Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kusanagi
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-03 10:20
thomas81 schreef op maandag 4 december 2023 @ 06:24:
@Kusanagi Je zit in het verkeerde topic, deze gaat alleen om het mobiele aanbod van Odido
Mijn excuses! Ik zie het nu inderdaad pas 8)7 Ik zal de vraag bij het juiste topic stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:47

Louw Post

Cerenas

Ben benieuwd of de Extra's bij de duurdere Unlimited abonnementen nog aangevuld gaan worden met Netflix of Spotify. Dat zou het, voor mij iig, veel aantrekkelijker maken.

KPN lijkt wel vooral met Netflix als combinatie te promoten bij hun internet verbinding (1Gbit + Netflix combo), zouden ze een exclusive deal hebben? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 09:52
Let wel op dat die extra's ook meerdere punten kunnen kosten per dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:47

Louw Post

Cerenas

peptalk schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:42:
Let wel op dat die extra's ook meerdere punten kunnen kosten per dienst.
Kwam ik achter inderdaad, maar de punten en Buitenland Plus maken het voor mij wel interessant. Alleen gebruik ik de diensten niet die nu in het lijstje staan. :-(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 06:56
OP Update:
Prijzen aangepast.
Klanten voordeel aangepast.
Wat links toegevoegd.
Roaming info is ook aangepast voor 2 abonnementen, klanten met Unlimited start mogen nu 35GB roamen in de EU ipv max 25GB en klanten met Unlimited basis mogen nu 40GB roamen in de EU ipv max 35GB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:33
dutchnltweaker schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:39:
OP Update:
Prijzen aangepast.
Klanten voordeel aangepast.
Wat links toegevoegd.
Roaming info is ook aangepast voor 2 abonnementen, klanten met Unlimited start mogen nu 35GB roamen in de EU ipv max 25GB en klanten met Unlimited basis mogen nu 40GB roamen in de EU ipv max 35GB.
Is dit sinds kort naar 40GB? Gisteren 1 dagje Antwerpen en kreeg sms met 35GB
Hallo! Omdat je in Belgie bent, sms'en we je.

Je kan in dit land 35 GB per maand gebruiken. Ook bel en sms je gratis naar Nederland en de rest van de EU. Goede reis, Ruud van Odido
Ik zie op Odido ook nu 40GB staan. Heb Unlimited €25.

Ik ben blij dat het steeds een verhoging op krijgen.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Van der Berg schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:20:
[...]

Is dit sinds kort naar 40GB? Gisteren 1 dagje Antwerpen en kreeg sms met 35GB

[...]

Ik zie op Odido ook nu 40GB staan. Heb Unlimited €25.

Ik ben blij dat het steeds een verhoging op krijgen.
Denk het wel, zag het ook per toeval vandaag omdat ik wat dingen het checken was. Meestal gebeuren deze verhogingen rond december/januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:00:
[...]

Denk het wel, zag het ook per toeval vandaag omdat ik wat dingen het checken was. Meestal gebeuren deze verhogingen rond december/januari.
Dit is vast vooruitlopen op de nieuwe EU regulatie per 1 januari 2024. Dan gaat de prijs per GB binnen EU naar beneden van € 1,80 naar € 1,55 en dat heeft dan weer invloed op de hoeveelheid die je in EU mag gebruiken.

Mijn Odido app geeft nog 35 GB aan, dat zal wel geleidelijk in de komende periode worden aangepast.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:50
The_Wireless_Guy schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:26:
[...]

Dit is vast vooruitlopen op de nieuwe EU regulatie per 1 januari 2024.
Daar zitten ze met 35GB toch ook al binnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

jongetje schreef op maandag 11 december 2023 @ 07:01:
[...]

Daar zitten ze met 35GB toch ook al binnen?
Als de prijs omlaag gaat per GB gaat de max hoeveelheid als je aan het roamen bent omhoog(bij Unlimited).

Antenne en masten malloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
The_Wireless_Guy schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:32:
[...]

Als de prijs omlaag gaat per GB gaat de max hoeveelheid als je aan het roamen bent omhoog(bij Unlimited).
Unlimited start kost 25 euro, met €1,55 per GB zou je minimaal 16,2 GB moeten krijgen
En zelfs met unlimited premium van 49,50 / 1,55 = 32GB.

Dat is nog onder de 35GB die je kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 19:07
Ik ben in het buitenland, en kan niet bellen. Verbinding verbreekt na 8 seconden met de melding "server niet bereikbaar".
Er wordt dus wel verbinding gemaakt maar na 8 seconden verbroken.
Roaming staat aan. Handmatig diverse netwerken geprobeerd, geen succes.
Bellen via wifi uitgezet, geen succes.
Wifi ook uitgezet net al 4G, geen succes.

De odido helpdesk kan je alleen bellen en Rara, dat gaat niet.....

Wat nu?

Op mijn odido zie ik niks van blokkades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ramon 73 schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:29:

Wat nu?
Je kunt chatten via de app (als er iemand is) en anders via de community. Of bellen met een voip app... (maar dan moet je die wel hebben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:16
Ramon 73 schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:29:
Ik ben in het buitenland, en kan niet bellen. Verbinding verbreekt na 8 seconden met de melding "server niet bereikbaar".
Er wordt dus wel verbinding gemaakt maar na 8 seconden verbroken.
Roaming staat aan. Handmatig diverse netwerken geprobeerd, geen succes.
Bellen via wifi uitgezet, geen succes.
Wifi ook uitgezet net al 4G, geen succes.

Wat nu?

Op mijn odido zie ik niks van blokkades.
Helaas, dan is er niets mogelijk. Er zijn nou eenmaal nergens anders telefoons die je kan gebruiken, die heb je alleen in Nederland. En dan kan je ook nog alleen je eigen telefoon gebruiken. /s

Voegt niets toe, dus weg. Als je niet wilt helpen, post dan niets. Heb je kritiek, maak dan een TR aan.

[ Voor 8% gewijzigd door janvanduschoten op 12-12-2023 08:00 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramon 73
Kassad schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:40:
[...]

Helaas, dan is er niets mogelijk. Er zijn nou eenmaal nergens anders telefoons die je kan gebruiken, die heb je alleen in Nederland. En dan kan je ook nog alleen je eigen telefoon gebruiken. /s

Geez het probleemoplossend vermogen is nogal aan het dalen zeg
Nou, de stress was nogal hoog op dat moment.
De situatie is dat ik even voor München zat (550km van huis) en telefoon kreeg van een arts uit het ziekenhuis. Ik ben mantelzorger voor mijn alleenstaande moeder(84). Mijn moeder kon ik via Whatsapp wel bereiken, en die riep naar "de dokter" want die liep net weg. Van de weeromstuit viel ze en kon ze niet meer bij de telefoon. Heel veel later blijkt dat de dokter die mij belde, een arts is die een afspraak van morgen even een uur vroeger wilde zetten. Hij kon zijn patient niet bereiken en belt direct de mantelzorger (waarom dan?). De dokter waar mijn moeder op riep was de huisarts en die had een beleefdheidsbezoekje aan huis gebracht. Babylonische spraakverwarring, maar niet zo fijn als je zo ver van huis bent en je krijgt en niet snel een vinger achter.
Nou, ruim een halve dag rijden van huis, je kunt ziekenhuis niet bereiken want vaste lijnen doen het niet en de enige zinnige whatsapp gebruiker die je kunt bellen kan niet bij de telefoon. Ik had familie kunnen bellen om relais te leggen met het ziekenhuis, maar dat heb ik ook niet even 1-2-3 geregeld.
Ik verzeker je dat je dan heel weinig fut hebt om zoiets op zijn beloop te laten of later uit te zoeken of een vaste lijn te zoeken.

Voegt niets toe dus weg. Volgende keer graag een TR aanmaken :)

[ Voor 26% gewijzigd door janvanduschoten op 12-12-2023 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
jongetje schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:50:
[...]

Je kunt chatten via de app (als er iemand is) en anders via de community. Of bellen met een voip app... (maar dan moet je die wel hebben)
Je kunt inderdaad alleen bellen met Odido. En dat ging niet....
Met een kennis via WA gebeld en die gaf de raad om handmatig een ander netwerk te kiezen. Dat hád ik uiteraard al gedaan. Nog maar eens een keertje, nu Vodafone en dat werkt uitstekend. Dacht juist dat TM geen roaming overeenkomst had met VF, maar dat klopt niet (meer?).
Zo kon ik ook de Odido helpdesk bellen. Ja, we hebben een storing sinds 7 december, we weten niet wanneer die opgelost wordt en je moet het VF netwerk gebruiken.....

Normaal gesproken mis je voice bellen niet zo heel erg, wanneer gebruik je dat nou? Maar als je een ouderwetse, logge organisatie wil bereiken (ziekenhuis in dit geval) dan ben je echt op voice en landlijnen aangewezen. Op een willekeurige parkeerplaats langs de duitse autosnelwegen heb je geen landlijnen die je even kunt gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon 73 op 11-12-2023 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:51
Ja, dan wordt wifi ook een probleem, of er moet een wegrestaurant of tankstation zitten die gratis wifi heeft.

In Aziatische landen is wifi trouwens perfect geregeld. Daar kun je een willekeurige winkel of restaurant binnenlopen en er is wel een wifi verbinding. Waarom kan dat hier niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
P-Rock schreef op maandag 11 december 2023 @ 23:08:
Ja, dan wordt wifi ook een probleem, of er moet een wegrestaurant of tankstation zitten die gratis wifi heeft.

In Aziatische landen is wifi trouwens perfect geregeld. Daar kun je een willekeurige winkel of restaurant binnenlopen en er is wel een wifi verbinding. Waarom kan dat hier niet?
Bellen via wifi was ws wel goed gegaan. Maar openbare wifi in Duitsland staat nog in de kinderschoenen, zoals heel veel digitale zaken in DLD. Ze houden vrij strak vast aan analoge systemen, terwijl bijna iedereen een smartphone heeft.
En het is in zo'n situatie vrij waardeloos dat 4G/5G wel goed werkt via het eigen netwerk, maar voice een probleem is. Ik doorzie dan niet zo snel waar het probleem zit, met name omdat de eerste 8 seconden er gewoon verbinding was en daarna verbroken werd.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramon 73 op 11-12-2023 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Kinderachtig, dus weg.

[ Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 12-12-2023 08:02 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Ramon 73 schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:57:
[...]
Dacht juist dat TM geen roaming overeenkomst had met VF, maar dat klopt niet (meer?).
Zo kon ik ook de Odido helpdesk bellen. Ja, we hebben een storing sinds 7 december, we weten niet wanneer die opgelost wordt en je moet het VF netwerk gebruiken.....
Je kunt hier kijken via welke netwerken je verbinding kunt maken: https://www.odido.nl/serv...itenland/tarieven-dekking

Verder weer bijzonder dat storingen met dergelijke impact zo lang duren. Mijn gevoel van afgelopen jaren bij T-Mobile was altijd een enorm strakke organisatie met weinig verstoringen. En nu sinds de naamswijziging naar Odido lijkt het wel een kleuterschool met alle problemen, ze doen de naam dan iig eer aan.
Ik ga zaterdag naar Duitsland dus ben blij dat ik dit weet.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 12-12-2023 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
jongetje schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 07:05:
[...]

Verder weer bijzonder dat storingen met dergelijke impact zo lang duren. Mijn gevoel van afgelopen jaren bij T-Mobile was altijd een enorm strakke organisatie met weinig verstoringen.
Inderdaad. Bij T-Mobile nooit problemen gehad, juist overgestapt vanwege problemen met een andere provider.
Het is dat ik nog een jaar moet blijven zitten anders ging ik weg.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-07 19:32
Weer een prachtig resultaat behaald! Zie hier de speedtest video hoe stabiel deze snelheid is https://streamable.com/vxqf30Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0pMvGp3TPWM1sErWBup-boTVu4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZvYPGDolIOA0paEzIVVXkl2y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
rensvanaarden schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:46:
Weer een prachtig resultaat behaald! Zie hier de speedtest video hoe stabiel deze snelheid is https://streamable.com/vxqf30[Afbeelding]
Mooie snelheden weer! Is dit met een oud T-Mo abonnement? Welke site/locatie? (Als je dit wilt delen dan)
Ik merk wel dat fast.com niet echt accuraat is op mobiel, maar de speedtest ook boven 900.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:06
Even complimenten naar Odido. Ik had mijn mobiele abonnement online verlengd, maar een paar dagen later werd ik tot mijn verrassing gebeld door iemand van Odido die mijn verlenging had gezien en aangaf dat ik met een andere combinatie uiteindelijk goedkoper uit zou zijn (wat ik tijdens het verlengen blijkbaar helemaal over het hoofd had gezien), plus nog een extra korting kon geven omdat ik al een aantal jaar 'trouwe klant' was.

Ik geloof niet dat ik dat eerder heb gezien bij een provider, dus kudos. Als ze mijn oorspronkelijke verlenging gewoon door hadden laten gaan, dan hadden ze meer geld aan mij verdiend en ik was niets wijzer geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
rensvanaarden schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:46:
Weer een prachtig resultaat behaald! Zie hier de speedtest video hoe stabiel deze snelheid is https://streamable.com/vxqf30[Afbeelding]
die site geeft een verkapte snelheid. wat zeggen de andere sites?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rensvanaarden
Verkapte snelheid? Dit komt nauwelijks voor op dit moment bij Odido of bij wie dan ook in Nederland. Zodra 3,5ghz actief is zal dit normaal zijn.
Farabi schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:53:
[...]

die site geeft een verkapte snelheid. wat zeggen de andere sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
rensvanaarden schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:19:
Verkapte snelheid? Dit komt nauwelijks voor op dit moment bij Odido of bij wie dan ook in Nederland. Zodra 3,5ghz actief is zal dit normaal zijn.
[...]
die website laat altijd hoger zien dan dat het daadwerkelijk is. staan ze bekend om. wat zeggen andere speedtests bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Farabi schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:21:
[...]

die website laat altijd hoger zien dan dat het daadwerkelijk is. staan ze bekend om. wat zeggen andere speedtests bijvoorbeeld?
Er staat ook een link in de post naar een filmpje van de Ookla Speedtest app. Overigens is fast.com van Netflix ook hartstikke betrouwbaar, ik weet echt niet wat je bedoelt met "staan ze bekend om" en "verkapte snelheid".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Plofkotje schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:22:
[...]

Er staat ook een link in de post naar een filmpje van de Ookla Speedtest app. Overigens is fast.com van Netflix ook hartstikke betrouwbaar, ik weet echt niet wat je bedoelt met "staan ze bekend om" en "verkapte snelheid".
ja, ik zie het nu. die waardes komen toch niet overeen met die van de website? dat is wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 17:15
Hmm al heel de dag geen mobiel netwerk met Odido. Nu einde van de dag eindelijk verbinding. Heb onbeperkt internet op mijn abonnement. Mijn collega's met Odido hebben er ook last van. Android/iPhone maakt allemaal niet uit. Eigenlijk iedereen hier in de regio heeft er last van.

Maargoed storing gemeld via de site bij odido maar volgens hun is er geen storing.

Dacht doe even een speedtest.
https://www.speedtest.net/my-result/a/9766517814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Farabi schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:24:
[...]

ja, ik zie het nu. die waardes komen toch niet overeen met die van de website? dat is wat ik bedoel.
Kan ook gewoon slechtere connectiviteit zijn met in dit geval Orange Belgium. Zegt niks over dat fast.com niet accuraat zou zijn. In mijn ervaring (en die van vele andere networking collega's) is Fast.com hartstikke betrouwbaar en zit vaker iets onder de waarde die een app van Ookla test dan erboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Plofkotje schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:25:
[...]

Kan ook gewoon slechtere connectiviteit zijn met in dit geval Orange Belgium. Zegt niks over dat fast.com niet accuraat zou zijn. In mijn ervaring (en die van vele andere networking collega's) is Fast.com hartstikke betrouwbaar en zit vaker iets onder de waarde die een app van Ookla test dan erboven.
als je nu eens andere internetspeedtest websites pakt, dan zie je dat ze allemaal tegen ookla aanzitten en niet tegen fast.com. dat zegt genoeg over de betrouwbaarheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 13-12-2023 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rensvanaarden
Fast is accurater aangezien ze het hele formaat van een IP packet meten en niet zoals Speedtest bijvoorbeeld doet die doen enkel de TCP zonder headers.
Farabi schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:27:
[...]

als je nu eens andere internetspeedtest websites pakt, dan zie je dat ze allemaal tegen ookla aanzitten en niet tegen fast.com. dat zegt genoeg over de betrouwbaarheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
rensvanaarden schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:31:
Fast is accurater aangezien ze het hele formaat van een IP packet meten en niet zoals Speedtest bijvoorbeeld doet die doen enkel de TCP zonder headers.
[...]
staat bekend als onbetrouwbaar in glasvezeltopics. ik quote even:
ernstoud schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:35:
[...]

Fast.com is absoluut onbetrouwbaar. Hobby projectje van Netflix. Ik gebruik iPerf3 naar een VM met 4Gbps naar internet (Oracle cloud) en dan heb ik constant 940/930. Fast.com geeft ook bij mij totaal onzin waardes zoals 1.2Gbps. Je kunt nooit de juiste waarde meten in een browser. Die bevat een HTML renderer in een sandbox in een app op een OS. Waanzin, niet gebruiken.

Betrouwbaar is de SpeedTest CLI (niet de browser versie!) maar je bent afhankelijk van de kwaliteit, bezetting en bandbreedte van de server op dat moment. Meest betrouwbare servers zijn bij mij i3Dnet en Worldstream.

Leuke discussie hier maar op AON is de transport en netwerk laag gewoon ethernet. En dus is met een bitrate van 1,25Gbps door de overhead met een MTU van 1500, dus zonder jumbo frames, een technische rate hoger dan 940Mbps. onzin. Alle cijfertjes daarboven, zoals van Fast.com, is fantasie. Dan bedot je jezelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:22
rensvanaarden schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:31:
[...]
fast.com accuraat? Die rapporteert soms fantasie snelheden, bijvoorbeeld 1.2Gbps of mijn gigabit lijn.

En sowieso is meten in een browser waanzin. Je hebt dan zoveel variabelen, de html rendering, de sandbox, tientallen processen met elk tientallen threads, garbage collection etc.

Altijd meten met de CLI versie en liefst met iPerf3.

Grappig… terwijl ik dit type heeft @Farabi een oudere post van mij opgerakeld, wat een toeval!

[ Voor 7% gewijzigd door ernstoud op 13-12-2023 16:37 ]

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 01:36
Laatste tijd dat ik regelmatig een server error krijg als ik wil bellen. Iemand idee of het mogelijk is om een abbo met toestel kosteloos op te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:16
Hoe bel jij dan? Daar komt normaal geen server aan te pas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:25
Waarschijnlijk over Wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Laatst online: 12-09 08:37
Sinds paar weken alleen maar 2G/Edge met T-Mobile in Duitsland...zo extreem traag internet....

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Pascal schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:10:
Sinds paar weken alleen maar 2G/Edge met T-Mobile in Duitsland...zo extreem traag internet....

Ik haf afgelopen weekend gewoon 4g en kon prima op internet en oa Netflix kijken.

Maar goed Duitsland is best groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker

https://www.telekom.de/netz/mobilfunk-netzausbau zie je gelijk de dekking in Duitsland waar je zit, genoeg plekken waar alleen 2G bereik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Laatst online: 12-09 08:37
dutchnltweaker schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:00:
[...]

https://www.telekom.de/netz/mobilfunk-netzausbau zie je gelijk de dekking in Duitsland waar je zit, genoeg plekken waar alleen 2G bereik is.
Thanks! Ja ik woon in de grensstreek en kom hier bijna dagelijks...

Normaal 4g en zelfs soms 5g

Maar sinds paar weken alleen nog maar 2g/edge
Richting Düsseldorf vanochtend gereden ook 2g/edge

Maar op dit moment in Spanje. H+ redelijk snel internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rensvanaarden
Er zijn al maanden sinds de uitrol van 5G problemen op Telekom, dit is niet enkel op 5G maar ook op 4G en alles lager dan dat. Snelheden tot 1mbps zijn heel normaal dan. Je kan beter handmatig voor O2 kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-09 15:08

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYX9rNllbT9GX3tYrYat5w2TinA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ixo6HgduX3V9olmuRvds6PF8.jpg?f=fotoalbum_large
Het lijkt erop dat Odido Telekom uitfaseert als roaming partner, dit is een screenshot vanuit de Odido app en hierop is te zien dat 4G of hoger niet meer mogelijk is via Telekom. Overigens was ik vandaag in Duitsland maar werkte 5G/4G via Telekom wel gewoon normaal 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:48
Markie2008 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:50:
[...]

[Afbeelding]
Het lijkt erop dat Odido Telekom uitfaseert als roaming partner, dit is een screenshot vanuit de Odido app en hierop is te zien dat 4G of hoger niet meer mogelijk is via Telekom. Overigens was ik vandaag in Duitsland maar werkte 5G/4G via Telekom wel gewoon normaal 8)7
Jammer, Telekom was toch echt wel het beste netwerk van DE.

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
[...]

[Afbeelding]
Oud Tele2 abo? Hier T-Mobile abo en gewoon nog Telekom met een vinkje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gn-oKN4ZBpUTtJ3WbrhhigyAAU4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p6Psoy3KnrIMS8XagxGCH973.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vandeven66
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]
Denk dat dit een foutje is in de (Android) app!

Providers waar ook 5G roaming wordt aangeboden staat in de app als niet beschikbaar bij 4G of hoger.
Bijvoorbeeld Orange in Spanje, in de app staat een X bij 4G of hoger maar doet zelfs 5G volgens de site, Oostenrijk met Magenta idem, of Polen bij 2 providers. Alleen als er 5G staat op de website staat er een X in de app.

Polen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-pU11t2xOawjfAdluA1p0BHSd-Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dBdSVRaW5Z3dXKEBWHHdWkC0.png?f=fotoalbum_large
App:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PKqHdHxASn9vie53lTqzq2rKJNI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YmpL5VvXSnf9RAtSoH3XjvWj.png?f=fotoalbum_large

Spanje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/riebMNi-OfyWzzaz5-aVbClpUas=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NfmzcLLsRrdz7n2FtIkN6hz7.png?f=fotoalbum_large
App:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udJKyfsg867Il4sQ9VtsjFJdVLY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uVjMdA8kI4LsYAvDUkz8EBip.png?f=fotoalbum_large

Oostenrijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JA6AKtMSIKuzLGenI_0ca33lBQY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kpNmPgVtbeopmexkcbsttuox.png?f=fotoalbum_large
App:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKHZDXVrqf5RnCR6HbiElFvzkvE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MyjFuec6zgp7DFkJ1e8ctwCJ.png?f=fotoalbum_large

Duitsland:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-aF6XYFaMKlbrXnnIm3hDrK_GoE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3iDd2v6boIshv9gY2CH0rIX4.png?f=fotoalbum_large
App:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXqHiuG1wHMWzVH3rHYBSZ3L-cc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JGFXsosXayTWFcNojNJmbn7j.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door vandeven66 op 21-12-2023 19:37 ]

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-09 15:08
vandeven66 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 19:33:
[...]

Denk dat dit een foutje is in de (Android) app!

Providers waar ook 5G roaming wordt aangeboden staat in de app als niet beschikbaar bij 4G of hoger.
Bijvoorbeeld Orange in Spanje, in de app staat een X bij 4G of hoger maar doet zelfs 5G volgens de site, Oostenrijk met Magenta idem, of Polen bij 2 providers. Alleen als er 5G staat op de website staat er een X in de app.

Polen:
[Afbeelding]
App:
[Afbeelding]

Spanje:
[Afbeelding]
App:
[Afbeelding]

Oostenrijk:
[Afbeelding]
App:
[Afbeelding]

Duitsland:
[Afbeelding]
App:
[Afbeelding]
Oh jeetje! Dat is wel een heel groot verschil tussen bijde! Zou best een fout kunnen zijn inderdaad, hopelijk fixt Odido dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-09 13:51
Ik heb het doorgegeven aan iemand binnen Odido en wordt morgen naar gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
ikbenjoeri schreef op donderdag 21 december 2023 @ 23:30:
Ik heb het doorgegeven aan iemand binnen Odido en wordt morgen naar gekeken.
Je zou verwachten dat deze gegevens uit dezelfde bon komen... Blijkbaar moet er iemand alles kopiëren en plakken en op 2 plekken bijhouden...
Als ik mijn rekening download staat er in de bestandsnaam ook nog steeds T-Mobile (alleen bij vast, niet bij mobiel).

[ Voor 19% gewijzigd door jongetje op 22-12-2023 08:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
jongetje schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 08:40:
[...]

Je zou verwachten dat deze gegevens uit dezelfde bon komen... Blijkbaar moet er iemand alles kopiëren en plakken en op 2 plekken bijhouden...
Als ik mijn rekening download staat er in de bestandsnaam ook nog steeds T-Mobile (alleen bij vast, niet bij mobiel).
Ik verwacht dat het ook wel uit de zelfde bron komt. Maar als die vinkjes eerst werden gezet op een bepaalde waarde en die waarde is nu van '4g' naar bijv. '4g+5g' verandert, dan gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
Hier in Z-Limburg de laatste tijd onstabiel 4G en 5G. Iemand anders ook last van? Soms haal ik maar 10 mb/s andere keer 50 mb/s, terwijl ik nog dat oude unlimited T-Mobile abonnement heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Supreme_One schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 15:53:
Hier in Z-Limburg de laatste tijd onstabiel 4G en 5G. Iemand anders ook last van? Soms haal ik maar 10 mb/s andere keer 50 mb/s, terwijl ik nog dat oude unlimited T-Mobile abonnement heb.
Er zijn de laatste tijd werkzaamheden geweest in Zuid Limburg (Ericsson ombouw), dat kan er mee te maken hebben.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
The Wizard schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:09:
[...]

Er zijn de laatste tijd werkzaamheden geweest in Zuid Limburg (Ericsson ombouw), dat kan er mee te maken hebben.
Werkzaamheden om het nog slechter te maken lol. Waar kan ik dat volgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
  • Nu online
Supreme_One schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:48:
[...]

Werkzaamheden om het nog slechter te maken lol. Waar kan ik dat volgen?
De Ericsson ombouw maakt het netwerk zeker niet slechter, echter kan tijdens de werkzaamheden wel problemen ontstaan natuurlijk.

Je kan hier checken of ze bezig zijn in de buurt: https://dekkingskaart.odido.nl/coverageportal
Tabje Actueel = huidige werkzaamheden/storingen, tabje Werkzaamheden is de omgevingen waar werkzaamheden gepland staan.

Als je misschien iets specifieker kan aangeven waar je problemen hebt kunnen we meekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
vandeven66 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:05:
[...]

De Ericsson ombouw maakt het netwerk zeker niet slechter, echter kan tijdens de werkzaamheden wel problemen ontstaan natuurlijk.

Je kan hier checken of ze bezig zijn in de buurt: https://dekkingskaart.odido.nl/coverageportal
Tabje Actueel = huidige werkzaamheden/storingen, tabje Werkzaamheden is de omgevingen waar werkzaamheden gepland staan.

Als je misschien iets specifieker kan aangeven waar je problemen hebt kunnen we meekijken :)
Omgeving Geleen/Sittard.
Ik haal zowel met 4G en 5G gemiddeld een snelheid van 50 mb/s soms maar een paar mb/s. Het voelt ook alsof ik soms ff helemaal geen verbinding heb bijv. met het sturen van een WhatsApp of het openen van een bepaalde website. Dan moet ik soms een paar seconde wachten. Ik heb een Honor Magic 5 Pro dus mijn telefoon is gewoon snel, maar ik merk dat ik vooral de laatste paar weken minder snelheid heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:20
Moet zeggen dat Odido mij niet heeft kunnen behouden. Ik had een zeer goed tele2 abonnement van 20GB, 25GB met combi voordeel, ook qua prijs, en de huidige aangeboden abonnementen zijn niet genoeg (15GB), absurd (en duur) (unlimited start met max 10mbit), of gewoon duur.

Vraag me best af hoe het klantverloop daar zal zijn afgelopen kwartaal..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

GAIAjohan schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:45:
Moet zeggen dat Odido mij niet heeft kunnen behouden. Ik had een zeer goed tele2 abonnement van 20GB, 25GB met combi voordeel, ook qua prijs, en de huidige aangeboden abonnementen zijn niet genoeg (15GB), absurd (en duur) (unlimited start met max 10mbit), of gewoon duur.

Vraag me best af hoe het klantverloop daar zal zijn afgelopen kwartaal..
Maar als dat Tele2 abonnement zeer goed was, waarom heb je dat dan niet gewoon door laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GxpU5gW3PxUU-PEH72EPoXiPuvM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/833VkBmT5aySLGWgaqCEnGGR.png?f=fotoalbum_large
Deezer afgesloten via Odido en mijn originele abonnement opgezegd. Dom van me! Heel dom! 2 euro besparing en voor 100 euro kopzorgen. Ik kan Deezer helemaal niet koppelen, maar krijg alleen bovenstaande lege melding. Odido is natuurlijk gesloten in verband met de feestdagen. Nu geen Deezer meer, maar er wel voor betalen.

Edit: ik kon hem niet koppelen omdat mijn mobiele abonnement weer uit het overzicht was verdwenen. Opnieuw koppelen en kon nu ook Deezer koppelen. Het werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisweb op 23-12-2023 20:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
Uniciteit schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 20:47:
[...]

Maar als dat Tele2 abonnement zeer goed was, waarom heb je dat dan niet gewoon door laten lopen?
Omdat na 27-1 de ‘korting’ gaat stoppen. Waarna de prijs flink hoger zou worden.

Ben 27-1-2021 begonnen voor 2 jaar was toen €18,50 meen ik icm telefoon (in 1x betaald). Hierna verlengd op 27-1-2023 Sim-only voor een jaar voor nog iets minder dan daarvoor. Maar met een ‘korting’.

En ja, ik heb een aanbieding gekregen van Odido, maar het zijn gewoon geen goede opties voor mij. Elders heb ik nu 30GB voor €14 maandelijks opzegbaar..

[ Voor 37% gewijzigd door GAIAjohan op 23-12-2023 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
GAIAjohan schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 20:58:
[...]

Omdat na 27-1 de ‘korting’ gaat stoppen. Waarna de prijs flink hoger zou worden.

Ben 27-1-2021 begonnen voor 2 jaar was toen €18,50 meen ik icm telefoon (in 1x betaald). Hierna verlengd op 27-1-2023 Sim-only voor een jaar voor nog iets minder dan daarvoor. Maar met een ‘korting’.

En ja, ik heb een aanbieding gekregen van Odido, maar het zijn gewoon geen goede opties voor mij. Elders heb ik nu 30GB voor €14 maandelijks opzegbaar..
Die korting loopt gewoon door. Ik heb nog steeds korting op mijn maandelijks opzegbare Tele2-abo uit 2021. (of het moet bij jaarcontracten anders werken, maar dat lijkt me gek)

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Lrrr schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:08:
[...]

Die korting loopt gewoon door. Ik heb nog steeds korting op mijn maandelijks opzegbare Tele2-abo uit 2021. (of het moet bij jaarcontracten anders werken, maar dat lijkt me gek)
Ik kan het even niet meer vinden. Maar heb rond black Friday naar zitten zoeken, en toen zag ik dat m’n abonnement per afloopdatum duurder zou worden of ik had toen een ander contract gevonden dan ik nu vind in mijn mail. Ik zie dat het huidige contract eigenlijk €15 per maand was, maar inflatiecorrectie enzo.

Verder is mijn nieuwe abonnement sowieso nog wat goedkoper, dus de overstap is prima.

Maar vind sowieso dat Odido een heel erg flink gat heeft liggen met de Max 15GB, en daarna een belachelijk traag onbeperkt abo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@GAIAjohan met Odido idd 5GB minder.
Maar heb je, als je voldoende hebt aan 25GB per maand waarom dan problemen met de 10Mbit/s bij unlimited?

In 15 minuten heb je die gigabyte die je per dag gebruikt al binnen en dan is de rest winst?

[ Voor 24% gewijzigd door jongetje op 23-12-2023 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:48
jongetje schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:54:
Maar heb je, als je voldoende hebt aan 25GB per maand waarom dan problemen met de 10Mbit/s bij unlimited?

In 15 minuten heb je die gigabyte die je per dag gebruikt al binnen en dan is de rest winst?
Mensen kijken teveel naar snelheid, toen het goedkopere 10mbps abonnement gelanceerd werd heb ik het voor anderhalve week gebruikt. Alles werkt gewoon, 1080p video en via YouTube zelfs 1440P, 2 RDP sessies tegelijk (zolang je geen bestanden gaat slepen) online gamen gaat prima (COD, CSGO en Fortnite getest zelfs even met 2 tegelijk) en ook sociale media als TikTok en Insta wekten gewoon. Zit nu op het 600mbps abonnement wegens buitenland plus en koppeling met Videoland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
jongetje schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:54:

De data gebruik ik niet constant. Het is periodiek. Als je bv 30 seconden zou moeten wachten op een filmpje van een MB of 30, is nogal andere koek dan 2-5 seconden. Ik wil het kunnen gebruiken wanneer ik het nodig vind. Dan wordt met 10mbit die zooi binnenhengelen gewoon vervelend naar mijn mening. Daar wil je niet op wachten.

Gewend zijn aan een bepaalde snelheid zorgt er bij mij gewoon voor dat teruggaan niet zo eenvoudig gaat.. 1gbit naar 100mbit, ja prima, maar terug naar 10 is wel even andere koek.

En ik denk, als je een relatief constant gebruik hebt dat 10mbit best zou werken, maar een 'burst'-user wat ik meer ben, wordt er gewoon niet blij van.

Verder kun je voor minder dan het geld dat die onbeperkte bij Odido kost terecht bij andere aanbieders als je ~20GB wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennisPiet
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-08-2024
Vandaag in Keulen. Uitsluitend baggertraag Edge via zowel Telekom als O2..... Onze vrienden hebben KPN en krijgen via dezelfde providers wel gewoon 4G. Kortom : aanfluiting dat Odido

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
En dan is Odido ook nog 1 van de weinige providers die Zwitserland niet in de eu roaming heeft zitten. Hun dochter Simpel (die veel goedkoper is) dan weer wel...

Al had ik in Essen en Düsseldorf vorige week wel een goede verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Roy Tollenaar schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 22:28:
[...]

Mensen kijken teveel naar snelheid, toen het goedkopere 10mbps abonnement gelanceerd werd heb ik het voor anderhalve week gebruikt. Alles werkt gewoon, 1080p video en via YouTube zelfs 1440P, 2 RDP sessies tegelijk (zolang je geen bestanden gaat slepen) online gamen gaat prima (COD, CSGO en Fortnite getest zelfs even met 2 tegelijk) en ook sociale media als TikTok en Insta wekten gewoon. Zit nu op het 600mbps abonnement wegens buitenland plus en koppeling met Videoland.
Precies dit. Boven de 20-30Mbps merk je niets meer van meer bandbreedte, 10 is voor de meeste genoeg. Maar op antennes heb je congestie, invalshoeken, demping, waardoor mensen denken dat ze meer bandbreedte nodig hebben terwijl ze hoogstwaarschijnlijk door eerder genoemde zaken een hogere latency hebben. En dan speedtesten terwijl dat per definitie een momentopname is. Bandbreedte zegt echt zo weinig, zeker in draadloze omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 23:31
DennisPiet schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 22:59:
Vandaag in Keulen. Uitsluitend baggertraag Edge via zowel Telekom als O2..... Onze vrienden hebben KPN en krijgen via dezelfde providers wel gewoon 4G. Kortom : aanfluiting dat Odido
Ik heb ik Keulen gewoon 5G met mijn Odido abo hoor. IPhone 13 mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-09 13:51
Heb je al de vliegmodus aan en uit gezet, je zou gewoon 4G/5G moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
Ik vraag me af of er een verband is tussen voormalig Tele2 of T-Mobile. Als ik me niet vergis, was 4G roaming bij Tele2 geen uitgemaakte zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Naafkap schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:10:
Ik vraag me af of er een verband is tussen voormalig Tele2 of T-Mobile. Als ik me niet vergis, was 4G roaming bij Tele2 geen uitgemaakte zaak?
Laatste periode maakte tele2 gewoon gebruik van de roaming partners van tmobile. Voordat het onder tmobile viel, hadden ze weinig tot geen 4G roaming in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
Dan moet je even je telefoon opnieuw starten. Er is geen verschil tussen roamen via KPN of Odido, enkel dat het IP anders is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14
rensvanaarden schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:23:
Dan moet je even je telefoon opnieuw starten. Er is geen verschil tussen roamen via KPN of Odido, enkel dat het IP anders is.
[...]
Er kan wel degelijk een (groot) verschil zijn en het kan zo zijn dat om allerlei redenen het minder goed werkt via de één dan via de ander.

Denk aan zaken zoals VoLTE, wat ook invloed heeft op hoe snel je bijv. naar 2G terugvalt. Of een roaming aggregator die ertussen zit waar een storing aan de hand is. Ook kan er bij een provider iets mis zijn waardoor bijvoorbeeld legacy 2G/3G roaming wel nog werkt maar 4G/5G niet, door een interconnect-probleem wat (deels) losstaat van de roaming partner.

Dus op KPN werkt het dan wel en op Odido niet, of andersom natuurlijk. Maar idd, het kan ook een lokaal toestelprobleem zijn natuurlijk ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
gister gewoon even een stuk door duitsland gecruised... bij bad-nieuweschans de grens over duitsland in en bij ter apel terug nederland in....

. eerst overal max 2G (op O2, Vodafone en Telekom..) later gewoon 5G op Telekom met snelheden van 200+mbit down en 100+ up

tot in bunde 5G via odido zelf.. toen moest er geswitched worden.. echter daar was het alleen 2G900
mogelijk dat er gewoon teweinig roaming capaciteit was ter plekke :? (stikte van de auto's met NL kentekens ;) ) buiten bunde op de snelweg (31) ging het gewoon 4G/5G op Telekom.. tot we weer buiten het bereik van Telekom kwamen en we weer terug switchten op Odido

[ Voor 51% gewijzigd door SMSfreakie op 30-12-2023 22:04 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Ik heb het volgende probleem met Odido sinds het nieuwe 5G abo in is gegaan. Voorheen jaaaaren met T-Mobile echt 0,0 problemen gehad, maar sinds in november mijn nieuwe 5G abo is ingegaan heb ik vaak buitenshuis geen mobiel internet. Ik heb dan volledig bereik qua telefonie, maar geen mobiel internet. De telefoon in vliegmodus zetten en dat weer uitzetten lost het eigenlijk altijd wel op, maar ik zit niet altijd naar mijn schermpje te kijken waardoor ik dus ook wel eens appjes ga missen.

Overigens die tergend langzame snelheid met alleen Edge in Duitsland had ik onlangs ook, ik woon in de grensstreek, dus ga nog wel eens de grens over. Ik wilde even een aanbieding checken op de parkeerplaats bij een supermarkt, maar de internetsnelheid was gewoon niet voldoende om een webpagina binnen te halen... Daar heb ik met T-Mobile nog nooit last van gehad op diezelfde plekken.

Zou een nieuwe simkaart kunnen helpen of zijn er zaken die ik op mijn toestel kan instellen?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro-bbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-07 18:23
Ik heb nog een oud unlimited abonnement uit 2018 en betaal €29,00 per maand.

Nu heb ik alleen nog geen 5g toegang, dit kost €2 per maand extra. Ik haal nu zo’n 140mbps down en 25mbps up in mijn huis (Iphone 11 pro) en heb vrijwel overal goede dekking in mijn omgeving maar ook in de trein (Noord Nederland). Als ik 5g actieveer, welke snelheid kan ik dan verwachten?

Ik heb een tele2 unlimited 18.1 abonnement en even wat gezocht maar geen informatie hierover kunnen vinden. Ik ga binnenkort een 14 pro Max aanschaffen vandaar de vraag.

[ Voor 7% gewijzigd door ro-bbo op 03-01-2024 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:15
ro-bbo schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:36:

Nu heb ik alleen nog geen 5g toegang, dit kost €2 per maand extra. Ik haal nu zo’n 140mbps down en 25mbps up in mijn huis (Iphone 11 pro) en heb vrijwel overal goede dekking in mijn omgeving maar ook in de trein (Noord Nederland). Als ik 5g actieveer, welke snelheid kan ik dan verwachten?

Ik heb een tele2 unlimited 18.1 abonnement en even wat gezocht maar geen informatie hierover kunnen vinden. Ik ga binnenkort een 14 pro Max aanschaffen vandaar de vraag.
Verwacht met 5G op dit moment niet echt hogere snelheden. In sommige situaties is 4G zelfs enkele tientallen megabits sneller dan 5G omdat het 4G spectrum minder belast is. Op 1 Augustus gaat de 3500MHz band live en dan zal 5G flink sneller zijn dan het nu is. Tot die tijd kun je net zo goed wachten.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:22
jk-5 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:53:
[...]

Verwacht met 5G op dit moment niet echt hogere snelheden. In sommige situaties is 4G zelfs enkele tientallen megabits sneller dan 5G omdat het 4G spectrum minder belast is. Op 1 Augustus gaat de 3500MHz band live en dan zal 5G flink sneller zijn dan het nu is. Tot die tijd kun je net zo goed wachten.
Uh, de veiling moet nog plaatsvinden. Dan melden dat het 1/8 gaat worden lijkt me prematuur.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
ernstoud schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:24:
[...]

Uh, de veiling moet nog plaatsvinden. Dan melden dat het 1/8 gast worden lijkt me prematuur.
Die datum is inmiddels bekend gemaakt door het ministerie van EZK die over het spectrum gaat, en werd ook benoemd in het frontpageartikel over 3500MHz van vorige week.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
ernstoud schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:24:
[...]

Uh, de veiling moet nog plaatsvinden. Dan melden dat het 1/8 gaat worden lijkt me prematuur.
Odido is al druk bezig om 5G uit te rollen en zeker de masten naast het spoor en de snelwegen zijn er al klaar voor. De verwachten is wel degelijk dat heel snel na de veiling de frequenties ook daadwerkelijk gebruikt gaan worden (bron: artikel op Tweak over 5G).

@ro-bbo Ik zou er nu geen 2euro per maand voor betalen. Zonde van je geld (waar heb je meer dan die 100Mbit voor nodig?). (Ik heb zelfs 5G uitstaan, terwijl ik dat al 3 jaar heb in mijn abonnement heb. Dit omdat ik er geen voordeel in zie, alleen een batterij die iets sneller leeg lijkt te gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro-bbo
jk-5 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:53:
[...]

Oke thanks dan blijf ik eerst nog even op 4G tot de 3500mHz band live gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro-bbo
jongetje schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:03:
[...]

Odido is al druk bezig om 5G uit te rollen en zeker de masten naast het spoor en de snelwegen zijn er al klaar voor. De verwachten is wel degelijk dat heel snel na de veiling de frequenties ook daadwerkelijk gebruikt gaan worden (bron: artikel op Tweak over 5G).

@ro-bbo Ik zou er nu geen 2euro per maand voor betalen. Zonde van je geld (waar heb je meer dan die 100Mbit voor nodig?). (Ik heb zelfs 5G uitstaan, terwijl ik dat al 3 jaar heb in mijn abonnement heb. Dit omdat ik er geen voordeel in zie, alleen een batterij die iets sneller leeg lijkt te gaan).
Op mijn wifi haal ik ongeveer een kwart van mijn huidige 4G snelheid, helaas is dit door de verhuurder geregeld en kan ik geen glasvezel krijgen. Voor grote downloads gebruik ik vooral m’n hotspot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
ro-bbo schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:36:

Ik betaal €25 per maand voor Unlimited 20GB dag bundel en momenteel €41,50 per maand voor toestelkrediet tot september 2024.

Als je verlengd ben je goedkoper uit en zit 5G er standaard bij

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Van der Berg schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:09:
[...]

Ik betaal €25 per maand voor Unlimited 20GB dag bundel en momenteel €41,50 per maand voor toestelkrediet tot september 2024.

Als je verlengd ben je goedkoper uit en zit 5G er standaard bij
Je zegt er niet bij dat je dan compleet andere voorwaarden hebt sinds het odido is en je een andere contract aangaat ter vergelijking met T-Mobile.. @ro-bbo gaat er toch juist op achteruit, ja prijs niet maar wel snelheid.. Leuk dat hij dan voor 25 euro per maand onbeperkt 5G heeft, met een max snelheid van 10 Mbit/s voor Unlimited Start. Wil je de snelheid van 300Mbit/s voor €25,- hebben, moet je ook odido thuis hebben. Dan nog ga je er op voorwaarde achteruit, omdat je voor hogere snelheden al +€30,- . @ro-bbo Ik zou je contract niet aanpassen, indien je echt veel meer gaat betalen straks. KPN (+KPN thuis) en Vodafone (+Ziggo) bieden nog wel echt onbeperkt aan voor ongeveer 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
dutchnltweaker schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:32:
[...]

Je zegt er niet bij dat je dan compleet andere voorwaarden hebt sinds het odido is en je een andere contract aangaat ter vergelijking met T-Mobile.. @ro-bbo gaat er toch juist op achteruit, ja prijs niet maar wel snelheid.. Leuk dat hij dan voor 25 euro per maand onbeperkt 5G heeft, met een max snelheid van 10 Mbit/s voor Unlimited Start. Wil je de snelheid van 300Mbit/s voor €25,- hebben, moet je ook odido thuis hebben. Dan nog ga je er op voorwaarde achteruit, omdat je voor hogere snelheden al +€30,- . @ro-bbo Ik zou je contract niet aanpassen, indien je echt veel meer gaat betalen straks. KPN (+KPN thuis) en Vodafone (+Ziggo) bieden nog wel echt onbeperkt aan voor ongeveer 25 euro.
Ik heb nog geen Odido thuis en mijn vrouw zit ook bij Odido met haar mobiel. Ik wacht nu al iets meer dan 1 jaar op Glasvezel thuis (op 9 december 2022) mij aangemeld voor Glasvezel en tot vandaag nog steeds geen datum bekend wel de overkomsten allemaal getekend. Maar goed voor €25,- voor Unlimited + 300Mbit/s is snel genoeg.

Hanteren Vodafone en KPN geen dag limieten aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Van der Berg schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:01:
[...]
Maar goed voor €25,- voor Unlimited + 300Mbit/s is snel genoeg.

Hanteren Vodafone en KPN geen dag limieten aan?
Dan moet je wel odido thuis hebben, anders heb je voor €25,- max 10Mbit/s.
Tuurlijk hanteren die een dag limiet. Maar dat kan je net als odido gewoon aanvullen. Waar ik op doelde is dat Vodafone en KPN geen echte snelheid cap op hun onbeperkt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
vraag ik me af.. ik had een t-mo unlimited.. maar met welke Odido unlimited vorm kan je dit nou grofweg vergelijken dan :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
SMSfreakie schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 19:40:
vraag ik me af.. ik had een t-mo unlimited.. maar met welke Odido unlimited vorm kan je dit nou grofweg vergelijken dan :?
Qua snelheid? De duurste op dit moment, unlimited premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 21:06:
[...]

Qua snelheid? De duurste op dit moment, unlimited premium.
ah, nouja krijg er inmiddels ook een 10tje korting op.. dus voor 25,- per maand lach ik me slap

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Met Unlimited Basis lijkt het er meest op qua voorwaarden, prijs en snelheid. Dat is dus het 300 Mbps abonnement van €32,50. (En met klantenvoordeel €25).

[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 04-01-2024 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
dutchnltweaker schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:10:
[...]

Dan moet je wel odido thuis hebben, anders heb je voor €25,- max 10Mbit/s.
Tuurlijk hanteren die een dag limiet. Maar dat kan je net als odido gewoon aanvullen. Waar ik op doelde is dat Vodafone en KPN geen echte snelheid cap op hun onbeperkt hebben.
Is er een ander Odido mobiel abonnement of Odido Internet abonnement op je adres?
Ik heb nog geen Glasvezel thuis via Odido momenteel maar wel de 300Mbit/s omdat mijn vrouw ook een abonnement heeft via Odido op haar smartphone.

Inderdaad als ik mijn vrouw niet bij Odido zat had ik maar 10Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb zelf Unlimited van Odido en betaal €25 per maand. Ik heb de 300Mbit/s omdat mijn vrouw met haar smartphone ook bij Odido zit op hetzelfde adres. Dus als je rond die bedrag zit van €25 per maand en korting krijg dan zit je op 300Mbit/s anders 10Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro-bbo
dutchnltweaker schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:32:
[...]

Dus voor de duidelijkheid, als ik 5G wil activeren dan word mijn snelheid gecapt op het start abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
ro-bbo schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:22:
[...]

Dus voor de duidelijkheid, als ik 5G wil activeren dan word mijn snelheid gecapt op het start abonnement?
Dat is als je overstapt inderdaad, op de odido website zie je bij elke onbeperkt optie staan wat de max snelheid is. Als je 5G aanzet op je huidige contract, dan niet (optie voor 2 euro).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:51
Na Kassa gaat nu ook Radar een item maken over de aanhoudende problemen bij Odido. Op facebook en hun website vragen ze mensen hun problemen te melden.

Voor de geïnteresseerden: https://radar.avrotros.nl...problemen-met-odido-60101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
ro-bbo schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:22:
[...]

Welk abonnement hebt je? De unlimited abonnementen hebben namelijk standaard 5G.

(Verder zou ik er niet voor betalen, voegt nu niets toe. Tenzij je dat icoontje leuk vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro-bbo
jongetje schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:09:
[...]

Welk abonnement hebt je? De unlimited abonnementen hebben namelijk standaard 5G.

(Verder zou ik er niet voor betalen, voegt nu niets toe. Tenzij je dat icoontje leuk vind).
Ik heb een tele2 unlimited 18.2 abonnement, afgesloten in 2018. Ik wil graag wel graag 5g gebruiken voor mijn volgende toestel, maar ik zie niet dat als ik de 5G optie activeer ik terugval naar het odido basis abo, de prijs gaat alleen met €2 omhoog vandaag de verwarring. Ik heb toevallig gister in mijn overeenkomst gelezen dat mijn snelheid maximaal 225mbit is, ik haal nu ongeveer 145mbits in de praktijk op 4G (iPhone 11 pro). Dit zou denk ik betekenen dat ik 225mbits heb op 5G.

Edit: ik heb dus geen 5G toegang omdat in die tijd er nog een 5G beschikbaar was, dus ik denk dat ik op 4G blijf als ik het gewoon zo laat zoals het is.

Ik merk ook in mijn omgeving dat er veel problemen zijn met het bereik van het huidige 5G, denk niet genoeg capaciteit maar wanneer ik mensen vertel dat ze beter gebruik kunnen maken van 4G ipv 5G er vrijwel geen problemen meer zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door ro-bbo op 09-01-2024 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Weer een hoop spots op de storingskaart waar het netwerk down is. Vermoedelijk voor netwerk upgrades? Of toch echt storingen?

Wat vooral opvalt is dat er op de plekken 3 á 4 dagen staat voor een oplossing. Waarom zo lang? Of is dit alleen bij een volledige swap van een site op die locaties?

https://www.odido.nl/netwerk/storing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
ucsdcom schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:21:
Weer een hoop spots op de storingskaart waar het netwerk down is. Vermoedelijk voor netwerk upgrades? Of toch echt storingen?

Wat vooral opvalt is dat er op de plekken 3 á 4 dagen staat voor een oplossing. Waarom zo lang? Of is dit alleen bij een volledige swap van een site op die locaties?

https://www.odido.nl/netwerk/storing
Ja wat je ziet zijn eigenlijk allemaal Ericsson swaps. Die duren meestal meerdere dagen (3 tot 4 is gangbaar). Wil niet altijd zeggen dat de site de volle vier dagen offline is. Meestal bouwen ze de Ericsson site op terwijl de Huawei site het nog doet. En de laatste dag is een opschoondag waarbij alles eigenlijk al werkt

Pagina: 1 ... 8 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Odido mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes