[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 232 233 Laatste
Acties:
  • 1.892.130 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:53:
[...]

GPON is alleen storingsgevoeliger voor als iemand een AON NT op dat passieve optische pad zet. Je kunt je GPON buren ermee plat leggen handig als je een hoge opkomst wilt bij de wijk BBQ dit weekend ;-) Met XGS-PON is dat niet meer. Odido rolt XGS-PON nu ook uit meen ik.

KPN is XGSPON aan het uitrollen, goedkoop gaat het voor mij als klant niet worden dat is jammer. Maar ik ben blij om in een volledig XGSPON netwerk te zitten. Het is namelijk minder storingsgevoelig, omdat alles in configuratie wordt afgehandeld en fysiek patchen niet nodig is als je wisselt van aanbieder.
Daat laatste wat je schrijft klopt m.i. niet.....

Als jij op een AON verbinding zit bij KPN, dan is patchen óók helemaal niet nodig als je van provider wisselt (zo lang het een provider is die via WBA van KPN levert). Alleen als je fysiek nog op een "point to point" netwerk zit en er zijn meerdere operators actief in de Area-PoP, dan is patchen soms nodig.

Dat je blij bent om in een volledig XGSPON netwerk te zitten bevreemdt me ook wel, want als het netwerk echt "Point to MultiPoint" is, dan ben je dus in feite blij met een netwerk waar je alleen nog maar kan kiezen tussen KPN, of een aanbieder die peperduur WBA moet inkopen bij KPN.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:06
eymey schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:18:
[...]

Daat laatste wat je schrijft klopt m.i. niet.....

Als jij op een AON verbinding zit bij KPN, dan is patchen óók helemaal niet nodig als je van provider wisselt (zo lang het een provider is die via WBA van KPN levert). Alleen als je fysiek nog op een "point to point" netwerk zit en er zijn meerdere operators actief in de Area-PoP, dan is patchen soms nodig.
Klopt wat je zegt, ik ging tijdens het schrijven van mijn reactie uit van de outgages bij de poster. Wat mijn inziens na de "omzetting" is ontstaan.
Dat je blij bent om in een volledig XGSPON netwerk te zitten bevreemdt me ook wel, want als het netwerk echt "Point to MultiPoint" is, dan ben je dus in feite blij met een netwerk waar je alleen nog maar kan kiezen tussen KPN, of een aanbieder die peperduur WBA moet inkopen bij KPN.....
Jeps met DP's in de grond en van die gijze heup hoge kastjes in de wijk.

Ja qua stabiliteit ben ik erg blij, bij mij is een internet outage mentaal zwaarder dan 5euro per maand extra betalen. Mogelijk dat ik een jaartje overstap naar Odido die op KPN WBA Point-to-Multipoint best scherp aanbieden om de inflatie correctie van KPN weer te neutraliseren. Jaar daarna weer snel terug naar KPN.

Tuurlijk ben ik jaloers op collegas die e-fiber hebben met Tweak voor 35euro. Ik troost mij dan met de gedachten dat ik KPN internet heb en geen Delta internet. Tis maar net welke partij de schop in de grond steekt. Ik verwacht nog wel een een andere kleur glasvezel erbij in de komende 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaplar
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-06 11:34
stormfly schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:34:
[...]

Is dat over dezelfde fiber, of heb je twee fibers van KPN/Odido (T-Mobile)? Toch bijzonder dat het over hetzelfde pad zo matig presteert?
Ik heb er niet heel veel verstand van verder :? Toen ik van KPN naar T-Mobile ging moest er een 'media converter' tussen. Dus nu gaat er vanaf het 'glasvezel-kastje' een kabel naar een Huawei doosje en vanaf daar gaat er een internet-kabel naar het modem toe.

Je zou inderdaad denken dat, als het verder hetzelfde pad bewandeld, het verschil tussen KPN en T-Mobile niet zo groot zou zijn. Het is vooral opvallend dat ik pas sinds ik T-Mobile heb zo vaak last heb van storingen, terwijl ik daarvoor 2,5 jaar geen storing gehad heb. Het leek mij dus het meest logische dat dit iets te maken heeft met dit 'media converter' kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:58
stormfly schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:25:
Ik verwacht nog wel een een andere kleur glasvezel erbij in de komende 5 jaar.
Ik verwacht dat juist niet. Er is geen provider die over KPN heen legt en KPN koopt gewoon de (vooral kleinere) netwerken op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:32
Ik lees hier een hoop aannames die volgens mij niet kloppen.

Ik zit namelijk op het e-fiber netwerk bij T-mobile op een XGSPON aansluiting.

Op de dag van de oplevering kreeg ik een brief van KPN dat ze ook glasvezel gaan aanleggen. Dus binnenkort 2 glas aansluitingen in de meterkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
jongetje schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:22:
[...]

Ik verwacht dat juist niet. Er is geen provider die over KPN heen legt en KPN koopt gewoon de (vooral kleinere) netwerken op.
Nee in Weesp krijgen de huizen een ODF en een WBA fiber begreep ik van iemand die daar woont.

Deze glasvezel markt is pas net gestart met concurreren. More to come als je het mij vraagt :)

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 06-09-2023 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

stormfly schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:32:
[...]

Nee in Weesp krijgen de huizen een ODF en een WBA fiber begreep ik van iemand die daar woont.

Deze glasvezel markt is pas net gestart met concurreren. More to come als je het mij vraagt :)
In Hoorn wordt ook twee keer gegraven als ik het goed snap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 26-07 08:56

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Plaplar schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:03:
[...]
Ik heb er niet heel veel verstand van verder :? Toen ik van KPN naar T-Mobile ging moest er een 'media converter' tussen. Dus nu gaat er vanaf het 'glasvezel-kastje' een kabel naar een Huawei doosje en vanaf daar gaat er een internet-kabel naar het modem toe.

Je zou inderdaad denken dat, als het verder hetzelfde pad bewandeld, het verschil tussen KPN en T-Mobile niet zo groot zou zijn. Het is vooral opvallend dat ik pas sinds ik T-Mobile heb zo vaak last heb van storingen, terwijl ik daarvoor 2,5 jaar geen storing gehad heb. Het leek mij dus het meest logische dat dit iets te maken heeft met dit 'media converter' kastje.
Andere techniek, maar bij Kpn Adsl had ik ten minste om de drie weken maar vaak ook iedere week totale uitval van mijn Int. verbinding. Dat was met het standaard inbegrepen modem.

Na een zelf betaalde upgrade van het inbegrepen modem naar een Fritz! modem heb ik alle jaren daarna nooit meer uitval gehad. Het kan dus ook aan het modem liggen dat je veel storingen hebt. :)

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
stormfly schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:32:
[...]

Iemand iets horen roepen vind ik geen betrouwbare bron. Heb jij ergens een document dat KPN ook in Weesp gaat aanleggen (van ODF weet ik het iig zeker)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:08:
[...]

Iemand iets horen roepen vind ik geen betrouwbare bron. Heb jij ergens een document dat KPN ook in Weesp gaat aanleggen (van ODF weet ik het iig zeker)?
www.kpnnetwerk.nl/planning
(geen 100% garantie maar plaatsen die hierop staan als "onderzoeken mogelijkheden" staan wel degelijk op de planning voor de komende jaren. Daarmee weten mensen in ieder geval dat het ooit komt.

aan alle anderen: Jongetje gaf hierboven specifiek aan dat niemand over KPN heen legt en dat klopt voorlopig nog.
Andersom werkt het echter wel! KPN/Glaspoort legt wel aan op plaatsen waar Delta/ODF/E-Fiber al heeft gelegd of wil gaan leggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Barre73 op 06-09-2023 14:12 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plaplar schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:03:
[...]

En daar heb je ook gelijk in. Eerder was je vraag al opgepakt door uit te leggen dat T-Mobile en KPN op veel plekken niet dezelfde apparatuur (en het netwerkpad daarboven) gebruiken. Dus alleen de kale vezel naar de PoP is hetzelfde maar vanaf de PoP al niet meer.
Dus ja, het kan in je mediaconverter zitten, in de router van T-Mobile, in het netwerkpad naar hun corenetwerk, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Barre73 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:10:
[...]

Andersom werkt het echter wel! KPN/Glaspoort legt wel aan op plaatsen waar Delta/ODF/E-Fiber al heeft gelegd of wil gaan leggen.
Dat klopt idd. Ik ken zelf plekken waar KPN 3 straten open heeft getrokken en daarna alsnog het netwerk van de concurrent (Primevest) alsnog heeft overgekocht en nu dus in een wijk dubbele glasvezel heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:38
Wat een verademing die Odido app! In mijn geval op tvOS, iOS en iPadOS. Nu rustig zwart en geen schreeuwerig roze meer. Natuurlijk is er verder niks veranderd aan het app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:22:
[...]

Dat klopt idd. Ik ken zelf plekken waar KPN 3 straten open heeft getrokken en daarna alsnog het netwerk van de concurrent (Primevest) alsnog heeft overgekocht en nu dus in een wijk dubbele glasvezel heeft :+
Dat was ook wel een beetje bijzonder samenloop van omstandigheden. En met die overname heeft KPN ook glasvezel in Rotterdam, Eindhoven en een andere deel van Den Haag erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janslager
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 29-09-2023
Beste tweakers

Ik woon in een appartementencomplex met de meterkast + FTU die op de begane grond binnenkomen. In mijn meterkast zit geen stopcontact dus als ik alles goed begrijp zal de lijn van de FTU naar de Glasvezelmodem/NT doorgetrokken moeten worden naar de 2de verdieping.

Hoe haalbaar is dit denken jullie, ik heb zitten zoeken maar kan hier niet zoveel over vinden maar ik zal toch niet de enige zijn met deze situatie? Ik ben bang dat de monteur volgende week langskomt en zegt van dat kan niet of dat heb ik niet bij me, zijn ze op zoiets voorbereid? Ik heb t-mobile al meerdere keren hierover gebeld maar ik krijg niet het gevoel dat ze snappen waar het over gaat...

Hebben jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janslager schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:31:
Beste tweakers

Ik woon in een appartementencomplex met de meterkast + FTU die op de begane grond binnenkomen. In mijn meterkast zit geen stopcontact dus als ik alles goed begrijp zal de lijn van de FTU naar de Glasvezelmodem/NT doorgetrokken moeten worden naar de 2de verdieping.

Hoe haalbaar is dit denken jullie, ik heb zitten zoeken maar kan hier niet zoveel over vinden maar ik zal toch niet de enige zijn met deze situatie? Ik ben bang dat de monteur volgende week langskomt en zegt van dat kan niet of dat heb ik niet bij me, zijn ze op zoiets voorbereid? Ik heb t-mobile al meerdere keren hierover gebeld maar ik krijg niet het gevoel dat ze snappen waar het over gaat...

Hebben jullie hier ervaring mee?
Dit zie ik niet gebeuren. Een glasvezelkabel van meterkast naar tweede verdieping zal de Guidion monteur niet gaan trekken.
Stopcontact laten aanbrengen door installateur in de meterkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janslager
Barre73 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:37:
[...]

Dit zie ik niet gebeuren. Een glasvezelkabel van meterkast naar tweede verdieping zal de Guidion monteur niet gaan trekken.
Stopcontact laten aanbrengen door installateur in de meterkast?
Ik heb 6 meterkasten naast elkaar staan waar op de ene hoek een stopcontact zit voor bijvoorbeeld de gang te stofzuigen en mijn meterkast zit het verst weg van dit stopcontact. Geen van deze meterkasten heeft een stopcontact tot zover ik weet, Ik zou niet weten waar de monteur dan zijn stroom vandaan moet halen.

De enige mogelijkheid die ik nu zie is om in alle meterkasten een stopcontact te laten maken als we toch bezig zijn, maaaar dat zou nog een uitdaging zijn voor eind volgende week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:07
Ik heb hier ooit een leuk ideetje voorbij zien komen. Als de plek van je glasvezelaansluitpunt geen stroomvoorziening heeft maar de ONT moet hier wel komen om vanaf daar met een UTP kabel naar de woning te gaan waar een router komt kun je het creatief oplossen met POE. Vaak hebben die ONT's een voeding nodig van 12V, plaats een POE injector in de woning en voorzie deze vanuit een stopcontact van stroom. Plaats bij de ONT een receiver en voedt daar de ONT mee. Tweakerswaardige oplossing en je hebt geen elektricien nodig.

Iets als dit dus :) :

https://www.amazon.com/UH...er-Receiver/dp/B07DBYVPV7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janslager schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:51:
[...]

Ik heb 6 meterkasten naast elkaar staan waar op de ene hoek een stopcontact zit voor bijvoorbeeld de gang te stofzuigen en mijn meterkast zit het verst weg van dit stopcontact. Geen van deze meterkasten heeft een stopcontact tot zover ik weet, Ik zou niet weten waar de monteur dan zijn stroom vandaan moet halen.

De enige mogelijkheid die ik nu zie is om in alle meterkasten een stopcontact te laten maken als we toch bezig zijn, maaaar dat zou nog een uitdaging zijn voor eind volgende week.
Misschien te simpel maar toch: In elke meterkast een gaatje boren en daarmee van de ene hoekkast tot aan degene waar de FTU komt een verlengsnoer trekken? Knip je daar de stekker vanaf om het door de kasten heen te trekken. Koop een stekker bij de bouwmarkt die je er weer op maakt. En dan heb je een stopcontact in die andere meterkast waar de FTU moet komen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Als je geen stroom hebt in de meterkast, waar is die meterkast dan voor? Juist in een meterkast is het het eenvoudigste om een wandcontactdoos te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:07
jongetje schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:17:
Als je geen stroom hebt in de meterkast, waar is die meterkast dan voor? Juist in een meterkast is het het eenvoudigste om een wandcontactdoos te maken.
Een meterkast is om de meters te huisvesten. In gebouwen met bv appartementen waar meerdere mensen toegang hebben tot die meterkast is een stopcontact niet echt wenselijk ivm oneigenlijk gebruik. Ook is het niet altijd toegestaan om er zomaar een stopcontact bij te maken, juist omdat die meterkast soms een gedeelde ruimte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janslager
Andros schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:23:
[...]

Een meterkast is om de meters te huisvesten. In gebouwen met bv appartementen waar meerdere mensen toegang hebben tot die meterkast is een stopcontact niet echt wenselijk ivm oneigenlijk gebruik. Ook is het niet altijd toegestaan om er zomaar een stopcontact bij te maken, juist omdat die meterkast soms een gedeelde ruimte is.
De meterkasten van elk appartement zitten achter een aparte afgesloten deur, dus ik ben de enige persoon die bij mijn meterkast kan. De ruimte waar de meterkasten staan is een gang van de voordeur naar de trap.

Bij Odido hebben ze het over dat het aanleggen van een extra stopcontact € 70,- kost maar ik betwijfel of dit ook geldt in deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
[...]

Vul maar een Weesper postcode in op KPNnetwerknl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:02
vraagje- vridag komen ze de boel aansluiten - wanneer krijg je login gegevens voor bijv TV app ? Of kan ik daar, zodra de verbinding werkt, met mn My Timo (odido) login bij ?

Hoe lang is een monteur normaliter bezig met modem inprikken en aansluiten ? 10 mins ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0sY1UJocDPa5IOjb5OFr3iyN1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WDcJ3DAp9aJAvDxkDLCLopll.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:01

DON PAPA

Tweaker-fan

4v4t4r schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:54:
vraagje- vridag komen ze de boel aansluiten - wanneer krijg je login gegevens voor bijv TV app ? Of kan ik daar, zodra de verbinding werkt, met mn My Timo (odido) login bij ?
Ik heb nog geen eens een aansluit afspraak en de TV inlog gegevens staan al in de "Mijn Odido" app onder "instellingen > TV". Grote kans dat ze er bij jouw ook al staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
stormfly schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:49:
[...]

Vul maar een Weesper postcode in op KPNnetwerknl.nl
Dat ze zeggen dat ze er over aan het nadenken zijn zegt niets. Bij elke postcode in Den Haag krijg je dezelfde melding.

Is natuurlijk wel slim om je klanten zo aan het lijntje te houden. Zo is mij jaren geleden ook beloofd dat de straatkasten actief zouden worden en ik 100Mbit zou gaan halen over dsl. Inmiddels 5 a 10 jaar later is er nog niets gebeurd en gaat dat ook niet meer gebeuren.

[ Voor 31% gewijzigd door jongetje op 06-09-2023 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-07 09:54
janslager schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:28:
[...]

De meterkasten van elk appartement zitten achter een aparte afgesloten deur, dus ik ben de enige persoon die bij mijn meterkast kan. De ruimte waar de meterkasten staan is een gang van de voordeur naar de trap.

Bij Odido hebben ze het over dat het aanleggen van een extra stopcontact € 70,- kost maar ik betwijfel of dit ook geldt in deze situatie.
Toen KPN mij verplicht overzette van adsl naar glas heeft de monteur gratis een stopcontact gemaakt in de meterkast van mijn appartement die ook in een gezamelijke gang was. Bij overgang naar T-Mobile was deze er dus al. Als Odido dit voor 70 euro aanbiedt lijkt mij dat ze precies dit bedoelen. Je zou Gideon eens kunnen bellen en anders een electricien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Laatst online: 00:20
Gisterochtend heeft ODF bij mij eindelijk de vezel binnen gebracht en afgemonteerd.

Gezien de foto's die ik gezien heb eigenlijk alleen maar van meterkasten zijn geweest ben ik wel benieuwd of er mensen zijn die deze afwerking willen zien? Vezel loopt buiten via een stijgleiding langs het gebouw (betreft hoogbouw) en komt in die leiding ook direct naar binnen de woning in en is afgemonteerd in de woonkamer.

Gezien de discussie die loopt ben ik nu wel benieuwd welke dienst ODF / Odido hierover gaan aanbieden; GPON of XGS-PON. Lijkt me dat XGS-PON toekomst-vaster zou zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Clueless op 06-09-2023 17:23 ]

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
DON PAPA schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:06:
[...]

Ik heb nog geen eens een aansluit afspraak en de TV inlog gegevens staan al in de "Mijn Odido" app onder "instellingen > TV". Grote kans dat ze er bij jouw ook al staan...
gevonden 😂 thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-07 16:37

djiwie

Wie?

Clueless schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:22:
Gisterochtend heeft ODF bij mij eindelijk de vezel binnen gebracht en afgemonteerd.

Gezien de foto's die ik gezien heb eigenlijk alleen maar van meterkasten zijn geweest ben ik wel benieuwd of er mensen zijn die deze afwerking willen zien? Vezel loopt buiten via een stijgleiding langs het gebouw (betreft hoogbouw) en komt in die leiding ook direct naar binnen de woning in en is afgemonteerd in de woonkamer.

Gezien de discussie die loopt ben ik nu wel benieuwd welke dienst ODF / Odido hierover gaan aanbieden; GPON of XGS-PON. Lijkt me dat XGS-PON toekomst-vaster zou zijn?
Deel maar een foto :)

Tot nu toe heb ik van Odido op ODF alleen nog maar GPON gezien, maar wie weet switchen ze naar XGS-PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
jongetje schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:08:
[...]

Dat ze zeggen dat ze er over aan het nadenken zijn zegt niets. Bij elke postcode in Den Haag krijg je dezelfde melding.

Is natuurlijk wel slim om je klanten zo aan het lijntje te houden. Zo is mij jaren geleden ook beloofd dat de straatkasten actief zouden worden en ik 100Mbit zou gaan halen over dsl. Inmiddels 5 a 10 jaar later is er nog niets gebeurd en gaat dat ook niet meer gebeuren.
Aha ik had het gehoord van iemand die er woont. Maar “onderzoeken” van mogelijkheden is nog niet aanleggen. Dan is er wat verwarring ontstaan daar.

Stond in de file toen ik het bericht tikte. Kon het niet verder uitzoeken, maar je hebt het antwoord al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:31
Dus T-mobile is in handen van Amerikanen net zoals Ziggo is van de liberty global group.

Wikipedia: Odido
Wikipedia: Warburg Pincus
https://www.apax.com/news...ire-t-mobile-netherlands/

Nooit geweten dat er Amerikanen achter de aankoop van T-mobile Nederland zaten. Dit is in de media geweest vast maar compleet langs mij heengegaan. Druk met gezinsleven zeg maar.

De twee grotere spelers op de Nederlandse markt heeft men nu te pakken. Nu kan men een front maken tegen KPN.

Of dat erg is? Tja, de tijd zou het leren of dat zo is. Zitten nu al met rare prijzen onderling van alle grote partijen. En qua privacy moeten we ze maar geloven op hun blauwe ogen.

Wat een raar naam ook: Odido.

Zou het gekozen zijn omdat de O zo prominent aanwezig is zoals in ziggO?

Maar wat nou als die namen zo gekozen zijn als voorbereiding van de investeerders groepen om ziggo en odido te laten samengaan. Dit als front dan tegen KPN. Wie herinnert Carlos Slim niet, de Mexicaanse investeerder die KPN wou overnemen. Misschien probeert hij nu samen met andere investeerders zo voet aan de grond te krijgen op de telecommarkt in Nederland.

Eventuele naam grapjes laat ik maar over aan de meme makers. Maar die naam is wel even wennen zeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:05
[...]

De gemeente Amsterdam heeft in ieder geval het volgende persbericht doen uitgaan https://www.amsterdam.nl/.../snelle-aanleg-glasvezel/
Weesp is onderdeel van gemeente Amsterdam en wordt in andere stukken ook genoemd als gebied waar versneld glasvezel komt.

Ik ben zelf ook erg benieuwd naar of ik straks 2 vezels naar binnen krijg, want na de verhalen hier zou ik liever op het KPN netwerk zitten. Morgen ga ik maar eens bellen, zal hier wat posten als ik zonnige informatie heb gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 26-07 08:56

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

toro schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:41:
Dus T-mobile is in handen van Amerikanen net zoals Ziggo is van de liberty global group.

Wikipedia: Odido
Wikipedia: Warburg Pincus
https://www.apax.com/news...ire-t-mobile-netherlands/

Nooit geweten dat er Amerikanen achter de aankoop van T-mobile Nederland zaten. Dit is in de media geweest vast maar compleet langs mij heengegaan. Druk met gezinsleven zeg maar.

De twee grotere spelers op de Nederlandse markt heeft men nu te pakken. Nu kan men een front maken tegen KPN.

Of dat erg is? Tja, de tijd zou het leren of dat zo is. Zitten nu al met rare prijzen onderling van alle grote partijen. En qua privacy moeten we ze maar geloven op hun blauwe ogen.

Wat een raar naam ook: Odido.

Zou het gekozen zijn omdat de O zo prominent aanwezig is zoals in ziggO?

Maar wat nou als die namen zo gekozen zijn als voorbereiding van de investeerders groepen om ziggo en odido te laten samengaan. Dit als front dan tegen KPN. Wie herinnert Carlos Slim niet, de Mexicaanse investeerder die KPN wou overnemen. Misschien probeert hij nu samen met andere investeerders zo voet aan de grond te krijgen op de telecommarkt in Nederland.

Eventuele naam grapjes laat ik maar over aan de meme makers. Maar die naam is wel even wennen zeg :/
Assumption is the mother of all...

Blijf liever bij de feiten zonder opstapelen van semi complot theorieën. 8)

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x280
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-07 19:12
casparz schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:48:
[...]

De gemeente Amsterdam heeft in ieder geval het volgende persbericht doen uitgaan https://www.amsterdam.nl/.../snelle-aanleg-glasvezel/
Weesp is onderdeel van gemeente Amsterdam en wordt in andere stukken ook genoemd als gebied waar versneld glasvezel komt.

Ik ben zelf ook erg benieuwd naar of ik straks 2 vezels naar binnen krijg, want na de verhalen hier zou ik liever op het KPN netwerk zitten. Morgen ga ik maar eens bellen, zal hier wat posten als ik zonnige informatie heb gekregen.
Grotendeels krijgt amsterdam inderdaad 2 aansluitingen. Ik zit op 1, de tweede staat op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:08:
[...]

Nee, dit is wel wat anders. KPN heeft een langjarige planning en daar is dit op gebaseerd. En zo lang gemeentes meewerken houdt men zich aan die planning.

En trouwens: Weesp is gemeente Amsterdam en dat wordt sowieso geheel verglaasd. Is KPN in 2020 mee begonnen. Of eigenlijk verder gegaan want er waren er toen in het verleden al 90.000 aangelegd. Dus

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 22:02
4v4t4r schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:54:

Hoe lang is een monteur normaliter bezig met modem inprikken en aansluiten ? 10 mins ?
Dat hoeft inderdaad niet lang te duren. Zelf had ik met meeste al klaargezet bij mijn overgang van KPN > T-Mobile. De koffie was nog niet uit de espressomachine of het glasvezelkastje was al omgezet :)
Router had ik zelf al aangesloten dus dat was 1 kabeltje prikken in de converter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Barre73 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 21:57:
[...]

Nee, dit is wel wat anders. KPN heeft een langjarige planning en daar is dit op gebaseerd. En zo lang gemeentes meewerken houdt men zich aan die planning.

En trouwens: Weesp is gemeente Amsterdam en dat wordt sowieso geheel verglaasd. Is KPN in 2020 mee begonnen. Of eigenlijk verder gegaan want er waren er toen in het verleden al 90.000 aangelegd. Dus
We gaan het zien. Eerst zien dan geloven, ik denk eerder dat een KPN/NetwerkNL over 1 a 2 jaar een ODF opkoopt en zo in 1 klap een enorm glasvezel netwerk heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:25:
[...]

Jeps met DP's in de grond en van die gijze heup hoge kastjes in de wijk.

Ja qua stabiliteit ben ik erg blij, bij mij is een internet outage mentaal zwaarder dan 5euro per maand extra betalen. Mogelijk dat ik een jaartje overstap naar Odido die op KPN WBA Point-to-Multipoint best scherp aanbieden om de inflatie correctie van KPN weer te neutraliseren. Jaar daarna weer snel terug naar KPN.

Tuurlijk ben ik jaloers op collegas die e-fiber hebben met Tweak voor 35euro. Ik troost mij dan met de gedachten dat ik KPN internet heb en geen Delta internet. Tis maar net welke partij de schop in de grond steekt. Ik verwacht nog wel een een andere kleur glasvezel erbij in de komende 5 jaar.
Odido zou ik echt vermijden als de pest, als stabiliteit en uptime van de verbinding je lief is. Het is op hun core netwerk 1 grote ellende, vooral als je 'toevallig' over 1 van die rotte links gerouteerd wordt.

Ik zag je eerder schrijven dat KPN en Odido in theorie niet veel van elkaar zouden moeten verschillen als het over hetzelfde glasvezelnetwerk gaat (bv. van Reggefiber / KPNNetwerkNL ) gaat. Maar helaas is niets minder waar.

Problemen bij Odido hebben niets te maken met patching of apparatuur bij de klant thuis. En op PoP niveau zal het allemaal ook nog wel mee vallen. Maar het core netwerk van Odido is gewoon echt heel slecht.

1 van mijn zusjes woont sinds kort in een eigen appartementje in Apeldoorn Zuid. En heeft uit kostenoverwegingen ook voor T-mobileOdido gekozen. Maar daar heeft ze, met een full time thuiswerk baan, nu inmiddels wel beetje spijt van (al vallen de problemen overdag nog mee ).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

• 4v4t4r
eymey schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:25:
[...]

Odido zou ik echt vermijden als de pest, als stabiliteit en uptime van de verbinding je lief is. Het is op hun core netwerk 1 grote ellende, vooral als je 'toevallig' over 1 van die rotte links gerouteerd wordt.

Ik zag je eerder schrijven dat KPN en Odido in theorie niet veel van elkaar zouden moeten verschillen als het over hetzelfde glasvezelnetwerk gaat (bv. van Reggefiber / KPNNetwerkNL ) gaat. Maar helaas is niets minder waar.

Problemen bij Odido hebben niets te maken met patching of apparatuur bij de klant thuis. En op PoP niveau zal het allemaal ook nog wel mee vallen. Maar het core netwerk van Odido is gewoon echt heel slecht.

1 van mijn zusjes woont sinds kort in een eigen appartementje in Apeldoorn Zuid. En heeft uit kostenoverwegingen ook voor T-mobileOdido gekozen. Maar daar heeft ze, met een full time thuiswerk baan, nu inmiddels wel beetje spijt van (al vallen de problemen overdag nog mee ).
Ik krijg het vandaag lol, het zal wel erg verschillen per regio.. ik woon nieuwbouw, hoop dat het allemaal netjes aangesloten is, dat scheelt iig, de rest van het netwerk ga ik meemaken. Worst case zeg ik het weer op en dan terug naar Ziggo over een jaartje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcello010
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 24-11-2024
4v4t4r schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:39:
[...]

Ik krijg het vandaag lol, het zal wel erg verschillen per regio.. ik woon nieuwbouw, hoop dat het allemaal netjes aangesloten is, dat scheelt iig, de rest van het netwerk ga ik meemaken. Worst case zeg ik het weer op en dan terug naar Ziggo over een jaartje
Hier in Hellevoetsluis een zeer tevreden gebruiker van Odido glasvezel. Eergisteren is de boel in de meterkast afgesloten en ea draait naar volle tevredenheid 😄

En heb net Ziggo opgezegd 🤞

• 4v4t4r
Marcello010 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:53:
[...]

Hier in Hellevoetsluis een zeer tevreden gebruiker van Odido glasvezel. Eergisteren is de boel in de meterkast afgesloten en ea draait naar volle tevredenheid 😄

En heb net Ziggo opgezegd 🤞
fijn :) Ik had Tmobile de opdracht gegeven Ziggo te cancellen ( heb ook netjes mails gehad, jammer dat je weggaat) neem aan dat dit netjes geregeld word zodat ik niet met dubbele lasten zit? (als je dit weet hoor)

• Marcello010
4v4t4r schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:54:
[...]

fijn :) Ik had Tmobile de opdracht gegeven Ziggo te cancellen ( heb ook netjes mails gehad, jammer dat je weggaat) neem aan dat dit netjes geregeld word zodat ik niet met dubbele lasten zit? (als je dit weet hoor)
Ik heb de opzegging zelf gedaan. Dus geen ervaring met opzegservice odido. Je zal waarschijnlijk een maandje overlap hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Marcello010 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:57:
[...]

Ik heb de opzegging zelf gedaan. Dus geen ervaring met opzegservice odido. Je zal waarschijnlijk een maandje overlap hebben.
Gisteren besloten over te stappen van Ziggo naar Odido. Ik heb gekozen voor de overstapservice van hun. Volgens de info die ze geven heb je geen dubbele kosten, je nieuwe abbo start op de datum die je hebt aangegeven, die dag zal je oude contract (bij mij Ziggo) stoppen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ike. op 07-09-2023 10:30 ]

• 4v4t4r
maniac2003 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:12:
[...]

Dat hoeft inderdaad niet lang te duren. Zelf had ik met meeste al klaargezet bij mijn overgang van KPN > T-Mobile. De koffie was nog niet uit de espressomachine of het glasvezelkastje was al omgezet :)
Router had ik zelf al aangesloten dus dat was 1 kabeltje prikken in de converter.
nja ik weet niet wat ze moeten doen - ik heb een KPN glas aansluting in huis, ik weet niet of ze die gewoon kunnen pakken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:01

DON PAPA

Tweaker-fan

Ike. schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:26:
[...]
Gisteren besloten over te stappen van Ziggo naar Odido. Ik heb gekozen voor de overstapservice van hun. Volgens de info die ze geven heb je geen dubbele kosten, je nieuwe abbo start op de datum die je hebt aangegeven, die dag zal je oude contract (bij mij Ziggo) stoppen.
Klopt, hou er alleen wel rekening mee dat Ziggo vaak nog een extra maand door berekend, die je achteraf wel weer terug krijgt. Dus op dat moment kan je wel even dubbele kosten hebben, omdat je dan beide providers moet betalen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
4v4t4r schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:39:
[...]

Vergeet niet dat je dat binnen 14 dagen moet doen, want packetloss is niet een waarde waarop je snel contractbreuk kan bedingen.
[...]

Jeps ik heb dat beeld ook wel hoor over de jaren genomen. Maar als je daar iets te veel over schrijft in dit topic dan zijn er een aantal tweakers die terecht aangeven dat hun verbinding wel OK is. Dat kan dat het wel OK is, maar de core is echt van mindere kwaliteit dan KPN. En dat klopt ook wel want T-Mobile is als prijsvechter de markt op gekomen jaren geleden, dan bouw je bepaalde zaken met een ander budget op.

Waarom ik dan wel Odido zou overwegen: al het overige is hier op KPN point-to-multipoint WBA erg duur. Vandaar dat het voor mij de enige optie zou zijn, maar ik heb een groen hart. Ik hou van de NL-IX peering van KPN en de stabiliteit, en voor hun bandbreedte mgmt nooit een volle link. Als ze met blackfriday weer eens korting geven dan blijf ik glimlachend.

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:33

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Weet iemand hoe je je Tele2 account of producten toevoegt aan de nieuwe Odibo app, ik zit te zoeken maar kan het maar niet vinden, en de Tele2 app refereert enkel naar de Odibo app in de playstore welk ik al geinstalleerd heb voor de internet thuis.

Nevermind, moest op de website inloggen en Tele2 account verwijderen 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Xqlus1ve op 07-09-2023 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:48
[...]

Ik kan dit beamen. Ook over het KPN-glasnetwerk liep T-Mobile hier 's avonds in de piekuren echt voor geen ene meter meer. Terug naar KPN gegaan en toen verdwenen de problemen als sneeuw voor de zon en ik gebruikte nog steeds dezelfde router en heb alleen de VLAN instellingen veranderd. Daarna ook 's avonds en in de piekuren weer ping van 2 ms en volle snelheid. T-Mobile daarintegen ping van meer van 3000ms en downloadsnelheden van bijna niks om 20.00 uur 's avonds tot complete uitval.

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-07 13:00
vj_slof schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:54:
[...]

Ik kan dit beamen. Ook over het KPN-glasnetwerk liep T-Mobile hier 's avonds in de piekuren echt voor geen ene meter meer. Terug naar KPN gegaan en toen verdwenen de problemen als sneeuw voor de zon en ik gebruikte nog steeds dezelfde router en heb alleen de VLAN instellingen veranderd. Daarna ook 's avonds en in de piekuren weer ping van 2 ms en volle snelheid. T-Mobile daarintegen ping van meer van 3000ms en downloadsnelheden van bijna niks om 20.00 uur 's avonds tot complete uitval.
Dat is ook logisch. Je gaat vanaf de PoP mogelijk al direct op een ander core netwerk. Vanaf daar ben je 'overgeleverd' aan de provider.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:48
Lord_Dain schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:08:
[...]

Dat is ook logisch. Je gaat vanaf de PoP mogelijk al direct op een ander core netwerk. Vanaf daar ben je 'overgeleverd' aan de provider.
Dat begrijp ik. Maar op het moment de verbinding dus slecht werd en ik contact met T-Mobile heb opgenomen werd ik van het kastje naar de muur gestuurd. Dan sturen ze zo'n pipo van Gidion die 's ochtends komt checken met z'n speedtest-app op z'n mobieltje en zegt doodleuk dat alles in orde is (het logboek van router en hun eigen modem laten zien zei 'm niks).

Weer bellen en krijg je een nieuw modem, en weer een nieuw modem en ga zo maar door met de ellende. Totale ontkenning van T-Mobile dat het probleem bij hun zou liggen... Gelukkig netjes alles binnen op opzegtermijn weer terug kunnen zetten naar KPN en downtime van nog geen uurtje gehad.

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 22:02
4v4t4r schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:40:
[...]

nja ik weet niet wat ze moeten doen - ik heb een KPN glas aansluting in huis, ik weet niet of ze die gewoon kunnen pakken ?
Hier gaat T-Mobile/Odido gewoon over de KPN glasvezel. Dus het was een kwestie van KPN glasvezel converter eraf klikken en de T-Mobile versie erop. Router had ik zelf al gedaan. Speedtestje, en als dat goed is is het klaar. Monteur was binnen een kwartier weer weg.
@vj_slof nou dergelijke ervaringen being mijn zusje dus ook te krijgen nu. GELUKKIG overdag weinig problemen, dus haar werk kan ze redelijk ongestoord doen.

Maar 's avonds wil ze graag gamen en streamen en dat is gewoon niet te doen door hoge latencies, tot af en toe eruit gegooid worden omdat het verkeer helemaal vast loopt.

Toevallig onlangs ook in het T-mobile forum iemand gezien met dezelfde problemen. En die werd door de klantenservice (en medewerkers/moderators op het forum) dusdanig aan het lijntje gehouden met domme testjes overdag, tot monteurs over de vloer tot zelfs mensen van KPNNetwerkNL om de demping te meten (alsof dat er wat mee te maken heeft als de core 's avonds op plekken totaal vast loopt).

Maar goed, misschien is het een goede provider als je niet te veel eisen stelt hoor....

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-07 13:00
vj_slof schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:27:
[...]

Dat begrijp ik. Maar op het moment de verbinding dus slecht werd en ik contact met T-Mobile heb opgenomen werd ik van het kastje naar de muur gestuurd. Dan sturen ze zo'n pipo van Gidion die 's ochtends komt checken met z'n speedtest-app op z'n mobieltje en zegt doodleuk dat alles in orde is (het logboek van router en hun eigen modem laten zien zei 'm niks).

Weer bellen en krijg je een nieuw modem, en weer een nieuw modem en ga zo maar door met de ellende. Totale ontkenning van T-Mobile dat het probleem bij hun zou liggen... Gelukkig netjes alles binnen op opzegtermijn weer terug kunnen zetten naar KPN en downtime van nog geen uurtje gehad.
Vervelend, ik deel je ervaring gelukkig niet geheel. Ik had wel bij T-mobile hogere latency dan de jaren ervoor bij XS4all glasvezel. Nu ik zelf ook weer bij KPN zit heb ik gewoon weer strak de latency die ik gewend was. Dus er zijn idd. wel degelijk verschillen in de achterliggende core en routering.

Ik zeg het niet graag maar KPN is een van de betere opties naar mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-07 17:42
[...]

Ik vermoed dat het vooral aan de (tussen)verbinding ligt en het type wijk (lees; hoe oud deze is) is waar je woont?
Misschien ligt het aan de apparatuur. Wordt er gebruik gemaakt van powerlines? Die zijn berucht voor zeer slecht signaal.
Ook lees ik dat ze in een appartement woont. Qua wifi is dat echt een clusterfuck van signalen die je stabiliteit ook niet ten goede komt.

Sinds 2016 ben ik drie keer verhuist en heb ik op alle adressen (2x Noord-Holland, 1x Utrecht) Odido liggen voor Thuis en Mobiel.
Nog geen enkel moment problemen gehad met de stabiliteit (m.u.v. de double routering rond 2018/2019 naar Duitsland waardoor de latency een factor 300 werd).
eymey schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:33:
Maar goed, misschien is het een goede provider als je niet te veel eisen stelt hoor....
Ik werk als ZZP'er in de IT en stel zeer hoge eisen aan het netwerk omdat mijn tijd gewoon geld waard is en ik volledig remote werk. Ik kan mij niet vinden in deze kritiek, al snap ik dat N=1 is.

[ Voor 10% gewijzigd door CuBras op 07-09-2023 11:44 ]

• Marcello010
Ik ben op zoek naar een mesh wifi systeem dat compatibel is met de Easy mesh functionaliteit van de zyxel t54. Iemand suggesties?

Betreft 2 of 3 satellieten.

• 4v4t4r
Marcello010 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:44:
Ik ben op zoek naar een mesh wifi systeem dat compatibel is met de Easy mesh functionaliteit van de zyxel t54. Iemand suggesties?

Betreft 2 of 3 satellieten.
/edit - blijkbaar niet nodig.

[ Voor 24% gewijzigd door 4v4t4r op 07-09-2023 13:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-07 15:19
4v4t4r schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:13:
[...]

Het zou toch zoveel makkelijker zijn als ze beslissen bridge toe te staan heh.
Sorry kan je verder niet helpen , heb vanmiddag de nieuwe aansluiting en hoop mn Unify spullen gekoppeld te krijgen via VLAN300
Wat heeft bridge te maken met deze vraag? Er zijn Zyxel setjes die compatibel zijn met de T54 (eerder genoemd in dit topic). Wil je meer keus, dan kan je de router ook vervangen en zet je de T54 in de kast als backup. En met een andere router is bridge dus niet nodig.

• Ajacied10
  • Laatst online: 07-09-2023
Lord_Dain schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:08:
[...]

Werkt odido met city pops?

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:17
Ik ga wellicht overstappen van Ziggo naar T-Mobile/Odido en vroeg mij af of het een vereiste is om het TV kastje erbij te nemen/is dit van toegevoegde waarde of werkt de app gewoon prima (heb ik op beide TVs in mijn huis beschikbaar)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sende115
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-07 14:47
Gynnad schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:57:
Ik ga wellicht overstappen van Ziggo naar T-Mobile/Odido en vroeg mij af of het een vereiste is om het TV kastje erbij te nemen/is dit van toegevoegde waarde of werkt de app gewoon prima (heb ik op beide TVs in mijn huis beschikbaar)
De TV app werkt gelijk aan het kastje, en is in sommige gevallen zelfs wat sneller in mijn ervaring (voornamelijk met zappen). Het enige voordeel (naar mijn mening) is dat je met het losse Amino kastje eventueel radio aan zou kunnen zetten zonder dat de TV ervoor aan hoeft te staan.

• Gynnad
Sende115 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:00:
[...]

De TV app werkt gelijk aan het kastje, en is in sommige gevallen zelfs wat sneller in mijn ervaring (voornamelijk met zappen). Het enige voordeel (naar mijn mening) is dat je met het losse Amino kastje eventueel radio aan zou kunnen zetten zonder dat de TV ervoor aan hoeft te staan.
Bedankt voor de snelle reactie, lijkt dus niet veel toegevoegde waarde te hebben. Wellicht ook handiger voor de andere mensen in het huishouden het het dan op elke tv hetzelfde werkt (de app, i.p.v. op 1 plek een kastje).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxoss
  • Laatst online: 22:32
Ligt er ook aan wat voor TV je hebt. Heb een LG en een philips (android).

De app van LG is nog Beta en is ook trager als in android.

Je kunt beter een Chromecast Google TV of iets dergelijks aanschaffen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sende115
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-07 14:47
overigens moet ik er wel bij zeggen dat het aan te raden is om de TV's met een netwerkkabel aan te sluiten, Heb het gevoel dat de Chromecast (met Google TV) welke via Wi-Fi verbonden is er hier langer over doet om de maximale kwaliteit te behalen dan de Nvidia Shield welke met een netwerkkabel aangesloten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Monteur net geweest, alles aangesloten.. maar gelijk de mededeling : ik kan de wijkkast niet vinden - heb overal gezocht. adres staat niets - navi geeft weer andere plek aan hier ver vandaan.. word dus pas volgende week voordat je aansluiting gaat werken - personeelstekort..

Goed begin wel :D

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-07 13:28
4v4t4r schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:24:
Monteur net geweest, alles aangesloten.. maar gelijk de mededeling : ik kan de wijkkast niet vinden - heb overal gezocht. adres staat niets - navi geeft weer andere plek aan hier ver vandaan.. word dus pas volgende week voordat je aansluiting gaat werken - personeelstekort..

En even bellen wat kennelijk teveel gevraagd voor de monteur? 8)7
Er zit vast iemand op kantoor die gelijk had kunnen zeggen waar dat ding staat...

• 4v4t4r
king006 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:29:
[...]

En even bellen wat kennelijk teveel gevraagd voor de monteur? 8)7
Er zit vast iemand op kantoor die gelijk had kunnen zeggen waar dat ding staat...
ZZP'er van Guidion.. had al gebeld met collega na 45 mins zoeken en die wist het ook niet en zei letterlijk " niet jouw probleem, door naar de volgende" ..

vind het maar bijzonder.
Kan wel weer klantenservice bellen, maar vraag me af wat die gaan doen nu.

/edit , ik heb even google'd .. en vond dit https://vvdsl.robinflikkema.nl/straatkasten.php
staan netjes alle straatkasten en kabelverdelers in... ik weet uiteraard niet welke mijn aansluiting in zit.

[ Voor 22% gewijzigd door 4v4t4r op 07-09-2023 15:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
4v4t4r schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:32:
/edit , ik heb even google'd .. en vond dit https://vvdsl.robinflikkema.nl/straatkasten.php
staan netjes alle straatkasten en kabelverdelers in... ik weet uiteraard niet welke mijn aansluiting in zit.
Dit zijn voor zover ik kan zien wel de DSL straatkasten, aangezien je in het Glasvezel topic zit ga ik er vanuit dat je glasvezel hebt.

• 4v4t4r
rens-br schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:39:
[...]

Dit zijn voor zover ik kan zien wel de DSL straatkasten, aangezien je in het Glasvezel topic zit ga ik er vanuit dat je glasvezel hebt.
Ja gaat om glas thuis, ik had nog niet verder gekeken naar wat er in de kasten verstopt zit - maar vind het gewoon een bijzonder verhaal dat hij hem niet kon vinden.. kreeg eerder het gevoel dat hij achter liep (was ook ruim 30 mins te laat) en wat andere klanten moest inhalen ? maar goed, maakt verder ook niet uit - feit is ik heb geen tmobile/Odido aansluiting. Ik word ergens volgende week gebeld wanneer het wel werkt.

CuBras schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:41:
[...]

Ik vermoed dat het vooral aan de (tussen)verbinding ligt en het type wijk (lees; hoe oud deze is) is waar je woont?
Misschien ligt het aan de apparatuur. Wordt er gebruik gemaakt van powerlines? Die zijn berucht voor zeer slecht signaal.
Ook lees ik dat ze in een appartement woont. Qua wifi is dat echt een clusterfuck van signalen die je stabiliteit ook niet ten goede komt.

Sinds 2016 ben ik drie keer verhuist en heb ik op alle adressen (2x Noord-Holland, 1x Utrecht) Odido liggen voor Thuis en Mobiel.
Nog geen enkel moment problemen gehad met de stabiliteit (m.u.v. de double routering rond 2018/2019 naar Duitsland waardoor de latency een factor 300 werd).

[...]

Ik werk als ZZP'er in de IT en stel zeer hoge eisen aan het netwerk omdat mijn tijd gewoon geld waard is en ik volledig remote werk. Ik kan mij niet vinden in deze kritiek, al snap ik dat N=1 is.
Uiteraard ben ik 100% zeker dat het niet aan de apparatuur in huis ligt. Ik weet ook hoe ik apparatuur en verbindingen thuis moet uitsluiten ;) Netjes bedrade verbindingen, zonder powerlines (wifi valt daar overigens ook best mee, want ze zit op de hoek van een appartementengebouwtje aan een vrij brede straat, met onder haar niemand.

Daar kan het in dit geval dus ook echt niet op gegooid worden en ook niet in de meerdere andere gevallen die ik lees, waar ik mensen goed heb zien onderbouwen dat er met apparatuur thuis niets mis is.

Fijn dat je zelf gelukkig geen problemen hebt, maar dát er problemen zijn is gewoon een feit.
Hangt er maar net van af hoe de connectiviteit met jou als klant in een bepaalde plaats geregeld is (ik heb het dan even over KPNNetwerkNL/Reggefiber netwerken).

In heel veel plaatsen is Odido gewoon afhankelijk van WBA van KPN. Dan ga je als klant dus eerst een stukje over Area-PoP -> Citypop -> Core netwerk van KPN naar whatever koppelpunt waar je het ISP-netwerk van Odido op gaat.

In sommige plaatsen heeft Odido (via voormalig "Glasoperator"/"Vodafone Thuis" ) eigen apparatuur in de PoP's. Dan hebben ze switches (AON) of OLT's (GPON/XGSPON) in de PoP's hangen en hebben ze capaciteit op de city-ring naar de bijbehorende City-PoP. En vanaf daar backhaul naar hun eigen ISP-netwerk/Core-netwerk. Zo ongeveer. zou het moeten zitten (zo werkte het met de eigen apparatuur scenario's van Tweak/Cambrium in ieder geval )

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 07-09-2023 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Odido plaatst in point to point netwerken in elke AreaPOP apparatuur (OLT dus) en in de cityPoP een backhaul via Eurofiber naar de core. Hoe die coreroutes lopen weten we niet.

Bedenk wel dat ze geen eigen netwerk hebben maar altijd dat van KPN Netwerk/Open Dutch Fiber gebruiken.

@eymey Ik denk dat ze momenteel op meer plaatsen eigen apparatuur hebben dan plaatsen waar ze KPN WBA moeten afnemen. Mede dankzij Open Dutch Fiber en E-Fiber.

[ Voor 15% gewijzigd door Barre73 op 07-09-2023 17:41 ]

Bizar... Je hebt minimaal een patch in de PoP nodig en hij kan de PoP niet vinden? Amateur-monteur.

• Rijo038
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 21:56

Haha, zoiets had ik ook. Alleen bij mij dacht de beste man dat hij het wel wist en dat het ongeveer een kwartiertje zou duren voor hij bij de wijkkast zou zijn. ‘Hoezo zo lang? De wijkkast staat hier op de parkeerplaats, daar ben je met een paar tellen wel’. Daar was hij wel blij mee 😀

• Ajacied10
  • Laatst online: 07-09-2023
Barre73 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 17:42:
[...]

Bizar... Je hebt minimaal een patch in de PoP nodig en hij kan de PoP niet vinden? Amateur-monteur.
Of de gegevens kloppen niet.....

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21:04
Barre73 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 17:38:
[...]
Odido plaatst in point to point netwerken in elke AreaPOP apparatuur (OLT dus) en in de cityPoP een backhaul via Eurofiber naar de core. Hoe die coreroutes lopen weten we niet.
Tegenwoordig gebruiken ze meestal eigen (Tele2) backhauls en zelden Eurofiber.

• jongetje
JohDB schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:01:
[...]

Tegenwoordig gebruiken ze meestal eigen (Tele2) backhauls en zelden Eurofiber.
Precies dit.

• 4v4t4r
Ajacied10 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:00:
[...]

Daar leek het wel op. Adres in de opdracht van de kast was hij gaan kijken en stond niets. Als hij dan op navigeer drukte in z'n tool ging hij naar een ander adres (wel in de buurt van de eerste, beide hier toch wel 1.5km vandaan, kan dat?) maar daar kon hij het ook niet vinden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FAQ
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

FAQ

eymey schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:33:
@vj_slof nou dergelijke ervaringen being mijn zusje dus ook te krijgen nu. GELUKKIG overdag weinig problemen, dus haar werk kan ze redelijk ongestoord doen.

Maar 's avonds wil ze graag gamen en streamen en dat is gewoon niet te doen door hoge latencies, tot af en toe eruit gegooid worden omdat het verkeer helemaal vast loopt.

Toevallig onlangs ook in het T-mobile forum iemand gezien met dezelfde problemen. En die werd door de klantenservice (en medewerkers/moderators op het forum) dusdanig aan het lijntje gehouden met domme testjes overdag, tot monteurs over de vloer tot zelfs mensen van KPNNetwerkNL om de demping te meten (alsof dat er wat mee te maken heeft als de core 's avonds op plekken totaal vast loopt).

Ik heb zelf begin november 2022 glasvezel aangevraagd. Aanmelden en eerste communicatie ging heel netjes en correct. Sindsdien krijg ik maandelijks mailtje van T-Mobile dat de verwachting is dat het de huidige maand of de volgende maand gerealiseerd gaat worden. En dat schuift dus elke maand een maand op. ;(

Na 5 maanden kreeg ik een doos met router en converter thuisgestuurd en rond diezelfde periode zijn ze meerdere keren langsgeweest om de glasvezel het huis in te krijgen (iemand zonder voorbereiding voor de eerste opname, nog een keer diezelfde persoon maar nu met een kaart waarop nutsvoorzieningen ingetekend waren, daarna 2 man om te graven, weer iemand om mee te kijken, de volgende dag nog iemand anders om de vezel het huis in te brengen en daarna nog een andere collega om daadwerkelijk de vezel af te monteren). Ruim een half jaar na mijn aanvraag maar eindelijk technisch gereed dacht ik.

De maandelijkse mailtjes van T-Mobile dat de verwachting is dat de plaatsing de huidige maand of de volgende maand gerealiseerd gaat worden blijf ik echter ontvangen. En dat schuift sindsdien ook weer elke maand een maand op. ;(

In combinatie met wat ik in dit topic lees over stabiliteit, uitval en oplostijden denk ik dat ik mijn aanvraag maar ga annuleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 22:17

geerttttt

Manisch positief

Ik weet niet of de naamsverandering er wat mee te maken heeft, maar hier al een storing sinds 18 uur met Odido... geen internet, tv of telefoon... lekker dit.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07 14:42
Ik had de overstap al ingediend via breedbandwinkel.nl maar Ziggo wil schijnbaar toch graag klanten behouden. Kreeg 9 maanden €35,- korting en 6 maanden gratis ESPN complete (met internet start en tv complete). Dan is het bijna om het even voor mij en dan blijf ik zelf toch bij Ziggo.

• Gynnad
onnaj schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:37:
[...]

Ik had de overstap al ingediend via breedbandwinkel.nl maar Ziggo wil schijnbaar toch graag klanten behouden. Kreeg 9 maanden €35,- korting en 6 maanden gratis ESPN complete (met internet start en tv complete). Dan is het bijna om het even voor mij en dan blijf ik zelf toch bij Ziggo.
Morgen ook eens bellen, blijven is inderdaad het handigste maar dan moet het wel in de buurt komen.

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:11

Antonio di

a mi me dijeron que si

onnaj schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:37:
[...]

Welke Ziggo abonnement precies? Korting voor 1 jaar contract?

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07 14:42
Antonio di schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:59:
[...]

Welke Ziggo abonnement precies? Korting voor 1 jaar contract?
Ja verlenging voor 1 jaar voor internet start en tv complete. 9 maanden dus die korting en 6 maanden ESPN gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ajacied10 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:00:
[...]

Gegevens kloppen altijd, geloof me... Voordat zo'n PoP werd geplaatst in het verleden zijn er wel meerdere controles over heen gegaan.
Ik geef wel toe dat er sommige PoPs zijn die wel een routebeschrijving er bij kunnen gebruiken (PoP in een parkeergarage of bijvoorbeeld achter een pand verstopt).
Maar ik weet natuurlijk niet wat een Guidion monteur ziet. Ik neem aan alleen het adres dat in het KPN Netwerk systeem staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Barre73 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:16:
[...]

Gegevens kloppen altijd, geloof me... Voordat zo'n PoP werd geplaatst in het verleden zijn er wel meerdere controles over heen gegaan.
Ik geef wel toe dat er sommige PoPs zijn die wel een routebeschrijving er bij kunnen gebruiken (PoP in een parkeergarage of bijvoorbeeld achter een pand verstopt).
Maar ik weet natuurlijk niet wat een Guidion monteur ziet. Ik neem aan alleen het adres dat in het KPN Netwerk systeem staat.
ik heb gister middag om 15:41 een bericht in de app gestuurd met mn huidige situatie - tot op heden geen reactie. Ik weet niet wat je mag verwachten, maar ik word er niet heel warm van zo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
4v4t4r schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:24:
[...]

Daar leek het wel op. Adres in de opdracht van de kast was hij gaan kijken en stond niets. Als hij dan op navigeer drukte in z'n tool ging hij naar een ander adres (wel in de buurt van de eerste, beide hier toch wel 1.5km vandaan, kan dat?) maar daar kon hij het ook niet vinden..
Wat is je adres (in een DM)? Dan kan ik eens kijken of die PoP echt zo lastig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzo-odido
  • Laatst online: 20-09-2023
Ik zie dat er vaak verwezen word naar de "content provider" als het om tv problemen gaat.

Wie is deze mysterieuze "content provider"? Canaldigitaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Gynnad schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:46:
[...]

Morgen ook eens bellen, blijven is inderdaad het handigste maar dan moet het wel in de buurt komen.
Hier konden ze helaas maar 10 euro korting per maand aanbieden bij Ziggo. Via Breedbandwinkel zojuist de overstap naar Odido waar ik voor een jaar 40 euro per maand ga betalen (inclusief 1GB up/down, tv en ESPN Eredivisie). Eigenlijk is dat 45 euro per maand, maar met de 60 euro cashback komt dat neer op 40 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-07 13:06
Hebben hier meer mensen last van (zoals het lijkt) geknepen usenet snelheden? Ik kom niet veel verder dan 30MB/s bij een 1Gbit verbinding. Speedtest is prima 940/940 Mbit/s. Heb meerdere usenet providers geprobeerd, andere poorten, ssl/geen ssl, en alles lijkt hetzelfde gedrag te vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Laatst online: 25-07 12:49
Luqq schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:32:
Hebben hier meer mensen last van (zoals het lijkt) geknepen usenet snelheden? Ik kom niet veel verder dan 30MB/s bij een 1Gbit verbinding. Speedtest is prima 940/940 Mbit/s. Heb meerdere usenet providers geprobeerd, andere poorten, ssl/geen ssl, en alles lijkt hetzelfde gedrag te vertonen.
Ik heb dit ook een tijdje gehad, bij mij bleek de bottleneck MSI LAN-Manager te zijn, dus misschien naar een LAN-manager op je computer zoeken en uitzetten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
danda schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:35:
[...]

Ik heb dit ook een tijdje gehad, bij mij bleek de bottleneck MSI LAN-Manager te zijn, dus misschien naar een LAN-manager op je computer zoeken en uitzetten ...
Die machine draait op linux :P Heb het op twee machines geprobeerd in mijn netwerk, een windows based en een linux-based, beide vertonen hetzelfde probleem. Zelfs nog twee verschillende tools gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Barre73 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:01:
[...]

Wat is je adres (in een DM)? Dan kan ik eens kijken of die PoP echt zo lastig is.
Gestuurd :)

Ik kreeg net via de app antwoord dat het naar de technische dienst is gestuurd en men streeft ernaar dat het binnen 3 werkdagen moet zijn opgelost. ik heb maar gewoon te wachten denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Hm, net nog wat meer getest en met een andere usenet provider haal ik wel de max van mijn lijn. Mijn main provider claimt niks te knijpen (en gebruik ze al lang en weet dat ik daar mijn Gbit mee vol kan trekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Luqq schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:13:
Hm, net nog wat meer getest en met een andere usenet provider haal ik wel de max van mijn lijn. Mijn main provider claimt niks te knijpen (en gebruik ze al lang en weet dat ik daar mijn Gbit mee vol kan trekken)
Hoeveel connecties heb je geconfigureerd? Probeer het in ieder geval eens met het maximaal aantal. En beb je dit met alle downloads?

Mijn ervaring is dat een USP wel eens problemen heeft en de doorvoersnelheid per connectie sterk kan varieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Tweakers heeft inmiddels een achtergrond (lees sponsor) verhaal op de frontpage staan: review: Doei T-Mobile en Tele2, hallo Odido - Verder na twintig jaar Duitse i...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
pdukers schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:22:
[...]

Hoeveel connecties heb je geconfigureerd? Probeer het in ieder geval eens met het maximaal aantal. En beb je dit met alle downloads?

Mijn ervaring is dat een USP wel eens problemen heeft en de doorvoersnelheid per connectie sterk kan varieren.
Yeah aantal connecties staat op 85 van de 100 max. Heb het ook met 50 geprobeerd, en als ik 50 van de andere provider probeer trek ik daar zojuist 100MB/s mee. Is met alle downloads, heb meerdere geprobeerd met varierende age.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:37
Wat een raar vreemde naam ook: Odido.
En - waarschijnlijk - nog gejat ook, ook het logo lijkt identiek te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Comp User op 08-09-2023 14:16 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Comp User schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:15:
[...]

En - waarschijnlijk - nog gejat ook, ook het logo lijkt identiek te zijn.
Je hebt wel door dat de foto rechts een oud T-mobile winkel is toch? Het logo van de Supermarkt lijkt in niks op het logo van oud T-mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:37
:o Dat was mij niet opgevallen, nog niet - helemaal - wakker, geloof ik. :O

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nique de Graaff
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-01 02:11
Odido, wat is dit bedrijf achteruit gegaan zeg, de laatste twee jaar. Abonnementen steeds duurder. Maar waar ik echt van ben geschrokken is hoe de lijntjes zijn tussen monteurs en de techneuten bij hen zelf. Odido huurt Guidion monteurs.

Het probleem met deze constructie is dat wanneer een klant de helpdesk belt wegens een probleem, dat de helpdesk dan een ticket maakt bij de techneuten. Deze maken dan een opdracht voor Guidion en Guidion komt ongveer na 2 a 3 weken bij de klant thuis om te installeren of in geval van een niet/slecht werkende verbinding om te kijken of het netwerk en alle apparatuur bij de klant thuis wel in orde is.

Echter, Gudion neemt geen ONT's (vaak verward met media-converter) mee. Deze worden dan ook niet getest. Daar moet de klant dan, nadat Guidion alles heeft getest en inderdaad constateert dat de meuk niet werkt, zelf achteraan: De klant moet de helpdesk opnieuw bellen, die dan weer een ticket gaat aanmaken bij de techneuten, en die maken dan weer opnieuw een afspraak bij Guidion om een vervangend ONT kastje dat door Odido wordt opgestuurd, bij klant over het glasvezel aansluit punt heen te trekken. Letterlijk 15 seconden werk.

Dit proces neemt als het tegen zit 2 maanden in beslag. Want tussen het aanmaken van de tickets bij Odido zelf, zitten ook 3 tot 5 werkdagen. In mijn geval moest ik telkens 5 werkdagen wachten.

Nu sturen ze het ONT kastje wel na die 5 dagen direct op, maar het MAC adres van dit kastje wordt niet direct 'geactiveerd' of in elk geval herkend bij Odido.

Dus als blijkt dat het probleem, dat na twee maanden door een monteur van Guidion opnieuw wordt nagelopen, NIET aan het ONT kastje ligt, kan de klant de helpdesk weer opnieuw bellen, en gaat de helpdesk opnieuw een ticket aanmaken bij de techneuten die dan een verzoek bij KPN gaan indienen voor het doormeten van de lijn e.d..

Al met al, als het tegen zit, kan het zomaar 90 dagen duren voordat een probleem wordt opgelost.

Hoe kan dit beter? Zorg dat je wanneer je een extern bedrijf inhuurt voor monteurs, dat dit bedrijf sowieso binnen 5 werkdagen bij de klant langs kan komen om een probleem te achterhalen. Prioriteit ligt bij bestaande klant, niet bij nieuwe klant! En zorg er voor dat deze monteurs korte, tweeweg lijntjes hebben met de lui bij Odido. (dus niet eenzijdige ticket systemen). En zorg dat je monteurs een 'loper' ONT of mediaconverter meenemen, zodat ze ook dat ding direct kunnen testen.
Pagina: 1 ... 232 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie