Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-05 15:55
sypie schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:50:
@dutchnltweaker Ik heb het vermoeden dat het verhaal over 2G aangepast dient te worden in de startpost? Ik weet niet hoe T-Mobile/Odido er voor staat maar er zijn recent al een aantal 2G netwerken uitgeschakeld.
Alle 2G is inderdaad uit op een klein handje vol 2G1800 sites. Dus die mag wat mij betreft weg.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-05 09:32
SkyStreaker schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:28:
Ik had gisteren dus toevallig (gelukkig, denk ik vanwege oude prijzen) verlengd met toestel, de Z Flip 5, tesamen met de aktie voor de Watch 6 van Samsung. Maar... Ik kan nu niet direct vinden waar ik de aktie kan registreren, de promo site van Samsung heeft het niet weer, of zie ik het over het hoofd en regelt Odido dit zelf?
Kijk eens hier:

https://www.samsungpromotions.nl/galaxyzflip5-fold5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thomas81
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-04 18:44
Odido heeft dus geen unlimited abonnement voor 25 p/m wat Tele2 dus wel had? Dat is jammer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-05 18:27
Tuurlijk download de nieuwe app > Done.
Login met je bestaande gegevens > Foutmelding dat inloggen niet werkt.
Wachtwoord reset uitvoeren werkt ook niet..
Geprobeerd contact op te nemen via de chat.. niemand bereikbaar uren lang...

Iemand ook last van?

"Bij Odido staat niet de technologie centraal, maar draait alles om de mensen" gaat nu al mis bij vaste klanten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
k---evi-n schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:08:
Tuurlijk download de nieuwe app > Done.
Login met je bestaande gegevens > Foutmelding dat inloggen niet werkt.
Wachtwoord reset uitvoeren werkt ook niet..
Geprobeerd contact op te nemen via de chat.. niemand bereikbaar uren lang...

Iemand ook last van?

"Bij Odido staat niet de technologie centraal, maar draait alles om de mensen" gaat nu al mis bij vaste klanten 8)7
Deze partij is volgens mij nooit 24x7 bereikbaar geweest, dus zullen nu wel gesloten zijn.

Maar ik heb een uurtje geleden de chat geprobeerd.

Ik zij dat ik een verkeerd nummer zie waarop ze knip/plak antwoorde dat door de verandering momenteel dingen niet goed werken, excuses enzo en meteen -chat beëindigd-
\0/

Die zullen vandaag wel de volle lading hebben gehad :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

thomas81 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:00:
Odido heeft dus geen unlimited abonnement voor 25 p/m wat Tele2 dus wel had? Dat is jammer
Jawel, unlimited basis.
Overzicht staat op de frontpagina van Tweakers.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:23
Fijn dat er al een nieuw form thread is.

Was vandaag net als iedereen erg verrast door de nieuwe Naam.

Zat in de trein te werken op de laptop, voor de eerste keer sinds zeer lange tijd, en wilde even mijn verbruik inzien. Maar de T-mobile App gaf een melding over de nieuwe Naam en App. Ik kon op 'later' (of zoiets) klikken, maar de T-mobile App deed helemaal niets meer. Kennelijk moest / willen ze dat ik hun nieuwe App installeer (en dus een hoop verspilde mobiele data verbruik) om even mijn verbruik in te kunnen zien.

De nieuwe Odido website werkte nog niet, alle links gaf een 404 error. Kon niet inloggen, want ook 404 error... En toen de inlog pagina er wel was kende het mijn account niet (inmiddels laat in de avond wel).

Dus de eerste indruk is alles behalve goed zullen we maar zeggen. Wie gaat er online met een nieuw merk als de nieuwe website niet eens werkt? En de oude offline is...

Dat ze (tot op heden na 20.00h) nog niet eens een e-mail naar bestaande klanten hebben gestuurd... geweldige communicatie, not.

---

Nu wil ik 14 september een nieuw abonnement gaan afsluiten (verlengen of nieuw) met een pre-order van de nieuwe iPhone.

Maar weet nog niet of ik ga verlengen bij Odido... Zit nu twee jaar bij T-Mobile. Voorheen altijd KPN gehad, maar daar toen niet verlengt omdat ze gestopt waren met korting als je meerdere mobiele abonnementen hebt.

Ik had me al niet genoeg in T-Mobile verdiept, omdat daar Zwitserland niet onder de EU bundel viel, visueel voice mail niet standaard is inbegrepen, en andere voorwaarden voor 'onbeperkt' bellen NL naar EU en visa versa.

Nu kan ik met mijn oude T-Mobile 12GB - Onbeperkt Bellen/Sms abonnement 120 minuten NL naar EU bellen per maand.
Met Odido kan dit alleen vanaf een Bellen/Sms - Unlimited Basis abonnement welke (1j met korting) 26 euro per maand kost.
Odido 1jr 12 GB - Unlimited minuten Bellen/Sms is met korting 18,50, maar daar zit NL naar EU niet inbegrepen... jammer.

Als ik het goed begrijp valt bij Odido Zweden en het Verenigde Koninkrijk bijvoorbeeld ook onder de standaard EU regeling voor gebruik uit je bundel (voor alle Odido abonnementen en niet vanaf een hoger abonnement?).

---

Vind de voorwaarden van Odido alles behalve helder, met bijvoorbeeld bizar veel verschillende voorwaarden voor Onbeperkt Bellen/Sms, min of meer afhankelijk van welk data abonnement je hebt.

---

Als @KPN Webcare meeleest, als in korte tijd KPN zoals vroeger ook korting aanbied aan klanten welke meerdere Mobiele abonnementen heeft, ga ik direct terug naar KPN. Heb namelijk geen KPN vast internet (en dat is overigens ook niet in geheel NL verkrijgbaar). Zelf denk ik dat KPN een hoop klanten kan winnen zodra ze deze korting weer aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas81
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-04 18:44
Quad schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:13:
[...]

Jawel, unlimited basis.
Overzicht staat op de frontpagina van Tweakers.
Die is 32,50 p/m. als je Odido internet thuis hebt zie ik wel dat je 7,50 korting krijgt maar dat heb ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reddol
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-05 20:56
Hele vreemde gang van zaken, open ik mijn Tele2 app vandaag, zie ik dat het opeens Odido is geworden.
Nog vreemder, sinds ergens vanmiddag hebben zowel mijn vriendin als ik geen mobiel internet meer (we kunnen nog wel bellen). Beide hebben hadden we Tele2, met een OnePlus Nord.

Ik lees hier en in het nieuwsbericht echter geen enkel bericht van iemand die ook geen mobiel internet meer heeft... Misschien omdat ze niet meer op Tweakers kunnen komen :D

Iemand een tip?

Als je het niet kan, laat het dan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:57
@Reddol Wel verbinding, maar de batterij liep snel leeg door een slechtere verbinding dan anders.

Nu ben ik van twee naar vier streepjes door alleen even vliegtuigmodus op mijn iPhone 14 Pro Max in- en uit te schakelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• trankilo
Reddol schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:26:
Hele vreemde gang van zaken, open ik mijn Tele2 app vandaag, zie ik dat het opeens Odido is geworden.
Nog vreemder, sinds ergens vanmiddag hebben zowel mijn vriendin als ik geen mobiel internet meer (we kunnen nog wel bellen). Beide hebben hadden we Tele2, met een OnePlus Nord.

Ik lees hier en in het nieuwsbericht echter geen enkel bericht van iemand die ook geen mobiel internet meer heeft... Misschien omdat ze niet meer op Tweakers kunnen komen :D

Iemand een tip?
Ik heb de Dildo sim enkel als backup (primair is KPN) maar heb de SIM een paar keer succesvol getest.
Probeer anders het hele toestel opnieuw op te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reddol
  • Laatst online: 03-05 20:56
@Dennisweb @trankilo Bedankt, ik heb de telefoon al opnieuw opgestart e.d.
Nu via de website van Odido een handleiding gevonden, het blijkt dat ik handmatig mijn APN moet aanpassen... Wauw.

Voor anderen die hier eventueel last van hebben:
https://www.odido.nl/toes...net/handmatig-instellen/1

Als je het niet kan, laat het dan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Heeft iemand met de nieuwe odido Unlimited premium al een speedtest kunnen doen of je eventueel hogere snelheid haalde dan 750mbits

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Bijzonder om zo abrupt van naam te wisselen zonder je klanten op de hoogte te brengen. Ik vind het persoonlijk ook totaal geen catchy aantrekkelijke bedrijfsnaam. Het klinkt toch gewoon niet. Maargoed dat terzijde.

Zojuist eens ingelogd, omdat ik een tele2 abonnement heb. Alles onbeperkt voor ooit 25 euro per maand. Inmiddels al bijna 30 euro geworden zag ik. De laatsts factuur is met meer dan 10 procent omhoog gegaan. Daar heb ik nieteens een mailtje over gehad.

Nu zou ik best met 2 abonnementen over willen gaan op een van de nieuwe contracten, want ik zag dat een tweede "kopie" contract slechts 20 euro kost.

Wat ik mij afvraag is het volgende. Je krijgt bij de duurdere bundels Extra punten erbij die je kunt inwisselen voor extra's. Bijvoorbeeld 3 extra punten. Is dat per maand? En kost Videoland dan bijvoorbeeld ook 1 punt per maand? Dat staat werkelijk nergens omschreven. En als je dan een Extra kopie abonnement hebt voor 20 euro per maand, krijgt die dan ook nog eens 3 Extra punten erbij?

Kijk, dan zou ik ongeveer 60 euro per maand kwijt zijn voor 2 onbeperkte abonnementen met een aantal extra streamingdiensten. Dat zou niet verkeerd zijn. Alleen ontbreekt het aan een duidelijke uitleg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vAVt3Nfc7Q0i5LPUA44ZJ9_wbGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dRNH67IEU4npwPAzwUlzFOX9.jpg?f=fotoalbum_large Was benieuwd of Odido al een eigen APN had, en na voor de grap te kijken of smartsites.Odido zal werken blijkt het nog echt te werken ook!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04 14:29
thomas81 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:00:
Was een voorwaarde voor de overname van Tele2 destijds (in 2019) niet dat ze minstens 5 jaar unlimited voor 25 moesten blijven aanbieden? Het is nog geen 2024...

Te snel...
Is er nog wel maar blijkbaar met forse snelheidsbeperking.
Ik had ooit unlimited van Robin Mobile, dat werd ook geknepen. Waardoor voor dezelfde hoeveelheid data mijn 'radio' veel langer moest zenden en mijn accu véél sneller leeg was...

Het is inmiddels 22u en ik heb van Tele2/Odido nog helemaal niks vernomen over deze wijziging!

Ik kan via website wel weer verlengen. Maar niet mijn abonnement aanpassen.

Ik ben ook benieuwd of als ik heen-en-weer switch tussen bundels (wat maandelijks nog steeds moet kunnen), ik net zoals bij Tele2 de oude tarieven (met korting) blijf betalen.

[ Voor 48% gewijzigd door Titusvh op 05-09-2023 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

darkdesign schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 21:32:
Bijzonder om zo abrupt van naam te wisselen zonder je klanten op de hoogte te brengen. Ik vind het persoonlijk ook totaal geen catchy aantrekkelijke bedrijfsnaam. Het klinkt toch gewoon niet. Maargoed dat terzijde.
Ik krijg sterk het gevoel dat het een soort van last minute iets is geweest. Alsof ze vergeten zijn dat de t-mobile naam niet meer gebruikt mocht worden na de overname.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:26

HaterFrame

Well... Poo came out!

Jrz schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 22:33:
[...]

Ik krijg sterk het gevoel dat het een soort van last minute iets is geweest. Alsof ze vergeten zijn dat de t-mobile naam niet meer gebruikt mocht worden na de overname.
Denk dat dat wel meevalt, ze hebben het gewoon heel erg lang stil willen houden.
Als het last-minute was geweest dan hadden zo ook die 120 winkels incl. inventaris niet zo soepel in een weekend kunnen ombouwen. Daar zat echt wel een hele planning aan vast, van inkoop inventaris tot uitbesteden ombouwen van de winkels.

Overigens is het wel flink iritant dat ik nu niet bij mijn tmobile-thuis omgeving kan omdat het email adres gekoppeld is aan mijn 06 nummer en niet samen gevoegd is. Via de app kan ik internet ook niet koppelen aan dat account :/

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:56

sll

Vreemde zet om zo geheimzinnig en abrupt met een nieuwe naam te komen... Wat is het nut om dit geheim te houden voor je klanten, je verkooppartners en zelfs je eigen klantenservice?

Ik heb mijn mobiele abonnement ooit bij Belsimpel afgesloten, van hen kreeg ik iets na 18:00 een e-mail met de naamswijziging. Vast ook voor hun een verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PTR

Ik heb een t-mob zakelijk go 21.1 (staat ook nog zo in de gegevens in de nieuwe app), maar kan nergens de nieuwe abo-naam vinden. Het was unlimited van 44 euro ex, dus zou dan unlimited premium moeten zijn, maar zie daar niks van terug.

De speedtest op mijn iphone 12 max komt soms tot 250/50, dat lijkt meer richting unlimited basis.

En kreeg ook pas om vandaag 17:18 de mail van de omnaming. Gelukkig geen inlog issues na de app update.

Ik heb reeds via mail de vraag gesteld hoe en wat, ben benieuwd naar hun antwoord, maar weet iemand toevallig de abo naam translaties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:23
AMD and INTEL schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:23:
[...]

Maar dan niet de UK en Noorwegen meer? Wel apart..
VK en Noorwegen zit al in de normale ‘EU’ bundel volgens de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-05 11:26
Iemand ook last dat de esim op de Apple Watch niet meer werkt? Probeer hem nu opnieuw toe te voegen, maar de website/app stopt constant met een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:57
Kratos schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 23:27:
Iemand ook last dat de esim op de Apple Watch niet meer werkt? Probeer hem nu opnieuw toe te voegen, maar de website/app stopt constant met een error.
Ik heb geen eSIM op de Apple Watch, maar ik kan ook geen nieuwe eSIM meer aanvragen. Ik krijg dan een error: “Er is een fout opgetreden. We hebben je gegevens niet op kunnen halen.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Vrees dat dit slecht nieuws is voor de Nederlandse markt.

Bij de overname van Tele2 is 3 jaar lang het (inmiddels oude en klassieke) Unlimited voor €25 beloofd om goedkeuring te krijgen voor de overname. Dat hebben ze ongeveer 3,5 jaar volgehouden en nu is dat abonnement er dus volledig uit.

We gaan van verder onbeperkt internet zonder snelheidsbeperkingen naar een duurdere ‘instap unlimited’ van 10 Mbps.

Sinds de overname is het een en ander sowieso al duurder geworden bij T-Mobile (denk ook aan glasvezel). Zonde, want enkele jaren geleden was T-Mobile van de 3 grote providers vaak het meest concurrerend. (Wat overigens kwam door Tele2).

3x raden wat KPN en Vodafone gaan doen nu T-Mobile de prijzen verhoogd én de (voor consumenten gunstige) voorwaarden rondom de overname van Tele2 zijn vervallen… de concurrentiedruk lijkt in ieder geval compleet weg te vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Uniciteit schreef op woensdag 6 september 2023 @ 00:26:
<snip>

Bij de overname van Tele2 is 3 jaar lang het (inmiddels oude en klassieke) Unlimited voor €25 beloofd om goedkeuring te krijgen voor de overname. Dat hebben ze ongeveer 3,5 jaar volgehouden en nu is dat abonnement er dus volledig uit.
Het is naïef te veronderstellen dat odildo voor eeuwig unlimited aan zal (of kan) bieden voor 25 EURO.

( Dat naampje heeft overigens de potentie een naar schimmeltje in den liezen te doen ontwikkelen. )

[ Voor 10% gewijzigd door jant op 06-09-2023 01:10 ]

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

jant schreef op woensdag 6 september 2023 @ 00:42:
[...]

Het is naïef te veronderstellen dat odildo voor eeuwig unlimited aan zal (of kan) bieden voor 25 EURO.

( Dat naampje heeft overigens de potentie een naar schimmeltje in den liezen te doen ontwikkelen. )
Zeker, maar het gaat om de combinatie van factoren die sinds de overname van Tele2 nu samenvallen.

Het wegvallen van een vierde netwerk, het defacto opheffen van Tele2, een combinatie van een prijsverhogingen, het aflopen van voor de consument gunstige beloftes om een eerdere overname rond te krijgen bij de mededingingsautoriteiten, etc.

Het is echt niet gek om te bedenken dat dit negatief kan gaan uitpakken voor de Nederlandse consument. De overname van Tele2 is al een tijdje rond, maar qua beloftes die er zijn gemaakt hebben we de laatste paar jaar nog wel steeds een markt gehad alsof er 4 providers waren. We komen nu in de situatie van zo’n 10 jaar geleden terecht: écht 3 providers. Veel mensen zijn het misschien vergeten, maar totdat Tele2 als losse partij de markt betrad werden prijzen vooral duurder, bundels kleiner, had je vaker te maken met aansluitkosten en waren voorwaarden minder gunstig.

Odido gaat niet concurreren op prijs, want de investering moet terugverdiend worden. De concurrentie moet dus komen van Vodafone en KPN. Vodafone heeft echter ook geen behoefte aan hard concurreren op prijs, onder meer vanwege hun meer internationale karakter (zie ook het proces rondom frequentieveilingen en hoe zij in de wedstrijd zitten). KPN tot slot is meestal een ‘reageer provider’ en kijkt wat anderen doen… die hoeven nu dus niet te concurreren, want de rest doet het ook niet.

Ik ben benieuwd hoe de telecommarkt er over een jaar of vijf uitziet. Ik hoop van niet, maar ik vrees dat we vandaag een eerste startschot hebben gezien voor over de gehele linie hogere prijzen en meer beperkende voorwaarden (zoals kleinere bundels of lagere snelheden).

[ Voor 7% gewijzigd door Uniciteit op 06-09-2023 02:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:26

HaterFrame

Well... Poo came out!

Uniciteit schreef op woensdag 6 september 2023 @ 02:07:
[...]

Zeker, maar het gaat om de combinatie van factoren die sinds de overname van Tele2 nu samenvallen.

Het wegvallen van een vierde netwerk, het defacto opheffen van Tele2, een combinatie van een prijsverhogingen, het aflopen van voor de consument gunstige beloftes om een eerdere overname rond te krijgen bij de mededingingsautoriteiten, etc.

Het is echt niet gek om te bedenken dat dit negatief kan gaan uitpakken voor de Nederlandse consument. De overname van Tele2 is al een tijdje rond, maar qua beloftes die er zijn gemaakt hebben we de laatste paar jaar nog wel steeds een markt gehad alsof er 4 providers waren. We komen nu in de situatie van zo’n 10 jaar geleden terecht: écht 3 providers. Veel mensen zijn het misschien vergeten, maar totdat Tele2 als losse partij de markt betrad werden prijzen vooral duurder, bundels kleiner, had je vaker te maken met aansluitkosten en waren voorwaarden minder gunstig.

Odido gaat niet concurreren op prijs, want de investering moet terugverdiend worden. De concurrentie moet dus komen van Vodafone en KPN. Vodafone heeft echter ook geen behoefte aan hard concurreren op prijs, onder meer vanwege hun meer internationale karakter (zie ook het proces rondom frequentieveilingen en hoe zij in de wedstrijd zitten). KPN tot slot is meestal een ‘reageer provider’ en kijkt wat anderen doen… die hoeven nu dus niet te concurreren, want de rest doet het ook niet.

Ik ben benieuwd hoe de telecommarkt er over een jaar of vijf uitziet. Ik hoop van niet, maar ik vrees dat we vandaag een eerste startschot hebben gezien voor over de gehele linie hogere prijzen en meer beperkende voorwaarden (zoals kleinere bundels of lagere snelheden).
toon volledige bericht
Dus je oude contracten lekker door laten lopen. Gelukkig vorige week net m'n tele2 sim only contract vernieuwd. 14.50 voor 20gb +5gb klant voordeel, onbeperkt bellen. 5g en voor zover ik weet geen snelheid beperkingen.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Laatst online: 09:35
HaterFrame schreef op woensdag 6 september 2023 @ 06:05:
[...]

Dus je oude contracten lekker door laten lopen. Gelukkig vorige week net m'n tele2 sim only contract vernieuwd. 14.50 voor 20gb +5gb klant voordeel, onbeperkt bellen. 5g en voor zover ik weet geen snelheid beperkingen.
Contracten door laten lopen na de vaste periode lijkt aantrekkelijk, maar daar hebben de providers een stokje voor gestoken: inflatiecorrectie. Daarmee zal de prijs van je contract na een tijdje flink hoger worden dan de prijs van een nieuw abonnement. Daarnaast kan de provider zomaar besluiten oude contracten uit te faseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het was allemaal zo lekker stabiel in tmobile tijd... Is nu weer de odido app in onderhoud..2de x in korte tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

GAIAjohan schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:23:
[...]

Ik heb een tele2 Sim only 20GB 120min, 1 jaar contract.
Was altijd ik meen 120 dagen of zo voor einde contract mogelijk te verlengen dan wel overstappen
Sinds vandaag kan ik ook pas verlengen over 3 maanden en 14 dagen. Die periode zie ik opvallend vaak voorbij komen in dit topic. ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 13:43
Bijzonder dat er 0 communicatie is naar de klanten zelf.

Ik keek net in m'n historie van facturen en zie dat ik in augustus van €27 euro pm (maandelijks opzegbaar) naar €29 ben gegaan. Ook zonder vermelding trouwens.

Nu ga ik volgende week voor langere tijd naar het buitenland en wou m'n abonnement terug zetten. Maar dat gaat dus niet meer met zonder vast te zitten aan een jaar contract.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• trankilo
Ik heb nog steeds geen bericht gehad dat ze van naam zijn veranderd. Vreemde gang van zaken.

Normaal stuurt een bedrijf eerst een bericht met iets van 'binnenkort gaat er wat veranderen' en kondigen het later dan groots aan.

Niks, geen mail of SMS gezien.

Ik kan al twee dagen niet inloggen en heb geen controle over het account en de SIM die er aan is gekoppeld.

SIM blokkeren via de site werkt niet.

Zo maar weer eens bellen en proberen want gisteren kon hun 'technische dienst' ook nergens bij.

Dikke faal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
mathy_ schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:26:

Ik keek net in m'n historie van facturen en zie dat ik in augustus van €27 euro pm (maandelijks opzegbaar) naar €29 ben gegaan. Ook zonder vermelding trouwens.

Nu ga ik volgende week voor langere tijd naar het buitenland en wou m'n abonnement terug zetten. Maar dat gaat dus niet meer met zonder vast te zitten aan een jaar contract.
Bij mij hetzelfde. Ik betaal nu met 2 unlimited abonnementen van Tele2 sinds deze maand 60 euro per maand. Geen mailtje of iets gehad ter aankondiging. Die inflatiecorrectie van 10 procent slaat natuurlijk nergens op, maarja wat doe je eraan.

Ik kan overstappen naar KPN, maar dan ben ik ook verplicht om met thuis internet bij ze te blijven om de korting te behouden. Dus onder de streep zal Odido het goedkoopste zijn voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:39
mathy_ schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:26:

Je kan ook terug zetten naar Prepaid. Heb je 0 euro maandelijkse kosten.

Wel rekening mee houden dat je minimaal 1 keer per 6 maanden moet bellen, smsen of internet gebruiken.

Je behoud gewoon je huidige nummer en simkaart.

Wanneer je weer terug bent in nederland zet je er gewoon weer een abbo op.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-05 21:12
‘Odido klinkt goed voor de zakelijke markt’
gepubliceerd op 5 september 2023

DEN HAAG – T-Mobile Nederland gaat voortaan Odido heten. “We denken dat vooral zakelijke gebruikers dat prettig vinden”, stelt Jan Hupsieflupsie, hoofd marketing van Odido. “Met een naam als Odido voelt een klant zich meteen serieus genomen. We hebben overigens lang getwijfeld tussen Odido, Lalalala en A Ram Sam Sam A Ram Sam Sam Guli Guli Guli Guli Guli Ram Sam Sam. Die laatste had eigenlijk onze voorkeur, maar de domeinnaam was al bezet.”
https://www.feitig.nl/202...r-de-zakelijke-markt.html

(satire)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Wat mij ook niet duidelijk is, is hoe dat "samen unlimited" in zijn werk gaat als je nu automatisch over bdnt gegaan van Tele2 naar Odido. Dit staat er als summiere uitleg:
Je kan een Samen Unlimited bestellen als je een Hello Unlimited abonnement hebt besteld.
Maar ik zit nu dus al bij Odido en wil dus mijn tweede abonnement verlengen naar een "Samen unlimited" abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazzaG
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-05 19:34
darkdesign schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:04:
Wat mij ook niet duidelijk is, is hoe dat "samen unlimited" in zijn werk gaat als je nu automatisch over bdnt gegaan van Tele2 naar Odido. Dit staat er als summiere uitleg:

[...]

Maar ik zit nu dus al bij Odido en wil dus mijn tweede abonnement verlengen naar een "Samen unlimited" abonnement.
Je abonnement blijft achter de schermen een Tele2 abonnement. Je zou dus je eigen abonnement moeten verlengen naar een nieuw Odido abonnement om een Samen Unlimited erbij te kunnen bestellen.

Asus ROG STRIX X370-F Gaming | AMD Ryzen 7 1700 @3.8GHz (stock Wraith Spire RGB cooler) | 16GB G.Skill Trident Z RGB @3000MHz | MSI GeForce GTX 1660 Ti Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
MazzaG schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:07:
[...]

Je abonnement blijft achter de schermen een Tele2 abonnement. Je zou dus je eigen abonnement moeten verlengen naar een nieuw Odido abonnement om een Samen Unlimited erbij te kunnen bestellen.
Ja, dat klopt. Hoe krijg ik mijn tweede abonnement dan omgezet naar een Samen Unlimited? Want daar kan ik niet uit kiezen lijkt het.

Trouwens wel jammer dat cashback via Cashbackxl van Tele2 naar T-mobile een stuk hoger is dan verlenging van een Odido contract, want nu dus automatisch het geval is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazzaG
darkdesign schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:18:
[...]

Ja, dat klopt. Hoe krijg ik mijn tweede abonnement dan omgezet naar een Samen Unlimited? Want daar kan ik niet uit kiezen lijkt het.

Trouwens wel jammer dat cashback via Cashbackxl van Tele2 naar T-mobile een stuk hoger is dan verlenging van een Odido contract, want nu dus automatisch het geval is. ;)
Je zal dus jouw "hoofdabonnement" nu moeten verlengen naar een nieuw Odido Hello abonnement.
Daarna pas kan je jouw tweede abonnement verlengen naar Samen Unlimited.

Asus ROG STRIX X370-F Gaming | AMD Ryzen 7 1700 @3.8GHz (stock Wraith Spire RGB cooler) | 16GB G.Skill Trident Z RGB @3000MHz | MSI GeForce GTX 1660 Ti Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
MazzaG schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:21:
[...]

Je zal dus jouw "hoofdabonnement" nu moeten verlengen naar een nieuw Odido Hello abonnement.
Daarna pas kan je jouw tweede abonnement verlengen naar Samen Unlimited.
Oke, zal straks eens kijken als ik mijn definitieve keuze heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:32
Inmiddels zie ik mijn abonnement in mijn account staan. Die van mijn vrouw ging gelijk goed.

Maar die app.. Wat een rommel, ik kan alleen de data dat ik nog overheb zien.

Oh, en ik kan blijkbaar over 3 maand en 14 dagen verlengen, terwijl mijn contract tot december 2024 loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
fl2001 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:48:
[...]

Je kan ook terug zetten naar Prepaid. Heb je 0 euro maandelijkse kosten.

Wel rekening mee houden dat je minimaal 1 keer per 6 maanden moet bellen, smsen of internet gebruiken.

Je behoud gewoon je huidige nummer en simkaart.

Wanneer je weer terug bent in nederland zet je er gewoon weer een abbo op.
Het aardige was juist dat je bij Tele2 je oude voorwaarden en tarieven houdt en weer terugkrijgt als je enkel je abo wijzigt.
Door naar prepaid te gaan moet je nadien nieuw abo Odido nemen met (vaak) ongunstiger voorwaarden.

En nog steeds geen mailtje van Tele2/Odido als trouwe klant. Opmerkelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Titusvh op 06-09-2023 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Als je op het edit knopje drukt word je beloond met lorem Ipsum Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9xXwkDFa4mi1s74G1pqnkZGu1Ok=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nDDIZAPfOFCED4XaSFz09sXB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• POTMA
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-05 21:53
GAIAjohan schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:47:
Ook interessant: verborgen knoppen
[Afbeelding]

Er gaat ook iets niet helemaal lekker met face-id.
Als de app al openstaat en er opnieuw ingelogd moet worden, gebeurt dat niet automatisch met face-id. @POTMA
Niet alle systemen vinden de huidige drukte even leuk, vandaar dat het dashboard er redelijk leeg uit kan zien.
Achtergond -> voorgrond biometrics issue is bekend, gaan we fixen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• POTMA
makreel schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:04:
[...]

Als je op het edit knopje drukt word je beloond met lorem Ipsum [Afbeelding]
Juist, die lorem ipsum was niet alleen op de testomgeving dus. Heb het doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:51
@POTMA Jij werkt daar?

Ik heb bij T-Mobile op 15 aug het abonnement van mijn vrouw verlengd.
Maar als ik in de odido app op abonnement druk krijg ik een foutmelding.

Ik wil kijken of ik dat abonnement kan omzetten naar unlimited (together)

Ook bij de kieshulp op de site word er gevraagd naar je internetgebruik dmv sliders.
Er komt dan een maandverbuik uit, welke ze per DAG aangeven.

[ Voor 23% gewijzigd door FRANQ op 06-09-2023 11:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• POTMA
FRANQ schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:06:
@POTMA Jij werkt daar?

Ik heb bij T-Mobile op 15 aug het abonnement van mijn vrouw verlengd.
Maar als ik in de odido app op abonnement druk krijg ik een foutmelding.

Ik wil kijken of ik dat abonnement kan omzetten naar unlimited (together)

Ook bij de kieshulp op de site word er gevraagd naar je internetgebruik dmv sliders.
Er komt dan een maandverbuik uit, welke ze per DAG aangeven.
Ja, als product owner. De app heeft het een tikje druk momenteel waardoor het niet helemaal werkt zoals bedoeld, daar zal ook die foutmelding vandaan komen.

Samen unlimited, is echt iets voor onze klantenservice. Ik ben meer app en chat.

Kieshulp was wel zo bedoeld maar heb het doorgegeven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 09:22

psy

Overigens respect dat @POTMA hier persoonlijk reageert als PO. Kan ik wel waarderen.

offtopic:
tegenwoordig overal Agile lijkt het wel -O-

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:52
Is toch wel enorm amateuristisch dit.
- Via de app een foutmelding als je naar je facturen van Internet wilt
- Lorum Ipsum meldingen
- Staat dat ik 25euro internet en 25euro mobiel heb terwijl dit door inflatiecorrectie meer is geworden

en pas een uur geleden een mail dat het van Odido is geworden nadat op mijn telefoon en televisie gister al allemaal apps zijn gepushed. Prima dat je een naamsverandering doet maar zorg dan dat je je klanten netjes en tijdig informeert (niet pas na een dag) en dat je de apps goed doortest. Als ik al na 1 minuut fouten krijg dan gaat er iets niet goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy

psy

jongetje schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:37:
- Lorum Ipsum meldingen
- Staat dat ik 25euro internet en 25euro mobiel heb terwijl dit door inflatiecorrectie meer is geworden

en pas een uur geleden een mail dat het van Odido is geworden nadat op mijn telefoon en televisie gister al allemaal apps zijn gepushed. Prima dat je een naamsverandering doet maar zorg dan dat je je klanten netjes en tijdig informeert (niet pas na een dag) en dat je de apps goed doortest. Als ik al na 1 minuut fouten krijg dan gaat er iets niet goed.
Ik heb nog steeds geen email gehad eigenlijk.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POTMA
psy schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:44:
[...]

Ik heb nog steeds geen email gehad eigenlijk.
Gezien we vele miljoenen klanten hebben doen we dit gefaseerd, kan nog even duren dus, komt goed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Robin8821
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-05 13:12
POTMA schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:46:
[...]

Gezien we vele miljoenen klanten hebben doen we dit gefaseerd, kan nog even duren dus, komt goed.
Is toch normaal om eerst te informeren? Het heeft nu geen zin meer om te informeren, het is toch al gebeurd en iedereen komt er op een andere manier achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 18:01
Weet iemand hier of er nog netflix bij het odido premium mogelijk is ???? Ik heb momenteel t-mobile premium met netflix en videoland

Er wordt helaas geen wood gerept hierover

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:07
POTMA schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:46:
[...]

Volgende keer misschien een week eerder beginnen met het versturen van de emails? Hoe kunnen sommige mensen nou overal in aanraking komen met de naam Odido waarvan ze nog nooit wat ontvangen hebben en waar blijkbaar nu nog steeds emails voor verstuurd worden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• POTMA
- Lorum Ipsum meldingen

De context is hier wel dat het een gigantisch project is, 100+ applicaties, geheimhouding, uitdagende tijdslijnen + fixed deadline. Als er dan na landelijke media aandacht wat foutmeldingen komen en hier en daar teksten nog niet goed staan, vind ik dat zelf best ok. Men werkt iig hard om het zo goed mogelijk te laten werken allemaal. Wij zijn ook gewoon mensen/tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-05 07:39
GoTyce schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:00:
[...]

Sinds vandaag kan ik ook pas verlengen over 3 maanden en 14 dagen. Die periode zie ik opvallend vaak voorbij komen in dit topic. ;-)
Dit begrijp ik zelf ook even niet zo goed. Ik betaal opeens 3,50 euro per maand meer, voor hetzelfde contract. Is dat toegestaan? Mijn hele factuur is anders:

Oud:
- Unlimited + Unlimited Bel/SMS '21 á € 40,00
- E 15,00 korting Unlimited + Unlimited Bel/SMS á € 15,00
- 5G Toegang á € 2,00

Nieuw:
- Unlimited + Unlimited Bel/SMS '21 á € 44,01
- 5G Toegang á € 2,00

Is toch wel een beetje vreemd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBIgW
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03-05 18:35
Iemand telefonisch contact kunnen krijgen met Odido? ik zit midden in een telefoonnummer portering die fout gaat. Telefonisch sta ik 1 uur in de wacht en wordt vervolgens de verbinding verbroken.

De chat geeft aan dat alle adviseurs bezet zijn en je het beste naar Community forum kan gaan die verwijst naar https://community.hello.nl die vervolgens ook niet werkt.

Heb geen zin in om mijn mooie mobiele nummer die ik al jaren, jaren heb kwijt te raken.

[ Voor 3% gewijzigd door TheBIgW op 06-09-2023 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:56
TheBIgW schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:55:
Iemand telefonisch contact kunnen krijgen met Odido? ik zit midden in een telefoonnummer portering die fout gaat. Telefonisch sta ik 1 uur in de wacht en wordt vervolgens de verbinding verbroken.

De chat geeft aan dat alle adviseurs bezet zijn en je het beste naar Community forum kan gaan die verwijst naar https://community.hello.nl die vervolgens ook niet werkt.

Heb geen zin in om mijn mooie mobiele nummer die ik al jaren, jaren heb kwijt te raken.
https://community.t-mobile.nl/ werkt gelukkig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

MeTheOne2008 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:49:
Weet iemand hier of er nog netflix bij het odido premium mogelijk is ???? Ik heb momenteel t-mobile premium met netflix en videoland

Er wordt helaas geen wood gerept hierover
Nope helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Nielsson
  • Laatst online: 01-05 15:53

Mr Nielsson

Born at a very young age.

Waarom krijgen we dit zo online te lezen? Nergens een mail/sms gezien met info hierover. Factuur van 25-09 wordt ook niks hierover vermeld. rare manier van werken.

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POTMA
dehardstyler schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:50:
[...]

Volgende keer misschien een week eerder beginnen met het versturen van de emails? Hoe kunnen sommige mensen nou overal in aanraking komen met de naam Odido waarvan ze nog nooit wat ontvangen hebben en waar blijkbaar nu nog steeds emails voor verstuurd worden?
Het persbericht en de daaropvolgende media aandacht hadden ook zo zijn functie. Ik denk dat men er ook een beetje vanuit gaat dat veel mensen het nieuws volgen. Waarna we de klanten kunnen verder kunnen informeren via de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

TheBIgW schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:55:

Je moet hier zijn: https://community.t-mobile.nl/stel-je-vraag-551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

KaiseRRuby schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:55:
[...]

Dit begrijp ik zelf ook even niet zo goed. Ik betaal opeens 3,50 euro per maand meer, voor hetzelfde contract. Is dat toegestaan? Mijn hele factuur is anders:

Oud:
- 5G Toegang á € 2,00

Nieuw:
- 5G Toegang á € 2,00

toon volledige bericht
Is dat niet die gewone (irritante) inflatiecorrectie, heeft volgens mij niets met de overgang naar Odido te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
[...]

Oud:
- 5G Toegang á € 2,00

Nieuw:
- 5G Toegang á € 2,00

toon volledige bericht
Betaal jij voor 5G toegang? Dat vind ik nog het gekste van dit bericht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- Lorum Ipsum meldingen

https://x.com/miixms_/status/1699338552490750423?s=46

Had ook al het een en ander getweet naar ze,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0dddkGgsY2BkaJzxg1l6XUIdOc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xOmfjisd82zKxSTh4wlmJXg8.jpg?f=fotoalbum_large
Krijg je zo'n eerste lijns antwoord... Maar ja je weet zelf al dat de app verwijderen geen nut heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
[...]

Oud:
- 5G Toegang á € 2,00

Nieuw:
- 5G Toegang á € 2,00

toon volledige bericht
Ik vermoed dat dat de inflatiecorrectie is. Want mijn factuur is sinds deze maand ook met 10 procent omhoog gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:26
Per 1 juli is er inderdaad een inflatiecorrectie van 10% toegepast, zie ook https://forum.tele2.nl/ac...ele-abonnement-2023-85506.

Stond ook ergens onderaan op de factuur van juni of juli dat er een correctie toegepast ging worden. Maar dat had ook best wel even via de mail gedeeld mogen worden wat mij betreft..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titusvh
Robin8821 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:48:
[...]

Is toch normaal om eerst te informeren? Het heeft nu geen zin meer om te informeren, het is toch al gebeurd en iedereen komt er op een andere manier achter.
En als je pech hebt onnodige klantcontacten van mensen die het niet doorhebben... Zonde! Die zijn duur voor het bedrijf, irritant voor de klant.
dehardstyler schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:19:
[...]
Tot ik - naar nu blijkt net op tijd - verlengde (even duur als oude abo met inflatiecorrectie maar met meer data) moest ik ook voor 5G betalen. Dat was bij de oude abonnementen nu eenmaal zo.

Nu kan je ook wensen dat alle nieuwe voordeeltjes ook op bestaande abo's worden toegepast. Maar dat geldt dan ook voor de nadelen. En dat vond ik zo fijn (uniek?) aan Tele2, dat je voorwaarden/prijzen gelijk blijven ook als je heen-en-weer switcht van bv bel- of databundel.
(Bij bv Simpel ga je ineens de volle mep betalen als je een maandje meer nodig hebt en dan weer terugswitcht).

[ Voor 47% gewijzigd door Titusvh op 06-09-2023 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
psy schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:14:
[...]

Is dat niet die gewone (irritante) inflatiecorrectie, heeft volgens mij niets met de overgang naar Odido te maken.
Ah, dat zou best kunnen inderdaad. Balen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
Ik krijg echt het idee dat de naamswijziging eigenlijk 1-10 of zelfs 1-1-2024 in had moeten gaan, maar omdat de naam naar KPN is gelekt men het gisteren heeft moeten uitbrengen. Óf dat het een spontane last-minute klus was..

Normaliter zorg je er zeker bij het releasen van een nieuwe naam ervoor:
-Dat huidige klanten vooraf geïnformeerd zijn.
-Dat de nieuwe naam bij een groot publiek al bekend is.
-Dat er een goede marketingcampagne loopt.
-Migratie naar een andere app sowieso later plaatsvindt dan de bekendmaking, en enkele problemen die ik voorbij zie komen niet naar release hadden gemogen.

Klinkt voor mij als een f up van hoger management/marketing.
Serieus respect voor een PO die hier ook reageert, en de huidige problemen (als wat ik vermoed zo is) ook wel aan had zien komen. En zsm de p1’s en p2’s wil weten en weggewerkt hebben

[ Voor 16% gewijzigd door GAIAjohan op 06-09-2023 13:09 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
dehardstyler schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:19:
[...]

:+

Ieder mens maakt fouten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
Titusvh schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:56:

Tot ik - naar nu blijkt net op tijd - verlengde (even duur als oude abo met inflatiecorrectie maar met meer data) moest ik ook voor 5G betalen. Dat was bij de oude abonnementen nu eenmaal zo.

Nu kan je ook wensen dat alle nieuwe voordeeltjes ook op bestaande abo's worden toegepast. Maar dat geldt dan ook voor de nadelen. En dat vond ik zo fijn (uniek?) aan Tele2, dat je voorwaarden/prijzen gelijk blijven ook als je heen-en-weer switcht van bv bel- of databundel.
(Bij bv Simpel ga je ineens de volle mep betalen als je een maandje meer nodig hebt en dan weer terugswitcht).
Maar @KaiseRRuby heeft een Unlimited abbo, die heb ik ook al sinds de introductie en volgens mij zat 5G daar altijd bij? Ik heb afgelopen juni een nieuw abonnement afgesloten en ook hierbij heb ik weer "gewoon" 5G. Wat ik overigens vervolgens weer uitzet omdat er geen verschil is tussen 4G en 5G op dit moment, ik haal op beide 300Mbit/s en een beetje, maar mijn batterij is sneller leeg met 5G. Ik snap dus echt niet waarom mensen zouden overwegen om er extra voor te betalen, je merkt gewoon geen verschil. (uiteraard allemaal op dit moment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsGkz
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-12-2023
Fantastisch deze fusering vooral als je net ging verlengen. Mag nu 7.50 euro meer betalen per maand ten opzichte van Tele2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titusvh
dehardstyler schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:14:
[...]
Maar @KaiseRRuby heeft een Unlimited abbo, die heb ik ook al sinds de introductie en volgens mij zat 5G daar altijd bij? Ik heb afgelopen juni een nieuw abonnement afgesloten en ook hierbij heb ik weer "gewoon" 5G. Wat ik overigens vervolgens weer uitzet omdat er geen verschil is tussen 4G en 5G op dit moment, ik haal op beide 300Mbit/s en een beetje, maar mijn batterij is sneller leeg met 5G. Ik snap dus echt niet waarom mensen zouden overwegen om er extra voor te betalen, je merkt gewoon geen verschil. (uiteraard allemaal op dit moment)
Altijd als er wat nieuws komt moet je er eerst extra voor betalen, zgn afroompolitiek, destijds ook bij 4G.
Maar het klopt toch? Hij heeft een oud abo (anders had hij geen inflatiecorrectie).
Jij sluit een nieuwere af en hebt nu gratis 5G.

Dat klopt precies met mijn ervaringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trankilo
Robin8821 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:48:
[...]

Ik denk dat @POTMA er persoonlijk niets aan kan doen en zie dat die zijn best doet om deze clusterfuck enigzins binnen zijn werkgebied te managen.

Vanmorgen toevallig bij een gezin die bij hun klant was, en gelijk bij binnenkomst zenuwachtig vroegen of ze gehackt waren doordat ze een andere naam in het display zien op hun mobiel.
Hun namen vier abbonementen af maar riepen in koor dat ze weer terug gaan naar KPN.
Het enige wat ik zij is dat hun provider van naam is veranderd. Ongekend dit.

Communicatie fail XL
Tel daar de IT fail bij op en je mag het een clusterfuck noemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Dit is echt de slechtste rebrand ooit.

Ik heb al meerdere klanten (en m'n moeder + zussen) aan de lijn gehad gisteren en vandaag what the fuck "Odido" is op hun telefoon en of er niet iets ernstigs met hun telefoon aan de hand is. Fijn, zo'n niet aangekondigde spontane rebrand en al het werk wat T-Mo NL hiermee andere mensen opzadelt 8)7. Tot op heden heeft maar 1 persoon een SMS'je en e-mail gehad, echt top. Geen enkel begrip bij de account manager ook. Die doet net alsof dit echt hartstikke normaal is.

Dit lijkt allemaal erg gehaast, ze hadden inderdaad gewoon een campagne kunnen doen om de rebrand aan te kondigen. Nu gaat iedereen als een malle naar de apps/website om te kijken of hun abonnement nog in orde is, als je de nieuwe producten en rebrand gewoon van tevoren aangekondigd had was er minder gedoe geweest.

Maar even heroverwegen of ik het verzamelcontract voor mijn klanten ga verlengen of weghaal bij T-Mobile/Odido. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
trankilo schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:21:
[...]

Ik denk dat @POTMA er persoonlijk niets aan kan doen en zie dat die zijn best doet om deze clusterfuck enigzins binnen zijn werkgebied te managen.

Vanmorgen toevallig bij een gezin die bij hun klant was, en gelijk bij binnenkomst zenuwachtig vroegen of ze gehackt waren doordat ze een andere naam in het display zien op hun mobiel.
Hun namen vier abbonementen af maar riepen in koor dat ze weer terug gaan naar KPN.
Het enige wat ik zij is dat hun provider van naam is veranderd. Ongekend dit.

Communicatie fail XL
Tel daar de IT fail bij op en je mag het een clusterfuck noemen.
Waarschijnlijk wilde marketing en/of hoger management live toen de naam was gelekt bij KPN.

Kan me trouwens ook eigenlijk niet eens voorstellen dat marketing iets als dit ziet zitten.. Er is nog vrijwel geen promotiemateriaal.. De naam is totaal onbekend..

IT ziet het niet zitten want je weet gewoon dat migraties een clusterfuck op kunnen leveren, zeker als er niet goed getest is, dingen niet af zijn etc.

Zou het dan toch puur hoger management zijn? Of investeerders..

De naam is niet positief begonnen iig

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POTMA
GAIAjohan schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:30:
[...]

Waarschijnlijk wilde marketing en/of hoger management live toen de naam was gelekt bij KPN.
Nee, heeft er totaal niets mee te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StefanJanssen
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-04 18:09
Toen ik het logo zag moest ik meteen aan de Valve Index denken :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CY1s2e7N9ECHlxCZaN_mXJlVL1g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vceZVCkg3w1jX8inb30JOHZE.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onnoUaE8hNN9m6A-3BV7XU_x_lY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HXTFIOuKxlUn5qC7oCxlgizZ.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• trankilo
StefanJanssen schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:37:
Toen ik het logo zag moest ik meteen aan de Valve Index denken :/

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit was mijn eerste gedachte
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5AYNpEHImrNs-QeGLcYHRublSk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N80vDKLt4AuVoNrfTCJlAHWy.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Titusvh schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:17:
[...]

Altijd als er wat nieuws komt moet je er eerst extra voor betalen, zgn afroompolitiek, destijds ook bij 4G.
Maar het klopt toch? Hij heeft een oud abo (anders had hij geen inflatiecorrectie).
Jij sluit een nieuwere af en hebt nu gratis 5G.

Dat klopt precies met mijn ervaringen.
Zoals ik zei heb ik T-Mobile Unlimited sinds de introductie in 2018. Ik heb nog nooit betaald voor 5G toegang. Ik snap dus niet waarom iemand anders hier wel voor moet betalen. Bij lagere abonnementen begrijp ik dat, niet bij Unlimited.

Ter ondersteuning: https://www.rtlnieuws.nl/...jgen-5g-zonder-bijbetalen
Nu zegt T-Mobile tegenover Tweakers dat ook bestaande Go Unlimited-abonnees zonder bijbetaling toegang zullen krijgen tot het 5G-netwerk. "Klanten zullen toegang hebben tot 5G zodra het 5G-netwerk actief wordt, ze een 5G-toestel hebben en zich bevinden in een 5G-dekkingsgebied", aldus woordvoerder Sherida van IJsselmuide tegen Tweakers. De maatregel geldt zowel voor bestaande Go Unlimited-abonnees, als voor mensen die het abonnement nu pas afsluiten.
En nog een uit de eigen gelederen: nieuws: T-Mobile vraagt geen toeslag meer voor 5G-netwerk bij kleine abonneme...
T-Mobile stopt met het vragen van extra toeslag voor toegang tot het 5G-netwerk. Daarvoor vroeg de provider voor alle abonnementen behalve het Unlimited-abonnement een maandelijks bedrag, maar dat verdwijnt nu.
Als hij dus altijd Unlimited heeft gehad, weet ik niet wat hij doet, maar er gaat iets fout. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazzaG
dehardstyler schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:46:
[...]

Zoals ik zei heb ik T-Mobile Unlimited sinds de introductie in 2018. Ik heb nog nooit betaald voor 5G toegang. Ik snap dus niet waarom iemand anders hier wel voor moet betalen. Bij lagere abonnementen begrijp ik dat, niet bij Unlimited.

Ter ondersteuning: https://www.rtlnieuws.nl/...jgen-5g-zonder-bijbetalen

[...]

En nog een uit de eigen gelederen: nieuws: T-Mobile vraagt geen toeslag meer voor 5G-netwerk bij kleine abonneme...

[...]

Als hij dus altijd Unlimited heeft gehad, weet ik niet wat hij doet, maar er gaat iets fout. :)
toon volledige bericht
Ik denk dat KaiseRRuby een voormalige Tele2 Unlimited klant is. Daarbij zat 5G-toegang (ten opzichte van T-Mobile Unlimited) niet gratis inbegrepen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohanSavelkoul
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-04-2024
Mooi he, Odido, zomaar uit de lucht gevallen.
Net zo snel ben ik er ook weg.

Ik heb mijn TV& Internet al besteld bij KPN, gaat vanaf 6 Oktober in.

Mijn mobiel abbo loopt bij T-mobile eigenlijk nog tot Eind 2024.
Dit abbo ga ik zo laag mogelijk instellen qua minuten en mb's, en daarna per direct opzeggen.
Als ze me de kosten van het verlaagde abbo rekenen tot einde looptijd, als boete, ben ik bij KPN alsnog goedkoper uit.

Ik hen net met een super vriendelijke chatbot gepraat bij Odido over het opzeggen en boetes, maar die kon mij uiteraard niet helpen.
Uiteindelijk mocht ik mijn vraag bij een "expert" neerleggen die mij dan binnen nu en enkele uren antwoord gaat geven.

Weg met die handel.
Waarom die haast?
Ik wil in hun statistieken terecht komen als "opzeggingen kort na naamswijziging".

Na bijna 19 jaar...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MazzaG
JohanSavelkoul schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:09:
Mooi he, Odido, zomaar uit de lucht gevallen.
Net zo snel ben ik er ook weg.

Ik heb mijn TV& Internet al besteld bij KPN, gaat vanaf 6 Oktober in.

Mijn mobiel abbo loopt bij T-mobile eigenlijk nog tot Eind 2024.
Dit abbo ga ik zo laag mogelijk instellen qua minuten en mb's, en daarna per direct opzeggen.
Als ze me de kosten van het verlaagde abbo rekenen tot einde looptijd, als boete, ben ik bij KPN alsnog goedkoper uit.

Ik hen net met een super vriendelijke chatbot gepraat bij Odido over het opzeggen en boetes, maar die kon mij uiteraard niet helpen.
Uiteindelijk mocht ik mijn vraag bij een "expert" neerleggen die mij dan binnen nu en enkele uren antwoord gaat geven.

Weg met die handel.
Waarom die haast?
Ik wil in hun statistieken terecht komen als "opzeggingen kort na naamswijziging".

Na bijna 19 jaar...
toon volledige bericht
Waarom is slechts een verandering van naam genoeg om je over te laten stappen? Of zit er meer achter?
Geen kritiek, ben slechts benieuwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
POTMA schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:02:
[...]

Het persbericht en de daaropvolgende media aandacht hadden ook zo zijn functie. Ik denk dat men er ook een beetje vanuit gaat dat veel mensen het nieuws volgen. Waarna we de klanten kunnen verder kunnen informeren via de website.
Ik snap wel dat jij graag je eigen bedrijf wilt verdedigen. Maar juist niet communiceren en een dag later doodleuk een mailtje sturen terwijl alle apps en de netwerknaam de dag ervoor opeens worden aangepast getuigd nu niet van de klant voorop. Dan kun je met een hele marketingafdeling allemaal hippe plannen bedenken maar als je apps niet goed getest zijn en er nog zulke basale fouten inzitten, onjuiste informatie en de helpdesk niet meer / of slecht bereikbaar is en er nog enorm veel onduidelijk is getuigd niet van een gedegen voorbereiding. Zeker als je motto is de klant en de communicatie staat voorop...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 11:39

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Ik word niet goed van die website van Odido.

Ik probeer uit te vinden wat de prijzen van de sim-only abo's zijn. Klik ik op die optie, word ik steevast naar de lijst met smartphones geleid. Klik ik op de keuzehulp, dan zegt die na wat vragen: klik hier op, maar dan kom ik óók bij de lijst van smartphones. Klik ik op het menu item op de site, "sim only", dan zie ik wel iets over de 4 unlimited opties, maar staan daar geen prijzen bij. Klik ik op "bestel nu" bij één van die opties, kom ik terug bij het scherm waar o.a. staat dat er 4 unlimited opties zijn.
In de chat ben ik al een poosje nummer 15 in de wachtrij (begon bij 17, ongeveer een kwartier geleden).

Tja.

Make music, not war

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Plofkotje
jongetje schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:17:
[...]

Ik snap wel dat jij graag je eigen bedrijf wilt verdedigen. Maar juist niet communiceren en een dag later doodleuk een mailtje sturen terwijl alle apps en de netwerknaam de dag ervoor opeens worden aangepast getuigd nu niet van de klant voorop. Dan kun je met een hele marketingafdeling allemaal hippe plannen bedenken maar als je apps niet goed getest zijn en er nog zulke basale fouten inzitten, onjuiste informatie en de helpdesk niet meer / of slecht bereikbaar is en er nog enorm veel onduidelijk is getuigd niet van een gedegen voorbereiding. Zeker als je motto is de klant en de communicatie staat voorop...
Ik heb nog nooit zoveel mensen in mijn ticketsysteem en aan de telefoon gehad die in paniek waren om een rebrand van een provider. Mensen werden wakker met "Odido" als netwerknaam en dachten dat hun telefoon gehackt was. Geen enkel bericht vanuit T-Mobile/Odido. Zelfs als reseller/zakelijk klant moest ik het vernemen uit de pers. Echt super slecht. Hoor ook van andere mensen in de markt dat zelfs grote consumenten websites die die abo's resellen van niks wisten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanSavelkoul
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-04-2024
MazzaG schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:11:
[...]

Waarom is slechts een verandering van naam genoeg om je over te laten stappen? Of zit er meer achter?
Geen kritiek, ben slechts benieuwd.
*knip*. Dit is ongewenst en offtopic.

[ Voor 54% gewijzigd door rens-br op 06-09-2023 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
dehardstyler schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:46:
[...]

Ai, ik had het over Tele2...

Nu al naamsverwarring door de samenvoeging. Als dit het ergste gevolg zou zijn zouden we in de handjes mogen knijpen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb wat berichten opgeruimd, discussie over LHBTIQ heeft bijzonder weinig te zoeken op deze plek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• musiman

musiman

Plofkotje schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:24:
[...]

Ik heb nog nooit zoveel mensen in mijn ticketsysteem en aan de telefoon gehad die in paniek waren om een rebrand van een provider.
Nou, Odido zelf heeft het er blijkbaar óók druk mee. Ik sta nu al meer dan een uur in de chat te wachten. Er zijn nog 3 mensen voor mij. Eerlijk gezegd heb ik wel te doen met de medewerkers van dit bedrijf. Het zal een hele zware dag zijn voor menig servicedesk medewerker van Odido.

Make music, not war

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plofkotje
musiman schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:18:
[...]

Nou, Odido zelf heeft het er blijkbaar óók druk mee. Ik sta nu al meer dan een uur in de chat te wachten. Er zijn nog 3 mensen voor mij. Eerlijk gezegd heb ik wel te doen met de medewerkers van dit bedrijf. Het zal een hele zware dag zijn voor menig servicedesk medewerker van Odido.
De Odido klantenservice medewerker die ik gisteren aan de telefoon kreeg wist het ook pas 1 uur ofzo 8)7. Medelijden met die lui inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IllOgical
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

IllOgical

Adopt, adept and improve

musiman schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:18:
[...]

Chatbot Izzy vindt het niet eens de moeite waard om mij aan de wachtrij toe te voegen - geen service medewerkers beschikbaar. Maar ik mag dan wel naar de [url]community[/url]... die een timeout geeft.

//Update: wel nog steeds Tele2 als carrier... als ik een signaal heb. Ik zie veel te vaak "No internet connection". Volgens mij hebben ze sinds maandag een aantal torens uitgezet bij Tele2.

[ Voor 14% gewijzigd door IllOgical op 06-09-2023 16:17 ]

Doe maar gek, da's gewoon genoeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• musiman

musiman

Uiteindelijk heb ik iemand te pakken gekregen. Na diens antwoord op mijn vraag heb ik de medewerker vriendelijk sterkte gewenst vanwege de lange wachtrij. :)

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IllOgical schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:10:
[...]

Chatbot Izzy vindt het niet eens de moeite waard om mij aan de wachtrij toe te voegen - geen service medewerkers beschikbaar. Maar ik mag dan wel naar de [url]community[/url]... die een timeout geeft.

//Update: wel nog steeds Tele2 als carrier... als ik een signaal heb. Ik zie veel te vaak "No internet connection". Volgens mij hebben ze sinds maandag een aantal torens uitgezet bij Tele2.
Ik vraag expliciet nadat je zelf kan typen "collega graag" dan verbind ie je door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IllOgical
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

IllOgical

Adopt, adept and improve

Anoniem: 767041 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:24:
[...]

Ik vraag expliciet nadat je zelf kan typen "collega graag" dan verbind ie je door
Ik zie al de hele middag "Al onze (service) adviseurs zijn op dit moment bezet". Dankzij teams meetings gebruik ik liever chat ipv bellen en in een wachtrij hangen.

Doe maar gek, da's gewoon genoeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Markie2008 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 21:36:
[Afbeelding] Was benieuwd of Odido al een eigen APN had, en na voor de grap te kijken of smartsites.Odido zal werken blijkt het nog echt te werken ook!
Geen idee of dit komt door Odido of mijn telefoon (OnePlus 7 Pro) maar als ik een nieuwe APN toevoeg met de info van deze pagina en op opslaan klik dan komt er geen nieuwe APN tussen te staan. Nu al 3x geprobeerd maar ik blijf alleen mijn oude Tele2 NL IMS zien

edit: en bestaande APN kan ik ook niet wijzigen?
Behoorlijk irritant een telefoon zonder internet toegang

[ Voor 6% gewijzigd door Markos op 06-09-2023 16:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:55
Markos schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:52:
[...]

Geen idee of dit komt door Odido of mijn telefoon (OnePlus 7 Pro) maar als ik een nieuwe APN toevoeg met de info van deze pagina en op opslaan klik dan komt er geen nieuwe APN tussen te staan. Nu al 3x geprobeerd maar ik blijf alleen mijn oude Tele2 NL IMS zien
Die Tele2 moet je verwijderen, dan kun je een andere APN kiezen. Zo ging het net bij mij in ieder geval, met een Oneplus Nord. En sindsdien doet mobiel internet het weer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ebruu26
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-02-2024
Meerdere mensen last van minder bereik sinds Odido? Ik had thuis altijd wel 3/4 strepen verbinding, maar nu 1 streepje.. :/
Pagina: 1 2 ... 19 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Odido mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes