Een ervaring:
Zit al heel lang bij Odido, al toen het nog Tele2 was. 10 jaar zou best kunnen. Jaartje geleden besloten met alles naar Vodafone te gaan, enkel mijn mobiel abonnement kon nog niet, die moet nog tot eind april.
Vorig jaar september loop ik een Odido winkel binnen in Alkmaar, was daar weekendje naar toe en had een vraag. Vraag beantwoord, zegt de verkoper tegen mij: wist je dat je een slim trucje kunt doen voor voordeel? Ik: geen idee, wat dan.
Hij zegt: je vraagt een data kaartje aan voor 5 euro per maand. Vervolgens krijg je 7,50 euro klantvoordeel. Ik had net een tablet voor onze dochter gekocht en ik dacht: kan best handig zijn dus waarom niet. Ik vraag expliciet: is dit maandelijks opzegbaar want ik ga in april naar Vodafone.
Ja mijnheer, maandelijks opzegbaar. Ik krijg na 5 minuten contract in de mail, 2 jaar contract. Ik terug naar die winkel: jij zegt maandelijks opzegbaar, maar hier staat 2 jaar contract. Nee, dat was allemaal niet zo en allerlei redenen, het was écht maandelijks opzegbaar.
Eigenlijk niet echt bij stil gestaan totdat ik paar weken geleden overstap naar Vodafone ging regelen.
Datasimmetje was dus gewoon 2 jaar abonnement. Gebeld naar Odido. Na 1,5u wachten (waarschijnlijk door dat datalek) kreeg ik iemand aan de telefoon die toeten nog blazen wist. Die heeft me 2x 20minuten in de wacht gezet, na meer dan 2u bellen kreeg ik dus hem weer terug aan de lijn, of hij me terug mocht bellen in de middag.
Uiteraard mocht dat maar uiteraard geen terugbelletje gehad. Gisteren weer gebeld, kreeg vrij snel iemand aan de lijn met hetzelfde accent als ik heb (dat schept toch een band

) en het verhaal uitgelegd. Binnen 2 minuten had hij het abonnement gecancelled per laatste datum mobiele abonnement.
Sympathiek van die klantenservice, uiteindelijk heb ik namelijk wel gewoon een contract gehad waar die 2j looptijd vermeld stond maar heb me door die verkoper wat anders wijs laten maken.