• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Master FX schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:39:
Probeer een account aan te maken. Alle checks op groen vwb het wachtwoord.. Maar het wachtwoord wordt niet geaccepteerd![Afbeelding]

En in contact komen met deze nieuwe provider is ook onmogelijk.
Je moet gewoon geduld hebben. Copy Paste gedaan misschien ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:00
Hackus schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:08:
[...]

Je moet gewoon geduld hebben. Copy Paste gedaan misschien ?
Toevalig net nog een keer geprobeerd en het lukte (wel gewoon copy/paste). Misschien dat bij bepaalde speciale tekens de daadwerkelijke check toch misging. En zaten ze er nu niet tussen. Gebruikte een password generator.

Stay safe

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Master FX schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:11:
[...]
Toevalig net nog een keer geprobeerd en het lukte (wel gewoon copy/paste). Misschien dat bij bepaalde speciale tekens de daadwerkelijke check toch misging. En zaten ze er nu niet tussen. Gebruikte een password generator.
Zeer zeker dat de regels die worden gebruikt om te checken of het een goed wachtwoord is niet dezelfde zijn die ze op de website tonen. Ik had er dus ook al last van en pas het 4e wachtwoord pakte die nadat ik de regels in de generator had versimpeld en zelf een speciaal teken bij had gezet.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:34
Master FX schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:05:
Toevallig gisteren zo'n 10mbit abonnement getest. Viel me eigenlijk alles mee. Youtube ging op 720 en 1080p prima. Netflix ook zonder hapering (je ziet wel wat kwaliteitsverschil door de lagere bandbreedte). Browsen ging ook prima.

Dus voor onderweg in de trein, als vervanger van WiFi, prima. Niet geschikt als hotspot voor je laptop, of situaties waarin je echt wat meer bandbreedte nodig hebt.
Wat zijn de resultaten als je speedtest doet?

• Master FX
dutchnltweaker schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:39:
[...]

Wat zijn de resultaten als je speedtest doet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xt7XfouPRIDIDMshp0MWPHTWoQA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/phS958lROSlkdGb9fx74GX7d.png?f=user_large

Stay safe

• dutchnltweaker
Upload ook 10? Soms zie je toch bij een cap dat het er toch boven uit komt.

• Master FX
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vD-UjBzLfhQXukwt51HM0Mhf93M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mqEcMkb7leu8dtquQEAnUDDp.jpg?f=user_large

Stay safe

• dutchnltweaker
Ah oke, zie dat je 4G hebt. Heb je geen 5G telefoon? Zal wel interessant zijn het verschil tussen 4G en 5G te zien op het 10 MBps max abbo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master FX
Nee, maar enige verschil zou em dan misschien (mogen) zitten in de latency.... Toestel is een eenvoudige Motorola E20.

Een 5G toestel kan toch niet meer bandbreedte persen uit een bepaalde cap?

[ Voor 24% gewijzigd door Master FX op 14-09-2023 14:38 ]

Stay safe

• dutchnltweaker
Master FX schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:37:
Nee, maar enige verschil zou em dan misschien (mogen) zitten in de latency.... Toestel is een eenvoudige Motorola E20.

Een 5G toestel kan toch niet meer bandbreedte persen uit een bepaalde cap?
Nou het verschil is wel dat het sneller voelt. Maar heb wel de ervaring bij een cap in het buitenland dat het op 5G toch boven het limiet kwam. Dus daarom mijn vraag.

• Master FX
Misschien voel je de snellere latency :)

Stay safe

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Update; vanmiddag - uit het niets- gebeld dat er een update is uitgevoerd. Test en 296Mbit/s.
Tot zo ver tevreden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:12
Hackus schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:03:
Update; vanmiddag - uit het niets- gebeld dat er een update is uitgevoerd. Test en 296Mbit/s.
Tot zo ver tevreden.
Je bedoeld dat Odido jou gebeld heeft dat ze aanpassingen aan het 5G netwerk hebben doorgevoerd waardoor je snelheid weer op het oude niveau is?

Kreeg je ook simkaart aanpassingen oid op je mobiel?

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Tot 2 weken geleden was ik van plan om deze maand over te stappen naar T-Mobile/Tele2. Ik heb ze eerder ook gehad en was eigenlijk altijd zeer tevreden over zowel het bereik als de kosten als de voorwaarden.

Helaas wordt het nu toch wel een lastige keuze: in dit topic zijn er best wat behoorlijk slechte ervaringen sinds de wijziging naar Odido. Daarnaast is Unlimited Basis langzamer dan het oude Unlimited abonnement, waardoor je automatisch uitkomt bij Unlimited Plus... die €37,50 kost. In vergelijking met de Tele2-prijzen loopt het al helemaal scheef.

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:32
Uniciteit schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:22:
Tot 2 weken geleden was ik van plan om deze maand over te stappen naar T-Mobile/Tele2. Ik heb ze eerder ook gehad en was eigenlijk altijd zeer tevreden over zowel het bereik als de kosten als de voorwaarden.

Helaas wordt het nu toch wel een lastige keuze: in dit topic zijn er best wat behoorlijk slechte ervaringen sinds de wijziging naar Odido. Daarnaast is Unlimited Basis langzamer dan het oude Unlimited abonnement, waardoor je automatisch uitkomt bij Unlimited Plus... die €37,50 kost. In vergelijking met de Tele2-prijzen loopt het al helemaal scheef.
Unlimited basis kom je op uit (Tele2 snelheid was 225mbps.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Roy Tollenaar schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:59:
[...]

Unlimited basis kom je op uit (Tele2 snelheid was 225mbps.
Klopt bij 4G-only, maar de 5G variant was 450 Mbps. :)

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Uniciteit schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:22:

Ik ben al jaren klant bij T-Mobile met unlimited en ik heb geen enkel probleem met de verbinding ervaren sinds de overgang naar Odido. De app werkte de eerste dag matig, maar daarna alles in orde. In combinatie met een iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

stormfly schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:10:
[...]

Je bedoeld dat Odido jou gebeld heeft dat ze aanpassingen aan het 5G netwerk hebben doorgevoerd waardoor je snelheid weer op het oude niveau is?

Kreeg je ook simkaart aanpassingen oid op je mobiel?
Zelfde sim, update na mijn eerdere bericht. Er was ook geen belafspraak afgesproken oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Ik ben gisteren ook gebeld door Odido, na mijn melding (een dag eerder) dat ik geen account kon aanmaken. Dus wat dat betreft zeker netjes. De dame belde om te zeggen dat IT afdeling het probleem had opgelost. Daar was ik ook achter gekomen, omdat ik kort daarvoor een account had kunnen maken.

Stay safe

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Iemand enig idee of ze bij Odido ook familie opties bieden?

Ik zou graag 1x Unlimited Basis (of plus, indien noodzakelijk) willen, 1x 20gb, 1x 4gb en dat ik dan MB’s kan delen vanaf mijn unlimited abonnement.

De 4gb moet nieuw contract worden, beide andere zijn vrij om te verlengen.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Toppe schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 14:58:

Ik zou graag 1x Unlimited Basis (of plus, indien noodzakelijk) willen, 1x 20gb, 1x 4gb en dat ik dan MB’s kan delen vanaf mijn unlimited abonnement.

Die 20 GB en 4 GB is al met 'verdubbelaar' neem ik aan?

Je stelt nu dit voor:
- 1x Unlimited Basis á €32,50
- 1x 20 GB á €20
- 1x 4 GB á €16,50

Als je echter één Unlimited Basis abonnement hebt, dan kun je er voor €20 nog een afsluiten. Die 20 GB zou ik dus al niet doen. Dan zou je dus al op dit uitkomen:

- 1x Unlimited Basis á €20
- 1x 4 GB á €16,50

Je kan verder geen data delen uit je onbeperkte bundel. Ik zou persoonlijk voor die €3,50 van dat derde abonnement dan ook Unlimited maken.

Je kunt ook ook voor Unlimited Plus gaan, dan worden het tweede (en derde) abonnement ook Unlimited Plus.

- 1x Unlimited Plus €37,50
- 1x Unlimited Plus €20
- 1x Unlimited Plus €20

Verwijderd

Aanstaande maandag gaat mijn Odido unlimited premium in, ben benieuwd :)

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 21:58

SkyStreaker

Move on up!

Net nog op 4 september een verlengings-order gedaan, nog steeds geen bericht dat ik de flip 5 kan halen :) Gewoon hilarisch dat dit in een zwart gat is gevallen. Aanstaande maandag annuleer ik de order.

Ze vertelden mij dat het allemaal goed liep, sure :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-07 19:32
Hoppa bijna 1GBPS! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ipq0ve1eQrq_UnY6Ml0tyTTiadk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Q4n718btQgmXNuSuZbKAPPm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:26
Waar (welke mast) heb je deze test gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit Odido unlimited premium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:22
Uniciteit schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:14:
[...]

Die 20 GB en 4 GB is al met 'verdubbelaar' neem ik aan?

Je stelt nu dit voor:
- 1x 20 GB á €20
- 1x 4 GB á €16,50

Als je echter één Unlimited Basis abonnement hebt, dan kun je er voor €20 nog een afsluiten. Die 20 GB zou ik dus al niet doen. Dan zou je dus al op dit uitkomen:

- 1x Unlimited Basis á €20
- 1x 4 GB á €16,50

Je kan verder geen data delen uit je onbeperkte bundel. Ik zou persoonlijk voor die €3,50 van dat derde abonnement dan ook Unlimited maken.

Je kunt ook ook voor Unlimited Plus gaan, dan worden het tweede (en derde) abonnement ook Unlimited Plus.

- 1x Unlimited Plus €37,50
- 1x Unlimited Plus €20
- 1x Unlimited Plus €20
Krijg je bij bovenstaande opties niet ook klantvoordeel?

Dus:
- 1x Unlimited Basis á €32,50 - €7,50 = €25
- 1x 20 GB of Unlimited Basis á €20
- 1x 4 GB á €16,50

- 1x Unlimited Plus €37,50 - €7,50 = €30
- 1x Unlimited Plus €20
- 1x Unlimited Plus €20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 23:31
Toppe schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 14:58:

*knip*. Mag wat minder bot.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 18-09-2023 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
MB's delen doen ze bij KPN en Vodafone.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Master FX schreef op zondag 17 september 2023 @ 15:26:
MB's delen doen ze bij KPN en Vodafone.
Naja ergens is dat goedkoper unlimited erbij nemen als je er al 1 hebt ook een beetje oneindige mbs delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas81
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18-06 18:05
Dat is een bijzonder hoge snelheid, zeker als je bedenkt dat het grotendeels nog 4g is en n78 nog niet is ingeschakeld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-07 19:32
thomas81 schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:36:
[...]

Dat is een bijzonder hoge snelheid, zeker als je bedenkt dat het grotendeels nog 4g is en n78 nog niet is ingeschakeld
Klopt, maar deze snelheid haal ik continu op deze mast.
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2023 @ 09:35:
[...]

Is dit Odido unlimited premium?
Nee, dit is gewoon een oud abonnement
NLM1K schreef op zondag 17 september 2023 @ 09:01:
[...]

Waar (welke mast) heb je deze test gedaan?
Op deze mast: 2372 op antennekaart.nl of: Postelse Hoeflaan in Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Ik kreeg als telecombeheerder van het bedrijf waar ik voor werk net een email van Odido dat er een landelijke storing is met bellen op het mobiele en vaste netwerk.

Nog geen hinder ondervonden aan mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
rensvanaarden schreef op zondag 17 september 2023 @ 22:41:
[...]

Klopt, maar deze snelheid haal ik continu op deze mast.

[...]

Nee, dit is gewoon een oud abonnement

[...]

Op deze mast: 2372 op antennekaart.nl of: Postelse Hoeflaan in Tilburg.
Yes, deze snelheden had ik al eerder gespot bij deze mast.

Haal je dit ook op de Speedtest app? Want ik heb het idee dat fast.com op telefoon soms een beetje hoger uitvalt.
En op welke sector heb je deze snelheid gehaald?

Overigens ook de enige mast waar ik deze snelheid op kan halen tot nu toe in Tilburg.

[ Voor 3% gewijzigd door vandeven66 op 18-09-2023 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:17
Zojuist geprobeerd abonnement te verlengen met telefoon. Dat ging niet zo goed.

Kies je voor iDeal betaling krijg je een “Helaas! Deze pagina zit op slot” pagina.

Kan nu helemaal niets meer. Niet opnieuw proberen, want kan niet meer verlengen. Heb geen e-mail ontvangen. Het is inmiddels even geleden.

Chatbot helpt ook niet. Verwijst naar zelf overmaken maar dan heb je een kenmerk nodig, maar heb geen e-mail ontvangen of iets.
En ze verwijzen weer door naaar mogelijk tot iDeal betaling welke weer een “Helaas! Deze pagina zit op slot” melding geeft.

Geweldig weer allemaal…

edit:
Vervolg op bovenstaand

Vanochtend gebeld, krijg je te horen dat het bovengemiddeld druk was.., maar ik bleef aan de lijn en kreeg vrijwel direct iemand te spreken. Dus dat was positief verrassend.

Uiteindelijk uitgekomen om mijn verlenging te annuleren en dat ik de verlenging met telefoon opnieuw kan aanvragen.

Nu nog wachten op een bevestiging hiervan / dat ik opnieuw een verlenging kan aanvragen.

edit:
Zag net iets opmerkelijk

Nu zie ik wel mijn verlenging bij mijn accounts (de verlenging waarvan annuleren is aangevraagd). Maar nu zie ik iets opmerkelijks.

Mijn voorgaande en huidige abonnement lopen altijd van november x tot november x. Dus bij verlengen gaat deze in op het moment dat het huidige abonnement beëindigd. Normaal gesproken…

Echter zag ik bij deze verlenging dat deze niet november x 2023 ingaat maar pas in januari y 2024 !?!

Vind dat vrij bijzonder. Daardoor zou ik ook langer aan Odido vastzitten dan onnodig, en beperkt dat ook het verlengen rond nieuwe iPhone releases. Want verlengen kan dan pas vanaf september y 2024.

Ben blij dat ik deze geannuleerd heb. En ben benieuwd wat er gebeurt als ik de verlenging opnieuw aanvraag straks. Misschien ga ik wel even naar de Odido winkel hiervoor.

x en y zijn een dag van de maand, maar ga deze niet hier specifiek benoemen

[ Voor 56% gewijzigd door don spike op 20-09-2023 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brugk000
  • Registratie: Juni 2022
Deze week geprobeerd een multisim te koppelen aan mijn Odido abonnement in verband met de aanschaf van een Samsung watch 6.

Op de website van Odido blijkt dat mogelijk te zijn. Ik kom er nu achter dat dit voor oud Tele-2 klanten helemaal niet mogelijk is. Hier staat niets over op de website, geen disclaimer oid.

Hierover contact gehad met de klantenservice maar ook daar geen oplossing anders dan lopend contract uitzitten. Teleurstellende ervaring en het resterende gevoel is dat ik blijkbaar een halve klant ben van Odido.

Thanks Odido

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:47
Na twee weken is er nog steeds geen enkele vooruitgang in mijn odido's accounts, ik kan nergens meer bij, kan zowel vast als mobiel abo niet koppelen (en dus niet uitlezen wat ik verbruikt heb in mijn bundel, geen facturen controleren, mijn nieuwe bankgegevens niet doorgeven etc). Via het forum is het naar de technische helpdesk gegaan maar daar na een week ook niets van gehoord. Ik ben tot nu toe niet echt onder de indruk van odido.

Lo and behold, ik kan inmiddels mijn vaste abo weer koppelen, we zijn op de helft.

[ Voor 8% gewijzigd door Kassad op 21-09-2023 13:30 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:05
Er is mij verteld dat nu Odido bij haar Unlimited abonnementen 20GB dag bundel geeft. Ik heb nog niet verlengd. Ik heb toestel op afbetaling tot volgende jaar september.

Ik heb nu Unlimited met 10GB dag bundel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FhP70Skh0nFrzi9kq2hifTv0QoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XIeZQvfqzntYyTpAXaSZRWRS.jpg?f=fotoalbum_large

Is de 20GB dag bundel pas als ik weer verlengd? Ik mag pas op 17 mei 2024 verlengen en einde huidige contract is 16 september 2024

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:32
Van der Berg schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:09:
Er is mij verteld dat nu Odido bij haar Unlimited abonnementen 20GB dag bundel geeft. Ik heb nog niet verlengd. Ik heb toestel op afbetaling tot volgende jaar september.

Ik heb nu Unlimited met 10GB dag bundel

[Afbeelding]

Is de 20GB dag bundel pas als ik weer verlengd? Ik mag pas op 17 mei 2024 verlengen en einde huidige contract is 16 september 2024
Klopt is voor nieuwe odido klanten, misschien later nog voor oude T-mobile/Tele2 klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POTMA
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-08 11:18
Master FX schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:39:
Probeer een account aan te maken. Alle checks op groen vwb het wachtwoord.. Maar het wachtwoord wordt niet geaccepteerd![Afbeelding]

En in contact komen met deze nieuwe provider is ook onmogelijk.
:o heb dit issue doorgestuurd aan de juiste persoon.
Edit: Was blijkbaar al gefixed door de dev, gaat maandag live.

[ Voor 5% gewijzigd door POTMA op 22-09-2023 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
POTMA schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:53:
[...]

:o heb dit issue doorgestuurd aan de juiste persoon.
Edit: Was blijkbaar al gefixed door de dev, gaat maandag live.
Master FX schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:01:
Ik ben gisteren ook gebeld door Odido, na mijn melding (een dag eerder) dat ik geen account kon aanmaken. Dus wat dat betreft zeker netjes. De dame belde om te zeggen dat IT afdeling het probleem had opgelost. Daar was ik ook achter gekomen, omdat ik kort daarvoor een account had kunnen maken.
Was al gefixed volgens mij.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Account aanmaken kon sowieso nog steeds. Het probleem was dat de wachtwoordregels die getoond werden niet overeenkwamen met hoe het echt gevalideerd werd. Dus een ogenschijnlijk valide wachtwoord was toch niet valide. Het heeft mij ook meerdere pogingen gekost om er 1 te vinden die wel werd geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:34
Net mijn nieuwe iphone ontvangen met Odido eSIM. Maar de telefoon zegt dat de eSIM niet geactiveerd kan worden. Na de chatbot van odido gevolgd te hebben, heb ik mijn eSIM weer verwijderd en een nieuwe QR code gescand. Die doet het uberhaupt niet. Ook zie ik de eSIM niet in mijn account.

Het gaat om een verlengd abonnement waarbij ik nu overstap van fysieke SIM naar eSIM. Gelukkig werkt de fysieke SIM nog! Iemand enig idee?

Klantenservice in de app is er vanaf morgenochtend 9.00 weer, dus die ga ik ook eens lastigvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:43
Kevinns schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 14:27:
Net mijn nieuwe iphone ontvangen met Odido eSIM. Maar de telefoon zegt dat de eSIM niet geactiveerd kan worden. Na de chatbot van odido gevolgd te hebben, heb ik mijn eSIM weer verwijderd en een nieuwe QR code gescand. Die doet het uberhaupt niet. Ook zie ik de eSIM niet in mijn account.

Het gaat om een verlengd abonnement waarbij ik nu overstap van fysieke SIM naar eSIM. Gelukkig werkt de fysieke SIM nog! Iemand enig idee?

Klantenservice in de app is er vanaf morgenochtend 9.00 weer, dus die ga ik ook eens lastigvallen.
Toevallig hetzelfde als jij gedaan. Ook eSIM bij mij niet geactiveerd. Even gebeld en de medewerker hoorde ‘toevallig’ net van zijn collega dat het ‘even duurt’. Het zou vanzelf in de app zichtbaar moeten worden.

Wat ‘even’ is dat kon hij niet vertellen. Ik geloof er in ieder geval niets van. Advies om terug te bellen als het over een paar uur nog niet in orde is.

Het zal wel, heb er even geen zin in. Fysieke simkaart er nu maar weer in gedaan.

Drama.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 15:49
Heeft iemand hier ervaringen mee? (Dekking)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1G6GmOrTNJAaKdtgxUzPQ9mVYe4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YOrxtFRGBu30tOaLzyaWXk71.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je kan gewoon een abbo bestellen bij een andere provider naar jou keuze, zodra je over ben stopt het abbo bij odido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:19:
[...]

Ja je kan gewoon een abbo bestellen bij een andere provider naar jou keuze, zodra je over ben stopt het abbo bij odido
Ik had eerst odido gebeld ter verduidelijking (dekkingsklacht). Eerst zei de medewerker dat ik na 1 maand opzegtermijn kon overstappen, toen na 1x navragen dat het wel direct mocht maar ik de overige contractmaanden door moest betalen, na de 2e keer navraag dat hij het odido contract kon opzeggen namens mij met mijn akkoord. Maar dan zit ik opeens zonder mobiel bereik: “oh ja, zegt hij. Dat kan.” En bij de 3e keer overleg naar zn manager vervolgens wat jij (Miixms) aangeeft - zonder kosten.

Vervolgens sim-only bij een andere provider direct afgesloten. Die konden het direct verwerken. Nu hopen dat het goed gaat.

Voor m’n vrouw een abo + toestel bij belsimpel online afgesloten. Die sturen een email dat het niet kan (max 120 dagen voor einde contract kan het). Gemaild (met de odido mail als bijlage) en gebeld, en belsimpel zou ernaar kijken.

Het lijkt erop alsof deze scenario niet echt duidelijk is. Sowieso gebeurt het niet vaak denk ik.

[ Voor 0% gewijzigd door twkr18526 op 26-09-2023 22:38 . Reden: 2 woordjes extra ter verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twkr18526 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:37:
[...]

Ik had eerst odido gebeld ter verduidelijking. Eerst zei de medewerker dat ik na 1 maand opzegtermijn kon overstappen, toen na 1x navragen dat het wel direct mocht maar ik de overige contractmaanden door moest betalen, na de 2e keer navraag dat hij het odido contract kon opzeggen namens mij met mijn akkoord. Maar dan zit ik opeens zonder mobiel bereik: “oh ja, zegt hij. Dat kan.” En bij de 3e keer overleg naar zn manager vervolgens wat jij (Miixms) aangeeft - zonder kosten.

Vervolgens sim-only bij een andere provider direct afgesloten. Die konden het direct verwerken. Nu hopen dat het goed gaat.

Voor m’n vrouw een abo + toestel bij belsimpel online afgesloten. Die sturen een email dat het niet kan (max 120 dagen voor einde contract kan het). Gemaild (met de odido mail als bijlage) en gebeld, en belsimpel zou ernaar kijken.

Het lijkt erop alsof deze scenario niet echt duidelijk is. Sowieso gebeurt het niet vaak denk ik.
Nee, als jij de keuze maakt om je contract open te breken wat in de mail staat kan jij vrij overstappen naar een andere provider, dus zodra alles is over gegaan en je bereik hebt met je nieuwe provider stopt het gewoon bij de oude provider

• twkr18526
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:30:
[...]

Nee, als jij de keuze maakt om je contract open te breken wat in de mail staat kan jij vrij overstappen naar een andere provider, dus zodra alles is over gegaan en je bereik hebt met je nieuwe provider stopt het gewoon bij de oude provider
Helaas lijkt het niet te kloppen wat jij zegt. Krijg net deze mail van odido:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tj6GNSayBy9OivSek7uscz5bA_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YVbfTLk0dwTWC40MoAJVmD2A.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

twkr18526 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:13:
[...]

Helaas lijkt het niet te kloppen wat jij zegt. Krijg net deze mail van odido:
[Afbeelding]
Wat gek, nou dan is dat veranderd, want in tmobile tijd was dit wel zo

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:47
Kassad schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:51:
Na twee weken is er nog steeds geen enkele vooruitgang in mijn odido's accounts, ik kan nergens meer bij, kan zowel vast als mobiel abo niet koppelen (en dus niet uitlezen wat ik verbruikt heb in mijn bundel, geen facturen controleren, mijn nieuwe bankgegevens niet doorgeven etc). Via het forum is het naar de technische helpdesk gegaan maar daar na een week ook niets van gehoord. Ik ben tot nu toe niet echt onder de indruk van odido.

Lo and behold, ik kan inmiddels mijn vaste abo weer koppelen, we zijn op de helft.
Het is opgelost eindelijk. Ik ben in april van t-mo naar tele2 gegaan en dat oude t-mo abo stond nog gekoppeld. Gelukkig dat een mod van het forum scherp was, de techneuten hadden de case al als opgelost gesloten.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• twkr18526
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:14:
[...]

Wat gek, nou dan is dat veranderd, want in tmobile tijd was dit wel zo
Vond ik ook. Het is uiteindelijk opgelost. Blijkbaar zijn er verkeerde processen gevolgd. Iedereen kan fouten maken. Ben blij dat ik uiteindelijk iemand heb gevonden die de juiste procedures kende en wist hoe ze het moest oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:10
meer mensen problemen met het activeren van de esim? Al twee dagen mee bezig....

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:26

PeaceNlove

Deugleuter

Vandaag na 4! keer bellen en meer dan 3uur totale gesprek en wachttijd eindelijk mijn mobiele abonnement van tele2 zichtbaar in de Odido app. Alles wat er mis kon gaan ging volgens mij mis, dan werd er weer wat gereset door de klantenservice medewerker en dan ging er op een ander punt weer wat stuk. Inlog-loop, waarbij ik direct na inloggen met een scherm werd geconfronteerd dat de sessie verlopen was. Uiteindelijk ook nog ergens onderweg de authenicator app code kapot gemaakt, maar dan kan je nog wel met username en ww inloggen op de app, maar niet op de website. Voer dan niet zo’n 2 factor code in als je zonder ook op de app kan inloggen 8)7
De informatie die ik nu in de app zie klopt ook nog niet met de abonnementen met kortingen die ik heb, maar op hun eigen systemen lijkt het wel te kloppen, en ik was er wel een beetje klaar mee.

Nu weten we wel waarom de abonnementen zo veel duurder in geworden, als je de klantenservice medewerkers 2 uur lang bezig kan houden dan neemt dat toch een beste hap uit de abonnementskosten

• Gr4mpyC3t
htca schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 14:18:
meer mensen problemen met het activeren van de esim? Al twee dagen mee bezig....
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/76610856

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
htca schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 14:18:
Hier ook, zowel ik als mijn vrouw krijgen hem niet geactiveerd.

Ik ga over van iPhone 13 Pro Max naar iPhone 15 Pro Max en had al een eSIM (en heb een zakelijk abo).
Mijn vrouw gaat over van fysieke Tele2 SIM naar een Odido eSIM op dezelfde telefoon.

De helpdesk snapte er niets van, ze hebben alle mogelijke manieren van activeren geprobeerd en hij bleef in hun systeem staan onder de oude ICCID.

Ze hebben een IT ticket aangemaakt en die wordt blijkbaar pas op z'n vroegst maandag opgepakt...
Tot die tijd loop ik dus nog met mijn oude telefoon te zeulen...

• htca
Net gebeld (voor de 4e keer…) er is een storing bij de activatie esim…. “Wanneer is de storing over” “we verwachten met een weekje” 🙄 ik sjouw dus ook een poosje met 2 telefoons…. (Had/heb een dual sim setup). Mijn oude gaat naar mijn partner, maar die moet nog even wachten….. ik overleef het wel, maar fraai is het zeker niet….

• OverSoft
htca schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:07:
Net gebeld (voor de 4e keer…) er is een storing bij de activatie esim…. “Wanneer is de storing over” “we verwachten met een weekje” 🙄 ik sjouw dus ook een poosje met 2 telefoons…. (Had/heb een dual sim setup). Mijn oude gaat naar mijn partner, maar die moet nog even wachten….. ik overleef het wel, maar fraai is het zeker niet….
Hmh, dan rij ik wel even langs de Odido winkel en haal een fysieke SIM.
Mijn iPhones raken nu uit sync en dat is erg vervelend.

• NLM1K
OverSoft schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 15:42:
[...]

Hier ook, zowel ik als mijn vrouw krijgen hem niet geactiveerd.

Ik ga over van iPhone 13 Pro Max naar iPhone 15 Pro Max en had al een eSIM (en heb een zakelijk abo).
Mijn vrouw gaat over van fysieke Tele2 SIM naar een Odido eSIM op dezelfde telefoon.

De helpdesk snapte er niets van, ze hebben alle mogelijke manieren van activeren geprobeerd en hij bleef in hun systeem staan onder de oude ICCID.

Ze hebben een IT ticket aangemaakt en die wordt blijkbaar pas op z'n vroegst maandag opgepakt...
Tot die tijd loop ik dus nog met mijn oude telefoon te zeulen...
Hier geen problemen ervaren met mijn overstap van iPhone 14 Pro Max naar iPhone 15 Pro Max en nieuwe eSIM via Mijn Odido. Alles werkte meteen na activate via sms code.

• OverSoft
NLM1K schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:09:
[...]

Hier geen problemen ervaren met mijn overstap van iPhone 14 Pro Max naar iPhone 15 Pro Max en nieuwe eSIM via Mijn Odido. Alles werkte meteen na activate via sms code.
Ik moest hem activeren via de website of app (stond ook in de brief die bij mijn nieuwe eSIM zat). Overzetten vanaf mijn oude telefoon werkte sowieso niet. (Kreeg direct een fout)

• NLM1K
OverSoft schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:15:
[...]

Ik moest hem activeren via de website of app (stond ook in de brief die bij mijn nieuwe eSIM zat). Overzetten vanaf mijn oude telefoon werkte sowieso niet. (Kreeg direct een fout)
Kan je niet swappen via Mijn Odido voor eSIM en via SMS de nieuwe activeren?

• htca
OverSoft schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:08:
[...]

Hmh, dan rij ik wel even langs de Odido winkel en haal een fysieke SIM.
Mijn iPhones raken nu uit sync en dat is erg vervelend.
Bij mij draait alles op de nieuwe, behalve whatsapp en vanzelfsprekend de telefoon zelf.
NLM1K schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:09:
[...]

Tja, als je die sms krijgt wel…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
NLM1K schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:35:
[...]

Kan je niet swappen via Mijn Odido voor eSIM en via SMS de nieuwe activeren?
Ik heb vandaag 3 nieuwe eSIMs gekregen. Een die ik zelf via Mijn Odido heb aangevraagd en via Mijn Odido moest activeren (niet via SMS).
Die werkte niet.

Toen heb ik er 1 via de helpdesk gekregen, zelf geactiveerd (wederom via Mijn Odido en niet via SMS, ik kan geen eSIMs activeren via SMS?). Werkte niet.

Toen heb ik er NOG een via de helpdesk gekregen, deze heeft de helpdesk medewerker zelf op allerlei manieren proberen te activeren, maar ook hij kreeg het niet voor elkaar.

Dan denk ik dat we wel kunnen zeggen dat het simpelweg niet werkt (naast het feit dat er nu letterlijk gezegd wordt dat er een storing is in activatie van eSIMs).

/edit: Overigens werkt mijn oude telefoon dus nog steeds 100%. Die wordt dus ook niet gedeactiveerd.

[ Voor 5% gewijzigd door OverSoft op 23-09-2023 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
Ik merkte zojuist dat mijn oude telefoon het ook niet meer deed. Ook de nieuwe deed niets.

Heb NOGMAALS de eSIM geactiveerd via Mijn Odido (via SIM activeren) en toen deed hij het uiteindelijk.

Ik ben nu dus over.

• Gr4mpyC3t
OverSoft schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:29:
Ik merkte zojuist dat mijn oude telefoon het ook niet meer deed. Ook de nieuwe deed niets.

Heb NOGMAALS de eSIM geactiveerd via Mijn Odido (via SIM activeren) en toen deed hij het uiteindelijk.

Ik ben nu dus over.
Maar zie je de eSIM ook terug in de Odido app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:25:
[...]

Maar zie je de eSIM ook terug in de Odido app?
Ja, met de correcte ICCID. Heeft wel even geduurd.

Die van mijn vrouw werkt overigens nog steeds niet.

[ Voor 10% gewijzigd door OverSoft op 23-09-2023 20:58 ]

• Zorian
  • Laatst online: 09-09 21:01

Zorian

What the fox?

Hi, ik wil binnenkort overstappen naar Odido en hierbij een toestel icm abonnement nemen.
Had 1 vraagje; Hoe zit het met de bijbetaling voor het toestel?
Ik ben van plan hem in de winkel op te halen.
Moet ik de bijbetaling ter plekke pinnen of komen deze kosten op de eerste factuur erbij? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Zorian schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 22:40:
Hi, ik wil binnenkort overstappen naar Odido en hierbij een toestel icm abonnement nemen.
Had 1 vraagje; Hoe zit het met de bijbetaling voor het toestel?
Ik ben van plan hem in de winkel op te halen.
Moet ik de bijbetaling ter plekke pinnen of komen deze kosten op de eerste factuur erbij? :)
De betaling voldoe je in de winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 00:13
Ik krijg e-Sim ook niet geactiveerd op de iPhone zoals meerde mensen hierboven.

iPhone geeft na 20 min aan dat de e-Sim niet geactiveerd kan worden. Blijft de iPhone dit proberen of moet ik de e-Sim opnieuw toevoegen om het weer te proberen? Wat niet lukt omdat je hem maar eenmalig kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kan iemand bevestigen dat de ViaPlay extra, inderdaad 1 "credit" kost? Het verschil tussen Sim Only basis en plus is €5,-. Naast hogere snelheden komt er een extra bij. Als je daar inderdaad ViaPlay voor kunt nemen, is dat een overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
Bartjeee schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:35:
Kan iemand bevestigen dat de ViaPlay extra, inderdaad 1 "credit" kost? Het verschil tussen Sim Only basis en plus is €5,-. Naast hogere snelheden komt er een extra bij. Als je daar inderdaad ViaPlay voor kunt nemen, is dat een overweging.
Op de website staat de keuze voor Viaplay pas bij Premium.

Bij Plus geeft ie aan:
Je hebt keuze uit:

Videoland
Podimo
Visual Voicemail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
TinusXIII schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:49:
[...]

Op de website staat de keuze voor Viaplay pas bij Premium.

Bij Plus geeft ie aan:
Je hebt keuze uit:

Videoland
Podimo
Visual Voicemail
Als je hier kijkt staat ViaPlay er wel bij

https://www.odido.nl/extra

Zie dat als je Unlimited Premium kiest, ViaPlay er wel bij staat. Dan is mijn vraag beantwoord, bij Plus zit het er niet bij voor 1 credit.

[ Voor 15% gewijzigd door Bartjeee op 24-09-2023 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Mijn vrouw mag op 27 oktober (4 maanden vooraf) opnieuw verlengen na 2 jaar. Haar toestel heeft ze los gekocht de Galaxy Z Flip 4 Blauw 512GB. Ze gaat verlengen met:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-BXvL4BhoJ2Cb5AY90vH3tPqoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGtREfJw6NyZBi3OToYSSTS0.jpg?f=fotoalbum_large

Ze gaat €1 per maand meer betalen, nu heeft ze 8GB + 2GB per maand gratis totaal 10GB met onbeperkt bellen en €2.50 per maand korting. Dit heeft ze toen genomen met de GO GO-deals van T-Mobile.

Ben benieuwd of Odido de Go Go deals voorzet?

Ze gaat opnieuw voor 2 jaar zonder toestel, Sim-Only. Ik ben benieuwd eerste keer verlengen via Odido. We gaan altijd langs bij de shop. Wij gebruiken e-sim.

Ik mag pas vanaf 17 mei verlengen (contract eindigt op 16 september 2024)

Heeft er al iemand verlengd of nieuwe abonnement genomen via de fysieke winkel bij Odido?

[ Voor 24% gewijzigd door Van der Berg op 24-09-2023 12:13 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• don spike
Van der Berg schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:45:
Mijn vrouw mag op 27 oktober (4 maanden vooraf) opnieuw verlengen na 2 jaar. Haar toestel heeft ze los gekocht de Galaxy Z Flip 4 Blauw 512GB. Ze gaat verlengen met:

[Afbeelding]

Ze gaat €1 per maand meer betalen, nu heeft ze 8GB + 2GB per maand gratis totaal 10GB met onbeperkt bellen en €2.50 per maand korting. Dit heeft ze toen genomen met de GO GO-deals van T-Mobile.

Ben benieuwd of Odido de Go Go deals voorzet?

Ze gaat opnieuw voor 2 jaar zonder toestel, Sim-Only. Ik ben benieuwd eerste keer verlengen via Odido. We gaan altijd langs bij de shop. Wij gebruiken e-sim.

Ik mag pas vanaf 17 mei verlengen (contract eindigt op 16 september 2024)

Heeft er al iemand verlengd of nieuwe abonnement genomen via de fysieke winkel bij Odido?
Ik kreeg veel hogere korting met verlengen met nieuwe toestel (online verlengd).
Heb verlengt met 1 jaar, Onbeperkt Bellen en 10 GB 12 GB voor maar € 15,- per maand.
Toestel heb ik in een keer betaald.

Zie dat voor nieuwe abonnementen met en zonder toestel 50 cent verschilt zit in hetzelfde abonnement welke ik hierboven beschrijf (€ 17,50 vs € 17,00).

Je krijgt de voordeligere tarieven te zien als je gebruikt maakt van verlengen. Dat was voor mij een verassing.

Edit: ik krijg wel de korting omdat we twee abonnementen op hetzelfde adres hebben.

Edit 2: ik kom van een 1 jarig T-Mobile abonnement met 12 GB en Onbeperkt Bellen voor € 17,-
Dus mijn nieuwe abonnement is € 2,- goedkoper per maand. Alleen heeft odidio geen 120 min bellen NL naar EU. Geen idee van snelheid verschil.

[ Voor 8% gewijzigd door don spike op 24-09-2023 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
don spike schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:45:
[...]

Ik kreeg veel hogere korting met verlengen met nieuwe toestel (online verlengd).
Heb verlengt met 1 jaar, Onbeperkt Bellen en 10 GB 12 GB voor maar € 15,- per maand.
Toestel heb ik in een keer betaald.

Zie dat voor nieuwe abonnementen met en zonder toestel 50 cent verschilt zit in hetzelfde abonnement welke ik hierboven beschrijf (€ 17,50 vs € 17,00).

Je krijgt de voordeligere tarieven te zien als je gebruikt maakt van verlengen. Dat was voor mij een verassing.

Edit: ik krijg wel de korting omdat we twee abonnementen op hetzelfde adres hebben.

Edit 2: ik kom van een 1 jarig T-Mobile abonnement met 12 GB en Onbeperkt Bellen voor € 17,-
Dus mijn nieuwe abonnement is € 2,- goedkoper per maand. Alleen heeft odidio geen 120 min bellen NL naar EU. Geen idee van snelheid verschil.
Kunnen wij dit vragen bij verlengen op 27 oktober, een hogere korting? Ze gaat zonder nieuwe toestel nemen.

Ik blijf het proberen, ik heb mijn vrouw gevraagd om Unlimited te kiezen waardoor de korting hoger is. Maar ze wil geen Unlimited zegt ze. Ze vind haar pakket het beste en ruim voldoende. Ze gebruikt ook waar het kan altijd de Wi-Fi.

Unlimited abonnement bij Odido zelfs vanaf €22,50!

[ Voor 12% gewijzigd door Van der Berg op 24-09-2023 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• don spike
Van der Berg schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:59:
[...]

Kunnen wij dit vragen bij verlengen op 27 oktober, een hogere korting? Ze gaat zonder nieuwe toestel nemen.

Ik blijf het proberen, ik heb mijn vrouw gevraagd om Unlimited te kiezen waardoor de korting hoger is. Maar ze wil geen Unlimited zegt ze. Ze vind haar pakket het beste en ruim voldoende. Ze gebruikt ook waar het kan altijd de Wi-Fi.

Je krijgt jouw aanbod te zien wanneer je kan verlengen. Neem aan dat je dan ook lagere prijzen krijgt. Zonder toestel zou dat best € 15,50 kunnen worden. Maar geen garantie natuurlijk.

Als jij zelf een Unlimited abonnement hebt kan je vrouw voor ‘slechts’ € 20 hetzelfde Unlimited abonnement krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
don spike schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:09:
[...]

Je krijgt jouw aanbod te zien wanneer je kan verlengen. Neem aan dat je dan ook lagere prijzen krijgt. Zonder toestel zou dat best € 15,50 kunnen worden. Maar geen garantie natuurlijk.

Als jij zelf een Unlimited abonnement hebt kan je vrouw voor ‘slechts’ € 20 hetzelfde Unlimited abonnement krijgen.
Ik heb Unlimited abonnement voor €25. Dus als ze Unlimited zou kiezen betaald ze €20 per maand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• don spike
Van der Berg schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:12:
[...]

Ik heb Unlimited abonnement voor €25. Dus als ze Unlimited zou kiezen betaald ze €20 per maand?
Denk alleen als je een odido Unlimited Start, Basis, Plus of Premium hebt. Niet als je nog een een Unlimited abonnement hebt lopen van T-Mobile of Tele2.

Zie Unlimited Samen van odido voor meer informatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Van der Berg schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:59:
[...]

Niet verlengen, maar lekker laten doorlopen! Op die manier blijft het abonnement maandelijks opzegbaar! :) En wie weet komt er dan rond Black Friday nog wel een mooie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
xares schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:34:
Ik krijg e-Sim ook niet geactiveerd op de iPhone zoals meerde mensen hierboven.

iPhone geeft na 20 min aan dat de e-Sim niet geactiveerd kan worden. Blijft de iPhone dit proberen of moet ik de e-Sim opnieuw toevoegen om het weer te proberen? Wat niet lukt omdat je hem maar eenmalig kan downloaden.
Hier inmiddels de esim geactiveerd via de Servicedesk (wel een poosje in de wacht gehangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 00:13
htca schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:10:
[...]

Hier inmiddels de esim geactiveerd via de Servicedesk (wel een poosje in de wacht gehangen)
Werkt bij inmiddels ook via de klantenservice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:37

Yucko

One clown to rule them all !

net mijn reguliere SIM omgewisseld voor een eSIM, en nu staat er weer T-Mobile NL in de hoek als aanbieder :P

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Sinds heden ochtend heb ik van het ene moment op het andere zeer slecht bereik met Odido.

De dag van de naamsverandering, 5 september was het ineens al iets minder goed en sinds vanmorgen is het bereik op één en dezelfde plek ineens zo slecht dat het onbruikbaar is.

Ik heb niets veranderd aan instellingen of wat dan ook. Overnight is het bereik ineens 0,0. Zowel bij mezelf (Samsung S20 FE 4G) als mijn vrouw (Note 20 lite)

Hiervoor geen noemenswaardige issues. Is er een simpele fix?

Edit:

Volgens de Odido "heat map" is er op mijn exacte locatie verminderde dekking (oranje), Utrecht Science Park

[ Voor 33% gewijzigd door Dani86 op 25-09-2023 14:34 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
Heb nog een site gevonden waar de snelheden absurd hoog zijn: 800+ download op 4G en 5G.
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/a/9579149373.png

Ook op 5G:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/a/9579163310.png

Site: https://antennekaart.nl/k...oom=19&providers=t-mobile

Voor de Ericsson ombouw was het max 400 zover ik mij kan herinneren. Ben echt benieuwd wat n78 gaat brengen.

[ Voor 11% gewijzigd door vandeven66 op 25-09-2023 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:08
vandeven66 schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:07:
Heb nog een site gevonden waar de snelheden absurd hoog zijn: 800+ download op 4G en 5G.
[Afbeelding]

Ook op 5G:
[Afbeelding]

Site: https://antennekaart.nl/k...oom=19&providers=t-mobile

Voor de Ericsson ombouw was het max 400 zover ik mij kan herinneren. Ben echt benieuwd wat n78 gaat brengen.
Vet hoor! De limiet zou op de meeste abonnementen (met uitzondering van dat nieuwe 1Gbps abonnement) nog gewoon 750Mbps moeten zijn. Maar op Ericsson werkt iets niet goed met die traffic shaping. Maar mijn vermoeden is dat het nog steeds sneller moet kunnen dan wat we hier zien. Maar echt heerlijk om dit te zien. Het zal me niks verbazen dat we met n78 erbij richting de 2Gbps gaan.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:01
Waarschijnlijk ongerelateerd, maar sinds de overschakeling van Tele2 naar Odido word ik een aantal keer per week gebeld door mensen die mij terugbellen zeggen te bellen na een gemiste oproep van mijn nummer.

Hebben meer mensen dit ervaren en zou het zin hebben om hier contact met Odido over op te nemen? Iemand lijkt mijn nummer dus te spoofen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
davasch schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:39:
Waarschijnlijk ongerelateerd, maar sinds de overschakeling van Tele2 naar Odido word ik een aantal keer per week gebeld door mensen die mij terugbellen zeggen te bellen na een gemiste oproep van mijn nummer.

Hebben meer mensen dit ervaren en zou het zin hebben om hier contact met Odido over op te nemen? Iemand lijkt mijn nummer dus te spoofen.
Een zo’n gesprek is al raar. Bij meerdere zou ik direct even contact opnemen met odido.

Zelf geen probleem met je verbinding? (Kan namelijk maar een sim tegelijkertijd actief zijn, indien spoofen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

davasch schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:39:

Heb ik ook een tijdje gehad op mijn zakelijke KPN. De nummers die mij terug belden hadden vaak ook 4 cijfers hetzelfde als mijn nummer. Ik vermoed zelf dat er gespoofed werd, want ik had die nummers niet gebeld op mijn iPhone. Na verloop van tijd is het weer gestopt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb op mijn nieuwe iPhone gewoon T-Mobile terug in mijn statusbalk… Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsUwrFHzlfdQVRLcYEQvwr6_wgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3xw7JKzyrIxeheCUxWAqdaaw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Het overzicht met resterende MB’s is er ook flink op achteruit gegaan. Bij tele2 zag ik vroeger alleen in het weekend de unlimited data en doordeweeks mijn gewone bundel, maar Odido telt het vrolijk op:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXtvOu30fnm-d82j1zXktJuR58c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QNGlUvTgHYNvFourkUJXAAv3.png?f=fotoalbum_large
Als ik op het overzicht kijk zie ik dus ook 18GB over, maar effectief heb ik tot vrijdag maar 8GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• POTMA
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-08 11:18
PeaceNlove schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:52:
Het overzicht met resterende MB’s is er ook flink op achteruit gegaan. Bij tele2 zag ik vroeger alleen in het weekend de unlimited data en doordeweeks mijn gewone bundel, maar Odido telt het vrolijk op:[Afbeelding]
Als ik op het overzicht kijk zie ik dus ook 18GB over, maar effectief heb ik tot vrijdag maar 8GB
Hmm goed punt, ik zet het op mijn todo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 21:35
TeChNo2 schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:53:
Ik heb op mijn nieuwe iPhone gewoon T-Mobile terug in mijn statusbalk… [Afbeelding]
Ik heb nog nooit Odido zien staan, terwijl kennissen dit wel hebben :? Ook netwerkscan zie ik nog Tmobile NL

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
Bij mij stond er direct op 4 september al Odido, voordat ik überhaupt nog iets over de naamswijziging had gehoord. Toch gek dat ze dat blijkbaar nog steeds niet op alle SIMs hebben doorgevoerd :?

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:49

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Erulezz schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:24:
[...]

Ik heb nog nooit Odido zien staan, terwijl kennissen dit wel hebben :? Ook netwerkscan zie ik nog Tmobile NL
Staat je mobiel altijd aan?

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Altijd, met zondag nog een reboot. iOS 17

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0g25yL1PsNqSnAmNv7oDKN03jo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CWXIJwkKNDfPqRPMrok1koPX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Erulezz schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:41:
[...]

Altijd, met zondag nog een reboot. iOS 17

[Afbeelding]
Heel apart. Ik zou een melding maken bij het webcare team.
Heeft geen haast dus dan kunnen zij het rustig laten bekijken door het team dat deze OTA aanpassingen aanstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Heeft inderdaad geen haast maar merkwaardig is het wel, iedereen heeft de nieuwe naam al en ik zie nog T-Mobile :+ zou het met de leeftijd van de sim te maken kunnen hebben? Voor mijn gevoel heb ik deze al sinds de iPhone 5, 13 jaar geleden alweer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:41
Hier ook weer terug naar T-Mobile in het display. Afgelopen vrijdag nieuwe iPhone gekregen, hiervoor moet de eSim worden overgezet. Dit moet gedaan worden door een nieuwe eSim aan te vragen en die dan op de nieuwe iPhone te activeren. Dit werkte allemaal vlot en goed, alleen staat er op de nieuwe iPhone weer T-Mobile als netwerk.

Het vreemde is dat op de oude iPhone het wel odido was. Ook op de Apple Watch (met multi-sim / eSim) blijft het T-Mobile ipv Odido.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Erulezz schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:04:
Heeft inderdaad geen haast maar merkwaardig is het wel, iedereen heeft de nieuwe naam al en ik zie nog T-Mobile :+ zou het met de leeftijd van de sim te maken kunnen hebben? Voor mijn gevoel heb ik deze al sinds de iPhone 5, 13 jaar geleden alweer
Bij dit soort OTA campagnes is er altijd een percentage "uitval" en die worden dan opnieuw geprobeerd, maar als je telefoon altijd aanstaat zou je toch al snel een update gehad moeten hebben krijgen.

Zou ook zo maar zijn dat je simkaart nooit is geselecteerd(om welke reden dan ook) en er dus nooit zo'n aanpassing naar je simkaart is gestuurd. Blijf bij mijn advies, meldt het aan bij webcare en dan zal het wel een keer goedkomen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:44
Bestaande T-Mobile abonnementen hebben nu ook 20GB per dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdN2B6m3D7_YVbWh3EFWnoLAv-s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6lrZT3ICpOeqQhdJH1LjLgEe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 148% gewijzigd door ikbenjoeri op 28-09-2023 14:56 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Odido mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes