[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 232 233 Laatste
Acties:
  • 1.888.050 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:16
pdukers schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:22:
[...]

Hoeveel connecties heb je geconfigureerd? Probeer het in ieder geval eens met het maximaal aantal. En beb je dit met alle downloads?

Mijn ervaring is dat een USP wel eens problemen heeft en de doorvoersnelheid per connectie sterk kan varieren.
Yeah aantal connecties staat op 85 van de 100 max. Heb het ook met 50 geprobeerd, en als ik 50 van de andere provider probeer trek ik daar zojuist 100MB/s mee. Is met alle downloads, heb meerdere geprobeerd met varierende age.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-04 00:10
Wat een raar vreemde naam ook: Odido.
En - waarschijnlijk - nog gejat ook, ook het logo lijkt identiek te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Comp User op 08-09-2023 14:16 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Comp User schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:15:
[...]

En - waarschijnlijk - nog gejat ook, ook het logo lijkt identiek te zijn.
Je hebt wel door dat de foto rechts een oud T-mobile winkel is toch? Het logo van de Supermarkt lijkt in niks op het logo van oud T-mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
:o Dat was mij niet opgevallen, nog niet - helemaal - wakker, geloof ik. :O

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nique de Graaff
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-01 02:11
Odido, wat is dit bedrijf achteruit gegaan zeg, de laatste twee jaar. Abonnementen steeds duurder. Maar waar ik echt van ben geschrokken is hoe de lijntjes zijn tussen monteurs en de techneuten bij hen zelf. Odido huurt Guidion monteurs.

Het probleem met deze constructie is dat wanneer een klant de helpdesk belt wegens een probleem, dat de helpdesk dan een ticket maakt bij de techneuten. Deze maken dan een opdracht voor Guidion en Guidion komt ongveer na 2 a 3 weken bij de klant thuis om te installeren of in geval van een niet/slecht werkende verbinding om te kijken of het netwerk en alle apparatuur bij de klant thuis wel in orde is.

Echter, Gudion neemt geen ONT's (vaak verward met media-converter) mee. Deze worden dan ook niet getest. Daar moet de klant dan, nadat Guidion alles heeft getest en inderdaad constateert dat de meuk niet werkt, zelf achteraan: De klant moet de helpdesk opnieuw bellen, die dan weer een ticket gaat aanmaken bij de techneuten, en die maken dan weer opnieuw een afspraak bij Guidion om een vervangend ONT kastje dat door Odido wordt opgestuurd, bij klant over het glasvezel aansluit punt heen te trekken. Letterlijk 15 seconden werk.

Dit proces neemt als het tegen zit 2 maanden in beslag. Want tussen het aanmaken van de tickets bij Odido zelf, zitten ook 3 tot 5 werkdagen. In mijn geval moest ik telkens 5 werkdagen wachten.

Nu sturen ze het ONT kastje wel na die 5 dagen direct op, maar het MAC adres van dit kastje wordt niet direct 'geactiveerd' of in elk geval herkend bij Odido.

Dus als blijkt dat het probleem, dat na twee maanden door een monteur van Guidion opnieuw wordt nagelopen, NIET aan het ONT kastje ligt, kan de klant de helpdesk weer opnieuw bellen, en gaat de helpdesk opnieuw een ticket aanmaken bij de techneuten die dan een verzoek bij KPN gaan indienen voor het doormeten van de lijn e.d..

Al met al, als het tegen zit, kan het zomaar 90 dagen duren voordat een probleem wordt opgelost.

Hoe kan dit beter? Zorg dat je wanneer je een extern bedrijf inhuurt voor monteurs, dat dit bedrijf sowieso binnen 5 werkdagen bij de klant langs kan komen om een probleem te achterhalen. Prioriteit ligt bij bestaande klant, niet bij nieuwe klant! En zorg er voor dat deze monteurs korte, tweeweg lijntjes hebben met de lui bij Odido. (dus niet eenzijdige ticket systemen). En zorg dat je monteurs een 'loper' ONT of mediaconverter meenemen, zodat ze ook dat ding direct kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nietzo-odido schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:16:
Ik zie dat er vaak verwezen word naar de "content provider" als het om tv problemen gaat.

Wie is deze mysterieuze "content provider"? Canaldigitaal?
Nee. T-Mobile/Odido heeft een eigen platform middels eerder overgenomen bedrijven.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcello010
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 24-11-2024
FAQ schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:59:
[...]

Ik heb zelf begin november 2022 glasvezel aangevraagd. Aanmelden en eerste communicatie ging heel netjes en correct. Sindsdien krijg ik maandelijks mailtje van T-Mobile dat de verwachting is dat het de huidige maand of de volgende maand gerealiseerd gaat worden. En dat schuift dus elke maand een maand op. ;(

Na 5 maanden kreeg ik een doos met router en converter thuisgestuurd en rond diezelfde periode zijn ze meerdere keren langsgeweest om de glasvezel het huis in te krijgen (iemand zonder voorbereiding voor de eerste opname, nog een keer diezelfde persoon maar nu met een kaart waarop nutsvoorzieningen ingetekend waren, daarna 2 man om te graven, weer iemand om mee te kijken, de volgende dag nog iemand anders om de vezel het huis in te brengen en daarna nog een andere collega om daadwerkelijk de vezel af te monteren). Ruim een half jaar na mijn aanvraag maar eindelijk technisch gereed dacht ik.

De maandelijkse mailtjes van T-Mobile dat de verwachting is dat de plaatsing de huidige maand of de volgende maand gerealiseerd gaat worden blijf ik echter ontvangen. En dat schuift sindsdien ook weer elke maand een maand op. ;(

In combinatie met wat ik in dit topic lees over stabiliteit, uitval en oplostijden denk ik dat ik mijn aanvraag maar ga annuleren.
Ik kan je gerust stellen, glasvezel via T-Mobile is minstens zo stabiel als Ziggo. En veel goedkoper 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-05 21:32
djiwie schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:58:
[...]

Deel maar een foto :)

Tot nu toe heb ik van Odido op ODF alleen nog maar GPON gezien, maar wie weet switchen ze naar XGS-PON.
Moet zeggen dat het wel netjes gedaan is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dXpZ3dd1stKKHzQupdqNa-h_YBs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oVbtVEd7H40lLEz8azjLYF6u.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6hODvSbukiyGofujSj7mXgLifo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vz2fKL3K9WsO8pUTc84NAztB.jpg?f=user_large

Es kijken wat Odido voor aanbiedingen heeft :Y)

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzo-odido
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-09-2023
Barre73 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:32:
[...]

Nee. T-Mobile/Odido heeft een eigen platform middels eerder overgenomen bedrijven.
Waarom hebben de medewerkers op het community forum het dan steeds over onze "content provider" of onze "content leverancier".?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-05 18:52
Nietzo-odido schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 16:46:
[...]

Waarom hebben de medewerkers op het community forum het dan steeds over onze "content provider" of onze "content leverancier".?
Daarmee bedoelen ze o.a. een organisatie die de TV gids aanlevert en het signaal van de zenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Hoe is de beeldkwaliteit bij Odido?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:55
dolopfriet schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 19:56:
Hoe is de beeldkwaliteit bij Odido?
Ik ervaar het als zeer goed. Ik kijk via mijn Apple TV en kwam van Ziggo. Ik was een beetje huiverig, maar ik heb geen klachten. Voetbalwedstrijden zien er ook gewoon goed uit. Als test wil ik wel een Canaal Digitaal proberen (want alle zenders ESPN in begrepen), maar CD
schijnt echt wel minder te zijn. Dat zal ik tzt zelf eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
king006 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 19:13:
[...]

Daarmee bedoelen ze o.a. een organisatie die de TV gids aanlevert en het signaal van de zenders
Dat is dan volgens mij nog steeds hun eigen organisatie... Die neemt de signalen af van de Media Gateway (Red Bee tegenwoordig geloof ik) maar dat doet iedereen...
Wat ook zou kunnen is dat de contentleverancier binnen Odido Thuis nog steeds een aparte club is. Het was ooit Glasoperator, onderdeel van Vodafone Thuis. En dat is allemaal overgenomen door T-Mobile toen Vodafone en Ziggo fuseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkeizer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22-05 13:26
T-Mobile heeft me dus keihard voorgelogen. In juli vroeg ik dus 400mb WiFi aan, aangezien de site aangaf dat ik glasvezel heb en deze snelheid beschikbaar heb. Het zou een maand later komen in mid augustus, daarna zag ik niks meer. Internet kwam maar niet en ik ging dus bellen..

Blijkt dat ik geen glasvezel heb:/ De site loog en bij het bellen gaven ze mij het nummer van de glasvezelnetwerk-aanleggers. Eerste keer verkeerde nummer en daarna het juiste nummer. Eindstand blijkt er geen definitieve datum wanneer ik glasvezel krijg. Ook kunnen ze niet eens DSL internet doorzetten in de tussentijd en dit in Rotterdam.. Ik kan gewoon bijna niet geloven hoe incompetent en misleidend T-mobile is. De klantenservice is gewoon vriendelijk, maar ze kunnen niks regelen.

Herkent Iemand iets hierin of iemand die me kan helpen met advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:52
Heb je nu al een geactiveerde verbinding? Als dat niet zo is dan kun je er volgens mij nog gewoon onderuit, zie ook het herroepingsformulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkeizer
ThinkPad schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:40:
Heb je nu al een geactiveerde verbinding? Als dat niet zo is dan kun je er volgens mij nog gewoon onderuit, zie ook het herroepingsformulier.
Nope helemaal niks. Echt waardeloos. Het probleem is dat ik klantvoordeel heb bij Tele2, daarom was het zo voordelig. Plus ik heb nog geen glasvezel(TERWIJL ELKE SITE ZEGT VAN WEL!). Moet ik nu dan super sloom internet fixen voor dezelfde prijs? Dat zou ook zonde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Clueless schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 16:45:
[...]

Moet zeggen dat het wel netjes gedaan is:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Es kijken wat Odido voor aanbiedingen heeft :Y)
Ziet er idd strak uit - beter dan dat lompe Genexis-met-coax-aansluiting geval wat bij mij hangt, welke ook weliswaar al meer dan 12 jaar geleden is geplaatst.

Weliswaar komt er een mediaconverter op uit, maar het blijft imho een lomp ding wat vast wel kleiner had gekund bij effectieve aansluiting.

[ Voor 7% gewijzigd door Comp User op 08-09-2023 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Comp User schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:49:
[...]

Ziet er idd strak uit - beter dan dat lompe Genexis-met-coax-aansluiting geval wat bij mij hangt, welke ook weliswaar al meer dan 12 jaar geleden is geplaatst.

Weliswaar komt er een mediaconverter op uit, maar het blijft imho een lomp ding wat vast wel kleiner had gekund bij effectieve aansluiting.
Dat lompe ding bij jou is sinds 2016 ook al lang een kleine FTU van 10x10.
12 jaar geleden lag de nadruk niet op klein en effectief helaas..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 22:37:
[...]

Dat lompe ding bij jou is sinds 2016 ook al lang een kleine FTU van 10x10.
12 jaar geleden lag de nadruk niet op klein en effectief helaas..
Toen dat ding werd opgehangen vervulde deze ook andere functies dan enkel 'plastic omhulsel voor sc-sc koppelstukje' namelijk mediaconverter, splitter (tussen tv en internet), dvb-t aansluitpunt (ja er heeft zelfs digitale kabel-tv over glasvezel gelopen) en in sommige varianten zelfs een meerpoorts switch (of router, zou ook kunnen).

Om dan vervolgens te roepen dat het nu allemaal klein en effectief is met een los kastje van 10x10 met enkel een spoel en koppelstukje, losse mediaconverter, losse tv ontvanger en router/switch gaat me wat ver ;).

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Correct, ik heb de module destijds via - het inmiddels overgenomen - ConceptsICT verkregen.

4x rj-45 - waarachter nog een router moest -, 2x rj-11 en een f-connector voor dvb-c.

Destijds kwam het tv signaal van Glashart, het lijkt erop dat Vodafone / T-Mobile / Odido dezelfde "leverancier" gebruikt, maar dan met modernere apparatuur.

[ Voor 30% gewijzigd door Comp User op 09-09-2023 09:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:23
Techkeizer schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:48:
[...]

Nope helemaal niks. Echt waardeloos. Het probleem is dat ik klantvoordeel heb bij Tele2, daarom was het zo voordelig. Plus ik heb nog geen glasvezel(TERWIJL ELKE SITE ZEGT VAN WEL!). Moet ik nu dan super sloom internet fixen voor dezelfde prijs? Dat zou ook zonde zijn.
En jij gaat blind uit van wat er online staat? Had je zelf niet even in de meterkast kunnen kijken of je een glas aansluiting hebt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:16
maxoss schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:16:
[...]

En jij gaat blind uit van wat er online staat? Had je zelf niet even in de meterkast kunnen kijken of je een glas aansluiting hebt?
Kan natuurlijk zijn dat deze nog op rol ligt voor de deur. Maar uit de post maak ik op dat de poster al weinig kennis heeft ivm het bestellen van "400millibit wifi"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkeizer
maxoss schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:16:
[...]

Ik ben helaas een leek in aansluitingen. Ik zocht het nog op, maar overal kreeg ik te zien dat ik het heb en eerlijk gezegd verwacht je dat ook in de Randstad. Ik ga zo even kijken wat er in mijn meterkast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:33
Ik heb hier nu ongeveer 15 jaar glasvezel. Eerst Reggefiber wat later is overgenomen door KPN. Ik heb Odido op mijn lijstje als toekomstige provider staan, echter ben ik wat huiverig. Ik heb hier AON. Odido kan via KPN WBA ook levering. Ze hebben eigen apparatuur in de pop. Ik zal dan wel overmoeten naar XGPON (denk ik) en lees dat er best vaak problemen zijn met die omzetting. Ook lees ik dat AON stabieler zou zijn. Ik heb in al die jaren nauwelijks storing ondervonden.

Is mijn zorg terecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:52
Edje040 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:30:
Ik heb hier nu ongeveer 15 jaar glasvezel. Eerst Reggefiber wat later is overgenomen door KPN. Ik heb Odido op mijn lijstje als toekomstige provider staan, echter ben ik wat huiverig. Ik heb hier AON. Odido kan via KPN WBA ook levering. Ze hebben eigen apparatuur in de pop. Ik zal dan wel overmoeten naar XGPON (denk ik) en lees dat er best vaak problemen zijn met die omzetting. Ook lees ik dat AON stabieler zou zijn. Ik heb in al die jaren nauwelijks storing ondervonden.

Is mijn zorg terecht?
Ik denk eerder dat je op GPON komt.
Ik zit ook in een Reggefiber gebied (Kpn-netwerk) en had Kpn Aon nu Odido GPON.
Het GPON is wat storing gevoeliger.
Je deelt een passieve glasvezel splitter.
Als dan bijvoorbeeld een klant een AON apparatuur op die splitter aan gaat sluiten gaan alle klanten down op die splitter.

Ik moet er bij vertellen dat ik wijnig storing heb gehad.
Bij ruim een jaar bij T-Mobile.
Ik gebruik wel eigen apparatuur.
Een Fritzbox 5590 direct op glasvezel aangesloten met GPON SFP module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46
Wat voor aansluiting (XSGPON, GPON) krijg je op dit moment als ze glas naar binnen brengen via ODF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 23:17
Samplex schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:26:
Wat voor aansluiting (XSGPON, GPON) krijg je op dit moment als ze glas naar binnen brengen via ODF?
Ik ben ook benieuwd of ODF nu point-to-point aanlegt of point-to-multipoint? Daaroverheen zullen ze waarschijnlijk, bij nieuwe aanleg, een variant van x-PON toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
peterbier schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:46:
[...]

Als dan bijvoorbeeld een klant een AON apparatuur op die splitter aan gaat sluiten gaan alle klanten down op die splitter.

Hoe groot is de kans dat een klant AON apparatuur gaat aansluiten...dat vind ik dus lastig. Je zou zeggen nooit omdat er vaak een monteur komt toch.

Ik gebruik overigens ook eigen apparatuur (ook AVM) alleen niet direct op glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Samplex schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:26:
GPON in 010 in ieder geval.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ODF legt point to point aan. Odido is tot nu toe de enige actieve operator/belichter en zij gebruiken PON waarbij splitters dus allemaal in de PoP zitten. In ieder geval GPON maar ik heb het en der al geluiden van XGS-PON gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:46:
[...]

Er zijn ook zeker nog wel genoeg (kleine) POPs waar Odido geen eigen apparatuur heeft en waar KPN WBA nog AON is. Dus dan kom je op Odido via KPN WBA. De duurdere Odido variant dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
Edje040 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:37:
[...]

Hoe groot is de kans dat een klant AON apparatuur gaat aansluiten...dat vind ik dus lastig. Je zou zeggen nooit omdat er vaak een monteur komt toch.

Ik gebruik overigens ook eigen apparatuur (ook AVM) alleen niet direct op glas.
Het gebeurt neem een kijkje op het Odido forum.
Het komt ook voor dat Guidion (monteur van Odido) een fout maakt.
En dan gaan de klanten op die passieve glasvezel splitter down.
Als AON en GPON in dezelfde POP zitten komen deze fouten voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Barre73 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:58:
[...]

Er zijn ook zeker nog wel genoeg (kleine) POPs waar Odido geen eigen apparatuur heeft en waar KPN WBA nog AON is. Dus dan kom je op Odido via KPN WBA. De duurdere Odido variant dus.
Voor zover ik weet hebben ze hier eigen apparatuur in de POP.
TV + internet 400 kost volgens hun site €55. Dan is het geen WBA toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Edje040 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 16:24:
[...]

Voor zover ik weet hebben ze hier eigen apparatuur in de POP.
TV + internet 400 kost volgens hun site €55. Dan is het geen WBA toch?
Ik betaal daar 65euro voor als ik dat nu check. Ik zit in een KPN WBA gebied met XGSPON en point to multipoint. De duurste WBA variant.

Volgens mij is er ook nog een WBA variant waarbij de fiber van KPNnetwerk gehuurd wordt zonder belichting en dat scheelt iets in prijs. Dan kom ik op 55euro via de postcode van mijn familie. Dat is denk ik een AON/point to point netwerk van KPN denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
stormfly schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:07:
[...]

Ik betaal daar 65euro voor als ik dat nu check. Ik zit in een KPN WBA gebied met XGSPON en point to multipoint. De duurste WBA variant.

Volgens mij is er ook nog een WBA variant waarbij de fiber van KPNnetwerk gehuurd wordt zonder belichting en dat scheelt iets in prijs. Dan kom ik op 55euro via de postcode van mijn familie. Dat is denk ik een AON/point to point netwerk van KPN denk ik.
Dat laatste is het ook. Maar als ik overstap schakelen ze me naar GPON. En daar ben i dus een beetje huiverig voor,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LinuxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 22:56
[...]

dan kun je T-mobile wel de schuld geven, maar die huurt de daadwerkelijke glasvezel meestal van KPN of reggefiber of een andere partij. En die partij heeft z'n administratie dus blijkbaar niet op orde, want die geven dus door dat ze glas hebben tot jouw huis, terwijl ze dat niet hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Edje040 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 18:57:
[...]

Dat laatste is het ook. Maar als ik overstap schakelen ze me naar GPON. En daar ben i dus een beetje huiverig voor,
Als je nu KPN hebt gaat je Odido ervaring niet beter worden, hooguit financieel. De patch procedure is inderdaad een zorg. Maar het kan ook goed verlopen.

Los daarvan zijn er ook wat zorgen dat het in de core van Odido soms wat druk, te druk, is waardoor sommige regio’s packetloss ervaren. Ook iets wat je in het KPN topic niet leest.

Hoe vaak heeft KPN er in die 15 jaar uit gelegen?

[ Voor 20% gewijzigd door stormfly op 09-09-2023 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
stormfly schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:30:
[...]

Hoe vaak heeft KPN er in die 15 jaar uit gelegen?
1 x een haperende verbinding...en dat was omdat er een SPF-module in de POP brak was. Eigenlijk te verwaarlozen. De overstap zou ook alleen een financiële motivatie kennen. Maar ik begin langzaam te concluderen dat stabiliteit een belangrijkere moet zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
LinuxMan schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:01:
[...]

dan kun je T-mobile wel de schuld geven, maar die huurt de daadwerkelijke glasvezel meestal van KPN of reggefiber of een andere partij. En die partij heeft z'n administratie dus blijkbaar niet op orde, want die geven dus door dat ze glas hebben tot jouw huis, terwijl ze dat niet hebben..
Bij Olddildo kan je een glasvezel abonnement afnemen als ze denken dat ze binnen nu en vier eeuwen de straat open trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Edje040 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:43:
[...]

1 x een haperende verbinding...en dat was omdat er een SPF-module in de POP brak was. Eigenlijk te verwaarlozen. De overstap zou ook alleen een financiële motivatie kennen. Maar ik begin langzaam te concluderen dat stabiliteit een belangrijkere moet zijn...
Ik heb exact hetzelfde dilemma. Mogelijk is het voor mij wat minder prikkelend omdat ik in het duurste WBA profiel val. Waardoor Odido per maand duurder is als de start korting vervalt.

Ik heb nu 1,5 jaar glas via KPN en het is echt ongekend stabiel. Geen enkele seconde outage en geen bitje packetloss. Ik monitor alles, gewoon omdat het kan🫣

Ik hoop dat KPN met blackfriday weer wat korting mijn kant op wil schuiven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
Ik heb bewust toen gekozen voor T-Mobile omdat ik zonder provider spullen wil.
Bij Kpn kan je niet hetzelfde met de TV app als de tv box.
Bij T-Mobile is het tv kijken zonder tv box.
En dat bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
peterbier schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:51:
Ik heb bewust toen gekozen voor T-Mobile omdat ik zonder provider spullen wil.
Bij Kpn kan je niet hetzelfde met de TV app als de tv box.
Bij T-Mobile is het tv kijken zonder tv box.
En dat bevalt prima.
Valide keuze! Ik gebruik daar NLziet voor.

Met XGSPON van KPN gebruikt het kastje zo weinig stroom dat ik geen zin heb in gedoe met een PON SFP die veel kost. Heb nu een hele leuke zelfbouw router van Topton met 2,5G poorten en pfSense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcello010
Ik wil een wifipunt kopen (wx5600 zyxel), maar kan deze niet vinden op internet. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
stormfly schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:55:
[...]

Valide keuze! Ik gebruik daar NLziet voor.

Met XGSPON van KPN gebruikt het kastje zo weinig stroom dat ik geen zin heb in gedoe met een PON SFP die veel kost. Heb nu een hele leuke zelfbouw router van Topton met 2,5G poorten en pfSense.
Nlziet heb ik net een proefabonnement van afgesloten.
Wat mij betreft onhandig en niet alle zenders wat bij Odido te zien zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
Edje040 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:30:

Is mijn zorg terecht?
Ik ben onlangs (2wk geleden) overgestapt van AON (BudgetThuis via KPN WBA) naar T-Mobile via GPON. Heb hier wat tests/metingen gedeeld: ThinkPad in "[Odido] Glasvezel Thuis (Ex-T-Mobile) Ervaringen & Discussie". Wellicht heb je er wat aan, qua techniek is KPN op papier de betere provider als je naar peering/latency e.d. kijkt.

Het werkt hier vooralsnog prima, ik heb m'n eigen router (OPNsense) op de Huawei unit aangesloten.

Prijs was voor mij ook de grootste drijfveer, ik betaalde op het laatst €60 p/m bij BudgetThuis voor 100/100 glas + TV. In al die jaren nooit storing gehad.

[ Voor 54% gewijzigd door ThinkPad op 09-09-2023 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:36
ThinkPad schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:27:
[...]

Ik ben onlangs (2wk geleden) overgestapt van AON (BudgetThuis via KPN WBA) naar T-Mobile via GPON. Heb hier wat tests/metingen gedeeld: ThinkPad in "[Odido] Glasvezel Thuis (Ex-T-Mobile) Ervaringen & Discussie". Wellicht heb je er wat aan, qua techniek is KPN op papier de betere provider als je naar peering/latency e.d. kijkt.

Het werkt hier vooralsnog prima, ik heb m'n eigen router (OPNsense) op de Huawei unit aangesloten.

Prijs was voor mij ook de grootste drijfveer, ik betaalde op het laatst €60 p/m bij BudgetThuis voor 100/100 glas + TV. In al die jaren nooit storing gehad.
Ik heb altijd 100 mbit bij T mobile gehad en ben nu sinds 1 week over naar 1 gbit maar teleurgesteld nog over de snelheden. Heb max een keer 500 mb gehaald en buffebloat grade C (voorheen A). Ik heb ook een OPNsense en je schreef in je vorige posts dat je nog wat tweaks ging doen op de OPNsense om snelheid op te krikken. Wil je die delen? Doe je iets met traffic shaping bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DatKanVeiliger
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Voor de geïnteresseerden: regio Drechtsteden, overstap per december ivm looptijd huidig contract bij Freedom. Ik heb een Huawei XGS-PON FTU ontvangen, Om precies te zijn de "Huawei OptiXstar HN8010Ts-20. XGS-Pon Terminal". Lijkt ook 10G aan te kunnen.

Mooie ontwikkeling. Ik was toch een beetje huiverig voor de overstap van AON naar GPON. XGS-Pon lijkt me daarin een prima middenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Als je via je account ESPN activeert, hoe lang duurt het voordat dit verwerkt is? Gelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
meesje schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:18:
Als je via je account ESPN activeert, hoe lang duurt het voordat dit verwerkt is? Gelijk?
Binnen 1 uur.
Dat staat ook op de site.
https://www.odido.nl/tv/zenderpakketten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
tomdh76 schreef op zondag 10 september 2023 @ 09:26:
[...]

Ik heb altijd 100 mbit bij T mobile gehad en ben nu sinds 1 week over naar 1 gbit maar teleurgesteld nog over de snelheden. Heb max een keer 500 mb gehaald en buffebloat grade C (voorheen A). Ik heb ook een OPNsense en je schreef in je vorige posts dat je nog wat tweaks ging doen op de OPNsense om snelheid op te krikken. Wil je die delen? Doe je iets met traffic shaping bijvoorbeeld.
Gewoon de standaard OPNsense tutorials voor het verminderen van bufferbloat, verder geen tweaks gedaan.

Qua snelheid heb ik na oplevering eerst met een PC rechtstreeks bekabeld op het providermodem gemeten zodat ik een baseline had. De snelheid was ten tijde van het screenshot in die post nog wat aan de lage kant, maar is inmiddels prima.

Hou in je achterhoofd dat je voor Gbit symmetrisch best een stevige router moet hebben. De oudere OPNsense machine die ik had was te langzaam en kon maar ~800Mbit routeren. Je kunt dit testen door met iperf3 een snelheidstest dóór de router heen te doen: een PC aan de WAN-kant en eentje aan de LAN-kant en dan data door de router pompen. Maar dat is meer een discussie voor Zelfbouw project: Firewall / Router / AP

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 10-09-2023 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:06
meesje schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:07:
[...]

Ik ervaar het als zeer goed. Ik kijk via mijn Apple TV en kwam van Ziggo. Ik was een beetje huiverig, maar ik heb geen klachten. Voetbalwedstrijden zien er ook gewoon goed uit. Als test wil ik wel een Canaal Digitaal proberen (want alle zenders ESPN in begrepen), maar CD
schijnt echt wel minder te zijn. Dat zal ik tzt zelf eens testen.
CanalDigitaal kun je een week gratis proberen. Dat heb ik ook gedaan, maar na twee eredivisiewedstrijden kijken meteen CanalDigitaal tijdens de proefperiode opgezegd en (met de staart tussen de benen) teruggegaan naar T-Mobile (Odido) TV. De kwaliteit van de streams was bij CanalDigitaal echt om te huilen. Ik chargeer een beetje, maar het was echt internetvideo uit het 56k6-tijdperk (pixelig beeld, ghosting wanneer de bal beweegt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
DatKanVeiliger schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:12:
Voor de geïnteresseerden: regio Drechtsteden, overstap per december ivm looptijd huidig contract bij Freedom. Ik heb een Huawei XGS-PON FTU ontvangen, Om precies te zijn de "Huawei OptiXstar HN8010Ts-20. XGS-Pon Terminal". Lijkt ook 10G aan te kunnen.

Mooie ontwikkeling. Ik was toch een beetje huiverig voor de overstap van AON naar GPON. XGS-Pon lijkt me daarin een prima middenweg.
Interessante ontwikkeling! Dit voorkomt de buur-met-GPON-overstap-problemen. Ik ben benieuwd of dit per regio gaat of voor alle nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05 13:06
Ik heb in het topic gezocht, maar heeft er al iemand ervaring op het delta netwerk? Ook welke modem krijg je op XGPON netwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• osmanov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-05 02:25
UTMachine schreef op zondag 10 september 2023 @ 16:01:
Ik heb in het topic gezocht, maar heeft er al iemand ervaring op het delta netwerk? Ook welke modem krijg je op XGPON netwerk?
Bij mijn bestelling bij Odido staat dat ik het T-56 modem ga krijgen. Dit betreft wel een aansluiting van Delta Fiber, ook XGSPON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Zover mij bekend krijgt iedereen dezelfde router maar verschilt de mediaconverter afhankelijk van het type verbinding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolopfriet
Als je op het Deltafiber netwerk zit krijg je XGS-pon.
Ik ben week geleden aangesloten op Solcon op het netwerk van Deltafiber en heb ook XGS-pon.
Er wordt dan een converter tussen geplaatst van Nokia. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Ml3RI7zRrhSlcRGY7D0cUWxwLI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BQtwdcfzJZjaTf6Yx7JIKJDR.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vermoed dat het bij jou net zo gaat, Ismanov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
dolopfriet schreef op zondag 10 september 2023 @ 17:14:
Als je op het Deltafiber netwerk zit krijg je XGS-pon.
Ik ben week geleden aangesloten op Solcon op het netwerk van Deltafiber en heb ook XGS-pon.
Er wordt dan een converter tussen geplaatst van Nokia. [Afbeelding]

Ik vermoed dat het bij jou net zo gaat, Ismanov.
Waar zit de converter van Nokia precies op de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 22:27
UTMachine schreef op zondag 10 september 2023 @ 19:09:
[...]

Wat een grote ONT zeg! Dat grote gedrocht doet alleen conversie van licht (glas) naar Ethernet (koper).
Het is het witte apparaat met de 4 lampes (Power, PON, Alarm en Data).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Soundwork schreef op zondag 10 september 2023 @ 19:46:
[...]

Wat een grote ONT zeg! Dat grote gedrocht doet alleen conversie van licht (glas) naar Ethernet (koper).
Het is het witte apparaat met de 4 lampes (Power, PON, Alarm en Data).
Dat heb je mis dat ding doet meer.
Bij een pon netwerk deel je de glasvezel via een passieve glasvezel splitter.
Dat ding haalt het internet wat naar de bijhorende klant gaat er uit. (Weet ff niet goed de verwoording)
Ik kan ook op de Huawei GPON ONT inloggen.

Bij AON heb je gelijk dat is een converter van glas naar ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 22:27
peterbier schreef op zondag 10 september 2023 @ 22:19:
[...]

Dat heb je mis dat ding doet meer.
Bij een pon netwerk deel je de glasvezel via een passieve glasvezel splitter.
Dat ding haalt het internet wat naar de bijhorende klant gaat er uit. (Weet ff niet goed de verwoording)
Ik kan ook op de Huawei GPON ONT inloggen.

Bij AON heb je gelijk dat is een converter van glas naar ethernet.
Dan nog hoeft dat niet zo'n groot ding te zijn.
Sterker nog: je hebt zelfs XGSPON ONT's in de form factor van een SFP module.
Dus dat is echt onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Soundwork schreef op zondag 10 september 2023 @ 22:50:
[...]

Dan nog hoeft dat niet zo'n groot ding te zijn.
Sterker nog: je hebt zelfs XGSPON ONT's in de form factor van een SFP module.
Dus dat is echt onzin.
Dat ding doet meer dan alleen licht omzetten naar ethernet.
Daar is mijn reactie naar.
Niet de grote.
Dat een PON SFP module het ook kan weet ik.
Ik gebruik zelf een Fritzbox 5590 met GPON SFP module.
Op een PON netwerk is het echt meer als een converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ach, de FTU is bijna net zo groot en daar zit alleen maar een meter kabel in...
Lekker belangrijk hoe groot de ont is. Hangt toch in de meterkast, dan maakt die paar cm toch niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:46
jongetje schreef op maandag 11 september 2023 @ 07:01:
Ach, de FTU is bijna net zo groot en daar zit alleen maar een meter kabel in...
Lekker belangrijk hoe groot de ont is. Hangt toch in de meterkast, dan maakt die paar cm toch niet uit.
Het zou niet wel een probleem zijn. De FTU hangt namelijk in een kamer aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 22:05
We hebben een issue met een T-mobile T54 met een 400mb glasvezel aansluiting. Het draadloos internet wordt na een aantal weken erg traag. Dan hebben we nog 40/80mb over van de 400. Ongeacht waar ik zit. Het bereik blijft hetzelfde en de verbinding is stabiel.
Uiteraard wel erg jammer. Herkenbaar bij iemand?

Bij een herstart van de modem is het probleem verholpen en hebben we overal weer bijna de maximale snelheid. Ook achter in de tuin weer 200mb+

[ Voor 17% gewijzigd door StormRider op 11-09-2023 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:43
Vandaag is de overstap gebeurd van Tweak naar T-Mobile/Odido - dankzij 4G backup op mijn Unifi geen 30 seconden downtime ervaren. De monteur van Guidion was mooi op tijd, en heeft de installatie binnen een kwartier afgerond en alles werkend achter gelaten. Sneldheid is op zich ook goed, momenteel lijkt de upload echter niet boven de 500 te komen - ff wachten op dat een tijdelijk probleem is of niet.

[ Voor 16% gewijzigd door mfkne op 11-09-2023 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:54

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Meer mensen issues regio b? Of de stroom is uitgevallen of het internet. Krijg een zooitje alerts binnen namelijk.

Stroom was uitgevallen inderdaad!

[ Voor 19% gewijzigd door Mattie112 op 11-09-2023 15:58 ]

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:34
Ik ben ook overgestapt van Tweak naar Odido. Omdat ik een jaarcontract had heb ik de overgangsdatum op 18-10-23 laten zetten. Echter, ik kreeg een aantal keren emails van Tmobile dat mijn overstap er aan zat te komen en kreeg ook eind augustus al het installatiepakket. Ik begon mij toen al zorgen te maken dat dit niet goed ging. Ik heb nog eens gebeld met tmobile maar ze verzekerden mij dat alles goed kwam. Vorige week maandag had ik opeens geen internet meer bij Tweak. Na een belletje met Tmobile bleek dat Tweak al had afgekoppeld. Zij konden niks voor me doen. Opnieuw gebeld met Tweak, maar zij gaven aan dat de kabelboer het verkeerd had begrepen, zij hadden ook 18-10 in hun systeem staan... nu een week later en tig belletjes met Odido en Tweak nog altijd geen internet. Vandaag nog eens gebeld en ze gingen nu nogmaals met efiber bellen tot het opgelost is.... Ik vermoed dat men ergens te vroeg een kabel heeft uitgetrokken want beiden gaven aan dat de lijn niet meer beschikbaar was. Tot zover dus een waardeloze overstapservice waarbij ik vooral zelf tig keer met beide partijen moet bellen om ze tot actie te krijgen. Tweak gaf aan de downtime te vergoeden, maar het liefst wil ik natuurlijk zsm weer internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05 18:27
Marcello010 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:56:
Ik wil een wifipunt kopen (wx5600 zyxel), maar kan deze niet vinden op internet. Iemand tips?
Ik ook, maar deze zijn niet te krijgen voor ons.. moet je echt huren via okidoki.

De enige AP die je los kunt kopen en werkt met MPro Mesh is de WX-3100-T0

Zyxel Dual-Band Wireless AX1800 Gigabit Access Point/Extender (WX3100-T0) https://amzn.eu/d/hmCXK9i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Sinds afgelopen vrijdag overgestapt naar Odido 400/400, kwam van KPN. Eigen router aangesloten, Asus AX-RT86U, was allemaal zo voor elkaar.

Het enige waar ik nog tegen aan loop is dat mijn verbinding strak op 300mbit gecapped lijkt te zijn. Herkent iemand dit?
Geen idee waarom - naar mijn idee doe ik niet zoveel bijzonders :D. Kwam 1 vergelijkbare melding tegen in dit topic, maar daar is geen opvolging door de vragensteller op geweest.

Nog niet getest met de meegeleverde Zyxel router overigens, kan ik nog eens proberen.

/edit: Na 3x rebooten van de AX86U heeft mijn verbinding nu de correcte snelheid. Ik weet niet of mijn router nog van invloed is op de snelheidsonderhandeling met de glasvezel apparatuur; reboot to the rescue in ieder geval :P

[ Voor 39% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 11-09-2023 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:43
Sjaak_Trekhaak schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:56:
Het enige waar ik nog tegen aan loop is dat mijn verbinding strak op 300mbit gecapped lijkt te zijn. Herkent iemand dit?
Ik ben vandaag overgestapt en het lijkt dat mijn upload gecapped is op 500 MBit, de download komt boven de 900.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:12
[...]

Uit eigen ervaring:
In het voormalig reggefiber gebied waar nu KPN het netwerk beheert, leggen ze de glasvezel pas aan als je een abonnement afgesloten hebt.

Zonder abonnement wilden ze niet de kabel naar binnen halen en aansluiten.

We zaten in een verbouwing waarbij de vloer vervangen werd, de meterkast bevind zich midden in het pand, en daardoor was het handig geweest als de kabel binnen was voordat het dichtgestort werd.
Nu maar een loos 3/4 grijze pvc pijp getrokken, en een jaar later is daar de glasvezel doorheen geduwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkeizer
FRANQ schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:02:
[...]

Uit eigen ervaring:
In het voormalig reggefiber gebied waar nu KPN het netwerk beheert, leggen ze de glasvezel pas aan als je een abonnement afgesloten hebt.

Zonder abonnement wilden ze niet de kabel naar binnen halen en aansluiten.

We zaten in een verbouwing waarbij de vloer vervangen werd, de meterkast bevind zich midden in het pand, en daardoor was het handig geweest als de kabel binnen was voordat het dichtgestort werd.
Nu maar een loos 3/4 grijze pvc pijp getrokken, en een jaar later is daar de glasvezel doorheen geduwd.
Dankjewel voor je reactie. Ik heb mijn abbonement bij Odido beëindigd en nu mijn internet bij KPN aangevraagd. Odido gaf aan dat mijn DSL kabels weg waren gehaald en ik alleen glasvezelnetwerk kan krijgen(Maar ik heb geen glasvezel) dus ik heb in principe helemaal niks volgens hun? Blijkbaar woon ik in de jungle en niet hartje Rotterdam lol.

Bij KPN heb ik blijkbaar alleen 100mbps beschikbaar. Nu kijken wat voor magie hun hebben om mijn internet te laten werken.
Hopelijk krijg ik binnenkort ook glasvezel, maar het is wishful thinking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Techkeizer schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:20:
[...]
Dankjewel voor je reactie. Ik heb mijn abbonement bij Odido beëindigd en nu mijn internet bij KPN aangevraagd. Odido gaf aan dat mijn DSL kabels weg waren gehaald en ik alleen glasvezelnetwerk kan krijgen(Maar ik heb geen glasvezel) dus ik heb in principe helemaal niks volgens hun? Blijkbaar woon ik in de jungle en niet hartje Rotterdam lol.

Bij KPN heb ik blijkbaar alleen 100mbps beschikbaar. Nu kijken wat voor magie hun hebben om mijn internet te laten werken.
Hopelijk krijg ik binnenkort ook glasvezel, maar het is wishful thinking.
Waar glasvezel al enkele jaren klaar ligt bij de gevel of in de stoep is je DSL aansluiting ook geblokkeerd dus dat zou Odido wel correct kunnen hebben dan?
Aangezien je aangeeft dat elke site zegt dat je wel glasvezel hebt, begin ik te vermoeden dat dit al een tijdje geleden is aangelegd en opgeleverd maar niet is binnen gebracht, waardoor jij denkt dat je het niet kan bestellen. Wat dus wel zo zou kunnen zijn.

wat voor boodschap geeft deze site? www.kpnnetwerk.nl

[ Voor 16% gewijzigd door Barre73 op 11-09-2023 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkeizer
Barre73 schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:10:
[...]

Waar glasvezel al enkele jaren klaar ligt bij de gevel of in de stoep is je DSL aansluiting ook geblokkeerd dus dat zou Odido wel correct kunnen hebben dan?
Aangezien je aangeeft dat elke site zegt dat je wel glasvezel hebt, begin ik te vermoeden dat dit al een tijdje geleden is aangelegd en opgeleverd maar niet is binnen gebracht, waardoor jij denkt dat je het niet kan bestellen. Wat dus wel zo zou kunnen zijn.

wat voor boodschap geeft deze site? www.kpnnetwerk.nl
Dat zou kunnen, maar de site geeft aan dat ze bezig zijn met een plan van aanpak. Stap 1 dus maar. Zou wel apart zijn om dan mijn DSL aansluiting te blokkeren. Dan zou ik eigenlijk pas internet kunnen hebben als er glasvezel wordt aangelegd in de straat hier. Erg apart.

Ik kreeg wel bericht dat Kpn gaat deze vrijdag mijn internet activeren en morgen mijn router binnenkomt. Ik ben erg benieuwd of het hun wel lukt om mij aan internet te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:11
Techkeizer schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:28:
[...]
Dat zou kunnen, maar de site geeft aan dat ze bezig zijn met een plan van aanpak. Stap 1 dus maar. Zou wel apart zijn om dan mijn DSL aansluiting te blokkeren. Dan zou ik eigenlijk pas internet kunnen hebben als er glasvezel wordt aangelegd in de straat hier. Erg apart.

Ik kreeg wel bericht dat Kpn gaat deze vrijdag mijn internet activeren en morgen mijn router binnenkomt. Ik ben erg benieuwd of het hun wel lukt om mij aan internet te halen.
Ik had dit ook twee jaar terug toen ik een internetverbinding wilde in mijn nieuwe appartement. T-Mobile gaf aan geen dsl te kunnen leveren, maar wel binnenkort glasvezel. Ze wilde mij zelfs tot die tijd unlimited mobile data geven. KPN kon wel nog gewoon via dsl leveren, dat toen gedaan die hebben me toen ook over gezet naar glas en na een jaar overgestapt op T_mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkeizer
jouwheld schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:55:
[...]

Ik had dit ook twee jaar terug toen ik een internetverbinding wilde in mijn nieuwe appartement. T-Mobile gaf aan geen dsl te kunnen leveren, maar wel binnenkort glasvezel. Ze wilde mij zelfs tot die tijd unlimited mobile data geven. KPN kon wel nog gewoon via dsl leveren, dat toen gedaan die hebben me toen ook over gezet naar glas en na een jaar overgestapt op T_mobile.
Precies mijn situatie grappig genoeg. Hoop dat ik dan ook glasvezel heb en misschien hetzelfde ga doen. Kpn is goed, maar vaak best duur. Bedankt voor je reactie man, geeft me hoop haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-05 17:17
Heb vorige week de overstap vanaf Tweak aangevraagd. Het vreemde is dat Odido aangaf dat bij mij nog geen glasvezel ligt, maar ik kon het wel vooruit bestellen. De bestelling blijft nu ook hangen op ‘ontvangen’. Best raar, aangezien ik vanuit Tweak de mail kreeg dat ik in mijn contracttermijn kon overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Techkeizer schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:28:
[...]

Je mag je adres wel DM-en, dan kan ik je wat meer duidelijkheid geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wat moet er eigenlijk allemaal gebeuren als je van KPN glasvezel overstapt naar Odido glasvezel? Is die expert nodig? Bedoel een kastje kan ik zelf ook wel op klikken of doorlussen. Interne netwerk doe ik liever zelf omdat ik teveel apparatuur door het huis heb staan dat met elkaar moet praten. Daar gaat een monteur mij niet mee kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Caelorum schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:29:
Wat moet er eigenlijk allemaal gebeuren als je van KPN glasvezel overstapt naar Odido glasvezel? Is die expert nodig? Bedoel een kastje kan ik zelf ook wel op klikken of doorlussen. Interne netwerk doe ik liever zelf omdat ik teveel apparatuur door het huis heb staan dat met elkaar moet praten. Daar gaat een monteur mij niet mee kunnen helpen.
Probleem is dat Odido bij de meeste aansluitingen gebruik maakt van een patchcover en een glasvezelkabeltje om aan te sluiten op een mediaconverter of ONT. Dat betekent dat je aan de slag moet met de FTU zelf. En als dat een oudere FTU is dan moet ie zelfs open om direct op de connector te prikken want dan is er niet eens een patchcover.
Dus in het algemeen is de monteur nodig om de glasaansluiting te maken. Dat is dus zelden alleen het opklikken van een kastje (bij Odido dan) zoals je dat wel bij KPN glasvezel ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:56
Gisteren eindelijk een SMS gekregen om een afspraak met Guidion te maken. Ik volg link, op het afsprakenscherm kan ik geen afspraak maken maar wel dagdelen aangeven, ik geef dagdelen aan en kies 'automatisch afspraak plannen'. Nu krijg ik weer een berichtje dat ik een afspraak moet plannen. Oftewel het komt niet door dat ik al iets aan het plannen ben. Ik denk, even bellen, hoe ziet het nu...

Wachttijd bij Guidion: 55 minuten!

Nou ja we wachten het maar weer af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
@Kalentum Ik had hetzelfde een aantal weken terug, ik raad wel aan om er achteraan te gaan, want anders kan het best een poosje duren voordat er een monteur beschikbaar is. Je kan overigens ook met ze appen:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:56
ThinkPad schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:24:
@Kalentum Ik had hetzelfde een aantal weken terug, ik raad wel aan om er achteraan te gaan, want anders kan het best een poosje duren voordat er een monteur beschikbaar is. Je kan overigens ook met ze appen:
***members only***
Ah ok! Ik probeer het dan via Whatsapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Barre73 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:16:
[...]
Probleem is dat Odido bij de meeste aansluitingen gebruik maakt van een patchcover en een glasvezelkabeltje om aan te sluiten op een mediaconverter of ONT. Dat betekent dat je aan de slag moet met de FTU zelf. En als dat een oudere FTU is dan moet ie zelfs open om direct op de connector te prikken want dan is er niet eens een patchcover.
Dus in het algemeen is de monteur nodig om de glasaansluiting te maken. Dat is dus zelden alleen het opklikken van een kastje (bij Odido dan) zoals je dat wel bij KPN glasvezel ziet.
Check, dan laat ik die man maar komen. Ik had gehoopt dat kastje van KPN eraf te kunnen schuiven en dan een kabel te krijgen die ik daar in kon prikken en zo door kan lussen maar whatever Odido ook gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
Caelorum schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:33:
[...]

Check, dan laat ik die man maar komen. Ik had gehoopt dat kastje van KPN eraf te kunnen schuiven en dan een kabel te krijgen die ik daar in kon prikken en zo door kan lussen maar whatever Odido ook gebruikt.
Vaak bij Odido kom je op GPON.
De monteur moet dan ook de ONT aanmelden.
Als het goed is heb je de ONT ook bij je pakket zitten.
Zo heb ik het glasvezel patchcover.
In mijn geval glasvezel direct in de Fritzbox.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CDOJTFf7pvUJnJg4X4Pr6bN1h6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qxhv71aHJiW1AqZ4WfEZZ5k5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 09:22
Morgen wordt glasvezel aangelegd in mijn straat. Kon me toch niet inhouden om gelijk te bestellen.

Voor Ziggo betaal ik 75 euro voor de helft van de snelheid. Straks eerste 10 maanden 30 euro, daarna 57.50. Ik ben steeds zoekende wat de 'catch' is, maar ik kan niets vinden. Scheelt me in de eerste 10 maanden dus 450 euro en daarna 17.50 per maand t.o.v. m'n huidige kosten.

TV via de smart tv app klinkt me ook wel goed in de oren. De box van Ziggo die ik nu heb staan genereert warmte in standby mode. Voor hooguit dat uurtje per maand dat ik tv kijk is via zo'n app een veel efficientere oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
yinx84 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 18:03:
Morgen wordt glasvezel aangelegd in mijn straat. Kon me toch niet inhouden om gelijk te bestellen.

Voor Ziggo betaal ik 75 euro voor de helft van de snelheid. Straks eerste 10 maanden 30 euro, daarna 57.50. Ik ben steeds zoekende wat de 'catch' is, maar ik kan niets vinden. Scheelt me in de eerste 10 maanden dus 450 euro en daarna 17.50 per maand t.o.v. m'n huidige kosten.

TV via de smart tv app klinkt me ook wel goed in de oren. De box van Ziggo die ik nu heb staan genereert warmte in standby mode. Voor hooguit dat uurtje per maand dat ik tv kijk is via zo'n app een veel efficientere oplossing.
De enige catch is dat als er problemen zijn de support niet denderend is. Tenminste dat is wat ik hier lees, zelf nog geen problemen ervaren.
Bij t-mobile betaal ik nu 57,50 euro minus 5 euro korting vanwege mobiel Ben abonnement. Bij Ziggo betaalde ik 77 euro. Voor bijna 25 euro per maand goedkoper uit zijn wilde ik de gok nog wel nemen.
Daarnaast gisteren espn compleet afgesloten. 10 euro per maand versus 18 bij Ziggo. Ook weer 80 euro goedkoper per jaar (ik ga uit van 10 maanden voetbal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
peterbier schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:52:
[...]

Vaak bij Odido kom je op GPON.
De monteur moet dan ook de ONT aanmelden.
Als het goed is heb je de ONT ook bij je pakket zitten.
Zo heb ik het glasvezel patchcover.
In mijn geval glasvezel direct in de Fritzbox.

[Afbeelding]
Is dat niet per gebied anders dan? Of is het zo dat als ik nu geen gpon heb ik dat mogelijk straks wel heb? (Niet dat het mij super veel uitmaakt hoor).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
Caelorum schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 18:51:
[...]

Is dat niet per gebied anders dan? Of is het zo dat als ik nu geen gpon heb ik dat mogelijk straks wel heb? (Niet dat het mij super veel uitmaakt hoor).
Bij Kpn zat u waarschijnlijk op AON.
Het kan per gebied verschillen.
Vaak is het bij Odido GPON.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Positief verrast! Gisteren ESPN compleet afgesloten via de Odido app. De eerste maand zou je 7,50 euro korting krijgen. Ik zie nu in de bevestiging dat ik voor drie maanden maar 5 euro p/m ga betalen. Dus dubbele korting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
UTMachine schreef op zondag 10 september 2023 @ 19:09:
[...]

Het bovenste witte kastje met de lichtjes is de Nokia converter voor XGS-pon

Zijn die bij andere providers die XGS-pon toepassen dan zoveel kleiner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcello010
Bij gebruik tv app op lg tv merk ik een behoorlijke vertraging bij het zappen van de ene naar de andere zender. Eerstc3 tot 4 seconden een zwart scherm en daarna beeld.

Bekend fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolopfriet schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:22:
[...]

Degene die T-Mobile met eigen apparatuur gebruikt is van Huawei. 10,5cm x 11 cm.
Die van KPN WBA is ook zoiets (net iets groter dan de FTU van 10 x 10 cm).
Dus ja, dat Nokia ding is erg groot, als het alleen een ONT is en geen router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:23
Marcello010 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:58:
Bij gebruik tv app op lg tv merk ik een behoorlijke vertraging bij het zappen van de ene naar de andere zender. Eerstc3 tot 4 seconden een zwart scherm en daarna beeld.

Bekend fenomeen?
maxoss in "[Odido] Glasvezel Thuis (Ex-T-Mobile) Ervaringen & Discussie"

• 4v4t4r
  • Laatst online: 17:18
Ik krijg gister een sms van Guidion dat ik een afspraak moet maken met ze. Heb ze maar even een appje gestuurd dat ik geen afspraak hoef, maar puur een monteur die even de wijkkast in duikt en de verbinding regelt.. Of moet ik toch maar weer een afspraak maken ? Ik hoef hier niemand thuis meer en moet ook weer het ziekenhuis in volgende week..

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• jongetje
@4v4t4r Ik zou toch iets inplannen op een moment dat wel uitkomt. Anders houd je verbinding de niet opgeleverde status en kan mogelijk voor problemen zorgen. Die monteur is dan binnen een paar minuten weer weg en meld het dan af.

[ Voor 18% gewijzigd door jongetje op 13-09-2023 09:32 ]

• meesje
4v4t4r schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:28:
Ik krijg gister een sms van Guidion dat ik een afspraak moet maken met ze. Heb ze maar even een appje gestuurd dat ik geen afspraak hoef, maar puur een monteur die even de wijkkast in duikt en de verbinding regelt.. Of moet ik toch maar weer een afspraak maken ? Ik hoef hier niemand thuis meer en moet ook weer het ziekenhuis in volgende week..
Exact wat jongetje zegt! Gewoon even meebewegen. De monteur belt aan, zegt goedemorgen, en komt snel tot de conclusie dat ie naar de wijkkast moet. Het zal me niet verbazen dat ie daarna wil checken of het probleem inderdaad is opgelost. Dus gewoon afspraak maken!

• 4v4t4r
  • Laatst online: 17:18
jongetje schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:31:
@4v4t4r Ik zou toch iets inplannen op een moment dat wel uitkomt. Anders houd je verbinding de niet opgeleverde status en kan mogelijk voor problemen zorgen. Die monteur is dan binnen een paar minuten weer weg en meld het dan af.
meesje schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:35:
[...]

Exact wat jongetje zegt! Gewoon even meebewegen. De monteur belt aan, zegt goedemorgen, en komt snel tot de conclusie dat ie naar de wijkkast moet. Het zal me niet verbazen dat ie daarna wil checken of het probleem inderdaad is opgelost. Dus gewoon afspraak maken!
ok dan ga ik dat maar even proberen ! Thanks

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• UTMachine
dolopfriet schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:22:
[...]

Ik ben nog in de orienteren, maar Delta/Caiway leveren 1 pakket wat converter+modem is. Waar Odido 2 aparte apparaten lijkt te leveren (wel mijn voorkeur >:) )

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Nieuwe naam, dus tijd voor een nieuw topic, we gaan hier verder: [Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Pagina: 1 ... 232 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie