Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:44
TeChNo2 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:00:
Sinds de laatste odido-app update werkt die ook niet meer (crasht bij het opstarten ) lekker bezig hoor T-mobile … not
Jup, hier ook. Op een iPhone 12 Pro Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:57
Sinds de laatste odido-app update werkt die ook niet meer (crasht bij het opstarten ) lekker bezig hoor T-mobile … not
Geen last van op een 13 mini. Werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-06 10:06
Hier geen problemen... op iPhone 14 Pro (iOS 17.0.3) met Odido App versie 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-06 22:36
Ter controle: Odido heeft in het nieuwe portfolio geen maandcontracten meer, toch? Je zit aan elk nieuw contract 1 of 2 jaar vast?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15-06 17:19
Xandrios schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:42:

Enige dat wel regelmatig gebeurd is dat het T-Mobile marketing telefoonnummer belt, en ophangt als je opneemt. Erg vreemd ding, soms wel meerdere keren per week. Maar hun systeem is duidelijk defect. Of het zijn scamcalls.. dat kan ook nog ;)
Ik heb dat gehad met Tele2!
Tevens was het telefoonnummer soort van "gecombineerd" met een + teken bij nummerherkenning, wat al voor argwaan zorgde. Ik had het nog gemeld, maar blijkbaar is dat niet op te lossen.

Vorig jaar geluk gehad dat ik na de zoveelste keer opnemen er na 1 minuut stilte een medewerker aan de andere kant het gesprek startte.

Dit jaar lekker aan mij voorbij laten gaan, deze week maar verlengen via de app/website.

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:29
timmie1 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:16:
Ter controle: Odido heeft in het nieuwe portfolio geen maandcontracten meer, toch? Je zit aan elk nieuw contract 1 of 2 jaar vast?
De looptijd is inderdaad 1 of 2 jaar en geen maandcontracten. Dat is altijd al zo geweest bij T-Mobile. Ik en mijn vrouw kiezen iedere keer bij verlengen altijd standaard 2 jaar.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hoe werkt dat eigenlijk als je Unlimited Samen wilt afsluiten als je nu twee abonnementen hebt die verlengbaar zijn? Kan ik er dan een verlengen naar unlimited en die tweede naar Unlimited Samen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-06 22:36
Van der Berg schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 07:45:
[...]

De looptijd is inderdaad 1 of 2 jaar en geen maandcontracten. Dat is altijd al zo geweest bij T-Mobile. Ik en mijn vrouw kiezen iedere keer bij verlengen altijd standaard 2 jaar.
Bij Tele2 niet. Jammer voor hen, nu lopen ze 12 nieuwe abonnees mis.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:33
Mijn Odido sim zou vandaag geactiveerd worden met nummerbehoud. Zou om 8:30 gebeuren maar ik heb nog steeds geen bereik. Had verwacht dat dit anno 2023 wel iets soepeler zou gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:10
sheepdog schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:05:
Mijn Odido sim zou vandaag geactiveerd worden met nummerbehoud. Zou om 8:30 gebeuren maar ik heb nog steeds geen bereik. Had verwacht dat dit anno 2023 wel iets soepeler zou gaan..
Welke status wordt er momenteel gegeven op de volgende pagina?

https://www.odido.nl/serv...appen/nummerbehoud/status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
ikbenjoeri schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:22:
[...]

Welke status wordt er momenteel gegeven op de volgende pagina?

https://www.odido.nl/serv...appen/nummerbehoud/status
Ik ontvang helaas geen sms als ik m'n tijdelijke nummer of eigen nummer daar invoer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:50
Vorige week ook overgezet naar Odido met nummerbehoud en dat ging wel vlekkeloos; oude sim werkte niet meer rond 8:30, nieuwe sim van Odido/T-mobile er gelijk in gedaan en werkte direct.
Kreeg later dan wel begin in de middag een smsje dat het overzetten was gelukt ( ja dat wist ik al :) ), maar wellicht moet jij dan nog even geduld hebben @sheepdog
Alhoewel ik met je eens ben dat het onacceptabel is anno 2023

[ Voor 43% gewijzigd door JohanNL op 23-10-2023 12:36 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12
Persoonlijk zou ik de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
Caelorum schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:44:
Persoonlijk zou ik de helpdesk bellen.
Net even gedaan, die raadden ook aan om nog even af te wachten.

Edit: telefoon net even een tweede keer opnieuw opgestart en werkt nu!

[ Voor 14% gewijzigd door sheepdog op 23-10-2023 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyDozzle
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-06 12:48
Onlangs de Odido app op m'n telefoon geïnstalleerd en per ongeluk mijn 2-FA niet meer ingeschakeld. Het e-mailadres werd nog wel herkent in de app (want voorheen Tele2) maar in de 2-FA app had ik geen code meer. Nu dus met een ander e-mailadres ingelogd om (wat ik dacht) in de app makkelijk via profiel mijn e-mailadres terug te wijzigen in mijn privé mail. Niet dus, want die optie zit er niet. Heb nu een topic aangemaakt in de community maar wat een drama is dit zeg. voorheen met Tele2 app was alles goed en overzichtelijk. Nu is het een doolhof again om alles te vinden. Waarom doet men dit toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:43
LazyDozzle schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:15:
Onlangs de Odido app op m'n telefoon geïnstalleerd en per ongeluk mijn 2-FA niet meer ingeschakeld. Het e-mailadres werd nog wel herkent in de app (want voorheen Tele2) maar in de 2-FA app had ik geen code meer. Nu dus met een ander e-mailadres ingelogd om (wat ik dacht) in de app makkelijk via profiel mijn e-mailadres terug te wijzigen in mijn privé mail. Niet dus, want die optie zit er niet. Heb nu een topic aangemaakt in de community maar wat een drama is dit zeg. voorheen met Tele2 app was alles goed en overzichtelijk. Nu is het een doolhof again om alles te vinden. Waarom doet men dit toch?
Op de community wordt je wel goed geholpen gelukkig. Ik had vergelijkbare problemen, bleek achteraf te liggen aan mijn overstap van T-mobile naar Tele 2 een paar maanden eerder. Daarna was mijn account van t-mo gebruikt voor odido ipv die van Tele2, ondanks dat die helemaal niet meer actief was. Via de helpdesk niet ver gekomen, wat een minkukels werken daar zeg, maar op het forum ben ik gelukkig wel een goede tegengekomen.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LazyDozzle
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-06 12:48
Kassad schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:39:
[...]

Op de community wordt je wel goed geholpen gelukkig. Ik had vergelijkbare problemen, bleek achteraf te liggen aan mijn overstap van T-mobile naar Tele 2 een paar maanden eerder. Daarna was mijn account van t-mo gebruikt voor odido ipv die van Tele2, ondanks dat die helemaal niet meer actief was. Via de helpdesk niet ver gekomen, wat een minkukels werken daar zeg, maar op het forum ben ik gelukkig wel een goede tegengekomen.
Ik word nu ook geholpen na het aanmaken van een bericht op de community van Odido. Hopelijk verloopt dat ook soepel. Maar man wat een doolhof voor iets wat allemaal een stuk makkelijker zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainDutch
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-04 19:27
Hallo Allemaal,

Dit is mijn allereerste bericht dus vergeef me als ik iets verkeerd doe...
Ik heb een Odido abonnement in combinatie met een splinternieuwe Samsung S23Ultra.
Als ik thuis ben valt de stem van de gesprekspartner soms wel een paar keer per minuut weg! De gesprekspartner hoort mij wel altijd dus het is alleen de inkomende verbinding die vaak hapert.
Elders heb ik geen problemen. Ik dacht dat het misschien aan de sterke Wifi signalen lag in mijn huis van de buren of zo. Maar vandaag reed ik mijn woonplaats binnen (Weesp) terwijl ik aan het bellen was en ook toen viel de verbinding weer weg! Het probleem ligt dus aan deze regio: Weesp. Vlak bij Amsterdam.

Hebben andere mensen die in Weesp wonen en Odido hebben, hier ook last van?
Ik ben benieuwd!

Dank voor jullie reactie.
groet,
CD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:50
@CaptainDutch Dit hoeft niet met je regio te maken hebben maar kan ook met totaal andere factoren te maken hebben.
Bellen/sms'en via wifi is ook zo'n ding, staat dat aan? Zo niet kun je juist proberen dit te activeren en kijken (horen) of het probleem is opgelost.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainDutch
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-04 19:27
Beste Johan,

Dank voor je bericht. Ik heb alles geprobeerd in te stellen op mijn telefoon. Bellen via Wifi aan of uit, bellen via 5G aan of uit. Het helpt allemaal niet. Maar het feit dat ik met de zelfde instellingen en de zelfde telefoon probleemloos kan bellen vanaf mijn werk in Amstelveen, bewijst eigenlijk al dat het aan mijn omgeving thuis ligt.

Ik ben ten einde raad!
P.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-06 20:08
Deze avond heb ik een SMS ontvangen van “Odido” (phishing natuurlijk). Ik hoop dat er niet teveel mensen in gaan trappen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EOwVsx8bomyVi_QziDddzLZbuj8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EjzaxgbKnp4RNtbQCQjbTWxc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
Heb vandaag mijn nieuwe iPhone 15 Pro Max binnen gekregen.

Heb gekozen met abonnement verlenging (komende vanaf T-Mobile) voor een eSIM, komende vanaf een fysieke SIM-kaart in de oude telefoon.

De nieuwe eSIM downloaden op de nieuwe iPhone is gelukt.
Echter krijg ik de eSIM niet geactiveerd in de Mijn Odido omgeving:
Deze simkaart is niet voor jouw abonnement gereserveerd. Bestel een nieuwe simkaart via Mijn Odido of haal een nieuwe simkaart op in een van onze Odido shops.
Terwijl ik andere hier op Tweakers ook zie welke voor eSIM hebben gekozen met verlenging komende vanaf een fysieke SIM-kaart. En ook niet hoefde te wachten op ingangsdatum van het nieuwe abonnement. Mijn huidige abonnement loopt tot 22 november, dus dat zal de nieuwe ingangsdatum worden.

Ook geeft de nieuwe eSIM T-MOBILE NL aan. En geen Odido.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:28
don spike schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 20:36:

Ook geeft de nieuwe eSIM T-MOBILE NL aan. En geen Odido.

Iemand een tip?
Hier hetzelfde op een iPhone SE2022. Simkaart (t-mobile) en toestel binnengekregen net na de overschakeling naar Odido.

Ook nogsteeds T-mobile als netwerknaam, en ook geen 5G.

Al een aantal keer netwerkinstellingen gereset, maar blijft helaas zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
GeertH schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 21:40:
[...]

Hier hetzelfde op een iPhone SE2022. Simkaart (t-mobile) en toestel binnengekregen net na de overschakeling naar Odido.

Ook nogsteeds T-mobile als netwerknaam, en ook geen 5G.

Al een aantal keer netwerkinstellingen gereset, maar blijft helaas zo
Mijn eSIM werkt nog niet, want kan hem niet activeren in de Odido App.

eSIM staat op de telefoon, maar geen signaal / niet geregistreerd.

Support irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
don spike schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:18:
[...]

Mijn eSIM werkt nog niet, want kan hem niet activeren in de Odido App.

eSIM staat op de telefoon, maar geen signaal / niet geregistreerd.

Support irritant.
Ben gisteren in de Odido winkel geweest. Nieuwe eSIM meegekregen. Deze werkte direct en hoefde ik ook niet in de Odido App te activeren.

Volgens de jonge man in de winkel komt het vaak voor dat het niet wil lukken. En oplossing is alleen opnieuw proberen met een nieuwe eSIM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

CaptainDutch schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:46:
Hallo Allemaal,

Dit is mijn allereerste bericht dus vergeef me als ik iets verkeerd doe...
Ik heb een Odido abonnement in combinatie met een splinternieuwe Samsung S23Ultra.
Als ik thuis ben valt de stem van de gesprekspartner soms wel een paar keer per minuut weg! De gesprekspartner hoort mij wel altijd dus het is alleen de inkomende verbinding die vaak hapert.
Elders heb ik geen problemen. Ik dacht dat het misschien aan de sterke Wifi signalen lag in mijn huis van de buren of zo. Maar vandaag reed ik mijn woonplaats binnen (Weesp) terwijl ik aan het bellen was en ook toen viel de verbinding weer weg! Het probleem ligt dus aan deze regio: Weesp. Vlak bij Amsterdam.

Hebben andere mensen die in Weesp wonen en Odido hebben, hier ook last van?
Ik ben benieuwd!

Dank voor jullie reactie.
groet,
CD
Dit is een storing in het netwerk, is al meer dan een maand aan de gang. Bellen is inderdaad bijna niet te doen, maar ook op data is er ongeveer 10 sec per minuut 100% packetloss. Speelt op het station en in Weespersluis, in het oude centrum van Weesp heb ik er geen last van.

"Oplossing" is thuis vliegtuigstand aan met WiFi en daarmee bellen.
Komt voor bij meerdere telefoons en abonnementen. Ook reizigers in de trein klagen over wegvallende gesprekken wanneer de trein op station Weesp staat.

Ben benieuwd of meer mensen deze ervaring hebben over de netwerk-afdeling bij Odido/T-Mobile:
Over bovenstaand issue heb ik inmiddels 2 keer een melding "probleem met netwerk" gemaakt via de website. Je kunt daarbij aangeven teruggebeld te willen worden, wat ik heb gedaan.

Je wordt dan enkele dagen later inderdaad gebeld, waarbij mij beide keren werd beloofd dat het zou worden opgelost. De eerste keer zou het maandag opgelost zijn (belden terug op vrijdag), want "dan zouden ze in de mast gaan werken". En na de tweede melding enkele weken later (met daarin dat het nog steeds niet opgelost was), zou het "nu opgelost zijn", want "ze moesten een nieuw onderdeel bestellen en dat was nu binnengekomen". Wel werd me 20% korting ( :/ ) aangeboden omdat het nu al meer dan een maand duurde.

Op de tab "Actueel" van de netwerkkaart wordt al deze tijd stug volgehouden dat er "geen storingen bekend" zouden zijn.

Volgens mij is er geen andere conclusie mogelijk dan dat klanten structureel worden voorgelogen over netwerkproblemen, met het idee ze zoet te houden. :X Ik ben in december weg, mijn partner kon gelukkig al eerder overstappen naar een ander netwerk.

Zie onderstaande screenshot voor een illustratie van de packetloss. Een test van 90 seconden is altijd raak.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5K79hDrpVWdqgwnP1KdwFxrgak=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zdEpIoq0Att3MbB1v2X5rvto.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ondertussen biedt Vodafone nu ook ondersteuning voor de eSIM van Apple Watch dus ik ga naar weer terug daarheen dat T-dido gedoe vindt ik helemaal niks. En bovendien een stuk duurder dan V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:20
14 november (tijdstip onbekend) wordt mijn nummerbehoud doorgevoerd van Ben naar Odido. Kan ik de huidige simkaart er al eerder uithalen en de nieuwe erin doen of kan dat pas na de omzetting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-06 23:26
qwasd schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 05:38:
14 november (tijdstip onbekend) wordt mijn nummerbehoud doorgevoerd van Ben naar Odido. Kan ik de huidige simkaart er al eerder uithalen en de nieuwe erin doen of kan dat pas na de omzetting?
Je krijgt een paar keer een herinnering per SMS van Odido, de laatste een half uur van te voren.
Kijk hier voor de uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
qwasd schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 05:38:
Niet eerder.
Kan problemen opleveren met het activeren van je simkaart èn je beschikt dan nog niet over je “eigen” nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POTMA
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15:10

Edit: na verwijderen / opnieuw installeren werkt het weer…
Hmm vreemd ik lees deze feedback ook in de app store. Zelf zie ik niets terugkomen in onze monitoring.
Misschien dat de crash al gebeurd voordat er een signaal naar crashlytics gaat. Tijdens de tests van deze versie is het niet voorgekomen. Welke telefoon en iOS versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POTMA
traxxion schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:58:
[...]

Jup, hier ook. Op een iPhone 12 Pro Max.
Welke iOS versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:54
Op de Samen Unlimited-pagina staat een rekenvoorbeeld met 7,50 euro Klantvoordeel. Maar dat krijg je toch alleen als je meerdere abonnementen op hetzelfde adres hebt?

Ik zat te denken aan een abonnement en dan Samen Unlimited met mijn broer voor 20 euro extra. Dan de kosten splitten. Maar als we niet op hetzelfde adres wonen, moet je het Klantvoordeel toch niet meetellen?

Edit: antwoord van Odido. Klantvoordeel is alleen als je meerdere producten op één adres hebt. Je kunt wel Samen Unlimited afsluiten, zonder dat je op hetzelfde adres woont. Mijn broer en ik zijn dan goedkoper uit op een beter abonnement. Het is het overwegen waard.

[ Voor 25% gewijzigd door Dennisweb op 05-11-2023 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:44
POTMA schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:08:
[...]

Welke iOS versie heb je?
17.1, maar dat is het volgens mij niet. Ik had destijds geen pin en/of faceid ingesteld. Volgens mij is dat nu verplicht, want ik krijg het niet uit. Moest de app opnieuw installeren om het weer werkend te krijgen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:14
Odido is op dit moment bezig om de apparatuur voor de indoordekking in de noord-zuidlijn in Amsterdam te vervangen door Ericsson (de oude metrolijn is nog niet aan de beurt). Dit levert meteen een flinke upgrade in capaciteit op. In de oude situatie zat er 900(3G/4G)+1800(4G)+1800(4G)+2100(4G). Maar na de ombouw zit er 700(5G)+900(3G/4G)+1800(4G)+1800(4G)+2100(4G)+2600(4G). Alles vanaf station Vijzelgracht tot aan zuid is inmiddels al om. Op een van de stations trok ik vandaag een speedtest van 700Mbps down. Dit is dus een erg mooie upgrade! Eigenlijk is het enige wat ze weglaten de 4G800 carrier. De RRU's ondersteunen het wel, dus het is waarschijnlijk gewoon een keuze het niet aan te zetten. Ze hebben al twee lage carriers (5G700 en 4G900) en hebben het voor de capaciteit in elk geval niet nodig. Ditzelfde lijken ze op meerdere indoorlocaties te doen.

Ook in Rotterdam is al een groot deel van het metronetwerk om naar Ericsson. Wie scant ze op Netmonster zodat op Antennekaart ook zichtbaar is dat ze om zijn?

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
POTMA schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:03:
[...]

Hmm vreemd ik lees deze feedback ook in de app store. Zelf zie ik niets terugkomen in onze monitoring.
Misschien dat de crash al gebeurd voordat er een signaal naar crashlytics gaat. Tijdens de tests van deze versie is het niet voorgekomen. Welke telefoon en iOS versie heb je?
Doet er niet meer toe ik ben inmiddels weg bij Odido.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 767041

TeChNo2 schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:43:
[...]

Doet er niet meer toe ik ben inmiddels weg bij Odido.
Ik ben ook overgestapt naar vodafone,
En tot mijn verbazing werkt sms aanvullen daar achter elkaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:29
Anoniem: 767041 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:07:
[...]

Ik ben ook overgestapt naar vodafone,
En tot mijn verbazing werkt sms aanvullen daar achter elkaar
Dit werkt ook bij kpn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:30
Vanochtend is mijn Odido abonnement ingegaan. Snelheid iets hoger dan beloofd bij Start abonnement. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IbMJLxMmj0f-2QdCKs9OpNQy3fs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/94KcrdAseQ8BvzuFY60B8TJE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• POTMA
Heeft iemand nog last van een zwart scherm bij het starten van de app na een app update?

Graag kom ik met iemand in contact die dit issue nu heeft om wat vragen te stellen zodat we dit issue op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
POTMA schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:08:
Heeft iemand nog last van een zwart scherm bij het starten van de app na een app update?

Graag kom ik met iemand in contact die dit issue nu heeft om wat vragen te stellen zodat we dit issue op kunnen lossen.
Heb je de App al eens verwijdert en opnieuw op je toestel geïnstalleerd? Of Cache opgeschoond van de App?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
dutchnltweaker schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:45:
[...]

Heb je de App al eens verwijdert en opnieuw op je toestel geïnstalleerd? Of Cache opgeschoond van de App?
Potma werkt bij Odido :+

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Oh ja dat weet ik toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POTMA
PeaceNlove schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:52:
Het overzicht met resterende MB’s is er ook flink op achteruit gegaan. Bij tele2 zag ik vroeger alleen in het weekend de unlimited data en doordeweeks mijn gewone bundel, maar Odido telt het vrolijk op:[Afbeelding]
Als ik op het overzicht kijk zie ik dus ook 18GB over, maar effectief heb ik tot vrijdag maar 8GB
Deze is opgelost btw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22

PeaceNlove

Deugleuter

Ja zag het! Schrok al dat ik 10GB minder leek te hebben. :P
Bedankt _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Mijn vrouw zit bij Odido en haar ervaring is goed met de netwerk van Odido. Vandaag heeft ze verlengd voor 2 jaar Sim-Only bij Odido in de winkel. Ze heeft straks 12GB internet 5G met onbeperkt bellen voor €17,50 per maand. Nu had ze 8GB (+ 2GB Gratis per maand) totaal 10GB met onbeperkt bellen voor €15 per maand.

Januari 2024 tot Januari 2026 met haar eigen Galaxy Z Flip 4 via e-sim.

Ik mag pas vanaf mei 2024 verlengen. Momenteel heb ik Unlimited bij Odido voor €25 per maand

[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 16-11-2023 00:50 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 13:10
Ik heb glasvezel van Odido.
Mijn vrouw en ik willen beide sim only van Ben.
Op mobiel.nl staat een mooie Black Friday aanbieding van BEN sim only en ook dat je korting van €5/maand krijgt op Thuis(glasvezel).
Kan ik dan voor beide Ben sims €5 korting(totaal dus €10) krijgen op mijn Thuis glasvezel of krijg ik maar maximaal 1 keer die korting, ongeacht het aantal mobiele abonnemenen van Odido.
Het is mij niet helemaal duidelijk als ik op de Odido site kijk.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:01
@doggy1 Je krijgt natuurlijk maar 1 keer korting op je thuis abonnement. Anders zou je met veel abonnementen gratis thuis krijgen ;)

• doggy1
  • Laatst online: 15-06 13:10
Is ook niet verkeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Dubbele reacties

[ Voor 123% gewijzigd door Van der Berg op 17-11-2023 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCory
  • Laatst online: 12-06 10:55
Ik overweeg bij Belsimpel een abonnement af te sluiten bij Odido, inclusief telefoon.

Als ik de maandelijkse betaling voor de telefoon op 0 zet, dus het toestel in één keer wil betalen, verschilt de prijs afhankelijk van welk abonnement ik kies. Tussen het goedkoopste en duurste abonnement zit meer dan 100 euro verschil. Dit ondanks dat er zowel bij Odido en Belsimpel staat dat je het abonnement maandelijks makkelijk naar boven of naar beneden kan aanpassen.

Nu heb ik inderdaad dat ik sommige maanden een stuk meer data wil gebruiken dan anderen. Het lijkt me dan logisch om initieel voor de grotere bundel te gaan en de lagere telefoonprijs te krijgen, en de bundel later naar gelang aan te passen. Maar het let toch niemand om hetzelfde te doen? De duurste bundel te nemen en het gelijk aan te passen zodat ze enkel één maand de hogere abonnementsprijs betalen, en dan dus nog steeds flink besparen op het toestel zelf? Of is er iets dat ik over het hoofd zie? Vind het zo vreemd :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
TheCory schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:13:
Ik overweeg bij Belsimpel een abonnement af te sluiten bij Odido, inclusief telefoon.

Als ik de maandelijkse betaling voor de telefoon op 0 zet, dus het toestel in één keer wil betalen, verschilt de prijs afhankelijk van welk abonnement ik kies. Tussen het goedkoopste en duurste abonnement zit meer dan 100 euro verschil. Dit ondanks dat er zowel bij Odido en Belsimpel staat dat je het abonnement maandelijks makkelijk naar boven of naar beneden kan aanpassen.

Nu heb ik inderdaad dat ik sommige maanden een stuk meer data wil gebruiken dan anderen. Het lijkt me dan logisch om initieel voor de grotere bundel te gaan en de lagere telefoonprijs te krijgen, en de bundel later naar gelang aan te passen. Maar het let toch niemand om hetzelfde te doen? De duurste bundel te nemen en het gelijk aan te passen zodat ze enkel één maand de hogere abonnementsprijs betalen, en dan dus nog steeds flink besparen op het toestel zelf? Of is er iets dat ik over het hoofd zie? Vind het zo vreemd :s
Sorry dat ik het vraag, maar waarom via een tussenpersoon en niet rechtstreeks via Odido. Wij hebben altijd rechtstreeks bij de provider genomen. Ik ben gewoon heel nieuwsgierig? Is dat goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:01
Van der Berg schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:35:
[...]

Sorry dat ik het vraag, maar waarom via een tussenpersoon en niet rechtstreeks via Odido. Wij hebben altijd rechtstreeks bij de provider genomen. Ik ben gewoon heel nieuwsgierig? Is dat goedkoper
Ja dat is veel goedkoper.
Vergelijk maar eens bij mobiel.nl of gsmweb wat hetzelfde abonnement met toestel kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:45

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Odido en hun mailtjes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFi6b27hs6Qq8dzBbZ1kECiD1N4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v1k1GCFIQXHKE3vteSa5iIO9.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kom van tele2 hoe ze het in hun rare gedachtengang halen dat ik al een jaar bij ze zit is mij een raadsel, als ik 2 jaar sim only zou kiezen bespaar ik 1,59 per maand maaaaar dan 5GB data en bel 80min minder in mijn bundel met 1 jaar bespaar 0,59 cent per maand. Odido gebruikt chat gpt als markering analist.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 07:27

philipnorth

Zeg maar Danny

TheCory schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:13:

Ja ik heb dus hetzelfde. En vraag me dan dus af of je eventueel alsnog zou moeten bijbetalen. Maar als je idd via belsimpel of een andere 3rd party afsluit geen kwestie aangezien je aan hen het toestel betaald en daarna je aanpassing bij odido doet…

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Wat je betaalt voor het toestel verandert niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCory
  • Laatst online: 12-06 10:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LyqxnarMIf_D08CGu7FyzXqq-S8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DM16Gn8ogD2HXYFXHPpRCJp9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1caqREUKpTsPdNKeGcIkgkfvU8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f1K39uIBw8lqZjmmzFM1viuB.jpg?f=fotoalbum_large

Duurste vs. goedkoopste abo - de prijs van het toestel is weldegelijk anders.

Ik heb het in ieder geval besteld en type dit bericht nu op mijn mooie nieuwe Flip5. Het nieuwe abonnement gaat halverwege december pas in. Hou jullie wel op de hoogte.

[ Voor 4% gewijzigd door TheCory op 18-11-2023 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Het ging er toch over dat je meer danwel minder zou betalen als je je abonnement tussentijds zou aanpassen?

Wat je betaalt voor het toestel verandert dan niet.

Dat is namelijk een lening en dat bedrag staat vast vanaf moment van afsluiten, ongeacht wat je daarna met je abonnement doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb een Unlimited abonnement. Het viel me op dat ik sinds vandaag meer GB heb per dag: 20GB ipv 10GB. Dat is natuurlijk fijn. Maar je kan niet een sms sturen "nog 1gb" of in de app extra GB activeren om 2GB erbij te krijgen. Dit lijkt nu pas echt te kunnen als je 80% (16GB) hebt gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door kippengaas op 19-11-2023 18:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Van der Berg
kippengaas schreef op zondag 19 november 2023 @ 17:30:
Ik heb een Unlimited abonnement. Het viel me op dat ik sinds vandaag meer GB heb per dag: 20GB ipv 10GB. Dat is natuurlijk fijn. Maar je kan niet een sms sturen "nog 1gb" of in de app extra GB activeren om 2GB erbij te krijgen. Dit lijkt nu pas echt te kunnen als je 80% (16GB) hebt gebruikt.
Hier kan het gewoon: Ik heb Unlimited 20GB per dag. Zojuist 2GB erbij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1OKS2jQUXc9vGdM8qK8aIFyPy-8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pq0Noz003aep1MHarAriAafl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9loJyp9m75GZnHQYkrVXUvCymY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y0eL6Nnn6Hdi8I7zCAW9ltdM.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDjAx4KdjfBekNA9O2XqS-eXups=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/17q1VF7V5YODn86UYlUkz96j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x6PUmWAlVaPm933PCRm36Dqvi9Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HKUZNM1ECmgjwEi6JgXKIHuj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bydJlvWUJyZgrScyk6sVeY18Qvc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gghsWYMdQA8tGL7l0N3ZIZny.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 19-11-2023 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Blackfriday deals staan online, behalve op sim only...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mennoza
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-05 00:06
Zullen de prijzen nu vaststaan of kan het dat de komende dagen nog betere acties komen en dan vooral op de vrijdag zelf? Wij willen onze abonnement verlengen ofwel een telefoon erbij nemen bij onze Simonly abonnement. Maar ik vraag me af of het zal lonen nog een paar dagen te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
mennoza schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:27:
Zullen de prijzen nu vaststaan of kan het dat de komende dagen nog betere acties komen en dan vooral op de vrijdag zelf? Wij willen onze abonnement verlengen ofwel een telefoon erbij nemen bij onze Simonly abonnement. Maar ik vraag me af of het zal lonen nog een paar dagen te wachten.
Ze staan tot het einde van blackfriday, dus denk get niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik moet bij mijn APN volgens de handleiding invullen: internet/default/leeg
(OnePlus 7 pro)
Maar telkens als ik dat invul en ik sla het op, dan verandert het in: default,supl

Waarom is dit? Maakt dit uit? Wat vullen jullie bij toegangspunten in?
Zowel bij APN. smartsites.t-mobile of smartsites.odido of iets anders?
En bij APN type? internet/defaut/leeg kan ik dus niet invullen

En kan je tegenwoordig niet een automatische push instelling meer krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 23:03

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Markos schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:39:
Ik moet bij mijn APN volgens de handleiding invullen: internet/default/leeg
(OnePlus 7 pro)
Maar telkens als ik dat invul en ik sla het op, dan verandert het in: default,supl

Waarom is dit? Maakt dit uit? Wat vullen jullie bij toegangspunten in?
Zowel bij APN. smartsites.t-mobile of smartsites.odido of iets anders?
En bij APN type? internet/defaut/leeg kan ik dus niet invullen

En kan je tegenwoordig niet een automatische push instelling meer krijgen?
Ik zou alleen de APN invullen en de rest leeglaten. De APN is nu nog smartsites.t-mobile

Ik weet niet of je een APN kan laten pushen.

Kijk ook eens bij de toestelhulp: https://www.odido.nl/toes...net/handmatig-instellen/1

Dit is voor een OnePlus 7t maar zal,waarschijnlijk niet veel verschillen .

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:45:
[...]

Ik zou alleen de APN invullen en de rest leeglaten. De APN is nu nog smartsites.t-mobile

Ik weet niet of je een APN kan laten pushen.

Kijk ook eens bij de toestelhulp: https://www.odido.nl/toes...net/handmatig-instellen/1

Dit is voor een OnePlus 7t maar zal,waarschijnlijk niet veel verschillen .
Ik zie dat ik die link vergeten ben toe te voegen, ik had die inderdaad ook gebruikt (voor de 8 pro weliswaar, maar dat is hetzelfde)

Daar staat dan ook in om internet/default/leeg toe te voegen wat dus niet lukt. Ik heb wel weer internet, dus het werkt wel. Geen idee wat de invloed is van het ontbreken van de juiste tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 23:03

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Markos schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:37:
[...]

Ik zie dat ik die link vergeten ben toe te voegen, ik had die inderdaad ook gebruikt (voor de 8 pro weliswaar, maar dat is hetzelfde)

Daar staat dan ook in om internet/default/leeg toe te voegen wat dus niet lukt. Ik heb wel weer internet, dus het werkt wel. Geen idee wat de invloed is van het ontbreken van de juiste tekst
Je kan bij Naam je APN een naampje geven welke nergens invloed op heeft , dat is puurt voor jou als herkenning, zij geven internet aan. Maar dat is dus puur een labeltje meer niet.

Gaat erom dat je bij APN smartsites.t-mobile invult en de rest zoals in toestelhulp aangegeven is.

Bij Naam, voer een zelfgekozen woord in, bijvoorbeeld ‘internet’.
Bij APN, voer smartsites.t-mobile in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 16 in.
Bij Verificatietype, vink PAP aan.
Kies APN-type.

Je zal het nu goed gedan hebben want het werkt. En het werkt alleen als het goed is ingevuld.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:22:
[...]

Je kan bij Naam je APN een naampje geven welke nergens invloed op heeft , dat is puurt voor jou als herkenning, zij geven internet aan. Maar dat is dus puur een labeltje meer niet.

Gaat erom dat je bij APN smartsites.t-mobile invult en de rest zoals in toestelhulp aangegeven is.

Bij Naam, voer een zelfgekozen woord in, bijvoorbeeld ‘internet’.
Bij APN, voer smartsites.t-mobile in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 16 in.
Bij Verificatietype, vink PAP aan.
Kies APN-type.

Je zal het nu goed gedan hebben want het werkt. En het werkt alleen als het goed is ingevuld.
Ik heb het misschien niet duidelijk uitgelegd. Het gaat niet om het gedeelte onder naam maar onder APN-type.
Het lijkt mij dat dat wel uit maakt, maar het werkt nu met default,supl ipv internet/default/leeg. Dus dan laat ik het maar daar bij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:45
Sinds T-Mobile Odido is geworden heb ik enorm slecht bereik met 4 en 5G op mijn Xperia 5 III.

Voorheen nooit last gehad, maar kennelijk is er meer veranderd dan alleen de naam. Nou is mijn nano SIM kaart al behoorlijk oud (6 jaar?), dus zou het slechte bereik daar ook mee te maken kunnen hebben? Volgens de dekkingskaart zou het bereik gewoon goed moeten zijn en dat was het ook... Maar sinds Odido is het ruk.

Gelukkig kan ik nog via Wifi bellen, maar ik ben toch enigszins benieuwd waarom ik opeens slecht bereik heb sinds T-Mobile Odido is geworden. Als ik hun Trustpilot zie ben ik ook niet de enige met dit probleem.

Ook raar: Volgens de website van Odido heeft mijn Xperia 5 III geen toegang tot het 5G netwerk, terwijl ik dit toch wel degelijk kan kiezen bij de optie 'Voorkeursnetwerktype'. :/

Misschien moet ik dan toch maar gaan denken aan een overstap naar bv. Vodafone, als dit niet snel wordt opgelost. Odido doet namelijk alsof er niks aan de hand is op hun eigen community forum...

[ Voor 22% gewijzigd door P-Rock op 23-11-2023 10:29 ]

• plagvreugd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11-2023
POTMA schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:08:

Ja ik heb hier last van op mijn iPhone. Heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POTMA
plagvreugd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:55:
[...]

Ja ik heb hier last van op mijn iPhone. Heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, probleem blijft.
Ik verwacht komende week de fix te releasen, rond de 29ste. Tijdelijke fix is je toestel opnieuw opstarten. Dan werkt de app weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoza
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-05 00:06
mennoza schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:27:
Wij hadden bewust gewacht met verlengen op BF omdat het dan goedkoper zou kunnen zijn, en belden vandaag met odido om te vragen over een verlenging. Wij verwachten tijdens Black Friday wel wat goedkopere prijzen maar wat wij net begrepen nadat we gebeld hebben dat er maar € 1,50 korting komt op een abo. Wij kregen de volgende aanbieding te horen, weten jullie of dit normale prijzen zijn ? Bij Belsimpel die we ook belden zijn het ongeveer dezelfde prijzen, iets goedkoper. We hebben nu een sim only 12 GB voor €15 incl klantvoordeel. Als we nu verlengen met een iPhone 15 128gb die daar €882 kost, en bijbetaling van rond €240 , betaal je maandelijks rond €26 24 maanden lang, onze huidige abonnement wordt dan € 13,50 ipv €15, dus totaal rond €40. Wel meer dan wij verwachtten..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
Het tv-programma Kassa besteed a.s. zaterdag (vandaag) tijd aan de problemen met dekking en de gebrekkige klantenservice bij Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Wat een flutitem. Jammer dat de presentatrice zich zo makkelijk liet inpakken door de dame van Odido. Het was duidelijk dat deze mevrouw alleen verstand heeft van problemen bij de klantenservice en niet van het netwerk. Geen uitleg waarom klanten opeens slechter bereik hebben bij de overgang, gewoon niks. Daar zal Danielle uit de reportage vast ontzettend blij mee zijn...not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
P-Rock schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:29:
Wat een flutitem. Jammer dat de presentatrice zich zo makkelijk liet inpakken door de dame van Odido. Het was duidelijk dat deze mevrouw alleen verstand heeft van problemen bij de klantenservice en niet van het netwerk. Geen uitleg waarom klanten opeens slechter bereik hebben bij de overgang, gewoon niks. Daar zal Danielle uit de reportage vast ontzettend blij mee zijn...not.
Beetje off topic, maar Ach kassa is niet meer hetzelfde als jaren geleden helaas sinds Felix murders weg is. Brecht deed het opzich nog best goed, maar vind die amber toch een lichtgewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-06 13:44
Ben overgestapt van Youfone naar Odido, vanwege het feit dat je met een sms wel de data kan upgraden. Want ik liep er wel eens tegen aan die manier van unlimited dat niet echt unlimited was. Een sms sturen vind ik prima. (Dit is het grote voordeel van Odido en de reden dat ik er ook heen ga.)

Dacht gelijk van, heb een nieuwe telefoon Google Pixel 8 Pro met 5G dacht ik mooi. Want ik heb een Galaxy A53 5G van mijn werk met KPN met 5G en dat gaat als een TIERELIER. 350Mbps is makkelijk via speedtest te halen vaak.

Met Odido haalt hij met moeite net over de 200 Mbps, down. En 50Mbps up (zelfde als KPN) dus up is prima. En ook de manier waarop... begint traag happerend en happerend gaat hij naar de 200Mbps.
Bij mijn Samsung met KPN van het werk: In 1x bam 350Mbps.

Echter ik betaal voor een 600Mbps max verbinding. Zijn hier mensen die dat echt halen? Of is is mijn mobiel de beperkende factor? Maar online lees ik mensen 700+Mbps te halen in USA dus lijkt me dat de telefoon niet het limiet is.

Ik ging juist voor de 600Mbps omdat mijn werk telefoon 350Mbps vaak haalt en dat wel fijn is.
Waar is mijn 600Mbps snelheid? En zijn er mensen hier die dat wel halen? Of kon ik net zo goed voor de 300Mbps snelheid gaan en haal ik dan nu hetzelfde daar mee?
P.s. heb gewoon alle streepjes vol en hij geeft 5G aan. Dat zou toch betekenen dat hij gewoon 600Mbps moet halen...

Betaal ik voor lucht?

[ Voor 12% gewijzigd door Immutable op 25-11-2023 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:51
Immutable schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:48:
Ben overgestapt van Youfone naar Odido, vanwege het feit dat je met een sms wel de data kan upgraden. Want ik liep er wel eens tegen aan die manier van unlimited dat niet echt unlimited was. Een sms sturen vind ik prima. (Dit is het grote voordeel van Odido en de reden dat ik er ook heen ga.)

Dacht gelijk van, heb een nieuwe telefoon Google Pixel 8 Pro met 5G dacht ik mooi. Want ik heb een Galaxy A53 5G van mijn werk met KPN met 5G en dat gaat als een TIERELIER. 350Mbps is makkelijk via speedtest te halen vaak.

Met Odido haalt hij met moeite net over de 200 Mbps, down. En 50Mbps up (zelfde als KPN) dus up is prima. En ook de manier waarop... begint traag happerend en happerend gaat hij naar de 200Mbps.
Bij mijn Samsung met KPN van het werk: In 1x bam 350Mbps.

Echter ik betaal voor een 600Mbps max verbinding. Zijn hier mensen die dat echt halen? Of is is mijn mobiel de beperkende factor? Maar online lees ik mensen 700+Mbps te halen in USA dus lijkt me dat de telefoon niet het limiet is.

Ik ging juist voor de 600Mbps omdat mijn werk telefoon 350Mbps vaak haalt en dat wel fijn is.
Waar is mijn 600Mbps snelheid? En zijn er mensen hier die dat wel halen? Of kon ik net zo goed voor de 300Mbps snelheid gaan en haal ik dan nu hetzelfde daar mee?
P.s. heb gewoon alle streepjes vol en hij geeft 5G aan. Dat zou toch betekenen dat hij gewoon 600Mbps moet halen...

Betaal ik voor lucht?
Je betaald niet voor lucht, ik haal bijvoorbeeld bij mij in de buurt 720Mbps down en 119Mbps up. Je kan op antennekaart.nl even kijken of de mast bij jou in de buurt veel 'banden' aan heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
Rub147 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:59:
[...]

Je betaald niet voor lucht, ik haal bijvoorbeeld bij mij in de buurt 720Mbps down en 119Mbps up. Je kan op antennekaart.nl even kijken of de mast bij jou in de buurt veel 'banden' aan heeft staan.
Ah top bedankt!

Voor deze snelheden heb je dus 3450 MHz nodig ? Heb jij dat bij jou? Bij mij alleen 783Mhz in mijn buurt.
Maar goed KPN heeft ook maar 773Mhz in mijn buurt. Misschien zit die KPN ook nog op 4G.

Vreemd, zit ongeveer evenveel kpn masten als Odido masten. Zelfde vermogen, maar die data via de speedtest is echt happerig. KPN is gewoon direct whoppa op snelheid. Terwijl bij odido het echt lang duurt voordat hij beetje op snelheid komt.

Blijkbaar heb ik dus als het die 3450Mhz (welke ik wel zie in de grotere steden) dus nog niet aanwezig voor echte 5G snelheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
Immutable schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 20:17:
[...]

Ah top bedankt!

Voor deze snelheden heb je dus 3450 MHz nodig ? Heb jij dat bij jou? Bij mij alleen 783Mhz in mijn buurt.
Maar goed KPN heeft ook maar 773Mhz in mijn buurt. Misschien zit die KPN ook nog op 4G.

Vreemd, zit ongeveer evenveel T-mobile masten als Odido masten. Zelfde vermogen, maar die data via de speedtest is echt happerig. KPN is gewoon direct whoppa op snelheid. Terwijl bij odido het echt lang duurt voordat hij beetje op snelheid komt.

Blijkbaar heb ik dus als het die 3450Mhz welke ik wel zie in de grotere steden dus nog niet aanwezig voor dat soort echte 5G snelheden denk ik.
Er is nog geen "standalone" 5G, er worden verschillende banden gecombineerd om tot de hoge snelheden te komen. Mocht je daar meer over willen lezen kan je LTE carrier aggregation Googlen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JGSG_SU3SlQwKgeDWZBRmQvi7VM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9qnHS7mWICiCqOJBRu8vafC9.jpg?f=user_large
Zie dit voorbeeld (4G) Odido is actief op de banden 1, 3 en 8. Terwijl KPN actief is op 1, 3, 7, 8, 20, 32 en 38. De kans is dan aanwezig dat KPN daar sneller zal zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Rub147 op 26-11-2023 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
Rub147 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 20:23:
[...]

Er nog geen "standalone" 5G, er worden verschillende banden gecombineerd om tot de hoge snelheden te komen. Mocht je daar meer over willen lezen kan je LTE carrier aggregation Googlen ;)

[Afbeelding]
Zie dit voorbeeld (4G) Odido is actief op de banden 1, 3 en 8. Terwijl KPN actief is op 1, 3, 7, 8, 20, 32 en 38. De kans is dan aanwezig dat KPN daar sneller zal zijn.
Super duidelijk, als ik beetje door die kaarten heen ga zie ik dat KPN veel betere dekking heeft. Maar ja Odido heeft elke dag een start van 20GB en dat is wel fijn. Heb verder geen beperking gevoelt in real life gebruik. Zit er nu toch helaas 2 jaar op vast. Dus hopelijk zal binnen die tijd hun netwerk ook verbeteren.

Maak zelf ook wel eens wat vaker gebruik van Hotspots namelijk. Dus die 20GB per dag en upgraden met 2GB per sms is mij het toch wel waard.

Super bedankt @Rub147 deze kaart had ik nog niet eerder gezien. Zeer informatief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:53
Immutable schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 20:34:
[...]

Super duidelijk, als ik beetje door die kaarten heen ga zie ik dat KPN veel betere dekking heeft. Maar ja Odido heeft elke dag een start van 20GB en dat is wel fijn. Heb verder geen beperking gevoelt in real life gebruik. Zit er nu toch helaas 2 jaar op vast. Dus hopelijk zal binnen die tijd hun netwerk ook verbeteren.

Maak zelf ook wel eens wat vaker gebruik van Hotspots namelijk. Dus die 20GB per dag en upgraden met 2GB per sms is mij het toch wel waard.

Super bedankt @Rub147 deze kaart had ik nog niet eerder gezien. Zeer informatief.
Nog even een aanvulling op het verhaal hierboven:
Snelheid op masten is niet alleen afhankelijk van het aantal banden die aanstaan; het is vaak een combinatie van of de mast wel of geen straalverbinding gebruikt, drukte van de mast, afstand en obstakels tussen apparaat en mast en de belangrijkste is of de mast wel of geen Ericsson mast is.

3500MHz staat overigens nog niet aan, dus dat heeft geen invloed. Wel zijn de masten die 3500MHz aangeven op Antennekaart voorzien van Ericsson apparatuur, wat het nieuwste is van Odido en in mijn ervaring véél meer snelheid biedt.

Het plafond bij Odido is erg hoog, veel hoger dan KPN in mijn ervaring. In een stad met 90% Ericsson apparatuur haal ik gemiddeld 600-800Mbps download als ik de mast kan zien en ook hier binnen haal ik 400+. Vandaag heb ik zelfs tegen de 900 gehaald:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/a/9725484275.png

De echte experts hier op het forum kunnen je er zelfs nog meer over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
vandeven66 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 21:38:
[...]

Snelheid op masten is niet alleen afhankelijk van het aantal banden die aanstaan; het is vaak een combinatie van of de mast wel of geen straalverbinding gebruikt, drukte van de mast, afstand en obstakels tussen apparaat en mast en de belangrijkste is of de mast wel of geen Ericsson mast is.

3500MHz staat overigens nog niet aan, dus dat heeft geen invloed. Wel zijn de masten die 3500MHz aangeven op Antennekaart voorzien van Ericsson apparatuur, wat het nieuwste is van Odido en in mijn ervaring véél meer snelheid biedt.

Het plafond bij Odido is erg hoog, veel hoger dan KPN in mijn ervaring. In een stad met 90% Ericsson apparatuur haal ik gemiddeld 600-800Mbps download als ik de mast kan zien en ook hier binnen haal ik 400+. Vandaag heb ik zelfs tegen de 900 gehaald:
[Afbeelding]

Netjes die snelheid hoor! Mag ik vragen waar (welke plaats) je dit hebt gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Nieuwe telecomprovider Odido reageert op klachtenstroom

https://www.bnnvara.nl/ka...eageert-op-klachtenstroom

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:53
NLM1K schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:24:
[...]

Netjes die snelheid hoor! Mag ik vragen waar (welke plaats) je dit hebt gehaald?
Deze speedtest heb ik gedaan op deze mast:
63, Postelse Hoeflaan, Tilburg
800+ haal ik overigens niet op veel masten, ik weet dat het ook mogelijk is op deze mast:
Eindsestraat, Dongen

Nog wat andere speedtests:

Kwendelhof, Tilburg
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/a/9725498653.png

Paletplein, Tilburg
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/a/9724680258.png

Ik kom ook weleens in Eindhoven, deze snelheden zijn daar ook mogelijk, net als in andere steden waar Ericsson masten actief zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLM1K
  • Nu online
vandeven66 schreef op zondag 26 november 2023 @ 12:02:
[...]

Deze speedtest heb ik gedaan op deze mast:
63, Postelse Hoeflaan, Tilburg
800+ haal ik overigens niet op veel masten, ik weet dat het ook mogelijk is op deze mast:
Eindsestraat, Dongen

Nog wat andere speedtests:

Kwendelhof, Tilburg
[Afbeelding]

Paletplein, Tilburg
[Afbeelding]

Ik kom ook weleens in Eindhoven, deze snelheden zijn daar ook mogelijk, net als in andere steden waar Ericsson masten actief zijn.
Dank voor je uitgebreide reactie! In Eindhoven heb ik inderdaad ook al eens 700+ Mbps behaald. Ik hoop dat mijn plaats ook snel over gaat op Ericsson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
vandeven66 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 21:38:
[...]

[Afbeelding]

Lekkere snelheden. :) Kijk ik wil gewoon een goede backup hebben voor als mijn internet uitvalt thuis. En dat is glas 1gig up/down. Dus die snelheid was prioriteit 2, 1e was die 20GB per dag + 2GB aanvulling. Dat is gewoon echt fijn.

Maar kijk, ik zie op mijn telefoon 5G staan met 5 volle streepjes. De verwachting voor mij als consument is dan dat ik dan toch wel aardig bij de 600Mbps zou moeten komen.
Is dat een rare verwachting?

Hoe ziet jou opbouw curve eruit, gaat hij met een vloeiende niet stotterende beweging binnen 3 seconden naar die snelheid zoals KPN? Want hier gaat dat echt gepaard met horten en stoten en duurt het echt heel lang voordat hij zijn piek bereikt bij Odido.
Dit zie ik als een vorm van instabiliteit. Kan het fout hebben. Of een manier van hoe het systeem is ingeregeld qua snelheids opbouw, om misschien de zendmast minder te belasten bij pieken zodat het systeem meer tijd heeft om zijn load balancing algo's te laten draaien wanneer je beperkte capaciteit hebt.

Verder zijn mijn klachten, luxe klachten. Heb geen problemen gelukkig zoals geen bereik enzo.
Maar wil wel graag krijgen waar ik voor betaal zeg maar, en vind het dan raar dat ik meer betaal voor 600Mbps en dan maar 200 krijg. Terwijl een KPN abonnementje met lagere snelheid er gewoon voorbij gaat en stabieler is.

Zal eens contact opnemen met Odido of ik hem dan kan verlagen naar 300Mbps, en dat ze contact met me mogen opnemen wanneer het 600Mbps echt in mijn omgeving wel werkt. Want ik woon niet in grote steden zoals de randstad kom uit de regio noorden van het land.

Maar goed you can't have it all zeg ik maar. Bij KPN 10Gb per dag, en Odido 20Gb per dag. Dat is wel een selling point voor Odido. Maar dat kan ook met 300Mbps en dan wat geld besparen per maand.

[ Voor 15% gewijzigd door Immutable op 26-11-2023 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
@Rub147 een beetje offtopic, maar jouw avatar lijkt wel heel erg op het oude T-Mobile logo, maar dan net niet :)

Afbeeldingslocatie: https://yt3.ggpht.com/a/AGF-l79sHLuDIYa6jJXmgAolokMDXpWAnrnGPqLaXQ=s900-mo-c-c0xffffffff-rj-k-no

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLM1K
  • Nu online
Immutable schreef op zondag 26 november 2023 @ 12:10:
[...]

Lekkere snelheden. :) Kijk ik wil gewoon een goede backup hebben voor als mijn internet uitvalt thuis. En dat is glas 1gig up/down. Dus die snelheid was prioriteit 2, 1e was die 20GB per dag + 2GB aanvulling. Dat is gewoon echt fijn.

Maar kijk, ik zie op mijn telefoon 5G staan met 5 volle streepjes. De verwachting voor mij als consument is dan dat ik dan toch wel aardig bij de 600Mbps zou moeten komen.

Hoe ziet jou opbouw curve eruit, gaat hij met een vloeiende niet stotterende beweging binnen 3 seconden naar die snelheid zoals KPN? Want hier gaat dat echt gepaard met horten en stoten en duurt het echt heel lang voordat hij zijn piek bereikt bij Odido.
Dit zie ik als een vorm van instabiliteit. Kan het fout hebben. Of een manier van hoe het systeem is ingeregeld qua snelheids opbouw, om misschien de zendmast minder te belasten bij pieken zodat het systeem meer tijd heeft om zijn load balancing algo's te laten draaien wanneer je beperkte capaciteit hebt.

Verder zijn mijn klachten, luxe klachten. Heb geen problemen gelukkig zoals geen bereik enzo.
Maar wil wel graag krijgen waar ik voor betaal zeg maar, en vind het dan raar dat ik meer betaal voor 600Mbps en dan maar 200 krijg. Terwijl een KPN abonnementje met lagere snelheid er gewoon voorbij gaat en stabieler is.

Zal eens contact opnemen met Odido of ik hem dan kan verlagen naar 300Mbps, en dat ze contact met me mogen opnemen wanneer het 600Mbps echt in mijn omgeving wel werkt. Want ik woon niet in grote steden zoals de randstad kom uit de regio noorden van het land.

Maar goed you can't have it all zeg ik maar. Bij KPN 10Gb per dag, en Odido 20Gb per dag. Dat is wel een selling point voor Odido. Maar dat kan ook met 300Mbps en dan wat geld besparen per maand.
KPN heeft inderdaad op verschillende plaatsen meerdere banden aanstaan waar Odido dat niet heeft, zeker op de plaatsen waar Ericsson nog niet hangt. Ik merk ook dat KPN vaak wat stabieler is. En afhankelijk van je toestel verbind hij sneller met meerdere van die banden, waardoor je ook snel op die hogere snelheid zit en ze soms hogere snelheden bieden dan bijvoorbeeld Odido. Ik merk op een Ericsson mast ook echt dat de snelheid ineens omhoog schiet als je een Speedtest doet, dus het is lang niet altijd zo bij Odido dat het even duurt voor je op snelheid bent maar echt locatie afhankelijk.

Ik heb daarentegen op KPN nooit hoger dan 525 Mbps behaald, met Odido makkelijk. Zie hieronder als voorbeeld.

Dit is in Eindhoven laatst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pj6mi79G35rCvBh3gwgqClXCy2s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FkRr4jloAYFjs7yqkv8bzpF4.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rub147
Immutable schreef op zondag 26 november 2023 @ 12:10:
[...]

Kan alleen praten voor een iPhone, maar het hele 5G verhaal is vooral marketingpraat (vooralsnog in NL). Bijvoorbeeld op een iPhone heb je de volgende keuzes:

Citaat Apple website:
Kies hoe je iPhone het 5G-netwerk gebruikt, wat invloed kan hebben op de gebruiksduur van de batterij.
  • 5G automatisch: schakelt slimme datamodus in. Wanneer 5G-snelheden geen merkbaar betere ervaring bieden, schakelt de iPhone automatisch over naar LTE om batterij te besparen. Het 5G-symbool verschijnt op basis van de configuratie van het mobiele netwerk en kan in zeldzame gevallen ook worden weergegeven als er geen 5G-dekking beschikbaar is.
  • 5G aan: wanneer er een 5G-netwerk beschikbaar is, wordt dit altijd gebruikt. Dit kan leiden tot een kortere gebruiksduur van de batterij.
  • LTE: alleen het LTE-netwerk wordt gebruikt, zelfs wanneer 5G beschikbaar is.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat het bereik en 2G/3G/4G/5G icoontje an sich niks zegt. Beetje net als wat de mede-Tweakers hier al boven aanhalen, je maximale snelheid is ook een combinatie van allerlei factoren.

Het kan bijvoorbeeld zijn dat je volle bak 4G hebt op enkel 800Mhz, dan ga je niet de 800Mbps halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
NLM1K schreef op zondag 26 november 2023 @ 12:07:
[...]

Dank voor je uitgebreide reactie! In Eindhoven heb ik inderdaad ook al eens 700+ Mbps behaald. Ik hoop dat mijn plaats ook snel over gaat op Ericsson.
Welke plaats zit je?

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLM1K
  • Nu online
Sint-Oedenrode, net boven Eindhoven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
NLM1K schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:22:
[...]

Sint-Oedenrode, net onder Eindhoven.
Duurt nog even. Eind Mei gaat daar alles om naar Ericsson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLM1K
  • Nu online
jk-5 schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:24:
[...]

Duurt nog even. Eind Mei gaat daar alles om naar Ericsson
Balen, had eerder gehoopt. Snelheid is nu niet echt geweldig, zeker niet indoor. Met KPN wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
NLM1K schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:22:
[...]

Sint-Oedenrode, net onder Eindhoven.
OT. Maar het is echt erboven.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Laatst online: 25-05 15:31
Ben ik de enige die nog T-Mobile ziet staan als netwerk i.p.v. Odido?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:10
JaxTeller schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:13:
Ben ik de enige die nog T-Mobile ziet staan als netwerk i.p.v. Odido?
Nee, ze gaan binnenkort weer de OTA update uitvoeren waardoor bestaande sims ook worden omgezet naar Odido naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Laatst online: 25-05 15:31
ikbenjoeri schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:16:
[...]

Nee, ze gaan binnenkort weer de OTA update uitvoeren waardoor bestaande sims ook worden omgezet naar Odido naam.
oh ok duidelijk, update gebeurt automatisch neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kusanagi
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-03 10:20
Odido is met nieuwe snelheden gekomen zoals 2Gbit en 8Gbit. Niks in huis is klaar voor die 8Gbit die ik voor mijn eigen bedrijf aan huis best graag zou willen aansluiten, maar bepaalde apparatuur zoals de Wifi en vooral mijn Synology NAS met Link Aggregation kan 2Gbit aan. Ook mijn eigen router die ik als modem gebruik (Tp Link AX11000) heeft een 2,5 Gbit WAN port dus ik lijk er klaar voor te zijn.

Maarrrrr dan lees ik bij het controleren van mijn internet abonnement dat ik nog veel korting heb van het voormalige T-Mobile:
Je huidige snelheid
Je hebt nu een Glasvezelinternet abonnement met 1 Gbit/s voor € 28,12 /mnd
ipv € 45,01 wat ze er zelf nu voor vragen.

Ik vraag me af: verloopt die korting van T-Mobile ooit? Ik zat al enkele jaren bij ze. Als die korting ooit verloopt door een automatische contractverlenging dan zeg ik: let's go 2Gbit.

Maar als ik die 1Gbit voor deze korting kan blijven houden zolang ik niks wijzig dan vind ik deze deal eigenlijk belangrijker dan de 2Gbit.

Heeft iemand advies of antwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Kusanagi schreef op zondag 3 december 2023 @ 23:37:
Odido is met nieuwe snelheden gekomen zoals 2Gbit en 8Gbit. Niks in huis is klaar voor die 8Gbit die ik voor mijn eigen bedrijf aan huis best graag zou willen aansluiten, maar bepaalde apparatuur zoals de Wifi en vooral mijn Synology NAS met Link Aggregation kan 2Gbit aan. Ook mijn eigen router die ik als modem gebruik (Tp Link AX11000) heeft een 2,5 Gbit WAN port dus ik lijk er klaar voor te zijn.

Maarrrrr dan lees ik bij het controleren van mijn internet abonnement dat ik nog veel korting heb van het voormalige T-Mobile:
[...]
ipv € 45,01 wat ze er zelf nu voor vragen.

Ik vraag me af: verloopt die korting van T-Mobile ooit? Ik zat al enkele jaren bij ze. Als die korting ooit verloopt door een automatische contractverlenging dan zeg ik: let's go 2Gbit.

Maar als ik die 1Gbit voor deze korting kan blijven houden zolang ik niks wijzig dan vind ik deze deal eigenlijk belangrijker dan de 2Gbit.

Heeft iemand advies of antwoorden?
Ik heb alleen een vraag, wat ga je doen precies met 2Gbps wat je niet kan met 1Gbps?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thomas81
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-05 18:58
@Kusanagi Je zit in het verkeerde topic, deze gaat alleen om het mobiele aanbod van Odido
Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Odido mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes