Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:59

Odido is een van de grootste telefoonproviders in Nederland. Odido biedt klanten op eenvoudige en aantrekkelijke wijze toegang tot mobiele telecommunicatiediensten en wil toonaangevend zijn op het gebied van mobiel internet. Odido is het nieuwe merk waar de merknamen T-Mobile en Tele2 onder zijn verder gegaan vanaf 5 september 2023.

Odido kwam als T-Mobile in 2002 de Nederlandse markt door een overname van Ben. In 2007 namen ze Orange Nederland over en voegden ze het netwerk van Orange en Ben samen. in 2023 zijn de merknamen T-Mobile en Tele2 onder gegaan naar Odido. Het bedrijf had 21 jaar het roze T-Mobile merk.

Terug naar Inhoudsopgave

Op dit moment biedt Odido 2 soorten abonnementen (Diensten) aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pcy7DqqhkfYc7DxYURp5p6mQJZE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7DWR4bq05861EmnlyZwg8asI.png?f=user_large

Voor een overzicht van aanbod van de mobiele diensten kan gekeken worden op de website van Odido.

Odido biedt 2 sim only contracten aan 1 jarig en 2 jarig.
Omdat prijzen van sim only op dit moment constant veranderen, is er besloten deze tijdelijk hier niet te plaatsen. Dus wil je de actuele prijzen van Sim only hebben, ga naar Odido sim only.

Terug naar Inhoudsopgave

Als je meerdere abonnementen onder hetzelfde dak hebt, kun je ze aanmelden voor extra Klantvoordeel. Combineer je mobiele Odido abonnement met een mobiele of Odido Thuis en profiteer van verschillende voordelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hsvZMBikE5q13qaUAnr4v790x0Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uqyavVsVxQcDDsA0DMLqnvvi.png?f=user_large

Wil je meer informatie over Odido Klantenvoordeel ga naar Odido Klantenvoordeel.

Terug naar Inhoudsopgave

Klanten die bundels onder unlimited hebben kunnen hun bundel volledig in de EU verbruiken, Klanten met Unlimited start mogen 35GB in de EU verbruiken, Unlimited basis klanten 40GB in de EU en Unlimited Plus en Premium 50GB in de EU.

Voor meer informatie over de EU ga naar de website van Odido.

Terug naar Inhoudsopgave

Het Odido netwerk biedt aan haar klanten 3G/4G/5G.

Op het 3G netwerk zet Odido voornamelijk in op band 1(2100 MHz) en op een klein aantal masten ook nog op band 8(900 MHz).

4G (LTE) zet Odido in op de band 8(900 MHz), band 3(1800 MHz), band 1(2100 MHz) en band 38(2600 MHz TDD). De 800 MHz van Odido wordt in stapsgewijs de komende tijd bij toegevoegd zodat er straks met 4G een nog betere indoor dekking ontstaat (800+900+1800+2100+2600 TDD en evt ook nog de 2600 MHz FDD(band 7) van Odido.

Hierbij is 4CA en 5CA mogelijk waarbij een theoretische snelheden van 500 Mbit/s te behalen valt.

Standaard heeft het 800MHz/900MHz band het beste bereik, terwijl de 1400MHz, 1800 MHz, 2100 MHz en 2600 MHz band zorgt voor de extra snelheid (capaciteit).

Odido biedt sinds 2021 28 juli 5G aan haar klanten aan zonder extra kosten.
Op dit moment wordt nog alleen de 700 MHz frequentie gebruikt voor 5G.

Hier een kleine overzicht:
3G4G5G
Band8 / 120 / 8 / 32 / 3 / 1 / 728
Frequentie900 / 2100 Mhz800 / 900 / 1400 / 1800 / 2100 / 2600 Mhz700 Mhz

Voor meer algemene informatie over frequenties ga naar de website van antennekaart.nl.

Terug naar Inhoudsopgave

Sinds eind 2019 begin 2020 is T-Mobile begonnen met het aanbieden van Voice over LTE voor haar klanten, ook wel VoLTE genoemd wat niks minder betekend dan bellen over het 4G netwerk van T-Mobile.

Sinds 2020 ondersteunt T-Mobile VoWIFI (bellen over Wi-Fi), mobiel via wifi is een aanvulling op 4G Bellen, ook wel VoLTE (Voice over LTE) genoemd.

Met 4G bellen schakelt je toestel niet meer terug naar 3G(CSFB- Circuit Switch FallBack) om te kunnen bellen, maar blijft op het 4G netwerk, mocht tijdens een gesprek er geen of te slecht 4G zijn valt het toestel middels SRVCC(Single Radio Voice Call Continuity) terug naar 3G.

Mobiel via WiFi zorgt ervoor dat je toch kunt bellen en sms'en ook al heb je geen mobiele (4G) dekking. Het toestel schakelt automatisch over naar Wi-Fi wanneer de mobiele dekking onvoldoende/afwezig is. Is er geen Wi-Fi meer beschikbaar dan val je terug op 4G. Is er geen 4G dan zal gesprek in zijn geheel wegvallen. Er is geen mogelijkheid om van Wi-Fi direct terug te vallen op 3G.

Wil je meer informatie over VoLTE en VoWIFI, ga dan naar de website van Odido.

Terug naar Inhoudsopgave

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jD7NPW3Lx7cjcrIsD-irPlCsjrE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RAHnfeTssaIwfFBIgpErmqeq.png?f=user_large

Wil je de live dekkingskaart zien, ga dan naar de dekkingskaart van Odido.

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Alle prijzen genoemd in deze OP zijn aan veranderingen onderhevig, helaas is het voor mij niet mogelijk om de prijzen real-time aan te passen, als er iets verandert wordt er geprobeerd dit zo snel mogelijk te veranderen (datum van de laatst gecheckt prijs staat vermeld). Voor de meest actuele prijs raadpleeg altijd even op de website van Odido. Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.005-09-2023Nieuwe OP
V1.110-12-2023Aanpassing OP, prijzen, klantenvoordeel, roaming en links

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 23% gewijzigd door dutchnltweaker op 10-12-2023 17:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ik zal vanavond de pagina aanpassen zodra alle nieuwe informatie makkelijk beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13:08
Direct al een nieuw topic, goed bezig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:43
@dutchnltweaker dutchnltweaker Zo, dat is snel gehandeld! Top. Een totaal onverwachtte zet en best knap dat dit tot nu toe niet is uitgelekt omdat er toch best veel mensen mee bezig waren.

En als reactie op het nieuwe aanbod: Wel bijzonder dat er nu een knip komt in 5g snelheden. De afgelopen weken merkten we natuurlijk al dat op steeds mee plekken het netwerk sneller is geworden. Maar vermoedelijk is dit ook een reden om een nieuwe prijsstelling in te kunnen voeren voor unlimited, waarbij de basis al 2,50 per maand meer kost dan nu (was 25,- nu 27,50). Het oude abonnement stond in de lijsten voor 50,- euro met daarop 25,- per maand korting. Nu gaat de duurste unlimited bundel naar bijna 50,- euro. Verschil: voorheen werd de meerprijs nooit gerekend. Dat zal nu wel anders worden.

[ Voor 4% gewijzigd door ucsdcom op 05-09-2023 10:48 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:42
Leuk stukje over die geheimhouding:
'Project M'
Onder de naam 'Project M' werkte T-mobile de afgelopen twee jaar aan deze naamswijziging. Het afgelopen weekend zijn in zo’n 48 uur tijd de bijna 120 winkels van T-mobile omgebouwd tot Odido-filialen.

Er is veel moeite gestoken in de geheimhouding. Op een industrieterrein in Apeldoorn is in een raamloze loods een Odido-winkeltje nagebouwd, voor tv-interviews en beeldopnamen. Daar prijkte aanvankelijk een schuilmerknaam op de nepgevel.

Media kregen ook een concept-persbericht met die schuilmerknaam (Elloh). Maar werden alsnog gevraagd een geheimhoudingsverklaring te tekenen: journalisten die voor vandaag de naam zouden publiceren zouden een boete van 10.000 euro moeten betalen. RTL Nieuws stemde in met het embargo, maar tekende geen geheimhoudingsverklaring. Op de dag van het interview werd de echte nieuwe naam gedeeld.

In aanloop naar de grote dag van de bekendmaking nam de spanning toe, geeft commercieel directeur Tisha van Lammeren toe. "Soms moet ik een pilletje nemen om mezelf kalm te houden", zei ze gekscherend in gesprek met RTL Z.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-04 17:19
Jammer...

Heb nu een Tele2 maandabo.

Verlengen wordt voor mij:
  • 10% duurder
  • Langer contract (jaar ipv maand)
  • Minder belminuten (120 ipv 200)
  • Minder klantvoordeel (2GB ipv 5GB)
De reden waarom ik bij Tele2 bleef (Simpel was zo 40% goedkoper) was primair omdat bij aanpassen van je abonnement je de tarieven (inclusief korting) bleef houden. Dus op vakantie kon je een maandje bijplussen en dan weer terug.
Bij de meeste(alle?) andere providers ben je dan zowel bij het tijdelijke opschalen als bij teruggang naar je oude abo de korting kwijt gedurende de rest van de looptijd.

Tot slot... Die naam... Had ook een kinderdagverblijf of snoepmerk kunnen zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Titusvh op 05-09-2023 11:52 . Reden: foute bundel genoemd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gayYBbAiE7D_iEYQoCUvpwga65U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EqBOhGeDsNuaaWOvdNPv4cS9.jpg?f=fotoalbum_large Het is een feit hoor, links boven in is Odido te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
@Farid_A bij welke provider? En met Android of iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006

Louw Post

Cerenas

Naafkap schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:36:
[...]

Is dat zo? Ik dacht dat er nu geen cap zit op snelheid?
Weet ik niet zeker, maar ik zag het benoemd worden in het nieuwsbericht op de frontpage.
Nu is de maximale snelheid van een 5G-abonnement bij Odido 450Mbit/s.
Maar dat was voor de update met het nieuwe aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:49
Ik betaal nu €13.75 (voor de inflatie correctie zelfs €12.50) per maand voor 15GB en 200 belminuten bij Tele2.

Als ik nu 15GB en 120 minuten neem ben ik €20.00 per maand kwijt 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:02
Supreme_One schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:48:
Provider is Odido, dat zie je toch :P

Ik zie het ook op mijn Pixel 7 Pro op voormalig T-Mobile

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
TheFes schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:50:
[...]

Provider is Odido, dat zie je toch :P

Ik zie het ook op mijn Pixel 7 Pro op voormalig T-Mobile
Ik heb het over totaal wat anders 🤦‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:02
Supreme_One schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:51:
[...]

Ik heb het over totaal wat anders 🤦‍♂️
Oh sorry, excuus, niet goed naar de tag gekeken.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisameling
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 31-03 12:18
In het artikel van Tweakers wordt dit genoemd:
Het lijkt om een standalone-5G-netwerk te gaan
Kan iemand dit bevestigen? Ik had 5G maanden geleden uitgezet op m'n abonnement (@Work) omdat 5G NSA (Non-Standalone) heel instabiel was bij mij, met name aan de randen van het dekkingsgebied. Er moet bij NSA altijd een 4G verbinding als basis actief zijn. Als dat niet langer nodig is zou dat natuurlijk top zijn, maar hoe kunnen ze dan 1Gbit/s aanbieden als ze 5G (voor nu) alleen actief hebben op 700MHz? Of hebben ze 5G ook op andere banden ingeschakeld die ze al beschikbaar hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Louw Post schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:31:
[...]

Je kiest dan wel het duurste Unlimited abonnement van het nieuwe aanbod, daar zitten ook een aantal keuze-abonnementen bij in. Volgens mij is Unlimited Basis de vervanger voor het oude Unlimited (wat ook 25 euro was zonder inflaties).

Het oude Unlimited had 450Mbit/s dacht ik? Zou je er wel 150Mbit/s op achteruit gaan als dat zo is. (Al is 300Mbit/s ook dikke prima natuurlijk.)
Misschien dat je gelijk hebt.
Ik was in de veronderstelling dat het gigabit was of in de buurt daarvan.

Ik gebruik in ieder geval bijna nergens wifi omdat mijn 5G bijna overal sneller is.

Lees op internet 850Mbit/s op ookla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlazeMuis
Ik heb die nieuwe app maar even gedownload maar wat een debiel gedoe zeg. Ik kan inloggen met mijn Tele2 account, maar ik heb geen abonnement volgens die app. Als ik een abonnement toevoeg en mijn nummer invoer staat er dat mijn nummer al aan een ander Odido account gekoppeld is |:(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FRANQ
  • Nu online
Ik vind het ook zo raar dat ik helemaal geen mail hierover heb gehad.
Had verwacht dat toch wel een maand van tevoren te horen als klant.

Nu moet ik het vernemen via NU.nl
En ineens met inloggen is de hele site anders.

Vind dat toch op zijn zachtst gezegd, RAAR!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:42
FRANQ schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:03:

Nu moet ik het vernemen via NU.nl
En ineens met inloggen is de hele site anders.

Vind dat toch op zijn zachtst gezegd, RAAR!
de medewerkers van de klantenservice hoorden het blijkbaar ook pas vanochtend.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Nu online
BlazeMuis schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:02:
Ik heb die nieuwe app maar even gedownload maar wat een debiel gedoe zeg. Ik kan inloggen met mijn Tele2 account, maar ik heb geen abonnement volgens die app. Als ik een abonnement toevoeg en mijn nummer invoer staat er dat mijn nummer al aan een ander Odido account gekoppeld is |:(
Typisch T-Mobile gedoe.
Heeft me heel veel hoofdpijn gekost om dat goed in te richten.

T-Mobile had thuis en mobiel gescheiden in mijn T-mobile.
Toen ze het samenvoegde had mijn email adres een conflict.
Waardoor inloggen onmogelijk was, en ik een nieuw email-adres heb gebruikt, waarna het nog meer fckt up was.

Waarschijnlijk hangt het aan een oud email adres wat je van de provider gehad hebt.
Of aan je 06 nummer, want daar kon je in het verleden ook mee inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Nu online
TimDJ schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:03:
[...]

de medewerkers van de klantenservice hoorden het blijkbaar ook pas vanochtend.
Bizar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
FRANQ schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:06:
[...]

Typisch T-Mobile gedoe.
Heeft me heel veel hoofdpijn gekost om dat goed in te richten.

T-Mobile had thuis en mobiel gescheiden in mijn T-mobile.
Toen ze het samenvoegde had mijn email adres een conflict.
Waardoor inloggen onmogelijk was, en ik een nieuw email-adres heb gebruikt, waarna het nog meer fckt up was.

Waarschijnlijk hangt het aan een oud email adres wat je van de provider gehad hebt.
Of aan je 06 nummer, want daar kon je in het verleden ook mee inloggen.
Vrijwel onmogelijk aangezien ik tijdens het afsluiten van het abonnement een totaal nieuw account had gemaakt, op de tele2 app log ik altijd in met e-mail.

Achja.. We zullen het zien. Hopelijk voeren ze geen prijs wijzigingen door voor bestaande Sim only abonnementen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FRANQ
  • Nu online
Titusvh schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:16:
Jammer...

Tot slot... Die naam... Had ook een kinderdagverblijf of snoepmerk kunnen zijn.
Ja we hadden ook al een andere issue met de naam :+
FRANQ schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:25:
[...]

EENS

Ik las meteen odiLdo, zal wel iets met mijn perverse geest zijn.
Maar ik vind het een ongelukkige naam.

Zeker als vrienden vragen bij welke provider je zit en je ODIDO zegt.
Lachen ze je finaal uit, want binnen een week grapt iedereen met ODILDO.

Heb hem zelf maar vast gemaakt :+

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qC6IbR6i47eibPv_pSm94nj44Po=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RYmu8ZTNYNMmgYPsWB4cba5C.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door FRANQ op 05-09-2023 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Toevallig ging ik net inloggen op t-mobile om mijn gegevens te checken.
Inloggen lukt, maar hierna een lege pagina en wit scherm.
Migratie lijkt nog niet helemaal soepeltjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qr20ztKN5oBDgULYI-URGnN32wQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2M0CZ8ojez3byR8pFE3Deh8R.png?f=fotoalbum_large

* Viper® neemt aan dat deze naamswijziging geld gaat kosten en dat dit betaald mag worden door de klanten. Dus de abonnementen zullen wel weer duurder worden :+

[ Voor 14% gewijzigd door Viper® op 05-09-2023 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:27
Viper® schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:11:
Toevallig ging ik net inloggen op t-mobile om mijn gegevens te checken.
Inloggen lukt, maar hierna een lege pagina en wit scherm.
Migratie lijkt nog niet helemaal soepeltjes.
[Afbeelding]

* Viper® neemt aan dat deze naamswijziging geld gaat kosten en dat dit betaald mag worden door de klanten. Dus de abonnementen zullen wel weer duurder worden :+
Die zijn inderdaad fors duurder. Ik betaal nu 26 EUR excl. btw voor Unlimited @Work en ga bij Odido 34,20 EUR excl. btw betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dennisweb schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:17:
[...]
Die zijn inderdaad fors duurder. Ik betaal nu 26 EUR excl. btw voor Unlimited @Work en ga bij Odido 34,20 EUR excl. btw betalen.
Onlangs glasvezel aangelegd hier en KPN deed al een aanbod, misschien toch KPN maar terugbellen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
Ik denk dat er iets mis is gegaan met de overzetting van mijn oude tmobile account en mijn tele2 account die op hetzelfde mail adres zitten |:(

Fijn man, zon grote verandering. De klantenservice is ook nutteloos.

Nu vraag ik mij wel af hoe ik mijn verbruik en facturen kan zien..

De tele2 app werkt ook niet meer, die stuurt mij door naar die odido app.

[ Voor 11% gewijzigd door BlazeMuis op 05-09-2023 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Viper® schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:21:
[...]

Onlangs glasvezel aangelegd hier en KPN deed al een aanbod, misschien toch KPN maar terugbellen..
Ik heb KPN Glasvezel thuis, maar had juist T-Mobile gekozen vanwege de betere dekking. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo1234
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05-09-2023
De naamswijziging naar Odido. Is dat genoeg om mijn abonnement/contract met T-Mobile te ontbinden?

Daar ik een overeenkomst aangegaan ben met T-Mobile en niet met Odido?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Bo1234 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:31:
De naamswijziging naar Odido. Is dat genoeg om mijn abonnement/contract met T-Mobile te ontbinden?

Daar ik een overeenkomst aangegaan ben met T-Mobile en niet met Odido?
Nee. Dat is niet genoeg. En de prijzen blijven hetzelfde, en het abonnement ook. Dus verandert er behalve de naam, niets als je al een abonnement hebt lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15:04
Ben wel benieuwd of de kwaliteit van het netwerk ook beter wordt nu. Niet dat ik daar veel klachten over had bij T-mobile, maar op drukke plekken waar iedereen zijn telefoon tegelijk gebruikte (lees: De Kuip tijdens de rust :P ) had ik ondanks volle streepjes nooit werkend internet, terwijl ik om me heen iedereen Formule 1 zag streamen, fragmenten uit de eerste helft zag terug kijken en noem het allemaal maar op.

Ben ook benieuwd of mijn Thuis-abonnement vooruit gaat, maar dat is volgens mij een discussie voor een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:08
Vld1989 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:45:
Ben wel benieuwd of de kwaliteit van het netwerk ook beter wordt nu. Niet dat ik daar veel klachten over had bij T-mobile, maar op drukke plekken waar iedereen zijn telefoon tegelijk gebruikte (lees: De Kuip tijdens de rust :P ) had ik ondanks volle streepjes nooit werkend internet, terwijl ik om me heen iedereen Formule 1 zag streamen, fragmenten uit de eerste helft zag terug kijken en noem het allemaal maar op.

Ben ook benieuwd of mijn Thuis-abonnement vooruit gaat, maar dat is volgens mij een discussie voor een ander topic.
Op veel plekken heeft T-Mobile/Odido al de meeste capaciteit, wat ze nu met de Ericsson ombouw nog extra aan het verbeteren zijn met de 3500MHz antennes.

Ben benieuwd of Odido nu ook de snelheden van de oude T-Mobile abonnementen gaat cappen, officieel gezien zouden T-Mobile abonnementen tot 450Mbps halen maar dat was in de realiteit niet gecapt, 800+ halen was mogelijk.

Interressant dat ze nu ook zeggen dat 1Gbps halen mogelijk is, ik heb het nog niet gezien. Maarja, Vodafone claimt dat ook, dat is al helemaal onrealistisch. In de realiteit zit er nu praktisch geen verschil tussen het 600Mbps en 1Gbps abonnement, tenzij je het voor de extra's doet.
Of ze moeten ineens 5G aanzetten op andere banden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Odido is Spaans voor "gehaat". Geen idee of dit een voorbode van de beoogde kwaliteit van diensten is.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:39
Ik heb een abonnement bij T-Mobile met toestelkrediet op afbetaling voor mijn S22 Ultra. Ik heb nog precies 1 jaar te gaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gyvimiZ27gJPyRVwPYnzPxbDkM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mrvRKFr3RrkaP4td7FTLewAl.jpg?f=fotoalbum_large

Dit kan toch niet gaan veranderen? Ik heb het contract vorige jaar afgesloten.

Wat ik me ook afvraag, is Unlimited nu echt Unlimited of moet ik nog steeds 2GB per keer bestellen of opwaarderen? Gaat dit veranderen bij Odido?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:29
Van der Berg schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:06:
Ik heb een abonnement bij T-Mobile met toestelkrediet op afbetaling van mijn S22 Ultra. Ik heb nog precies 1 jaar te gaan:

[Afbeelding]

Dit kan toch niet gaan veranderen? Ik heb het contract vorige jaar afgesloten.

Wat ik me ook afvraag, is Unlimited nu echt Unlimited of moet ik nog steeds 2GB per keer bestellen of opwaarderen? Gaat dit veranderen bij Odido?
Alle abonnementen hebben 20GB per dag waarna je 2GB kan opwaarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Tja, ik kan mijn sim only abonnement van T-Mobile ook laten verlopen. Dan wordt het een maandelijks opzegbaar abonnement met dezelfde propositie als toen ik het heb afgesloten. Dat is voor mij voordeliger.

Niemand zegt dat je verplicht moet verlengen. ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RichardG
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:45
Heel "toevallig" heeft KPN gister een Blogpost gemaakt over "Wat is Odido?", waarin ze de naam uitleggen en netjes naar hun eigen producten verwijzen op het moment dat je op zoek naar Odido gaat _O-

https://www.kpn.com/beleef/blog/wat-is-odido.htm

At the end of each great post, there is a disappointing signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:41
De buitenlandbundel is ook flink gekrompen zo te zien. Het was 35 GB en je krijgt nu nog maar 25.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
TinusXIII schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:14:
De buitenlandbundel is ook flink gekrompen zo te zien. Het was 35 GB en je krijgt nu nog maar 25.
Ik zie bij mijn standaard 35GB alleen bij Unlimited Start inderdaad 25GB

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:08:
[...]

Alle abonnementen hebben 20GB per dag waarna je 2GB kan opwaarderen.
Dat is wel al een stap in de goede richting. Alleen zou het mooi zijn geheel onbeperkt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:42
dennisameling schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:54:
In het artikel van Tweakers wordt dit genoemd:

[...]

Kan iemand dit bevestigen? Ik had 5G maanden geleden uitgezet op m'n abonnement (@Work) omdat 5G NSA (Non-Standalone) heel instabiel was bij mij, met name aan de randen van het dekkingsgebied. Er moet bij NSA altijd een 4G verbinding als basis actief zijn. Als dat niet langer nodig is zou dat natuurlijk top zijn, maar hoe kunnen ze dan 1Gbit/s aanbieden als ze 5G (voor nu) alleen actief hebben op 700MHz? Of hebben ze 5G ook op andere banden ingeschakeld die ze al beschikbaar hadden?
Het korte antwoord is dat dat 5GSA statement op de frontpage nergens op is gebaseerd, en dus ook niet waar is. 1Gbps kunnen ze makkelijk aanbieden met 4G of met 5G NSA. Er zijn nu al best wat Ericsson sites waar je met gemak tegen de snelheidslimiet van 750Mbps trekt (met soms uitschieters naar 800Mbps). Als die limiet weg is kun je vast wel tegen de 1Gbps komen.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• saltajose
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-03 20:43
evilution schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:05:
Odido is Spaans voor "gehaat". Geen idee of dit een voorbode van de beoogde kwaliteit van diensten is.
"Odiado" bedoeld je? Odido is geen Spaans woord. Bron: https://www.rae.es/portal...as-rapidas?consulta=Odido en ik ben Spaans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

FRANQ schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:03:
Zodat je het al kunt laten weten aan nieuwswebsites, zodat ze erover kunnen schrijven... Helaas werkt dat niet zo. Het is wel uiterst vreemd dat veel nieuwswebsites, maar ook toko's als Belsimpel of Mobiel.nl, die Odido-abonnementen moeten gaan verkopen, van niks wisten op voorhand. Complete chaos daar op dit moment.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Van der Berg schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:15:
[...]

Ik zie bij mijn standaard 35GB alleen bij Unlimited Start inderdaad 25GB
Ohja. Basis is 35 zie ik inderdaad.

Even alles goed bekijken voordat ik ga verlengen. Qua kosten is het dan wel een stap omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catvlek2
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:23
Is er al bekend wat er gebeurt met Klantvoordeel en de nieuwe Samen Unlimited abbonementen van 20 euro? Valt deze korting te combineren? Als dat het geval is kan je namelijk toch al gauw 5 euro per maand goedkoper zijn als je met 2 mensen Unlimited + internet/tv thuis hebt bij ze. (vergeleken met de huidige/oude situatie)

[ Voor 6% gewijzigd door Catvlek2 op 05-09-2023 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:19

SkyStreaker

Move on up!

Ik had gisteren dus toevallig (gelukkig, denk ik vanwege oude prijzen) verlengd met toestel, de Z Flip 5, tesamen met de aktie voor de Watch 6 van Samsung. Maar... Ik kan nu niet direct vinden waar ik de aktie kan registreren, de promo site van Samsung heeft het niet weer, of zie ik het over het hoofd en regelt Odido dit zelf?

[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 05-09-2023 13:28 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FRANQ
  • Nu online
CLB schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:24:
[...]

Zodat je het al kunt laten weten aan nieuwswebsites, zodat ze erover kunnen schrijven... Helaas werkt dat niet zo. Het is wel uiterst vreemd dat veel nieuwswebsites, maar ook toko's als Belsimpel of Mobiel.nl, die Odido-abonnementen moeten gaan verkopen, van niks wisten op voorhand. Complete chaos daar op dit moment.
Heb in het verleden bij de NUON naar Vattenfall wel ver van tevoren bericht gehad.
Denk zelfs meermaals.

Ook toen Telfort opgeheven werd.

En ja dat pakken nieuwssites dan inderdaad op.
Maar ook de bedrijven zelf hebben dat dan al maanden op de site staan.

Had het niet raar gevonden als ze nu hadden bericht vanaf 1 januari onder een nieuwe naam door te gaan.
Dan heb je ook die tijd om naamsbekendheid op te bouwen, en te zorgen dat resellers alvast de nieuwe afbeeldingen, simkaarten, folders, abonnementen en dergelijke in huis hebben.

Heb nu vooral het idee dat het stiekem moest vanwege de prijsverhogingen.

Overal in het nieuws is dat vodafone en kpn prijsverhogingen doen.
Maar dat tmobile van naam verandert, en dat er voor klanten niks verandert.

Stiekem zijn alle prijzen wel veel duurder.
Ik heb vorige maand nog zitten vergelijken voor het abonnement van mijn vrouw, die met haar oude abonnement structureel mb's te kort kwam.
Datzelfde abonnement is nu 2,50 duurder.
Dat is 16% duurder dan dat ze nu betaald.

Dus Odido komt in het nieuws alsof ze geen prijsverhoging doen, maar doen ruim 1,5x wat kpn doet.

[ Voor 38% gewijzigd door FRANQ op 05-09-2023 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
TinusXIII schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:25:
[...]

Ohja. Basis is 35 zie ik inderdaad.

Even alles goed bekijken voordat ik ga verlengen. Qua kosten is het dan wel een stap omhoog.
Als ik ga volgende jaar ga verlengen, kies Ik voor Unlimited Basis voor €25 voor 2 jaar Sim-Only

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 05-09-2023 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Zo mijn werk mobiel laat al Odido zien nadat ik hem uit flight modus haalde nav een meeting.

Gaat snel die rebranding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Ik dacht heel even dat er iets anders niet goed ging op m'n telefoon toen ik wakker werd vanochtend en opeens "Odido" op m'n scherm stond als provider 8)7. Ze hadden op z'n minst wel even mogen mailen of SMS'en. Ik had ze bijna gebeld om te vragen of er iets raars aan de hand was met m'n SIM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Van der Berg schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:34:
[...]

Als ik ga volgende jaar ga verlengen, kies Ik voor Unlimited Basis voor €25 voor 2 jaar Sim-Only
Ah ja die zie ik nu ook ja. Dat is in principe gewoon hetzelfde als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Mijn vrouw heeft nu Sim-Only bij T-Mobile met totaal 8GB + 2GB = 10GB per maand met onbeperkt bellen voor €15 per maand. Met €2.50 korting per maand

Ik heb Unlimited pakket. We hebben nog 1 jaar te gaan van de 2 jaar

Dus de korting gaat veranderen?

[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 05-09-2023 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:54
Supreme_One schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:48:
In België op Orange en Base geprobeerd en beide 4G. Heb nu net even mijn telefoon opnieuw opgestart en ik heb nu wel weer 5G op Orange.

Correctie, Proximus. Orange en Base zitten nog op 4G.

[ Voor 8% gewijzigd door Farid_A op 05-09-2023 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-04 21:36
Wat wel intressant is dat Odido zometeen Buitenland plus heeft waarin turkije en zwitserland ook zit.
die optie hebben ze momenteel nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-04 11:34

psy

Bah bah, T-Mobile Odido, wat een naaistreek weer.

Zogenaamd de klanten voorop zetten ("Bij Odido staat niet de technologie centraal, maar draait alles om de mensen", :r kan die vreselijke berichten echt niet uitstaan) maar gewoon ordinair prijsje verhogen dit. En T-Mobile wás al zowat de duurste provider.

Unlimited met "meer abo's op 1 adres" met T-Mobile & Videoland vond ik een goeie deal, maar die zie ik niet meer terugkomen. Kan wel nog steeds Unlimited kiezen zonder het mediapakket voor 25 euro, maarja, die is dan wel beperkt tpt 300 Mb/s, en geen Netflix/Videoland meer.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Nu online
Van der Berg schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:05:
Mijn vrouw heeft nu Sim-Only bij T-Mobile met totaal 8GB + 2GB = 10GB per maand met onbeperkt bellen voor €15 per maand. Met €2.50 korting per maand

Ik heb Unlimited pakket. We hebben nog 1 jaar te gaan van de 2 jaar

Dus de korting gaat veranderen?
Jij heb een lopend abonnement, dus daar valt weinig aan te veranderen.

Ik heb bijna dezelfde abonnementen, maar mijne staan al sinds december 2021 op verlengbaar.
Ik vrees daardoor dat ik nu wel de sjaak ben, maar wil ook geen slapende honden wakker maken door ernaar te vragen.

Vind overigens het samen unlimited abonnement wel interessant.
Maar ik kan dat niet uitrekenen op de site, ik moet eerst mijn vrouw haar abonnement verhogen naar unlimited basis, voordat ik mijn abonnement kan toevoegen.

Andersom kan niet, want het abonnement van mijn vrouw heb ik vorige maand verlengd/verhoogd en daardoor 2 jaar vast gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-04 23:21
theorganiser schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:08:
Wat wel intressant is dat Odido zometeen Buitenland plus heeft waarin turkije en zwitserland ook zit.
Maar dan niet de UK en Noorwegen meer? Wel apart.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4zh0467EBIvU3n0-tMgzg2i8_c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/knUGIof555Z0lToyNCO7eTaZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Nu online
psy schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:13:
Bah bah, T-Mobile Odido, wat een naaistreek weer.

Zogenaamd de klanten voorop zetten ("Bij Odido staat niet de technologie centraal, maar draait alles om de mensen", :r kan die vreselijke berichten echt niet uitstaan) maar gewoon ordinair prijsje verhogen dit. En T-Mobile wás al zowat de duurste provider.

Unlimited met "meer abo's op 1 adres" met T-Mobile & Videoland vond ik een goeie deal, maar die zie ik niet meer terugkomen. Kan wel nog steeds Unlimited kiezen zonder het mediapakket voor 25 euro, maarja, die is dan wel beperkt tpt 300 Mb/s, en geen Netflix/Videoland meer.
Kan alleen bij unlimited plus van 30 euro/pm (1 extra)

Je hebt keuze uit:

Videoland
Podimo
Visual Voicemail

Of bij unlimited premium van 42euro/pm (3 extra's)

Je kan op dit moment kiezen uit:

Videoland
Podimo
Deezer
Podimo
Viaplay
Visual Voicemail
HBO Max*
SkyShowtime*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-04 21:39
AMD and INTEL schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:23:
[...]

Maar dan niet de UK en Noorwegen meer? Wel apart.. [Afbeelding]
Of de UK binnen de roaming valt is een goede vraag, dat bieden de andere NL providers nog wel aan (en de meeste providers in andere EU landen), en Odido zal dan de eerste zijn in NL die dat niet meer toestaat, dus ik houd nog even een slag om de arm en houdt het op een te summiere omschrijving op hun website (net zoals de EEA er niet bij staat, wat wel moet).
Inclusive roaming met de UK is niet meer wettelijk verplicht natuurlijk. Sterker nog, de providers in de UK (op één na) bieden al geen EU roaming meer aan bij nieuwe abonnementen.

Noorwegen valt absoluut wel binnen de inclusive roaming, ze moeten wel want dat omvat niet alleen de EU maar ook de EEA (Noorwegen, Ijsland, Liechtenstein) ;)

Zwitersland (wat nu bij Odido's duurdere abbo's er wel binnen valt, en bij VF & KPN bij alle abbo's) is een speciaal geval. Zwitserland zit namelijk zowel niet in EU als ook niet in de EEA, en hebben alleen specifieke overeenkomsten met de EU/EEA, waar roaming dan weer niet onder valt. Wel vermoed ik dat de meeste EU providers roaming met Zwitserland gewoon met gesloten beurs verrekenen (dus onderling dataverbruik verrekenen).

[ Voor 36% gewijzigd door AlesT op 05-09-2023 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

FRANQ schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:24:
[...]

Kan alleen bij unlimited plus van 30 euro/pm (1 extra)

Je hebt keuze uit:

Videoland
Podimo
Visual Voicemail

Of bij unlimited premium van 42euro/pm (3 extra's)

Je kan op dit moment kiezen uit:

Videoland
Podimo
Deezer
Podimo
Viaplay
Visual Voicemail
HBO Max*
SkyShowtime*
Ik zag het ja, voor mij dus niet interessant meer.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ties Brants
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-01 03:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24hD6bn7bjdBmDPpPbOche_dq8c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kTyxsWvxjBFyV0rjnVoYOi6M.png?f=fotoalbum_large

Iemand bij t-mobile heeft geloof ik “zoek en vervang” gedaan voor de hele website. Want t-mobile USA is volgens mij toch echt niet ook van naam veranderd…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchnltweaker
AMD and INTEL schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:23:
[...]

Maar dan niet de UK en Noorwegen meer? Wel apart.. [Afbeelding]
https://www.odido.nl/serv...20(Verenigd%20Koninkrijk)
https://www.odido.nl/serv...arieven-dekking/Noorwegen
Engeland (Verenigd Koninkrijk) bevindt zich in Zone EU (plus Noorwegen, IJsland en Liechtenstein)
Die andere landen zijn gewoon als extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-04 21:39
Mooi dat je dat even hebt gevonden @dutchnltweaker! Het lijkt er inderdaad op dat de nieuwe Odido.nl website gewoon T-mobile.nl is met een nieuwe naam en een nieuw sausje, en waar iemand 'Find & Replace' heeft gedaan op alles wat T-Mobile was naar Odido, want je ziet dat onder het land 'Engeland' (wat gewoon UK moet zijn, maar goed), dat er foutief nog steeds Orange bij de providers staat. :P
Net zoals dat @Ties Brants al opmerkte over Odido USA. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
FRANQ schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:20:
[...]

Jij heb een lopend abonnement, dus daar valt weinig aan te veranderen.

Ik heb bijna dezelfde abonnementen, maar mijne staan al sinds december 2021 op verlengbaar.
Ik vrees daardoor dat ik nu wel de sjaak ben, maar wil ook geen slapende honden wakker maken door ernaar te vragen.

Vind overigens het samen unlimited abonnement wel interessant.
Maar ik kan dat niet uitrekenen op de site, ik moet eerst mijn vrouw haar abonnement verhogen naar unlimited basis, voordat ik mijn abonnement kan toevoegen.

Andersom kan niet, want het abonnement van mijn vrouw heb ik vorige maand verlengd/verhoogd en daardoor 2 jaar vast gezet.
Ik mag al over 8 maanden verlengen, 4 maanden voordat mijn contract om is en daar maak ik altijd gebruik van

Mijn vrouw wil weer geen Unlimited en dat vind ze te duur. Ik heb vaak haar gezegd dat het voordeliger is met Unlimited. Ze zal waarschijnlijk als we weer verlengen nu voor deze pakket kiezen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-BXvL4BhoJ2Cb5AY90vH3tPqoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGtREfJw6NyZBi3OToYSSTS0.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zal weer voor deze gaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JakBJnPCnFmc-KEmxvfQCLqcZp8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kiLJaFzLXSIebXHfdOZQxHvQ.jpg?f=fotoalbum_large

Voor 2 jaar tot september 2026
Ik wil pas begin 2028 mijn volgende smartphone Galaxy of Fold met opvolger op de Watch 5 Pro

Ik lees hier nu bij Odido geen 10GB dag bundels maar 20GB per dag bij Unlimited en steeds 2GB. Ik zal 20GB op een dag niet volmaken..

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 05-09-2023 14:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• POTMA
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 09:33
Mocht iemand feedback hebben over de nieuwe app of dingen die niet goed gaan willen melden.
Mijn DM staat open 🙂 Weet niet of ik op alles kan reageren op zo'n dag ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remcovp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13:37
theorganiser schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:08:
Toch jammer als je bedenkt dat Zwitserland er bij Tele2 er gewoon standaard bijzat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Jeetje bij het duurste Sim-Only abonnement:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wnz1TZi7qgddKXNHtAiSHcs22QM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AjTFdTD9cqTl6vXxLMQrU2JO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:11
Unlimited plus met een extra unlimited abbo is niet eens zo heel slecht als je samen vaker in Turkije of de VS komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
remcovp schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:08:
[...]

Toch jammer als je bedenkt dat Zwitserland er bij Tele2 er gewoon standaard bijzat
En zit er zelfs bij, bij BEN.. wat toch gek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

saltajose schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:20:
[...]

"Odiado" bedoeld je? Odido is geen Spaans woord. Bron: https://www.rae.es/portal...as-rapidas?consulta=Odido en ik ben Spaans
Geen idee, google translate gaf mij dit terug.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
TinusXIII schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:55:
[...]

Ah ja die zie ik nu ook ja. Dat is in principe gewoon hetzelfde als nu.
Dat is waar Unlimited standaard, voor €5 meer €30 per maand heb je 600Mbit/s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ii45CXkaugLQPmS_RWv1M7zZqzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vaF5dEE5oR4aGmJOFcC83BHm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1QEBBZtUdK9HBpTP2RmqU41Gds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JHPrBWpvW9Jbq9XfYr831Ms4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7OfYOdJKQhW2OrQb-d-cOYf_is=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vmMmavQ2EoYSP0IVFgnrhKdz.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vrouw zegt weer hoe vaak kom je nauw in die extra landen. Dus waarschijnlijk dat ik toch die €5 ga besparen en voor €25 pakket kies tot 300Mbit/s.

Ik denk dat voor mijn gebruik 300Mbit/s voldoen is, YouTube en misschien weleens Netflix en wat downloaden en internetten

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 05-09-2023 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-04 22:38
stormfly schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:51:
Zo mijn werk mobiel laat al Odido zien nadat ik hem uit flight modus haalde nav een meeting.

Gaat snel die rebranding.
Ik zie als netwerk 'OdidoOdido'.... vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:58
Mailtjes van Odido (wachtwoord reset voor de app) komen in je spam box bij Google.

Ik snap echt niet waarom ze relatief sterke namen laten vallen voor dit, wat dus ook niet vertrouwd wordt door Google.

Dit icm prijsverhoging tov tele2 maakt dat ik weleens kan gaan overstappen. Odido klinkt mij bovendien niet serieus in de oren..

//edit

En voor wachtwoord wijzigen kom ik ineens op de T-Mobile website uit

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 05-09-2023 16:18 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Nu online
Van der Berg schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:45:
[...]

Ik mag al over 8 maanden verlengen, 4 maanden voordat mijn contract om is en daar maak ik altijd gebruik van

Mijn vrouw wil weer geen Unlimited en dat vind ze te duur. Ik heb vaak haar gezegd dat het voordeliger is met Unlimited. Ze zal waarschijnlijk als we weer verlengen nu voor deze pakket kiezen

[Afbeelding]

Ik zal weer voor deze gaan:
[Afbeelding]

Voor 2 jaar tot september 2026
Ik wil pas begin 2028 mijn volgende smartphone Galaxy of Fold met opvolger op de Watch 5 Pro

Ik lees hier nu bij Odido geen 10GB dag bundels maar 20GB per dag bij Unlimited en steeds 2GB. Ik zal 20GB op een dag niet volmaken..
2x unlimited (unlimited together) is 20 pp

Dus 2,50 goedkoper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
GAIAjohan schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:16:

Ik snap echt niet waarom ze relatief sterke namen laten vallen voor dit, wat dus ook niet vertrouwd wordt door Google.
Omdat de naam T-Mobile van de Duitse moedermaatschappij is, en dat is niet mee verkocht. Ze mochten het 2 jaar gebruiken en nu is het moment aangebroken voor een eigen naam. Het is geen keuze, het is een verplichting dat moeten veranderen toen de nieuwe investeerders de netwerken kochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
stormfly schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:28:
[...]

Omdat de naam T-Mobile van de Duitse moedermaatschappij is, en dat is niet mee verkocht. Ze mochten het 2 jaar gebruiken en nu is het moment aangebroken voor een eigen naam. Het is geen keuze, het is een verplichting dat moeten veranderen toen de nieuwe investeerders de netwerken kochten.
Volgens bronnen was het zelfs 10 jaar, maar hoe korter je het gebruikt hoe minder geld het natuurlijk kost en op een gegeven moment moet je toch over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GAIAjohan
stormfly schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:28:
[...]

Dan nog heb je Tele2. Of ze hadden Ben kunnen opwaarderen. Of zelfs iets anders kunnen verzinnen.. All your data are belong to us. Whatever.
Maar Odido klinkt als de peuterspeelzaal, of het vriendje van Bing of Peppa Pig.. Odido Ooievaar oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
FRANQ schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:25:
[...]

Dus 2,50 goedkoper
Jammer dat mijn vrouw haar abonnement net verlengd heeft. Eens zien of dat nog om te zetten is in Unlimited samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
FRANQ schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:25:
[...]

Dus 2,50 goedkoper
Is het niet 1x originele abonnement prijs en het 2e abonnement €20 per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

BlazeMuis schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:36:
[...]

Ja ik geloof niet in alles voor 20 pp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

BlazeMuis schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:36:
Klopt :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Annoying as hell, dit.
Wil ik inloggen, MOET ik 2FA aanzetten. Nergens om gevraagd, ik wil dit helemaal niet.
En wat krijg je in de mail. "Je hebt tweetrapsverificatie aangezet". Nee stelletje pannekoeken, ik had geen keuze.

[ Voor 45% gewijzigd door psy op 05-09-2023 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Telefoonnummer staat in je screenshot...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

En nu kom ik dus ook niet meer in de app.

Krijg nu een soort van loginscherm waarbij de "Inloggen mijn Odido" gewoon niet klikbaar is.

Fijn.

Tip.
Log voorlopig niet in op de Odidio site, want door het afdwingen van 2FA werkt daarna de T-Mobile app niet meer.

Oplossing.
Zoek in de appstore niet naar T-Mobile, maar met de nieuwe naam Odido.
Daarna wordt de T-Mobile app geupdate. En werkt het inloggen gelukkig wel.
Daarna inloggen met het wachtwoord van de website.
Werkt niet.
Inloggen met het wachtwoord van de app dan maar?
Werkt ook niet.
Toen maar een reset aangevraagd.

Eindelijk zit ik er weer in.

Gepruts.

En ik geef oudere mensen groot gelijk die dat gesodemieter met accounts/wachtwoorden totaal niet meer begrijpen groot gelijk. Nu dus weer met zo'n bedrijfsnaamwijziging én verplichte 2FA, én verplichte update van de app én met een andere naam.

Gillend gek word je ervan.

[ Voor 55% gewijzigd door psy op 05-09-2023 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Nu online
TinusXIII schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:34:
[...]

Jammer dat mijn vrouw haar abonnement net verlengd heeft. Eens zien of dat nog om te zetten is in Unlimited samen.
Dat heb ik dus ook vorige maand gedaan.

Op dit moment geeft de site aan dat dat niet lukt.
Maar een abonnement upgraden kan vrijwel altijd.

Dus ik ga er vanuit dat dat in de aankomende dagen/weken opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Abonnement verlengen lijkt nu pas 30 dagen voor einddatum te kunnen…

Bij mij staat dat ik pas over 3 maanden en 14 dagen kan verlengen.

Voorheen verlengde/wisselde ik altijd met Black Friday, en overstapdatum altijd 19 januari

Ook zie ik de verbruikte/overgehouden belminuten niet meer in de app staan. Alleen data zie ik..

Maar ook gewoon de manier waarop je naar de nieuwe app wordt geleid vanuit de oude Tele 2 app is zeker als je het nieuws niet had gelezen erg grof. Lijkt bijna of er wat mis is gegaan.
Inloggen in tele2 app gaf geen info meer.

Daarna de Odido (wtf is dat, zie ik veel mensen al denken) app downloaden en natuurlijk wachtwoord opnieuw aanvragen. 2fa aan. Alle mails in de spam box.

Vervolgens missende verbruiksdata, verkeerde datums.

Marketingtechnisch vind ik het totaalplaatje tot nu écht geen beste zet.

[ Voor 76% gewijzigd door GAIAjohan op 05-09-2023 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:50
pa2ra schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:55:
[...]

Ik zie als netwerk 'OdidoOdido'.... vreemd
Ja dat heb ik ook.

Vanmorgen stond er Odido, maar sinds vanmiddag staat het er opeens dubbel.

En op mijn iPad staat nog ‘gewoon’ T-Mobile.

Graag zou ik wel willen weten hoe ik van die dubbele naam afkom

Even vliegtuigmodus in- en uitschakelen loste het op.

[ Voor 7% gewijzigd door Jeroen O op 05-09-2023 18:22 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

GAIAjohan schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:38:
Abonnement verlengen lijkt nu pas 30 dagen voor einddatum te kunnen…

Voorheen verlengde/wisselde ik altijd met Black Friday, en overstapdatum altijd 19 januari

Ook zie ik de verbruikte/overgehouden belminuten niet meer in de app staan. Alleen data zie ik..

Maar ook gewoon de manier waarop je naar de nieuwe app wordt geleid vanuit de oude Tele 2 app is zeker als je het nieuws niet had gelezen erg grof. Lijkt bijna of er wat mis is gegaan.
Inloggen in tele2 app gaf geen info meer.

Daarna de Odido (wtf is dat, zie ik veel mensen al denken) app downloaden en natuurlijk wachtwoord opnieuw aanvragen. 2fa aan. Alle mails in de spam box.

Vervolgens missende verbruiksdata, verkeerde datums.

Marketingtechnisch vind ik het totaalplaatje tot nu écht geen beste zet.
Ik kan mijn oude T-Mobile Unlimited abonnement vier maanden voor aflopen verlengen. Wat voor abo heb jij?

Edit: meer info hier: https://www.odido.nl/serv...iel/opzeggen-of-verlengen
Blijkbaar is verlengen vier maanden voor afloop mogelijk en bestaat de optie ‘vervoegd verlengen’.

[ Voor 8% gewijzigd door GoTyce op 05-09-2023 18:27 . Reden: Toevoegen link en drie=vier maanden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
GoTyce schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:21:
[...]

Ik kan mijn oude T-Mobile Unlimited abonnement drie maanden voor aflopen verlengen. Wat voor abo heb jij?
Ik heb een tele2 Sim only 20GB 120min, 1 jaar contract.
Was altijd ik meen 120 dagen of zo voor einde contract mogelijk te verlengen dan wel overstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik heb zowel privé als zakelijk T-Mobile maar zie Obido alleen bij m'n privé sim. De zakelijk blijven allemaal T-Mobile of TMNL aangeven. Is deze nieuwe naam alleen voor consumenten?

Ter verduidelijking, geen eigen zaak maar werknemer bij een groot bedrijf.

[ Voor 17% gewijzigd door evilution op 05-09-2023 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
evilution schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:29:
Ik heb zowel privé als zakelijk T-Mobile maar zie Obido alleen bij m'n privé sim. De zakelijk blijven allemaal T-Mobile of TMNL aangeven. Is deze nieuwe naam alleen voor consumenten?
Nee. Ik heb een @Work Unlimited abonnement en hier staat ook Odido. Ik kreeg ook een mail van T-Mobile Ondernemen dat ze vanaf nu Odido zijn.

Ik twijfel alleen wat ik moet doen met mijn abonnement. Deze loopt op 3 december af. Ik betaal nu 31,46 EUR (incl btw) voor @Work Unlimited. Nu de bundels particulier en zakelijk hetzelfde zijn, wil ik er een particulier abonnement van maken. Deze kost 37,50 EUR (incl BTW) per maand. Maar ik betaal ook 10,99 voor Deezer. Dat kan bij Odido nu 8,99 euro worden.

Dan betaal ik onder de streep 3 euro meer, maar heb ik wel alle voordelen van Unlimited Plus. Ik las dat de andere grote providers hun abonnementen ook flink duurder maken, dus ik heb me erbij neergelegd dat ik iets meer moet betalen. Ik wil niet weer naar KPN of Vodafone, want de dekking van beide providers is gewoon niet zo goed als die van T-Mobile. Vodafone vond ik echt een hel. KPN was wel oké, maar legt het hier in de regio vaak af tegen T-Mobile op gebied van dekking en snelheid.

Dus ik zit eigenlijk te denken aan 'overstappen' van T-Mobile Ondernemen naar Odido als particulier. Als zzp'er mag ik toch een deel van de kosten opvoeren als zakelijke kosten. Of er nu mijn bedrijfsnaam bij staat of niet. Snap sowieso niet waarom precies hetzelfde aanbod bij Odido Zakelijk 3 euro duurder is dan bij het aanbod voor particulieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:38

Quad

Doof

Ik krijg met geen mogelijkheid op de website prijzen /bundels te zien van Sim only.. Ik heb de mogelijkheid om te verlengen, maar dit werkt niet mee.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Quad schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:58:
Ik krijg met geen mogelijkheid op de website prijzen /bundels te zien van Sim only.. Ik heb de mogelijkheid om te verlengen, maar dit werkt niet mee.
https://www.odido.nl/mobi...1,MAP07,27606114&bc=1,0,0

toch even beter proberen en navigeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:09
Advertentie

Okido, Odido (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:38

Quad

Doof

Ik krijg hier geen prijzen. Alleen maar info over de unlimited abonnementen en veelgestelde vragen.
Klik voor groot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IlY4ALnX72GKwyJS3tUOyBUqdLw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RF654mPXP1NlBri2TARipdq2.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 37% gewijzigd door Quad op 05-09-2023 19:07 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Dennisweb schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:49:
[...]

Nee. Ik heb een @Work Unlimited abonnement en hier staat ook Odido. Ik kreeg ook een mail van T-Mobile Ondernemen dat ze vanaf nu Odido zijn.
Ter verduidelijking, ik heb geen eigen zaak. Ik werk bij een groot bedrijf en er zijn duizenden simkaarten bij ons actief. Ik gok zomaar dat dit geen @work abootjes zijn maar dat ze voor zulke aantallen andere contracten afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
POTMA schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:49:
Mocht iemand feedback hebben over de nieuwe app of dingen die niet goed gaan willen melden.
Mijn DM staat open 🙂 Weet niet of ik op alles kan reageren op zo'n dag ...
Fail
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egnqsuBvQZ-rjSHJp8h58YJB4tQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TOGZHQt3pbZgWKTIXEpHUNKg.jpg?f=fotoalbum_large

Pw reset gedaan en nu zie ik een compleet ander 06 nr.
Als ik mijn nummer wil koppelen moet ik die eerst ontkoppelen, waarvoor ik moet inloggen, wat ik al heb gedaan maar een ander nummer zie, en als ik mijn nummer wil koppelen dan moet ik inloggen, en zo blijf je maar in circle's rond gaan.

Helpdesk kan niet inloggen om te helpen.

Klantbeleving kan beter? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:58
GAIAjohan schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:38:
Dit staat er bij mij ook. Ik blij, want dat is relatief dichtbij en ik zou best uit principe meteen over willen stappen. Heb toch maar sim only en dat kan goedkoper dan wat ik nu heb.

Maar ik kan helemaal niet verlengen over 3 maanden en 14 dagen. M'n abonnement loopt tot eind 2024 :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Recrush schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:31:
[...]

Dit staat er bij mij ook. Ik blij, want dat is relatief dichtbij en ik zou best uit principe meteen over willen stappen. Heb toch maar sim only en dat kan goedkoper dan wat ik nu heb.

Maar ik kan helemaal niet verlengen over 3 maanden en 14 dagen. M'n abonnement loopt tot eind 2024 :r
Nu staat er bij mij ineens verlengbaar over 22 dagen. :+ Dat lijkt wel te kloppen. Einddatum contract wordt nu ook getoond (27-1-2024). Dacht eerst dat het 19-1 was omdat 3mnd en 14dg 19-12-2023 opleverde.

Had net ook 1x dat mijn verbruikte minuten getoond werden. Nu juist weer niet.

De migratie geeft vast wat meer problemen dan gehoopt.

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 05-09-2023 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ook interessant: verborgen knoppen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3RJ7SZ8l.jpg

Er gaat ook iets niet helemaal lekker met face-id.
Als de app al openstaat en er opnieuw ingelogd moet worden, gebeurt dat niet automatisch met face-id. @POTMA

[ Voor 49% gewijzigd door GAIAjohan op 05-09-2023 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@dutchnltweaker Ik heb het vermoeden dat het verhaal over 2G aangepast dient te worden in de startpost? Ik weet niet hoe T-Mobile/Odido er voor staat maar er zijn recent al een aantal 2G netwerken uitgeschakeld.
Pagina: 1 2 ... 19 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Odido mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes