mbit up en download.

[...]

Ja, mediaconverter wordt meegeleverd daarachter kan je iedere willekeurige router met VLAN ondersteuning aansluiten. VLAN 300 is meer dan genoeg.
Thanks, duidelijk verhaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• guidonno
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:52
Wellicht kan iemand mij helpen. Ik wil mijn 2.4 GHz netwerk en 5 GHz netwerk scheiden. Zowel onderling als op de lan. Op de 2.4 GHz draaien alle gadgets en domotica. Daarvan deels chinees. Deze mogen alleen op het internet maar niet binnen het lokale netwerk.

En op de 5 GHz onze pc's en mobiele devices. Hoe kan je dit op de T50 realiseren. Ik kan deze functie niet vinden ;)

[Voor 16% gewijzigd door guidonno op 15-05-2022 08:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:56
@guidonno Dat kan ook niet op de t50.
Wat wel kan is een gastennetwerk maken en daar die devices mee laten verbinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:39
jongetje schreef op zondag 15 mei 2022 @ 08:25:
@guidonno Dat kan ook niet op de t50.
Wat wel kan is een gastennetwerk maken en daar die devices mee laten verbinden.
Dan moet het gasten netwerk wel geïsoleerd zijn van de rest. Ik heb dat op de t50 nooit getest. Wel heb ik ondervonden dat niet op alle routers er ook sprake is van een geïsoleerd netwerk voor gasten. Ik gebruik de t50 niet maar de Asus ax86 met merlin firmware hier kun je eea van elkaar scheiden. Sterker nog, mijn IoT devices gaan ook nog over een VPN.

[Voor 24% gewijzigd door glatuin op 15-05-2022 11:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
Als het niet geïsoleerd is heeft een gastennetwerk weinig nut...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geradus
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-05 18:45
@guidonno
Als je op het T-mobile forum kijkt zie je een topic staan dat het zou moeten werken met de Zyxel T50.
https://community.t-mobil...etwerk-zyxel-vraag-324793

Acties:
  • 0Henk 'm!

• guidonno
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:52
Dankjewel voor alle heldere reacties. Het werkt zo goed. Ook direct de doorvoer snelheid op 1 mb gezet. Meer dan genoeg voor domotica muv camera's

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 17:49
Ik heb gister de knoop doorgehakt en stap in Juli weer over naar T-Mobile met 1gbit internet only, sinds mijn laatste ervaring ben ik zelf verhuisd. ga rond het einde van het jaar als het goed blijft werken ook over naar mobiel. Ga het tzt nog wel melden hoe mijn ervaring hiermee was. (postcodegebied 710*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bunnikside
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 12:16
Vandaag bericht ontvangen van T-Mobile dat er volgende week woensdag een monteur langs komt om te bekijken hoe de kabel naar binnen moet.

Volgens de e-mail zou de glasvezel tot aan de erfgrens liggen maar met de beste wil van de wereld kan ik geen vezeltje ontdekken....

Beetje te optimistisch van ODF?!?!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• plizz
  • Laatst online: 23:02
Bunnikside schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:18:
Vandaag bericht ontvangen van T-Mobile dat er volgende week woensdag een monteur langs komt om te bekijken hoe de kabel naar binnen moet.

Volgens de e-mail zou de glasvezel tot aan de erfgrens liggen maar met de beste wil van de wereld kan ik geen vezeltje ontdekken....

Je ziet geen plastic dopje met groene kabel uitsteken op je erfgrens? Misschien zit glasvezelkabel verstopt onder gras of andere troep? Dat zie ik wel bij in straat waar ODF langs is geweest.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:52

Oekol

waka waka hey hey

Schoonouders hebben het over dat geluid vaak niet synchroom loopt met beeld. Is dit een issue in de app? Ze gebruiken de T-mobile app om tv te kijken op een Sony TV uit 2020/2021

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:01

Quad

Selectief doof

Geen enkel probleem daarmee op Philips Android TV 2016 en 2020 modellen.

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
❤️Liefde is gratis!❤️

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:52

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Bunnikside schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:18:

Bij mij zouden ze vorige week de straat hebben open gemaakt, maar heb niks gezien.
Gister wel de schouw gehad, dus ben benieuwd wanneer de volgende komt om de kabel naar binnen te blazen.

Schouw afspraak was ongeveer 2 minuten....

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 09:21
kaasszje schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 07:13:
[...]

Bij mij zouden ze vorige week de straat hebben open gemaakt, maar heb niks gezien.
Gister wel de schouw gehad, dus ben benieuwd wanneer de volgende komt om de kabel naar binnen te blazen.

Schouw afspraak was ongeveer 2 minuten....
Hier word niet geschouwd en komen ze 'm gewoon gelijk naar binnen knutselen; nu wil ik 'm graag in de meterkast en niet naast de plek waar de CAI binnen komt (hoek woonkamer) maar dat zoeken ze maar uit :+

• kaasszje

kaasszje

_-= Erikje =-_ schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:11:
[...]

Hier word niet geschouwd en komen ze 'm gewoon gelijk naar binnen knutselen; nu wil ik 'm graag in de meterkast en niet naast de plek waar de CAI binnen komt (hoek woonkamer) maar dat zoeken ze maar uit :+
Bij mij kwam ziggo binnen in de meterkast.
En werd vanaf daar door getrokken naar de woonkamer. Dus komt de cai echt rechtstreeks in de woonkamer?

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:37
_-= Erikje =-_ schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:11:
[...]

Ik wil juist precies het omgekeerde, nl. bij de CAI aansluiting aan de achterkant van het huis.
Bij mij zit de meterkast buiten aan de voorkant, en ik zie nog niet hoe je vanuit de meterkast het huis
in komt met een UTP kabel. Je moet dan door een dikke laag bakstaan en beton heen, en dan kom je uit in het toilet waarbij dan ook nog eens door mooie tegelwanden heen geboord moet worden. Daarna moet je nog eens door twee muren heen. Kortom, meterkast zie ik niet zitten.

Wat wel zou kunnen is vanuit de voortuin door de put van de watermeter heen, da's twee keer door fundering heen en vervolgens 10 meter door de kruipruimte heen naar de achterkant van het huis.
Best een heel gedoe.

Weet iemand of ze bereid zijn dit allemaal te doen? Ik heb begrepen van T-mobile dat ze in moeilijke gevallen ook wel eens langs de buitenkant van de gevel omhoog gaan naar de eerste verdieping.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:01

HaterFrame

Well... Poo came out!

ReneK schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:33:
[...]

Ik wil juist precies het omgekeerde, nl. bij de CAI aansluiting aan de achterkant van het huis.
Bij mij zit de meterkast buiten aan de voorkant, en ik zie nog niet hoe je vanuit de meterkast het huis
in komt met een UTP kabel. Je moet dan door een dikke laag bakstaan en beton heen, en dan kom je uit in het toilet waarbij dan ook nog eens door mooie tegelwanden heen geboord moet worden. Daarna moet je nog eens door twee muren heen. Kortom, meterkast zie ik niet zitten.

Wat wel zou kunnen is vanuit de voortuin door de put van de watermeter heen, da's twee keer door fundering heen en vervolgens 10 meter door de kruipruimte heen naar de achterkant van het huis.
Best een heel gedoe.

Weet iemand of ze bereid zijn dit allemaal te doen? Ik heb begrepen van T-mobile dat ze in moeilijke gevallen ook wel eens langs de buitenkant van de gevel omhoog gaan naar de eerste verdieping.
Als je een kruipruimte hebt is dat mogelijk ook nog een optie. Heb ik hier ook gedaan. Ff gaatje in de vloer boren. Scheelt je een bult ellende.

I am the great Cornholio!

• ReneK
HaterFrame schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:40:
[...]

Als je een kruipruimte hebt is dat mogelijk ook nog een optie. Heb ik hier ook gedaan. Ff gaatje in de vloer boren. Scheelt je een bult ellende.
Heb jij dat zelf gedaan, of heb je dat de installateur laten doen?

Gaatje in de vloer wil ik nog wel doen, maar de kruipruimte in liever niet. Heb het jaren geleden één keer gedaan en werd er bijna clautrofobisch van. Er steken ook allemaal lange stukken staal uit van de bewapening van de fundering, geen pretje om daar tussendoor te kruipen. Vraag me af of er niet slimmeren manieren bestaan om een kabel door de kruipruimte te krijgen. Een Spot huren van Boston Dynamics?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
kaasszje schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:13:
[...]

Bij mij kwam ziggo binnen in de meterkast.
En werd vanaf daar door getrokken naar de woonkamer. Dus komt de cai echt rechtstreeks in de woonkamer?
ja die gaat hier direct door de voorgevel de tuin in, meterkast is wel te bereiken via de kruipruimte (meer ligruimte, want omdraaien kun je er niet in)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

ReneK schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:52:
[...]

Gaatje in de vloer wil ik nog wel doen, maar de kruipruimte in liever niet. Heb het jaren geleden één keer gedaan en werd er bijna clautrofobisch van. Er steken ook allemaal lange stukken staal uit van de bewapening van de fundering, geen pretje om daar tussendoor te kruipen. Vraag me af of er niet slimmeren manieren bestaan om een kabel door de kruipruimte te krijgen. Een Spot huren van Boston Dynamics?
Ik heb het destijds zelf gedaan. Het is niet het fijnste klusje, dat ben ik met je eens maar prima te doen (let wel ff op met boren dat je rekening houd met het gewapende beton). Gaatje boren, lampje er op zetten zodat zichtbaar is waar je moet zijn in de kruipruimte en gaan. Langer dan 5 minuten ben je niet beneden :)

Monteur doet het NIET voor je iig.

• van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:40
Bij mijn ouders komen ze vandaag glasvezel installeren in de meterkast en installatie van T-Mobile. Ze wachten al sinds 23 oktober 2021 aanvraag en nu pas komen ze het installeren. Mijn ouders hebben koopwoning en moest zelf steeds bellen.

Ik ben benieuwd T-Mobile Glasvezel:

• 1000Mbit download/upload
• T-Mobile TV + TV-BOX basispakket
• T-Mobile thuis bellen met nummerbehoud

Ik ben benieuwd hoeveel ik van die 1000Mbit via Wi-Fi 5GHz kan ontvangen. Dat is echt supersnel

Bij mij zijn ze in aanleg van glasvezel en we hebben al brief gekregen van de woningbouw dat goedkeuring is afgegeven. Ik kan pas op 1 november 2022 over op Glasvezel T-Mobile.

Mijn vader nam 1000Mbit omdat hij dan de hoogste korting krijgt met zijn T-Mobile Unlimited pakket.

Hij krijgt volgens voorwaarden op 23 oktober 2021 9 maanden korting voor €32,50,- daarna €42,50,- + €25 voor zijn Unlimited pakket. Vanaf vanmiddag gaat hij dus betalen aan T-Mobile

[Voor 12% gewijzigd door van der Berg op 19-05-2022 09:51]

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 - Samsung 980 Pro 1TB - Gigabyte M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 4 Classic 46mm- S20 Ultra - Tab S5e 128/6GB

• ReneK
HaterFrame schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:41:
[...]

Ik heb het destijds zelf gedaan. Het is niet het fijnste klusje, dat ben ik met je eens maar prima te doen (let wel ff op met boren dat je rekening houd met het gewapende beton). Gaatje boren, lampje er op zetten zodat zichtbaar is waar je moet zijn in de kruipruimte en gaan. Langer dan 5 minuten ben je niet beneden :)
En heb jij gewoon een losse UTP kabel in je kruipruimte gelegd? Of in een vaste of flexibele buis?

Mijn kruipruimte is overigens helemaal droog.
Monteur doet het NIET voor je iig.
Bummer :-(

Vraag me af hoe ze dat hier verder in de wijk gaan doen, want alle huizen hier hebben hetzelfde probleem met de meterkast.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

ReneK schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:54:
[...]

En heb jij gewoon een losse UTP kabel in je kruipruimte gelegd? Of in een vaste of flexibele buis?

Mijn kruipruimte is overigens helemaal droog.

[...]

Bummer :-(

Vraag me af hoe ze dat hier verder in de wijk gaan doen, want alle huizen hier hebben hetzelfde probleem met de meterkast.
Bij mij komt de cai ook achterin het huis binnen, meterkast in het midden van de gang oor in het huis met links het toilet en rechts de trap. Was voor mij geen andere optie dan via kruipruimte.
Bij mij is de kruipruimte ook droog, dus gewoon een losse cat6 er door getrokken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ReneK
HaterFrame schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:05:
[...]

Bij mij komt de cai ook achterin het huis binnen, meterkast in het midden van de gang oor in het huis met links het toilet en rechts de trap. Was voor mij geen andere optie dan via kruipruimte.
Bij mij is de kruipruimte ook droog, dus gewoon een losse cat6 er door getrokken.
Thanks. Denk dat dat 'm dan maar moet worden. Verstand op nul en blik op oneindig en dan maar de kruipruimte in.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

ReneK schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:16:
[...]

Thanks. Denk dat dat 'm dan maar moet worden. Verstand op nul en blik op oneindig en dan maar de kruipruimte in.
Goedkoop overall aan en gaan :) En als je er toch bent probeer vast vooruit te denken, evt een 2e utp en zorg dat je een stopcontact vrij hebt in de meterkast.

• ReneK
HaterFrame schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:44:
[...]

Goedkoop overall aan en gaan :) En als je er toch bent probeer vast vooruit te denken, evt een 2e utp en zorg dat je een stopcontact vrij hebt in de meterkast.
Ja, da's ook nog een dingetje. Vanuit de meterkast naar de kruipruimte is ook nog eens veel lastiger dan vanuit de voortuin de kruipruimte in. Ik zou de mediaconverter daarom liever in de woonkamer dan in de meterkast hebben.
Maar dat betekent dat er glasvezel door de kruipruimte moet en geen UTP kabel.
Dat kan ik dus niet zelf voorbereiden, moet ik wachten op Guidion.

Of eventueel vast gaten boren en een trekdraad door de kruipruimte trekken, zodat Guidion relatief gemakkelijk kan installeren?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ReneK schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:52:
[...]

Offtopic, maar er horen geen stukken staal uit de bewapening uit te steken of zichtbaar te zijn. Hopelijk valt het mee maar het klinkt niet goed.

• ReneK
Wolly schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:05:
[...]

Offtopic, maar er horen geen stukken staal uit de bewapening uit te steken of zichtbaar te zijn. Hopelijk valt het mee maar het klinkt niet goed.
Tja, slordige betonvlechters denk ik? Het huis is van 1975, en er is zijn wel meer dingen aan te merken op
de bouw.

Maar kan het kwaad?

Afgezien van het feit dat er veel stukken staal van pakweg een halve tot een hele meter onder de vloer uitsteken, waardoor je heel erg moet oppassen dat je jezelf niet verwond als je door de ruimte kruipt.

• van der Berg
Ze zijn bezig bij mijn ouders. Ik dacht komt in de meterkast, maar wordt geïnstalleerd in de slaapkamer. Ze gaan zometeen boren in de muur

Dag Ziggo! Ze hadden 75Mbit/s download alles-in-1. Ik ben erg benieuwd naar 1000Mbit/s. Enorme stap vooruit.

• Eerste verbinding hier World Online ISDN 128Kbit/s
• Toen Ziggo sinds 2001 Tot heden huidige snelheid 75Mbit
• Vandaag de overstap naar T-Mobile Glasvezel 1000Mbit

[Voor 10% gewijzigd door van der Berg op 19-05-2022 11:43]

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 - Samsung 980 Pro 1TB - Gigabyte M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 4 Classic 46mm- S20 Ultra - Tab S5e 128/6GB

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ReneK schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:11:
[...]

Tja, slordige betonvlechters denk ik? Het huis is van 1975, en er is zijn wel meer dingen aan te merken op
de bouw.

Maar kan het kwaad?

Afgezien van het feit dat er veel stukken staal van pakweg een halve tot een hele meter onder de vloer uitsteken, waardoor je heel erg moet oppassen dat je jezelf niet verwond als je door de ruimte kruipt.
Zoek eens op betonrot, kwaaitaal vloer of manta vloer.

Als het dat is dan kan het zeker kwaad.

• ReneK
Wolly schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:50:
[...]

Zoek eens op betonrot, kwaaitaal vloer of manta vloer.

Als het dat is dan kan het zeker kwaad.
Na een eerste Google search op plaatjes van kwaaitaal of manta vloeren kan ik in ieder geval zeggen
dat dat niet van toepassing is op mijn huis.

Betonrot zal ik eens op letten op het moment dat ik de kruipruimte in ga voor het leggen van kabels.

• van der Berg
Vandaag nog geen verbinding hoor ik. Er komt apart nog een monteur van T-Mobile

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jongetje
van der Berg schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:17:
Vandaag nog geen verbinding hoor ik. Er komt apart nog een monteur van T-Mobile
Als dat kastje hangt krijg je de mogelijkheid om een monteur te plannen om de daadwerkelijk installatie van het pakket te doen. Dat gebeurd meestal binnen 48uur nadat dit is afgemeld door deze monteur (die heeft als het goed is wel de lijn doorgemeten).

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:42

page404

Website says no

jongetje schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:28:
[...]

Als dat kastje hangt krijg je de mogelijkheid om een monteur te plannen om de daadwerkelijk installatie van het pakket te doen. Dat gebeurd meestal binnen 48uur nadat dit is afgemeld door deze monteur (die heeft als het goed is wel de lijn doorgemeten).
Behalve als de apparatuur in de wijkkast nog niet gepatcht is :) dat is bij ons het geval dus ondanks dat vorige week de vezel is doorgetrokken moeten we nog een maandje wachten!

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:43
Bij mijn schoonouders wordt T-Mobile Glasvezel uitgerold. Ik ben zelf nogal enthousiast over mijn Delta glasvezel dus ik heb ze aangeraden over te stappen. Ze kijken nu lineaire TV en Netflix via Ziggo set-top boxjes. Nu lees ik in de startpost dat de Amino ARIS 610x geen Netflix ondersteunt. Bummer. Kan je ze wel aansluiten via Wifi? Want er lopen geen UTP kabels naar de TV's.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• glatuin
RichieB schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:09:
Bij mijn schoonouders wordt T-Mobile Glasvezel uitgerold. Ik ben zelf nogal enthousiast over mijn Delta glasvezel dus ik heb ze aangeraden over te stappen. Ze kijken nu lineaire TV en Netflix via Ziggo set-top boxjes. Nu lees ik in de startpost dat de Amino ARIS 610x geen Netflix ondersteunt. Bummer. Kan je ze wel aansluiten via Wifi? Want er lopen geen UTP kabels naar de TV's.
De animo is een dom Linux kastje dat alleen de tv app heeft zeg maar. Er zit ook geen wifi op dus dat wordt kabels trekken helaas plus een chromecast oid aanschaffen tbv Netflix.

[Voor 3% gewijzigd door glatuin op 20-05-2022 09:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:56
glatuin schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:20:
[...]

De animo is een dom Linux kastje dat alleen de tv app heeft zeg maar. Er zit ook geen wifi op dus dat wordt kabels trekken helaas plus een chromecast oid aanschaffen tbv Netflix.
Of powerline adapters

ioniq 28kWh - 5135 Wp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quad

Quad

Selectief doof

Als er nu een coax loopt zou het waarschijnlijk mogelijk kunnen zijn om daarmee een UTP kabel door te trekken.
Andere optie, nieuwe TV (Samsung of een Android TV) en daar de T-Mobile TV app erop te zetten. Dezelfde streams als de STB, 1 afstandsbediening en korting op je TV abonnement.

PVOutput
❤️Liefde is gratis!❤️

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:21
RichieB schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:09:
Kan je ze wel aansluiten via Wifi? Want er lopen geen UTP kabels naar de TV's.
Nee, dat kan ook niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _-= Erikje =-_

De onderaannemer van ODF is langsgeweest, zelf (lekker scheeft) de OLT ernaast geknoopt, nu het rode lampje nog uit :-)

Met een bakje koffie een een saucijzenbroodje waren ze gelukkig bereid de vezel ff naar de meterkast te brengen (met wat hulp van ondergetekende)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RichieB
glatuin schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:20:
[...]

Wat een ouderwets en dom aanbod van T-Mobile en dat voor €12,50 per maand! We nemen 2x Fire TV Stick met een NLZiet abonnement erop. Daarmee hebben ze meer functionaliteit voor veel minder geld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
RichieB schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:34:
[...]

Wat een ouderwets en dom aanbod van T-Mobile en dat voor €12,50 per maand! We nemen 2x Fire TV Stick met een NLZiet abonnement erop. Daarmee hebben ze meer functionaliteit voor veel minder geld.
Nouja... wat is er dom aan? Hoe kijk je bijv. eurosport of history via NLZiet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RichieB
jongetje schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:38:
[...]

Nouja... wat is er dom aan?
T-Mobile lijkt zich niet te beseffen dat met een achterhaald, beperkt en duur aanbod klanten naar alternatieven gaan zoeken. Dat vind ik dom van ze.
Hoe kijk je bijv. eurosport of history via NLZiet?
Niet dat ik (of mijn schoonouders) het willen kijken maar ook daar heb je apps of websites voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
RichieB schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:55:
[...]

T-Mobile lijkt zich niet te beseffen dat met een achterhaald, beperkt en duur aanbod klanten naar alternatieven gaan zoeken. Dat vind ik dom van ze.

[...]

Niet dat ik (of mijn schoonouders) het willen kijken maar ook daar heb je apps of websites voor.
Niet iedereen is hetzelfde. Die history app. is niet in NL beschikbaar en voor eurosport moet je een abonnement afsluiten.
Kun jij het dom noemen, ik vind het handig dat ik al deze zenders kan kijken en daarnaast kan ik alles opnemen en pauzeren. Dat kan bij nlziet niet met live tv.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RichieB
jongetje schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:59:
[...]

Kun jij het dom noemen, ik vind het handig dat ik al deze zenders kan kijken en daarnaast kan ik alles opnemen en pauzeren. Dat kan bij nlziet niet met live tv.
Het "opnemen" (eigenlijk het vastleggen dat je tijdstip X tot Y van zender Z later nog een keer wil kijken, want er wordt niet echt iets voor je opgenomen) zit standaard bij NLZiet: alle programma's kan je tot een jaar terug bekijken. Pauzeren heb ik (nog) geen ervaring mee. Wellicht kan je het desbetreffende programma later opnieuw instarten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimRoelofs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:23
jongetje schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:38:
[...]

Nouja... wat is er dom aan? Hoe kijk je bijv. eurosport of history via NLZiet?
Chromecast met Google tv, Tmobile tv app erop (+ alle gewenste streaming dienst apps). Ben je iig van het kastje af.

Ik heb zelf beneden nog wel dat kastje, vanwege een aanbiedingstarief, maar boven snel weer ingeleverd toen ik een chromecast met google tv heb gekocht. Overweeg ook om die van beneden de deur uit te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:14
Dag Tweakers,

Hierbij even mijn casus. Gisteren op een verjaardag iemand gesproken die al 1,5 jaar naar tevredenheid NLZiet gebruikt via Google TV.
Aangezien wij problemen hebben met onze TP Link Powerline adapter doe is aangesloten op de tv in de keuken ben ik voornemens om af te stappen van KPN naar dezelfde bovenstaande constructie.

Nu heb ik KPN internet en TV. TV wil ik opzeggen voor NLZiet. Wij kijken voornamelijk streamingsdiensten.
Qua prijs komt T-Mobile het beste uit de bus. Als ik bij KPN alleen internet neem met NLZiet ben ik duurder uit dan mijn huidige abonnement...

Wel ben ik tevreden over het internet van KPN.
Aangezien ik veel thuiswerk is dat wel belangrijk. Ik wil niet bezuinigen op de verkeerde dingen.

Meer Tweakers voor ongeveer dezelfde keuze gestaan en zijn jullie tevreden met het internet van T-Mobile?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• juliank
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:51
Roodey schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:31:
Dag Tweakers,

Hierbij even mijn casus. Gisteren op een verjaardag iemand gesproken die al 1,5 jaar naar tevredenheid NLZiet gebruikt via Google TV.
Aangezien wij problemen hebben met onze TP Link Powerline adapter doe is aangesloten op de tv in de keuken ben ik voornemens om af te stappen van KPN naar dezelfde bovenstaande constructie.

Nu heb ik KPN internet en TV. TV wil ik opzeggen voor NLZiet. Wij kijken voornamelijk streamingsdiensten.
Qua prijs komt T-Mobile het beste uit de bus. Als ik bij KPN alleen internet neem met NLZiet ben ik duurder uit dan mijn huidige abonnement...

Aangezien ik veel thuiswerk is dat wel belangrijk. Ik wil niet bezuinigen op de verkeerde dingen.

Meer Tweakers voor ongeveer dezelfde keuze gestaan en zijn jullie tevreden met het internet van T-Mobile?
dan zou ik blijven waar je nu zit met NLziet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wopper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:33
Dag Tweakers,

Mijn visie: T-Mobile was een prijsvechter en zat onder de marktprijs, dat zie je soms terug in de doorlooptijd van storingen of vol gelopen verbindingen in een wijk/gebied. Als je in een goede wijk zit, en je hebt geen klachten kan het een hele fijne provider zijn.

Als prijs belangrijk is, dan T-Mobile nemen. Als stabiliteit belangrijker is dan KPN behouden, hier al een ruim jaar NLZiet op internet only van KPN.

[Voor 3% gewijzigd door wopper op 23-05-2022 12:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:14
@juliank en @wopper bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05 15:26
Dag Tweakers,

Ik heb ook TMobile, geen problemen gehad met thuiswerken.
De verbinding werkt prima maar KPN is wel stabieler. Ik heb een integratie die iedere X seconden de down en uploadsnelheid en pingtijden meet, met KPN was dit stabieler maar TMobile werkt prima

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Ze zijn nu bezig in de wijk met het ingraven van glas :)
Hopelijk gaat het hierna vlot :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:06
Hier europawijk haarlem ligt het nu al maandje in de grond, maar verders voorals nog niets vernomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:31
devil-strike schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:27:
Hier europawijk haarlem ligt het nu al maandje in de grond, maar verders voorals nog niets vernomen.
In Haarlem van Zeggelenbuurt zijn ze in december 2021 begonnen en in maart 2022 de laatste straten afgerond. Ik zag afgelopen week de 1e huizen aangesloten worden.

Zelf van plan om aanvraag te doen als per oktober aan te sluiten. Twijfel nog een beetje om een beetje overloop, maandje, met huidige ADSL aan te houden zodat ik niet zonder internet zit.

[Voor 20% gewijzigd door evleerdam op 23-05-2022 14:33]

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ReneK
Hier in Haarlem Molenwijk zijn ze ruim een maand geleden even kort bezig geweest om één straat in de buurt open te gooien voor glasvezel, maar ze zijn daarna niet meer verder gegaan.
De graafmachine staat al wekenlang stil, en ik heb nog niet eens een graafbrief gehad.

Wel op 5 mei een mailtje van T-mobile ontvangen dat het eindelijk zover was en dat ik al een abonnement op glasvezel kon afsluiten. Dat heb ik dan ook gedaan.
Bij contact met de klantenservice werd me verteld dat mijn huis in de week van 6 juni aangesloten kon worden volgens de planning.

Ik zie het voorlopig allemaal nog niet gebeuren.... :-(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dmp1982
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:40
Sinds december vorig jaar klant bij T-mobile. Glasvezel afgenomen en inmiddels al bij storing 2.

Vorige keer is er in de wijkcentrale zomaar een patchkabel eruit getrokken door een partij die daar onderhoud doet, tenminste dat was de conclusie van de monteur. Dit probleem lijkt er verdacht veel op.

Weet iemand wie de de wijkcentrales(glasvezel) in nijmegen eigenlijk beheert?

Thanks,

http://psnprofiles.com/Arc_Xev

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
Kun je het inmiddels niet al bestellen via t-mobile.nl? Het komt namelijk pas naar binnen als je het ook daadwerkelijk aanvraagt. Hier in Den Haag steken ook bij sommige buren nog sprietjes omhoog, maar als je het aanvraagt komt er iemand met een grote accu boormachine het naar binnen brengen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• devil-strike
jongetje schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:42:
[...]

Kun je het inmiddels niet al bestellen via t-mobile.nl? Het komt namelijk pas naar binnen als je het ook daadwerkelijk aanvraagt. Hier in Den Haag steken ook bij sommige buren nog sprietjes omhoog, maar als je het aanvraagt komt er iemand met een grote accu boormachine het naar binnen brengen.
Klopt al sinds 23 maart kan dit en dan ook al gedaan maar verder dan Bestelling in behandeling komt het niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Dmp1982 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:11:
Sinds december vorig jaar klant bij T-mobile. Glasvezel afgenomen en inmiddels al bij storing 2.

Vorige keer is er in de wijkcentrale zomaar een patchkabel eruit getrokken door een partij die daar onderhoud doet, tenminste dat was de conclusie van de monteur. Dit probleem lijkt er verdacht veel op.

Weet iemand wie de de wijkcentrales(glasvezel) in nijmegen eigenlijk beheert?

Thanks,
KPN Netwerk is eigenaar van het passieve netwerk. PoPs en kabels. Een eventuele losgetrokken patch zou zowel van een T-Mobile monteur als een KPN monteur als een KPN Netwerk aannemer kunnen komen. Alle drie hebben recht om patches te plaatsen of te migreren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
devil-strike schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:00:
[...]

Klopt al sinds 23 maart kan dit en dan ook al gedaan maar verder dan Bestelling in behandeling komt het niet.
En wat zegt tmobile?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 17:49
over 2 maanden komen ze bij mij ook de verbinding naar GPON omzetten. in het licht daarvan heb ik het topic van Rene-Sackers doorgelezen. zijn er misschien al mensen die het aan de praat hebben gekregen met een niet-unifi ONT? ik heb google en tweakers al geprobeerd, maar voor wat ik kan zien lijkt het me een dood spoor. ik ga er vanuit dat de Nokia combinatie + patchcover van KPN niet gaan werken. ik hoor het graag :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martijnaj
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-05 14:48
Hier al ruim 2 jaar NLZiet via Tmobile glasvezel. Super stabiel en geen last van storingen, wel op eigen hardware en niet met de dns servers van Tmobile. ;)
wopper schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:40:
[...]

Mijn visie: T-Mobile was een prijsvechter en zat onder de marktprijs, dat zie je soms terug in de doorlooptijd van storingen of vol gelopen verbindingen in een wijk/gebied. Als je in een goede wijk zit, en je hebt geen klachten kan het een hele fijne provider zijn.

Als prijs belangrijk is, dan T-Mobile nemen. Als stabiliteit belangrijker is dan KPN behouden, hier al een ruim jaar NLZiet op internet only van KPN.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wopper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:33
martijnaj schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:15:
Hier al ruim 2 jaar NLZiet via Tmobile glasvezel. Super stabiel en geen last van storingen, wel op eigen hardware en niet met de dns servers van Tmobile. ;)

[...]
De uptime van NLZiet is ook echt heel erg goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• van der Berg
Donderdag komt T-Mobile monteur langs bij mijn ouders. Ziggo heeft al een mail gestuurd met "Bevestiging beëindiging van Ziggo abonnement (en)"

Ik ben zo benieuwd naar 1000Mbit internet en de kwaliteit van T-Mobile televisie en aanbod. Mijn ouders hebben er een TV-BOX met basispakket genomen. Ze behouden vaste lijn met nummerbehoud. Ik ben benieuwd.

Mijn vader koos voor 1000Mbit met de hoogste korting in combinatie met zijn T-Mobile Unlimited pakket op zijn smartphone. Volgens voorwaarden op 23 oktober 2021: 9 maanden lang voor €32,50,- daarna €42,50,- + €25 voor Unlimited.

Ik heb mijn vader op gewezen nu nog een nieuwe televisie. Hij heeft een 32-inch LCD Samsung uit 2006 HD-Ready 720p. De kwaliteit is achterhaald en om goede kwaliteit te krijgen is nu minimaal 1080p/4K.

Bij mij zijn ze nog bezig met aanleg en ik hoop dat ik per 1 november 2022 te kunnen overstappen op T-Mobile Glasvezel. Ik wil 1000Mbit met TV basispakket, zonder telefonie in combinatie met mijn T-Mobile Unlimited op mijn smartphone. Ik heb nog een lopende jaarcontract bij Ziggo

[Voor 53% gewijzigd door van der Berg op 24-05-2022 11:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• glatuin
van der Berg schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:53:
Donderdag komt T-Mobile monteur langs bij mijn ouders. Ziggo heeft al een mail gestuurd met "Bevestiging beëindiging van Ziggo abonnement (en)"
Dat is dan wel goed gegaan bij je ouders. Ik heb de mail van Ziggo nooit gehad. Heb 3 keer moeten bellen. Het abonnement is nu wel afgesloten (kan niet meer inloggen op ziggo go) maar na 2 weken nog steeds geen doos ontvangen om modem en media box terug te sturen.

Het Animo TV kastje werkt best goed, alleen geen goede HDMI CEC implentatie. Hier een TV uit 2016 waar net de App niet op kan. Nu hebben we wel een Chromecast met GoogleTV.
De afstandsbediening van de GoogleTV is een drama om de app te bedienen. Het lukt ook enigszins met de TV afstandsbediening. Maar het losse kastje werkt wat bediening betreft stuk prettiger. Dan maar 2.50 per maand extra betalen.
Ik kijk nauwelijks TV, mijn vrouw echter wel en ze neemt ook nog veel op. Wat me opvalt is dat de TV gids regelmatig niet klopt. ook van series is het niet fijn navigeren tussen de opnames. Er staat nl. regelmatig niet bij welk seizoen en welke aflevering het is. Mijn vrouw moet dus steevast door de opnames navigeren met op haar mobiel een episode guide er naast.

Qua TV ervaring is T-mobile een stuk minder goed. Mijn vrouw zou dan ook het liefst terug naar Ziggo gaan. Gelukkig is ze in ons gezin in de minderheid >:) . Mijn zonen en ikzelf zijn erg blij met het snelle internet en de lagere pingtijden van T-mobile.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• luigi87
  • Laatst online: 26-05 16:14

luigi87

Domotica Fanaticus

Over enige tijd gaan wij verhuizen en op ons nieuwe huis adres is het mogelijk glasvezel abbonement af te nemen bij T-Mobile.
Nu ben ik heel benieuwd naar de ervaringen hier.
Daarnaast zet ik mijn huidige modem is bridge mode ivm eigen ubiquiti apparatuur erachter.
Bridge mode is niet mogelijk bij T-Mobile heb ik gezien, maar is de dhcp server wel uit te schakelen op het modem? Mijn unifi usg handels namelijk normaal de dhcp afgifte af.

Hier het linkje naar de guide voor presence detection op basis van Tasker + Autolocation op een Android Client, check me V&A voor 2de kans domotica dingetjes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ReneK
Om maar even mezelf te citeren:
ReneK schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:44:
[...]
Hier in Haarlem Molenwijk zijn ze ruim een maand geleden even kort bezig geweest om één straat in de buurt open te gooien voor glasvezel, maar ze zijn daarna niet meer verder gegaan.
De graafmachine staat al wekenlang stil, en ik heb nog niet eens een graafbrief gehad.
Kreeg zojuist een mailtje van T-mobile dat de oplevering is verplaatst van juni naar augustus i.v.m. vertraging met vergunningen.

Zou de gemeente moeilijk doen of onderbezet zijn?

Meer mensen in Haarlem die zo'n mailtje hebben gehad? Het lijkt in ieder geval een verklaring waarom die graafmachine hier al wekenlang werkeloos in de wijk staat.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:21
luigi87 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:03:
Over enige tijd gaan wij verhuizen en op ons nieuwe huis adres is het mogelijk glasvezel abbonement af te nemen bij T-Mobile.
Nu ben ik heel benieuwd naar de ervaringen hier.
Daarnaast zet ik mijn huidige modem is bridge mode ivm eigen ubiquiti apparatuur erachter.
Bridge mode is niet mogelijk bij T-Mobile heb ik gezien, maar is de dhcp server wel uit te schakelen op het modem? Mijn unifi usg handels namelijk normaal de dhcp afgifte af.
Nee, dat kan ook niet. Maar je kan dat ding van T-mobile ook gewoon weglaten en alles via je Unifi USG laten doen. Dat doe ik ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

rens-br schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:44:
[...]

Nee, dat kan ook niet. Maar je kan dat ding van T-mobile ook gewoon weglaten en alles via je Unifi USG laten doen. Dat doe ik ook.
Dat zou helemaal top zijn. Heb je toevallig ook glas van T-Mobile? Want ik heb geen idee hoe deze verbinding binnenkomt ,als dit rj45 is kan het inderdaad gewoon.

Hoe heb jij de usg ingesteld hierop?

Hier het linkje naar de guide voor presence detection op basis van Tasker + Autolocation op een Android Client, check me V&A voor 2de kans domotica dingetjes

Acties:
  • +2Henk 'm!
luigi87 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:52:
[...]

Dat zou helemaal top zijn. Heb je toevallig ook glas van T-Mobile? Want ik heb geen idee hoe deze verbinding binnenkomt ,als dit rj45 is kan het inderdaad gewoon.

Hoe heb jij de usg ingesteld hierop?
Je krijgt een ONT/mediaconverter van T-Mobile met glasingang en UTP uitgang. Daarachter zit normaal de router van T-Mobile, dus met UTP verbonden. Die laat je weg en daar plaats je je eigen router voor. Instellingen via de startpost in dit topic (kopje eigen hardware).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• devil-strike
Die wisten ook niet veel en gingen hogerop navragen, maar nog niets vernomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Barre73 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:03:
[...]

Je krijgt een ONT/mediaconverter van T-Mobile met glasingang en UTP uitgang. Daarachter zit normaal de router van T-Mobile, dus met UTP verbonden. Die laat je weg en daar plaats je je eigen router voor. Instellingen via de startpost in dit topic (kopje eigen hardware).
Top, dit dus.
Helemaal mooi dat T-Mobile modem eruit :)

rens-br in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

@rens-br deze setup werkt nog steeds? Heb ik die tot hiervoor nog nodig als ik die mediaconverter krijg vanuit T-Mobile ?

Acties:
  • +2Henk 'm!
luigi87 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:30:
[...]

Top, dit dus.
Helemaal mooi dat T-Mobile modem eruit :)

rens-br in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

@rens-br deze setup werkt nog steeds? Heb ik die tot hiervoor nog nodig als ik die mediaconverter krijg vanuit T-Mobile ?
Je hebt de oude setup gelinkt. Sinds vorig jaar is er een nieuw platform met maar 1 Vlan voor alles:
https://community.t-mobil...met-je-eigen-modem-324520

Acties:
  • 0Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Barre73 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:24:
[...]

Je hebt de oude setup gelinkt. Sinds vorig jaar is er een nieuw platform met maar 1 Vlan voor alles:
https://community.t-mobil...met-je-eigen-modem-324520
Oke, maar in het stukje waarin de usg wordt behandeld benoemen ze dat er nog een switch voor de usg moet geplaatst worden?
Of is dat dan specifiek voor de IPTV?
Ik begrijp dat stukje niet helemaal.

Bij gaat het straks om internet only. Dus zou het mooiste zijn ONT -> USG -> switch -> unifi wifi AP's
Kan dat ook zo?

[Voor 10% gewijzigd door luigi87 op 24-05-2022 21:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-05 15:44
luigi87 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:20:
[...]

Ik begrijp dat stukje niet helemaal.

Bij gaat het straks om internet only. Dus zou het mooiste zijn ONT -> USG -> switch -> unifi wifi AP's
Kan dat ook zo?
Gaat prima werken.

Ter verduidelijking. De switch die in je niet begrepen uitleg voor de USG was geplaatst werd gedaan om de aparte VLAN's te creeren die NU niet meer nodig zijn in de gewijzigde TV opzet

Acties:
  • +2Henk 'm!
yalerta schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:58:
[...]

Gaat prima werken.

Ter verduidelijking. De switch die in je niet begrepen uitleg voor de USG was geplaatst werd gedaan om de aparte VLAN's te creeren die NU niet meer nodig zijn in de gewijzigde TV opzet
@luigi87
Samengevat: Als jij via T-Mobile glasvezel gaat afnemen krijg jij het nieuwe platform. In dat nieuwe platform gaat alles via 1 signaal en hoeft jouw router niks meer te splitsen. Ook niet met een switch (want daar was dat voor bedoeld).
Alle informatie met betrekking tot Vlans en splitsen slaat op het oude platform waar veel bestaande klanten nog op zitten.

Zie dit artikel voor meer info:
https://community.t-mobil...-zijn-de-vereisten-339306

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

yalerta schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:58:
[...]

Gaat prima werken.

Barre73 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:35:
[...]

@luigi87
Samengevat: Als jij via T-Mobile glasvezel gaat afnemen krijg jij het nieuwe platform. In dat nieuwe platform gaat alles via 1 signaal en hoeft jouw router niks meer te splitsen. Ook niet met een switch (want daar was dat voor bedoeld).
Alle informatie met betrekking tot Vlans en splitsen slaat op het oude platform waar veel bestaande klanten nog op zitten.

Zie dit artikel voor meer info:
https://community.t-mobil...-zijn-de-vereisten-339306
Thanks voor de verduidelijking.
Begin het al beter te begrijpen, nu nog ff een extra usg te pakken krijgen. Maar zie dat ze erg lastig te vinden zijn.

[Voor 17% gewijzigd door luigi87 op 25-05-2022 12:12]

luigi87 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:11:
[...]

[...]

Thanks voor de verduidelijking.
Begin het al beter te begrijpen, nu nog ff een extra usg te pakken krijgen. Maar zie dat ze erg lastig te vinden zijn.
Waar heb je een extra USG voor nodig? Je hebt nu toch thuis alles al wat je nodig hebt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Barre73 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:29:
[...]

Waar heb je een extra USG voor nodig? Je hebt nu toch thuis alles al wat je nodig hebt?
Klopt maar wil even overbruggen 1 a 2 maanden. Dus dan heb ik beide plekken even de usg tegelijk nodig.
Puur gemak voor inregelen van aantal zaken

Acties:
  • +1Henk 'm!
luigi87 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:41:
[...]

Klopt maar wil even overbruggen 1 a 2 maanden. Dus dan heb ik beide plekken even de usg tegelijk nodig.
Puur gemak voor inregelen van aantal zaken
Zoek het hier op Tweakers in de Vraag en Aanbod:
https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=usg

[Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 25-05-2022 13:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• van der Berg
Mijn ouders hebben sinds gisteren Glasvezel T-Mobile: Met 1000Mbit internet en T-Mobile televisie en thuis thuis bellen in combinatie met Unlimited pakket van mijn vader op zijn Galaxy A52S 5G.

Ik haal via Wi-Fi met mijn Galaxy S20 Ultra op de netwerk van mijn ouders via T-Mobile modem:

Van de 1000Mbit. Als ik via hun eigen router verbinding maak, een TP-LINK router haal ik maar 90Mbit/s. Mijn vader gaat een nieuwe router kopen voor thuis. Via de kabel zal het wel 1000Mbit halen.

Vandaag bij de Makro geweest met mijn ouders. Mijn vader gaat zijn 16 jarige Samsung 32-inch HD-Ready televisie uit 2006 vervangen met:

LG OLED55A16LA 4K ULTRA HD 55" / 140CM €761,- incl. BTW

Wordt gratis thuis bezorgd.

T-Mobile TV heeft mij verrast. Straks met de nieuwe televisie zal het veel mooier zijn. Gisteren zag het er nog goed uit ondanks de 720p resolutie van de oude televisie en alles met 1 afstandsbediening van T-Mobile.

Abonnement is gisteren ingegaan:
Eerste 9 maanden €32,50,- daarna €42,50 + €25 voor Unlimited

[Voor 7% gewijzigd door van der Berg op 27-05-2022 13:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad

Quad

Selectief doof

@van der Berg gebruiken je ouders niet de meegeleverde router van T-Mobile?

PVOutput
❤️Liefde is gratis!❤️

Acties:
  • 0Henk 'm!

• van der Berg
Quad schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:34:
@van der Berg gebruiken je ouders niet de meegeleverde router van T-Mobile?
Hoe zit het met de afstand van die T-Mobile router? Ik zal mijn vader over zeggen dat hij daarmee kan verbinden. Want die router staat in de slaapkamer en de TP-LINK router in de woonkamer. De monteur van T-Mobile heeft mijn ouders gisteren verteld, jullie kunnen de TP-LINK router blijven hergebruiken. Ik haal via die TP-LINK router 90Mbit.

Het scheelt inderdaad paar honderd euro voor mijn vader als hij over gaat op T-Mobile router/modem.

Op 23 oktober 2021 is de aanvraag ingediend bij T-Mobile Glasvezel en gisteren daadwerkelijk in werking. Na 7 maanden wachten.

Ik ga per 1 november 2022 over op T-Mobile Glasvezel:
1000Mbit + TV van T-Mobile en Unlimited op mijn smartphone

Pagina: 1 ... 185 186 187 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee