[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 230 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.893.826 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paroal
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-01-2024
keuringsdienst schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:52:
[...]

Dan zit het probleem dus helemaal in het draadloze deel van je verbinding.
Typisch probleem dat veel voorkomt en versterking nodig heeft, meestal via extra wifi punten in huis.
Dat valt me dan wat tegen, om de boel te verbeteren door extra wifi punten erbij te zetten. Dus dit geldt specifiek voor alle routers dan, en niet zozeer degene die ik heb, deco x60?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paroal
ikbenjoeri schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:56:
[...]

Probleem met de TP-Link Deco's is dat je de WiFi kanaal niet kan aanpassen. Dus ik vermoed dat de kanaal waar je Deco systeem op draait gewoon te druk is.
Het is inderdaad druk. Kan ik dit fixen door de wifi aan te zetten op de modem en daar deze vast zetten op een kanaal?
En mijn extra wifi punten gewoon verder gebruiken als AP? Of gaan die 2 wifi netwerken elkaar dwars liggen in performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02:07

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Alle factoren spelen mee, zelfs de dikte van je meterkast deur, maar het is idd een bekend probleem.
Veel ISP's leveren al een standaard pakket voor betere wifi dekking met extra punten.
Ziggo heeft bijvoorbeeld extra smartwifi pods. Die kan je huren of kopen.

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paroal
keuringsdienst schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 14:56:
Alle factoren spelen mee, zelfs de dikte van je meterkast deur, maar het is idd een bekend probleem.
Veel ISP's leveren al een standaard pakket voor betere wifi dekking met extra punten.
Ziggo heeft bijvoorbeeld extra smartwifi pods. Die kan je huren of kopen.
Hmmm ok. Maar vind de afname wel heel sterk:

Van bij de meterkast: 845
Naar zolder: 115

Dat is echt veel, 87% afname.
(1e verdieping; 245)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Paroal schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:14:
[...]

(1e verdieping; 245)
Er zijn mensen die op sommige plekken helemaal geen wifi verbinding meer hebben dus 0,0 mb/s.
Om dat op te vangen zijn er dus al standaard oplossingen. Want die mensen bellen boos ziggo op.

Maar ja, de beste oplossing is gewoon via een draadje internetten dan haal je altijd de hoogste snelheid. :*)
Zeker voor een vaste werkplek, bv bij jou op zolder, loont een draad aanleggen.

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:02
Paroal schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:14:
[...]

(1e verdieping; 245)
115Mbit is toch ruim voldoende voor wifi op zolder? Zo niet dan moet je met kabels aan de slag en extra punten.
Groot verbruikers moeten sowieso bekabeld voor stabiliteit.

En misschien is een 100Mbit verbinding überhaupt wel voldoende. Scheelt je wat per maand en je wifi is dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paroal
jongetje schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:34:
[...]

115Mbit is toch ruim voldoende voor wifi op zolder? Zo niet dan moet je met kabels aan de slag en extra punten.
Groot verbruikers moeten sowieso bekabeld voor stabiliteit.

En misschien is een 100Mbit verbinding überhaupt wel voldoende. Scheelt je wat per maand en je wifi is dan voldoende.
Ja daar zat ik dus ook al aan te denken. Maar neemt die 100mbit dan niet ook af? Dat ik dadelijk maar 13 mbit over hou op zolder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paroal
keuringsdienst schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:20:
[...]

Er zijn mensen die op sommige plekken helemaal geen wifi verbinding meer hebben dus 0,0 mb/s.
Om dat op te vangen zijn er dus al standaard oplossingen. Want die mensen bellen boos ziggo op.

Maar ja, de beste oplossing is gewoon via een draadje internetten dan haal je altijd de hoogste snelheid. :*)
Zeker voor een vaste werkplek, bv bij jou op zolder, loont een draad aanleggen.
Dan blijven we toch nog steeds op de conclusie zelfs na tig jaar: bekabeld is het beste met het minste verlies.

Misschien ben ik wel te whishfull thinking en dacht ik wel dat de techniek zo verbeterd is, dat de wifi van tegenwoordig net zo goed is....pfff dan ga ik maar weer verder onder mijn steen liggen 😉👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Natuurkundige beperkingen blijven nu eenmaal bestaan.

Wanneer "wifi" met het grootste gemak door 50 cm. gewapend beton zou komen is er ook iets goed mis.
Dan geef je zelf na een jaar licht in het donker en hoef je nooit meer aan anticonceptie te doen. :+

Draadloos je mobiel laden hebben ze ook nooit helemaal perfect gekregen.
Gewoon met een draad gaat altijd sneller en beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Paroal schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:39:
[...]

Ja daar zat ik dus ook al aan te denken. Maar neemt die 100mbit dan niet ook af? Dat ik dadelijk maar 13 mbit over hou op zolder?
Nee, de wifi snelheid is tussen je router en device en blijft hetzelfde. Alleen de snelheid op de WAN (internet) poort gaat dan omlaag. Met een internet speedtest zul je dan overal 100Mbit halen en niet hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

jongetje schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 16:02:
[...]

Nee, de wifi snelheid is tussen je router en device en blijft hetzelfde. Alleen de snelheid op de WAN (internet) poort gaat dan omlaag. Met een internet speedtest zul je dan overal 100Mbit halen en niet hoger.
Dat betwijfel ik. Die maximale 100mb/s bandbreedte zal je dan ws uiteindelijk ook niet meer gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

[...]

Mochten ze willen, willen ze ons wel laten geloven die marketing gasten :)

De zender in het modem staat los van je abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

hjs schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 16:06:
[...]
Mochten ze willen, willen ze ons wel laten geloven die marketing gasten :)

De zender in het modem staat los van je abo.
Wanneer je wifi niet in orde is dan knijpt dat je maximale bandbreedte dus af.
100 naar buiten maar op zolder maar een deel daarvan door slecht wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

keuringsdienst schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 16:08:
[...]

Wanneer je wifi niet in orde is dan knijpt dat je maximale bandbreedte dus af.
100 naar buiten maar op zolder maar een deel daarvan door slecht wifi.
Een fatsoenlijke modem/router zal zijn bandbreedte verdelen over de aansluitingen.
Dus ja, het is iets trager naar het internet maar je apparaat verbind op de zelfde snelheid met de router/modem.

Mijn laptop is nu met 650 Mbit/s verbonden met mijn modem ook al heb ik een 100mbit DSL verbinding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paroal
hjs schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 16:54:
[...]

Een fatsoenlijke modem/router zal zijn bandbreedte verdelen over de aansluitingen.
Dus ja, het is iets trager naar het internet maar je apparaat verbind op de zelfde snelheid met de router/modem.

Mijn laptop is nu met 650 Mbit/s verbonden met mijn modem ook al heb ik een 100mbit DSL verbinding ;)
en dat is dan ook via Wifi of bedraad?

Hoe kun je nu 650 halen met een 100mbit abbo???? Bedoel je niet andersom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:45
Paroal schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 17:04:
[...]

Hij heeft 650mbit WLAN (draadloos lokaal) verbinding en 100mbit WAN (internet) verbinding. Lokaal voor bijvoorbeeld een file server.

[ Voor 1% gewijzigd door a.boogerd op 20-08-2023 17:12 . Reden: toevoeging wlan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Paroal schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 17:04:
[...]

Het is geen speedtest, het is de snelheid waarmee mijn laptop verbind met het modem ;)

Die info geen mijn modem als je inlogt in de webinterface

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mEVygzjA7QJsx2jgSnmk2yrlum0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h7cvM4XNNkiej74ZCUtPEi2M.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paroal
hjs schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 17:45:
[...]

Het is geen speedtest, het is de snelheid waarmee mijn laptop verbind met het modem ;)

Die info geen mijn modem als je inlogt in de webinterface

[Afbeelding]
Aah ok. Dacht al...helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

hjs schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 16:54:
[...]

Alleen is bij hem dus juist het probleem dat wifi naar zijn zolder een afgeknepen prut verbinding geeft.
Jouw verbinding (sneller) is dus precies het verkeerde voorbeeld en ook niet relevant voor hem.

Een evt nieuwe ISP zal een modem sturen met een nog onbekende wifi module en bereik.
In theorie kan hij in een keer van alle problemen af zijn met een nieuw modem en dus nieuwe wifi.
De verwachting is dat hij eerder ook slechts een deel van die 100 mb naar buiten gaat overhouden op zolder.
Dan is zijn eigen voorstel van 13 mb/s niet eens zo'n heel gekke verwachting. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

keuringsdienst schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:52:
[...]

Alleen is bij hem dus juist het probleem dat wifi naar zijn zolder een afgeknepen prut verbinding geeft.
Mijn reactie was hierop, ik wil alleen maar zeggen dat met een lagere abo-snelheid je apparaat op zolder nog steeds met dezelfde snelheid verbind met het modem in de meterkast.
Dus niet dat om je abo een 1/10 is je snelheid op zolder ook een 1/10 is ;)
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

hjs schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:57:
[...]
Mijn reactie was hierop, ik wil alleen maar zeggen dat met een lagere abo-snelheid je apparaat op zolder nog steeds met dezelfde snelheid verbind met het modem in de meterkast.
Dus niet dat om je abo een 1/10 is je snelheid op zolder ook een 1/10 is ;)
[...]
Dat is theoretisch geneuzel waar niemand wat aan heeft en wat ook niemand hier claimt
Jullie zitten echt op een totaal andere golflengte.

Waar hij (volgens mij) naar vraagt is dit:

Wanneer ik een ISP downgrade doorvoer van 1000 mb/s naar 100mb/s.
En ik heb nu al een zolder brakke wifi verbinding die met aan factor 10 mijn verbinding naar buiten afknijpt.
Wat kan ik dan redelijkerwijs verwachten na de ISP downgrade van een eindsnelheid op zolder?

Om het makkelijk te maken, tweekeuze antwoorden: Rond de 10 mb/s of rond de 100 mb/s?
(dwz: vanaf zolder naar buiten eindsnelheid)

Wie gaat er door voor de koelkast... *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonnyTonny
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 10:25
Sinds afgelopen vrijdag (18 Augustus) zakt de download-snelheid van mijn T-Mobiel thuis verbinding in tot 40-80 mb/s in plaats van de 970 mb/s die ik anders haal.
Dit start tussen 18:30 en 19:30 's avonds en duurt tot tegen middernacht. Dan komt de snelheid opeens weer terug.

Terwijl de download inzakt blijft de upload gewoon rond de 850-900 mb/s schommelen.
Rebooten van mijn router en/of ONT maakt niks uit.
Gebruik overigens mijn eigen router, een ASUS RT-AX86U. Heb de originele Zyxel T54 van T-Mobile even aangesloten maar dat maakt niet uit.

Enig idee wat dat kan zijn?
T-Mobile zegt dat er geen storing bekend is in mijn gebied (Roosendaal, wijk Kroeven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
TonnyTonny schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:26:
Sinds afgelopen vrijdag (18 Augustus) zakt de download-snelheid van mijn T-Mobiel thuis verbinding in tot 40-80 mb/s in plaats van de 970 mb/s die ik anders haal.
Dit start tussen 18:30 en 19:30 's avonds en duurt tot tegen middernacht. Dan komt de snelheid opeens weer terug.

Terwijl de download inzakt blijft de upload gewoon rond de 850-900 mb/s schommelen.
Gebruik overigens mijn eigen router, een ASUS RT-AX86U. Heb de originele Zyxel T54 van T-Mobile even aangesloten maar dat maakt niet uit.

T-Mobile zegt dat er geen storing bekend is in mijn gebied (Roosendaal, wijk Kroeven.)
Je zou eens in dit topic kunnen zoeken, het kan mogelijk met piekbelasting te maken hebben. Dat is vrij goed met een raspberry Pi met smokeping vast te leggen. Krijg je dit soort afbeeldingen, en als je dan meerdere locaties kiest dan zie je ook of het voor "al" je internet het geval is. Als dat het geval is dan is er waarschijnlijk overbelasting gedurende de internet piekuren 18-23u in jouw gebied.

Aangaande de illustratie, de verhoging geeft geen probleem aan. Pas bij rood of paars en in de vorm van een berg, is het veelal piekbelasting. Dit plaatje had ik nog staan op GoT en hergebruikt ter illustratie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUdm3mfFwFYWuEoQWZZwexnVfVE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qv13Ened09zTr2ClnUMrDIWq.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 11:40

Hier in Roosendaal (andere wijk) exact hetzelfde probleem sinds vrijdag. Hopelijk wordt er snel iets aan gedaan, lijkt een capaciteit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonnyTonny
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 10:25
TafkaT schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 21:42:
[...]

Hier in Roosendaal (andere wijk) exact hetzelfde probleem sinds vrijdag. Hopelijk wordt er snel iets aan gedaan, lijkt een capaciteit probleem.
Gisteravond weer hetzelfde liedje. Rond 23:15 normaliseerde de situatie zich.
Lijkt inderdaad een capaciteit probleem te zijn.
En dan hebben ze nog niet eens heel Roosendaal aangesloten. (Centrum moet nog grotendeels.)
Hun hoofdaansluiting zit blijkbaar in het oude EKP aan de kade. En het centrum wacht nog op het doortrekken van glasvezel onder het spoor door van het EKP naar een wijkverdeler die het centrum bedient.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 16:27
keuringsdienst schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:11:
[...]

Dat is theoretisch geneuzel waar niemand wat aan heeft en wat ook niemand hier claimt
Jullie zitten echt op een totaal andere golflengte.

Waar hij (volgens mij) naar vraagt is dit:

Wanneer ik een ISP downgrade doorvoer van 1000 mb/s naar 100mb/s.
En ik heb nu al een zolder brakke wifi verbinding die met aan factor 10 mijn verbinding naar buiten afknijpt.
Wat kan ik dan redelijkerwijs verwachten na de ISP downgrade van een eindsnelheid op zolder?

Om het makkelijk te maken, tweekeuze antwoorden: Rond de 10 mb/s of rond de 100 mb/s?
(dwz: vanaf zolder naar buiten eindsnelheid)

Wie gaat er door voor de koelkast... *O*
Als de (W)LAN verbinding van meterkast naar zolder 100 is zal deze altijd 100 blijven ongeacht de WAN verbinding.
Als route A-B 100 is en route B-C staat buiten die doorvoer capaciteit zal op route A-B geen vermindering optreden. Alleen als de doorvoer snelheid op route B-C lager is dan de 100 op de A-B route zal dat merkbaar worden als er een route A-B-C wordt opgebouwd.

@hjs technisch geneuzel verwijten waarbij het een duidelijk antwoord was klopt dus niet.

De multiple choice vraag over de verwachtte snelheid is geneuzel in de categorie van een SBS6 quizvraag.
Ik weet in ieder geval waar de koelkast NIET terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

yalerta schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:12:
[...]
Als de (W)LAN verbinding van meterkast naar zolder 100 is zal deze altijd 100 blijven ongeacht de WAN verbinding.
Als route A-B 100 is en route B-C staat buiten die doorvoer capaciteit zal op route A-B geen vermindering optreden. Alleen als de doorvoer snelheid op route B-C lager is dan de 100 op de A-B route zal dat merkbaar worden als er een route A-B-C wordt opgebouwd.

@hjs technisch geneuzel verwijten waarbij het een duidelijk antwoord was klopt dus niet.

De multiple choice vraag over de verwachtte snelheid is geneuzel in de categorie van een SBS6 quizvraag.
Ik weet in ieder geval waar de koelkast NIET terecht komt.
Meer theoretisch technisch geneuzel waar echt niemand iets aan heeft, dank daarvoor.
Inderdaad geen koelkast voor jou. Goed dat je dit zelf ook inziet. :)

De bedoeling is natuurlijk een antwoord op de vraag waar hij aan toe is na een ISP snelheid downgrade.
Blijkbaar durf jij die vraag ook niet te beantwoorden en dat is jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Maar de basis vraag was, als ik mijn abo nu terug naar 100/100 zet ga ik dan niet heel erg achteruit in snelheid op zolder.
Dat ga je in principe niet, ja je haalt de 139Mbit niet meer (of wat het precies was wat hij nu haalde).
Je gaat terug naar iets onder de 100Mbit en of dat nu 50 of 95Mbit is is afhankelijk van de drukte op je netwerk. Het is snel genoeg voor 98% van de dingen die men normaal gesproken doet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

hjs schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:25:
Maar de basis vraag was, als ik mijn abo nu terug naar 100/100 zet ga ik dan niet heel erg achteruit in snelheid op zolder.
Dat ga je in principe niet, ja je haalt de 139Mbit niet meer (of wat het precies was wat hij nu haalde).
Je gaat terug naar iets onder de 100Mbit en of dat nu 50 of 95Mbit is is afhankelijk van de drukte op je netwerk. Het is snel genoeg voor 98% van de dingen die men normaal gesproken doet ;)
OK nu begint er in ieder geval een praktische verwachting te komen van zijn zolder eindsnelheid.

Momenteel is het zonde dat van de snelheid waar hij voor betaald 1 gb/s. hij maar 10% over heeft op zolder.
Dat kan hij dus ondervangen door bedraad netwerk. Maar hij kiest mogelijk voor een downgrade.
Nu heeft hij een idee wat hij dan over kan houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 11:40
Voor de Roosendalers met problemen:
https://community.t-mobil...ostid=1723935#post1723935
ik heb vanmiddag iemand op de chat gesproken, maar gaan verder niets doen zolang er topics open zijn.
Helpdesk neemt klachten niet in behandeling omdat er al een topic over is... bijzondere manier van werken bij T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13:24
Hier in 4711 exact dezelfde problemen (en apparatuur).

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extraman
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-09 21:34
RoelOvi schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:19:

Even een zijstapje over gebruik van de X-540t2 netwerkkaart: bij 10GBit bekabeling en gebruik wordt deze te heet! Verbindingen werden om de 5 minuten gedropt. Ondanks dat netwerkkaart met een eigen heatsink is uitgerust wordt deze zo snel heet dat ie stopt met alle verbindingen en een keiharde reboot van de PfSense nodig is. Dit opgelost door direct op de heatsink van de netwerkkaart een fan te zetten. Op Internet veel vragen over disconnect issues met deze kaarten, maar weinig mensen komen tot de conclusie dat het hitte issues zijn.

Roel
Ik heb de Intel X550-T2 10GbE Network Adapter, deze geeft bij mij geen "heat" issues, maar deze wordt dan ook niet continue op volle snelheid gebruikt. Is een iets nieuwere versie, ook met een heat sink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelOvi
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-04-2024
extraman schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:43:
[...] Ik heb de Intel X550-T2 10GbE Network Adapter, deze geeft bij mij geen "heat" issues, maar deze wordt dan ook niet continue op volle snelheid gebruikt. Is een iets nieuwere versie, ook met een heat sink
Dat is beter zo....

Klapte er bij mij om de vijf a tien minuten eruit als ik volle downloads over beide 10GB poorten deed.
Nu met de fan direct op de heatsink van de netwerkkaart al vijf dagen probleemloos zonder verlies van verbindingen, dus dat gaat nu ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:21
Installatiepakket eindelijk ontvangen. Indicatielevertijd was een maand geleden, maar door de bouwvak had Volkerwessels niet even een monteur naar de wijkkast kunnen sturen.
Nou goed, afspraak met de monteur staat later deze week, maar ik had geen geduld om het zelf te proberen.
Nou heb ik een NTU (een Attema 29100) waar SC/APC-koppelbussen ingaan. Maar met een lang tangetje past daar ook de groene connector kabeltje in. En waarempel, ik heb verbinding! Maar mag dit officieel niet? En kan ik dit beter ongedaan maken voor de monteur er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 09:03
TereZz schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:45:
Installatiepakket eindelijk ontvangen. Indicatielevertijd was een maand geleden, maar door de bouwvak had Volkerwessels niet even een monteur naar de wijkkast kunnen sturen.
Nou goed, afspraak met de monteur staat later deze week, maar ik had geen geduld om het zelf te proberen.
Nou heb ik een NTU (een Attema 29100) waar SC/APC-koppelbussen ingaan. Maar met een lang tangetje past daar ook de groene connector kabeltje in. En waarempel, ik heb verbinding! Maar mag dit officieel niet? En kan ik dit beter ongedaan maken voor de monteur er is?
Ze geven alleen garantie als de monteur de verbinding heeft opgeleverd en administratief heeft aangemeld.
Laat dat dus vooral doorlopen en koppel dan even je eigen apparatuur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkeizer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14-09 14:27
Weten jullie hoe lang het duurt bij T-mobile voordat ik internet terugkrijg na een verhuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
bartvries schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:15:
[...]

Ze geven alleen garantie als de monteur de verbinding heeft opgeleverd en administratief heeft aangemeld.
Laat dat dus vooral doorlopen en koppel dan even je eigen apparatuur af.
Dan trek ik voor de monteur komt het kabeltje eruit. Dan klopt het ook met een kabeltje dat er wel voor bedoeld is. Die heeft de monteur vast bij zich

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
Techkeizer schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:16:
Weten jullie hoe lang het duurt bij T-mobile voordat ik internet terugkrijg na een verhuizing?
Als de aansluiting al doorgepatcht is en volkerwessels snel reageert heel snel. Anders kan het langer duren. Zo vroeg mogelijk aangeven dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Jullie ook last van internet storing? Regio Rotterdam. Vriend van mij 1 km verder op ligt ook plat. Tmobile telefoon netwerk lijkt wel ok.

Edit: Is weer magisch up.

[ Voor 9% gewijzigd door JerX op 22-08-2023 20:33 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakKa.dev
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 23:46
Omdat tweak is overgenomen door T-Mobile ben ik aan het overwegen over te stappen naar T-Mobile, vooral vanwege de prijzen waar ze. nu mee stunten.

Heb een aantal vragen over jullie ervaringen

1. Werkt de internet TV via de App op LG goed?
2. Kan ik mijn eigen apparatuur probleemloos gebruiken na de overstap zoals ik dat nu ook doe bij tweak?
3. Heb ik als ik dus ook een TV aansluiting neem maar zonder box (maar enkel met de App, is een keuze op de website), werkt dat dan nog steeds ook met eigen apparatuur?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Scroll eens een beetje terug @ZakKa.dev ;)

Zijn vragen die regelmatig terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakKa.dev
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 23:46
hjs schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:49:
Scroll eens een beetje terug @ZakKa.dev ;)

Zijn vragen die regelmatig terug komen.
Ik kan het niet zo snel terugvinden, help je mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Of het werkt is afhankelijk van je apparatuur, iets met het in kunnen stellen vlan300 voor internet.
tv geen idee, heb ik niet aangevraagd en dus niet opgeslagen.

(Glas komt pas eind van het jaar in de wijk, lees alleen nog maar mee ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 15-09 21:52
ZakKa.dev schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:36:
Omdat tweak is overgenomen door T-Mobile ben ik aan het overwegen over te stappen naar T-Mobile, vooral vanwege de prijzen waar ze. nu mee stunten.

2. Kan ik mijn eigen apparatuur probleemloos gebruiken na de overstap zoals ik dat nu ook doe bij tweak?
3. Heb ik als ik dus ook een TV aansluiting neem maar zonder box (maar enkel met de App, is een keuze op de website), werkt dat dan nog steeds ook met eigen apparatuur?

Bij voorbaat dank.
Als je de mediaconverter van T-Mobile gebruikt is het antwoord op bovenstaande ja. Als je persé een SFP in je eigen router is het afhankelijk van welke apparatuur van T-Mobile je op komt. Meestal wordt het GPON en dan is de converter van T-Mobile gebruiken gewoon de beste optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:48
ZakKa.dev schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:36:

Bij voorbaat dank.
De app bij LG werkt niet op alle tv's even goed. Kijk dit topic even terug of op de coummunity van T-Mobile voor meer info. Wij hebben een redelijk oude LCD-tv van LG waarbij de app van T-Mobile in beta beschikbaar is. Alleen ik heb elke keer ruzie met resolutie en stotteren dus gebruik hem niet.

Zoals gezegd, als je een VLAN aan de WAN-zijde van je router kan instellen, dan werkt de verbinding probleemloos, ook voor TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Op mijn LG C1 OLED werkt de T-Mobile app prima, al kijk ik (als ik al lineaire TV kijk) meestal via de nVidia Shield met Android TV. Ook dat gaat prima, zelfs via Wi-Fi en met een oude Asus RT-AC66U router ipv de Zyxel.
Ook Netflix, Amazon Prime, Kodi en Plex werken op die manier goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Sinds gisteren uh eergisteren :P over naar T-Mobile (vanaf KPN), en had meteen naast een goedkoper abo (en stap ook over naar Ben) nog als voordeel dat 1 switch losgekoppeld kon worden (omdat die suffe experiabox geen losse WAN-poort heeft :/) en mijn accesspoint op de werkkamer kan ook weg, wifibereik/speeds zijn goed genoeg waar ik het nodig heb :)

Ook is mijn thuissituatie ondertussen gewijzigd, dus kon meteen de opnamefunctie en tv-box weer opzeggen (tv-abo niet maar dat is onderdeel van contract, komt volgend jaar wel), en dat proces is ook allemaal netjes en duidelijk. So far een zeer goede eerste indruk :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 16:27
2Dutch schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 00:25:
Sinds gisteren uh eergisteren :P over naar T-Mobile (vanaf KPN), en had meteen naast een goedkoper abo (en stap ook over naar Ben) nog als voordeel dat 1 switch losgekoppeld kon worden (omdat die suffe experiabox geen losse WAN-poort heeft :/) en mijn accesspoint op de werkkamer kan ook weg, wifibereik/speeds zijn goed genoeg waar ik het nodig heb :)

Ook is mijn thuissituatie ondertussen gewijzigd, dus kon meteen de opnamefunctie en tv-box weer opzeggen (tv-abo niet maar dat is onderdeel van contract, komt volgend jaar wel), en dat proces is ook allemaal netjes en duidelijk. So far een zeer goede eerste indruk :)
Na alle, vaak al beantwoorde vragen en negatieve reacties, is het prettig om een keer een positieve post voorbij te zien komen.
Gelet op het aantal aansluitingen dat op dit moment op glasvezel, bij welke aanbieder ook, gerealiseerd wordt ontbreken meestal de goed afgewerkte en in gebruik gestelde aansluitingen.

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

yalerta schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:30:
[...]
Na alle, vaak al beantwoorde vragen en negatieve reacties, is het prettig om een keer een positieve post voorbij te zien komen.
Gelet op het aantal aansluitingen dat op dit moment op glasvezel, bij welke aanbieder ook, gerealiseerd wordt ontbreken meestal de goed afgewerkte en in gebruik gestelde aansluitingen.
Met de kleine kanttekening erbij dat het vooral om de aansluiting zelf gaat en maar twee dagen ervaring.

• Shifty47
  • Laatst online: 10:35
Aangezien mijn abonnement bij KPN volgende maand afloopt ben ik aan het rond kijken of KPN nog wel een verstandige keuze is. Ik heb gebeld en zij doen wel een aanbod maar T-Mobile is qua prijs een stuk interessanter. Scheelt op jaarbasis zo'n € 150,-.

Nu ben ik eerder wel eens overgestapt op basis van prijs naar Youfone. Zij hebben voor tv een Google TV kastje waarbij het grootste nadeel is dat dit +/- 30 seconden achter liep op KPN/Ziggo. Dit is voor mij een nadeel omdat ik samen met vrienden voetbal kijk, terwijl we allemaal thuis zitten, en het dus heel irritant is als de appgroep al juicht en ik het doelpunt nog moet krijgen :)

Wie weet hoe dit geregeld is bij T-Mobile? Loopt dit (nagenoeg) synchroon met KPN/Ziggo of lopen zij ook achter?

• loeberce
Shifty47 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:21:
Aangezien mijn abonnement bij KPN volgende maand afloopt ben ik aan het rond kijken of KPN nog wel een verstandige keuze is. Ik heb gebeld en zij doen wel een aanbod maar T-Mobile is qua prijs een stuk interessanter. Scheelt op jaarbasis zo'n € 150,-.

Nu ben ik eerder wel eens overgestapt op basis van prijs naar Youfone. Zij hebben voor tv een Google TV kastje waarbij het grootste nadeel is dat dit +/- 30 seconden achter liep op KPN/Ziggo. Dit is voor mij een nadeel omdat ik samen met vrienden voetbal kijk, terwijl we allemaal thuis zitten, en het dus heel irritant is als de appgroep al juicht en ik het doelpunt nog moet krijgen :)

Wie weet hoe dit geregeld is bij T-Mobile? Loopt dit (nagenoeg) synchroon met KPN/Ziggo of lopen zij ook achter?
T-Mobile loopt ook achter.

• Shifty47
Dank voor je antwoord. Weet je hoeveel ongeveer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
Shifty47 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:02:
[...]

Dank voor je antwoord. Weet je hoeveel ongeveer?
Ik hou de tel niet bij. Onze buren met Ziggo juichen eerder bij een doelpunt, dat is zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Scheelt hier soms tot 30 seconden via het kastje. App vaak nog wat meer. TV kijken via Ziggo DVB-C werkt hier gelukkig nog :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyraxz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:32
T-Mobile TV kent inderdaad vertraging. Met de gebruikte techniek IPTV kiest T-Mobile ervoor om de streams te hercoderen, waarschijnlijk om bandbreedte en opslagruimte te besparen. Dit resulteert in ongeveer 15 seconden vertraging. Daarnaast is er nog een standaard buffer van 4 seconden, dit om eventuele jitter/delay op te vangen bij mindere verbindingen. Dan zit je dus al bijna op 20 seconden... Met de Ziggo GO app had ik vergelijkbare resultaten, enkel via de losse Ziggo kabel was het 'real-time'.

• jongetje
Ziggo doet ook hercoderen want geeft ook niet het signaal 1 op 1 door. En hercoderen doe je met dedicated hardware dus zit weinig vertraging in, ook omdat het multicast is. Bij T-Mobile vraag je een stream op en start je die. Dat kost gewoon extra tijd (en blijkbaar zit er nog ergens een vertragende factor).

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

keuringsdienst schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:21:
[...]
Met de kleine kanttekening erbij dat het vooral om de aansluiting zelf gaat en maar twee dagen ervaring.
Ik heb dan wel niet echt extreme eisen (tv boeit me niet, ik wil gewoon vlot internet/wifi), maar ik ben tegen het volgende aangelopen zonet, waarbij mijn ervaring als techredacteur toch wel handig bleek te zijn :P

Wil mijn wifinaam weer gelijktrekken met mijn eerdere naamgeving. Voor de normale wifi gaat dit goed, naam en wachtwoord editen en klaar. Maarre..waarom duikt de netwerknaam nergens op? Hmm, misschien wat traag, laat ik bij het gastennetwerk kijken. Mauw mauw wachtwoord voldoet niet. Hoezo niet? Wat blijkt: de naam was te kort _O- Leuke behulpzame interface jongens..hehe.

Gelukkig mag ik wel de 2,4Ghz los uitzetten :P

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 24-08-2023 18:47 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zojuist de Zyxel T54 er tussenuit getrokken de media converter en direct op de Deco M4 in de meterkast aangesloten. In Deco instellingen de VLAN naar 300 en priority 0, verder niks gewijzigd. Ik heb TV via de Apple TV app en geen telefonie.

Verder alles draadloos (4x Deco M4 in totaal) en m’n snelheid over Wifi gaat direct x2 (100-140 Mbit/s naar 250 Mbit/s). Kan ook zijn dat de Zyxel stond te storen qua Wifi in de meterkast (wifi op modem stond niet uit nog). Maar hoe dan ook: wereld van verschil - dank voor de tips die ik gevonden heb in dit topic! Scheelt ook weer een stroomvreter en ruimte.

• Shifty47
HansvDr schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:15:
Scheelt hier soms tot 30 seconden via het kastje. App vaak nog wat meer. TV kijken via Ziggo DVB-C werkt hier gelukkig nog :-)
Phyraxz schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:53:
T-Mobile TV kent inderdaad vertraging. Met de gebruikte techniek IPTV kiest T-Mobile ervoor om de streams te hercoderen, waarschijnlijk om bandbreedte en opslagruimte te besparen. Dit resulteert in ongeveer 15 seconden vertraging. Daarnaast is er nog een standaard buffer van 4 seconden, dit om eventuele jitter/delay op te vangen bij mindere verbindingen. Dan zit je dus al bijna op 20 seconden... Met de Ziggo GO app had ik vergelijkbare resultaten, enkel via de losse Ziggo kabel was het 'real-time'.
Ok, bedankt voor jullie antwoorden! Dan helaas geen T-Mobile voor mij. Volgens mij blijft dan alleen KPN en Ziggo over..

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:58
Als ik het zo allemaal lees en van horen zeggen van een collega en een paar tweakers ben ik niet echt positief geworden om een glasvezel abonnement te nemen bij T-mobile/ODF en denk dat ik mijn aanvraag ga annuleren. Gisteren t-mobile sales mensen aan de deur geweest u krijgt eindelijk glasvezel, blah blah

TV kijken met freezes, blokjes, buffering etc is aan de orde van de dag, internet in de avond uren is veelal traag en de snelheden worden niet gehaald. Vooral dit soort verhalen maakt het niet echt beter: https://community.t-mobil...5-in-gebied-4761kr-354293

Ook het zender aanbod mist een aantal zenders die wij veel kijken, NLziet biedt deze ook niet alleen KPN en Ziggo. KPN glasvezel is helaas niet mogelijk ivm ODF netwerk wat hier komt.

Zijn hier tweakers die wel heel tevreden zijn over hun internet connectie via ODF?

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Ik overweeg de overstap van online.nl naar T-mobile. Bij Online.nl is de tv-kwaliteit van het Amino kastje beter dan via de Canal Digitaal app. Hoe zit dat bij T-mobile? Ik zou namelijk liever naar een app op mijn tv gaan dan een apart kastje nodig te hebben.

Groetjes, FaceDown.

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Samplex schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:41:
Als ik het zo allemaal lees en van horen zeggen van een collega en een paar tweakers ben ik niet echt positief geworden om een glasvezel abonnement te nemen bij T-mobile/ODF en denk dat ik mijn aanvraag ga annuleren. Gisteren t-mobile sales mensen aan de deur geweest u krijgt eindelijk glasvezel, blah blah

TV kijken met freezes, blokjes, buffering etc is aan de orde van de dag, internet in de avond uren is veelal traag en de snelheden worden niet gehaald. Vooral dit soort verhalen maakt het niet echt beter: https://community.t-mobil...5-in-gebied-4761kr-354293

Ook het zender aanbod mist een aantal zenders die wij veel kijken, NLziet biedt deze ook niet alleen KPN en Ziggo. KPN glasvezel is helaas niet mogelijk ivm ODF netwerk wat hier komt.

Zijn hier tweakers die wel heel tevreden zijn over hun internet connectie via ODF?
Opzeggen voordat je eigen ervaring hebt opgedaan is misschien niet erg handig.
Zeker niet alleen op basis van de mening van anderen.

Uit mijn hoofd kan je dit makkelijk opzeggen en kan het tijdelijk bestaan als dubbel naast adsl of ziggo.
Gebruik het een maand dubbel en maak dan een goede afgewogen keuze op basis van eigen ervaring. :)

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:55
Bij werkt het inmiddels ca 3 maanden zonder ook maar enige problemen te ervaren.

Dus ervaringen kunnen verschillen.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• Paroal
keuringsdienst schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:38:
[...]

OK nu begint er in ieder geval een praktische verwachting te komen van zijn zolder eindsnelheid.

Momenteel is het zonde dat van de snelheid waar hij voor betaald 1 gb/s. hij maar 10% over heeft op zolder.
Dat kan hij dus ondervangen door bedraad netwerk. Maar hij kiest mogelijk voor een downgrade.
Nu heeft hij een idee wat hij dan over kan houden.
Downgrade naar 400mbit gedaan. Vooralsnog geen verschil en nog steeds de 115mbit op zolder.

Tenzij dit pas vanaf de nieuwe maand in gaat.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:02
Paroal schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 21:19:
[...]

Downgrade naar 400mbit gedaan. Vooralsnog geen verschil en nog steeds de 115mbit op zolder.

Het is toch logisch dat je op zolder dezelfde snelheid haalt?

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

[...]

De echte snelheid naar buiten zonder wifi kan je testen met een draadje direct op je modem in de meterkast.
Ik ben wel benieuwd naar hoe het uiteindelijk uitpakt. Laat maar weten wanneer je even tijd hebt. :)

• jongetje

TV kijken met freezes, blokjes, buffering etc is aan de orde van de dag, internet in de avond uren is veelal traag en de snelheden worden niet gehaald.
Als je bij kpn, Ziggo of elke andere provider gaat zoeken zijn daar ook weleens problemen.
Ik zit 2 jaar op primevest netwerk en nooit problemen.

• jongetje
[...]

Waarom zou dat anders zijn? De wifi en het modem zijn toch hetzelfde? In de centrale wordt alleen de snelheid naar 400 gezet. Niet in je modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
FaceDown schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:41:
Ik overweeg de overstap van online.nl naar T-mobile. Bij Online.nl is de tv-kwaliteit van het Amino kastje beter dan via de Canal Digitaal app. Hoe zit dat bij T-mobile? Ik zou namelijk liever naar een app op mijn tv gaan dan een apart kastje nodig te hebben.
Die vraag komt ook regelmatig voorbij hier: Het is dezelfde stream.

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51

* RedRayMann is tevreden

Internet doet wat het moet doen op de aangeboden snelheid.
Zyxel verwijderd en eigen Unifi set er tussen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:13
RedRayMann schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 23:01:
[...]

* RedRayMann is tevreden

Internet doet wat het moet doen op de aangeboden snelheid.
Zyxel verwijderd en eigen Unifi set er tussen
Hier ook prima met een Fritzbox 5590 direct op glasvezel. (GPON)
De Zyxel heb ik nog geen dag aangesloten gehad.
Ik gebruik tv, vaste telefoon en internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasSchrader
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 23:19
peterbier schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 00:16:
[...]

Hier ook prima met een Fritzbox 5590 direct op glasvezel. (GPON)
De Zyxel heb ik nog geen dag aangesloten gehad.
Ik gebruik tv, vaste telefoon en internet.
Dit heeft hier 3 maanden in de zelfde opzet gewerkt, toen niet meer en heb uiteindelijk de media converter terug geplaatst uit pure frustratie. Kan je aangeven of jij nog andere zaken hebt geconfigureerd en welke versie je op de 5590 draait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
  • Laatst online: 14:13
ThomasSchrader schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 07:03:
[...]

Dit heeft hier 3 maanden in de zelfde opzet gewerkt, toen niet meer en heb uiteindelijk de media converter terug geplaatst uit pure frustratie. Kan je aangeven of jij nog andere zaken hebt geconfigureerd en welke versie je op de 5590 draait?
Er waren wat problemen bij T-Mobile.
Waarschijnlijk door een update van hun OLT.
Dat is opgelost.
Je kunt het serienummer van je Huawei GPON ONT over nemen onderaan deze pagina link.

http://fritz.box/support.lua

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:19
Vanochtend overgestapt van BudgetThuis 100/100 (via KPN WBA, AON) naar T-Mobile 1Gbit over GPON.

Even een test gedaan met een computer bedraad op het T56 modem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6wc09oOs5P2bxjPHUJqOi_4xJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ZrDQmh36RyUriIQbztgp6oC.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: 25/8 de snelheid is nu wel bijgetrokken en over het algemeen wel 850/850

Vooral de latency is in verhouding best wel omhoog gegaan (verdubbeld), ik zat op 5-6ms naar 1.1.1.1 en 8.8.8.8. Zal later nog wat SmokePing screenshots delen, die heb ik ook al tijden draaien naar diverse targets dus is een mooie vergelijking. ipinfo.io geeft aan dat ik over AS50266 ga.

Snelheid blijft nog wat achter vind ik, vooral de upload. Ik had toch wel consequent in de 900/900 range verwacht. Een vriend van mij zit in Leeuwarden en die haalt bijna consequent 940/940 met een speedtest. Maar die zit op AON (TP-Link mediaconverter), is dat dan het verschil in snelheid met het shared medium GPON?

Tracert naar tweakers.net over KPN:
Tracing route to tweakers.net [213.239.154.31]
over a maximum of 30 hops:

1     1 ms    <1 ms    <1 ms  router.home.arpa [192.168.4.1]
  2     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.2.254
  3     3 ms     3 ms     3 ms  static.kpn.net [195.x.x.x]
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     8 ms    14 ms    14 ms  et-0-0-0.adt-spine-02.true.nl [87.233.21.7]
  7     7 ms     5 ms     6 ms  et-0-0-1.adt-mx-03-02.true.nl [87.233.21.159]
  8     7 ms     7 ms     6 ms  87.233.195.210
  9    15 ms     8 ms    12 ms  87.233.241.110
 10     7 ms     6 ms     6 ms  tweakers.net [213.239.154.31]

Trace complete.

En over T-Mobile:
Tracing route to tweakers.net [213.239.154.30]

1     5 ms    18 ms     6 ms  router.home.arpa [192.168.4.1]
  2    27 ms    16 ms    37 ms  1-208-212-87.ftth.glasoperator.nl [87.212.208.1]
  3    35 ms    34 ms    32 ms  10.10.14.129
  4    23 ms    22 ms    30 ms  10.10.12.61
  5    35 ms    25 ms    36 ms  10.226.4.6
  6    20 ms    17 ms    17 ms  nl-ams04a-ri3-ae-8-0.aorta.net [84.116.130.97]
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.
  9    14 ms    27 ms    41 ms  nl-ams04a-ri3-ae-8-0.aorta.net [84.116.130.97]
 10    25 ms    48 ms    43 ms  libertyglobal.nikhef.jointtransit.nl [213.207.0.101]
 11    63 ms    57 ms    54 ms  jointtransit.true.nl [213.207.9.20]
 12    31 ms     *       36 ms  et-0-0-0.adt-spine-02.true.nl [87.233.21.7]
 13    34 ms    20 ms    20 ms  et-0-0-1.adt-mx-03-02.true.nl [87.233.21.159]
 14    22 ms    41 ms    46 ms  87.233.195.210
 15    24 ms    52 ms    72 ms  87.233.231.94
 16    20 ms    35 ms    18 ms  tweakers.net [213.239.154.30]

Trace complete.

CC @stormfly (jij vind dit ook wel interessant had ik het idee)

Heb het modem er nu tussenuit en de ONT rechtstreeks verbonden met m'n OPNsense router. Maar daar moet ik ook nog mee aan het tweaken, heb daar nog niet boven de 500Mbit gehaald :+

Edit 1sept: hierbij nog wat SmokePing plaatjes waar de verhoging in latency goed te zien is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LTfCFqITMQ3YY_hsKpSQuWDfDY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZeMsY5CchhEDbMCQ7al2U1Cf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0p1aE169bpORX0QVCZDovvc7t4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ITLrnLfauapuoyoQgQns3Dnh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZS7xD0i_ukaX8qLwK6q9ZoBTH5U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p4lsgIYe8XwOBPk1xyomYzum.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDlNjXuB1sheOrF_u0mvtCAf07k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/41GqeYtRys6yl9ONkwdzKxvM.jpg?f=user_large

[ Voor 73% gewijzigd door ThinkPad op 01-09-2023 20:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:23
Vandaag Gideon over de vloer gehad en na een kwartier (inclusief ritje naar de centrale) was hij alweer weg. Het overstap proces ging eenvoudig en tot op heden alleen maar goede ervaringen. Snelheid bekabeld en draadloos ruim voldoende. Kwam van 50mbit Tweak verbinding en nu op 1 GB T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:36
ThinkPad schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:36:

Trace complete.

En over T-Mobile:

10    25 ms    48 ms    43 ms  libertyglobal.nikhef.jointtransit.nl [213.207.0.101]

Trace complete.
Ziggo:

1     1 ms     1 ms     3 ms  10.0.1.1
  2    18 ms    13 ms    14 ms  213.93.*.*
  3    15 ms    12 ms    14 ms  212.142.53.53
  4    17 ms    15 ms    17 ms  asd-tr0021-cr101-be107-2.core.as33915.net [213.51.7.72]
  5    15 ms    14 ms    15 ms  nl-ams04a-ri3-ae51-0.core.as9143.net [213.51.64.194]
  6    16 ms    16 ms    15 ms  libertyglobal.nikhef.jointtransit.nl [213.207.0.101]
  7    16 ms    17 ms    16 ms  jointtransit.true.nl [213.207.9.20]
  8    21 ms    20 ms    26 ms  et-0-0-0.adt-spine-01.true.nl [87.233.21.5]
  9    15 ms    16 ms    19 ms  et-0-0-0.adt-mx-03-02.true.nl [87.233.21.157]
 10    18 ms    17 ms    17 ms  87.233.195.210
 11    20 ms    18 ms    30 ms  87.233.241.110
 12    18 ms    18 ms    18 ms  tweakers.net [213.239.154.30]

Trace complete.

KPN is de snelste

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:28
MichielFRL schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:01:
[...]

Ziggo:

1     1 ms     1 ms     3 ms  10.0.1.1
  2    18 ms    13 ms    14 ms  213.93.*.*
  3    15 ms    12 ms    14 ms  212.142.53.53
  4    17 ms    15 ms    17 ms  asd-tr0021-cr101-be107-2.core.as33915.net [213.51.7.72]
  5    15 ms    14 ms    15 ms  nl-ams04a-ri3-ae51-0.core.as9143.net [213.51.64.194]
  6    16 ms    16 ms    15 ms  libertyglobal.nikhef.jointtransit.nl [213.207.0.101]
  7    16 ms    17 ms    16 ms  jointtransit.true.nl [213.207.9.20]
  8    21 ms    20 ms    26 ms  et-0-0-0.adt-spine-01.true.nl [87.233.21.5]
  9    15 ms    16 ms    19 ms  et-0-0-0.adt-mx-03-02.true.nl [87.233.21.157]
 10    18 ms    17 ms    17 ms  87.233.195.210
 11    20 ms    18 ms    30 ms  87.233.241.110
 12    18 ms    18 ms    18 ms  tweakers.net [213.239.154.30]

Trace complete.

KPN is de snelste
traceroute to tweakers.net (213.239.154.30), 30 hops max, 38 byte packets
 1  1-80-178-143.ftth.glasoperator.nl (143.178.80.1)  1.196 ms  1.324 ms  1.222 ms
 2  10.10.80.106 (10.10.80.106)  4.145 ms  4.332 ms  4.177 ms
 3  10.226.4.6 (10.226.4.6)  4.030 ms  3.869 ms  4.025 ms
 4  *  *  nl-ams17b-rc1-lag-8-0.aorta.net (84.116.135.37)  4.056 ms
 5  *  *  *
 6  *  *  *
 7  nl-ams04a-ri3-ae-9-0.aorta.net (84.116.130.242)  2.614 ms  2.537 ms  8.487 ms
 8  libertyglobal.nikhef.jointtransit.nl (213.207.0.101)  2.839 ms  2.713 ms  2.969 ms
 9  jointtransit.true.nl (213.207.9.20)  4.222 ms  4.233 ms  4.314 ms
10  et-0-0-0.adt-spine-02.true.nl (87.233.21.7)  12.166 ms  9.319 ms  7.743 ms
11  et-0-0-1.adt-mx-03-02.true.nl (87.233.21.159)  9.050 ms  4.186 ms  4.177 ms
12  87.233.195.210 (87.233.195.210)  4.493 ms  4.584 ms  4.341 ms
13  87.233.231.94 (87.233.231.94)  4.519 ms  9.530 ms  17.672 ms
14  tweakers.net (213.239.154.30)  4.272 ms  4.420 ms  4.198 ms

T-Mobile is duidelijk de snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Kon toch niet wachten op de monteur en heb zelf ont aangesloten op de unifi dream machine.

Was echt te eenvoudig, glas er in, lankabel erin, vlan op 300 en gaan…

Ik krijg dit als testresultaat op de udm, snellere upload dan download, is dat herkenbaar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ATXyb_blEXCMCpzZb9z_BLKT4sI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/okYyzJzSwoYYj80X1viR5jGv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
ThinkPad schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:36:
Vanochtend overgestapt van BudgetThuis 100/100 (via KPN WBA, AON) naar T-Mobile 1Gbit over GPON.

Even een test gedaan met een computer bedraad op het T56 modem:
[Afbeelding]

Vooral de latency is in verhouding best wel omhoog gegaan (verdubbeld), ik zat op 5-6ms naar 1.1.1.1 en 8.8.8.8. Zal later nog wat SmokePing screenshots delen, die heb ik ook al tijden draaien naar diverse targets dus is een mooie vergelijking. ipinfo.io geeft aan dat ik over AS50266 ga.

Snelheid blijft nog wat achter vind ik, vooral de upload. Ik had toch wel consequent in de 900/900 range verwacht. Een vriend van mij zit in Leeuwarden en die haalt bijna consequent 940/940 met een speedtest. Maar die zit op AON (TP-Link mediaconverter), is dat dan het verschil in snelheid met het shared medium GPON?

Trace complete.

En over T-Mobile:

Trace complete.

CC @stormfly (jij vind dit ook wel interessant had ik het idee)

Heb het modem er nu tussenuit en de ONT rechtstreeks verbonden met m'n OPNsense router. Maar daar moet ik ook nog mee aan het tweaken, heb daar nog niet boven de 500Mbit gehaald :+
Nice ik ben toevallig van 1000/1000 KPN naar 100/100 gedowngraded, effectief 100/200 de upload is hoger dan de download. Bewuste financiële keuze de korting liep af. T-Mobile valt voor mij op dit moment af vanwege het ontbreken van IPv6, anders had ik dat denk ik een jaartje gekozen. Ziggo heeft een hele goede aanbieding. Als ik tel hoeveel Ziggo monteurs ik aan de deur heb gehad, ik woon aan het einde van een coax wijknet, het dempt hier veel en het modem moet hard zenden om de CMTS te bereiken. Als je dan kijkt hoe stabiel glasvezel is, dan moet ik ergens rationeel zijn en niet alleen financieel kijken naar de beste aanbieding. Rust en stabiliteit is ook wat waard. De frustratie als je monitoring een melding geeft en je T3/T4 errors in je Ziggo modem ziet... 8)7 Nu eerst wennen aan de lagere snelheid 8)

Inhoudelijk is de overstap naar T-Mobile al een latency verhoging. Dat komt omdat KPN de NL-IX heeft waar ze vanzelfsprekend graag op peren met veel partijen. Wat mij opvalt is dat T-Mobile óók LibertyGlobal AS6830 als transit provider heeft, net als KPN. Als dat zo door uitbouwt dan is LibertyGlobal de Nederlandse Aorta voor ISP's 8) . Wat is de visie van T-Mobile met betrekking tot de AMS-IX @ANdrode jij een idee, is dat uitgefaseerd?

Wat KPN, net als SURFnet al jaren heel strak manged is het dual-stack peren met partijen. Het komt nog wel eens voor dat als een partij jarenlang alleen focus op IPv4 peers heeft gehad, je over IPv6 lange paden hebt. Ben benieuwd hoe dit uitpakt bij T-Mobile als ze ooit IPv6 naar klanten inschakelen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
ping 213.239.154.30
PING 213.239.154.30 (213.239.154.30) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 213.239.154.30: icmp_seq=1 ttl=56 time=5.20 ms
64 bytes from 213.239.154.30: icmp_seq=2 ttl=56 time=4.90 ms
64 bytes from 213.239.154.30: icmp_seq=3 ttl=56 time=6.07 ms

PING tweakers.net(tweakers.net (2001:9a8:0:e:1337:0:80:1)) 56 data bytes
64 bytes from tweakers.net (2001:9a8:0:e:1337:0:80:1): icmp_seq=1 ttl=55 time=5.22 ms
64 bytes from tweakers.net (2001:9a8:0:e:1337:0:80:1): icmp_seq=3 ttl=55 time=4.16 ms
64 bytes from tweakers.net (2001:9a8:0:e:1337:0:80:1): icmp_seq=4 ttl=55 time=3.97 ms

EDIT T-mobile<->KPN, als ik jouw gateway uit het screenshot trace dan is het inderdaad via Aorta AS6830. Gaat door 3 backbones, KPN/LibertyGlobal/KPN iedereen plust met 5ms grof geschat.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
PING 87.212.208.1 (87.212.208.1) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 87.212.208.1: icmp_seq=1 ttl=245 time=17.7 ms
64 bytes from 87.212.208.1: icmp_seq=2 ttl=245 time=15.9 ms
64 bytes from 87.212.208.1: icmp_seq=3 ttl=245 time=17.1 ms
64 bytes from 87.212.208.1: icmp_seq=4 ttl=245 time=15.8 ms
64 bytes from 87.212.208.1: icmp_seq=5 ttl=245 time=16.9 ms

traceroute to 87.212.208.1 (87.212.208.1), 64 hops max
  1   172.16.1.1 (iperf.high.local)  0.498ms  0.306ms  0.300ms
  2   195.190.228.34 (195-190-228-34.fixed.kpn.net)  1.720ms  4.524ms  2.959ms
  3   *  *  *
  4   *  *  *
  5   84.116.130.98 (nl-ams02a-rc2-lag-8-0.aorta.net)  7.207ms  5.035ms  5.972ms
  6   84.116.130.242 (nl-ams04a-ri3-ae-9-0.aorta.net)  6.367ms  4.523ms  5.780ms
  7   213.46.191.146 (213.46.191.146)  6.762ms  259.882ms  47.396ms
  8   *  *  *

[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 25-08-2023 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:19
Ja wat techniek, latency, peering e.d. betreft is KPN wel de meer premium provider t.o.v. T-Mobile denk ik. Vergeet ook niet de gratis usenet server, ook met BudgetThuis kon ik die van KPN gewoon gebruiken. Wel een lage retentie (+/- 1wk meen ik), maar kwam toch nog wel eens van pas O-)

Veel snelheid voor weinig geld zit je bij T-Mobile wel goed. De snelheid is hier inmiddels bijgetrokken, ik haal nu netjes 900/900 i.c.m. m'n eigen router.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 27-08-2023 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 08:35
Nou.. ik probeer klant te worden. Simpele vraag probeer ik telefonisch beantwoord te krijgen maar mijn god. Nog nooit zulk ongemotiveerd personeel aangehoord.

Ik krijg 2 oktober de sleutel van mijn nieuwe woning. Aansluitadres wordt nieuwe woning, bezorg adres installatie pakket is oude woning. Waar wordt eventuele post naar toe gestuurd? Dat is de nieuwe woning. Nee dat wil ik niet want daar woon ik nog niet.

Does not computer bij die gasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Joost1981_2 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:51:
Nou.. ik probeer klant te worden. Simpele vraag probeer ik telefonisch beantwoord te krijgen maar mijn god. Nog nooit zulk ongemotiveerd personeel aangehoord.

Ik krijg 2 oktober de sleutel van mijn nieuwe woning. Aansluitadres wordt nieuwe woning, bezorg adres installatie pakket is oude woning. Waar wordt eventuele post naar toe gestuurd? Dat is de nieuwe woning. Nee dat wil ik niet want daar woon ik nog niet.

Het lijkt mij logisch dat de post naar het adres van afname gaat, zeker in de fase waarbij je als klant wordt ingevoerd in de systemen. Lukt het vervullen van jouw wens wel bij andere providers ik betwijfel dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joost1981_2
stormfly schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:56:
[...]

Het lijkt mij logisch dat de post naar het adres van afname gaat, zeker in de fase waarbij je als klant wordt ingevoerd in de systemen. Lukt het vervullen van jouw wens wel bij andere providers ik betwijfel dat?
Lijkt mij een zeer vaak voorkomende use case

Je woont op adres A
Je krijgt sleutel op moment x op adres B
Je wilt internet op moment x+2 dagen op adres B
Je sluit het op moment x-15 dagen af voor adres B maar woont nog op A

Is dit dan echt zo moeilijk? Iets met correspontie adres en aansluit adres?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:55
Ziggo lukte dat flink wat jaren geleden bij mij ook niet.

Wat ik inderdaad vreemd vindt want het lijkt mij ook een heel veel voorkomende situatie, verhuizende mensen.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

T-Mobile meent dat levering op je huidige adres fraudegevoelig is.

Je zou nadat het pakket overhandigd is aan PostNL het afleveradres kunnen wijzigen naar een PostNL-punt.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:21
Joost1981_2 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 10:56:
[...]

Lijkt mij een zeer vaak voorkomende use case

Je woont op adres A
Je krijgt sleutel op moment x op adres B
Je wilt internet op moment x+2 dagen op adres B
Je sluit het op moment x-15 dagen af voor adres B maar woont nog op A

Is dit dan echt zo moeilijk? Iets met correspontie adres en aansluit adres?
Woont er nog iemand in je nieuwe huis of is het nieuwbouw? Ik had met de verkopers afgesproken dat zij alle post die ze krijgen bewaren. Ging prima.

Hoe krom ook, het is makkelijker om jezelf aan te passen aan de procedures van een bedrijf dan om een bedrijf zich aan te laten passen aan jou. Als je bij de paar % zit waar het net even anders moet is de kans gewoon groter dat er dingen niet goed gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:51:
[...]
Inhoudelijk is de overstap naar T-Mobile al een latency verhoging. Dat komt omdat KPN de NL-IX heeft waar ze vanzelfsprekend graag op peren met veel partijen. Wat mij opvalt is dat T-Mobile óók LibertyGlobal AS6830 als transit provider heeft, net als KPN. Als dat zo door uitbouwt dan is LibertyGlobal de Nederlandse Aorta voor ISP's 8) . Wat is de visie van T-Mobile met betrekking tot de AMS-IX @ANdrode jij een idee, is dat uitgefaseerd?
Om te kijken of er IXPs op het pad zitten is de RIPE ATLAS gebaseerde IXP country jedi een interessante tool.

Ik vrees wel dat die tool tegenwoordig kanttekeningen heeft: (1) niet elke IX heeft hun routeserver op het AS path zitten ("transparent IX"), (2) veel IX-es worden nu als L2 fysiek koppelvlak. gebruikt voor private peering.

Als je in die Jedi kijkt zie je:
  • Er zijn geen IXPs in KPN hun AS-paden. Bijna de vraag: Heeft NL-IX een routeserver, wat is de standaard policy?
  • Het AMS-IX AS (van de routeserver) zit in de AS-paden van T-Mobile hun routes
Wat KPN, net als SURFnet al jaren heel strak manged is het dual-stack peren met partijen. Het komt nog wel eens voor dat als een partij jarenlang alleen focus op IPv4 peers heeft gehad, je over IPv6 lange paden hebt. Ben benieuwd hoe dit uitpakt bij T-Mobile als ze ooit IPv6 naar klanten inschakelen.
Contractueel dual-stack opzetten schijnt de standaard te zijn. De peering sessie regelen is stap 2.

Als je in bgp.tools kijkt zien de IPv6 peers van T-Mobile thuis er ok uit, https://bgp.tools/as/50266#connectivity. En die lijst peers via de AMS-IX is leuk om te zien: denk dat ze de laatste grote provider zijn die zo open peert.

[emph]Ja: T-Mobile heeft ondanks hun snafu een paar jaar geleden, als ik naar de data kijk, de meest open policy op dit moment...[/emph]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:13
Joost1981_2 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:51:

Kunnen ze het installatiepakket anders niet gewoon bij een pakketpunt leveren oid? Webshops bieden die optie vaak wel, dat zou een provider ook moeten lukken. Zeg gewoon dat je overdag weinig thuis bent en dat je het bij sigarenboer x wil ophalen, dan ben je er toch ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost1981_2
Andros schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:13:
[...]

Kunnen ze het installatiepakket anders niet gewoon bij een pakketpunt leveren oid? Webshops bieden die optie vaak wel, dat zou een provider ook moeten lukken. Zeg gewoon dat je overdag weinig thuis bent en dat je het bij sigarenboer x wil ophalen, dan ben je er toch ook?
One.. ben wijzer geworden.

Via de website kan je gewoon een alternatief opgeven qua afleveradres van het installatiepakket. Dat is geen probleem. De volgorde van de items: 1) Bevestiging, 2) monteur gideon, 3) installatie pakket ontvangen, 4) monteur is niet de juiste volgorde. Post versturen ze niet. Anyhow... ik denk er nog even over na, via de telefoon was echt volslagen kansloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:09

Sinds een aantal jaar T-mobile thuis, met volle tevredenheid.
Internet altijd maximale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:46

Aansluiten was moeilijk (afspraken niet komen opdagen, meerdere monteurs langs moeten komen omdat ze het steeds niet op konden lossen).

1e 3 maanden niet volledige snelheid gehad.

Maar na 3 maanden volledige snelheid (95 Mbps op een 100 Mbps abo) en geen downtime. Inmiddels een jaar online.

Geen tv, ik kijk via NLziet.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:04

Sinds eind maart heb ik T-mobile/ODF. Het proces ernaar toe inderdaad niet heel geweldig, ook niet te irritant overigens.
Gebruik van T-mobile alleen internet en telefoon. DNS, TV, mail allemaal via andere partijen. Dat gaat heel goed. Ik monitor de verbinding op packet loss en latency. De rapporten zijn eigenlijk heel goed. Voorbeeld: latency naar DNS server 1.1.1.1 is ongeveer 3.6ms gemiddeld en 3.4ms snelst, 3.7ms langzaamst in afgelopen 10 uur.
Kortom, wat mij betreft allemaal meer dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 14:05

nelizmastr

Goed wies kapot

8088 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:46:
T-Mobile meent dat levering op je huidige adres fraudegevoelig is.

Je zou nadat het pakket overhandigd is aan PostNL het afleveradres kunnen wijzigen naar een PostNL-punt.
Dit inderdaad, zo hebben we het ook gedaan destijds. Op de dag van de sleuteloverhandiging bij het PostNL punt om de hoek opgehaald :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bewustbekwaam
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-08 14:56
Ik ben een paar weken geleden overgestapt van 1000/1000 glas van KPN naar T-mobile. De grootste fout van de afgelopen tijd. Eerst problemen gehad met de datum waarop de monteur zou komen. Toen de monteur er een aantal dagen later was is hij 3 uur bezig geweest en heeft hij een half (lees 'bijna niet') werkende verbinding achter gelaten (op een vrijdag). Hij gaf aan dat het probleem in de switch in de wijkcentrale lag maar deze huurt T-mobile van KPN dus hij zou KPN wel even aansturen. Hij had een ticket aangemaakt en binnen 3 (werk)dagen zou KPN contact met mij opnemen. 4 (werk)dagen later kreeg ik uit het niets weet het smsje met "maak een afspraak met de monteur van T-mobile". Zonder enige communicatie heeft de Technische dienst van T-mobile besloten dat het niet in de wijkcentrale zat maar in de aansluiting bij mij thuis. Ik bellen met de vraag waarom ik opnieuw een afspraak moet maken en dat ik graag het resultaat van het incident wil weten. Uur aan de telefoon gehangen met een meneer die vol bleef houden dat er nog helemaal geen monteur bij mij thuis is geweest en dat ik alles zelf heb aangesloten en geregeld heb in de wijkcentrale. Na nog een paar keer bellen met Guidion en T-mobile te horen gekregen dat de Technische dient van Tmobile vond dat het issue bij mij thuis zat en dat de monteur zijn werk maar beter moest doen. Wederom een monteur langs laten komen die letterlijk niks gedaan heeft en gezegd heeft dat alles werkt. Ik heb hem de logging van de modem laten zien waarin te zien is dat deze uitvalt en dat de dhcp elk half uur opnieuw aan het zoeken is. Hij heeft aan dat het modem vervangen moet worden en dat er een ticket aangemaakt wordt om dit te regelen. Hier stond 3 werkdagen voor. Na 3 dagen gebeld, die beste man zei dat het 5 werkdagen kon duren. Na 6 werkdagen gebeld, die beste mevrouw zei dat het verzoek tot een nieuwe modem niet bestond en dat er opnieuw een ticket aangemaakt moet worden. Nu moet ik weer wachten tot de technische dient dit goedkeurt.

Dit was de samenvatting van de afgelopen 3 weken. De klantenservice van T-mobile is de slechtste welke ik ooit heb ervaren. Je krijgt voordat je iemand te spreken krijgt 4 vragen van een robot waar altijd wel een fout wordt gemaakt met het opgeven van de gegevens. Vervolgens worden diezelfde gegevens waar je keihard je best op gedaan hebt op goed over te laten komen weer opnieuw gevraagd door de medewerker. ELKE KEER. Ik heb nog niet eens gesproken over de kennis en manier waarop ik te woord wordt gestaan. De kennis van de medewerkers is erbarmelijk slecht. Daarnaast wordt ik keer op keer door verschrikkelijk arrogante medewerkers zonder enig inlevingsvermogen te woord gestaan.

Hopelijk leest iemand die twijfelt om over te stappen naar T-mobile dit verhaal en kiest ervoor om dit niet te doen. Wij gaan weer terug naar KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Typisch Nederlands verhaal waarin iedereen perfect langs elkaar heen werkt. Niks bijzonders.
In mijn ervaring is kpn nog veel erger dan dit. Mijn eigen ervaring met kpn grenst tegen aangifte doen.

Je zou overigens al de tweede zijn die in korte tijd afhaakt zonder Glasvezel van T-mobile te hebben gebruikt.
De eerste haakte af op basis van geruchten en van horen zeggen. Jij op basis van aanloop problemen.
Ik zou aanraden om het eerst zelf te proberen en dan pas te besluiten om af te haken of niet. :X

[ Voor 44% gewijzigd door keuringsdienst op 28-08-2023 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bewustbekwaam
keuringsdienst schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:59:
Typisch Nederlands verhaal waarin iedereen perfect langs elkaar heen werkt. Niks bijzonders.
In mijn ervaring is kpn nog veel erger dan dit. Mijn eigen ervaring met kpn grenst tegen aangifte doen.

Je zou overigens al de tweede zijn die in korte tijd afhaakt zonder Glasvezel van T-mobile te hebben gebruikt.
De eerste haakte af op basis van geruchten en van horen zeggen. Jij op basis van aanloop problemen.
Ik zou aanraden om het eerst zelf te proberen en dan pas te besluiten om af te haken of niet. :X
Hoezo "zonder Glasvezel van T-mobile te hebben gebruikt"? Sinds het moment dat de monteur langs is gekomen zitten wij te genieten van de t-mobile diensten hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Bewustbekwaam schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:23:
[...]

Hoezo "zonder Glasvezel van T-mobile te hebben gebruikt"? Sinds het moment dat de monteur langs is gekomen zitten wij te genieten van de t-mobile diensten hoor.
Het laatste wat ik lees in je betoog is dat je moest wachten op een monteur.

""Hij heeft aan dat het modem vervangen moet worden en dat er een ticket aangemaakt wordt om dit te regelen. Hier stond 3 werkdagen voor. Na 3 dagen gebeld, die beste man zei dat het 5 werkdagen kon duren. Na 6 werkdagen gebeld, die beste mevrouw zei dat het verzoek tot een nieuwe modem niet bestond en dat er opnieuw een ticket aangemaakt moet worden. Nu moet ik weer wachten tot de technische dient dit goedkeurt.""

Ik las nergens dat je van je verbinding aan het genieten was tot je nieuwe reactie. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bewustbekwaam
keuringsdienst schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:28:
[...]

Het laatste wat ik lees in je betoog is dat je moest wachten op een monteur.

""Hij heeft aan dat het modem vervangen moet worden en dat er een ticket aangemaakt wordt om dit te regelen. Hier stond 3 werkdagen voor. Na 3 dagen gebeld, die beste man zei dat het 5 werkdagen kon duren. Na 6 werkdagen gebeld, die beste mevrouw zei dat het verzoek tot een nieuwe modem niet bestond en dat er opnieuw een ticket aangemaakt moet worden. Nu moet ik weer wachten tot de technische dient dit goedkeurt.""

Ik las nergens dat je van je verbinding aan het genieten was tot je nieuwe reactie. :?
Het eerste wat je leest in mijn betoog is dat de monteur langs is geweest en een niet goed werkende verbinding achter heeft gelaten. Dit hoeft geen discussie te worden toch? Excuses dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest. Ik wil alleen mijn ervaring delen zodat mensen een weloverwogen keuze kunnen maken als ze eventueel naar tmobile over willen stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:24
Nog meer mensen onlangs een abo afgesloten bij een T-Mobile medewerker aan de deur in regio 0251? Zag op m'n camera dat ze al langs waren toen ik op vakantie was, 2 dagen later was ik thuis en stonden ze er weer, en zag later nog meer medewerkers in de straat lopen, oftwel; ze waren er druk mee :P

Aan de deur werd wel enigszins het beeld geschept dat ze op korte termijn de stoep open gingen gooien en daarna snel een monteur de vezel naar binnen kwam schieten, maar ik zie de levertijd in de portal nu op april/juni 2024 staan, dus kan nog even duren. Voor m'n gevoel zijn ze wel al in het hele dorp en de hele wijk geweest behalve onze straat, dus ik verwacht dat ze daar wel snel de boel doortrekken, maar als ik hier de verhalen lees kan het dan inderdaad nog best een paar maanden duren voor ze de boel doortrekken naar binnen (en dan nog een paar maanden voor je daadwerkelijk aangesloten wordt).

Zit nu op 200mbps VDSL bij KPN, dus zowel qua snelheid als kosten zou het een leuke overstap zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drexxon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:28
The_Admin schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:02:
Nog meer mensen onlangs een abo afgesloten bij een T-Mobile medewerker aan de deur in regio 0251? Zag op m'n camera dat ze al langs waren toen ik op vakantie was, 2 dagen later was ik thuis en stonden ze er weer, en zag later nog meer medewerkers in de straat lopen, oftwel; ze waren er druk mee :P

Aan de deur werd wel enigszins het beeld geschept dat ze op korte termijn de stoep open gingen gooien en daarna snel een monteur de vezel naar binnen kwam schieten, maar ik zie de levertijd in de portal nu op april/juni 2024 staan, dus kan nog even duren. Voor m'n gevoel zijn ze wel al in het hele dorp en de hele wijk geweest behalve onze straat, dus ik verwacht dat ze daar wel snel de boel doortrekken, maar als ik hier de verhalen lezen kan het dan inderdaad nog best een paar maanden duren voor ze de boel doortrekken naar binnen (en dan nog een paar maanden voor je daadwerkelijk aangesloten wordt).

Zit nu op 200mbps VDSL bij KPN, dus zowel qua snelheid als kosten zou het een leuke overstap zijn.
Ik praat je bij, want 0251 is ook mijn regio. Stoep open al begin januari dit jaar en kon de aanvraag doen eind januari en meteen gedaan. Na maar eens een belletje 4-5 weken geleden naar de klantenservice en is door ze toegezegd dat augustus 2023 alles aangesloten zou zijn tot in de meterkast. Terwijl hier in de meterkast al glas ligt... vlak na het telefoontje op 8 augustus j.l. opnieuw een mail gekregen dat het weer later gaat worden. Slaapverwekkend. Dus het antwoord is ja, het kan nog wel even duren :)
Pagina: 1 ... 230 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie