T-Mobile is een van de grootste telefoonproviders in Nederland. Ze zijn een dochtermaatschappij van Deutsche Telekom, een van de grootste aanbieders van mobiele telecommunicatie voor consumenten en zakelijke klanten. T-Mobile biedt klanten op eenvoudige en aantrekkelijke wijze toegang tot mobiele telecommunicatiediensten en wil toonaangevend zijn op het gebied van mobiel internet. T-Mobile kwam in 2002 de Nederlandse markt door een overname van Ben. In 2007 namen ze Orange Nederland over en voegden ze het netwerk van Orange en Ben samen. Het bedrijf voert al 15 jaar het roze T-Mobile merk. De netwerkaanbieder heeft ongeveer 6,8 Miljoen Nederlandse klanten en 1775 medewerkers in Nederland.
Terug naar Inhoudsopgave Op dit moment biedt T-Mobile 2 soorten abonnementen (Diensten) aan. ![]() Voor een overzicht van aanbod van de mobiele diensten kan gekeken worden op de website van T-Mobile. T-Mobile biedt 2 sim only contracten aan 1 jarig en 2 jarig. Reguliere prijs (22-04-2021)
T-Mobile Klantvoordeel prijs (22-04-2021)
*Datavrije Muziek: muziek streamen in NL zonder dat je dit MB's kost. Voor meer informatie ga naar T-Mobile Datavrije muziek. **Kies je voor onbeperkt bellen/sms i.p.v. 120 belminuten en onbeperkt sms komt er €2,50 boven op. ***Indien je 5G wil, kost dit maandelijks €2,- meer op je abonnement behalve op de onbeperkt abonnementen. Wil je de actuele prijzen van Sim only hebben, ga naar T-Mobile sim only. Terug naar Inhoudsopgave Als je meerdere abonnementen onder hetzelfde dak hebt, kun je ze aanmelden voor extra Klantvoordeel. Combineer je mobiele T-Mobile abonnement met een mobiele of T-Mobile Thuis en profiteer van verschillende voordelen zoals elke maand € 2,50 korting en 2 GB extra internet op bundels onder unlimited en € 10 korting op onbeperkt GB en bellen en zelfs korting op een T-Mobile Thuis abonnement. ![]() Wil je meer informatie over T-Mobile Klantenvoordeel ga naar T-Mobile Klantenvoordeel. Terug naar Inhoudsopgave Klanten die bundels onder unlimited hebben kunnen hun bundel volledig in de EU verbruiken, Klanten met unlimited mogen 21GB in de EU verbruiken en unlimited plus klanten 22GB in de EU. Voor meer informatie over de EU ga naar de website van T-Mobile. Terug naar Inhoudsopgave T-Mobile biedt sinds 28 juli 5G aan haar klanten aan zonder kosten extra kosten voor inlimited klanten, klanten met bundels onder unlimited en die 5G willen dienen 2 euro extra te betalen voor 5G. Op dit moment wordt nog alleen de 700 MHz frequentie gebruikt voor 5G. Later wordt dit onderdeel in het geheel toevoegt aan T-Mobile en 2G/3G/4G (frequenties) als 5G gemeengoed wordt. Hier een kleine overzicht:
Terug naar Inhoudsopgave Het T-Mobile netwerk biedt aan haar klanten 2G/3G/4G/5G. T-Mobile heeft nu nog een 2G-netwerk op voornamelijk band 8(900 MHz) met op een beperkt aantal masten band 3(1800 MHz), juni 2021 wordt 2G uitgezet. Op het 3G netwerk zet T-Mobile voornamelijk in op band 1(2100 MHz) en op een klein aantal masten ook nog op band 8(900 MHz). Na het uitzetten van 2G eind 2020 zal 3G op band 8 weer worden toegevoegd. 4G (LTE) zet T-Mobile in op de band 8(900 MHz), band 3(1800 MHz), band 1(2100 MHz) en band 38(2600 MHz TDD). De 800 MHz van T-Mobile wordt in stapsgewijs de komende tijd bij toegevoegd zodat er straks met 4G een nog betere indoor dekking ontstaat (800+900+1800+2100+2600 TDD en evt ook nog de 2600 MHz FDD(band 7) van T-Mobile. Hierbij is 4CA en 5CA mogelijk waarbij een theoretische snelheden van 500 Mbit/s te behalen valt. Standaard heeft het 800MHz/900MHz band het beste bereik, terwijl de 1400MHz, 1800 MHz, 2100 MHz en 2600 MHz band zorgt voor de extra snelheid (capaciteit). Hier een kleine overzicht:
Voor meer algemene informatie over frequenties ga naar de website van antennekaart.nl. Terug naar Inhoudsopgave Sinds eind 2019 begin 2020 is T-Mobile begonnen met het aanbieden van Voice over LTE voor haar klanten, ook wel VoLTE genoemd wat niks minder betekend dan bellen over het 4G netwerk van T-Mobile. Sinds 2020 ondersteunt T-Mobile VoWIFI (bellen over Wi-Fi), mobiel via wifi is een aanvulling op 4G Bellen, ook wel VoLTE (Voice over LTE) genoemd. Met 4G bellen schakelt je toestel niet meer terug naar 3G(CSFB- Circuit Switch FallBack) om te kunnen bellen, maar blijft op het 4G netwerk, mocht tijdens een gesprek er geen of te slecht 4G zijn valt het toestel middels SRVCC(Single Radio Voice Call Continuity) terug naar 3G. Mobiel via WiFi zorgt ervoor dat je toch kunt bellen en sms'en ook al heb je geen mobiele (4G) dekking. Het toestel schakelt automatisch over naar Wi-Fi wanneer de mobiele dekking onvoldoende/afwezig is. Is er geen Wi-Fi meer beschikbaar dan val je terug op 4G. Is er geen 4G dan zal gesprek in zijn geheel wegvallen. Er is geen mogelijkheid om van Wi-Fi direct terug te vallen op 3G. Let op! 4G bellen wordt nog niet ondersteund in het buitenland. Wil je meer informatie over VoLTE en VoWIFI, ga dan naar de website van T-Mobile. Terug naar Inhoudsopgave ![]() Wil je de live dekkingskaart zien, ga dan naar de dekkingskaart van T-Mobile. Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Alle prijzen genoemd in deze OP zijn aan veranderingen onderhevig, helaas is het voor mij niet mogelijk om de prijzen real-time aan te passen, als er iets verandert wordt er geprobeerd dit zo snel mogelijk te veranderen (datum van de laatst gecheckt prijs staat vermeld). Voor de meest actuele prijs raadpleeg altijd even op de website van T-Mobile. Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
@jk-5 we gaan hier verder:
Locatie was Rijnpoort gebouw in Arnhem, Groningen singel 1 te Arnhem.
Ik ben vergeten een screenshot te maken. Als ik het de volgende keer check: Heeft elke band dan een eigen pci parameter?
Ik ben vergeten een screenshot te maken. Als ik het de volgende keer check: Heeft elke band dan een eigen pci parameter?
Ik zie op de kaart sinds 12 Juni een straalverbinding, vanaf het gebouw naar een nabijgelegen T-Mobile daklokatie. Daarlangs voeren ze de indoor BTS dus.davidoffm schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:13:
@jk-5 we gaan hier verder:
Elke band heeft een eigen PCI. Via het samsung servicemenu kun je die voor je primaire en secundaire banden wel zien. Deze hoeven niet hetzelfde te zijn voor alle secundaire cellen, maar TM heeft ervoor gekozen om ze wel hetzelfde te maken voor alle carriers in hetzelfde sector. Dat is voor ons dus erg handig.
Ik vind de keuze voor 2100MHz en 2600MHz wel apart, maar ik heb al meer plekken in het land gezien waar dit hing. Alleen was de kleine b7 carrier de enige die daar aanstaat.
Heeft er voor het plaatsen van de indoor BTS misschien al een 3G-only systeem gehangen? Of een repeater die ze nu hebben vervangen door een eigen zender?
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Door ruimtegebrek hebben sinds vorig jaar aantal verdiepingen gehuurd. Hiervoor hing er dus helemaal niks.....ik zal de volgende keer eens goed kijken naar pci en Enb nummers. Ik weet dat het mogelijk is om de CPRI ook over microwave te sturen; het zou natuurlijk super kosten effectief zijn om de BBU te gebruiken van voedende site....en alleen een of twee rru’s lokaal op te hangen.jk-5 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:26:
[...]
Heeft er voor het plaatsen van de indoor BTS misschien al een 3G-only systeem gehangen? Of een repeater die ze nu hebben vervangen door een eigen zender?
Het duurt nog wel even voordat ik weer op de zaak ben

@dutchnltweaker in de op staat band 38 niet vermeldt bij 4G, is dat een bewuste keuze?
Ik wil voor onze zakelijke activiteiten een iPhone SE 2020 voorzien van eSim bij T-mobile. Bij afsluiten van een SIM-only-abo staat er echter
"eSIM Only
Alleen te gebruiken bij de Samsung Galaxy S21 serie en de Iphone 12 serie."
Klopt dat wel?
"eSIM Only
Klopt dat wel?
Of er voor zakelijke aansluitingen andere regels gehanteerd worden weet ik niet..stok schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:57:
Ik wil voor onze zakelijke activiteiten een iPhone SE 2020 voorzien van eSim bij T-mobile. Bij afsluiten van een SIM-only-abo staat er echter
"eSIM Only
Klopt dat wel?
Maar in m'n s20 5g draait ook gewoon eSim
404 Signature not found
Klopt niet
iPhone 12
iPhone 12 mini
iPhone 12 Pro
iPhone 12 Pro Max
iPhone 11
iPhone 11 Pro
iPhone XR
iPhone SE
Samsung Galaxy S21 5G
Samsung Galaxy S21 Plus 5G
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G
Samsung Galaxy S20
Samsung Galaxy S20 Plus
Samsung Galaxy S20 Ultra
Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G
Samsung Galaxy A32
Samsung Z Fold 2
Sony Xperia 5 II
Laatste update: 20 april 2021
Bron: https://www.t-mobile.nl/zakelijk/dual-sim en dan kopje “ Voor welke apparaten kan ik een zakelijk abonnement afsluiten met eSIM?”
Nee, ik loop ook zakelijk met een SE2020 en esim. Werkt prima.stok schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:57:
"eSIM Only
Klopt dat wel?
heeft iemand nog een goede vergelijkingssite? Gebruikte vaak gsminfo.nl om abonnementen te vergelijken van verschillende sites maar blijkbaar overgenomen door belsimpel en linkt nu gewoon door naar hun.
[ Voor 9% gewijzigd door Valinor op 26-04-2021 03:09 ]
Gebeurt dit wel op deze manier?davidoffm schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:57:
[...]
Door ruimtegebrek hebben sinds vorig jaar aantal verdiepingen gehuurd. Hiervoor hing er dus helemaal niks.....ik zal de volgende keer eens goed kijken naar pci en Enb nummers. Ik weet dat het mogelijk is om de CPRI ook over microwave te sturen; het zou natuurlijk super kosten effectief zijn om de BBU te gebruiken van voedende site....en alleen een of twee rru’s lokaal op te hangen.
Het duurt nog wel even voordat ik weer op de zaak ben
Vaak zijn er site surveys die hieraan ten grondslag liggen..
Opdracht van de provider bedoel ik dan, mogelijk door een contract of ?
Soms is het meten, soms is het weten
Wat bedoel je precies? Hoe een site wordt gebouwd of of er überhaupt een indoor cell wordt gebouwd?Arnoldtwt schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:56:
[...]
Gebeurt dit wel op deze manier?
Vaak zijn er site surveys die hieraan ten grondslag liggen..
Opdracht van de provider bedoel ik dan, mogelijk door een contract of ?
Dat laatste idd, of er een site wordt gebouwd of gewoon een repeater.davidoffm schreef op woensdag 28 april 2021 @ 00:01:
[...]
Wat bedoel je precies? Hoe een site wordt gebouwd of of er überhaupt een indoor cell wordt gebouwd?
Soms is het meten, soms is het weten
Volgens mij komt het door contracten die mijn werkgever heeft gesloten. Afdeling tel wil minimaal zoveel dbm signaal strekte overal. Dan wordt dus de bouw van zo’n systeem meegenomen in de aanbesteding die we een keer in de zoveel tijd doen voor mobiele diensten. Overigens is het DAS systeem volgens mij van ons en komt de operator met z’n rrus en sluit daar op aan. Eerst hadden we VF, nu TM …. Alle antennes binnen zijn onveranderd. In de parkeer garage ligt ook nog gewoon stof op de coax kabels dus daar is al jaren niemand meer aan geweest.
Ik wilde onlangs overstappen van KPN naar T-Mobile vanwege een betere deal. Uiteindelijk deed KPN mij een tegenvoorstel en besloot ik bij KPN te blijven. Wel had ik al Internet/TV en Mobile bij T-Mobile aangevraagd.
Vervolgens zowel Thuis als Mobiel bij T-mobile geannuleerd. Daaruit bleek ook nog eens dat ik helemaal niet kon overstappen van KPN naar T-Mobile mobiel want ik had nog een lopend contract bij KPN (ik dacht dat ik 1 jaar had, maar was 2 jaar).
Vervolgens bij T-Mobile alles geannuleerd voor zover dat nodig was. Nu begon T-Mobile wel doodleuk te incasseren voor mobiel... Zucht. Ik heb het bedrag gestorneerd, maar krijg nu een betalingsherinnering.
De Klantenservice ligt er momenteel uit bij T-Mobile. Hebben andere ditzelfde ervaren? Hoe hebben jullie dit opgelost?
Vervolgens zowel Thuis als Mobiel bij T-mobile geannuleerd. Daaruit bleek ook nog eens dat ik helemaal niet kon overstappen van KPN naar T-Mobile mobiel want ik had nog een lopend contract bij KPN (ik dacht dat ik 1 jaar had, maar was 2 jaar).
Vervolgens bij T-Mobile alles geannuleerd voor zover dat nodig was. Nu begon T-Mobile wel doodleuk te incasseren voor mobiel... Zucht. Ik heb het bedrag gestorneerd, maar krijg nu een betalingsherinnering.
De Klantenservice ligt er momenteel uit bij T-Mobile. Hebben andere ditzelfde ervaren? Hoe hebben jullie dit opgelost?
Bedoel je met ervaring: A de klantenservice die eruit ligt? B afschrijving zonder contract?GrazendeKoe schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:34:
Ik wilde onlangs overstappen van KPN naar T-Mobile vanwege een betere deal. Uiteindelijk deed KPN mij een tegenvoorstel en besloot ik bij KPN te blijven. Wel had ik al Internet/TV en Mobile bij T-Mobile aangevraagd.
Ik ga maar uit van B .....
1. Er kan alleen een automatische incasso worden gedaan met een SEPA machtiging. Je hebt nu de meest recente ( en waarschijnlijk eerste) incasso gestorneerd, maar de SEPA machtiging is nog steeds actief (ik zou die opheffen aka bel met je bank) dat betekend dat TM gewoon de volgende maand alsnog kan afschrijven.
2. Ik zou een mail (of aangetekende brief) naar TM (en jezelf in de CC!! altijd handig voor evt later backtracing) sturen als reactie op de betalingsherinnering met de volgende strekking: je hebt de betaling gestorneerd omdat er geen lopend contract is, en refereer hierbij aan de bevestiging van je annulering van het contract. Mocht TM alsnog geld willen afschrijven vraag ze dan stukken te overhandigen waaruit zou blijken dat jij op dit moment een lopende overeenkomst hebt met TM.
Voor wie er nog niet bekend mee is - of even als opfrisser - op cellmapper.net kun je de dekking in kaart brengen van je provider en ook de al gemapte data bekijken. De app draait op android, als je zelf wilt bijdragen, en verbruikt (in tegenstelling tot sommige andere mapping apps) amper data, dus perfect om op de achtergrond mee te laten draaien.
Via de webinterface kun je - uitgesplitst per netwerktechniek en provider en desgewenst zelfs per band(!) - de resultaten bekijken (kan overigens ook gewoon in de app teruggekeken worden..)
Bijvoorbeeld regio Amsterdam.
Inzoomen voor meer details / uitzoomen voor groter gebied, as usual dus
Via de webinterface kun je - uitgesplitst per netwerktechniek en provider en desgewenst zelfs per band(!) - de resultaten bekijken (kan overigens ook gewoon in de app teruggekeken worden..)
Bijvoorbeeld regio Amsterdam.
Inzoomen voor meer details / uitzoomen voor groter gebied, as usual dus
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Ze zijn bij T-Mobile naast 2600MHz FDD (b7) en 1400MHz (b32) nog met iets nieuws bezig. De huidige gecombineerde RRUs met 700, 800 en 900MHz die ze gebruiken zijn 2T4R. Ze zenden dus met twee antennes voor al die frequenties (700MHz en 900MHz op een, 800MHz op de andere). Ontvangen doen ze wel voor alle banden op alle 4 antennes, waardoor het uploadsignaal van de telefoon wat schoner is.
Maar Huawei heeft onlangs een nieuwe RRU ontwikkeld die volledige 4T4R op alle lage banden kan doen. T-Mobile is vrijwel meteen na het beschikbaar komen begonnen met het uitrollen van die nieuwe RRU. Door 4x4 mimo hebben ze dus in theorie een verdubbeling van de downloadcapaciteit. Vooral voor 700MHz 5G is dat heel erg mooi. Enige probleem is dat de Sony Xperia nog maar de enige telefoon is die ik ken die 4x4 mimo op de lage banden ondersteunt.
Je kunt hem vrij makkelijk herkennen. De oudere Huawei RRUs hebben een klepje voor de glasvezel/power aansluitingen aan de voorkant. De nieuwe RRU5512t heeft dit allemaal aan de onderkant zitten. Ze plaatsen deze RRUs sowieso in alle sectoren waar 1400MHz hangt, maar deze foto is van een mast zonder 1400MHz (langs de A28 bij Rouveen). Ze plaatsen het dus ook soms op sectoren zonder 1400MHz. De RRU5509t (2T4R variant) wordt ook nog steeds nieuw geplaatst op de rustigere plekken.
KPN houdt nog steeds vast aan de RRU5509t, de 2T4R variant. En Vodafone is nog maar net begonnen met de uitrol van 700MHz met gecombineerde zenders, ook een 2T4R RRU van Ericsson.
Maar Huawei heeft onlangs een nieuwe RRU ontwikkeld die volledige 4T4R op alle lage banden kan doen. T-Mobile is vrijwel meteen na het beschikbaar komen begonnen met het uitrollen van die nieuwe RRU. Door 4x4 mimo hebben ze dus in theorie een verdubbeling van de downloadcapaciteit. Vooral voor 700MHz 5G is dat heel erg mooi. Enige probleem is dat de Sony Xperia nog maar de enige telefoon is die ik ken die 4x4 mimo op de lage banden ondersteunt.
Je kunt hem vrij makkelijk herkennen. De oudere Huawei RRUs hebben een klepje voor de glasvezel/power aansluitingen aan de voorkant. De nieuwe RRU5512t heeft dit allemaal aan de onderkant zitten. Ze plaatsen deze RRUs sowieso in alle sectoren waar 1400MHz hangt, maar deze foto is van een mast zonder 1400MHz (langs de A28 bij Rouveen). Ze plaatsen het dus ook soms op sectoren zonder 1400MHz. De RRU5509t (2T4R variant) wordt ook nog steeds nieuw geplaatst op de rustigere plekken.
KPN houdt nog steeds vast aan de RRU5509t, de 2T4R variant. En Vodafone is nog maar net begonnen met de uitrol van 700MHz met gecombineerde zenders, ook een 2T4R RRU van Ericsson.
:strip_exif()/f/image/AlBTlCzk3sqLNJnzRRfDmGcB.jpg?f=fotoalbum_large)
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Ik kwam via Breedband Helmond bij een T-Mobile unlimited abonnement(onbep. bellen naar en 25GB in EU/VS) van 30,00 per maand met een 12 maand contract. Het kost €27,50 met een 24maand contract. Dit schijnt een abonnement van T-mobile's @ work-portfolio te zijn. Normaal gesproken is dit abonnement dus enkel voor zakelijke klanten. Kan ik in dit geval dan als particuliere klant van deze aanbieding gebruikmaken want via reseller, of zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 8% gewijzigd door timmie1 op 07-05-2021 13:27 ]
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Als dit voor de zakelijke markt is zou ik maar even goed uitzoeken of dit inclusief BTW is. Meestal niet namelijk.timmie1 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:27:
Ik kwam via Breedband Helmond bij een T-Mobile unlimited abonnement(onbep. bellen naar en 25GB in EU/VS) van 30,00 per maand met een 12 maand contract. Het kost €27,50 met een 24maand contract. Dit schijnt een abonnement van T-mobile's @ work-portfolio te zijn. Normaal gesproken is dit abonnement dus enkel voor zakelijke klanten. Kan ik in dit geval dan als particuliere klant van deze aanbieding gebruikmaken want via reseller, of zie ik iets over het hoofd?
Op de website van breedband Helmond staan prijzen inclusief BTW. Ik heb tevens antwoord gekregen dat dit abonnement via hen als particulier te verkrijgen is, ook als je geen BH'er bent. Toch wel heel interessant, want iets goedkoper dan normaal(6 euro/mnd voor 12 mnd, 7.50 euro voor 24 mnd contract) en met dit aanbod zijn bel- en databundel beide ook geldig in de VS, waar dit met de huidige consumentenabonnementen van T-Mobile niet meer in de bundel valt...PrinsEen schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:16:
[...]
Als dit voor de zakelijke markt is zou ik maar even goed uitzoeken of dit inclusief BTW is. Meestal niet namelijk.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Er is mij gisteren wat opgevallen:
Ik heb een T-mobile mobiel (sim only) abo met Onbeperkt bellen NL en 7GB data (incl. klantvoordeel).
Ik betaal 20,50 EUR. per maand.
Nu zag ik dat ik mocht verlengen. Als ik kies voor exact hetzelfde abo incl. klantvoordeel en 1 jaar looptijd dan kom ik nog maar op 16 EUR. p/mnd!
Zijn telecomproviders in de tussentijd verplicht om de klant te informeren dat exact hetzelfde abo goedkoper is geworden? Ik vind het geen stijl eigenlijk.
(Gaat mij niet eens zo zeer om 12 x 4,50 EUR. maar meer om het principe).
Ik heb een T-mobile mobiel (sim only) abo met Onbeperkt bellen NL en 7GB data (incl. klantvoordeel).
Nu zag ik dat ik mocht verlengen. Als ik kies voor exact hetzelfde abo incl. klantvoordeel en 1 jaar looptijd dan kom ik nog maar op 16 EUR. p/mnd!
Zijn telecomproviders in de tussentijd verplicht om de klant te informeren dat exact hetzelfde abo goedkoper is geworden? Ik vind het geen stijl eigenlijk.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Makkelijk antwoord, nope providers zijn helemaal niks verplicht hierin. Ze kunnen je een verlengdeal een keer mailen maar dat is het ook wel. Het komt er op neer dat je als consument het ook een beetje zelf in de gaten moet houden.Da_maniaC schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:27:
Er is mij gisteren wat opgevallen:
ik heb een beetje het ongekeerde.... ik heb mijn huidige t-mobile abo (onbeperkt bellen/sms + 1 GB data) nu zo'n 5 jaar en betaal 14,50 euro/maand. Als ik datzelfde bij elkaar klik voor een nieuw abo, dan ben ik duurder uit. Dus een leuke, goedkope upgrade zit er voor mij niet bij. Ik zou best naar 2 of 3 GB/maand willen, voor 1-2 euro extra per maand.
[ Voor 32% gewijzigd door segil op 12-05-2021 14:48 ]
waarom kijk je dan niet even bij Tele2 immers zelfde netwerk, en daar zie ik gewoon onbeperkt bel/sms + 5GB voor €14,- bij 2 jaar?segil schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:47:
ik heb een beetje het ongekeerde.... ik heb mijn huidige t-mobile abo (onbeperkt bellen/sms + 1 GB data) nu zo'n 5 jaar en betaal 14,50 euro/maand. Als ik datzelfde bij elkaar klik voor een nieuw abo, dan ben ik duurder uit. Dus een leuke, goedkope upgrade zit er voor mij niet bij. Ik zou best naar 2 of 3 GB/maand willen, voor 1-2 euro extra per maand.
404 Signature not found
Eergisteren T-Mobile TD (ivm klacht) gesproken en vernomen dat rond de zomer HD Voice op 4G tussen hun en KPN/Vodafone zal werken! Ben benieuwd…
-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)
Dat zou heel erg fijn zijn!RSB schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:42:
Eergisteren T-Mobile TD (ivm klacht) gesproken en vernomen dat rond de zomer HD Voice op 4G tussen hun en KPN/Vodafone zal werken! Ben benieuwd…
zien we snel genoeg
mn S20 laat zien als er "HD" gebruikt wordt.. :-) en naar ongeveer alles wat VoLTE gebruikt op het Tmo netwerk krijg ik dat ook gewoon te zien, bel of wordt ik gebeld vanaf een KPN of Vodafone netwerk gebruiker, of een landlijn krijg je het ook niet te zien
404 Signature not found
Dit zijn de nieuw RRU,s voor actieve antennes worden de 2x 1800MHz RRU en 2100MHz RRU vervangen door een gecombineerde 1800+2100 4T4R, deze kan je op veel meer plakken tegen gaan komen. Hier ook een foto voor de montage. Met dank @jk-5 heeft me voorzien van de informatie :strip_exif()/f/image/Kri4jzfxUq5F8a36RcDCDbZA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ccNwGhdv7TDegnC4JcdDpVOe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kri4jzfxUq5F8a36RcDCDbZA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ccNwGhdv7TDegnC4JcdDpVOe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3dVth7EMH8fXqMQBye3GhsMB.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooie foto's!workswith schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:37:
Dit zijn de nieuw RRU,s voor actieve antennes worden de 2x 1800MHz RRU en 2100MHz RRU vervangen door een gecombineerde 1800+2100 4T4R, deze kan je op veel meer plakken tegen gaan komen. Hier ook een foto voor de montage. Met dank @jk-5 heeft me voorzien van de informatie [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op de eerste en laatste foto zie je juist de nieuwe 4T4R lowband RRU, de 5512t. De tweede foto is een vrij nieuw model 2T2R RRU voor 2100MHz, de 5909. Deze wordt hier vervangen door een 4T4R exemplaar die je op de eerste foto rechts nog kunt zien.
Sectoren zonder een actieve antenne krijgen sinds januari 2020 inderdaad een gecombineerde 1800+2100 4T4R RRU. In sectoren waar een actieve antenne hangt voor 1800MHz hangen ze de RRU5904 op, die alleen 2100MHz zendt in 4T4R. En dat ding is enorm omdat hij 4x 80W zendvermogen heeft.
van mij mogen ze wel eens een nieuwe update naar het AR schrijven
404 Signature not found
Amen !!SMSfreakie schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:42:
van mij mogen ze wel eens een nieuwe update naar het AR schrijven
Anoniem: 767041
dat Vodafone is zo'n rampen systeem hun unlimited abbo,.. blij dat ik terug kan komen naar tmobile
Maar vf werkt ook niet mee hoor, ze hebben bekende problemen met hun unlimited, waardoor na het aanvullen het alsnog niet doorkomt ookal heb je de sms ontvangen maar blijft de snelheid haken op 64kbps..plus dat hun hun app niet realtime update blijft op half uur achterlopen. en geen oplossing op korte termijn
Maar vf werkt ook niet mee hoor, ze hebben bekende problemen met hun unlimited, waardoor na het aanvullen het alsnog niet doorkomt ookal heb je de sms ontvangen maar blijft de snelheid haken op 64kbps..plus dat hun hun app niet realtime update blijft op half uur achterlopen. en geen oplossing op korte termijn
Ze zijn wat laks met de sms'jes sturen dat je 2gb aanvuller op is.. Nog even en ik ga 't ook maar op de interne data teller van Android ofzo proberen.. Want geen SMS.. Geen automatische aanvullingen
404 Signature not found
De veiling voor de 700MHz band in de Noordzee is vandaag afgerond. T-Mobile is bezig met de bouw van een offshore netwerk. Benieuwd hoe deze eruit zien en hoe dit werkt?
https://antennekaart.nl/b...el-netwerk-op-de-noordzee
https://antennekaart.nl/b...el-netwerk-op-de-noordzee
Het viel mij vandaag op dat de telefoonverbinding (lees: bellen) via 4G best vaak verbrak tijdens het rijden. Dit ook op plekken waar het normaal niet gebeurt. Was ook nog even navragen bij collega’s met tmo maar die ervaren het zelfde. Iemand hier ook?
Er worden dagelijsk werkzaamheden uitgevoerd waarbij sites uitgaan, je kan net in zo'n gebied gezeten hebben.RSB schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:37:
Het viel mij vandaag op dat de telefoonverbinding (lees: bellen) via 4G best vaak verbrak tijdens het rijden. Dit ook op plekken waar het normaal niet gebeurt. Was ook nog even navragen bij collega’s met tmo maar die ervaren het zelfde. Iemand hier ook?
Antenne en masten malloot
Ik ben weer eens op het werk en heb nog eens zitten graven in de Field test mode van m'n iPhone 8 (Max 3CA)davidoffm schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:36:
Volgens mij komt het door contracten die mijn werkgever heeft gesloten. Afdeling tel wil minimaal zoveel dbm signaal strekte overal. Dan wordt dus de bouw van zo’n systeem meegenomen in de aanbesteding die we een keer in de zoveel tijd doen voor mobiele diensten. Overigens is het DAS systeem volgens mij van ons en komt de operator met z’n rrus en sluit daar op aan. Eerst hadden we VF, nu TM …. Alle antennes binnen zijn onveranderd. In de parkeer garage ligt ook nog gewoon stof op de coax kabels dus daar is al jaren niemand meer aan geweest.
eNB: 373590
Cell id: 41 (dus B7-Klein)
CA: B7 Klein + B3 Groot + B1
RSRP: -76 | -78
Troughput: DL35|UL39 Mbps
@jk-5 Volgens mij zijn er geen radio's die B3+B1+B7 kan, dus dan moeten er wel 2 apparte radio's in het gebouw hangen, best n dikke set-up voor 2 verdiepingen..... het is best druk op kantoor de performance valt best tegen......
Ja dan moeten er wel al 2 of 3 RRUs hangen. Het eNB nummer verklapt ook wel dat het een vrij nieuwe installatie is (37xxxx serie). Met die performance jammer dat ze de grote b7 carrier niet ook aanzettendavidoffm schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:23:
[...]
Ik ben weer eens op het werk en heb nog eens zitten graven in de Field test mode van m'n iPhone 8 (Max 3CA)
@jk-5 Volgens mij zijn er geen radio's die B3+B1+B7 kan, dus dan moeten er wel 2 apparte radio's in het gebouw hangen, best n dikke set-up voor 2 verdiepingen..... het is best druk op kantoor de performance valt best tegen......
Geen b3 klein trouwens? Dat levert nog meer capaciteit op dan het toevoegen van b7. Apart. Met maximaal 3CA zul je die misschien niet snel ziendavidoffm schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:23:
[...]
Ik ben weer eens op het werk en heb nog eens zitten graven in de Field test mode van m'n iPhone 8 (Max 3CA)
[ Voor 3% gewijzigd door jk-5 op 20-05-2021 09:39 ]
Op mijn iPhone kan ik niet zien wat er nog meer in de lucht zit….(of ik weet niet hoe dat moet).jk-5 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:39:
[...]
Geen b3 klein trouwens? Dat levert nog meer capaciteit op dan het toevoegen van b7. Apart. Met maximaal 3CA zul je die misschien niet snel zien
Het zou beter zijn om de gewone B3 groot + B3 klein + B1 te nemen…. 5MHz extra BW en een RRU minder
Ik was een paar weken geleden in Arnhem en heb toen bij de slagboom geprobeerd op het indoornetwerk te komen. Maar met een macro site aan de andere kant van de straat die hard staat te zenden op b1, b3 en b7 is dat vrijwel onmogelijk. Maar wel een interessante installatie. Ik ben vooral benieuwd of ze in de toekomst nog de grote b7 carrier erbij aanzetten.davidoffm schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:42:
[...]
Op mijn iPhone kan ik niet zien wat er nog meer in de lucht zit….(of ik weet niet hoe dat moet).
Het zou beter zijn om de gewone B3 groot + B3 klein + B1 te nemen…. 5MHz extra BW en een RRU minder
Ze zullen op dit soort indoorsites ook iets met 5G moeten op den duur, dus misschien 5G-only of DSS op b7 groot?
RSB schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:37:
Vanmorgen ook meegemaakt op 4002WP 1. Hier ruim een uur uit de lucht geweest vanmorgen. Kaart geeft niks aan.The_Wireless_Guy schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:18:
[...]
Er worden dagelijsk werkzaamheden uitgevoerd waarbij sites uitgaan, je kan net in zo'n gebied gezeten hebben.
Er is (eindelijk, na bijna 3 maanden) weer een T-Mobile update! Helaas nog geen 1400MHz omdat dit, ondanks dat het wel al hier en daar hangt, nog uitstaat omdat het nog in de testfase is. Wel weer veel 5G ombouw en b7 uitrol.
Inmiddels is 2/3 van alle T-Mobile sites 5G-ready op 700MHz. KPN is procentueel iets minder ver, maar het verschil is klein. Het gaat over tientallen sites. Vodafone ondersteunt op dit moment slechts op 57% van zijn sites 5G met DSS op 1800MHz, wat door de hoge frequentie al minder dekt, en de uitbreiding hiervan lijkt al sinds begin dit jaar op een laag pitje te staan.
https://antennekaart.nl/k...2e-492d-9035-62e07ce6b7bf
Inmiddels is 2/3 van alle T-Mobile sites 5G-ready op 700MHz. KPN is procentueel iets minder ver, maar het verschil is klein. Het gaat over tientallen sites. Vodafone ondersteunt op dit moment slechts op 57% van zijn sites 5G met DSS op 1800MHz, wat door de hoge frequentie al minder dekt, en de uitbreiding hiervan lijkt al sinds begin dit jaar op een laag pitje te staan.
https://antennekaart.nl/k...2e-492d-9035-62e07ce6b7bf
[ Voor 34% gewijzigd door jk-5 op 20-05-2021 11:16 ]
Tennet is bezig in hoogspanningsmasten in die buurt. Dat zou een oorzaak kunnen zijn geweest.Gijsj16 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:09:
[...]
[...]
Vanmorgen ook meegemaakt op 4002WP 1. Hier ruim een uur uit de lucht geweest vanmorgen. Kaart geeft niks aan.
Over 5G we gaan het meemakenjk-5 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:46:
[...]
Ik was een paar weken geleden in Arnhem en heb toen bij de slagboom geprobeerd op het indoornetwerk te komen. Maar met een macro site aan de andere kant van de straat die hard staat te zenden op b1, b3 en b7 is dat vrijwel onmogelijk. Maar wel een interessante installatie. Ik ben vooral benieuwd of ze in de toekomst nog de grote b7 carrier erbij aanzetten.
Ze zullen op dit soort indoorsites ook iets met 5G moeten op den duur, dus misschien 5G-only of DSS op b7 groot?
Ja bij mij gaf de kaart ook niks aan…Gijsj16 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:09:
[...]
[...]
Vanmorgen ook meegemaakt op 4002WP 1. Hier ruim een uur uit de lucht geweest vanmorgen. Kaart geeft niks aan.
Dat lijkt me sterk want we hebben zelf een zendmast op dak staanThe_Wireless_Guy schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:01:
[...]
Tennet is bezig in hoogspanningsmasten in die buurt. Dat zou een oorzaak kunnen zijn geweest.
Ik had toevallig een dekkingsklacht nog uit staan bij TMO en werd toevallig gister gebeld door de TD. Ik verbaasde me hoe kundig deze mensen zijn. Ze weten overduidelijk waar ze het over hebben in tegenstelling tot Vodafone TDGijsj16 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 00:07:
[...]
Dat lijkt me sterk want we hebben zelf een zendmast op dak staanpersoonlijk vind ik de communicatie echt ruk van t-mobile. Als je belt moet je praten tegen een robot en via de app krijgt je iemand die op dezelfde kaart kijkt als wat wij kunnen kijken…. Maar goed. Hopelijk is straks alles over naar 5G ready en zijn we weer even van al dat onderhoud af..

In mijn geval word het probleem binnenkort opgelost met een extra mast
Dat zal dan wel een strategische belangrijke punt zijn, ze gaan niet zo maar een mast plaatsten. In het verleden ook contact gehad met de TD van TMO (paar maanden terug), die snapte de issue maar konden nu niks doen dan alleen wachten of het ooit opgepakt ging worden.RSB schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:44:
[...]
Ik had toevallig een dekkingsklacht nog uit staan bij TMO en werd toevallig gister gebeld door de TD. Ik verbaasde me hoe kundig deze mensen zijn. Ze weten overduidelijk waar ze het over hebben in tegenstelling tot Vodafone TD![]()
Zie vandaag op het nieuws veel ophef over sms stemmen voor het Eurovisiesongfestival die niet tijdig afgeleverd waren a 45 cent per bericht en verloren stem.
Enig idee wat er fout gegaan is bij T-Mobile NL?
Enig idee wat er fout gegaan is bij T-Mobile NL?
T-Mobile is nog niet altijd zo een fijne provider hoor... Er is al jaren gedoe met SMSjes, vooral 2FA SMSjes van diverse bedrijven die niet aankomen. Nu dit weer met Eurovision.
Gister wilde ik F1 kijken maar ondanks volle ontvangst was het één groot buffer festijn. Eenmaal op de WiFi was er geen enkel probleem meer.
Tot slot nog steeds geen provider overschrijdende HD Voice op 4G, maar dan wel weer op 3G.. echt belachelijk dat je voor de beste gesprekskwaliteit naar 3G moet wisselen.
Het gras bij de buren is misschien niet altijd groener maar een basis functionaliteit als SMS moet in mijn ogen altijd betrouwbaar kunnen werken. Het is ook niks nieuws meer.
Gister wilde ik F1 kijken maar ondanks volle ontvangst was het één groot buffer festijn. Eenmaal op de WiFi was er geen enkel probleem meer.
Tot slot nog steeds geen provider overschrijdende HD Voice op 4G, maar dan wel weer op 3G.. echt belachelijk dat je voor de beste gesprekskwaliteit naar 3G moet wisselen.
Het gras bij de buren is misschien niet altijd groener maar een basis functionaliteit als SMS moet in mijn ogen altijd betrouwbaar kunnen werken. Het is ook niks nieuws meer.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Dit vooral inderdaad. Ik ben verder zeer tevreden over het netwerk. Vooral sinds ze de 800 MHz-band van Tele2 hebben overgenomen doet het bereik nauwelijks onder voor KPN en Vodafone en het netwerk is bloedsnel en de prijs met klantvoordeel prima. Maar de spraakkwaliteit naar KPN en Vodafone is echt niet meer van deze tijd. Ik begrijp niet dat hier geen prioriteit aan wordt gegeven.Jassy schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:49:
Anoniem: 563525
Had laatst problemen toen ik mijn beltegoed wou doneren via sms. Het beltegoed werd niet overgemaakt maar de normale kosten voor de sms (15 cent) werden wel afgeschreven.
Nu lees ik in de krant dat je op verschillende manieren een stem kon uitbrengen. Dat is al een vreemde zaak.
Nu lees ik in de krant dat je op verschillende manieren een stem kon uitbrengen. Dat is al een vreemde zaak.
Nog 1 week te gaan en dan wordt na 22 jaar sinds de start van Ben in 1999 en daarna T-Mobile het 2G netwerk uitgezet.
2G gaat niet uit, het is alleen niet meer toegankelijk voor mobiele toestellen, het blijft beschikbaar tot juni 2023 voor M2M aparatuurdutchnltweaker schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:47:
Nog 1 week te gaan en dan wordt na 22 jaar sinds de start van Ben in 1999 en daarna T-Mobile het 2G netwerk uitgezet.
Link consementen: https://www.t-mobile.nl/2g-uitzetten
Link zakelijke klanten: met het ondersteunen van 2G voor mobiele diensten voor consumenten
Ah duidelijk, waarom laten ze het nog 2 jaar aanstaan voor M2M apparatuur maar niet voor consumentenof wordt het spectrum zo ingeperkt voor 2G?The_Wireless_Guy schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:08:
[...]
2G gaat niet uit, het is alleen niet meer toegankelijk voor mobiele toestellen, het blijft beschikbaar tot juni 2023 voor M2M aparatuur
Link consementen: https://www.t-mobile.nl/2g-uitzetten
Link zakelijke klanten: met het ondersteunen van 2G voor mobiele diensten voor consumenten
Ik denk dat ze 2G in de guardband van 3G900 gaan stoppen om zodoende 5 MHz bandbreedte op 2100 die nu door 3G wordt gebruikt aan 4G te kunnen toevoegen.dutchnltweaker schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:13:
[...]
Ah duidelijk, waarom laten ze het nog 2 jaar aanstaan voor M2M apparatuur maar niet voor consumentenof wordt het spectrum zo ingeperkt voor 2G?
En dan blijft er heel weinig capaciteit over om alle 2G mobieltjes te kunnen laten bellen. Maar als je nu nog een 2G only handset hebt dan moet dat wel een hele oude zijn.
Ja spectrum wordt vrijgemaakt voor 4 en 5g. Plus consumenten hebben over het algemeen apparatuur die sneller kan, of een aanbieding gehad over te stappen. Maar m2m, zakelijke markt spelen Contracten. Slimme meters, electrische laadpalen, alarm systemen. Al die sim kaarten en apparatuur vervangen is kostbaar dus lange termijn contracten.dutchnltweaker schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:13:
[...]
Ah duidelijk, waarom laten ze het nog 2 jaar aanstaan voor M2M apparatuur maar niet voor consumentenof wordt het spectrum zo ingeperkt voor 2G?
Ik zag vandaag in Giethoorn Noord een kraantje bij de KPN mast staan en zie daar: T-Mobile hangt hier antennes bij voor hun netwerk! Deze mast werd altijd al voor Tele2 gebruikt en dekt een groot gebied tussen Giethoorn en Steenwijk af. Hier varen ook veel toeristen met de huurbootjes. Een zeer zinvolle aanvulling op het netwerk dus!
Op dit moment wordt de dekking grotendeels overgenomen door een hoogspanningsmast in Onna, ruim 6km verder. Ondanks dat de ontvangst indoor nog te doen is, is de snelheid om te huilen..
Ik hou jullie op de hoogte...
Op dit moment wordt de dekking grotendeels overgenomen door een hoogspanningsmast in Onna, ruim 6km verder. Ondanks dat de ontvangst indoor nog te doen is, is de snelheid om te huilen..
[ Voor 20% gewijzigd door Jassy op 25-05-2021 21:21 ]
Nice! Toevallig ook gezien hoeveel zenders er hangen?Jassy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:20:
Ik zag vandaag in Giethoorn Noord een kraantje bij de KPN mast staan en zie daar: T-Mobile hangt hier antennes bij voor hun netwerk! Deze mast werd altijd al voor Tele2 gebruikt en dekt een groot gebied tussen Giethoorn en Steenwijk af. Hier varen ook veel toeristen met de huurbootjes. Een zeer zinvolle aanvulling op het netwerk dus!
merkte net op dat TM hun after bundel in de EU weggehaald heeft, eerst was het nog 21gb in EU en daarna 6gb nog met beperkte snelheid, maar die 6gb bundel is weg ook in hun AV
https://www.t-mobile.nl/C...even/2021/t-mobile-go.pdf
Welke after? Wat bedoel je?Anoniem: 767041 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:44:
merkte net op dat TM hun after bundel in de EU weggehaald heeft, eerst was het nog 21gb in EU en daarna 6gb nog met beperkte snelheid, maar die 6gb bundel is weg ook in hun AV
Bij unlimited? daar is toch geen bundel daarna? Na die 21gb in de EU heb je toch internet op een lage snelheid, zo stond het altijd vermeld.
daar was wel een bundel bij, namelijk na 21gb was het 6gb op lage snelheid verder, dat is wegdutchnltweaker schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:51:
[...]
Bij unlimited? daar is toch geen bundel daarna? Na die 21gb in de EU heb je toch internet op een lage snelheid, zo stond het altijd vermeld.
Ik heb onlangs (3 weken terug) een tablet abonnement bij T-Mobile genomen voor mijn iPad Pro. Nu valt het me op dat ik hier geen 5G op krijg, ook niet op locaties waar mijn telefoon dat wel krijgt. Weten jullie of daar iets aan te doen valt, of heb ik pech met een niet 5G tablet abonnement?
Edit: heb me overigens suf gegoogled, maar kom daar nergens iets definitiefs tegen.
Edit: heb me overigens suf gegoogled, maar kom daar nergens iets definitiefs tegen.
[ Voor 13% gewijzigd door vistu op 26-05-2021 20:05 ]
Dat lage snelheid was er toch altijd? in iedergeval bij vodafone en KPN heb je na je bundel in de EU of binnen Nederland altijd lage snelheid. Was die 6GB niet een hogere lage snelheid dan normaal?Anoniem: 767041 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:59:
[...]
daar was wel een bundel bij, namelijk na 21gb was het 6gb op lage snelheid verder, dat is weg
nope die 6gb was op lage snelheid 64kbps in EU na je 21gb bundel.dutchnltweaker schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:29:
[...]
Dat lage snelheid was er toch altijd? in iedergeval bij vodafone en KPN heb je na je bundel in de EU of binnen Nederland altijd lage snelheid. Was die 6GB niet een hogere lage snelheid dan normaal?
KPN en VF hebben inderdaad wel 64kbps onbeperkt
Raar dat dat nu opeens weg valt en zo weinig was dan.Anoniem: 767041 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:31:
[...]
nope die 6gb was op lage snelheid 64kbps in EU na je 21gb bundel.
KPN en VF hebben inderdaad wel 64kbps onbeperkt
prijsverschillen... TM= zo goedkoop mogelijkdutchnltweaker schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:35:
[...]
Raar dat dat nu opeens weg valt en zo weinig was dan.
RSB schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:44:
[...]
Ik had toevallig een dekkingsklacht nog uit staan bij TMO en werd toevallig gister gebeld door de TD. Ik verbaasde me hoe kundig deze mensen zijn. Ze weten overduidelijk waar ze het over hebben in tegenstelling tot Vodafone TD![]()
Bij ons in de regio heeft het zeker 6 - 7 jaar geduurd en toen kon het ineens wel en kregen we twee nieuwe locaties op 4041BA en 4041CL binnen 3 maanden…dutchnltweaker schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:29:
[...]
Dat zal dan wel een strategische belangrijke punt zijn, ze gaan niet zo maar een mast plaatsten. In het verleden ook contact gehad met de TD van TMO (paar maanden terug), die snapte de issue maar konden nu niks doen dan alleen wachten of het ooit opgepakt ging worden.
Dat valt ook te betwijfelen, losse paketten zijn bij T-Mobile op dit moment bij Unlimited het duurste van de grote 3.Anoniem: 767041 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:36:
[...]
prijsverschillen... TM= zo goedkoop mogelijk
Morgen is 2G niet meer beschikbaar voor consumenten en zullen we het met 3G, 4G en 5G moeten doen.
Ik ben benieuwd of ze dan 3G naar 900MHz verplaatsen en 2G in de Guardbands voor M2M beschikbaar houden of dat het voorlopig zo blijft.
Klanten van Simpel vallen tot die tijd op 3G 2100 terug en dat kan met name indoor nogal lastig worden. Ik ben benieuwd of snel VoLTE voor hun beschikbaar komt.
Ik ben benieuwd of ze dan 3G naar 900MHz verplaatsen en 2G in de Guardbands voor M2M beschikbaar houden of dat het voorlopig zo blijft.
Klanten van Simpel vallen tot die tijd op 3G 2100 terug en dat kan met name indoor nogal lastig worden. Ik ben benieuwd of snel VoLTE voor hun beschikbaar komt.
2G werkt nu nog 
Edit:
@dutchnltweaker yup. Hier nog een screenshot van het huidige spectrum, realtime:
http://x264.nl/dump/900mhz-2021-06-01-b8-t-mobile.jpg
Edit:
@dutchnltweaker yup. Hier nog een screenshot van het huidige spectrum, realtime:
[ Voor 80% gewijzigd door neeecht op 01-06-2021 00:33 ]
Erg raar dat ze inderdaad niks gedaan hebben, Ben is wel begonnen om klanten volte en vowifi aan te bieden. Denk dat simpel binnenkort aan de beurt is.Jassy schreef op maandag 31 mei 2021 @ 23:07:
En nog steeds in-air?neeecht schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 00:25:
2G werkt nu nog
Edit:
Yes, hier kan ik nog steeds verbinden met 2G.
The wait is on…..ik ben benieuwd wanneer 3G naar B8 gaat en dan wanneer de B1 carrier 20MHz wordt…….zal wel niet op een dag gebeuren….
Nee, maar de kans is wel groot dat we die verandering na deze uitschakeling gaan zien. Als consumenten niet meer met 2G kunnen verbinden (hoe ze dit doen weet ik niet precies, misschien een vinkje op je abonnement, op dezelfde manier of je wel of niet met 5G mag verbinden) blijven bijna alleen M2M klanten over. Dan kunnen ze daar gewoon een paar 2G carriers voor in de guard band van 4G900 zetten. En dan heb je 5MHz vrij voor 3G. Zal TM dan de eerste worden met 20MHz LTE2100? KPN is in twee kleine gebieden nu ook al aan het testen met maar 1 3G carrierdavidoffm schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:29:
The wait is on…..ik ben benieuwd wanneer 3G naar B8 gaat en dan wanneer de B1 carrier 20MHz wordt…….zal wel niet op een dag gebeuren….
@dutchnltweaker @jk-5
Ik heb even een oud nokia'tje uit de kast gepakt omdat die bij het netwerk zoeken aangeeft of het 2G of 3G netwerken betreft (een iPhone doet dat nl niet).
Wanneer 2G offline gaat (en dus verplaatst naar de guard band) is deze dan nog zichtbaar als beschikbaar netwerk in de netwerk search? (alleen dan dus niet meer toegankelijk). Ik bedoel in relatie met het GSM-R netwerk, dit netwerk zie je ook niet terug in de lijst wanneer je een netwerk search doet, maar die is er toch wel degelijk)
Ik heb even een oud nokia'tje uit de kast gepakt omdat die bij het netwerk zoeken aangeeft of het 2G of 3G netwerken betreft (een iPhone doet dat nl niet).
Wanneer 2G offline gaat (en dus verplaatst naar de guard band) is deze dan nog zichtbaar als beschikbaar netwerk in de netwerk search? (alleen dan dus niet meer toegankelijk). Ik bedoel in relatie met het GSM-R netwerk, dit netwerk zie je ook niet terug in de lijst wanneer je een netwerk search doet, maar die is er toch wel degelijk)
GSM-R valt weer buiten de reguliere banden, en die kun je met een normale telefoon dus helemaal niet ontvangen. Daar bestaan speciale toestellen voor.davidoffm schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:46:
@dutchnltweaker @jk-5
Omdat TM het netwerk nog wel in de lucht houdt voor bepaalde IoT doeleinden zal je telefoon het netwerk ook nog wel blijven zien. Hoe ze de blokkade naar 2G dan precies regelen weet ik niet. Maar je zult als consument niet meer worden toegelaten op het oude netwerk.
Wat ik me net wel bedenk. Als ze nu 2G dichtzetten kunnen klanten met telefoons zonder VoLTE ondersteuning veel minder goed bellen. De enige mogelijke fallback is dan namelijk 3G2100, wat lang niet overal goed dekt. De enige oplossing is om 3G900 weer te activeren voordat ze 2G dichtzetten. Maar we zullen pas achter de definitieve route komen op het moment dat het gebeurt.
Dus dan zal de "frequentie-dans" toch relatief snel moeten gaan...
Hier nog wel. Wat gebeurt er als je hem probeert te locken op 3G? (Bijvoorbeeld samsung ofzo)davidoffm schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:15:
Als ik nu een netwerk search doe....is er geen TMNL 3G meerhet moet niet gekker worden
Hier kan ik gewoon verbinden met 2/3/4G.davidoffm schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:15:
Als ik nu een netwerk search doe....is er geen TMNL 3G meerhet moet niet gekker worden
Ik heb helaas alleen een iPhone en een Nokia legacy 2G/3G phone tot mn beschikking.......jk-5 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:16:
[...]
Hier nog wel. Wat gebeurt er als je hem probeert te locken op 3G? (Bijvoorbeeld samsung ofzo)
3G is hier nu ook uit!davidoffm schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:20:
[...]
Ik heb helaas alleen een iPhone en een Nokia legacy 2G/3G phone tot mn beschikking.......
Kan iemand zien of de 4G B1 carrier nog on-air is?
Hier nog wel.davidoffm schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:30:
Kan iemand zien of de 4G B1 carrier nog on-air is?
Dat ze 3G2100 nu uitzetten bevestigt wel het vermoeden dat ze de boel waarschijnlijk vandaag nog gaan herindelen, en dat we ook zeer binnenkort 20MHz 4G2100 gaan zien.
Logische route zou dan zijn dat ze straks een andere change doen waarbij ze 2G verplaatsen naar de guard bands in 900MHz of 1800MHz, en tegelijk 3G900 activeren.
Vals alarm! Ontvangst van de 2100MHz band is hier gewoon vrij matig sinds de site hier in het centrum tijdelijk verplaatst is. Staat nog steeds aan dusjk-5 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:34:
[...]
Hier nog wel.
Dat ze 3G2100 nu uitzetten bevestigt wel het vermoeden dat ze de boel waarschijnlijk vandaag nog gaan herindelen, en dat we ook zeer binnenkort 20MHz 4G2100 gaan zien.
Logische route zou dan zijn dat ze straks een andere change doen waarbij ze 2G verplaatsen naar de guard bands in 900MHz of 1800MHz, en tegelijk 3G900 activeren.
Is toch heerlijk, wil men niks aanbieden qua deal omdat ik aangaf te willen overstappen. Ben ik naar Tele2, nog geen 3 uur na het afsluiten van dat contract krijg ik een SMS van T-mobile dat iemand mij gaat bellen voor een geweldige aanbieding. Ik begrijp dat echt niet, en als die geweldige aanbieding geen unlimited voor 25,- per maand is zal het een kort gesprek worden ook
Misschien als ze Pair Bonding kunnen regelen voor een thuislijntje, dan wel, maar dat kunnen ze ook niet.
Is toch vreemd dat twee providers van dezelfde eigenaar zo'n verschil in prijzen hebben. Die limiet van 225mbit/s had ook 22.5mbit/s kunnen zijn en je merkt er nog niks van, dus dat lijkt me ook niet echt een argument.
Vond het sowieso een beetje vervelend worden dat ik inmiddels al geruime tijd 20.88,- betaal voor mijn 10GB abbo bij T-mobile terwijl 20,- op mijn contract staat. Ja, inflatiecorrectie, maar echt correct vind ik het niet.
Is toch vreemd dat twee providers van dezelfde eigenaar zo'n verschil in prijzen hebben. Die limiet van 225mbit/s had ook 22.5mbit/s kunnen zijn en je merkt er nog niks van, dus dat lijkt me ook niet echt een argument.
Vond het sowieso een beetje vervelend worden dat ik inmiddels al geruime tijd 20.88,- betaal voor mijn 10GB abbo bij T-mobile terwijl 20,- op mijn contract staat. Ja, inflatiecorrectie, maar echt correct vind ik het niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Kuusj op 01-06-2021 15:51 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Hier is 3G weer terug online.....ik kan alleen niet zien op welke band
De tekst op de TM site over 2G is aangepast.
Hoe het nu verwoord is, is het helemaal niet zo'n harde deadline, maar lijkt het meer dat ze het vanaf nu gaan afbouwen.
Mss dat ze het eerst zo hard stelden om teleurstellingen te voorkomen, bijv klanten die dan concluderen "ach zo'n vaart zal het dus niet lopen", en vervolgens verontwaardigd lopen doen zodra blijkt dat ze dat verkeerd dachten.
edit: Of ze doen het gefaseerd zodat ze de belasting op de klantenservice kunnen overzien.
Hoe het nu verwoord is, is het helemaal niet zo'n harde deadline, maar lijkt het meer dat ze het vanaf nu gaan afbouwen.
Mss dat ze het eerst zo hard stelden om teleurstellingen te voorkomen, bijv klanten die dan concluderen "ach zo'n vaart zal het dus niet lopen", en vervolgens verontwaardigd lopen doen zodra blijkt dat ze dat verkeerd dachten.
edit: Of ze doen het gefaseerd zodat ze de belasting op de klantenservice kunnen overzien.
[ Voor 25% gewijzigd door N8w8 op 01-06-2021 16:21 ]
Interessant. In welke regio zit je?davidoffm schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:03:
Hier is 3G weer terug online.....ik kan alleen niet zien op welke band
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes