Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 07:23
Kassad schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:57:
[...]

Ik weet dat dat het idee achter de eigen zendmasten van Rodin Group was in Groningen maar dat is helaas nooit uit de verf gekomen. Wel jammer want 27 eigen masten door de provincie aangesloten op glasvezel..
Weet het niet zeker, maar volgens mij staat er in mijn dorp ook een Rodin mast, maarja nu is dat falliet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:15
Markie2008 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:01:
[...]

Weet het niet zeker, maar volgens mij staat er in mijn dorp ook een Rodin mast, maarja nu is dat falliet...
ja eeuwig zonde dat het failliet is maar niet raar gezien de bedrijfsvoering. Ik heb in bijna alle masten gehangen, straalverbindingen plaatsen en onderhouden :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:42
Markie2008 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:56:
[...]

Mede Groninger nou wat leuk! Denk dat ze Delfzijl dan wel gaan upgraden, want wat heb je aan een glasvezel verbinding als vervolgens de straalverbindingen naar de masten maar 350 max kunnen?
Op dit moment zijn veel Glasvezel ringen van T-Mobile (Odido) nog 1Gbps, hier wordt naar verluid hardt aan gewerkt om naar 10Gbps te upgraden en zo ook meer masten te kunnen aansluiten via Glasvelzel. De nieuwe MW links kunnen tot 4Gbps dus dan trek je een glasring wel heel snel dicht met een mast.

Maar volgend jaar is er weer Delfsail (Sail), hier zouden naar verluid half miljoen mensen op af kunnen komen naar het kleine haven stadje. T-Mobile is dan nog niet geweest voor de Ericcson upgrades hier, hopelijk verbeteren ze tegen die tijd de backhaul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
TomSt schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:04:
[...]

Op dit moment zijn veel Glasvezel ringen van T-Mobile (Odido) nog 1Gbps, hier wordt naar verluid hardt aan gewerkt om naar 10Gbps te upgraden en zo ook meer masten te kunnen aansluiten via Glasvelzel. De nieuwe MW links kunnen tot 4Gbps dus dan trek je een glasring wel heel snel dicht met een mast.

Maar volgend jaar is er weer Delfsail (Sail), hier zouden naar verluid half miljoen mensen op af kunnen komen naar het kleine haven stadje. T-Mobile is dan nog niet geweest voor de Ericcson upgrades hier, hopelijk verbeteren ze tegen die tijd de backhaul!
10Gbps trek je niet zo snel dicht hoor. Die 4Gbps MW's vragen niet continue 4Gbps, dat is piekbelasting en dat zie je niet veel.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
TomSt schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:04:
[...]

Nou een half miljoen mensen is al heel bijzonder voor een plek als Delfzijl, maar dat gaat het netwerk echt niet redden daar zoals het nu is. Hopelijk lossen ze dat optijd op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:08
Markie2008 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:01:
[...]

Probleem is dat deze masten qua ligging niet zo heel interessant zijn voor de providers. Er zijn nu 4 Rodin masten waar een provider in hangt (waar sinds kort Stedum bij is gekomen). De andere locaties liggen weer net zo dicht bij een andere locatie dat het net niet mooi in het netwerk past

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Kassad schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:06:
[...]

10Gbps trek je niet zo snel dicht hoor. Die 4Gbps MW's vragen niet continue 4Gbps, dat is piekbelasting en dat zie je niet veel.
Precies. Het hele circuit Zandvoort hangt met de permanente mast en 4 tijdelijke masten ook in een 10Gbps ring en daar redden ze dat ook zonder problemen. 10Gbps wordt de nieuwe standaard bij Odido, daar wordt nu druk aan gewerkt

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wachtspoor
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-06 17:12
Ik ben niet bepaald gelukkig met de verandering van Tele2 naar Odido, want ik ga volgende maand naar Zwitserland op vakantie. Zwitserland viel bij Tele2 onder de EU-zone en onder Odido plots niet meer. Daar gaat mijn mobiel internet (ik heb een unlimited abonnement bij Tele2).

Mag Tele2 zomaar een land uit het dekkingsgebied gooien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:24
wachtspoor schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:15:
Ik ben niet bepaald gelukkig met de verandering van Tele2 naar Odido, want ik ga volgende maand naar Zwitserland op vakantie. Zwitserland viel bij Tele2 onder de EU-zone en onder Odido plots niet meer. Daar gaat mijn mobiel internet (ik heb een unlimited abonnement bij Tele2).

Mag Tele2 zomaar een land uit het dekkingsgebied gooien?
Als je zelf niet verlengd hebt zijn je voorwaarde nog hetzelfde en kun je in Zwitserland nog gewoon internetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jk-5 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:14:
[...]

Precies. Het hele circuit Zandvoort hangt met de permanente mast en 4 tijdelijke masten ook in een 10Gbps ring en daar redden ze dat ook zonder problemen. 10Gbps wordt de nieuwe standaard bij Odido, daar wordt nu druk aan gewerkt
Hoho dat wil ik toch even tegenspreken, zo soepel ging het afgelopen editie niet van Zandvoort, odido en KPN veel overbelasting, bellen ging ook niet toen de leegloop begon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:26:
[...]

Hoho dat wil ik toch even tegenspreken, zo soepel ging het afgelopen editie niet van Zandvoort, odido en KPN veel overbelasting, bellen ging ook niet toen de leegloop begon
Je verwart hier transmissie met radiocapaciteit. De glasvezelverbinding naar de masten is ruim voldoende. Als er dan één of twee multi-beam sectoren zijn die overbelast zijn waar jij zat is het in die sectoren slecht, maar dat zegt helemaal niks over de capaciteit op de glasvezelverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:55
Heeft iemand een idee wat de kleurtjes betekenen op de odido netwerkdekking site? Er staat geen legenda bij en ik woon blijkbaar in een lichtblauw stuk terwijl de rest van Arnhem grotendeels donkerblauw is. Zie plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tY1CtDUtrJ5R5Fh-fZFs4ZCiKqo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7x4iehJ9vWZIpRiOv5xhf2Lu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markie2008
r_buren schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:24:
Heeft iemand een idee wat de kleurtjes betekenen op de odido netwerkdekking site? Er staat geen legenda bij en ik woon blijkbaar in een lichtblauw stuk terwijl de rest van Arnhem grotendeels donkerblauw is. Zie plaatje:

[Afbeelding]
Hoe donkerder hoe beter de dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:55
Markie2008 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:26:
[...]

Hoe donkerder hoe beter de dekking.
Hmmm, dan moet ik Odido maar ff vragen wanneer ze het donkerblauw gaan maken.
Kan naturlijk niet zo zijn dat er verschil in zit, dat is discriminatie ;) ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Klantenservice is er niet beter op geworden. Wordt van kastje naar de muur gestuurd, was al 2x zgn bij verkeerde afdeling

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:07
Update:
Starters topic is bijna bijgewerkt.
Ik hoef alleen de prijzen en de klantenvoordeel nog aan te passen en nog wat linkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08 17:47
Dit is raar: al járen heb ik een abonnement bij T-Mobile met unlimited bellen. Gisteren moest ik opeens overstappen op Odido. Vergelijkbaar abonnement gekozen, ook met unlimited bellen. Nu verschijnt er opeens een schermpje met 'extra kosten' en als ik kijk wat dat is zie ik de telefoontjes die ik sinds m'n overstap naar Odido gepleegd heb, met daarachter de kosten daarvan. Kan niet kloppen, maar Odido is telefonisch onbereikbaar en die chatbot is flauwekul. Wat moet je daar nou mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:37
Vanwege de verminderde snelheid en dekking heb ik een nieuw topic aangemaakt om dit centraal te houden.

> ikbenjoeri in "[Odido Mobiel] Verminderde snelheid en dekking"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nique de Graaff
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-01 02:11
Knip, verkeerde forum; gaat op glasvezel: zelf verplaatst naar: Nique de Graaff in "[Odido] Glasvezel Thuis (Ex-T-Mobile) Ervaringen & Discussie"

[ Voor 96% gewijzigd door Nique de Graaff op 08-09-2023 15:24 . Reden: Verkeerde topic: verplaatst naar https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/76462332#76462332 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Laatst online: 21:37
Nique de Graaff schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:04:
Odido, wat is dit bedrijf achteruit gegaan zeg, de laatste twee jaar. Abonnementen steeds duurder. Maar waar ik echt van ben geschrokken is hoe de lijntjes zijn tussen monteurs en de techneuten bij hen zelf. Odido huurt Guidion monteurs.

Het probleem met deze constructie is dat wanneer een klant de helpdesk belt wegens een probleem, dat de helpdesk dan een ticket maakt bij de techneuten. Deze maken dan een opdracht voor Guidion en Guidion komt ongveer na 2 a 3 weken bij de klant thuis om te installeren of in geval van een niet/slecht werkende verbinding om te kijken of het netwerk en alle apparatuur bij de klant thuis wel in orde is.

Echter, Gudion neemt geen ONT's (vaak verward met media-converter) mee. Deze worden dan ook niet getest. Daar moet de klant dan, nadat Guidion alles heeft getest en inderdaad constateert dat de meuk niet werkt, zelf achteraan: De klant moet de helpdesk opnieuw bellen, die dan weer een ticket gaat aanmaken bij de techneuten, en die maken dan weer opnieuw een afspraak bij Guidion om een vervangend ONT kastje dat door Odido wordt opgestuurd, bij klant over het glasvezel aansluit punt heen te trekken. Letterlijk 15 seconden werk.

Dit proces neemt als het tegen zit 2 maanden in beslag. Want tussen het aanmaken van de tickets bij Odido zelf, zitten ook 3 tot 5 werkdagen. In mijn geval moest ik telkens 5 werkdagen wachten.

Nu sturen ze het ONT kastje wel na die 5 dagen direct op, maar het MAC adres van dit kastje wordt niet direct 'geactiveerd' of in elk geval herkend bij Odido.

Dus als blijkt dat het probleem, dat na twee maanden door een monteur van Guidion opnieuw wordt nagelopen, NIET aan het ONT kastje ligt, kan de klant de helpdesk weer opnieuw bellen, en gaat de helpdesk opnieuw een ticket aanmaken bij de techneuten die dan een verzoek bij KPN gaan indienen voor het doormeten van de lijn e.d..

Al met al, als het tegen zit, kan het zomaar 90 dagen duren voordat een probleem wordt opgelost.

Hoe kan dit beter? Zorg dat je wanneer je een extern bedrijf inhuurt voor monteurs, dat dit bedrijf sowieso binnen 5 werkdagen bij de klant langs kan komen om een probleem te achterhalen. Prioriteit ligt bij bestaande klant, niet bij nieuwe klant! En zorg er voor dat deze monteurs korte, tweeweg lijntjes hebben met de lui bij Odido. (dus niet eenzijdige ticket systemen). En zorg dat je monteurs een 'loper' ONT of mediaconverter meenemen, zodat ze ook dat ding direct kunnen testen.
Je bericht hoort in een ander topic thuis :-)
> [Odido] Glasvezel Thuis (Ex-T-Mobile) Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:39
akaash00 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:52:
Ik ben erachter gekomen dat bij mij 5g data niet stabiel en goed werkt. Zodra ik 5g uitzet en op 4g blijft werkt alles snel en perfect. Dus voorlopig maar geen 5G aan totdat het gefixt is. Zelf met speedtest kom ik met 5G onder de 10mbit met connectie dropouts bij websites. Met 4g kom ik ruim boven 300mbit zonder gedoe.
Op mijn iPhone 13 lijkt het via 5g ook minder stabiel dan via 4g en heb ik hem al een poosje teruggezet. Ik probeer het wel weer eens als het gratis aangeboden wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

r_buren schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:24:

[Afbeelding]
Je laat het letterlijk zien in het plaatje wat het betekent!

5G Buiten zeer goed en binnen goed bereik
4G Buiten zeer goed en binnen goed bereik
3G Buiten zeer goed en binnen goed bereik

Bij donkerste deel is het zowel buiten al binnen zeer goed

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:39
Walker78 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:25:
Dit is raar: al járen heb ik een abonnement bij T-Mobile met unlimited bellen. Gisteren moest ik opeens overstappen op Odido. Vergelijkbaar abonnement gekozen, ook met unlimited bellen. Nu verschijnt er opeens een schermpje met 'extra kosten' en als ik kijk wat dat is zie ik de telefoontjes die ik sinds m'n overstap naar Odido gepleegd heb, met daarachter de kosten daarvan. Kan niet kloppen, maar Odido is telefonisch onbereikbaar en die chatbot is flauwekul. Wat moet je daar nou mee?
Wat voor nieuw unlimited abonnement heb je genomen? Het ‘unlimited bellen’ verschilt ook per abonnement bij Odido.

En wat voor soort telefoongesprekken maak je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
don spike schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 17:47:
Wat voor nieuw unlimited abonnement heb je genomen? Het ‘unlimited bellen’ verschilt ook per abonnement bij Odido.

En wat voor soort telefoongesprekken maak je?
Eigenlijk hetzelfde als bij T-Mobile, dat was 1GB internet en unlimited bellen. Bij Odido werd die 1GB automatisch 2GB internet, bellen bleef gewoon unlimited. De prijs ging van €16,85 p/m naar €16,50 p/m.

Het soort telefoongesprekken dat ik voer is niet veranderd: 06-nummers en vaste nummers. In de specificatie van 'extra onkosten' wordt daar ook geen onderscheid in gemaakt: alle telefoongesprekken worden gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
Hier nog even een screenshotje van het nieuwe abonnement bij Odido; er staat toch echt 'onbeperkt bellen', net als bij T-Mobile.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2WoDeGKCEd5eIZaxniEAoD9oCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/in79TH5oMDNu9yL4Bx7Y541o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
En hier nog (misschien ten overvloede) een screenshotje van het gekozen abonnement:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AH2DH8QfQ5foVBPlpQDyA2SxzIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LzOH8YKtMXfp1HUfbgzI0qUR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• don spike
Walker78 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:34:
[...]

Eigenlijk hetzelfde als bij T-Mobile, dat was 1GB internet en unlimited bellen. Bij Odido werd die 1GB automatisch 2GB internet, bellen bleef gewoon unlimited. De prijs ging van €16,85 p/m naar €16,50 p/m.

Het soort telefoongesprekken dat ik voer is niet veranderd: 06-nummers en vaste nummers. In de specificatie van 'extra onkosten' wordt daar ook geen onderscheid in gemaakt: alle telefoongesprekken worden gerekend.
Alle binnenlandse vast en mobiel gesprekken moet onder unlimited bellen vallen ja.

Het onderscheid is dat de eerste 120 minuten NL maar EU niet meer bij alle Unlimited Bellen zit inbegrepen, wat wel was bij T-Mobile. Pas vanaf Odido Unlimited Basis (mobiel internet) zit dit bij Odido inbegrepen nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:50
Ik heb Odido vanmiddag even aan de lijn gehad, en zij gaven ook aan dat sommige abonnementen voor sommige klanten niet voordeliger, maar juist duurder zijn. De aardige medewerkster gaf ook meteen een goed advies: “blijf maar gewoon op je huidige abonnement. Dat is voordeliger en dan heb je meer voor minder.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Walker78 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:34:
[...]

Misschien wat off topic, maar waarom stap je niet over naar Ben of simpel? Odido is voor weinig verbruik te duur (eigenlijk alle providers wel). Beide merken zijn van Odido, simpel 10 euro per maand 14gb onbeperkt bellen en 500sms. Of Ben onbeperkt bellen/SMS en 6gb voor 11 euro per maand. Wel beide abbos 2 jaar, wil je 1 jaar dan betaal je 1 Euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
don spike schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:51:
[...]
Het onderscheid is dat de eerste 120 minuten NL maar EU niet meer bij alle Unlimited Bellen zit inbegrepen, wat wel was bij T-Mobile. Pas vanaf Odido Unlimited Basis (mobiel internet) zit dit bij Odido inbegrepen nu.
Ik heb al een paar jaar unlimited bij tmobile en daar is bellen vanuit NL naar EU altijd 120 minuten per maand geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
jongetje schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 07:09:
[...]

Ik heb al een paar jaar unlimited bij tmobile en daar is bellen vanuit NL naar EU altijd 120 minuten per maand geweest.
Dat zeg ik toch ook? Maar dat is dus niet meer vanzelfsprekend bij nieuwe abonnementen van Odido.

Bij Odido is dat alleen vanaf i.c.m. een Unlimited Basis abonnement. Bij Unlimited Start en 2GB/10GB/15GB zit bij Onbeperkt Bellen geen 120 minuten NL naar EU inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:00
Iemand problemen om Multisim te activeren op Apple Watch? Na het inloggen via "configureer mobiel netwerk" wordt ik geleid naar een onjuiste pagina (Helaas, deze pagina zit op slot). T-Mobile klantenservice heeft casus doorgezet en zegt dat het 2 weken gaat duren. Mijn vermoeden is dat de website waar naar gelinkt wordt niet correct is en je dus nooit bij de activatie portal uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 22:21
Ik heb al een aantal jaar tmobile uit & thuis.
Dit begin met €25 per abbo en zit inmiddels op €28,50 per abbo. Aangezien ik voor de iPhone 15 wil gaan (en deze vaak met abbo goedkoper is) was ik aant vergelijken met de nieuwe odido abonnementen.

Ik zie echter niet wat de snelheid is van mijn huidige T-Mobile unlimited sim only. Iemand die me wijzer kan maken?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
JimmyJoness schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:26:
Dit begin met €25 per abbo en zit inmiddels op €28,50 per abbo. Aangezien ik voor de iPhone 15 wil gaan (en deze vaak met abbo goedkoper is) was ik aant vergelijken met de nieuwe odido abonnementen.

Ik zie echter niet wat de snelheid is van mijn huidige T-Mobile unlimited sim only. Iemand die me wijzer kan maken?

Bedankt!
De snelheid van de oude abonnementen hoort maximaal 450mbit te zijn, maar daar trek je met gemak overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt!
Theoretisch is het maximaal vgm 750mbits @jk-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
Verwijderd schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:59:
[...]

Theoretisch is het maximaal vgm 750mbits @jk-5
Aleen nu is het maar de vraag of ze met de nieuwe abonnementen echt die snelheid gaan limiteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Markie2008 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:01:
[...]

Aleen nu is het maar de vraag of ze met de nieuwe abonnementen echt die snelheid gaan limiteren
zou stom zijn als ze dat niet zouden doen.. het staat aangegeven op de abbo's pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Markie2008 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:01:
[...]

Het gebeurt eigenlijk al jaren maar mensen letten er niet op. En het was gebruikelijk om met een SIM van een premium merk gewoon het max haalbare te krijgen. Dus met een TM, VF of KPN sim krijg je max speed.
En bij submerken als Ben, Hollandse nieuwe en Simyo krijg 250 of 300Mbps.
Er zijn zelfs merken als Budget die deze strategie al vele jaren succesvol in de markt hebben gezet. Dus wat dat betreft niks nieuws onder de zon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 19:48
Ik hoop dat er hier iemand van Odido meeleest, want je krijgt ze via de gewone kanalen niet te pakken:

Ik heb sinds T-Mobile Odido is alleen nog maar slecht bereik. Soms 1 streepje, soms 2 streepjes, soms helemaal niks. Het mobiele internet is nu ook ontzettend traag. Ik heb daar over geklaagd bij Odido, en kreeg een reactie van een medewerkster vanaf haar eigen Facebook-account (in plaats van via Odido zelf). Ze versleet me voor leugenaar. Ik moest altijd al problemen met T-Mobile hebben gehad, of ik 'was aan het liegen.' Het is allemaal geen ervaring om over naar huis te schrijven.

Kennelijk heeft Odido mijn contract overgenomen van T-Mobile. Daar zou ik geen problemen mee hebben, als het allemaal vlekkeloos zou werken en de klantenservice goed zou zijn. Maar dat is het allemaal dus niet. Moet ik nu dan maar nog 3 maanden het contract uitzitten met alle frustraties van dien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:43
RiccardoNL schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:49:
Ik hoop dat er hier iemand van Odido meeleest, want je krijgt ze via de gewone kanalen niet te pakken:
Daar zou ik hier niet vanuit gaan, Tweakers is dusdanig technisch dat een gemiddelde klantenservice medewerker hier in 17,5 seconden gestrand is op inhoud.
Ik heb sinds T-Mobile Odido is alleen nog maar slecht bereik. Soms 1 streepje, soms 2 streepjes, soms helemaal niks. Het mobiele internet is nu ook ontzettend traag. Ik heb daar over geklaagd bij Odido, en kreeg een reactie van een medewerkster vanaf haar eigen Facebook-account (in plaats van via Odido zelf). Ze versleet me voor leugenaar. Ik moest altijd al problemen met T-Mobile hebben gehad, of ik 'was aan het liegen.' Het is allemaal geen ervaring om over naar huis te schrijven.
Wat ze zichtbaar hebben aangepast is een nieuwe naam op je simkaart geplaatst: when logging off replace T-Mobile with Odido. Tmobile en Odido zijn gelijk, exact hetzelfde netwerk alleen hebben ze nu afscheid genomen van alle verplichtingen vanuit Duitsland. Dan zouden er ook nog APN aanpassingen moeten zijn geweest waar een fout in zit. Weet niet of @ikbenjoeri onze LTE debugger _/-\o_ al iets op het spoor is?

Het is onwerkelijk dat ze wat zenders uitgeschakeld hebben op de dag van de naamsverandering.

Hoeveel gelijkwaardig reports heb je geteld in dit topic, maak daar eens een lijstje van, wonen die allemaal in hetzelfde gebied? Ik heb wat meldingen voorbij zien komen, maar dan zal iemand het voortouw moeten nemen in het consolideren van de problemen.

Dennisweb in "[Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie" deze vind ik wel bijna 1:1 matchen.
Kennelijk heeft Odido mijn contract overgenomen van T-Mobile. Daar zou ik geen problemen mee hebben, als het allemaal vlekkeloos zou werken en de klantenservice goed zou zijn. Maar dat is het allemaal dus niet. Moet ik nu dan maar nog 3 maanden het contract uitzitten met alle frustraties van dien?
Het is een naamsverandering, het is onbekend of er allemaal nieuwe servers zijn geplaatst voor de APN (internet Gateways) welke mogelijk kleiner gesized zijn dan in core van het moederbedrijf waar jullie op verbonden waren voor de naamsverandering. Maar dat kan @Dennisweb mogelijk wel opzoeken de APN op zijn oude en nieuwe simkaart?

[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 09-09-2023 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyJoness
Markie2008 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:37:
[...]

De snelheid van de oude abonnementen hoort maximaal 450mbit te zijn, maar daar trek je met gemak overheen.
Thx! Dan weet ik dat ik minimaal “unlimited basis” moet nemen (als ik een nieuw abbo afsluit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:06
Hoe realistisch zijn deze hoge snelheden in de praktijk? Met mijn sim van KPN op een 14 Pro iPhone haal ik nooit boven de 300 mbit. Is dat bij Odido zo veel hoger?

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
draak42 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 18:11:
Hoe realistisch zijn deze hoge snelheden in de praktijk? Met mijn sim van KPN op een 14 Pro iPhone haal ik nooit boven de 300 mbit. Is dat bij Odido zo veel hoger?
Nou laatst trok ik met een Samsung Galaxy A52 4G (die echt niet het beste en snelste modem heeft) nog over de 400 mbit. Lijkt me dat die iPhone 14 Pro nog wel meer kan halen op het Odido netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:26
draak42 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 18:11:
Bij mij in de tuin, met volgens mij niet een mast heel erg in de buurt, haal ik op de iPhone 12 382.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
TinusXIII schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 18:33:
[...]

Bij mij in de tuin, met volgens mij niet een mast heel erg in de buurt, haal ik op de iPhone 12 382.
Huh? 382 Mbps? Ik heb een iPhone 14 Pro Max, met een mast een paar honderd meter van de woning. Ik haalde nooit meer dan tegen de 200 en tegen de 300 als ik op de parkeerplaats van de Makro in Groningen sta, met letterlijk zicht op de mast. Ook niet toen het nog T-Mobile was.

Voor mij was maximaal 300 heel indrukwekkend. Op het Odido-profiel is het nu zelfs maar 54Mbps, tegen 190 down op het T-Mobile profiel (zie andere topic). Heb nu het gevoel dat ik iets niet helemaal goed doe. Of jij zit op een betere mast. Volgens @ikbenjoeri wordt er nog het een en ander omgebouwd in de zomer 2024 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:26
In Eindhoven vandaag (in een rijdende auto) met het Odido Premium abonnement op het T-Mobile profiel met iPhone 14 Pro Max:

https://www.speedtest.net/result/i/5763600151Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/360vHwtxUXIl_g6QUsCv0exoW3k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7KErnDw2rSSs5ceieX7jxUzG.png?f=user_large

[ Voor 35% gewijzigd door NLM1K op 10-09-2023 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 12:37

Boost9898

Software developer

Nou ik ben er niet over te spreken. Voorheen heb/had ik 5G unlimited maandelijks opzegbaar van Tele2. Maar direct is merkbaar dat de snelheid belabberd is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUzlDz29EmvB33xxzUB57ZRTRB0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/C0jUTZ5SdyHAzEZ8zXjG7CRB.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Dennisweb schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 23:56:
[...]

Huh? 382 Mbps? Ik heb een iPhone 14 Pro Max, met een mast een paar honderd meter van de woning. Ik haalde nooit meer dan tegen de 200 en tegen de 300 als ik op de parkeerplaats van de Makro in Groningen sta, met letterlijk zicht op de mast. Ook niet toen het nog T-Mobile was.

Voor mij was maximaal 300 heel indrukwekkend. Op het Odido-profiel is het nu zelfs maar 54Mbps, tegen 190 down op het T-Mobile profiel (zie andere topic). Heb nu het gevoel dat ik iets niet helemaal goed doe. Of jij zit op een betere mast. Volgens @ikbenjoeri wordt er nog het een en ander omgebouwd in de zomer 2024 hier.
Ja klopt 382 mbps. Maar ik moet zeggen dat ik vorig jaar niet boven de 300 mbps uit kwam volgens de historie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 23:31
Walker78 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:25:
Even bij het begin beginnen: waarom ‘moest je opeens’ overstappen en een nieuw abonnement afsluiten? Je tmobile abonnement zou toch gewoon doorlopen, bij Odido?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
Dennisweb schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 23:56:
[...]

Als je in de avond bij de Hoofdingang van het UMCG staat, of richting het Lineausplein loopt in Groningen, dan haal je een beste snelheid (heb daar een keer 410 gehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
pa2ra schreef op zondag 10 september 2023 @ 09:30:
[...]

Even bij het begin beginnen: waarom ‘moest je opeens’ overstappen en een nieuw abonnement afsluiten? Je tmobile abonnement zou toch gewoon doorlopen, bij Odido?
Het was niet alleen: T-Mobile wordt Odido maar tegelijkertijd werden er verschillende nieuwe abonnementen aangeboden. Daar was deze bij, met 2 i.p.v. 1 GB internet en voor de rest hetzelfde (hoewel iéts goedkoper). Unlimited bellen stond er specifiek bij, dus waarom zou je daar dan niet voor gaan?

Inmiddels ben ik even bij een Odido-winkel geweest, daar hebben ze bevestigd dat de fout bij Odido ligt en dat deze hersteld zal worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 23:31
Walker78 schreef op zondag 10 september 2023 @ 17:31:
[...]

Het was niet alleen: T-Mobile wordt Odido maar tegelijkertijd werden er verschillende nieuwe abonnementen aangeboden. Daar was deze bij, met 2 i.p.v. 1 GB internet en voor de rest hetzelfde (hoewel iéts goedkoper). Unlimited bellen stond er specifiek bij, dus waarom zou je daar dan niet voor gaan?

Inmiddels ben ik even bij een Odido-winkel geweest, daar hebben ze bevestigd dat de fout bij Odido ligt en dat deze hersteld zal worden.
Dank voor de uitleg, maar het was dus geen kwestie dat je over moest. Het was vrijwillige keuze. Enfin, helder en mooi dat ze het gaan rechtzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightemup
  • Laatst online: 08-09 21:29
Zijn er nog meer mensen die opeens niet meer via factuur kunnen betalen in de Google Play store?
Kreeg vannacht opeens een melding dat dit niet meer lukt (neem YT premium af via deze methode)

Alle oude T-Mobile/Tele2/Ben opties zijn grayed out, al die opties handmatig verwijderd, deze guide gevolgd:https://community.odido.n...ido-factuur-wat-nu-264482 , in de Odido app staat dat betaling via facturatie is toegestaan dus uit en weer aan gezet.

Als ik nu een app wil kopen oid, staat de hele mogelijkheid er niet meer. Ook niet als ik een nieuwe betaalmethode wil toevoegen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aerkhanite
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:53

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Leuk man, die naamswijziging. Als zakelijke klant van T-Mobile hebben we 2500+ telefoonnummers in omloop, waarvan een groot gedeelte afgelopen week dus dacht gehackert te zijn omdat het naampje anders was linksboven.
Weer leuk voor de cijfertjes iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness

Bedankt!
Er is niet met odido in contact te komen, en als ik het Google kom ik telkens bij de nieuwe odido abbo’s uit dus ik vraag het hier ook maar.
Ik heb de “oude” tmobile unlimited sim only. Als ik een iPhone 15 koop, krijg ik dan automatisch 5G? (Heb nu een 11 dus geen 5G).

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JimmyJoness Ik denk het wel, maar je mist er weinig aan op dit moment zolang die echt 5g frequenties nog niet in gebruik zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:22
Odido is echt "menselijker" geworden, jaja. Sinds Odido is de klantenservice gewoon onbereikbaar. De chat geeft ook antwoorden die niks met de vraag te maken hebben |:(
Slecht bereik sinds overgang, nieuwe sim zou mss op moeten lossen, maar ga geen €5 betalen voor hun probleem.
Voor mij duidelijk, nog heel even contract uitzitten en dan overstappen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Het probleem van Odido is dat ze in mijn ogen enorm hebben onderschat hoe je goede communicatie doet. Je kunt wel in het geheim een jaar van alles voorbereiden en je apps klaar hebben staan. Maar als je vervolgens de klanten pas na 24uur inlicht dan krijgt je helpdesk dus een enorme load aan vragen. Als ze een week van te voren alvast een teaser hadden gedaan. En dan een uur van te voren een mail om het aan te kondigen. En dan op het moment dat je de netwerknaam verandert nog een SMS naar je klanten, dan denk ik dat het al veel soepeler zou lopen. Maargoed, ik ben maar een simpele IT-er uit een boerendorp, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Andries155 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 07:03:
Odido is echt "menselijker" geworden, jaja. Sinds Odido is de klantenservice gewoon onbereikbaar. De chat geeft ook antwoorden die niks met de vraag te maken hebben |:(
Slecht bereik sinds overgang, nieuwe sim zou mss op moeten lossen, maar ga geen €5 betalen voor hun probleem.
Voor mij duidelijk, nog heel even contract uitzitten en dan overstappen.
T-Mobile was via Twitter ook altijd wel goed bereikbaar en antwoordde altijd vlot. Nu ook niet meer, paar dagen geleden een vraag gesteld maar ik denk niet dat ik daar ooit nog een antwoord op krijg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JimmyJoness
Ze laten inderdaad zien dat het “ook anders kan”. Ze zijn totaal onbereikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Mijn god, ik ben al zes dagen bezig met de klantenservice via chat om mijn twee accounts gekoppeld te krijgen. Ik had T-mo internet en Tele2 mobiel, mijn T-mo account is mijn Odido account geworden en mijn Tele2 account is er niet meer. Of ik een nieuw account wil aanmaken, dat kan dus niet want mijn emailadres is al in gebruik.. Heel frustrerend dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryS
  • Laatst online: 15:25
RiccardoNL schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:49:

Hier heb ik dus ook last van. Tele2 wat ook Odido is geworden. Diep triest. Zeer traag internet ook op 5G, kan niet eens meer een youtube videotje kijken op een bitrate hoger dan 720p. Telefoongesprekken via 5G maar ook via WiFi vallen gewoon weg. Ik ga kijken of ik mijn contract kan openbreken en direct vertrekken bij Odido.

[ Voor 14% gewijzigd door BarryS op 12-09-2023 11:23 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JimmyJoness schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:59:
Ze laten inderdaad zien dat het “ook anders kan”. Ze zijn totaal onbereikbaar
En als je iemand aan de telefoon krijgt sturen ze je naar een ander, en zit je weer 20min in de wacht

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:22
BarryS schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:15:
[...]

Hier heb ik dus ook last van. Tele2 wat ook Odido is geworden. Diep triest. Zeer traag internet ook op 5G, kan niet eens meer een youtube videotje kijken op een bitrate hoger dan 720p. Telefoongesprekken via 5G maar ook via WiFi vallen gewoon weg. Ik ga kijken of ik mijn contract kan openbreken en direct vertrekken bij Odido.
Zit er ook hard aan te denken, moet in principe nog 9 maanden....
Laat maar weten of en hoe t lukt ;) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
POTMA schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:25:
[...]

Ja, als product owner. De app heeft het een tikje druk momenteel waardoor het niet helemaal werkt zoals bedoeld, daar zal ook die foutmelding vandaan komen.

Samen unlimited, is echt iets voor onze klantenservice. Ik ben meer app en chat.

Kieshulp was wel zo bedoeld maar heb het doorgegeven.
@POTMA wellicht kan jij hier wat licht op laten schijnen, ik kan in de app niets meer, mijn abonnementen zijn niet zichtbaar en pogingen die te koppelen leiden tot een foutmelding (vast internet) en de melding dat het abonnement gekoppeld is aan een andere account (met mobiel). De chat medewerkers kunnen helemaal niets en komen allen met antwoorden als 'installeer de app opnieuw' of 'probeer het via de website' (daadwerkelijk geprobeerd en ook dan exact dezelfde problemen). Dit lijkt mij toch een app/ backend dingetje. Hoe krijg ik dit probleem vlot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kassad schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:28:
[...]

@POTMA wellicht kan jij hier wat licht op laten schijnen, ik kan in de app niets meer, mijn abonnementen zijn niet zichtbaar en pogingen die te koppelen leiden tot een foutmelding (vast internet) en de melding dat het abonnement gekoppeld is aan een andere account (met mobiel). De chat medewerkers kunnen helemaal niets en komen allen met antwoorden als 'installeer de app opnieuw' of 'probeer het via de website' (daadwerkelijk geprobeerd en ook dan exact dezelfde problemen). Dit lijkt mij toch een app/ backend dingetje. Hoe krijg ik dit probleem vlot?
Een case maken op het forum kom je hoogstwaarschijnlijk wel verder mee, daar zit ook de technische dienst op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:32:
[...]

Een case maken op het forum kom je hoogstwaarschijnlijk wel verder nee, daar zit ook de technische dienst op
Dank, ik heb helemaal niet aan dat forum gedacht. Daar is het probleem gewoon bekend en heb ik iemand gevonden van Odido die er mee aan de slag gaat. Blijdschap alom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POTMA
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-08 11:18
Kassad schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:28:
[...]

Zou je je details naar mij kunnen sturen via DM. Geen idee of ik iets voor je kan doen maar kan het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaGuus
  • Laatst online: 14-08 00:44
Ik heb net mijn dagbundel opgemaakt en tot mijn verbazing komt er een bericht dat ik kan aanvullen met een SMS. Heeft iemand dit al geprobeerd, want bij mij als oud t-mobile lid werkte dit helaas niet (of ik doe iets fout).
Hallo,
Je 20 GB dagtegoed van vandaag is op. Je internetsnelheid gaat nu omlaag. Behalve als je je gratis GB-aanvuller al hebt aangezet. Meteen snel internet? Vul je GB's gratis aan in de Odido App, of sms EXTRA naar 1280. Tot gauw, Odido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:24
ThaGuus schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:53:
Ik heb net mijn dagbundel opgemaakt en tot mijn verbazing komt er een bericht dat ik kan aanvullen met een SMS. Heeft iemand dit al geprobeerd, want bij mij als oud t-mobile lid werkte dit helaas niet (of ik doe iets fout).

[...]
Heb je een nieuw Odido abonnement? Pas na 20GB aanvullen is een ding voor nieuwe abonnementen toch. Misschien is het nu bij nieuwe abonnementen wel mogelijk via sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaGuus
  • Laatst online: 14-08 00:44
vandeven66 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 20:50:
[...]

Heb je een nieuw Odido abonnement? Pas na 20GB aanvullen is een ding voor nieuwe abonnementen toch. Misschien is het nu bij nieuwe abonnementen wel mogelijk via sms.
Oh oeps, was inderdaad even vergeten dat ik mijn abbonement verlengt had naar Odido vorige week 8)7
Maar ik zelf denk dat het alleen voor de oude Tele2 abonnement gebruikers zijn (die hadden volgens mij nog bijvullen met SMS). Maar als iemand met een nieuw Odido abonnement kan het op het moment nog niet (teminste ik niet)

• Azenomei
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 20:48
Mijn factuur is in ieder geval interessant geworden met Odido. Bij Tele2 was het product €25, nu bij Odido is het €40 met een "korting" van €15. Slopen ze die korting eraf als mijn vaste periode erop zit zodat ik geen unlimited voor 25 meer heb?

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
ThaGuus schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:00:
[...]

Oh oeps, was inderdaad even vergeten dat ik mijn abbonement verlengt had naar Odido vorige week 8)7
Maar ik zelf denk dat het alleen voor de oude Tele2 abonnement gebruikers zijn (die hadden volgens mij nog bijvullen met SMS). Maar als iemand met een nieuw Odido abonnement kan het op het moment nog niet (teminste ik niet)
Bij tele2 moet je: meer data naar 1280 sturen.
Probeer dat eens.
Azenomei schreef op woensdag 13 september 2023 @ 07:21:
Mijn factuur is in ieder geval interessant geworden met Odido. Bij Tele2 was het product €25, nu bij Odido is het €40 met een "korting" van €15. Slopen ze die korting eraf als mijn vaste periode erop zit zodat ik geen unlimited voor 25 meer heb?
Vast niet, maar nu krijg je wel inflatiecorrectie volgend jaar en wordt het dus duurder. Ik weet niet of tele2 dat ook deed.

• ivo_s
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-09 15:17
Azenomei schreef op woensdag 13 september 2023 @ 07:21:
Maakt het systeemtechnisch makkelijker om, zonder een ander versie v.h. abonnement in te voeren, de prijzen te laten fluctueren. Volgens mij had Tele2 de belofte om 25euro unltd aan te bieden, Odido heeft dit niet en kan dus makkelijker besluiten om, afhankelijk van ambitie en markt, de prijs omhoog of omlaag te zetten.

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:07:
[...]

Vast niet, maar nu krijg je wel inflatiecorrectie volgend jaar en wordt het dus duurder. Ik weet niet of tele2 dat ook deed.
JazekerAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qUy1CzBLd8FiD0Ls_eU3Co3pG88=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QIV5sc26rZdfQ5EwjcHAffjx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:10
hmmm, ik mag verlengen en ik weet vrij precies wat ik wil (120min, 2GB, ik heb een zakelijk abbo waarop ik meer bel en data verstook op kosten van de baas). Maar als je de "help mij kiezen" doorloop en deze voorkeuren invoer; krijg ik als advies "unlimited start". Verder niet biased natuurlijk :-p

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
Klopt het dat als ik mijn voormalig T-Mobile Unlimited & Entertainment abbo niet aanpas. Dat ik Videoland & Netflix behoud?

Ik zie namelijk niets van Netflix terug in het nieuw aanbod van Odido.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Kaizah schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:12:
Klopt het dat als ik mijn voormalig T-Mobile Unlimited & Entertainment abbo niet aanpas. Dat ik Videoland & Netflix behoud?

Ik zie namelijk niets van Netflix terug in het nieuw aanbod van Odido.
Lijkt me wel. Valt onder je contract van T-Mobile en die mogen ze niet aanpassen, omdat dat contractbreuk is. Dus gewoon zo laten lopen.
htca schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:05:
hmmm, ik mag verlengen en ik weet vrij precies wat ik wil (120min, 2GB, ik heb een zakelijk abbo waarop ik meer bel en data verstook op kosten van de baas). Maar als je de "help mij kiezen" doorloop en deze voorkeuren invoer; krijg ik als advies "unlimited start". Verder niet biased natuurlijk :-p
Dan kun je beter naar Simpel (100minuten, 3GB) voor 6euro per maand of 50plusmobiel (onbp. minuten/SMS + 3GB) voor 6,50 per maand.

Waarom zou je dan bij Odido 14euro (zonder korting) of 11,50 per maand betalen.

En als het je om de combinatiekorting gaat kun je ook naar BEN met 200minuten en 3GB voor 7,50 per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UeUTdI6KX85Po_czdVQ6c9UmEr0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SP8tsTr47CLLn9cJRlIJ4bnG.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds de overgang van Tele2 naar Odido. Dit is over 5G op een Samsung S23.... diep triest. Welke snelheden halen jullie.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BarryS schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:41:
[Afbeelding]

Sinds de overgang van Tele2 naar Odido. Dit is over 5G op een Samsung S23.... diep triest. Welke snelheden halen jullie.
Het heeft niets met de naam te maken. netwerken blijven hetzelfde.

voor speedtest zou ik ookla gebruiken, en hoe staan je instellingen ?
Mijn dochter heeft ook T-Mobile NL en haalt + 300Mbit/s op 5G

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 13-09-2023 12:58 ]

• BarryS
Hackus schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:56:
[...]

Het heeft niets met de naam te maken. netwerken blijven hetzelfde.

voor speedtest zou ik ookla gebruiken, en hoe staan je instellingen ?
Mijn dochter heeft ook T-Mobile NL en haalt + 300Mbit/s op 5G
Ik haalde ook 300 mbit/s met Tele2 tot Odido, dit is in Den Haag, 5G staat aan.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BarryS schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:59:
[...]

Ik haalde ook 300 mbit/s met Tele2 tot Odido, dit is in Den Haag, 5G staat aan.
Zal het eens vragen wat ze nu haalt, alleen is ze nu op haar werk

• dutchnltweaker
jongetje schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:41:
[...]

Dan kun je beter naar Simpel (100minuten, 3GB) voor 6euro per maand of 50plusmobiel (onbp. minuten/SMS + 3GB) voor 6,50 per maand.

En als het je om de combinatiekorting gaat kun je ook naar BEN met 200minuten en 3GB voor 7,50 per maand.
@htca Geeft aan dat het door de baas wordt betaald, dus weet niet of het zin heeft om over te stappen?

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:24
BarryS schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:41:
[Afbeelding]

Je hebt op die screenshot geen 5G verbinding, maar zit wel op een 5G mast. Wss betekent dat je bereik niet zo goed is.

Netmonster/Service Menu geeft meer informatie (bandkoppeling).

Moet persoonlijk overigens zeggen dat ik geen verminderde snelheid of dekking ervaar. Haalde onlangs nog 750+ op een mast in de buurt: https://www.speedtest.net/my-result/a/9549200693
Voor Odido was iets van 800 te halen, maar daar kunnen zoveel invloeden op meespelen. Zit nog wel op T-Mobile NL profiel, ook na restarts/vliegtuigmodus etc.
dutchnltweaker schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:27:
[...]

@htca Geeft aan dat het door de baas wordt betaald, dus weet niet of het zin heeft om over te stappen?
Hij/zij geeft aan dat ernaast een bundel is van de werkgever en deze volgens mij juist prive is (als ik het goed lees).
Voordeel van Simpel is dat bijv. Zwitserland wel standaard in de roaming zit, ivm vakantie/reizen misschien handig.

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:10
jongetje schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:41:
[...]

dutchnltweaker schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:27:
[...]

Niet helemaal, ik gebruik een toestel met dual sim (iPhone 12, momenteel, to be replaced). Daarin kan een fysieke sim en een esim om een dubbele lijn te hebben. T-mobile bood de mogelijkheid voor mijn prive abbo om een esim te gebruiken, van de zaak heb ik een fysieke sim. Ik had in die tijd een nevenfunctie, waarbij ik mijn werkgever niet wilde opzadelen met data daarvoor maar ik wilde ook het telefoonnummer strikt gescheiden houden. Dat is goed gelukt, maar ik heb de nevenfunctie niet meer en de noodzaak om veel te bellen is er ook niet meer en die paar appjes die ik prive ontvang lopen of via wifi thuis, wifi op de zaak of 5G via de zaak, daar heeft de baas geen problemen mee.

Anyway, ik ben daarom ook eea aan het afwegen (ik mag inmiddels al een poosje verlengen). Mijn huisgenoten (lees kinderen en partner) zittten allemaal bij Tele2 en ik (voor prive gebruik) bij T-mobile (10GB + onbeperkt bellen).

Dus het gaat/ging niet om de korting. Alternatief nu is, klein abbo prive of helemaal geen abbo meer en prepaid gaan.

Maar dat is allemaal offtopic; het is gewoon apart dat als je in "laat ons advies geven" je altijd uitkomt bij een onbeperkt abbo, zelfs als je de randvoorwaarden voor een ander abonnement invoert....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:00
Probeer een account aan te maken. Alle checks op groen vwb het wachtwoord.. Maar het wachtwoord wordt niet geaccepteerd!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OtF2Mw3h-U8n_ey7Pspi4URJjw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jn7pUODxb05K38X71Q0wVtFa.png?f=fotoalbum_large

En in contact komen met deze nieuwe provider is ook onmogelijk.

Stay safe

Verwijderd

Master FX schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:39:
Probeer een account aan te maken. Alle checks op groen vwb het wachtwoord.. Maar het wachtwoord wordt niet geaccepteerd![Afbeelding]

heb je al een topic gemaakt op het forum?
daar zit ook 2de lijns support

• Dennisweb
Probeer een account aan te maken. Alle checks op groen vwb het wachtwoord.. Maar het wachtwoord wordt niet geaccepteerd![Afbeelding]

Ze zijn er wel van op de hoogte.

https://x.com/odidonederl...&t=a_3A7p_BL97pawgV9EiwHA

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Gewoon blijven proberen. Ik heb uiteindelijk een wachtwoord gegenereerd met alleen maar alfanumerieke tekens en er random 1 van die speciale tekens in gezet.
De regels die worden gebruikt om te valideren zijn niet dezelfde die daar getoond worden.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:12

Fijn. Dan weet ik nu de reden waarom ik er ook niet eentje kan aanmaken.

Reset mailtjes komen ook niet binnen hier. Dus er gaat iets niet goed.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@T-Mobile Experts

Hoe kan het dat er bij naamsverandering zo een zootje meebrengt, dat het mobile internet ineens 12.4Mbit/s is bij een 5G abonnement ?

Ben blij dat ik privé bij KPN zit en rond de 300Mbit/s haal. dit is echt schandalig, om nog maar te zwijgen over jullie bereikbaarheid en deskundigheid van zgn klantenservice. Weet niet of men nog thuis werkt maar, er werken een stel kneuzen daar. Die het allemaal geen zak interesseert !!

• Master FX
Hackus schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:51:
@T-Mobile Experts

Hoe kan het dat er bij naamsverandering zo een zootje meebrengt, dat het mobile internet ineens 12.4Mbit/s is bij een 5G abonnement ?

Ben blij dat ik privé bij KPN zit en rond de 300Mbit/s haal. dit is echt schandalig, om nog maar te zwijgen over jullie bereikbaarheid en deskundigheid van zgn klantenservice. Weet niet of men nog thuis werkt maar, er werken een stel kneuzen daar. Die het allemaal geen zak interesseert !!
Odido Unlimited Start biedt 10 Mbit.... Hangt er dus vanaf welk abonnement je hebt. Bij Unlimited Basis ga je al naar 300 Mbit.

Stay safe

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Master FX schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:54:
[...]

Odido Unlimited Start biedt 10 Mbit.... Hangt er dus vanaf welk abonnement je hebt. Bij Unlimited Basis ga je al naar 300 Mbit.
Lees ff wat ik schrijf, 5G ab. (wat al jaren loopt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master FX
Hackus schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:56:
[...]

Lees ff wat ik schrijf, 5G ab. (wat al jaren loopt)
Misschien ben je bij de omzetting op een verkeerd profiel terecht gekomen (gecapped). Dat heeft niks met wel of geen 5G te maken natuurlijk.

Stay safe

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Master FX schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:58:
[...]

Misschien ben je bij de omzetting op een verkeerd profiel terecht gekomen (gecapped). Dat heeft niks met wel of geen 5G te maken natuurlijk.
Dan is het dus een zootje daar, wat ik al zei. misschien dit of dat heb je niks aan, als KS het ook niet weet

• Master FX
Toevallig gisteren zo'n 10mbit abonnement getest. Viel me eigenlijk alles mee. Youtube ging op 720 en 1080p prima. Netflix ook zonder hapering (je ziet wel wat kwaliteitsverschil door de lagere bandbreedte). Browsen ging ook prima.

Dus voor onderweg in de trein, als vervanger van WiFi, prima. Niet geschikt als hotspot voor je laptop, of situaties waarin je echt wat meer bandbreedte nodig hebt.

Stay safe

Pagina: 1 ... 4 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Odido mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes