[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 227 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.888.315 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:15
Farabi schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:00:
[...]

de reden waarom ik dit heb gedaan is omdat ik mesh niet lekker vind werken met de W3100. mijn devices bleven op de T-54 hangen. vandaar dat ik de 5GHZ band heb aangezet en een aparte wifi-punt heb gemaakt van de W3100.
Ik herken me daar totaal niet in. Zonder WX3100 was het bereik slecht op de 1e verdieping en zolder. Nu hebben zowel mijn iPhone als iPad een goede verbinding op deze woonlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:06:
[...]

Ik herken me daar totaal niet in. Zonder WX3100 was het bereik slecht op de 1e verdieping en zolder. Nu hebben zowel mijn iPhone als iPad een goede verbinding op deze woonlagen.
ja, zodra ze verbinding maken met de W3100 heb ik ook hele goede verbinding. probleem is dat ze dat niet tot heel zelden doen. misschien is de afstand te klein met mijn T-54.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Farabi schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:09:
[...]

ja, zodra ze verbinding maken met de W3100 heb ik ook hele goede verbinding. probleem is dat ze dat niet tot heel zelden doen. misschien is de afstand te klein met mijn T-54.
Ik zal me er niet zo druk om maken. Door het mesh gebeuren verbindt je apparaat automatisch met het sterkste signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:44
Ik zit momenteel op T-mobile internet via KPN glas en betaal daar 39,40 per maand voor (100 up/100 down, geen tv)

Inmiddels is er een 400/400 abonnement vanuit T-mobile zelf beschikbaar op dit adres voor 60ct meer, wel moet ik dan een andere mediaconverter/modem ontvangen volgens T-mobile. Dat originele modem gebruik ik overigens niet, alles gaat via een Unifi USG en Google DNS

Twee jaar geleden had ik dezelfde afweging (maar dan voor gigabit internet) en kreeg toen het advies om vooral bij KPN infra te blijven omdat T-Mobile zelf vrij storingsgevoelig is.

Ik vermoed dat dit advies in de afgelopen twee jaar niet veranderd is? Volgens mij klagen er hier regelmatig mensen over T-mobile storingen?

dino-vrij! Kia EV6 GT-Line 77kWh, 10.200 WP op Fronius 7kW, Panasonic 9kW T-CAP warmtepomp voor de bollenschuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:14:
[...]

Ik zal me er niet zo druk om maken. Door het mesh gebeuren verbindt je apparaat automatisch met het sterkste signaal.
Nu weet ik het denk ik. Ik heb een aparte 5ghz verbinding aangezet via mijn t-54 dat is de reden denk ik!

Ik dacht dat ik het alleen op mijn w3100 moest uitzetten.

update: nu zie ik jouw zelfde interface ook. met die lijnen en stippeltjes. easymesh stond gewoon uit op mijn t-54. wat een stommiteit 8)7

in de mpro mesh app staan de verbindingen van de W3100 onder de naam 'gast' toch?

[ Voor 68% gewijzigd door Farabi op 25-07-2023 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Farabi schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:37:
[...]
in de mpro mesh app staan de verbindingen van de W3100 onder de naam 'gast' toch?
Ik heb geen gast netwerk actief.
Op de hoofdpagina zie staan: MESH: Online. Daaronder de DX5401. En daaronder weer: Mesh apparaten en de WX3100 vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
edit

[ Voor 98% gewijzigd door Farabi op 25-07-2023 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:34:
[...]

Ik heb geen gast netwerk actief.
Op de hoofdpagina zie staan: MESH: Online. Daaronder de DX5401. En daaronder weer: Mesh apparaten en de WX3100 vermeld.
ik moet zeggen dat mesh mijn S22 telefoon nog steeds niet pakt boven. de andere 2 apparaten die bij 'gast' staan, zijn rechtstreeks met mijn ssid van mijn W3100 verbonden. vandaar dat het bij 'gast' staat denk ik. gast-verbinding staat gewoon uit op mijn t-54 en W3100.

ik ga mesh eerst over mijn s22 proberen te verbinden. zodra mesh mijn S22 pakt,hoort het toch niet bij 'thuis' te staan? of maak ik een fout?

[ Voor 103% gewijzigd door Farabi op 25-07-2023 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Farabi schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:35:
[...]

ik moet zeggen dat mesh mijn samsung telefoon nog steeds niet pakt boven. de andere 2 apparaten die bij 'gast' staan, zijn rechtstreeks met mijn ssid van mijn W3100 verbonden. vandaar dat het bij 'gast' staat denk ik. gast-verbinding staat gewoon uit op mijn t-54 en W3100.

ik ga mesh eerst over mijn s22 proberen te verbinden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat zou wellicht kunnen. Onder Apparaten heb ik alleen Thuis staan en geen Gast.
Wellicht even je WX3100 opnieuw opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:46:
[...]

Dat zou wellicht kunnen. Onder Apparaten heb ik alleen Thuis staan en geen Gast.
Wellicht even je WX3100 opnieuw opstarten?
ga ik nu doen. wanneer weet je dat je mesh verbinding hebt over je W3100 met je apparaten? hoe wordt dit aangegeven in de interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Farabi schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:47:
[...]

ga ik nu doen. wanneer weet je dat je mesh verbinding hebt over je W3100 met je apparaten? hoe wordt dit aangegeven in de interface?
Jouw laatste screenshot toont dat mesh online is en de WX3100 als mesh apparaat. Dit heb ik ook en lijkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:49:
[...]

Jouw laatste screenshot toont dat mesh online is en de WX3100 als mesh apparaat. Dit heb ik ook en lijkt goed.
Waarom is dat wifi icoontje rood bij dynabook? Zou dat mesh verbinding zijn?

edit: kan het niet zijn, want heb maar 2 streepjes verbinding op die laptop.

Update: nadat ik alle 5 volle wifi strepen zag, sprong de dynabook op een groene wifi icoon.

[ Voor 38% gewijzigd door Farabi op 25-07-2023 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 21:33
rbrt schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:36:
Ik zit momenteel op T-mobile internet via KPN glas en betaal daar 39,40 per maand voor (100 up/100 down, geen tv)

Inmiddels is er een 400/400 abonnement vanuit T-mobile zelf beschikbaar op dit adres voor 60ct meer, wel moet ik dan een andere mediaconverter/modem ontvangen volgens T-mobile. Dat originele modem gebruik ik overigens niet, alles gaat via een Unifi USG en Google DNS

Twee jaar geleden had ik dezelfde afweging (maar dan voor gigabit internet) en kreeg toen het advies om vooral bij KPN infra te blijven omdat T-Mobile zelf vrij storingsgevoelig is.

Ik vermoed dat dit advies in de afgelopen twee jaar niet veranderd is? Volgens mij klagen er hier regelmatig mensen over T-mobile storingen?
Klopt, er komen nog steeds meldingen van klanten die via GPON van Glasoperator T-Mobile internet afnemen. Vooral de upload stort regelmatig in. Het is niet bij iedereen het geval. Maar ik zou als ik jou was gewoon het zekere voor het onzekere nemen: blijf via KPN Wholesale T-Mobile afnemen, je hebt dan weliswaar minder snelheid voor hogere kosten, maar je verbindig werkt wel. Ik moet er overigens aan toevoegen dat mijn ouders nog T-Mobile afnemen via Glasoperator op basis van AON. Dat werkt wel prima en geen problemen. Alleen levert Glasoperator (helaas) geen diensten meer met AON techniek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 21:50
Ja dat scherm heb ik ook in de T-56. Maar dan zonder http. Al lijkt het er wel op dat https uitschakelen niet leid tot wel http toegang. Volgens mij is het gelukt, bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:54

nelizmastr

Goed wies kapot

rbrt schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:36:

Let erop dat de sterk verouderde USG-3P niet met IDP en andere inspectie ingeschakeld gebruikt kan worden op verbindingen hoger dan 100Mbit, de hardware kan dat niet aan. Zorg dus dat je alle performance verlagende services uitschakelt of een sneller router aanschaft.

Verder heb je met Google DNS, of welke andere niet-T-mobile DNS dienst weinig last van storingen, want het is veelal hun brakke DNS dienst. Hier T-mobile glas over KPN infra (geen wba) en vrijwel nooit issues (1gbit). Router is Unifi UDM Pro :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:21
rwr_ schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:25:
Het lukt niet om http://fritz.box/support.lua te bezoeken als ik verbonden ben met de WiFi van de Fritz. De versie was 7.29 geloof ik.
De pagina zou gewoon beschikbaar moeten zijn. Ik neem aan dat het je lukt om in te loggen op de FB, wijzig het einddeel van de URL naar support.lua en het zou moeten werken....
Ik zou overigens ook upgraden naar de laatste versie, volgens mij zijn er wel belangrijke verbeteringen doorgevoerd voor glasvezel support (als ik het goed heb zat in de oude versie niet het spoken van het serienummer in, precies wat je nu nodig hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
nelizmastr schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 07:52:
[...]

Hier T-mobile glas over KPN infra (geen wba) en vrijwel nooit issues (1gbit). Router is Unifi UDM Pro :)
Als je T-Mobile afneemt via operator van KPN, dan is het KPN Wholesale (WBA). Anders heb je geen KPN WBA en is het Glasoperator. Ik neem dan aan dat je met "infra" bedoelt het KPN Netwerk (voorheen bekend als Reggefiber).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 21:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Soundwork schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:16:
[...]

Als je T-Mobile afneemt via operator van KPN, dan is het KPN Wholesale (WBA). Anders heb je geen KPN WBA en is het Glasoperator. Ik neem dan aan dat je met "infra" bedoelt het KPN Netwerk (voorheen bekend als Reggefiber).
Klopt.
Het is als KPNNetwerkNL gelegd, dat was vroeger inderdaad Reggefiber. Eerste jaar was alleen KPN/WBA mogelijk, daarna ook via Glasoperator.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:34

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Ik overweeg om over te stappen van kpn dsl naar T mobile glas maar kan maar weinig vinden over de voorwaarden en technische gegevens van glas. Onder voorwaarden staat wel dit onderdeel:

"Actie- en Algemene Voorwaarden Glasvezel via E-Fiber"
https://a.storyblok.com/f...actievw-tmo-thuis-efr.pdf

Maar is dit wel hetzelfde type glasvezel zoals het hier in dit draadje staat onder: Prijs (ODF) 35 euro?

Is het verder toegestaan om zakelijke toepassingen te verbinden en is er dan bv ook een FUP?

Waarschijnlijk krijg je een statisch IP adres maar ook dat kan ik niet goed vinden.

Wanneer iemand me kan verwijzen waar ik dit soort informatie kan vinden dan hoor ik het graag. :)

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
keuringsdienst schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:10:
Ik overweeg om over te stappen van kpn dsl naar T mobile glas maar kan maar weinig vinden over de voorwaarden en technische gegevens van glas. Onder voorwaarden staat wel dit onderdeel:

"Actie- en Algemene Voorwaarden Glasvezel via E-Fiber"
https://a.storyblok.com/f...actievw-tmo-thuis-efr.pdf

Maar is dit wel hetzelfde type glasvezel zoals het hier in dit draadje staat onder: Prijs (ODF) 35 euro?

Is het verder toegestaan om zakelijke toepassingen te verbinden en is er dan bv ook een FUP?

Waarschijnlijk krijg je een statisch IP adres maar ook dat kan ik niet goed vinden.

Wanneer iemand me kan verwijzen waar ik dit soort informatie kan vinden dan hoor ik het graag. :)
Voor zakelijke diensten kan je het beste even naar de Zakelijk site gaan van T-Mobile:
https://www.t-mobile.nl/zakelijk/internet

Dit is een topic voor particuliere diensten.
Statisch IP adres krijg je altijd, zowel zakelijk als particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:34

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Soundwork schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:20:
[...]
Voor zakelijke diensten kan je het beste even naar de Zakelijk site gaan van T-Mobile:

Dank voor je snelle reactie.
Het type zakelijk waar het hier over gaat is zonder dat er geld mee verdiend gaat worden.
T mobile kan het misschien wel als zakelijk bestempelen gezien de insteek en het data verkeer.

Er is geen pagina met de bekende kleine lettertjes van Glas voor consumenten?

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-06 13:42
En weer ligt de glasvezel hier eruit, al de derde keer deze maand. De laatste tijd is het een beetje hopeloos, zonder dat ik nu een idee heb waar het probleem ligt. Wel is het in ieder geval een probleem buiten mijn huis. Hopen dat ze het nu wel een keer snel kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Audiowaste schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 23:01:
En weer ligt de glasvezel hier eruit, al de derde keer deze maand. De laatste tijd is het een beetje hopeloos, zonder dat ik nu een idee heb waar het probleem ligt. Wel is het in ieder geval een probleem buiten mijn huis. Hopen dat ze het nu wel een keer snel kunnen oplossen.
Voor mijn beeldvorming. Is in jouw regio al jaren glasvezel beschikbaar? Of is dit recentelijk aangelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-06 13:42
meesje schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 23:19:
[...]

Voor mijn beeldvorming. Is in jouw regio al jaren glasvezel beschikbaar? Of is dit recentelijk aangelegd?
Als ik het goed heb, ligt glasvezel hier nu zo'n 12 jaar. Echter maak ik er pas sinds iets meer dan een jaar gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 11:50
Soundwork schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:20:
[...]

Weetje dat zeker? Ook particulier? Mijn ip van tmobile glas is gewoon gewijzigd ( oke, heb dan wel een eigen modem aangesloten *Fortigate* )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Laatst online: 07:40
Nog eventjes en dan mag ik me hier ook melden in dit topic. Heb nu nog een 50 Mbit verbinding, tv en telefonie bij Tweak tegen duurder tarief omdat het niet hun eigen netwerk is. Maar stap nu over naar een 1 Gbit verbinding, tv en vast bellen van T-Mobile. Wat me verbaasd is dat ik afgelopen dinsdag de formulieren heb ingevuld en het contract heb ontvangen en vandaag staat DHL al aan de deur met de apparatuur. Aansluitdatum staat pas op eind augustus....dus dit gaat allemaal soepel en vlot. Hopelijk blijft het hele overstapproces en de ervaring met T-Mobile ook zo.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
ja, heb 'm gepland op vrijdag 25-8. De eerste mogelijkheid die ik had was 24-8, maar heb 'm dus een dag opgeschoven. Dan werk ik vanuit huis en dan kan ik de monteur ontvangen.

Ben wel benieuwd wat de monteur exact gaat doen aangezien ik natuurlijk al glasvezel heb op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:22
bvsteyn schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:01:
[...]
Ben wel benieuwd wat de monteur exact gaat doen aangezien ik natuurlijk al glasvezel heb op dit moment.
Same here. Hij zal de mediaconverter, modem aansluiten en in de wijkkast je glasvezel op een andere aansluiting patchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
Ik heb hier sinds een jaar glasvezel, van kpn. Ik heb vorige maand een overstap aanvraag gedaan naar T-mobile. De monteur zou vandaag over 2 weken komen, en dan zou t-mobile actief worden. Echter vanochtend plots geen internet meer. Kpn gebeld, t-mobile had per vandaag de overstap al geregeld….

Modem van kpn weggehaald. Rode wan kabel aangesloten op mijn t-mobile modem. En we hebben weer internet, ben benieuwd wat die monteur eigenlijk zou komen doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soundwork
CrazyFool schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:20:
Ik heb hier sinds een jaar glasvezel, van kpn. Ik heb vorige maand een overstap aanvraag gedaan naar T-mobile. De monteur zou vandaag over 2 weken komen, en dan zou t-mobile actief worden. Echter vanochtend plots geen internet meer. Kpn gebeld, t-mobile had per vandaag de overstap al geregeld….

Modem van kpn weggehaald. Rode wan kabel aangesloten op mijn t-mobile modem. En we hebben weer internet, ben benieuwd wat die monteur eigenlijk zou komen doen?
Als je T-Mobile aangesloten hebt gekregen via KPN WBA dan blijft je mediaconverter (NT/ONT) hetzelfde en hoef je inderdaad alleen de Experiabox te verwisselen voor de Huawei. Sommige klanten gaan echt over van operator (KPN WBA naar Glasoperator) en dan moeten deze mensen dus wachten totdat de monteur hun ONT activeert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Marsjee schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 23:31:
[...]

Weetje dat zeker? Ook particulier? Mijn ip van tmobile glas is gewoon gewijzigd ( oke, heb dan wel een eigen modem aangesloten *Fortigate* )
Klopt dat bij T-Mobile je WAN IP nog wel eens wisselt, maar over het algemeen ligt bij glasvezel internet je WAN IP vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-06 15:09

WCA

Soundwork schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:33:
[...]

Klopt dat bij T-Mobile je WAN IP nog wel eens wisselt, maar over het algemeen ligt bij glasvezel internet je WAN IP vast.
Uhm, nee. Dat is geen eigenschap van glasvezel, en puur een inrichtingskwestie.

Je hebt gewoon een DHCP reservering, en zolang die niet verloopt blijft je WAN hetzelfde. Sommige providers koppelen een IP aan je aansluiting met een statische reservering of met een ander mechanisme, maar het is absoluut geen eigenschap van glasvezel dat je IP vast ligt. Laat staan dat op andere technieken je IP dynamischer is, dat is gewoon niet waar.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
WCA schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:54:
[...]

Uhm, nee. Dat is geen eigenschap van glasvezel, en puur een inrichtingskwestie.

Je hebt gewoon een DHCP reservering, en zolang die niet verloopt blijft je WAN hetzelfde. Sommige providers koppelen een IP aan je aansluiting met een statische reservering of met een ander mechanisme, maar het is absoluut geen eigenschap van glasvezel dat je IP vast ligt. Laat staan dat op andere technieken je IP dynamischer is, dat is gewoon niet waar.
Bij sommige provider ligt in ieder geval het IP vast (zoals bij KPN). Ze zijn in ieder geval meer "vaste" IP adressen aan klanten aan het knopen, vergeleken met het 56k lijntje met inbelmodems. Het zal er ook mee te maken hebben dat op IPv4 het aantal WAN adressen op begint te raken en nu veel meer mensen een internet aansluiting vergeleken met het inbeltijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-06 07:55
Zijn er slechte ervaringen met glasvezel abonnement van T-Mobile? Ik hoor van een collega dat hij er niet al heel tevreden over was...

Binnenkort wordt er gegraven voor mijn deur (aansluiting zal ook nog wel even duren natuurlijk) maar T-Mobile is als enige lid van het Open Dutch Fiber netwerk :( liefst heb ik KPN vanwege de goede ervaringen betreft klantenservice en up-time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
MRiesje schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:22:
Zijn er slechte ervaringen met glasvezel abonnement van T-Mobile? Ik hoor van een collega dat hij er niet al heel tevreden over was...
Lees het topic eens door of gebruik de zoekfunctie. Zover hoef je niet terug om negatieve ervaringen te vinden. jouw vraag komt elke week wel voor....Om het ingewikkelder te maken. Er staan zelfs ook goede ervaringen tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-06 18:13
Ja het wisselt.

Mijn ervaring met iets minder als een maand.

Aanvraag ging vlot en soepel.
Installatie ging iets langzamer dan op de website stond. Maar dat had ik wel verwacht want de glasvezel lag nog in de straat en moest eerst via de voortuin mijn huis is. Heeft geloof ik 2 of 3 weken langer geduurd dan T-mobile in eerste instantie aan gaf.

Installatie door guidion binnen in huis ging soepel. Ik had vlug nadat de glasvezel in huis was een afspraak met guidion. Iets van een week.

Installatie door monteur ging ook spoepel.

Al met al ging dat echt vlot. Het opzeggen van ziggo had meer voeten in de aarde. Jarenlang een goede verbinding gehad. Maar met opzeggen was het administratief slecht.

Maar... gisteren contact gehad met de klantenservice voor een mobiele abbo af te sluiten in aanvulling op mijn thuis abbo. En dat was echt bedroevend. Dusdanig dat ik voor het prijsverschil wel bij vodafone blijf.

Dus het kan verkeren, zowel bij t-mobile als bij ziggo.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jo0p
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-05 14:07
Voor de mensen die een mogelijkheid zoeken om onder hun contract uit te komen:
Beste meneer Jo0p,

Er gaat iets veranderen: je T‑Mobile e‑mailadres xyz@t-mobilethuis.nl verdwijnt. Niet vanaf vandaag, maar op 31 maart 2024. Lijkt lang, maar voor je het weet is het zover. Je moet dus een ander e‑mailadres gebruiken om e‑mails te sturen en krijgen.
Heb je al een ander e‑mailadres?
En is dat ook bij ons bekend? Dan hoef je niks te doen. Hebben we het nog niet? Log dan in op My T‑Mobile en geef het aan ons door. Doe dat vóór 31 maart 2024. Anders mis je misschien belangrijk nieuws over je abonnement, je rekeningen, ons netwerk, of mooie aanbiedingen.

Nog geen ander e‑mailadres & belangrijke e‑mails bewaren

Dit zijn 3 punten die je moet oppakken.
Maak een nieuw e‑mailadres aan
Heb je nu nog geen ander e‑mailadres bij Gmail, Outlook of een andere e‑mailprovider? Maak er dan een aan.

Breng iedereen op de hoogte
Geef je nieuwe e‑mailadres aan al je vrienden, familie en andere contacten door. Vraag meteen of ze je nieuwe e‑mailadres opslaan en je T‑Mobile e‑mailadres verwijderen.

Belangrijke mails bewaren of gegevens bewaren
Heb je e‑mails of T‑Mobile rekeningen die je wilt bewaren? Stuur ze door naar je nieuwe e‑mailadres.

Laten we bij elkaar blijven
Omdat we stoppen met de T‑Mobile e‑maildienst, mag je je abonnement zonder kosten opzeggen. Dat kun je doen te bellen naar 0800‑0092 of regel het hier. Maar we hopen natuurlijk dat je blijft, want er valt nog zoveel te ontdekken samen.
Goed om te weten: de komende tijd krijg je af en toe een herinnering. Om zeker te weten dat je overal aan denkt. Heb je nog vragen, kijk dan hier.

Vriendelijke groeten,
T‑Mobile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
  • Laatst online: 00:05
Soundwork schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:14:
[...]

Bij sommige provider ligt in ieder geval het IP vast (zoals bij KPN). Ze zijn in ieder geval meer "vaste" IP adressen aan klanten aan het knopen, vergeleken met het 56k lijntje met inbelmodems. Het zal er ook mee te maken hebben dat op IPv4 het aantal WAN adressen op begint te raken en nu veel meer mensen een internet aansluiting vergeleken met het inbeltijdperk.
Bij zowel T-mobile als bij Kpn krijg je bij een particulier aansluiting een dynamisch ip adres toegewezen.
Dat houdt in dat je public ip adres kan veranderen.
Dit gebeurt dan als er bijvoorbeeld een lange onderbreking is.
Of door aansluiting andere router kan het public ip adres veranderen.
Dat kan ook door bijvoorbeeld onderhoud gebeuren.
Dat je een vast public ip adres hebt is dan ook onzin.
Dat deze in de praktijk haast niet veranderd is natuurlijk wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
peterbier schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:35:
[...]

Bij zowel T-mobile als bij Kpn krijg je bij een particulier aansluiting een dynamisch ip adres toegewezen.
Dat houdt in dat je public ip adres kan veranderen.
Dit gebeurt dan als er bijvoorbeeld een lange onderbreking is.
Of door aansluiting andere router kan het public ip adres veranderen.
Dat kan ook door bijvoorbeeld onderhoud gebeuren.
Dat je een vast public ip adres hebt is dan ook onzin.
Dat deze in de praktijk haast niet veranderd is natuurlijk wat anders.
Sorry, daar ben ik het niet mee eens. Bij KPN heb ik al vanaf dag 1 een vast IP adres (ook na wisseling van routers). Stelling dat je WAN IP verandert klopt helaas niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:35
Soundwork schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:51:
[...]

Sorry, daar ben ik het niet mee eens. Bij KPN heb ik al vanaf dag 1 een vast IP adres (ook na wisseling van routers). Stelling dat je WAN IP verandert klopt helaas niet.
Dat je adres hetzelfde blijft betekend niet dat dit in de toekomst zo blijft, tenzij jij dit expliciet in je voorwaarden hebt staan. Ik ken nog geen handvol providers die een vast IP-adres geven op een consumenten verbinding (en daar horen oa. Ziggo, KPN en T-Mobile niet bij), zakelijk is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Soundwork schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:51:
[...]

Voordat je van je eigen aannames uit gaat.
Neem even een kijkje bij de voorwaarden van de betreffende provider.
Bij Kpn en ook T-Mobile heb je gewoon een dynamisch public ip adres.

Bij zakelijke klanten is dat natuurlijk anders maar daar gaat dit topic niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Laatst online: 23:36
peterbier schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:57:
[...]

Voordat je van je eigen aannames uit gaat.
Neem even een kijkje bij de voorwaarden van de betreffende provider.
Bij Kpn en ook T-Mobile heb je gewoon een dynamisch public ip adres.

Bij zakelijke klanten is dat natuurlijk anders maar daar gaat dit topic niet over.
voordat hele discussie wordt.
t mobile werkt met harde dhcp functie.
kpn werkt met de pppoe verbinding

het staat niet hard in de voorwaarde van kpn dat je vast ip krijgt als CM klant, zakelijk is anders.
maar ook bij CM heb je semi vast ip adres.
(behavle bij abboment wissel kan het veranderen, of klanten van koper na glasvezel worden gezet veranderd ook altijd het IP adres)
Nieuwe klanten bij kpn Krijgen in het mail alle gegevens duidelijk hen IPv4 adres te staan en het IPv6 blok wat ze toegwezen krijgen van kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Het staat duidelijk vermeld dat je met een particulier abonnement gewoon een dynamisch public ip adres krijgt.
Zoals ik ook vermelde dat deze in de praktijk haast nooit veranderd.
Uiteraard kan het wel veranderen dat kan bij een dynamisch public ip adres.
Ik heb zelf T-Mobile glasvezel nu ruim een jaar en het ip adres is nog nooit veranderd.
Maar je moet er niet op vast knopen dat het niet kan veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:30
Barre73 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:38:
[...]

Die stelligheid is gebaseerd op het feit dat T-Mobile nog nergens XGS-PON heeft laten zien. Behalve op nieuwe KPN WBA of Glaspoort WBT, maar dan moet de ONT ook van KPN/Glaspoort zijn.
Dus dit is nieuw voor ons allemaal denk ik...
Werkt het wel met die ONT van Huawei?
Mijn nieuwe aansluiting van E-fiber (tot voor kort geen T-mobile mogelijk) is kort geleden geschikt gemaakt voor T-mobile netwerk en daarbij heb ik ook een XGS-PON Huawei gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Jo0p schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:23:
Voor de mensen die een mogelijkheid zoeken om onder hun contract uit te komen:

"je T‑Mobile e‑mailadres xyz@t-mobilethuis.nl verdwijnt."
Ik was alweer vergeten dat er een t-mobilethuis.nl adres was aangemaakt...
Er gaat iets veranderen: je T Mobile e mailadres ikwilgeenmailadresvant-mobile@t-mobilethuis.nl verdwijnt
Een jaar geleden was het niet mogelijk om NIET een adres aan te maken... en nu gaan ze die verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
bvsteyn schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:47:
Nog eventjes en dan mag ik me hier ook melden in dit topic. Heb nu nog een 50 Mbit verbinding, tv en telefonie bij Tweak tegen duurder tarief omdat het niet hun eigen netwerk is. Maar stap nu over naar een 1 Gbit verbinding, tv en vast bellen van T-Mobile. Wat me verbaasd is dat ik afgelopen dinsdag de formulieren heb ingevuld en het contract heb ontvangen en vandaag staat DHL al aan de deur met de apparatuur. Aansluitdatum staat pas op eind augustus....dus dit gaat allemaal soepel en vlot. Hopelijk blijft het hele overstapproces en de ervaring met T-Mobile ook zo.. 8)
vandaag de doos ontvangen van T-Mobile. Naast het modem (T56) en tv kastje zit er ook een mediaconvertor (OptiXstar HN8010Ts) bij. Dus kan wel alvast beginnen met plek te maken in de meterkast.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-06 17:34
Ik neig ook over te stappen van Ziggo naar t-mobile glasvezel. Heb het topic ook doorzocht, maar waar ik niet direct een antwoord op vind, is of er (veel) kwaliteitsverschil in het beeld zit tussen de interactieve decoder en de app? Ben bij Ziggo wel een hoge kwaliteit gewend, zowel bij de app maar vooral bij de decoder lijkt het nog beter. Wil er liefst uiteraard niet (veel) op achteruit gaan.

Als het beeld met een decoder aanmerkelijk beter is, dan zou me dat €2,50 in de maand absoluut waard zijn

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 11:50
MRiesje schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:22:

Binnenkort wordt er gegraven voor mijn deur (aansluiting zal ook nog wel even duren natuurlijk) maar T-Mobile is als enige lid van het Open Dutch Fiber netwerk :( liefst heb ik KPN vanwege de goede ervaringen betreft klantenservice en up-time.
Voor wat het waard is: Heb hier de eerste maanden een tmobile pakket met het orignele zyxel modem gebruikt.
Een woord: Top.

Altijd stabiel, snel... modem wel 1/2 keer moeten resetten omdat Wifi even op bepaald apparaat niet wou werken, maar verder echt tot nu toe, super blij met Tmobile.

Nu inmiddels een eigen modem en de Zyxel afgesloten, eigen Wifi AP.. draait gewoon perfect.
Ben best een groot gebruiker, aka. home server met unraid 10tal dockers, 3vm's allemaal erg actief bezig op de glasvezel lijn >:)

En gamen, ook nooit problemen ondervonden als lagspikes, latency spikes of wat dan ook. Dat was met Ziggo altijd, echt altijd wel het geval, ook met KPN en de Box 12 (modem) deze vond ik echt van mindere kwaliteit en minder instel mogelijkheden dan de Zyxel van Tmobile. _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Marsjee op 27-07-2023 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:42
bvsteyn schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:47:
Dan ben ik toch wel benieuwd, want mijn aansluiting staat gepland op 5 september uit me hoofd. Hoop ik toch binnen 2 weken wat te horen, want bij mij moeten ze nog wel de glasvezel naar binnen leggen en geen idee waar ie buiten ligt haha.

Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

Adeadly schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:19:
[...]

Dan ben ik toch wel benieuwd, want mijn aansluiting staat gepland op 5 september uit me hoofd. Hoop ik toch binnen 2 weken wat te horen, want bij mij moeten ze nog wel de glasvezel naar binnen leggen en geen idee waar ie buiten ligt haha.
Normaal gesproken zijn er eerst 2 afspraken voor graven naar je voordeur, de 2e afspraak om de glasvezel bij je meterkast naar binnen te brengen, kastje af te werken en pas daarna kan je een afspraak maken om te installeren??

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
onnaj schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:56:

Als het beeld met een decoder aanmerkelijk beter is, dan zou me dat €2,50 in de maand absoluut waard zijn
Het zijn dezelfde streams dus maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
jongetje schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:28:
[...]

Het zijn dezelfde streams dus maakt niet uit.
Maakt het qua bediening nog veel uit? Is de decoder (veel) prettiger dan de app om mee te werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
onnaj schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:32:
[...]

Maakt het qua bediening nog veel uit? Is de decoder (veel) prettiger dan de app om mee te werken?
Ik gebruik de app op mijn Samsung tv en op een andere tv via een googletv en werkt prima. Ik heb het idee dat de apps beter zijn. Ik had juist issues met de tvbox met het hdmi signaal wat soms niet goed ging en het beeld zwart bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
jongetje schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:36:
[...]

Ik gebruik de app op mijn Samsung tv en op een andere tv via een googletv en werkt prima. Ik heb het idee dat de apps beter zijn. Ik had juist issues met de tvbox met het hdmi signaal wat soms niet goed ging en het beeld zwart bleef.
Top, fijn om te weten. Het beeld is ook prima, of in ieder geval goed genoeg lees ik, dus dan is de keuze niet zo moeilijk gezien de aanbieding van €30 per maand en espn is ook nog eens €8,- per maand goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:29
onnaj schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:56:
Ik neig ook over te stappen van Ziggo naar t-mobile glasvezel. Heb het topic ook doorzocht, maar waar ik niet direct een antwoord op vind, is of er (veel) kwaliteitsverschil in het beeld zit tussen de interactieve decoder en de app? Ben bij Ziggo wel een hoge kwaliteit gewend, zowel bij de app maar vooral bij de decoder lijkt het nog beter. Wil er liefst uiteraard niet (veel) op achteruit gaan.

Bereid je alvast maar voor, ik heb mij op 9 december 2022 aangemeld voor T-Mobile Glasvezel thuis en nog steeds niks en geen datum. Ze moeten nog komen voor de meterkast in orde te maken.

Ik heb Ziggo basispakket 100Mbit per seconde TV interactie TV basispakket zonder extra kanalen en zonder opnemen via CI+ 1.3 kaartje. Per maand €60,50

Ik heb op 9 december 2022 besteld:
• T-Mobile internet 1.000Mbit per seconde downloaden en uploaden

• T-Mobile TV basispakket zonder extra kanalen en zonder opnemen met 1× TV-BOX

Eerste 8-maanden €25 per maand daarna €55 per maand.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
  • Laatst online: 20:42
ed1703 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:41:
[...]

Normaal gesproken zijn er eerst 2 afspraken voor graven naar je voordeur, de 2e afspraak om de glasvezel bij je meterkast naar binnen te brengen, kastje af te werken en pas daarna kan je een afspraak maken om te installeren??
Onduidelijkheid vanuit mij : rond deze tijd moet het geinstalleerd worden, tot nu toe heb ik alleen nog maar een mailtje gehad dat ik niet vergeten ben haha.

Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

Adeadly schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:52:
[...]

Onduidelijkheid vanuit mij : rond deze tijd moet het geinstalleerd worden, tot nu toe heb ik alleen nog maar een mailtje gehad dat ik niet vergeten ben haha.
Lijkt er erg op dat het per gebied weer anders is. Hier op een enkele afzegging 1e afspraak voor graven na (vervolgens moet je er zelf weer achteraan om een nieuwe afspraak te maken) verloopt alles probleemloos. Wel lange wachttijd voordat ze daadwerkelijk de ONT en router komen installeren. Terwijl alles al in huis is.
Die staat nu op 30-8, eerder kon niet.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onnaj
Van der Berg schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:38:
[...]

Bereid je alvast maar voor, ik heb mij op 9 december 2022 aangemeld voor T-Mobile Glasvezel thuis en nog steeds niks en geen datum. Ze moeten nog komen voor de meterkast in orde te maken.

Ik heb Ziggo basispakket 100Mbit per seconde TV interactie TV basispakket zonder extra kanalen en zonder opnemen via CI+ 1.3 kaartje. Per maand €60,50

Ik heb op 9 december 2022 besteld:
• T-Mobile internet 1.000Mbit per seconde downloaden en uploaden

• T-Mobile TV basispakket zonder extra kanalen en zonder opnemen met 1× TV-BOX

Eerste 8-maanden €25 per maand daarna €55 per maand.
Ai dat is klote! Hier ligt de glasvezel al tot binnen met ook het efiber kastje, dus verwacht wat dat betreft geen problemen 🤞

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

cvanatten schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 20:45:
[...]

Ga in het menu naar Lan->IPTV. Selecteer bij ISP profile 'manual settting'. Dan bij Internet VID 300 invullen. Zet de Multicast routing op disabled. Klik op Apply.
Met deze instellingen werkte het bij mij.
Hier nog op terugkomend, als ik naar LAN ga in het menu zie ik alleen 'UP-binding' als keuze optie.

[editt] Toch gevonden, via de WebGUI, thnx. Werkt goed!

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 01-08-2023 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxy90
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:33
Er is op mijn modem nieuwe firmware geïnstalleerd: V5.50(ABPY.1)b21_20230112. Kom ik toevallig achter toen ik net ging inloggen op het modem.

Hiervoor had ik de V5.50(ABPY.1)b16_20210525

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fm5r7si6Hy4j3Ku8ZDmjJdhlV0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Cq6IOCl7YMNNxeP3VIQpH89K.png?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door Roxy90 op 29-07-2023 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:36
Is er in omgeving een probleem met Tmobile bekend?

Heb een lamp opgehangen, dus stroom uit en kwam er achter (te laat) dat mij pi met pihole en Unifi controller uit ging.

Netwerk intern is alles werkend. Maar krijg gewoon geen connectie met buiten.
Ping 9.9.9.9 lijkt wel te werken vanaf pihole.

Leds op de mediaconvertor zijn ook correct
(Power/pon/lan)

--edit--

Tmobile router aangesloten, alles werkt vanaf de router, dus het probleem zit bij mij.

--edit--

Denk dat mijn Unifi USG stuk is :-(

zucht, alles werkt weer na het verwijderen van de USG en opnieuw adopten, en daarna veel geduld en wachten...

[ Voor 28% gewijzigd door RedRayMann op 29-07-2023 22:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcello010
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 24-11-2024
Eh pardon, wat is adpoten? Sommigen hier raken wel gras aan😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-04 00:10
RedRayMann schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 16:00:
Is er in omgeving een probleem met Tmobile bekend?

Heb een lamp opgehangen, dus stroom uit en kwam er achter (te laat) dat mij pi met pihole en Unifi controller uit ging.

Netwerk intern is alles werkend. Maar krijg gewoon geen connectie met buiten.
Ping 9.9.9.9 lijkt wel te werken vanaf pihole.

Leds op de mediaconvertor zijn ook correct
(Power/pon/lan)

--edit--

Tmobile router aangesloten, alles werkt vanaf de router, dus het probleem zit bij mij.

--edit--

Denk dat mijn Unifi USG stuk is :-(

zucht, alles werkt weer na het verwijderen van de USG en opnieuw adpoten, en daarna veel geduld en wachten...
Ik heb meerdere soortgelijke ervaringen, maar dan met de edgerouter; oplossing bij mij is - eerst de pi (her)opstarten, daarna de router, switches, AP's.
Marcello010 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:03:
Dat is toch de dagelijkse bezigheid van Google en consorten?
Waar komt anders die wildgroei vandaan?

[ Voor 13% gewijzigd door Comp User op 29-07-2023 20:00 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcello010
Pardon? Je kunt het ook gewoon even uitleggen. Of een link plaatsen. Ik kan het in ieder geval niet vinden op www

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
Marcello010 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:04:
Pardon? Je kunt het ook gewoon even uitleggen. Of een link plaatsen. Ik kan het in ieder geval niet vinden op www
COMP USER bedoelt adopten maar is wellicht dyslectisch, weet niet precies wat hij aan het doen is of heeft gewoon geen zin om het uit te leggen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Laatst online: 07:36
Marcello010 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:03:
Sorry... Typo..

Binnen het Unifi systeem kan je een router/switch/ap toevoegen door middel van "adopting"
Ik wilde zeggen adopten, maar wisselde een paar letters om.

https://help.cloudunifi.c...ting-unifi-access-points/
Comp User schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:57:
[...]
Ik heb meerdere soortgelijke ervaringen, maar dan met de edgerouter; oplossing bij mij is - eerst de pi (her)opstarten, daarna de router, switches, AP's.
Tnx, zal ik volgende keer doen als het weer gebeurt.

[ Voor 28% gewijzigd door RedRayMann op 29-07-2023 22:14 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-05 08:18
Mijn ervaring is zeer positief.
Vorige week is de vezel naar binnen gebracht.
Het modem en de ONT had ik al liggen, omdat die tijdig verstuurd waren door T-Mobile.
Toen de glasvezelmonteurs vertrokken waren, heb ik zelf de boel even aangesloten.
Tot mijn verbazing werkte het direct, er hoefde niks geactiveerd te worden of zo.
Daarna heb ik de instalatie-monteur afgebeld, omdat het internet toch al werkte.
Hierop ben ik twee keer teruggebeld met de vraag of dit wel klopte 8) .
Ik heb aangeven dat ze welkom zijn als ze nog iets willen checken, maar dat het wat mij betreft in orde is.
Toen ik ontdekte hoe makkelijk het was om het Zyxel modem te elimineren, werd ik helemaal blij.
Gewoon de ONT in mijn eigen router prikken, VLAN 300 erop en klaar.
Fantastisch; snelheden zijn ongeveer 980Mbit up en down. Bijna te mooi om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcello010
J!M!B schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:23:
Mijn ervaring is zeer positief.
Vorige week is de vezel naar binnen gebracht.
Het modem en de ONT had ik al liggen, omdat die tijdig verstuurd waren door T-Mobile.
Toen de glasvezelmonteurs vertrokken waren, heb ik zelf de boel even aangesloten.
Tot mijn verbazing werkte het direct, er hoefde niks geactiveerd te worden of zo.
Daarna heb ik de instalatie-monteur afgebeld, omdat het internet toch al werkte.
Hierop ben ik twee keer teruggebeld met de vraag of dit wel klopte 8) .
Ik heb aangeven dat ze welkom zijn als ze nog iets willen checken, maar dat het wat mij betreft in orde is.
Toen ik ontdekte hoe makkelijk het was om het Zyxel modem te elimineren, werd ik helemaal blij.
Gewoon de ONT in mijn eigen router prikken, VLAN 300 erop en klaar.
Fantastisch; snelheden zijn ongeveer 980Mbit up en down. Bijna te mooi om waar te zijn.
Welke router gebruik je en waarom is die beter dan zyxel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-05 08:18
Marcello010 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:39:
[...]

Welke router gebruik je en waarom is die beter dan zyxel?
Asus RT-AX92U (2st), ik had mijn Wifi Mesh netwerk hier al mee ingericht. Dus heel fijn dat de Zyxel "er tussen uit" kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Laatst online: 11-01 08:49
Meer mensen last van glasvezelstoring in omgeving Zevenaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:25
midego schreef op zondag 30 juli 2023 @ 17:34:
Meer mensen last van glasvezelstoring in omgeving Zevenaar?
Ik zie geen storing melding bij T-Mobile thuis website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05 18:27
ed1703 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:41:
[...]

Graven naar voordeur en naar binnen brengen + afmonteren ging bij mij in 1x..

Daarna kwam er iemand van Tmobile om het hele zooitje te installeren (lees: stekkertjes erin stoppen)

In totaal 2 afspraken dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Even voor de zekerheid of ik het goed snap.

Het glaskabeltje komt je huis binnen en wordt aangesloten op de ONT.
Vanaf die ONT gaat een netwerk kabel naar het Zyxel modem (T-56).
En die netwerk kabel mag gewoon 20 meter lang zijn, zodat je het modem wat handiger kan plaatsen dan in de meterkast?

En eventueel kun je die Zyxel T56 dan ook vervangen door bv een Asus AX53u (VLAN 300 ergens instellen) om een beter/sneller/zuiniger/meer opties (doorhalen wat niet van toepassing is) netwerk te krijgen.

Laatste berichten zijn dat ODF in december mijn huis aansluit op hun glasvezel netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• randommen
  • Laatst online: 29-05 20:22
Jep @hjs

Weet iemand, of er nog noemenswaardige verschillen zijn tussen t mobile TV via het standaard kastje en via de App op een Google TV?

Ik heb nu beide en twijfel om het kastje weg te doen, tenzij er nog speciale goede punten voor zijn die de App mist, bijvoorbeeld kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@randommen dit is op deze pagina nog besproken... klein beetje inzet...
(Daarbij, wat houd je tegen om de app te installeren en het te ervaren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randommen
  • Laatst online: 29-05 20:22
@jongetje ik heb het eigenlijk vooral over speciale punten en noem daarbij als voorbeeld kwaliteit, dat dat hier vlak boven dezelfde stream blijkt te zijn, is niet zo relevant daar ik vooral benieuwd ben naar speciale punten, niet iets wat ik zelf al noem.

Zoals ik al schreef heb ik de app al, ook vergeleken en zie zelf zo geen verschil, vandaar mijn vraag of ik dus nog iets over het hoofd zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Er is ook geen verschil 😉

[ Voor 14% gewijzigd door jongetje op 30-07-2023 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
randommen schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:57:
@jongetje ik heb het eigenlijk vooral over speciale punten en noem daarbij als voorbeeld kwaliteit, dat dat hier vlak boven dezelfde stream blijkt te zijn, is niet zo relevant daar ik vooral benieuwd ben naar speciale punten, niet iets wat ik zelf al noem.

Zoals ik al schreef heb ik de app al, ook vergeleken en zie zelf zo geen verschil, vandaar mijn vraag of ik dus nog iets over het hoofd zie.
Zelf ben ik gelijk gegaan voor tv kijken via mijn Apple TV. De beeldkwaliteit en stabiliteit vind ik een dikke prima. Het navigeren in de app vind ik matig. Daar is ruimte voor verbetering. Maar voor die enkele keren ook wel weer best.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
hjs schreef op zondag 30 juli 2023 @ 18:17:
Even voor de zekerheid of ik het goed snap.

Het glaskabeltje komt je huis binnen en wordt aangesloten op de ONT.
Vanaf die ONT gaat een netwerk kabel naar het Zyxel modem (T-56).
En die netwerk kabel mag gewoon 20 meter lang zijn, zodat je het modem wat handiger kan plaatsen dan in de meterkast?

En eventueel kun je die Zyxel T56 dan ook vervangen door bv een Asus AX53u (VLAN 300 ergens instellen) om een beter/sneller/zuiniger/meer opties (doorhalen wat niet van toepassing is) netwerk te krijgen.

Laatste berichten zijn dat ODF in december mijn huis aansluit op hun glasvezel netwerk.
CAT5/6 1Gbit is maximaal 100 meter. Je kan het modem dus ook bij je achterburen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcello010
Ik heb binnenkort glasvezel thuis van tmob.

Heb nu internet via Ziggo en gebruik standaard Ziggo router icm wifipods.

Ik twijfel nog of ik de zyxel zal gebruiken of toch een eigen router. Wil mesh wifi. En daarnaast geen bijzonderheden. Wil iemand mij adviseren?

[ Voor 16% gewijzigd door Marcello010 op 30-07-2023 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Marcello010 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:02:
Ik heb binnenkort glasvezel thuis van tmob.

Ik twijfel nog of ik de zyxel zal gebruiken of toch een eigen router. Wil mesh wifi. En daarnaast geen bijzonderheden. Wil iemand mij adviseren?
Dan kan je inderdaad prima een eigen router gebruiken. Bv 2 of 3 Asus routers met MESH wifi functionaliteit, afhankelijk van de dekking en grootte van je huis. Waar je internet binnenkomt zou ik een krachtigere ASUS neerzetten (bv AX82U) en als 2e (en evt 3e) mesh wifi kan je een lichter model (bv AX57) neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcello010
Is dat beter dan Wifi Plus van T-Mobile ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
randommen schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:05:
Jep @hjs

Weet iemand, of er nog noemenswaardige verschillen zijn tussen t mobile TV via het standaard kastje en via de App op een Google TV?

Ik heb nu beide en twijfel om het kastje weg te doen, tenzij er nog speciale goede punten voor zijn die de App mist, bijvoorbeeld kwaliteit?
De erotische kanalen zijn niet te krijgen via de app.
Daar heb je een T-Mobile ontvanger voor nodig.
Ik gebruik de app op Android TV en Google TV toestellen.
Werkt perfect.
Zie voor de verschillen en uitleg de vogende link.
https://community.t-mobil...pp-voor-smart-tv-s-333670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Marcello010 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:24:
Is dat beter dan Wifi Plus van T-Mobile ?
Dat weet ik niet want die heb ik zelf niet gebruikt. Ik vind het Zyxel modem maar een gedrocht waar je zelf te weinig op in kan stellen als gebruiker. Wil je zelf meer controle dan zou ik een eigen router gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 08:49

ricjuh

Make each day your masterpiece

ed1703 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:18:
[...]

Lijkt er erg op dat het per gebied weer anders is. Hier op een enkele afzegging 1e afspraak voor graven na (vervolgens moet je er zelf weer achteraan om een nieuwe afspraak te maken) verloopt alles probleemloos. Wel lange wachttijd voordat ze daadwerkelijk de ONT en router komen installeren. Terwijl alles al in huis is.
Die staat nu op 30-8, eerder kon niet.
Ze leggen eerst alle huizen naar binnen en dan pas de wijkcentrale, dus voor die Gideon installatie moet je wachten tot de wijkcentrale is aangesloten. Dat kan blijkbaar soms nog maanden duren als jouw straat toevallig aan het begin van het project al wordt gelegd :'(

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
ricjuh schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:28:
[...]

Ze leggen eerst alle huizen naar binnen en dan pas de wijkcentrale, dus voor die Gideon installatie moet je wachten tot de wijkcentrale is aangesloten. Dat kan blijkbaar soms nog maanden duren als jouw straat toevallig aan het begin van het project al wordt gelegd :'(
Je kunt pas een afspraak maken voor het graven naar/aanleggen in je woning als het gebied civiel is opgeleverd (en de POP klaar is). Bovenstaande geldt alleen voor als er een vezel tot aan de erfgrens ligt en de rest van het gebied nog niet is opgeleverd. Maar in een aantal maanden moet een gebied wel klaar zijn over het algemeen.

De gebieden die ik op heb geleverd waren van de eerste schep tot aan de eerste klant rond een half jaar. Maar heb ook gebieden die langer duurden door complexiteit en dan zit je aan 10 tot 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcello010
Ik lees af en toe dat mensen de wens hebben om een 'eigen' ONT in de meterkast te installeren ipv het standaard-ONT van T-mobile.

Wat is de meerwaarde van een eigen ONT t.o.v. ééntje van de provider zelf?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:53
Marcello010 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:04:
Ik lees af en toe dat mensen de wens hebben om een 'eigen' ONT in de meterkast te installeren ipv het standaard-ONT van T-mobile.

Wat is de meerwaarde van een eigen ONT t.o.v. ééntje van de provider zelf?
Vooral bij AON is/was dit populair. Maar daar noemen we het een NT en is dat een eenvoudige glas / ethernet mediaconverter. Bij GPON/XGSPON is een ONT wat ingewikkelder en draait daar ook software op.

Voordelen eigen ONT:
  • Geen provider software op jouw aansluiting
  • Stroomaansluiting/kastje minder als ONT rechtstreeks in switch/router kan
Nadelen:
  • Kosten (Een ONT is een stuk duurder dan een NT)
  • Wijzigingen die door provider worden doorgevoerd. (Een provider kan wijzigingen naar hun ONT's pushen maar bij een eigen ONT zul je wellicht zelf actie moeten ondernemen wat soms tot downtime kan leiden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Muis666 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:38:
[...]

Voordelen eigen ONT:
Die software staat alsnog aan de andere kant in de POP dus snap dit voordeel niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vandaag overgegaan naar T-Mobile glasvezel, ging allemaal behoorlijk soepel. TV kijken ga ik via de Apple TV app doen. Die is vrij aardig, op de navigatie na (net wat te traag en niet super intuïtief).

In de Apple TV app kun je vanuit het kijken naar een programma een lijst oproepen van wat we verder op dit moment op andere zenders speelt (“tap” op de rechterkant van de touchpad). In die weergave crashed de app echter - is dat een bekend probleem? Ik kan in die weergave wel naar “rechts” navigeren maar dan klapt de app eruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:13
MrAcid schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:18:
Vandaag overgegaan naar T-Mobile glasvezel, ging allemaal behoorlijk soepel. TV kijken ga ik via de Apple TV app doen. Die is vrij aardig, op de navigatie na (net wat te traag en niet super intuïtief).

In de Apple TV app kun je vanuit het kijken naar een programma een lijst oproepen van wat we verder op dit moment op andere zenders speelt (“tap” op de rechterkant van de touchpad). In die weergave crashed de app echter - is dat een bekend probleem? Ik kan in die weergave wel naar “rechts” navigeren maar dan klapt de app eruit.
Blijkbaar: https://community.t-mobil...ate-naar-tvos-16-5-352108

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llagendijk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-05 01:46
jadjong schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:30:
[...]

CAT5/6 1Gbit is maximaal 100 meter. Je kan het modem dus ook bij je achterburen plaatsen.
Dat zou ik niet doen: CAT kabels alleen binnenshuis gebruiken. niet buiten met de kans op blikseminslag. Maar je hebt gelijk: alles tot 100M is binnen specificaties en gaat prima werken....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
llagendijk schreef op maandag 31 juli 2023 @ 21:35:
[...]

Dat zou ik niet doen: CAT kabels alleen binnenshuis gebruiken. niet buiten met de kans op blikseminslag. Maar je hebt gelijk: alles tot 100M is binnen specificaties en gaat prima werken....
Je hoeft niet alles serieus te nemen, was hypothetisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-06 12:17
Vraagje: Ik heb afgelopen week Glasvezel besteld als overstap van Tweak. Tijdens de bestelling heb ik aangegeven dat de overstap op 25 augustus moet plaatsvinden. Ik heb intussen ook de e-mail van Guidion ontvangen maar kon pas op 2 september een afspraak regelen.

Helaas kan ik nergens een definitieve overstapdatum zien, enig idee waar ik dat zou kunnen vinden?

Edit: 5 minuten nadat ik dit gepost heb, heb ik een e-mail van T-Mobile ontvangen met bericht dat de overstapdatum gewijzigd is en dat ik deze online moet kunnen zien, maar niets is minder waar. Ik zie wel de afspraakdatum met Guidion, maar is dat ook de overstapdatum?

[ Voor 27% gewijzigd door mfkne op 01-08-2023 10:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 15:48
Muis666 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:38:
[...]

Vooral bij AON is/was dit populair. Maar daar noemen we het een NT en is dat een eenvoudige glas / ethernet mediaconverter. Bij GPON/XGSPON is een ONT wat ingewikkelder en draait daar ook software op.

Voordelen eigen ONT:
Nadelen:
  • Kosten (Een ONT is een stuk duurder dan een NT)
  • Wijzigingen die door provider worden doorgevoerd. (Een provider kan wijzigingen naar hun ONT's pushen maar bij een eigen ONT zul je wellicht zelf actie moeten ondernemen wat soms tot downtime kan leiden)
- Alles in eigen beheer
- eigen keuze over het gebruikte merk (geen Huawei)
- mogelijkheid om reserve in huis te hebben (door thuis werken is de thuis verbinding nóg belangrijker geworden)
- omdat het kan (valt onder vrije modem keuze)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 15:23

djiwie

Wie?

Dat punt geen Huawei vind ik een beetje suf. Aan de andere kant van de lijn is het gewoon Huawei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• llagendijk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-05 01:46
Kasper1985 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:18:
[...]

- Alles in eigen beheer
- eigen keuze over het gebruikte merk (geen Huawei)
- mogelijkheid om reserve in huis te hebben (door thuis werken is de thuis verbinding nóg belangrijker geworden)
- omdat het kan (valt onder vrije modem keuze)
Met als groot nadeel: mogelijke compatibiliteits problemen (bij T-mobile waren er pas een hoop mensen die juist offline gingen doordat het netwerk niet meer overweg kon met andere ONTs). Het is wel opgelost, maar creëerde juist de problemen die jij denkt te voorkomen en zorgde voor downtime.

Eigenlijk zou je het serienr van je eigen ONT moeten registreren bij T-mobile maar dat is niet simpel (vrijwel niemand snapt hoe dat werkt bij de provider: ik begreep pas dat dat bij KPN niets beter is). En een geautomatiseerde oplossing is er niet. En gezien de beperkte vraag zie ik dat niet snel komen.

Dan blijft alleen de mogelijkheid over om het serienr van je Huawei te klonen. Dat is voor veel mensen te complex (ik weet het bij een Fritzbox kan dat vanuit de router, dat hebben ze goed voor elkaar).

Voor XGSPON is het nog lastiger. Behalve alweer de Fritzbox heb ik nog niemand gezien die dat voor elkaar heeft gekregen (wel bij Delta)
Ik heb er een jaar geleden serieus over gedacht een fs.com GPON met MAC aan te schaffen, maar uiteindelijk besloten dat het meer problemen oplevert dan het oplost.
Het Huawei buitensluiten argument snijdt namelijk ook geen hout. De OLT aan de andere kant is toch van Huawei. De security risico argumenten gelden ook daar minstens zo hard.

De onwikkelingen blijven snel gaan en nieuwe technieken zullen elkaar voorlopig ook opvolgen. Je kunt er bijv. op rekenen dat op enig moment de GPON techniek wordt uitgefaseerd en dan moet je je eigen ONT/ONU ook weer vervangen. FS.COM heeft een XGSPON ONT in SFP+ met MAC maar die kost wel 209Euro.
Ik begrijp de nerd factor maar een eigen ONT kost gewoon geld en levert m.i. niets op. Maar het is je eigen keus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 15:48
llagendijk schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:36:
[...]

Met als groot nadeel: mogelijke compatibiliteits problemen (bij T-mobile waren er pas een hoop mensen die juist offline gingen doordat het netwerk niet meer overweg kon met andere ONTs). Het is wel opgelost, maar creëerde juist de problemen die jij denkt te voorkomen en zorgde voor downtime.

Eigenlijk zou je het serienr van je eigen ONT moeten registreren bij T-mobile maar dat is niet simpel (vrijwel niemand snapt hoe dat werkt bij de provider: ik begreep pas dat dat bij KPN niets beter is). En een geautomatiseerde oplossing is er niet. En gezien de beperkte vraag zie ik dat niet snel komen.

Dan blijft alleen de mogelijkheid over om het serienr van je Huawei te klonen. Dat is voor veel mensen te complex (ik weet het bij een Fritzbox kan dat vanuit de router, dat hebben ze goed voor elkaar).

Voor XGSPON is het nog lastiger. Behalve alweer de Fritzbox heb ik nog niemand gezien die dat voor elkaar heeft gekregen (wel bij Delta)
Ik heb er een jaar geleden serieus over gedacht een fs.com GPON met MAC aan te schaffen, maar uiteindelijk besloten dat het meer problemen oplevert dan het oplost.
Het Huawei buitensluiten argument snijdt namelijk ook geen hout. De OLT aan de andere kant is toch van Huawei. De security risico argumenten gelden ook daar minstens zo hard.

De onwikkelingen blijven snel gaan en nieuwe technieken zullen elkaar voorlopig ook opvolgen. Je kunt er bijv. op rekenen dat op enig moment de GPON techniek wordt uitgefaseerd en dan moet je je eigen ONT/ONU ook weer vervangen. FS.COM heeft een XGSPON ONT in SFP+ met MAC maar die kost wel 209Euro.
Ik begrijp de nerd factor maar een eigen ONT kost gewoon geld en levert m.i. niets op. Maar het is je eigen keus.
Er is zelfs een topic over: T-Mobile glasvezel ONT/GPON vervangen met eigen apparaat
Heb het hier prima werkend. En er ligt een reserve in de kast indien nodig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06 21:05
jadjong schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:30:
[...]

De betere (financiële) optie is om het andersom te doen :+
Pagina: 1 ... 227 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie