Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de andere providers volgen
nieuws: Odido verhoogt daglimiet van Unlimited-abonnementen naar 20GB met 2GB... Inmiddels is er ook een artikel over.
Oud iphone abbonnement hier, wat op een gevenmoment omgezet was in een Go 17.2, Ulimited NL + EU. (60 dagen per jaar unlimited in EU) . Hierbij nog steeds maar 5Gb in NL+EU op de teller per dag..
Voelt wel dat we als trouwe klanten, onze oude abonnement nog verder uitgehold worden terwijl we nog steeds een premium betalen..
Voelt wel dat we als trouwe klanten, onze oude abonnement nog verder uitgehold worden terwijl we nog steeds een premium betalen..
Dat je die abonnement hebt gehouden voor een lange tijd snap ik. Maar waarom nog in de huidige tijden, of zelfs in de tijd dat er Tele2 Unlimited voor 25 euro er was?rich_eee schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 00:00:
Oud iphone abbonnement hier, wat op een gevenmoment omgezet was in een Go 17.2, Ulimited NL + EU. (60 dagen per jaar unlimited in EU) . Hierbij nog steeds maar 5Gb in NL+EU op de teller per dag..![]()
Zit je nog steeds op 3G?
Ik heb het nu ook al en dit lijkt nu de stap in de goede richting. Ik had graag zonder limieten gezien. Ik heb momenteel 22GB door 2GB extra bij te doen via 5G:ikbenjoeri schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:56:
Bestaande T-Mobile abonnementen hebben nu ook 20GB per dag.
[Afbeelding]
Ik ben benieuwd of ik 20GB per dag op ga krijgen. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ik 10GB bijna op was.
:strip_exif()/f/image/oeJ9YR3v66uflh2lYz8M1okY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 29-09-2023 07:24 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Ik snap dat serieus niet dat je 20GB op je mobiel op krijgt. Thuis heb ik sowieso al Wi-Fi en daarnaast heb ik wel wat beters doen dan zoveel op mijn telefoon te kijken.
Een aantal voorbeelden waarom het wel handig zou zijn:jongetje schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:31:
Ik snap dat serieus niet dat je 20GB op je mobiel op krijgt. Thuis heb ik sowieso al Wi-Fi en daarnaast heb ik wel wat beters doen dan zoveel op mijn telefoon te kijken.
- Reizen (in de trein bijvoorbeeld).
- Weekendje weg in een huisje met een slechte internetverbinding.
- Werken op locatie waar je liever geen gebruik maakt van Wi-Fi.
Have you tried turning it off and on again?
en toch heb je nog mensen die zeuren dat het geen echt unlimited is want je moet bij de 20GB grens steeds "opwaarderen"
[ Voor 26% gewijzigd door Yucko op 29-09-2023 10:43 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Het scheelt wel weer thuis aan stroomkostenjongetje schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:31:
Ik gebruik bijna geen Wi-Fi meer thuis, tenzij ik ga computeren of mijn vrouw thuis is die van de Wi-Fi gebruikt maakt.
Of als je onderweg bent kan je gewoon alles bekijken en doen van A tot Z. Je kan alles op de hoogte kwaliteit bekijken.
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Ik heb al een aantal jaar geen vaste aansluiting meer, zou ik niet weten waarom ik dit wel zou willen gezien de snelheden perfect zijn voor wat ik wil doen.jongetje schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:31:
Maar nu het daglimiet op 20gb is gezet is het 'gemiddelde' verbruik van 25 gb in 1 maand in het buitenland met een onbeperkt abo niet meer in verhouding. Dat zou wel eens flink omhoog mogen.
Zijn er andere mensen die met een Android toestel (Honor Magic 5 Pro) geen 5G ontvangen in België?
Is 35 ondertussen toch?mathy_ schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:06:
[...]
Ik heb al een aantal jaar geen vaste aansluiting meer, zou ik niet weten waarom ik dit wel zou willen gezien de snelheden perfect zijn voor wat ik wil doen.
Maar nu het daglimiet op 20gb is gezet is het 'gemiddelde' verbruik van 25 gb in 1 maand in het buitenland met een onbeperkt abo niet meer in verhouding. Dat zou wel eens flink omhoog mogen.
Iemand hier al eens geprobeerd een lopend abbo van Tele2 voortijdig om te zetten naar Odido?
Ik heb hier in huis vier abbo's. Eén bij Vodafone en één bij Ben die beiden direct opzegbaar / porteerbaar zijn. Ook nog twee bij Tele2. Eén daarvan is al te verlengen, de andere pas ergens in het voorjaar.
Ik wil dit eigenlijk allemaal naar Odido hebben, met alles-in-één samen.
Heeft het zin om Odido te benaderen en te zien of ze genegen zijn dat ene nog niet te verlengen Tele2 abbo 'open te breken' en er een nieuw Odido-abbo van te maken?
Ik heb hier in huis vier abbo's. Eén bij Vodafone en één bij Ben die beiden direct opzegbaar / porteerbaar zijn. Ook nog twee bij Tele2. Eén daarvan is al te verlengen, de andere pas ergens in het voorjaar.
Heeft het zin om Odido te benaderen en te zien of ze genegen zijn dat ene nog niet te verlengen Tele2 abbo 'open te breken' en er een nieuw Odido-abbo van te maken?
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
:strip_exif()/f/image/6T8kF6LUfVCYZ00YqndQDKqW.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is een printscreen van eerder deze maand.
Dat is geen 35gb
[ Voor 3% gewijzigd door mathy_ op 29-09-2023 18:33 ]
Bijzonder, ik heb nu 35gb maar in augustus ook toen ik in Frankrijk zat en het nog T-Mobile was.mathy_ schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 18:32:
[...]
[Afbeelding]
Dit is een printscreen van eerder deze maand.
Dat is geen 35gb
:strip_exif()/f/image/tZCiNsoZnFbmRoc4PLgGBnfg.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij mij is het gelukt met 3 lopende T-Mobile contracten. Een daarvan was 3 maanden geleden met 2 jaar verlengd. Ze hebben ze alle 3 opengebroken zodat we om konden. Was echt top!ralpje schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:38:
Iemand hier al eens geprobeerd een lopend abbo van Tele2 voortijdig om te zetten naar Odido?
Ik zat bij Tele2, dat maakt dus nog steeds het verschil.TinusXIII schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:35:
[...]
Bijzonder, ik heb nu 35gb maar in augustus ook toen ik in Frankrijk zat en het nog T-Mobile was.
[Afbeelding]
Zie af en toe ook nog T-Mobile verschijnen op mijn telefoon (en ook T-Mobile Wifi). Wel overwegend Odido nu.
Ben 2 maanden geleden overgestapt van KPN en gek genoeg in mijn geval beter bereik (zowel bellen als 4G). In mijn woonplaats altijd slecht bereik gehad via KPN en die beweerde dat dat kwam door de landelijke omgeving. Zat nog te twijfelen tussen Vodafone en Odido, en toch voor die laatste gegaan.
Wat zijn jullie ervaringen met Extra Veilig Online? Heb het erbij genomen en het lijkt zeker voor Android een goed idee.
Ben 2 maanden geleden overgestapt van KPN en gek genoeg in mijn geval beter bereik (zowel bellen als 4G). In mijn woonplaats altijd slecht bereik gehad via KPN en die beweerde dat dat kwam door de landelijke omgeving. Zat nog te twijfelen tussen Vodafone en Odido, en toch voor die laatste gegaan.
Wat zijn jullie ervaringen met Extra Veilig Online? Heb het erbij genomen en het lijkt zeker voor Android een goed idee.
/f/image/yNH2yvE0GBfNX9aXL1wHg5Wa.png?f=fotoalbum_large)
Mijn abonnement bij Tele2 liep gelijk met de maand, maar vandaag zie ik opeens dat ik 14 dagen langer moet doen met de bundel?
Het zal zich hopelijk morgen wel weer corrigeren, maar ik krijg meer en meer het gevoel dat de IT samenvoeging en migratie naar Odido te complex voor ze is geweest en of dat ze te weinig getest hebben. De verbinding is prima, maar zodra je iets met de app wil of de klantenservice gaat bellen is het gewoon ondermaats. En die chatbot in de app mag gewoon weer met pensioen, daar heb je echt niets aan.
En een paar uur later krijg ik deze briljante tijdsnotatie:
12 dagen en 41 uur
/f/image/1xzdy1CM6WZtC4VlcDWQoM2n.png?f=fotoalbum_large)
Laatste edit: ik denk dat ik snap wat er fout gaat.
Ik zie nu 10 dagen en 46 uur, dus denk dat dagen uren moeten zijn en de uur minuten
[ Voor 24% gewijzigd door PeaceNlove op 30-09-2023 13:15 ]
Verkeerde topic.
[ Voor 97% gewijzigd door DM89 op 01-10-2023 18:21 ]
Korte vraag meerdere mensen die sinds de overgang last hebben van het volgende probleem?
Ik heb de laatste tijd het probleem dat bij telefoon gesprekken ik na een seconden of 10 tot 30 niet meer hoorbaar ben en ik opnieuw moet bellen.
Hierna treed het probleem gewoon weer op. Ik heb getest of het via Whatsapp bellen wel goed ging en hier was het probleem nog niet aanwezig.
Ik heb zelf een iPhone 14 Plus met IOS 17 erop.
Ik heb de laatste tijd het probleem dat bij telefoon gesprekken ik na een seconden of 10 tot 30 niet meer hoorbaar ben en ik opnieuw moet bellen.
Hierna treed het probleem gewoon weer op. Ik heb getest of het via Whatsapp bellen wel goed ging en hier was het probleem nog niet aanwezig.
Ik heb zelf een iPhone 14 Plus met IOS 17 erop.
Ik heb alleen het issue dan NLalert niet meer werkt sinds het Odido is. Voor iedereen op het netwerk (dus ook Ben en Simpel klanten).
Hoe heb je deze conclusie getrokken, er is toch geen landelijke test geweest na de naamsverandering naar Odido? Met een daadwerkelijk alarm is het altijd wat onoverzichtelijk welk radiocellen er mee doen in de alert, daar kan je geen conclusies uit trekken.jongetje schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:08:
Ik heb alleen het issue dan NLalert niet meer werkt sinds het Odido is. Voor iedereen op het netwerk (dus ook Ben en Simpel klanten).
Hier in Den Haag is vorige week een nlalert geweest en heb mensen over meerdere kms verspreid in de stad gesproken waarbij ik dit heb geconstateerd .stormfly schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:12:
[...]
Hoe heb je deze conclusie getrokken, er is toch geen landelijke test geweest na de naamsverandering naar Odido? Met een daadwerkelijk alarm is het altijd wat onoverzichtelijk welk radiocellen er mee doen in de alert, daar kan je geen conclusies uit trekken.
Laat het op 4 december maar weten. Op de landelijke testdag.jongetje schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:36:
[...]
Hier in Den Haag is vorige week een nlalert geweest en heb mensen over meerdere kms verspreid in de stad gesproken waarbij ik dit heb geconstateerd .
Ik woon rondom Utrecht en kreeg een NLalert voor Almere binnen. Echt geen peil te trekken op een daadwerkelijk alarm.
Wat een waardeloos bedrijf dat Odido. Zakelijk contract afgesloten voor 5G router in het buitengebied (net buiten Amsterdam).
Beloofde snelheid honderden mbps. Werkelijke snelheid 5 tot 8 mbps.
Terug naar de winkel: Nee, sorry retour moet via de helpdesk en post. De helpdesk stuurt me weer terug naar de winkel. Vervolgens zeggen ze dat ze een retourlabel e-mailen, maar doen dit vervolgens niet.
Ik wil niet zuur klinken, maar dit bedrijf verdient geen klanten.
Terug naar de winkel: Nee, sorry retour moet via de helpdesk en post. De helpdesk stuurt me weer terug naar de winkel. Vervolgens zeggen ze dat ze een retourlabel e-mailen, maar doen dit vervolgens niet.
You ready?
Zit je in de buurt van een Odido mast?fishy schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:40:
Wat een waardeloos bedrijf dat Odido. Zakelijk contract afgesloten voor 5G router in het buitengebied (net buiten Amsterdam).
Welke snelheid haal je als je de simkaart in je telefoon stopt?
> https://antennekaart.nl/k...oom=12&providers=t-mobile
[ Voor 4% gewijzigd door ikbenjoeri op 03-10-2023 20:43 ]
Ik zit ongeveer 1km van de zendmast af volgens die kaart. Dat is Amsterdam Gein.ikbenjoeri schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:41:
[...]
Zit je in de buurt van een Odido mast?
Welke snelheid haal je als je de simkaart in je telefoon stopt?
> https://antennekaart.nl/k...oom=12&providers=t-mobile
Op mijn iPhone haal ik op dezelfde plek met Vodafone 150 mbps met 5G dekking.
You ready?
Kan je misschien beste kijken voor Vodafone internet buitengebied.fishy schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:53:
[...]
Ik zit ongeveer 1km van de zendmast af volgens die kaart. Dat is Amsterdam Gein.
Op mijn iPhone haal ik op dezelfde plek met Vodafone 150 mbps met 5G dekking.
Je kan dekkingsklacht indienen bij Odido en dan kun je abonnement contract vrij opzeggen en eventueel Oppo router afbetalen en die gebruiken voor Vodafone.
Dat bestaat niet...ikbenjoeri schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:20:
[...]
Kan je misschien beste kijken voor Vodafone internet buitengebied.
Is alleen niet van vodafone zelf, maar een externe bedrijf.
Kpn biedt het ook aan : @fishy https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm
wat ga je precies doen dan met meer dan 150Mbps? Ik heb een tijd bij een ISP gewerkt en kan je vertellen dat je boven de 20Mbps bij normaal internetverkeer al geen verschil meer merkt (omdat dat niet meer bandbreedte vraagt nml). Ook een 4k netflix stream doet niet veel meer dan 25Mbps. De cijfers die ISP's bij hun pakketten zetten moet je niet teveel mee doen, bijna niemand heeft meer dan 100Mbps nodig (kan je met een gezin elk een eigen Netflixstream kijken, gezellig!) maar velen focussen zich heel erg op die bandbreedte merk ik, waarschijnlijk omdat het makkelijk meetbaar is. Focus op latency en jitter, dat doet veel meer in je 'snelheidservaring'.fishy schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:37:
[...]
Dank hiervoor. Het is alleen wel prijzig als je maar 150mbps haalt vind ik zelf...
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Kassad schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:53:
[...]
wat ga je precies doen dan met meer dan 150Mbps?
- Games downloaden.
- Foto/video up- en downloaden.
- Überhaupt grote bestanden up- en downloaden.
Dat is allemaal incidenteel verkeer, tenzij je dagelijks veel grote bestanden up- en download. En in dat geval zou ik zeker niet kiezen voor een mobiele verbinding. En als je het wel doet de fair use clausule heel goed doorlezenGr4mpyC3t schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:30:
[...]Moet toegeven dat het geen dealbrekers zijn maar je betaalt genoeg euro’s. Meer snelheid is dan altijd welkom.
- Games downloaden.
- Foto/video up- en downloaden.
- Überhaupt grote bestanden up- en downloaden.
Ik bedoel het niet flauw hoor, ik heb in de jaren dat ik bij die ISP werkte gewoon gezien dat er bijna geen grootverbruikers zijn, de bulk van de gebruikers doet hier en daar een keer een Mbit of 10-20, that's it. mensen overschatten hun bandbreedte behoefte enorm en ISP's spelen hier op in.
[ Voor 19% gewijzigd door Kassad op 04-10-2023 10:44 ]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Eens dat het incidenteel is. Het is incidenteel best fijn om het een en ander snel naar binnen te halen.Kassad schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:42:
[...]
Dat is allemaal incidenteel verkeer, tenzij je dagelijks veel grote bestanden up- en download. En in dat geval zou ik zeker niet kiezen voor een mobiele verbinding. En als je het wel doet de fair use clausule heel goed doorlezen
Ik denk dat de persoon in kwestie niet veel te kiezen heeft. Vandaar de vraag naar een abonnement voor het buitengebied.
Huh ben jij ook @fishy ? Dat terzijde biedt KPN buitengebiedt toch een prima optie?Gr4mpyC3t schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:14:
[...]
Eens dat het incidenteel is. Het is incidenteel best fijn om het een en ander snel naar binnen te halen.
Ik denk dat de persoon in kwestie niet veel te kiezen heeft. Vandaar de vraag naar een abonnement voor het buitengebied.
Is het iemand al gelukt om een buitenlandse IBAN te koppelen voor automatisch incasso?
Voor mijn Odido Internet & TV abonnement kon dat online, maar voor mobiel moet ik contact opnemen met de klantenservice, maar daar verteld men mij dat het hun niet lukt en ik maar in een winkel langs moet om te kijken of het daar kan.
Voor mijn Odido Internet & TV abonnement kon dat online, maar voor mobiel moet ik contact opnemen met de klantenservice, maar daar verteld men mij dat het hun niet lukt en ik maar in een winkel langs moet om te kijken of het daar kan.
Bijzonder dat ze dat zeggen, want dat mag helemaal niet. Ze zijn wettelijk verplicht IBAN nummers uit de SEPA-landen te accepteren. Ook al vergt dat nog wel eens wat extra werk, bij KPN kan het ook alleen telefonisch. Zou zeggen probeer nog een keer te bellen, misschien heb je meer geluk met een andere medewerker die beter op de hoogte is!mfkne schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:32:
Is het iemand al gelukt om een buitenlandse IBAN te koppelen voor automatisch incasso?
Ook voor mobiele abonnementen? Want er is/was ook een Europese regel (ooit gelezen) dat mobiele abonnementen alleen in eigen land afgesloten mogen worden. Kan mij voorstellen dat daar de IBAN beperking een mede oorzaak kan zijn?AlesT schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:12:
[...]
Bijzonder dat ze dat zeggen, want dat mag helemaal niet. Ze zijn wettelijk verplicht IBAN nummers uit de SEPA-landen te accepteren. Ook al vergt dat nog wel eens wat extra werk, bij KPN kan het ook alleen telefonisch. Zou zeggen probeer nog een keer te bellen, misschien heb je meer geluk met een andere medewerker die beter op de hoogte is!En mocht dat niet zo zijn kan je altijd nog een winkel proberen, ik ben niet op de hoogte van Odido's interne systemen maar ik heb zo'n vermoeden dat ze telefonisch meer mogelijkheden hebben.
Misschien moet je eerst je woonadres aantonen?
Ik lees dat de limiet van 10 gb naar 20 gb is gegaan maar ik heb nog steeds 10gb in de app staan. Zouden ze de tele 2 abbo later overzetten ?
Ik heb mijn abonnement al jaren en woon ook nog steeds in Nederland, ik wil gewoon vanuit een andere rekening betalen, en zoals gezegd zijn ze ertoe verplicht dit mogelijk te maken.don spike schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:26:
[...]
Ook voor mobiele abonnementen? Want er is/was ook een Europese regel (ooit gelezen) dat mobiele abonnementen alleen in eigen land afgesloten mogen worden. Kan mij voorstellen dat daar de IBAN beperking een mede oorzaak kan zijn?
Anoniem: 1629206
Iemand al ervaring met het langzaamste unlimited abbo? Mag weer verlengen. Als ik daar makkelijk een beetje wat filmpjes op youtube en netflix kan kijken dan is de keuze snel gemaakt
Er is dit topic als wel iemand die een screenshot van een speedtest heeft gepost, maar je kunt per maand je abonnement om hoog of omlaag bijstellen dus gewoon uitproberen zou ik zeggen.Anoniem: 1629206 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 17:11:
Iemand al ervaring met het langzaamste unlimited abbo? Mag weer verlengen. Als ik daar makkelijk een beetje wat filmpjes op youtube en netflix kan kijken dan is de keuze snel gemaakt
Dat gaat prima....Anoniem: 1629206 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 17:11:
Kort geleden getest. Zit echt bijna precies op 10Mbps (4G toestel). 720p ging goed.
Stay safe
Ik heb contact gehad met Odido, er is nog een groep klanten die problemen ervaart sinds de naamaanpassing.
Ervaar je nog problemen stuur mij een DM/PM zodat ik je in contact kan brengen met de juiste persoon binnen Odido.
Mogelijk een netwerk instellingen reset op de telefoon is de oplossing. (opgeslagen WiFi's worden wel verwijderd)
Ervaar je nog problemen stuur mij een DM/PM zodat ik je in contact kan brengen met de juiste persoon binnen Odido.
Mogelijk een netwerk instellingen reset op de telefoon is de oplossing. (opgeslagen WiFi's worden wel verwijderd)
[ Voor 8% gewijzigd door ikbenjoeri op 06-10-2023 16:39 ]
Dat een netwerkreset dé oplossing is lijkt mij sterk.ikbenjoeri schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:38:
Ik heb contact gehad met Odido, er is nog een groep klanten die problemen ervaart sinds de naamaanpassing.
In mijn toestel heeft altijd een KPN simkaart gezeten. In augustus heb ik een simkaart van T-Mobile thuisgestuurd gekregen en deze heb ik op 11 september voor het eerst in mijn toestel gedaan. Mijn toestel kende dus niet eens T-mobile.
Ook na de eerste keer 'kennismaken' met het Odido netwerk blijft tot vandaag de dag nog 'T-Mobile NL' bovenin mijn status staan.
Opvallend: ik heb sinds 1 augustus ook een prepaid T-mobile simkaart en unlimited vouchers in een ander toestel (ten behoeve van WiFi hotspot) zitten, en deze is op 5 september wél veranderd in Odido.
24x 380Wp oost-west, MGzs2019, NibeF130 met lekkere geknutsel om hem hybride op cv te zetten. Gas: 200m3 stroom: ruim voldoende ;)
Was het een T-Mobile (rosé) simkaart of de nieuwe Odido simkaart?Chewmonkey schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:34:
[...]
Dat een netwerkreset dé oplossing is lijkt mij sterk.
In mijn toestel heeft altijd een KPN simkaart gezeten. In augustus heb ik een simkaart van T-Mobile thuisgestuurd gekregen en deze heb ik op 11 september voor het eerst in mijn toestel gedaan. Mijn toestel kende dus niet eens T-mobile.
Ook na de eerste keer 'kennismaken' met het Odido netwerk blijft tot vandaag de dag nog 'T-Mobile NL' bovenin mijn status staan.
Opvallend: ik heb sinds 1 augustus ook een prepaid T-mobile simkaart en unlimited vouchers in een ander toestel (ten behoeve van WiFi hotspot) zitten, en deze is op 5 september wél veranderd in Odido.
Momenteel staan de OTA update uit omdat er een groep klanten problemen ervaart. Wanneer dit weer aanstaat zal ik het melden in dit topic.
@ikbenjoeri ik heb beide simkaarten ruim vóór Odido ontvangen.
Die van de prepaid heb ik in mijn oude reserve telefoon gedaan voor het maken van WiFi thuis: is voor 5 september in gebruik genomen en daar staat in de status 'Odido'.
Die van mijn eigen telefoon heb ik vóór 5 september ontvangen en is op 11 september voor het eerst in gebruik genomen. In de status staat 'T-Mobile NL'.
Die van de prepaid heb ik in mijn oude reserve telefoon gedaan voor het maken van WiFi thuis: is voor 5 september in gebruik genomen en daar staat in de status 'Odido'.
Die van mijn eigen telefoon heb ik vóór 5 september ontvangen en is op 11 september voor het eerst in gebruik genomen. In de status staat 'T-Mobile NL'.
24x 380Wp oost-west, MGzs2019, NibeF130 met lekkere geknutsel om hem hybride op cv te zetten. Gas: 200m3 stroom: ruim voldoende ;)
Je kan mij je nummer sturen dan kan ik het verzoek sturen voor een OTA update. Anders moet je nog even wachten totdat deze weer aangezet wordt.Chewmonkey schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:29:
@ikbenjoeri ik heb beide simkaarten ruim vóór Odido ontvangen.
In de Odido app heb je App Only Deals, waarmee je met korting spullen kunt kopen.
Ik heb daar 1x iets kunnen kopen, maar als ik nu op App Only Deals tik vanuit de app, krijg ik een melding dat ik de Odido app moet installeren. Maar die heb ik al en daarvandaan probeer ik juist de deals te bekijken.
Iemand anders die dit probleem ook heeft? Ik maak gebruik van de iOS app en ik ervaar dit probleem op twee verschillende toestellen.
Ik heb daar 1x iets kunnen kopen, maar als ik nu op App Only Deals tik vanuit de app, krijg ik een melding dat ik de Odido app moet installeren. Maar die heb ik al en daarvandaan probeer ik juist de deals te bekijken.
Iemand anders die dit probleem ook heeft? Ik maak gebruik van de iOS app en ik ervaar dit probleem op twee verschillende toestellen.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Ben je er nog uit gekomen met Odido en je buitenlandse (SEPA) IBAN?don spike schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:26:
[...]
Ook voor mobiele abonnementen? Want er is/was ook een Europese regel (ooit gelezen) dat mobiele abonnementen alleen in eigen land afgesloten mogen worden. Kan mij voorstellen dat daar de IBAN beperking een mede oorzaak kan zijn?
Het klopt inderdaad dat mobiele providers (en ook banken) vaak wel een bewijs van 'duurzame band' van hun land van je verlangen, om bv excessief roamen te voorkomen of tegen terrorisme/witwassen in het geval van een bank. Die verplichting staat niet in de (EU) wetgeving, in tegendeel, maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn vaak genoeg helaas nog wel eens verschillend (zoals je nu ziet met Odido).
Hoe het verder juridisch in elkaar zit dat banken en mobiele providers toch een bewijs van 'duurzame band' met het land mogen verlangen, durf ik niet met zekerheid te zeggen, en dan gaan we ook wel iets te veel off-topic hier.
Daarnaast zijn er natuurlijk ook nog genoeg online-only (neo) banken die gewoon de gehele EU markt bedienen, maar waar je een duitse (N26), Britse (monese, ook de € rekening), Spaanse (Openbank) of Belgische (Wise/TransferWise) IBAN krijgt.
Zeker nu (eindelijk) Maestro/V-Pay binnenkort in Nederland verdwijnen, zijn deze reeds genoemde online banken steeds meer op de NL markt aan het richten (want hun Debit Visa/Mastercard wordt nu overal in NL geaccepteerd).
[ Voor 34% gewijzigd door AlesT op 07-10-2023 01:22 ]
Hoe zit het eigenlijk met uploadsnelheden op 4G bij Odido?
Ik heb eigenlijk nog nooit meer dan 85Mbps kunnen halen op 4G en 140Mbps op 5G. Ook niet bij de sites waar 800+ download gehaald kan worden. Bij Vodafone heb ik wel hogere snelheden gehaald op 4G.
Maar vannacht haalde ik ineens 131Mbps op 4G:

Overigens is deze site ongv 1 week geleden omgebouwd, had nog niet getest op 4G. Downloadsnelheid is ook niets bijzonders.
Ik heb eigenlijk nog nooit meer dan 85Mbps kunnen halen op 4G en 140Mbps op 5G. Ook niet bij de sites waar 800+ download gehaald kan worden. Bij Vodafone heb ik wel hogere snelheden gehaald op 4G.

Overigens is deze site ongv 1 week geleden omgebouwd, had nog niet getest op 4G. Downloadsnelheid is ook niets bijzonders.
Zowel op 4G als op 5G zit ik rond de:
500 down / 110 up.
500 down / 110 up.
https://wren.co/join/Devian
Met welke telefoon heb je dit getest?vandeven66 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:32:
Hoe zit het eigenlijk met uploadsnelheden op 4G bij Odido?
[Afbeelding]
Niemand in dit topic die de Odido app gebruikt en dit even wilt controleren?Jeroen O schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:39:
In de Odido app heb je App Only Deals, waarmee je met korting spullen kunt kopen.
Bij mij werkt het gewoon, maar heb een Android telefoon. Kan het helaas niet testen op iOS.Jeroen O schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:49:
[...]
Niemand in dit topic die de Odido app gebruikt en dit even wilt controleren?
Werkt ook bij mij op iOS 17Jeroen O schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:49:
[...]
Werk prima hier.Jeroen O schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:49:
[...]
iPhone 14 Pro met iOS 17.0.3 en Odido App Versie 8.0.7
Geen problemen mee op iOS.Jeroen O schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:49:
[...]
Bedankt voor de reacties.
Maar inmiddels is het ook opgelost.
Ik probeerde de app only deals te benaderen vanaf het scherm met mijn abonnement. Maar elders in de app vond ik nog een link en die werkt wel.
Maar inmiddels is het ook opgelost.
Ik probeerde de app only deals te benaderen vanaf het scherm met mijn abonnement. Maar elders in de app vond ik nog een link en die werkt wel.
Nog steeds T-mobile in de statusbalk, een “service medewerker” gaat mij het advies de netwerk instellingen maar te resetten dat zou kunnen helpen… (volgens mij haalt dat niets uit maar ben ik dan wel al mijn netwerk wachtwoorden kwijt dus dat ga ik niet doen.
Zijn er nog meer mensen waarbij er nog steeds T-Mobile staat? (Na instellen nieuwe eSIM, de vorige gaf wel odido aan, zowel op iPhone als Apple Watch ) Zou dat hele “Odido”-gedoe dan toch een (matige) grap zijn geweest…?
Zijn er nog meer mensen waarbij er nog steeds T-Mobile staat? (Na instellen nieuwe eSIM, de vorige gaf wel odido aan, zowel op iPhone als Apple Watch ) Zou dat hele “Odido”-gedoe dan toch een (matige) grap zijn geweest…?
TeChNo2 schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:53:
Ik heb op mijn nieuwe iPhone gewoon T-Mobile terug in mijn statusbalk… [Afbeelding]
Bij mij is het ook na een nieuwe eSIM twee weken geleden nog steeds “T-Mobile NL” zelfs na netwerkreset. Blijkbaar zijn de OTA-updates tot nader order stilgezet vanwege problemen die anderen ervaarden na de wijziging van de naam.TeChNo2 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:32:
Nog steeds T-mobile in de statusbalk, een “service medewerker” gaat mij het advies de netwerk instellingen maar te resetten dat zou kunnen helpen… (volgens mij haalt dat niets uit maar ben ik dan wel al mijn netwerk wachtwoorden kwijt dus dat ga ik niet doen.
[...]
Hier ook “T-Mobile”. 2 weken geleden nieuwe e-sim gehad, toen was het nog Odido…TeChNo2 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:32:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Wessel0101 op 08-10-2023 12:34 ]
Hier wel Odido maar het blijkt enorm veel meer impact te hebben dan "even een naampje aanpassen". Ik ben bang dat de focus bij T-Mobile enorm heeft gelegen op nieuwe vormgeving en de apps. En het hele infra gedeelte weinig aandacht heeft gekregen als ik zie hoe het loopt. Inclusief het niet werken van NLAlert op dit moment.
Ben nu al twee weken bezig met het retourneren van de modem. Helpdesk is onkundig en toont weinig respect. Retourlabel moet via de website, blijven ze stug volhouden, maar daar loop ik ook steeds vast. Het waardeloze Unlimited-abonnement is inmiddels wel met succes geannuleerd.
Ik adviseer iedereen echt Odido links te laten liggen en lekker bij serieuze bedrijven als KPN en Vodafone te blijven of naar over te stappen. Mijn ervaring bij de laatstgenoemde is al jaren snelle en adequate afhandeling van zaken.
Ik adviseer iedereen echt Odido links te laten liggen en lekker bij serieuze bedrijven als KPN en Vodafone te blijven of naar over te stappen. Mijn ervaring bij de laatstgenoemde is al jaren snelle en adequate afhandeling van zaken.
You ready?
Helaas hebben ik en iedereen die ik ken die Odido heeft een slechte verbinding met Odido. Helaas zit ik nog wel een tijd aan ze vast maar daarna ga ik absoluut overstappen na 10+ jaren.
Bijzonder om te lezen. Ik heb geen enkel probleem met de verbinding sinds de omzetting van T-Mobile naar Odido. Werkt allemaal snel en naar behoren.
Enig idee of Odido ook weer de ouderwetse 'gogogo deals' voortzet en wanneer die zouden plaatsvinden? Mag tussen nu en de komende 4 maanden verlengen en zou graag een extra goede deal scoren.
fishy schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:30:
Ik heb ook 0,0 problemen sinds de omzetting. Werkt prima hier. Daarentegen vind ik Vodafone gewoonweg ruk en belabberd. Dus serieus bedrijf? Mwah…Naafkap schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:51:
Bijzonder om te lezen. Ik heb geen enkel probleem met de verbinding sinds de omzetting van T-Mobile naar Odido. Werkt allemaal snel en naar behoren.
Allemaal persoonlijk en locatie- afhankelijk. Vervelend dat men problemen heeft met Odido maar VF kan er ook wat van.
Wat een hell is het weer. "Vorige" keer ook al toen het T-Mobile was.
Ik kreeg het afgelopen jaar af en toe geen telefoontjes, maar soms alleen Voicemail berichten. Alsof ik geen bereik had, maar dat had ik wel (getest met meerdere mensen). Nieuwe e-sim besteld en die geprobeerd op mijn nieuwe telefoon vandaag te activeren. Zo goed als onmogelijk om bij die e-Sim QR te komen, want op mijn nieuwe telefoon kreeg ik in de Odido App mijn mobiele abonnement niet te zien. Ik sla even over wat er allemaal gebeurd is bij de klantenservice (die 2x ophing nadat ik ze 3 seconden aan de lijn had), maar op een gegeven moment had ik de QR code voor mijn nieuwe e-Sim.
Geprobeerd te activeren op mijn nieuwe telefoon, maar het bleef minutenlang op "Activeren" hangen. Gebeld een paar minuten voor 20:00 (sluitingstijd). Ja meneer, u moet minimaal een half uur wachten. Jaja.
Ik had ondertussen mijn e-Sim op mijn oude telefoon verwijderd omdat ik dacht dat dat misschien voor een conflict zou zorgen. Achteraf gezien een domme fout, want blijkbaar moet je daar nog een bericht op ontvangen.
Na een half uur wachten de melding op de nieuwe telefoon dat de eSim activatie mislukt is. Nu geen werkend mobiel nummer meer, en kan ook niet in de Odido App want er is blijkbaar een probleem met mijn account (nadat de klantenservice de e-mail had veranderd). Nieuw wachtwoord aanvragen kan niet want daarvoor heb je een mobiel nummer nodig.
Wat een gedoe.
Ik kreeg het afgelopen jaar af en toe geen telefoontjes, maar soms alleen Voicemail berichten. Alsof ik geen bereik had, maar dat had ik wel (getest met meerdere mensen). Nieuwe e-sim besteld en die geprobeerd op mijn nieuwe telefoon vandaag te activeren. Zo goed als onmogelijk om bij die e-Sim QR te komen, want op mijn nieuwe telefoon kreeg ik in de Odido App mijn mobiele abonnement niet te zien. Ik sla even over wat er allemaal gebeurd is bij de klantenservice (die 2x ophing nadat ik ze 3 seconden aan de lijn had), maar op een gegeven moment had ik de QR code voor mijn nieuwe e-Sim.
Geprobeerd te activeren op mijn nieuwe telefoon, maar het bleef minutenlang op "Activeren" hangen. Gebeld een paar minuten voor 20:00 (sluitingstijd). Ja meneer, u moet minimaal een half uur wachten. Jaja.
Ik had ondertussen mijn e-Sim op mijn oude telefoon verwijderd omdat ik dacht dat dat misschien voor een conflict zou zorgen. Achteraf gezien een domme fout, want blijkbaar moet je daar nog een bericht op ontvangen.
Na een half uur wachten de melding op de nieuwe telefoon dat de eSim activatie mislukt is. Nu geen werkend mobiel nummer meer, en kan ook niet in de Odido App want er is blijkbaar een probleem met mijn account (nadat de klantenservice de e-mail had veranderd). Nieuw wachtwoord aanvragen kan niet want daarvoor heb je een mobiel nummer nodig.
Wat een gedoe.
Nieuwe telefoon binnen. Alles gekopieerd. Probeer je eSIM te activeren (/ overzetten) op de nieuwe telefoon:
Er is een fout opgetreden
Wij hebben je gegevens niet op kunnen halen. Probeer het later opnieuw.
Toch wel een huge nadeel dat eSIM en helaas alleen dual sim telefoons via eSim + 1 gewone SIM, anders zou ik terug gaan naar een gewone SIM weer.
Toch wel een huge nadeel dat eSIM en helaas alleen dual sim telefoons via eSim + 1 gewone SIM, anders zou ik terug gaan naar een gewone SIM weer.
Hier hetzelfde probleem. Vrijdag 48 minuten met de klantenservice gebeld, maar geen oplossing. Er is een notitie gemaakt, ze verwacht dat het eind volgende week wel opgelost isVincentio schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:06:
Nieuwe telefoon binnen. Alles gekopieerd. Probeer je eSIM te activeren (/ overzetten) op de nieuwe telefoon:

En zolang het niet werkt, mag ik elke dag even bellen om het opnieuw te proberen
Dus eigenlijk is het probleem niet zozeer de eSim zelf, maar het feit dat het bij Odido momenteel een puinhoop is.
Ik snap niet dat ze gewoon een voorziening maken dat je je eSim over kan zetten van je oude naar je nieuwe telefoon.
Ik snap niet dat ze gewoon een voorziening maken dat je je eSim over kan zetten van je oude naar je nieuwe telefoon.
Ook ik heb sinds de wijziging van T-mobile naar Odido last van haperende telefoongesprekken en slechte data ontvangst. Op het Odido forum las ik dat er dit weekend updates op het netwerk verspreid zouden worden zodat het vanaf maandagochtend is opgelost. Helaas is dat bij mij nog niet het geval. Zijn er anderen bij wie het nu wel is opgelost?
Bij mij werkt alleen bellen over wifi goed, dan geen last van onderbroken gesprekken.
Bij mij werkt alleen bellen over wifi goed, dan geen last van onderbroken gesprekken.
Telefoon aan abonnement toegevoegd, elders eerder kunnen scoren dus toch geannuleerd. Aanbetaling is inmiddels na een maand nog altijd niet teruggestort. Klantenservice snapt er niks van en zegt er een aantekening van te maken en terug te bellen, dit was vorige week. Nog altijd geen reactie. .Werkt bij iemand uberhaupt de chatfunctie? Bij mij blijft die me doorverwijzen naar de community en/of 0800 nummer.
[ Voor 11% gewijzigd door Comilion op 16-10-2023 15:00 ]
Net halfuur met de klantenservice gesproken om een nieuwe e-sim te krijgen. E-sim, overzetten naar iPhone 15 gaf foutmelding, en zelf online een nieuwe e-sim aanvragen ook. Aan de telefoon gaf men aan dat het ca.15 minuten zou duren, nog niets gezien. Iemand ervaring hoe lang dit normaal duurt?
Na het 4e gesprek met de klantenservice, adviseerde deze man om een old school sim te halen in de winkel. Was binnen 5 minuten geregeld 👏
Ik merk dat mijn iPhone als providernaam wlan call aangeeft zodra ik verbonden ben met wifi. Anderen hier ook last van?
You and I have memories longer than the road ahead
Dit is gewoon normaal als je Wifi bellen aan hebt staan.Captain Planet schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:54:
Ik merk dat mijn iPhone als providernaam wlan call aangeeft zodra ik verbonden ben met wifi. Anderen hier ook last van?
Eerst wel, pas geleden werd het T-Mobile Wificall en nu is het sinds iOS 17 is het weer WLAN Call helaas.Roy Tollenaar schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:56:
[...]
Dit is gewoon normaal als je Wifi bellen aan hebt staan.
@Roy Tollenaar Voorheen stond er T-Moble WiFicall / Odido WiFicall. Dat vind ik persoonlijk wat netter staan.
Op mijn KPN sim is het ook KPN WiFicall
Op mijn KPN sim is het ook KPN WiFicall
Is voor mij ook 2 jaar geleden dat ik T-mobile klant was, toen was het nog WLAN Call. Vanaf 9 november weer klant bij Odido dus ben benieuwd wat er dan staat.Naafkap schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:41:
[...]
Eerst wel, pas geleden werd het T-Mobile Wificall en nu is het sinds iOS 17 is het weer WLAN Call helaas.
Na de naamswijziging was het netjes Odido WiFiCall geworden maar sinds iOS 17 is het weer WLAN Call. Denk een foutje ergens ingeslopen in de carrier settings van T-Mobile/Odido.Roy Tollenaar schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:14:
[...]
Is voor mij ook 2 jaar geleden dat ik T-mobile klant was, toen was het nog WLAN Call. Vanaf 9 november weer klant bij Odido dus ben benieuwd wat er dan staat.
Wat maakt het uit wat er staat? De functie is duidelijk toch? Het was mij niet eens opgevallen dat er überhaupt iets stond
Waar zie je dat beweerd wordt dat het uitmaakt? Ik schets een constatering.Kassad schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:16:
Wat maakt het uit wat er staat? De functie is duidelijk toch? Het was mij niet eens opgevallen dat er überhaupt iets stond
Exact, viel me gewoon op
You and I have memories longer than the road ahead
Link is niet meer binnen gekomenBartjeee schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:05:
Net halfuur met de klantenservice gesproken om een nieuwe e-sim te krijgen. E-sim, overzetten naar iPhone 15 gaf foutmelding, en zelf online een nieuwe e-sim aanvragen ook. Aan de telefoon gaf men aan dat het ca.15 minuten zou duren, nog niets gezien. Iemand ervaring hoe lang dit normaal duurt?

Morgen maar verder kijken. Houd jullie op de hoogte.
Hetzelfde hier. Zondag een uur met de servicedesk aan de telefoon gehangen. Daar hadden ze al veel meer van mensen met dit issue gehad. Zou doorgezet worden naar de technische dienst en dan contact opgenomen worden.Bartjeee schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 23:03:
[...]
Link is niet meer binnen gekomen. Fysieke sim halen is geen optie, ik draai al een fysieke sim met mijn werk abbo.
Morgen maar verder kijken. Houd jullie op de hoogte.
Voorstel even een fysieke sim halen... helaas inderdaad tegenwoordig meeste dual sim telefoons, maar 1 fysiek slot.
Nu maar even op Twitter nagevraagd of er al uitzicht is op een oplossing...
Las zojuist op Twitter dat men het probleem erkent en ermee bezig is;Vincentio schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:15:
[...]
Hetzelfde hier. Zondag een uur met de servicedesk aan de telefoon gehangen. Daar hadden ze al veel meer van mensen met dit issue gehad. Zou doorgezet worden naar de technische dienst en dan contact opgenomen worden.
Voorstel even een fysieke sim halen... helaas inderdaad tegenwoordig meeste dual sim telefoons, maar 1 fysiek slot.
Nu maar even op Twitter nagevraagd of er al uitzicht is op een oplossing...
https://twitter.com/sushieffer/status/1713645963343007761
Heb slecht nieuws als het gaat om de combi odido en esim. Ook ik heb dit weekend meermaals via de site geprobeerd een esim aan te vragen met de hierboven genoemde error. Na gister een uur in de wacht te hebben gewacht, werd mij verteld dat een een "storing" is in het esim systeem.
Vandaag mail van de technische dienst binnengekregen met de mededeling dat deze momenteel niet op voorraad zijn.... Hoe dan? Ik kan mijn nieuwe telefoon nu niet naar behoren gebruiken. Super irritant...
Vandaag mail van de technische dienst binnengekregen met de mededeling dat deze momenteel niet op voorraad zijn.... Hoe dan? Ik kan mijn nieuwe telefoon nu niet naar behoren gebruiken. Super irritant...
Waar met een Samsung S22 B32 en 5G niet samen gaan bij KPN.
Werkt bij Odido B32 niet bij 5G op een Samsung S23.
Het betreft hier om sites met het volle pakket aan banden.
KPN B1 N28 B1 B3 B7 B32
ODI B1 N28 B1 B3 B3 B7 B32
Let op: Bij Odido wordt wel B38 soms erbij gekoppeld, bij KPN nooit.
Op de Samsung S22 heeft het wel gewerkt en na een update ging B32 stuk bij KPN.
Wie weet op de S23 ook en wordt dit hopelijk gefixt bij een volgende grote update.
Werkt bij Odido B32 niet bij 5G op een Samsung S23.
Het betreft hier om sites met het volle pakket aan banden.
KPN B1 N28 B1 B3 B7 B32
ODI B1 N28 B1 B3 B3 B7 B32
Let op: Bij Odido wordt wel B38 soms erbij gekoppeld, bij KPN nooit.
Op de Samsung S22 heeft het wel gewerkt en na een update ging B32 stuk bij KPN.
Wie weet op de S23 ook en wordt dit hopelijk gefixt bij een volgende grote update.
Net een derde poging ondernomen (na de app update) in de Odido app om wederom een eSIM aan te vragen.
Dit keer wel gelukt! Handmatig de SM-DP+ adres en activatie code ingevuld. Daarna door naar het activeren van de sim zelf middels een SMS-verificatie.
Fysieke SIM kan er eindelijk uit
Dit keer wel gelukt! Handmatig de SM-DP+ adres en activatie code ingevuld. Daarna door naar het activeren van de sim zelf middels een SMS-verificatie.
Fysieke SIM kan er eindelijk uit

Hier nu ook gelukt, via de app, e-sim kunnen downloaden. Alleen het activeren duurt wel vrij lang, maar we zijn weer een stap dichterbij.
Ik heb, net een paar weken voordat T-Mobile werd overgezet naar Odido, een verlenging aangevraagd welke over een paar dagen ingaat.
Beetje jammer want dit is nog een "oud" T-Mobile Go abonnement (20GB voor 17 euro) terwijl ik met de nieuwe prijzen wellicht wel naar unlimited zou willen. Zeker als je voor 20 euro op iemand anders z'n unlimited kunt 'meeliften'.
Heeft iemand toevallig al eens geprobeerd om een bestelling voor vernieuwing te annuleren/veranderen? Ik zou me kunnen voorstellen dat Odido iedereen graag zsm op de nieuwe abonnementsvormen wil hebben, maar heb niets officieels zien langskomen hieromtrend.
Enige dat wel regelmatig gebeurd is dat het T-Mobile marketing telefoonnummer belt, en ophangt als je opneemt. Erg vreemd ding, soms wel meerdere keren per week. Maar hun systeem is duidelijk defect. Of het zijn scamcalls.. dat kan ook nog
Beetje jammer want dit is nog een "oud" T-Mobile Go abonnement (20GB voor 17 euro) terwijl ik met de nieuwe prijzen wellicht wel naar unlimited zou willen. Zeker als je voor 20 euro op iemand anders z'n unlimited kunt 'meeliften'.
Heeft iemand toevallig al eens geprobeerd om een bestelling voor vernieuwing te annuleren/veranderen? Ik zou me kunnen voorstellen dat Odido iedereen graag zsm op de nieuwe abonnementsvormen wil hebben, maar heb niets officieels zien langskomen hieromtrend.
Enige dat wel regelmatig gebeurd is dat het T-Mobile marketing telefoonnummer belt, en ophangt als je opneemt. Erg vreemd ding, soms wel meerdere keren per week. Maar hun systeem is duidelijk defect. Of het zijn scamcalls.. dat kan ook nog
In mijn geval heeft degene bij service van Odido mijn verlenging een maand geleden ongedaan gemaakt (verlenging ongeveer 2,5 maand geleden gedaan) en ervoor gezorgd dat ik omgezet kon worden naar de nieuwe Odido abonnementen. Het moet dus lukken, mits je een meedenkende medewerker spreekt. :-)Xandrios schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:42:
Ik heb, net een paar weken voordat T-Mobile werd overgezet naar Odido, een verlenging aangevraagd welke over een paar dagen ingaat.
De klantenservice heeft hun info ook niet goed op orde. Ik heb nog een abonnement van T Mobile tot januari 2025 en ben verlengbaar per september 2024. Vorige week werd ik gebeld of ik wilde verlengen. Ik gaf aan dat dat nog wel even duurt. Man van de klantenservice kwam er toen ook achter dat hij een jaartje te vroeg is en hing snel op.
Sinds de laatste odido-app update werkt die ook niet meer (crasht bij het opstarten ) lekker bezig hoor T-mobile … not
Edit: na verwijderen / opnieuw installeren werkt het weer…
Edit: na verwijderen / opnieuw installeren werkt het weer…
[ Voor 21% gewijzigd door TeChNo2 op 18-10-2023 21:34 ]
@TeChNo2 bij mij doet ie het gewoon. Getest op twee verschillende apparaten
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Odido mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Odido mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes