[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 228 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.890.114 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-06 20:30

Frituurman

Mjam!

Mensen hier met storing? Ik haal nu, als ik al verbinding heb, 25kb/s.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:08
Frituurman schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:05:
Mensen hier met storing? Ik haal nu, als ik al verbinding heb, 25kb/s.
Misschien handig om je regio erbij te melden, in het Westerkwartier provincie Groningen ervaar ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-06 20:30

Frituurman

Mjam!

BGLAdmin schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:02:
[...]

Misschien handig om je regio erbij te melden, in het Westerkwartier provincie Groningen ervaar ik geen problemen.
Je m'excuse. Hoogeveen, Drenthe.

Maar inmiddels haal ik zelfs op zolder via de wifi weer 300Mbps+. Lijkt erop dat het een tijdelijke hickup was.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:32
mfkne schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:49:
Vraagje: Ik heb afgelopen week Glasvezel besteld als overstap van Tweak. Tijdens de bestelling heb ik aangegeven dat de overstap op 25 augustus moet plaatsvinden. Ik heb intussen ook de e-mail van Guidion ontvangen maar kon pas op 2 september een afspraak regelen.

Helaas kan ik nergens een definitieve overstapdatum zien, enig idee waar ik dat zou kunnen vinden?

Edit: 5 minuten nadat ik dit gepost heb, heb ik een e-mail van T-Mobile ontvangen met bericht dat de overstapdatum gewijzigd is en dat ik deze online moet kunnen zien, maar niets is minder waar. Ik zie wel de afspraakdatum met Guidion, maar is dat ook de overstapdatum?
Ik heb uiteindelijk toch maar met T-Mobile contact opgenomen, maar wijzer ben ik er niet van geworden. Gister werd mij verteld dat de lijn op 4 september wordt geactiveerd, maar de monteur op 2 september langskomt. Helaas zou het niet mogelijk zijn om een latere afspraak in te plannen. Op mijn vraag wat de monteur dan gaat doen als de lijn nog niet eens actief is, werd mij wederom verteld dat de lijn toch op 2 september wordt geactiveerd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-06 11:46
mfkne schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:47:
[...]

Ik heb uiteindelijk toch maar met T-Mobile contact opgenomen, maar wijzer ben ik er niet van geworden. Gister werd mij verteld dat de lijn op 4 september wordt geactiveerd, maar de monteur op 2 september langskomt. Helaas zou het niet mogelijk zijn om een latere afspraak in te plannen. Op mijn vraag wat de monteur dan gaat doen als de lijn nog niet eens actief is, werd mij wederom verteld dat de lijn toch op 2 september wordt geactiveerd. 8)7
De helpdesk van T-Mobile is niet echt van hoge kwaliteit. Heb je de community al geprobeerd? Daar krijg je doorgaans beter antwoord. Misschien dat ze daar uitsluitsel kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-06 11:19

ricjuh

Make each day your masterpiece

Gisteren zelf de huawei converter aangesloten op het glaspunt in de meterkast, helaas ging gelijk het rode 'los' lampje knipperen. Dus na 2 maanden dat de kabel ligt nog steeds geen signaal ;(

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Ik heb de vraag van @Marcello010 afgeplitst naar 4G Backup implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:11
Wij hebben nu T-Mobile zakelijk, misschien interessant om te weten dat dit niet via VLAN 300 gaat.
In ons geval is het VLAN32 en heb je ook een PPPoe connectie er overheen.
We hebben 500 / 500 maar halen 250 / 410, terwijl we van Tweak afkomen en dit was 500 / 500 en daar haalde we dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:07
Reveal! schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:37:
Wij hebben nu T-Mobile zakelijk, misschien interessant om te weten dat dit niet via VLAN 300 gaat.
In ons geval is het VLAN32 en heb je ook een PPPoe connectie er overheen.
We hebben 500 / 500 maar halen 250 / 410, terwijl we van Tweak afkomen en dit was 500 / 500 en daar haalde we dat ook.
Wat voor router heb je? PPPoE is een encapsulation en heeft wel een klein beetje power nodig op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:34
Misschien handig om zakelijke aansluitingen en oplossingen niet in het thuis topic te bespreking maar in een zakelijk topic?

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
stormfly schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:44:
[...]

Wat voor router heb je? PPPoE is een encapsulation en heeft wel een klein beetje power nodig op de router.
Een APU2 / AMD GX-412TC SOC (4 cores, 4 threads)

CPU usage schiet idd naar 60-70% met een speedtest.
Maar hij haalt wel de 500-600 bij de upload, zou je toch zeggen dat het ook op de download moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 22:07
Reveal! schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:53:
[...]

Een APU2 / AMD GX-412TC SOC (4 cores, 4 threads)

CPU usage schiet idd naar 60-70% met een speedtest.
Maar hij haalt wel de 500-600 bij de upload, zou je toch zeggen dat het ook op de download moet kunnen.
Hangt ook weer van je OS af maar vaak is PPPoE single thread waardoor je een vrij laag eindresultaat overhoudt.

Je hebt in ieder geval weer een richting om in te googlen. Er is ook een zelfbouw router topic op tweakers met veel info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
stormfly schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:57:
[...]

Hangt ook weer van je OS af maar vaak is PPPoE single thread waardoor je een vrij laag eindresultaat overhoudt.

Je hebt in ieder geval weer een richting om in te googlen. Er is ook een zelfbouw router topic op tweakers met veel info.
Yes thanks!
Ga er verder induiken, ook even met de Zyxel testen of deze wel 500/500 haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:31
chris-drielsma schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:14:
Na lang wachten (vanaf september 2021) sinds afgelopen maandag eindelijk Glasvezel

Helaas Max. 100/100 omdat hier een XGS-PON P2MP WBA netwerk ligt.

Ik heb dus als ONT die van Genexis gekregen die XGS PON ondersteund

[Afbeelding].
Volgens mij is T-Mobile afgestapt van de beperking dat ze over KPN WBA max 100 Mbit leveren. Dus als je het vraagt (en betaalt) kan je verbinding sneller...

8)7 Geen idee waarom ik op zo'n oud bericht reageerde 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Muis666 op 03-08-2023 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-06 09:28
Muis666 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:00:
[...]

Volgens mij is T-Mobile afgestapt van de beperking dat ze over KPN WBA max 100 Mbit leveren. Dus als je het vraagt (en betaalt) kan je verbinding sneller...
Dit klopt , ondertussen heb ik een 1GB Abonnement bij T-Mobile met korting , na deze ga ik terug na het 400/400 abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomancer
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-06 15:40
Hallo, sinds kort hebben wij ook T-Mobile glasvezel (1Gbit) na jarenlang Ziggo via de kabel te hebben gehad.
Een paar dingen vallen op:

- Als ik naar www.speedtest.net ga, dan haal ik 980 Mbps download en 117 upload. Dit zou toch ongeveer hetzelfde moeten zijn? Als fast.com gebruik dan haal ik 580/86 Mbps (dus stuk lager), bij speedtest2.tweak.nl haal ik 1098/1038. Bij die laatste is download en upload dus ongeveer gelijk en alles ook sneller dan bij de andere speedtests. Er zit dus nogal verschil tussen de speedtests, welke moet ik geloven?

- Ik heb het gevoel dat bepaalde websites niet meer lekker werken sinds ik bij T-Mobile zit. Bijv.
--- Ikea.nl bestelling willen doen, dan wil de pagina die na het winkelmandje komt (https://www.ikea.com/nl/nl/order/delivery) niet laden. Ik zie alleen in een flits even wat voorbijkomen en dan wordt de pagina wit. (werkt op mobiel wel)
--- Chatvenster van een bepaalde webshop wordt niet geladen
--- Facebook Ads Manager wil steeds niet laden (werkt op mobiel wel).
--- Bepaalde site zegt 'Deze pagina werkt niet - ERR_EMPTY_RESPONSE' (werkt op mobiel wel).

Ik heb al geprobeerd om adblockers/ghostery uit te zetten, antivirus uit te schakelen, de firewall uit te zetten (of op een lagere beveiliging), andere browser gebruiken, incognito-modus, VPN, etc. Helpt in de meeste gevallen niet.

Moet erbij zeggen dat ik dit allemaal op de wifi doe, dus de genoemde snelheden zijn ook via wifi. Als ik op mijn telefoon de genoemde websites benader (ook op de wifi), werkt het meestal wel gewoon.

Maar zou het kunnen dat de Zyxel-modem van T-Mobile roet in het eten gooit? Zijn er nog bepaalde instellingen die ik zou kunnen proberen? Heb daar bijv. de firewall al uitgeschakeld maar dat maakte niks uit. Of had ik daarna moeten rebooten? Zijn er meer mensen die dit soort problemen ervaren? Bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Technomancer op 03-08-2023 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Technomancer schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:18:
Hallo, sinds kort hebben wij ook T-Mobile glasvezel (1Gbit) na jarenlang Ziggo via de kabel te hebben gehad.
Een paar dingen vallen op:

- Als ik naar www.speedtest.net ga, dan haal ik 980 Mbps download en 117 upload. Dit zou toch ongeveer hetzelfde moeten zijn? Als fast.com gebruik dan haal ik 580/86 Mbps (dus stuk lager), bij speedtest2.tweak.nl haal ik 1098/1038. Bij die laatste is download en upload dus ongeveer gelijk en alles ook sneller dan bij de andere speedtests. Er zit dus nogal verschil tussen de speedtests, welke moet ik geloven?

- Ik heb het gevoel dat bepaalde websites niet meer lekker werken sinds ik bij T-Mobile zit. Bijv.
--- Ikea.nl bestelling willen doen, dan wil de pagina die na het winkelmandje komt (https://www.ikea.com/nl/nl/order/delivery) niet laden. Ik zie alleen in een flits even wat voorbijkomen en dan wordt de pagina wit.
--- Chatvenster van een bepaalde webshop wordt niet geladen
--- Facebook Ads Manager wil steeds niet laden.
--- Bepaalde site zegt 'Deze pagina werkt niet - ERR_EMPTY_RESPONSE'.

Ik heb al geprobeerd om adblockers/ghostery uit te zetten, antivirus uit te schakelen, de firewall uit te zetten (of op een lagere beveiliging), andere browser gebruiken, incognito-modus, VPN, etc. Helpt in de meeste gevallen niet.

Moet erbij zeggen dat ik dit allemaal op de wifi doe, dus de genoemde snelheden zijn ook via wifi. Als ik op mijn telefoon de genoemde websites benader (ook op de wifi), werkt het meestal wel gewoon.

Maar zou het kunnen dat de Zyxel-modem van T-Mobile roet in het eten gooit? Zijn er nog bepaalde instellingen die ik zou kunnen proberen? Heb daar bijv. de firewall al uitgeschakeld maar dat maakte niks uit. Of had ik daarna moeten rebooten? Zijn er meer mensen die dit soort problemen ervaren? Bedankt!
Klnkt als een DNS issue of inderdaad een addblocker. Ik heb dit soort issues ook weleens. Als ik dan de pihole ertussenuit haal lost het zich meestal weer vanzelf op.
De firewall op de Zyxel zou ik zeker niet uitschakelen. Het klinkt dus alsof dit op 1 PC is en de rest van je devices deze problemen niet hebben?
Eventueel andere DNS servers proberen of nog een keer checken of echt alles uit staat wat betreft addblockers ed.

Wat betreft snelheid: Welke server gebruik je voor de speedtest en wat krijf je bij de speedtest van T-Mobile zelf? Je kan het beste bedraad testen direct op de Zyxel. Wifi geeft vaak een vertekend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
Kasper1985 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:50:
[...]

Klnkt als een DNS issue of inderdaad een addblocker. Ik heb dit soort issues ook weleens. Als ik dan de pihole ertussenuit haal lost het zich meestal weer vanzelf op.
De firewall op de Zyxel zou ik zeker niet uitschakelen. Het klinkt dus alsof dit op 1 PC is en de rest van je devices deze problemen niet hebben?
Eventueel andere DNS servers proberen of nog een keer checken of echt alles uit staat wat betreft addblockers ed.

Wat betreft snelheid: Welke server gebruik je voor de speedtest en wat krijf je bij de speedtest van T-Mobile zelf? Je kan het beste bedraad testen direct op de Zyxel. Wifi geeft vaak een vertekend beeld.
Ik heb het nog niet op een andere computer of laptop geprobeerd, alleen telefoon (daar werkt het dan wel). Zal nog eens proberen op een ander apparaat voor de zekerheid. Hoe kan ik de DNS het beste aanpassen? Ik weet zeker dat ik alles qua adblockers e.d. uitgeschakeld had.

Bij de speedtest van T-Mobile zelf krijg ik 975/143 (server Amsterdam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Technomancer schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:05:
[...]

Ik heb het nog niet op een andere computer of laptop geprobeerd, alleen telefoon (daar werkt het dan wel). Zal nog eens proberen op een ander apparaat voor de zekerheid. Hoe kan ik de DNS het beste aanpassen? Ik weet zeker dat ik alles qua adblockers e.d. uitgeschakeld had.

Bij de speedtest van T-Mobile zelf krijg ik 975/143 (server Amsterdam).
Is dat bedraad op de Zyxel die 143? Als je het ooit bij T-Mobile zou willen melden dan gaan ze vragen om 3 speedtests bedraad rechtstreeks op de Zyxel.

DNS aanpassen op de machine waar je die problemen op ervaart.
8.8.8.8
8.8.4.4
(Google DNS)

1.1.1.1
1.0.0.1
(Cloudflare DNS)
https://www.cloudflare.com/learning/dns/what-is-1.1.1.1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
Kasper1985 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:13:
[...]

Is dat bedraad op de Zyxel die 143? Als je het ooit bij T-Mobile zou willen melden dan gaan ze vragen om 3 speedtests bedraad rechtstreeks op de Zyxel.

DNS aanpassen op de machine waar je die problemen op ervaart.
8.8.8.8
8.8.4.4
(Google DNS)

1.1.1.1
1.0.0.1
(Cloudflare DNS)
https://www.cloudflare.com/learning/dns/what-is-1.1.1.1/
De speedtests zijn allemaal met wifi, bedraad wordt wat lastiger maar kan ik in de toekomst ook proberen.

Ik heb een nieuwe regel toegevoegd bij DNS op de Zyxel met hostname dns.google en adres 8.8.8.8. Moet ik dan rebooten of gaat dat vanzelf in? Heb modem gereboot en de pc ook. Maar helaas geen enkele verbetering in de genoemde problemen.

Ook de netwerkadapter in Windows bij IP4 de genoemde DNS gegeven en gereboot. Lijkt niet zo heel veel uit te maken.

Heb in de instellingen in Chrome zelf ook de DNS aangepast.

- De website die eerst ERR_EMPTY_RESPONSE zei, doet het nu nog steeds niet (Chrome/Edge).
- De bestelpagina van Ikea doet het nog niet (in Chrome en Edge niet).
- Het chatvenster van de webwinkel lijkt het nu wel te doen.
- Facebook Ads Manager doet het nog steeds niet goed.

In alle gevallen geldt dat ik alle adblockers/ghostery (andere extensies) en zelfs antivirus heb uitgezet.

Dus de meeste problemen zijn er nog. Maar is lastig vast te stellen waar het nu aan ligt. Toch had ik dit voorheen met Ziggo (volgens mij) niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Technomancer op 03-08-2023 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:14
Zijn er mensen vanaf Giganet van Ziggo naar 1gbps glasvezel overgegaan van T-Mobile? Wat zijn jullie ervaringen met de overstap? Qua snelheid en stabiliteit ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigTasty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-06 08:20
Dag mensen,

Ik ben momenteel op vakantie in Frankrijk, en wil de tmobile tv app (niet tv anywhere) gebruiken op mijn chromecast + google tv. Ik deel mijn internet middels hotspot op telefoon en vpn naar mijn unifi router thuis. Zo heb ik dus een tmobile thuis internetverbinding.

Helaas krijg ik bij het inloggen nog altijd "klantnummer of pincode verkeerd". Deze nummers zijn zeker goed.

Ook na het aanpassen van de pincode dezelfde foutmelding. Ik kan niet vinden of er een limiet aan tmobile tv apparaten is zoals bij de tv anywhere app. En als die er is dus ook niet hoe deze op te schonen.

Tips zijn welkom. Casten is erg omslachtig maar kan, tablet en chromecast op tel. Hotspot.

Edit; niet helemaal dit topic maar vanwege vpn en tmobile tv toch verbonden aan thuisnetwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door BigTasty op 04-08-2023 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57
Beavbusi schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:30:
Zijn er mensen vanaf Giganet van Ziggo naar 1gbps glasvezel overgegaan van T-Mobile? Wat zijn jullie ervaringen met de overstap? Qua snelheid en stabiliteit ?
Hier in Utrecht gaan ze éindelijk glasvezel aanleggen. Mijn wijk lijkt Q1 2024 aangepakt te worden. Omdat de keuze hier vooralsnog brak DSL was of kabelinternet via Ziggo lijkt die laatste partij erg te vrezen voor zijn toekomst en nu als een malle iedereen te voorzien van aanbiedingen. Hun laatste marketing-truuk: "Wij bieden nu al glasvezel aan! Tot de wijkcentrale. Alleen het laatste stukje tot je huis is dan via onze kabel" ..

Ik ben nu ingegaan op een aanbieding aan de voordeur, want mijn huidige Internet Only bij Online (DSL) is traag en relatief duur. Vooralsnog vond ik geen goedkopere "internet only" maar van Ziggo nu de aanbieding gekregen "1 jaar Giganet (1000/75) voor 31,50 (=50% korting)" (inclusief installatie en geen aansluit/opstartkosten). Een fraaie aanbieding zo lijkt, want online kom ik niet verder dan 3 of 6 maanden korting (bij afname minimaal 12 maanden).

Mijn hoop is dat binnen een jaar de glasvezel helemaal werkt én er dan ook wat goede aanbiedingen lopen, zodat ik voor een bedrag van 30-40 euro per maand naar glasvezel kan. Bij Ziggo zie ik verder geen addertjes onder het gras, want opzeggen kan direct na het eerste jaar (anders: 63 euro / maand).

Hoe beviel giganet jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:14
Valorian schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:12:
[...]

Hier in Utrecht gaan ze éindelijk glasvezel aanleggen. Mijn wijk lijkt Q1 2024 aangepakt te worden. Omdat de keuze hier vooralsnog brak DSL was of kabelinternet via Ziggo lijkt die laatste partij erg te vrezen voor zijn toekomst en nu als een malle iedereen te voorzien van aanbiedingen. Hun laatste marketing-truuk: "Wij bieden nu al glasvezel aan! Tot de wijkcentrale. Alleen het laatste stukje tot je huis is dan via onze kabel" ..

Ik ben nu ingegaan op een aanbieding aan de voordeur, want mijn huidige Internet Only bij Online (DSL) is traag en relatief duur. Vooralsnog vond ik geen goedkopere "internet only" maar van Ziggo nu de aanbieding gekregen "1 jaar Giganet (1000/75) voor 31,50 (=50% korting)" (inclusief installatie en geen aansluit/opstartkosten). Een fraaie aanbieding zo lijkt, want online kom ik niet verder dan 3 of 6 maanden korting (bij afname minimaal 12 maanden).

Mijn hoop is dat binnen een jaar de glasvezel helemaal werkt én er dan ook wat goede aanbiedingen lopen, zodat ik voor een bedrag van 30-40 euro per maand naar glasvezel kan. Bij Ziggo zie ik verder geen addertjes onder het gras, want opzeggen kan direct na het eerste jaar (anders: 63 euro / maand).

Hoe beviel giganet jou?
Haha, ik woon ook in Utrecht en had gister iemand met hetzelfde lul verhaal aan de telefoon. Ook met korting icm een jaar abo. Ik zou graag naar T-Mobile willen zodra dit kan dus de beste man maar opgehangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-06 16:49
Valorian schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:12:
[...]

Hoe beviel giganet jou?
Die aanbieding kan je prima pakken. Let wel op de bevestiging: aan de deur wordt nogal geluld om klanten (= provisie) binnen te halen. Let dus goed op je bevestiging of je 12 maanden korting hebt en of je wel de snelste verbinding krijgt. (vanaf 200 MBp/s is het prima werkbaar op alle providers)

Verder moet je letten op de huurprijzen voor decoders/next boxen of CIplus kaarten als je TV er bij hebt.

De modems en TV Next mini boxen zijn tegenwoordig prima. De Ziggo verbindingen ook. En glasvezel aanleg is 1, maar activering van het net kan maanden tot jaren duren na de aanleg. Dus lekker over een paar weken/dagen al profiteren van deze aanbieding en dan kijken wat er echt op het glas gebeurt. Dan kan je wel weer verder zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:13
BigTasty schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:02:
Ik deel mijn internet middels hotspot op telefoon en vpn naar mijn unifi router thuis. Zo heb ik dus een tmobile thuis internetverbinding.

Helaas krijg ik bij het inloggen nog altijd "klantnummer of pincode verkeerd". Deze nummers zijn zeker goed.
Volgens mij kun je een vpn op Android niet delen via de hotspot functionaliteit. Ik zou even checken of je Google TV wel daadwerkelijk met je thuis netwerk is verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Beavbusi schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:30:
Ziggo wilde mij niet meer dan 5 maanden korting geven, dus naar T-Mobile overgegaan. Let even op de prijzen: heb je een mobiel bij T-Mobile dan haal je pas het actietarief van 25,- per maand. Anders 35,- wat nog meevalt. En kijk als je geen haast hebt of T-Mobile in de weekends geen actie aanbiedingen heeft van meer dan 6 maanden korting. Zowel KPN als T-Mobile bieden standaard 6 maanden korting voor nieuwe abonnees. In de KPN snelpakker acties soms 8 maanden korting, en bij T-Mobile soms ook.

Verder zou ik je adviseren om geen gebruik te maken van de overstapservice en zelf je Ziggo abonnement op te zeggen. T-Mobile heeft soms wat achterstanen bij de installatie. Ik had expres niet de 1e installatiedatum die kon gekozen, omdat dit in de praktijk nogal eens problemen geeft. De datum verderop werd echter ook aangepast naar later bij gebrek aan monteurs. En bij T-Mobile glasvezel MOET het door een monteur geinstalleerd worden. Als ik de opzegservice had gebruikt had ik toen al zonder internet gezeten. Nu kon ik nog een paar weken verder op Ziggo.

Doe je voordeel er mee. Ik heb zeker geen spijt. Glas via T-Mobile over een KPN glasvezelverbinding loopt prima. De TV kwaliteit op de TV box valt mee tegenover eerdere ervaringen (wel de HDMI uitgang 1 standje verder zetten op de TV box, anders heb je overgesatureerd onscherp beeld op de default). Het bevalt goed, maar volgende keer doet bij mij naast T-Mobile en KPN glas, Ziggo ook gewoon weer mee in de vergelijking.

Oh ja, ik gebruik een eigen accespoint voor Wifi. Het glasvezel modem van Zyxel is veel beter dan die voor ADSL/VDSL maar ik vertrouw het ding niet. Dus gebruik die alleen als modem.
En vergeet niet dat je bij T-Mobile glas bekabeld netwerk bij je TV's moet hebben. KPN heeft nu een draadloze TV box, T-Mobile alleen bedraad. Maar sowieso adviseer ik TV signalen en andere clients zoveel mogelijk bedraad aan te sluiten. Dat houdt je Wifi netwerk schoon voor apparatuur die alleen Wifi heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:21

DON PAPA

Tweaker-fan

ucsdcom schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:47:
[...]
Zowel KPN als T-Mobile bieden standaard 6 maanden korting voor nieuwe abonnees. In de KPN snelpakker acties soms 8 maanden korting, en bij T-Mobile soms ook.
TMobile is hier ook bezig met het aanleggen van glasvezel, maar ik kreeg gewoon 10 maanden korting (op zowel internet als TV) bij mijn aanvraag als nieuwe klant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LXCjEvhQy2WN8hxWTD8wfUst27c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zIPcZR1yCfFigHh1bUXQJ3SJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:24
BigTasty schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:02:
Dag mensen,

Ik ben momenteel op vakantie in Frankrijk, en wil de tmobile tv app (niet tv anywhere) gebruiken op mijn chromecast + google tv. Ik deel mijn internet middels hotspot op telefoon en vpn naar mijn unifi router thuis. Zo heb ik dus een tmobile thuis internetverbinding.

Ook na het aanpassen van de pincode dezelfde foutmelding. Ik kan niet vinden of er een limiet aan tmobile tv apparaten is zoals bij de tv anywhere app. En als die er is dus ook niet hoe deze op te schonen.

Tips zijn welkom. Casten is erg omslachtig maar kan, tablet en chromecast op tel. Hotspot.

Edit; niet helemaal dit topic maar vanwege vpn en tmobile tv toch verbonden aan thuisnetwerk.
Je moet een vpn verbinding opzetten via de Chromecast Google TV niet je mobiel.
Ik heb dit getest met een Android tv box (Nokia box 8000)
Draai de vpn app, vpn cliënt pro.
Dan werkt de T-mobile TV app.
In mijn test geval via een 4g verbinding via telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
DON PAPA schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:40:
[...]

TMobile is hier ook bezig met het aanleggen van glasvezel, maar ik kreeg gewoon 10 maanden korting (op zowel internet als TV) bij mijn aanvraag als nieuwe klant.
Klopt! Er lopen naast de standaard 6 maanden allerhande afwijkende acties. Bijvoorbeeld op Black Friday. in het weekend en soms een extra actie op zondag. Bij KPN heb ik 12 maanden voor 35,- gezien. Bij T-Mobile als maximum 10 maanden voor 25,- bij glasvezel voor klanten die ook mobiel afnemen. Het aantal maanden heb ik ook wel eens zien veranderen bij een postcode check.

Die meer maanden acties zijn echter heel wisselend dat ze voorbij komen. Dus ik wil hier niemand er mee lekker zitten te maken. Dan kan je soms een jaar zitten te wachten.

[ Voor 11% gewijzigd door ucsdcom op 04-08-2023 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigTasty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-06 08:20
peterbier schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:49:
[...]

Je moet een vpn verbinding opzetten via de Chromecast Google TV niet je mobiel.
Ik heb dit getest met een Android tv box (Nokia box 8000)
Draai de vpn app, vpn cliënt pro.
Dan werkt de T-mobile TV app.
In mijn test geval via een 4g verbinding via telefoon.
Thanks, ga ik zo even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31
ucsdcom schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:47:
[...]
En vergeet niet dat je bij T-Mobile glas bekabeld netwerk bij je TV's moet hebben. KPN heeft nu een draadloze TV box, T-Mobile alleen bedraad.
De tmobile tv decoder is bekabeld. Maar je kunt ook prima een googletv oid gebruiken en dan werkt het prima via WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
ucsdcom schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:36:
[...]

Die aanbieding kan je prima pakken. Let wel op de bevestiging: aan de deur wordt nogal geluld om klanten (= provisie) binnen te halen. Let dus goed op je bevestiging of je 12 maanden korting hebt en of je wel de snelste verbinding krijgt. (vanaf 200 MBp/s is het prima werkbaar op alle providers)

Verder moet je letten op de huurprijzen voor decoders/next boxen of CIplus kaarten als je TV er bij hebt.

De modems en TV Next mini boxen zijn tegenwoordig prima. De Ziggo verbindingen ook. En glasvezel aanleg is 1, maar activering van het net kan maanden tot jaren duren na de aanleg. Dus lekker over een paar weken/dagen al profiteren van deze aanbieding en dan kijken wat er echt op het glas gebeurt. Dan kan je wel weer verder zien.
Bedankt voor de tips! Hier alleen internet, dus met de decoders niets te maken :) .. Bevestiging geeft 12 maanden korting aan van 50% (31,5 ipv 63), dus dat zit ook goed. Ik denk dat ze bij Ziggo echt heel erg de bui zien hangen van de aankomende glasvezel aanleg en daarom nu letterlijk weer mensen langs de deuren sturen. Voor mij betekent het een overgang van DSL naar Kabel, dus het wordt hoe dan ook veel sneller straks. Hoop dat de installatie alleen ook een beetje soepel gaat. Heb zelf nooit kabel-tv of -internet gehad en hoewel er wel e.e.a. aan kabel ligt bij de meterkast is het mij niet helemaal duidelijk of die nog doorloopt naar het aansluitpunt (gaat onder de vloer door, en kruipruimte is slecht toegankelijk). Zou best kunnen dat een vorige eigenaar van het huis alles al eens heeft doorgeknipt... Denk dat ik maar even wacht met de oude verbinding opzeggen tot ik zeker weet dat de nieuwe werkt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
gisteren was de wifi opeens trager geworden op mijn telefoon. de telefoon was verbonden met de T-54. ik zat naast de modem dus had volledige verbinding (wifi-icoontje nagecheckt boven in mijn scherm).

hebben jullie dit ook weleens gehad? misschien lag het toevallig aan mijn telefoon. kan het zo snel niet achterhalen.

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 04-08-2023 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Farabi schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:36:
gisteren was de wifi opeens trager geworden op mijn telefoon. de telefoon was verbonden met de T-54. ik zat naast de modem dus had volledige verbinding (wifi-icoontje nagecheckt boven in mijn scherm).

hebben jullie dit ook weleens gehad? misschien lag het toevallig aan mijn telefoon. kan het zo snel niet achterhalen.
Dat kan door tig dingen komen. De grootste kans is dat je van een hoge frequentie (5GHz meer bandbreedte = meer snelheid) werd overgezet naar een wifi band met lagere frequentie. 2,5 GHz (minder bandbreedte = lagere snelheid).

Even je toestel op vliegtuigstand wil dat nog wel eens oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:50
Zojuist heb ik Adguard Home geïnstalleerd op een Raspberry Pi. Hierop stond al homebridge. Via hb-config kon je vrij makkelijk Adguard er naast installeren. Daar kun je overigens wat van vinden. Wellicht is een RPi per dienst handiger, maar ik heb nu niet nog een RPi liggen.

In de router van t-mobile (T54) kun je een DNS ingeven. Dit stond eerst op 1.1.1.1 (en 1.0.0.1). Dit heb ik aangepast naar het ip adres waarop Adguard geïnstalleerd is. Dit werkt in principe goed. Echter als ik de T54 opnieuw opstart staat er weer 1.1.1.1 (en 1.0.0.1) als DNS ingesteld. Hoe kan dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
meesje schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 22:38:
Zojuist heb ik Adguard Home geïnstalleerd op een Raspberry Pi. Hierop stond al homebridge. Via hb-config kon je vrij makkelijk Adguard er naast installeren. Daar kun je overigens wat van vinden. Wellicht is een RPi per dienst handiger, maar ik heb nu niet nog een RPi liggen.

In de router van t-mobile (T54) kun je een DNS ingeven. Dit stond eerst op 1.1.1.1 (en 1.0.0.1). Dit heb ik aangepast naar het ip adres waarop Adguard geïnstalleerd is. Dit werkt in principe goed. Echter als ik de T54 opnieuw opstart staat er weer 1.1.1.1 (en 1.0.0.1) als DNS ingesteld. Hoe kan dit?
Ik gebruik Nextdns.
De Raspberry Pi is een Home Assistant geworden. (Pi Hole eerder)
Wat betreft dat de T54 het dns pakt van Cloudflare vindt ik vreemd.
Die zal dan de dns van T-mobile zelf moeten pakken.
Met dat soort gezeur met provider spullen gebruik ik helemaal geen provider spullen meer.
GPON ONT is ook van mij zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
peterbier schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 00:04:
[...]

Ik gebruik Nextdns.
De Raspberry Pi is een Home Assistant geworden. (Pi Hole eerder)
Wat betreft dat de T54 het dns pakt van Cloudflare vindt ik vreemd.
Die zal dan de dns van T-mobile zelf moeten pakken.
Met dat soort gezeur met provider spullen gebruik ik helemaal geen provider spullen meer.
GPON ONT is ook van mij zelf.
1.1.1.1 en 1.0.0.1 heb ik destijds handmatig zelf ingegeven, maar dit wordt nu onthouden als ik een herstart doe. Niet onoverkomelijk maar wel irritant. Hoe vaak zal ik de T54 rebooten? Dan maar onthouden dat ik DNS moet aanpassen naar het ip adres van de RPi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 12:52
Beste iedereen, en dan met name de T-Mobile Thuis gebruikers in Apeldoorn Noord (wijk Zuidbroek),

Ik gebruik momenteel nog een KPN glasvezel verbinding met 200 Mbit snelheid, wat mij uitstekend bevalt qua pingtijden, latency, snelheidservaring openen diverse websites, stabiliteit (nog geen storing gehad in bijna 2 jaar tijd). Gezien de prijs politiek die KPN hanteert ben ik aan het rondneuzen en kom ik mogelijk uit op T-Mobile.

Ik hoop via jullie wat ervaringen te mogen lezen:

-Hoe is jullie ervaring met overstap van KPN naar TMobile (wellicht via Breedbandwinkel.nl, scheelt nu de 30 euro aansluitkosten die T-Mobile rekent en Breedbandwinkel niet)
-Hoe is de storingservaring en snelheid dat de storing werd opgelost?
-Ik heb begrepen dat Zuidbroek (postcode 7323) een KPN glasvezel gebied is, heb je dan dezelfde stabiliteit als KPN glasvezel dat ook biedt?

Ik stel deze vragen vanwege mogelijk grotere voordelen qua maandprijzen, de T-Mobile prijs scheelt ongeveer 15 euro / maand t.o.v. KPN (1GB, internet only).

Graag jullie expertise, bedankt alvast :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ed1969 op 05-08-2023 14:50 ]

Ed1969

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ed1969 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:19:
Beste iedereen, en dan met name de T-Mobile Thuis gebruikers in Apeldoorn Noord (wijk Zuidbroek),

Ik gebruik momenteel nog een KPN glasvezel verbinding met 200 Mbit snelheid, wat mij uitstekend bevalt qua pingtijden, latency, snelheidservaring openen diverse websites, stabiliteit (nog geen storing gehad in bijna 2 jaar tijd). Gezien de prijs politiek die KPN hanteert ben ik aan het rondneuzen en kom ik mogelijk uit op T-Mobile.

Ik hoop via jullie wat ervaringen te mogen lezen:

-
-Ik heb begrepen dat Zuidbroek (postcode 7323) een KPN glasvezel gebied is, heb je dan dezelfde stabiliteit als KPN glasvezel dat ook biedt?

Graag jullie expertise, bedankt alvast :)
In jouw geval is een KPN abonnement niet te vergelijken met die van T-Mobile. Aan de lage prijs kan ik zien dat T-Mobile eigen apparatuur in de PoP heeft staan. De PoP van KPN Netwerk/Reggefiber dus. Stabiliteit zit in de apparatuur dus nee, de stabiliteit van KPN hoef je niet te hebben bij T-Mobile. Wel kan ik bijna zeker stellen dat je naar een GPON aansluiting over gaat want dat is wat T-Mobile het meest gebruikt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Barre73 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 17:22:
[...]

In jouw geval is een KPN abonnement niet te vergelijken met die van T-Mobile. Aan de lage prijs kan ik zien dat T-Mobile eigen apparatuur in de PoP heeft staan. De PoP van KPN Netwerk/Reggefiber dus. Stabiliteit zit in de apparatuur dus nee, de stabiliteit van KPN hoef je niet te hebben bij T-Mobile. Wel kan ik bijna zeker stellen dat je naar een GPON aansluiting over gaat want dat is wat T-Mobile het meest gebruikt.
Ja stabiliteit zit hem ook in gebruik van eigen apparatuur.
Ik gebruikte al een Fritzbox 5490 bij kpn.
Later een Fritzbox 5590 met AON SFP module.
Die Fritzbox 5590 met de GPON SFP module gebruik ik nu ruim een jaar bij T-Mobile zonder problemen.
Grootste voordeel bij T-Mobile dat de tv dienst via een app werkt op eigen apparatuur.
In huis gebruik ik helemaal geen provider spullen meer.

Je hebt wel gelijk dat GPON storing gevoeliger is.
Als er een AON (nt) module op de zelfde splitter aangesloten wordt gaan alle klanten down op die splitter.
Nog niet gehad hier gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed1969
Bedankt voor de reacties,

Ze gaan dus de ONT vervangen voor een GPON exemplaar. Ook als je in een KPN gebied woont? Daar heeft het TMobile forum vol van gestaan met storingen, klanten die dagen / weken geen internet hadden.
Ik gebruik nu ook een modem van KPN. De Box 12. Die fungeert alleen nu als doorgeefluik voor televisie en internet en werkt perfect. Achter de Box 12 heb ik een eigen Aimesh systeem. Het idee is de tv er uit te doen, alleen internet wil ik houden.
Wat kan gezegd worden van overige dingen als Ping tijden en latency?

[ Voor 4% gewijzigd door Ed1969 op 05-08-2023 22:03 ]

Ed1969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-06 22:21
Ik zie hierboven meldingen staan van mensen die vertellen dat er wisselende aanbiedingen zijn. soms 6 maanden, oplopend tot 12 maanden korting.
zijn er ook mensen die geluk hebben om tmobile te bellen of appen old om zo een beter aanbod te krijgen (zit te kijken voor de overstap van ziggo naar een 400/400 en dan ook een mobiel abbo erbij (van Vodafone naar tmobile).
zijn er leuke aanbiedingen wellicht te krijgen als een andere tmobile klant jou als nieuwe klant aanbrengt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ed1969 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:00:
Bedankt voor de reacties,

Ze gaan dus de ONT vervangen voor een GPON exemplaar. Ook als je in een KPN gebied woont? Daar heeft het TMobile forum vol van gestaan met storingen, klanten die dagen / weken geen internet hadden.
Ik gebruik nu ook een modem van KPN. De Box 12. Die fungeert alleen nu als doorgeefluik voor televisie en internet en werkt perfect. Achter de Box 12 heb ik een eigen Aimesh systeem. Het idee is de tv er uit te doen, alleen internet wil ik houden.
Wat kan gezegd worden van overige dingen als Ping tijden en latency?
Het is geen ONT die je hebt maar een NT. Althans... Voor zover ik weet heeft Zuidbroek al jaren glasvezel en is dus geen XGS-PON gebied voor KPN.
Maar ja, je huidige KPN NT wordt vervangen voor een losse ONT en die wordt met een glaskabeltje in je FTU geplugd.
En ja, dan kan je daarna storingen ondervinden als een andere T-Mobile klant een oude NT aansluit (of nog aangesloten heeft) die dan probeert te communiceren met de OLT in de PoP.
Ik zie dat echter niet veel meer langskomen moet ik eerlijk zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed1969
Dank je wel Barre73, het is NT. En wel dit model:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHDtDhnFegbqneUXq6_9r_5sJSE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/00ULZ5TBe1axLDT7lF5Zkooh.png?f=fotoalbum_large

Dit model is eind 2012 gemonteerd, toen de huizen als nieuwbouw werden opgeleverd. Later werd bij familie van ons dit onderstaand model geleverd, zij wonen in dezelfde wijk, Zuidbroek en deze woningen zijn 2020 opgeleverd: Zowel zij als wij zitten op KPN glasvezel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k5aC2ZZkbdPHZdQUXHMQZ36XDNE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RCLqFFqpara4mMTMeXnoCOTa.png?f=user_large

Maar ik begrijp dat, als we over gaan op T-Mobile, dan deze constructie (foto hier onder) krijgen (deze foto komt af van iemand van het forum, maar om te verduidelijken):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BB2ssNH5svvszApVkTGDTmjXqss=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/54DH0v5hUtHlGgp5MsPNyb3p.png?f=user_large

Ed1969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Laatst online: 17-06 10:20
Ed1969 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 17:09:
[Afbeelding]

Dit model is eind 2012 gemonteerd, toen de huizen als nieuwbouw werden opgeleverd. Later werd bij familie van ons dit onderstaand model geleverd, zij wonen in dezelfde wijk, Zuidbroek en deze woningen zijn 2020 opgeleverd: Zowel zij als wij zitten op KPN glasvezel.

[Afbeelding]

Maar ik begrijp dat, als we over gaan op T-Mobile, dan deze constructie (foto hier onder) krijgen (deze foto komt af van iemand van het forum, maar om te verduidelijken):

[Afbeelding]
Klopt dan krijg je de ondere constructie ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed1969
Als deze netjes gemonteerd wordt, dan is dat overkomelijk. En voor mij geen bezwaar
Maar ik heb nog niet begrepen, ondanks dat mensen eigen apparatuur installeren, hoe de internet beleving is qua pingtijden, latency, aantal nodes waarover het internetverkeer loopt. Ik herinner me uit een recent verleden dat T-Mobile het internetverkeer via het buitenland (Duitsland?) routeerde en dit had trage pingtijden tot gevolg. Ik ga uit van de basis configuratie die de provider levert (NT+Modem/router).met daar achter mijn eigen Aimesh systeem. Bij KPN gaat het flitsend snel. En ik hoop bij T-Mobile ook. Heeft T-Mobile hier dezelfde kwaliteit?

Ed1969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat moet je hopen dat het zo afgeleverd word.
Ga er maar niet van uit dat de monteur een patchcover mee neemt.
Die oranje dummy wordt dan gebruikt.
En de NT op de rechter kant B geklikt. (Wat niet moet) SC-UPC op een SC-APC glasvezel connectie.
Hierdoor kan de aansluiting van kant B en die van de NT beschadigd raken.
"Ondanks dat B niet meer gebruikt wordt en de oude NT ook niet"
Ik heb deze installatie bij mijn FTU zelf gedaan.
Fritzbox 5590 met GPON SFP module.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8uRIJGxO6KZuDpG6_ikU-Wacu0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VeeDCJWRsq9n8wqiX0EJqZSo.jpg?f=fotoalbum_large

Patchcover

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Rl6mDI1mLv_hIIsY-nuGSW8j5Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dbM2ZTQ6JA5Pgq1agrAVOszv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Laatst online: 16:44
peterbier schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:17:
[...]

Dat moet je hopen dat het zo afgeleverd word.
Als ik dit soort berichten zie dan wordt ik steeds benieuwder naar hoe "netjes" een dergelijke aansluiting straks in de hoek van mijn woonkamer wordt gemaakt... :X ;w

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:21

WheeleE

Dinges

Het is verstandig om er bovenop te zitten als de monteur bezig is. Ik was net op tijd om te voorkomen dat het kastje vol in het zicht boven de vensterbank werd gemonteerd. Na vriendelijk aandringen heeft hij het toch onder de vensterbank gezet, ookal was dat niet de standaardplek volgens hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Clueless schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 20:32:
[...]

Als ik dit soort berichten zie dan wordt ik steeds benieuwder naar hoe "netjes" een dergelijke aansluiting straks in de hoek van mijn woonkamer wordt gemaakt... :X ;w
Je moet er gewoon bij zijn en je voorkeur zeggen.
Vaak wordt het wel netjes gedaan maar soms gaat het fout.
T-mobile heeft monteurs via Guidion dat zijn zzp'ers.
Niks mis mee vaak gaat de installatie goed maar soms ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-06 18:01
Ed1969 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 18:10:
Als deze netjes gemonteerd wordt, dan is dat overkomelijk. En voor mij geen bezwaar
Maar ik heb nog niet begrepen, ondanks dat mensen eigen apparatuur installeren, hoe de internet beleving is qua pingtijden, latency, aantal nodes waarover het internetverkeer loopt. Ik herinner me uit een recent verleden dat T-Mobile het internetverkeer via het buitenland (Duitsland?) routeerde en dit had trage pingtijden tot gevolg. Ik ga uit van de basis configuratie die de provider levert (NT+Modem/router).met daar achter mijn eigen Aimesh systeem. Bij KPN gaat het flitsend snel. En ik hoop bij T-Mobile ook. Heeft T-Mobile hier dezelfde kwaliteit?
Dat recent verleden met de routering over Duitsland is inmiddels meer dan 2 jaar geleden. Blijkt maar weer dat goed nieuws te voet komt en slecht nieuws te paard. En dat in de internet tijd :*)

De internet beleving is sterk afhankelijk van de regio, de geplaatste apparatuur en de bezetting/gebruik van de aansluiting en zaken als overboeking en dergelijke.

In de "oude" modemtijd moest je soms ook meerdere malen proberen in te bellen (067...?) omdat het te druk was op dat moment en je wat meer geduld moest hebben voor je van dat irritante gejank van de modem kon geNIETen.

Een kwaliteit vergelijk van KPN t.o.v. T-mobiel bij de aansluiting op de glasvezel zal hardwarematig weinig verschillen opleveren.

Het grootste verschil tussen genoemde providers is het NAZORG (Service) niveau. Omdat bij T-mobiel heel veel is uitbesteed zijn de lijnen daarin erg lang.
Maar inmiddels is mijn aansluiting op glas al meerdere jaren tot tevredenheid in werking. En de prijs is fantastisch en daar geniet ik het meeste van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-06 09:28
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb de middelste ONT (ik zit trouwens ook in noord maar dan kerschoten) hier hebben we alleen maar XGSPON van KPN , maar ik weet toevallig dat T-Mobile voor PON ook de middelste ONT gebruikt die heb ik zelf ook hangen en zit ook bij T-Mobile Thuis

de onderste witte gebruikt T-Mobile alleen op ODF (Open Dutch Fiber) netwerk , verbeter me als ik het verkeerd heb @Barre73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:34

WCA

chris-drielsma schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:32:
[...]

Ik heb de middelste ONT (ik zit trouwens ook in noord maar dan kerschoten) hier hebben we alleen maar XGSPON van KPN , maar ik weet toevallig dat T-Mobile voor PON ook de middelste ONT gebruikt die heb ik zelf ook hangen en zit ook bij T-Mobile Thuis

de onderste witte gebruikt T-Mobile alleen op ODF (Open Dutch Fiber) netwerk , verbeter me als ik het verkeerd heb @Barre73
Op de onderste foto is het Reggefiber netwerk :P

Vermoedelijk gebruiken ze die overal waar ze eigen apparatuur hebben

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
geweldig dit, T-mobile komt volgende week installeren.
Krijg je een brief van KPN of ze ook glas mogen leggen bij je :D.
Ervoor kon het niet, denk dat ik maar lekker wegblijf bij KPN.

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31
wetsteyn schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:16:
geweldig dit, T-mobile komt volgende week installeren.
Krijg je een brief van KPN of ze ook glas mogen leggen bij je :D.
Ervoor kon het niet, denk dat ik maar lekker wegblijf bij KPN.
Gewoon binnen laten leggen. Altijd handig voor de toekomst, je weet nooit hoe het er over 5 jaar uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chris-drielsma schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:32:
[...]

T-Mobile kent twee soorten ONT's. Eentje (Huawei) waar ze zelf apparatuur hebben staan in de PoP. Dat kan KPN Netwerk zijn, maar ook Open Dutch Fiber of E-Fiber. Dat is de ONT van de laatste foto.
De andere is op recente netwerken van KPN Netwerk waar eigen apparatuur niet mogelijk is (point to multipoint). Daar moeten ze dezelfde gebruiken als elke provider inclusief KPN. Dat is de Genexis die over de FTU heen schuift en die je op de tweede foto ziet.
Wellicht binnenkort ook de Nokia ONT die nu als tweede optie ingezet gaat worden door KPN WBA

En dan is er nog de losse NT/mediaconverter die ze gebruiken op plaatsen waar ze nog geen PON leveren maar AON. Dus waar ze al lang apparatuur hebben staan in de PoP (vanuit de Vodafone Thuis tijd).

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 07-08-2023 14:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:39

PeaceNlove

Deugleuter

blazez schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:12:
Ik zie hierboven meldingen staan van mensen die vertellen dat er wisselende aanbiedingen zijn. soms 6 maanden, oplopend tot 12 maanden korting.
zijn er ook mensen die geluk hebben om tmobile te bellen of appen old om zo een beter aanbod te krijgen (zit te kijken voor de overstap van ziggo naar een 400/400 en dan ook een mobiel abbo erbij (van Vodafone naar tmobile).
zijn er leuke aanbiedingen wellicht te krijgen als een andere tmobile klant jou als nieuwe klant aanbrengt ?
Niet direct antwoord op jouw vraag, maar je triggerde me wel even om ze op te bellen voor verlenging:
Zes maanden €10 korting op internet
Vier maanden €10 korting op TV
En de inflatiecorrectie is ook weer weg
:*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yalerta
Tmobiel is alvast begonnen met nog meer klanten aantrekken.

Via het Delta netwerk

[ Voor 7% gewijzigd door yalerta op 08-08-2023 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devandrej
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:45
Vanaf vandaag heb ik 90Mbps in plaats van de normale 1000Mpbs. Ik vraag me of T-mobile jouw internetsnelheid beperkt als je veel GB download in een aantal dagen. Iemand hier ervaring mee? Ik heb al geprobeerd mijn router te resetten maar helaas zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:25
devandrej schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:18:
Vanaf vandaag heb ik 90Mbps in plaats van de normale 1000Mpbs. Ik vraag me of T-mobile jouw internetsnelheid beperkt als je veel GB download in een aantal dagen. Iemand hier ervaring mee? Ik heb al geprobeerd mijn router te resetten maar helaas zelfde resultaat.
Nog nooit van gehoord, wat heb je tot zelf al getest/vervangen? Haal alles van de router, pak een goede patchkabel en test de snelheid daarmee op tenminste 2 apparaten. 90Mbit(of 94?) duidt vaak op een defecte kabel of brakke lan NIC op je apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devandrej
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:45
gjtm schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:23:
[...]

Nog nooit van gehoord, wat heb je tot zelf al getest/vervangen? Haal alles van de router, pak een goede patchkabel en test de snelheid daarmee op tenminste 2 apparaten. 90Mbit(of 94?) duidt vaak op een defecte kabel of brakke lan NIC op je apparatuur
Ik heb op mijn main system getest met speedtest en kwam uit op 90Mbs. Heb zonet getest op mijn PS5 en daar haal ik wel 900Mpbs. Dus ik denk dat je gelijk heb dat ik een brakke kabel op mijn main systeem. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Bij ons in de stad (Utrecht) is een grote uitrol bezig van glasvezel. Mijn wijk is pas in 2024 aan de beurt. Bij T-mobile vinden ze het echter een slimme zet om nu al een aanbieding te doen voor glasvezel+tv "eerste 8 maanden 30 euro per maand" middels een geadresseerde reclame. Aanbieding geldig (uiterlijk reageren) tot 27 augustus. Vervolgens op de website meteen de melding "bij u niet beschikbaar". Is dit nu de handigste besteding van hun marketing-budget? ;) Qua database weten ze toch al dat het voor dit adres niet beschikbaar is de komende tijd? Of verwachten ze dat ik dan alsnog normale DSL (30 down, 6 up) bij ze ga afnemen?

[ Voor 15% gewijzigd door Valorian op 08-08-2023 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 18:48

djiwie

Wie?

Haha, dat is wel slecht ja. Bij mij ligt het nu een klein jaar maar hangen de abri's nog regelmatig vol met posters van T-Mobile (en van Ziggo trouwens, met hun "glasvezel-kabel-netwerk").

Welke wijk zit je? Geloof dat ze nu in Noord-West gaan starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
djiwie schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 18:33:
Haha, dat is wel slecht ja. Bij mij ligt het nu een klein jaar maar hangen de abri's nog regelmatig vol met posters van T-Mobile (en van Ziggo trouwens, met hun "glasvezel-kabel-netwerk").

Welke wijk zit je? Geloof dat ze nu in Noord-West gaan starten?
Ik zit in Zuilen, valt onder Noord West. De enige plek waar ik echt detail-info vindt lijkt de site van Open Dutch Fiber, daar staat dat voor mijn postcodegebied in q1 2024 getart wordt met aanleg. Wat dat precies betekent qua oplevering weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

Volgens mij kun je als je je postcode en huisnummer invult op de ODF site, de geplande aanlegdatum terugvinden in de HTML source code. Maar die zou ik met een stevige korrel zout nemen, die heeft bij mij zelfs een tijdje op 2023-12-31 gestaan terwijl de aanleg uiteindelijk in september 22 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagitherus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 21:31
In de order proces bij T-Mobile kun je een mogelijk geplande aanlegperiode zien op de tweede pagina na je product keuze. Dit lijkt vooralsnog in mijn geval 2 weken in de toekomst te staan van wanneer ik de keuze en postcode invul.

Ik ben ook benieuwd of er een patroon te herkennen valt als de situatie anders voordoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:44
Ik heb deze aansluiting thuis, de Tmo home doos ontvangen, afspraak staat voor 1 sept. Ik moet dus dan in mn Ubiquity DM de VLAN aanpassen en that's it toch? Ik lees hierboven veel over aansluitingen etc.. Wil toch even zeker weten dat ik de juiste spullen in huis heb en weet wat ik moet vragen straks 😅😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0sY1UJocDPa5IOjb5OFr3iyN1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WDcJ3DAp9aJAvDxkDLCLopll.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

4v4t4r schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:36:
Ik heb deze aansluiting thuis, de Tmo home doos ontvangen, afspraak staat voor 1 sept. Ik moet dus dan in mn Ubiquity DM de VLAN aanpassen en that's it toch? Ik lees hierboven veel over aansluitingen etc.. Wil toch even zeker weten dat ik de juiste spullen in huis heb en weet wat ik moet vragen straks 😅😊

[Afbeelding]
Je krijgt een koppelvlak op ethernet, dat is het enige wat vast staat. Wat voor apparatuur je nodig hebt als je direct op glas wil koppelen, weet je pas zeker wanneer je de spullen hebt.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:58
4v4t4r schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:36:

[Afbeelding]
Wat zat er in de doos? Bij mij zat in de doos ook de NT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Lord_Dain schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:29:
[...]

Wat zat er in de doos? Bij mij zat in de doos ook de NT.
Dit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRaqiFaP8tjHEcuxSmT8CBEG60w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HlJxuUAISggv6r5GO41jqEbz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
WCA schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:43:
[...]

Je krijgt een koppelvlak op ethernet, dat is het enige wat vast staat. Wat voor apparatuur je nodig hebt als je direct op glas wil koppelen, weet je pas zeker wanneer je de spullen hebt.
Sorry maar ik begrijp niet wat je bedoeld met "wanneer je de spullen hebt" is dat wat de monteur aansluit ? of wat er in de Tmob doos zit die ik heb ontvangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
@4v4t4r

In de doos van T-mobile.
Daar zit dan een glasvezel kastje in.
In mijn geval was dat toen een Huawei GPON ONT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
peterbier schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:20:
@4v4t4r

In de doos van T-mobile.
Daar zit dan een glasvezel kastje in.
In mijn geval was dat toen een Huawei GPON ONT.
Ik heb een zyxel doosje (nee niet mn modem)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04EPyh-2AI5CdfmngRtavO54tXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6g8qHyjZ2PNmkz5c502X9Mxx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
4v4t4r schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:28:
[...]

Ik heb een zyxel doosje (nee niet mn modem)

[Afbeelding]
De Zyxel FMG3005-R20A is voor het AON glasvezel netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

peterbier schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:32:
[...]

De Zyxel FMG3005-R20A is voor het AON glasvezel netwerk.
Dat betekent dat je óf dat kastje kan gebruiken, of met een vrij standaard SFP voor single mode glas direct je Unifi router in kan zonder de zyxel ertussen :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

NOOIT je FTU openmaken op deze manier, zeer kwetsbare binnenkant en dit kost je tussen de 200-400 euro om te repareren als je het stuk maakt.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
@4v4t4r
Je kunt vanaf die Zyxel met een netwerk kabel naar jou eigen router.
Mocht je direct op glasvezel willen met je eigen apparatuur heb je een AON module nodig.
De Zyxel FMG3005-R20A doet trouwens niks anders dan glasvezel signaal omzetten.
Deze kun je er beter tussen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
peterbier schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:40:
@4v4t4r
Je kunt vanaf die Zyxel met een netwerk kabel naar jou eigen router.
Mocht je direct op glasvezel willen met je eigen apparatuur heb je een AON module nodig.
De Zyxel FMG3005-R20A doet trouwens niks anders dan glasvezel signaal omzetten.
Deze kun je er beter tussen laten.
ik vind het geen probleem om die Zyxel (mn modem dus) er tussen te hebben, maar ik begreep dat hij niet op bridge kan/mag.
Die moet er dan dus tussen uit en een AON module er tussen ? Ik zal zo nog even de topic start lezen, maar advies welke ik dan moet aanschaffen ? Ik neem aan dat de monteur die niet heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
4v4t4r schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:15:
[...]

ik vind het geen probleem om die Zyxel (mn modem dus) er tussen te hebben, maar ik begreep dat hij niet op bridge kan/mag.
Die moet er dan dus tussen uit en een AON module er tussen ? Ik zal zo nog even de topic start lezen, maar advies welke ik dan moet aanschaffen ? Ik neem aan dat de monteur die niet heeft.
De Zyxel FMG3005-R20A is alleen een omzetter van glas naar ethernet.
Doet verder niks.
Vanaf de Zyxel FMG3005-R20A (glasvezel kastje) ga je met een netwerk kabel naar je eigen router.
In je eigen router stel je de instellingen voor T-Mobile in en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
peterbier schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:10:
[...]

De Zyxel FMG3005-R20A is alleen een omzetter van glas naar ethernet.
Doet verder niks.
Vanaf de Zyxel FMG3005-R20A (glasvezel kastje) ga je met een netwerk kabel naar je eigen router.
In je eigen router stel je de instellingen voor T-Mobile in en klaar.
Ok helder :) , dat laatste zijn dan die VLAN settings waar je op doelt ? Sorry als ik teveel vragen stel, ik ga helaas maandag onder het mes, weet niet hoe/hoe goed ik daar uit ga komen en wil mn vrouw met instructies achter laten als nodig ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Tu3zGWpHN0nC6JcPPhxg2_fiRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ESmFZxrfFvVQrvk6Rr5VSdDP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door 4v4t4r op 09-08-2023 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 10:28
Ik heb vandaag, na meer dan 5 weken problemen met mijn Zyxel T50 modem eindelijk de beloofde T56 ontvangen, maar daar zitten 2 andere apparaten bij.
De klantendienst stelde dat ik dat best zelf kon aansluiten, maar ik ben nogal een leek op dit gebied, dus als u straks uw hulp aanbied, dan graag jip en janneke Nederlands, want al die afkortingen die ik tegenkom zeggen mij niet zoveel. Ik heb stukken van het bovenstaande gelezen, en denk dat ik het nu een beetje begrijp.....

Goed, na deze intro/disclaimer het volgende:
Bij de T56 heb ik ook een Zyxel FMG3005 ontvangen; ik denk, gezien de aansluitingen, dat dit een vervanger is voor mijn Mediaconverter, die achter het KPN glasvezel kastje zit, zoals getoond hierboven om 14:36.
Deze FMG3005 is ook toevalligerwijs hierboven getoond om 16:28.
Dit kastje heeft een fiber ingang en een blauwe WAN uitgang; die zou ik dan moeten verbinden met de blauwe 2,5G WAN ingang op de T56? Denk ik, en de rest is dan duidelijk.
Kom ik nog problemen tegen als ik die Zyxel FMG3005 met het KPN kastje verbind? Misschien is de veilige weg voor mij om die gele kabel in het KPN kastje te laten zitten, en die in de FMG te pluggen?

Ik had sinds een paar maanden een wifi repeater ontvangen/gehuurd, en begrijp dat deze niet compatibel is met het nieuwe modem, en dus ook vervangen moet worden; die hebben ze dus ook mee gestuurd, dat zal ik wel uitvinden; mogelijk helemaal niet meer nodig, nu de nieuwe modem een zoveel betere wifi signaal uitzend, zo was mij verzekerd door de klanten dienst van T-mobile

Mag ik een bevestiging van het bovenstaande, zo niet, nieuwe instructies aub.
Dank!

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
Zelf klooien aan glasvezel is niet handig, zeker als je niet deskundig bent. Dus alleen die t50 vervangen door de t56 en van de mediaconverter die er al zit gewoon afblijven. Als je daarna nog problemen hebt kunnen ze een monteur sturen om ook die mediaconverter te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Dan vraag ik me wel af waarom zij mij deze apparatuur hebben gestuurd, met mededeling dat ik dat vast wel zelf zou kunnen monteren.
En ik ben niet van plan om te "klooien" zoals je stelt, maar om het wel in 1 keer goed te doen.

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MrAcid schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:18:
Vandaag overgegaan naar T-Mobile glasvezel, ging allemaal behoorlijk soepel. TV kijken ga ik via de Apple TV app doen. Die is vrij aardig, op de navigatie na (net wat te traag en niet super intuïtief).

In de Apple TV app kun je vanuit het kijken naar een programma een lijst oproepen van wat we verder op dit moment op andere zenders speelt (“tap” op de rechterkant van de touchpad). In die weergave crashed de app echter - is dat een bekend probleem? Ik kan in die weergave wel naar “rechts” navigeren maar dan klapt de app eruit.
FYI - deze bug is inmiddels gefixt.

Los daarvan: iedereen die nog op een Apple TV zit met een “oude” remote kan ik een upgrade aanraden - met de nieuwe Siri Remote werken de verschillende menu’s een stuk intuïtieve/logischer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Naalroc schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:47:
Dan vraag ik me wel af waarom zij mij deze apparatuur hebben gestuurd, met mededeling dat ik dat vast wel zelf zou kunnen monteren.
En ik ben niet van plan om te "klooien" zoals je stelt, maar om het wel in 1 keer goed te doen.
We kunnen niet speculeren over de motieven van T-Mobile...
Het vervangen van de router is simpel aangezien het gaat om een UTP kabel ergens uit halen en ergens anders in klikken.
Vervangen van de mediaconverter vergt het eruit halen van een glasvezelconnector (uit de huidige mediaconverter) en in de nieuwe klikken. Die stekkers werken iets anders maar wel bijna hetzelfde.
De kant van de gele kabel die de FTU van KPN Netwerk in gaat laat je met rust!! Die kant is minder geschikt voor de meeste klanten om zelf te vervangen en je kan de vaste connector die er binnenin zit onbedoeld beschadigen.
Mijn advies is ook: alleen de T50 vervangen en de rest nog niet. Als je problemen daarmee opgelost zijn: prima toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 09-08-2023 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Daar heb ik wat aan @Barre73 , en wat je hier schrijft is eigenlijk precies wat ikzelf al eerder schreef in mijn eerste post hierover:" Misschien is de veilige weg voor mij om die gele kabel in het KPN kastje te laten zitten, en die in de FMG te pluggen?"Maar als je denkt dat het niet essentieel is om die media converter te vervangen, dan vind ik dat prima; aan de andere kant, ze geven toch ook geen apparatuur weg, als het niet nodig is om die te upgraden?
Dacht ik.

Wat die wifi versterker betreft, daar stellen ze expliciet dat de oude (paar maanden oud) NIET gaat werken met de nieuwe T56, dat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
4v4t4r schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:42:
[...]

Ok helder :) , dat laatste zijn dan die VLAN settings waar je op doelt ? Sorry als ik teveel vragen stel, ik ga helaas maandag onder het mes, weet niet hoe/hoe goed ik daar uit ga komen en wil mn vrouw met instructies achter laten als nodig ;)

[Afbeelding]
Laat het gewoon over aan de monteur en desnoods met de Zyxel router.
Voor jou beterschap en spoedig herstel.
Later kun je je wensen van een eigen router weer voorzien.

• 4v4t4r
peterbier schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 23:45:
[...]

Laat het gewoon over aan de monteur en desnoods met de Zyxel router.
Voor jou beterschap en spoedig herstel.
Later kun je je wensen van een eigen router weer voorzien.
dat is dus helaas lastig - nieuwbouw en vanaf beneden is er op de bovenste verdieping nu bereik qua wifi, vandaar dat ik de Ubiquity spullen op elke verdieping in de gang heb hangen. Moet eigenlijk wel werken, anders heb ik een probleem met de rest van de familie :)

Als er iemand is met een UDM (niet de pro) en me in DM kan uitleggen wat ik precies moet doen zou ik dat ernstig waarderen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door 4v4t4r op 10-08-2023 09:49 ]

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:02
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het overstappen van een andere provider zoals KPN naar T-Mobile zakelijk glas? Ze hebben nu een aardige aanbieding lopen met Chromecast, NLZiet een jaar gratis en 4g backup erbij in. Echter is het overstapproces vanaf een KPN lijn nog niet geïmplementeerd begrijp ik. Dat zou betekenen dat ik ongeveer 1-2 weken zonder internet zit voordat de overstap is afgerond. Iemand anders hier al ervaringen mee?

• Marcello010
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 24-11-2024
4v4t4r schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:26:
[...]

dat is dus helaas lastig - nieuwbouw en vanaf beneden is er op de bovenste verdieping nu bereik qua wifi, vandaar dat ik de Ubiquity spullen op elke verdieping in de gang heb hangen. Moet eigenlijk wel werken, anders heb ik een probleem met de rest van de familie :)

Als er iemand is met een UDM (niet de pro) en me in DM kan uitleggen wat ik precies moet doen zou ik dat ernstig waarderen ;)
Ben ook geïnteresseerd in de uitleg. 😁 misschien wel meer mensen op dit forum..,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:02
Marcello010 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:52:
[...]

Ben ook geïnteresseerd in de uitleg. 😁 misschien wel meer mensen op dit forum..,
Voor Unifi routers is het al meermalen hier beschreven. Zolang je gebruik maakt van de geleverde media converter is het alleen maar de UTP daarvandaan in je router steken. In de instellingen van Unifi zet je bij de WAN connection type IPv4 op DHCP en VLAN ID op 300. Dan moet alles al werken.

Zonder media converter is het wat lastiger, omdat je eerst de juiste SFP module en glasvezelkabel (indien nodig) moet vinden.

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 09:15
Ik heb sinds vandaag T-Mobile Thuis 1Gbit.
Als ik het bijgeleverde Zyxel modem gebruik krijg ik netjes de beloofde snelheid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZqnleOp8zKDnH0R7RsjViaeTQJk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/94p7XS7d9GSenP42zJAcAn4U.png?f=user_large

Sluit ik echter mijn eigen Asus RT-AC66U B1 met FreshTomato aan, dan gebeurt er dit. M'n upload valt volledig weg. De downloadsnelheid is toe te wijzen aan de verouderde wifi-standaard.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBYFtPl8vPWKhQ0cOidrV-ROuSs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/01IhJKy4LWcEn2ArX82cpMiW.png?f=user_large

Hoe kan dit? En hoe los ik het op?

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:02
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:17:
Ik heb sinds vandaag T-Mobile Thuis 1Gbit.
Als ik het bijgeleverde Zyxel modem gebruik krijg ik netjes de beloofde snelheid.
[Afbeelding]

Sluit ik echter mijn eigen Asus RT-AC66U B1 met FreshTomato aan, dan gebeurt er dit. M'n upload valt volledig weg. De downloadsnelheid is toe te wijzen aan de verouderde wifi-standaard.
[Afbeelding]

LIjkt me een verschil tussen bedraad (bovenste) en via WiFi (onderste)? Leg anders even uit hoe je eea gemeten hebt.

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 09:15
loeberce schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:29:
[...]
LIjkt me een verschil tussen bedraad (bovenste) en via WiFi (onderste)? Leg anders even uit hoe je eea gemeten hebt.
Het maakt niet uit hoe ik verbind, ook bedraad blijft de uploadsnelheid nihil via de eigen router. Ik zou bijna denken aan een soort beveiliging vanuit T-Mobile o.i.d.? Mijn eigen router krijgt ook een ander publiek ip-adres als de Zyxel.

[ Voor 16% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 10-08-2023 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yalerta
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:35:
[...]

Het maakt niet uit hoe ik verbind, ook bedraad blijft de uploadsnelheid nihil via de eigen router. Ik zou bijna denken aan een soort beveiliging vanuit T-Mobile o.i.d.?
Gedachte in de verkeerde richting. Zoek het bij de eigen apparatuur.
Hier al jaren een pfSense aansluiting op het Tmobiel glas met volledige snelheden.

• djiwie

djiwie

Wie?

fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:35:
Het maakt niet uit hoe ik verbind, ook bedraad blijft de uploadsnelheid nihil via de eigen router. Ik zou bijna denken aan een soort beveiliging vanuit T-Mobile o.i.d.? Mijn eigen router krijgt ook een ander publiek ip-adres als de Zyxel.
Ander ip-adres is logisch, want de ip-adressen worden met DHCP uitgedeeld en je eigen router heeft een ander MAC-adres.

Er zit geen beveiliging op aan de kant van T-Mobile, met eigen router kun je gewoon de max upload halen. Heb je misschien een vorm van packet inspection aanstaan? Of ingewikkelde firewall regels?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-06 22:39
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:17:

Ik heb exact dezelfde router, maar dan met Merlin ipv. FreshTomato.

In mijn geval heb ik onder LAN --> Switch Control NAT acceleration in moeten schakelen,
anders storten ook bij mij up en download snelheid in elkaar.
Ik weet niet of FreshTomato ook de optie heeft om hardware acceleration in te schakelen.

Je kunt evt. ook even de CPU load van je router monitoren als je een speedtest doet, als die zelfs
met de lage snelheden die jij meet richting 100% gaat, weet je dat de CPU de beperkende factor is
en dat alleen hardware acceleration gaat helpen. Of een andere router.

• Brrrtje?
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Weet iemand of je er moeilijk wordt gedaan als je de glasvezelaansluiting laat aanleggen en daarna (of binnen 14 dagen na installatie) alsnog annuleert?
Het duurt bij mijn moeder thuis zo lang dat ik overweeg om de haar DSL van KPN (zo goedkoop mogelijk) te verlengen met een jaar en daarna verder te kijken naar glas.
Maar nu het proces van ODF/Guidion/etc eindelijk loopt, laat ik de aansluiting liever eerst afmaken.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Hier ongeveer een dikke 2 maanden glasvezel en vandaag sinds 9.15 geen signaal. :(

Blijkt kabelbreuk te zijn en toestemming van de gemeente is nodig. Ik verwacht vandaag niks meer en hopelijk morgen weer online. :(

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Pagina: 1 ... 228 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie