Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:41
Ik ben altijd wel een T-Mobile fan geweest en heb deze bewust naast mijn Vodafone en KPN abonnementen, maar sinds de overstap naar Odido is het er echt slechter op geworden.

Onduidelijk wat je nu allemaal zelf kunt regelen via de app / online omgeving, klantenservice die van niks weet of orders die niet uitgevoerd worden ondanks notities in het systeem. Je zou zeggen, alleen naam is veranderd. Maar niets is minder waar. Ik vind het beduidend slechter en onoverzichtelijker geworden. Dus voor mensen die op zoek zijn naar nieuw abo, ik zou er even goed over nadenken. Deals zijn wel goed, maar aftersales is ruk zowel bij privé en zakelijk heb ik nu ervaren. Best jammer.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-05 15:53
Is het eigenlijk normaal dat ik bij mijn s23 in de statusbalk nog steeds Tele2 NL zie staan en geen Odido?

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Honderden klachten over telecomprovider Odido: ‘Alleen bereik in de vensterbank’
https://radar.avrotros.nl...k-in-de-vensterbank-60111

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:46
Anoniem: 767041 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:50:
Honderden klachten over telecomprovider Odido: ‘Alleen bereik in de vensterbank’
https://radar.avrotros.nl...k-in-de-vensterbank-60111
Haha, de verklaringen van de Odido-woordvoerder zijn al net zo standaard als die van de Odido-klantenservice mevrouw die eind november vorig jaar bij Kassa was. Eigenlijk weten ze dus nog steeds niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:21
Odido heeft idd last van groeistuipen volgens mij en enorm afhankelijk van al die verschillende netwerkbeheerders.

Maar als je zo oproepen voor klachten over Online, KPN, Delta, Ziggo etc. Dan blijft het ook niet stil. Ik lees in die topics hier ook allemaal klachten en problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Alle vaste netwerkproblemen uit dat artikel zijn de gebruikelijke die mensen nu ineens opvallen en koppelen aan de naamswijziging. Dezelfde klachten vind je ook over KPN. Tot aan het aansluiten en maanden of zelfs jaren moeten wachten aan toe.

De enige twee in het hele rijtje die echt nieuw zijn, gaan over het tv platform en de mobiele netwerken. En die laatste was inderdaad een groot probleem, zoals hier ook opgemerkt. Ik geloof ze best dat het aantal klachten weer terug is op oude niveau, maar dat is 1) niet iets om trots op te zijn. Je wilt juist lager uitkomen en 2) de vraag is of dat komt doordat ze klachten hebben opgelost of dat contracten zijn ontbonden en mensen zijn weggegaan. En 3) zelfs als ze wel problemen hebben opgelost, wil dat nog niet zeggen dat de overgebleven klachten niet van een hele andere orde zijn. Voorheen kon je misschien 1000 klachten hebben over weinig bereik en nu 1000 over geen bereik. Aantal klachten op oude niveau, maar nog steeds niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:16
P-Rock schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:56:
[...]

Haha, de verklaringen van de Odido-woordvoerder zijn al net zo standaard als die van de Odido-klantenservice mevrouw die eind november vorig jaar bij Kassa was. Eigenlijk weten ze dus nog steeds niks.
Het zijn kant en klare antwoorden ja. Van een organisatie die zelf notabene aangeeft dat het allemaal menselijker moet.

En natuurlijk zal er echt wel iemand zijn bij Odido die heel goed weet wat er aan de hand is. Maar die zal je niet horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
krakendmodem schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 08:36:
[...]
Van een organisatie die zelf notabene aangeeft dat het allemaal menselijker moet.
Dat is natuurlijk enorm leuk om te roepen door het hogere management en in reclame spotjes. Maar als je vervolgens totaal niet communiceert en de klanten een verhoging van meer dan 5 procent geeft weet ik niet of dat nu heel menselijk is "en dat iedereen mee kan doen" (terwijl nieuwe klanten en klanten uit contract gewoon de oude lage prijs krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Heeft iemand hier ervaring met de community site van Odido? Ik kan geen bericht plaatsen en ik heb geen idee waarom. Mijn account heb ik in de mail geactiveerd maar als ik een post wil plaatsen, dan komen er 3 stipjes op de knop in beeld voor een seconde en vervolgens gebeurt er niets. Ook in een andere browser geprobeerd (chrome en edge) maar geen succes.
Het gebruik van een tag bleek het probleem te zijn

[ Voor 7% gewijzigd door Markos op 13-01-2024 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-04 17:06
Ik heb een Oppo Mifi router met een Odido 5G internet only kaart er in (zakelijk)

Ik heb de Oppo Mifi router nu zo'n 3 weken, de eerste 10 dagen ging het goed, de afgelopen 10 dagen niet.

Het probleem is nu: Het is niet meer benader baar is via het Odido mobiele netwerk waar de APN op standaard staat (5 telefoons geprobeerd met andere sim kaarten).
Het is wel benaderbaar via: Ziggo, Vodafone Mobiel, KPN. (Ook met dezelfde toestellen)

Met de klantenservice schiet ik niks mee op ze begrijpen al niet dat de verbinding gewoon werkt zo lang het geen Odido mobiel is (Odido met vaste verbinding kan ik niet testen)

Om port forwarding te laten werken op een 5G router moest je de APN op "internet" hebben staan.

Toestel: Samsung S23 Ultra (Android)
Voordat ik alles ga resetten maar even de telefoon op APN "internet" gezet, de computer is weer benader baar via het mobiele netwerk, al dan wel alleen met de APN instelling op "internet"

Net even getest met andere APN namen die op de website van Odido te vinden zijn:

APN "smartsites.t-mobile.nl" geen verbinding
APN "smartsites.odido.nl" geen verbinding
APN "internet.mobiel" geen verbinding

Kunnen allemaal geen verbinding maken met APN "internet".

Op zich geen probleem voor mij zelf maar er zitten meerdere collega's die hetzelfde hebben.
Ik weet niet of er iemand van Odido netwerken mee zit te lezen... Misschien dat er +- 10 dagen geleden dingen zijn aangepast in het netwerk wat nu storing geeft....

edit:
Net even op de iphone van mijn vader geprobeerd en met APN op "internet" is de pc weer benaderbaar

[ Voor 4% gewijzigd door kmichael op 15-01-2024 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 21:49

Metalfreak

Hoije woh!

Ik heb ook weer een nieuw probleem, erbij. Ik ging net even voor wat inkopen naar Duitsland, maar geen mobiel internet terwijl ik wel vol bereik had qua telefonie. Op diezelfde plaatsen had ik voorheen met T-Mobile nooit problemen en ook het aan- en uitzetten van de vliegtuigmodus had geen effect. Roaming ook al eens uit- en weer aangezet, maar ook dat hielp niet. Gezien ik in de grensregio woon en dus nogal eens over de grens kom is dat nogal irritant.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-05 14:18
Metalfreak schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:12:
Ik heb ook weer een nieuw probleem, erbij. Ik ging net even voor wat inkopen naar Duitsland, maar geen mobiel internet terwijl ik wel vol bereik had qua telefonie. Op diezelfde plaatsen had ik voorheen met T-Mobile nooit problemen en ook het aan- en uitzetten van de vliegtuigmodus had geen effect. Roaming ook al eens uit- en weer aangezet, maar ook dat hielp niet. Gezien ik in de grensregio woon en dus nogal eens over de grens kom is dat nogal irritant.
Waar zit je ongeveer? Odido bouwt deze week een flink aantal masten in zuid/west Gelderland om naar Ericsson, en nog wat andere grensgebieden. Duurt een paar dagen, dan is de apparatuur weer online en volledig vernieuwd

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

jk-5 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:19:
[...]

Waar zit je ongeveer? Odido bouwt deze week een flink aantal masten in zuid/west Gelderland om naar Ericsson, en nog wat andere grensgebieden. Duurt een paar dagen, dan is de apparatuur weer online en volledig vernieuwd
Regio Roermond, maar binnen de landsgrenzen heb ik dat probleem niet, het probleem is er pas als ik moet overschakelen naar de Duitse masten van Telekom.de.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
Metalfreak schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:20:
[...]

Regio Roermond, maar binnen de landsgrenzen heb ik dat probleem niet, het probleem is er pas als ik moet overschakelen naar de Duitse masten van Telekom.de.
Check trouwens even (ik weet niet of je dat achteraf uberhaupt terug kunt zien) of dat nog wel Telekom.de is. Want als ik de site van Odido mag geloven hebben ze geen roamingcontract met Telekom meer voor 4G/5G. Daarom zorgt roaming steering waarschijnlijk dat je op Vodafone DE terecht komt. Dit is heel recent veranderd.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

jk-5 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:25:
[...]

Check trouwens even (ik weet niet of je dat achteraf uberhaupt terug kunt zien) of dat nog wel Telekom.de is. Want als ik de site van Odido mag geloven hebben ze geen roamingcontract met Telekom meer voor 4G/5G. Daarom zorgt roaming steering waarschijnlijk dat je op Vodafone DE terecht komt. Dit is heel recent veranderd.
Bij telefonie zag ik nog Telekom.de staan in elk geval. Dat weet ik 100% zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:30
[...]

Waar heb je dat gezien? Op de site zie ik namelijk nog gewoon 4g/5g + volte staan, had vorige week dinsdag ook nog gewoon 5g op telekom.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RcgU7oEu-lR7qvM6lGXKwwkqdwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hVVR8c6cyZ7FOj7wXeMV8M7Y.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens merk ik trouwens dat VoLTE beschikbaarheid wel beter wordt voor roaming, ik had vorige week in Polen op 2 providers VoLTE.

[ Voor 6% gewijzigd door vandeven66 op 15-01-2024 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:03

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

[...]

Odido doet gewoon en 4G en 5G opTelekom DE
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdbNihKxjIcVR3uNKMiBK7LUPck=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uZQhNJMqQyqC5Tg97vZe24dZ.png?f=user_large

Zie ook: https://www.odido.nl/serv...arieven-dekking/Duitsland

Antenne en masten malloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:38
Gisteren in Duitsland gewoon netjes 5G op Telekom met Odido.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Er zat een bug in de app waardoor vinkje bij 4g uitstond omdat er ook 5g mogelijk was. Daardoor leek het alsof er geen Telekom meer mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:30
[...]

https://www.odido.nl/serv...arieven-dekking/Duitsland staat gewoon dit:
Naam provider Telekom
Is internet mogelijk? Ja
Bijzonderheden ook 4G en 5G! + bellen via 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-05 22:03
Zojuist mijn E-sim op een Pixel 8 Pro geactiveerd d.m.v. een QR code, maar ik krijg de melding SIM niet geregistreerd.

Simkaart uitschakelen en weer inschakelen helpt niet. Support is nu helaas ook afwezig.

Heeft iemand de gouden tip of gaat het dan aan de kant van Odido fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Knamix Je hebt al de telefoon compleet herstart met de simkaart erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-05 22:03
RoRoNL schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:59:
@Knamix Je hebt al de telefoon compleet herstart met de simkaart erin?
Die heb ik niet. E-sim staat wel op het toestel, maar is niet geregistreerd.

Heb al contact opgenomen met Odido en hun raden mij aan om langs te lopen bij een winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Knamix schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:36:
[...]
Die heb ik niet. E-sim staat wel op het toestel, maar is niet geregistreerd.
Heb al contact opgenomen met Odido en hun raden mij aan om langs te lopen bij een winkel
Oh zo, ja, had ongeveer hetzelfde probleem, maar de Odido medewerker in de winkel stelde voor de niet functionerende eSIM te vervangen voor een fysieke sim. Maar dat was naar toekomstig gebruik geen oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
  • Laatst online: 20:46
De klantenservice van Odido zijn mensen die totaal geen kennis hebben van het product wat ze verkopen en alleen kant en klare antwoorden van een script opratelen. Odido moet nodig hun reclame herzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-03 17:28
Iemand ervaringen met telefoons inruilen/verkopenn in hun winkel?
Ik zie die optie en ze geven prima prijs voor mijn telefoon, dus wil het doen. Kan ik gewoon ander telefoon ook ergens anders halen en deze bij hun in de winkel inruilen voor geld alleen? Want heb geen zin om deze in te ruilen en dan poos zonder telefoon te zitten tot de 24 ultra komt om die 250e korting te pakken er op... En als ik de nieuwe heb is het handig om de ouwe ook te hebben om 1-1 alles over te zetten weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brugk000
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11-05 13:48
Hallo, iemand ervaring met het omzetten van een oud TELE2 abonnement dat in 2025 afloopt naar een Odido abo i.v.m. het gebruik van MultiSim.
Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@brugk000 Wat is dan je vraag? Welke abonnementen er in 2025 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brugk000
jongetje schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 15:29:
@brugk000 Wat is dan je vraag? Welke abonnementen er in 2025 zijn?
Dat niet. Ik ga ervan uit dat er geen glazen bol voor is.
Mijn vraag is of ik kan overstappen van een oud TELE2 abo dat nu onder Odido valt naar een regulier Odido abo zodat ik multisim kan gebruiken op mijn smartwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@brugk000 Je kunt toch van elk abonnement waar geen einddatum op zit overstappen naar Odido? Wat zijn je zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brugk000
jongetje schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 16:48:
@brugk000 Je kunt toch van elk abonnement waar geen einddatum op zit overstappen naar Odido? Wat zijn je zorgen?
Ik heb een 2 jarig Tele2 abo dat in mid 2025 afloopt. Kan ik dat omzetten naar een Odido abo met multisim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
brugk000 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 09:17:
[...]

Ik heb een 2 jarig Tele2 abo dat in mid 2025 afloopt. Kan ik dat omzetten naar een Odido abo met multisim?
Staat gewoon op de site van Odido multi sim.
Als je deze nu wil overzetten, moet je je huidige abonnement afkopen.
Afkopen = je betaald het resterende bedrag en je kunt meteen weg (opzeg termijn 1 maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Hi

Ik ben sinds vorige week klant bij Odido. Zat voorheen bij KPN en haalde daar mijn simkaart regelmatig uit mijn telefoon om in mijn mifi router te stoppen. Dit werkte bij KPN prima.

Bij het mifi router dat ik gebruikte voor KPN werkte het niet naar behoren met de Odido simkaart dus ik heb de Acer Predator X5 5G router gekocht. (dacht, doe het meteen goed :)).

Heb de Odido simkaart erin gestopt en router geeft netjes aan dat er 5G signaal is. Echter, de verbinding komt nauwelijk tot zijn recht. Het maakt niet uit of ik het via de LAN poort van de Acer Predator doe of via het WiFi 2.4 of 5.0Ghz signaal. Ik krijg wel IETS van een verbinding, maar deze is extreem traag (pagina's laden duurt een eeuwigheid en een speedtest komt er niet eens door en loopt vast).

Op dit moment is mijn gevoel (heb er geen verstand van dus gok maar wat) dat Odido "merkt" dat de simkaart niet in een telefoon zit en daarmee de snelheid terug schroeft naar 3G op de laagst mogelijke snelheid.

Wellicht moet ik een dual sim kaart (40 euro eenmalig) bestellen bij Odido of heeft iemand anders een suggestie of idee wat er aan de hand kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
@Jack1
Duo simkaart werkt niet op een Mifi zo ver ik weet. (Alleen voor horloges)
Ik wou dat ook altijd, ik kom van Vodafone toen bestond multisim nog...

Je zou je APN op internet kunnen zetten dan kun je ook port forwarding doen.
Ik heb recent in dit topic hierover een bericht geplaatst.

Ik haal met een Oppo 5G router 300> Mbit down / 110 Mbit up

[ Voor 3% gewijzigd door kmichael op 21-01-2024 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Niet online
Dank voor je antwoord. Ik heb het niet over Duo-sim. Dit werkt bij geen enkele provider namelijk. Althans, niet het gebruik van beide simkaarten tegelijk. Logisch natuurlijk want anders zou iemand 1 abonnement kunnen afsluiten en in 2 toestellen tegelijk gebruiken.

Wat ik bedoel is dat als ik de simkaart in de Predator X5 plaats de verbinding extreem traag is (in een telefoon werkt de snelheid prima op dezelfde plek in huis).

Kun je toelichten wat je bedoelt met het "zetten van de APN op internet en port forwarden"?

Tof om te lezen dat jij ook een true 5G router met simkaart gebruikt.

Kun je iets vertellen over jouw setup met Odido?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmichael
@Jack1

https://www.odido.nl/serv...t-apn-van-odido/000216970
Toegangspunt (APN): "internet"
Gewoon nieuwe aanmaken dan kun je toggelen om te kijken welke je fijner vind.
Om te testen heb ik mijn telefoon Sim 5G er in gedaan deze werkte prima ook zelfde snelheid als op de telefoon. Ik heb Samen Unlimited dan kost de 2e aansluiting € 20,-.
In onze bedrijfshal gebruik een permante verbinding met de OPPO 5G Mifi.
20 gig per dag is ruim voldoende we kijken alleen op de camera's op afstand,daarvoor moest ik poorten voor openen.
Omdat alle bedrijfshallen van metaal zijn heb ik de Oppo 5G router bijna in de lichtkoepel geplaatst 6 meter vanaf de grond. De mast van Odido staat 100 meter verder op vrij zicht.

Even tip:
https://antennekaart.nl/k...886&lng=6.14135742&zoom=6
Daarop kun je zoeken waar je 5G mast is, voor de plaatsting om te testen of het signaal beter is.

Ik heb de verbinding op automatisch staan: 4G/5G.
Als je alleen voor 5G kiest en 5G valt even weg door een muur dan heb je geen verbinding meer.

[ Voor 17% gewijzigd door kmichael op 21-01-2024 15:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:48
kmichael schreef op zondag 21 januari 2024 @ 15:01:
@Jack1

https://www.odido.nl/serv...t-apn-van-odido/000216970
Toegangspunt (APN): "internet"
Gewoon nieuwe aanmaken dan kun je toggelen om te kijken welke je fijner vind.
Om te testen heb ik mijn telefoon Sim 5G er in gedaan deze werkte prima ook zelfde snelheid als op de telefoon. Ik heb Samen Unlimited dan kost de 2e aansluiting € 20,-.
In onze bedrijfshal gebruik een permante verbinding met de OPPO 5G Mifi.
20 gig per dag is ruim voldoende we kijken alleen op de camera's op afstand,daarvoor moest ik poorten voor openen.
Omdat alle bedrijfshallen van metaal zijn heb ik de Oppo 5G router bijna in de lichtkoepel geplaatst 6 meter vanaf de grond. De mast van Odido staat 100 meter verder op vrij zicht.

Even tip:
https://antennekaart.nl/k...886&lng=6.14135742&zoom=6
Daarop kun je zoeken waar je 5G mast is, voor de plaatsting om te testen of het signaal beter is.

Ik heb de verbinding op automatisch staan: 4G/5G.
Als je alleen voor 5G kiest en 5G valt even weg door een muur dan heb je geen verbinding meer.
toon volledige bericht
En dan maar hopen dat Odido niet scant of een 06 nummer voor dataverkeer gebruikt wordt, zoals de ACM ze verplicht. Wat je doet is tegen de algemene voorwaarden. Alleen een data abonnement met een 097 nummer mag in een router.

https://assets.odido.nl/x...ee-consument-28112023.pdf, artikel 35

Ik zeg het maar omdat je een infrastructuur hebt waarvan je zo te lezen zakelijk afhankelijk bent, die door Odido na controle afgesloten zou kunnen worden.

Zo’n scan kan doordat de provider de MAC adressen ziet van de router en de IMEI, kan matchen met een database en type device “Oppo T1A” rolt er zo uit.

Er is wel een truc die zou kunnen werken… duo sim en dan 1 van de sim’s 24/7 in een “domme” telefoon. Die houdt dan de verbinding voor telefonie open, en de provider ziet dan de IMEI van die telefoon, niet je router.

Ken iemand ( ;) ) die dat al jaren doet.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kmichael
Recent contact opgenomen met Odido je mag je telefoon abonnement kaartje in een 5G router doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack1
  • Niet online
Vreemd, nadat mijn kaartje sinds een half uur in de Predator X5 zit is de snelheid ineens wel omhoog gegaan (320 up en 90 down)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
kmichael schreef op zondag 21 januari 2024 @ 16:00:
Recent contact opgenomen met Odido je mag je telefoon abonnement kaartje in een 5G router doen.
Ik weet niet welke dropveter dat bij Odido dan beweert, want de ACM is duidelijk:

"Voor welke diensten moet u 097-nummers gebruiken?
Alle telecomaanbieders zijn verplicht om een 097-nummer in te zetten voor mobiele datatoepassingen met geautomatiseerde toepassing."

"Voor welke diensten mag u 06-nummers gebruiken?
Tiencijferige 06-nummers zijn uitsluitend bedoeld voor diensten waarbij de gebruiksvriendelijkheid en herkenbaarheid van nummers belangrijk is; ze zijn dus bedoeld om mobiel te bellen."

"Telecomaanbieders moeten het juiste nummer voor de juiste toepassing uitgeven aan hun klanten.. Dat betekent dat u uw informatievoorziening op het gebied van 06- en 097-nummers op orde moet hebben"

En het meest serieus:

"Weet u als telecomaanbieder dat een klant het 06-nummer toch voor M2M toepassingen inzet? Dan moet u maatregelen nemen om het foutief gebruik te beëindigen. Doet u dat niet? Dan houdt ACM u verantwoordelijk voor het onjuist gebruik van een 06-nummer. In zo’n geval heeft ACM onder andere de mogelijkheid om uw gebruiksrecht op het nummer in te trekken of u te beboeten voor het onrechtmatig nummergebruik."

(M2M = Dit zijn toepassingen waarbij apparaten autonoom functioneren en automatisch met elkaar communiceren.) <- Dat doet een router.

(Bron: https://www.acm.nl/sites/...omaanbieders-20160701.pdf)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmichael
@ernstoud
Ze had het zelfs na gevraagd bij "iemand".
Dan zal ze het wel fout hebben...

Dan zal ik het morgen snel veranderen naar data sim voor bedrijven, die heb ik ook en dat is een 097 nummer.

[ Voor 38% gewijzigd door kmichael op 21-01-2024 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
kmichael schreef op zondag 21 januari 2024 @ 18:30:
@ernstoud
Ze had het zelfs na gevraagd bij "iemand".
Dan zal ze het wel fout hebben...

Dan zal ik het morgen snel veranderen naar data sim voor bedrijven, die heb ik ook en dat is een 097 nummer.
Ik ken helpdesks. Dat navragen is vaak de call agent naast hun. Of de “hold” button ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:56

Jrz

––––––––––––

ernstoud schreef op zondag 21 januari 2024 @ 17:02:
[...]
En het meest serieus:

"Weet u als telecomaanbieder dat een klant het 06-nummer toch voor M2M toepassingen inzet? Dan moet u maatregelen nemen om het foutief gebruik te beëindigen. Doet u dat niet? Dan houdt ACM u verantwoordelijk voor het onjuist gebruik van een 06-nummer. In zo’n geval heeft ACM onder andere de mogelijkheid om uw gebruiksrecht op het nummer in te trekken of u te beboeten voor het onrechtmatig nummergebruik."

(M2M = Dit zijn toepassingen waarbij apparaten autonoom functioneren en automatisch met elkaar communiceren.) <- Dat doet een router.

(Bron: https://www.acm.nl/sites/...omaanbieders-20160701.pdf)
De reden hier achter is de schaarsheid van 06 nummers. Nu lijkt me dat voor een enkele persoon met 1 extra nr niet zo'n probleem. Wanneer je 50000 IoT apparaatjes aan hebt staat kan dat wel een probleem worden
U mag wel spraaktelefonie leveren met 097-nummers. Omgekeerd mag u geen 06-nummers gebruiken voor M2M-toepassingen omdat deze gebruiksvriendelijke maar schaarse nummers gereserveerd moeten worden voor mobiele (spraak)
telefonie.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Jrz schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:21:
[...]

De reden hier achter is de schaarsheid van 06 nummers. Nu lijkt me dat voor een enkele persoon met 1 extra nr niet zo'n probleem. Wanneer je 50000 IoT apparaatjes aan hebt staat kan dat wel een probleem worden

[...]
Uiteraard is de reden de schaarste. Daarom is de ACM er streng op, althans in woorden. Of de providers ook echt achter de broek gezeten worden om 06 data gebruikers van het net te verwijderen? Ik betwijfel het. Maar voor zakelijke toepassingen, inbraak preventie, besturing op afstand e.d. moet je dat risico misschien niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 03:56

Jrz

––––––––––––

ernstoud schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:42:
[...]

Uiteraard is de reden de schaarste. Daarom is de ACM er streng op, althans in woorden. Of de providers ook echt achter de broek gezeten worden om 06 data gebruikers van het net te verwijderen? Ik betwijfel het. Maar voor zakelijke toepassingen, inbraak preventie, besturing op afstand e.d. moet je dat risico misschien niet nemen.
ACM doet uberhaupt vrij weinig en is vaak een tijger met een kunstgebitje

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Jrz schreef op maandag 22 januari 2024 @ 00:08:
[...]

ACM doet uberhaupt vrij weinig en is vaak een tijger met een kunstgebitje
Moet niet moeilijk zijn om in hun toezicht te auditen of er controle op misbruik van 06 nummers plaats vindt. Maar ja, de overheid en handhaving :F .

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jk-5
Odido heeft weer een update gedaan. Het was een rustigere maand doordat alle ploegen vrij waren met de feestdagen. De Ericsson swap gaat nu weer net zo hard als voor de kerst door. Ze wijken nu alleen iets af van de initiële planning door vooral eerst veel sites in het buitengebied om te bouwen.

Ook weer een aantal nieuwe sites, in een aantal gevallen vervanging voor een lagere site in de buurt.

https://antennekaart.nl/k...a4-4eea-be2e-e3579084ec18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worker123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:30
Iemand ervaring met ontvangt mobiel op 4g/ 5g in de gemeente Schinnen? Volgens de kaart zitten er flinke witte vlekken maar de helpdesk geeft aan 4g top en 5g buiten mogelijk..

Wie woont hier in de buurt en heeft ervaring met Odido mobiel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:35
Worker123 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:42:
Iemand ervaring met ontvangt mobiel op 4g/ 5g in de gemeente Schinnen? Volgens de kaart zitten er flinke witte vlekken maar de helpdesk geeft aan 4g top en 5g buiten mogelijk..

Mijn ouders wonen in Schinnen. Ontvangst binnen is nihil (ligt eraan natuurlijk wel waar in Schinnen).
Zonder vowifi kon ik er niet bellen ( ben nu over op KPN). Buiten is het redelijk tot ok. Hogere snelheden dan 10/15Mbps heb ik er niet gehaald. Je bent afhankelijk van masten in Amstenrade, Nuth of Spaubeek.

Edit:
Valt me net in. Centrum is binnen vrijwel geen ontvangst. In de Plus bijvoorbeeld geen netwerk (KPN privé niet en Odido zakelijk niet).

[ Voor 9% gewijzigd door Incognitum op 26-01-2024 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:18
Worker123 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:42:

Het bereik is daar niet optimaal. Met KPN of Vodafone zit je daar het beste.

https://antennekaart.nl/k...ers=kpn,t-mobile,vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worker123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:30
OK, dank, miss maar eens vragen of er nog plannen zijn voor uitbreiding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vstrien
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-03 17:45
In november besloot ik Deezer uit te proberen, en die via mijn nieuwe tweejarige mobiele Odido-abo als "extra" aan te zetten.

Na een paar maanden proberen toch niet blij met Deezer. Maar daar kom je dus niet meer vanaf:

Je kunt je hele abo up- of downgraden (goedkoper of duurder / sneller of trager / meer of minder minuten gaan), maar het is dus (ook als je je abo wijzigt) niet mogelijk om de Deezer-extra uit te zetten - het geldt voor de volledige duur van je abo.

De klantenservice bood me nog één uitweg: als ik zou verlengen mét een toestel, dan zou ze Deezer kunnen annuleren.

Waarschijnlijk slecht gelezen (of niet onthouden), maar wel balen.

Caveat emptor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:14
vstrien schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:11:
In november besloot ik Deezer uit te proberen, en die via mijn nieuwe tweejarige mobiele Odido-abo als "extra" aan te zetten.

Na een paar maanden proberen toch niet blij met Deezer. Maar daar kom je dus niet meer vanaf:

Je kunt je hele abo up- of downgraden (goedkoper of duurder / sneller of trager / meer of minder minuten gaan), maar het is dus (ook als je je abo wijzigt) niet mogelijk om de Deezer-extra uit te zetten - het geldt voor de volledige duur van je abo.

De klantenservice bood me nog één uitweg: als ik zou verlengen mét een toestel, dan zou ze Deezer kunnen annuleren.

Waarschijnlijk slecht gelezen (of niet onthouden), maar wel balen.

Caveat emptor.
Je hebt wel een versie die maandelijks uit te zetten is, maar de goedkopere is inderdaad gebonden aan je contract. Staat ook aangegeven bij het afsluiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 14:43
Een vraag, als je een mobiel abo hebt bij odido wat zijn contractperiode heeft uitgediend en je die wil verlengen, kom je dan in aanmerking voor de korting dat er al een abo actief is op je adres? Ik denk van niet omdat je niet 2 abos tegelijk hebt, maar staat niet altijd duidelijk beschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Emcee schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:08:
Een vraag, als je een mobiel abo hebt bij odido wat zijn contractperiode heeft uitgediend en je die wil verlengen, kom je dan in aanmerking voor de korting dat er al een abo actief is op je adres? Ik denk van niet omdat je niet 2 abos tegelijk hebt, maar staat niet altijd duidelijk beschreven
Dat zou mooi zijn, weer een jaar later 3 “abonnementen” met nog meer kortingen dan weer een jaar later …

Nee, natuurlijk niet. Je hebt immers maar 1 abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
*O* hier in de buurt zijn ze vandaag wezen ombouwen... B32 toegevoegd

site was eerder al voorzien van Ericsson spul aldus de antenne kaart.. maar nog geen B32.. die is er nu wel..

waarschijnlijk is ook de andere site in de buurt nu voorzien van glas ipv microwave

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:14
SMSfreakie schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:13:
*O* hier in de buurt zijn ze vandaag wezen ombouwen... B32 toegevoegd

site was eerder al voorzien van Ericsson spul aldus de antenne kaart.. maar nog geen B32.. die is er nu wel..

waarschijnlijk is ook de andere site in de buurt nu voorzien van glas ipv microwave
Nice! Hoe is je 5G snelheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
beroerd... want 2.4km vanaf de site... en indoor BG :P mee dan 70/15 haalt t niet

en ik heb nu even niet de intentie om buiten te meten ;)

hoogst gemeten in mn history is 682mbit down (en 102 up in die zelfde test)
kijk ik naar de upload is mn hoogste waarde 166mbit (en 98 down in die zelfde test 8)7 )

[ Voor 37% gewijzigd door SMSfreakie op 05-02-2024 20:01 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:47
Weer iets geks: mijn voormalig T-Mobile abonnement is verlengbaar, nu krijg ik via de mijn Odido website een verlengaanbieding, waarbij ik hetzelfde voor de unlimited bundels ga betalen als klanten die geen andere Odido mobiel en geen Odido glasvezel hebben. En juist dat klantvoordeel kan het interessanter maken. Nu kom ik verdorie per maand nog duurder uit dan bij een overstap naar KPN unlimited.

Unlimited basis voor 32,50 per maand in plaats van 25,- per maand voor nieuwe klanten met andere Odido producten
Unlimited plus dus voor 37,50 per maand in plaats van 30,- euro per maand
Unlimited Premium voor 45,- per maand in plaats van 37,50

De niet- unlimited bundels zijn trouwens wel lager geprijsd. De toggle om aan te geven dat je al andere producten afneemt is bij de verlengknop ook verdwenen.

Wat gaat hier mis. Zien anderen dit ook?

Overigens wil ik nog even de kat uit de boom kijken wat er op de markt gaat gebeuren voor ik verleng, dus de klantenservice bellen voor een aanbod is voor mij nu nog een brug te ver.

Als dit aanbod zo echt gaat worden, dan gaat dit ze klanten kosten. Super unlimited van KPN kost nu voor niet bestaande klanten namelijk 32,50 per maand (600 Mbit/s variant) en zonder aansluitkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:00
ucsdcom schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:37:
De toggle om aan te geven dat je al andere producten afneemt is bij de verlengknop ook verdwenen.

Staat er niet ergens dat de korting niet meegenomen is in de berekening van de prijs?

Apple | BYD | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotpaul
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22:37
Heeft iemand anders problemen met de service rond station Amsterdam Zuid? Vooral werkdagen tussen 4-6?

Het wordt volledig onbruikbaar, ik kan niet eens Google Maps laden of de NS app gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• semve
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:15
dotpaul schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 16:30:
Heeft iemand anders problemen met de service rond station Amsterdam Zuid? Vooral werkdagen tussen 4-6?

Het wordt volledig onbruikbaar, ik kan niet eens Google Maps laden of de NS app gebruiken.
Ik had hier toevallig vandaag last van een onbruikbare verbinding rond 17:30. Dekking en snelheid is daar sowieso significant slechter dan Vodafone waar ik eerst zat. Zij hebben een mast op het dak van het station.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
ucsdcom schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:37:
Weer iets geks: mijn voormalig T-Mobile abonnement is verlengbaar, nu krijg ik via de mijn Odido website een verlengaanbieding, waarbij ik hetzelfde voor de unlimited bundels ga betalen als klanten die geen andere Odido mobiel en geen Odido glasvezel hebben. En juist dat klantvoordeel kan het interessanter maken. Nu kom ik verdorie per maand nog duurder uit dan bij een overstap naar KPN unlimited.

Unlimited basis voor 32,50 per maand in plaats van 25,- per maand voor nieuwe klanten met andere Odido producten
Unlimited plus dus voor 37,50 per maand in plaats van 30,- euro per maand
Unlimited Premium voor 45,- per maand in plaats van 37,50

De niet- unlimited bundels zijn trouwens wel lager geprijsd. De toggle om aan te geven dat je al andere producten afneemt is bij de verlengknop ook verdwenen.

Overigens wil ik nog even de kat uit de boom kijken wat er op de markt gaat gebeuren voor ik verleng, dus de klantenservice bellen voor een aanbod is voor mij nu nog een brug te ver.

Als dit aanbod zo echt gaat worden, dan gaat dit ze klanten kosten. Super unlimited van KPN kost nu voor niet bestaande klanten namelijk 32,50 per maand (600 Mbit/s variant) en zonder aansluitkosten.
toon volledige bericht
Via mobiel.nl verlengen is goedkoper:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dt4_G9BFGipAlqGcI-en0jEGRX8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MZ3jRBUxJHfqjyAxZkxsD8e6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Dank voor de tip.

Edit: heb je gezien dat er verplicht nog 2,50 per maand bij komt voor onbeperkt sms en bellen? Dit kan je niet uitzetten. Dus ook bij Mobiel.nl zijn de prijzen identiek aan andere aanbieders.

Belsimpel geeft iets meer toestelkorting en bijvoorbeeld via mijn united consumers account ontvang ik naast de 7,50 klantvoordeel ook nog een 50,- cashback bij simonly verlengen.

Via andere kanalen dan Odido zelf krijg ik overal minimaal vaste klanten korting, soms met een extra korting. Zou Odido verlengers bewust naar een duurder tarief willen zetten?

En over de mijn odido verlengaanbiedingen:

Bovenaan hun pagina staan de klantvoordelen. Maar totdat je de verlenging van het abonnement moet bevestigen staat bij Odido zelf nergens dat het niet meegenomen is in het aan jou gepresenteerde tarief. Ook verandert de prijs niet. Die blijft stug 37,50 bij Unlimited Plus bijvoorbeeld.

Bij andere providers gebeurt het overigens ook dat verlengers mindere aanbiedingen krijgen. Maar dit klopt niet op hun eigen site denk ik.

[ Voor 25% gewijzigd door ucsdcom op 17-02-2024 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
Ja klopt ja, dat onbeperkt bellen komt er nog bij.
Ik dacht je niet ergens anders dan bij Odido zelf had gekeken en daar is het duurder, vandaar dat ik dacht ik geef dit even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-05 10:08
Is er ergens een site waar Odido weergeeft wanneer het masten gaat updaten naar B32? Ik zie net dat hier op de Campus in Wageningen nog geen enkele mast B32 heeft en niet dat dat wat uitmaakt, heb qua snelheids niks te klagen maar gewoon nieuwsgierig nadat ik hierboven iemand zag die zei dat de mast bij hem/haar in de buurt B32 krijgt :) :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
r_buren schreef op maandag 19 februari 2024 @ 17:31:
Is er ergens een site waar Odido weergeeft wanneer het masten gaat updaten naar B32? Ik zie net dat hier op de Campus in Wageningen nog geen enkele mast B32 heeft en niet dat dat wat uitmaakt, heb qua snelheids niks te klagen maar gewoon nieuwsgierig nadat ik hierboven iemand zag die zei dat de mast bij hem/haar in de buurt B32 krijgt :) :)
Niet echt. Maar de Ericsson swap in de omgeving Wageningen staat gepland voor Augustus. Daarbij wordt alles vervangen van Huawei naar Ericsson, en daarbij meteen uitrol van 3500MHz spectrum, en vrijwel overal ook 1400MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-05 19:54
Moet binnen 4 weken beslissen of ik bij Vodafone blijf of naar Odido overstap.
Als je gaat zoeken naar klachten dan maakt het niks uit of je naar KPN, Vodafone of Odido kijkt want over alle 3 wordt er veel geklaagd.
Ongeveer 7 jaar geleden van T-Mobile naar VF overgestapt en ben nu aan het vergelijken.
Dus hier de vraag wat er voor Odido spreekt om daar naartoe over te stappen.
Hoe staat het met de roaming kwaliteit en snelheid in het buitenland bijvoorbeeld, daar lees je veel tegenstrijdige verhalen over.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotpaul
snah001 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:02:
Moet binnen 4 weken beslissen of ik bij Vodafone blijf of naar Odido overstap.
Als je gaat zoeken naar klachten dan maakt het niks uit of je naar KPN, Vodafone of Odido kijkt want over alle 3 wordt er veel geklaagd.
Ongeveer 7 jaar geleden van T-Mobile naar VF overgestapt en ben nu aan het vergelijken.
Dus hier de vraag wat er voor Odido spreekt om daar naartoe over te stappen.
Hoe staat het met de roaming kwaliteit en snelheid in het buitenland bijvoorbeeld, daar lees je veel tegenstrijdige verhalen over.
Volgens mij is Odido duur en heeft het niet de kwaliteit om de hogere prijs te rechtvaardigen. Bijvoorbeeld de problemen in Amsterdam-Zuid. Ze lijken ook niet in staat om problemen op te lossen wanneer ze zich voordoen.

In het buitenland heb ik problemen met hen gehad in het Verenigd Koninkrijk, zowel met oproepen als met data. Ze waren oké in Duitsland.

Het is ook een persoonlijke beslissing. Krijg je bijvoorbeeld combinatievoordelen? Dan is de keuze meestal duidelijk.

• ucsdcom
dotpaul schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:29:
[...]

Volgens mij is Odido duur en heeft het niet de kwaliteit om de hogere prijs te rechtvaardigen. Bijvoorbeeld de problemen in Amsterdam-Zuid. Ze lijken ook niet in staat om problemen op te lossen wanneer ze zich voordoen.

In het buitenland heb ik problemen met hen gehad in het Verenigd Koninkrijk, zowel met oproepen als met data. Ze waren oké in Duitsland.

Het is ook een persoonlijke beslissing. Krijg je bijvoorbeeld combinatievoordelen? Dan is de keuze meestal duidelijk.
In hoeverre zijn je problemen in het buitenland te wijten aan het lokale netwerk en in hoeverre lag dit aan Odido? Ik lees veel negatieve reviews waarin klagers stellen in het buitenland slechte dekking te hebben. Die personen lijken niet door te hebben dat de netwerktoegang en de hoeveelheid roaming partners inderdaad onder verantwoordelijkheid van Odido vallen, maar dat de lokale dekking afhankelijk is van de plaatsing van masten door de lokale roaming partner en de overbelasting die partijen hebben.

Met een Nerlands Vodafone abonnement kwam ik er bijvoorbeeld in de avond op internet niet tussen in Griekenland, terwijl een Griekse prepaid super snel bleek. Dit was de capaciteit van Vodafone tussen Griekenland en Nederland.

Een toenmalige sim van Odido/T-Mobile toen hetzelfde probleen. Alleen bij KPN liep het goed. Dus beoordeling in het buitenland blijft wat lastig.

Vodafone Griekenland had zelf voldoende capaciteit.

Dus wat was de aard van je problemen daar?

• dotpaul
ucsdcom schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:56:
[...]

Dus wat was de aard van je problemen daar?
In het Verenigd Koninkrijk had ik problemen met bellen. Elk nummer dat op EE werd gebeld, liet mensen klinken als een robot. Maar alleen on EE, andere netwerk werkten prima.

In Duitsland zat ik vast op EDGE. Dit leek een bekend probleem.

Het laatste probleem dat ik me herinner was na de rebranding waar de APN smartsites.Odido werkten niet in het buitenland. Natuurlijk dit werkt in het Nederland.

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:38
Onlangs in Duitsland en Oostenrijk probleemloze ervaring gehad met Odido. Internet altijd minimaa 4G, soms 5G. Zelfs VoLTE (op Telekom.de en Magenta-T-) met kraakheldere spraakverbindingen en snelle opbouw van de verbinding, ervaring zoals thuis op het Odido-netwerk. Dit alles met een iPhone 12 Pro Max.

Geen klagen hier dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:45
Voor roaming moet je denk ik niet echt naar Odido kijken, daarin is Vodafone toch wel de beste van alle drie, alleen al als je kijkt naar de hoeveelheid landen waarmee ze VoLTE Roaming werkend hebben, dat is in ieder geval al op al hun Vodafone zusternetwerken in de EU en EEA. Ook in Noorwegen op Telenor heb ik vorige week gemerkt. Ook bieden ze op verschillende buitenlandse netwerken HD Voice interconnects op hun legacy netwerken, zoals HD Voice op Vodafone UK 2G en 3G netwerk, echt kraakheldere telefoongesprekken, niet alleen op 4G/5G maar ook op 3G en 2G.

Dus als je veel reist binnen de EU/EEA is Vodafone voor mij in ieder geval de eerste keus (en daarom zitten denk ik ook veel zakelijke contracten in NL ook bij Vodafone). Als tweede wellicht KPN, die werken ook aan steeds meer VoLTE Roaming en ook wel wat HD voice interconnects.
Mocht je een Apple Watch hebben, dan heb je met KPN ook roaming op elk EU/EEA netwerk waarmee ze VoLTE Roaming mee werkend hebben, dat zijn al een flink aantal (West) Europese landen, maar gek genoeg nog geen Frankrijk. :?
Dat is overigens ook nog niet het geval met Vodafone, terwijl alle daar omheen liggende landen wel gewoon VoLTE Roaming hebben. Heel gek, en lijkt me dan eerder aan de Franse netwerken te liggen dan aan de buitenlandse netwerken.

Kijkend naar de kosten voor bellen en sms’en verschilt het een beetje per bestemming / continent waarheen je wilt bellen, bij welke provider het goedkoper is. Vodafone heeft voor korte (zakelijke) reizen heel ideaal de Alles-in-1 op Reis (XL) bundels, maar ook Odido heeft de Travel&Surf bundels. KPN heeft een paar beperkte bundels maar die zijn, zeker met de nieuwe bundels voor bijv de V.S. of Turkije nou niet echt bepaald voordeliger, en is een tijdelijke eSIM in vrijwel alle gevallen goedkoper als je bij KPN zit en daarheen reist.
Bellen buiten de EU/EEA is gek genoeg meestal goedkoper bij KPN (ong. €1,- p/m) dan bij Vodafone (ong €1,25 p/m), en gebeld worden is bij Vodafone weer net iets goedkoper (ong. €0,25 p/m, tegenover €0,50 p/m bij KPN). Toch iets om in gedachten te houden als je ook vaak buiten de EU/EEA komt! :)

IDD bellen (dus vanuit NL naar EU/EEA of daarbuiten) verschilt een beetje, bij Vodafone kan je bij Red abonnementen 100 min per maand naar de EU/EEA bellen, met KPN met de meeste abonnementen kan je net zoveel minuten als in je abonnement zit. Bij Odido kan je bij een paar van de duurdere abbo’s 120 minuten per maand naar de EU/EEA bellen. Buiten de EU/EEA verschilt het een beetje,
Odido heeft overigens wel weer bij een paar duurdere abbo’s Buitenland Plus, waarbij je ook kunt roamen zonder extra kosten in de V.S. en Turkije (en Zwitserland, maar dat kan bij VF en KPN ook), bij VF kan dat overigens ook in Turkije.
IDD bellen naar buiten de EU/EEA is ook KPN frappant genoeg vaker goedkoper, je belt naar de meeste landen rond de €0,30 p/m, en bij Vodafone bij de meeste landen rond de €1,25 p/m.

Dan nog een laatste puntje wat ik persoonlijk ook heb gemerkt bij alle drie de providers, Vodafone is bij far het snelst met verbinding maken met een buitenlands netwerk, zeker als dat roaming netwerk ook Vodafone is. Ik weet nog steeds niet precies wat voor techniek ze hier voor gebruiken, maar het is echt merkbaar sneller, zowel rijdend de grens over als ook wanneer je per vliegtuig geland bent en je telefoon uit vliegtuigmodus haalt, mijn Vodafone abbo heeft binnen 10-15 seconden verbinding, waar KPN en Odido makkelijk een minuut of 5 kunnen duren.

Als je veel reist is er dus veel om rekening mee te houden, zeker als je zakelijk reist. :)
De websites van deze drie providers besteden hier helaas bizar weinig aandacht aan, misschien ook omdat de gemiddelde Nederlander maar een paar keer per jaar op vakantie gaat en niet ongeveer 3x per maand in het buitenland is.
Alleen Vodafone heeft wat marketing krachttermen over roaming.

[ Voor 9% gewijzigd door AlesT op 23-02-2024 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:31
Vodafone heeft ook een USA-pakket dat je op een zakelijk abo kunt laten zetten waardoor je je bundel ook in de VS kunt gebruiken, dus onbeperkt bellen en je NL databundel. Op alle netwerken. Alles-in-1 XL wordt dan ook goedkoper in andere landen trouwens. Als je 4 of meer lijnen hebt kun je andere zakelijke roaming-deals gebruiken zoals voor 9,50p/d of 59p/m je NL bundel in het buitenland gebruiken in vrijwel de hele wereld. Als je zakelijk erg veel reist kan dat voordeliger en handiger zijn dan alternatieven.

Odido ondersteunt in de VS alleen T-Mobile en de kwaliteit en snelheid van dat netwerk is toch niet heel geweldig helaas (hun 5G SA is niet ondersteund voor inbound roaming). Bundels zijn ook vrij duur, eSim is vaak goedkoper. Geen bundels voor bellen.

KPN heeft geen bundels meer voor bellen in de USA en een aantal andere landen waardoor je aan de hoge minuutkosten vast zit, en waardoor eSim ook weer logischer is.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:30
Sorcerer8472 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:34:
Vodafone heeft ook een USA-pakket dat je op een zakelijk abo kunt laten zetten waardoor je je bundel ook in de VS kunt gebruiken, dus onbeperkt bellen en je NL databundel. Op alle netwerken. Alles-in-1 XL wordt dan ook goedkoper in andere landen trouwens. Als je 4 of meer lijnen hebt kun je andere zakelijke roaming-deals gebruiken zoals voor 9,50p/d of 59p/m je NL bundel in het buitenland gebruiken in vrijwel de hele wereld. Als je zakelijk erg veel reist kan dat voordeliger en handiger zijn dan alternatieven.

Odido ondersteunt in de VS alleen T-Mobile en de kwaliteit en snelheid van dat netwerk is toch niet heel geweldig helaas (hun 5G SA is niet ondersteund voor inbound roaming). Bundels zijn ook vrij duur, eSim is vaak goedkoper. Geen bundels voor bellen.

KPN heeft geen bundels meer voor bellen in de USA en een aantal andere landen waardoor je aan de hoge minuutkosten vast zit, en waardoor eSim ook weer logischer is.
Dat 5G SA niet werkt bij Odido op T-Mo USA lijkt me toch wel een gemis, die doen tegenwoordig 4CA 5G volledig Standalone, daarvoor zullen ze 4G wel hebben moeten afbouwen lijkt me.

Maar volgensmij is Odido wel vrij uniek dat ze bij Buitenland Plus 50GB hebben die ook werkt in de USA, volgensmij zijn er geen andere particuliere abonnementen die dat aanbieden. Dat Unl Plus abo is ook maar €5/mnd duurder dan Unl Basis.

Overigens vind ik het persoonlijk wel een nadeel bij Vodafone is dat je vrij standaard gefoceerd wordt op Vodafone netwerken in het buitenland, niet altijd een goede ervaring mee gehad. Zeker in Duitsland is Telekom toch wel een flink stuk beter in mijn ervaring. Al is de snelheid van grenswisselingen wel veel beter bij VF.

Maar op de oorspronkelijke vraag van hierboven terug te komen wat Odido spreekt om over te stappen lijkt mij toch wel het Nederlandse netwerk. Geen andere provider zal zo'n goede 3.5GHz 5G bieden als Odido wanneer de veiling klaar is. Natuurlijk is dekking overal anders, maar is in mijn ervaring de snelheid bij Odido toch echt wel minimaal tweevoud hoger dan bij VF. Zelfs bij nieuwe VF masten, laatst is er hier een geactiveerd maar kom niet boven de 300Mbps. Die 1Gbps die ze zeggen is echt wassen neus. Ondertussen op dezelfde mast zitten Odido Ericsson antennes die 750+ halen.

• ernstoud
vandeven66 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:06:
[...]

Zelfs bij nieuwe VF masten, laatst is er hier een geactiveerd maar kom niet boven de 300Mbps. Die 1Gbps die ze zeggen is echt wassen neus.
Kan ik beamen! Op 200 meter met vrij zicht een nieuwe mast. Ik haal net 100-150 Mbps. Met de nieuwste Huawei en Oppo 5G routers.

En nog niet genoemd… Vodafone doet aan energiebesparing. Na 21:30 tot plm. 06:30 haal ik nog geen 30 Mbps. Ze schermen er mee dat dit dynamisch is en weer bijschakelt als het nodig is. Niet dus.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:31
ernstoud schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:13:
[...]

Kan ik beamen! Op 200 meter met vrij zicht een nieuwe mast. Ik haal net 100-150 Mbps. Met de nieuwste Huawei en Oppo 5G routers.

En nog niet genoemd… Vodafone doet aan energiebesparing. Na 21:30 tot plm. 06:30 haal ik nog geen 30 Mbps. Ze schermen er mee dat dit dynamisch is en weer bijschakelt als het nodig is. Niet dus.
Het bijschakelen schijnt best wel een drempelwaarde te hebben is hier eerder al eens gezegd. 1 enkele telefoon zou het niet kunnen triggeren. In hoeverre dat klopt kan ik niet controleren.

Ben wel benieuwd naar hoe KPN zich zal verhouden tot Odido met 3500 MHz. Lijkt er toch op dat zij ook heel hard gaan, met vaak toch net wat minder overbelasting van het netwerk.

In de VS kun je wel gewoon 5G NSA gebruiken op T-Mobile, ik durf niet te zeggen hoeveel langzamer dat is, maar MVNO's zoals Mint Mobile kunnen ook geen 5G SA gebruiken.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Sorcerer8472 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:18:
[...]

Het bijschakelen schijnt best wel een drempelwaarde te hebben is hier eerder al eens gezegd. 1 enkele telefoon zou het niet kunnen triggeren. In hoeverre dat klopt kan ik niet controleren.
Mijn test was met twee unlimited SIMs in een 4G en een 5G router in de nacht. En dan achter elkaar meerdere speedtests doen op beide verbindingen naar dezelfde mast. Op beide routers daarna bleef de snelheid laag. Dat genereerde in een paar minuten een paar Gb. data download. Als dat nog beneden de drempelwaarde is dan kun je wel stellen dat je altijd die lage snelheid zult hebben in de nacht.

Vooralsnog denk ik dat Vodafone geen goede keuze is voor mensen die ‘s-nachts optimale snelheid willen.

Mijn 4GvT van Odido naar een mast op 2 km. afstand is overigens bijna net zo snel als Vodafone dus op 200 meter. Ben benieuwd als 3.5 GHz. er bij komt.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Is er nog een manier om een maandelijks opzegbaar abonnement af te sluiten zoals bij T-Mobile wel mogelijk was? Of is dat echt volledig verleden tijd?

• dotpaul
vandeven66 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:06:
[...]

Maar op de oorspronkelijke vraag van hierboven terug te komen wat Odido spreekt om over te stappen lijkt mij toch wel het Nederlandse netwerk. Geen andere provider zal zo'n goede 3.5GHz 5G bieden als Odido wanneer de veiling klaar is..
Is hier enig bewijs van? KPN heeft ook 2600Mhz verwijderd en 3500Mhz op een aantal locaties geïnstalleerd bijvoorbeeld. Deze zijn niet gepubliceerd op de antennekaart dus niet alle locaties zijn bekend.

[ Voor 24% gewijzigd door dotpaul op 23-02-2024 00:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ties Brants
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-01 03:24
Sorcerer8472 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:34:

AT&T werkt in de VS ook, in ieder geval op 4G. 5G kan ik niet controleren, want heb zelf geen abonnement met 5G.

En hoe duur de bundels zijn zal ook wel afhangen van hoe je het gebruikt. Maar de T-Mobile only bundel is naar mijn idee redelijk geprijsd. En het voordeel is dat je die kan combineren met een normale zone 2 bundel. Dus als T-Mobile dekking heeft gebruik je de T-Mobile bundel en anders je normale zone 2 bundel op AT&T.

[ Voor 25% gewijzigd door Ties Brants op 23-02-2024 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
vroeger deed Tele2 dit ook.. die schakelde de 2600mhz uit snachts.. echter die kreeg ik wel getriggerd om weer aan te gaan.. erg leuk in een download van multiple gigs.. :)

eerst een beetje aanmoddern met 20mbit en dan ineens schoot de 2de carrier er bij en kon je er een 1tje bij voor zetten :D

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Uniciteit schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 22:14:
Is er nog een manier om een maandelijks opzegbaar abonnement af te sluiten zoals bij T-Mobile wel mogelijk was? Of is dat echt volledig verleden tijd?
Ik denk dat je naar dochter ( :D ) Ben moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-05 19:54
Verrek was ik ook helemaal vergeten.
Mits ze maar over het hele netwerk van Odido kunnen beschikken.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennismsn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23-04-2024
Uniciteit schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 22:14:
Odido zakelijk kan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
  • Laatst online: 02-04 13:24
Advies gevraagd. Wij hebben op dit moment geen glasvezel. Als alternatief wil ik een zakelijk Unlimited data afsluiten met mijn eigen 4g router. Wat is jullie advies? Vodafone, Odido of KPN. Verbruik gemiddeld 20gb per dag. Veel videobellen en Netflix.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennepen op 26-02-2024 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:40
Dennepen schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:57:
Advies gevraagd. Wij hebben op dit moment geen glasvezel. Als alternatief wil ik een zakelijk Unlimited data afsluiten met mijn eigen 4g router. Wat is jullie advies? Vodafone, Odido of KPN. Verbruik gemiddeld 20gb per dag. Veel videobellen en Netflix.
Ik zelf zou voor Odido kiezen, hun zijn namelijk de enigste die zakelijke 097 nummer leveren met onbeperkte data. Mocht je een sim van Voda of KPN nemen krijg je een 06 nummer en die mogen officieel niet in een router. Mocht je dus safe willen zitten en zondergezeur data willen gebruiken zit je het best bij Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Dennepen schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:57:
Op een vaste plek? Dan eerst goed kijken welke provider(s) goede dekking hebben op die plek. Al het andere komt later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Roy Tollenaar schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:00:
[...]

Ik zelf zou voor Odido kiezen, hun zijn namelijk de enigste die zakelijke 097 nummer leveren met onbeperkte data. Mocht je een sim van Voda of KPN nemen krijg je een 06 nummer en die mogen officieel niet in een router. Mocht je dus safe willen zitten en zondergezeur data willen gebruiken zit je het best bij Odido.
KPN heeft ook gewoon data abonnementen met een 097 nummer hoor. Vodafone weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:40
ernstoud schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:01:
[...]

KPN heeft ook gewoon data abonnementen met een 097 nummer hoor. Vodafone weet ik niet.
Maar niet onbeperkt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4wUBepL-HfvZyoD4FttK-luAyhI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PXEKMwejWH6LUIp0DArJUXA0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ligt er aan hoe je het ziet. Buiten die 10GB ga je in snelheid omlaag, maar je betaald er niet meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Caelorum schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:49:
[...]

Ligt er aan hoe je het ziet. Buiten die 10GB ga je in snelheid omlaag, maar je betaald er niet meer voor.
En met nog ergens in het huishouden een KPN abonnement wordt die 10Gb verdubbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Roy Tollenaar schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:00:
[...]

Ik zelf zou voor Odido kiezen, hun zijn namelijk de enigste die zakelijke 097 nummer leveren met onbeperkte data.
Odido heeft ook voor hun 4G thuis een dagbundel van 20GB per dag (ik ken mensen die het hebben en moeten af en toe bij plussen met de app)

Als je de mogelijkheid voor DSL hebt is dit veel handiger: https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 27-02-2024 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:30

Quad

Doof

Gisteren heb ik voor het eerst > 500Mbps download gehad. Ik was bij een klus, zag op 500m een mast staan dus even getest.
Snelheid was iets meer dan 650Mbps down, zag even een piek boven de 700Mbps. De upload was redelijk stabiel rond 100Mbps. Prima snelheid dus.

Ik heb overigens nog een oud unlimited contract van 25 euro, het lijkt erop dat ik op het netwerkcontract van Unlimited plus of premium zit.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Quad schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:28:
Gisteren heb ik voor het eerst > 500Mbps download gehad. Ik was bij een klus, zag op 500m een mast staan dus even getest.
Snelheid was iets meer dan 650Mbps down, zag even een piek boven de 700Mbps. De upload was redelijk stabiel rond 100Mbps. Prima snelheid dus.

Ik heb overigens nog een oud unlimited contract van 25 euro, het lijkt erop dat ik op het netwerkcontract van Unlimited plus of premium zit.
De oude abonnementen hebben een limiet van 750Mbps (wat soms nog wel eens hoger ligt omdat het niet echt gehandhaafd wordt). Als je vernieuwt kom je in de nieuwe structuur terecht. Best jammer.

• SMSfreakie
  • Niet online
jk-5 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:41:
[...]

De oude abonnementen hebben een limiet van 750Mbps (wat soms nog wel eens hoger ligt omdat het niet echt gehandhaafd wordt). Als je vernieuwt kom je in de nieuwe structuur terecht. Best jammer.
Zie ik voorlopig dus geen redenen om aan te passen.. :)

hoogste speedtest in mn history is 757mbit :) (Site: Euroborg)

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Laatst online: 11-05 08:36
Geen idee of dit al was gepost.

Leuk nieuws van odido

Van 12GB naar 30GB

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RN3aicKsJMXcNnLIzh3qEAHDyDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JAloS2x5lUW5ck33mgioJJnV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04 14:29
Damn, net 5 dagen nadat ik heb opgezegd ivm overgang naar Ben. Na 10 jaar klant geweest te zijn. Of zou dit niet voor ex-tele2 gelden?
Dan kan ik de order misschien nog annuleren.

[ Voor 14% gewijzigd door Titusvh op 04-03-2024 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-05 16:10
Ik heb ook deze mail ontvangen. Inhoudelijk was ik even in de war, vind het bijzonder opgebouwd. Maar van 12gb naar 30 is zeker leuk vanuit het niets d:)b

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Laatst online: 11-05 08:36
Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door p.d.akkerman op 04-03-2024 22:20 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Odido mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes