[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 229 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.889.774 views

• netiul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 16:43
Ik heb nu glasvezel van Tweak via het netwerk van KPN. Weet iemand of ik een aparte ONT via T-mobile krijg als ik zou overstappen? Via de bestelwizard op hun website staat er bij "Dit zit in het installatiepakket" alleen een modem en UTP kabel. Net als velen hier wil ik mijn eigen router blijven gebruiken (pfSense NUC). Maar als het glasvezel rechtstreeks het modem in gaat, dan moet ik nog even kijken wat te doen.

[ Voor 13% gewijzigd door netiul op 10-08-2023 22:44 ]

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:10
netiul schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 22:39:
Ik heb nu glasvezel van Tweak via het netwerk van KPN. Weet iemand of ik een aparte ONT via T-mobile krijg als ik zou overstappen? Via de bestelwizard op hun website staat er bij "Dit zit in het installatiepakket" alleen een modem en UTP kabel. Net als velen hier wil ik mijn eigen router blijven gebruiken (pfSense NUC). Maar als het glasvezel rechtstreeks het modem in gaat, dan moet ik nog even kijken wat te doen.
Ja, je krijgt een aparte ONT. Zolang je eigen modem ook VLAN-ondersteuning heeft dan kun je die blijven gebruiken. Het Zyxel-modem kan dan naar zolder, voor het moment dat er een storing is en de helpdesk echt wil dat je dit modem even aansluit.

Ze zullen de "ONT" misschien niet noemen, omdat dit misschien vragen oproept bij niet tech-savvy klanten (waarom krijg ik dat? moet ik zeker extra voor betalen?). Op het moment dat je het installatiepakket krijgt dan zit de ONT er wel bij, met de expliciete mededeling dat je hem moet bewaren in verband met de installatie van glasvezel.

[ Voor 17% gewijzigd door rclahsen op 10-08-2023 23:26 ]

• netiul
rclahsen schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 23:24:
[...]

Ja, je krijgt een aparte ONT. Zolang je eigen modem ook VLAN-ondersteuning heeft dan kun je die blijven gebruiken. Het Zyxel-modem kan dan naar zolder, voor het moment dat er een storing is en de helpdesk echt wil dat je dit modem even aansluit.

Ze zullen de "ONT" misschien niet noemen, omdat dit misschien vragen oproept bij niet tech-savvy klanten (waarom krijg ik dat? moet ik zeker extra voor betalen?). Op het moment dat je het installatiepakket krijgt dan zit de ONT er wel bij, met de expliciete mededeling dat je hem moet bewaren in verband met de installatie van glasvezel.
Helder! Dank!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:34
netiul schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 22:39:
Je krijgt een ONT en een Zyxel modem. De ONT gaat op de glaspoort en dan via UTP naar de Zyxel. Ze gebruiken VLAN 300 voor internet dus als je je NUC vertelt dat hij op VLAN 300 moet luisteren dan komt dat goed.

Let wel : dit werkt als je alleen internet afneemt. Heb je ook nog TV, dan werkt die opzet niet.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
asing schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 23:56:
[...]

Je krijgt een ONT en een Zyxel modem. De ONT gaat op de glaspoort en dan via UTP naar de Zyxel. Ze gebruiken VLAN 300 voor internet dus als je je NUC vertelt dat hij op VLAN 300 moet luisteren dan komt dat goed.

Let wel : dit werkt als je alleen internet afneemt. Heb je ook nog TV, dan werkt die opzet niet.
Internet en bellen! Bij Tweak moet ik luisteren naar VLAN 34. Ik ga er vanuit dat het een kwestie van aanpassen is en gaan.

Voor het (vaste) bellen heb ik een Cisco SPA112 in m'n netwerk hangen. Dat moet ook vast gaan lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
asing schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 23:56:
[...]

Dit is niet waar voor de meeste aansluitingen. T-Mobile heeft bijna nooit meer een apart VLAN voor IPTV nodig. Voor telefoon wel, zoals hierboven is beschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-06 02:02
4v4t4r schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:26:
[...]

dat is dus helaas lastig - nieuwbouw en vanaf beneden is er op de bovenste verdieping nu bereik qua wifi, vandaar dat ik de Ubiquity spullen op elke verdieping in de gang heb hangen. Moet eigenlijk wel werken, anders heb ik een probleem met de rest van de familie :)

Als er iemand is met een UDM (niet de pro) en me in DM kan uitleggen wat ik precies moet doen zou ik dat ernstig waarderen ;)
Ik heb een UDM, maar volgende week wordt glas gemonteerd dus als het daarna nog wenselijk is, kan ik wel wat delen tzt, voor nu succes en een voorspoedig herstel! 🙏🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:02
boefje79 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:49:
[...]

Ik heb een UDM, maar volgende week wordt glas gemonteerd dus als het daarna nog wenselijk is, kan ik wel wat delen tzt, voor nu succes en een voorspoedig herstel! 🙏🏻
Dank je , dat waardeer ik :) mijn aansluiting is pas 1 sept - dus dat zou mooi uitkomen !

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 09:15
ReneK schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:21:
[...]

Ik heb exact dezelfde router, maar dan met Merlin ipv. FreshTomato.

In mijn geval heb ik onder LAN --> Switch Control NAT acceleration in moeten schakelen,
anders storten ook bij mij up en download snelheid in elkaar.
Ik weet niet of FreshTomato ook de optie heeft om hardware acceleration in te schakelen.

Je kunt evt. ook even de CPU load van je router monitoren als je een speedtest doet, als die zelfs
met de lage snelheden die jij meet richting 100% gaat, weet je dat de CPU de beperkende factor is
en dat alleen hardware acceleration gaat helpen. Of een andere router.
Lag uiteindelijk toch aan de laptop. Intel AX211, nog geen oplossing voorhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:03
4v4t4r schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:06:
[...]

Dank je , dat waardeer ik :) mijn aansluiting is pas 1 sept - dus dat zou mooi uitkomen !
@boefje79 @4v4t4r Vanaf je ONT naar je WAN poort (Standaard Poort 9) op je UDM Pro met een netwerkkabel. Daarna op je UDM Pro via instellingen je WAN configuratie aanpassen (VLAN ID: 300 en DHCPv4 inschakelen) en klaar. Op deze manier hoef je de meegeleverde modem/router niet te gebruiken.

Wil je de meegeleverde ONT ook niet gebruiken dan kun je gebruik maken van een SFP module. Welke module je dan nodig hebt ligt eraan wat voor type verbinding je hebt (bijvoorbeeld GPON).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:02
qwasd schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:07:
[...]

@boefje79 @4v4t4r Vanaf je ONT naar je WAN poort (Standaard Poort 9) op je UDM Pro met een netwerkkabel. Daarna op je UDM Pro via instellingen je WAN configuratie aanpassen (VLAN ID: 300 en DHCPv4 inschakelen) en klaar. Op deze manier hoef je de meegeleverde modem/router niet te gebruiken.

Wil je de meegeleverde ONT ook niet gebruiken dan kun je gebruik maken van een SFP module. Welke module je dan nodig hebt ligt eraan wat voor type verbinding je hebt (bijvoorbeeld GPON).
Thanks ! Moet de monteur wel eerst de verbinding tot stand brengen met het modem of hoeft dat niet met glas?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:03
4v4t4r schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:12:
[...]

Thanks ! Moet de monteur wel eerst de verbinding tot stand brengen met het modem of hoeft dat niet met glas?
De monteur gaat netjes de meegeleverde modem/router aansluiten en een testje uitvoeren. Zodra hij de deur uit is kan jij aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Ik heb een “gewone” UDM, geen pro, dus geen poort 9 hier maar ik denk dat ik er wel uitkom, ik ga in principe niet voor de module maar meegeleverde ont, te zij er goede redenen zijn om dat niet te moeten willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Is dit dus eigenlijk alles?

IP4 al actief, schuifje voor vlan aan en 300 invullen en gaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5oWk1Jn6Lc0TYI66ouccaneP4Ew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0RnJVl7J9Jvz48tZHRYaAbVJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loeberce
  • Nu online
boefje79 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:03:
Ik heb een “gewone” UDM, geen pro, dus geen poort 9 hier maar ik denk dat ik er wel uitkom, ik ga in principe niet voor de module maar meegeleverde ont, te zij er goede redenen zijn om dat niet te moeten willen?
Sommigen kiezen ervoor om 1 apparaat minder in de meterkast te hebben; scheelt ook stroomverbruik. Maar dan moet je wel met glasvezel naar je UDM/USG kunnen.

VLAN idd zo instellen en je bent klaar voor internet+televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:04

gwystyl

Beugeltje dan maar?

fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:16:
[...]

Lag uiteindelijk toch aan de laptop. Intel AX211, nog geen oplossing voorhanden.
Ik heb ook een Asus RT-AC66U B1 met Merlin firmware. Ik haal zo'n 350 Mbps up en down (ipv 400/400), en zoals al genoemd schiet het CPU gebruik gelijk naar 100% als ik speedtest wil doen. Daar is de processor-power dus echt de bottleneck.

Ik had in eerste instantie een RT-AX3000 gekocht, en daarbij zat een flyer in de doos dat bepaalde Intel Wi-Fi kaarten (uit mijn hoofd de AX210 en AX211) problemen konden hebben in combinatie met de router.

Ik zou het missen van de volledige wegvallende upload dus zoeken in andere drivers voor je Intel kaart. Ik verwacht alleen dat de RT-AC66U nooit die gigabit vol gaat trekken. Bij mij zit het dicht genoeg bij mijn abo-snelheid, en aangezien ik een versie had gekregen die geen Merlin ondersteunde, ben ik terug gegaan naar de RT-AC66U en heb ik de RT-AX3000 teruggestuurd.

Behalve bij extreme belasting voldoet dat voor mij, dus ga ik rustig kijken naar een opvolger als ik me te veel ga ergeren aan het niet halen van de volledige snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sende115
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:39
loeberce schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:47:
[...]

Dit is niet waar voor de meeste aansluitingen. T-Mobile heeft bijna nooit meer een apart VLAN voor IPTV nodig. Voor telefoon wel, zoals hierboven is beschreven.
Ook telefonie gaat over VLAN 300 aan de WAN zijde, Ik heb de Zyxel zelfs achter mijn Ubiquiti USG aan de gang gekregen door aan de LAN kant ook een VLAN 300 aan te maken, zodat de Zyxel het telefonie gedeelte af kan handelen (meer dan stroom, "WAN" (wat dus VLAN 300 aan de LAN zijde met een RFC1918 IP-adres is) en een RJ11 kabeltje zitten er niet in, in mijn geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-06 02:06
gwystyl schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:13:
[...]

Ik heb ook een Asus RT-AC66U B1 met Merlin firmware. Ik haal zo'n 350 Mbps up en down (ipv 400/400), en zoals al genoemd schiet het CPU gebruik gelijk naar 100% als ik speedtest wil doen. Daar is de processor-power dus echt de bottleneck.
Heb je het nu over WiFi of bedraad via deze router?

Zie anders ook mijn post hierboven. Ik haal met mijn Asus RT-AC66U B1 bedraad 920 Mbps down en 930 Mbps up, maar alleen met NAT acceleration ingeschakeld onder Merlin.

Via WiFi liggen de snelheden aanzienlijk lager, maar dat is voor mij van minder belang. Alle PC's en andere belangrijke apparatuur zijn bedraad aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 15-06 21:41
Thuis zijn ze ook klant. Monteur had alleen niet uitgelegd aan moeder of ze met 1 ab kon doen terwijl ze 69 wordt en ze dat zo niet weet en er ook geen handleiding bij is

Was er straks en beeld scherper als voorheen Ziggo(ik heb het ook gehad ong 10 jaar geleden). Heb tv moeten updaten want werkte niet lekker samen als box aan was en tv. Kunnen ze ook met 1 ab werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 10:04

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ReneK schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:00:
[...]

Heb je het nu over WiFi of bedraad via deze router?

Zie anders ook mijn post hierboven. Ik haal met mijn Asus RT-AC66U B1 bedraad 920 Mbps down en 930 Mbps up, maar alleen met NAT acceleration ingeschakeld onder Merlin.

Via WiFi liggen de snelheden aanzienlijk lager, maar dat is voor mij van minder belang. Alle PC's en andere belangrijke apparatuur zijn bedraad aangesloten.
Via WiFi, dat had ik er idd bij moeten zeggen.... Ik heb volgens mij alleen mijn NAS maar bedraad aangesloten, en weet niet goed hoe ik daar de snelheid mee kan meten. Zal eens een Linux iso oid downloaden en dan kijken wat de router aangeeft. Dan kan ik ook gelijk kijken of NAT acceleration aan of uit staat (ik dacht aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-06 05:51

nrg

Ik heb momenteel KPN glasvezel inclusief tv en in verband met het enorme verschil in prijs overweeg ik over te stappen naar T-Mobile.

Van KPN heb ik wat nu de TV+-box heet, nadat ik heb meegedaan aan een betatest. Prima ding maar niet fantastisch (met name mijn vriendin heeft altijd ruzie met dat ding). Hoe zijn de ervaringen met de tv-STB en/of smart tv app van T-Mobile? Opnemen, terugspoelen en programma gemist zijn belangrijk voor ons.

Verder ga ik er een beetje vanuit dat een bedrijf als T-Mobile anno 2023 wel een stabiele 100/100 internetverbinding kan leveren, hoop dat dat geen wishful thinking is :)

Ik gebruik overigens Unifi apparatuur en maak geen gebruik van het modem van de provider.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:23
@nrg Wat is nu je vraag? Wil je hier horen dat het allemaal goed werkt of denk je dat de miljoen kanten van tmobile elke dag problemen hebben met tv kijken en hun verbinding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrg

nrg

jongetje schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 08:16:
@nrg Wat is nu je vraag? Wil je hier horen dat het allemaal goed werkt of denk je dat de miljoen kanten van tmobile elke dag problemen hebben met tv kijken en hun verbinding?
Zo, verkeerde been uit bed gestapt? Ik zoek bevestiging dat overstappen naar T-Mobile een prima plan is, dat het tv-platform prima werkt en dat de internetverbinding stabiel is.

Ik ben even een tijdje niet actief geweest op GoT; jammer dat de sfeer hier met de rest van het internet mee is veranderd. Of iig jouw sfeer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
@nrg Jouw vraag komt letterlijk 2 keer per week voorbij. Even zoeken en wat pagina's teruglezen is toch niet te veel gevraagd hier 😀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:59

nelizmastr

Goed wies kapot

nrg schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 08:20:
[...]

Zo, verkeerde been uit bed gestapt? Ik zoek bevestiging dat overstappen naar T-Mobile een prima plan is, dat het tv-platform prima werkt en dat de internetverbinding stabiel is.

Ik ben even een tijdje niet actief geweest op GoT; jammer dat de sfeer hier met de rest van het internet mee is veranderd. Of iig jouw sfeer.
Hij heeft een azijntje geadt denk ik O-)

Maar bij deze je bevestiging, hier een tevreden T-mobile gigabit klant die alleen kijkt via AppleTV (lekker die €5 per maand in je zak houden) en zelden storingen opmerkt, ook alles Unifi.

Belangrijkste is om je eigen DNS te kiezen en die vooral niet via T-mobile te doen. Ff omleiden via quad9, cloudflare of googledns en dan zit het wel snor. Meeste wat ze hebben is namelijk DNS storingen en zo vermijd je die.

Verder is het zoals bij elke provider, op lokaal niveau zijn sommige eenmaal stabieler dan de rest, ligt een beetje aan de kwaliteit van de plaatselijke infra en of je buren hebt die wel eigen (verkeerde) apparatuur draaien maar incompetent zijn en bij GPON een hele buurt om zeep helpen :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg

nrg

nelizmastr schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 08:26:
[...]

Maar bij deze je bevestiging, hier een tevreden T-mobile gigabit klant die alleen kijkt via AppleTV (lekker die €5 per maand in je zak houden) en zelden storingen opmerkt, ook alles Unifi.

Belangrijkste is om je eigen DNS te kiezen en die vooral niet via T-mobile te doen. Ff omleiden via quad9, cloudflare of googledns en dan zit het wel snor. Meeste wat ze hebben is namelijk DNS storingen en zo vermijd je die.

Verder is het zoals bij elke provider, op lokaal niveau zijn sommige eenmaal stabieler dan de rest, ligt een beetje aan de kwaliteit van de plaatselijke infra en of je buren hebt die wel eigen (verkeerde) apparatuur draaien maar incompetent zijn en bij GPON een hele buurt om zeep helpen :+
Dank voor je inhoudelijke reactie! Een n=1 van Tweakers zegt mij veel meer dan random ervaringen op de rest van internet.

Even een gezamenlijke beslissing van maken met de vrouw zodat ik ons niet potentieel in m’n eentje aan een jaar lang gezeik verbind, en dan vraag ik de boel aan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:50
nelizmastr schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 08:26:
[...]

Via de Tmobile AppleTV app of NLziet?
Jeps daar hebben ze vaker last van dan KPN. Ga er vanuit dat je een mogelijke kans hebt dat je wat vaker storing hebt dan bij KPN. Staat ook allemaal in dit topic, heeft met name te maken met het soort glas wat je in de woning hebt en het patchbeleid. Maar ook is T-Mobile minder scherp op piekbelasting in een POP, er zijn diverse meldingen geweest van packetloss tussen 18-23u in de avonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

stormfly schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 08:30:
[...]

Via de Tmobile AppleTV app of NLziet?

[...]

Jeps daar hebben ze vaker last van dan KPN. Ga er vanuit dat je een mogelijke kans hebt dat je wat vaker storing hebt dan bij KPN. Staat ook allemaal in dit topic, heeft met name te maken met het soort glas wat je in de woning hebt en het patchbeleid. Maar ook is T-Mobile minder scherp op piekbelasting in een POP, er zijn diverse meldingen geweest van packetloss tussen 18-23u in de avonden.
De app van T -mobile. Met alle combikortingen nog altijd goedkoper dan losse nlziet :)

Hier is het glasvezelnetwerk nog redelijk vers (november 2021) en kennelijk geen overbelasting, want packet loss heb ik nog niet geobserveerd in een mate dat het problemen gaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrg

nrg

Ik heb hier momenteel KPN glas. Neem aan dat als ik overstap dat ze wat (virtueel?) ompluggen in de wijkkast oid, maar dat er hier thuis niets hardwarematigs moet gebeuren toch?

Zit de overbelasting dan in het glas van T-Mobile, of in het stuk tot aan mijn voordeur?

Edit: in de wijkkast dus. Zal al m’n buren overtuigen van de genialiteit van Ziggo.

[ Voor 14% gewijzigd door nrg op 13-08-2023 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:26
@nrg Zelf maak ik sinds de laatste week van juni gebruik van t-mobile. Naast internet neem ik ook tv af. Hierbij kijk ik via hun app op mijn Apple TV. Ik was een beetje huiverig naar de beeldkwaliteit (ik kom van Ziggo af). Maar het beeld vind ik een dikke prima. Gisteren naar ESPN gekeken en voetbal ziet er zeer goed uit. Volgens mij bespaar je hiermee 2,50 euro p/m tov huur van een tmobile kastje. Sowieso erg fijn dat al mijn diensten via hetzelfde kastje lopen. De t-mobile tv app vind ik wel wat minder; de navigatie werkt verre van fijn. Maar tov wat ik nu bespaar tov Ziggo neem ik dit wel voor lief (52,50 vs 77 euro). O ja, ik maak ook gebruik van cloud opnames. Nog niet heel veel gebruik van gemaakt. Tot nu nog geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
nelizmastr schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 08:35:
[...]

De app van T -mobile. Met alle combikortingen nog altijd goedkoper dan losse nlziet :)

Hier is het glasvezelnetwerk nog redelijk vers (november 2021) en kennelijk geen overbelasting, want packet loss heb ik nog niet geobserveerd in een mate dat het problemen gaf.
Dank voor het antwoord, hier is het netwerk van KPNnetwerk.nl waardoor je met XGS-PON die patch problematiek minder ervaart. Er patched maar 1 partij, en mogelijk patchen ze niet eens. Omdat de ONT al bij de eigenaar thuis kan hangen, als deze al glas klant is.

Dit najaar maar eens proberen bij KPN korting te krijgen, anders is T-Mobile een optie qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

stormfly schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 09:05:
[...]

Dank voor het antwoord, hier is het netwerk van KPNnetwerk.nl waardoor je met XGS-PON die patch problematiek minder ervaart. Er patched maar 1 partij, en mogelijk patchen ze niet eens. Omdat de ONT al bij de eigenaar thuis kan hangen, als deze al glas klant is.

Dit najaar maar eens proberen bij KPN korting te krijgen, anders is T-Mobile een optie qua prijs.
Hier ook KPNNetwerkNL maar geen XGS, hier is in 2021 nog "gewone" GPON aangelegd, T-Mobile doet sowieso geen XGS op eigen apparatuur, alleen via WBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
nrg schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 08:39:
Ik heb hier momenteel KPN glas. Neem aan dat als ik overstap dat ze wat (virtueel?) ompluggen in de wijkkast oid, maar dat er hier thuis niets hardwarematigs moet gebeuren toch?
Nou dat is een goede vraag. @Barre73 als je XGS-PON van KPNnetwerk.nl hebt wisselt T-Mobile dan de ONT of wordt deze op afstand gereed gemaakt voor een andere provider? Moet je verlof opnemen of kom je thuis en alles is geregeld;-)

@nrg als het glas van een andere partij is, dan gelden er andere regels. Weet je van wie jouw glasvezel is? ODF/KPNnetwerk.nl/Delta etc etc
Zit de overbelasting dan in het glas van T-Mobile, of in het stuk tot aan mijn voordeur?

Edit: in de wijkkast dus. Zal al m’n buren overtuigen van de genialiteit van Ziggo.
Ja POP/Wijkkast, het hoeft ook niet voor te komen in jouw geval. Er zijn diverse packetloss meldingen in dit topic geweest tegenover nihil in het KPN topic. Kan gewoon jaren goed gaan, geen zorgen vooraf. Wat ik wil zeggen is dat die goedkopere prijs ergens ontstaat, er zitten mogelijk minder FTE op de afdeling cappacityitsbeheer. En dat is prima want je neemt een weloverwogen besluit om goedkoper te gaan en voor de nieuwe klanten korting te gaan. In de maandprijs is KPN goedkoper, op mijn adres, zie hieronder.

Vroeger was T-Mobile spotgoedkoop met hun eigen fibers, en was de kans op wat technische uitdagingen prima in de prijs geborgd. Als je nu kijkt voor 1G KPN 52,50 v.s. T-Mobile 55euro dan is mijn conclusie dat KPN goedkoper is en een aantal zaken beter op orde heeft. SMS bij onderhoud, caseowners bij een verstoring, capaciteitbeheer, beter TV signaal etc.

Als ik naar T-Mobile zou gaan voor 6x25e korting, dan blijf ik liever bij KPN als zij 6x20e zouden kunnen bieden bij een verlenging.

Er zitten echt heel veel tevreden T-Mobile gebruikers in dit topic, die gaan ook zeker iets vinden van mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
nelizmastr schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 09:08:
[...]

Hier ook KPNNetwerkNL maar geen XGS, hier is in 2021 nog "gewone" GPON aangelegd, T-Mobile doet sowieso geen XGS op eigen apparatuur, alleen via WBA.
Volgens mij is T-Mobile net gestart met een heel klein XGS-PON ONT-tje toch @Barre73 of heb ik dat vanaf de vakantielocatie op mobiel verkeerd geïnterpreteerd? Die post dat iemand een foto stuurde en jij ook "verbaasd" was?

[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 13-08-2023 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

stormfly schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 09:18:
[...]

Vroeger was T-Mobile spotgoedkoop met hun eigen fibers, en was de kans op wat technische uitdagingen prima in de prijs geborgd. Als je nu kijkt voor 1G KPN 52,50 v.s. T-Mobile 55euro dan is mijn conclusie dat KPN goedkoper is
De meerprijs in jouw geval komt door WBA. In XGS-PON gebied betaal je altijd meer voor T-Mobile dan voor KPN (combikorting met mobiel daargelaten) omdat je daar de opcenten voor gebruik van KPN infra betaalt.
Hier heeft T-mo eigen GPON apparatuur en kost het dan 45 euro voor 1G. Heb je een Unlimited T-mobile mobiel, dan daalt dat al naar 35.

Als je duurder uit bent bij T-mo dan is er 0.0 reden om klant bij ze te worden, ze bieden immers geen betere service dan KPN en concurreren normaliter puur op prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
nrg schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 08:20:
[...]

Je zit hier in het TMobile glasvezel topic. Denk je nu echt dat de vragen die jij stelt hier nog niet zijn voorgekomen. Dat jij n=1 betrouwbaarder vindt dan de vele tweakers die hier in dit topic al gereageerd hebben op die vragen vindt jij onbetrouwbaar.?!

Geef nu gewoon toe dat je te lui bent om een zoekopdracht in dit topic te doen..Met die zoekopdracht had je vele, vele antwoorden op je vragen gekregen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nrg

nrg

Nou, als we er dan nog wat woorden aan vuil willen maken... Dit topic loopt sinds 11 januari 2017 en bestaat uit 22.835 posts. Ik heb de laatste 2 pagina's (250 + (22835%250) = inmiddels 335 posts) doorgebladerd en had desondanks de behoefte om deze vraag even te stellen. Als niemand de vraag ooit opnieuw stelt blijven we met z'n allen naar ervaringen kijken uit 2017. Dus zo erg is het toch niet als er af en toe gevraagd wordt naar de huidige ervaringen?

En als dat soort vragen niet gesteld mogen worden, gaan we het dan alleen met z'n allen over de problemen en bijbehorende oplossingen hebben?

Anyway, bedankt aan anderen die gewoon normaal wilden reageren. We hebben hier netwerk van KPN dus hopelijk is de stabiliteit hier ook prima. Ik zal m'n ervaringen niet delen behalve als ik problemen heb, want daar worden sommige mensen kennelijk een beetje kribbig van :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Mensen stop toch eens met elkaar de les te lezen, als er in gegrepen moet worden, laat dat dan aan de moderators over, maar verziek niet de sfeer door steeds dit soort discussies....

Als een vraag je niet aanstaat, reageer er dan gewoon niet op, het leven kan zo simpel zijn :Y ;)

[ Voor 23% gewijzigd door DON PAPA op 13-08-2023 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-06 17:30
nrg schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 08:28:
[..]

Even een gezamenlijke beslissing van maken met de vrouw zodat ik ons niet potentieel in m’n eentje aan een jaar lang gezeik verbind, en dan vraag ik de boel aan ;)
Mijn vrouw vind de T-Mobile tv veel onhandiger dan Ziggo en wil volgend jaar terug naar Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
wlmpie schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:19:
[...]

Mijn vrouw vind de T-Mobile tv veel onhandiger dan Ziggo en wil volgend jaar terug naar Ziggo.
Wat vind ze dan onhandiger als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
nelizmastr schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 09:33:
[...]

De meerprijs in jouw geval komt door WBA. In XGS-PON gebied betaal je altijd meer voor T-Mobile dan voor KPN (combikorting met mobiel daargelaten) omdat je daar de opcenten voor gebruik van KPN infra betaalt.
Hier heeft T-mo eigen GPON apparatuur en kost het dan 45 euro voor 1G. Heb je een Unlimited T-mobile mobiel, dan daalt dat al naar 35.
Ja 35 is wel echt een prijs waar je van gaat watertanden, net als Tweak. Voor die prijs kan je ook mentaal wat meer "gedoe" incasseren tijdens een storing of ander strubbelingen.
Als je duurder uit bent bij T-mo dan is er 0.0 reden om klant bij ze te worden, ze bieden immers geen betere service dan KPN en concurreren normaliter puur op prijs.
Helder, in een KPNnetwerk.nl gebied is het zelfs duurder. En zou alleen de introductiekorting voor winst zorgen, die probeer ik er dan bij te babbelen bij de retentiedesk van KPN rond blackfriday.

offtopic:
KPN korting is vervallen van 9maanden 1G voor 35euro. Dus maar eens terug naar 100/100 komende maand, eens kijken hoe dat bevalt. Verhoogt de kansen weer tijdens de blackfriday onderhandelingen voor een snelheidsupgrade _/-\o_ Ik wilde zelfs mijn TV van KPN opzeggen, want NLziet draait parallel omdat KPN TV gratis was 9 maanden. Maar gezien alle KPN TV+ device/software uitdagingen wacht ik daar nog even mee, ik zit nu nog op het oude platform voor TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:48
nelizmastr schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 08:35:
[...]

Ik gebruik nlziet en dat kost me 95 eur per jaar= 7,90 per maand. Ik ben gaan kijken naar tv van t mobile en dat kost me 12,50 . Twee mobiele abonnementen als combi . Ben benieuwd hoeveel jij betaald voor t mobile tv en met hoeveel mobiele abonnementen je dat lager dan 7,90 per maand hebt gekregen..:-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wlmpie
jongetje schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:30:
[...]

Wat vind ze dan onhandiger als ik vragen mag?
Niet vooruitspringen 30s en terugspringen 10s Alleen spoelen.
Vastlopen en na enkele seconden hervatten ( vooral bij gidsovergangen naar volgend programma)
Weinig mogelijkheden bij cloudopnames (alleen recente opnamen talkshow bewaren kan bijv. Niet)
Niet heel snel
Maar 5 zenders tegelijk in tv-gids
AB kan niet soundbar en tv bedienen, dus Philips prestigo nodig
Etc

[ Voor 6% gewijzigd door wlmpie op 13-08-2023 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@wlmpie Ik zou de app eens op je tv installeren als dat kan. Met mijn Samsung tv kan ik met de afstandbediening van de tv de app bedienen en kun je 30 seconden voor en achteruit skippen. En als je het aantal minuten intoetst dan spring je naar die plek in de opname. Ik had ook problemen met de box en de apps werken voor mij beter (en scheelt weer een kastje).
En met de app is ook meteen je laatste probleem opgelost.
(En anders gebruik je de Google tv, die verdien je vanzelf terug door de minder prijs. De googletv app skipt alleen niet 30 seconden maar kan snel/langzaam spoelen.)

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 13-08-2023 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
Ik heb een domme tv, dus geen apps enzo. Toen ik hem ca. 8 jaar terug kocht gebruikte ik windows mediacenter en dat was toen al superieur aan alle smart tv's dus toen bewust een goedkope domme tv gekocht. Helaas is WMC gesneuveld onder druk van de content providers.
Google tv zou ik eens kunnen proberen, maar werkt dat heel veel beter dan zo'n T-Mobile tv-box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-06 12:10
Ik heb een hele simpele vraag (denk ik), binnenkort t-mobile glasvezel en dan kan Ziggo de deur uit.

Ik weet nu al dat de zyxel modems niet in bridge kunnen en dus een eigen modem. Ben tevreden gebruiker van AVM Fritzbox in de rest van het netwerk, de modem zal een 5530/5590 van AVM worden.

Is het echt zo simpel als het lijkt en AVM doet voorkomen, eerst de boel instellen met het Zyxel modem zodat alles goed is aangemeld bij T-mobile, dan Zyxel weghalen en AVM voor in de plaats zetten? En dan contact opnemen met de klantenservice van T-mobile om door te geven dat je een eigen modem in gebruikt neemt.

Ben totaal niet bekend met glasvezel, vandaag deze misschien ietwat domme vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
wlmpie schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:04:
Ik heb een domme tv, dus geen apps enzo. Toen ik hem ca. 8 jaar terug kocht gebruikte ik windows mediacenter en dat was toen al superieur aan alle smart tv's dus toen bewust een goedkope domme tv gekocht. Helaas is WMC gesneuveld onder druk van de content providers.
Google tv zou ik eens kunnen proberen, maar werkt dat heel veel beter dan zo'n T-Mobile tv-box?
Ik gebruik een Chromecast Google TV (4k).
De T-mobile TV app werkt perfect daar op.
Als de hdmi cec (afstandsbediening van tv zelf) niet goed werkt kun je een Kpn afstandsbediening gebruiken.
Zie dit topic.
https://community.t-mobil...-afstandsbediening-352758

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
martijnm71 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:22:
Ik heb een hele simpele vraag (denk ik), binnenkort t-mobile glasvezel en dan kan Ziggo de deur uit.

Ik weet nu al dat de zyxel modems niet in bridge kunnen en dus een eigen modem. Ben tevreden gebruiker van AVM Fritzbox in de rest van het netwerk, de modem zal een 5530/5590 van AVM worden.

Is het echt zo simpel als het lijkt en AVM doet voorkomen, eerst de boel instellen met het Zyxel modem zodat alles goed is aangemeld bij T-mobile, dan Zyxel weghalen en AVM voor in de plaats zetten? En dan contact opnemen met de klantenservice van T-mobile om door te geven dat je een eigen modem in gebruikt neemt.

Ben totaal niet bekend met glasvezel, vandaag deze misschien ietwat domme vraag.
Je kunt beter het aan het glasvezel kastje over laten.
En van dat kastje met een netwerk kabel naar de wan poort van je eigen router.
Je stelt daar vlan300 in.
Dus een Fritzbox fiber heb je niet perse nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
peterbier schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:26:
[...]

Je kunt beter het aan het glasvezel kastje over laten.
En van dat kastje met een netwerk kabel naar de wan poort van je eigen router.
Je stelt daar vlan300 in.
Dus een Fritzbox fiber heb je niet perse nodig.
Dank je wel, AVM heeft er notabene een eigen artikel over.

https://nl.avm.de/service...aansluiting-configureren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
Eigenlijk kun je zowat iedere Fritzbox gebruiken die een rj45 wan poort heeft.
Bijvoorbeeld een 7590 (ax).
Ik zelf gebruik dan wel een 5590 fiber op GPON glasvezel.
Maar ik raad wel altijd aan om het glasvezel kastje te gebruiken.
Dit is haast plug en play.
En bij een storing makkelijker om de Zyxel terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
peterbier schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:52:
[...]

Eigenlijk kun je zowat iedere Fritzbox gebruiken die een rj45 wan poort heeft.
Bijvoorbeeld een 7590 (ax).
Ik zelf gebruik dan wel een 5590 fiber op GPON glasvezel.
Maar ik raad wel altijd aan om het glasvezel kastje te gebruiken.
Dit is haast plug en play.
En bij een storing makkelijker om de Zyxel terug te zetten.
Heb de 4060 als router, had ik even moeten vermelden vandaar die link rechtstreeks naar die pagina. Maar inderdaad als ik het zo lees is dit zo goed als plug and play, heerlijk makkelijke oplossing en goed voor het budget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nou dat is een goede vraag. @Barre73 als je XGS-PON van KPNnetwerk.nl hebt wisselt T-Mobile dan de ONT of wordt deze op afstand gereed gemaakt voor een andere provider? Moet je verlof opnemen of kom je thuis en alles is geregeld;-)

@nrg als het glas van een andere partij is, dan gelden er andere regels. Weet je van wie jouw glasvezel is? ODF/KPNnetwerk.nl/Delta etc etc

[...]

Ja POP/Wijkkast, het hoeft ook niet voor te komen in jouw geval. Er zijn diverse packetloss meldingen in dit topic geweest tegenover nihil in het KPN topic. Kan gewoon jaren goed gaan, geen zorgen vooraf. Wat ik wil zeggen is dat die goedkopere prijs ergens ontstaat, er zitten mogelijk minder FTE op de afdeling cappacityitsbeheer. En dat is prima want je neemt een weloverwogen besluit om goedkoper te gaan en voor de nieuwe klanten korting te gaan. In de maandprijs is KPN goedkoper, op mijn adres, zie hieronder.

Vroeger was T-Mobile spotgoedkoop met hun eigen fibers, en was de kans op wat technische uitdagingen prima in de prijs geborgd. Als je nu kijkt voor 1G KPN 52,50 v.s. T-Mobile 55euro dan is mijn conclusie dat KPN goedkoper is en een aantal zaken beter op orde heeft. SMS bij onderhoud, caseowners bij een verstoring, capaciteitbeheer, beter TV signaal etc.

Als ik naar T-Mobile zou gaan voor 6x25e korting, dan blijf ik liever bij KPN als zij 6x20e zouden kunnen bieden bij een verlenging.

Er zitten echt heel veel tevreden T-Mobile gebruikers in dit topic, die gaan ook zeker iets vinden van mijn post.
Indien KPN XGS-PON levert kan het netwerk nog wel point to point zijn en T-Mobile haar eigen apparatuur in de PoP hebben. Dan zou de klant de Huawei ONT ontvangen. Ik laat even in het midden of dat GPON of XGS-PON is, maar het komt in ieder geval uit de T-Mobile Huawei apparatuur in de PoP.

Indien het een nieuw Point to Multipoint netwerk is dienen alle providers dezelfde ONT, geleverd door KPN WBA, te gebruiken en deze behoort dan te blijven hangen bij een overstap. Er is dan in de PoP, noch bij de klant thuis een monteur nodig.

@nelizmastr Qua KPN is het nu ook XGS. Dat GPON was maar tijdelijk maar met dezelfde apparatuur wordt nu XGS-PON geleverd. Je bent wellicht nog niet overgezet maar als je nu een 1 Gbit upgrade aanvraagt, of naar een andere provider gaat, wordt je ONT vervangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 13-08-2023 18:13 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 11:47:
[...]

Ja 35 is wel echt een prijs waar je van gaat watertanden, net als Tweak. Voor die prijs kan je ook mentaal wat meer "gedoe" incasseren tijdens een storing of ander strubbelingen.

[...]

Helder, in een KPNnetwerk.nl gebied is het zelfs duurder. En zou alleen de introductiekorting voor winst zorgen, die probeer ik er dan bij te babbelen bij de retentiedesk van KPN rond blackfriday.
Geen verwarring creëren... Het gaat er niet om wat voor gebied het is. T-Mobile heeft de meeste van haar eigen apparatuur in KPN Netwerk gebieden staan namelijk. Logisch, want dat is de grootste netwerkbeheerder.
Het gaat puur om welke apparatuur T-Mobile kan gebruiken. Eigen apparatuur (op welk netwerk dan ook) is goedkoop. Apparatuur en dus diensten van KPN WBA is duur.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Barre73 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:05:
[...]

@nelizmastr Qua KPN is het nu ook XGS. Dat GPON was maar tijdelijk maar met dezelfde apparatuur wordt nu XGS-PON geleverd. Je bent wellicht nog niet overgezet maar als je nu een 1 Gbit upgrade aanvraagt, of naar een andere provider gaat, wordt je ONT vervangen.
We hebben al 1Gbit GPON zonder WBA over KPNNetwerkNL infra, is in februari 2022 zo aangesloten. Heeft T-mobile inmiddels ook eigen XGSPON apparatuur draaien op veel plekken? Anders zou dat weer over KPN apparatuur moeten en dan lijkt het me niet dat ze de huidige prijs kunnen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:00
[...]

Nee KPN 52,50 en T-mobile is 45 euro voor gigabit(ik kijk naar de werkelijke prijs).
Ik ben tevreden over t-mobile, ze "zeggen" klantenservice van t-mobile is slechter en om die reden voor mijn ouders bewust KPN gekozen om er geen werk van te hebben

Nou niet dus, ik heb meer werk van KPN dan T-mobile, mijn ouders hebben 1 week zonder TV gezeten doordat KPN een fouttieve update heeft geinstalleerd, meerdere telefoontjes moeten plegen, en ook lange wachtrijen, met T-mobile nooit issue,s gehad.

Dus om betere kwaliteit hoef je het ook niet te doen waar vroeger KPN gelijk stond aan kwaliteit is dat de laatste jaren ook afgebrokkelt, net als de nieuwe TV ontvangers zijn tegenwoordig bagger, why bluetooth? ipv IR...

Ik weet ook op internet reageert hoofdzakelijk de groep mensen waarbij het fout gaat wat een vertekend beeld geeft en vaak hoor je niet hoe het afgelopen is, dat laatste vind ik veel belangrijker dan als er iets fout gaat.

T-mobile stuurt ook gewoon onderhoudsberichten.

[ Voor 15% gewijzigd door mr_evil08 op 13-08-2023 19:36 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
mr_evil08 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 19:28:
[...]

Nee KPN 52,50 en T-mobile is 45 euro voor gigabit(ik kijk naar de werkelijke prijs).
De prijzen die ik noemde zijn de werkelijke prijzen voor mijn adres, vanochtend van de site gehaald voor de posting.
Ik ben tevreden over t-mobile, ze "zeggen" klantenservice van t-mobile is slechter en om die reden voor mijn ouders bewust KPN gekozen om er geen werk van te hebben

Nou niet dus, ik heb meer werk van KPN dan T-mobile, mijn ouders hebben 1 week zonder TV gezeten doordat KPN een fouttieve update heeft geinstalleerd, meerdere telefoontjes moeten plegen, en ook lange wachtrijen, met T-mobile nooit issue,s gehad.

Dus om betere kwaliteit hoef je het ook niet te doen waar vroeger KPN gelijk stond aan kwaliteit is dat de laatste jaren ook afgebrokkelt, net als de nieuwe TV ontvangers zijn tegenwoordig bagger, why bluetooth? ipv IR...

Ik weet ook op internet reageert hoofdzakelijk de groep mensen waarbij het fout gaat wat een vertekend beeld geeft en vaak hoor je niet hoe het afgelopen is, dat laatste vind ik veel belangrijker dan als er iets fout gaat.
Door de lage prijs heeft T-Mobile waarschijnlijk een hoger aantal klanten en ook meer kans op klachten op het internet.
T-mobile stuurt ook gewoon onderhoudsberichten.
Dat is nieuw voor mij, krijg je die per sms of mail, moet je die specifiek inschakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

stormfly schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 19:49:
Dat is nieuw voor mij, krijg je die per sms of mail, moet je die specifiek inschakelen?
Per mail. Kan me geen opt-in herinneren en in de mails wordt geen opt-out aangeboden.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Laatst online: 11:00
stormfly schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 19:49:
[...]

De prijzen die ik noemde zijn de werkelijke prijzen voor mijn adres, vanochtend van de site gehaald voor de posting.

[...]

Door de lage prijs heeft T-Mobile waarschijnlijk een hoger aantal klanten en ook meer kans op klachten op het internet.

[...]

Serviceberichten zoals onderhoud komen binnen op je provider mail van t-mobile, deze heb ik doorgeschakeld staan naar mijn privé mail.

Ik heb er niks voor aan hoeven zetten.
Onderhoud diep in de nacht kondigen ze ook netjes aan.

[ Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 13-08-2023 20:52 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07:11
Ik had laatst ook gewoon keurig een onderhoudsbericht van T-mobile.

Er werd keurig een tijd in vernoemd, maar geen dag.

Ik ben gewend van ziggo dat ze meestal een week van tevoren onderhoud aankondigden. Dus of T-mobile het deze keer is vergeten er bij te zetten of dat ze het zo bedoellen dat de genoemde tijd in de nacht al direct de aankomende nacht was, dat is mij nog onduidelijk.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-06 18:07
Sinds enige dagen doet uitzending gemist en begin gemist het niet meer op de TV box met HDD. Heeft altijd gewerkt. Zijn er meer die dit probleem hebben?

(voordat ik ga twijfelen aan mijn PFSense setup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Dat wist ik niet van die onderhoud updates, goed om te weten. Voor de overweging van een nieuwe provider tzt. Dank voor de antwoorden op mijn vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
a.boogerd schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:02:
Sinds enige dagen doet uitzending gemist en begin gemist het niet meer op de TV box met HDD. Heeft altijd gewerkt. Zijn er meer die dit probleem hebben?

(voordat ik ga twijfelen aan mijn PFSense setup)
Ik denk dat je beter T-Mobile kunt bellen. Er zitten namelijk nog erg weinig klanten op het oude TV-Platform. Nieuwe klanten zijn al ongeveer 3 jaar direct op het nieuwe platform. Met zo weinig gebruikers kan ik me voorstellen dat het minder snel wordt opgemerkt (of wordt uitgefaseert, maar dan was een melding wel zo vriendelijk geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-06 22:49
Ik probeer verkoop van T-Mobile te pakken te krijgen. Sta al 30 minuten in de wacht. Bij Ziggo krijg je als het gaat om sales, direct iemand te pakken. Wat logisch is, want je wil geen omzet missen. Daarom verbaast het me ook zo dat het zo lang duurt voor je de verkoop afdeling te pakken hebt. Ziggo heeft dit volgens mij uitbesteed.. t-mobile niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:46
Ik heb sinds enige tijd last van haperingen tijdens het live TV kijken via de settopbox (Amino geloof ik). Zenders haperen even en gaan dan gewoon door waar ze gebleven waren maar het is wel irritant. Gebeurt steeds vaker en kan er niet echt een vast moment aan koppelen (bijvoorbeeld piek drukte) ook overdag of midden in de nacht.

Had hetzelfde via de app dus daarom overgestapt naar settopbox. Maar het euvel lijkt dus niet in het een of het ander te zitten maar in de tv dienst zelf.
Er is recent al een monteur geweest maar die heeft alleen de glasvezel connector in de POP "gepoetst" had ie een tooltje voor bij zich.

Is dit "normaal" bij de TV dienst van T-Mobile? Gaat om postcode 6706

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
  • Laatst online: 02-06 09:46
mijn downloadsnelheid lijkt gehalveerd naar rond de 500mbps, upload haal ik wel de oudere snelheden (900+mbps). iemand anders met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl33d
  • Laatst online: 15-06 18:51

bl33d

I love the smell of Napalm..

Kasper1985 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 17:31:
Ik heb sinds enige tijd last van haperingen tijdens het live TV kijken via de settopbox (Amino geloof ik). Zenders haperen even en gaan dan gewoon door waar ze gebleven waren maar het is wel irritant. Gebeurt steeds vaker en kan er niet echt een vast moment aan koppelen (bijvoorbeeld piek drukte) ook overdag of midden in de nacht.

Had hetzelfde via de app dus daarom overgestapt naar settopbox. Maar het euvel lijkt dus niet in het een of het ander te zitten maar in de tv dienst zelf.
Er is recent al een monteur geweest maar die heeft alleen de glasvezel connector in de POP "gepoetst" had ie een tooltje voor bij zich.

Hoe is de rest van je verbinding? Monitor deze is een tijdje en kijk of er iets gebeurd wanneer het optreedt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

justinkb schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:01:
mijn downloadsnelheid lijkt gehalveerd naar rond de 500mbps, upload haal ik wel de oudere snelheden (900+mbps). iemand anders met deze ervaring?
Sinds wanneer en blijft het na een modem herstart ook zo?
Alleen op bepaalde tijden of de hele dag?
Andere speedtest server geprobeerd?

Hier momenteel 900/900 maar dat fluctueert enigszins door de dag heen. Blijft een gedeeld medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
  • Laatst online: 02-06 09:46
nelizmastr schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:11:
[...]

Sinds wanneer en blijft het na een modem herstart ook zo?
Alleen op bepaalde tijden of de hele dag?
Andere speedtest server geprobeerd?

Hier momenteel 900/900 maar dat fluctueert enigszins door de dag heen. Blijft een gedeeld medium.
Probleem lijkt opgelost inmiddels, zonder interventie van mijn kant. Ik houd het verder in de gaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 11:03
Ik krijg net het installatiepakket van T-mobile opgestuurd voor (alleen) glasvezel internet.

Nu zit daar naast het modem ook een Huawei (wist niet dat we daar nog zaken mee deden :?) kastje (NT?) bij. Nu hangt er natuurlijk al het eea aan de muur van KPN:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lz61ty5xPaNE138PNiBxrtosV8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uYWWpVuFQmB0slbhYZwUEbyx.jpg?f=fotoalbum_large

Kan ik deze niet gewoon blijven gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-06 23:44
spokje schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:32:
Ik krijg net het installatiepakket van T-mobile opgestuurd voor (alleen) glasvezel internet.

Nu zit daar naast het modem ook een Huawei (wist niet dat we daar nog zaken mee deden :?) kastje (NT?) bij. Nu hangt er natuurlijk al het eea aan de muur van KPN:

[Afbeelding]

Kan ik deze niet gewoon blijven gebruiken?
nee omdat je van kpn wba appratuur afgaat na de appratuur van glasoperator(t-mobile) waarvoor je weer die huawei nodig hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlmpie
Kasper1985 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 17:31:

Hier in Woerden precies hetzelfde. Het haperen vind trouwens vaak plaats op overgangsmomenten in de gids. Ik vind het ook irritant, maar vrees dat het geen bug is maar een feature :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Vandaag weer een stapje verder in het proces, het glas is binnen en in de meterkast!

Bijzonder allemaal met ODF, vriendelijke gasten maar ze spreken niet alleen geen Nederlands, maar ook geen Engels, maar met handen, voeten en een lach kom je een heel eind…

Nu is de volgende stap een monteur van Gideon, maar kan je dat ook op afstand afdoen?

Die ONT kan ik zelf wel aansluiten, of denk ik dan te makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

De doos met overstapspul staat hier klaar voor volgende week: KPN werd weer een tikje duurder en oorspronkelijk was er in ieder geval 't plan om wat te besparen. Maar mijn ex vertrok iets sneller uit 't huis dan verwacht, dus heb nu voor jan doedel een tv-abo afgesloten, ik kijk nooit tv :P Opnames moesten ook aan, maar goed die kun je per maand uitzetten dus het is te overleven ;) Kan altijd nog loeren naar een sim only van Ben om nog 5 euro p/m eraf te snoepen, black friday deal ofzo. Heb nu simyo en dat is echt dead cheap (7 euro) met oude bundels, maar 7,50 bij Ben kan ook al zag ik, maar 20 euro aansluitkosten is natuurlijk weer debiel.

Zal me benieuwen of de zyxel een beetje wifi-bereik heeft, heb nu een AP op de werkkamer staan omdat de experiabox maar de halve slaapkamer dekte, zoals verwacht, hehe. Flow van aanmelden bij T-mobile was wel okee, alleen account aanmaken ging beetje stroef om de een of andere reden, t.z.t. eens loeren hoe de app/klantportal op het web eruit ziet, slechter dan KPN kan haast niet denk ik :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-06 22:55

pinda powerrr

Slow down...

@2Dutch mocht je overstappen naar BEN, gebruik dan de Basic-Fit actie url.../basic-fit ;)

Waiting on the world to change

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:46
wlmpie schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:48:
[...]

Hier in Woerden precies hetzelfde. Het haperen vind trouwens vaak plaats op overgangsmomenten in de gids. Ik vind het ook irritant, maar vrees dat het geen bug is maar een feature :(
Ja wat een bagger. Heb hier niet gemerkt dat het tijdens overgangs momenten is. Al klopt er vaak ook veen moer van de gids natuurlijk. Goedkoop is duurkoop durf bijna niet te klagen voor die 25 euro per maand maar blijft toch irritant.

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 14:44
boefje79 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:46:
Vandaag weer een stapje verder in het proces, het glas is binnen en in de meterkast!

Bijzonder allemaal met ODF, vriendelijke gasten maar ze spreken niet alleen geen Nederlands, maar ook geen Engels, maar met handen, voeten en een lach kom je een heel eind…

Nu is de volgende stap een monteur van Gideon, maar kan je dat ook op afstand afdoen?

Mag ik vragen in welke regio dit is?
Hier namelijk ook een hele groep Georgische mannen die de boel aanleggen in de straten. Harde werkers!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 08:49

ricjuh

Make each day your masterpiece

boefje79 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:46:

Bij mij zit de aansluiting al sinds mei in de meterkast, die ONT aansluiten is geen probleem. Maar hier nog steeds geen signaal of teken van leven vanuit de wijkcentrale. Dus ik zou gewoon lekker wachten op het moment dat Gideon een mail stuurt voor de afspraak.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

pinda powerrr schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 22:05:
@2Dutch mocht je overstappen naar BEN, gebruik dan de Basic-Fit actie url.../basic-fit ;)
Ah, even checken hoe het zit met de controle op BF-abo, maar volgens het Ben-topic kan iedereen de link gewoon gebruiken. Heb het gebookmarked voor als mijn T-Mobile thuis-abo actief wordt, dankjewel :)

[ Voor 17% gewijzigd door 2Dutch op 17-08-2023 13:06 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 15-06 22:55

pinda powerrr

Slow down...

2Dutch schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:52:
[...]

Ah, even checken hoe het zit met de controle op BF-abo, maar volgens het Ben-topic kan iedereen de link gewoon gebruiken. Heb het gebookmarked voor als mijn T-Mobile thuis-abo actief wordt, dankjewel :)
Half off-topic: De combi klantvoordeel icm T-Mobile en daar bovenop Black Friday acties, levert mijn dochters 22,5GB en 200 min bellen voor €12/maand op.

Waiting on the world to change

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-06 22:26
martijnm71 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:57:
[...]

Heb de 4060 als router, had ik even moeten vermelden vandaar die link rechtstreeks naar die pagina. Maar inderdaad als ik het zo lees is dit zo goed als plug and play, heerlijk makkelijke oplossing en goed voor het budget ;)
Ik overweeg ook van Ziggo naar T-mobile en dan icm Fritz 4060. Werkt dat? Moet ik dan een mediaconvertor aansluiten en dan vandaar LAN kabel naar WAN poort?

TV T-mobile werkt op de box? Ik denk erover dit op een AppleTV te doen. Of NLZIET ipv TV via T-mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
loyske schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:19:
[...]

Mag ik vragen in welke regio dit is?
Hier namelijk ook een hele groep Georgische mannen die de boel aanleggen in de straten. Harde werkers!
Ja hoor, Hillegom, op de grens van Noord en Zuid-Holland. Zeker harde werkers! Wel lastig qua communicatie, want groep 2 legde het glas aan de verkeerde kant van de deur tov de meterkast dus daar ging groep 3 natuurlijk over mopperen, maar het is gelukt, alleen wat plantjes armer 😉

• boefje79
ricjuh schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:39:
[...]

Bij mij zit de aansluiting al sinds mei in de meterkast, die ONT aansluiten is geen probleem. Maar hier nog steeds geen signaal of teken van leven vanuit de wijkcentrale. Dus ik zou gewoon lekker wachten op het moment dat Gideon een mail stuurt voor de afspraak.
Die mail kreeg ik een kwartier nadat ze klaar waren. Afspraak al gemaakt voor begin september, kon eerder maar op vakantie…

Volgens whatsapp van Guidion kan je het zelf maar dan “geen garantie” dus idd maar lekker laten komen 👍🏻

• peterbier
  • Nu online
ivo-nl schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 17:00:
[...]

Ik overweeg ook van Ziggo naar T-mobile en dan icm Fritz 4060. Werkt dat? Moet ik dan een mediaconvertor aansluiten en dan vandaar LAN kabel naar WAN poort?

TV T-mobile werkt op de box? Ik denk erover dit op een AppleTV te doen. Of NLZIET ipv TV via T-mobile.
Ja dat werkt gewoon.
De monteur installeert het glasvezel kastje.
Van dat kastje ga je met een netwerk kabel naar de Fritzbox.
In de Fritzbox selecteer je T-Mobile profile of vlan 300.
Wat betreft T-Mobile TV werkt ook via een app op een recente Smart TV.
Ik gebruik dit op een Android TV.
Dan heb je geen losse TV box meer nodig.

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:44
Heeft iemand met T-mobile op ODF wat ping/latency voorbeelden naar diverse sites bijv. tweakers.net, 1.1.1.1 etc
Is dit vergelijkbaar met een KPN glas verbinding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-06 00:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kyV_J8JfJ8nGVZ-EcoLAjl-W5h0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3HHHre4kRnZ6BSH60qXX5Pla.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 18:48

djiwie

Wie?

Samplex schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 17:32:
Heeft iemand met T-mobile op ODF wat ping/latency voorbeelden naar diverse sites bijv. tweakers.net, 1.1.1.1 etc
Is dit vergelijkbaar met een KPN glas verbinding?
Direct vanaf de router:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
[geert@MikroTik] > ping 1.1.1.1
  SEQ HOST                                     SIZE TTL TIME       STATUS
    0 1.1.1.1                                    56  60 3ms720us
    1 1.1.1.1                                    56  60 3ms611us
    2 1.1.1.1                                    56  60 2ms982us
    3 1.1.1.1                                    56  60 3ms575us
    4 1.1.1.1                                    56  60 3ms911us
    5 1.1.1.1                                    56  60 3ms656us
    6 1.1.1.1                                    56  60 3ms600us
    7 1.1.1.1                                    56  60 3ms465us
    8 1.1.1.1                                    56  60 3ms485us
    9 1.1.1.1                                    56  60 3ms708us
   10 1.1.1.1                                    56  60 3ms697us
   11 1.1.1.1                                    56  60 3ms439us
   12 1.1.1.1                                    56  60 11ms554us
   13 1.1.1.1                                    56  60 3ms600us
   14 1.1.1.1                                    56  60 3ms476us
   15 1.1.1.1                                    56  60 3ms579us
   16 1.1.1.1                                    56  60 3ms653us
   17 1.1.1.1                                    56  60 3ms838us
   18 1.1.1.1                                    56  60 3ms440us
   19 1.1.1.1                                    56  60 3ms613us
    sent=20 received=20 packet-loss=0% min-rtt=2ms982us avg-rtt=3ms980us max-rtt=11ms554us

8.8.8.8: avg-rtt=4ms151us
tweakers.net: avg-rtt=5ms430us

[ Voor 18% gewijzigd door djiwie op 17-08-2023 18:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoelOvi
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-04-2024
Hier mijn ervaring met een nieuwe glasvezel aansluiting van T-Mobile in Heerhugowaard.

Ik zocht een provider met hogere upload snelheden omdat ik dagelijks veel fotomateriaal in hoge resolutie upload naar verschillende klanten. Momenteel heb ik kabel van Ziggo met 1Gb/s down en 75Gb/s up wat ik wilde uitbreiden met een 2e verbinding naar een Dual WAN setup.

Zodra vorig jaar bekend werd dat Open Fibre glasvezel ging aanleggen meteen op zoek gegaan naar de providers die via dat netwerk Internet gingen aanbieden. Door warrige informatie kwam ik eerst bij Delta terecht met 8Gb/s verbinding (maar die trok zich terug) en later bij T-mobile met een 1Gb/s down/up. Toen Delta zich terug trok afgelopen april '23 een T-mobile contract getekend; kabel rond dezelfde tijd in de grond door de straat en afgelopen juli doorgetrokken naar de voorgevel en augustus aangesloten in de meterkast.

T-mobile leverde mij een Huawei HN8010Ts XGS-PON Media converter + Zyxel T-54 modem + USB backup dongle wat nu throughput levert van rond de 1GBit/s down en rond 500Mbit/s up. Over dat laatste moet ik nog aan de slag met T-Mobile; dat mag van mij beter.....

Mijn huidige setup is gebruik van eigen hardware in de vorm van een zelf gebouwde PfSense firewall/router met dual WAN setup, direct aangesloten op de XGS-PON RJ-45 10Gb utp aansluiting.
PfSense is een Shuttle X410 Barebone met Intel 4.1MHZ i5, 6MB RAM, NMVE schuifruimte en een extra dual X-540T2 10Gbit netwerkkaart; totaal dus met drie UTP poorten (1x 1Gbit + 2x 10Gbit). Al met al flinke overkill maar wat mij betreft klaar voor toekomstige nog hogere snelheden. Vooralsnog gebruik ik geen fiber tussen XGS-PON en PfSense omdat de 10GBit UTP bekabeling door huis goed werkt (over de Intel X-540T2 kaart later nog iets meer mbt. heat-issues), en hoewel ik ook fiber door het huis heb liggen.

De Ziggo verbinding loopt via het Ziggo modem (in bridge modus), de 2e verbinding van T-mobile is nu direct van de PfSense router op de XGS-PON. Omdat ik een zakelijke verbinding gebruik, heeft T-mobile andere verbindingsinstellingen de gebruikelijke VLAN 300 voor consumenten. Voor de volledigheid noem ik deze hieronder wel even (omdat deze sowieso erg moeilijk te vinden zijn).

Persoonlijke inloggegevens
 Gebruikersnaam:  (krijg je van T-mobile klantenservice)
 Wachtwoord:    (krijg je van T-mobile klantenservice)

Netwerkgegevens Zakelijk Internet
 Mode:       Routing
 Encapsulation:   PPPoE
 IPv4/IPv6 Mode:  Ipv4
 VLAN:       32 ‘internet’
 MTU:       1500
 NAT:        ✔
 IGMP Proxy:    ✔

Voor bovenstaande geldt een simpel mailtje naar de klantenservice voor het krijgen van de juiste info.
Uiteraard Zyxel modem bij de hand blijven houden voor troubleshooting mochten er later ooit verbindingsproblemen zijn.

PfSense draait nu in failover/load balancing modus met volle snelheden over beide Internet verbindingen. Via verschillende rules stuur ik specifieke applicaties bewust over de T-mobile verbinding met hogere uploadsnelheid (bijv. een Wetransfer), andere applicaties weer bewust over één en dezelfde verbinding (verschillende bank-apps) om login-issues te voorkomen.
Even een zijstapje over gebruik van de X-540t2 netwerkkaart: bij 10GBit bekabeling en gebruik wordt deze te heet! Verbindingen werden om de 5 minuten gedropt. Ondanks dat netwerkkaart met een eigen heatsink is uitgerust wordt deze zo snel heet dat ie stopt met alle verbindingen en een keiharde reboot van de PfSense nodig is. Dit opgelost door direct op de heatsink van de netwerkkaart een fan te zetten. Op Internet veel vragen over disconnect issues met deze kaarten, maar weinig mensen komen tot de conclusie dat het hitte issues zijn.

Achteraf gezien had ik misschien toch voor T-Mobile Thuis moeten gaan (dus niet zakelijk) gezien de eenvoudigere verbinding zonder PPPoE toch wat makkelijker is. Qua self-support is er over Thuis veel meer mede-support op Internet te vinden (zoals in deze groep) dan over het Zakelijke deel.

Roel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 14:44
boefje79 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 17:08:
[...]

Ja hoor, Hillegom, op de grens van Noord en Zuid-Holland. Zeker harde werkers! Wel lastig qua communicatie, want groep 2 legde het glas aan de verkeerde kant van de deur tov de meterkast dus daar ging groep 3 natuurlijk over mopperen, maar het is gelukt, alleen wat plantjes armer 😉
Ow das een eindje van Maastricht :P
Maar mooi dat het is opgelost. Hier kwamen ze bij de schouw erachter dat ze nergens aan de voorgevel een gat kunnen graven ivm grote betonnen platen van 450kg per stuk. Dus ze moeten dwars door de tuin naar de zijkant van het huis en dan daar via de kruipruimte naar de meterkast. Zal ook mopperen worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:11
Toch wel grappig. Half jaar geleden aangemeld voor glasvezel. Krijg je vanuit T-mobile een mail dat het in juni-juli wordt aangesloten en is dat inmiddels naar augustus september opgeschoven, bel je ODF en zeggen zij Q4 van dit jaar. Nog maar ff afwachten dus maar wel jammer van de communicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcello010
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 24-11-2024
Meer mensen grote moeite om de helpdesk van ODF te bereiken? Ik bel nr. 085-2380081, geen succes. Daarna bel ik 088-1633633, ook daar wordt gewoon niet opgenomen.

Betreft aanleg glasvezel in Hellevoetsluis. Hoe moeilijk kan het zijn om een afspraak voor de aansluiting in de meterkast te wijzigen, omdat de door ODF opgedrongen datum echt niet past in mijn agenda???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Marcello010 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:43:
Meer mensen grote moeite om de helpdesk van ODF te bereiken? Ik bel nr. 085-2380081, geen succes. Daarna bel ik 088-1633633, ook daar wordt gewoon niet opgenomen.

Betreft aanleg glasvezel in Hellevoetsluis. Hoe moeilijk kan het zijn om een afspraak voor de aansluiting in de meterkast te wijzigen, omdat de door ODF opgedrongen datum echt niet past in mijn agenda???
Ik krijg ze gewoon te pakken. Wel krijg ik op alle vragen standaard 'na de bouwvak' of 'planning is nog in de maak' te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-06 22:26
(...) was al beantwoord

[ Voor 87% gewijzigd door ivo-nl op 18-08-2023 15:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bl33d
  • Laatst online: 15-06 18:51

bl33d

I love the smell of Napalm..

thisisjazz schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:17:
Toch wel grappig. Half jaar geleden aangemeld voor glasvezel. Krijg je vanuit T-mobile een mail dat het in juni-juli wordt aangesloten en is dat inmiddels naar augustus september opgeschoven, bel je ODF en zeggen zij Q4 van dit jaar. Nog maar ff afwachten dus maar wel jammer van de communicatie
Triest maar herkenbaar. December 2021 aangemeld en december 2022 opgeleverd. Een half jaar vertraging en uitstel. Uiteindelijk hebben ze het in twee weken allemaal gedaan (doortrekken naar meterkast en vervolgafspraak voor de daadwerkelijke aansluiting). Het heeft tot nu toe altijd goed gewerkt zonder uitval! Het is het wachten waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLA NL
  • Laatst online: 15-06 22:31
Bericht doorgehaald, verkeerde topic.
Vandaag werd de firmware van het VMG8825-T50 modem naar V5.50(ABPY.1)b21_20230112 door t-mobile.

[ Voor 153% gewijzigd door FLA NL op 19-08-2023 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paroal
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-01-2024
justinkb schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:01:
Ik haal de laatste tijd, via speedtest, niet meer dan 115Mbps download, 80Mbps upload (wifi)met een 1Gbit abbo. Snap er niks van. Dit zou toch rond de 800-900Mbps moeten liggen met Wifi of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Paroal schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 01:59:
[...]
Ik haal de laatste tijd, via speedtest, niet meer dan 115Mbps download, 80Mbps upload (wifi)met een 1Gbit abbo. Snap er niks van. Dit zou toch rond de 800-900Mbps moeten liggen met Wifi of niet?
Wat haal je met speedtest over bedraad internet, dus zonder wifi?

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paroal
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-01-2024
keuringsdienst schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 02:28:
[...]

Wat haal je met speedtest over bedraad internet, dus zonder wifi?
Bedraad haal ik 945.

Gekke is, als ik met mijn laptop bij de meterkast sta, waar de modem en de wifi AP staan, haalt ie 845.
Woonkamer en slaapkamer neemt de speed drastisch af(Deco X60). Ik zal evt een andere topic aanmaken na research.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Paroal schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 09:36:
[...]

Bedraad haal ik 945.

Gekke is, als ik met mijn laptop bij de meterkast sta, waar de modem en de wifi AP staan, haalt ie 845.
Woonkamer en slaapkamer neemt de speed drastisch af(Deco X60). Ik zal evt een andere topic aanmaken na research.
Dan zit het probleem dus helemaal in het draadloze deel van je verbinding.
Typisch probleem dat veel voorkomt en versterking nodig heeft, meestal via extra wifi punten in huis.

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Modem in de meterkast is natuurlijk niet optimaal veb plaatsing, als dat al centraler kan @Paroal

En eens kijken checken welk wifi kanaal je gebruikt en hoe druk die is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09:49
Paroal schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 09:36:
[...]

Bedraad haal ik 945.

Probleem met de TP-Link Deco's is dat je de WiFi kanaal niet kan aanpassen. Dus ik vermoed dat de kanaal waar je Deco systeem op draait gewoon te druk is.
Pagina: 1 ... 229 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie