[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 231 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.895.428 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-10 15:09
Drexxon schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:51:
[...]

Ik praat je bij, want 0251 is ook mijn regio. Stoep open al begin januari dit jaar en kon de aanvraag doen eind januari en meteen gedaan. Na maar eens een belletje 4-5 weken geleden naar de klantenservice en is door ze toegezegd dat augustus 2023 alles aangesloten zou zijn tot in de meterkast. Terwijl hier in de meterkast al glas ligt... vlak na het telefoontje op 8 augustus j.l. opnieuw een mail gekregen dat het weer later gaat worden. Slaapverwekkend. Dus het antwoord is ja, het kan nog wel even duren :)
Thanks! Ik had even hoop nadat die gozer aan de deur was geweest, maar ik denk dat ik gewoon geduld moet hebben. Gelukkig wel aangegeven dat ik NIET van de overstapservice gebruik wens te maken, als het eenmaal zo ver is 'straks' wil ik het eerst een maandje stabiel zien draaien voor ik KPN opzeg.

Overigens voor internet only gegaan, TV had ik al niet meer bij KPN (kijk weinig 'echte' TV en voor die dingen hebben we NLZiet), en m'n vaste nummer wordt morgen geporteerd naar CheapConnect (VOIP), dus zoveel mogelijk redelijk agnostisch qua wie dan het internet levert, wel een fijn idee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:20
Ik heb sinds kort glas 1gb en nu ben ik is gaan monitoren wat mijn latency is.

Ik ping 8.8.8.8 elke 5 min, 20x

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9M1H4NsK4Mg6foHuNcxJGikMRg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jCB9MTHVCf3FTlkmWqwVPE6Z.png?f=user_large

ik zie dus redelijk vaak uitschieters, tot nu toe niets gemerkt in dagelijks gebruik. Is dit "normaal" of moet ik toch een keer aan de bel trekken bij T-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:10
maxoss schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:58:

[Afbeelding]

ik zie dus redelijk vaak uitschieters, tot nu toe niets gemerkt in dagelijks gebruik. Is dit "normaal" of moet ik toch een keer aan de bel trekken bij T-mobile?
Dit zijn niet de reguliere piektijden van 17-23uur waarop T-mobile in sommige wijken congestie ervaart. Loopt er geen backup intern over je LAN of over je WAN? Beide kunnen latency verhogen in metingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:20
stormfly schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:22:
[...]

Dit zijn niet de reguliere piektijden van 17-23uur waarop T-mobile in sommige wijken congestie ervaart. Loopt er geen backup intern over je LAN of over je WAN? Beide kunnen latency verhogen in metingen.
Durf wel te stellen dat dit geen backup is, dat zie je ook aan de pieken want het lijkt bijna random te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
maxoss schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:31:
[...]

Durf wel te stellen dat dit geen backup is, dat zie je ook aan de pieken want het lijkt bijna random te gebeuren.
23-tot-04u lijkt mij een prima backup window voor de interne IT thuis :)

Wat ik eerst zou uitzoeken is dat je zeker weet dat het niet intern ontstaat. Door indexing/backup op een naswaar ook deze monitoring tool op draait, etc etc.

Is het naar meerdere locaties? Wat ook vaak helpt is het opnemen van het IP van 1 of 2 bedrade elementen in huis. Zodat je in je monitoring tool ook kunt waarnemen of het hele beeld is voorzien van “ruis” of alleen bepaalde destinations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:53
Internetsnelheid en ping hebben niks met elkaar te maken!
Word je daar gelukkig van? Gewoon niet doen!
Heb je veel zaken die volledig in de soep lopen als je "ping" wat trager is? Ik gok van niet.
Heb je er ook aan gedacht dat 8.8.8.8 het wel eens druk kan hebben?
Daarbij is een DNS gemaakt om IP adressen op te leveren, niet om "pong" te zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:00
[...]

Ik praat je bij, want 0251 is ook mijn regio. Stoep open al begin januari dit jaar en kon de aanvraag doen eind januari en meteen gedaan. Na maar eens een belletje 4-5 weken geleden naar de klantenservice en is door ze toegezegd dat augustus 2023 alles aangesloten zou zijn tot in de meterkast. Terwijl hier in de meterkast al glas ligt... vlak na het telefoontje op 8 augustus j.l. opnieuw een mail gekregen dat het weer later gaat worden. Slaapverwekkend. Dus het antwoord is ja, het kan nog wel even duren :)
Daar zit inderdaad een tijd tussen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Als het glas al wel in je meterkast zit maar nog niet als zodanig zichtbaar is, kan je er donder op zeggen dat er verderop nog iets niet klaar is. Waarschijnlijk de PoP/PoP apparatuur en backbone.
Makkelijkste manier om dan te voorkomen dat mensen toch proberen te bestellen is om de aansluiting te laten staan op een status "glas klaar bij gevel/stoep" of iets dergelijks en pas op gereed te zetten als alles klaar is, dus ook de PoP.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:16
Als de aannemer komt en ziet dat de kruipruimte vol zit met isolatie balletjes, hoe gaan ze hier mee om?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:00
Samplex schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:12:
Als de aannemer komt en ziet dat de kruipruimte vol zit met isolatie balletjes, hoe gaan ze hier mee om?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wY894s4odrbX7JC5Q9-UP04aXS0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CxppYrc4oUI4EXLu0Bvsj6tT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-10 19:46
Ben toch wel benieuwd wanneer ze hier ooit gaan aansluiten (3417): Vanuit t-mobile het bericht dat de verwachting ligt dat de aansluitpartner in augustus-september komt aansluiten. Dus ik E-fiber bericht en die zeggen helemaal geen prognose van augustus-september te hebben en mij zelfs nog niet eens een indicatie kunnen geven van wanneer ik aangesloten wordt op het glas. Dus we wachten maar rustig af, want de aannemer is nu op een andere locatie bezig.

Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-10 20:27

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Een zelf aangelegde ballenbad faciliteit is altijd de verantwoordelijkheid van de eigenaar zelf.
Een reddingslijn is wel het minimale dat glasvezelmonteurs mogen verwachten voor de veiligheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9glX7MU-k-DkD3_MyMCGDu4D3Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HRYpAKPLAYXDsg9b3fMLIXtK.png?f=user_large

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Ze mogen er volgens mij niet in, ivm verstikking. Maar jij kan prima die glasvezel spriet omhoog steken als jij erin kruipt.

Bij mij liggen er ook balletjes en heeft hij gehengeld met een stok, meterkast zit 1,5 vanaf het kruipluik. Draad vanuit de meterkast laten zakken, ophengelen op je buik boven. Via het kruipruimte luik. Daarna aan de draad de glasvezel knopen en terugtrekken door de meterkastopening en afmonteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TimtheToolman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 14:45
Hier ook een tevreden gebruiker van Giga glas, overgestapt van Zuiggo.
Bij installatie wat vage issues, waardoor upload bleeft steken op laag, maar dat loste zichzelf op nadat we convertor hadden gereset. Daarna veel gezeik met wegvallend internet op hele netwerk, zowel wifi als bedraad. Dat kwam door een issue van mijn Deco's icm het modem. Nadat ik een switch tussen het modem en het netwerk heb gezet (waarin ook mijn Deco's zitten) was het allemaal stabiel. Tot zover tevreden, heb alleen internet en telefoon. TV doe ik via NLZiet, werkt prima op alle devices en is ook goedkoper.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Vandaag de fiber in huis gekregen. Meteen het ONT er op een groen licht. :)

Alleen nog geen IP, is dat iets wat Guidion moet activeren? Of moet ik simpelweg nog even geduld hebben en gaat het wel werken binnenkort?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:44

[Afbeelding]

Ik weet niet hoe het bij Google gaat, maar een ping krijgt heel vaak een hele lage prioriteit op het netwerk. Ik wil daarmee zeggen dat een slechte ping niet altijd ook een daadwerkelijke slechte latency hoeft te betekenen. En wie zegt dat de Google DNS het af en toe niet überhaupt drukt heeft.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Adeadly
Vandaag bericht gehad van ODF dat de uitvoerende partij nog bezig is met vergunningen aan te vragen voor de huisaansluitingen in dit gebied. Dus we wachten het nog lekker af :)

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:50
In mijn deel van regio 0251 wordt nu gegraven. Nu zal met een aantal maanden T-Mobile aan de deur komen. Ik vroeg mij af: iemand bekend of ze ook een lopend contract bij KPN 'afkopen' of een aansluitdatum met goede prijs in de toekomst aanbieden? Volgens planning wordt het in december geleverd, maar dan zit ik nog minstens 6 maanden aan KPN vast.

Ik wil die spriet namelijk wel in mijn woning i.v.m. keuzevrijheid, maar wil later hiervoor geen honderden euro's betalen.
NelgNL schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:26:
In mijn deel van regio 0251 wordt nu gegraven. Nu zal met een aantal maanden T-Mobile aan de deur komen. Ik vroeg mij af: iemand bekend of ze ook een lopend contract bij KPN 'afkopen' of een aansluitdatum met goede prijs in de toekomst aanbieden? Volgens planning wordt het in december geleverd, maar dan zit ik nog minstens 6 maanden aan KPN vast.

Ik wil die spriet namelijk wel in mijn woning i.v.m. keuzevrijheid, maar wil later hiervoor geen honderden euro's betalen.
Over dat laatste: wat T-Mobile ook roept, ze hebben niks met de aanleg of latere aansluitkosten te maken. Daar gaat Open Dutch Fiber over. En die geven op hun website (check veelgestelde vragen) al vanaf hun start aan dat er geen kosten zijn bij het later laten aansluiten. Dus je kan rustig een jaar wachten en dan pas overstappen. De vezel wordt voor je klaargelegd in de stoep of bij de gevel en bij afname van een abonnement alsnog gratis ingevoerd. En als je in hoogbouw woont wordt sowieso alles aangesloten, met of zonder abonnement.

En nee, er wordt niks voor je afgekocht bij KPN. Er zal een mooie aanbieding zijn ter introductie maar dat is het ook.

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:50
Barre73 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:34:
[...]

Over dat laatste: wat T-Mobile ook roept, ze hebben niks met de aanleg of latere aansluitkosten te maken. Daar gaat Open Dutch Fiber over. En die geven op hun website (check veelgestelde vragen) al vanaf hun start aan dat er geen kosten zijn bij het later laten aansluiten. Dus je kan rustig een jaar wachten en dan pas overstappen. De vezel wordt voor je klaargelegd in de stoep of bij de gevel en bij afname van een abonnement alsnog gratis ingevoerd. En als je in hoogbouw woont wordt sowieso alles aangesloten, met of zonder abonnement.

En nee, er wordt niks voor je afgekocht bij KPN. Er zal een mooie aanbieding zijn ter introductie maar dat is het ook.
Dank. Nu word ik echter wat in verwarring gebracht. E-Fiber heeft hier bij de werkzaamheden een kaartje in de bus gegooid (https://www.e-fiber.nl/planning-gemeente-castricum/). Echter liepen de werklui met een ODF hesje aan. ODF zegt gratis, E-Fiber zegt van niet.

Is dit dezelfde partij?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:22
NelgNL schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:26:
ODF wil graag in elke woning een FTU plaatsen (dat is goed voor de waarde van het netwerk) . Dus als het netwerk bijna klaar is, gewoon ODF bellen dat je de FTU geplaatst wilt hebben. Dan doen ze dat voor 99procent zeker ook zonder abonnement, zonder kosten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
NelgNL schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:53:
[...]

Dank. Nu word ik echter wat in verwarring gebracht. E-Fiber heeft hier bij de werkzaamheden een kaartje in de bus gegooid (https://www.e-fiber.nl/planning-gemeente-castricum/). Echter liepen de werklui met een ODF hesje aan. ODF zegt gratis, E-Fiber zegt van niet.

Is dit dezelfde partij?
Antwoord:
nieuws: Open Dutch Fiber neemt E-Fiber over

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:57:
[...]

ODF wil graag in elke woning een FTU plaatsen (dat is goed voor de waarde van het netwerk) . Dus als het netwerk bijna klaar is, gewoon ODF bellen dat je de FTU geplaatst wilt hebben. Dan doen ze dat voor 99procent zeker ook zonder abonnement, zonder kosten.
Dat is niet waar. De waarde van het netwerk wordt bepaald door het aantal Homes Passed, niet door Homes Connected. De kabel bij de gevel of de erfgrens achterlaten is ook een Homes Passed. Daarnaast kampt ODF, net als de anderen, met een groot gebrek aan HAS capaciteit (HAS=HuisAanSluiting). Dus monteurs om de FTU ook binnen af te werken. En zij werken al sinds het begin met onderstaande methode die ook zorgt voor minder investering bij aanleg:

We installeren niet in alle woningen direct een glasvezelaansluitpunt. In sommige laagbouwwoningen wordt de glasvezelkabel op de erfgrens gelegd. Zodra er een abonnement wordt afgesloten, installeren we gratis een glasvezelaansluitpunt in de woning. Ook in portiek- en duplexwoningen wordt niet in alle gevallen al een glasvezelaansluitpunt in de woning geïnstalleerd. Bewoners van deze woningen krijgen in elk geval een aansluitpunt zodra er één persoon in het gebouw een abonnement afsluit. In een hoogbouwcomplex krijgt iedereen een glasvezelaansluitpunt in de woning, ongeacht of iemand een abonnement heeft afgesloten. Soms doen we dat ‘onzichtbaar’ en laten we de glasvezelkabel achter de muur zitten, tot het moment dat er een abonnement wordt afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Barre73 Ik ben dagelijks werkzaam in de aanleg en juist het zorgen voor FTU's in de woningen zorgt dat mensen sneller een abonnement nemen dan dat de kabel voor de deur ligt. Zeker als er straks meerdere providers in de POP komen (of een andere netwerkbeheerder het netwerk wilt kopen). Dan is de waarde van een netwerk veel hoger als er al veel binnen ligt dan dat er nog veel HAS gedaan moet worden. Juist door zoveel mogelijk aan te sluiten kan de HAS van deur tot deur ipv kris kros door een gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-10 14:10
Bij mij is het glas aangelegd met FTU, zonder een abonnement. Krul voor het huis doen ze volgens mij alleen als de bewoner niet thuis is gedurende de periode dat ze dingen naar binnen brengen of als het geweigerd is om dat ding naar binnen te brengen. Dat kost je niets als het goed is. Zij willen wat aanleggen en je hindert ze niet, jij wil (nog) geen abo over dat glas.

Het wordt anders bij andere aanbieders waarbij je moet intekenen, daar kan het zijn dat je ook tekent om een abonnement af te nemen. Ik vindt dat laakbaar gedrag. Je weet dan niet waar je aan toe bent en je wordt soort van gegijzeld (je kan tussentijds geen andere abonnementen afsluiten op je oude verbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:42

ralpje

Deugpopje

[...]

Hier ook 0251 (1963, Heemskerk) en na de aanvraag ergens dit voorjaar (de fiber ligt al onder de stoep en moet alleen nog naar binnen) krijg ik braaf elke maand weer een mailtje dat de verwachte leverdatum weer een maandje opschuift.
Ik hoor roddels dat ze ruzie met de gemeente hebben en daardoor niet verder mogen met de aanleg, maar ik krijg dat nergens echt helder.

In de tussentijd snort m'n Ziggo lijntje gewoon door, dus ik heb geen probleem. Al had ik wel prima m'n Ziggo abbo kunnen downgraden in de tussentijd, heb ik nu niet gedaan omdat ik dan waarschijnlijk weer aan een jaar abbo vast zit. Maar met dit tempo zit ik straks al een jaar te wachten :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-10 15:09
ralpje schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:27:
[...]

Hier ook 0251 (1963, Heemskerk) en na de aanvraag ergens dit voorjaar (de fiber ligt al onder de stoep en moet alleen nog naar binnen) krijg ik braaf elke maand weer een mailtje dat de verwachte leverdatum weer een maandje opschuift.
Ik hoor roddels dat ze ruzie met de gemeente hebben en daardoor niet verder mogen met de aanleg, maar ik krijg dat nergens echt helder.

In de tussentijd snort m'n Ziggo lijntje gewoon door, dus ik heb geen probleem. Al had ik wel prima m'n Ziggo abbo kunnen downgraden in de tussentijd, heb ik nu niet gedaan omdat ik dan waarschijnlijk weer aan een jaar abbo vast zit. Maar met dit tempo zit ik straks al een jaar te wachten :+
Grappig, ik heb dezelfde cijfertjes, en bij mij zijn ze dus zo'n anderhalve week geleden aan de deur geweest. Ik heb wel echt het gevoel dat ze al in de hele wijk zijn geweest behalve mijn straat, dus had goede hoop dat het aardig vlot zou gaan

Ze hadden een mooi verhaal, maar wat er allemaal van klopt moet je maar afwachten natuurlijk. Het is geen geheim dat de gemeente niet blij was met de scheve stoepen en hoe er met klachten om werd gegaan, dus de aanleg heeft even helemaal stilgelegen omdat ze de vergunning hadden ingetrokken oid (is in de lokale pers geweest).

Aldus de snuiter aan de deur heeft de gemeente gezegd dat één partij verder mag met aanleg, en is dat T-Mobile geworden (Delta was natuurlijk ook bezig). T-Mobile zou dan een jaar de exclusiviteit hebben en daarna z'n netwerk open moeten stellen voor Delta (en wellicht anderen). Klonk ergens wel enigszins geloofwaardig, maar had ook dit nieuws al opgepikt dus kan ook een leuke spin daarop zijn; nieuws: Delta Fiber en T-Mobile gaan diensten leveren via elkaars netwerken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The_Admin schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:47:
[...]

Grappig, ik heb dezelfde cijfertjes, en bij mij zijn ze dus zo'n anderhalve week geleden aan de deur geweest. Ik heb wel echt het gevoel dat ze al in de hele wijk zijn geweest behalve mijn straat, dus had goede hoop dat het aardig vlot zou gaan

Ze hadden een mooi verhaal, maar wat er allemaal van klopt moet je maar afwachten natuurlijk. Het is geen geheim dat de gemeente niet blij was met de scheve stoepen en hoe er met klachten om werd gegaan, dus de aanleg heeft even helemaal stilgelegen omdat ze de vergunning hadden ingetrokken oid (is in de lokale pers geweest).

Aldus de snuiter aan de deur heeft de gemeente gezegd dat één partij verder mag met aanleg, en is dat T-Mobile geworden (Delta was natuurlijk ook bezig). T-Mobile zou dan een jaar de exclusiviteit hebben en daarna z'n netwerk open moeten stellen voor Delta (en wellicht anderen). Klonk ergens wel enigszins geloofwaardig, maar had ook dit nieuws al opgepikt dus kan ook een leuke spin daarop zijn; nieuws: Delta Fiber en T-Mobile gaan diensten leveren via elkaars netwerken
Over dat laatste: T-Mobile heeft geen eigen netwerk voor vaste diensten. Dat glasvezel netwerk is van Open Dutch Fiber, niet van T-Mobile. En Open Dutch Fiber stelt sowieso al na een jaar het open voor andere partijen want T-Mobile heeft 1 jaar exclusiviteit. Dus dat was een makkelijke belofte :-)

Overigens gaat die link die je plaatste over T-Mobile die Delta's glasvezelnetwerk gaat gebruiken en Delta die T-Mobile mobiele netwerk gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-10 09:37

NLF

Ik overweeg om over te stappen van Ziggo naar T-Mobile (glasvezel)
De glasvezel kabel ligt al voor de woning boven de grond, maar nog niet de woning in getrokken.

Hoe is jullie ervaring met T-mobile qua het aansluiten/opleveren van glasvezel t/m het abonnement?
Telefonisch zeggen ze ongeveer een week tot 2 weken namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@NLF Gewoon aanvragen. Als de FTU is geplaatst kun je een installatiedatum kiezen en je Ziggo opzeggen (of de opzegservice gebruiken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-10 21:55

Dr.Roelski

Walk on ....

NLF schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:24:
De glasvezel kabel ligt al voor de woning boven de grond, maar nog niet de woning in getrokken.

Hoe is jullie ervaring met T-mobile qua het aansluiten/opleveren van glasvezel t/m het abonnement?
Bij mij tot 3 keer uitgesteld met telkens maand of 2 verder. Op dag van aansluiten (in portiek) netje email dat dit de dag van aansluiten was, maar verder niemand gezien. 14 dagen later maar eens bellen omdat ik verder geen mail of belletje gehad heb. Zowel T-mobile en ODF vaag verhaal dat dit uitgesteld was wegens vakantie ofzoiets (wisten ze zelf niet) zonder nieuwe datum.
Als je pech hebt kun je dit dus verwachten. Ik ben geduldig en heb gelukkig geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
Nog wel benieuwd naar het feit dat ik hier nergens een kabel uit de grond zie steken, gaan ze dit dan eerst uitgraven, want lijkt me dat ze wel weten waar deze ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hangt sterk af van waar precies volgens mij.

Ik had in oktober spriet voor de deur, abonnement afgesloten in december. En gisteren opgeleverd in huis...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:29

23 juni had ik de glasvezel in de meterkast. Sindsdien niets meer gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online

14 Juli naar de voordeur gegraven, 27 Juli afmontage glasvezel en sinds 30 augustus online met T-mobile nadat eerder op die dag alles is geplaatst door de monteur.

[ Voor 5% gewijzigd door ed1703 op 01-09-2023 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Laatst online: 22-10 14:10
Kalentum schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:09:
[...]

23 juni had ik de glasvezel in de meterkast. Sindsdien niets meer gehoord.
Aangesloten op een FTU naar ik aanneem. Van wie is de glasvezel KPN of T-Mobile? KPN staat gewoon op de FTU gedrukt.

Als de glasvezel van KPN is kan je bij bijna iedere aanbieder gewoon een abonnement vragen.
Als de glasvezel van T-Mobile/Open Dutch Fiber is kan dat bij een aantal minder ISP's 9maar zeker niet de minste). Als de glasvezel hangt dan staat er zeker nu wel licht op.

Ik had ook een glasvezel in mijn huis gekregen van KPN maar geen abo genomen. Pas veel later kwam wel T-Mobile langs huis (marketing) of ik bij hun glas wilden afnemen (via glasvezel van KPN dus). Ik had het eerder dus ook zelf bij hen of elders kunnen vragen.

[ Voor 4% gewijzigd door zuma op 01-09-2023 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:29
zuma schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:28:
[...]

Aangesloten op een FTU naar ik aanneem. Van wie is de glasvezel KPN of T-Mobile? KPN staat gewoon op de FTU gedrukt.

Als de glasvezel van KPN is kan je bij bijna iedere aanbieder gewoon een abonnement vragen.
Als de glasvezel van T-Mobile/Open Dutch Fiber is kan dat bij een aantal minder ISP's 9maar zeker niet de minste). Als de glasvezel hangt dan staat er zeker nu wel licht op.

Ik had ook een glasvezel in mijn huis gekregen van KPN maar geen abo genomen. Pas veel later kwam wel T-Mobile langs huis (marketing) of ik bij hun glas wilden afnemen (via glasvezel van KPN dus). Ik had het eerder dus ook zelf bij hen of elders kunnen vragen.
Is van ODF, maar ik heb absoluut geen haast, komt vast wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10 20:33
Nog meer mensen last van T-mobile thuis storing?
Ik woon in omgeving Den Bosch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MajorBee
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-05 07:25
Ik heb geen internet op het moment, ook den bosch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-10 13:49
Hier in enschede ook geen glasvezel internet. Router/modem resetten heeft geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
MajorBee schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:58:
Ik heb geen internet op het moment, ook den bosch.
Het geeft rust dat het niet aan Ubiquiti apparatuur ligt. Afwachten maar. Informatievoorziening vanuit T-mobile is niet best.

Nergens een melding vanuit leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Cal Moderator
T-Mobile Moderator
2355 reacties
6 uur geleden

Hi allen, ditmaal een bericht met goed nieuws en een duidelijk vooruitzicht! Zoals jullie merken speelt het probleem in een aantal verschillende regio's. Hiervoor hebben wij vannacht, zaterdag en op zondag werkzaamheden en lijnverbeteringen ingepland. Dit betekent dat een deel van jullie morgen als van oudsher goed internet zal hebben, een tweede deel van jullie op zondag en een laatste deel van jullie op maandagochtend. Omdat je als klant verbonden bent met de server via meerdere (back-up) lijnen kan ik lastig een indicatie geven in welke groep je precies zit. Hoe dan ook zal voor eenieder van jullie dit dus vóór maandagochtend verholpen worden.

Ik ben erg blij dat er een duidelijke oplossing in zicht is, wij houden dit nauwlettend voor jullie in de gaten! 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Samplex schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:46:
Cal Moderator
T-Mobile Moderator
2355 reacties
6 uur geleden

Hi allen, ditmaal een bericht met goed nieuws en een duidelijk vooruitzicht! Zoals jullie merken speelt het probleem in een aantal verschillende regio's. Hiervoor hebben wij vannacht, zaterdag en op zondag werkzaamheden en lijnverbeteringen ingepland. Dit betekent dat een deel van jullie morgen als van oudsher goed internet zal hebben, een tweede deel van jullie op zondag en een laatste deel van jullie op maandagochtend. Omdat je als klant verbonden bent met de server via meerdere (back-up) lijnen kan ik lastig een indicatie geven in welke groep je precies zit. Hoe dan ook zal voor eenieder van jullie dit dus vóór maandagochtend verholpen worden.

Ik ben erg blij dat er een duidelijke oplossing in zicht is, wij houden dit nauwlettend voor jullie in de gaten! 💪
Zozo gaan ze wat doen aan het volle/congested backhaul link beleid?

Ze sparen wel mooi een FTE en een monitoring pakket uit, ze vragen gewoon aan de klant om de backhaul te monitoren :+ Dit kan je best innovatief noemen :z

Dus Tweakers met packetloss, dit is je kans, topic link hierboven vermeld.

Wat ik heb begrepen is dat ze dit voor meerdere locaties nu onderzoeken en gaan updaten waar nodig. Zo blijkt ook dat de link naar Zwolle toe problemen geeft. Voor nu is het dan ook nog work in progress.

Mochten er andere regio's zijn, die ook dit probleem ervaren, dan willen we hier graag ook aparte topics van de regio's voor, zodat we het overzicht kunnen houden waar en bij hoeveel mensen dit speelt en dit voor verder onderzoek door kunnen zetten naar de techneuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajorBee
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-05 07:25
Bij mij werkt het weer iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
Dito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
stormfly schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:52:
[...]

Ze sparen wel mooi een FTE en een monitoring pakket uit, ze vragen gewoon aan de klant om de backhaul te monitoren :+ Dit kan je best innovatief noemen :z

Dus Tweakers met packetloss, dit is je kans, topic link hierboven vermeld.

Wat ik heb begrepen is dat ze dit voor meerdere locaties nu onderzoeken en gaan updaten waar nodig. Zo blijkt ook dat de link naar Zwolle toe problemen geeft. Voor nu is het dan ook nog work in progress.

Mochten er andere regio's zijn, die ook dit probleem ervaren, dan willen we hier graag ook aparte topics van de regio's voor, zodat we het overzicht kunnen houden waar en bij hoeveel mensen dit speelt en dit voor verder onderzoek door kunnen zetten naar de techneuten.
Ik heb deze week geupgrade van 50 naar 100. Wat mijn opvalt dat de test bestanden van transip en .hetzner
niet boven de 50 uitkomen en bestanden uit bijv VS wel de max snelheid halen. Maar deze gaan allemaal dan niet via AMS-IX . Upload is wel goed

https://www.transip.nl/kn...-een-speedtest-uitvoeren/
https://speed.hetzner.de/

Wel hogere snelheid
https://sgp-ping.vultr.com/
https://tx-us-ping.vultr.com/

Met een free version of Proton VPN (NL server) wel hogere snelheden. Deze gaat ook niet via AMS-IX.

speedtest onder linux laat hetzelfde probleem zien

[ Voor 5% gewijzigd door space-one op 02-09-2023 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
space-one schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:02:
[...]

Ik heb deze week geupgrade van 50 naar 100. Wat mijn opvalt dat de test bestanden van transip en .hetzner
niet boven de 50 uitkomen en bestanden uit bijv VS wel de max snelheid halen. Maar deze gaan allemaal dan niet via AMS-IX . Upload is wel goed

https://www.transip.nl/kn...-een-speedtest-uitvoeren/
https://speed.hetzner.de/

Wel hogere snelheid
https://sgp-ping.vultr.com/
https://tx-us-ping.vultr.com/

Met een free version of Proton VPN (NL server) wel hogere snelheden. Deze gaat ook niet via AMS-IX.

speedtest onder linux laat hetzelfde probleem zien
Denk jij dat het op de AMS-IX knelt bij Tmobile? Heb je dan ook een hoge ping in smokeping over dat pad gedurende piekuren? En een lage ping over het andere pad?

Ben wel benieuwd wat anderen behalen want 100Mbit zou ik de basis toch wel haalbaar moeten zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 02-09-2023 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-10 22:19
Zijn er hier ook TPLinkOmada gebruikers icm tmobile dsl?

Ik heb als opstelling :

Omada Oc200 controller
3 eap 650

Controller aangesloten op zyxel…

Om de zoveel tijd meestal na 8/9 dagen komt onderstaande melding in het logboek te staan…

Ik heb al een andere UTP kabel geprobeerd maar tevergeefs
Wel lijkt het dat devices draadloos en bedraad gewoon lijken en blijven te werken….
In het log zie ik ik dat apparaten verbonden blijven …

Zoals je ziet is het ook maar heel kort en onderstaande gebeurt ook niet dagelijks
Ligt dit aan TMOBILE
Hij heeft aan hearthbeat packet loss….
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZjySzhzQAqdWx2IZxUqbFZWY5A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XCuhqSsMgwKKKRlZKcfoL0UG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door MarioMark1541 op 02-09-2023 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:52:
[...]
Er klopt wat niet in dat verhaal :X

[quote]
De oorzaak was dat er niet genoeg bandbreedte was waardoor de tweede link ‘down’ ging en dus voor veel latency zorgde in de avonduren. Tweede link is een tweede verbinding/backup. Toen deze down ging was er nog maar één over waardoor er in de avond niet genoeg bandbreedte was voor alle klanten.
[/qupte]
  • Als je minder bandbreedte hebt wanneer er één down gaat ben je al aan het loadbalancen (prima)
  • Congestie alleen in avonduren => fair
Hebben Netflix/Akamai/... al lokale content caches in het T-Mobile netwerk staan? Mijn verkeer naar Netflix gaat naar content caches in Arnhem/Enschede/Lelystad bij KPN en haalt Amsterdam niet eens.

Het verkeer dat niet over de lijn hoeft gebruikt het minste bandbreedte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Die tweede link verbeterde het iets maar lost het probleem niet op kan je terug lezen uit de reacties.

Congestie alleen in avonduren => fair, Vind ik niet fair, tv kijken was nauwelijks tot niet mogelijk gaven ze aan. In de avond uren moet het gewoon ook goed werken en de aangeboden snelheid kunnen worden gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ANdrode schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:26:
[...]

Er klopt wat niet in dat verhaal :X

[quote]
De oorzaak was dat er niet genoeg bandbreedte was waardoor de tweede link ‘down’ ging en dus voor veel latency zorgde in de avonduren. Tweede link is een tweede verbinding/backup. Toen deze down ging was er nog maar één over waardoor er in de avond niet genoeg bandbreedte was voor alle klanten.
[/qupte]
  • Als je minder bandbreedte hebt wanneer er één down gaat ben je al aan het loadbalancen (prima)
  • Congestie alleen in avonduren => fair
Hebben Netflix/Akamai/... al lokale content caches in het T-Mobile netwerk staan? Mijn verkeer naar Netflix gaat naar content caches in Arnhem/Enschede/Lelystad bij KPN en haalt Amsterdam niet eens.

Het verkeer dat niet over de lijn hoeft gebruikt het minste bandbreedte :+
Ja dat voelt als een port-channel naar de core van 2 links waarvan er blijkbaar 1 onopgemerkt uitgevallen is. Ik weet niet of TM dit soort data offloading / caches in het netwerk heeft staan. Om optimaal gebruik te maken van dit soort caches is het gebruik van de provider DNS vaak wel een pre.

//offtopic
Gisteren had NLziet OTT-stream TV haperingen, hoe irritant is het dat beeld steeds terugvalt naar SD echt tenenkrommend. Gelukkig heeft mijn ISP geen volle linken gedurende piekuren, dit ging mis bij RedBee de stream provider voor NLziet. Nadat diverse klanten het probleem hadden gemeld is de data vanuit een ander CDN geleverd door NLziet en was het probleem verdwenen. Opmerkelijk hoe snel een partij via DNS data kan laten wijzigen van bron locatie. Even zappen, waarna je een nieuwe DNS lookup doet, probleem opgelost _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
stormfly schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:07:
[...]
Ja dat voelt als een port-channel naar de core van 2 links waarvan er blijkbaar 1 onopgemerkt uitgevallen is. Ik weet niet of TM dit soort data offloading / caches in het netwerk heeft staan. Om optimaal gebruik te maken van dit soort caches is het gebruik van de provider DNS vaak wel een
Provider DNS (bulletproof oplossing makelijk te bouwen), EDNS client subnet, of een dynamische response vanaf een API.

Ik denk dat je voor zo'n fijnmazig CDN de eerste of de laatste nodig hebt. EDNS is eigenlijk niet zo fijnmazig.

Als je echt wilt spelen als CDN partij doe je direct server return vanaf de nodes diep in het netwerk (heb een vermoeden dat Akamai dit doet).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10 13:24

djiwie

Wie?

Dit topic kunnen we hernoemen van T-mobile naar Odido glasvezel :)

Hopelijk gaat Odido de klantenservice verbeteren, aangezien ze zelf schrijven dat ze de customer champion willen worden:

"Onze ambitie is om de ‘customer champion’ te worden en te blijven met de hoogste klanttevredenheid van Nederland. "

Ik heb er een hard hoofd in, maar wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:21

nelizmastr

Goed wies kapot

MarioMark1541 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:15:
Zijn er hier ook TPLinkOmada gebruikers icm tmobile dsl?

Ik heb als opstelling :

Omada Oc200 controller
3 eap 650

Controller aangesloten op zyxel…

Om de zoveel tijd meestal na 8/9 dagen komt onderstaande melding in het logboek te staan…

Ik heb al een andere UTP kabel geprobeerd maar tevergeefs
Wel lijkt het dat devices draadloos en bedraad gewoon lijken en blijven te werken….
In het log zie ik ik dat apparaten verbonden blijven …

Zoals je ziet is het ook maar heel kort en onderstaande gebeurt ook niet dagelijks
Ligt dit aan TMOBILE
Hij heeft aan hearthbeat packet loss….
[Afbeelding]
Verkeerde topic, hiervoor moet je hem even opnieuw stellen in het T-mobile DSL topic.
Maar als 't werkt, tja, dan zou ik hem persoonlijk negeren. Zou niet het eerste systeem zijn met bogus meldingen omdat een pingetje niet aankomt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Laatst online: 23-10 17:02
Bij mij wordt er vanmiddag glasvezel aangesloten. Ivm verandering naar Odido maar eens gekeken wat de huidige prijzen zijn. Je krijgt nu 2 maanden extra korting (8 ipv 6) en geen aansluitkosten (ik moet 67,50 betalen).

Ik hang nu al half uurtje in de wacht maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft om het contract nog aan te passen. Sowieso mag ik tot de oplevering nog annuleren volgens mijn contract dus als ik er niet doorkom moet ik de monteur misschien maar wegsturen?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:30
Misschien een idee om bij een nieuw topic glas en dsl samen te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
djiwie schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:39:
Dit topic kunnen we hernoemen van T-mobile naar Odido glasvezel :)

Hopelijk gaat Odido de klantenservice verbeteren, aangezien ze zelf schrijven dat ze de customer champion willen worden:

"Onze ambitie is om de ‘customer champion’ te worden en te blijven met de hoogste klanttevredenheid van Nederland. "

Ik heb er een hard hoofd in, maar wie weet :)
Op dit moment Odido website door zijn hoeven gezakt. Zodra hij weer Okidokio is dan wil ik wel eens zoeken of ze IPv6 ondersteunen. (Tweak onder T-Mobile doet dat al wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:11

Nakebod

Nope.

stormfly schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:57:
[...]

Op dit moment Odido website door zijn hoeven gezakt. Zodra hij weer Okidokio is dan wil ik wel eens zoeken of ze IPv6 ondersteunen. (Tweak onder T-Mobile doet dat al wel)
odido.nl heeft geen AAAA records. Krijg alleen IPv4 terug. Ook op t-mobile.nl trouwens.
https://community.odido.nl redirect naar https://community.t-mobile.nl en geeft wel IPv6 terug, maar dat was al.

Ik blijf maar hopen dat ze eens echt IPv6 gaan uitrollen naar klanten.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Nakebod schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:03:
[...]

odido.nl heeft geen AAAA records. Krijg alleen IPv4 terug. Ook op t-mobile.nl trouwens.
https://community.odido.nl redirect naar https://community.t-mobile.nl en geeft wel IPv6 terug, maar dat was al.

Ik blijf maar hopen dat ze eens echt IPv6 gaan uitrollen naar klanten.
Ja klant IPv6 bedoelde ik ook ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
boefje79 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:49:
[...]

Ik heb een UDM, maar volgende week wordt glas gemonteerd dus als het daarna nog wenselijk is, kan ik wel wat delen tzt, voor nu succes en een voorspoedig herstel! 🙏🏻
@boefje79 is het allemaal gelukt ?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Laatst online: 23-10 17:02
TimDJ schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:51:
Bij mij wordt er vanmiddag glasvezel aangesloten. Ivm verandering naar Odido maar eens gekeken wat de huidige prijzen zijn. Je krijgt nu 2 maanden extra korting (8 ipv 6) en geen aansluitkosten (ik moet 67,50 betalen).

Ik hang nu al half uurtje in de wacht maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft om het contract nog aan te passen. Sowieso mag ik tot de oplevering nog annuleren volgens mijn contract dus als ik er niet doorkom moet ik de monteur misschien maar wegsturen?
Ik ben erdoorheen kon niet direct aangepast worden. Wel geannuleerd en opnieuw aangevraagd over de telefoon. Dan maar 2 weken later.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000

Nakebod

Nope.

stormfly schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:04:
[...]
Ja klant IPv6 bedoelde ik ook ;-)
Op de website zie ik daar zo snel niets over vermeld staan, maar dat doen KPN en Ziggo geloof ik ook niet specifiek.

Voor de test toch even mijn OPNSense WAN interface op DHCPv6 gezet, en uiteraard niets.
Als ze al DHCPv6 gaan gebruiken natuurlijk.
Verwacht ook niet dat het nu met een andere naam ineens wel beschikbaar komt.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Nakebod schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:18:
[...]

Op de website zie ik daar zo snel niets over vermeld staan, maar dat doen KPN en Ziggo geloof ik ook niet specifiek.

Voor de test toch even mijn OPNSense WAN interface op DHCPv6 gezet, en uiteraard niets.
Als ze al DHCPv6 gaan gebruiken natuurlijk.
Verwacht ook niet dat het nu met een andere naam ineens wel beschikbaar komt.
Bij KPN krijg je ook geen IPv6 adres op je WAN met DHCPv6-PD krijg je wel een prefix op je LAN interface. Vereist nog wat config via "track interface".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-10 19:30
Momenteel zit ik bij Tweak icm NLziet. Ik krijg nu de mogelijkheid om naar T-mobile/Odido over te stappen met 10 maanden korting. Icm een mobiel abbonement zou dat de eerste 10 maanden 25 euro p/m zijn voor 400mb incl TV via de Smart TV app. Helemaal niet gek wat mij betreft. Ik weet niet of de T-mobile en Odido TV app technisch veel verschillen, maar wat zijn de ervaringen met deze app? (LG tv)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-10 13:19
Extreme smell schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:21:
Momenteel zit ik bij Tweak icm NLziet. Ik krijg nu de mogelijkheid om naar T-mobile/Odido over te stappen met 10 maanden korting. Icm een mobiel abbonement zou dat de eerste 10 maanden 25 euro p/m zijn voor 400mb incl TV via de Smart TV app. Helemaal niet gek wat mij betreft. Ik weet niet of de T-mobile en Odido TV app technisch veel verschillen, maar wat zijn de ervaringen met deze app? (LG tv)
Bij breedband winkel krijg je ook nog €60 cashback vanaf vandaag zie ik! Heb daar voor gekozen, kan me niet voorstellen dat Ziggo ook maar een beetje in de buurt komt.

Klantenservice bereiken bij T-Mobile is wel een opgave ben ik wel achter. 20+ minuten wachten is niet gek!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plaplar
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-06 11:34
Waardeloze ervaring met T-Mobile Thuis. Vorig jaar november ben ik overgestapt van KPN naar T-Mobile, beide via glasvezel. Ik vond KPN te duur worden, ondanks dat ik hier nooit problemen mee heb gehad. Inmiddels ontzettend veel spijt van deze overstap.

Gisteren is het internet er voor zoveelste keer meer gekapt. Na de (inmiddels standaard) routine van "modem van het stroom, wachten, opnieuw erin doen", toch maar contact gezocht met de klantenservice. Conclusie: er moet voor de derde(!) keer in 10 maanden een monteur langskomen. Helaas kan deze pas aanstaande maandag, waardoor ik dus een week zonder internet zit.

Mijn vrouw en ik werken allebei thuis en we moeten het doen met één SIM-kaart waarvoor unlimited data is geregeld zodat we een hotspot kunnen maken. Is volgens de klantenservice geen enkel probleem, de hotspot is de perfecte oplossing voor dit probleem.

Van compensatie is amper te spreken, als ik de consumentenbond mag geloven krijg je 1/30 van je tarief keer het aantal dagen van de storing terug. Dit zou voor mij ((1/30 * 35) * 7) net aan 8 euro betekenen.

8 euro voor een week geen internet, waardoor je iedere dag de auto + het ov moet pakken om toch te kunnen werken. Erg mager.

Excuus voor de rant, voor mij is de druppel inmiddels vol bij T-Mobile en stap ik z.s.m. weer over naar KPN. Voor dat tientje per maand wat het mij heeft gescheelt, was me dit gedoe écht niet waard

[ Voor 0% gewijzigd door Plaplar op 05-09-2023 14:06 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
[...]

Tweak is voor een andere doelgroep, netzoals XS4all onder KPN ook voor een andere doelgroep was met een eigen backend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 13:21

nelizmastr

Goed wies kapot

[...]

Het netwerk is niet veranderd, alleen de naam. Voor eigen klanten hebben ze nog nooit IPv6 ondersteund. Hier heb ik een tijdje IPv6 via een tunnel gehad maar de extra latency was het niet echt waard om het in de lucht te houden.

Maar ja, zeg nooit nooit. IPv4 adressen zijn op, beunhazerij als CGNAT bij Delta is kennelijk nog altijd geprefereerd over een fatsoenlijke v6 implementatie.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Plaplar schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:03:
Waardeloze ervaring met T-Mobile Thuis. Vorig jaar november ben ik overgestapt van KPN naar T-Mobile, beide via glasvezel. Ik vond KPN te duur worden, ondanks dat ik hier nooit problemen mee heb gehad. Inmiddels ontzettend veel spijt van deze overstap.

Gisteren is het internet er voor zoveelste keer meer gekapt. Na de (inmiddels standaard) routine van "modem van het stroom, wachten, opnieuw erin doen", toch maar contact gezocht met de klantenservice. Conclusie: er moet voor de derde(!) keer in 10 maanden een monteur langskomen. Helaas kan deze pas aanstaande maandag, waardoor ik dus een week zonder internet zit.

Mijn vrouw en ik werken allebei thuis en we moeten het doen met één SIM-kaart waarvoor unlimited data is geregeld zodat we een hotspot kunnen maken. Is volgens de klantenservice geen enkel probleem, de hotspot is de perfecte oplossing voor dit probleem.

Van compensatie is amper te spreken, als ik de consumentenbond mag geloven krijg je 1/30 van je tarief keer het aantal dagen van de storing terug. Dit zou voor mij ((1/30 * 35) * 7) net aan 8 euro betekenen.

8 euro voor een week geen internet, waardoor je iedere dag de auto + het ov moet pakken om toch te kunnen werken. Erg mager.

Excuus voor de rant, voor mij is de druppel inmiddels vol bij T-Mobile en stap ik z.s.m. weer over naar KPN. Voor dat tientje per maand wat het mij heeft gescheelt, was me dit gedoe écht niet waard
Is dat over dezelfde fiber, of heb je twee fibers van KPN/Odido (T-Mobile)? Toch bijzonder dat het over hetzelfde pad zo matig presteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:34:
[...]

Is dat over dezelfde fiber, of heb je twee fibers van KPN/Odido (T-Mobile)? Toch bijzonder dat het over hetzelfde pad zo matig presteert?
Niks bijzonders aan. Het enige dat overeenkomt is de lijn tussen PoP en woning. Alles daarna doet T-Mobile met eigen keuzes en KPN ook. Daar zitten de verschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Barre73 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:41:
[...]

Niks bijzonders aan. Het enige dat overeenkomt is de lijn tussen PoP en woning. Alles daarna doet T-Mobile met eigen keuzes en KPN ook. Daar zitten de verschillen...
Ja exact dat begrijp ik. Maar gaat het dan mis in de belichting/patching of geneuzel in de core van Odido?

Mijn gevoel zegt dat het al mis gaat op het device waarop gepatched is in de POP, thuis kan niet zoveel fout toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Laatst online: 12:48
stormfly schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:34:
[...]

Bij T-Mobile kom je vaak op GPON.
Dat is een techniek dat je een passieve glasvezel splitter deelt met meerdere klanten.
GPON is storings gevoeliger.
Bij kpn is het AON of XGS-PON.
Kpn is GPON aan het uitfaseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
peterbier schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:46:
[...]

Bij T-Mobile kom je vaak op GPON.
Dat is een techniek dat je een passieve glasvezel splitter deelt met meerdere klanten.
GPON is storings gevoeliger.
Bij kpn is het AON of XGS-PON.
Kpn is GPON aan het uitfaseren.
GPON is alleen storingsgevoeliger voor als iemand een AON NT op dat passieve optische pad zet. Je kunt je GPON buren ermee plat leggen handig als je een hoge opkomst wilt bij de wijk BBQ dit weekend ;-) Met XGS-PON is dat niet meer. Odido rolt XGS-PON nu ook uit meen ik.

KPN is XGSPON aan het uitrollen, goedkoop gaat het voor mij als klant niet worden dat is jammer. Maar ik ben blij om in een volledig XGSPON netwerk te zitten. Het is namelijk minder storingsgevoelig, omdat alles in configuratie wordt afgehandeld en fysiek patchen niet nodig is als je wisselt van aanbieder.

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 05-09-2023 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-10 21:01
stormfly schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:39:
[...]

Bij KPN krijg je ook geen IPv6 adres op je WAN met DHCPv6-PD krijg je wel een prefix op je LAN interface.
Die dan ineens wan interface is geworden.

Dat je er geen op je modem wan krijgt met ipv6 is vergelijkbaar met ipv4 bridging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
stormfly schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:53:
[...]

GPON is alleen storingsgevoeliger voor als iemand een AON NT op dat passieve optische pad zet. Je kunt je GPON buren ermee plat leggen handig als je een hoge opkomst wilt bij de wijk BBQ dit weekend ;-) Met XGS-PON is dat niet meer. Odido rolt XGS-PON nu ook uit meen ik.

KPN is XGSPON aan het uitrollen, goedkoop gaat het voor mij als klant niet worden dat is jammer. Maar ik ben blij om in een volledig XGSPON netwerk te zitten. Het is namelijk minder storingsgevoelig, omdat alles in configuratie wordt afgehandeld en fysiek patchen niet nodig is al je wisselt van aanbieder.
Klopt dat weet ik daarom is GPON storing gevoeliger.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog geen grote problemen heb gehad.
Een keer dat mijn Fritzbox fiber niet meer werkte naar een update van de OLT van T-mobile (Huawei)
Daarom moest ik de Huawei ONT weer gebruiken.
Dat is opgelost gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
peterbier schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:58:
[...]

Klopt dat weet ik daarom is GPON storing gevoeliger.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog geen grote problemen heb gehad.
Een keer dat mijn Fritzbox fiber niet meer werkte naar een update van de OLT van T-mobile (Huawei)
Daarom moest ik de Huawei ONT weer gebruiken.
Dat is opgelost gelukkig.
Door het registeren van je PON-ID is het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
pennywiser schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:57:
[...]

Die dan ineens wan interface is geworden.

Dat je er geen op je modem wan krijgt met ipv6 is vergelijkbaar met ipv4 bridging.
Haal routing en bridging niet door elkaar ;-)

IPv6 = routing en zeker geen bridging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
stormfly schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:00:
[...]

Door het registeren van je PON-ID is het opgelost?
Ik gebruik het klonen van het serienummer van de Huawei ONT.
Dat werkt perfect.
Op deze manier kan ik bij problemen de Huawei ONT zo weer aansluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:08
De eerste wijziging die ik merk met Odido ("ik hoor" in het grieks,.... "gehaat" in het spaans).

Reclame voor booking.com in de app van de telecomprovider.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OoMThCs8i4TULdX3mXu1jeDE1L4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6U98KuAoaPNQsyJFMrenhp4i.jpg?f=fotoalbum_large

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:54
Edgenumber schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:20:
De eerste wijziging die ik merk met Odido ("ik hoor" in het grieks,.... "gehaat" in het spaans).

Reclame voor booking.com in de app van de telecomprovider.

[Afbeelding]
Dat is "odiado" in het spaans. Google translate is niet altijd accuraat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:08
Hè, jammer :)

Had hem wel mooi gevonden, een naam die altijd past voor als het bedrijf het goed doet maar ook als het slecht gaat.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Edgenumber schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:11:
Hè, jammer :)

Had hem wel mooi gevonden, een naam die altijd past voor als het bedrijf het goed doet maar ook als het slecht gaat.
Dat was de grap met Ben jaren geleden al ‘Ben niet bereikbaar’… ;)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-10 18:52
Klantenservice is nu niet bereikbaar, zou tot 20:00 open moeten zijn.

Het valt me op dat als ik op de site van Odido een postcodecheck doe en gigabit internet kies dit €5 per maand goedkoper uitvalt dan in mijn huidige contract. Dat wil ik natuurlijk laten aanpassen. :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Tijd om hier een slotje op te gooien en een nieuwe topic te open voor ‘Internet van Odido’? https://www.odido.nl/internet/only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Odido is nog niet okido, site gaf een error na inloggen en toen het wel werkte konden m'n abo's niet worden opgehaald. Oepsie :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:56
2Dutch schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:45:
Odido is nog niet okido, site gaf een error na inloggen en toen het wel werkte konden m'n abo's niet worden opgehaald. Oepsie :P
De app werkt wel en ik moest hem updaten via Play Store

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:24

DON PAPA

Tweaker-fan

Bij mij juist andersom, in de Odido app krijg ik een hele witte pagina te zien als ik de status van mijn abonnement op vraag, en op de website krijg ik wel de informatie te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Laatst online: 23-10 20:02

996

App en website van Odido werken hier prima. Wel enigzins verrassend de naamswijziging
Volgens de website kan ik overstappen naar sneller glasvezel-internet van €38,77 voor 100Mbit naar 1.000Mbit voor €45,00
Dat lijkt me het overwegen waard. Eens kijken wat de eventuele adder onder het gras is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:08

HaterFrame

Well... Poo came out!

Aangezien ze het een en ander gemerged hebben kan ik mijn abonnement van internet thuis niet meer beheren. Ik kom dan op de pagina van mijn mobiele abo. Nu zou je andere abonnementen moeten kunnen koppelen. Je raad het al, dat werkt dus niet :(

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Laatst online: 23-10 13:24

djiwie

Wie?

Ik krijg al de hele dag een witte pagina als ik inlog :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik zag net in "Mijn Odido" dat er al een TV-klantennummer en pin stonden, terwijl de glasvezel nog maar tot de voorgevel ligt. En ik ga het proberen met de "Odido TV" app, en het werkt gewoon, terwijl mijn abonnement nog niet eens is ingegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
DON PAPA schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 22:39:
Ik zag net in "Mijn Odido" dat er al een TV-klantennummer en pin staan, terwijl de glasvezel nog maar tot de voorgevel ligt. En ik ga het proberen met de "Odido TV" app, en het werkt gewoon, terwijl mijn abonnement nog niet eens is ingegaan :)
Ik denk dat je dan op dsl komt i.p.v. glasvezel.
Als de glasvezel nog niet helemaal gereed is.
Wat betreft t-mobile tv anywhere werkte hier ook een maand voor dat mijn abonnement in ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Nee ik zit te wachten tot de glasvezel naar binnen wordt gebracht, maar het is nog niet bekend wanneer dat precies gaat gebeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 05-09-2023 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:25
996 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 21:52:
App en website van Odido werken hier prima. Wel enigzins verrassend de naamswijziging
Volgens de website kan ik overstappen naar sneller glasvezel-internet van €38,77 voor 100Mbit naar 1.000Mbit voor €45,00
Dat lijkt me het overwegen waard. Eens kijken wat de eventuele adder onder het gras is?!
Eh dat is gewoon altijd al de standaard prijs voor 1Gbit.
Je moet sowieso even van snelheid wisselen zodat je van je inflatiecorrectie af bent ;)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Kodess schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 23:12:
[...]

Eh dat is gewoon altijd al de standaard prijs voor 1Gbit.
Je moet sowieso even van snelheid wisselen zodat je van je inflatiecorrectie af bent ;)
Ha ha
Dat doe ik al jaren bij Kpn al en nu bij T-Mobile ook. (nieuwe naam Duldo.)
Mooie tip trouwens.👍

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik raak mijn internetabo niet aan op de website, blijf zolang het kan lekker bij de 'oude' klantvoordeel hangen. Momenteel heb ik 1000Mb voor 27,15 per maand. Mijn 'upgrade' mogelijkheden zijn 100 voor 35 30 euro, 400 voor 40 35 euro, of 1000 voor 45 40 euro.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:08

HaterFrame

Well... Poo came out!

spone schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 23:48:
Ik raak mijn internetabo niet aan op de website, blijf zolang het kan lekker bij de 'oude' klantvoordeel hangen. Momenteel heb ik 1000Mb voor 27,15 per maand. Mijn 'upgrade' mogelijkheden zijn 100 voor 35 30 euro, 400 voor 40 35 euro, of 1000 voor 45 40 euro.
Hier exact hetzelfde :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Sinds Odido (maar wellicht is dat toeval) is mijn upload snelheid ingestort tot ~10Mbps bij een 1Gbps verbinding, voorheen was dit bedraad ~900Mbps+ beide kanten op.

Maak gebruik van eigen apparatuur (Ubiquiti Unifi), maar ook met de gekregen apparatuur is het het zelfde verhaal.

Meer mensen hier last van?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
CrashOne schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:47:
Sinds Odido (maar wellicht is dat toeval) is mijn upload snelheid ingestort tot ~10Mbps bij een 1Gbps verbinding, voorheen was dit bedraad ~900Mbps+ beide kanten op.

Maak gebruik van eigen apparatuur (Ubiquiti Unifi), maar ook met de gekregen apparatuur is het het zelfde verhaal.

Meer mensen hier last van?
https://community.t-mobil...ostid=1726198#post1726198

Je zou hier eens kunnen kijken, ze zijn wat overbelaste linken aan het optimaliseren mogelijk heeft het juist negatieve impact gehad bij jou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
CrashOne schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:47:
Lijkt mij sterk dat een nieuwe naam en logo zorgt voor verbindingsproblemen...
Kodess schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 23:12:
[...]
Moet je alleen niet doen als je een oude 25/25euro actie hebt want dan ga je naar de nieuwe tarieven toe.
Pagina: 1 ... 231 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie