Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onskii
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-05 12:43
Ebruu26 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:05:
Meerdere mensen last van minder bereik sinds Odido? Ik had thuis altijd wel 3/4 strepen verbinding, maar nu 1 streepje.. :/
Zelfde verhaal hier, alleen zie ik nog steeds T-Mobile NL linksboven als netwerk naam. Misschien dat het daarmee te maken kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:05

SkyStreaker

Move on up!

Iemand toevallig op 4 september nog iets verlengd of een abo aangegaan? Hoe loopt dat inmiddels? Ik denk dat mijn order in een zwart gat terecht is gekomen :+

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:28
Ebruu26 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:05:
Meerdere mensen last van minder bereik sinds Odido? Ik had thuis altijd wel 3/4 strepen verbinding, maar nu 1 streepje.. :/
Heb je de dekkingskaart al gecontroleerd? Check bij Actueel en werkzaamheden Netwerk
https://www.odido.nl/netwerk/dekking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Inmiddels weer 17:00 geweest en nog steeds geen update over de nieuwe naam in de mail..

Geen grote reclame-uitingen nog gezien. Ik vind de aanbiedingen komend vanaf tele2 niet echt wauw..
Grote problemen op de helpdesk blijkbaar die ook veel te laat geïnformeerd lijkt. Medewerkers die er gewoon niks aan kunnen doen..

Klanten die denken dat ze gehackt zijn op hun telefoon.
Communicatief begint het echt een flater te zijn m.i.

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 06-09-2023 17:17 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:48
GAIAjohan schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:16:
Inmiddels weer 17:00 geweest en nog steeds geen update over de nieuwe naam in de mail..

Geen grote reclame-uitingen nog gezien. Ik vind de aanbiedingen komend vanaf tele2 niet echt wauw..
Grote problemen op de helpdesk blijkbaar die ook veel te laat geïnformeerd lijkt. Medewerkers die er gewoon niks aan kunnen doen..

Klanten die denken dat ze gehackt zijn op hun telefoon.
Communicatief begint het echt een flater te zijn m.i.
Raar. Ik kreeg gisteren een e-mail, vandaag een SMS en zag ook al reclame op televisie dat T-Mobile nu Odido is. Ik ben wel een zakelijke klant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazelnoot
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:00
App laat bij niks zien moet abonnement toevoegen ofzoiets.
Inloggen via de PC laat bij abonnement gewoon mijn 06 zien, als ik daar dan op klik krijg ik vervolgens
''Er is een fout opgetreden
Er is een probleem bij het laden van deze gegevens. Probeer het later opnieuw.''

Wat een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Hazelnoot schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:57:
App laat bij niks zien moet abonnement toevoegen ofzoiets.
Inloggen via de PC laat bij abonnement gewoon mijn 06 zien, als ik daar dan op klik krijg ik vervolgens
''Er is een fout opgetreden
Er is een probleem bij het laden van deze gegevens. Probeer het later opnieuw.''

Wat een drama.
De capaciteit is afentoe nog wat te weinig ja, heb het ook in de app.. Lijkt wel of ze hebben afgeschaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebruu26
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-02-2024
ikbenjoeri schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:12:
[...]

Heb je de dekkingskaart al gecontroleerd? Check bij Actueel en werkzaamheden Netwerk
https://www.odido.nl/netwerk/dekking
Er staat binnen en buiten zéér goed bereik.. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebruu26
Onskii schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:07:
[...]

Zelfde verhaal hier, alleen zie ik nog steeds T-Mobile NL linksboven als netwerk naam. Misschien dat het daarmee te maken kan hebben?
Ah oke. Bij mij staat er sinds vanochtend wel Odido, maar vooralsnog slecht bereik. Vind de nieuwe naam trouwens ook niet mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Ebruu26 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:21:
[...]

Dan kijk je bij dekking en niet bij Actueel en Werkzaamheden Netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:25
Hier hetzelfde. in Westzaan, sinds overgang naar Odido ineens nog maar 1 streepje bereik, gebruiken ze andere masten dan T-mobile? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel Jackson
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-05 16:36
Hoe lang gaan ze oude abonnementen respecteren?
Mijn oude Tele2 abbo is beter dan de nieuwe alternatieven. Het is een sim-only met maandelijkse opzegbaarheid. Ik hoop niet dat ze daarmee het einde van komende maand aanpakken als moment om me verplicht met iets nieuws op te zadelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:12
ikbenjoeri schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:37:
[...]

Zou ook gewoon bij de dekking moeten staan als melding. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h4qCiBFM97YSqr8jV5eyDmhoEi0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SWSt7zuVPekEe2zj8V6X0llf.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Andries155 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:40:
Hier hetzelfde. in Westzaan, sinds overgang naar Odido ineens nog maar 1 streepje bereik, gebruiken ze andere masten dan T-mobile? :?
Als ik naar fast punt com ga zie ik geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebruu26
ikbenjoeri schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:37:
[...]

Ohja. Ik heb nu bij actueel en werkzaamheden gekeken, allebei niks bijzonders. Dus dan toch gek dat het bereik zo tegen valt. Even komende dagen aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Op YouTube krijg ik nu ads met een man zonder armen die handig is met zijn tenen. De app werkt voor geen meter Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3YcQFQVw2qSQoRs8BvLxlO84_H8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nUIehoUI90wrhuUwvHMQuqKs.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:35
Zelfde verhaal hier, nog maar 1 streepje jn beeld, de snelheid is nog prima.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_QxPA2H4wSj_X4FbP9mLhgXqSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gaZqAJcGbpd904KxZcZhr8rr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
makreel schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:50:
Op YouTube krijg ik nu ads met een man zonder armen die handig is met zijn tenen. De app werkt voor geen meter [Afbeelding]
Deze ad. YouTube: Hallo, wij zijn Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:34
mathy_ schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:52:
[...]

Zelfde verhaal hier, nog maar 1 streepje jn beeld, de snelheid is nog prima.
[Afbeelding]
Al vaak uitgelegd:
Dat streepje is alleen van de hoofd band.

Je kan met 1 streepje 300Mbps+ halen.
Of met volle bak op alleen Band 20 ofzo, maar 50Mbps halen. Streepjes en snelheid hebben niet veel met elkaar te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTFcnJPiUBepy405qPRioBYskhI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/st6wau01C0UURtJuYjmiKTg6.png?f=fotoalbum_large

en daar gaan we weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries155
neeecht schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:30:
[...]

Al vaak uitgelegd:
Dat streepje is alleen van de hoofd band.

Je kan met 1 streepje 300Mbps+ halen.
Of met volle bak op alleen Band 20 ofzo, maar 50Mbps halen. Streepjes en snelheid hebben niet veel met elkaar te maken.
Ja internet gaat goed. Maar ik krijg nu al berichten dat mensen mij bellen, maat gaat niet eens over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IllOgical
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

IllOgical

Adopt, adept and improve

Oneplus 7t pro, dual Sim met tele2 En KPN. Abbo is tele2 20gb, verplicht teruggezet van "onbeperkt". Geen issues met kpn. Tele2 sinds maandag overdag, op het werk indoor praktisch geen 4g verbinding meer, snelheden minder dan 1kb/s. Thuis geen probleem 's avonds. Volgens de site is er overal dezelfde dekking, nergens onderhoud of storing in de buurt. Niet op het werk, en ook niet thuis.

Speed test gedaan overdag met een belabberd resultaat, als de site tenminste geen timeout ga. Thuis 170+mbps, vergelijkbaar met de kpn snelheid.

Vanavond heb ik het apn verwijderd en opnieuw ingesteld. En morgen kijken we verder...

Vandaag kunnen bevestigen dat mijn mobiele internetsnelheid weer terug is, ook indoor.

https://www.tele2.nl/klan...net/handmatig-instellen/1
https://www.odido.nl/toes...net/handmatig-instellen/1

[ Voor 32% gewijzigd door IllOgical op 07-09-2023 08:47 ]

Doe maar gek, da's gewoon genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IllOgical

IllOgical

Adopt, adept and improve

Andries155 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:40:
[...]

Ja internet gaat goed. Maar ik krijg nu al berichten dat mensen mij bellen, maat gaat niet eens over...
Goed punt. Ga ik ook zo testen.

Update: geen probleem met bellen en gebeld worden van Simpel.

[ Voor 11% gewijzigd door IllOgical op 06-09-2023 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan251000
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-09-2023
Hoe zit het nou met het mooie multisim? Er wordt nu prachtig geadverteerd door ze dat dat nu beschikbaar is. Maar ik kan het niet bestellen, zat bij Tele2 dus misschien dat het daaraan ligt. Zou graag horen of meerdere mensen dit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 15:49
Daarom klonk de naam zo bekend in de oren :P

Afbeeldingslocatie: https://m1.secondhandapp.at/2.0/5810cb4792fa8c16382fe507?height=1024&width=1024

Gelukkig nog geen verontruste familieleden die mij hierover bellen, zelf zit ik al 10 jaar bij de concurrent dus geen last van.

[ Voor 23% gewijzigd door Mizgala28 op 06-09-2023 21:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurgenw
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-11-2024
Net overgestapt naar tmobile thuis en multisim. Nu al spijt

Abbo toevoegen werkt niet, je krijgt netjes een SMS code. Vul je het in...'ging iets fout probeer het later opnieuw.

Wachtwoord aanpassen in de app, vergeet het maar zie melding boven. ( link kopiëren in een browser werkt het ww aanpassen wel)

Installatie beloofd 15 augustus. Ik heb nog steeds geen niet van tmobile.

Tele2 overzetten naar de nieuwe app. Succes ermee lukt voor geen meter.

Chatten via de oude Tmobile app. Witte tekst op een witte achtergrond.

Dikke min tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IllOgical

IllOgical

Adopt, adept and improve

Nathan251000 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 21:16:
Hoe zit het nou met het mooie multisim? Er wordt nu prachtig geadverteerd door ze dat dat nu beschikbaar is. Maar ik kan het niet bestellen, zat bij Tele2 dus misschien dat het daaraan ligt. Zou graag horen of meerdere mensen dit hebben.
Bij de verlening/aanpassing van je abbo heb ik gezien dat je kon kiezen tussen een fysieke sim en een esim. Op dit moment laat ik mijn abbo voor het 7e(?) jaar op rij gewoon nog even doorlopen met een fysieke sim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenw
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-11-2024
Nathan251000 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 21:16:
Multisim is geen abbo maar een optie die je in de app moet activeren. Zie het als viaplay toevoegen bij je bestaande inet thuis abbo. Maar succes met de app, krijg je geen abbo in op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

https://community.odido.n...sinds-het-odido-is-354758
heb toch maar even een topic gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Heb/had jij dezelfde usernaam op GoT? Want op GoT is er ene juliank die veel met DNS en Ad-blockers experimenteert. Als jij dat bent heb je dat dan uitgesloten ;-)?

Met mijn werk abonnement kan ik gewoon inloggen, het is niet langzaam en het is niet snel, zeker geen timeouts.

• ikbenjoeri
Sinds ik de provider naam Odido in beeld heb op mijn iPhone doet data het niet meer. Het probleem speelt bij meerdere mensen of het zelfde probleem is weet ik niet.

Ik heb mijn contactpersoon hierover gesproken bij Odido/T-Mobile en wordt morgen/vandaag (donderdag) uitgezocht.

[ Voor 7% gewijzigd door ikbenjoeri op 07-09-2023 10:54 ]

• akaash00
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:07
ikbenjoeri schreef op donderdag 7 september 2023 @ 01:00:
Sinds ik de provider naam Odido in beeld heb op mijn iPhone doet data het niet meer. Het probleem speelt bij meerdere mensen.

Ik heb mijn contactpersoon hierover gesproken bij Odido/T-Mobile en wordt morgen/vandaag (donderdag) uitgezocht.
Ik heb hier ook sinds de overgang naar Odido last van. Heel veel websites laden niet goed meer ook niet na herstarten op iOS in dit geval. Ik krijg ook met regelmaat niet vertrouwde certificaat meldingen. Zou het iets daarmee te maken kunnen hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JbhoX3GqlLrob_8G08UL6vp-ceA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e97xbmCo6ZP4ru0SXc0mDSY3.jpg?f=fotoalbum_large

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 16:43

kodak

FP ProMod
akaash00 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:05:
[...]

Ik heb hier ook sinds de overgang naar Odido last van. Heel veel websites laden niet goed meer ook niet na herstarten op iOS in dit geval. Ik krijg ook met regelmaat niet vertrouwde certificaat meldingen. Zou het iets daarmee te maken kunnen hebben?
Zo te zien heb je gewoon dataverkeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 13:42
Weet iemand hoe het zit met roaming in Zwitserland? Bij T-Mobile zat Zwitserland niet in de landen waar je kon internetten uit je bundel, bij Tele2 kon dit wel. Vandaar dat ik voor Tele2 heb gekozen. In het contract dat ik ben aangegaan zijn de roaming landen niet gespecificeerd. Op https://www.odido.nl/serv...itenland/internet-op-reis lijken de roaming landen zoals T-Mobile ze hanteerden genoemd, en Zwitserland valt niet onder de landen waar je uit je bundel kan internetten. Maar natuurlijk verandert er niets zoals in de mail van Tele2 werd gezegd :+ .

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-05 07:23
Hier ook sinds de overgang naar Obido de ontvangst een stuk minder. Blijft vreemd

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 08:08
cornelisprul schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:55:
Hier ook sinds de overgang naar Obido de ontvangst een stuk minder. Blijft vreemd
Bij welke provider zat je? Ik zie nu ook dat ik met voorheen T-Mobile op mijn werk nu een streepje bereik heb. Dat was altijd vol bereik.

• cornelisprul
don spike schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:04:
[...]

Bij welke provider zat je? Ik zie nu ook dat ik met voorheen T-Mobile op mijn werk nu een streepje bereik heb. Dat was altijd vol bereik.
Ik kom van tele2. Maar de andere telefoons hier, 1 keer voormalig tele2 en 1 voormalig t-mobile hebben hetzelfde probleem

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-05 16:14
Mijn bereik is dus echt beter geworden de laatste dagen. Vooral rond Station Weesp had ik met T-mobile heel erg slecht bereik, zo erg zelfs dat het volledig weg was. Sinds de overgang naar Odido, stukken beter en zelf 5G op de plek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 21:04

Dani86

AeroGeek

Wat een drama dat Odido.

T mobile was echt prima de laatste jaren en was ik een tevreden klant.

Ik had 4 abbo's

1x Tele2 (apart abo voor communicatie met werk)
2x T mobile Unlimited mobiel
1x T mobile thuis glasvezel 1000mbs

Opeens is er een naamswijziging die helemaal niet aangekondigd is.
En oh, Tele2 en Tmobile zijn nu Odido en da's hetzelfde, dat je het ff weet.

Vervolgens kan ik de verschillende abo's niet meer beheren vanaf hetzelfde email adres, of ik even andere email adressen wil doorgeven. Nou, die heb ik niet.

Het tele2 abonnement moet gewoon cheap zijn, dus die dezelfde dag overgezet naar Youfone, als het goed is loopt die overstap.

Vooralsnog heb ik elders geen betere deal dan mijn huidige/"oude" Tmobile abo combi.

Nu dus proberen opnieuw in te loggen, maar ik moest 1 vd 2 accounts verwijderen.

Het leuke is, ik kon dan niet kiezen wélk account behouden moest worden.

Nu is dus mn Tmobile account verwijderd 8)7

Ik kan niet meer inloggen en de klantenservice is al 2 dagen niet bereikbaar.

Wat een aanfluiting.

Ik overweeg nu de hele boel maar elders onder te brengen

Edit:

Na het wat meer aandachtig doorlezen van dit topic:

Inderdaad maar één blokje bereik, de snelheid is 50mbs, voorheen haalde ik altijd rond de 180!

Samsung S20 FE 4G
Regio Utrecht.

Achja die klantenservice is met sabbatical ofzo dus zolang ik verbinding heb kijk ik het nog tot volgende week aan...

[ Voor 12% gewijzigd door Dani86 op 07-09-2023 13:35 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Welke snelheid haal je met de speedtest.net app en welke telefoon gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
don spike schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:04:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Ebruu26 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:21:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Dan kan ik dat doorgeven aan iemand binnen Odido die werkt voor mobile core afdeling. Mochten er meer mensen problemen ervaren stuur mij gerust een PM.

[ Voor 27% gewijzigd door ikbenjoeri op 07-09-2023 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:59

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Bij een naamsverandering kan niet ineens de dekking veranderen

Weet wel dat het netwerk momenteel word omgebouwd en er dus zendmasten tijdelijk uitgezet worden als de betreffende mast wordt omgebouwd. Er zou natuurlijk ook een storing kunnen zijn. Heb je al op de storingen pagina gekeken?

https://www.odido.nl/netwerk/storing

Kijk zowel bij Actueel als bij Werkzaamheden Netwerk.

Antenne en masten malloot

• Martje201082
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-09-2023
Hoi :-)

Ik ben nieuw hier en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mijn dochter en ik hebben bij een Tele2 mobiel abonnement (nu dus Odido). Ook heb ik glasvezelinternet en tv via T-Mobile Thuis. Ook Odido nu.
Allemaal prima maar ik kan niet inloggen in de Odido app en ook niet meer in T-Mobile Thuis. Dit omdat het niet mogelijk is om 2 accounts te hebben op één e-mailadres...
Ik krijg deze melding:
We hebben naast een Tele2 account ook een T-Mobile account gevonden. Beiden met hetzelfde e-mailadres en loginnaam. Dit kan niet samengevoegd worden tot 1 Mijn Odido account. Geen zorgen. Hebben we een oplossing voor.

Je kan of je e-mailadres aanpassen of een account verwijderen.

Ik heb maar 1 e-mailadres. En ik wil niks verwijderen. Ik wil toegang tot de app én tot dat wat voorheen T-Mobile thuis was. Vooral voor mijn dochter is het onhandig dat ze haar verbruik niet kan zien.
Bij de Odido klantenservice kom ik helaas niet verder. Daar hang ik meer dan een uur in de wacht. Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij op weg kunnen helpen.

Alvast heel erg bedankt. :-)

Groeten, Marjolein

• cornelisprul
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:40:
[...]

Weet wel dat het netwerk momenteel word omgebouwd en er dus zendmasten tijdelijk uitgezet worden als de betreffende mast wordt omgebouwd. Er zou natuurlijk ook een storing kunnen zijn. Heb je al op de storingen pagina gekeken?

Dat snap ik, het lijkt er alleen op dat er ook recentelijk in de infrastructuur iets is veranderd. Nb nee er zijn geen bekende werkzaamheden of storingen

[ Voor 4% gewijzigd door cornelisprul op 07-09-2023 13:46 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zag nog geen update in het xDsl topic. Heb 100 Mbit Vdsl van T-mobile, mogelijk mijn onderbuikgevoel maar naar mijn idee is het internet trager/minder stabiel dan eerst.
Daarmee bedoel ik hogere ping, langere dnslookup tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatseflatsh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-08-2024
Vandaag twee abonnementen bij hen opgezegd en terug naar Vodafone. Wat een waardeloze support. Zoals anderen al schrijven is de app waardeloos, de webinterface is niet veel beter en vol met bugs en als je dan belt is ook niks mogelijk..

• Andries155
ikbenjoeri schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:33:
[...]

Ehm telefoonbereik. Op de Samsung S10.
Zonder internet, had ik voorheen zo'n 3 strepen bereik, nu net aan 1 en soms geen.
Sommige mensen bellen nog steeds gewoon zonder internet... :P

Aanvullend: thuis zit ik op Wifi die doet dan 340Mbps
Als ik de 4G aanzet, even gecheckt, zit die rond de 120Mbps.
Maar zoals gezegd, data is het probleem niet, bel bereik is nu plots minder. Kan natuurlijk gewoon toeval zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Andries155 op 07-09-2023 14:29 ]

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 11:38
Voor de techneuten onder ons die nu klagen over een probleem met snelheid: welke hops zien jullie op traceroutes richting trage websites of servers? Ik kan me herinneren dat T-Mobile (en overigens ook VodafoneZiggo) in het verleden vaker last hebben gehad van een soort gelijk probleem. Had te maken met BGP-aanpassingen? Andere routes over het internet.

-edit-

Aanvullend; kan best zijn dat daar iets is gewijzigd nu de overname wordt doorgepakt.

[ Voor 12% gewijzigd door ericafterdark op 07-09-2023 14:33 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-04 16:30
*knip*. Het is hier niet de HK.

[ Voor 92% gewijzigd door rens-br op 07-09-2023 14:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikbenjoeri
T-Mobile / Odidio mobiel had Telekom DE als upstream, dit netwerk was gescheiden van T-Mobile Thuis netwerk.

Sinds paar maanden loopt mobiele netwerk verkeer via T-Mobile Thuis netwerk. Deze heeft als upstream LEVEL3 en TWELVE99, ook maken ze gebruik van Internet Exchanges zoals AMS-IX.

> https://bgpview.io/asn/31615#upstreams-v4
> https://bgpview.io/asn/50266#upstreams-v4

Hierin is dus niks veranderd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eigf_34E-SoWmVZSHCk1GCxOqUM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rCSFoOuqDeioJR7UaVS5joDn.png?f=fotoalbum_tile

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Moet even wennen aan de naam, de uitvoering van de wijziging is in ieder geval zeer amateuristisch.

Heb gisteren eens zitten rekenen. Nog steeds de beste propositie voor mij. Ben al even T-Mobile klant, Gbit internet en Unlimted Sim-Only, al een aantal jaar.

Ben nu €57,38 kwijt, obv oude contracten. Als ik nu verleng naar Internet Only 100 en Unlimited Start, daal ik naar €52,50.

Verschil is wel 100mbit vs 1Gbit en mindere 5G snelheid, maar dat boeit mij vrij weinig. Even afwachtten hoe het zich ontwikkeld, bij Oido, ik weet wel dat naar VF/Ziggo of KPN fors duurder is, lees €15 a €20 per maand.

Meest voordelig is mobiel wel verlengen en glasvezel doorlaten lopen, kom ik op €50,62

Odido weet waarschijnlijk ook wel dat ze cost leader zijn, ik verwacht dat men nog periode klanten harkt obv prijs en dan de verkoop in gaat.

[ Voor 21% gewijzigd door Bartjeee op 07-09-2023 15:00 ]

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 15:54

SebasFM

BOFH

The_Wireless_Guy schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:40:
[...]

Bij mij is de zendmast die 75m verderop staat volgens de kaart toch echt offline wegens een incident. Eerst was de oplostijd 14 uur maar inmiddels wordt er al geen inschatting meer gegeven. De site is recent nog omgebouwd geweest, lijkt mij sterk dat ze er nu weer iets moeten naconfigureren.

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Een vraag;

Ik kan nu verlengen en overige familie leden hebben ook unlimited.
Ik wil graag samen unlimited maar hoe moet ik dat doen?
In mijn account zie ik niks staan van samen unlimited.
‘Of betaald een iemand in het huishouden het volle pond voor een unlimited abbo en de rest 20?

Is mij niet helemaal duidelijk?

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:58
MarioMark1541 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:24:
Een vraag;

Ik kan nu verlengen en overige familie leden hebben ook unlimited.
Ik wil graag samen unlimited maar hoe moet ik dat doen?
In mijn account zie ik niks staan van samen unlimited.
‘Of betaald een iemand in het huishouden het volle pond voor een unlimited abbo en de rest 20?

Is mij niet helemaal duidelijk?
Zie: https://www.odido.nl/samen-unlimited

Optie 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvXNdChNp-26PEZ7adi6NHgA0sg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wc3jY5ChSPcpsk6MPCk98UpH.png?f=fotoalbum_large

Optie 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQz17I9huWeQIw-eMhrycWOP_Jw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lMKKKqFoWLJggfwoWzGVnT0B.png?f=user_large

• henk717
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 16:34
Heb zelf het Tele2 4G 18.1 abbonement uit 2018 dus wil wel een voor sommige belangrijke tip meegeven.
Mijn abbonement (Ik weet niet hoe het met nieuwe zit, deze stamt uit het tijdperk dat Tele2 nog een eigen provider was) heeft geen clausule dat ze die gewoon mogen aanpassen.

T-mobile had destijds de 50% korting zo lang je contract liep waarvan ik de bui al zag hangen, dus ik heb bewust nooit verlengt en kies ook bewust niet voor de verleng opties.

Heb je een contract van Tele2 waarin deze automatisch elke maand door loopt tenzij je het wijzigd / opzegt kun je dus op de oude voorwaarden verder blijven gaan. Inmiddels is mijn abbonement met alle inflatie ophogingen niet veel goedkoper dan het Odido abbonement maar ik zit wel aan de goede voorwaarden vast die Tele2 mij gaf, waarvan ik niet weet hoe veel slechter de nieuwe Odido abbonementen zijn qua voorwaarden.

Overigens toont mijn Sim nog steeds Tele2 NL in beeld, ik kreeg op kantoor ineens een SMS dat mijn internet instellingen niet zouden kloppen en dat dat Odido een nieuwe MVO was van T-Mobile. De instellingen staan gewoon goed en ik had dus ook nog internet, dus ik verwacht dat hun migratie systeem even in de war was.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Andries155 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:03:
[...]

Ehm telefoonbereik. Op de Samsung S10.
Zonder internet, had ik voorheen zo'n 3 strepen bereik, nu net aan 1 en soms geen.
Sommige mensen bellen nog steeds gewoon zonder internet... :P

Aanvullend: thuis zit ik op Wifi die doet dan 340Mbps
Als ik de 4G aanzet, even gecheckt, zit die rond de 120Mbps.
Maar zoals gezegd, data is het probleem niet, bel bereik is nu plots minder. Kan natuurlijk gewoon toeval zijn.
Wellicht werkzaamheden oid?

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Beide opties zie ik niet staan?

Ik kan enkel verlengen naar huidige unlimited abbo maar zie ergens samen staan

• pa2ra
  • Laatst online: 08-05 10:34
akaash00 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:05:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb nog nooit een certificaatvraag gehad bij T-mobile of welke mobiele provider ooit. Ik denk dat je ergens op de achtergrond een VPN/add blocker hebt draaien waarvan het certificaat verlopen is en dat dat je dataprobleem veroorzaakt.

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 17:09:
[...]

Beide opties zie ik niet staan?

Ik kan enkel verlengen naar huidige unlimited abbo maar zie ergens samen staan
Dat is mij ook onduidelijk.

• pa2ra
AkakoMinami schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:19:
Mijn bereik is dus echt beter geworden de laatste dagen. Vooral rond Station Weesp had ik met T-mobile heel erg slecht bereik, zo erg zelfs dat het volledig weg was. Sinds de overgang naar Odido, stukken beter en zelf 5G op de plek
Heb ik ook. Na de vakantie af en toe problemen met dekking T-mobile (daarvoor geen problemen). Maar na de overgang naar Odido: snel, beter, stabieler en meer dekking. Heel apart.

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
henk717 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:36:
Heb zelf het Tele2 4G 18.1 abbonement uit 2018 dus wil wel een voor sommige belangrijke tip meegeven.
Mijn abbonement (Ik weet niet hoe het met nieuwe zit, deze stamt uit het tijdperk dat Tele2 nog een eigen provider was) heeft geen clausule dat ze die gewoon mogen aanpassen.

T-mobile had destijds de 50% korting zo lang je contract liep waarvan ik de bui al zag hangen, dus ik heb bewust nooit verlengt en kies ook bewust niet voor de verleng opties.

Heb je een contract van Tele2 waarin deze automatisch elke maand door loopt tenzij je het wijzigd / opzegt kun je dus op de oude voorwaarden verder blijven gaan. Inmiddels is mijn abbonement met alle inflatie ophogingen niet veel goedkoper dan het Odido abbonement maar ik zit wel aan de goede voorwaarden vast die Tele2 mij gaf, waarvan ik niet weet hoe veel slechter de nieuwe Odido abbonementen zijn qua voorwaarden.

Overigens toont mijn Sim nog steeds Tele2 NL in beeld, ik kreeg op kantoor ineens een SMS dat mijn internet instellingen niet zouden kloppen en dat dat Odido een nieuwe MVO was van T-Mobile. De instellingen staan gewoon goed en ik had dus ook nog internet, dus ik verwacht dat hun migratie systeem even in de war was.
Zo dacht ik eerst ook, maar inmiddels betaal ik 30 euro per unlimited abonnement (ook uit 2018 dacht ik) en zal de inflatiecorrectie van komend jaar niet veel lager zijn. Ik vermoed dat je beter steeds met 1 jaar kan verlengen. Dat is jaarlijks een cashback via Cashbackxl en een instapprijs.

• pa2ra
cornelisprul schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:45:
[...]

Dat snap ik, het lijkt er alleen op dat er ook recentelijk in de infrastructuur iets is veranderd. Nb nee er zijn geen bekende werkzaamheden of storingen
Lijkt mij ook. Ik had een paar dagen erg slechte performance van T-mobile (slechte dekking, en er langzaam internet (op 4G maar ook op 5G). Elk uur een speedtest gedraaid.

En ineens op de dag dat het Odido werd: alle problemen opgelost: strakke dekking, super snelheid.

Zou wel heel toevallig zijn als dat niet samenhangt op de een of andere manier, alsof ze in de backend iets veranderd hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:44
Hier ook sinds Odido minder dekking en opeens in huis VoWiFi dat ik nooit eerder had. Toeval bestaat niet?

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05 08:57
Merk dat de app en website nog volop in ontwikkeling zijn. Heb zelf mijn abbo omgezet maar kan nog geen extra's bestellen.
Kwam net nog een lorem tegen in de app

• henk717
  • Laatst online: 02-05 16:34
darkdesign schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:01:
[...]

Zo dacht ik eerst ook, maar inmiddels betaal ik 30 euro per unlimited abonnement (ook uit 2018 dacht ik) en zal de inflatiecorrectie van komend jaar niet veel lager zijn. Ik vermoed dat je beter steeds met 1 jaar kan verlengen. Dat is jaarlijks een cashback via Cashbackxl en een instapprijs.
De inflatie correctie lijkt al geweest, want de maand er voor was het slechts 28 euro. Maar het gaat in mijn geval om het contract zelf ook als dat een paar euro duurder uit valt. Ik wil geen clausule dat je niet onbeperkt automatisch door loopt onder de oude voorwaarden. Voor de rebrand had T-Mobile er een handje van om hun bundles heel duur weg te zetten met 50% korting zo lang het contract loopt. Dergelijke zaken wil ik niet hebben nu er weer slechts 3 concurenten op de markt zijn.

Dan heb ik meer vertrouwen in mijn oorspronkelijke contract.

• Dennisweb
In de regio Midden-Groningen ook veel slechter bereik. Zit nu de hele dag op VoWifi. Op veel plekken ook maar 1 streepje, terwijl het er eerst 4 waren. Door het zoeken naar antennes loopt de batterij ook sneller leeg.

Voor zover ik bij Odido kan zien, zijn er geen werkzaamheden. En de klantenservice reageert sinds ze Odido zijn nergens meer op. Hier word ik niet blij van. :N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• POTMA
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-05 14:46
BlazeMuis schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:44:
Oh, en ik kan blijkbaar over 3 maand en 14 dagen verlengen, terwijl mijn contract tot december 2024 loopt.
Is een bug, gaan we fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 21:04

Dani86

AeroGeek

Martje201082 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:44:
Hoi :-)

Ik ben nieuw hier en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mijn dochter en ik hebben bij een Tele2 mobiel abonnement (nu dus Odido). Ook heb ik glasvezelinternet en tv via T-Mobile Thuis. Ook Odido nu.
Allemaal prima maar ik kan niet inloggen in de Odido app en ook niet meer in T-Mobile Thuis. Dit omdat het niet mogelijk is om 2 accounts te hebben op één e-mailadres...
Ik krijg deze melding:
We hebben naast een Tele2 account ook een T-Mobile account gevonden. Beiden met hetzelfde e-mailadres en loginnaam. Dit kan niet samengevoegd worden tot 1 Mijn Odido account. Geen zorgen. Hebben we een oplossing voor.

Je kan of je e-mailadres aanpassen of een account verwijderen.

Ik heb maar 1 e-mailadres. En ik wil niks verwijderen. Ik wil toegang tot de app én tot dat wat voorheen T-Mobile thuis was. Vooral voor mijn dochter is het onhandig dat ze haar verbruik niet kan zien.
Bij de Odido klantenservice kom ik helaas niet verder. Daar hang ik meer dan een uur in de wacht. Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij op weg kunnen helpen.

Alvast heel erg bedankt. :-)

Groeten, Marjolein
Ik heb precies hetzelfde probleem: Hier kan schijnbaar niets aan gedaan worden omdat ze meerdere systemen samengevoegd hebben, kun je maar één account op een email adres hebben.

Nu had ik eindelijk ene Phoebe op de chat, mijn grap of ik dan ook maar 2 Huizen/Hypotheken moest nemen werd niet begrepen.

Ik kan as we speak nog steeds niet bij m'n account

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12:08
Dennisweb schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:35:
In de regio Midden-Groningen ook veel slechter bereik. Zit nu de hele dag op VoWifi. Op veel plekken ook maar 1 streepje, terwijl het er eerst 4 waren. Door het zoeken naar antennes loopt de batterij ook sneller leeg.

Voor zover ik bij Odido kan zien, zijn er geen werkzaamheden. En de klantenservice reageert sinds ze Odido zijn nergens meer op. Hier word ik niet blij van. :N
Oof das heel kut, hier in het Hogeland nergens last van :)

• Dennisweb
Markie2008 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 22:44:
[...]

Oof das heel kut, hier in het Hogeland nergens last van :)
Hnnn. Benieuwd wat ze dan buiten de naam nog meer veranderd hebben. Zo was ik vanavond in Veendam, waar de verbinding zo middenin het centrum altijd prima was. Nu kwam ik niet verder dan 1 streepje.

En ook nu in Sappemeer (daar woon ik) is de verbinding steeds maar 1 streepje, waar het er eerst vier waren. Nu weet ik toevallig waar de dichtstbijzijnde mast staat. Dat is in Boswijk. Ik zal er morgen eens heen lopen en kijken of we verbinding dan ook zo brak blijft.

@POTMA Nu wil ik een klacht aanmaken via Netwerkklacht, kan ik bij ‘Omschrijf het probleem’ niet verder tikken dan een paar woorden. -O-
https://www.odido.nl/netwerkklacht

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisweb op 07-09-2023 23:13 ]

• Markie2008
Dennisweb schreef op donderdag 7 september 2023 @ 23:05:
[...]

Hnnn. Benieuwd wat ze dan buiten de naam nog meer veranderd hebben. Zo was ik vanavond in Veendam, waar de verbinding zo middenin het centrum altijd prima was. Nu kwam ik niet verder dan 1 streepje.

En ook nu in Sappemeer (daar woon ik) is de verbinding steeds maar 1 streepje, waar het er eerst vier waren. Nu weet ik toevallig waar de dichtstbijzijnde mast staat. Dat is in Boswijk. Ik zal er morgen eens heen lopen en kijken of we verbinding dan ook zo brak blijft.

@POTMA Nu wil ik een klacht aanmaken via Netwerkklacht, kan ik bij ‘Omschrijf het probleem’ niet verder tikken dan een paar woorden. -O-
https://www.odido.nl/netwerkklacht
Dat is wel vaag, was voor een tijdje terug nog in Hoogezand en had toen geen problemen (maarja toen was het nog T-Mobile). Bij mij in Oethoezen werkt ook alles stabiel nog... Hoop voor je dat het in Sappemeer en omgeving gouw wordt opgelost.

• Dennisweb
Markie2008 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 23:21:
[...]

Dat is wel vaag, was voor een tijdje terug nog in Hoogezand en had toen geen problemen (maarja toen was het nog T-Mobile). Bij mij in Oethoezen werkt ook alles stabiel nog... Hoop voor je dat het in Sappemeer en omgeving gouw wordt opgelost.
Dat is inderdaad vaag. Ik had namelijk ook met T-Mobile volledig geen problemen in Hoogezand en Sappemeer. Maar toen werd het Odido en sindsdien zijn er problemen. Ik weet niet helemaal waar dat door komt, maar het is wel knap irritant.

Ik ben al jaren bij T-Mobile omdat zij een betere en snellere verbinding hadden dan KPN en Vodafone. En ik wil ook graag bij Odido blijven om die reden. Daarom is het extra vervelend dat er opeens problemen met het bereik zijn. Vroeger kon je dan de zakelijke lijn bellen, maar ik krijg gewoon niemand meer te pakken. Telefonisch niet, via X en Facebook ook niet. Het is niet bepaald de dienstverlening die ik voor ogen had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markie2008
Dennisweb schreef op donderdag 7 september 2023 @ 23:27:
[...]

Dat is inderdaad vaag. Ik had namelijk ook met T-Mobile volledig geen problemen in Hoogezand en Sappemeer. Maar toen werd het Odido en sindsdien zijn er problemen. Ik weet niet helemaal waar dat door komt, maar het is wel knap irritant.

Ik ben al jaren bij T-Mobile omdat zij een betere en snellere verbinding hadden dan KPN en Vodafone. En ik wil ook graag bij Odido blijven om die reden. Daarom is het extra vervelend dat er opeens problemen met het bereik zijn. Vroeger kon je dan de zakelijke lijn bellen, maar ik krijg gewoon niemand meer te pakken. Telefonisch niet, via X en Facebook ook niet. Het is niet bepaald de dienstverlening die ik voor ogen had.
Misschien kunnen ze op de comunity wel een handje helpen (https://community.odido.nl/). Kan niet zo zijn dat een grote plek als Hoogezand en Sappemeer met baggere dekking zit. Hoop echt dat ze het snel oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Dennisweb schreef op donderdag 7 september 2023 @ 23:27:
[...]

Welke telefoon heb je? Mocht je een android hebben kan je deze app installeren?
> https://play.google.com/s...?id=cz.mroczis.netmonster

Zou je daarna screenshot kunnen delen, kan zijn dat je misschien op een hogere band wordt gezet waardoor je minder bereik hebt. Maar als je te weinig bereik hebt dat je weer op andere band komt die meer bereik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
jongetje schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:08:
Hier ook sinds Odido minder dekking en opeens in huis VoWiFi dat ik nooit eerder had. Toeval bestaat niet?

Zou je daarna screenshot kunnen delen, kan zijn dat je misschien op een hogere band wordt gezet waardoor je minder bereik hebt. Maar als je te weinig bereik hebt dat je weer op andere band komt die meer bereik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
@POTMA kunnen jullie misschien kijken naar 2FA. Als deze aanstaat kan je geen aanvullers actieveren wanneer de app in onderhoud is. Ik kan 2FA ook niet meer uitzetten en las ook ergens dat verplicht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
ikbenjoeri schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 00:17:
[...]

Ik heb een iPhone 14 Pro Max. Is daar een soortgelijke tool voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Dennisweb schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 00:28:
[...]

Ik heb een iPhone 14 Pro Max. Is daar een soortgelijke tool voor?
Je kan het service menu van de iPhone proberen. Je kan CellID verbergen, want hier staan met welke mast je verbonden bent dus kunnen mensen zien waar je ongeveer zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-OBt9vo4zriGhOo6Ok60xFylqE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pkm3rx5gY8cJbODLOrgYgyR8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVhsIOipavKEefg7Tl6vDwtRro8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JiESrRwx7hcRVXhBqDTVXJj1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GjS-TB6ERPKZwOb38b0uV-t-wVs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GhR7cjMqTBfpn4a3aAuLP1bS.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door ikbenjoeri op 08-09-2023 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
ikbenjoeri schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 00:29:
[...]

Je kan het service menu van de iPhone proberen. Je kan CellID verbergen, want hier staan met welke mast je verbonden bent dus kunnen mensen zien waar je ongeveer zit.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Thanks. Ik heb geen idee wat deze cijfers betekenen, maar hier is een screenshot. Ik zie trouwens op jouw screenshot dat het bereik daar ook niet geweldig is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0RZU33zLVZhMJsjVsCLDlVgxyk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NsnoYWV2A3ELpJohTyxjLYTz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Dennisweb schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 00:40:
[...]

Nu 115Mbps bij 4Mbps up. Het was tot voor kort rond de 200Mbps down en toch wel 50-65 Mbps up. Ik vind 4Mbps up wel erg karig. Deze screenshot maakte ik 20 minuten geleden buiten.

[Afbeelding]
De mast waarmee je verbonden zit maakt gebruik van een straalverbinding. Kan zijn dat deze vol zit. Volgend jaar juni/juli wordt er in jou plaats de masten vervangen met Ericsson waarna de performance in alle waarschijnlijkheid wordt verbeterd.

Je zou je telefoon op 4G kunnen zetten of er verschil is.

Wat je ook zou kunnen proberen is om alle netwerk instellingen te resetten om te kijken of beter wordt.

LET OP alle wifi wachtwoorden worden verwijderd waarna je opnieuw moet verbinden met je WiFi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0sZoFDR8834z-8tWS6rqOMGUyI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/MG8ctCtEBRIfBIYLicYJeHRb.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMiAKRJ8VtLwngNUGIjNU6LUJCs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/0lsj6682XgV6JajG1V32FWHy.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EsQ8FwYJcpLlal9Ex7FFRL8zuuQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QGrG0LqE1LOXJWOBMqrDtyAm.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 76% gewijzigd door ikbenjoeri op 08-09-2023 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
ikbenjoeri schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 00:37:
[...]

Band 3 of 1 is prima. Als je Band 7/38 ziet zit je op een hoge band die weinig bereik heeft. Maar wel meer snelheid bied.

Welke snelheid haal je met speedtest.net app?

Ik zie niks bijzonders waardoor je slechter bereik hebt op die locatie.
Nu 115Mbps bij 4Mbps up. Het was tot voor kort rond de 200Mbps down en toch wel 50-65 Mbps up. Ik vind 4Mbps up wel erg karig. Deze screenshot maakte ik 20 minuten geleden buiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMSm05zYncc2FyvU8iq2InltLXM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/U2ElyfEY4pUOUOktjZmFaFfY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Ik zie net dat ik mijn reactie heb aangepast ipv een nieuwe reactie te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
@ikbenjoeri Ik heb eens een nieuwe eSIM aangevraagd en gedownload. Nu staat er wel weer ‘T-Mobile NL’ bovenin beeld, maar raad eens? :-))

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6JEfEgetL36SJhR2dXw4DTPJIbY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/T5v2KKaV05iI9MxqEtKd3OPV.png?f=fotoalbum_large
Het lijkt dus iets te zijn met het Odido-profiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andries155
Dennisweb schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:35:

Hier dus hetzelfde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
ikbenjoeri schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 00:37:
[...]

De mast waarmee je verbonden zit maakt gebruik van een straalverbinding. Kan zijn dat deze vol zit. Volgend jaar juni/juli wordt er in jou plaats de masten vervangen met Ericsson waarna de performance in alle waarschijnlijkheid wordt verbeterd.

Je zou je telefoon op 4G kunnen zetten of er verschil is.

Wat je ook zou kunnen proberen is om alle netwerk instellingen te resetten om te kijken of beter wordt.

LET OP alle wifi wachtwoorden worden verwijderd waarna je opnieuw moet verbinden met je WiFi.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Gaan ze bij die ombouw naar Erricson ook de straalverbindingen upgraden? De hele provincie Groningen hangt namelijk zowat op straalverbindingen en zo dus ook de plek waar @Dennisweb problemen ervaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:12
Markie2008 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:27:
[...]

Gaan ze bij die ombouw naar Erricson ook de straalverbindingen upgraden? De hele provincie Groningen hangt namelijk zowat op straalverbindingen en zo dus ook de plek waar @Dennisweb problemen ervaart.
Ja! Maar niet alleen dat, ze zijn de laatste maanden weer glasvezel aan het aanleggen naar zendmasten, iets wat ze een paar jaar vrijwel niet gedaan hebben. De straalverbinding hub in Delfzijl heeft onlangs glas gekregen, er zal ongetwijfeld meer volgen. Maar de straalverbindingen zullen worden vervangen van de huidige oude Ericsson minilinks die niet veel meer dan 350Mbps doen naar Huawei RTN380 straalverbindingen die zo'n 4Gbps kunnen.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:44
ikbenjoeri schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 00:18:
[...]

Rondom Den haag en Rijswijk zijn veel storingen en verminderde mobiele dekking dus ligt niet aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
jk-5 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:39:
[...]

Ja! Maar niet alleen dat, ze zijn de laatste maanden weer glasvezel aan het aanleggen naar zendmasten, iets wat ze een paar jaar vrijwel niet gedaan hebben. De straalverbinding hub in Delfzijl heeft onlangs glas gekregen, er zal ongetwijfeld meer volgen. Maar de straalverbindingen zullen worden vervangen van de huidige oude Ericsson minilinks die niet veel meer dan 350Mbps doen naar Huawei RTN380 straalverbindingen die zo'n 4Gbps kunnen.
Top om te horen! Delfzijl is nog wel stedelijk gebied, maar verder is in onze provincie het probleem dat de masten soms best wel een stukje uit elkaar staan, dus het lijkt me dat glasvezel aanleggen naar de masten heel duur is/de moeite niet waard is. Maar misschien kan de samenwerking met Delta iets betekenen? Die hebben glasvezel hier in de omgeving! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

jongetje schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:43:
[...]

Rondom Den haag en Rijswijk zijn veel storingen en verminderde mobiele dekking dus ligt niet aan mij.
Dat zijn vast de ombouw werkzaamheden die nu in dat gebied plaatsvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:12
Markie2008 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:43:
[...]

Top om te horen! Delfzijl is nog wel stedelijk gebied, maar verder is in onze provincie het probleem dat de masten soms best wel een stukje uit elkaar staan, dus het lijkt me dat glasvezel aanleggen naar de masten heel duur is/de moeite niet waard is. Maar misschien kan de samenwerking met Delta iets betekenen? Die hebben glasvezel hier in de omgeving! :)
In de aankondiging van die Delta samenwerking hadden ze het idd ook over glasvezelaanleg naar masten, dus dat kan veel betekenen. Delfzijl mag dan wel stedelijk gebied zijn, maar de site daar met glas is een van de weinige noordelijk van de A7. Echt bizar hoe weinig daar op glas zit. Ze hebben (hadden) een grote straalverbinding ring door de provincie heen, die start en eindigt bij het UMCG. Nu hangt die ring dus tussen Delfzijl en het UMCG. Ze gebruiken hiervoor glas van Eurofiber, die ook nog wel aanwezig zijn op een aantal andere plekken in de provincie. Dus er moet wat mogelijk zijn.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaash00
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:07
Ik ben erachter gekomen dat bij mij 5g data niet stabiel en goed werkt. Zodra ik 5g uitzet en op 4g blijft werkt alles snel en perfect. Dus voorlopig maar geen 5G aan totdat het gefixt is. Zelf met speedtest kom ik met 5G onder de 10mbit met connectie dropouts bij websites. Met 4g kom ik ruim boven 300mbit zonder gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
jk-5 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:49:
[...]

In de aankondiging van die Delta samenwerking hadden ze het idd ook over glasvezelaanleg naar masten, dus dat kan veel betekenen. Delfzijl mag dan wel stedelijk gebied zijn, maar de site daar met glas is een van de weinige noordelijk van de A7. Echt bizar hoe weinig daar op glas zit. Ze hebben (hadden) een grote straalverbinding ring door de provincie heen, die start en eindigt bij het UMCG. Nu hangt die ring dus tussen Delfzijl en het UMCG. Ze gebruiken hiervoor glas van Eurofiber, die ook nog wel aanwezig zijn op een aantal andere plekken in de provincie. Dus er moet wat mogelijk zijn.
Dat het UMCG glasvezel heeft is inderdaad te merken, de snelheid knalt echt hard omhoog daar! Laten we maar hopen op iets positiefs.. De mast in Uithuizen krijg je niet veel meer dan +- 250 mbit down uit, staat daarvoor nog iets leuks op de planning misschien? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomSt
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online
[...]

Ikzelf woon in Delfzijl, alles hangt hier ook nog aan elkaar met Minilinks die max 350Mbps doen, soms wel 3 masten aan elkaar geknoopt. Zoals @jk-5 al zei heeft Delfzijl sinds een tijdje glas naar de MW Hub toe!

Er ligt hier genoeg EuroFiber in Delfzijl waar ze nog wel paar masten aan glas mee kunnen hangen, daarmaast ligt as we speak de straat er hier uit en is Delta bezig met glasvezel aanleg dus daar kunnen ze ook nog genoeg op inprikken later.

Hub Delfzijl met grote MW link naar Groningen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dHC9U6HclM2f2tJhuLveNNg2QSk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZbOkZqjoysujI5LXEwJMT97I.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuw Glaskastje voor Fiber bij de Hub Delfzijl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpHmBBh0UaMT4dIX2JWLX8XQmHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yhQhJa1Wqw2HEySqg5g0vop2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markie2008
TomSt schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:53:
[...]

Ikzelf woon in Delfzijl, alles hangt hier ook nog aan elkaar met Minilinks die max 350Mbps doen, soms wel 3 masten aan elkaar geknoopt. Zoals @jk-5 al zei heeft Delfzijl sinds een tijdje glas naar de MW Hub toe!

Er ligt hier genoeg EuroFiber in Delfzijl waar ze nog wel paar masten aan glas mee kunnen hangen, daarmaast ligt as we speak de straat er hier uit en is Delta bezig met glasvezel aanleg dus daar kunnen ze ook nog genoeg op inprikken later.

Hub Delfzijl met grote MW link naar Groningen:
[Afbeelding]

Nieuw Glaskastje voor Fiber bij de Hub Delfzijl
[Afbeelding]
Mede Groninger nou wat leuk! Denk dat ze Delfzijl dan wel gaan upgraden, want wat heb je aan een glasvezel verbinding als vervolgens de straalverbindingen naar de masten maar 350 max kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:44
[...]

Ik weet dat dat het idee achter de eigen zendmasten van Rodin Group was in Groningen maar dat is helaas nooit uit de verf gekomen. Wel jammer want 27 eigen masten door de provincie aangesloten op glasvezel..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Dennisweb schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 01:27:
@ikbenjoeri Ik heb eens een nieuwe eSIM aangevraagd en gedownload. Nu staat er wel weer ‘T-Mobile NL’ bovenin beeld, maar raad eens? :-))

[Afbeelding]
Het lijkt dus iets te zijn met het Odido-profiel.
Heel bijzonder dit, ik heb deze info doorgestuurd naar mijn contactpersoon.
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Odido mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes